Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
26.11.2022 06:05
Danny94

XXX.XXX.133.54

Dobrý den,
Mám dotaz na zkušenější chovatele. Máte někdo zkušenost s koupí půlročního králíčka? Jedná se o zakrslého beránka, samečka s PP od chovatele. Prošel výstavou a je uchovněný, což úplně není info pro mě, jelikož chci pouze zdravého mazlíka. Ale chci se zeptat jestli si takový králíček zvykne na nové majitele a nové prostředí, není už moc starý? Vím, že běžně se králíčci zakrslých plemen dávají do nových domovů v 10 týdnech, proto se trochu bojím aby tenhle neměl problém si zvyknout. Předem moc děkuji za odpověď, případně rady jak by mu šlo životní změny zpříjemnit.

26.11.2022 12:25
Tets

XXX.XXX.112.139

Dobrý den,

nejsem "zkušenější chovatel", svého prvního králíka (a první zvíře v životě) mám cca 2,5 měsíce. Vypadá jako normální králík, krátká srst, uši nahoru. Plemeno netuším, ostatně ani pohlaví zatím ne.
Ale - vyhrál jsem jej v tombole (pro účast mu prý muselo být nejméně 6 měsíců) na místní výstavě králíků a drůbeže, donesl v papírové krabici domů kde jsem neměl připraveno vůbec nic, takže než jsem sehnal klec (sobota odpoledne na malém městě, spíš vesnici) byl pár hodin ve vaně s trochou sena a miskou s vodou. Pak byl asi tři dny v kleci v kuchyni, než jsem klec přemístil na finální místo (mám ji cca 80 cm od postele). Už pátý den měl přes den pokud jsem byl doma klec otevřenou a mohl ven (trvalo to než se osmělil).
Teď má klec otevřenou pořád (i přes noc a i když nejsem celý den doma), je to sice pořád "plašák", ale už se občas nechá pohladit a klidně se vyvalí kousek ode mě když sedím u počítače. Sednu na zem, přijde, olizuje a "ohryzkává" mě. Vyměšuje jen v kleci, mimo, když nepočítám vykopnuté jsem našel za celou dobu cca tři bobky. Je to zlatíčko.
A hlavně, myslím že to je králík od králíka, každý je jiný. Pokud mu dáte náležitou péči, podle mě problém nebude.

27.11.2022 02:46
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Danny94 napsal(a):
Dobrý den,
Mám dotaz na zkušenější chovatele. Máte někdo zkušenost s koupí půlročního králíčka? Jedná se o zakrslého beránka, samečka s PP od chovatele. Prošel výstavou a je uchovněný, což úplně není info pro mě, jelikož chci pouze zdravého mazlíka. Ale chci se zeptat jestli si takový králíček zvykne na nové majitele a nové prostředí, není už moc starý? Vím, že běžně se králíčci zakrslých plemen dávají do nových domovů v 10 týdnech, proto se trochu bojím aby tenhle neměl problém si zvyknout. Předem moc děkuji za odpověď, případně rady jak by mu šlo životní změny zpříjemnit.

Myslím, že vždy je lepší králík od chovatele než ze zverimexu (dělala jsem vedoucí a sama králíky chovám). Je to opravdu králík od králíka, ale to co chodí na prodejny, tomu rozhodně nemůžete věřit, kolik tomu zvířeti je... Takto aspoň přesně víte věk a pokud byl na výstavě, máte i jistotu zdravotního stavu a díky rodokmenu víte, že není sprsklý kde s čím. Za mě samé výhody. Ono řešit pak nemoce u veterináře je drahá sranda a hlavně málo který veterinář se v králících vyzná, takže z vás kolikrát tahají peníze a ještě skončíte bez králíka. Můžete mít mladého králíka a nezvykne si stejně, takto jsem to měla u své první samice/mazlíka. Byla 2 měsíční, když jsem si ji brala, ale byla to byla prostě netýkavka a můžete mít králíka staršího a mazlivého, takto si adoptovala králíka moje mamka, věk neznámý, minimálně 2 roky už měl ale. Není každý stejný a ani to, že budete mít králíčka od "miminka" vám nezaručí, že to bude mazel. Já mám momentálně králíka, kterého jsem si odkrmila pipetkou, už je mu 8 let a pokousal i moje spolubydlící na studiích a už i moje nejmladší dcera 10ti měsíční měla kousanec na ruce. On má období, kdy by se pořád mazlil, chodí za mnou na gauč se mazlit každý večer, ale jinak je to kousavý retard, někdy se ho bojím i já a to je to zakrslík, co má 1 kilo. 😂

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
Myslím, že vždy je lepší králík od chovatele než ze zverimexu (dělala jsem vedoucí a sama králíky chovám). Je to opravdu králík od králíka, ale to co chodí na prodejny, tomu rozhodně nemůžete věřit, kolik tomu zvířeti je... Takto aspoň přesně víte věk a pokud byl na výstavě, máte i jistotu zdravotního stavu a díky rodokmenu víte, že není sprsklý kde s čím. Za mě samé výhody. Ono řešit pak nemoce u veterináře je drahá sranda a hlavně málo který veterinář se v králících vyzná, takže z vás kolikrát tahají peníze a ještě skončíte bez králíka. Můžete mít mladého králíka a nezvykne si stejně, takto jsem to měla u své první samice/mazlíka. Byla 2 měsíční, když jsem si ji brala, ale byla to byla prostě netýkavka a můžete mít králíka staršího a mazlivého, takto si adoptovala králíka moje mamka, věk neznámý, minimálně 2 roky už měl ale. Není každý stejný a ani to, že budete mít králíčka od "miminka" vám nezaručí, že to bude mazel. Já mám momentálně králíka, kterého jsem si odkrmila pipetkou, už je mu 8 let a pokousal i moje spolubydlící na studiích a už i moje nejmladší dcera 10ti měsíční měla kousanec na ruce. On má období, kdy by se pořád mazlil, chodí za mnou na gauč se mazlit každý večer, ale jinak je to kousavý retard, někdy se ho bojím i já a to je to zakrslík, co má 1 kilo. 😂

Promiňte, ale když nemám na veterináře, tak si nepořizuji zvíře. Nebo když nemám aspoň rezervu na jeho utracení. Jako třeba ve vedlejší sekci, kde někdo řeší finance za morče.

27.11.2022 09:08
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Promiňte, ale když nemám na veterináře, tak si nepořizuji zvíře. Nebo když nemám aspoň rezervu na jeho utracení. Jako třeba ve vedlejší sekci, kde někdo řeší finance za morče.

Ježíš, už zase? 🤦 Představte si, že párkrát jsem s králíkem na veterině byla, ale diagnóza byla dost často úplně mimo. Ale úplně. Oni mají prostě univerzální postup a buď to vyjde nebo ne. Proto jsem postup nejdříve konzultovala s předsedou ČSCH a u veterináře se vyloženě hádala o tom, co po něm chci a že nic jiného nechci. Jednou jsem kvůli tomu musela odjet i jinam, kde mi vyhověli. Jinak by tady králík už minimálně 4x nebyl, kdybych dala na ně. A stejné to bylo i když jsem žila na Moravě, tak i v Čechách. Jako je málo veterinářů přes papoušky, tak je i dost málo veterinářů opravdu dobrých přes králíky. Proto je vhodné nemít králíka, o kterém nevíme, zda je vyprodukovaný v počtech do zverimexů, kteří mají kolikrát křivé zuby a různé predispozice k nemocem, nehledě na to, že tam označují za zakrslíka každého králíka, načež vám tvrdí, že tolik vyrostl, protože ho majitel moc krmil. Na výstavě se toto všechno kontroluje. Znám i případy, kdy musejí lidi každý měsíc 2 s králíkem na veterinu například stříhat zuby a chodí už x let. Je to prostě opruz, ale neznamená to, že to s nimi lidi neabsolvují. 😉

27.11.2022 10:23
borax

XXX.XXX.91.21

Cherie20 napsal(a):
Ježíš, už zase? 🤦 Představte si, že párkrát jsem s králíkem na veterině byla, ale diagnóza byla dost často úplně mimo. Ale úplně. Oni mají prostě univerzální postup a buď to vyjde nebo ne. Proto jsem postup nejdříve konzultovala s předsedou ČSCH a u veterináře se vyloženě hádala o tom, co po něm chci a že nic jiného nechci. Jednou jsem kvůli tomu musela odjet i jinam, kde mi vyhověli. Jinak by tady králík už minimálně 4x nebyl, kdybych dala na ně. A stejné to bylo i když jsem žila na Moravě, tak i v Čechách. Jako je málo veterinářů přes papoušky, tak je i dost málo veterinářů opravdu dobrých přes králíky. Proto je vhodné nemít králíka, o kterém nevíme, zda je vyprodukovaný v počtech do zverimexů, kteří mají kolikrát křivé zuby a různé predispozice k nemocem, nehledě na to, že tam označují za zakrslíka každého králíka, načež vám tvrdí, že tolik vyrostl, protože ho majitel moc krmil. Na výstavě se toto všechno kontroluje. Znám i případy, kdy musejí lidi každý měsíc 2 s králíkem na veterinu například stříhat zuby a chodí už x let. Je to prostě opruz, ale neznamená to, že to s nimi lidi neabsolvují. 😉

Jedině hlupák si nechá v chovu krypla králíka.
Je to požehnání pro veterináře.

Jak ten hlupák ,tak i jeho zvíře.

Burzy, zmerimexy...
Všechno na stejno.
Ale zase to není drahé, no🥺👎

27.11.2022 11:31
Cherie20

XXX.XXX.237.90

borax napsal(a):
Jedině hlupák si nechá v chovu krypla králíka.
Je to požehnání pro veterináře.

Jak ten hlupák ,tak i jeho zvíře.

Burzy, zmerimexy...
Všechno na stejno.
Ale zase to není drahé, no🥺👎

Tak on pravý zakrslík má třeba jen 3 - 4 mláďata 2x do roka, tak si vezměte, kolik by muselo být chovných párů a kolik by takový zakrslík stál. Takže proto není reálné pořizovat takové králíky na burzách a zverimexech. Tam to jedou ve velkém, příbuzné nepříbuzné. Proto mi přijde tedy lepší vzít půlročního králíka z výstavy než "mládě", o kterém nic nevím. Já si dobu myslela, že ty burzy jsou na tom aspoň o něco lépe, ale když mi pak přišel třeba do zverimexu pár, který chtěl chovat 2 burunduky v kleci pro křečky 30x 30cm, že jim prý chovatel na burze říkal, že to v pohodě stačí, však jsou maličký... Nebo mi tam darovali ryby dorůstající i půl metru s tím, že jim to v pohodě prodali do 30l akvária, že jim to stačí, tak mi došlo, že to tam je úplně stejně k pláči. 🤦

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 13:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
Tak on pravý zakrslík má třeba jen 3 - 4 mláďata 2x do roka, tak si vezměte, kolik by muselo být chovných párů a kolik by takový zakrslík stál. Takže proto není reálné pořizovat takové králíky na burzách a zverimexech. Tam to jedou ve velkém, příbuzné nepříbuzné. Proto mi přijde tedy lepší vzít půlročního králíka z výstavy než "mládě", o kterém nic nevím. Já si dobu myslela, že ty burzy jsou na tom aspoň o něco lépe, ale když mi pak přišel třeba do zverimexu pár, který chtěl chovat 2 burunduky v kleci pro křečky 30x 30cm, že jim prý chovatel na burze říkal, že to v pohodě stačí, však jsou maličký... Nebo mi tam darovali ryby dorůstající i půl metru s tím, že jim to v pohodě prodali do 30l akvária, že jim to stačí, tak mi došlo, že to tam je úplně stejně k pláči. 🤦

Nevím,co si představujete pod pojmen pravý zakrslík.Pravý zakrslý králík je tetovaný a s rodokmenem ČSCH.Mláďata mívají většinou 4,ale múže jich mít i víc.Proč by je ale měl mít pouze 2x za rok? Pokud jsou dobře živení a v kondici mohou je mít 4x i 5x.
Třeba ceny zakrslíků na celostátní výstavě v Lysé nad Labem, konané minulý víkend ,se pohybovaly od 400Kč,většinou kolem 600 -700 Kč,nejdražší byli 4ks za 2200.
Pro zadavatele.Každý králík má více méně svoji povahu,která se z velké části dědí.
A je úplně jedno,jestli máte králíka od 10 týdnů nebo od půl roku.
Vzhledem k tomu,že chovatelům čistokrevných králíků jde hlavně o co nejlepší standard daného plemene,je také třeba, aby ho uměl jedinec na výstavě "prodat" a to jde nejlépe u klidného a na manipulaci zvyklého jedince.
Pak je ještě otázkou,co si kdo představuje pod pojmem na mazlíka.
Některý jedinec se nechá muchlat více a některému prostě stačí pohladit a o žádné velké tahání a muchlování nestojí.

27.11.2022 13:13
Cherie20

XXX.XXX.237.90

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím,co si představujete pod pojmen pravý zakrslík.Pravý zakrslý králík je tetovaný a s rodokmenem ČSCH.Mláďata mívají většinou 4,ale múže jich mít i víc.Proč by je ale měl mít pouze 2x za rok? Pokud jsou dobře živení a v kondici mohou je mít 4x i 5x.
Třeba ceny zakrslíků na celostátní výstavě v Lysé nad Labem, konané minulý víkend ,se pohybovaly od 400Kč,většinou kolem 600 -700 Kč,nejdražší byli 4ks za 2200.
Pro zadavatele.Každý králík má více méně svoji povahu,která se z velké části dědí.
A je úplně jedno,jestli máte králíka od 10 týdnů nebo od půl roku.
Vzhledem k tomu,že chovatelům čistokrevných králíků jde hlavně o co nejlepší standard daného plemene,je také třeba, aby ho uměl jedinec na výstavě "prodat" a to jde nejlépe u klidného a na manipulaci zvyklého jedince.
Pak je ještě otázkou,co si kdo představuje pod pojmem na mazlíka.
Některý jedinec se nechá muchlat více a některému prostě stačí pohladit a o žádné velké tahání a muchlování nestojí.

No vidíte a já sháněla 2 roky samičku v Čechách a nakonec jsem sehnala na německé výstavě za 3 tisíce. Záleží na plemenu. Víc jak 3x do roka mi to přijde zhýralost pro to zvíře... Zakrslíkem myšleno králík, který nepřekračuje váhový limit zakrslého plemene, což se dá u králíka poznat již od mala dle uší. To co se prodává jako zakrslý králík na burzách a ve zverimexu do toho má hodně daleko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 13:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
No vidíte a já sháněla 2 roky samičku v Čechách a nakonec jsem sehnala na německé výstavě za 3 tisíce. Záleží na plemenu. Víc jak 3x do roka mi to přijde zhýralost pro to zvíře... Zakrslíkem myšleno králík, který nepřekračuje váhový limit zakrslého plemene, což se dá u králíka poznat již od mala dle uší. To co se prodává jako zakrslý králík na burzách a ve zverimexu do toho má hodně daleko.

Ano záleží na plemenu,ale pokud někdo shání jen zakrslíka a ne něco co se u nás zrovna moc nechová,tak sežene.
Sice nechovám zakrslíky,ale chovám 3 čistokrevná plemena více než 30 let a na výstavách se pohybuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
Ježíš, už zase? 🤦 Představte si, že párkrát jsem s králíkem na veterině byla, ale diagnóza byla dost často úplně mimo. Ale úplně. Oni mají prostě univerzální postup a buď to vyjde nebo ne. Proto jsem postup nejdříve konzultovala s předsedou ČSCH a u veterináře se vyloženě hádala o tom, co po něm chci a že nic jiného nechci. Jednou jsem kvůli tomu musela odjet i jinam, kde mi vyhověli. Jinak by tady králík už minimálně 4x nebyl, kdybych dala na ně. A stejné to bylo i když jsem žila na Moravě, tak i v Čechách. Jako je málo veterinářů přes papoušky, tak je i dost málo veterinářů opravdu dobrých přes králíky. Proto je vhodné nemít králíka, o kterém nevíme, zda je vyprodukovaný v počtech do zverimexů, kteří mají kolikrát křivé zuby a různé predispozice k nemocem, nehledě na to, že tam označují za zakrslíka každého králíka, načež vám tvrdí, že tolik vyrostl, protože ho majitel moc krmil. Na výstavě se toto všechno kontroluje. Znám i případy, kdy musejí lidi každý měsíc 2 s králíkem na veterinu například stříhat zuby a chodí už x let. Je to prostě opruz, ale neznamená to, že to s nimi lidi neabsolvují. 😉

Ano, už zase. Nemám peníze, nemám zvíře.

27.11.2022 18:34
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, už zase. Nemám peníze, nemám zvíře.

A kde se v této diskuzi objevila zmínka o tom, že autor nemá peníze?

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 18:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
A kde se v této diskuzi objevila zmínka o tom, že autor nemá peníze?

Reagovala jsem na vás, ne na zadavatele - řešit nemoci u veterináře je drahá sranda. Cituji.

27.11.2022 19:36
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Reagovala jsem na vás, ne na zadavatele - řešit nemoci u veterináře je drahá sranda. Cituji.

Ano, ale narážela jsem na to, že veterináři málokdy mají rozhled ve světě nemocí králíků, takže člověk platí a ještě odchází bez králíka, ne na to, že nemám na veterináře. Zas si hledáte podtext, který tam není, jen aby jste ryla. 😉

27.11.2022 20:36
Danny94

XXX.XXX.128.107

Děkuji za odpověď k věci😉 pod pojmem mazlík, si představuju králíka, který se nechá pohladit a občas pochovat. Lítání po bytě samozřejmostí. Mám špatnou zkušenost, kdy jsem si koupila králíka od chovatele z výstavy, jednalo se o tříslového černého půlročního kluka. Krásný, zdravý, ale bohužel enormě bázlivý a ani po letech ho to nepřešlo, ať jsem se snažila sebevíc. Nedokázala jsem ho naučit ani hygieně, prostě čůral a bobkoval kdy se mu chtělo a kde se mu chtělo (koberec,gauč, postel,celá klec, klidně i v ruce nebo na klíně). Když se mi ho podařilo chytit tak vypadal že to sním klepne.. to se sice časem trochu zlepšilo ale tím způsobem že se přilepil k zemi a čekal co bude, z ruky stejně utíkal.. před ním jsem měla jednoho ze zveráče, a ten mi po dvou letech umřel - dle veterináře genetická vada. A můj úplně první králík byl také ze zveráče a dožil se úctyhodných 11ti let a to jsme ho ještě musely nechat uspat. Takže toť mé zkušenosti. Nicméně k věci: nějaký tip, jak bych mohla králíčkovi přechod zpříjemnit a jestli někdo měl nějaký větší problém, aby se starší králík přizpůsobil? Jde mi o to jestli jste se někdy někdo setkal s tím že třeba ze vzteku začal všechno ničit, nebo přestal žrát, schválně čůrat kde se dá atd.. setkala jsem se stím už u psa a u kocoura, nevím zda to tak funguje i u králíků.. Každopádně bych se tomu raději vyvarovala😉

27.11.2022 20:40
borax

XXX.XXX.91.21

Většina nemocí je u králíka fatálních.
V jednom máte pravdu. Veterináři o králících moc nevědí.
Jakákoliv léčba vždy překročí cenu nového kusu..
Ať už je to pokus o léčbu rýmy,stříhání zubů,nebo "léčbu" encefalitozoonózy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.11.2022 20:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak boraxi víme všichni, že jste odpůrce veterinární péče u králíků, nicméně cena nového kusu je co se veteriny týče překračována celkem pravidelně u jakýchkoliv zvířat chovaných ze záliby, ono představte si, že se léčí třeba i kočky, které jsou ZADARMO, to je věc neuvěřitelná, že?

jinak zrovna ta encefalitozoonóza tlumit jde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 06:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

zadavatelko, žádné zvíře nedělá nic
"ze vzteku" nebo "schválně"

Vymažte si tyhle představy z hlavy.

Ten králík nečůrá "schválně", kde se mu chce. Není naprogramovaný od přírody na jedno místo, stejně jako nejsou od přírody naprogramované třeba děti nebo kočky nebo psi. Je to pastevní zvíře a jako takové prostě jde, pase se, a vypadne z něj co potřebuje, kdy potřebuje, a to tam, kde zrovinka je. Pokud chodí speciálně na jedno místo, může to být proto, že se tam cítí bezpečně a nebo z jiného důvodu, ale nedá se to automaticky od toho zvířete očekávat.

Buď si chcete pořídit králíka a berete ho tak, jak je, s jeho přirozeností, a pokud vám jeho projevy nebudou vyhovovat, svou državu jim přizpůsobíte (např. nechci aby mi po bytě čůral a bobkoval, tak mu vytvořím výběh v části místnosti tak, aby tam mohl mít podestláno, a po bytě ho prostě nepouštím) a nebo si pořízení králíka prostě rozmyslete. Berte v potaz, že to vůbec nemusí být kontaktní jedinec, jak řečeno, že nemusí být čistotný, že může mít zvýšenou potřebu okusu... A nedá se to předělat.

28.11.2022 07:30
Danny94

XXX.XXX.128.107

Buggyra
Možná nepatřím k nejbystřejším ale úplně blbá také nejsem😉 je mi jasné že vyměšování je jejich přirozenost, stejně tak jako u každého tvora😉 a nezlobte se na mě ale každé zvíře se dá naučit na dané místo, alespoň já stím nikdy problém neměla když jsem zvířátko měla od miminka. Ať se jednalo o králíka, psa, kočku nebo morče. Doma mám psa, kterého jsem si brala jako čtyřletého z útulku. Čůrá kde se dá, proto to řeším plínkou - je zdravý, prostě jen není naučený. Sice už pochopil že se venčí venku, ale značkuje a to je i vykastrovaný. Stejně tak jsem dostala od známých ročního kocoura, kterého si kvůli alergii syna nemohly nechat. Zdemoloval mi půlku bytu (nový gauč, stůl, židle, stěny jako po volverinovi, škrabadla měl jako spotřební materiál, atd..) A králíka chci tak jako onak jen se ptám na rady a jestli se stím někdo setkal, nemusíte mě hned odsuzovat.. na to nejsem zvědavá!

28.11.2022 08:41
borax

XXX.XXX.48.201

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak boraxi víme všichni, že jste odpůrce veterinární péče u králíků, nicméně cena nového kusu je co se veteriny týče překračována celkem pravidelně u jakýchkoliv zvířat chovaných ze záliby, ono představte si, že se léčí třeba i kočky, které jsou ZADARMO, to je věc neuvěřitelná, že?

jinak zrovna ta encefalitozoonóza tlumit jde.

Asi už jsem prokletý...
Také bych šel s mazlíčkem k veterináři.

Ale určitě bych si konkrétně nemocného králíka vůbec nepořídil.
Možná právě proto , že už vím.
Jde tlumit i pastereloza, ale proč by to někdo dělal?
Ani v jednom případě se králík nevyléčí.
Bude to jen" pokladnička"...léčba dříve, nebo později stejně skončí úhynem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 09:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Danny94 napsal(a):
Buggyra
Možná nepatřím k nejbystřejším ale úplně blbá také nejsem😉 je mi jasné že vyměšování je jejich přirozenost, stejně tak jako u každého tvora😉 a nezlobte se na mě ale každé zvíře se dá naučit na dané místo, alespoň já stím nikdy problém neměla když jsem zvířátko měla od miminka. Ať se jednalo o králíka, psa, kočku nebo morče. Doma mám psa, kterého jsem si brala jako čtyřletého z útulku. Čůrá kde se dá, proto to řeším plínkou - je zdravý, prostě jen není naučený. Sice už pochopil že se venčí venku, ale značkuje a to je i vykastrovaný. Stejně tak jsem dostala od známých ročního kocoura, kterého si kvůli alergii syna nemohly nechat. Zdemoloval mi půlku bytu (nový gauč, stůl, židle, stěny jako po volverinovi, škrabadla měl jako spotřební materiál, atd..) A králíka chci tak jako onak jen se ptám na rady a jestli se stím někdo setkal, nemusíte mě hned odsuzovat.. na to nejsem zvědavá!

Každé zvíře se opravdu na dané místo naučit nedá.
Kastrace u psa nemá vliv na značkování,ale odnaučit se to dá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
Ano, ale narážela jsem na to, že veterináři málokdy mají rozhled ve světě nemocí králíků, takže člověk platí a ještě odchází bez králíka, ne na to, že nemám na veterináře. Zas si hledáte podtext, který tam není, jen aby jste ryla. 😉

Abyste ryla.

Nemůžu za to, že jste měla smůlu na veterináře. Já znám holt ty lepší.

A úplně nejvíc jsem narážela na vedlejší vlákno, kde zadavatel(ka) řeší, že nemá peníze na eutanázii morčete. Natož na jeho léčbu. Což mi, jako majitelce koně, přijde trochu úsměvné. Tam se pohybujeme v úplně jiných číslech.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 10:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

borax napsal(a):
Většina nemocí je u králíka fatálních.
V jednom máte pravdu. Veterináři o králících moc nevědí.
Jakákoliv léčba vždy překročí cenu nového kusu..
Ať už je to pokus o léčbu rýmy,stříhání zubů,nebo "léčbu" encefalitozoonózy.

Někteří vědí. A u mazlíků (králíci, psi, koně...) majitelé na cenu nehledí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 10:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Danny94 napsal(a):
Buggyra
Možná nepatřím k nejbystřejším ale úplně blbá také nejsem😉 je mi jasné že vyměšování je jejich přirozenost, stejně tak jako u každého tvora😉 a nezlobte se na mě ale každé zvíře se dá naučit na dané místo, alespoň já stím nikdy problém neměla když jsem zvířátko měla od miminka. Ať se jednalo o králíka, psa, kočku nebo morče. Doma mám psa, kterého jsem si brala jako čtyřletého z útulku. Čůrá kde se dá, proto to řeším plínkou - je zdravý, prostě jen není naučený. Sice už pochopil že se venčí venku, ale značkuje a to je i vykastrovaný. Stejně tak jsem dostala od známých ročního kocoura, kterého si kvůli alergii syna nemohly nechat. Zdemoloval mi půlku bytu (nový gauč, stůl, židle, stěny jako po volverinovi, škrabadla měl jako spotřební materiál, atd..) A králíka chci tak jako onak jen se ptám na rady a jestli se stím někdo setkal, nemusíte mě hned odsuzovat.. na to nejsem zvědavá!

Viz acher. Ne každý králík se to naučí. Takových dotazů už tady bylo...

28.11.2022 11:29
borax

XXX.XXX.48.201

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Někteří vědí. A u mazlíků (králíci, psi, koně...) majitelé na cenu nehledí.

Netahejte do toho jiná zvířata!
Není to fér.

Debata je o králících... takže.

Nakupujte dál na burzách a zverimexech😉

Množky a veterináři se budou mít dobře 😁
Králík s výpisem předků...to je úplně nejvíc ☝️👎

28.11.2022 11:55
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Abyste ryla.

Nemůžu za to, že jste měla smůlu na veterináře. Já znám holt ty lepší.

A úplně nejvíc jsem narážela na vedlejší vlákno, kde zadavatel(ka) řeší, že nemá peníze na eutanázii morčete. Natož na jeho léčbu. Což mi, jako majitelce koně, přijde trochu úsměvné. Tam se pohybujeme v úplně jiných číslech.

Já vím, kolik stojí provoz koně, měla jsem téměř 3 roky jednoho v pronájmu, ale nechápu proč sem taháte nějaké jiné diskuze o morčatech. 🤷 Lidi jsou prostě idioti, taky jsem se setkala s paní, která si přišla koupit morče a pak z ní vylezlo, že se ho chystá chovat v krabici od bot a ještě se hrozně divila, že morče potřebuje seno a granule. I takový se najdou bohužel, ale kvůli tomu nebudu z každého dělat stejného pitomce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 12:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

borax napsal(a):
Netahejte do toho jiná zvířata!
Není to fér.

Debata je o králících... takže.

Nakupujte dál na burzách a zverimexech😉

Množky a veterináři se budou mít dobře 😁
Králík s výpisem předků...to je úplně nejvíc ☝️👎

Však já zmiňuji i králíky. Jako mazlíky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 12:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cherie20 napsal(a):
Já vím, kolik stojí provoz koně, měla jsem téměř 3 roky jednoho v pronájmu, ale nechápu proč sem taháte nějaké jiné diskuze o morčatech. 🤷 Lidi jsou prostě idioti, taky jsem se setkala s paní, která si přišla koupit morče a pak z ní vylezlo, že se ho chystá chovat v krabici od bot a ještě se hrozně divila, že morče potřebuje seno a granule. I takový se najdou bohužel, ale kvůli tomu nebudu z každého dělat stejného pitomce.

Však nejsme ve při.

28.11.2022 15:54
Danny94

XXX.XXX.128.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Každé zvíře se opravdu na dané místo naučit nedá.
Kastrace u psa nemá vliv na značkování,ale odnaučit se to dá.

Tak to je asi věc názorů, mám známou které značkoval pes po bytě a přestal s tím až když ho na třech letech nechali vykastrovat, i dle veterináře to v některých případech pomůže. Jak bylo mě vysvětleno, tak snížením hladiny hormonů (tedy kastraci) může mít pes menší tendenci si hlídat území “značkovat”. Samozřejmě také nemusí. A co se týče odnaučení značkování, tak netvrdím že se to nedá odnaučit, jen že mě se to nepodařilo a ani mi nikdo, včetně veterinářů nedokázal poradit..
Tak jestli je to vše můžeme se vrátit zase k hlavnímu tématu? Za celou dobu mi tu svoje zkušenosti k tématu napsali jen dva lidé, ostatní si tu řeší svá témata..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 16:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Veterinář není výcvikář. To jen tak na okraj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 18:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Těžko vám někdo napíše jaký bude zrovna ten váš králík.
Prošlo mně rukama tisíce králíků a prostě každý je svůj.Jeden chodí vzorně do jednoho rohu kotce a jinak má všude sucho,další má bordel po celém kotci.
Jeden je,při stejné péči,mazel,nechá se hladit,chovat,přímo na to čeká a jiný je prostě škrábající a kousající potvora.A to mohou být klidně sourozenci z jednoho vrhu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.11.2022 18:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

borax napsal(a):
Netahejte do toho jiná zvířata!
Není to fér.

Debata je o králících... takže.

Nakupujte dál na burzách a zverimexech😉

Množky a veterináři se budou mít dobře 😁
Králík s výpisem předků...to je úplně nejvíc ☝️👎

to je přece non sequitur jak prase. králík s PP nemůže být mazlík, jehož majitel na cenu nehledí? králík z burzy nemůže být zdravý nebo nemůže mít majitele, který poskytování veterinární péče zavrhne z důvodu pořizovací ceny vs cena za ošetření?

debata je o králících. i králík, bez ohledu na způsob získání nebo opičky kolem, může mít štěstí na majitele, který nebude přemýšlet primárně tak, kolik by ho stálo koupení nového kusu.

28.11.2022 19:06
Cherie20

XXX.XXX.93.248

Danny94 napsal(a):
Tak to je asi věc názorů, mám známou které značkoval pes po bytě a přestal s tím až když ho na třech letech nechali vykastrovat, i dle veterináře to v některých případech pomůže. Jak bylo mě vysvětleno, tak snížením hladiny hormonů (tedy kastraci) může mít pes menší tendenci si hlídat území “značkovat”. Samozřejmě také nemusí. A co se týče odnaučení značkování, tak netvrdím že se to nedá odnaučit, jen že mě se to nepodařilo a ani mi nikdo, včetně veterinářů nedokázal poradit..
Tak jestli je to vše můžeme se vrátit zase k hlavnímu tématu? Za celou dobu mi tu svoje zkušenosti k tématu napsali jen dva lidé, ostatní si tu řeší svá témata..

Nemáte možnost si králíka aspoň zkusit pochovat? Chvíli sledovat? Mě moje první samice při prvním vzatí do ruky komplet poškrábala. Nemusela kontakt všeobecně vůbec, mazel z ní nikdy nebyl. Když jsem dělala ve zverimexu,někteří králíci prostě byli mazlové od první chvíle, někteří vůbec. Dokonce jsem tam měla králíky, kteří běhali po prodejně na volno a chodili na záchod vzorně do kotce. Jiní byli úžasně přítulní, ale když jsem je vypustila, tak všechno okousali a bobkovali všude, kde se dalo. U jiných jsem si byla jistá, že kdybych je pustila, tak bych je už nikdy nedostala z poza regálu. 😀 A žádný z těch králíků se u mě nezdržel déle jak 3 týdny. Prostě takovou měli povahu a tu poznáte hned ...
Můj králík třeba chodil z klece, pak měl snad nějakou králíčí pubertu a asi 2 roky nechodil vůbec, protože nonstop všude čůral (měla jsem v bytě koberec). Dala.jsem mu i záchody na místa kam chodil a on se pokaždé vyčůral vedle. V říji navíc útočil na každého, kdo jen vešel do pokoje. Pak se hodně zklidnil a přestal i značkovat/vylučovat mimo klec. Kastrovaný není, je chovný, ale už normálně běhá, mazlí se rád a sám od sebe každý den. Když na něj není čas, tak kope do klece tak dlouho, dokud si tu pozornost nezíská. Nic jsem ho neučila, prostě čůral všude, pak s tím sám od sebe přestal, mazlí se jen když chce on sám, jinak zaběhne za gauč nebo se po nás i ožene. Osobitý je dost. 😀

Přidejte reakci

Přidat smajlík