"Osvojená" kočička, koťata a následná péče

Přidejte téma Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
12.9.2016 10:00
asi Micka

XXX.XXX.156.2

Dobrý den, na zahradu se k nám během léta "přišla podívat", tehdy ještě divoká kočka. Po vzájemných sympatiích a oťukávačkách si nás oblíbila a dělala nám společnost na zahradě. Krmili a starali jsme se o ni. Nejsem schopná říct, jak stará teď už naše Micka domácí je... ať to ale zkrátím,9.9.2016 nám porodila tři krásná koťátka. Porodnici měla připravenou pod pergolou a vzhledem k tomu, že se koťata narodila v pátek, hlídala jsem si je celý víkend. Když jsem se snažila ji i s koťaty přemístit na jiné, bezpečnější místo, nechtěla tam být a vracela se zpět k chatě pod pergolu. Přes týden ale bohužel na zahradě nespíme a já mám strach, aby se koťata nestali terčem kocourů hned druhý den ráno už jeden "vyčkával" na terase. Prosím poraďte, jak koťata ochránit. Budu vděčná i za rady ohledně následné kastrace. Na Micku jsme si se synem hrozně zvykli a chtěli bychom se o ní strat i nadále, ale na další koťata bohužel nenajdeme majitele.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.9.2016 10:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Micko, pokud nemáš maminu i s koťatama doma, tak je prostě proti kocourům neochráníš. Tak to bohužel je.

Jinak přesně takhle jsem přišla ke své smečce, ta naše přistěhovalkyně Minda měla koťat 5, tenkrát to byla chata, takže taky jenom víkendovky, a koťata zůstala všechna

S kastrací uvidíš, my jsme dávali kastrovat když měla koťata cca 2 měsíce (kočka se zase začala chovat jako blbka = mrouskala se) a to už byla zase březí.

12.9.2016 10:43
asi Micka

XXX.XXX.156.2

Já bych si je vzala domů hned, ale to by můj manžel asi nepřežil a je fakt, že je Micka zvyklá být venku, dovnitř se zatím moc nežene
Doufám, že i ta naše koťata zůstanou všechna!
S kastrací vydržím, jen doufám, jak píšete, snad už nebude zase březí

12.9.2016 12:13
sisi58

XXX.XXX.191.1

asi Micka napsal(a):
Já bych si je vzala domů hned, ale to by můj manžel asi nepřežil a je fakt, že je Micka zvyklá být venku, dovnitř se zatím moc nežene
Doufám, že i ta naše koťata zůstanou všechna!
S kastrací vydržím, jen doufám, jak píšete, snad už nebude zase březí

Teď jsem nechávala kastrovat toulavou kočičku, po rozdání koťat. Takže asi 2 měsíce po porodu.
Kastrace proběhla a vetky jsem se neptala, zda byla znovu březí.
Toulavé kočičky by koťata neměly mít vůbec.
Takže se toho nebojte a nechejte kastrovat.
Co se týká kocourů, ta "naše" si koťata zřejmě schovala tak, že je kocouři nenašli a přivedla je, když už byla vcelku samostatná. Takže s kocoury neporadím.
A nepřišel ten "váš" spíš za kočkou než žrát mladé?
Napadlo mě, že pokud bude mít kočička dost žrádla, nebude mít důvod se od koťat vzdalovat, a pokud mám zkušenost, kočky brání koťata jak čert!

12.9.2016 12:48
asi Micka

XXX.XXX.156.2

No, tak jste mě sisi přivedla k pochybnostem. Ta naše "potvůrka" právě vůbec neměla tendenci koťata schovávat, pořád chtěla být i s nimi v naší blízkosti. A jestli to je, tak, jak píšete Vy, tak abychom nakonec na veterině nezjistili, že jste měla pravdu ... právě proto si říkám, jestli i z tohoto důvodu pelíšek někam "neuklidit", ale je fakt, že pokud k něčemu má dojít, stejně je nuhlídám
Jídla má dostatek, moc toho zatím nepojí... možná dnes, až je pojedu na zahradu zkontrolovat, misky budou prázdné, ale možná ne, její zásluhou

12.9.2016 13:00
rapotacka11

XXX.XXX.32.94

Jídla má dostatek, moc toho zatím nepojí...

Zkuste i kousek čerstvého, syrového masa.

12.9.2016 13:07
asi Micka

XXX.XXX.156.2

rapotacka11 napsal(a):
Jídla má dostatek, moc toho zatím nepojí...

Zkuste i kousek čerstvého, syrového masa.

Děkuji, to už jsem také zkoušela tak dnes dám další pokus.

12.9.2016 13:07
asi Micka

XXX.XXX.156.2

sisi58 napsal(a):
Teď jsem nechávala kastrovat toulavou kočičku, po rozdání koťat. Takže asi 2 měsíce po porodu.
Kastrace proběhla a vetky jsem se neptala, zda byla znovu březí.
Toulavé kočičky by koťata neměly mít vůbec.
Takže se toho nebojte a nechejte kastrovat.
Co se týká kocourů, ta "naše" si koťata zřejmě schovala tak, že je kocouři nenašli a přivedla je, když už byla vcelku samostatná. Takže s kocoury neporadím.
A nepřišel ten "váš" spíš za kočkou než žrát mladé?
Napadlo mě, že pokud bude mít kočička dost žrádla, nebude mít důvod se od koťat vzdalovat, a pokud mám zkušenost, kočky brání koťata jak čert!

No, tak jste mě sisi přivedla k pochybnostem. Ta naše "potvůrka" právě vůbec neměla tendenci koťata schovávat, pořád chtěla být i s nimi v naší blízkosti. A jestli to je, tak, jak píšete Vy, tak abychom nakonec na veterině nezjistili, že jste měla pravdu
... právě proto si říkám, jestli i z tohoto důvodu pelíšek někam "neuklidit", ale je fakt, že pokud k něčemu má dojít, stejně je nuhlídám

Jídla má dostatek, moc toho zatím nepojí... možná dnes, až je pojedu na zahradu zkontrolovat, misky budou prázdné, ale možná ne, její zásluhou.

12.9.2016 13:20
sisi58

XXX.XXX.191.1

To je právě to zlé na toulavkách. Nic není jisté.
Naše kočička, píšu naše i když je jen svá, měla koťata už 2 x. Vloni. Pokaždé bříško, pokaždé nalité i ocumlané cecíky, ale koťátka nic.
Vloni na jaře přišla po nějaké době a bylo vidět, že žádná koťátka nesají.
A koncem léta jsem ji seškrábla hrobníkovi z lopaty (byla fakt moc špatná), a to v době, kdy měla mít ta druhá koťata.
Ale důvod jejich ztráty dodnes nevím.
Letošní koťata tedy byly její třetí a poslední.

12.9.2016 14:35
asi Micka

XXX.XXX.156.2

sisi58 napsal(a):
To je právě to zlé na toulavkách. Nic není jisté.
Naše kočička, píšu naše i když je jen svá, měla koťata už 2 x. Vloni. Pokaždé bříško, pokaždé nalité i ocumlané cecíky, ale koťátka nic.
Vloni na jaře přišla po nějaké době a bylo vidět, že žádná koťátka nesají.
A koncem léta jsem ji seškrábla hrobníkovi z lopaty (byla fakt moc špatná), a to v době, kdy měla mít ta druhá koťata.
Ale důvod jejich ztráty dodnes nevím.
Letošní koťata tedy byly její třetí a poslední.

Máte pravdu. Já také píšu naše, ale taky není. Ale já si ji zamilovala hned napoprvé, i když se bála a pořád škrábala.
Vy jste mnohem větší zachránkyně! Já se jen ujala toulavé kočky, krmila, hladila, ... a ona mi za to porodila 3 krásná koťátka. Chci si ji nechat i jedno kotě, ale už nechci mít zase další starosti o další případná koťata a být nezodpovědná a "vypustit" je do přírody, aby se dál množili a množili, ...

12.9.2016 15:49
sisi58

XXX.XXX.191.1

asi Micka napsal(a):
Máte pravdu. Já také píšu naše, ale taky není. Ale já si ji zamilovala hned napoprvé, i když se bála a pořád škrábala.
Vy jste mnohem větší zachránkyně! Já se jen ujala toulavé kočky, krmila, hladila, ... a ona mi za to porodila 3 krásná koťátka. Chci si ji nechat i jedno kotě, ale už nechci mít zase další starosti o další případná koťata a být nezodpovědná a "vypustit" je do přírody, aby se dál množili a množili, ...

Určitě pro svou kočičku uděláte to nejlepší, co půjde.
Držím vám i kočičí rodince palce

12.9.2016 16:13
fikovnice

XXX.XXX.30.49

asi Micka napsal(a):
No, tak jste mě sisi přivedla k pochybnostem. Ta naše "potvůrka" právě vůbec neměla tendenci koťata schovávat, pořád chtěla být i s nimi v naší blízkosti. A jestli to je, tak, jak píšete Vy, tak abychom nakonec na veterině nezjistili, že jste měla pravdu ... právě proto si říkám, jestli i z tohoto důvodu pelíšek někam "neuklidit", ale je fakt, že pokud k něčemu má dojít, stejně je nuhlídám
Jídla má dostatek, moc toho zatím nepojí... možná dnes, až je pojedu na zahradu zkontrolovat, misky budou prázdné, ale možná ne, její zásluhou

Dobrý den. Jak píšete, že kočka neschovávala koťata a pořád chtěla být ve Vaší blízkosti, tak s tím mám z minulosti zkušenosti. Krmili jsme toulavku a jednou jsme našli na prahu (bylo to na chalupě, v jiném městě než mám trvalé bydliště) asi čtyři nebo pět mrtvých koťat. To byl smutný pohled. Kočka zřejmě naznala, že je nezvládne odkojit - tuším to bylo někdy na podzim - tak je zanesla nám, asi abychom se postarali. Bohužel byla už ztuhlá, mrtvá.

12.9.2016 20:47
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
Já bych si je vzala domů hned, ale to by můj manžel asi nepřežil a je fakt, že je Micka zvyklá být venku, dovnitř se zatím moc nežene
Doufám, že i ta naše koťata zůstanou všechna!
S kastrací vydržím, jen doufám, jak píšete, snad už nebude zase březí

Kocouři jsou potvory, pokud se chtějí pářit, tak jim koťata vadí, jelikož kočka kocoury odhání a nechce je. Jediné řešení pro kocoury je zbavit se koťat a kočka zase podlehne jejich mámení.

Koťata jsou ve velkém nebezpečí, většinou je kočka nedokáže ubránit, byť dělá vše co je v jejich silách. Možná Vám je nosí, jelikož cítí, že jsou v bezpečí. Zažila jsem to u kamaráda dvakrát. Z koťat nepřežilo ani jedno, kocour chodil každý den, dokud nebylo po kaťatech a to je kamarád podruhé zavřel do stodoly. Kocour našel malý průlez a koťata stejně zabil.

Moc Vám přeji aby to dopadlo dobře, ale nedávám tomu moc šanci. Hlavně pokud má koťata poprvé, ale to nikdo neví. Přijde mi to její chování naivní a nezkušené.

Kastrovala jsem kočku, když měla koťata 7 týdnů a bylo to bez problémů, na případnou březost jsem se neptala: Začátek březosti při kastraci není problém, myslím až do půlky březosti kastrace dělají, ale to odeberou s vaječníky i dělohu, u počátku březosti stačí odebrat vaječníky a plody se v děloze "vstřebají".

13.9.2016 07:47
asi Micka

XXX.XXX.158.2

sisi58 napsal(a):
Určitě pro svou kočičku uděláte to nejlepší, co půjde.
Držím vám i kočičí rodince palce

Budeme se snažit! Našla jsem zde velkou podporu, pročítám články, diskuze, abych byla lepší a lepší

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2016 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono hodně záleží na mamině kočce, naše Minduše byla neskutečně vzorná matka, která se od koťat nehla a budila respekt ve zvířecím světě (i u psů). A když se situace opakovala s jinou kočičkou bezdomovkyní (ta mi nechala 2 kočičky), tak přes naši Minduši by žádný zlolajný kocour už neprošel.

13.9.2016 08:01
asi Micka

XXX.XXX.158.2

Machyska napsal(a):
Kocouři jsou potvory, pokud se chtějí pářit, tak jim koťata vadí, jelikož kočka kocoury odhání a nechce je. Jediné řešení pro kocoury je zbavit se koťat a kočka zase podlehne jejich mámení.

Koťata jsou ve velkém nebezpečí, většinou je kočka nedokáže ubránit, byť dělá vše co je v jejich silách. Možná Vám je nosí, jelikož cítí, že jsou v bezpečí. Zažila jsem to u kamaráda dvakrát. Z koťat nepřežilo ani jedno, kocour chodil každý den, dokud nebylo po kaťatech a to je kamarád podruhé zavřel do stodoly. Kocour našel malý průlez a koťata stejně zabil.

Moc Vám přeji aby to dopadlo dobře, ale nedávám tomu moc šanci. Hlavně pokud má koťata poprvé, ale to nikdo neví. Přijde mi to její chování naivní a nezkušené.

Kastrovala jsem kočku, když měla koťata 7 týdnů a bylo to bez problémů, na případnou březost jsem se neptala: Začátek březosti při kastraci není problém, myslím až do půlky březosti kastrace dělají, ale to odeberou s vaječníky i dělohu, u počátku březosti stačí odebrat vaječníky a plody se v děloze "vstřebají".

Děkuji! Jak jsem psala, mám o ně velký strach, ale nemůžu s nimi být každý den přes noc. Zavřela bych je do chaty, ale zase nevím, jak by to ta naše Micka ustála. Ale budu asi muset jinak o ně opravdu přijdeme a to bych si neodpustila a co teprve můj syn! A jelikož kastraci určitě s Mickou podstoupíme, chci, aby nám koťátka přežila.

13.9.2016 08:05
asi Micka

XXX.XXX.158.2

fikovnice napsal(a):
Dobrý den. Jak píšete, že kočka neschovávala koťata a pořád chtěla být ve Vaší blízkosti, tak s tím mám z minulosti zkušenosti. Krmili jsme toulavku a jednou jsme našli na prahu (bylo to na chalupě, v jiném městě než mám trvalé bydliště) asi čtyři nebo pět mrtvých koťat. To byl smutný pohled. Kočka zřejmě naznala, že je nezvládne odkojit - tuším to bylo někdy na podzim - tak je zanesla nám, asi abychom se postarali. Bohužel byla už ztuhlá, mrtvá.

Tak to jsme na tom ještě dobře. Potřebovala podporu, první den pořád utíkala, ale s trpělivostí jsme to zvládli a teď už se stará vzorně. Každý den nás vyhlíží... když nazná, že je v bezpečí, vyskočí z pelíšku, pomazlí se, zajde si na záchod, protáhne se

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2016 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Zavřela bych je do chaty, ale zase nevím, jak by to ta naše Micka ustála"
nemůžeš je dát do chaty a udělat kočce průlez ven? Sice to nevyloučí, že se tam nějaký kocour nedostane, ale přeci jen to zvyšuje bezpečí koťat. I když je otázka, zda by je mamina kočka nepřestěhovala zase ven (já jsme takhle přestěhovala tu druhou bezdomovkyni z garáže, kde si udělala pelech na skříni ve staré vaničce, do kuchyně a zvládla to, trvalý přístup ven).

13.9.2016 08:09
asi Micka

XXX.XXX.158.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono hodně záleží na mamině kočce, naše Minduše byla neskutečně vzorná matka, která se od koťat nehla a budila respekt ve zvířecím světě (i u psů). A když se situace opakovala s jinou kočičkou bezdomovkyní (ta mi nechala 2 kočičky), tak přes naši Minduši by žádný zlolajný kocour už neprošel.

Také jsem slyšela názory, že kočka odehnala od koťat i lovecké psy... je ale fakt, že nevím, jak moc je naše Micka "zkušená" a zda by si poradila s dotěrným kocourem, který den co den sedí a vyčkává na příležitost ... no nic, vezmu si na čtvrtek volno, pokud to půjde a zkusím s nimi být přes noc na chatě a pokud to zvládne, budu ji tam nechávat do doby, než budou koťata větší. Snad nám tam z toho neudělají kůlničku na dříví

13.9.2016 08:12
asi Micka

XXX.XXX.158.2

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Zavřela bych je do chaty, ale zase nevím, jak by to ta naše Micka ustála"
nemůžeš je dát do chaty a udělat kočce průlez ven? Sice to nevyloučí, že se tam nějaký kocour nedostane, ale přeci jen to zvyšuje bezpečí koťat. I když je otázka, zda by je mamina kočka nepřestěhovala zase ven (já jsme takhle přestěhovala tu druhou bezdomovkyni z garáže, kde si udělala pelech na skříni ve staré vaničce, do kuchyně a zvládla to, trvalý přístup ven).

To bohužel nemůžu. Máme zděnou chatu, bezpečnostní dveře... taky už jsem tuhle variantu řešila.

13.9.2016 08:38
sisi58

XXX.XXX.191.1

asi Micka napsal(a):
Také jsem slyšela názory, že kočka odehnala od koťat i lovecké psy... je ale fakt, že nevím, jak moc je naše Micka "zkušená" a zda by si poradila s dotěrným kocourem, který den co den sedí a vyčkává na příležitost ... no nic, vezmu si na čtvrtek volno, pokud to půjde a zkusím s nimi být přes noc na chatě a pokud to zvládne, budu ji tam nechávat do doby, než budou koťata větší. Snad nám tam z toho neudělají kůlničku na dříví

To snad ne, koťata určitě ne a kočka má u malých koťat jiné starosti.
Já tu řešila pobyt toulavky v bytě se psem po kastraci a všechno dobře dopadlo
Chce to dost jídla, vody a kočkolit ve větším množství.
Kočky přece od koťat odchází hlavně kvůli jídlu a vyprázdnění, nebo mají i jiný důvod?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.9.2016 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Kočky přece od koťat odchází hlavně kvůli jídlu a vyprázdnění, nebo mají i jiný důvod?"
i kočky jsou různé matky, jako ty lidské. Některé se od koťat nehnou, jiné se tím až tak netrápí a koťata přijdou občas nakrmit...

"Také jsem slyšela názory, že kočka odehnala od koťat i lovecké psy"
nezapomenu na tu naši Minduši, když už se koťata batolila venku u garáže, byla otevřená brána, kolem procházel člověk se psem na vodítku, i naše Minda neváhala, vyběhla na cestu, postavila se na zadní, milého pejska propleskla zprava zleva a hrdě a pomalu odešla zpět ke koťatům...

13.9.2016 08:57
sisi58

XXX.XXX.191.1

Dobrá matka!
Mě stačilo, jak se ta toulavka, co byla u nás, postavila našemu psovi.
Myslím si, že mám léty u koní vypěstovaný instinkt na rychlý pohyb, což je u koní nutné, ale jak rychle po něm ta kočka sekla, to byly milisekundy, Zaregistrovala jsem už jen vracející se tlapku.
A to byla kočka stěží vzpamatovaná z narkózy.
Fakt jsem zírala!

15.9.2016 16:39
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
Také jsem slyšela názory, že kočka odehnala od koťat i lovecké psy... je ale fakt, že nevím, jak moc je naše Micka "zkušená" a zda by si poradila s dotěrným kocourem, který den co den sedí a vyčkává na příležitost ... no nic, vezmu si na čtvrtek volno, pokud to půjde a zkusím s nimi být přes noc na chatě a pokud to zvládne, budu ji tam nechávat do doby, než budou koťata větší. Snad nám tam z toho neudělají kůlničku na dříví

Tak co kočička a koťátka? Jsou v pořádku?

15.9.2016 16:50
fikovnice

XXX.XXX.30.49

asi Micka napsal(a):
Tak to jsme na tom ještě dobře. Potřebovala podporu, první den pořád utíkala, ale s trpělivostí jsme to zvládli a teď už se stará vzorně. Každý den nás vyhlíží... když nazná, že je v bezpečí, vyskočí z pelíšku, pomazlí se, zajde si na záchod, protáhne se

16.9.2016 09:59
asi Micka

XXX.XXX.158.2

Machyska napsal(a):
Tak co kočička a koťátka? Jsou v pořádku?

Ano jsou! Micka se vzorně stará a hlídá! Jen se mi ji stále nepodařilo naučit na kočičí záchod (já vím, chce to trpělivost), chtěla bych, aby to koťátka také uměla, navíc, od zítřka se má ochladit, tak budu muset zvážit, kam je zazimuji, když už na zahradě nebudeme trávit tolik času

16.9.2016 10:44
sisi58

XXX.XXX.191.1

asi Micka napsal(a):
Ano jsou! Micka se vzorně stará a hlídá! Jen se mi ji stále nepodařilo naučit na kočičí záchod (já vím, chce to trpělivost), chtěla bych, aby to koťátka také uměla, navíc, od zítřka se má ochladit, tak budu muset zvážit, kam je zazimuji, když už na zahradě nebudeme trávit tolik času

Koupila jsem pro naši minulou toulavku boudičku
http://www.kocky-hodonin.estranky.cz/clanky/zeptali-jste-se-nas/Boudicky.html

po tu nynější jsem ji vyrobila z termoboxu(vyjde levněji).

16.9.2016 11:04
asi Micka

XXX.XXX.156.2

sisi58 napsal(a):
Koupila jsem pro naši minulou toulavku boudičku
http://www.kocky-hodonin.estranky.cz/clanky/zeptali-jste-se-nas/Boudicky.html

po tu nynější jsem ji vyrobila z termoboxu(vyjde levněji).

To vypadá dobře! Když bych se do toho pustila sama, mohla bych vyrobit i větší, aby se mi tam vešla i s koťátky! Děkuji

16.9.2016 12:15
sisi58

XXX.XXX.191.1

asi Micka napsal(a):
To vypadá dobře! Když bych se do toho pustila sama, mohla bych vyrobit i větší, aby se mi tam vešla i s koťátky! Děkuji

Není potřeba zvětšovat. Kočky raději menší a taky si ji lépe vydýchají.
Nepředpokládám, že si všechna koťata necháte?!
Až odejdou, byla by pro samotnou kočičku velká.

16.9.2016 14:30
ladd

XXX.XXX.34.51

Kočka byla zřejmě prvnička, byla z porodu rozhozená nevěděla co se děje a proto Vás chtěla mít u sebe. Na to, aby se naučila, že od koťat se pro uklidnění a pohlazení k člověku neodchází, stačí jedna noc, kdy je s koťaty o samotě a lidé ji neruší svou pozorností.
Teď, koncem léta, již téměř určitě nehrozí, že by přišla do říje a zabřezla. Také od kocourů hrozí menší nebezpečí, že koťata zabijí. Toto se nejčastěji stává u koťat jarních. Menší riziko zabití koťat je také od kocourů, s kterými se kočka pářila. Kocour, který se tam vyskytje, může být jejich otec, jako i více kocourů z okolí. Kočky (a nejen kočky) se páří s více samci, aby snížily riziko zabití mláďat. Taky je pravda, že kocour, zvláště pokud je to hlavní kocour v okolí, koťata svou pouhou přítomností před ostatními kocoury chrání.
Te´d nevím, jestli jsem nepřehlédl, že je již kočka s koťaty zavřená. Pokud je s nimi venku, tak krmení tak, aby jste nenalákala do blízkosti koťat všechny kocoury z okolí. Koťata by také měla mít možnost zalézt pod něco, nebo někam, kam se za nimi dospělý kocour nedostane. U nás měla v dílně pod skříní kus starého koberce, chodila tam spát, když u nich kočka nebyla.
Bude lépe, když si z koťat necháte kočičku, zde z diskuzí plyne, že nejlepší vztah spolu v dospělosti mají matka s dcerou. Já mohu potvrdit z porovnání matka – dcery, dvě sestry z různého vrhu mezi sebou a tyto všechny s kocourkem nalezencem, vše kastrováno.
K boudičce: jako vystýlka je lepší sláma. Seno, hadry absorbují vlhkost, te´d to ještě jde, až ale bude vlhko a sychravo, tak se to do toho natáhne. To už je vhodnější nevystýlat, polystyren hřeje sám od sobě nebo vystlat polystyrenovými kuličkami, aby to bylo měkčí. Do budoucna, až budou venku, tak pelíšky dva, aby měly každá svůj, pokud by se nechtěly pokaždé dělit. Kočky také rády pelíšky střídají, nějaký náhradní si ale venku najdou samy. Na zimu by bylo dobré dát tuto boudičku do uzavřené krabice jen s vystřiženým otvorem. Vznikne dvojitá bouda s předsíňkou, nepotáhne na ně tolik. My takhle ve chlévě máme v sobě dvě krabice a ideální. Na léto mají jen krabici položenou na bok s jednou stranou celou otevřenou, vystlanou molitanem. Na pražinách pak je líska na nožkách, na ní kus koberce. V zimě tam chrní dokud tam svítí sluníčko, v létě zase až za chládku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.9.2016 16:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

asi Micka napsal(a):
Ano jsou! Micka se vzorně stará a hlídá! Jen se mi ji stále nepodařilo naučit na kočičí záchod (já vím, chce to trpělivost), chtěla bych, aby to koťátka také uměla, navíc, od zítřka se má ochladit, tak budu muset zvážit, kam je zazimuji, když už na zahradě nebudeme trávit tolik času

My měli přesně tento:
http://eshop.wespa.cz/epages/fm136723cz.sf/cs_CZ/?ObjectPath=/Shops/fm136723cz/Products/049
Máme nedaleko místa bydliště pobočku výrobce, tak nás boxy (brali jsme 3 ks) vyšly ještě levněji. Otvor jsme udělali podle víčka od ešusu (průměr tak akorát) a ve výšce, aby se kočce pohodlně lezlo dovnitř.

16.9.2016 21:19
asi Micka

XXX.XXX.69.72

ladd napsal(a):
Kočka byla zřejmě prvnička, byla z porodu rozhozená nevěděla co se děje a proto Vás chtěla mít u sebe. Na to, aby se naučila, že od koťat se pro uklidnění a pohlazení k člověku neodchází, stačí jedna noc, kdy je s koťaty o samotě a lidé ji neruší svou pozorností.
Teď, koncem léta, již téměř určitě nehrozí, že by přišla do říje a zabřezla. Také od kocourů hrozí menší nebezpečí, že koťata zabijí. Toto se nejčastěji stává u koťat jarních. Menší riziko zabití koťat je také od kocourů, s kterými se kočka pářila. Kocour, který se tam vyskytje, může být jejich otec, jako i více kocourů z okolí. Kočky (a nejen kočky) se páří s více samci, aby snížily riziko zabití mláďat. Taky je pravda, že kocour, zvláště pokud je to hlavní kocour v okolí, koťata svou pouhou přítomností před ostatními kocoury chrání.
Te´d nevím, jestli jsem nepřehlédl, že je již kočka s koťaty zavřená. Pokud je s nimi venku, tak krmení tak, aby jste nenalákala do blízkosti koťat všechny kocoury z okolí. Koťata by také měla mít možnost zalézt pod něco, nebo někam, kam se za nimi dospělý kocour nedostane. U nás měla v dílně pod skříní kus starého koberce, chodila tam spát, když u nich kočka nebyla.
Bude lépe, když si z koťat necháte kočičku, zde z diskuzí plyne, že nejlepší vztah spolu v dospělosti mají matka s dcerou. Já mohu potvrdit z porovnání matka – dcery, dvě sestry z různého vrhu mezi sebou a tyto všechny s kocourkem nalezencem, vše kastrováno.
K boudičce: jako vystýlka je lepší sláma. Seno, hadry absorbují vlhkost, te´d to ještě jde, až ale bude vlhko a sychravo, tak se to do toho natáhne. To už je vhodnější nevystýlat, polystyren hřeje sám od sobě nebo vystlat polystyrenovými kuličkami, aby to bylo měkčí. Do budoucna, až budou venku, tak pelíšky dva, aby měly každá svůj, pokud by se nechtěly pokaždé dělit. Kočky také rády pelíšky střídají, nějaký náhradní si ale venku najdou samy. Na zimu by bylo dobré dát tuto boudičku do uzavřené krabice jen s vystřiženým otvorem. Vznikne dvojitá bouda s předsíňkou, nepotáhne na ně tolik. My takhle ve chlévě máme v sobě dvě krabice a ideální. Na léto mají jen krabici položenou na bok s jednou stranou celou otevřenou, vystlanou molitanem. Na pražinách pak je líska na nožkách, na ní kus koberce. V zimě tam chrní dokud tam svítí sluníčko, v létě zase až za chládku.

Děkuji

17.9.2016 19:17
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
To vypadá dobře! Když bych se do toho pustila sama, mohla bych vyrobit i větší, aby se mi tam vešla i s koťátky! Děkuji

Různě velké bedýnky se dají koupit v Makru, nejsou nejlevnější, ale dá se to. Kupovala jsem podobně velkou jako na obrázku výš, ale modrou a stála kolem 250, -

19.9.2016 10:38
asi Micka

XXX.XXX.156.2

Čím víc se tady pročítám diskuzemi, začínám mít pocit, že naše nalezenkyně Micka má asi všechno, o čem se tu píše od plísně, po blechy, svrab a já nevím, co ještě. Koťátka už mají 14 dní a jsou v pořádku, mamina se stará. O víkendu jsem se neubránila a vzala si je všechny do chaty a byli tam víc, než spokojené (i když manžel se na to vůbec netvářil), právě kvůli možným parazitům, blechám, plísním... A tak Vás prosím o Vaše zkušenosti. Po odčervení a naočkování základní trojkombinací se situace zlepší? Pořád to budou kočky venkovní, ale přes zimu bych si je alespoň občas chtěla brát ke krbu. A můj syn by se s nimi chtěl mazlit, brát je na gauč a věřím, že časem i do postele

19.9.2016 10:56
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
Čím víc se tady pročítám diskuzemi, začínám mít pocit, že naše nalezenkyně Micka má asi všechno, o čem se tu píše od plísně, po blechy, svrab a já nevím, co ještě. Koťátka už mají 14 dní a jsou v pořádku, mamina se stará. O víkendu jsem se neubránila a vzala si je všechny do chaty a byli tam víc, než spokojené (i když manžel se na to vůbec netvářil), právě kvůli možným parazitům, blechám, plísním... A tak Vás prosím o Vaše zkušenosti. Po odčervení a naočkování základní trojkombinací se situace zlepší? Pořád to budou kočky venkovní, ale přes zimu bych si je alespoň občas chtěla brát ke krbu. A můj syn by se s nimi chtěl mazlit, brát je na gauč a věřím, že časem i do postele

Pokud má svrab učí maminka, tak je potřeba ho hned zaléčit, aby to nechytily koťata je to docela nakažlivé.

Nejlepší by bylo ji odvézt maminku na veterinu a nechat prohlédnout, koťata pokud budou sama jíst tak vydrží v chatce sama, ale nebylo by na škodu je vzít raději sebou. S plísní nemám žádné zkušenosti, ale blechy je potřeba také řešit včas. Na veterině dávají kapičku za krk proti vnitřním i vnějším parazitům vjednom i na svrab, tak by byla zaléčena na většinu neduhů nejednou a bez traumat z podání tabletek.

Stronghold 6% 0,75 ml pro kočky
Pro pro kočky ve věku vážící 2,6 - 7,5 kg proti blechám, všenkám, komárům, k léčbě a prevenci onemocnění dirofiláriemi, k léčbě ušního kožního svrabu a léčbě parazitóz vyvolaných dospělými oblými červy.

21.9.2016 07:39
asi Micka

XXX.XXX.156.2

Dobrý den, tak se zase hlásím Včera se ta naše kočičí máma vůbec nechtěla mazlit a byla po celou dobu naježená. Je mi jasný, že nebude mít každý den mazlící náladu, ale že by pomali ani z pelechu nevylezla, když nás uviděla se ještě nestalo
Koťátka se narodila 9.9. a stále mají "zalepená" očka. Mám tomu dát ještě čas nebo to začít nějak řešit?

21.9.2016 07:47
rapotacka11

XXX.XXX.32.66

Očka mají čas.

24.9.2016 16:16
fikovnice

XXX.XXX.30.49

sisi58 napsal(a):
Koupila jsem pro naši minulou toulavku boudičku
http://www.kocky-hodonin.estranky.cz/clanky/zeptali-jste-se-nas/Boudicky.html

po tu nynější jsem ji vyrobila z termoboxu(vyjde levněji).

Jéé, to vypadá jak ubytovna pro kočky - jak nějaké minisídliště.

24.9.2016 16:20
fikovnice

XXX.XXX.30.49

ladd napsal(a):
Kočka byla zřejmě prvnička, byla z porodu rozhozená nevěděla co se děje a proto Vás chtěla mít u sebe. Na to, aby se naučila, že od koťat se pro uklidnění a pohlazení k člověku neodchází, stačí jedna noc, kdy je s koťaty o samotě a lidé ji neruší svou pozorností.
Teď, koncem léta, již téměř určitě nehrozí, že by přišla do říje a zabřezla. Také od kocourů hrozí menší nebezpečí, že koťata zabijí. Toto se nejčastěji stává u koťat jarních. Menší riziko zabití koťat je také od kocourů, s kterými se kočka pářila. Kocour, který se tam vyskytje, může být jejich otec, jako i více kocourů z okolí. Kočky (a nejen kočky) se páří s více samci, aby snížily riziko zabití mláďat. Taky je pravda, že kocour, zvláště pokud je to hlavní kocour v okolí, koťata svou pouhou přítomností před ostatními kocoury chrání.
Te´d nevím, jestli jsem nepřehlédl, že je již kočka s koťaty zavřená. Pokud je s nimi venku, tak krmení tak, aby jste nenalákala do blízkosti koťat všechny kocoury z okolí. Koťata by také měla mít možnost zalézt pod něco, nebo někam, kam se za nimi dospělý kocour nedostane. U nás měla v dílně pod skříní kus starého koberce, chodila tam spát, když u nich kočka nebyla.
Bude lépe, když si z koťat necháte kočičku, zde z diskuzí plyne, že nejlepší vztah spolu v dospělosti mají matka s dcerou. Já mohu potvrdit z porovnání matka – dcery, dvě sestry z různého vrhu mezi sebou a tyto všechny s kocourkem nalezencem, vše kastrováno.
K boudičce: jako vystýlka je lepší sláma. Seno, hadry absorbují vlhkost, te´d to ještě jde, až ale bude vlhko a sychravo, tak se to do toho natáhne. To už je vhodnější nevystýlat, polystyren hřeje sám od sobě nebo vystlat polystyrenovými kuličkami, aby to bylo měkčí. Do budoucna, až budou venku, tak pelíšky dva, aby měly každá svůj, pokud by se nechtěly pokaždé dělit. Kočky také rády pelíšky střídají, nějaký náhradní si ale venku najdou samy. Na zimu by bylo dobré dát tuto boudičku do uzavřené krabice jen s vystřiženým otvorem. Vznikne dvojitá bouda s předsíňkou, nepotáhne na ně tolik. My takhle ve chlévě máme v sobě dvě krabice a ideální. Na léto mají jen krabici položenou na bok s jednou stranou celou otevřenou, vystlanou molitanem. Na pražinách pak je líska na nožkách, na ní kus koberce. V zimě tam chrní dokud tam svítí sluníčko, v létě zase až za chládku.

"Teď, koncem léta, již téměř určitě nehrozí, že by přišla do říje a zabřezla."

"Ladd" obvykle s Vámi ve všem souhlasím, ale ta věta výše bohužel nemusí být pravda. Mám s tím smutnou zkušenost. Naše někdejší (desítky let zpět) chalupová kočka porodila snad v listopadu, ne-li v prosinci. Protože asi chuděra tušila, že koťata nezvládne, natahala nám je na práh před dveře. Když jsme přijeli, našli jsme všechna koťata zmrzlá a již ztuhlá. A tak krásně zbarvená tehdy byla, že si to dodnes pamatuji...
Jinak to nebyly první koťata té kočky, takže o nějakou její nezkušenost se nejednalo.

24.9.2016 19:41
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
Dobrý den, tak se zase hlásím Včera se ta naše kočičí máma vůbec nechtěla mazlit a byla po celou dobu naježená. Je mi jasný, že nebude mít každý den mazlící náladu, ale že by pomali ani z pelechu nevylezla, když nás uviděla se ještě nestalo
Koťátka se narodila 9.9. a stále mají "zalepená" očka. Mám tomu dát ještě čas nebo to začít nějak řešit?

Co očička, ještě jsou zalepená? Jinak jsou čistá, nejsou zahnisaná?

A co kočičí maminka je už klidná, nebo je pořád naježená? Asi bych ji prohlédla, pokud brání koťata, tak může mít nějaké zranění.

26.9.2016 06:25
asi Micka

XXX.XXX.158.2

Machyska napsal(a):
Co očička, ještě jsou zalepená? Jinak jsou čistá, nejsou zahnisaná?

A co kočičí maminka je už klidná, nebo je pořád naježená? Asi bych ji prohlédla, pokud brání koťata, tak může mít nějaké zranění.

... děkuji za optání! Kočičáčci už koukají na svět, očička mají čistá, jen jedno z koťátek mělo malinko jedno očko zalepené... jsou zvědavá, jako opice
Micka už se zase mazlí, jako dřív Koťátka už i ponechá nějakou tu chvilku o samotě, ale jakmile si je chceme pomuchlat, hlídá si nás, ale nijak nestartuje, spíš vyžaduje, aby i ona dostala pohlazení

26.9.2016 07:10
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
... děkuji za optání! Kočičáčci už koukají na svět, očička mají čistá, jen jedno z koťátek mělo malinko jedno očko zalepené... jsou zvědavá, jako opice
Micka už se zase mazlí, jako dřív Koťátka už i ponechá nějakou tu chvilku o samotě, ale jakmile si je chceme pomuchlat, hlídá si nás, ale nijak nestartuje, spíš vyžaduje, aby i ona dostala pohlazení

Tak to je moc dobrá zpráva

8.10.2016 18:41
ladd

XXX.XXX.17.17

fikovnice napsal(a):
"Teď, koncem léta, již téměř určitě nehrozí, že by přišla do říje a zabřezla."

"Ladd" obvykle s Vámi ve všem souhlasím, ale ta věta výše bohužel nemusí být pravda. Mám s tím smutnou zkušenost. Naše někdejší (desítky let zpět) chalupová kočka porodila snad v listopadu, ne-li v prosinci. Protože asi chuděra tušila, že koťata nezvládne, natahala nám je na práh před dveře. Když jsme přijeli, našli jsme všechna koťata zmrzlá a již ztuhlá. A tak krásně zbarvená tehdy byla, že si to dodnes pamatuji...
Jinak to nebyly první koťata té kočky, takže o nějakou její nezkušenost se nejednalo.

Fíkovnice, proto jsem použil výraz "téměř". Počítejte se mnou. Kdyby kočka přišla do říje teď, měsíc po narození koťat (což je hodně brzo), koťata by se narodila v prosinci. Takto pozdě kočky koťata již většinou nemívají. U nás to bylo, když měla kočka mladé 3x do roka, byla ale to spíš vyjímka, většinou na jaře a podruhé začátkem léta. Ještě typuji, že by se tak mohlo častěji stávat, pokud se koťátka likviduji.
Trochu jsem oprášil staré vlákno. Nemohl jsem psát, ale myslel jsem na to, že Vám dlužím odpověď.

8.10.2016 21:41
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
... děkuji za optání! Kočičáčci už koukají na svět, očička mají čistá, jen jedno z koťátek mělo malinko jedno očko zalepené... jsou zvědavá, jako opice
Micka už se zase mazlí, jako dřív Koťátka už i ponechá nějakou tu chvilku o samotě, ale jakmile si je chceme pomuchlat, hlídá si nás, ale nijak nestartuje, spíš vyžaduje, aby i ona dostala pohlazení

Co kočičky, je vše v pořádku? Už jste se dlouho neozvala

10.10.2016 07:04
asi Micka

XXX.XXX.156.2

Co kočičky, je vše v pořádku? Už jste se dlouho neozvala

Krásné ráno všem kočkomilům
Koťátka se mají čile k světu, mají 4 týdny a docela už začínají lumpačit, takže v každodenním kolotoči nějak zapomínám vkládat "čerstvé" informace. Stále ještě sají mlíčko od Micky... zkoušela jsem jim dát tvaroh, zakysanku, ale zatím jsem neuspěla. Ted jsme s nimi byli celý víkend a v některých situacích jsme se smáli, až jsme se za břicha popadali a to můj manžel, který vyhrožoval, že u nás kočky nebudou si začíná zvykat a malou kočičí slečnu si snad oblíbil ze všech nejvíc a lehce ji nadržuje v hlazení Domů se mi odchází vždycky těžce, chci, aby si koťátka zvykla na lidi. Každý den za nimi jezdíme, mazlíme se s nimi, ale mám strach, aby to nebylo málo...
Velká Micka pořád strašně škrábe... vyžaduje hlazení a u vrnění pořád přešlapuje na předních packách a střídavě zatíná drápky, někdy to opravdu jde přes práh snesitelnosti mé bolesti, nevíme, co s tím. Jak jsem psala, nejsem žádná chovatelka koček, z dětství jsem všechno zapomněla, všechno se učím znovu, takže Vám všem děkuji za rady!

10.10.2016 07:14
rapotacka11

XXX.XXX.32.88

Začněte masem.

10.10.2016 12:45
fikovnice

XXX.XXX.30.49

ladd napsal(a):
Fíkovnice, proto jsem použil výraz "téměř". Počítejte se mnou. Kdyby kočka přišla do říje teď, měsíc po narození koťat (což je hodně brzo), koťata by se narodila v prosinci. Takto pozdě kočky koťata již většinou nemívají. U nás to bylo, když měla kočka mladé 3x do roka, byla ale to spíš vyjímka, většinou na jaře a podruhé začátkem léta. Ještě typuji, že by se tak mohlo častěji stávat, pokud se koťátka likviduji.
Trochu jsem oprášil staré vlákno. Nemohl jsem psát, ale myslel jsem na to, že Vám dlužím odpověď.

Děkuji!
Ano, souhlasím s Vámi, že se jedná o naprosto výjimečnou záležitost. Bohužel se udála přímo nám, tak mi to prostě vytanulo na mysli. To byli opravdu tehdy nádherní kožíšci - takoví střibřití, a chudáci umrzli.

10.10.2016 19:38
Machyska

XXX.XXX.252.23

asi Micka napsal(a):
Co kočičky, je vše v pořádku? Už jste se dlouho neozvala

Krásné ráno všem kočkomilům
Koťátka se mají čile k světu, mají 4 týdny a docela už začínají lumpačit, takže v každodenním kolotoči nějak zapomínám vkládat "čerstvé" informace. Stále ještě sají mlíčko od Micky... zkoušela jsem jim dát tvaroh, zakysanku, ale zatím jsem neuspěla. Ted jsme s nimi byli celý víkend a v některých situacích jsme se smáli, až jsme se za břicha popadali a to můj manžel, který vyhrožoval, že u nás kočky nebudou si začíná zvykat a malou kočičí slečnu si snad oblíbil ze všech nejvíc a lehce ji nadržuje v hlazení Domů se mi odchází vždycky těžce, chci, aby si koťátka zvykla na lidi. Každý den za nimi jezdíme, mazlíme se s nimi, ale mám strach, aby to nebylo málo...
Velká Micka pořád strašně škrábe... vyžaduje hlazení a u vrnění pořád přešlapuje na předních packách a střídavě zatíná drápky, někdy to opravdu jde přes práh snesitelnosti mé bolesti, nevíme, co s tím. Jak jsem psala, nejsem žádná chovatelka koček, z dětství jsem všechno zapomněla, všechno se učím znovu, takže Vám všem děkuji za rady!

To jsem moc ráda, že se jim daří dobře, přidejte někdy fotku

Já jsem začínala kočičím sunarem v misce, aby se koťátka naučila pít z misky , někdy měla mlíčko až za ušima, ale naučila se to rychle.
Když uměla pít, tak jsem jim dala do mlíčka jemně nakrájené vařené kuřecí masíčko, vypadalo to jako kašička a postupně jsem ubírala mlíčka a dávala víc masa. Také jsem dávala namočené granulky a až jsem viděla, že chápou na co jsou misky a jak se jí pevná strava, tak jsem přidala mističku se suchými granulkami pro koťata.

Na klín si dejte deku, trochu to drápky utlumí

Přidejte reakci

Přidat smajlík