Dobrý den,
ráda bych se na Vás obrátila jako na poslední šanci jak vyléčit moji britskou kočku od neustupujícího kožního problému, které ji během jejího života postihuje, proto moc prosím o přečtení následujících řádek, jestli by se nějak nedalo mému zvířeti pomoci.
Mojí britce bude nyní 6 let. Už přibližně od 2. roku života se jí vždy začaly dělat pod uchem nejprve malé růžové flíčky, které byly patrně svědivé, proto si je zvíře o několik dní později začlo škrábat a vznikla hnisavá rána. Nejprve jsem situaci řešila desinfekcí a zalepením ranky což situaci neřešilo. S domněním že se rána časem zahojí se svědivé projevy ještě více zhoršily a svědivá vyrážka jí postupovala od ucha dokonce až ke krku. Poté jsem vyhledala veterináře, který jí píchl injekci s lékem Convenia. Rána se začala hojit, bylo vše v pořádku. Po roce se to samé opakovalo. Znovu jsem vyhledala lékaře a znovu se píchla Convenia. Recidiva opět nastala, bohužel se již zkrátila doba, a rána se objevila za kratší dobu. Poté již Convenie neúčinkovala. Během té doby jsem to již začala řešit s veterinářem a podstoupili (ona + 2 další kočky v domácnosti) léčbu na vyloučení parazitů (Stronghold). Zkoušela jsem i zainvestovat do kvalitního krmení s vysokým podílem masa bez obilnin abych vyloučila alergii na obilniny ( v tomto případě si nejsem jistá zdali nedostali „obilí“ v podobě jiných doplňků stravy). Opět se nemoc vrátila. Když už ani to co zabíralo nepomohlo, musela jsem vyhledat veterinárního dermatologa, který doporučil léčbu kortikoidy (Medrol), na kterou zvíře reagovalo dobře, a rána se opět postupně zahojila. Po vysazení opět recidiva.
Kortikoidy jsem už tenkrát nechtěla své kočce dávat, protože má mnoho vedlejších a negativních účinků, a Dr. mi řekla, že při této léčbě budou postupně selhávat orgány, že bude nemocná, a potom umře… Nedokážu se smířit s něčím takovým a vědět že jsem nevyzkoušela všechny varianty léčby, než celoživotní podávání těchto kortikoidů.