Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
4.5.2018 15:28
monatona

XXX.XXX.243.209

Ahoj, zdravím. Tak už bohužel i nás potkala tato strašná nemoc. Bubuška byla asi 5 dní "divná". Spíše polehávala, neměla zájem o hračky a nechtělo se jí chodit ven. Na druhou stranu jedla, pila a vylučovala v pohodě. Mysleli jsme si, že je začervená, že ta potvůrka vyplivla odčervovací tabletu a má nějaké červíky. U veterináře nastal šok, že je silně anemická, nešla jí vůbec odebrat krev a z výsledků vyplynulo, že nemá skoro žádné červené krvinky a i bílých měla málo. Její stal byl natolik vážný, že jsme museli přistoupit ke transfúzi, kdy jí náš kocour musel darovat krev. Po transfúzi a následné kapačce Bubuška ožila a my si ji vzali domů.
Z krevních testů vyšlo, že je pozitivní na felv. Veterinář nám to podal jako v podstatě konečnou, že se máme rozhodnout, jestli ji chceme uspat už teď nebo až poději, že už vlastně žádná léčba není třeba, že s tím nejde nic dělat.
Od té doby pátrám na internetu a přečetla jsem hromady diskuzí. Našla jsem jeden článek (https://www.kockaapravo.cz/zdravi-clanek.php?id=43) a jeden příspěvek v diskuzi (http://www.kocky-online.cz/clanky/fiv-felv-a-fip-ve-zkratce), kde se píše o uzdravení, kdy se kočičkám nakonec podařilo nad nemocí zvítězit a jsou felv negativní.
Bubuška mi nepřipadá jako kočička na umření. Je "v pohodě", je akorát více unavená a víc spí, ale jí, pije...Dnes dokonce skákala až na okno v koupelně, které je fakt vysoko. Stále má málo krvinek, je to vidět na bledých sliznicích a také občas pojídá kočkolit. Ale nechce se mi to vzdávat, chci vyzkoušet něco na podporu krvetvorby, musím to aspoň zkusit.
Co mě ale hodně trápí je to, že máme ještě další 4 kočky. Bojím se, že je tím, že tady Bubu stále mám, moc ohrožuji. Nyní je Buba jen v dolním bytě a na noc se mnou v mém pokoji, kde ji ale musím přenést přes chodbu, kde chodí i ostatní kočky. Jídlo, pití a záchody mají nyní oddělené (ale donedávna měli samozřejmě vše společné a společně si všichni hráli).
Nechci to s ní vzdát, je ještě tak maličká, nemá ani dva roky. Je to kočka, která je doma, ale chodí i ven, pokud chce (což ony všechny chtějí, milují to venku). Nemohla bych z ní udělat jen kočku domácí, už teď trpí a pořád pomňoukává, že nemůže ven.
Vlastně ani nevím, co tímhle slohem chci říct. Snad se potřebuji vypovídat, protože jsem už týden v permanentním stresu.
Dnes pojedeme její stav konzultovat s jiným veterinářem. Na internetu jsem si našla spoustu věcí na podporu imunity a různých léčiv, které chci s veterinářem probrat.
Pokud má někdo nějaké zkušenosti s touto ošklivou nemocí, napište své postřehy. Pokud s ní bojujete zrovna teď, neváhejte a napište také, společně se podpoříme v boji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2018 16:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

pokud je anemicka z důvodu FeLV, je to akutní progresivní infekce a vyléčení je bohužel zcela vyloučeno.jsou kočky, které byly pozitivní a pak už ne, ale to jsou kočky bez jakýchkoliv příznaků nemoci.když je kocka nemocná, její imunitní systém to nezvladl.

prostě smirte se s tim, že to takhle je.cokoliv uděláte bude především pro váš dobrý pocit.tomu zvířeti kratkodobe budou pomáhat ty transfúze nebo erytropoetin.

ostatní kočky nechte opakovaně otestovat a když budou negativní, tak naockovat.

4.5.2018 16:45
monatona

XXX.XXX.243.209

Nechci něco dělat pro můj dobrý pocit, nechci nechat Bubušku trápit. Ale ona je teď opravdu taková v pohodě, krom té únavy. Doktorka nám říkala, že ta anemie jí nebolí, jen jí způsobuje tu slabost. Opravdu není možnost, jak ten imunitní systém znovu nakopnout, aby si opět začala tvořit krvinky? Jsem ochotná dát za léčbu cokoliv, zaplatím jí vše.

4.5.2018 16:57
monatona

XXX.XXX.243.209

"Při léčbě koček s FeLV došlo během 4 měsíců k omezení klinických příznaků i ke snížení úmrtnosti.
U anemických koček došlo u koček nakažených FeLV (přibližně 60 %) ke snížení úmrtnosti o
přibližně 30 %. U neanemických koček byla úmrtnost (50 %) snížena o přibližně 20 %."

https://www.metropolevet.cz/produkt/tablety-a-leciva/virbagen/.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2018 17:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona napsal(a):
"Při léčbě koček s FeLV došlo během 4 měsíců k omezení klinických příznaků i ke snížení úmrtnosti.
U anemických koček došlo u koček nakažených FeLV (přibližně 60 %) ke snížení úmrtnosti o
přibližně 30 %. U neanemických koček byla úmrtnost (50 %) snížena o přibližně 20 %."

https://www.metropolevet.cz/produkt/tablety-a-leciva/virbagen/.

jasný, ano, pro vlastní dobrý pocit můžete dát ten virbagen. stejně tak pro svůj vlastní dobrý pocit můžete sehnat erytropoetin. ono možná jí to prodlouží život a by budete žít s pocitem, že jste udělala maximum.

ale anemické kočky s FeLV prostě umírají. Konec, tečka. Akorát když na ní vrhnete všechno, co vám konvenční i alternativní medicína přináší, můžete získat pocit, že umřou později, než kdybyste nedělala nic.

4.5.2018 18:58
monatona

XXX.XXX.243.209

Konzultovali jsme to ještě s dalšími dvěma veterináři. Všichni nám řekli totéž. Bubuška bude po té transfúzi ještě chvilku v pohodě. Až začne být špatná, ukončíme to.
Je mi z toho tak smutno. Zrovna jsem jí dala šunku a s takovou radostí baští. Je to anděl, nezaslouží si tak krátký život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.5.2018 19:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Njn, hnusárny si nevybírají. Nebo možná vybírají, ty nejlepší kočky. Takové ty sviňky přežijí všechno a žijí aspoň do dvaceti.

7.5.2018 11:19
Luu

XXX.XXX.3.56

Milá monatona, po přečtení příspěvku jsem se zase rozbrečela, protože se mi živě vrátily vzpomínky na náš nedávný marný boj s FIV, což je podobně zákeřná mrcha. (https://www.ifauna.cz/kocky/diskuse/detail/3424344/nechutenstvi-fiv-kocici-aids) Dokonale chápu vaši bezmoc a zoufalství, odmítání si připustit, že vaší jinak spokojené milé kočičce zbývá tak málo života. Nejhorší je uvědomění si, že je to předčasné, že vaše milovaná přítelkyně chce žít a má pro co žít, ale není jí pomoci. :( Není to fér, vůbec to není fér, ale to jsou prostě nemoci. :( Z vlastní zkušenosti můžu jen říct, že jsme opravdu udělali první poslední, i když jsme věděli, že o moc jí život prodloužit nejde. Ale každý jeden den, kdy byla naše milovaná "v pořádku" a spokojená, bylo pro nás obrovské bohatství a zcela vědomě jsme si tyto dny užívali. Při rozhodování, co dál, jsme se řídili zásadně tím, co to znamená pro kvalitu života té kočky. Dokud bylo vidět, že návštěvy veteriny a léky jsou nepříjemnost v jinak pěkném dni, mělo to pořád smysl. Až když se její stav zhoršil tak, že jí skutečně nebylo dobře, pomohli jsme jí odejít. Takový postup bych radila i vám. Každopádně si nechte dobře otestovat ostatní kočky. A i pokud budou negativní, někde se vaše kočka nakazit musela (pokud s tím už nepřišla), čili může to postihnout i další. Velmi bych se proto přimlouvala, abyste zahradu zabezpečili tak, aby vaše kočky nemohly ven a cizí dovnitř, ať se tyhle hnusné nemoci nešíří, ať uchráníte před touhle bolestí další majitele koček. (Zkuste se inspirovat: https://www.google.com/search?q=cat+fence&client=firefox-b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiQmJX6oPPaAhXFliwKHXEIBqwQ_AUICigB&biw=1627&bih=886) Na závěr přeji hodně síly a užívejte si společné chvíle. Bude to těžké a bude to bolet dlouho, nic vám vaši milovanou nemůže vynahradit, ale ostatní kočičky vám pomůžou.

7.5.2018 13:54
Acamar

XXX.XXX.29.135

Mám bohužel stejnou zkušenost jako Luu a Bodlinka - když nemoc naplno propukne, je nezvratná. Jen s rozdílem, že my žádnou léčbu v podstatě zahájit nestihli. Možná dobře že tak.
Také sem chodila dříve paní s kocourkem se stejnou diagnozou, podařilo se jí ho ještě pár měsíců držet pomocí léků na podporu krvetvorby (pokud si to dobře pamatuji), byl také hodně anemický a pojídal kočkolit. O transfuzi tehdy také uvažovala, ale myslím, že nakonec nezvolila...
Je mi líto, že nemůžu přidat nějakou pozitivní zkušenost Také souhlasím s Luu v tom nechat kočičku i vás užít si čas, co jí zbývá, s co nejmenšími stresy a myslet na ty ostatní kočky, jejich ochranu. Nám zbyla druhá kočka, také pozitivní na FeLV minimálně 2 roky (stejný útulek a doma v kontaktu), teď měla 3 roky, a zrovna jsme minulý týden s ní byli na krevní obraz, a krev zatím stále v pořádku. Tak možná aspoň trochu dobrá zpráva, pokud jde o ostatní vaše kočky.
Držte se

7.5.2018 17:28
monatona

XXX.XXX.254.179

Luu, naše kočky chodí každý den ven. To, že bychom je nepouštěli ven, když je teď tak hezky, jim nemůžu udělat. Kocour, který daroval Bubušce krev, byl po narkóze dva dny zavřený. Byl v takovém stresu, že jsem o něj začínala mít strach. Jsou zvyklí být pořád venku, když je hezky. Bydlíme na relativně odlehlém místě a vzhledem k tomu, že máme dva statné kocoury, moc dalších koček se k nám nehrne. Vím ale, že nějakou dobu k nám na zahradu chodil jeden zanedbaný kocour, možná odtud přišla nemoc, nevím.
Pořád tomu nemůžu uvěřit. A tím méně, že Bubuška vypadá tak dobře. Dokonce se jí spravil kožíšek. Od té nemoci měla takovou nepěknou srst, rozčepýřenou. Teď má zase tak krásně lesklou a heboučkou srst, vůbec nevypadá nemocně. Popapá si a každý den se mnou na chvíli chodí ven (hlídám ji, aby nepřišla do kontaktu s ostatními). Říkám si, jestli se přece jenom nemůže zázračně uzdravit? Třeba jí ta krev od našeho silného kocoura pomohla. Co když je sice felv pozitivní, ale třeba s tím dokáže normálně žít, a byla třeba anemická kvůli něčemu jinému?

7.5.2018 17:31
monatona

XXX.XXX.254.179

Acamar: Tu diskuzi mám přečtenou. Ten kocourek byl na tom mnohem hůř, než Bubuška. Zapsala jsem si proto všechny možné léky a doplňky stravy, které se v diskuzi probíraly, a vše konzultovala s veterináři. Všichni mi řekli, že v případě Bubušky už nic z toho nezabere.

8.5.2018 17:23
monatona

XXX.XXX.243.209

Dneska 3x venku. Dokonce mi málem utekla. Takhle přece nevypadá na smrt nemocná kočka. Pořád v koutku duše věřím, že se někde stala chyba a Bubuška se uzdraví.

27.5.2018 22:56
Luu

XXX.XXX.3.56

Myslím na vás. Jak to vypadá?

29.5.2018 07:00
monatona

XXX.XXX.254.179

Bubuška je pořád v pohodě. Úplně nejraději leží venku u rybníčku pod stromem. Dokonce i loví myši. A jí čím dál víc, zdá se mi, že i trošku přibrala. Ostatní kočky pořád sleduju a pořád na nich něco vidím. Dvě kočky a kocour jsou negativní, jeden kocour pozitivní. Což je hodně divné, protože zrovna ti dva, Bubuška a Jerry, spolu vůbec nepřijdou do kontaktu. O ty tři se pořád bojím, pořád se mi zdá, že je někdo z nich divný, že divně pčiká, divně kouká, moc spí, což je snad tím horkem teď. Příští týden jdou na druhé přeočkování a v červenci by už měli být chránění. Snad půjde, aby potom mohli být aspoň chvilku s Bubuškou. Je mi jí líto, je bez kontaktu s ostatními, chtěla by si s nimi trošku pohrát.

29.5.2018 12:16
Luu

XXX.XXX.3.56

monatona napsal(a):
Bubuška je pořád v pohodě. Úplně nejraději leží venku u rybníčku pod stromem. Dokonce i loví myši. A jí čím dál víc, zdá se mi, že i trošku přibrala. Ostatní kočky pořád sleduju a pořád na nich něco vidím. Dvě kočky a kocour jsou negativní, jeden kocour pozitivní. Což je hodně divné, protože zrovna ti dva, Bubuška a Jerry, spolu vůbec nepřijdou do kontaktu. O ty tři se pořád bojím, pořád se mi zdá, že je někdo z nich divný, že divně pčiká, divně kouká, moc spí, což je snad tím horkem teď. Příští týden jdou na druhé přeočkování a v červenci by už měli být chránění. Snad půjde, aby potom mohli být aspoň chvilku s Bubuškou. Je mi jí líto, je bez kontaktu s ostatními, chtěla by si s nimi trošku pohrát.

Tak to je skvělé, že se jí tak hezky daří. :) Moc příjemná zpráva pro všechny chovatele. Děkuji. Myslím, že je úplně normální, že teď budete na kočky koukat lehce hypochondricky. Lepší než něco podcenit. Tak držím dál pěsti a budeme rádi, když zase časem napíšete.

5.6.2018 16:03
monatona

XXX.XXX.254.179

Tak všichni tři už jsou přeočkovaní. Za 3 týdny budou chráněni a tak budou moct být i s Bubuškou. Snad bude Bubu pořád v pohodě a bude si s nimi moct trochu pohrát.
U Bubu a Jerryho chceme zkusit ještě přípravky gamavit, fosfrenil a maxidin. Cena není vysoká a mělo by jim to pomoct na imunitu.

9.6.2018 09:39
monatona

XXX.XXX.243.209

Bubuška začíná postupně slábnout. Od včerejška už ani nechce moc jíst a skoro pořád jen spí. Cítím, že se to blíží. Zvažuji, jestli by jí ještě nemohla darovat krev Mocinka. Vím, že je to jen prodloužení života, ale zase si říkám, že by mohla být ještě měsíc v pohodě a mohla by být s ostatními, kteří už budou plně chráněni očkováním.
Nechci se smířit s tím, že mi odejde. Je ještě tak maličká. Jestli bych některou z našich koček označila jako anděla, tak je to právě Bubu. Je tak milá, hodná, hravá, učenlivá, zvídavá a taky velký lovec. Nezaslouží si být tady jen tak krátce. Měla by se jako v bavlnce, dala bych jí vše, co by kdy potřebovala a tolik lásky, až by jí z toho bolelo srdíčko.
Jsem smutná a naštvaná na celý svět. Proč nám veterinář neřekl nic o takových nemocech a možném očkování? Nevěděla jsem, že něco takového existuje. Máme kočky už 20 let a nikdy jsme se s tím nesetkali.
Přikládám fotky andílka, když byla ještě zdravá a potom po transfúzi.

9.6.2018 11:56
monatona

XXX.XXX.243.209

Vidim na ni obrovskou touhu zit. Neztratila nic ze sveho elanu. Navzdory sve slabosti se o vse zajima, o kazdy pohyb, kazdeho ptacka. Je venku tak spokojena. Nedokazu se s tim smirit, ze toto jsou nase posledni chvile spolu.

9.6.2018 13:55
Luu

XXX.XXX.3.56

Ach bože, to je mi tak líto. :( Máte pravdu, jak už jsem psala, nejhorší je vidět, že má touhu žít a má pro co žít. To je tak strašně nefér. Neubráníte se úvahám, proč zrovna ona, proč zrovna tahle milovaná kočka, proč vás to muselo potkat... Ale takové jsou prostě nemoci. Naprosto s vámi soucítím, přesně vím, co teď prožíváte. Nezbývá než jí dopřát co nejlepší péči a být s ní až do konce. Pak po ní zůstane navždy prázdno, ale ostatní kočičky vám dopřejí rozptýlení a útěchu, ty vás budou dál potřebovat. Tak se držte.

9.6.2018 15:52
monatona

XXX.XXX.243.209

Zrovna něco málo snědla, trošku kapsičky Prevital. Zkusím jí dát i Whiskas a Felixe, hlavně ať něco sní.
Teď zase trošku ožila, chodí tady okolo a kouká (je u nás bouřka, tak nemůže být venku). Chci, aby tady byla s námi co nejdéle, ale rozhodně ji nenechám trpět. Zatím je vidět, že ji nic nebolí, stará se o sebe a občas si se mnou i pohraje. Až přijde ten čas, vím, že to poznám, a nechám ji odejít. Na její poslední cestě ji budu hladit a říkat jí všechna ta krásná slova, která jí říkám dnes a denně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2018 21:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona napsal(a):
Zrovna něco málo snědla, trošku kapsičky Prevital. Zkusím jí dát i Whiskas a Felixe, hlavně ať něco sní.
Teď zase trošku ožila, chodí tady okolo a kouká (je u nás bouřka, tak nemůže být venku). Chci, aby tady byla s námi co nejdéle, ale rozhodně ji nenechám trpět. Zatím je vidět, že ji nic nebolí, stará se o sebe a občas si se mnou i pohraje. Až přijde ten čas, vím, že to poznám, a nechám ji odejít. Na její poslední cestě ji budu hladit a říkat jí všechna ta krásná slova, která jí říkám dnes a denně.

...celou dobu Vás sleduji...moc držím Vám oběma palce a přeji co nejdelší čas strávený společně bez jejího trápení... určitě poznáte až přijde ten čas a necháte ji v klidu odejít...držte se...

10.6.2018 21:10
Machyska

XXX.XXX.252.23

Také příspěvky jen sleduji, jelikož nemám s touto nemocí žádné zkušenosti, tak nemohu nic poradit.
Také jsem přišla o dvě milované kočičky, ale neměla jsem možnost se s mini za jejich života rozloučit, s jednou vůbec... .

Přeji ještě mnoho krásných společných chvil a co nejméně trápení.

10.6.2018 22:37
Acamar

XXX.XXX.29.135

monatona napsal(a):
Bubuška začíná postupně slábnout. Od včerejška už ani nechce moc jíst a skoro pořád jen spí. Cítím, že se to blíží. Zvažuji, jestli by jí ještě nemohla darovat krev Mocinka. Vím, že je to jen prodloužení života, ale zase si říkám, že by mohla být ještě měsíc v pohodě a mohla by být s ostatními, kteří už budou plně chráněni očkováním.
Nechci se smířit s tím, že mi odejde. Je ještě tak maličká. Jestli bych některou z našich koček označila jako anděla, tak je to právě Bubu. Je tak milá, hodná, hravá, učenlivá, zvídavá a taky velký lovec. Nezaslouží si být tady jen tak krátce. Měla by se jako v bavlnce, dala bych jí vše, co by kdy potřebovala a tolik lásky, až by jí z toho bolelo srdíčko.
Jsem smutná a naštvaná na celý svět. Proč nám veterinář neřekl nic o takových nemocech a možném očkování? Nevěděla jsem, že něco takového existuje. Máme kočky už 20 let a nikdy jsme se s tím nesetkali.
Přikládám fotky andílka, když byla ještě zdravá a potom po transfúzi.

Také mi je to moc líto, prošli jsme tím samým. Bubuška je moc roztomilý drobeček
I my jsme netušili, než jsme se s tím setkali, o těchto nemocech nic moc. Ale je klidně možné, že se Bubuška nakazila jako kotě nebo už s virem narodila (vzhledem k jejím 2 ročkům) a to by pak stejně nic nepomohlo. Jak se k vám dostala?
U nás se v těch dnech nechutenství osvědčily takové ty tekuté snacky pro kočky, rybka podušená na másle, kočičí mlíko nebo puding, šunka, dreamies...už jsem to pak neřešila, hlavně když jsem do ní vůbec něco dostala. Plus nějaké ty výživové pasty na doplnění energie. Bolesti myslím u této nemoci snad nejsou (doufám), jen ta slabost, únava, apatie (nedostatek krvinek), nechutenství. Přeji, ať je s vámi Bubuška co nejdýl to půjde

11.6.2018 10:11
monatona

XXX.XXX.254.179

Všechny kočky máme nalezence z ulice.

Co jsou to zač ty snacky? Kde je koupím? Pošlete mi nějaký odkaz, prosím. Koupím jí všechno. Kočičí mlíčko moc nechce. Sem tam si lízne sladkého mlíčka Jesenka a sní trošku šunky (necelý plátek). A ten puding normální nebo to je taky nějaký kočičí? A ty pasty na doplnění energie jsou co?

11.6.2018 11:21
sisi58

XXX.XXX.191.1

monatona napsal(a):
Všechny kočky máme nalezence z ulice.

Co jsou to zač ty snacky? Kde je koupím? Pošlete mi nějaký odkaz, prosím. Koupím jí všechno. Kočičí mlíčko moc nechce. Sem tam si lízne sladkého mlíčka Jesenka a sní trošku šunky (necelý plátek). A ten puding normální nebo to je taky nějaký kočičí? A ty pasty na doplnění energie jsou co?

Našla jsem toto, snad pro orientaci. Bohužel Vám neřeknu, jaká je kvalita.
https://petdiscont.cz/kocky-krmivo-tekute-pamlsky.

11.6.2018 15:38
Luu

XXX.XXX.3.56

Jako výživovou podporu jsme denně používali pastu Calopet. (https://vitaminy-pro-psy.heureka.cz/calopet-gel-120g/specifikace/#section) To nám doporučili i na veterině. Dá se to máznout na packu a kočka si to olíže. Fungovalo to i u naší už hodně nemocné kočky. Co se jídla týká, tak jak už tu bylo zmíněno, ochotněji si vzala tekutější věci, u nás třeba paštička Gourmet Gold nebo různé kapsičky s obsahem šťávy. Absolutně nejvíc jí i v nejhorší době chutnal kočičí pudink Gimcat (http://www.zoohit.cz/shop/kocky/snacky_svacinky/gimpet_snacky/gimpet_mlecne_snacky/192753), případně obdobně kočičí jogurt Gimcat. Každopádně co se jídla týká, tak zkoušet úplně cokoliv, co by jí mohlo zavonět, nemá se pro co šetřit. Naše kočka se ode mě nechávala i několikrát denně dokrmovat ze speciální stříkačky (https://misky-krmitka-hlodavci.heureka.cz/supreme-recovery-injekcni-aplikator/#). Rozmíchala jsem paštiku s trochou vody, posadila si kočku vkleče mezi nohy a zasunula jí to zboku do tlamky. Vždy malou porci a nechat spolknout. Nesmí to být moc mělce, to to vyplive, ale samozřejmě ani ne moc hluboko, to by jí bylo nepříjemné. Nejvíc jsem používala speciální energetickou paštiku od Royal Canin (https://www.zbozi.cz/vyrobek/royal-canin-veterinary-diet-cat-dog-recovery-konzerva-195-g/). Bývá k dostání na veterině a v některých zverimexech. Veterinářka tenkrát říkala, že tak tři čtvrtiny téhle konzervy by měla za den sníst. Prostě zkoušejte do ní dostat nějaké kalorie. Sama nejlíp uvidíte, co se dá a čím už ji třeba radši netrápit.

11.6.2018 16:02
Acamar

XXX.XXX.29.135

Odkazy na tekuté snacky (liquid snack) už holky nějaké poslaly, v kamenných zverimexech jsou nejčastěji od Vitacraftu, dají se koupit i v drogeriích kde mají svou řadu krmiv pro kočky (DM, Rossmann). Puding přímo kočičí (Gimcat), je to takový pytlík jak dětská přesnídávka, na více použití, ten chutnal dost - ale kočka měla ráda mléčné výrobky obecně - jogurt se u nás moc nechytal. Ta výživová pasta Calopet se dá myslím koupit jen na veterině nebo přes eshop, ve zverimexech jsem na ni nenarazila. Šunka taky byla oblíbená, když nic jiného nezabralo. Zkoušejte, co zrovna té vaší číče zachutná. U nás to bylo ale jak na houpačce, jeden den něco chtěla a další den ne, ty výše jmenované věci ale přijímala nejochotněji a nejčastěji. Jo, taky jsem v krizi dala párkárt přes stříkačku i vodu z rozmíchaným Glukopurem, na doplnění energie a podporu chuti, ale nevím, jestli to je obvyklé to byl jen můj nápad. Kondenzované mlíčko je určitě taky fajn, varianta bez cukru.

11.6.2018 16:13
Luu

XXX.XXX.3.56

Výživovou pastu Calopet tenkrát určitě kupoval přítel v kamenné prodejně. Asi Zvěrokruh – dá se dohledat i dostupnost na konkrétních prodejnách – https://www.zverokruh-shop.cz/kocka/domaci-lekarna/calo-pet-gel-120-g/zbozi/vet03480.

11.6.2018 18:59
monatona

XXX.XXX.243.209

Tak jsem objednala puding, vitacrafty a ještě nějaké ty tekuté snacky, tu konzervu royal canin a calopet gel. Snad to všechno přijde co nejdřív, protože dnes skoro vůbec nic nejedla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.6.2018 18:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona napsal(a):
Tak jsem objednala puding, vitacrafty a ještě nějaké ty tekuté snacky, tu konzervu royal canin a calopet gel. Snad to všechno přijde co nejdřív, protože dnes skoro vůbec nic nejedla.

Držte se... Více slov nemám. Odplavily je

14.6.2018 13:05
monatona

XXX.XXX.243.209

Děkuji za podporu. Dnes konečně dorazily léky gamavit, fosprenil a maxidin, tak je hned večer vyzkoušíme. Včera odpoledne dostala calopet gel, ale jinak nic nejedla, jen olízala omáčku z kapsičky. Dnes ale měla trošku šunky a kuřecího masíčka. Je to jako na houpačce. Někdy s chutí sní půl kapsičky, jindy nechce nic. Pudingy ještě nedorazily, tak snad jí budou chutnat.
Teď spí, pak ji vezmu na zahradu a budeme obírat rybíz. Snaží se, ale už na ní vidím, že to není moc dobré. Uvidíme, co udělají ty léky. Moc bych chtěla, aby ještě vydržela a mohla být s ostatními. Předevčírem jsem s ní byla venku a mamka omylem pustila Mocinku. Když ji Bubuška uviděla, úplně ožila a běžela za ní.
Je to opravdový andílek, asi proto si ji tam nahoru volají už tak brzy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.6.2018 09:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Držte se . Věřím, že Bubuška s Vámi bude co nejdéle. Ona to zvládne.

18.6.2018 21:54
monatona

XXX.XXX.243.209

Smrt už obchází okolo našeho domu. Z jejích očí se vytratila ta krásná šibalská jiskra a já cítím, že je načase nechat ji důstojně odejít. Dnes sice papala, ale jinak jen leží a je na ní vidět, že už ji to tady nebaví. Uvidíme, co přinese zítřek, ale je mi jasné, že konec se nezadržitelně blíží.

18.6.2018 22:04
monatona

XXX.XXX.243.209

Nikdy se s tím nesmířím. Dokážu se vyrovnat s tím, že mi fenečka zemřela v náručí na infarkt, že mi pejsek ze dne na den zkolaboval, že mi kočička odešla na selhání ledvin a mnohé další.. protože už byli staří. Ale nikdy se nesmířím s tím, že Bubuška ani nedostala šanci dospět. Jsem tak zdrcenå a plná vzteku. Proč, proč, proč se nám to stalo? Mohla prožít tak krásný a spokojený život plný lásky. Už nezvlådám ty potoky slz, tu obrovskou bolest v srdci.

19.6.2018 00:27
Luu

XXX.XXX.3.56

Ach jo, to je přesně jako u nás před půl rokem. Slzy se sotva stačí tvořit a bolest je tak velká, že se má člověk chvílemi potíže nadechnout. Bezmoc, smutek a nekonečná proč. Na to nic nepomůže, jen čas zaoblí hrany a prostě budete dál fungovat. Myslete na to, že Bubuška u vás prožila život sice krátký, ale tak plný štěstí, že to jiné nepoznají za sebevíc let. Nebýt vás, nikdo by v ní neodhalil andílka a dost možná by ze světa odešla ještě mnohem dřív a bez lásky. Každý máme vyměřený jiný čas a ten její byl díky vám naplněný kočičím štěstím a naplno si ho užila. Ona určitě ví, že je v těch nejlepších rukou a řekne vám, kdy jí pomoci naposled. Držte se.

19.6.2018 19:45
monatona

XXX.XXX.243.209

Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2018 20:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Luu napsal(a):
Ach jo, to je přesně jako u nás před půl rokem. Slzy se sotva stačí tvořit a bolest je tak velká, že se má člověk chvílemi potíže nadechnout. Bezmoc, smutek a nekonečná proč. Na to nic nepomůže, jen čas zaoblí hrany a prostě budete dál fungovat. Myslete na to, že Bubuška u vás prožila život sice krátký, ale tak plný štěstí, že to jiné nepoznají za sebevíc let. Nebýt vás, nikdo by v ní neodhalil andílka a dost možná by ze světa odešla ještě mnohem dřív a bez lásky. Každý máme vyměřený jiný čas a ten její byl díky vám naplněný kočičím štěstím a naplno si ho užila. Ona určitě ví, že je v těch nejlepších rukou a řekne vám, kdy jí pomoci naposled. Držte se.

..je to strašně smutné když odejde milované zvíře, ale člověk by t měl umět ustát, běžte se podívat na oddělení dětské onkologie...je to ode mně možná hnusné, ale sama jsem o milované zvíře několikrát přišla, a bylo to hrozné, ale vzala jsem to s pokorou nicméně užívat takové věty jak Vy se mi zdá rouháním anebo nepoznáním většího smutku či ztráty...omlouvám s pokud jsem nechtěně kohokoli urazila, ale nedalo mi to nezareagovat...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2018 20:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona napsal(a):
Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

..je mi to líto, sledovala jsem celý Váš velmi smutný a předem beznadějný příběh, ale časem bude líp a třeba časem poskytnete domov dalšímu velmi potřebnému zvířátku - pokud tedy budete mít ještě o těchto peripetiích sílu...

19.6.2018 21:39
Machyska

XXX.XXX.252.23

monatona napsal(a):
Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

Je mi to moc líto. Vím, jak moc to bolí. Bohužel jsem víc jak před rokem přišla o kočičku a dodnes jsem se s tím nesrovnala.

19.6.2018 23:32
Luu

XXX.XXX.3.56

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..je to strašně smutné když odejde milované zvíře, ale člověk by t měl umět ustát, běžte se podívat na oddělení dětské onkologie...je to ode mně možná hnusné, ale sama jsem o milované zvíře několikrát přišla, a bylo to hrozné, ale vzala jsem to s pokorou nicméně užívat takové věty jak Vy se mi zdá rouháním anebo nepoznáním většího smutku či ztráty...omlouvám s pokud jsem nechtěně kohokoli urazila, ale nedalo mi to nezareagovat...

Nechci to tu plevelit, ale tak stručná reakce: Chápu. Tahle kočka byla ale výjimečná a znamenala pro mě strašně moc. Ano, vím, až moc.

19.6.2018 23:36
Luu

XXX.XXX.3.56

monatona napsal(a):
Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

:( Myslete na to, že už ji nic netrápí. Vaše další kočky vás potřebují a zároveň dodají trochu útěchy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2018 07:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Luu napsal(a):
Nechci to tu plevelit, ale tak stručná reakce: Chápu. Tahle kočka byla ale výjimečná a znamenala pro mě strašně moc. Ano, vím, až moc.

...ono každé zvíře, které člověk s láskou opatruje je jedinečné a pro něj samotného nezapomenutelné...jen mi prostě nějak nesedly ty věty...znám je ve spojení rodičů a jejich umírajících dětí, proto mi to tak nějak nesedlo...a sama už mám doma rok urničku s milovanou fenkou, ale za chvíli ji už povezu na chalupu, kde to tak milovala - už musím, tak nějak nastal ten správný čas...

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2018 07:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Machyska napsal(a):
Je mi to moc líto. Vím, jak moc to bolí. Bohužel jsem víc jak před rokem přišla o kočičku a dodnes jsem se s tím nesrovnala.

...mám to takhle s fenkou o kterou jsem před rokem přišla..odešlo více psů před ní, ale tahle byla svým způsobem jedinečná...pořád mám doma její urničku, ale nyní už přišel čas jí nechat odejít definitivně - na chalupu kde to milovala a kde si to tak užívala...s mamčou jsme jí tam našli místo, kde bude mít klid, je to takové krásné tajemné zákoutíčko, tam i ráda odpočívala...

20.6.2018 09:56
Acamar

XXX.XXX.29.135

monatona napsal(a):
Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

Držte se

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2018 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona

29.6.2018 06:08
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Acamar napsal(a):
Mám bohužel stejnou zkušenost jako Luu a Bodlinka - když nemoc naplno propukne, je nezvratná. Jen s rozdílem, že my žádnou léčbu v podstatě zahájit nestihli. Možná dobře že tak.
Také sem chodila dříve paní s kocourkem se stejnou diagnozou, podařilo se jí ho ještě pár měsíců držet pomocí léků na podporu krvetvorby (pokud si to dobře pamatuji), byl také hodně anemický a pojídal kočkolit. O transfuzi tehdy také uvažovala, ale myslím, že nakonec nezvolila...
Je mi líto, že nemůžu přidat nějakou pozitivní zkušenost Také souhlasím s Luu v tom nechat kočičku i vás užít si čas, co jí zbývá, s co nejmenšími stresy a myslet na ty ostatní kočky, jejich ochranu. Nám zbyla druhá kočka, také pozitivní na FeLV minimálně 2 roky (stejný útulek a doma v kontaktu), teď měla 3 roky, a zrovna jsme minulý týden s ní byli na krevní obraz, a krev zatím stále v pořádku. Tak možná aspoň trochu dobrá zpráva, pokud jde o ostatní vaše kočky.
Držte se

Možná píšete Acamar o mně?
Ano, čas letí. Investice do erytropoetinu byla velká, prodloužila kocourkovi život o dva měsíce a já nelituji. Pak ale musí, a to je opravdu naše povinnost, přijít to rozhodnutí - a kočičímu kamarádovi umožnit důstojný odchod. Kéž by to tak šlo v humánní medicíně!

29.6.2018 06:08
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Acamar napsal(a):
Mám bohužel stejnou zkušenost jako Luu a Bodlinka - když nemoc naplno propukne, je nezvratná. Jen s rozdílem, že my žádnou léčbu v podstatě zahájit nestihli. Možná dobře že tak.
Také sem chodila dříve paní s kocourkem se stejnou diagnozou, podařilo se jí ho ještě pár měsíců držet pomocí léků na podporu krvetvorby (pokud si to dobře pamatuji), byl také hodně anemický a pojídal kočkolit. O transfuzi tehdy také uvažovala, ale myslím, že nakonec nezvolila...
Je mi líto, že nemůžu přidat nějakou pozitivní zkušenost Také souhlasím s Luu v tom nechat kočičku i vás užít si čas, co jí zbývá, s co nejmenšími stresy a myslet na ty ostatní kočky, jejich ochranu. Nám zbyla druhá kočka, také pozitivní na FeLV minimálně 2 roky (stejný útulek a doma v kontaktu), teď měla 3 roky, a zrovna jsme minulý týden s ní byli na krevní obraz, a krev zatím stále v pořádku. Tak možná aspoň trochu dobrá zpráva, pokud jde o ostatní vaše kočky.
Držte se

Možná píšete Acamar o mně?
Ano, čas letí. Investice do erytropoetinu byla velká, prodloužila kocourkovi život o dva měsíce a já nelituji. Pak ale musí, a to je opravdu naše povinnost, přijít to rozhodnutí - a kočičímu kamarádovi umožnit důstojný odchod. Kéž by to tak šlo v humánní medicíně!

29.6.2018 06:11
fikovnice

XXX.XXX.30.49

monatona napsal(a):
Bubuska uz sedi na oblacku. Dekuji vsem, co nas vlidnymi slovy podporovali. Mozna pozdeji bidi schopna napsat, co se stalo.

Věřte, že nepíšu frázi, když Vám napíši, že Vaší šelmičce je už lépe. To jen my, poddaní těchto krásných tvorů, si to musíme odsmutnit a odplakat. Hodně sil!

18.9.2018 13:20
renaber

XXX.XXX.39.2

monatona napsal(a):
Děkuji za podporu. Dnes konečně dorazily léky gamavit, fosprenil a maxidin, tak je hned večer vyzkoušíme. Včera odpoledne dostala calopet gel, ale jinak nic nejedla, jen olízala omáčku z kapsičky. Dnes ale měla trošku šunky a kuřecího masíčka. Je to jako na houpačce. Někdy s chutí sní půl kapsičky, jindy nechce nic. Pudingy ještě nedorazily, tak snad jí budou chutnat.
Teď spí, pak ji vezmu na zahradu a budeme obírat rybíz. Snaží se, ale už na ní vidím, že to není moc dobré. Uvidíme, co udělají ty léky. Moc bych chtěla, aby ještě vydržela a mohla být s ostatními. Předevčírem jsem s ní byla venku a mamka omylem pustila Mocinku. Když ji Bubuška uviděla, úplně ožila a běžela za ní.
Je to opravdový andílek, asi proto si ji tam nahoru volají už tak brzy.

Dobrý den, máme tři kočičky, dvě pozitivní na FIV a jedna FELV, imunitní systém mají zatím všechny tři relativně vpořádku. Ráda bych se dozvěděla, jakým způsobem jste se dostala k preparátům Gamavit a Fosprenil, zkoušela jsem různé dodavatele veterinárních přípravků, ale nedají se sehnat. Píšete, že jste je Vaší kočče podávali...mohu se prosím zeptat na případný kontakt, kde koupit ??
Moc děkuji, zkoušíme různé varianty, jak imunitu podpořit, aby s námi kočičky byly co nejdéle..podle různých článků vidím pozitivní reakce na oba léky..
Ještě jednou děkuji za odpověď.
Renata B.

18.9.2018 14:21
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Acamar, možná jste myslela mě - ve své zmínce. Nemám teď čas přečíst celou diskuzi. Transfúzi jsem tehdy nesehnala. Nicméně - i díky mému povolání - jsem sehnala erytropoetin a můj kocourek s FeLV se dostal do remise. Bohužel dočasné - vyšlo to akorát na celé jedny letní prázdniny. Poté došlo k relapsu a nepomáhalo už vůbec nic, takže jsem se s ním musela rozloučit - najít vhodný čas pro eutanázii je velmi těžké, ale je to poslední a nutná služba, kterou musíme našim parťákům udělat...

18.9.2018 14:35
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Ach jo, teď jsem to prolítla... Paní/slečna už svoji kočičí přítelkyni musela poslat za duhový most.
Úplně mi vypadlo, že jsem navíc v tomto vlákně již reagovala - jsem hlava děravá.
Nevím, každý to máme jinak, ale mně vždy pomohlo pořídit si zvířátko nové. I když jsem, pravda, měla šílené období - kdy mi kočičáci odcházeli jeden za druhým. Ledvinné selhání, FIP, FeLV. Bylo to šíleně smutné období...

18.9.2018 14:38
fikovnice

XXX.XXX.30.49

renaber napsal(a):
Dobrý den, máme tři kočičky, dvě pozitivní na FIV a jedna FELV, imunitní systém mají zatím všechny tři relativně vpořádku. Ráda bych se dozvěděla, jakým způsobem jste se dostala k preparátům Gamavit a Fosprenil, zkoušela jsem různé dodavatele veterinárních přípravků, ale nedají se sehnat. Píšete, že jste je Vaší kočče podávali...mohu se prosím zeptat na případný kontakt, kde koupit ??
Moc děkuji, zkoušíme různé varianty, jak imunitu podpořit, aby s námi kočičky byly co nejdéle..podle různých článků vidím pozitivní reakce na oba léky..
Ještě jednou děkuji za odpověď.
Renata B.

Možná by bylo fajn, kdyby se zadavatelka ještě ozvala - že by Vám mohla léky odprodat. Jestli jsem to pochopila, tak je vlastně ani pro svoji kočičku nevyužila. Jak jsem psala výše, nám na čas pomohl erytropoetin. A myslím, že by se dal sehnat i normálně na veterině. Je poměrně drahý, ale vím, že milující majitel je ochoten investovat do svého zvířete hodně.

18.9.2018 18:55
renaber

XXX.XXX.39.2

fikovnice napsal(a):
Možná by bylo fajn, kdyby se zadavatelka ještě ozvala - že by Vám mohla léky odprodat. Jestli jsem to pochopila, tak je vlastně ani pro svoji kočičku nevyužila. Jak jsem psala výše, nám na čas pomohl erytropoetin. A myslím, že by se dal sehnat i normálně na veterině. Je poměrně drahý, ale vím, že milující majitel je ochoten investovat do svého zvířete hodně.

Dobrý den, ano to bych byla velmi vděčná, poptali jsme i Virbagen Omega, jedna injekce stojí cca 1500Kč, naše kočky mají okolo 5 kg a každá jich potřebuje 15 ale jak říkáte..zkoušíme vše..snažíme se najít jakoukoliv možnost, která by kočičkám prodloužila život..

18.9.2018 23:42
fikovnice

XXX.XXX.30.49

renaber napsal(a):
Dobrý den, ano to bych byla velmi vděčná, poptali jsme i Virbagen Omega, jedna injekce stojí cca 1500Kč, naše kočky mají okolo 5 kg a každá jich potřebuje 15 ale jak říkáte..zkoušíme vše..snažíme se najít jakoukoliv možnost, která by kočičkám prodloužila život..

No napíšu to narovinu: mám pocit, že jsem tehdy investovala do Erytropoetinu kolem 20 tis. Kč. A to za cenu prodloužení života o dva měsíce a něco. Ale nikdy jsem toho nelitovala, protože ty dva měsíce stály za to. Kocour se dostal opravdu úplně do normálu, měl i normální krevní obraz. Pak nemoc udeřila znovu a Erytropoetin už nefungoval. Takže jsem se s kocourkem musela rozloučit. Sice netrpěl bolestmi, ale ta šílená anémie jej úplně drtila - obrovská únava a vlastně nezájem prakticky o nic. Takže jsem věděla, že už je jen jedno řešení - umožnit mu důstojně odejít.
Vám moc přeji, ať je Vaše volba správná, ať se Vám třeba podaří to, co mně, tj., aby to prodloužení života bylo prodloužením kvalitního života. Držím pěsti!

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.9.2018 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No napíšu to narovinu: mám pocit, že jsem tehdy investovala do Erytropoetinu kolem 20 tis. Kč. A to za cenu prodloužení života o dva měsíce a něco. Ale nikdy jsem toho nelitovala, protože ty dva měsíce stály za to. Kocour se dostal opravdu úplně do normálu, měl i normální krevní obraz. Pak nemoc udeřila znovu a Erytropoetin už nefungoval. Takže jsem se s kocourkem musela rozloučit. Sice netrpěl bolestmi, ale ta šílená anémie jej úplně drtila - obrovská únava a vlastně nezájem prakticky o nic. Takže jsem věděla, že už je jen jedno řešení - umožnit mu důstojně odejít.
Vám moc přeji, ať je Vaše volba správná, ať se Vám třeba podaří to, co mně, tj., aby to prodloužení života bylo prodloužením kvalitního života. Držím pěsti!

...sama léta bojuju s těžkou (dříve se jí údajně říkalo smrtelnou) anémií.......ty stavy jsou opravdu šílené, občas i uprostřed dne prostě musím zalehnou a totálně vypnout, protože nejsem schopna nic dělat - ani myslet, i se špatně dýchá, bolesti pánve a kyčlí, nízká imunita a tak dále..... pomáhají transfúze....kocourek to bude mít asi nesrovnatelně horší........

20.9.2018 12:41
fikovnice

XXX.XXX.30.49

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...sama léta bojuju s těžkou (dříve se jí údajně říkalo smrtelnou) anémií.......ty stavy jsou opravdu šílené, občas i uprostřed dne prostě musím zalehnou a totálně vypnout, protože nejsem schopna nic dělat - ani myslet, i se špatně dýchá, bolesti pánve a kyčlí, nízká imunita a tak dále..... pomáhají transfúze....kocourek to bude mít asi nesrovnatelně horší........

Ano, souhlasím. I já bojuji s vážnými nemocemi. U zvířat máme tu výhodu, že jim můžeme umožnit důstojně odejít... A také bychom to udělat měli, je to poslední služba zvířecímu příteli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.9.2018 12:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ano, souhlasím. I já bojuji s vážnými nemocemi. U zvířat máme tu výhodu, že jim můžeme umožnit důstojně odejít... A také bychom to udělat měli, je to poslední služba zvířecímu příteli.

...souhlasím.......mají tuto výhodu oproti nám...odejít důstojně a dřív než se z nich doslova stanou trosky a my bychom jim to měli dopřát i když nám to může srdce utrhnout......i o tom je láska - umět pustit toho milovaného když přijde jeho čas....

22.9.2018 15:09
monatona

XXX.XXX.243.209

Dobrý den všem. Byla jsem na dovolené a nebyla jsem připojená na internetu.Koupi léků Gamavit, Fosprenil a Maxidin si domluvte s paní Lávičkovou - info.gamavit@email.cz, 774 407 324. Paní je moc ochotná, vše vám vysvětlí a se vším poradí. Já už léky nemám. Bubuška je dobrala a na druhý den odešla. Zbytek jsme potom dali kocourkovi, který je také pozitivní.

Lenka33

25.5.2020 17:21
Lenka33

XXX.XXX.105.82

Dobrý den, před pár dny nám odešel roční kocourek na felv. Do té doby jsem o tomto viru nevěděla. Jak je na tom druhý positivní kocourek? Přeji hodně štěstí všem chovatelům. Musíme testovat a vakcinovat, ať se to šíří co nejmíň.

25.5.2020 20:22
fikovnice

XXX.XXX.134.203

Lenka33 napsal(a):
Dobrý den, před pár dny nám odešel roční kocourek na felv. Do té doby jsem o tomto viru nevěděla. Jak je na tom druhý positivní kocourek? Přeji hodně štěstí všem chovatelům. Musíme testovat a vakcinovat, ať se to šíří co nejmíň.

Jestli Vás téma zajímá, zkuste zde pohledat předlouhé vlákno "Podivné chování kocourka" (nebo tak nějak se jmenovalo). Popisovala jsem tam snad každý den situaci a stav mého tehdejšího FeLV nemocného kocoura až do jeho smrti...

3.10.2020 22:56
monatona

XXX.XXX.243.225

Jerryček nás opustil na začátku roku. Nevím, jestli to mělo souvislost s felv, ale selhaly mu játra.

3.10.2020 22:58
monatona

XXX.XXX.243.225

Lenka33 napsal(a):
Dobrý den, před pár dny nám odešel roční kocourek na felv. Do té doby jsem o tomto viru nevěděla. Jak je na tom druhý positivní kocourek? Přeji hodně štěstí všem chovatelům. Musíme testovat a vakcinovat, ať se to šíří co nejmíň.

Také jsme o kočičích nemocích nevěděli, dokud nás to nepotkalo. Je důležité testovat a očkovat!

3.10.2020 23:07
monatona

XXX.XXX.243.225

Nyní válčíme s cukrovkou u Mocinky. A také máme nového kocourka Kosťu, který bohužel přišel o oko v důsledku zanedbané infekce. Bohužel máme ve městě několik pitomců, kteří nekastrují a množí nemocné kočky. Kromě očka je ale jinak Kosťa zdravý.

3.10.2020 23:10
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ježíš, to máte ale lazaret, máte můj velký obdiv, já bych to nedávala, každé mé nemocné zvíře mi vzalo kus života, nedokážu se s jejich odchodem smířit.
Ani jsem netušila, že i kočky mají cukrovku??

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.10.2020 07:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ježíš, to máte ale lazaret, máte můj velký obdiv, já bych to nedávala, každé mé nemocné zvíře mi vzalo kus života, nedokážu se s jejich odchodem smířit.
Ani jsem netušila, že i kočky mají cukrovku??

I kočky, i psi, i koně.

4.10.2020 07:39
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

U psů to vím, mám plemeno, které k tomu má větší dispozici. Ale o kočkách a tedy i koních jak píšete, jsem v životě neslyšela

4.10.2020 09:17
monatona

XXX.XXX.243.225

Všechny naše zvířata jsou nalezenci nechtění. Vždy se jim snažíme najít nový domov, ale často se to nepovede a zůstanou u nás.
S cukrovkou stále bojujeme. Ještě pořád nemáme vychytanou správnou dávku inzulínu.
Kostíček už je větší, jen nemám zrovna v mobilu aktuální fotku. Navzdory našim obávám, že bude muset být pouze uvnitř, chce být neustále venku. Je spokojený i bez oka a je opravdu výborný lovec.

Kromě koček máme ještě psy. Bohužel aktuálně máme velký smutek, protože nás opět potkalo neštěstí. Opět něco, s čím se neumím smířit. Všechno bylo v pořádku, pejsek sice starší a s léky na srdce, ale jinak v pořádku. Den jako každý jiný a najednou asi špatný pohyb a bum, torze žaludku. Fidiček to nezvládl. Jsem z toho zničená, tohle se nemělo stát. Fidiček byl tak dlouho zanedbávaný a s námi si užil jen necelé čtyři roky. Tohle není fér.
Na fotce Fido s Betynkou, která nás letos po dlouhé nemoci také opustila, a s Mišmaškem, který Bubušce daroval krev.

Letos máme za sebou tři ztráty. Dva stáří a nemocní, což sice také bolí, ale umím se s tím vyrovnat. Ale Fidinek, tohle je tak absurdní a nespravedlivé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.10.2020 13:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
U psů to vím, mám plemeno, které k tomu má větší dispozici. Ale o kočkách a tedy i koních jak píšete, jsem v životě neslyšela

Co je to za plemeno, není-li to tajné? U koček vím o barmských, u koní "prakoně" - poníci, huculové a tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.10.2020 13:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

monatona napsal(a):
Všechny naše zvířata jsou nalezenci nechtění. Vždy se jim snažíme najít nový domov, ale často se to nepovede a zůstanou u nás.
S cukrovkou stále bojujeme. Ještě pořád nemáme vychytanou správnou dávku inzulínu.
Kostíček už je větší, jen nemám zrovna v mobilu aktuální fotku. Navzdory našim obávám, že bude muset být pouze uvnitř, chce být neustále venku. Je spokojený i bez oka a je opravdu výborný lovec.

Kromě koček máme ještě psy. Bohužel aktuálně máme velký smutek, protože nás opět potkalo neštěstí. Opět něco, s čím se neumím smířit. Všechno bylo v pořádku, pejsek sice starší a s léky na srdce, ale jinak v pořádku. Den jako každý jiný a najednou asi špatný pohyb a bum, torze žaludku. Fidiček to nezvládl. Jsem z toho zničená, tohle se nemělo stát. Fidiček byl tak dlouho zanedbávaný a s námi si užil jen necelé čtyři roky. Tohle není fér.
Na fotce Fido s Betynkou, která nás letos po dlouhé nemoci také opustila, a s Mišmaškem, který Bubušce daroval krev.

Letos máme za sebou tři ztráty. Dva stáří a nemocní, což sice také bolí, ale umím se s tím vyrovnat. Ale Fidinek, tohle je tak absurdní a nespravedlivé.

Ale i 4 roky stojí za to.

4.10.2020 14:49
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co je to za plemeno, není-li to tajné? U koček vím o barmských, u koní "prakoně" - poníci, huculové a tak.

Samojed. Jako dispozice je u něj uváděna cukrovka a oči(katarakta a PRA)

4.10.2020 14:58
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale i 4 roky stojí za to.

I mnohem míň, když se má konečně dobře. Já vím, člověk by mu rád dopřál mnohem víc.
Monatona, to mě mrzí moc, dovedu si to představit, musí to být strašný šok Mám starého psa, vidím, že už tu bude možná měsíce, snažím se to nějak akceptovat, ale moc mi to nejede, je to celý můj život. I když mám i kočky, mám je samozřejmě ráda moc, ale na prvním místě a všechno se vždycky podřizovalo psům, teď už psu, 12let jsem žila jen pro něj, spíš jeho život, než svůj...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.10.2020 17:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Samojed. Jako dispozice je u něj uváděna cukrovka a oči(katarakta a PRA)

Díky.

31.1.2021 08:59
monatona

XXX.XXX.243.225

Mocinka svůj boj končí. Přišla k nám na podzim roku 2012 jako odrostlé kotě. Má tedy nějakých 8-9 let. Víc jí do vínku nebylo dáno.
Cukrovka se v poslední době zlepšovala, ale postihla ji další nemoc. Akutní operace dopadla dobře, vše bylo na dobré cestě, ale Mocinka už nemá síly a vzdala to. Už to není ona, dál ji trápit nebudeme.
Miluju Tě zlatíčko moje a dopřeju Ti klid, který potřebuješ. I když bych chtěla tyto poslední chvíle trávit s tebou v náručí, Ty chceš ležet ukrytá, a já nemůžu být sobecká.
Na Tvé poslední cestě Ti budu po boku a potom už bude vše jen dobré. Tam nahoře Tě čeká spousta kamarádů, kteří Tě mají rádi.

26.1.2022 10:51
Merlinit

XXX.XXX.248.102

monatona napsal(a):
Také jsme o kočičích nemocích nevěděli, dokud nás to nepotkalo. Je důležité testovat a očkovat!

Tak to vypadá, že máme mnoho společného - včera jsme si z veteriny odnesli stejně ošklivou diagnózu. Také máme pět koček, jsou jen bytové, jedna z nich má pozitivní test na FeLV. Nyní je v izolaci, pokusíme se ochránit alespoň ty ostatní. Nemocná kočička má krom pozitivního testu na FeLV všechno v pořádku - sono neukázalo nic podivného, srdíčko na poslech v pořádku, trávení a vyměšování také, hematologie naprosto v normě. Jsem vyděšená a bezradná, asi jako všichni, koho to potká. Veterinář by jistě poradil, bohužel na klinice máme dva, oba byli přítomni a v pohledu na věc se nemohli shodnout. Jediné, v čem byli jednotni, byl kontrolní PCR test, pro výsledky si jdeme dnes, ale nepředpokládám, že by to byla falešná pozitivita. Máte někdo nějakou zkušenost, co nás čeká a jak za takové situace postupovat?

26.1.2022 12:43
deauville

XXX.XXX.46.69

Merlinit napsal(a):
Tak to vypadá, že máme mnoho společného - včera jsme si z veteriny odnesli stejně ošklivou diagnózu. Také máme pět koček, jsou jen bytové, jedna z nich má pozitivní test na FeLV. Nyní je v izolaci, pokusíme se ochránit alespoň ty ostatní. Nemocná kočička má krom pozitivního testu na FeLV všechno v pořádku - sono neukázalo nic podivného, srdíčko na poslech v pořádku, trávení a vyměšování také, hematologie naprosto v normě. Jsem vyděšená a bezradná, asi jako všichni, koho to potká. Veterinář by jistě poradil, bohužel na klinice máme dva, oba byli přítomni a v pohledu na věc se nemohli shodnout. Jediné, v čem byli jednotni, byl kontrolní PCR test, pro výsledky si jdeme dnes, ale nepředpokládám, že by to byla falešná pozitivita. Máte někdo nějakou zkušenost, co nás čeká a jak za takové situace postupovat?

Tak jestli nemá žádné klinické příznaky, netřeba házet flintu do žita... V našem útulku většinu koček na FeLV/FIV testujeme, ty FeLV pozitivní umisťujeme jako jedináčky, samozřejmě je majitel obeznámen se situací. Ale už se nám několikrát stalo, že noví majitelé nechali kočičky otestovat znovu a test vyšel negativní. "Vyléčení"? Falešná pozitivita? Netušíme.

Jinak Vás v podstatě nečeká nic, kočička, nemá-li žádné příznaky, může žít řadu let. Měla by být dobře živená, neměla by být vystavena stresu, můžete podávat léky na podporu imunity...

26.1.2022 13:23
Merlinit

XXX.XXX.248.102

Ona nemá žádný extra nález, ale je skleslá, spavá, měla viditelné třetí víčko... Včera dostala injekčně kdeco, aby ji "nakopli", což se povedlo: doma se vrhla k mističkám a jedla jak nezavřená, jinak jí spíš méně a musím ji na jídlo nalákat.Měla začínající zánět dásní, ale ten se upravil - čistíme zoubky, podáváme Kelpu. Jinak dostávají všechny lososový olej, vitamínovou pastu, a v tomto období Bronchovet na podporu horních cest dýchacích.

26.1.2022 15:16
deauville

XXX.XXX.46.69

Merlinit napsal(a):
Ona nemá žádný extra nález, ale je skleslá, spavá, měla viditelné třetí víčko... Včera dostala injekčně kdeco, aby ji "nakopli", což se povedlo: doma se vrhla k mističkám a jedla jak nezavřená, jinak jí spíš méně a musím ji na jídlo nalákat.Měla začínající zánět dásní, ale ten se upravil - čistíme zoubky, podáváme Kelpu. Jinak dostávají všechny lososový olej, vitamínovou pastu, a v tomto období Bronchovet na podporu horních cest dýchacích.

Pokud je FeLV pozitivní, tělo hůře bojuje s jakoukoliv infekcí... pokud ji vet "nakopl", pak symtomatická léčba zatím funguje, a to je důležité. Ano, u pozitivní kočičky se můžou objevit různé další neduhy, ale taky nemusí, takhle v začátku, pokud byla ostatní vyšetření OK, je těžko cokoliv předvídat.

Univerzální rady jsou podpora imunity, minimum stresu, kvalitní strava. A očkování pro další kočky v rodině.

26.1.2022 15:52
monatona

XXX.XXX.243.225

Souhlasím s uvedeným. Pokud vyloženě nepropukla leukémie, kočka může v pohodě žít mnoho dalších let. Takže souhlas s radami - vyhnout se stresu, podpora imunity, kvalitní strava a také pravidelná veterinární péče a kontrola stavu.
Další kočky otestovat a naočkovat. Asi bych je neoddělovala, abych felv pozitivní kočičku nestresovala odloučením. Jestli spolu doteď byly a sdílely jídlo, pití a záchod, tak se buď už nakazily nebo těch pár týdnů už to nespasí.

26.1.2022 15:52
monatona

XXX.XXX.243.225

Merlinit napsal(a):
Tak to vypadá, že máme mnoho společného - včera jsme si z veteriny odnesli stejně ošklivou diagnózu. Také máme pět koček, jsou jen bytové, jedna z nich má pozitivní test na FeLV. Nyní je v izolaci, pokusíme se ochránit alespoň ty ostatní. Nemocná kočička má krom pozitivního testu na FeLV všechno v pořádku - sono neukázalo nic podivného, srdíčko na poslech v pořádku, trávení a vyměšování také, hematologie naprosto v normě. Jsem vyděšená a bezradná, asi jako všichni, koho to potká. Veterinář by jistě poradil, bohužel na klinice máme dva, oba byli přítomni a v pohledu na věc se nemohli shodnout. Jediné, v čem byli jednotni, byl kontrolní PCR test, pro výsledky si jdeme dnes, ale nepředpokládám, že by to byla falešná pozitivita. Máte někdo nějakou zkušenost, co nás čeká a jak za takové situace postupovat?

Viz můj předchozí příspěvek

26.1.2022 17:03
Merlinit

XXX.XXX.64.68

Ano, injekce ji vysloveně nastartovaly, dnes jsme byly na kontrole a paní vet. pravila, že vypadá nečekaně dobře a že to je nadějné. Imunitu podporujeme, seč můžeme (lososový olej, sirup na podporu horních cest dýchacích, vitamínová pasta, Kelpa), jsou v teple, mají čisto, hračky, kočičí nemovitosti a milující rodinu. Oba vetové se shodli na tom, že mají být oddělené, tak jsme podmínku splnili. Po otestování zbytku smečky může dojít k reorganizaci, to ještě uvidíme. Za dva měsíce nás všechny čeká stěhování do domečku, kde kočičce uděláme oddělené bydlení, teplé a fešácké, se vším komfortem a super vybavením. Vet očkování nedoporučuje, že má neblahé vedlejší účinky, patrně to tedy vyřešíme takhle.

26.1.2022 19:17
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Vedlejší účinky? Jakové? Divím se, nevím. Sama jsem předchozí kočky měla očkované, briťáka mi zajelo auto, ale ve výborné kondici měl 11let. Rok předtím se porval s jiným kocourem, měl prokouslou nohu a dostal otravu krve. Doktor říkal, že tak zdravého briťáka tam ještě neměl, že jako kastrát, i ledviny má ve výborném stavu, díky čemuž otravu přežil...to auto už ne Ale byl venkovní, doma byl jen vyjímečně.

27.1.2022 06:40
Merlinit

XXX.XXX.248.102

lesnížínka napsal(a):
Vedlejší účinky? Jakové? Divím se, nevím. Sama jsem předchozí kočky měla očkované, briťáka mi zajelo auto, ale ve výborné kondici měl 11let. Rok předtím se porval s jiným kocourem, měl prokouslou nohu a dostal otravu krve. Doktor říkal, že tak zdravého briťáka tam ještě neměl, že jako kastrát, i ledviny má ve výborném stavu, díky čemuž otravu přežil...to auto už ne Ale byl venkovní, doma byl jen vyjímečně.

"Nedoporučuji vakcínu proti FeLV, protože je často neúčinná a byla spojena s výskytem postinjekčních sarkomů." (zdroj MetropoleVet+)
"Proti nemoci FeLV existuje očkování, které sice nutně nezabrání infekci, ale většinu koček chrání před tou progresivní. Nevýhodou vakcinace je zvýšené riziko postvakcinačních sarkomů." (zdroj zverolekarka.com)
"Je potřeba se rovněž zmínit o riziku vzniku postavakcinačního sarkomu (zhoubné onemocnění) po očkování koček některými vakcínami proti infekční leukemii a proti vzteklině." (zdroj zelenaliska.com)
Na veterině, kam docházíme vacinaci na FeLV vysloveně nedoporučují.

27.1.2022 07:11
deauville

XXX.XXX.46.69

Merlinit napsal(a):
"Nedoporučuji vakcínu proti FeLV, protože je často neúčinná a byla spojena s výskytem postinjekčních sarkomů." (zdroj MetropoleVet+)
"Proti nemoci FeLV existuje očkování, které sice nutně nezabrání infekci, ale většinu koček chrání před tou progresivní. Nevýhodou vakcinace je zvýšené riziko postvakcinačních sarkomů." (zdroj zverolekarka.com)
"Je potřeba se rovněž zmínit o riziku vzniku postavakcinačního sarkomu (zhoubné onemocnění) po očkování koček některými vakcínami proti infekční leukemii a proti vzteklině." (zdroj zelenaliska.com)
Na veterině, kam docházíme vacinaci na FeLV vysloveně nedoporučují.

Tak to je samozřejmě Vaše rozhodnutí, postvakcinační syndrom určité riziko je, ale popravdě mi přijde větší riziko nákaza FeLV, když už máte jednu kočičku nakaženou... Nepíšete, zda Vaše kočičky chodí ven, pokud ano, pak za mě jednoznačně převažují přínosy očkování oproti rizikům.

Všechny své kočky jsem měla a mám očkované, dříve i proti vzteklině (vakcína je také spojena s vyšším rizikem postvakcinačního sarkomu), ale postvakcinační sarkom se nám teda vyhnul...

27.1.2022 08:33
Merlinit

XXX.XXX.248.102

deauville napsal(a):
Tak to je samozřejmě Vaše rozhodnutí, postvakcinační syndrom určité riziko je, ale popravdě mi přijde větší riziko nákaza FeLV, když už máte jednu kočičku nakaženou... Nepíšete, zda Vaše kočičky chodí ven, pokud ano, pak za mě jednoznačně převažují přínosy očkování oproti rizikům.

Všechny své kočky jsem měla a mám očkované, dříve i proti vzteklině (vakcína je také spojena s vyšším rizikem postvakcinačního sarkomu), ale postvakcinační sarkom se nám teda vyhnul...

Kočičky jsou čistě bytové a očkování mají, jen nezahrnuje FeLV (PureVax RCPCh). Kočička s pozitivním testem je izolovaná od ostatních, jestli se po otestování ostatních objeví ještě nějaká pozitivní, bude ubytována s ní. Za pár týdnů se stěhujeme do domečku, mám možnost vytvořit jim tam zázemí, samostatnou vytápěnou místnost se zvláštním vchodem - fešácké bydlení s veškerou kočičí výbavou, žádné provizorium. Pokud to zvládne, postarám se maximálně.

27.1.2022 11:15
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Merlinit napsal(a):
"Nedoporučuji vakcínu proti FeLV, protože je často neúčinná a byla spojena s výskytem postinjekčních sarkomů." (zdroj MetropoleVet+)
"Proti nemoci FeLV existuje očkování, které sice nutně nezabrání infekci, ale většinu koček chrání před tou progresivní. Nevýhodou vakcinace je zvýšené riziko postvakcinačních sarkomů." (zdroj zverolekarka.com)
"Je potřeba se rovněž zmínit o riziku vzniku postavakcinačního sarkomu (zhoubné onemocnění) po očkování koček některými vakcínami proti infekční leukemii a proti vzteklině." (zdroj zelenaliska.com)
Na veterině, kam docházíme vacinaci na FeLV vysloveně nedoporučují.

Tak nám se sarkom nevyhnul, kočička právě na něj umřela. Ale ten nezpůsobuje jen tahle vakcína. A veterinářka mi v souvislosti s tím řekla, že právě proto už se kočky neočkují do zad...což na naší klinice zřejmě nevěděli Sarkom se jí udělal u páteře I tuto generaci koček jsem měla proti FELV rozočkovanou...no bohužel vloni, nejspíš díky covidu přestala být vakcína dostupná, žádná z veterin, v okruhu 50km ji nesehnala, takže tím jsme s tímto skončili A to mám kočky s přístupem ven. Budem ro muset risknout, i když v první chvíli mi až zle došlo...nechtěla bych takto o kočky přijít. Ale pak jsem si řekla: první kočka sarkom, první kocour auto...je tam tolik rizik, že to prostě nechám tak

Přidejte reakci

Přidat smajlík