Nove zkusenosti s FIP 2017

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Verca a Mius

18.5.2017 10:51
Verca a Mius

XXX.XXX.141.102

Dobry den, toto tema uz tu bylo, ale vse je stare cca 10 let a pak uz rekace pomalu mizi. Chci se zeptat, kdo mate novejsi zkusenost s koronaviry, s fipkou? Ma kocka to zrejme ma, samozrejme jak se skoro vsude doctu neni to 100%, ale veskere priznaky jsou, bojujeme uz 4 dny, kazdy den jezdime na infuze a kazdy den dela pokroky, na to jak na zacatku vypadala tak ted uz sama ji, chodi na zachod, pije, reaguje, chodi s nami ven, vyskoci si na zidli atd, proste byste nepoznali, ze je nemocna, jediny co je viditelny tak je stale ten spatny dech. Mate prosim zkusenosti, ze by u Vase kocka mela taky takove zlepseni? A jak to dopadlo? Jestli je to mozne nebo je to jen zlepseni, ale zaver bude stejne spatny? Predem moc dekuju za jakoukoliv reakci :).

Tinky

18.5.2017 17:40
Tinky

XXX.XXX.4.4

Dobrý den, FIPKA se nezlepšuje.Ve Vašem případě se jedná asi o něco jiného.Veterinář nedělal testy a ultrazvuk atd?Držím palce.Jirka.

Verca a Mius

18.5.2017 18:19
Verca a Mius

XXX.XXX.34.93

Dobry den, ja jsem z toho prave zmatena.. delal ultrazvuk, krevni testy, odber z tekutiny u plic a rekl nam, ze mi nemuze fip 100% potvrdit, ale ze tomu vse nasvedcuje.. od te doby jsme denne jezdili na infuze a den odedne se zlepsovala, na to jak hrozne vypadala na zacatku tak ted je to o vic jak 50% lepsi a stale se mi zda, ze se lepsi. Ted mame jet k vetovi az v pondeli na kontrolu a zrejme bude delat znovu testy. I sam doktor klepal na drevo, ze dela velke pokroky, ale ze stale nema vubec vyhrano. Kdyz jsem procetla internet skrz na skrz tak momentalne bych rekla, ze Mius ma jediny priznak a to spatne dychani a hned se unavi, jinak to neni zadny lezak, zere, pije, chodi na zachod, je schopna chodit po venku takze... rikam si zda to neni tedy neco jineho? Verca.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2017 18:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Z tekutiny, co se hromadí v tělních dutinách, se dá naopak FIP stanovit nejspolehlivěji ze všech vyšetření vyjma pitvy. je to suchá fip, kdy žádná tekutina k odběru není, která dělá největší potíže při diagnostice.

Verca a Mius

18.5.2017 18:55
Verca a Mius

XXX.XXX.34.93

Tekutinu u plic ma... tak ja jsem z toho uplny jelen. Fipka se nezlepsuje, ale Mius se zlepsuje a den odedne je to lepsi. Neni neco podobnyho fip? A mohlo by to byt neco jineho?

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2017 18:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Verca a Mius napsal(a):
Tekutinu u plic ma... tak ja jsem z toho uplny jelen. Fipka se nezlepsuje, ale Mius se zlepsuje a den odedne je to lepsi. Neni neco podobnyho fip? A mohlo by to byt neco jineho?

Všechny nemoci, co způsobují efuzi v hrudní dutině.

je jich opravdu hodně.

Verca a Mius

18.5.2017 18:59
Verca a Mius

XXX.XXX.34.93

Ja jsem v tomto uplny laik, zvirata jsme meli vzdy a vzdy jsme meli stesti, ze jim nikdy nic nebylo, takze ted hodne tapu.. jde mi hlavne o to at to zvladne.. tekutina pry muze zmizet? A byt zas zdrava?

Verca a Mius

18.5.2017 19:02
Verca a Mius

XXX.XXX.34.93

A jeste, muzete mi prosim ze zkusenosti potvrdit, ze se opravdu fip nezlepsuje? At mam aspon malickatou nadeji v tom, ze to fip neni a muze to vse zvladnout.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2017 19:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mno... není tekutina jako tekutina. některé tekutiny zmizet můžou, jiné nemůžou. fip se obvykle nezlepšuje. ale obecně tekutina v hrudníku není žádná prkotina.

Tinky

24.5.2017 08:43
Tinky

XXX.XXX.4.4

JAKO ZAČÁTEK BYCH VYMĚNIL VETERINÁŘE!

24.5.2017 19:04
deauville

XXX.XXX.175.69

V první řadě je důležitá diagnóza, tzn. vyloučit, zda nejde o něco jiného. Pokud si vet není úplně jist, zajděte jinam. Bez toho je to věštění z křišťálové koule.

Každopádně o vlhkou (akutní) formu asi nejde, to by se kočička opravdu nezlepšovala. Pokud by se jednalo o suchou (chronickou) formu, pak je zlepšení možné, ovšem vyléčení nikoliv. Je-li to suchá forma FIP, pak kočička může reagovat na podpůrnou terapii (infúze, antibiotika), ovšem je to pouze oddálení konce. Ten ale může při chronické formě nastat klidně i za dva roky...

Triska13

18.6.2017 23:48
Triska13

XXX.XXX.168.54

Dobrý den, mohu se prosím zeptat zda se kočička vyléčila? Máme momentálně zcela stejný problém. Bylo nám navrženo kocourka uspat - podezření na FIP. Rozhodli jsme se bojovat, je to třetí den kapaček a je vidět zlepšení.
Děkuji Roman.

27.7.2017 13:54
janau.

XXX.XXX.162.61

Dobrý den,
Máme domácí (bytové) 2 nalezence - kocourky, oba nekastrované, věk cca 11 a 4 měsíce.
Oba jsou odčervení, zbaveni ušního svrabu a očkovaní. Druhé přeočkování proběhlo před 3 týdny.
Dělá mi starosti starší kocourek. Od malička je hubený, celkem málo jí, poslední dobou ještě míň než dřív (má něco přes 3 kg, teď přesně nebudu vědět, jsem v práci) a včera v noci se nám poprvé vyčural mimo záchod (mají k dispozici 3 záchody). V noci chodí po domě a mňouká, vypadá to, že ho něco trápí, k tomu to nechutenství a nakonec od malička má občas záchvaty kašle. Vetka to nijak nekomentovala, protože častost nebyla příliš vysoká. Ten kašel spíš ubýval postupem času, i když nedávno zase kašlal, ale už spíš výjimečně. Manžel mi dnes poslal odkaz na FIP, tak pátrám a mimo jiné je už manžel na cestě domů pro kocourka a jede na veterinu (jinou!), kde bude chtít odběry krve a další nutné vyšetření.
Možná jen blázníme, ale vyděsilo mě to, mrzí mě, že jsme to neřešili dřív a hlavně jinde..
Jinak je kocourek celkem v poho, někdy mi ale lehce apatický přijde, ale říkala jsem si, že to bude kvůli tomu mladšímu, který mu nedá pokoj ani na chvíli, pokud sám nespí. Oddělit je nesmím, to pak oba stojí u dveří a mňoukají, že chtějí k sobě.
Krmím dražšími kapsičkami granulkami a syrovým masem. Druhý kocourek vypadá zdravě, čile, krásně přibírá a nevykazuje žádné známky nějaké nemoci.
Kocourka jsem měla v plánu příští týden kastrovat, ale počkám teď, jak dopadnou výsledky. Mě hlavně překvapilo to dnešní vyčůrání, do otevřené přepravky, ve které jezdí na veterinu, je v ní polštářek, na ten polštářek se prostě vyčůral, nebylo to značkování, normální louže. Přeci si to nemohl splést se záchodem...
Jsou to moje první kočky v životě, tak s nemocemi nemám žádné zkušenosti. Myslíte si, že se také může jednat o toto onemocnění? Kašel, vyhublost, čůrání mimo záchod...

27.7.2017 15:00
Acamar

XXX.XXX.29.135

Co si tak pamatuji z různě posbíraných informací, tak FIP je právě hodně taková nejednoznačná, co do příznaků, a z krve se běžně zjistit nedá. Z krevních testů můžete zjistit leda FIV/FeLV - pokud má takové problémy jako nechutenství, apatie, hubený, kašel atd., zjistit bych si to na vašem místě nechala, my za test na obě nemoci platili kolem 400 kč. A možná krom krve zkontrolovat srdíčko, močák...těch možností je bohužel mnoho
Váš kocourek je nalezené kotě, že? Kdoví, co všechno mohl venku zažít a prodělat za nemoc, mohou to být jen následky + přicházející dospělost + nedávné očkování mohlo také něco vyvolat...
Tak ať vám to (teda kocourkovi hlavně) na veterině dobře dopadne a nejde o nic vážného

27.7.2017 15:03
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
Dobrý den,
Máme domácí (bytové) 2 nalezence - kocourky, oba nekastrované, věk cca 11 a 4 měsíce.
Oba jsou odčervení, zbaveni ušního svrabu a očkovaní. Druhé přeočkování proběhlo před 3 týdny.
Dělá mi starosti starší kocourek. Od malička je hubený, celkem málo jí, poslední dobou ještě míň než dřív (má něco přes 3 kg, teď přesně nebudu vědět, jsem v práci) a včera v noci se nám poprvé vyčural mimo záchod (mají k dispozici 3 záchody). V noci chodí po domě a mňouká, vypadá to, že ho něco trápí, k tomu to nechutenství a nakonec od malička má občas záchvaty kašle. Vetka to nijak nekomentovala, protože častost nebyla příliš vysoká. Ten kašel spíš ubýval postupem času, i když nedávno zase kašlal, ale už spíš výjimečně. Manžel mi dnes poslal odkaz na FIP, tak pátrám a mimo jiné je už manžel na cestě domů pro kocourka a jede na veterinu (jinou!), kde bude chtít odběry krve a další nutné vyšetření.
Možná jen blázníme, ale vyděsilo mě to, mrzí mě, že jsme to neřešili dřív a hlavně jinde..
Jinak je kocourek celkem v poho, někdy mi ale lehce apatický přijde, ale říkala jsem si, že to bude kvůli tomu mladšímu, který mu nedá pokoj ani na chvíli, pokud sám nespí. Oddělit je nesmím, to pak oba stojí u dveří a mňoukají, že chtějí k sobě.
Krmím dražšími kapsičkami granulkami a syrovým masem. Druhý kocourek vypadá zdravě, čile, krásně přibírá a nevykazuje žádné známky nějaké nemoci.
Kocourka jsem měla v plánu příští týden kastrovat, ale počkám teď, jak dopadnou výsledky. Mě hlavně překvapilo to dnešní vyčůrání, do otevřené přepravky, ve které jezdí na veterinu, je v ní polštářek, na ten polštářek se prostě vyčůral, nebylo to značkování, normální louže. Přeci si to nemohl splést se záchodem...
Jsou to moje první kočky v životě, tak s nemocemi nemám žádné zkušenosti. Myslíte si, že se také může jednat o toto onemocnění? Kašel, vyhublost, čůrání mimo záchod...

Uvidite, co u veta..kdyby nekaslal, rekla bych, ze na nej lezou normalne hormony( dost by tomu nasvedcovalo i to mnoukani, klidne i ta louze - pokud znackuji, strefuji se nekam vyse obvykle, ale jak to stece, louze z toho klidne je...). Drzim palce, at to neni nic vazneho.

27.7.2017 15:08
janau.

XXX.XXX.162.61

Hmm, tak teď mi volal manžel, že jiná vetka, u které teď byl mu řekla, že je to jen "sportovní typ", že je úplně zdravý, že mu nic není, pokud ten kašel se objevuje jen jednou za čas.. A objednala ho na kastraci za týden. No teda nevím... Ještě si poslechnu plnou verzi od manžela, ale nezdá se mi to, že mu ani tu krev nevzala, když už tam s ním přijel..
Jinak ano, je to nalezenec..

27.7.2017 15:13
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
Hmm, tak teď mi volal manžel, že jiná vetka, u které teď byl mu řekla, že je to jen "sportovní typ", že je úplně zdravý, že mu nic není, pokud ten kašel se objevuje jen jednou za čas.. A objednala ho na kastraci za týden. No teda nevím... Ještě si poslechnu plnou verzi od manžela, ale nezdá se mi to, že mu ani tu krev nevzala, když už tam s ním přijel..
Jinak ano, je to nalezenec..

Hm, ja bych na te krvi trvala, kdyz mate podezreni, ze se neco muze dit...navic za tyden operace...asi primo na nejake klinice nebyl, ze? U tech je výhoda, ze si delaji rozbor krve sami na vetsinu neduhu, takze výsledky mate na pockani (u nas vetsinou otazka 30-45 min.) a hned se vi, co a jak...muzou klidne vyjít dobre, tim lepe, ale pokud by mel nejaky zanet v tele, apod. poznalo by se to z toho a mohlo by se to resit...

28.7.2017 07:54
janau.

XXX.XXX.162.61

Tak opravdu jsem se asi nechala zbytečně vystresovat, kocour chodí normálně dál na jeho kočičí WC, uvidíme ale, zda to třeba neudělá znovu, zatím je vše OK, vetka ho prohlédla, změřila teplotu, pořádně prosahala, prej podvyživený není, svaly všude má, ale že je to prostě typově menší a "sportovní" kocour. Čili výsledkově v pořádku. Tu krev mu ale stejně nevzala.
Když jsme odpoledne dorazili domů, v klidu se šel vyprázdnit do svého WC, zbaštil misku čerstvého masa, pohrál si s kocourem a šli oba spát. Čili dobrý..
Takže ve středu kastrace...
O nočním řádění těžko co dodat Nevím, proč musejí mít oba takhle blbě otočený režim. Ve dne je sice budím a snažím se je hlavně v podvečer "přinutit" ke hře, ale stejně si jdou pospat na pár hodin a okolo půlnoci začínají řádit.
Děkuji ale za podporu a uklidnění, o kočičích nemocech fakt nic nevím, musím víc studovat..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 08:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Tu krev mu ale stejně nevzala."
tohle mě lehce vytáčí, jestli chci krevní rozbor, tak ho má udělat, očima toho kupu nevykouká, a až vykouká, tak už to může být velký průšvih, kocour je nalezenec (?) - čili velká neznámá...

"O nočním řádění těžko co dodat
Nevím, proč musejí mít oba takhle blbě otočený režim"

ale oni nemají otočený režim, ale zcela správný kočičí režim...

28.7.2017 08:18
janau.

XXX.XXX.162.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Tu krev mu ale stejně nevzala."
tohle mě lehce vytáčí, jestli chci krevní rozbor, tak ho má udělat, očima toho kupu nevykouká, a až vykouká, tak už to může být velký průšvih, kocour je nalezenec (?) - čili velká neznámá...

"O nočním řádění těžko co dodat
Nevím, proč musejí mít oba takhle blbě otočený režim"

ale oni nemají otočený režim, ale zcela správný kočičí režim...

Já budu chtít, aby při té kastraci příští týden tu krev vzala, bude k tomu dobrá příležitost..Poradili byste mi, prosím, na co všechno mám požadovat rozbor?
Ano, máte pravdu, že žádnou pořádnou kliniku tady v okolí neseženu, je tady jen pár klasických vetů pro psy a kočky, už zkouším momentálně třetího

"ale oni nemají otočený režim, ale zcela správný kočičí režim... "

beru to v poho, máme velký dům, můžu je zavřít tak, aby mě v noci nerušili, i když to stejně nedělám.. Když jsme měli jen toho staršího bylo to v cajku, byl aktivní ve dne a v noci spal vedle mě v pelíšku na topení, ale s příchodem toho druhého kocourka se to dalo do kočičích zvyklostí a mají to jak to mají.. Moje smůla

28.7.2017 08:41
lavacca

XXX.XXX.32.241

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Tu krev mu ale stejně nevzala."
tohle mě lehce vytáčí, jestli chci krevní rozbor, tak ho má udělat, očima toho kupu nevykouká, a až vykouká, tak už to může být velký průšvih, kocour je nalezenec (?) - čili velká neznámá...

"O nočním řádění těžko co dodat
Nevím, proč musejí mít oba takhle blbě otočený režim"

ale oni nemají otočený režim, ale zcela správný kočičí režim...

Presne tak, nota bene by z toho mela i penize, tak se divim, ze to zavrhla...nebo ji o to primo manzel nerekl?

Ano, typicke miciny..i kdyz ty nase se naucily, ze maji radit spis pres den a v noci spat / nebo uz s nima spim tak tvrde, ze me nic nerozhazi? :D /. Ale obcas jsem sla v noci na wc a max.jsem slysela, ze nekdo chroupe granulky, zbytek chrnel.

28.7.2017 08:56
janau.

XXX.XXX.162.61

lavacca napsal(a):
Presne tak, nota bene by z toho mela i penize, tak se divim, ze to zavrhla...nebo ji o to primo manzel nerekl?

Ano, typicke miciny..i kdyz ty nase se naucily, ze maji radit spis pres den a v noci spat / nebo uz s nima spim tak tvrde, ze me nic nerozhazi? :D /. Ale obcas jsem sla v noci na wc a max.jsem slysela, ze nekdo chroupe granulky, zbytek chrnel.

No, manžel řekl, jaké má kocour "problémy", že moc nejí, je vyhublý, že v noci chodí a mňouká po baráku (pravidelně okolo čtvrté ráno) a do rána se vyčůral jinde než do záchodku a dál to nechal na ní, na té krvi netrval, ani mu to v té chvíli asi nedošlo.. Divím se, sama říkala, že má doma venkovní kočky a vyprávěla manželovi její zkušenosti.
Co tedy po vetce požadovat za vyšetření? Poradíte, prosím?
Jinak tady je přístup vetů úplně jiný, než jsem byla zvyklá v okolí Prahy, tam jsem je musela spíš "krotit", tam jsem řešila psy, papouška a králíky a nalezené zraněné kotě, tady je zatím u všech tří vetů přístup hodně vlažný, i co se týká třeba našich hospodářských zvířat.
Většinou si tady na ifauně pozjišťuji, co by bylo vhodné udělat nebo aplikovat a pak to řeknu vetovi, který to provede, divné, co?

28.7.2017 10:29
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
No, manžel řekl, jaké má kocour "problémy", že moc nejí, je vyhublý, že v noci chodí a mňouká po baráku (pravidelně okolo čtvrté ráno) a do rána se vyčůral jinde než do záchodku a dál to nechal na ní, na té krvi netrval, ani mu to v té chvíli asi nedošlo.. Divím se, sama říkala, že má doma venkovní kočky a vyprávěla manželovi její zkušenosti.
Co tedy po vetce požadovat za vyšetření? Poradíte, prosím?
Jinak tady je přístup vetů úplně jiný, než jsem byla zvyklá v okolí Prahy, tam jsem je musela spíš "krotit", tam jsem řešila psy, papouška a králíky a nalezené zraněné kotě, tady je zatím u všech tří vetů přístup hodně vlažný, i co se týká třeba našich hospodářských zvířat.
Většinou si tady na ifauně pozjišťuji, co by bylo vhodné udělat nebo aplikovat a pak to řeknu vetovi, který to provede, divné, co?

Ono napovi klasicka biochemie krve - tam by dle cervenych krvinek, apod. bylo poznat, ze se neco deje...aspon u nas vzdy vse vylezlo ze zakladniho vysetreni krve, co na klinice udelali. Pokud bylo podezreni na neco konkretniho, delalo se to nad ramec bezneho.

Taky mame naseho veta, ktery to tak nehroti i s temi odbery ( musi se to vest do laborky o cca 15 km dal v urcite hodiny). Proto s vážnějšími vecmi jezdime rovnou na kliniku, kde maji rtg, sono a sami si delaji rozbor krve, ze clovek max. do hodiny vi, co vse se deje a jak se to bude resit.

Asi uz jsou zvykli, ze majitele na mazlicich vic setri a nechteji buhvi jaka vysetreni, ktera jsou drazsi nez je nutne no...zaplat panbu, nas vet je prave pres hosp.zvirata, i kdyz dela i psy a kocky, takze tomu nastesti nic doporucovat nemusim. Jen popisu, co a jak zvireti je a co me treba napadlo, ze by to mohlo dle popisu priznaku z netu byt...a on zvire prohlidne, atd. a dle toho se rozhodne, co dal...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2017 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Krevní obraz + biochemie.

28.7.2017 12:14
janau.

XXX.XXX.162.61

Díky za Vaše reakce!
Ještě poslední věc k anestezii - máte zkušenost někdo s klasickou anestezií do svalu a ne do žíly? Já mám s anestezií blbou zkušenost u kastrací fen, ale tu do žíly tady nikdo nedělá..

28.7.2017 13:08
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
Díky za Vaše reakce!
Ještě poslední věc k anestezii - máte zkušenost někdo s klasickou anestezií do svalu a ne do žíly? Já mám s anestezií blbou zkušenost u kastrací fen, ale tu do žíly tady nikdo nedělá..

Ano, vetsinu kocek i psu mi vet kastroval s pouzitim anestezie do svalu. Vse vzdy ok. Jednu fenu mi kastroval vet taky s pouzitim do svalu, druha byla na klinice a dostala ji do zily. Obe brzy po zakroku vzbuzene a ok.

Tu anestezii do zily ci inhalacni dela vetsina klinik. Bezni vetove davaji zpravidla ty do svalu.

28.7.2017 14:25
janau.

XXX.XXX.162.61

Haha, to bydlíte asi ve velkém městě, já to mám na nejbližší veterinu 20 km do Třebíče a zde mi jediná "klinika" v Třebíči mi nabídla pouze anestezii do svalu (cena ovšem lidová - pouze 400 kč), tu intravenozní taky dělají, ale vymlouvá mi ji, že příprava trvá déle než samotná kastrace a zvíře více stresuje.
Snad to bude v poho a nebudou to několikadenní muka jako s tou mou fenkou tenkrát..
Inhalační anestezie je bomba, znám ji s naším papouškem, ale o té si může kocourek nechat bohužel zdát...

28.7.2017 15:02
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
Haha, to bydlíte asi ve velkém městě, já to mám na nejbližší veterinu 20 km do Třebíče a zde mi jediná "klinika" v Třebíči mi nabídla pouze anestezii do svalu (cena ovšem lidová - pouze 400 kč), tu intravenozní taky dělají, ale vymlouvá mi ji, že příprava trvá déle než samotná kastrace a zvíře více stresuje.
Snad to bude v poho a nebudou to několikadenní muka jako s tou mou fenkou tenkrát..
Inhalační anestezie je bomba, znám ji s naším papouškem, ale o té si může kocourek nechat bohužel zdát...

To jsem bydlela cca 25 km pod Prahou. Cisar u kocky s kastraci pritom 3500, - a inhalacka. Pokud neni neco vaznejsiho, davaji kanylu a vse do zily.

Ted bydlim cca 30 km od Plzne, kdyz se deje neco horsiho v noci, jedeme tam. I kdyz mame super vetku, ktera vezme telefon a odoperuje i o vikendu, ale nechce se mi ji otravovat v noci... Ta teda dava injekci do svalu (je takova stara skola), ale zas cisar u kocky u ni 1000, -. Veterina v Plzni v noci za 12 tisic..."trochu" rozdil...pravda, jen priplatek za pohotovost u nich 2 tisice a i kastrovali. Ale narkoza normalne do svalu...takze proste palka jak neco...:o Takze fakt to chce veterinu vybirat, ty rozdily jsou tam rapidni...

28.7.2017 15:14
janau.

XXX.XXX.162.61

lavacca napsal(a):
To jsem bydlela cca 25 km pod Prahou. Cisar u kocky s kastraci pritom 3500, - a inhalacka. Pokud neni neco vaznejsiho, davaji kanylu a vse do zily.

Ted bydlim cca 30 km od Plzne, kdyz se deje neco horsiho v noci, jedeme tam. I kdyz mame super vetku, ktera vezme telefon a odoperuje i o vikendu, ale nechce se mi ji otravovat v noci... Ta teda dava injekci do svalu (je takova stara skola), ale zas cisar u kocky u ni 1000, -. Veterina v Plzni v noci za 12 tisic..."trochu" rozdil...pravda, jen priplatek za pohotovost u nich 2 tisice a i kastrovali. Ale narkoza normalne do svalu...takze proste palka jak neco...:o Takze fakt to chce veterinu vybirat, ty rozdily jsou tam rapidni...

Máte pravdu, veterin je hodně, rozdíly veliké.. u Prahy se dalo z čeho vybírat, nyní žiju 2 roky na jižní Vysočině, tady je to všechno jen ambulance, kromě té jedné kliniky, které nechce udělat ani anestezii do žíly..na ty běžné věci to stačí, no a pak jedině do Brna, snad to nebude nikdy potřeba..
No hlavně abych je ukecala aspoň na ten odběr krve

28.7.2017 16:12
lavacca

XXX.XXX.32.241

janau. napsal(a):
Máte pravdu, veterin je hodně, rozdíly veliké.. u Prahy se dalo z čeho vybírat, nyní žiju 2 roky na jižní Vysočině, tady je to všechno jen ambulance, kromě té jedné kliniky, které nechce udělat ani anestezii do žíly..na ty běžné věci to stačí, no a pak jedině do Brna, snad to nebude nikdy potřeba..
No hlavně abych je ukecala aspoň na ten odběr krve

Jj, to ano. Znama z Vysociny si taky stezovala, ze sehnat spolehliveho veta je kumst...

To se divím, ze klinika a do zily ne...u te Prahy mi to vzdy oduvodnili tak, ze radsi daji rovnou kanylu a uspi do zily, ze kdyby cokoli pri ci po operaci, aby to mohli hnedka podat nez bodat do zvirete dalsi a dalsi injekce. I se nechavala vzdy do druheho dne, kdy se "prepichovala" ATB, aby se to dalo bez dalsiho pichani do zvirete.

Přidejte reakci

Přidat smajlík