Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

K...

24.5.2015 14:06
K...

XXX.XXX.156.6

Můžou pít králící dešťovou vodu místo pitné?

24.5.2015 14:38
chovatel  30

XXX.XXX.96.10

NE...v žádném případě..

24.5.2015 17:12
petruk

XXX.XXX.168.139

Mám svedenou dešťovou vodu do nádrže která je krytá před přímím sluncem a ve svodu je jednoduchý filtr proti nečistotám. Dešťovku dávám řadu let králíkům, slepicím i prasatům
a bez problémů. V přírodě jí také nemají z kohoutku.Navíc při dnešních cenách vodného+stočného, našem počtu zvířat a spotřebě...
U králíků navíc vodu upravuji okyselením.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2015 17:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

chovatel 30 napsal(a):
NE...v žádném případě..

Můžete vysvětlit proč ne?Dávám a taky bez problému.Určitě je lepší než ten hnus z kohoutku.Jinak dávám odstátou ze studny.

24.5.2015 20:23
leprechaunek

XXX.XXX.198.158

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můžete vysvětlit proč ne?Dávám a taky bez problému.Určitě je lepší než ten hnus z kohoutku.Jinak dávám odstátou ze studny.

Hnus z kohoutku. Mě už fakt vomejou.
Do středověku s váma, kdy se Evropou šířil mor a neštovice... třeba by vám došlo, k čemu jsou hygienické limity na pitnou vodu.
A zdůrazňuju, po osobní přítomnosti u rozboru cca 12 vzorků vody z vyhlášeného "hnus" města, že i ty "hnus" senzoricky vzorky byly stoprocentně v pořádku.

Stejně nevím, co na to brbláte, když celý národ pije cocacolu, balené minerálky a jako klenot koktejly z McDonaldu.
Ten "hnus z kohoutku" teda fakt sedí jako.

Kupujte králíkům kojeneckou vodu, cákněte do toho emanox a bude mír na světě...

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2015 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Milá dámo, asi by vás opravdu měli omýt aby jste se probrala.Jste trochu mimo mísu.Já se na něco ptala.Nejsem zvědavá na ty Vaše výplody a jděte s nimi někam.
Když bude potřeba, klidně jim tu kojeneckou vodu koupím .Jo a Emanox bych mým králíkům nedala, protože ho nepotřebujíTo že celý národ pije cocacolu, balené minerálky a jako klenot koktejly z McDonald ještě neznamená že piju Colu nebo ty Vaše zmíněné koktejly.
Dejte si studenou sprchu a přečtěte si pořádně dotaz a nebo nereagujte, když nevíte.

25.5.2015 06:44
horal

XXX.XXX.58.226

Ano či ne, to je pouze na Vás. Stejný dotaz máte i u slepic tak napřed k nim. Myslím že těm to tolik vadit nebude. U králika bych byl opatrnější, má jiné trávící ústrojí a je daleko náchylnější než slepice. Já jsem králikům dešťovku nikdy nedával. Né proto že bych nechtěl, ale neměl jsem potřebu. Vodu z kohoutku máme z vrtů a nikoliv upravovanou z řek. Záleží také jak dešťovku zachytáváte a do čeho. Déšť Vám spláchne vše ze střechy, ať je to prach, saze a jiné nečistoty. To vše v nádrži zahnívá a vytváří se různé bakterie a mnohdy se v ní množí komáři. Největší problém je asi síra. Oxid siřičitý a sirnatý se zachycují ve vodní páře a mění se na kyselinu sírovou, která z deštěm spadne na zem (kyselý déšť). Každý tvor si ale vytvoří protilátky skoro na cokoliv. Na tom je založena vakcinace. V Africe nebo Indii lidé pijí vodu z řek a nic jim není, našinec se v ní jenom vykoupe a může mít následky na celý život. Naskýtá se otázka co všechno v dešťové vodě může být a co z toho se může dostat do orgánů zvířat a co do svaloviny rsp. vajíček.

25.5.2015 15:24
chovatel  30

XXX.XXX.96.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můžete vysvětlit proč ne?Dávám a taky bez problému.Určitě je lepší než ten hnus z kohoutku.Jinak dávám odstátou ze studny.

Pokud si přečtete příspěvek od HoRALA, tak bych něco podobného napsal i já...pokud bych měl napájet zvířata dešťovou vodou, tak raději nebudu chovat nic...

25.5.2015 19:27
borax

XXX.XXX.91.21

chovatel 30 napsal(a):
Pokud si přečtete příspěvek od HoRALA, tak bych něco podobného napsal i já...pokud bych měl napájet zvířata dešťovou vodou, tak raději nebudu chovat nic...

No já bych dešťovou vodu taky neriskoval z důvodu velkého rizika bakteriálního znečištění.
Spekulovat poté proč mi hynou králíci? !

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.5.2015 20:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uznávám odpověď od horala.Fakt je že dešťovou vodu nikde neuchovávám.Když naprší dávám.Jak jsem psala jinak dávám studniční odstátou.Proč nechci dávar vodu z kohoputku?Je tam takové množství chloru, že je opravdu někdy nepitná.Králíci mi nehynou, s tím problém opravdu nemám.

25.5.2015 22:38
hodann

XXX.XXX.208.243

Já v deštové vodě pouze vařím brambory a dávám ji kachnám ke kupání.

26.5.2015 12:39
irena 42

XXX.XXX.45.2

Mám na zahradě na koupání kačen a hus nádobu s dešťovkou. Husy a kachny se občas z ní i napijí. Ale slepici, psa či kočky jsem tam nikdy neviděla pít, poctivě si chodí na pitnou do napáječky či kyblíku. Asi nejsou ta zvířata tak hloupá a instinkt jim radí. Králíkům bych nedávala.

Souhlasím se zdůvodněním Horala.

Faltusko - ten chlór vyprchá dřív, než dorazím s konví ke králíkárně. A po všech testech pitné vody v síti tady u nás pijeme doma jen tu pitnou z kohoutku. Výsledky lepší než u vody balené. Vlastní studnu nemám.

26.5.2015 15:42
qixi

XXX.XXX.147.147

Dažďovú vodu používam, len na naplnenie jazierka k prasatám, kačkám, aby sa v nej vykúpali, alebo s ňou polievam záhradu.
Keď si predstavím, že ten dážď, kým natečie do suda, tak poumýva pol strechy, na ktorú se... vtáky a aj iný bordel. Potom, tá voda, keď sa oteplí v tom sude, tak sa tam krásne vyvíjajú rôzne baktérie...atď
Teraz mal môj syn akurát na biologií laborky z dažďovej vody.Vraj sa to tam hemžilo...
a po čase, asi po troch dňoch zapáchala.
Takže ja neodporúčam, s dažďovou vodou napájať zvieratá, už tu bola raz taká téma, jedna pani sa pýtala, prečo jej hynú králiky nikto jej nevedel presne povedať, až sa potom sama ozvala, že prišla na to, že to bolo z pokazenej dažďovej vody.

26.5.2015 16:12
qixi

XXX.XXX.147.147

Ešte by som chcela dodať, že čo sa týka napájania zvierat, čistota vody, je velmi dôležitá, s nekvalitnou vodou, si privodíte velké zbytočné straty
A aj nádoby na vodu treba stále čistiť, nie dolievať!

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 16:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Děšťovku chytám do vany která je pod okapem.Vodu nechám natéct až po chvíli deště, až se spláchne prach a jiný binec ze střechy.Většinou už nateče čistá.Chápu to že se tvoří bakterie po určité době.Ovšem voda ve vaně není věčně.Jak jsem už psala výše, ještě jsem žádný ůhyn neměla, králíci mi nehynou z dešťovky, na kokci, mor, myxu atd.V tom problém nevidím.
Jinak náš německý ovčák se vody z kohoutku nenapije.Pije z vany a to asi taky o něčem svědčí ne?Když neprší je ve vaně studniční voda.Tu má náš pes nejraději.
Ono králíci asi neuhynou z dešťovky, ale asi je v tom jiný problém.Tož tak, každý máme jiný názor a nikomu ho neberu.
Jen jsem tím chtěla říct, že když dostane králík jinou, ne kontaminovanou vodu, tak určitě nepojde.To už by v přírodě žádná zvířata nežila.

26.5.2015 20:25
hona

XXX.XXX.112.10

Osobně se přikláním k vodě pramenité případně kohoutkové. Je to voda pitná a s chlorem problém není. Vyprchá velmi rychle.

Dešťová voda je většinou pitná rovněž, pominu-li nejen špínu ze střech, ale i vše, co pojme cestou z oblohy (saze, popílek, prach, síru, apod)

Větší problém u ní vidím jinde. Je příliš měkká a téměř bez minerálů... Nejvíce se krom zmíněných získaných nečistot podobá vodě destilované...

Kdo jste zkoušel pít destilku víte o čem mluvím... Kdo ne, doporučuji si to zkusit... nsbojte se, neotrávíte se... smajlík)

Nicméně přeji dobrou chuť!...

26.5.2015 22:44
tom.50

XXX.XXX.117.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děšťovku chytám do vany která je pod okapem.Vodu nechám natéct až po chvíli deště, až se spláchne prach a jiný binec ze střechy.Většinou už nateče čistá.Chápu to že se tvoří bakterie po určité době.Ovšem voda ve vaně není věčně.Jak jsem už psala výše, ještě jsem žádný ůhyn neměla, králíci mi nehynou z dešťovky, na kokci, mor, myxu atd.V tom problém nevidím.
Jinak náš německý ovčák se vody z kohoutku nenapije.Pije z vany a to asi taky o něčem svědčí ne?Když neprší je ve vaně studniční voda.Tu má náš pes nejraději.
Ono králíci asi neuhynou z dešťovky, ale asi je v tom jiný problém.Tož tak, každý máme jiný názor a nikomu ho neberu.
Jen jsem tím chtěla říct, že když dostane králík jinou, ne kontaminovanou vodu, tak určitě nepojde.To už by v přírodě žádná zvířata nežila.

Obdivuju váš názor, ničím nepodložený, neumíte ho rozumně zdůvodnit, ale trváte na něm.

Pes je d.bil schopný sežrat lidské h.vno a vypít vodu z louže s duhovými skvrnami od oleje a tak bych zrovna vlčáka jako indikátor nebral!

V přírodě zvířata pijí dešťovou vodu, ovšem z potoků a louží, kde dochází k samočisticím procesům díky přírodním břehům, rostlinám a kořenům stromů a travin a nepřetržité dotaci správných mikroorganizmů. Hlavně ale divoká zvířata pijí tuto vodu od začátku svého života a mají protilátky podobně, jako Indové, kteří pijí vodu z například Gangy, kde je pro Evropana smrtelné si i jen namočit malíček!

Ale klidně si zůstaňte v tom středověku, jak vám to trefně řekla ta slečna, kterou moc nemusím kvůli jejímu stylu, má ale úplnou pravdu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.5.2015 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ničím nepodložené?Nechcípou mi králíci.Nechcípou ani tehdy, když dostanou vodu ze studny.Je mi to záhadou jak je to možné že mám králíky v pohodě..Mě je jedno co si Vy nebo jiní myslí.U mě je podstatné že jsou zdraví a rostou.
Vy zase cpete do králíků granule aby jste je do 90 dnů vykrmil a je to jen a jen Váš problém a taky Vám ani nikomu jinému to nevyvracím.
Tak až si tu zase bude někdo stěžovat na úhyny, tak je to jasné, dostali dešťovku.Ach jo, jak nezodpovědné. .
A že se nenavážíte do "petruka" když sdílíme stejný názor?

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.5.2015 22:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

No nevím jak ostatní ale můj děda chová cca 50 let králíky a nikdy jin nedal dešťovku ze sudu/vany. Sama si pamatuji tu hnusnou vodu ve které jsou již mladí komáři. Nehledě na smrad ano to byla starší voda. Deštovku nedávaj ani psovi ani slepicím. Já sama dávám studniční a v zimě teplou studniční a nemám s tím problém. Ale jak je tu už psáno deštovka je měkká vhodnána zálivku květin. Tato voda má absenci minerálů a obsahuje jen sajrajt z ovzduší. Nehledě na to že ze síry může být déšť kyselí a to by králíkům asi moc nesedlo. I pro auta je to škodlivé a ničí to prý lak. Tak co to asi udělá s trávicím traktem zvířete? Takže já mám studniční a sem tam jim ještě přidám vitamíny. Krmím ovsem nebo do něj míchám i oves. vločky. Někdy použivám na namíchání i granule bez léčiv Energys Hobby Králík Champion. Nemám žádné výkrmovky. Takže ti co daj vodu z deště tak tu prosím pak nebrečte že vám vychcípal chov.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.5.2015 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ztracená...ještě mi nikdy žádný nechcípl z důvodu podání děšťovky, to už bych měla dávno a dávno prázdnou králíkárnu smajlíkcož nyní opravdu nemám.Už jsem to tu psala, že mi nezdechají ani na nic jiného.Dokonce ani na kokci neJenže tady si asi lidi přečtou a reagují jen na to, co se jim hodí..Čím to asi bude, že si na diskuzi spousta chovatelů stěžuje na úhyny králíků?Je to špatném krmením nebo se mylím?Ještě jsem tu nečetla že by si někdo stěžoval že po podání dešťovky mu zdechají a co s tím mají dělat.. Potom komáři ve vodě nejsou a dešťovka nesmrdí.Neboď já např.vodu neskladuji.Psát to tu pořád dokola nemá cenu.

30.5.2015 14:14
petruk

XXX.XXX.168.139

Musím se zastat, faltusky" protože zastávám stejný názor.Chováme králíky cca 20 let a v kotcích máme neustále (podle nových vrhů) zhruba 60-100 králíků.
Jak už jsem tu psal, dešťovku napouštíme přez jednoduchý filtr do kryté nádrže v které se voda
neustále mění vzhledem k většímu počtu zvířat.(prasata, drůbež, králíci)
Naši králíci tedy nedostávají vodu z kohoutku, zrovna tak jako ji nedostává králík divoký nebo zajíc polní.Přikládám foto a ptám se, vypadají naši králíci při pití dešťové vody nějak zle?
Myslím si, že asi lépe jak praž...někde v Dejvicích po požití vody z kohoutku.
Ještě bych dodal, že králíci nám nehynou(a pokud nám padou 1-2 mladí králíci za rok při tak velkém počtu, je to změnou, přechodem na jiné krmení) vrhy máme početné (9-14) a přírůstky pěkné.Chovu zdar!

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.5.2015 16:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Petruk:on vám tu stejně nikdo neuvěří že jsou to vaší králíci, neboď vy je musíte mít přece vyzdechané ne? Přiznejte se, kde jste si je vypůjčil? .Já teď budu porážet asi 15 kousků a další za 3 týdny.Všechny jsou opravdu moje. .
Jo teď mám 8 mladých od jedné samičky, tři týdny staré.Mrtvá samice asi neporodí že?
Petruku, tady je zbytečné reagovat, ale na druhou stranu se alespoň zasmějeme ne?Jo právě tu byla krásná bouřka, tak jdu dát micanům čerstvou vodičku smajlík smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.5.2015 17:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já pouze napsala svůj názor. Dešťovku nepoužívám ani moje okolí. Přiznám se že kdybych králíky jedla a řekl mi někdo že ho někdo napájel vodou z deště tak bych to nedala snad ani psovi. Když si uvědomím co v té vodě bude obsaženo a co přechází do masa. No brr... Sama mám vodu z naší studni která je nezávadná jelikož jí máme kontrolovanou.

30.5.2015 18:47
mustela.erminea

XXX.XXX.236.1

Kdyby to člověk chtěl brát tak striktně, tak nemůže v dnešní době jíst opravdu nic. Můj osobní názor je ten, že např. "sajrajty-konzervanty" obsažené v granulích, které tu cpe králíkům horem dolem většina diskutérů, kuřatech z Číny, zelenině ze Španělska, atd. atd. jsou mnohem škodlivější, než ty, co jsou obsažené v dešťové vodě...

30.5.2015 19:50
borax

XXX.XXX.91.21

mustela.erminea napsal(a):
Kdyby to člověk chtěl brát tak striktně, tak nemůže v dnešní době jíst opravdu nic. Můj osobní názor je ten, že např. "sajrajty-konzervanty" obsažené v granulích, které tu cpe králíkům horem dolem většina diskutérů, kuřatech z Číny, zelenině ze Španělska, atd. atd. jsou mnohem škodlivější, než ty, co jsou obsažené v dešťové vodě...

Obávám se, že planeta země není dostačující místo pro Váš život!:'(.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.5.2015 21:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zde na tomto vlákně:https://www.ifauna.cz/kralici/diskuse/detail/2939449/uhyn-kraliku#a2940780 si chovatelé stěžují na úhyny, že by všichni podávali dešťovku?

silonka

10.6.2015 00:54
silonka

XXX.XXX.250.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Petruk:on vám tu stejně nikdo neuvěří že jsou to vaší králíci, neboď vy je musíte mít přece vyzdechané ne? Přiznejte se, kde jste si je vypůjčil? .Já teď budu porážet asi 15 kousků a další za 3 týdny.Všechny jsou opravdu moje. .
Jo teď mám 8 mladých od jedné samičky, tři týdny staré.Mrtvá samice asi neporodí že?
Petruku, tady je zbytečné reagovat, ale na druhou stranu se alespoň zasmějeme ne?Jo právě tu byla krásná bouřka, tak jdu dát micanům čerstvou vodičku smajlík smajlík

Souhlasím s faltuska, také dávám dešťovku - pokud je čerstvě nateklá. Je samozřejmé, že nebudu dávat třeba týden starou. Nejsem žádný velký chovatel, je to jen mé hobby, ale dešťovku neřeším. Dávám králíkům vše - když říkám chovoatelům co všechno mí králíci dostanou, tak někdy asi nechápou. Tak jako člověk má mít od každého něco a všeho smírou, tak to také tak preferuji u králíků. Dostávají vše - oves, ječmen, kukuřice, namočený hrách, pšenice, ovesné vločky, tvrdý chleba a pečivo, zeleninu, lupení z ní ze zahrady, když vypleji záhony, seno, trávu i když zmokne, jetel. vojtěšku, rostliny hrachu i třeba suché fazole, větve ovocných stromů, bříza, lípa, javor, veškeré byliny, lupení jahodníku ze zahrady a jiné a jiné rostliny, a že by mi odcházeli králíci se nedá říct. Tím nechci tvrdit, že někdy se stane a neodejde, to ne. Ale vůbec ne v nějakém velkém množství, jeden třeba dva, nic víc. Neočkuji na nic a králíci jsou v poho. Myslím, že spostu protilátek a všeho si vezmou z bylinek, trávy atd.
Beru to tak jak u lidí, všechno má být s mírou. Chovatelům se to asi líbit nebude, ale u mě to tak funguje a určitě a tím nic měnit nebudu. Jsem spokojená tak jak to je, je to koníček a zábava a jsem ráda, že to tak je, žádné speciální krmení a jiné věci neřeším, zatím se mi takto daří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2015 07:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Silonko, to jste si zde na Fauně zadělala na pořádný průšvih. Jen počkejte do večera a uvidíte co všechno se sveze na Vaši hlavu.Ukamenují Vás tu hlavně mazlíčkáři a tak zvaní nej nej chovatelé .

13.6.2015 18:28
fawnalee

XXX.XXX.229.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já pouze napsala svůj názor. Dešťovku nepoužívám ani moje okolí. Přiznám se že kdybych králíky jedla a řekl mi někdo že ho někdo napájel vodou z deště tak bych to nedala snad ani psovi. Když si uvědomím co v té vodě bude obsaženo a co přechází do masa. No brr... Sama mám vodu z naší studni která je nezávadná jelikož jí máme kontrolovanou.

Takže jíte výhradně jen maso? Asi jo, že. Napájené vodou ze studny, jak jinak. Protože veškeré rostlinstvo taky "chlastá" dešťovku jak o život, takže je logické, že něco tak odporného byste jistojistě nepožila

13.6.2015 18:39
ebrasa

XXX.XXX.240.22

Když to tady tak čtu, tak asi hned zítra(až přestane pršet) vyvedu pod zahradou na kraji pole trubku s městskou vodou, aby zajíci a bažanti nemuseli pít tu hnusnou dešťovku.

27.10.2016 18:44
fanusikhybridov

XXX.XXX.45.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děšťovku chytám do vany která je pod okapem.Vodu nechám natéct až po chvíli deště, až se spláchne prach a jiný binec ze střechy.Většinou už nateče čistá.Chápu to že se tvoří bakterie po určité době.Ovšem voda ve vaně není věčně.Jak jsem už psala výše, ještě jsem žádný ůhyn neměla, králíci mi nehynou z dešťovky, na kokci, mor, myxu atd.V tom problém nevidím.
Jinak náš německý ovčák se vody z kohoutku nenapije.Pije z vany a to asi taky o něčem svědčí ne?Když neprší je ve vaně studniční voda.Tu má náš pes nejraději.
Ono králíci asi neuhynou z dešťovky, ale asi je v tom jiný problém.Tož tak, každý máme jiný názor a nikomu ho neberu.
Jen jsem tím chtěla říct, že když dostane králík jinou, ne kontaminovanou vodu, tak určitě nepojde.To už by v přírodě žádná zvířata nežila.

Tak uz viem z coho ti hylačci tak dobre rastu

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2016 19:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

To víte že mi hyláčci rostou k mojí spokojenosti a hlavně mi nezdechají a to tady spoustu lidí se..re a já jsem tomu ráda, víme pane fanušik a Vám podobní?

No a jinak mojí králíci nepijí když měsíc i déle neprší.Jsou naučení že musí vydržet bez pití než naprší.

27.10.2016 23:02
horal

XXX.XXX.202.176

Faltusko, doufám že to byl vtip. To nemůžete myslet vážně, měsíc bez vody a pak je nacpat dešťovkou.

28.10.2016 07:27
horal

XXX.XXX.202.176

Jak je to s příjmem tekutin u králíků, kteří přijímají čerstvou šťavnatou stravu
0
By Zuzana Bohdalová on 15.8.2016 Chovatelství

Nemáte zcela jasno v tom, zda musí mít králík k přijímané čerstvé šťavnaté stravě ještě vodu k pití? Pak je dnešní článek určen právě pro vás a všechny nerozhodné chovatele králíků. Podíváme se v něm na to, jak je to s pitným režimem králíka. Zaměříme se nejen na typy přijímané stravy, ale i na různá období jeho života a také na jeho stravu v odlišných částech roku.
Vyvracíme mýtus

Možná právě v létě se většina chovatelů domácích mazlíčků více zamýšlí nad otázkou pitného režimu. V létě tuto otázku řešíme ještě intenzivněji, než v kteroukoli jinou roční dobu. Co se králíků týče, měl by být již jednou provždy vyvrácen mýtus o tom, že králík krmený šťavnatými krmivy nepotřebuje žádnou další vodu k pití.
Bez tekutin to nejde

U králíků, stejně jako například u psů či koček, je voda jednou z nejdůležitějších složek nezbytných pro organismus. Díky vodě v těle dokážou malí králíci rychle růst a dospělí králíci dobře trávit svou potravu. Pravdou je, že chybí-li králíkovi dostatek tekutin, zhoršuje se celkově jeho zdravotní stav a přijímaná strava je pro něj mnohem obtížněji stravitelná. Potřeba vody je u králíků tedy značná. Navíc králíci mohou reagovat citlivě i letní vysoké teploty a sluneční záření. V těchto dnech se jejich spotřeba vody logicky ještě zvyšuje.


Králík a pitný režim

Králík a pitný režim
Králík potřebuje celodenní přístup k vodě

Má-li králík k vodě přístup po celý den, je to ideální situace. Nejvyšší spotřebu vody má pochopitelně kojící nebo březí samice králíka. Také u větších plemen králíků potřeba vody stoupá. Letní období je tak oproti zimnímu náročnější na spotřebu vody. Jak tedy dopřát králíkovi dostatek čerstvé vody každý den? Pořiďte mu v některé ze specializovaných prodejen napáječku. Vodu v ní měňte každý den. Napáječka je ideální způsob, jak králíkovi zajistit čistou vodu. Do napáječky se nedostane ani krmivo, ani podestýlka. Napáječka se pochopitelně musí každý den vyplachovat horkou vodou, aby se v ní nemnožily bakterie. Dávejte králíkovi na pití vždy vodu pokojové teploty.
Víte, že?

• Nabízíme-li králíkovi vodu pouze výjimečně, například za horkého počasí, může se stát, že jí zkonzumuje nárazově velké množství. Pokud je zároveň rozehřátý, může pak u něj dojít ke kolapsu. Z toho důvodu je vhodnější, aby měl králík vodu celodenně kdykoli ji potřebuje a netrpěl tak žízní. Jednorázové zatížení organismu králíka velkým objemem vody může způsobit zatížení jeho krevního oběhu a také selhání ledvin.
• V důsledku chybějící vody u králice, která má mláďata, může dojít ze strany králičí matky dokonce ke kanibalismu.
• Jak určit orientačně denní potřebu pitné vody pro králíka? Množství vody má odpovídat dvojnásobnému množství podaného suchého krmiva za den.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.10.2016 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro Horala,
no samozřejmě že jsem to nemyslela vážně, předpokládala jsem že to všichni přejdou bez komentáře
Nemyslíte že by králíci pozdechali na dehydrataci?Docela jste mě po ránu rozesmál.
Jinak raději bez komentáře smajlík.

Klara345

30.5.2017 17:10
Klara345

XXX.XXX.65.67

Hezký den, taky bych děšťovou vodou králíky asi nenapájela, my ji využíváme na zalévání zahrady a pokojových kytek a taky na splachování záchodu, přičemž ji čerpáme přes domácí vodárnu. Sice to byla investice, ale už teď se nám bohatě vrací. Pokud byste taky budovali, doporučuji vybírat z https://www.cerpadlabezstarosti.cz/150-domaci-vodarny :) V obchodě nám se vším poradili a zboží dodali už druhý den.

30.5.2017 19:05
borax

XXX.XXX.91.21

Klara345 napsal(a):
Hezký den, taky bych děšťovou vodou králíky asi nenapájela, my ji využíváme na zalévání zahrady a pokojových kytek a taky na splachování záchodu, přičemž ji čerpáme přes domácí vodárnu. Sice to byla investice, ale už teď se nám bohatě vrací. Pokud byste taky budovali, doporučuji vybírat z https://www.cerpadlabezstarosti.cz/150-domaci-vodarny :) V obchodě nám se vším poradili a zboží dodali už druhý den.

Komerční sdělení?
Admin by to měl přehodnotit....

30.5.2017 21:21
Lhoťák od Kladna

XXX.XXX.144.172

Zdravím všechny,
pro dobro svěřenců se tu kolikrát odehrává ostrý třídní boj :o)

1. voda z kohoutku, ano chlor opravdu poměrně rychle vyprchá, ale třeba probiotika se dávají do 24 hodin odstáté/ logicky důvod to má

2. studniční/ ok, ale otázka co se děje s vodou od rozboru do rozboru/ myslím, že i do studny se může cokoli dostat z polí, hnojiva apod. /není 100procentní jistota

3.dešťová, záleží jak stará, v jaké oblasti apod.

Pravdou je, že dávám kohoutkovou a studniční. Ale nevidím důvod proč by i Faltuška a další nemohli odchovávat naprosto vpohodě na dešťové.
V řadě parametrů není dešťovka ideální/ to tak je. Ale škodí to? Je to jen doměnka. Kdo to máte podložené?

Chci říct, že každý má kus pravdy a osobně se přikláním k názoru níže:

mustela.erminea
Kdyby to člověk chtěl brát tak striktně, tak nemůže v dnešní době jíst opravdu nic. Můj osobní názor je ten, že např. "sajrajty-konzervanty" obsažené v granulích, které tu cpe králíkům horem dolem většina diskutérů, kuřatech z Číny, zelenině ze Španělska, atd. atd. jsou mnohem škodlivější, než ty, co jsou obsažené v dešťové vodě...

30.5.2017 22:12
bonaventur

XXX.XXX.102.111

Chovám na záhradke a denne nosím dva kanistre čerstvej pramenitej vody. Ani ma nenapadlo používať dažďovú vodu na iné ako na polievanie záhradky. Pripúšťam, že po určitej úprave filtrovaním by to šlo. Ale ja to radšej nebudem skúšať.

(Inak s tým psom je to tak. Denne dostáva čistú vodu, aj napriek tomu vždy keď ho vypustím samé prvé sa letí napiť z vaničky dažďovej.).

30.5.2017 22:59
horal

XXX.XXX.202.176

Když už se opět obnovilo toto téma já bych k tomu dodal jenom malý příklad. Zdravotníci varují jak je škodlivé kouření, dokonce nám už zakazují kouřit v restauracích a podobně. Přesto možná polovina národa kouří. Někomu to ublíží, někdo přestane jako já (už 12 let) ale jsou silní kuřáci kteří se dožívají vysokého věku a kouření na jejich zdraví nemá žádný vliv. Proto i dešťovku kdo chce ať používá, když to zvířatům podle nich nevadí. Já osobně bych ji králikům nedal. Neni to rada, pouze můj osobní názor.

Neregistrovaný uživatel

31.5.2017 07:42
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.242.18

Ráda se přidám, naše vesnice má vlastní studny ve skále, kde čerpáme vodu, nevím zda je nějak upravovaná ještě chlorem, ten z ní nijak necítím, ale je hodně ale opravdu hodně tvrdá, museli jsme si koupit domů filtrační skleněné konvice, protože se to prostě nedalo pít, z konvice je lahodná, jemná a perfektně chutná. Myslíte že ta tvrdá voda králíkům uškodí? a nejen králíkům ale i slepicím?

Maserek

31.5.2017 08:59
Maserek

XXX.XXX.10.70

Tak tvrdá voda je převážně z vápníku a horčíku. Takže si myslím, že jim to neuškodí. Ale pokud to máte v obci jako vodovod, tak určitě musí mít udělaný rozbory té vody. Tak si to zkuste zjistit jaké jsou hodnoty a podle toho uvidíte. Chlor atd. se přidává jen kvůli množení bakterií. Jinak na tu přemíru filtrace vody taky pozor, ať si z toho neděláte destilku, to pak při dlouhodobém užívání je na zdravotní problémy, jelikož tělo tyto minerály potřebuje a přijde mi na palici si vodu z kohoutku filtrovat, abych pak kupoval minerálky v PETkách :)

Jinak k tématu za mě. Dešťovku mám taky na zahradě, ale králíkům dávám vodu z řádu. Ale třeba pes a kočka tu dešťovku normálně pijou a nic jim není, takže by to králíky asi taky nezabilo :) Spíš mě jde o to, že to splavuje do nádrže všechno možný ze střechy, a´t už jde o prach a pyl, tak když už toho budu jít, tak to do nich nebudu cpát.

Neregistrovaný uživatel

31.5.2017 09:17
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.242.18

Tak ty uhlíkové filtry nebo co tam je v té konvici zachycují spíš ten vodní kámen ne minerály. Balenou vodu z plastu bych nikdy nepila, fujky. Hodně dlouhou dobu mi trvalo než jsme sehnala filtrační konvici skleněnou, protože téměř všechny jsou z plastu, ikdyž prej z nezávadného, tak jsem na plast už alrgická...i jogurty kupuju ve skle. Doufám že úplnou destilku teda nepijeme

Chovatel Láda

31.5.2017 11:32
Chovatel Láda

XXX.XXX.97.68

horal napsal(a):
Když už se opět obnovilo toto téma já bych k tomu dodal jenom malý příklad. Zdravotníci varují jak je škodlivé kouření, dokonce nám už zakazují kouřit v restauracích a podobně. Přesto možná polovina národa kouří. Někomu to ublíží, někdo přestane jako já (už 12 let) ale jsou silní kuřáci kteří se dožívají vysokého věku a kouření na jejich zdraví nemá žádný vliv. Proto i dešťovku kdo chce ať používá, když to zvířatům podle nich nevadí. Já osobně bych ji králikům nedal. Neni to rada, pouze můj osobní názor.

Nejen zdravotníci varují že kouření je škodlivé, to říká i Selský rozum...
Kde jste přišel k číslu že polovina národa kouří? Že se někteří kuřáci
dožívají vysokého věku, to jsou jenom jedinci...Dneska jsem se stavil před
odjezdem vlaku v Nádražní hospodě, kde se běžně kouřilo, nikdo nenadával
a v hospodě bylo čisto...kultůra pohostinství půjde nahoru...
Dešťovka patří na zalévání a ne králíkům - atd...

31.5.2017 13:54
JanaKostelec

XXX.XXX.117.11

V naší vesnici žije 30 dospělých, z toho 7 kuřáků. Slabá čtvrtina.

31.5.2017 14:21
zitdanka

XXX.XXX.115.110

Dobrý den, to byste se divil, ale v tomto parnu při krmení zeleným je potřeba vody poloviční než když zjara a v zimě jede jen seno.Kdybych dávala i na noc trávu což nedělám, mají seno, tak snad ani nepijí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2017 15:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak ty uhlíkové filtry nebo co tam je v té konvici zachycují spíš ten vodní kámen ne minerály. Balenou vodu z plastu bych nikdy nepila, fujky. Hodně dlouhou dobu mi trvalo než jsme sehnala filtrační konvici skleněnou, protože téměř všechny jsou z plastu, ikdyž prej z nezávadného, tak jsem na plast už alrgická...i jogurty kupuju ve skle. Doufám že úplnou destilku teda nepijeme

A co myslíte že je vodní kámen?

Horákyně přechytralá

31.5.2017 16:14
Horákyně přechytralá

XXX.XXX.237.229

Prevít! Co vám rozbil pračku. Tak, tak, Calgon na něj...

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.5.2017 16:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horákyně přechytralá napsal(a):
Prevít! Co vám rozbil pračku. Tak, tak, Calgon na něj...

To také ale hlavně vápník a hořčík, které tělo potřebuje.

Jen kousíček z článku dTestu. Voda a látky žádoucí.

Voda je základní životní potřebou a v lidském těle hraje nezastupitelnou roli. Rozpouští živiny a jejich štěpné produkty, přenáší je na místa určení, umožňuje jejich vstřebávání i vylučování nepotřebných látek, zajišťuje zachování tělesné teploty. A hlavně, což si málokdo uvědomuje, je jedním z důležitých zdrojů dvou základních a pro tělo životně nezbytných prvků – vápníku a hořčíku.

Čím více obsahuje voda vápníku a hořčíku, tedy čím je tvrdší, tím lépe pro tělo. A naopak čím je měkčí, tím hůře pro tělo, především pro tepny a srdce.

Kišťálová studánka

31.5.2017 16:53
Kišťálová studánka

XXX.XXX.221.231

O vodě víme prdlajs - stačí se podívat zde v diskusi, a jak do toho druhým rádi kecáme.

Lidi už dnes ke štěstí potřebují jen posranoubotu, makrelu, makaróna, nějaký ty čmoudíky, prdíky, hehe a sláva na veřejnosti,... zabývat se vodou není in nebo naopak příliš in - vyber si, brzy beztak nebude - tvrdí nám komu se to zrovna hodí, víno a olej zůstane bez omezení - to bylo slíbeno a ten slib platí, stejně jako že dostane napít (i vodu, neb ji potřebuje k životu) zdarma každý kdo má žízeň a napít se chce.

Ale jestli máte potřebu to dále řešit, pokračujte... hlavně aby pršelo, přiměřeně.

31.5.2017 16:57
JanaKostelec

XXX.XXX.117.11

Kišťálová studánka napsal(a):
O vodě víme prdlajs - stačí se podívat zde v diskusi, a jak do toho druhým rádi kecáme.

Lidi už dnes ke štěstí potřebují jen posranoubotu, makrelu, makaróna, nějaký ty čmoudíky, prdíky, hehe a sláva na veřejnosti,... zabývat se vodou není in nebo naopak příliš in - vyber si, brzy beztak nebude - tvrdí nám komu se to zrovna hodí, víno a olej zůstane bez omezení - to bylo slíbeno a ten slib platí, stejně jako že dostane napít (i vodu, neb ji potřebuje k životu) zdarma každý kdo má žízeň a napít se chce.

Ale jestli máte potřebu to dále řešit, pokračujte... hlavně aby pršelo, přiměřeně.

Není vám poněkud horko? Pijete dostatečně? Nerozumím vám dobře.

Vodník ze studánky

31.5.2017 17:08
Vodník ze studánky

XXX.XXX.237.244

Díky Bohu piji z plna hrdla i okolní dobytek a ostatní zvěř. Vy také?

Napijme se přátelé všichni pořádně ať už z kaluže, nebo vylepšené calgonem,... co nám komu pít náleží. Věřím, že na světě bude hned lépe.

31.5.2017 20:15
mirbart

XXX.XXX.45.71

Já používám dešťovou vodu jaku užitkovou. Voda teče do sběrné jímky a potom přes. pískový filtr do potrubí, které je též vyvedeno do králíkárny kde beru vodu k napájení králíků a slepic již řadu let. Nikdy nebyl žádný problém. Veškerou vodu nechávám 3-4 ročně překontrolovat v autorizované laboratoři.
1x voda s vodovodního potrubí
1x voda s vodovodního potrubí přes ÚV lampu
1x dešťová voda do jímky přes pískový filtr

a výsledek neustále se opakující již několik let:

voda s vodovodního potrubí nevyhovující (obsahuje prvoky)
voda s vodovodního potrubí přes ÚV lampu bez závad
dešťová voda z jímky přes pískový filtr bez závad

a těď si vyberte která je nejlepší.

Honza 2002

1.6.2017 09:23
Honza 2002

XXX.XXX.225.230

borax napsal(a):
Komerční sdělení?
Admin by to měl přehodnotit....

Komunistickej štbák udavač ty komerčni zdelení patříš do mýdla.

2.6.2017 19:42
borax

XXX.XXX.51.88

Honzíku, Honzíku.
Ty jsi takové telátko. Neumíš opsat ani slovo.
Ve slově sdělení je opravdu S.
Pomocná škola?
Nech to být..na to nemáš intelekt.

7.6.2017 13:25
Debustr

XXX.XXX.11.158

Jejejeje, tady se to zase zvrhlo !
Hele mě tahle debata přijde zbytečná.
Případná kontaminace je samozřejmě záležitostí oblasti a stavu střech a pod. To ale není vůbec to nejdůležitější. Za naprosto stěžejní bych viděl to, co už tu říkal HONA a to je, že dešťovka je demineralizovaná a tak není vhodná k dlouhodobé konzumaci kýmkoliv. Což neznamená, že se tím nedá vyřešit nějaká krize, ale standardní napájení bych nedoporučil.

PS: nechcete si na to hašteření založit nějaké zvláštní vlákno? smajlík

4.4.2020 20:12
jrl13

XXX.XXX.103.33

tak toto téma mně ani nenapadlo, dávám dobytku výhradně dešťovou uchovávanou v neprůhledných nádržích. studna nám totiž vysychá. slepice určitě bez potíží, králík - to jste mne zvyklali. ale třeba za rok 2019 jsem neměl ani jeden úhyn a jen na deš´tové. letos stejný voda a úhyny jak na páse, takže vodou to asi nebude ( bydlíme ale na kraji obce u lesa, takže asi ta deš´tovka bude jiná nežli ve městě nebo větší obci )

5.4.2020 09:36
horal

XXX.XXX.13.30

Diskutuje se tady už 5 let o dešťové vodě. Já nejsem odborník ani na výživu ani na chemii či další obory do kterých spadá napájení dešťovou vodou zvířata. Ale něco o tom vím. Pomineme li co všechno na sebe nabalí než ji v něčem zachytím tak dešťová voda je de facto přírodní destilovaná voda prostá všech minerálů hlavně vápníku, který je důležitý pro téměř všechno tvorstvo světa ba i rostliny. Pokud jde o králíky tak nedostatek vápníku může způsobovat třeba svalové křeče a tím i náhlou smrt, něco jako infarkt, samice může požírat mláďata, zpomalený růst mláďat, křehké kosti, různé anomálie v růstu a další potíže v chovu. To, že to není až tak znatelné může být proto, že dešťovka není k mání celoročně a musí se přistoupit občas i k napájení studniční vodou. Pořád se ale vyskytují v diskuzích témata o náhlém úmrtí králíka, o požírání mláďat, o úmrtí králíčat do odstavu, přitom to může mít na svědomí nedostatek vápníku.
Nevím konkrétně ve vašem případě jaký význam má pro vás otevírat tohle téma. Píšete, že bydlíte na kraji obce a napájíte pouze dešťovkou, přitom jste neměl žádný úhyn. V podstatě můžete mít pravdu, protože vám vlastně nemělo co uhynout. Přitom právě ta dešťovka by to mohla mít na svědomí.
jrl13
Napsat zprávu
10.5.2019 10:28
jrl13
XXX.XXX.103.33

už skoro 2 roky se mi nedaří odchovat mladé do odstavu. nyní jsou už jen na seně a stejně postupně hynou. nenafouknutí, nic viditelně nemají a cca co 1-2 dny vždy jeden mrtvý. přešel bych na něco jiného co žere seno, ale nic mne nenapadá, všechna jiná zvířata jsou už moc velká.

Přidejte reakci

Přidat smajlík