Špatné dýchání a jakoby křeč

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
31.12.2018 15:26
Ana6577

XXX.XXX.252.66

Ahoj, prosím o radu. Máme doma dvě koťata údajně britky. (Naposledy co jsme koupili bez pp) Májí 8 týdnů. Kluci si ještě večer normálně hráli, v noci jim manžel bral míček jak řádili. Ráno jsme si ale všimli, že jeden chodí jak v křeči (tak pomalinku), nešel se najíst ani na záchod, blbě dýchá a vypadá ospaně. Jeli jsme na veterinu kde mu našli krev v moči, na rentgenu byla vidět velká plynatost a zastiněné plíce ... říkala, že to jde blbě vidět a že jdou i blbě vidět orgány, že má být snímek tmavší ... nechápu jestli má jako špatně vybavení nebo co ale říkala že tam nic konkrétního jako zlomeninu nevidí a neví co mu je. Srdce je ok. Dostal spoustu výživy a injekcí na podpoření organismu a máme přijít ve středu. Druhej kocourek je uplně v pořádku. Nedostali se k ničemu než ke granulím, kytky doma nemáme ... nevíte prosím někdo, co by mu mohlo být? Doktorka se s náma bavila jako arogantní kráva s prominutím a nemám z toho dobrý pocit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.12.2018 15:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

tmavší?

jakože celý snímek, plicní pole i břicho, jsou hodně bílé?

to může být špatný snímek stejně jako FIP, třeba.

31.12.2018 16:00
Ana6577

XXX.XXX.252.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tmavší?

jakože celý snímek, plicní pole i břicho, jsou hodně bílé?

to může být špatný snímek stejně jako FIP, třeba.

No ona koukala na ten snímek a říkala jen, že ty plíce jsou nějaké zastiněné, stejně jako orgány, že je nejde ani pořádně rozpoznat. Snímek si ztmavila ale stejně říkala, že to jde špatně vidět. Kosti šly vidět jasně. Já tomu nerozumím jak by to mělo nebo nemělo být.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.12.2018 16:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

když je snímek zastíněný, je tam víc bílé než by mělo být, je tam něco, co pohlcuje paprsky x. třeba ty plíce jsou normálně na snímku skoro černé, protože v plicích je vzduch a vzduchem rentgenové záření prochází.

co způsobí zastínění. v břiše třeba tuk. v plicích nevzdušnost. jakákoliv masa, tzn. tkáň, která tam nepatří no taky tekutina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.12.2018 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

je škoda, že to skončilo jen takhle, přece když mám abnormální rentgen a dušnou kočku, těžko to opraví injekce vitamínů.

31.12.2018 17:47
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tmavší?

jakože celý snímek, plicní pole i břicho, jsou hodně bílé?

to může být špatný snímek stejně jako FIP, třeba.

Přesně FIP mě napadl jako první. Ach jo, kéž to tak není.

31.12.2018 17:50
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Ana6577 napsal(a):
Ahoj, prosím o radu. Máme doma dvě koťata údajně britky. (Naposledy co jsme koupili bez pp) Májí 8 týdnů. Kluci si ještě večer normálně hráli, v noci jim manžel bral míček jak řádili. Ráno jsme si ale všimli, že jeden chodí jak v křeči (tak pomalinku), nešel se najíst ani na záchod, blbě dýchá a vypadá ospaně. Jeli jsme na veterinu kde mu našli krev v moči, na rentgenu byla vidět velká plynatost a zastiněné plíce ... říkala, že to jde blbě vidět a že jdou i blbě vidět orgány, že má být snímek tmavší ... nechápu jestli má jako špatně vybavení nebo co ale říkala že tam nic konkrétního jako zlomeninu nevidí a neví co mu je. Srdce je ok. Dostal spoustu výživy a injekcí na podpoření organismu a máme přijít ve středu. Druhej kocourek je uplně v pořádku. Nedostali se k ničemu než ke granulím, kytky doma nemáme ... nevíte prosím někdo, co by mu mohlo být? Doktorka se s náma bavila jako arogantní kráva s prominutím a nemám z toho dobrý pocit.

No být Váma navštívím jiného veta, jestli můžete. A ještě bych udělala jednu věc - zavolala bych dané dr., ať mi ten RTG pošle mailem jako přílohu (soubor). Jednak to můžete ukázat jinému vetovi a druhak i zde jsou odborníci ;-), takže byste mohla vložit snímek sem. Nemocný je ten tmavý? Zdá se mi, že vidím třetí víčko...

31.12.2018 17:53
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Ana6577 napsal(a):
Ahoj, prosím o radu. Máme doma dvě koťata údajně britky. (Naposledy co jsme koupili bez pp) Májí 8 týdnů. Kluci si ještě večer normálně hráli, v noci jim manžel bral míček jak řádili. Ráno jsme si ale všimli, že jeden chodí jak v křeči (tak pomalinku), nešel se najíst ani na záchod, blbě dýchá a vypadá ospaně. Jeli jsme na veterinu kde mu našli krev v moči, na rentgenu byla vidět velká plynatost a zastiněné plíce ... říkala, že to jde blbě vidět a že jdou i blbě vidět orgány, že má být snímek tmavší ... nechápu jestli má jako špatně vybavení nebo co ale říkala že tam nic konkrétního jako zlomeninu nevidí a neví co mu je. Srdce je ok. Dostal spoustu výživy a injekcí na podpoření organismu a máme přijít ve středu. Druhej kocourek je uplně v pořádku. Nedostali se k ničemu než ke granulím, kytky doma nemáme ... nevíte prosím někdo, co by mu mohlo být? Doktorka se s náma bavila jako arogantní kráva s prominutím a nemám z toho dobrý pocit.

Ještě se zeptám: vy je máte teprve od včera? Jak vypadalo prostředí, odkud jste si je brali? Pokud je to množitelka, mohou se jí tam točit infekční nemoci. I když to nevyloučíte v podstatě nikdy (ani u chovatele zvířat s PP). Jinak moje jedno kotě umřelo na FIP a ta se rozjela též druhý den po odebrání (z útulku), předpokládám, že stresem z nového prostředí. Ale je fakt, že to moje kotě bylo takové jako by pasivní už v tom útulku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.12.2018 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Přesně FIP mě napadl jako první. Ach jo, kéž to tak není.

Jo, bohužel FIP je pro takový nález u kotěte při náhle vzniklé nemoci první v pořadí, no.

31.12.2018 18:06
Felinka120

XXX.XXX.167.249

Kromě toho rtg, by veterinář měl vzít krev a kouknout jaký je poměr albuminu a globulinu....Tak to není teda zrovna šťastný začátek nového roku.... Přeji, ať to není FIP.

31.12.2018 18:57
Ana6577

XXX.XXX.252.66

fikovnice napsal(a):
No být Váma navštívím jiného veta, jestli můžete. A ještě bych udělala jednu věc - zavolala bych dané dr., ať mi ten RTG pošle mailem jako přílohu (soubor). Jednak to můžete ukázat jinému vetovi a druhak i zde jsou odborníci ;-), takže byste mohla vložit snímek sem. Nemocný je ten tmavý? Zdá se mi, že vidím třetí víčko...

Nemocný je ten světlý a kluky máme teprve 2 týdny. Právě že světlej byl takovej oprsklej, zvědavej a modrej bojácnej .. máme je od nějaké starší paní z vesnice, takže jsem k ní měla dost velké rezervy co se čistoty týče ale asi to byla chyba :( ... 16.12. jsme je dovezli, 20.12. byli na veterině, měli blešky a chtěla jsem aby na ně koukla veterinářka, byli bez problému. Bohužel kvůli dovoleným mezi svátky byla takhle veterinářka jediná co měla otevřeno na silvestra ale hned 2.1. jedu ke své veterinářce s obouma a nechám udělat krevní testy ... achjo, před měsícem nám umřela jedna britka na selhání srdíčka a teď tohle ... a co je to třetí víčko? On je takovej ubrečenej a vymrčuje si furt ruce ale myslím si, že je jen mazánek, protože ho vezmu do ruky a přestane a vrní jak o život.

31.12.2018 18:58
Felinka120

XXX.XXX.167.249

Bodlinko, ještě mne napadlo, nemohlo by to být i HCM?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.12.2018 19:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Felinka120 napsal(a):
Bodlinko, ještě mne napadlo, nemohlo by to být i HCM?

možné je leccos, jde o pravděpodobnost.

u kotěte je mnohem pravděpodobnější, že tekutina je způsobena fip, než že by za to mohl lymfom (nádor) nebo degenerativní srdeční selhání.

31.12.2018 19:21
canka

XXX.XXX.35.234

Felinka120 napsal(a):
Bodlinko, ještě mne napadlo, nemohlo by to být i HCM?

HCM jsme si prošli mi teď v listopadu,celou dobu jsme o tom nevěděli..kocour neměl žádné příznaky po celou dobu..pak to přišlo ze dne na den..jeden den byl apatický,druhý den už nejedl,nepil,byl tak slabý,že nebyl schopen dojít nikam..okamžitě jsme jeli na veterinu..tam nám píchli jen vitamíny a antibiotika,prý zánět žaludku..do večera už nemohl skoro dýchat..byl to mimochodem též Briťák bez PP..na pohotovosti večer na jiné veterině nám bylo už jen řečeno(po vyšetření srdce a plic),že se jedná o HCM a že plíce jsou z poloviny zaplněné krví a vodou a že se kocour vlastně dusí vlastní krví..byl to hrozný zážitek,který nikomu nepřeji..vidět své zvíře takhle trápit se a umírat...
Dnes už máme kocourka s PP z testovaného chovu..

Ana6577: 100% si nechte udělat kompletní vyšetření

31.12.2018 20:10
Felinka120

XXX.XXX.167.249

Kromě odběru krve, zaměřené na poměr albuminu a globulinu (FIP) si nechte udělat USG srdce(HCM).

Tady je článek o HCM a jeho diagnostice:
https://www.klinikanisa.cz/vysetreni-hcm-chovnych-kocek/

Snad to nebude ani jedno....

PS: Canka je mi líto čím si prošel váš kocourek a Vy, nám v roce 2010 zemřela kočička, protože přestala jíst a veterinářům se nepodařilo přijít na to, co ji je... :-(

1.1.2019 15:08
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Felinka120 napsal(a):
Kromě toho rtg, by veterinář měl vzít krev a kouknout jaký je poměr albuminu a globulinu....Tak to není teda zrovna šťastný začátek nového roku.... Přeji, ať to není FIP.

Tak zrovna proteiny...nevím...
Prostě komplet odběr - na biochemku a hematolku měl být.

1.1.2019 15:09
fikovnice

XXX.XXX.135.170

fikovnice napsal(a):
Tak zrovna proteiny...nevím...
Prostě komplet odběr - na biochemku a hematolku měl být.

I když možná mu odběry krve dělali, to jsem úpně nepochopila, zda ano nebo ne.

1.1.2019 15:10
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
možné je leccos, jde o pravděpodobnost.

u kotěte je mnohem pravděpodobnější, že tekutina je způsobena fip, než že by za to mohl lymfom (nádor) nebo degenerativní srdeční selhání.

Ač nejsem veterinární lékařka, tak souhlasím. Bohužel...

1.1.2019 15:14
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Ana6577 napsal(a):
Nemocný je ten světlý a kluky máme teprve 2 týdny. Právě že světlej byl takovej oprsklej, zvědavej a modrej bojácnej .. máme je od nějaké starší paní z vesnice, takže jsem k ní měla dost velké rezervy co se čistoty týče ale asi to byla chyba :( ... 16.12. jsme je dovezli, 20.12. byli na veterině, měli blešky a chtěla jsem aby na ně koukla veterinářka, byli bez problému. Bohužel kvůli dovoleným mezi svátky byla takhle veterinářka jediná co měla otevřeno na silvestra ale hned 2.1. jedu ke své veterinářce s obouma a nechám udělat krevní testy ... achjo, před měsícem nám umřela jedna britka na selhání srdíčka a teď tohle ... a co je to třetí víčko? On je takovej ubrečenej a vymrčuje si furt ruce ale myslím si, že je jen mazánek, protože ho vezmu do ruky a přestane a vrní jak o život.

Třetí víčko se dělá kočkám, které jsou nemocné. Z vnitřního koutku se jako by natahuje "blanka" a tím se oko tak nějak zmenšuje. U toho tmavšího to vidím. Tak pevně doufám, že není nemocný i on. Může to být jen nějaké nachlazení. Náš kocour to míval i při banálnějších věcech. Rozhodně Vás nechci strašit a budu Vám držet pěsti, ať to není nějaká hrůza! Hlavně prosím napište jak se situace vyvíjí. Už kocourek žere? Vyměšuje? Je ta chůze lepší?

1.1.2019 15:17
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Ana6577 napsal(a):
Nemocný je ten světlý a kluky máme teprve 2 týdny. Právě že světlej byl takovej oprsklej, zvědavej a modrej bojácnej .. máme je od nějaké starší paní z vesnice, takže jsem k ní měla dost velké rezervy co se čistoty týče ale asi to byla chyba :( ... 16.12. jsme je dovezli, 20.12. byli na veterině, měli blešky a chtěla jsem aby na ně koukla veterinářka, byli bez problému. Bohužel kvůli dovoleným mezi svátky byla takhle veterinářka jediná co měla otevřeno na silvestra ale hned 2.1. jedu ke své veterinářce s obouma a nechám udělat krevní testy ... achjo, před měsícem nám umřela jedna britka na selhání srdíčka a teď tohle ... a co je to třetí víčko? On je takovej ubrečenej a vymrčuje si furt ruce ale myslím si, že je jen mazánek, protože ho vezmu do ruky a přestane a vrní jak o život.

Každopádně i to zablešení není dobrá vizitka. Měla jsem kočky z x různých původů - od útulků až po chovky s PP, a nikdy si blechy kočky nepřinesly. Připadá mi, že podat antiparazitika muselo být pro tu paní celkem jednoduchá věc. Napíšete, kolik jste za ně dali? Je to Vaše soukromá věc, takže samozřejmě záleží na Vás. Pokud si je ale nějak nacenila vysoko, tak sice nemáte asi žádnou smlouvu, ale já bych jí přinejmenším důrazně řekla, co mě stála veterina, odblešení, další veterina výhledově, atd. Pokud je aspoň trochu slušná, tak by Vám měla třeba část peněz vrátit.

1.1.2019 16:07
canka

XXX.XXX.35.234

Felinka120 napsal(a):
Kromě odběru krve, zaměřené na poměr albuminu a globulinu (FIP) si nechte udělat USG srdce(HCM).

Tady je článek o HCM a jeho diagnostice:
https://www.klinikanisa.cz/vysetreni-hcm-chovnych-kocek/

Snad to nebude ani jedno....

PS: Canka je mi líto čím si prošel váš kocourek a Vy, nám v roce 2010 zemřela kočička, protože přestala jíst a veterinářům se nepodařilo přijít na to, co ji je... :-(

Byla to hrozná zkušenost...děkuji..
Nepřišli na to?Takže umřela vyčerpáním bez jídla?Nebo jste jí nechávali uspat? Omlouvám se,jestli na to nechcete odpovídat,samozřejmě nemusíte..jen mě udivuje,že veti nepřišli na to,co to je..

1.1.2019 19:26
Felinka120

XXX.XXX.139.101

fikovnice napsal(a):
Tak zrovna proteiny...nevím...
Prostě komplet odběr - na biochemku a hematolku měl být.

No, ono poměr albumin a globulin je dost vypovídající pro FIP.

1.1.2019 19:40
Felinka120

XXX.XXX.139.101

canka napsal(a):
Byla to hrozná zkušenost...děkuji..
Nepřišli na to?Takže umřela vyčerpáním bez jídla?Nebo jste jí nechávali uspat? Omlouvám se,jestli na to nechcete odpovídat,samozřejmě nemusíte..jen mě udivuje,že veti nepřišli na to,co to je..

Bohužel na to nepřišli( taky se s tím neumím srovnat), dělali ji neustále nějaká vyšetření, ale nedalo se na to přijít, po měsíci a půl zemřela (bylo naplánované chirurgické vyšetření, ale byla hrozně slabá a už bez zájmu o okolí, byli jsme s ní na veterině, dostala injekci vitamínů na povzbuzení, ale do dvou hodin po návratu zemřela- bylo to 17.7.2010). :-((((

1.1.2019 20:41
canka

XXX.XXX.35.234

Felinka120 napsal(a):
Bohužel na to nepřišli( taky se s tím neumím srovnat), dělali ji neustále nějaká vyšetření, ale nedalo se na to přijít, po měsíci a půl zemřela (bylo naplánované chirurgické vyšetření, ale byla hrozně slabá a už bez zájmu o okolí, byli jsme s ní na veterině, dostala injekci vitamínů na povzbuzení, ale do dvou hodin po návratu zemřela- bylo to 17.7.2010). :-((((

To je mi moc líto .O to hůř se Vám s tím musí srovnávat,když vlastně ani nevíte,na jakou nemoc kočička odešla .A to jí dělali vše?Rentgeny,sono,rozbory krve?

1.1.2019 20:57
Felinka120

XXX.XXX.254.151

Ano, úplně vše. Byla párkrát na kapačkách a potravu dostávala stříkačkou.

1.1.2019 21:42
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Felinka120 napsal(a):
No, ono poměr albumin a globulin je dost vypovídající pro FIP.

To sice ano. Ale měli udělat prostě komplet biochemku i hematolku. Taky to může být některá z těch dalších hrůz - FeLV, FIV. Tam by byly změny v KO. A jinak nevím to jistě, ale mám pocit, že častější je vlhká forma FIP, proto prostě měly být udělány kvalitní snímky nebo měly být kvalitně "přečteny". Nevím, v čem ta dr. chybovala, ale dle mě posaná "péče" je divná, a to ještě píšu značně eufemisticky.

1.1.2019 21:42
fikovnice

XXX.XXX.135.170

A hlavně je škoda, že se zadavatelka zatím neozvala. Tak jen doufám, že to nemá nějaký hrozný vývoj...

1.1.2019 22:18
Felinka120

XXX.XXX.190.116

No, ono, pokud by poměr albuminu a globulinu nasvědčoval, že je to FIP, tak měla udělat punkci (u mokré FIP), zvlášť pokud kočka špatně dýchá a má stín na rtg, který napovídá, že je tam tekutina....

Pokud by poměr albuminu a globulinu byl v pořádku a snímek ukazuje, že něco stíní (asi tekutina) a kočička špatně dýchá, měla udělat USG srdce(HCM).

A zadavatelka se zatím neozývá, protože psala v jednom příspěvku, že na veterinu půjde s koťátkem, až 2.1.2019, kdy tam bude jejich veterinářka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.1.2019 23:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

když je v kočce tekutina, tak úplně nejjednodušší je vyšetřit tu. totiž podle hustoty, složení a případných buněk se pozná dosti snadno, co by to mohlo způsobovat. a kočce se odběrem samotným může ulevit, aspoň dočasně.

1.1.2019 23:54
Felinka120

XXX.XXX.190.116

Profík, my jsme jenom veterináři amatéři....:-), ale v případě HCM, by pro potvrzení diagnózy měli udělat USG srdce, ne?

2.1.2019 06:56
Ana6577

XXX.XXX.252.66

Tak se opět hlasím. Gary se ještě v noci šel sám najíst. Včera byl ještě pomalejší a moc se mu nechtělo chodit ale dýchání se zlepšilo. Jeho bráška mu pak během dne rozproudil krev a večer už byl ochotný po něm i skočit, rozběhnout se za míčkem a přišel se pomazlit. Dneska ráno už i došel na svou toaletu. Toho taky nebyl schopen a vyčůral se vždycky jen 2 kroky od škrábadla kde spinkal celý den. Dnes už vypadá zdravě ale jedeme na kontrolu k té pochybné veterinářce a pak beru oba kluky k naší veterinářce na krevní testy. Tak doufám, že to bude dobré. :)

2.1.2019 07:13
Ana6577

XXX.XXX.252.66

fikovnice napsal(a):
Každopádně i to zablešení není dobrá vizitka. Měla jsem kočky z x různých původů - od útulků až po chovky s PP, a nikdy si blechy kočky nepřinesly. Připadá mi, že podat antiparazitika muselo být pro tu paní celkem jednoduchá věc. Napíšete, kolik jste za ně dali? Je to Vaše soukromá věc, takže samozřejmě záleží na Vás. Pokud si je ale nějak nacenila vysoko, tak sice nemáte asi žádnou smlouvu, ale já bych jí přinejmenším důrazně řekla, co mě stála veterina, odblešení, další veterina výhledově, atd. Pokud je aspoň trochu slušná, tak by Vám měla třeba část peněz vrátit.

Paní co nám prodala kocourky máme 300km daleko. Pořídili jsme je z takové dálky, protože jsme měli v datumu kdy jsme si pro ně mohli přijet cestu. Paní měla inzerát 2.500,- za jednoho. Napsaný datum kdy si můžeme přijet a že jsou kluci očkovaní. Říkala jsem si super, paní to nepodcenila, mají očkování to bude v pohodě. Přijeli jsme k starší paní na vesnici o 10ti domech a byli jsme akorát v chodbě (tam měli misky s jídlem, misky na vodu a toaletu) a já na wc kde to vypadalo tak normálně, akorát se chodilo v botech což u starší paní chápu. Měla 5 koťat, 2 dospělé britky a 2 psi s tím, že 4 koťata dala pryč (nevím jakým způsobem) a že si jich nechala jen 5 ... tím jsme si říkala, že o peníze jí asi nejde ... po příjezdu domů jsem zjistila, že mají kluci blešky a tak jsem vzala očkováky a jela je nechat překontrolovat a co jsme tam zjistila tak se mi chtělo brečet. Kluci měli 5 týdnů (což je samo o sobě brzy, teď už vím :( ) a ještě měli kluci v sobě 3 očkování a to včetně vztekliny, která se dává ve 3 měsících ... podle vete je celkem zázrak, že to kluci přežili :( každopádně po testech se paní ozvu a dám jí vědět o celé situaci ... já tady těm věcem nerozumím ale je to asi vážně naposledy, kdy jsme podpořili takhle někoho a když někdy bude ještě nějaké zvířátko tak jedině s pp a ověřeným původem od slušných lidí ...

2.1.2019 07:26
Ana6577

XXX.XXX.252.66

fikovnice napsal(a):
Třetí víčko se dělá kočkám, které jsou nemocné. Z vnitřního koutku se jako by natahuje "blanka" a tím se oko tak nějak zmenšuje. U toho tmavšího to vidím. Tak pevně doufám, že není nemocný i on. Může to být jen nějaké nachlazení. Náš kocour to míval i při banálnějších věcech. Rozhodně Vás nechci strašit a budu Vám držet pěsti, ať to není nějaká hrůza! Hlavně prosím napište jak se situace vyvíjí. Už kocourek žere? Vyměšuje? Je ta chůze lepší?

Jo tohle. Tak to určitě taky dnes řeknu veterinářce ať na něj koukne. Díky za upozornění!

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 08:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ana6577 napsal(a):
Paní co nám prodala kocourky máme 300km daleko. Pořídili jsme je z takové dálky, protože jsme měli v datumu kdy jsme si pro ně mohli přijet cestu. Paní měla inzerát 2.500,- za jednoho. Napsaný datum kdy si můžeme přijet a že jsou kluci očkovaní. Říkala jsem si super, paní to nepodcenila, mají očkování to bude v pohodě. Přijeli jsme k starší paní na vesnici o 10ti domech a byli jsme akorát v chodbě (tam měli misky s jídlem, misky na vodu a toaletu) a já na wc kde to vypadalo tak normálně, akorát se chodilo v botech což u starší paní chápu. Měla 5 koťat, 2 dospělé britky a 2 psi s tím, že 4 koťata dala pryč (nevím jakým způsobem) a že si jich nechala jen 5 ... tím jsme si říkala, že o peníze jí asi nejde ... po příjezdu domů jsem zjistila, že mají kluci blešky a tak jsem vzala očkováky a jela je nechat překontrolovat a co jsme tam zjistila tak se mi chtělo brečet. Kluci měli 5 týdnů (což je samo o sobě brzy, teď už vím :( ) a ještě měli kluci v sobě 3 očkování a to včetně vztekliny, která se dává ve 3 měsících ... podle vete je celkem zázrak, že to kluci přežili :( každopádně po testech se paní ozvu a dám jí vědět o celé situaci ... já tady těm věcem nerozumím ale je to asi vážně naposledy, kdy jsme podpořili takhle někoho a když někdy bude ještě nějaké zvířátko tak jedině s pp a ověřeným původem od slušných lidí ...

...pořád mně udivuje kam až je člověk chtějící kotě schopen zajít.........pokud si pořizuji mazlíčka na mnoho let - není to spotřební zboží na rok či dva, tak prostě chci vymazlené čisťounké mimi opečovávané v adekvátním prostředí s všemožnou péčí a láskou s garantovaným původem - PP........už to Vás mělo varovat, že ona paní dělá jakousi redukci koťat a pak že jsou očkována proti vzteklině......to že je mezi nimi hamtáno v botách včetně "cizích" příchozích........no a důvod brát si kotě proto že to mám při cestě aniž abych se ani jednou na ně nezajela podívat anebo vůbec se před jejich pořízením jela na chovatelskou stanici podívat a popovídat si s paní chovatelkou mi připadá také zvláštní, ale je to jen o mých pocitech........koťata jsou nádherná - ostatně jako všechna koťata a paní prostě věděla, že bez kotěte neodjedete, ale takhle je to naprosto u všech množek - budiž pro Vás varováním............a držím palce ať už jsou mimina v pořádku a jen vzkvétají......

2.1.2019 09:19
Ana6577

XXX.XXX.252.66

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...pořád mně udivuje kam až je člověk chtějící kotě schopen zajít.........pokud si pořizuji mazlíčka na mnoho let - není to spotřební zboží na rok či dva, tak prostě chci vymazlené čisťounké mimi opečovávané v adekvátním prostředí s všemožnou péčí a láskou s garantovaným původem - PP........už to Vás mělo varovat, že ona paní dělá jakousi redukci koťat a pak že jsou očkována proti vzteklině......to že je mezi nimi hamtáno v botách včetně "cizích" příchozích........no a důvod brát si kotě proto že to mám při cestě aniž abych se ani jednou na ně nezajela podívat anebo vůbec se před jejich pořízením jela na chovatelskou stanici podívat a popovídat si s paní chovatelkou mi připadá také zvláštní, ale je to jen o mých pocitech........koťata jsou nádherná - ostatně jako všechna koťata a paní prostě věděla, že bez kotěte neodjedete, ale takhle je to naprosto u všech množek - budiž pro Vás varováním............a držím palce ať už jsou mimina v pořádku a jen vzkvétají......

Prosím Vás, nevím jak to na Vás působí ale dovolte abych to uvedla na pravou míru ... měli jsme předtím jen kedno zvíře a to byla taky britka bez pp od známých, která bohužel v 5ti měsících zemřela na zástavu srdíčka bez nějakých příznaků ... kočka si prostě ráno hrála a když jsme se vrátila od lékaře ležela tuhá na zemi což pro mě v 7.měcíci těhotenství, kdy jsem s ním byla 24/7 jinak doma dost velká rána a měla jsem z toho deprese a úzkosti. Proto jsme se rozhodli, že si pořídíme další koťe a jelikož kupujeme dům, tak si vezmeme dva brášky aby pak nebyli sami. Koťátka jsme hledali bez PP protože to pro nás nebylo důležité a nevěděli jsme, co všechno se může stát. S paní co nám kluky prodala jsme byli v kontaktu. Informovala nás že jsou na očkování, posilala nám fotky, vypadali v pořádku. Vám to možná přijde nepochopitelné ale mě na paní která má kolem 70ti let, má problémy s chůzí a chodí si doma v botech nic zvláštního nepřijde a každý si žije jak on chce ... a to, že jsme to měli po cestě jsem myslela tak, že bych si vědomě nejela pro “špatná” koťata takovou dálku panebože ... a jestli vy si kupujete jen “vymazlená, čisťounká koťata” tak Vám gratuluji ale mě bylo uplně jedno z jakých poměrů kluci jsou, tady doma mají mě 24/7, kvalitní stravu a snažím se jim dát veškerou péči kterou si zaslouží ... Samozřejmě jsem psala, že mi tahle zkušenost stačí a už si žádné zvíře bez pp a z neověřeného chovu nevezmu a jestli se klukům něco nedej bože stane tak už další zvíře na dlouhou dobu nechci ... jinak, nikde ve vašem komentáři jsem nenašla nějaký poznatek nebo poznámku k tomu, co by Garymu mohlo být, takže děkuji za Vaši starost...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 10:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ana6577 napsal(a):
Prosím Vás, nevím jak to na Vás působí ale dovolte abych to uvedla na pravou míru ... měli jsme předtím jen kedno zvíře a to byla taky britka bez pp od známých, která bohužel v 5ti měsících zemřela na zástavu srdíčka bez nějakých příznaků ... kočka si prostě ráno hrála a když jsme se vrátila od lékaře ležela tuhá na zemi což pro mě v 7.měcíci těhotenství, kdy jsem s ním byla 24/7 jinak doma dost velká rána a měla jsem z toho deprese a úzkosti. Proto jsme se rozhodli, že si pořídíme další koťe a jelikož kupujeme dům, tak si vezmeme dva brášky aby pak nebyli sami. Koťátka jsme hledali bez PP protože to pro nás nebylo důležité a nevěděli jsme, co všechno se může stát. S paní co nám kluky prodala jsme byli v kontaktu. Informovala nás že jsou na očkování, posilala nám fotky, vypadali v pořádku. Vám to možná přijde nepochopitelné ale mě na paní která má kolem 70ti let, má problémy s chůzí a chodí si doma v botech nic zvláštního nepřijde a každý si žije jak on chce ... a to, že jsme to měli po cestě jsem myslela tak, že bych si vědomě nejela pro “špatná” koťata takovou dálku panebože ... a jestli vy si kupujete jen “vymazlená, čisťounká koťata” tak Vám gratuluji ale mě bylo uplně jedno z jakých poměrů kluci jsou, tady doma mají mě 24/7, kvalitní stravu a snažím se jim dát veškerou péči kterou si zaslouží ... Samozřejmě jsem psala, že mi tahle zkušenost stačí a už si žádné zvíře bez pp a z neověřeného chovu nevezmu a jestli se klukům něco nedej bože stane tak už další zvíře na dlouhou dobu nechci ... jinak, nikde ve vašem komentáři jsem nenašla nějaký poznatek nebo poznámku k tomu, co by Garymu mohlo být, takže děkuji za Vaši starost...

...ano pro koťata děláte maximum - klobouk dolů a chápu i to, že pokud člověk přijde o milované zvíře je to velká rána, sama jsem si tím prošla několikrát, jen mně udivuje, že jste do toho znovu šla - opět do koťat bez PP - tedy bez jakéhokoli zdravotního prověření rodičů svých budoucích koťat.....prostě pokud to bude takto stále dokolečka dokola - podporování chovu koťat bez PP, bude dál spousta majitelů nešťastných, protože o své miláčky přijdou.......máme třetí číču - nalezenkyni od popelnice, spousta zdravotních problémů - na veterině každou chvilku než se číča dala dohromady, ale tohle pro mně má smysl - nesmyslem je podporovat množitele, kteří záměrně vyrábí zdravotně problematická zvířata - ještě bych pochopila, kdyby je paní dala zadarmo - popřípadě za symbolickou cenu.......a jak říkám odradila by mně redukce koťat a naočkování vzteklinou takto mlaďounkých zvířat..........ale ja píši nahoře, moc držím palce ť už je lépe a miminům se jen daří.........

2.1.2019 10:11
Malkina

XXX.XXX.50.199

Když pořizujem kotě,je to většinou tak,že sousedův známej má švagra,kterýho bejvalka má zrovna koťata.A co prej chcem za barvu a jestli kočičku nebo kocoura.Až pojedou kolem,hoděj nám ho Ale to jsou kočky ''za kafe" Na druhou stranu zdravější zvířata jsem nepoznala a když nechci chovat jsou mi papíry na draka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 10:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Malkina napsal(a):
Když pořizujem kotě,je to většinou tak,že sousedův známej má švagra,kterýho bejvalka má zrovna koťata.A co prej chcem za barvu a jestli kočičku nebo kocoura.Až pojedou kolem,hoděj nám ho Ale to jsou kočky ''za kafe" Na druhou stranu zdravější zvířata jsem nepoznala a když nechci chovat jsou mi papíry na draka.

..tohle já beru a jsou to koťata nádherná a vyrostou z nich mnohdy silné, zdravé a povahově velmi příjemné číči - ale pokud sahám po daném plemeni, chci aby to plemeno opravdu bylo a aby bylo zdravotně prověřené a aby odpovídalo jak exteriérem, tak především povahou..........navíc se ta bezpapírová koťata neprodávají zrovna nejlevněji - mnohdy předčí cenově i kotě s PP - většina chovatelů dají koťata s PP na mazlíky anebo nestandartní opravdu za zlomkovou cenu, ale jsou od prověřených rodičů a bez zdravotních problémů i když to nemusí být 100%, ale je to živý tvor a stát se může cokoli - ale prostě PP jakousi zárukou jsou......

2.1.2019 12:01
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
když je v kočce tekutina, tak úplně nejjednodušší je vyšetřit tu. totiž podle hustoty, složení a případných buněk se pozná dosti snadno, co by to mohlo způsobovat. a kočce se odběrem samotným může ulevit, aspoň dočasně.

No mně to řekli po punkci okamžitě. Prý podle makrovzhledu - jantarová tekutina. Tak už tam zůstal na uspání...

2.1.2019 12:04
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Ana6577 napsal(a):
Jo tohle. Tak to určitě taky dnes řeknu veterinářce ať na něj koukne. Díky za upozornění!

Rádo se stalo, držím pěsti!

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 12:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No mně to řekli po punkci okamžitě. Prý podle makrovzhledu - jantarová tekutina. Tak už tam zůstal na uspání...

...vždy když tohle čtu chce se mi brečet.........včera u mně kocour ležel hlavu vtisknutou do mé dlaně a vrněl a funěl blahem, já vůbec nevím co bych dělala kdyby ochořel a procházel trápením co tady se svými chlupáči procházíte nebo procházely........

2.1.2019 12:14
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...vždy když tohle čtu chce se mi brečet.........včera u mně kocour ležel hlavu vtisknutou do mé dlaně a vrněl a funěl blahem, já vůbec nevím co bych dělala kdyby ochořel a procházel trápením co tady se svými chlupáči procházíte nebo procházely........

Ano, já toho prošla strašlivě moc. Samozřejmě mnohem horší to bylo s umíráním mých blízkých lidí. Já mám pocit, že Vy sem nechodíte zas až tak dlouho...? Já se na delší čas odmlčela, ale chodila jsem sem dřív, a to mi v krátkém čase umřeli tři kocouři, bylo to úděsné období. Ty diskuze tu někde jsou, ale číst se mi je znovu nechce.

2.1.2019 12:17
fikovnice

XXX.XXX.135.146

fikovnice napsal(a):
Ano, já toho prošla strašlivě moc. Samozřejmě mnohem horší to bylo s umíráním mých blízkých lidí. Já mám pocit, že Vy sem nechodíte zas až tak dlouho...? Já se na delší čas odmlčela, ale chodila jsem sem dřív, a to mi v krátkém čase umřeli tři kocouři, bylo to úděsné období. Ty diskuze tu někde jsou, ale číst se mi je znovu nechce.

Mimochodem ten kocourek v profilovce je Hopík z jednoho hodně známého útulku (u mě se jmenoval jinak). Tak ten mi byl prodán nakažený FeLV, což jsem samozřejmě netušila. Přes dva měsíce jsem mu píchala erytropoetin, dostala jsem jej i do remise, ale když to udeřilo znovu, musela jsem jej nechat také uspat...
Po dvou zkušenostech (FIP a FeLV) jsem upustila od nápadu pořizovat koťata z útulků. Je to smutné, ale je to tak...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 12:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ano, já toho prošla strašlivě moc. Samozřejmě mnohem horší to bylo s umíráním mých blízkých lidí. Já mám pocit, že Vy sem nechodíte zas až tak dlouho...? Já se na delší čas odmlčela, ale chodila jsem sem dřív, a to mi v krátkém čase umřeli tři kocouři, bylo to úděsné období. Ty diskuze tu někde jsou, ale číst se mi je znovu nechce.

..přišla jsem v době, kdy se Vám ta hrůza děla, ale moc jsem nereagovala jako nová, pak jsem Vás nějakou dobu tady neviděla........blízké mi strašně moc předčasně vzala rakovina a bylo to děsivé......děsím se každé další ztráty ať u zbytku mé rodiny anebo u mých chlupáčů.....

2.1.2019 12:24
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..přišla jsem v době, kdy se Vám ta hrůza děla, ale moc jsem nereagovala jako nová, pak jsem Vás nějakou dobu tady neviděla........blízké mi strašně moc předčasně vzala rakovina a bylo to děsivé......děsím se každé další ztráty ať u zbytku mé rodiny anebo u mých chlupáčů.....

Ano, u nás ta ku.va rakovina mi vzala tátu. A to strašlivým způsobem. V jeho 70 letech... A omlouvám se za naznačený vulgarismus, ale nemohu jinak.

2.1.2019 12:25
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Ona se úplně rozpadla ta naše stará parta: Joanne, Blazice, Machyska, Lavacca a další a další - se všemi jsem si psala SZ. O některých vím prostřednictvím jiných komunikačních médií, o jiných nevím nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ano, u nás ta ku.va rakovina mi vzala tátu. A to strašlivým způsobem. V jeho 70 letech... A omlouvám se za naznačený vulgarismus, ale nemohu jinak.

..je to sv.ině svinská - taťka 57 - lymfom, jeho bratr 52 - melanom, moje milovaná teta - druhá máma 67 - slinivka.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 12:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ona se úplně rozpadla ta naše stará parta: Joanne, Blazice, Machyska, Lavacca a další a další - se všemi jsem si psala SZ. O některých vím prostřednictvím jiných komunikačních médií, o jiných nevím nic.

..to je mi líto........my byly takhle bezvadná parta na proženách - než napadlo jet to přes fejs......lituji toho dodnes, člověk se mohl vypsat z trápení i radosti......spousta jsme si psali i soukromě, strašně moc mi to chybí.........

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No mně to řekli po punkci okamžitě. Prý podle makrovzhledu - jantarová tekutina. Tak už tam zůstal na uspání...

Je to tak, FIPková tekutina je žlutá, hustá, pěnivá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.1.2019 13:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ana6577 napsal(a):
Prosím Vás, nevím jak to na Vás působí ale dovolte abych to uvedla na pravou míru ... měli jsme předtím jen kedno zvíře a to byla taky britka bez pp od známých, která bohužel v 5ti měsících zemřela na zástavu srdíčka bez nějakých příznaků ... kočka si prostě ráno hrála a když jsme se vrátila od lékaře ležela tuhá na zemi což pro mě v 7.měcíci těhotenství, kdy jsem s ním byla 24/7 jinak doma dost velká rána a měla jsem z toho deprese a úzkosti. Proto jsme se rozhodli, že si pořídíme další koťe a jelikož kupujeme dům, tak si vezmeme dva brášky aby pak nebyli sami. Koťátka jsme hledali bez PP protože to pro nás nebylo důležité a nevěděli jsme, co všechno se může stát. S paní co nám kluky prodala jsme byli v kontaktu. Informovala nás že jsou na očkování, posilala nám fotky, vypadali v pořádku. Vám to možná přijde nepochopitelné ale mě na paní která má kolem 70ti let, má problémy s chůzí a chodí si doma v botech nic zvláštního nepřijde a každý si žije jak on chce ... a to, že jsme to měli po cestě jsem myslela tak, že bych si vědomě nejela pro “špatná” koťata takovou dálku panebože ... a jestli vy si kupujete jen “vymazlená, čisťounká koťata” tak Vám gratuluji ale mě bylo uplně jedno z jakých poměrů kluci jsou, tady doma mají mě 24/7, kvalitní stravu a snažím se jim dát veškerou péči kterou si zaslouží ... Samozřejmě jsem psala, že mi tahle zkušenost stačí a už si žádné zvíře bez pp a z neověřeného chovu nevezmu a jestli se klukům něco nedej bože stane tak už další zvíře na dlouhou dobu nechci ... jinak, nikde ve vašem komentáři jsem nenašla nějaký poznatek nebo poznámku k tomu, co by Garymu mohlo být, takže děkuji za Vaši starost...

Vy jste teda nepoučitelný střelec.


Ta první britka, co náhle uhynula. Náhlý úhyn u britek je v 99% HCM, tedy vrozená a DĚDIČNÁ vada srdce.

Ono PP není jen o výstavách, ale hlavně o tom, že máte vyšetřené rodiče. A protože je to nemoc dědičná, když máte zdravé rodiče, tak máte zdravé kotě.

Když nemáte vyšetřené rodiče, nevíte vůbec nic, akorát to, že máte britku a šance, že jí klepne pepka je prostě větší než se klepne pepka vesnickou mindu.

2.1.2019 14:02
ShamanCZ

XXX.XXX.11.5

Musím na toto reagovat.
Příjde mi že toto se točí hodně okolo nabídky a poptávky. Kde není poptávka, není nabídka.
Aktuálně sleduju poměrně jasné důvody, proč extrémně se rozjíždějí množitelé, třeba i babičky v důchodu. Tím množitelé, myslím opravdu jasné množitelé co kočky množí po desítkách.....

Existuje ohromná poptávka po kotětech těchto rysů:
1) Krátkosrstá polobritka - krátkosrstá, kulatý obličej
2) Kotě naučené na záchod - naprostá nutnost, ale hodně ošemetné pro "chovatele/množitele vzhledem k následujícím" bodům.
3) Kotě očkované a odčervené vším možným - (říkají ti lidi že nechtějí nic od kotěte chytit) a nemusí nikam s kotětem chodit
4) A na závěr to nejvíc zdrcující - kotě staré maximálně 4 -5 týdnů. Jinak řečeno, chtějí kotě extrémně malé a extrémně roztomilé.

Tenhle trend je tady poslední cca rok a půl naprosto zřejmý. Prakticky vždy když napíšu že zkouším prodat kotě co má 14 týdnů, mi napíše někdo proč prodávám takové staré, že on/ona chce roztomilé malé kotě. Naposledy na mě zvonil před Vánoci nějaký vyfiknutý asi-manažer s tím že chtěl kotě podle těchto bodů jen ten věk popsal jinak - prostě aby se kotě vešlo do kabelky.
Paradoxní je ale to že jsou schopní takové kotě zaplatit nehorázné peníze, dokonce více než za mazlíčka s PP... výše zmíněný pán nabízel za maličké kotě 25 na ruku, že ho nutně potřebuje, že ho slíbil.

A co se týká obyčejných lidí, tak ze zkušenosti vím že pro dost lidí není cena ten hlavní určující prvek proč nechtějí kotě s PP ale je to:
- aby kotě bylo zvyklé na levnou stravu - nevím jestli je to mýtus, ale obecně si lidí myslí že chovatelé koťata krmí premiovou stravou a tak budou mít hodně velké náklady
- chtějí kotě prostě koupit, jako v sámošce, příjdu vyberu koupím - opět nevím zda je mýtus, ale lidi říkaj že chovatelé nejprve chtějí nezávaznou návštěvu a pak koupení
- "dotazy od chovatelů horší než při adopci dítěte" - uvedeno s nadsázkou, souvisí s předchozím bodem, opět nevím zda to mýtus ale lidi říkaj že se ptaj chovatelé na všechno možné, někteří chtějí vidět i fotky domu/bytu, kde kotě bude bydlet. někteří chtějí pouze kotě přivést, aby se sami přesvědčili že je to adekvátní místo pro jejich kotě


Když to tedy shrnu tak z mého pohledu je nabídka opravdu daná poptávkou, a upřímně vůbec nevidím žádné řešení jak to řešit. Prodávat tak malé koťata už ted je protizákonné, ale viditelně to nikoho nezajímá protože když někdo takové kotě poptává tak určitě pak si nebude na toho množitele stěžovat.

2.1.2019 15:55
Ana6577

XXX.XXX.252.66

- cena u nás nehrála roli, spíš jsem v tom neviděla smysl (teď už vím že to byla chyba)
- paní jevila zájem - ptala se kam kluci jdou, jestli půjdou ven nebo do bytu, chce posílat fotky
- to že jsou tak mladí já jakož to obyčejný smrtelník prostě nepoznám a myslela jsem, že když paní napíše: odběr je možný za 2 týdny, tak že tomu asi rozumí
- to stejné očkovací průkazy- když uvedla že je mají, myslela jsem, že jsou kluci pod dohledem veterináře a jsou v dobrém stavu
- naše koťata na záchod neumí, do teď je nosím na záchod a uklízím loužičky
- stravu máme od Brit premium, Ontario, Perfect fit a Feringa :) kapsy od Britcare a teď Gourmet od Puriny, protože bylo mezi svátky zavřeno
- máme 2+kk mají 2 toalety se silikonovou podestýlkou a 170cm vysoké škrábadlo s boudičkou a dvěma patry + takovou tu “lžičku” na spaní
- o množství hraček asi netřeba komentovat :)

Prvního briťáka jsme si pořídili na popud známé, která od té jedné chovatelky má kocourka 2 roky a je zdravý. Když umřel, řekli jsme si, že chceme znova kocoura s genem britky, protože mají neskutečnou povahu (kdo má britku tak ví). Já kočkám nerozumím a pišu to tady po 10... kluky jsem odvezla hned na veterinu a nechala je projít rukama veterinářce, ta mě upozornila na špatné očkování a že na to bude přihlížet během jejich života. A až ona mi řekla, že je smrt na selhání srdíčka u britek dost častá, já jsem se dočetla jen o ledvinách když jsem si tyhle informace hledala ... bohužel se stalo, myslela jsem si, že se to podruhé za tak krátkou dobu stát nemůže ale stalo. Proto píšu, že jsem se poučila a už další kočku ani jiné zvíře bez pp kupovat nebudu (teď už to vím, teď už to vím, teď už to vím!!!!!) ale laskavě přestaňte psát takové věci, jako že to nechápete, jak jsme si mohla koupit kočku bez pp a jak jsou lidi neopoučitelný (já do minulého týdne nevěděla, že mají britky nějaké vrozené a dědičné vady a ano, myslela jsme si, že papíry jsou dobré jen na výstavy a pro chov- ani jedno nechci, chci mít doma parťáka) ... já tady teď řeším uplně něco jiného a místo nějakých užitečných rad, na co si dát u kluků pozor, na co je naočkovat a na co nechat vyšetřit tady má někdo furt potřebu poukazovat na to, že kluci nejsou “čistí” a já jsem “špatná” že jsem se jich ujala. Ano, to už víme, sama jsem to psala ale to mi v mé momentální situaci vůbec nic nedá. Takže děkuji za přednášky, za vaše “množitelské” postřehy, přátelské vyznání, je mi líto vašich zemřelých rodinných členů ale myslela jsem, že zde vedeme diskuzi na téma mé nemocné kočky a ne vašich životních situacích. Já se tady s Vámi taky nedělím o své rodinné situaci a s prominutím tady nikoho neznám a ani mě Vaše soukromé problémy nezajímají. Takže přejeme krásný den a pro ty které to ještě zajímá, zítra napíšu jak dopadly testy krve.

2.1.2019 16:32
rapotacka11

XXX.XXX.79.90

- naše koťata na záchod neumí, do teď je nosím na záchod a uklízím loužičky
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tak to pozor, aby se to vůbec naučila.
Nezažila jsem nečistotu od kotěte.
A to jsme měli nalezenečka cca dvanáctidenního. Po krmení šup do
záchodku, zaškrabkat (slyšitelně) v kočkolitu a kotě udělá, co je třeba.


- stravu máme od Brit premium, Ontario, Perfect fit a Feringa :) kapsy od Britcare a teď Gourmet od Puriny
"""""""""""""""
To jsou jen na průmyslové stravě ?
Maso nedostávají vůbec ?

- kocoura s genem britky, protože mají neskutečnou povahu
""""""""""""""""""
Neskutečnou povahu ?
Takové už kočky jsou, moje zatím všechny.

2.1.2019 16:56
Ana6577

XXX.XXX.34.64

rapotacka11 napsal(a):
- naše koťata na záchod neumí, do teď je nosím na záchod a uklízím loužičky
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Tak to pozor, aby se to vůbec naučila.
Nezažila jsem nečistotu od kotěte.
A to jsme měli nalezenečka cca dvanáctidenního. Po krmení šup do
záchodku, zaškrabkat (slyšitelně) v kočkolitu a kotě udělá, co je třeba.


- stravu máme od Brit premium, Ontario, Perfect fit a Feringa :) kapsy od Britcare a teď Gourmet od Puriny
"""""""""""""""
To jsou jen na průmyslové stravě ?
Maso nedostávají vůbec ?

- kocoura s genem britky, protože mají neskutečnou povahu
""""""""""""""""""
Neskutečnou povahu ?
Takové už kočky jsou, moje zatím všechny.

Zatím měli tresku v páře 2x a 2x kuře z vývaru a máme je měsíc takže alepsoň 1x týdně mají i maso a ještě dostávají bezlaktozovou 10% smetanu.

Jinak s tím nošením děkuji za radu. Dáváme je hned po prubuzení a pak když vidím, že “loudí”. Už to celkem zvládají ale ještě se občas jednou za den ta loužička najde.

2.1.2019 17:23
rapotacka11

XXX.XXX.79.90

Maso mohou - veškeré, syrové.

2.1.2019 18:08
Felinka120

XXX.XXX.165.136

No, já se Ana 6577 musím zastat, zatím ji tady opravdu jenom pranířujete a kromě mne a Bodlinky jste vlastně ji nikdo nenapsal co by to mohlo být a co si má nechat vyšetřit.

A tady je ještě jednou článek o HCM - už jsem ho sem jednou dávala:
https://www.klinikanisa.cz/vysetreni-hcm-chovnych-kocek/

A u FIP, krev poměr albumin, globulin, bude-li špatný, udělat punkci(taky jsem to tady psala a Bodlinka o punkci taky).

Nemám kočku s papíry, mám nalezence z vlakového nádraží, není tedy britská kočka, takže HCM není u ní tak pravděpodobné, ale zato mohla by mi onemocnět Fip, FIV, FeLv a je zdravá.
Sice chápu vaše rozhořčení, že asi podpořila množírnu,ale učený z nebe nespadl, už ví, že udělala chybu a příště ji, už neudělá.Teď je důležité se zaměřit na to kotě, jak mu pomůct a my můžem jedině přispět dobrou radou majitelce.....

Ana 6577, přeji Vám, aby Vám ty krevní testy dopadly dobře a pokud se rozhodnete i pro vyšetření srdce USG(tak se diagnostikuje HCM), tak, taky, aby to bylo v pořádku.Držím všechny tlapky a dejte nám vědět!

2.1.2019 19:58
Ana6577

XXX.XXX.34.63

Felinka120 napsal(a):
No, já se Ana 6577 musím zastat, zatím ji tady opravdu jenom pranířujete a kromě mne a Bodlinky jste vlastně ji nikdo nenapsal co by to mohlo být a co si má nechat vyšetřit.

A tady je ještě jednou článek o HCM - už jsem ho sem jednou dávala:
https://www.klinikanisa.cz/vysetreni-hcm-chovnych-kocek/

A u FIP, krev poměr albumin, globulin, bude-li špatný, udělat punkci(taky jsem to tady psala a Bodlinka o punkci taky).

Nemám kočku s papíry, mám nalezence z vlakového nádraží, není tedy britská kočka, takže HCM není u ní tak pravděpodobné, ale zato mohla by mi onemocnět Fip, FIV, FeLv a je zdravá.
Sice chápu vaše rozhořčení, že asi podpořila množírnu,ale učený z nebe nespadl, už ví, že udělala chybu a příště ji, už neudělá.Teď je důležité se zaměřit na to kotě, jak mu pomůct a my můžem jedině přispět dobrou radou majitelce.....

Ana 6577, přeji Vám, aby Vám ty krevní testy dopadly dobře a pokud se rozhodnete i pro vyšetření srdce USG(tak se diagnostikuje HCM), tak, taky, aby to bylo v pořádku.Držím všechny tlapky a dejte nám vědět!

Moc děkuji! :)

3.1.2019 13:37
fikovnice

XXX.XXX.135.146

ShamanCZ napsal(a):
Musím na toto reagovat.
Příjde mi že toto se točí hodně okolo nabídky a poptávky. Kde není poptávka, není nabídka.
Aktuálně sleduju poměrně jasné důvody, proč extrémně se rozjíždějí množitelé, třeba i babičky v důchodu. Tím množitelé, myslím opravdu jasné množitelé co kočky množí po desítkách.....

Existuje ohromná poptávka po kotětech těchto rysů:
1) Krátkosrstá polobritka - krátkosrstá, kulatý obličej
2) Kotě naučené na záchod - naprostá nutnost, ale hodně ošemetné pro "chovatele/množitele vzhledem k následujícím" bodům.
3) Kotě očkované a odčervené vším možným - (říkají ti lidi že nechtějí nic od kotěte chytit) a nemusí nikam s kotětem chodit
4) A na závěr to nejvíc zdrcující - kotě staré maximálně 4 -5 týdnů. Jinak řečeno, chtějí kotě extrémně malé a extrémně roztomilé.

Tenhle trend je tady poslední cca rok a půl naprosto zřejmý. Prakticky vždy když napíšu že zkouším prodat kotě co má 14 týdnů, mi napíše někdo proč prodávám takové staré, že on/ona chce roztomilé malé kotě. Naposledy na mě zvonil před Vánoci nějaký vyfiknutý asi-manažer s tím že chtěl kotě podle těchto bodů jen ten věk popsal jinak - prostě aby se kotě vešlo do kabelky.
Paradoxní je ale to že jsou schopní takové kotě zaplatit nehorázné peníze, dokonce více než za mazlíčka s PP... výše zmíněný pán nabízel za maličké kotě 25 na ruku, že ho nutně potřebuje, že ho slíbil.

A co se týká obyčejných lidí, tak ze zkušenosti vím že pro dost lidí není cena ten hlavní určující prvek proč nechtějí kotě s PP ale je to:
- aby kotě bylo zvyklé na levnou stravu - nevím jestli je to mýtus, ale obecně si lidí myslí že chovatelé koťata krmí premiovou stravou a tak budou mít hodně velké náklady
- chtějí kotě prostě koupit, jako v sámošce, příjdu vyberu koupím - opět nevím zda je mýtus, ale lidi říkaj že chovatelé nejprve chtějí nezávaznou návštěvu a pak koupení
- "dotazy od chovatelů horší než při adopci dítěte" - uvedeno s nadsázkou, souvisí s předchozím bodem, opět nevím zda to mýtus ale lidi říkaj že se ptaj chovatelé na všechno možné, někteří chtějí vidět i fotky domu/bytu, kde kotě bude bydlet. někteří chtějí pouze kotě přivést, aby se sami přesvědčili že je to adekvátní místo pro jejich kotě


Když to tedy shrnu tak z mého pohledu je nabídka opravdu daná poptávkou, a upřímně vůbec nevidím žádné řešení jak to řešit. Prodávat tak malé koťata už ted je protizákonné, ale viditelně to nikoho nezajímá protože když někdo takové kotě poptává tak určitě pak si nebude na toho množitele stěžovat.

"chtějí kotě prostě koupit, jako v sámošce, příjdu vyberu koupím - opět nevím zda je mýtus, ale lidi říkaj že chovatelé nejprve chtějí nezávaznou návštěvu a pak koupení"

No moje chovatelka tu první návštěvu chtěla, ale mně to nijak nevadilo, i když cesta tam a zpět asi 130km. Dotazy jsem též dostávala různé, ale nikterak extra soukromé, které by mi bylo trapné odpovídat. A myslím, že je to tak dobře. A protože jsem si kočku chtěla nechat sama vykastrovat, tak PP jsem obdržela - osobně - až po předání originálu z veteriny, že kočka podstoupila ovarektomii. I to je, myslím, v pořádku. Co se mi nelíbilo, je to, že chovatelka prodává koťata již kastrovaná a já jsem celkem odpůrce časných kastrací. Ale je to určitě věc názoru.

3.1.2019 13:39
fikovnice

XXX.XXX.135.146

fikovnice napsal(a):
"chtějí kotě prostě koupit, jako v sámošce, příjdu vyberu koupím - opět nevím zda je mýtus, ale lidi říkaj že chovatelé nejprve chtějí nezávaznou návštěvu a pak koupení"

No moje chovatelka tu první návštěvu chtěla, ale mně to nijak nevadilo, i když cesta tam a zpět asi 130km. Dotazy jsem též dostávala různé, ale nikterak extra soukromé, které by mi bylo trapné odpovídat. A myslím, že je to tak dobře. A protože jsem si kočku chtěla nechat sama vykastrovat, tak PP jsem obdržela - osobně - až po předání originálu z veteriny, že kočka podstoupila ovarektomii. I to je, myslím, v pořádku. Co se mi nelíbilo, je to, že chovatelka prodává koťata již kastrovaná a já jsem celkem odpůrce časných kastrací. Ale je to určitě věc názoru.

Doplnění: já ji v podstatě ukecala, ať mi ji prodá nekastrovanou, že si kastraci zařídím sama v o něco pozdějším věku.

3.1.2019 13:43
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Ana6577 napsal(a):
- cena u nás nehrála roli, spíš jsem v tom neviděla smysl (teď už vím že to byla chyba)
- paní jevila zájem - ptala se kam kluci jdou, jestli půjdou ven nebo do bytu, chce posílat fotky
- to že jsou tak mladí já jakož to obyčejný smrtelník prostě nepoznám a myslela jsem, že když paní napíše: odběr je možný za 2 týdny, tak že tomu asi rozumí
- to stejné očkovací průkazy- když uvedla že je mají, myslela jsem, že jsou kluci pod dohledem veterináře a jsou v dobrém stavu
- naše koťata na záchod neumí, do teď je nosím na záchod a uklízím loužičky
- stravu máme od Brit premium, Ontario, Perfect fit a Feringa :) kapsy od Britcare a teď Gourmet od Puriny, protože bylo mezi svátky zavřeno
- máme 2+kk mají 2 toalety se silikonovou podestýlkou a 170cm vysoké škrábadlo s boudičkou a dvěma patry + takovou tu “lžičku” na spaní
- o množství hraček asi netřeba komentovat :)

Prvního briťáka jsme si pořídili na popud známé, která od té jedné chovatelky má kocourka 2 roky a je zdravý. Když umřel, řekli jsme si, že chceme znova kocoura s genem britky, protože mají neskutečnou povahu (kdo má britku tak ví). Já kočkám nerozumím a pišu to tady po 10... kluky jsem odvezla hned na veterinu a nechala je projít rukama veterinářce, ta mě upozornila na špatné očkování a že na to bude přihlížet během jejich života. A až ona mi řekla, že je smrt na selhání srdíčka u britek dost častá, já jsem se dočetla jen o ledvinách když jsem si tyhle informace hledala ... bohužel se stalo, myslela jsem si, že se to podruhé za tak krátkou dobu stát nemůže ale stalo. Proto píšu, že jsem se poučila a už další kočku ani jiné zvíře bez pp kupovat nebudu (teď už to vím, teď už to vím, teď už to vím!!!!!) ale laskavě přestaňte psát takové věci, jako že to nechápete, jak jsme si mohla koupit kočku bez pp a jak jsou lidi neopoučitelný (já do minulého týdne nevěděla, že mají britky nějaké vrozené a dědičné vady a ano, myslela jsme si, že papíry jsou dobré jen na výstavy a pro chov- ani jedno nechci, chci mít doma parťáka) ... já tady teď řeším uplně něco jiného a místo nějakých užitečných rad, na co si dát u kluků pozor, na co je naočkovat a na co nechat vyšetřit tady má někdo furt potřebu poukazovat na to, že kluci nejsou “čistí” a já jsem “špatná” že jsem se jich ujala. Ano, to už víme, sama jsem to psala ale to mi v mé momentální situaci vůbec nic nedá. Takže děkuji za přednášky, za vaše “množitelské” postřehy, přátelské vyznání, je mi líto vašich zemřelých rodinných členů ale myslela jsem, že zde vedeme diskuzi na téma mé nemocné kočky a ne vašich životních situacích. Já se tady s Vámi taky nedělím o své rodinné situaci a s prominutím tady nikoho neznám a ani mě Vaše soukromé problémy nezajímají. Takže přejeme krásný den a pro ty které to ještě zajímá, zítra napíšu jak dopadly testy krve.

Já bych se zadavatelky zastala. Také jsem se Vám snažila radit. Všichni jsme lidé chybující. Do doby než jsem sem začala chodit, tak jsem se jistojistě dopustila x chyb, a nevylučuji, že chybuji v něčem pořád. Člověk se prostě pořád učí. No a já třeba chybovala v té mé snaze pomoci útulkovým kočkám, a jak jsem již mnohokrát psala, připravila jsem si opravdu nehezké časy - umření na FIP a zdlouhavější umírání na FeLV (zde mě navíc erytropoetin píchaný přes dva měsíce stál přes 20 tis. Kč + samozřejmě neustále veterina).
Tak ať se vašim kocourkům daří ....a prostě člověk se chybami učí, tak to vždy bylo, je a bude!

3.1.2019 14:09
fikovnice

XXX.XXX.135.146

fikovnice napsal(a):
Já bych se zadavatelky zastala. Také jsem se Vám snažila radit. Všichni jsme lidé chybující. Do doby než jsem sem začala chodit, tak jsem se jistojistě dopustila x chyb, a nevylučuji, že chybuji v něčem pořád. Člověk se prostě pořád učí. No a já třeba chybovala v té mé snaze pomoci útulkovým kočkám, a jak jsem již mnohokrát psala, připravila jsem si opravdu nehezké časy - umření na FIP a zdlouhavější umírání na FeLV (zde mě navíc erytropoetin píchaný přes dva měsíce stál přes 20 tis. Kč + samozřejmě neustále veterina).
Tak ať se vašim kocourkům daří ....a prostě člověk se chybami učí, tak to vždy bylo, je a bude!

Ale souhlasím s tím, že je vysoce pravděpodobné, že úhyn té první britky způsobila HCM.

3.1.2019 14:13
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Felinka120 napsal(a):
No, já se Ana 6577 musím zastat, zatím ji tady opravdu jenom pranířujete a kromě mne a Bodlinky jste vlastně ji nikdo nenapsal co by to mohlo být a co si má nechat vyšetřit.

A tady je ještě jednou článek o HCM - už jsem ho sem jednou dávala:
https://www.klinikanisa.cz/vysetreni-hcm-chovnych-kocek/

A u FIP, krev poměr albumin, globulin, bude-li špatný, udělat punkci(taky jsem to tady psala a Bodlinka o punkci taky).

Nemám kočku s papíry, mám nalezence z vlakového nádraží, není tedy britská kočka, takže HCM není u ní tak pravděpodobné, ale zato mohla by mi onemocnět Fip, FIV, FeLv a je zdravá.
Sice chápu vaše rozhořčení, že asi podpořila množírnu,ale učený z nebe nespadl, už ví, že udělala chybu a příště ji, už neudělá.Teď je důležité se zaměřit na to kotě, jak mu pomůct a my můžem jedině přispět dobrou radou majitelce.....

Ana 6577, přeji Vám, aby Vám ty krevní testy dopadly dobře a pokud se rozhodnete i pro vyšetření srdce USG(tak se diagnostikuje HCM), tak, taky, aby to bylo v pořádku.Držím všechny tlapky a dejte nám vědět!

Tak to prrr, přečtěte si diskuzi znovu a já zadavatelce též radila. Samozřejmě vždy říkávám - jsou to rady od komplu, takže takové prostě teoretické. Ale z mé strany teda snaha o pomoc byla!

3.1.2019 16:44
Felinka120

XXX.XXX.165.136

Ana 6577, jak jste dnes dopadli na veterině? Myslím na vás celý den.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.1.2019 21:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Felinka120 napsal(a):
Ana 6577, jak jste dnes dopadli na veterině? Myslím na vás celý den.

..taky na ty mimča pořád myslím......tak snad to dopadne, pisatelka dělá maximum......

4.1.2019 07:12
Ana6577

XXX.XXX.252.66

Felinka120 napsal(a):
Ana 6577, jak jste dnes dopadli na veterině? Myslím na vás celý den.

Takže se opět hlásim a nesu dobré zprávy :) Gary je v pořádku! Nikdo neví co to bylo ale “moje” veterinářka dělala ještě ultrazvuk (nemá rentgen) bříška kvůli té tekutině ale vypadá to, že tekutina tam ani nebyla. S největší pravděpodobností jak tady kluci blbnou, tak asi spadl nějak nešikovně (asi si jen narazil žebírka) a snímek z rentgenu byl jen špatné kvality. Bavila jsem se s ní o FIPce a říkala, že to by mu jen tak nějaká výživa nepomohla a neustopupila by za 1 den, ale pro klid duše jí ještě seženu rentgen z pohotovosti ať na to koukne a budu to už řešit jen s ní. Oba kluci už zas řádí jak šílení a já chci moc poděkovat za cenné rady hlavně Bodlince a Felinka120! mějte se tady krásně a kdyby se našel ještě nějaký problém s tímto spojený, tak dám určitě ještě vědět :)

4.1.2019 07:19
Ana6577

XXX.XXX.252.66

fikovnice napsal(a):
Rádo se stalo, držím pěsti!

Málem bych zapomněla! I Vám moc děkuji za upozornění na třetí víčko a cenné rady. Vete včera na malýho koukala a je v pořádku :) já ho pak pozorovala a on to jedno očičko víc mouří ale je zdravé :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.1.2019 08:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ana6577 napsal(a):
Takže se opět hlásim a nesu dobré zprávy :) Gary je v pořádku! Nikdo neví co to bylo ale “moje” veterinářka dělala ještě ultrazvuk (nemá rentgen) bříška kvůli té tekutině ale vypadá to, že tekutina tam ani nebyla. S největší pravděpodobností jak tady kluci blbnou, tak asi spadl nějak nešikovně (asi si jen narazil žebírka) a snímek z rentgenu byl jen špatné kvality. Bavila jsem se s ní o FIPce a říkala, že to by mu jen tak nějaká výživa nepomohla a neustopupila by za 1 den, ale pro klid duše jí ještě seženu rentgen z pohotovosti ať na to koukne a budu to už řešit jen s ní. Oba kluci už zas řádí jak šílení a já chci moc poděkovat za cenné rady hlavně Bodlince a Felinka120! mějte se tady krásně a kdyby se našel ještě nějaký problém s tímto spojený, tak dám určitě ještě vědět :)

super. výborná zpráva.

špatný snímek je totiž u bílejšího snímku než má být ta nejlepší diagnóza:)

4.1.2019 15:53
Felinka120

XXX.XXX.173.62

Ana6577 napsal(a):
Takže se opět hlásim a nesu dobré zprávy :) Gary je v pořádku! Nikdo neví co to bylo ale “moje” veterinářka dělala ještě ultrazvuk (nemá rentgen) bříška kvůli té tekutině ale vypadá to, že tekutina tam ani nebyla. S největší pravděpodobností jak tady kluci blbnou, tak asi spadl nějak nešikovně (asi si jen narazil žebírka) a snímek z rentgenu byl jen špatné kvality. Bavila jsem se s ní o FIPce a říkala, že to by mu jen tak nějaká výživa nepomohla a neustopupila by za 1 den, ale pro klid duše jí ještě seženu rentgen z pohotovosti ať na to koukne a budu to už řešit jen s ní. Oba kluci už zas řádí jak šílení a já chci moc poděkovat za cenné rady hlavně Bodlince a Felinka120! mějte se tady krásně a kdyby se našel ještě nějaký problém s tímto spojený, tak dám určitě ještě vědět :)

Tak to je ta nejlepší zpráva, zdravý a špatný snímek!!!!!

Ať Vám kluci rostou ve zdraví a dejte nám někdy vědět o sobě i jen tak, jak se vám všem daří!

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.1.2019 22:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

.....tak to je moc fajn, že to tak dobře dopadlo........

5.1.2019 23:58
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Ana6577 napsal(a):
Málem bych zapomněla! I Vám moc děkuji za upozornění na třetí víčko a cenné rady. Vete včera na malýho koukala a je v pořádku :) já ho pak pozorovala a on to jedno očičko víc mouří ale je zdravé :)

Tak to jsou super zprávy, jen tak dál!

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.1.2019 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ana6577 napsal(a):
Málem bych zapomněla! I Vám moc děkuji za upozornění na třetí víčko a cenné rady. Vete včera na malýho koukala a je v pořádku :) já ho pak pozorovala a on to jedno očičko víc mouří ale je zdravé :)

Jenom poznámečka - vlastní čerstvá zkušenost u mého kocoura poté, když jsem adopotovala sousedovic (kocoura). Přesně takto se projevila chlamydióza, naštěstí se podařilo bez následků vyléčit u obou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.1.2019 10:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

...ještě poznámku k tomu, co už snad skončilo a dopadlo na výbornou - koťata už snad budou jenom své majitelce dělat jen a jen radost a to po všech stránkách - povahové i zdravotní.....reagovala jsem tak jak jsem reagovala možná pro zadavatelku i ostatní hnusně, ale prostě mně vadí brát si koťata bez PP - podporuje se tím další a další množení a prodávání koťat, která svým novým majitelům přinesou spoustu perných chvilek, lítání po veterinách, finančního vysílení - mnohdy je léčba velice drahá a spousta zbytečných slz a trápení.......ano stát se to může samozřejmě i u koťat s PP, ale je to méně pravděpodobnější a hlavně koťata jsou dána zralá ve věku, kdy se má, po zdravotně vvyšetřených rodičích typická vzhledem i povahou danému plemeni......to, že budeme kupovat koťata bez PP, budeme i nadále dávat jejich nechovatelům dojem, jak pěkně to odsýpá a že se vždy najde někdo, kdo si předražená, nezralá koťata se spoustou zdravotních problémů koupí....protože pokud je poptávka bude i nabídka........smyslem pro mně je, že pokud nechci kotě s PP, jdu a vezmu si z útulku, popřípadě někde se toulající bezprizorní kotě..........

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.1.2019 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

..ještě dodatek - nejsem chovatelka koček........mám dva vykastrované ragdolly s PP - jeden kupován záměrně, druhý vzat z chovatelské st. mé kamarádky - vrácené kotě, protože bylo šikanované kočkami nového majitele a já se do něj zamilovala na první pohled - respektive první vzetí do náruče, a ono do mně, taková láska na první pohled, no a třetí kočku máme nalezenkyni od popelnice - také láska na první pohled i když spousta zdravotního trápení ale nakonec vše dobře dopadlo a věřím, že mít místo a podmínky, ještě bych tak jedno či dvě koťata klidně vzala, ale musí mít člověk rozum a uvážit, zda má na větší počet koček v domácnosti jak finanční, tak prostorové podmínky...........

13.1.2019 07:59
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..ještě dodatek - nejsem chovatelka koček........mám dva vykastrované ragdolly s PP - jeden kupován záměrně, druhý vzat z chovatelské st. mé kamarádky - vrácené kotě, protože bylo šikanované kočkami nového majitele a já se do něj zamilovala na první pohled - respektive první vzetí do náruče, a ono do mně, taková láska na první pohled, no a třetí kočku máme nalezenkyni od popelnice - také láska na první pohled i když spousta zdravotního trápení ale nakonec vše dobře dopadlo a věřím, že mít místo a podmínky, ještě bych tak jedno či dvě koťata klidně vzala, ale musí mít člověk rozum a uvážit, zda má na větší počet koček v domácnosti jak finanční, tak prostorové podmínky...........

Jj, já mám/MUSÍM mít STOP stav! 3 kočky je až až...
Ale dovoluji si trochu nesouhlasit s příspěvkem o jeden výše. Vy znáte moji anabázi s útulkovými kočkami - už bych do nich nešla. Je to smutné, ale je to tak. Nejstarší kocour - útulkáč - je, jak já mu říkám "moje všechno". Ten se fakt "povedl". Vím, že přeháním, ale napůl člověk. A jak já se o něj třásla, když mi umíraly koťata, resp. pak už dospěláci - FIP, FeLV,... Naštěstí zůstal nenakažený.
Tím nechci říct, že bych šla do bezPP kočky. Ale nešla bych už ani do útulkových - a přesto jsem to kdysi dělala. A přitom třeba ten jeden útulek je hodně známý, ale evidentně netestovali a já holt chtěla udělat dobrý skutek. Člověk je tvor chybující. Stejně jako zadavatelka. Stejně jako já. Stejně jako my všichni...

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.1.2019 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jj, já mám/MUSÍM mít STOP stav! 3 kočky je až až...
Ale dovoluji si trochu nesouhlasit s příspěvkem o jeden výše. Vy znáte moji anabázi s útulkovými kočkami - už bych do nich nešla. Je to smutné, ale je to tak. Nejstarší kocour - útulkáč - je, jak já mu říkám "moje všechno". Ten se fakt "povedl". Vím, že přeháním, ale napůl člověk. A jak já se o něj třásla, když mi umíraly koťata, resp. pak už dospěláci - FIP, FeLV,... Naštěstí zůstal nenakažený.
Tím nechci říct, že bych šla do bezPP kočky. Ale nešla bych už ani do útulkových - a přesto jsem to kdysi dělala. A přitom třeba ten jeden útulek je hodně známý, ale evidentně netestovali a já holt chtěla udělat dobrý skutek. Člověk je tvor chybující. Stejně jako zadavatelka. Stejně jako já. Stejně jako my všichni...

......ale jo, do útulku bych se asi také moc nehrnula, ale od popelnice jako máme toho našeho drahouše, tak do toho okamžitě kdyby byla kapacita...........

14.1.2019 01:51
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
......ale jo, do útulku bych se asi také moc nehrnula, ale od popelnice jako máme toho našeho drahouše, tak do toho okamžitě kdyby byla kapacita...........

No jo, jenže ty útulkové kočky jsou taky hodně potřebné - mám na mysli k umístění. Mnohdy jsou tam kočky, které tam trpí - třeba proto, že nesnáší společnost dalších x koček. I takové jsem tam viděla. Pak je otázkou také, jak takový útulek by měl vypadat. Pokud bych HYPOTETICKY ještě někdy do útulkové kočky šla, musela by být testovaná alespoň na ty nejznámnější kočičí hnusárny. Měla by být přítomna karanténa - tu jsem též v útulku neviděla. A neměly by se zachraňovat totálně všechny kočky (jak tuším někde psala "Bodlinka"). Je to možná kruté, ale třeba přejeté kočky, polomrtvé, kdy je jasné, že po záchraně zůstanou např. ochrnuté, tak těm bych dopřála konec utrpení - eutanázii, a ne vypiplávání finančně velmi náročné, jak se občas děje (a třeba se i pořádají sbírky mezi lidmi).

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.1.2019 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No jo, jenže ty útulkové kočky jsou taky hodně potřebné - mám na mysli k umístění. Mnohdy jsou tam kočky, které tam trpí - třeba proto, že nesnáší společnost dalších x koček. I takové jsem tam viděla. Pak je otázkou také, jak takový útulek by měl vypadat. Pokud bych HYPOTETICKY ještě někdy do útulkové kočky šla, musela by být testovaná alespoň na ty nejznámnější kočičí hnusárny. Měla by být přítomna karanténa - tu jsem též v útulku neviděla. A neměly by se zachraňovat totálně všechny kočky (jak tuším někde psala "Bodlinka"). Je to možná kruté, ale třeba přejeté kočky, polomrtvé, kdy je jasné, že po záchraně zůstanou např. ochrnuté, tak těm bych dopřála konec utrpení - eutanázii, a ne vypiplávání finančně velmi náročné, jak se občas děje (a třeba se i pořádají sbírky mezi lidmi).

.....jsem stejného názoru.......já bych šla asi do nějakého rozumného domácího depozita.......teď mně kamarádka lákala na umisťovací výstavu, tak jsem s díky odmítla neb bez mazlíka bych asi neodešla......

14.1.2019 16:19
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.....jsem stejného názoru.......já bych šla asi do nějakého rozumného domácího depozita.......teď mně kamarádka lákala na umisťovací výstavu, tak jsem s díky odmítla neb bez mazlíka bych asi neodešla......

První kocour je z depozita, druhé kotě od nich, které jsem si koupila, mělo FIP .
Další moje kotě - Hippie (diskuze zde někde v minulosti) je z jiného bytového depozita a umřel mi na FeLV. Ani depozita to bohužel neřeší. Jedině fakt karanténa, testování, oddělování pozitivních zvířat od zdravých, dodržovat čistotu, atd.atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.1.2019 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
První kocour je z depozita, druhé kotě od nich, které jsem si koupila, mělo FIP .
Další moje kotě - Hippie (diskuze zde někde v minulosti) je z jiného bytového depozita a umřel mi na FeLV. Ani depozita to bohužel neřeší. Jedině fakt karanténa, testování, oddělování pozitivních zvířat od zdravých, dodržovat čistotu, atd.atd.

..,,ta FIPKA je šílená nemoc, měla jsme moc štěstí, že jsem si jí nalezencem nenatáhla domů, měl sice jiné zdravotní problémy včetně plísně, ale vše se vyléčilo a nikdo jsme nic nechytili - ani zvířata ani my domácí.........no já mám tak na deset let vybráno, co se týká pořizování jakékoli další číči.........

15.1.2019 06:34
fikovnice

XXX.XXX.135.146

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..,,ta FIPKA je šílená nemoc, měla jsme moc štěstí, že jsem si jí nalezencem nenatáhla domů, měl sice jiné zdravotní problémy včetně plísně, ale vše se vyléčilo a nikdo jsme nic nechytili - ani zvířata ani my domácí.........no já mám tak na deset let vybráno, co se týká pořizování jakékoli další číči.........

Nikdy neříkejte nikdy!
I když já to u sebe také tak cítím. Navíc si myslím, že 3 kočky jsou do bytu hraniční počet. Elsa naštěstí dobře zapadla. Tvoří všichni - mám pocit - takovou zvláštní rodinku , a Elsa je spíše submisivní, za což jsem ráda.

15.1.2019 20:02
Felinka120

XXX.XXX.168.68

No, trochu vám nabourám váš monotóní tón o promořenosti útulků fip. Znám veterinářku, která založila veterinární kliniku a kromě toho dělá hlavního vetereináře útulku pro psy a kočky a doma má kromě lidské rodiny ještě dva psy a tři kočky z útulku a všichni jsou v pořádku.

Kromě toho i kočka s papírama vám může onemocnět fip, zvlášť pokud chodí ven (i když fip si můžete přinést i domů na botech a kočka může být čistě bytová)-převážná většina koček má v sobě koronaviry a stačí, aby ji zmutovaly a fip je na světě....

Kromě toho si myslím, že vaše rozšířená diskuse, už zabředla někam jinam, než na co se ptala Ana6577.Myslím, že, už jste to tady jednou napsali a není potřeba o tom psát pořáď do kola.

Budete mne za můj názor pranýřovat, tak jako Anu6577?

Přeji hezký večer!

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.1.2019 20:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Nikdy neříkejte nikdy!
I když já to u sebe také tak cítím. Navíc si myslím, že 3 kočky jsou do bytu hraniční počet. Elsa naštěstí dobře zapadla. Tvoří všichni - mám pocit - takovou zvláštní rodinku , a Elsa je spíše submisivní, za což jsem ráda.

...tři kočky a dost........byt malý a víc by opravdu nešlo......navíc doma motýl..............na druhou stranu když tady kolikrát čtu ty výchovné problémy s kočkami, tak to nebudu pokoušet, navíc mám byt tak malý, že by se ani nevešel další záchod........

16.1.2019 10:17
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...tři kočky a dost........byt malý a víc by opravdu nešlo......navíc doma motýl..............na druhou stranu když tady kolikrát čtu ty výchovné problémy s kočkami, tak to nebudu pokoušet, navíc mám byt tak malý, že by se ani nevešel další záchod........

Tak tak, mám to stejně.

16.1.2019 10:25
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Felinka120 napsal(a):
No, trochu vám nabourám váš monotóní tón o promořenosti útulků fip. Znám veterinářku, která založila veterinární kliniku a kromě toho dělá hlavního vetereináře útulku pro psy a kočky a doma má kromě lidské rodiny ještě dva psy a tři kočky z útulku a všichni jsou v pořádku.

Kromě toho i kočka s papírama vám může onemocnět fip, zvlášť pokud chodí ven (i když fip si můžete přinést i domů na botech a kočka může být čistě bytová)-převážná většina koček má v sobě koronaviry a stačí, aby ji zmutovaly a fip je na světě....

Kromě toho si myslím, že vaše rozšířená diskuse, už zabředla někam jinam, než na co se ptala Ana6577.Myslím, že, už jste to tady jednou napsali a není potřeba o tom psát pořáď do kola.

Budete mne za můj názor pranýřovat, tak jako Anu6577?

Přeji hezký večer!

Nebudu reagovat na vše, co píšete...
Jen Vám sděluji, že útulky, které netestují, jsou přeplněné, karanténa tam víc nefunguje než funguje, atd., JSOU prostě promořené kočičími nemocemi. Jsem z toho nešťastná, mrzí mě to, kočku z útulku už velmi pravděpodobně si nikdy nevezmu, ale to je asi tak vše, co pro to můžu udělat...

17.1.2019 09:37
odberryho

XXX.XXX.161.34

Felinka120 napsal(a):
No, trochu vám nabourám váš monotóní tón o promořenosti útulků fip. Znám veterinářku, která založila veterinární kliniku a kromě toho dělá hlavního vetereináře útulku pro psy a kočky a doma má kromě lidské rodiny ještě dva psy a tři kočky z útulku a všichni jsou v pořádku.

Kromě toho i kočka s papírama vám může onemocnět fip, zvlášť pokud chodí ven (i když fip si můžete přinést i domů na botech a kočka může být čistě bytová)-převážná většina koček má v sobě koronaviry a stačí, aby ji zmutovaly a fip je na světě....

Kromě toho si myslím, že vaše rozšířená diskuse, už zabředla někam jinam, než na co se ptala Ana6577.Myslím, že, už jste to tady jednou napsali a není potřeba o tom psát pořáď do kola.

Budete mne za můj názor pranýřovat, tak jako Anu6577?

Přeji hezký večer!

A já znám známou, která má známou a její sestra..... Mně se líbí, že nejvíc teoretizují ti, kteří nikdy nic takového nezažili. Zdá se, že sama kočku z útulku nemáte. Já měla kdysi dávno kocourka Čerta - zemřel na suchou formu FIP, měla jsem kocourka Azora s FeLV, který navzdory prognózám žil dalších krásných 7 let od diagnostiky. Pak hromada koček s různými úrazy, otravami, respiračními problémy, svrabem (ušním i kožním), zamoření blechami, klíšťaty, záněty spojivek...to vše jsme doma léčili. Možná i víc, ale přeci jen už je to 15-20 let zpět.

Co jsem si z toho odnesla? Že už nechci domů kočku z místa, kde jich byla velká koncentrace. Pak také, že nechci kočku, která bude chodit ven. Chci kočku z prověřeného chovu, kde na zdraví dbají. Samozřejmě, že Vám kočka může onemocnět a zemřít i tak. Je to živý organismus. Může mít skryté vady, můžete něco dotáhnout domů nevědomky, může se stát tisíc dalších věcí. Stejně tak domů nemusíte dojít ani Vy, protože Vás přejede zájezdový autobus.

17.1.2019 18:25
Felinka120

XXX.XXX.161.80

Moje kočička je nalezenec z vlakového nádraží, takže si taky mohla přinést do vínku podobné hrůzy jako je FIP, FIV, FeLv a spostu zdravotních problémů a je zdravá. Mám ji otestovanou na FIV a FeLv a Hartworm a vše v pořádku. Proti FeLv je očkovaná. Do budoucna mám v plánu, až nebudu mít Felinku, vzít si současně dvě kočičky z útulku, nejen proto, že si mají s kým hrát, ale jsou na sebe zvyklé a prvotní stres z nového prostředí se jim bude lépe zvládat.

18.1.2019 07:46
odberryho

XXX.XXX.161.34

Felinka120 napsal(a):
Moje kočička je nalezenec z vlakového nádraží, takže si taky mohla přinést do vínku podobné hrůzy jako je FIP, FIV, FeLv a spostu zdravotních problémů a je zdravá. Mám ji otestovanou na FIV a FeLv a Hartworm a vše v pořádku. Proti FeLv je očkovaná. Do budoucna mám v plánu, až nebudu mít Felinku, vzít si současně dvě kočičky z útulku, nejen proto, že si mají s kým hrát, ale jsou na sebe zvyklé a prvotní stres z nového prostředí se jim bude lépe zvládat.

To je skvělý nápad, vzít si rovnou dvě ze stejného místa. Jednak tím eliminujete riziko, že druhou kočku něčím nakazíte (buď budou obě zdravé, nebo to budou mít obě - ale to si jistě ohlídáte, aby byli alespoň otestované) a zároveň jak píšete - budou to kamarádi a spolu si na nové prostředí zvyknou lépe.

On je vážně rozdíl toho, že si mohla přinést a přinesla. Věřte mi, že vidět své vlastní kočky umírat na tyto nemoci, tak děláte vše proto, aby jste to už nikdy, opravdu nikdy v životě nezažila. Když ve smečce šesti koček zjistíte, že jedna má FIP. To je fičák. Otestovat všechny, držet je od sebe. Hlavně tu nemocnou zavřít a už nikdy nepouštět ven, ač do té doby lítala tam a ven, jak se jí líbilo. Čert s námi tedy od zjištění do konce byl již jen týden, vzalo to velice rychlý spád. Na to, že má další kocour FeLV jsme přišli při testech, když přišel s poraněným prstem na zadní noze a dala se mu tam gangréna. Přišel o dva prsty, ale nohu jsme zachránili. Vzhledem ale k tomu, jak se to vše divně hojilo, se dělali různé testy. Takže pak opět - posbírat doma všechny ostatní kočky a testovat. Azor na izolaci. A už nikdy ven.

Přeji Vám jen to, aby jste nikdy takové šílenosti zažít nemusela. Ani Vy, ani Vaše kočičky

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2019 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

odberryho napsal(a):
To je skvělý nápad, vzít si rovnou dvě ze stejného místa. Jednak tím eliminujete riziko, že druhou kočku něčím nakazíte (buď budou obě zdravé, nebo to budou mít obě - ale to si jistě ohlídáte, aby byli alespoň otestované) a zároveň jak píšete - budou to kamarádi a spolu si na nové prostředí zvyknou lépe.

On je vážně rozdíl toho, že si mohla přinést a přinesla. Věřte mi, že vidět své vlastní kočky umírat na tyto nemoci, tak děláte vše proto, aby jste to už nikdy, opravdu nikdy v životě nezažila. Když ve smečce šesti koček zjistíte, že jedna má FIP. To je fičák. Otestovat všechny, držet je od sebe. Hlavně tu nemocnou zavřít a už nikdy nepouštět ven, ač do té doby lítala tam a ven, jak se jí líbilo. Čert s námi tedy od zjištění do konce byl již jen týden, vzalo to velice rychlý spád. Na to, že má další kocour FeLV jsme přišli při testech, když přišel s poraněným prstem na zadní noze a dala se mu tam gangréna. Přišel o dva prsty, ale nohu jsme zachránili. Vzhledem ale k tomu, jak se to vše divně hojilo, se dělali různé testy. Takže pak opět - posbírat doma všechny ostatní kočky a testovat. Azor na izolaci. A už nikdy ven.

Přeji Vám jen to, aby jste nikdy takové šílenosti zažít nemusela. Ani Vy, ani Vaše kočičky

..to je mi moc líto, muselo to být šílený, divím se, že jste to přežila se zdravým rozumem..........tak snad už u Vás doma jenom dobře.........mně stačil jenom ten fičák, když se druhý den zjistila u nalezence od popelnice plíseň - léčba, proočkování všech chlupáčů doma a hrůza, že se to objeví u vnoučka, který tou dobou byl u nás na návštěvě a i u nás domácích............

18.1.2019 10:46
odberryho

XXX.XXX.161.34

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..to je mi moc líto, muselo to být šílený, divím se, že jste to přežila se zdravým rozumem..........tak snad už u Vás doma jenom dobře.........mně stačil jenom ten fičák, když se druhý den zjistila u nalezence od popelnice plíseň - léčba, proočkování všech chlupáčů doma a hrůza, že se to objeví u vnoučka, který tou dobou byl u nás na návštěvě a i u nás domácích............

Dřív jsem to brala víc ....logicky.. nebo jak to nazvat. Tehdy jsem bydlela ještě u rodičů, bylo to v době, kdy jsem byla na základce a pak na střední. Studovala jsem veterinu, takže jsem hodně jela i na tu technickou stránku věci - jak léčit, jak předejít... Bylo normální, že kočky lítali po venku a životnost se pohybovala mezi 2 -5 lety. S výjimkami na obě strany - zmizelá koťata i 12ti letí dědci. U veteriny jsem nezůstala, zklamal mě přístup majitelů zvířat a zjistila jsem, že to není práce se zvířátky, ale s lidmi. Takže dlouhá léta mimo obor.

Já si kocoury pořizovala už jen do bytu bez přístupu ven, abych eliminovala vše, co jsem dřív vídala celkem často (ty běžné úrazy a časté zablešení a svrab). Teď to beru hodně srdíčkově, protože kocoury mám déle než rok. Víc k nim přilnu. Když mi před rokem a půl zemřel kocour na náhlou příhodu ve 13ti letech (prý buď embólie nebo masivní infarkt - bez šance na záchranu), měsíc jsem nebyla schopná ani vyluxovat a uklidit jeho chlupy z věcí. A doteď jsem se přes to nepřenesla. Obviňování, že jsem něco zanedbala (byť chodil každý rok na celkové prohlídky), obviňování, že jsem holce řekla, že nemám čas a vyfotím ji s Berrym později a později už nebylo nikdy, pak obviňování i Berryho, proč mi to udělal. Těch 13 let nejde najednou smazat ani za měsíc, ani za rok. Už to nebolí tolik, ale bolí to pořád.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2019 11:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

odberryho napsal(a):
Dřív jsem to brala víc ....logicky.. nebo jak to nazvat. Tehdy jsem bydlela ještě u rodičů, bylo to v době, kdy jsem byla na základce a pak na střední. Studovala jsem veterinu, takže jsem hodně jela i na tu technickou stránku věci - jak léčit, jak předejít... Bylo normální, že kočky lítali po venku a životnost se pohybovala mezi 2 -5 lety. S výjimkami na obě strany - zmizelá koťata i 12ti letí dědci. U veteriny jsem nezůstala, zklamal mě přístup majitelů zvířat a zjistila jsem, že to není práce se zvířátky, ale s lidmi. Takže dlouhá léta mimo obor.

Já si kocoury pořizovala už jen do bytu bez přístupu ven, abych eliminovala vše, co jsem dřív vídala celkem často (ty běžné úrazy a časté zablešení a svrab). Teď to beru hodně srdíčkově, protože kocoury mám déle než rok. Víc k nim přilnu. Když mi před rokem a půl zemřel kocour na náhlou příhodu ve 13ti letech (prý buď embólie nebo masivní infarkt - bez šance na záchranu), měsíc jsem nebyla schopná ani vyluxovat a uklidit jeho chlupy z věcí. A doteď jsem se přes to nepřenesla. Obviňování, že jsem něco zanedbala (byť chodil každý rok na celkové prohlídky), obviňování, že jsem holce řekla, že nemám čas a vyfotím ji s Berrym později a později už nebylo nikdy, pak obviňování i Berryho, proč mi to udělal. Těch 13 let nejde najednou smazat ani za měsíc, ani za rok. Už to nebolí tolik, ale bolí to pořád.

...chápu......

18.1.2019 12:04
Felinka120

XXX.XXX.234.225

odberryho napsal(a):
To je skvělý nápad, vzít si rovnou dvě ze stejného místa. Jednak tím eliminujete riziko, že druhou kočku něčím nakazíte (buď budou obě zdravé, nebo to budou mít obě - ale to si jistě ohlídáte, aby byli alespoň otestované) a zároveň jak píšete - budou to kamarádi a spolu si na nové prostředí zvyknou lépe.

On je vážně rozdíl toho, že si mohla přinést a přinesla. Věřte mi, že vidět své vlastní kočky umírat na tyto nemoci, tak děláte vše proto, aby jste to už nikdy, opravdu nikdy v životě nezažila. Když ve smečce šesti koček zjistíte, že jedna má FIP. To je fičák. Otestovat všechny, držet je od sebe. Hlavně tu nemocnou zavřít a už nikdy nepouštět ven, ač do té doby lítala tam a ven, jak se jí líbilo. Čert s námi tedy od zjištění do konce byl již jen týden, vzalo to velice rychlý spád. Na to, že má další kocour FeLV jsme přišli při testech, když přišel s poraněným prstem na zadní noze a dala se mu tam gangréna. Přišel o dva prsty, ale nohu jsme zachránili. Vzhledem ale k tomu, jak se to vše divně hojilo, se dělali různé testy. Takže pak opět - posbírat doma všechny ostatní kočky a testovat. Azor na izolaci. A už nikdy ven.

Přeji Vám jen to, aby jste nikdy takové šílenosti zažít nemusela. Ani Vy, ani Vaše kočičky

Oderyho je mi líto co jste si prožila, chápu, že když se zjístí fip u jedné kočky a máte ještě ostatní, tak se o ně klepete strachy....Nic takového jako Vy jsem neprožila, ale bohužel byla jsem u toho, když umírala kočička a doktorům se nepadařilo zjístit proč přestala jíst.Dodnes jsem se s tím nesrovnala, i když prvního půl roku jsem, už žádnou kočku nechtěla, po půl roce jsem začala přemýšlet, že bych chtěla úplně stejnou mourovanou a hravou a pak to přišlo, potkala jsem Felinku, je mourek a moc hodná, jsem moc ráda, že ji mám, ale přesto si na Hopinku vzpomenu a nedá mi to a přemýšlím nad tím. U Felinky jsem zažila panický strach, když přestala jíst a pít, byla ještě kotě, testy krve dopadly dobře a já věděla, že už nechci další mrtvolku pod libečkem,tak jsem toho strašně moc přečetla, až jsem narazila na webové stránky chovatelské stanice koček, kde se psalo, že kočky neodolají kuřecímu vývaru, byl tam i návod na vývar pro kočku, udělala jsem všechno přesně tak a dala ji na dno vývaru ještě kuřecí kousky a miláček to učuchal a začal pít a kousky vyjed a pak se pustila i do granulek a já měla šílenou radost a ještě jsem si z ní utahovala, tak ty jíš a piješ vodu a od kdy?....:-). Od té doby ji vývary dělám častěji a kdykoliv, když do ní chci dostat vlákninu jako kukuřici, hrášek, mrkev, rýži, ovesné vločky na lepší peristaltiku střev a funguje to, všechno sní co je ve vývaru a vývar vypije, když chci do ni dostat řasu KELP, tak ji dostává do masové konzervičky kuřecího masa ve vývaru a sní to ani o tom neví.To samozřejmě není nic proti tomu co jste musela prožívat Vy, ale chápu přesně, že už to zažít nechcete, protože stejně já jsem nechtěla, aby mi umřela další kočička jen proto, že přestala jíst. Co mám Felinku, tak si stále čtu, od této zkušenosti hodně je slabé slovo a nic nenechávám jen na veterinářích, vždycky jim s prominutím do všeho kecám(víc hlav, víc ví)-snažím se pomůct, naštěstí jsme zatím řešili jen banality (uši, oči, zuby).

Přeji Vám, aby Vám vaše kočičky dělaly jen samou radost a prospívaly ve zdraví.

Omlouvám se všem, kteří zažili ztrátu útulkové kočičky a rozhodli se po této zkušenosti si z útulku, už kočičku nevzít, protože, už stejné peklo nechtějí prožívat, zejména Fikovnici.

18.1.2019 13:39
odberryho

XXX.XXX.161.34

Felinka120 napsal(a):
Oderyho je mi líto co jste si prožila, chápu, že když se zjístí fip u jedné kočky a máte ještě ostatní, tak se o ně klepete strachy....Nic takového jako Vy jsem neprožila, ale bohužel byla jsem u toho, když umírala kočička a doktorům se nepadařilo zjístit proč přestala jíst.Dodnes jsem se s tím nesrovnala, i když prvního půl roku jsem, už žádnou kočku nechtěla, po půl roce jsem začala přemýšlet, že bych chtěla úplně stejnou mourovanou a hravou a pak to přišlo, potkala jsem Felinku, je mourek a moc hodná, jsem moc ráda, že ji mám, ale přesto si na Hopinku vzpomenu a nedá mi to a přemýšlím nad tím. U Felinky jsem zažila panický strach, když přestala jíst a pít, byla ještě kotě, testy krve dopadly dobře a já věděla, že už nechci další mrtvolku pod libečkem,tak jsem toho strašně moc přečetla, až jsem narazila na webové stránky chovatelské stanice koček, kde se psalo, že kočky neodolají kuřecímu vývaru, byl tam i návod na vývar pro kočku, udělala jsem všechno přesně tak a dala ji na dno vývaru ještě kuřecí kousky a miláček to učuchal a začal pít a kousky vyjed a pak se pustila i do granulek a já měla šílenou radost a ještě jsem si z ní utahovala, tak ty jíš a piješ vodu a od kdy?....:-). Od té doby ji vývary dělám častěji a kdykoliv, když do ní chci dostat vlákninu jako kukuřici, hrášek, mrkev, rýži, ovesné vločky na lepší peristaltiku střev a funguje to, všechno sní co je ve vývaru a vývar vypije, když chci do ni dostat řasu KELP, tak ji dostává do masové konzervičky kuřecího masa ve vývaru a sní to ani o tom neví.To samozřejmě není nic proti tomu co jste musela prožívat Vy, ale chápu přesně, že už to zažít nechcete, protože stejně já jsem nechtěla, aby mi umřela další kočička jen proto, že přestala jíst. Co mám Felinku, tak si stále čtu, od této zkušenosti hodně je slabé slovo a nic nenechávám jen na veterinářích, vždycky jim s prominutím do všeho kecám(víc hlav, víc ví)-snažím se pomůct, naštěstí jsme zatím řešili jen banality (uši, oči, zuby).

Přeji Vám, aby Vám vaše kočičky dělaly jen samou radost a prospívaly ve zdraví.

Omlouvám se všem, kteří zažili ztrátu útulkové kočičky a rozhodli se po této zkušenosti si z útulku, už kočičku nevzít, protože, už stejné peklo nechtějí prožívat, zejména Fikovnici.

Felinka je kotě štěstěny, že Vás má Člověk se nejvíc bojí toho, co už jednou zažil, to je samozřejmé. Tak si hlavně přejme pevné zdraví pro ty naše rarachy, co doma máme. A kecání veterinářům do práce jedině schvaluji, oni to berou lépe, než když odkývete a doma si děláte co chcete, jen ne to, co doporučili. Takže určitě se hodně ptát, navrhovat vlastní nápady, ale potom dodržet to, na čem jste se domluvili. V případě pochybností zajistit názor jiného veterináře. Jako s dětmi

19.1.2019 11:31
fikovnice

XXX.XXX.135.170

odberryho napsal(a):
To je skvělý nápad, vzít si rovnou dvě ze stejného místa. Jednak tím eliminujete riziko, že druhou kočku něčím nakazíte (buď budou obě zdravé, nebo to budou mít obě - ale to si jistě ohlídáte, aby byli alespoň otestované) a zároveň jak píšete - budou to kamarádi a spolu si na nové prostředí zvyknou lépe.

On je vážně rozdíl toho, že si mohla přinést a přinesla. Věřte mi, že vidět své vlastní kočky umírat na tyto nemoci, tak děláte vše proto, aby jste to už nikdy, opravdu nikdy v životě nezažila. Když ve smečce šesti koček zjistíte, že jedna má FIP. To je fičák. Otestovat všechny, držet je od sebe. Hlavně tu nemocnou zavřít a už nikdy nepouštět ven, ač do té doby lítala tam a ven, jak se jí líbilo. Čert s námi tedy od zjištění do konce byl již jen týden, vzalo to velice rychlý spád. Na to, že má další kocour FeLV jsme přišli při testech, když přišel s poraněným prstem na zadní noze a dala se mu tam gangréna. Přišel o dva prsty, ale nohu jsme zachránili. Vzhledem ale k tomu, jak se to vše divně hojilo, se dělali různé testy. Takže pak opět - posbírat doma všechny ostatní kočky a testovat. Azor na izolaci. A už nikdy ven.

Přeji Vám jen to, aby jste nikdy takové šílenosti zažít nemusela. Ani Vy, ani Vaše kočičky

Tak koukám, že jsme obě zažily to stejné, což možná víte z mých diskuzí. První kotě z útulku FIP. Druhé kotě - schválně vzaté z jiného útulku - FeLV. Do druhého jsem vložila opravdu nemalé peníze na léčbu, prodloužila jsem mu život - a to kvalitně - ale jakmile začal strádat, nechala jsem jej uspat. Máte pravdu - teoretizovat a zažít na vlastní kůži je obrovský rozdíl. Bohužel...

19.1.2019 11:35
fikovnice

XXX.XXX.135.170

Felinka120 napsal(a):
Oderyho je mi líto co jste si prožila, chápu, že když se zjístí fip u jedné kočky a máte ještě ostatní, tak se o ně klepete strachy....Nic takového jako Vy jsem neprožila, ale bohužel byla jsem u toho, když umírala kočička a doktorům se nepadařilo zjístit proč přestala jíst.Dodnes jsem se s tím nesrovnala, i když prvního půl roku jsem, už žádnou kočku nechtěla, po půl roce jsem začala přemýšlet, že bych chtěla úplně stejnou mourovanou a hravou a pak to přišlo, potkala jsem Felinku, je mourek a moc hodná, jsem moc ráda, že ji mám, ale přesto si na Hopinku vzpomenu a nedá mi to a přemýšlím nad tím. U Felinky jsem zažila panický strach, když přestala jíst a pít, byla ještě kotě, testy krve dopadly dobře a já věděla, že už nechci další mrtvolku pod libečkem,tak jsem toho strašně moc přečetla, až jsem narazila na webové stránky chovatelské stanice koček, kde se psalo, že kočky neodolají kuřecímu vývaru, byl tam i návod na vývar pro kočku, udělala jsem všechno přesně tak a dala ji na dno vývaru ještě kuřecí kousky a miláček to učuchal a začal pít a kousky vyjed a pak se pustila i do granulek a já měla šílenou radost a ještě jsem si z ní utahovala, tak ty jíš a piješ vodu a od kdy?....:-). Od té doby ji vývary dělám častěji a kdykoliv, když do ní chci dostat vlákninu jako kukuřici, hrášek, mrkev, rýži, ovesné vločky na lepší peristaltiku střev a funguje to, všechno sní co je ve vývaru a vývar vypije, když chci do ni dostat řasu KELP, tak ji dostává do masové konzervičky kuřecího masa ve vývaru a sní to ani o tom neví.To samozřejmě není nic proti tomu co jste musela prožívat Vy, ale chápu přesně, že už to zažít nechcete, protože stejně já jsem nechtěla, aby mi umřela další kočička jen proto, že přestala jíst. Co mám Felinku, tak si stále čtu, od této zkušenosti hodně je slabé slovo a nic nenechávám jen na veterinářích, vždycky jim s prominutím do všeho kecám(víc hlav, víc ví)-snažím se pomůct, naštěstí jsme zatím řešili jen banality (uši, oči, zuby).

Přeji Vám, aby Vám vaše kočičky dělaly jen samou radost a prospívaly ve zdraví.

Omlouvám se všem, kteří zažili ztrátu útulkové kočičky a rozhodli se po této zkušenosti si z útulku, už kočičku nevzít, protože, už stejné peklo nechtějí prožívat, zejména Fikovnici.

Děkuji Felinko. Přeji Vám, aby Vaše kočička Vám dělala jen radost! Omluvu přijímám.

Přidejte reakci

Přidat smajlík