Kočička stále hubená

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
26.8.2016 15:01
Bejina

XXX.XXX.112.69

Chtěla jsem se zeptat na vaše názory či rady. Máme dvě 16-ti měsíční modré britky- sestřičky. Jedna z nich vůbec nejí granule... již na jiném vlákně mi tu dávali různé rady, ale nic nezabralo, prostě jsme se nakonec smířili s tím, že jíst granule nikdy nebude. Dáváme jí o to více jídla než té druhé, jelikož mi přijde stále hladová. Ráno i odpoledne sní téměř dvojnásobek toho co její sestřička a to ještě si vyškemrá další porci večer. Přitom ta co granule papá, je krásná typická britka, s kulatou tvářičkou, tak jak má správně britka vypadat... za to její dvojče i když sní mnohem víc než ona, ale s výjimkou, že se nedotkne granulí, vypadá dost hubeně... zkrátka, jako bychom jí snad ani nedali najíst. Asi bych to neřešila, kdybychom měli jen tu jednu. Jenže nic naplat, jsou to dvojčata a každá vypadá jinak a tak člověk se neubrání srovnávání. Občas hecujeme, že máme sice dvojčátka, ale jedna je britská a druhá kartouzská.
Nejde mi už ani o to, že tedy granule nejí, že se nám kvůli tomu krmení dost prodražuje, ale jde o to, že je stále na pohled dost viditelně hubená. Oproti sestřičce, která se občas venku ráda toulá, tak ta hubená se ani od domku nevzdaluje, co kdyby se v kuchyni náhodou podávalo jídlo a ona by o něj přišla. Jelikož máme ještě 6-letou obyčejnou kočku, tak mám s čím srovnat, kolik toho kočky sní. Ta 6-letá i s tou britskou sní tak nastejno a co nechají pak na talíři, vždy ještě hubená dojí. Zkrátka mi občas přijde jako bezedná, ale vidět to na ní vůbec není. Myslela jsem, že se to po roce nějak srovná, ale ten rozdíl mezi dvojčaty je čím dál víc viditelný a mě to docela už znepokojuje.
Nedávno byla u nás známá, která také vlastní britské kočky. Říkala mi, že bych tu hubenou měla víc krmit a když jsem jí ukázala její porci syrového masa, tak nevěřila svým očím, že prý to mají její kočky na dva dny. Tak to mi také nepřidalo...

26.8.2016 22:26
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Chtěla jsem se zeptat na vaše názory či rady. Máme dvě 16-ti měsíční modré britky- sestřičky. Jedna z nich vůbec nejí granule... již na jiném vlákně mi tu dávali různé rady, ale nic nezabralo, prostě jsme se nakonec smířili s tím, že jíst granule nikdy nebude. Dáváme jí o to více jídla než té druhé, jelikož mi přijde stále hladová. Ráno i odpoledne sní téměř dvojnásobek toho co její sestřička a to ještě si vyškemrá další porci večer. Přitom ta co granule papá, je krásná typická britka, s kulatou tvářičkou, tak jak má správně britka vypadat... za to její dvojče i když sní mnohem víc než ona, ale s výjimkou, že se nedotkne granulí, vypadá dost hubeně... zkrátka, jako bychom jí snad ani nedali najíst. Asi bych to neřešila, kdybychom měli jen tu jednu. Jenže nic naplat, jsou to dvojčata a každá vypadá jinak a tak člověk se neubrání srovnávání. Občas hecujeme, že máme sice dvojčátka, ale jedna je britská a druhá kartouzská.
Nejde mi už ani o to, že tedy granule nejí, že se nám kvůli tomu krmení dost prodražuje, ale jde o to, že je stále na pohled dost viditelně hubená. Oproti sestřičce, která se občas venku ráda toulá, tak ta hubená se ani od domku nevzdaluje, co kdyby se v kuchyni náhodou podávalo jídlo a ona by o něj přišla. Jelikož máme ještě 6-letou obyčejnou kočku, tak mám s čím srovnat, kolik toho kočky sní. Ta 6-letá i s tou britskou sní tak nastejno a co nechají pak na talíři, vždy ještě hubená dojí. Zkrátka mi občas přijde jako bezedná, ale vidět to na ní vůbec není. Myslela jsem, že se to po roce nějak srovná, ale ten rozdíl mezi dvojčaty je čím dál víc viditelný a mě to docela už znepokojuje.
Nedávno byla u nás známá, která také vlastní britské kočky. Říkala mi, že bych tu hubenou měla víc krmit a když jsem jí ukázala její porci syrového masa, tak nevěřila svým očím, že prý to mají její kočky na dva dny. Tak to mi také nepřidalo...

Naše Ágneska je také nejmenší a nejlehčí, přitom baští jako prokoplá, a po všech vždy dojí misky. Hubená se mi sice nezdá, je taková akorát. Granulky jí normálně jako ostatní, ale maso by mohla baštit pořád a to jí jako jediná naprosto vše co ji dám, nikdy nevybírá. Závidím ji její spalování. Někdy jí říkáme "naše popelnička"

U koček bych dvojčata neřešila až tak přísně , vždyť v jednom vrhu mohou být koťata od více otců, tedy u těch šlechtěných to je asi nepravděpodobné, ale o dvojčatech stejně nemůže být řeč . Každé kotě má vlastní placentu, tak když tak dvojčata vícevaječná podle množství koťat ve vrhu.

Co na to říká veterinář, viděl je teď někdy?

27.8.2016 13:57
lavacca

XXX.XXX.164.49

A čím teda teď krmíte? Masem? A jakým (druh)? Pokud ji dávka nestačí, tak přidat. ;) Naše dostávají maso 2x denně a plus mají v misce granule. Kolikrát jim dám masa ráno víc, aby si mohly zakousnout i později (přece jen kočky rády jí pomenším množství). Ale je fakt, že tohle moc teď v teple praktikovat nelze, jak se to kazí no...

A co číču teda nakrmit ráno, pak navečer, jak přijdete domů a pak večer před spaním? Aby měla 3 dávky jídla denně? A klidně dát večer víc, přes noc se to tak kazit nebude... ;)

A maso tučnější druhy - vepřové, nebála bych se asi ani mixu s vemínkem (je tučné), ale to chce přidávat pomalu, aby neprůjmovala.

28.8.2016 07:29
sisi58

XXX.XXX.191.1

Tak jí nechte udělat krve. Pro Váš dobrý pocit.
Ale pokud je jen hubená a jinak normální, asi bych to taky neřešila.
Předpokládám, že určitě odčervujete

28.8.2016 07:35
joanne.s

XXX.XXX.7.247

Bejina:
a kolik teda kočička váží, a kolik sestra?
kolik dáváte denně masa? zkuste to nějaký den zvážit, a pisněte.
dávejte i tučnější, i vepřové.
Asi to bude chtít navýšit denní krmnou dávku.

28.8.2016 16:09
rapotacka11

XXX.XXX.32.118

Krmte samozřejmě víc.
Proč by si měla hubená kočka vyškemrávat žrádlo?
Dostane kolik sežere.
Sežere kolik potřebuje.
Nabídněte i jiné granule.
Hledejte.
Zkoušejte.
Royal canin pro koťata jistě sežere.
A spraví se hned.

29.8.2016 02:07
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Bejina napsal(a):
Chtěla jsem se zeptat na vaše názory či rady. Máme dvě 16-ti měsíční modré britky- sestřičky. Jedna z nich vůbec nejí granule... již na jiném vlákně mi tu dávali různé rady, ale nic nezabralo, prostě jsme se nakonec smířili s tím, že jíst granule nikdy nebude. Dáváme jí o to více jídla než té druhé, jelikož mi přijde stále hladová. Ráno i odpoledne sní téměř dvojnásobek toho co její sestřička a to ještě si vyškemrá další porci večer. Přitom ta co granule papá, je krásná typická britka, s kulatou tvářičkou, tak jak má správně britka vypadat... za to její dvojče i když sní mnohem víc než ona, ale s výjimkou, že se nedotkne granulí, vypadá dost hubeně... zkrátka, jako bychom jí snad ani nedali najíst. Asi bych to neřešila, kdybychom měli jen tu jednu. Jenže nic naplat, jsou to dvojčata a každá vypadá jinak a tak člověk se neubrání srovnávání. Občas hecujeme, že máme sice dvojčátka, ale jedna je britská a druhá kartouzská.
Nejde mi už ani o to, že tedy granule nejí, že se nám kvůli tomu krmení dost prodražuje, ale jde o to, že je stále na pohled dost viditelně hubená. Oproti sestřičce, která se občas venku ráda toulá, tak ta hubená se ani od domku nevzdaluje, co kdyby se v kuchyni náhodou podávalo jídlo a ona by o něj přišla. Jelikož máme ještě 6-letou obyčejnou kočku, tak mám s čím srovnat, kolik toho kočky sní. Ta 6-letá i s tou britskou sní tak nastejno a co nechají pak na talíři, vždy ještě hubená dojí. Zkrátka mi občas přijde jako bezedná, ale vidět to na ní vůbec není. Myslela jsem, že se to po roce nějak srovná, ale ten rozdíl mezi dvojčaty je čím dál víc viditelný a mě to docela už znepokojuje.
Nedávno byla u nás známá, která také vlastní britské kočky. Říkala mi, že bych tu hubenou měla víc krmit a když jsem jí ukázala její porci syrového masa, tak nevěřila svým očím, že prý to mají její kočky na dva dny. Tak to mi také nepřidalo...

Počkejte, a nechtěla jste si pořizovat ještě čtvrtou kočku? Nebo si to s někým pletu? To se ptám jen tak OT.

29.8.2016 16:26
Bejina

XXX.XXX.112.69

rapotacka11 napsal(a):
Krmte samozřejmě víc.
Proč by si měla hubená kočka vyškemrávat žrádlo?
Dostane kolik sežere.
Sežere kolik potřebuje.
Nabídněte i jiné granule.
Hledejte.
Zkoušejte.
Royal canin pro koťata jistě sežere.
A spraví se hned.

Rozdíl mezi sestrami je půl kila. Ta větší má téměř 5 kg a ta hubená sotva 4 a půl.
Syrového masa jim dávám tolik, kolik sní. Takže hubená ho má mnohem víc jak její sestřička. Jde ale o to, že za hodinu by jedla zase. Prostě by jedla pořád.
Samozřejmě odčervuji. Granulí jsme vyzkoušeli tolik druhů jak málokdo a nezabraly ani kotěcí Royalky, takže jsme to vzdali. Všechny naše dospělé kočky byly vždy zvyklé jíst dvakrát denně a k tomu měly neustále k dispozici granule. Takže pokud měly hlad, sáhly do granulí, jenže tím, že ta hubená je nejí, tím pádem čeká hladová až dojdeme z práce a dáme maso.
S případem, že by nám kočka nežrala žádné granule, to jsme v naší domácnosti ještě neměli, proto jsem z toho byla překvapená a tak ta hubená dostává jídlo 3x denně, větší porce než dostávají ostatní kočky. A stejně je stále hubená... Spíš je tu problém ten, že když se zdržíme déle v práci, tak u ostatních koček jsem klidná, neb vím, že se dojí granulemi, ale u hubené to neplatí...
Jedno ale napsat musím, že rozhodně nemocná není, venku se pohybuje zručně, není na ní vidět, že by byla oproti sestřičce slabší, to ne, takže zdravotně na tom je dobře. Takže spíš jsem nejistá jen z jejího vzhledu. Přece jen jsme si pořídili britky právě pro tu jejich nádhernou "kulatost"... možná tam byl nějaký kartouzský předek a projevilo se to u jednoho z našich koťat... kdoví... asi to budeme muset tak brát a smířit se s tím, že kvůli jedné kočce se nám holt krmení bude prodražovat.... no jo, ale co bychom pro naše mazlíčky neudělali, že?
Každopádně děkuji všem za rady. Pokud by byl rozdíl mezi sestrami časem ještě větší a ona byla stále hubenější, tak pro jistotu ji vezmu na odběr krve... pro jistotu.

29.8.2016 16:31
Bejina

XXX.XXX.112.69

fikovnice napsal(a):
Počkejte, a nechtěla jste si pořizovat ještě čtvrtou kočku? Nebo si to s někým pletu? To se ptám jen tak OT.

Ano "fikovnice", je vidět, že jste v obraze. Kocourka jsme měli už zamluveného a měli jsme si pro něj jet, jenže kvůli nečekanému vážnému onemocnění v rodině, jsme museli rezervaci na poslední chvíli zrušit.
A tak jsme se rozhodli, že pořízení kocourka necháme na později, až se situace v rodině ustálí.
To víte, že mě to mrzelo, protože jsem byla blízko splnění svého přání, tak si musím na něj ještě nějaký čas počkat...

29.8.2016 16:59
joanne.s

XXX.XXX.14.194

Bejina napsal(a):
Rozdíl mezi sestrami je půl kila. Ta větší má téměř 5 kg a ta hubená sotva 4 a půl.
Syrového masa jim dávám tolik, kolik sní. Takže hubená ho má mnohem víc jak její sestřička. Jde ale o to, že za hodinu by jedla zase. Prostě by jedla pořád.
Samozřejmě odčervuji. Granulí jsme vyzkoušeli tolik druhů jak málokdo a nezabraly ani kotěcí Royalky, takže jsme to vzdali. Všechny naše dospělé kočky byly vždy zvyklé jíst dvakrát denně a k tomu měly neustále k dispozici granule. Takže pokud měly hlad, sáhly do granulí, jenže tím, že ta hubená je nejí, tím pádem čeká hladová až dojdeme z práce a dáme maso.
S případem, že by nám kočka nežrala žádné granule, to jsme v naší domácnosti ještě neměli, proto jsem z toho byla překvapená a tak ta hubená dostává jídlo 3x denně, větší porce než dostávají ostatní kočky. A stejně je stále hubená... Spíš je tu problém ten, že když se zdržíme déle v práci, tak u ostatních koček jsem klidná, neb vím, že se dojí granulemi, ale u hubené to neplatí...
Jedno ale napsat musím, že rozhodně nemocná není, venku se pohybuje zručně, není na ní vidět, že by byla oproti sestřičce slabší, to ne, takže zdravotně na tom je dobře. Takže spíš jsem nejistá jen z jejího vzhledu. Přece jen jsme si pořídili britky právě pro tu jejich nádhernou "kulatost"... možná tam byl nějaký kartouzský předek a projevilo se to u jednoho z našich koťat... kdoví... asi to budeme muset tak brát a smířit se s tím, že kvůli jedné kočce se nám holt krmení bude prodražovat.... no jo, ale co bychom pro naše mazlíčky neudělali, že?
Každopádně děkuji všem za rady. Pokud by byl rozdíl mezi sestrami časem ještě větší a ona byla stále hubenější, tak pro jistotu ji vezmu na odběr krve... pro jistotu.

Pokud je hubená a granule si nedá, dala bych po té hodině klidně další maso. Není pravidlo, že by dospělá kočka žrala jen dvakrát denně.Mně dospělý kocour žere po celý den, postupně.

29.8.2016 17:33
sisi58

XXX.XXX.191.1

Zeptám se na jednu věc.
Není to návod pro zadavatelku, ale nebudu zakládat další diskuzi.

Pokud má zvíře opravdu hlad, nemělo by sežrat cokoli?
V televizi ukazovali na smrt vyhladovělého pejska, který měl plný žaludek kamení. Bohužel se ho nepodařilo zachránit.

29.8.2016 17:56
Machyska

XXX.XXX.252.23

Nepřijde mi, že rozdíl půl kila mezi sourozenci je velký a kočka se 4,5 kily není dle mého názoru hubená.

Taky si myslím, že hladová kočka si granule vezme, pokud nebude zbytí, ale vlastní zkušenost nemám, naši jedí granule všichni. Masíčko všichni stejně a granule dle chuti, chtěj nebo ne.

Já bych si také dokázala vymýšlet a pokud mi bude někdo pořád vařit to co mám ráda, tak určitě nebudu jíst to, co mi až tak nechutná . Není jen trochu rozmazlená .

29.8.2016 18:19
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Nepřijde mi, že rozdíl půl kila mezi sourozenci je velký a kočka se 4,5 kily není dle mého názoru hubená.

Taky si myslím, že hladová kočka si granule vezme, pokud nebude zbytí, ale vlastní zkušenost nemám, naši jedí granule všichni. Masíčko všichni stejně a granule dle chuti, chtěj nebo ne.

Já bych si také dokázala vymýšlet a pokud mi bude někdo pořád vařit to co mám ráda, tak určitě nebudu jíst to, co mi až tak nechutná . Není jen trochu rozmazlená .

Zde na diskusi mi radili, nechat ji vyhládnout, však ona si pak z hladu ty granule vezme. Zkusili jsme to, ale byla schopná být o hladu i dva dny, téměř šilhala hlady vedle plné misky granulí...pak jsem to samozřejmě psychicky nevydržela já.
Obě holky jsou celkově velké, proto je jejich váha velká. Podle té silnější, mi ta hubená spíš jak pavouk, samá ruka noha, hubené tělo i hubená tvář.

Spíš by mě zajímalo, zda někdo vůbec vlastní kočku, která vůbec nejí granule? Je to výjimka, nebo takových koček je víc? Přece jen je to naše šestá kočka, ale my se s takovým případem nesetkali a ani neznáme nikoho v okolí, kdy by kočku nejedící granule měl.

29.8.2016 19:46
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Zde na diskusi mi radili, nechat ji vyhládnout, však ona si pak z hladu ty granule vezme. Zkusili jsme to, ale byla schopná být o hladu i dva dny, téměř šilhala hlady vedle plné misky granulí...pak jsem to samozřejmě psychicky nevydržela já.
Obě holky jsou celkově velké, proto je jejich váha velká. Podle té silnější, mi ta hubená spíš jak pavouk, samá ruka noha, hubené tělo i hubená tvář.

Spíš by mě zajímalo, zda někdo vůbec vlastní kočku, která vůbec nejí granule? Je to výjimka, nebo takových koček je víc? Přece jen je to naše šestá kočka, ale my se s takovým případem nesetkali a ani neznáme nikoho v okolí, kdy by kočku nejedící granule měl.

Vyhladovět bych ji nenechávala, ale co vyzkoušet jemně rozdrcené granulky přimíchat do masíčka, ze začátku jen maličko na ovonění a postupně přidávat. Za vyzkoušení člověk nic nedá.

Kočky jsou potvůrky, mají opravdu výdrž, kočka od kamarádky jí jen jeden druh granulí a nejí třeba i tři dny pokud má jiné, nebo pokud se jí zdají již vyvětralé. Je taky pěkná podšívka.

Kolega z práce dává kocourovi kapsičky (asi ne vždy ty lepší) a pokud mu podávaná kapsička nechutná, tak ji nechce a chodí za ním a mňouká. Kolega ho jednou nechal i dva dny a pak došel k misce a řekl, pokud nesníš alespoň trochu, tak nic jiného nedostaneš a on světe div se, kocour šel k misce a půlku snědl, pak to šel mňouknout páníčkovi, aby se šel podívat a dostal to co má rád. Dnes mu to řekne hned, jak kocour začne okecávat jídlo a stále to funguje, sní alespoň část...
Neříkám, že s tím souhlasím, ale je to také zkušenost

29.8.2016 20:03
rapotacka11

XXX.XXX.32.175

Krmte ji, jako se krmilo dříve.
Granule tu totiž do převratu téměř nebyly...
Poněkud pochybuji, že by jí některé aspoň
trochu nezachutnaly.
Hledat !

29.8.2016 20:36
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Vyhladovět bych ji nenechávala, ale co vyzkoušet jemně rozdrcené granulky přimíchat do masíčka, ze začátku jen maličko na ovonění a postupně přidávat. Za vyzkoušení člověk nic nedá.

Kočky jsou potvůrky, mají opravdu výdrž, kočka od kamarádky jí jen jeden druh granulí a nejí třeba i tři dny pokud má jiné, nebo pokud se jí zdají již vyvětralé. Je taky pěkná podšívka.

Kolega z práce dává kocourovi kapsičky (asi ne vždy ty lepší) a pokud mu podávaná kapsička nechutná, tak ji nechce a chodí za ním a mňouká. Kolega ho jednou nechal i dva dny a pak došel k misce a řekl, pokud nesníš alespoň trochu, tak nic jiného nedostaneš a on světe div se, kocour šel k misce a půlku snědl, pak to šel mňouknout páníčkovi, aby se šel podívat a dostal to co má rád. Dnes mu to řekne hned, jak kocour začne okecávat jídlo a stále to funguje, sní alespoň část...
Neříkám, že s tím souhlasím, ale je to také zkušenost

Zkusím to s těma drcenýma granulkama... kdyby ji to aspoň trošku zasytilo, bylo by to fajn...

29.8.2016 20:39
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Zkusím to s těma drcenýma granulkama... kdyby ji to aspoň trošku zasytilo, bylo by to fajn...

Budu držet pěsti, dejte pak vědět...

29.8.2016 21:03
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Budu držet pěsti, dejte pak vědět...

Díky, dám určitě vědět...

29.8.2016 23:14
Bejina

XXX.XXX.112.69

Zasílám foto těch našich rozdílných dvojčat... pro ty, kdo by se chtěli mrknout...

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2016 08:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina napsal(a):
Zasílám foto těch našich rozdílných dvojčat... pro ty, kdo by se chtěli mrknout...

Rozdíl to je, ale jsou nádherné! .. rozdrcené granulky u nás fungují! James si také nezobl první dva dny ani jednu, ale drcené v jídle zbaštil. Snad si na tu chuť tímhle způsobem navykne nebo bude alespoň lépe nasycený... PS: SZ :).

30.8.2016 08:39
Acamar

XXX.XXX.57.109

Taky mi nepřipadá půlkilový rozdíl moc velký. Je to určitě tím, že nejí granule. Naše kočky vždy, když se rozjedli granulí (našli jsme ty co se jim trefily do chuti), tak se zakulatily. Až na tu mladší, ale ta to vylítá. Taky ale už není taková nudle.
První naše kočka taky moc granulím nedala, měla třeba nasypanou malou misku na týden, a byla i hodně vybíravá. Když jsem ji převáděla na lepší granulky, chytla se na Sanabelle a Joseru (mají sice nic moc složení, ale na přechod posloužily dobře) a pak byla schopná akceptovat Nutram (starý) a Taste...Obecně vždy víc chutnaly těm našim granule s větším obsahem tuku, kolem 20%.
Jasné, že granule kočka k životu nepotřebuje, ale je to fakt nepraktické, když člověk potřebuje vytáhnout paty z domu. Leda tak nějaké to časovací "krmítko".

30.8.2016 09:16
Bejina

XXX.XXX.112.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Rozdíl to je, ale jsou nádherné! .. rozdrcené granulky u nás fungují! James si také nezobl první dva dny ani jednu, ale drcené v jídle zbaštil. Snad si na tu chuť tímhle způsobem navykne nebo bude alespoň lépe nasycený... PS: SZ :).

Ráno jsem vmíchala rozdrcené granule do celé kapsičky a snědla to, tak holt asi budu při každém jídle drtit...

30.8.2016 10:06
Acamar

XXX.XXX.57.109

Bejina napsal(a):
Ráno jsem vmíchala rozdrcené granule do celé kapsičky a snědla to, tak holt asi budu při každém jídle drtit...

Super
Ale to drcení snad nebude na vždy - jak si zvykne na tu chuť, tak postupně se to dá naučit, aby jedla nenadrcené a samotné, ne?

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2016 12:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina napsal(a):
Ráno jsem vmíchala rozdrcené granule do celé kapsičky a snědla to, tak holt asi budu při každém jídle drtit...

Paráda, tak to je dobrý začátek :) snad nebudeme drtit věčně ..budu zkoušet ty kousky granulek postupně zvětšovat...až se třeba jednou dostaneme na celou...

30.8.2016 14:52
Bejina

XXX.XXX.112.69

Acamar napsal(a):
Super
Ale to drcení snad nebude na vždy - jak si zvykne na tu chuť, tak postupně se to dá naučit, aby jedla nenadrcené a samotné, ne?

V to právě doufám... ... ale moc nevěřím... ale zkusit se má všechno...

30.8.2016 14:53
Bejina

XXX.XXX.112.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Paráda, tak to je dobrý začátek :) snad nebudeme drtit věčně ..budu zkoušet ty kousky granulek postupně zvětšovat...až se třeba jednou dostaneme na celou...

Ok, budeme si pak psát, kdo z nás má ty kousky větší...

30.8.2016 15:10
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Ráno jsem vmíchala rozdrcené granule do celé kapsičky a snědla to, tak holt asi budu při každém jídle drtit...

Tak to je super, chvilku drtit, a pak pomalu trochu vmíchávat větší kousky a nakonec pěkně celé granulky

Mám opravdu radost

30.8.2016 15:12
Machyska

XXX.XXX.252.23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Paráda, tak to je dobrý začátek :) snad nebudeme drtit věčně ..budu zkoušet ty kousky granulek postupně zvětšovat...až se třeba jednou dostaneme na celou...

Je to super, určitě to bude, jak píšete, postupně zvětšovat kousky...

30.8.2016 15:15
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Tak to je super, chvilku drtit, a pak pomalu trochu vmíchávat větší kousky a nakonec pěkně celé granulky

Mám opravdu radost

... a o tom ty diskuze tady jsou ... abychom si navzájem poradili...

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2016 15:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina napsal(a):
Ok, budeme si pak psát, kdo z nás má ty kousky větší...

.. nejspíš to vyhrajete, protože James to nejspíš ráno zbaštil hlady :D..protože v poledne jsem to na něj zkusila s kuřecím masem a to si čichnul, kouknul na mě, misku "zahrabal" a odkráčel..a to tam toho měl tak málo že to bylo spíš jenom ovoněné granulemi.. asi na něj spíš budu zkoušet další a další druhy granulí a vyhlížet co sní rovnou v kuse a s chutí.. (teď už je přes hodinu přilepený na okně - u chovatelů měl výhled na trávu tak teď poznává městský šrumec).

30.8.2016 15:58
Machyska

XXX.XXX.252.23

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.. nejspíš to vyhrajete, protože James to nejspíš ráno zbaštil hlady :D..protože v poledne jsem to na něj zkusila s kuřecím masem a to si čichnul, kouknul na mě, misku "zahrabal" a odkráčel..a to tam toho měl tak málo že to bylo spíš jenom ovoněné granulemi.. asi na něj spíš budu zkoušet další a další druhy granulí a vyhlížet co sní rovnou v kuse a s chutí.. (teď už je přes hodinu přilepený na okně - u chovatelů měl výhled na trávu tak teď poznává městský šrumec).

Hlad je nejlepší kuchař .

Dávat např. týden jen ráno a postupem času přidat, do dalšího jídla. To by v tom byl čert, aby to nevyšlo

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2016 16:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Machyska napsal(a):
Hlad je nejlepší kuchař .

Dávat např. týden jen ráno a postupem času přidat, do dalšího jídla. To by v tom byl čert, aby to nevyšlo

to je fakt.

30.8.2016 20:41
joanne.s

XXX.XXX.32.129

Acamar napsal(a):
Taky mi nepřipadá půlkilový rozdíl moc velký. Je to určitě tím, že nejí granule. Naše kočky vždy, když se rozjedli granulí (našli jsme ty co se jim trefily do chuti), tak se zakulatily. Až na tu mladší, ale ta to vylítá. Taky ale už není taková nudle.
První naše kočka taky moc granulím nedala, měla třeba nasypanou malou misku na týden, a byla i hodně vybíravá. Když jsem ji převáděla na lepší granulky, chytla se na Sanabelle a Joseru (mají sice nic moc složení, ale na přechod posloužily dobře) a pak byla schopná akceptovat Nutram (starý) a Taste...Obecně vždy víc chutnaly těm našim granule s větším obsahem tuku, kolem 20%.
Jasné, že granule kočka k životu nepotřebuje, ale je to fakt nepraktické, když člověk potřebuje vytáhnout paty z domu. Leda tak nějaké to časovací "krmítko".

Podle mě o půl kilo taky nejde. jde o ten poměr, jak s těmi kily kočka vypadá, což je dost dané i délkou těla /a bylo jasně řečeno, že hubeně vypadá/. u krátké kočičky je 4 kila samože dost.

31.8.2016 09:17
Acamar

XXX.XXX.57.109

joanne.s napsal(a):
Podle mě o půl kilo taky nejde. jde o ten poměr, jak s těmi kily kočka vypadá, což je dost dané i délkou těla /a bylo jasně řečeno, že hubeně vypadá/. u krátké kočičky je 4 kila samože dost.

Jasně, čísla jsou čísla a realita je realita...je fakt, že podle fotky, kterou "Bejina" vkládala, na britku je kočička štíhlá. Ale těžko soudit rozdíl mezi nimi, na fotce té druhé "tlustší" kočičce jde vidět spíš hlava.

31.8.2016 18:32
Bejina

XXX.XXX.112.69

Acamar napsal(a):
Jasně, čísla jsou čísla a realita je realita...je fakt, že podle fotky, kterou "Bejina" vkládala, na britku je kočička štíhlá. Ale těžko soudit rozdíl mezi nimi, na fotce té druhé "tlustší" kočičce jde vidět spíš hlava.

Ok, hledala jsem ve fotkách, tak dávám fotku na níž je vidět celá i ta druhá...

... doplňuji jak jsme pokročili, tak drcené granule sní pouze v kapsičkách, ale jakmile jsou v syrovém mase, pak ho nesní... ... takže má smysl drtit pouze do kapsiček...

31.8.2016 18:34
Bejina

XXX.XXX.112.69

Omlouvám se, druhá fotka se mi bohužel otočila...

31.8.2016 18:49
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Ok, hledala jsem ve fotkách, tak dávám fotku na níž je vidět celá i ta druhá...

... doplňuji jak jsme pokročili, tak drcené granule sní pouze v kapsičkách, ale jakmile jsou v syrovém mase, pak ho nesní... ... takže má smysl drtit pouze do kapsiček...

Pokud dáváte kapsičku jen jednou týdně, tak ne, ale pokud každý den, tak určitě. Důležité je, že to jí. Třeba to k syrovému masu chuťově nejde . Taky si nedáte zmrzlinu s řízkem

Myslím, že jde o to, aby si navykla na tu chuť granulí. Co namočené granule ve vodě, vývaru, mléku...nejedla by je. Naše kočička jedla jako malá jen namočené granulky, později už i tvrdé.

31.8.2016 19:04
joanne.s

XXX.XXX.16.222

Bejina napsal(a):
Ok, hledala jsem ve fotkách, tak dávám fotku na níž je vidět celá i ta druhá...

... doplňuji jak jsme pokročili, tak drcené granule sní pouze v kapsičkách, ale jakmile jsou v syrovém mase, pak ho nesní... ... takže má smysl drtit pouze do kapsiček...

Znovu koukám na ty fotky od vás. Není varianta, že ta druhá, hubenější, nemá oba rodiče britské kočky, ale je třeba kartouzka?

31.8.2016 19:06
joanne.s

XXX.XXX.16.222

Dodatek - ta hubenější, ne ta druhá..

31.8.2016 19:14
Bejina

XXX.XXX.112.69

joanne.s napsal(a):
Znovu koukám na ty fotky od vás. Není varianta, že ta druhá, hubenější, nemá oba rodiče britské kočky, ale je třeba kartouzka?

Oba rodiče byli typičtí briťáci, naše dvojčátka jsou bez PP a je třeba možné, že nějaký předek byl "kartouz" a projevilo se to u naší jedné kočeny... kdoví... v tom případě ji třeba ani nikdy víc nevykrmíme.
Když jsme si brali ty dvě sestřičky, tak jsme měli obavy, jak je budeme od sebe rozeznávat... takhle byly vlastně obavy úplně zbytečné, že?...

31.8.2016 19:20
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Pokud dáváte kapsičku jen jednou týdně, tak ne, ale pokud každý den, tak určitě. Důležité je, že to jí. Třeba to k syrovému masu chuťově nejde . Taky si nedáte zmrzlinu s řízkem

Myslím, že jde o to, aby si navykla na tu chuť granulí. Co namočené granule ve vodě, vývaru, mléku...nejedla by je. Naše kočička jedla jako malá jen namočené granulky, později už i tvrdé.

Každé ráno sní celou kapsičku Felixe (jiné kapsičky naše holky odmítají) a v ní ty drcené granule sní. Odpoledne má syrové maso, teď už mám vyzkoušeno, že v něm granule být nemůžou a pak večer má opět celou kapsičku nebo konzervičku Brit care, tam opět granulky můžu rozdrolit...

31.8.2016 19:32
Acamar

XXX.XXX.158.162

joanne.s napsal(a):
Znovu koukám na ty fotky od vás. Není varianta, že ta druhá, hubenější, nemá oba rodiče britské kočky, ale je třeba kartouzka?

No, vypadá jedna jako britská, druhá jako kartouzská.
Ale možná to fakt je jen tím, že ta hubená nebaští granule. U nás to tak aspoň bylo, že po granulích se krásně kulatilo, a když se jedlo převážně mokré (takovou kočku, co by se granulí netkla jsme neměli), tak nee.

31.8.2016 19:33
joanne.s

XXX.XXX.16.222

Acamar napsal(a):
No, vypadá jedna jako britská, druhá jako kartouzská.
Ale možná to fakt je jen tím, že ta hubená nebaští granule. U nás to tak aspoň bylo, že po granulích se krásně kulatilo, a když se jedlo převážně mokré (takovou kočku, co by se granulí netkla jsme neměli), tak nee.

Já koukám hlavně na tu hlavu. A ta se přibráním půl kila /rozdíl mezi kočkama/ asi moc nezakulatí..?

31.8.2016 19:59
Acamar

XXX.XXX.158.162

joanne.s napsal(a):
Já koukám hlavně na tu hlavu. A ta se přibráním půl kila /rozdíl mezi kočkama/ asi moc nezakulatí..?

To máte asi pravdu.

31.8.2016 20:05
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Každé ráno sní celou kapsičku Felixe (jiné kapsičky naše holky odmítají) a v ní ty drcené granule sní. Odpoledne má syrové maso, teď už mám vyzkoušeno, že v něm granule být nemůžou a pak večer má opět celou kapsičku nebo konzervičku Brit care, tam opět granulky můžu rozdrolit...

Určitě bych to nevzdávala a drtila. Tím se nic nepokazí. Pokud bude baštit, tak přidávat po trochách víc granulí do kapsičky. Vyzkoušejte i ty namočené a dejte vědět

Držím paleček, aby nakonec nebyla ještě kulatější než ta druhá

31.8.2016 20:22
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Určitě bych to nevzdávala a drtila. Tím se nic nepokazí. Pokud bude baštit, tak přidávat po trochách víc granulí do kapsičky. Vyzkoušejte i ty namočené a dejte vědět

Držím paleček, aby nakonec nebyla ještě kulatější než ta druhá

... kéž by byla... já přece jen mám v oblibě ty kulatější...
...ale to samozřejmě nic nemění na lásce, ta "kartouzská" je naše mazlítko a tulidýlko...

5.9.2016 22:40
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Určitě bych to nevzdávala a drtila. Tím se nic nepokazí. Pokud bude baštit, tak přidávat po trochách víc granulí do kapsičky. Vyzkoušejte i ty namočené a dejte vědět

Držím paleček, aby nakonec nebyla ještě kulatější než ta druhá

Tak jsme s drcenými granulky zkusili možné i nemožné a skončilo to tak, že pokud jsou drcené granule v syrovém masu, tak se Sofi masa ani nedotkne, takže tam už jí to nedávám. Jediné kde se dá ošálit, tak v kapsičce. Rozdrtím každé ráno asi 20 granulí do celé kapsičky (kupuji ty drobnější granulky, které mají rády ostatní kočky) a tu kapsičku vždy celou sní. Samozřejmě se kousky nesmí zvětšovat, jinak Sofi mou lest prokoukne, takže jí je drtím nadrobno. Odpoledne má syrové maso a večer opět kapsičku, tam opět nadrolím granulky. Potvůrka mazaná prostě kousat nebude a nebude, ale když dám kus šunky, to by kousala jak divá...

...tak to je výsledek mého snažení z vašich rad... ... kdyby jen maličko přibrala, budu to brát jako úspěch...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.9.2016 08:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina napsal(a):
Tak jsme s drcenými granulky zkusili možné i nemožné a skončilo to tak, že pokud jsou drcené granule v syrovém masu, tak se Sofi masa ani nedotkne, takže tam už jí to nedávám. Jediné kde se dá ošálit, tak v kapsičce. Rozdrtím každé ráno asi 20 granulí do celé kapsičky (kupuji ty drobnější granulky, které mají rády ostatní kočky) a tu kapsičku vždy celou sní. Samozřejmě se kousky nesmí zvětšovat, jinak Sofi mou lest prokoukne, takže jí je drtím nadrobno. Odpoledne má syrové maso a večer opět kapsičku, tam opět nadrolím granulky. Potvůrka mazaná prostě kousat nebude a nebude, ale když dám kus šunky, to by kousala jak divá...

...tak to je výsledek mého snažení z vašich rad... ... kdyby jen maličko přibrala, budu to brát jako úspěch...

No a já ti zrovna jdu psát do zprávy, že jsem včera do Jamese dostala několik granulí právě díky syrovému masu. Jak to dřív viděl v misce rozdrcené nebo tím jídlo jen ovoněné, tak to nejedl.. ale dala jsem si tu práci a menší kousky granulí obalila do masa a nabízela mu je z ruky. Sice by to byla krásná groteska mít to natočené a záběry pustit zrychleně, protože x krát to v tlamičce přebral a významně po mě tu granulku plivnul a já ji sebrala a přímo před ním maskovala do masa, což se mi snažil packou znemožnit. Některé kousky zhltal tak rychle, že si granulky vůbec nevšiml. Ačkoliv si říkám, že tím pádem kromě plnějšího bříška to nemělo žádný efekt -vůbec si neuvědomil, že to jí takže o nějakém zvykání na chuť nemůže být řeč. Občas na mě hodil významný pohled když mu "něco" křuplo v puse..

To je tak krásný jak se nenechají oblbnout . Sofi posílám pohlazení na lepší trávení nechtěných granulek .. Ale ona opravdu nevypadá úplně vychrtle, je to krásná dáma, která si prostě drží linii

6.9.2016 09:01
Bejina

XXX.XXX.112.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a já ti zrovna jdu psát do zprávy, že jsem včera do Jamese dostala několik granulí právě díky syrovému masu. Jak to dřív viděl v misce rozdrcené nebo tím jídlo jen ovoněné, tak to nejedl.. ale dala jsem si tu práci a menší kousky granulí obalila do masa a nabízela mu je z ruky. Sice by to byla krásná groteska mít to natočené a záběry pustit zrychleně, protože x krát to v tlamičce přebral a významně po mě tu granulku plivnul a já ji sebrala a přímo před ním maskovala do masa, což se mi snažil packou znemožnit. Některé kousky zhltal tak rychle, že si granulky vůbec nevšiml. Ačkoliv si říkám, že tím pádem kromě plnějšího bříška to nemělo žádný efekt -vůbec si neuvědomil, že to jí takže o nějakém zvykání na chuť nemůže být řeč. Občas na mě hodil významný pohled když mu "něco" křuplo v puse..

To je tak krásný jak se nenechají oblbnout . Sofi posílám pohlazení na lepší trávení nechtěných granulek .. Ale ona opravdu nevypadá úplně vychrtle, je to krásná dáma, která si prostě drží linii

Tak zjišťuji, že v tom oblbování nejsem sama
... a s tou linií jsi to lépe nemohla odůvodnit... ok, my tedy držíme štíhlou linii a ostatním ve zbylé smečce je to šumák, zda bude nějaké kilo navíc...

Hezký den smajlík...a já jdu oblbovat dál...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.9.2016 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina, a je fakt hubená ?... např dle tohoto:
http://www.svetkocicek.cz/jak-pecovat-o-kocku/nadvaha-ci-podvyziva-kocky/

Podle kukuče to opravdu určit nejde...

6.9.2016 09:50
Bejina

XXX.XXX.112.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bejina, a je fakt hubená ?... např dle tohoto:
http://www.svetkocicek.cz/jak-pecovat-o-kocku/nadvaha-ci-podvyziva-kocky/

Podle kukuče to opravdu určit nejde...

Podle dvojčete je viditelně hubenější. Vzhledem k tomu, že jde o britskou kočku, které jsou na pohled celkově buclatější. Vypadá jako typická kartouzka, takže kdybych si brala toto plemeno, pak bych její váhu vůbec neřešila, protože na kartouzku vypadá ideálně. Beru ale v potaz, že koťata byla bez PP, tak tam nějaký předek kartouz třeba mohl být a já to tu možná řeším zbytečně...
Pak je otázka, zda by byla takhle štíhlá i kdyby jedla granule tak, jak je baští s chutí její sestřička... kdoví...

6.9.2016 21:38
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
Tak jsme s drcenými granulky zkusili možné i nemožné a skončilo to tak, že pokud jsou drcené granule v syrovém masu, tak se Sofi masa ani nedotkne, takže tam už jí to nedávám. Jediné kde se dá ošálit, tak v kapsičce. Rozdrtím každé ráno asi 20 granulí do celé kapsičky (kupuji ty drobnější granulky, které mají rády ostatní kočky) a tu kapsičku vždy celou sní. Samozřejmě se kousky nesmí zvětšovat, jinak Sofi mou lest prokoukne, takže jí je drtím nadrobno. Odpoledne má syrové maso a večer opět kapsičku, tam opět nadrolím granulky. Potvůrka mazaná prostě kousat nebude a nebude, ale když dám kus šunky, to by kousala jak divá...

...tak to je výsledek mého snažení z vašich rad... ... kdyby jen maličko přibrala, budu to brát jako úspěch...

No a co namočené granulky, ty jsou měkčí a nemusí se kousat, namočit ve vývaru, nebo mlíčku, to by neprošlo?

8.9.2016 07:21
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
No a co namočené granulky, ty jsou měkčí a nemusí se kousat, namočit ve vývaru, nebo mlíčku, to by neprošlo?

"Machysko", granule se mi nepodařilo do Sofinky dostat v žádné z těchto možností. I když byly měkké, namočené v mléku či vývaru, nedotkla se jich. Takže jediná varianta zbývá dávat granule rozdrobené do kapsiček...
... ale v každém případě moc děkuji za rady, alespoň v těch kapsičkách to bylo účinné...

9.9.2016 13:48
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Bejina napsal(a):
Tak zjišťuji, že v tom oblbování nejsem sama
... a s tou linií jsi to lépe nemohla odůvodnit... ok, my tedy držíme štíhlou linii a ostatním ve zbylé smečce je to šumák, zda bude nějaké kilo navíc...

Hezký den smajlík...a já jdu oblbovat dál...

"Bejino", srdečně Vás zdravím. Já myslím, že ta čičinka není hubená. Souhlasím s "Happylife" - drží si linii . Mám totiž srovnání - můj starší kocour má k 8kg, a myslím, že to je ta horší varianta - lépe něco pod váhou než nadváha.

9.9.2016 13:49
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Bejina napsal(a):
Podle dvojčete je viditelně hubenější. Vzhledem k tomu, že jde o britskou kočku, které jsou na pohled celkově buclatější. Vypadá jako typická kartouzka, takže kdybych si brala toto plemeno, pak bych její váhu vůbec neřešila, protože na kartouzku vypadá ideálně. Beru ale v potaz, že koťata byla bez PP, tak tam nějaký předek kartouz třeba mohl být a já to tu možná řeším zbytečně...
Pak je otázka, zda by byla takhle štíhlá i kdyby jedla granule tak, jak je baští s chutí její sestřička... kdoví...

A co má vlastně jinak ráda? Syrové maso? Kapsičky, konzervy?

9.9.2016 13:51
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Bejina napsal(a):
"Machysko", granule se mi nepodařilo do Sofinky dostat v žádné z těchto možností. I když byly měkké, namočené v mléku či vývaru, nedotkla se jich. Takže jediná varianta zbývá dávat granule rozdrobené do kapsiček...
... ale v každém případě moc děkuji za rady, alespoň v těch kapsičkách to bylo účinné...

Jinak jsem teď tetě doporučila jak přikrmovat koťata - klasika naškrábané syrové maso, do toho žloutek (oni mají domácí vajíčka) a ještě do toho dát trošičku kondenz. mléka (nebo vody) - vznikne řídká kašička - a hltají prý nejen koťata, ale hlavně máma kočka . Ona teta tady ty fígle jak s dokrmováním neznala. Tak teď si pochvaluje, že koťata rostou jak z vody!

9.9.2016 18:13
Machyska

XXX.XXX.252.23

Bejina napsal(a):
"Machysko", granule se mi nepodařilo do Sofinky dostat v žádné z těchto možností. I když byly měkké, namočené v mléku či vývaru, nedotkla se jich. Takže jediná varianta zbývá dávat granule rozdrobené do kapsiček...
... ale v každém případě moc děkuji za rady, alespoň v těch kapsičkách to bylo účinné...

Tak alespoň, že ty kapsičky trochu fungují.

Jinak je moc pěkná, nevypadá vyhuble. Asi nechce vypadat stejně jako sestřička, to je nuda

9.9.2016 19:06
Bejina

XXX.XXX.112.69

fikovnice napsal(a):
A co má vlastně jinak ráda? Syrové maso? Kapsičky, konzervy?

Jí úplně všechno, právě kromě granulí. Syrové maso, kapsičky, konzervičky, tvaroh... takže vybíravá není... proto mě udivuje, že má stále tak štíhlou postavičku.

9.9.2016 19:07
Bejina

XXX.XXX.112.69

Machyska napsal(a):
Tak alespoň, že ty kapsičky trochu fungují.

Jinak je moc pěkná, nevypadá vyhuble. Asi nechce vypadat stejně jako sestřička, to je nuda

9.9.2016 19:10
Bejina

XXX.XXX.112.69

fikovnice napsal(a):
"Bejino", srdečně Vás zdravím. Já myslím, že ta čičinka není hubená. Souhlasím s "Happylife" - drží si linii . Mám totiž srovnání - můj starší kocour má k 8kg, a myslím, že to je ta horší varianta - lépe něco pod váhou než nadváha.

Ok, budu se snažit to takhle brát, že tedy máme tu lepší variantu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.9.2016 07:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bejina: nezkoušela jste granule mono (s jedním druhem masa)? Náš kocour "anorektik" se na nich rozjedl. Vyzkoušeli jsme kde co, chytl se na Greenwoods. Jsou ve variantě kachna, krůta nebo rybí. Nejsou úplně top, ale není to ani šrot. Potom co znám MAĆs králičí a nebo teď mám doma Optima nova králičí. Oboje už slušné složení. Ty Optima nova dávám jako pamlsek a chutnají moc smajlík

10.9.2016 08:19
Bejina

XXX.XXX.112.69

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bejina: nezkoušela jste granule mono (s jedním druhem masa)? Náš kocour "anorektik" se na nich rozjedl. Vyzkoušeli jsme kde co, chytl se na Greenwoods. Jsou ve variantě kachna, krůta nebo rybí. Nejsou úplně top, ale není to ani šrot. Potom co znám MAĆs králičí a nebo teď mám doma Optima nova králičí. Oboje už slušné složení. Ty Optima nova dávám jako pamlsek a chutnají moc smajlík

To neznám, tak to zkusím... díky za typ...

10.9.2016 14:17
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Bejina napsal(a):
Ok, budu se snažit to takhle brát, že tedy máme tu lepší variantu...

Přidejte reakci

Přidat smajlík