N&D změna ve složení?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.7.2020 08:03
Restey

XXX.XXX.1.132

Dobrý den, nevím kolik lidí tady krmí granulemi N&D. Ale třeba někdo zaznamenal změnu. Ještě donedávna bylo na weby farminy toto složení:

N&D LG DOG Adult M/L:
Čerstvě vykostěné jehněčí (20%), sušené jehněčí maso (18%), špalda (10%), oves (10%), sušená celá vejce, čerstvý herring, sušený herring, živočišný tuk, rybí olej (ze sledě), sušené řepné řízky, vláknina z hrášku, sušené mrkve, sušená vojtěška, inulin, fruktooligosacharidy, extrakt z kvasnic (zdroj mannanoligosacharidů), sušené borůvky (0,5%), sušená jablka, sušené granátové jablko, sušený sladký pomeranč, sušený špenát, psyllium (0,3%), chlorid sodný, sušené pivovarské kvasnice, kořen kurkumy (0,2%), extrakt z aloe vera 1000mg.

Aktuálně mají na webu:
Jehně (20%), dehydratovaný protein z jehněte (18%), špalda (10%), oves (10%), sušená vejce, sleď, dehydratovaný protein ze sledě, kuřecí tuk, rybí olej (ze sledě), sušené řepné řízky, vláknina z hrachu, sušené mrkve, sušená vojtěška, inulin, fruktooligosacharidy, extrakt z kvasnic (zdroj mannanoligosacharidů), sušené borůvky (0,5%), sušená jablka, sušené granátové jablko, sušený sladký pomeranč, sušený špenát, semena Psyllium husk (0,3%), chlorid sodný, sušené pivovarské kvasnice, kurkuma (0,2%), glukosamin, chondroitin sulfát.

Doma na pytli mám ještě to původní avšak, předpokládám, že se to brzy změní, až se doprodají poslední kusy. Jaký názor máte na to nové složení? Přeci Jehně, není to samé jako čerstvé vyhoštěné jehněcí a sušené jehněčí maso není to samé jako dehydratovaný protein z jehněte. Úplně se v tom nevyznám, ale něco málo jsem si o granulích četla a tohle nové složení na mě působí - divně - protože proč když se můžu pyšnit čerstvým masem... ho změním na jehně (které mi zní dost zavádějíc) - třeba se pletu. Názory prosím?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 14:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, souhlasí, asi úspory, pěkně hnusné, to už můžu fakt koupit granule z Lidlu.
Paráda, tak jsme bez granulí úplně :-)

19.7.2020 14:27
Restey

XXX.XXX.1.132

Takže si to myslím správně, že kvalitou jdou dolů (ale cenou vlastně nahoru )
Tak to jsem zvědavá, na co přesedláme z tohohle, protože jsme na nich cca půl roku a zdály se mi fajn (složením a cenou) mám doma velké plemeno. Ach jo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 19:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak to jsem zvědavá taky :-)
Tohle provedlo postupně několik značek, přijde mi to jako takové menší klamání zákazníka, protože jsme si zvykli kupovat např. Purizon a najednou tam je kachní protein místo masa. A že to udělá N&D.. bych čekala třeba v Tramtárii, ale tady, kde chceme furt lepší a lepší žrádlo pro naše mazlíčky?
Přemýšlím, jestli nekoupit pár balení do zásoby, ale asi mě znechutili.
Něco v záloze by bylo.. Simpsons se mi líbí, ale tady se obilné neprodávají a malé balení už vůbec.. Wolfsblut jsou některé rýžové.. např.:
http://www.krmivaritta.cz/pro-psy/391-wolfsblut-range-lamb-15kg.html

Anebo skončíme všici na mase :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 19:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

nebo jenom přestali kecat.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 19:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nebo jenom přestali kecat.....

Na to myslím celou dobu. Ale že by tam za kolik let neměli kontrolu? A někteří výrobci byli osloveni, jestli "dají ruku do ohně" za suroviny ve svém krmivu
a Farmina to udělala - ale jen u LG a GF receptur. Cibau samozřejmě ne.
Proč by teda nekecali už tehdy?
A co nyní budou dělat s těmi všemi popiskami, kde je čerstvé maso, bez chemie,.. však tohle je může položit, hned jak to lidem dojde. Ne přímo položit, ale legrace to není.
Asi jim napíšu, co to je za bordel, mě naštvali. Koukám na allaboutdogfood, dogfoodadvisor, nikde se tam o tom zatím neví, ale asi se změnilo něco, co je donutilo napsat něco jiného nebo se přiznat :-) protože to není jediná značka, která má tady a tam jiné složení.
Fuj. Konec u mě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale že by tam za kolik let neměli kontrolu?

soudim podle nasich psu a myslim si, ze ta zmena fakticky probehla nedavno. Vyptavala jsme se i okolo dalsich lidi, co tim krmi, na FB - nekdy v zime jsem je prestala objednavat. ty grancle zacli byt jine a psi je nechteli.
chovatelske baleni.

19.7.2020 20:13
sisi58

XXX.XXX.191.1

Restey napsal(a):
Dobrý den, nevím kolik lidí tady krmí granulemi N&D. Ale třeba někdo zaznamenal změnu. Ještě donedávna bylo na weby farminy toto složení:

N&D LG DOG Adult M/L:
Čerstvě vykostěné jehněčí (20%), sušené jehněčí maso (18%), špalda (10%), oves (10%), sušená celá vejce, čerstvý herring, sušený herring, živočišný tuk, rybí olej (ze sledě), sušené řepné řízky, vláknina z hrášku, sušené mrkve, sušená vojtěška, inulin, fruktooligosacharidy, extrakt z kvasnic (zdroj mannanoligosacharidů), sušené borůvky (0,5%), sušená jablka, sušené granátové jablko, sušený sladký pomeranč, sušený špenát, psyllium (0,3%), chlorid sodný, sušené pivovarské kvasnice, kořen kurkumy (0,2%), extrakt z aloe vera 1000mg.

Aktuálně mají na webu:
Jehně (20%), dehydratovaný protein z jehněte (18%), špalda (10%), oves (10%), sušená vejce, sleď, dehydratovaný protein ze sledě, kuřecí tuk, rybí olej (ze sledě), sušené řepné řízky, vláknina z hrachu, sušené mrkve, sušená vojtěška, inulin, fruktooligosacharidy, extrakt z kvasnic (zdroj mannanoligosacharidů), sušené borůvky (0,5%), sušená jablka, sušené granátové jablko, sušený sladký pomeranč, sušený špenát, semena Psyllium husk (0,3%), chlorid sodný, sušené pivovarské kvasnice, kurkuma (0,2%), glukosamin, chondroitin sulfát.

Doma na pytli mám ještě to původní avšak, předpokládám, že se to brzy změní, až se doprodají poslední kusy. Jaký názor máte na to nové složení? Přeci Jehně, není to samé jako čerstvé vyhoštěné jehněcí a sušené jehněčí maso není to samé jako dehydratovaný protein z jehněte. Úplně se v tom nevyznám, ale něco málo jsem si o granulích četla a tohle nové složení na mě působí - divně - protože proč když se můžu pyšnit čerstvým masem... ho změním na jehně (které mi zní dost zavádějíc) - třeba se pletu. Názory prosím?

Máte pravdu.Taky jsem měla starý pytel s čerstvě vykostěným masem a na novém už je jen jehně.
I ze sušené ryby je najednou "dehydratovaný protein ze sledě".

19.7.2020 20:14
Terven

XXX.XXX.110.191

Ááá...po hodně dlouhej době jsem objednala pytel, jen 2 kg, používám to sporadicky, hlavně jako pamlsky nebo výjimečně k snídani. Zatím není načatej, úplně se bojím jít podívat :-(
Je to ale kuře s trochou obilí a granátový jablko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 20:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale že by tam za kolik let neměli kontrolu?

soudim podle nasich psu a myslim si, ze ta zmena fakticky probehla nedavno. Vyptavala jsme se i okolo dalsich lidi, co tim krmi, na FB - nekdy v zime jsem je prestala objednavat. ty grancle zacli byt jine a psi je nechteli.
chovatelske baleni.

Aha, já mám doma kuřecí asi dva měsíce a je to stejné jako vždy. To já si to na každém balení čtu kvůli expiraci. Chovatelské nevím, ale měly by být stejné.
Hm tak budu muset začít kupovat Brit nebo Bodreek.

19.7.2020 20:18
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na to myslím celou dobu. Ale že by tam za kolik let neměli kontrolu? A někteří výrobci byli osloveni, jestli "dají ruku do ohně" za suroviny ve svém krmivu
a Farmina to udělala - ale jen u LG a GF receptur. Cibau samozřejmě ne.
Proč by teda nekecali už tehdy?
A co nyní budou dělat s těmi všemi popiskami, kde je čerstvé maso, bez chemie,.. však tohle je může položit, hned jak to lidem dojde. Ne přímo položit, ale legrace to není.
Asi jim napíšu, co to je za bordel, mě naštvali. Koukám na allaboutdogfood, dogfoodadvisor, nikde se tam o tom zatím neví, ale asi se změnilo něco, co je donutilo napsat něco jiného nebo se přiznat :-) protože to není jediná značka, která má tady a tam jiné složení.
Fuj. Konec u mě.

Opravdu jim napíšete? Já umím cizojazyčně jen rusky. To by asi neprošlo. A přes překladač by to bylo děsivé.
A to jsem si onehdá libovala, že mi pes prospívá, že mám granule, co z nich nemá střevní potíže. Do háje s tím!

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 20:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Výpadek na chvíli nebo už to zůstane? Chce se mi říct, že covidproblém, ale kdo to bude kupovat pak, i kdyby to fakt byla momentální krize, i kdyby se to spravilo.. to se pak těžko věří.
Kdo vyrábí dobré obilné granule? Barking heads, Wolfsblut a konec. A nám ani jedny nechutnají, takže já jdu ráno pro vločky do krámu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 20:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Opravdu jim napíšete? Já umím cizojazyčně jen rusky. To by asi neprošlo. A přes překladač by to bylo děsivé.
A to jsem si onehdá libovala, že mi pes prospívá, že mám granule, co z nich nemá střevní potíže. Do háje s tím!

Mají české zastoupení, nebojte.
https://www.farmina.com/cz/contact.html
Mimochodem.. když je pes "nemocný", starý,.. tak na změnu krmiva kašlu, spokojenost psa je mi přednější. I kdyby měl jíst můj rohlík s máslem a medem. A to mám med v tom medvídkovi plastovém a jsem lakomá, co se jídla týká :-)

19.7.2020 20:34
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mají české zastoupení, nebojte.
https://www.farmina.com/cz/contact.html
Mimochodem.. když je pes "nemocný", starý,.. tak na změnu krmiva kašlu, spokojenost psa je mi přednější. I kdyby měl jíst můj rohlík s máslem a medem. A to mám med v tom medvídkovi plastovém a jsem lakomá, co se jídla týká :-)

Tak já zatím napsala dodavateli, zda o tom něco ví a upozornila, že "něco z jehněte a něco z ryby" není má představa o kvalitním krmení.
Já bych Jackovi klidně dala i ten namáslený rohlík. Ale když on ho nechce. Vždyť i piškoty zbaští tak jednou za 14 dní.
Himbajs, to jsem se zase rozčílila.

19.7.2020 20:41
Terven

XXX.XXX.110.191

Tak na webu je toto
https://www.becydog.cz/679-8010276021984-n-d-low-grain-adult-mini-chicken-pomegranate-2-5-kg
na pytli viz foto ...skončila jsem s nima - a s granulema asi vůbec. Naštěstí nám to neva, holt teď nebudu smět zapomínat večer dávat rozmrazit maso.
Pytel mám ještě nenačatej, tak přemejšlím, jestli ho vypamlskovat, věnovat útulku nebo někomu omlátit o hlavu.

19.7.2020 20:46
aneleh

XXX.XXX.128.28

Já krmím Farminu Grain Free a tam teda změna naštěstí nebyla... Když jsem krmila kdysi TOTW, tak změnili recepturu - dle nich jen nepatrně a mě se podělalo všech devět psů bez vyjímky....
Takže já už jsem opatrná. Farmina GF vyhovuje už třetím rokem a bohudík za to...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 20:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

aneleh napsal(a):
Já krmím Farminu Grain Free a tam teda změna naštěstí nebyla... Když jsem krmila kdysi TOTW, tak změnili recepturu - dle nich jen nepatrně a mě se podělalo všech devět psů bez vyjímky....
Takže já už jsem opatrná. Farmina GF vyhovuje už třetím rokem a bohudík za to...

Nene, je tam masový protein místo masa. Všude. Jenže analýza sedí. Zajímavé.

19.7.2020 20:53
sisi58

XXX.XXX.191.1

sisi58 napsal(a):
Tak já zatím napsala dodavateli, zda o tom něco ví a upozornila, že "něco z jehněte a něco z ryby" není má představa o kvalitním krmení.
Já bych Jackovi klidně dala i ten namáslený rohlík. Ale když on ho nechce. Vždyť i piškoty zbaští tak jednou za 14 dní.
Himbajs, to jsem se zase rozčílila.

Tak blesková odpověď od dodavatele:

Dobrý den, paní Černá,
informace, které uvádíte máte z obalu krmiva? Prosíme o zaslání
fotografie složení z obalu krmiva.
Krmivo obsahuje jehně i sledě. O změně složení nemáme informace. Texty,
které uvádíte nejsou zásadně rozdílné, záleží na překladu.

---
S pozdravem
Kamil Bojko, happypet.cz
tel.: 777 293 002

Váě názor? Jedná se opravdu o špatný překlad?

19.7.2020 20:55
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nene, je tam masový protein místo masa. Všude. Jenže analýza sedí. Zajímavé.

Možná tam fakt byl odjakživa, jen teď napsali pravdu. Pro mě jsou odteď veškerý granule naprosto nedůvěryhodná záležitost a jsem šťastná, že to mejm psům může bejt jedno.

19.7.2020 20:59
Restey

XXX.XXX.1.132

Pozor, nevím jestli už je takhle změna i na OBALECH. Já tuhle změnu zaznamenala na WEBU farmina.com
Kde jsem se tedy dívala i do italštiny, němčiny a slovenštiny. Vždy tam bylo JEHNĚ né čerstvé jehněčí maso. A to jsem ten jejich web procházela nedávno, protože krmím lamb a chtěla jsem se podívat na kuře a koukám co to tam na mě teď baflo.

A jak se tady píše, tohle na mě nekouká vůbec kvalitně a navíc za tu cenu, která šla ještě nahoru?! Koukala jsem, že jste někteří psali, že budete kontaktovat dodavatele (českého zástupce) - prosím pokud by vám dal vyjádření hoďte ho i sem.

My jimi začali doma krmit, nadšení že jsme sehnali trošku slušné granule a teď popravdě nevím. Jestli další pytel dorazí se změnou textu, tak odmítám kupovat ale absolutně nemám tušení na co přejít s velkým plemenem, aby tam nebylo více jak 28% proteinu (jak je víc má průjmy) a aby to bylo LG a alespoň trošku kvalitní nejlépe s čerstvým masem. Ach jo

19.7.2020 20:59
Terven

XXX.XXX.110.191

Bacha, ale...na origoš stránkách Farminy je to samý, co na pytli
https://www.farmina.com/cz/krmivo-pro-va%C5%A1eho-psa/n&d-ancestral-grain-canine/109-chicken-&-pomegranate-adult-mini.html
takže asi smůla...

19.7.2020 21:02
Restey

XXX.XXX.1.132

Špatný překlad? Pěkná hloupost! Taky nám někdo věší bulíky na nos se mi zdá. A víte proč? Já mám ještě doma pytel, kde je psáno čerstvé maso (je to psáno i v němčině apod.) a teď když se podíváte na jejich web i v jiných jazycích je to překládáno jako JEHNĚ. Takže... to ať povídaj někomu jinému.

https://www.farmina.com/cz/krmivo-pro-va%C5%A1eho-psa/n&d-ancestral-grain-canine/597-lamb-&-blueberry-adult-medium-&-maxi.html

19.7.2020 21:04
Restey

XXX.XXX.1.132

A vážně není rozdíl čerstvé vykoštěné maso X jehně? A sušené jehněčí maso X dehydratovaný protein z jehněte?

To mi neříkejte.

19.7.2020 21:06
sisi58

XXX.XXX.191.1

Terven napsal(a):
Bacha, ale...na origoš stránkách Farminy je to samý, co na pytli
https://www.farmina.com/cz/krmivo-pro-va%C5%A1eho-psa/n&d-ancestral-grain-canine/109-chicken-&-pomegranate-adult-mini.html
takže asi smůla...

Ale jde o to, zda tam bylo dřív něco jiného nebo tam bylo pořád to, co čtete teď.

19.7.2020 21:09
Restey

XXX.XXX.1.132

Jak to myslíte? Jakože celou dobu tam je tahle kejda napsaná? :O

19.7.2020 21:09
sisi58

XXX.XXX.191.1

Restey napsal(a):
A vážně není rozdíl čerstvé vykoštěné maso X jehně? A sušené jehněčí maso X dehydratovaný protein z jehněte?

To mi neříkejte.

Jsem skeptická. Snad JE dehytratovaný jehněčí protein terminus technicus pro sušené jehněčí maso.
Ale když to čtu, kroutí se mi i palce u nohou.

19.7.2020 21:11
Terven

XXX.XXX.110.191

sisi58 napsal(a):
Ale jde o to, zda tam bylo dřív něco jiného nebo tam bylo pořád to, co čtete teď.

Já jsem se na originální stránky nikdy nedívala, ale pokud vícero eshopů uvádí složení takto
https://www.spokojenypes.cz/namp-d-lg-dog-adult-mini-chicken-amp-pomegranate-7-kg/
tak to někde museli opsat, nevycucali si to z prstu, ne? Aspoň doufám...

19.7.2020 21:12
sisi58

XXX.XXX.191.1

Restey napsal(a):
Jak to myslíte? Jakože celou dobu tam je tahle kejda napsaná? :O

Mohlo by být, pokud se jedná o špatný překlad. Což se zřejmě nejedná, protože jsem právě prostudovala oba pytle, starý i nový, a je to tam psané i v jiných jazycích.

19.7.2020 21:13
Restey

XXX.XXX.1.132

Terven napsal(a):
Já jsem se na originální stránky nikdy nedívala, ale pokud vícero eshopů uvádí složení takto
https://www.spokojenypes.cz/namp-d-lg-dog-adult-mini-chicken-amp-pomegranate-7-kg/
tak to někde museli opsat, nevycucali si to z prstu, ne? Aspoň doufám...

A přesně tohle bylo ještě tak měsíc zpátky na ofiko webu. Tak proč to je teď napsáno jinak?

Já jsem v tomhle skeptická. Jak všude čtu že stačí vynechat slůvko maso a už to znamená něco jiného apod... tak... nevěřím, že to bude pořád to samé.

19.7.2020 21:14
sisi58

XXX.XXX.191.1

Terven napsal(a):
Já jsem se na originální stránky nikdy nedívala, ale pokud vícero eshopů uvádí složení takto
https://www.spokojenypes.cz/namp-d-lg-dog-adult-mini-chicken-amp-pomegranate-7-kg/
tak to někde museli opsat, nevycucali si to z prstu, ne? Aspoň doufám...

Tohle je psané na starém pytli. Na novém už je dehydratovaný protein z něčeho (jehně, ryba,...), A to ve všech jazycích psaných latinkou.A azbukou.

19.7.2020 21:15
Terven

XXX.XXX.110.191

Restey napsal(a):
A přesně tohle bylo ještě tak měsíc zpátky na ofiko webu. Tak proč to je teď napsáno jinak?

Já jsem v tomhle skeptická. Jak všude čtu že stačí vynechat slůvko maso a už to znamená něco jiného apod... tak... nevěřím, že to bude pořád to samé.

Se mi chce jim napsat taky

19.7.2020 21:17
sisi58

XXX.XXX.191.1

Terven napsal(a):
Se mi chce jim napsat taky

Zde možno: https://www.farmina.com/cz/contact.html

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 21:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Výpadek na chvíli nebo už to zůstane? Chce se mi říct, že covidproblém, ale kdo to bude kupovat pak, i kdyby to fakt byla momentální krize, i kdyby se to spravilo.. to se pak těžko věří.
Kdo vyrábí dobré obilné granule? Barking heads, Wolfsblut a konec. A nám ani jedny nechutnají, takže já jdu ráno pro vločky do krámu.

A co CC? Prošel kolem nich někdo? Tuhle jsem dávala seznam vhodných keksů s obilím známé a pro formu jsem jí tam šoupla i CC, když jsem si vzpomněla na nejoblíbenější žvýkačku z dětství - bezpečná a vydržela skoro jako paroží. Canine Caviar Buffalo Paddywack, pomalu jsem to obrečela, když přestali vozit. A prcek taky, pořád čekal, kdy dám další.

https://www.dobra-miska.cz/canine-caviar-open-meadow-alkaline-jehne-11kg

https://www.dobra-miska.cz/canine-caviar-free-spirit-alkaline-kure-5kg

19.7.2020 21:30
Terven

XXX.XXX.110.191

sisi58 napsal(a):
Zde možno: https://www.farmina.com/cz/contact.html

To jsem našla, ale k formuláři nejde přiložit foto, tak jsem jim napsala do zpráv na fb

19.7.2020 21:33
sisi58

XXX.XXX.191.1

Terven napsal(a):
To jsem našla, ale k formuláři nejde přiložit foto, tak jsem jim napsala do zpráv na fb

Pokud by odpověděli, už by foto vložit šlo. Uvidíme, co bude.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale eshopy nemají s tímhle nic, ony o tom asi ještě ani neví (nebo nechtějí vědět, co s tím krmením budou dělat, že jo).
Jediný, kdo může říct (a musí) zákazníkovi pravdu, je výrobce. Tak čekám.
Koukám občas na petfoodindustry.com, tam jsou celkem správné informace (a zajímavé) a jediná zmínka o nějaké ASI nadcházející změně je o tom, že se několik výrobců spojilo kvůli krizi covidové a pokouší se o jakousi záchranu dodavatelů.
Také je tam zpráva o USA, kde jsou veliké problémy s jatky, s nedostatkem zaměstnanců, neví se, kam s "masem", musí se utrácet zvířata (jako slepice), ale už je nemá kdo zpracovat a tak podobně.
Je jasné, že všude chybí lidé, materiál, suroviny, peníze.. což není omluva. Měli dát nějakou informaci na fb, na web, nebo na pytle, něco jako hloupá výmluva typu "od července v novém a lepším".
N&D mě fakt naštvali, je mi to aj líto, bylo to dobré jídlo, docela kvalitní + levné + všem chutnalo.. ale tohle je podraz.
Nyní už všichni ví, že je neprodávám :-)
Koupím Simpsons :-) teda Megí koupí.

19.7.2020 21:37
aneleh

XXX.XXX.128.28

tak jsem obvolala pár zkušenějších a info mám... z nařízení naší milé EU musí být do konce letošního roku ve složení uvedené přesné termíny dle EU, už si tam nemůžou jednotlivé firmy pojmenovávat ingredience jak chtějí - viz čerstvé jehněčí maso x jehně (jedná se o terminus technicus a je to to samé). Takže složení se dle mě nezměnilo, pouze jej převedli do "předepsaných termínů"

19.7.2020 21:40
Terven

XXX.XXX.110.191

Ale eshopy nemají s tímhle nic, ony o tom asi ještě ani neví (nebo nechtějí vědět, co s tím krmením budou dělat, že jo).

jasný, já netvrdím, že eshopy za něco můžou, jen to složení, který uvádějí, museli někde opsat, žejo...nebude to jejich výmysl.

19.7.2020 21:43
Terven

XXX.XXX.110.191

aneleh napsal(a):
tak jsem obvolala pár zkušenějších a info mám... z nařízení naší milé EU musí být do konce letošního roku ve složení uvedené přesné termíny dle EU, už si tam nemůžou jednotlivé firmy pojmenovávat ingredience jak chtějí - viz čerstvé jehněčí maso x jehně (jedná se o terminus technicus a je to to samé). Takže složení se dle mě nezměnilo, pouze jej převedli do "předepsaných termínů"

A dehydratovaný kuřecí protein je teda totéž, co sušené kuřecí maso?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 21:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A co CC? Prošel kolem nich někdo? Tuhle jsem dávala seznam vhodných keksů s obilím známé a pro formu jsem jí tam šoupla i CC, když jsem si vzpomněla na nejoblíbenější žvýkačku z dětství - bezpečná a vydržela skoro jako paroží. Canine Caviar Buffalo Paddywack, pomalu jsem to obrečela, když přestali vozit. A prcek taky, pořád čekal, kdy dám další.

https://www.dobra-miska.cz/canine-caviar-open-meadow-alkaline-jehne-11kg

https://www.dobra-miska.cz/canine-caviar-free-spirit-alkaline-kure-5kg

To je krásný pes :-) Konečně taky něco pozitivního :-)
CC má v složení "Dehydrated Lamb" a když se podívám sem
https://www.caninecaviar.com/ingredient-definitions/
tak je to lamb meal. Recenzenti typu dogfoodadvisor o tom neví. To je teda legrace. Akorát je tam u všech grain free diskuze jako kráva, že DCM.. no já už mám v hlavě slušnou konspirační teorii o špaldě, DCM a náhražce masa :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 21:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
A dehydratovaný kuřecí protein je teda totéž, co sušené kuřecí maso?

Ne. To je jiná surovina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 21:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
A dehydratovaný kuřecí protein je teda totéž, co sušené kuřecí maso?

No termín maso asi úplně nesouzní.

19.7.2020 21:58
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne. To je jiná surovina.

Čili asi nepůjde o předepsané termíny, jak píše aneleh...

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 22:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale ano, jehněčí maso a jehně bylo vždy to samé, akorát tady si to občas někdo vykládal jinak.. někdo rozhlásil, že se nesmí psát slovo maso, ale to je nesmysl.
Ale jehněčí protein je naprosto jiná surovina a jehněčí moučka také.
Už kvůli obsahu bílkovin, tuku atd. Přece.
Tyhle suroviny se normálně prodávají v pytlích, každá je něco jiného.

19.7.2020 22:00
Restey

XXX.XXX.1.132

Možná jo, jen předtím psali pohádky a teď uvádí realitu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 22:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je krásný pes :-) Konečně taky něco pozitivního :-)
CC má v složení "Dehydrated Lamb" a když se podívám sem
https://www.caninecaviar.com/ingredient-definitions/
tak je to lamb meal. Recenzenti typu dogfoodadvisor o tom neví. To je teda legrace. Akorát je tam u všech grain free diskuze jako kráva, že DCM.. no já už mám v hlavě slušnou konspirační teorii o špaldě, DCM a náhražce masa :-)

No ono je to stejně fuk, CC se vozí všelijak. Má tam BH, to je jistota, pak Wolfsblut.

Jo, je krásný. A ten kukuč! Ideální předpoklady pro vyděračskou kariéru, bojuju s tím celý jeho život minus 9 a půl týdne. Třeba když chce jít jinam, tak couvá a nahodí ksichtík raněné srny + už mě nebij, prosím, prosím. Když jsou lidi v okolí do 2 m, tak mu to vyjde. Pokud jsou dál, temně procedím mezi zuby 'ne*er mě, zlato' a jde. Jinak normálně se otočím a nechám vytočit flexinu, to se pak rezignovaně rozkluše, ale když jsou davy, je to složitější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 22:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No ono je to stejně fuk, CC se vozí všelijak. Má tam BH, to je jistota, pak Wolfsblut.

Jo, je krásný. A ten kukuč! Ideální předpoklady pro vyděračskou kariéru, bojuju s tím celý jeho život minus 9 a půl týdne. Třeba když chce jít jinam, tak couvá a nahodí ksichtík raněné srny + už mě nebij, prosím, prosím. Když jsou lidi v okolí do 2 m, tak mu to vyjde. Pokud jsou dál, temně procedím mezi zuby 'ne*er mě, zlato' a jde. Jinak normálně se otočím a nechám vytočit flexinu, to se pak rezignovaně rozkluše, ale když jsou davy, je to složitější.

:-) mám to samé, ale zatím to zkouší jen po cestě domů. Ale zato denně.
Teoreticky by ji mohly bolet nohy, protože domů jdeme z kopce. A má v tlamě míček, tak se jí musí blbě dýchat, někdy ho položí na silnici a sedne si jak týraná.
Beztak to má z těch granulí!
Tak, Farmina má zahlcený chat a mail, tak uvidíme zítra :-)
Ale asi nic.

19.7.2020 22:21
Restey

XXX.XXX.1.132

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
:-) mám to samé, ale zatím to zkouší jen po cestě domů. Ale zato denně.
Teoreticky by ji mohly bolet nohy, protože domů jdeme z kopce. A má v tlamě míček, tak se jí musí blbě dýchat, někdy ho položí na silnici a sedne si jak týraná.
Beztak to má z těch granulí!
Tak, Farmina má zahlcený chat a mail, tak uvidíme zítra :-)
Ale asi nic.

Tak dejte info, jak budete mít odpověď. Pokud.. :) já na odpověď od nich čekám asi dva měsíce

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.7.2020 23:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Restey napsal(a):
A přesně tohle bylo ještě tak měsíc zpátky na ofiko webu. Tak proč to je teď napsáno jinak?

Já jsem v tomhle skeptická. Jak všude čtu že stačí vynechat slůvko maso a už to znamená něco jiného apod... tak... nevěřím, že to bude pořád to samé.

na ceskem webu novika ( zastupce v cr) uz je u vsech receptur uveden protein.
napr.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 00:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na farmina.com je to také, i v jiných jazycích. Ale v USA eshopu je něco jiného. Každopádně cca 3 týdny zpět to tam nebylo. Nebo měsíc. Jak jsme se tu bavili o nějakých granulích, tak jsem se tam dívala. Nějaké EU nařízení se mi zdá nesmysl, protože proč by to najednou měnili hned, když si ještě půl roku mohli užívat slávy masa, je to hodně moc peněz, by byli totálně blbí. Protože třeba já už od nich nekoupím nic. Ale neleze mi do hlavy, proč to ví ifauna, ale celý svět si myslí, že "nepoužíváme meal, gmo, chemical preservatives,....". Jo, meal a protein je něco jiného, ale v principu to samé.
Pochopila bych, že z důvodu krize (závody v Itálii, Srbsku a Brazílii, kteréžto země to schytaly nejvíc), ale takhle nečekaně a bezdůvodně, bez vysvětlení..
Korespondenci s novikem jsem vzdala, píšu na .com mail, ale výsledek mi už je asi fuk.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 12:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak mi napsali. Jde o nové označování surovin a Farmina se rozhodla na to přistoupit hned.
Napsali, že
„Čerstvé vykostěné kuře (nebo jakýkoli jiný zdroj bílkovin)“ musí být uvedeno jako „vykostěné kuře (nebo jakýkoli jiný zdroj bílkovin)“
a
„Dehydrované kuřecí maso (nebo jakýkoli jiný zdroj bílkovin)“ musí být prohlášeno za „dehydrované kuře (nebo jakýkoli jiný zdroj proteinu) protein “.

Což do cz s dovolením přeložím jako:
čerstvé kuře nebo jakékoli jiné čerstvé maso musí být uvedeno jako čerstvé (nebo vykostěné, deboned,...) maso
a
cokoli sušené z masa, což ani nemusí být právě maso, bude uvedeno jako
masový protein.

Takhle tomu rozumím já, ale zdá se mi to celkem postavené na hlavu, protože to naprosto popírá filozofii některých slušnějších výrobců - jak já chápu pojem masox a kuřecí křídlo.
Masox mi do baráku nesmí.

Nové přikázání v ruce nemám a taky nevidím, že by to přepsal ještě někdo jiný.
Podle jejich vyjádření nejde o zákon nebo vyhlášku, ale o doporučení, tedy v tom bude mít prsty někdo jako FEDIAF, když mluví o regulačních agenturách - takže vlastně kdo nechce, tak se tím řídit nemusí?

Takhle budou všechna krmiva na jedné úrovni - něco jako když se u nás říká "maso a vedlejší výrobky z masa nebo částí zvířat" ..... to je hodně dost ultra na hlavu.

20.7.2020 12:37
Restey

XXX.XXX.1.132

Hmm, to se mi tedy vůbec nezamlouvá. Připadá mi to, jako schovávání něčeho hnusného do názvu :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 15:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Už to chápu.. po pěti hodinách :-)
Nic nového není. Akorát se někdo naštval a vyžaduje, aby se žrádlo nazvalo pravým jménem.
Takže pokud není maso, což je kosterní svalovina, prostě maso jako steak, tak tam bude napsáno
zpracované živočišné bílkoviny, nebo se ten produkt rozepíše jako kuřecí proteiny, půjde furt o stejnou věc.
To platí už dlouho, vychází se z katalogu, a kdo to dodržuje, nikdo, asi nemusel..
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/ALL/?uri=CELEX%3A32013R0068#ntr28-L_2013029CS.01000301-E0028
Já z toho soudím, že první surovina ve složení je fakt maso,
a další jsou nějaké zbytky z výroby pro lidi - a jakmile obsahují kosti, samé kůže atd., klidně i samotné kosti, tak to prostě už nebudeme psát jako maso.. protože to není maso.

Ten výraz tam má číslo 9.4.1 .. pak je tam ještě to samé, ale hydrolyzované..
Jsem hrozně zvědavá, kdo tohle ještě napíše. Co by z toho měli..
Problém je, že nemám problém se zbytky kuřat, ale s tím ostatním jo, takže když tam bude tenhle hnusný výraz, už to nikdy nekoupím. Vlastně už asi žádné granule, ani konzervu, nic.

20.7.2020 17:33
sisi58

XXX.XXX.191.1

Ozval se mi prodejce N&D. Kopíruji z emailu.

Re: N&D Low Grain DOG Adult Mini Lamb & Blueberry 7kg
Dobrý den,
přeposílám vyjádření výrobce. Ke změnám složení nedošlo. Pouze se mění
názvosloví. Viz příloha.
S pozdravem
Kamil Bojko, happypet.cz
tel.: 777 293 002

Dobrý den,
V příloze posílám prohlášení výrobce.
Co se týká jehněčího, tak, prosím vydržte, budu muset ten mail
dohledat.
S pozdravem / Best regards

Martin Dopita

Brand manager - Farmina Pet Foods

www.farmina.com/cz [1]; www.facebook.com/ …acz [2]

www.teambreeder.cz [3]; www.facebook.com/ ….cz [4]

NOVIKO s.r.o. - Palackého třída 163, 612 00 Brno__

T: +420 541 426 307

M: +420 602 487 212

Skype: mdopita_1

martin.dopita@covetrus.com

www.noviko.cz [5]

Links:
------
[1] http://www.farmina.com/cz
[2] http://www.facebook.com/ …acz
[3] http://www.teambreeder.cz/
[4] http://www.facebook.com/ ….cz
[5] http://www.noviko.cz/

---
S pozdravem
happypet.cz
tel.: 777 293 002

PROSÍM VÁS, VYZNÁTE SE V TOM NĚKDO?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58: co je v příloze? nějaký dokument s názvem..? Musela byste to vyfotografovat. Nebo sem napište, na co se v příloze odkazuje.

20.7.2020 17:44
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
sisi58: co je v příloze? nějaký dokument s názvem..? Musela byste to vyfotografovat. Nebo sem napište, na co se v příloze odkazuje.

Je to celé v angličtině. A vůbec nemám představu, jak to sem vložit. Je to PDF. A web iFauna říká: Jsou povoleny následující typy souborů: jpg, jpeg, png, gif.

20.7.2020 18:04
Restey

XXX.XXX.1.132

Print screen obrazovky, hodit do malování a uložit do jpg, png :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 18:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Je to celé v angličtině. A vůbec nemám představu, jak to sem vložit. Je to PDF. A web iFauna říká: Jsou povoleny následující typy souborů: jpg, jpeg, png, gif.

A můžete udělat (určitě jo, to dáte, však to zvládá polovina slovenské vlády :-) ):
ctrl + a
ctrl + c, a tady ctrl + v
? Kousek.. abych viděla, co to cca je..
Jestli ne, přepošlete na megiii0@centrum.cz .. já si pak rozmyslím, jestli to sem napíšu

20.7.2020 18:11
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A můžete udělat (určitě jo, to dáte, však to zvládá polovina slovenské vlády :-) ):
ctrl + a
ctrl + c, a tady ctrl + v
? Kousek.. abych viděla, co to cca je..
Jestli ne, přepošlete na megiii0@centrum.cz .. já si pak rozmyslím, jestli to sem napíšu

Kousek jsem dala na výstřižek. Ten umím!

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 18:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Kousek jsem dala na výstřižek. Ten umím!

To je to, co mi napsali taky, píšu to nahoře. . . Ale zdroj té změny nevím.

20.7.2020 18:28
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je to, co mi napsali taky, píšu to nahoře. . . Ale zdroj té změny nevím.

Ale stejně jsem z toho laň. Z logiky věci nemohou být ty granule stejné.
Sice může být sušené kuřecí „dehydrované kuřecí bílkoviny", ale už nevěřím, že „dehydrované kuřecí bílkoviny" jsou kuřecí maso.Maso je přece svalovina, zatímco kuřecí bílkoviny mohou být vlastně cokoli z kuřete. Nebo se pletu?
Dělá z nás výrobce blbce nebo ne?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.7.2020 18:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Ale stejně jsem z toho laň. Z logiky věci nemohou být ty granule stejné.
Sice může být sušené kuřecí „dehydrované kuřecí bílkoviny", ale už nevěřím, že „dehydrované kuřecí bílkoviny" jsou kuřecí maso.Maso je přece svalovina, zatímco kuřecí bílkoviny mohou být vlastně cokoli z kuřete. Nebo se pletu?
Dělá z nás výrobce blbce nebo ne?!

Když já nevím, kde sebrali to údajné nové doporučení, tam by se našla pravda.
Jediné, co vím, že existuje EU papír, na kterém je napsané, že maso je svalovina a zbytek se tak prostě jmenovat nesmí. Moučka má ale jiný název, ta to není.
Jenže kuřecí krk a masox je pro mě rozdíl..
Možná by bylo lepší, kdyby z toho předpisu použili druhou část (mají dvě možnosti popisu viz odkaz nahoře - modré číslo 27 úplně na konci dokumentu), -
něco jako:
Vykostěné kuře 20%, dehydratované kuřecí krky 18%.
Když tam je ale "dehydratované kuřecí proteiny", což je sice i ten sušený krk, ale nemusí být,
tak už mě to vůbec nezajímá. Teda.. mohli by udělat video, co tam sypou :-)

20.7.2020 19:29
sisi58

XXX.XXX.191.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když já nevím, kde sebrali to údajné nové doporučení, tam by se našla pravda.
Jediné, co vím, že existuje EU papír, na kterém je napsané, že maso je svalovina a zbytek se tak prostě jmenovat nesmí. Moučka má ale jiný název, ta to není.
Jenže kuřecí krk a masox je pro mě rozdíl..
Možná by bylo lepší, kdyby z toho předpisu použili druhou část (mají dvě možnosti popisu viz odkaz nahoře - modré číslo 27 úplně na konci dokumentu), -
něco jako:
Vykostěné kuře 20%, dehydratované kuřecí krky 18%.
Když tam je ale "dehydratované kuřecí proteiny", což je sice i ten sušený krk, ale nemusí být,
tak už mě to vůbec nezajímá. Teda.. mohli by udělat video, co tam sypou :-)

Mám stejný pocit. Prostě jsem spotřebitel, který chce mít napsané, kolik je v granulích masa a že tam není nic, co by mému psu poškodilo zdraví, když bude ty granule žrát delší dobu. Jestli je tam kus pomeranče nebo avokádo není zas tak důležité, neboť by to mělo být jen malinká část obsahu.
No nic, jdu hledat jiné granule, ve kterých je maso.Na dehydrované bílkoviny mě vážně nenalákají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnes mi napsali, že to opravdu vychází z pokynů FEDIAF a že se jimi všechny velké společnosti budou řídit. No tak určitě..
Není to povinné, není to zákon, jen doporučení - ty suroviny, které prošly nějakou úpravou (než je vložili do hrnce), musí být označeny jako "zpracované proteiny".
Ve složení se nic nezměnilo.
Takové PR bych rozpustila.. ale nějak to spočítané asi mají.
Zas další hřebíček do rakvičky petfood průmyslu. Nyní bude maso už jen tam, kde se neřídí FEDIAF.. a v konzervách :-) Jedno lepší než druhé.

21.7.2020 12:13
Terven

XXX.XXX.103.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dnes mi napsali, že to opravdu vychází z pokynů FEDIAF a že se jimi všechny velké společnosti budou řídit. No tak určitě..
Není to povinné, není to zákon, jen doporučení - ty suroviny, které prošly nějakou úpravou (než je vložili do hrnce), musí být označeny jako "zpracované proteiny".
Ve složení se nic nezměnilo.
Takové PR bych rozpustila.. ale nějak to spočítané asi mají.
Zas další hřebíček do rakvičky petfood průmyslu. Nyní bude maso už jen tam, kde se neřídí FEDIAF.. a v konzervách :-) Jedno lepší než druhé.

Mne napsali na messenger totez.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.7.2020 12:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Mne napsali na messenger totez.

Mail in English včera byl teda lepší :-) a to, co sem dala Sisi, to je papír pro distributory - až jim lidé budou nadávat, tak jim napíší tyhle dvě trapné věty.
Proč to jako nevyvěsí na první stranu a neřeknou normálně?
Ono to není zas tak šílené minus, už jsem i četla, že na rozdíl od US krmiv jsme na tom pěkně.. myslím ale, že tady nikoho nezajímá, jestli ND splní požadavky Fediaf nebo AAFCO.. mimochodem na americké normy nedosáhnou :-)
Třeba to je zas nějaká konina, co si opět každý vyloží jinak.. achjo.

Monika856

30.9.2020 18:56
Monika856

XXX.XXX.4.198

Taky mame problém, moje buldocka je citlivější typ, pred tim jsem vyzkouseli mraky granulí a nic ji nesedelo, az tyto, ted mame velký problém, ma prujem (řidší stolice, neni to střevní chripka) prdi, ale hrozne a i zvrací, prostě ji nové složení absolutně nesedí, nemate prosím nekdo typ na podobne granule s podobnym složením? Jsme uplne vcudu, protože nam jen tak nic nesedi, zkouseli jsme i probiotika, ale kdyz nesedi granule, nepomáhá to... Dekuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.9.2020 20:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Monika856 napsal(a):
Taky mame problém, moje buldocka je citlivější typ, pred tim jsem vyzkouseli mraky granulí a nic ji nesedelo, az tyto, ted mame velký problém, ma prujem (řidší stolice, neni to střevní chripka) prdi, ale hrozne a i zvrací, prostě ji nové složení absolutně nesedí, nemate prosím nekdo typ na podobne granule s podobnym složením? Jsme uplne vcudu, protože nam jen tak nic nesedi, zkouseli jsme i probiotika, ale kdyz nesedi granule, nepomáhá to... Dekuji

Tak takto hnusné granule, že by pes blil.. složení se nezměnilo.. ale neva..
A co takhle veterinář? Probiotika mi teda jako lék moc nepřijdou, probiotika pomáhají trávení, takže třeba děláte opak, než je potřeba.. no nic..
Myslíte, že koupíte jiné granule a pes bude ok? Tak se pak u mě přihlašte pro nějakou cenu.
Kupte Brit.

30.9.2020 20:30
lupus4

XXX.XXX.205.61

Kupte Brit.

obávám se, že tato slečna/paní/dáma ironii NEpochopí, když cpe do psa celý jeho život chem. upravované srágory (samozřejmě v "dobré" víře...bez použití mozku)

2.10.2020 19:15
J.G.

XXX.XXX.127.170

Zdravím, zatím používám puppy s jehněčím masem a dýní,ale je otázka, co je lepší. Jestli 20% čerstvé maso, kde je min. 70% vody,tudíž masa je v granulích vlastně 6%, nebo sušené,nebo moučka...

2.10.2020 19:18
sisi58

XXX.XXX.191.1

J.G. napsal(a):
Zdravím, zatím používám puppy s jehněčím masem a dýní,ale je otázka, co je lepší. Jestli 20% čerstvé maso, kde je min. 70% vody,tudíž masa je v granulích vlastně 6%, nebo sušené,nebo moučka...

Sušené.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.10.2020 19:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
Zdravím, zatím používám puppy s jehněčím masem a dýní,ale je otázka, co je lepší. Jestli 20% čerstvé maso, kde je min. 70% vody,tudíž masa je v granulích vlastně 6%, nebo sušené,nebo moučka...

?
Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb, to je asi tolik, jako je ve všech ostatních granulích z celého světa.
Moučka je konzervovaná blivajzem, i kdyby jí tam bylo 200 kg na kilo granulí, tak to nechci.
Jestli chcete víc masa v granulích, tak značky Eden, Akela, Simpsons 80/20.
Pro mě teda množství masa není to nejdůležitější.

2.10.2020 20:22
J.G.

XXX.XXX.127.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
?
Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb, to je asi tolik, jako je ve všech ostatních granulích z celého světa.
Moučka je konzervovaná blivajzem, i kdyby jí tam bylo 200 kg na kilo granulí, tak to nechci.
Jestli chcete víc masa v granulích, tak značky Eden, Akela, Simpsons 80/20.
Pro mě teda množství masa není to nejdůležitější.

Máte,pravdu,nejde jen o maso,ale o celkově vyvážené krmivo,proto mi tohle přijde celkem ideální. Znám lidi co dávají JENOM barf a psi neustále u veta s různými zdravotními problémy. Proto si myslím,že nejde jen o maso,ale o komplexní vyvážené krmivo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.10.2020 20:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
?
Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb, to je asi tolik, jako je ve všech ostatních granulích z celého světa.
Moučka je konzervovaná blivajzem, i kdyby jí tam bylo 200 kg na kilo granulí, tak to nechci.
Jestli chcete víc masa v granulích, tak značky Eden, Akela, Simpsons 80/20.
Pro mě teda množství masa není to nejdůležitější.

Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb

tak nevim, ale to slozeni je :
Jehně (24%), dehydratovaný protein z jehněte (24%), hrachový škrob, kuřecí tuk, dehydratovaný protein ze sledě, sušená dýně (5%)

2.10.2020 20:56
J.G.

XXX.XXX.127.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb

tak nevim, ale to slozeni je :
Jehně (24%), dehydratovaný protein z jehněte (24%), hrachový škrob, kuřecí tuk, dehydratovaný protein ze sledě, sušená dýně (5%)

Na obalu je 24 jehně a 24 sušené jehně. Každopádně např. oproti calibře nebo Britu pro štěňata je to někde jinde,co se týče celkové vyváženosti Jak budu přecházet na adult,tak uvidím,jaké bude složení,pokud změní složení. 👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.10.2020 21:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je tam 24 jehně bez kosti a 24 sušené jehně + malinko ryb

tak nevim, ale to slozeni je :
Jehně (24%), dehydratovaný protein z jehněte (24%), hrachový škrob, kuřecí tuk, dehydratovaný protein ze sledě, sušená dýně (5%)

Tak se omlouvám, tohle složení jsem neviděla. To je to nové, co vlastně nové není, jen přejmenované suroviny. Teda to říká výrobce.
Každopádně dýňové a jehněčí druhy se mi nelíbily nikdy..
s tímhle "protein" už ani zadarmo.
Díky.

Říkám si, byla by čísla stejná, kdyby se suroviny vyměnily? To mě tam mate. Jsou úplně stejná, tedy kuře se špaldou, co mám doma, ostatní nevím. Jak by dokázali dostat stejné číslo fosforu, omega 3, taurinu,... dosypávat mohou, jistě, ale ubírat?
Omlouvám se, to jsem se úplně sekla, nekoukla jsem se na nové složení.
Ale ta čísla..

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.10.2020 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
Na obalu je 24 jehně a 24 sušené jehně. Každopádně např. oproti calibře nebo Britu pro štěňata je to někde jinde,co se týče celkové vyváženosti Jak budu přecházet na adult,tak uvidím,jaké bude složení,pokud změní složení. 👍

To budete mít staré balení, také to tak mám na kuřecích. Má vina, nekoukla jsem se na nové složení na webu.
Nemáte tam třeba přes složení bílou nálepku? To dovozci dělají, lepí tam překlad.

2.10.2020 21:13
Restey

XXX.XXX.1.132

Podívejte se na základní vlákno.. tam je o změně psáno. A obaly s čerstvým masem jsou doprodejem. Nové složení je s Jehně, dehydratovaný protein z jehněte...

9.10.2020 12:33
J.G.

XXX.XXX.127.170

Zdravím,dle vyjádření autorizovaného prodejce se jedná o legislativní úpravy názvů ve složení a postupně budou udávány v tomto novém znění na obalech všech značek. Nejedná se o změnu složení,ale legislativní úpravu názvu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2020 13:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hm, legislativní úprava názvu.....jednoduše řečeno výrobce si z nás udělal pr@el.
Každopádně to jen potvrzuje to, že všechny granule jsou stejnej šrot a krmit jedině v nouzi nejvyšší.

9.10.2020 13:11
Restey

XXX.XXX.1.177

Legislativní úprava... Hm podle mě hloupost toto.

9.10.2020 13:24
J.G.

XXX.XXX.127.170

Těžko říct, třeba Calibra prej už má jen obaly s těmito názvy a bude to muset být u všech. Čas ukáže...

9.10.2020 13:26
Restey

XXX.XXX.1.177

Uvidíme uvidíme. Na Calibru jsem koukala no. A tím jak to bylo napsano mě to jen odradilo než aby mě to nalákalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2020 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemusí to psát nikdo. Není to legislativní úprava, žádné nařízení,
je to jen změna v doporučení.
Doporučení.
Ten, kdo se bude řídit doporučeními FEDIAF, ten to tak bude psát,
zbytek si dál bude dělat, co se mu zachce - v rámci platných zákonů té které země (a dovoz)
a úspěšných pokusech o porušení,
protože my (naši psi) jim to sežereme. Ale nikdo se tím řídit nemusí.
Jenže pravdou je, že když to není čerstvé vykoštěné maso, tak by to prostě psát neměli, ale donuťte je :-) :-) Tohle přejmenování bylo ale dosti nešťastné, málokdo se s tím asi smíří, zmatek mě k nákupu fakt nepřesvědčí..
Beru to tak, že granule jsou prostě všechny stejné.... ale jeden rozdíl mezi Britem, Calibrou a třeba Canagan je.. to už z té vůně je jasné.
Trvanlivost, konzervace tuků,... pořád se dají vybrat ty lepší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2020 16:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
Zdravím,dle vyjádření autorizovaného prodejce se jedná o legislativní úpravy názvů ve složení a postupně budou udávány v tomto novém znění na obalech všech značek. Nejedná se o změnu složení,ale legislativní úpravu názvu.

Taky si myslim, ze se slozeni nezmenilo.
Jen se priznava, ze tam nikdy zadne maso nebylo

9.10.2020 16:47
Restey

XXX.XXX.1.132

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky si myslim, ze se slozeni nezmenilo.
Jen se priznava, ze tam nikdy zadne maso nebylo

Souhlas -_- a takový peníz to stojí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.10.2020 21:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

V kuřecích s ovsem je napsané : vykostěné kuře, protein je hned další v pořadí :-)
Anglicky: boneless chicken, dehydrated chicken.....protein zmizel.
Italsky stejně jako cz.
Podle mě je tam vždy kousek čerstvého masa a dohází se to nějakými těmi.. obalenými kostmi, sušenými zbytky a proteiny ze sáčku. A to ze sáčku se mi nelíbí.
Separát. Freshly Prepared Meat. Čerstvě ostříhané kuře. To je taktika a ne tohle..

12.10.2020 11:11
J.G.

XXX.XXX.127.170

Jen pro info,oficiální vyjádření od Farminy:

12.10.2020 11:23
J.G.

XXX.XXX.127.170

Na doporučení FEDIAF to má předejít zmatkům ve složení,kdy každý výrobce má na jednu a tutéž složku jiný název. Proto je DOPORUČENO přejít na nové sjednocené pojmenování. Podle testů je složení stejné,jako u staršího popisu a obsah všech položek včetně masa souhlasí s procenty na obalu.

12.10.2020 13:39
sisi58

XXX.XXX.191.1

J.G. napsal(a):
Na doporučení FEDIAF to má předejít zmatkům ve složení,kdy každý výrobce má na jednu a tutéž složku jiný název. Proto je DOPORUČENO přejít na nové sjednocené pojmenování. Podle testů je složení stejné,jako u staršího popisu a obsah všech položek včetně masa souhlasí s procenty na obalu.

Ale stejně jste mě nepřesvědčil/a, že kuřecí dehydratovaný protein je totéž, jako kuřecí maso.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 15:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

sisi58 napsal(a):
Ale stejně jste mě nepřesvědčil/a, že kuřecí dehydratovaný protein je totéž, jako kuřecí maso.

Právě tohle se snažili tou změnou odlišit :-) Totiž.. kuřecí maso je pouze a jen čerstvé syrové kuřecí maso.. nic jiného. Jestli máte sušené, mleté, ...a ten protein v pytlíku a moučky a ble a bleble,..... tak už to není kuřecí maso. Pro ty doporučení FEDIAF (které nikoho nezajímají).
Tak si jako přemýšlím, proč fakt není nějaká kontrola, která by občas šla a koukla - hele, to je separát, jak to že tam píšeš maso?
No nic, já mám ráda sci-fi :-)

12.10.2020 15:55
J.G.

XXX.XXX.127.170

Ono vybírat granule jen podle toho,kolik obsahují čerstvého masa,je stejně logicky nesmysl, vzhledem k tomu že obsahuje 3/4 vody a navíc postrádá další důležité složky, které jsou pro psa důležité. Nezáleží na značce,ale osobně radši koupím vyvážené granule, které obsahují třeba 25% kvalitního sušeného masa,jak 50 % čerstvého. Po odečtení podílu vody je jasné,že toho čerstvého masa je tam minimální množství. Takže pokud se člověk zaměří spíše na komplexní složení,tak to bude ok. Je to jako krmení jen masem a každý si myslí,že dává psovi to nejlepší a nic jiného už nepotřebuje. Takže pokud to shrnu,tak maso je samozřejmě základ,ale bez doplnění všeho co potřebuje,to prostě nejde a je jedno jestli jde o granule,nebo barf 🙂

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 16:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nic nepotřebuje (akorát akční pes závody, energie teď hned - to jsou cukry) navíc.
Jenže granule nejde uplácat, když ..
Karbanátek je maso, strouhanka.. a ještě něco, co nevím, protože já mám ráda čisté hovězí na pánvičku a solit až na talíři, jenže se mi to občas rozpadá :-)
Prostě granule bez toho ostatního nedrží pohromadě.
A byly by drahé. A pes by toho sežral daleko víc, takže zase drahé pro majitele psa. A ten by se na to hodně rychle vy..

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 16:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
Ono vybírat granule jen podle toho,kolik obsahují čerstvého masa,je stejně logicky nesmysl, vzhledem k tomu že obsahuje 3/4 vody a navíc postrádá další důležité složky, které jsou pro psa důležité. Nezáleží na značce,ale osobně radši koupím vyvážené granule, které obsahují třeba 25% kvalitního sušeného masa,jak 50 % čerstvého. Po odečtení podílu vody je jasné,že toho čerstvého masa je tam minimální množství. Takže pokud se člověk zaměří spíše na komplexní složení,tak to bude ok. Je to jako krmení jen masem a každý si myslí,že dává psovi to nejlepší a nic jiného už nepotřebuje. Takže pokud to shrnu,tak maso je samozřejmě základ,ale bez doplnění všeho co potřebuje,to prostě nejde a je jedno jestli jde o granule,nebo barf 🙂

A vyvážené granule jsou jaké, prosím? Protože po prostudování různých info napříč internetem a debatách jak s dlouholetými chovateli, tak i některými vety, jsou pro mě vyvážené granule mýtus.

12.10.2020 16:35
J.G.

XXX.XXX.127.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nic nepotřebuje (akorát akční pes závody, energie teď hned - to jsou cukry) navíc.
Jenže granule nejde uplácat, když ..
Karbanátek je maso, strouhanka.. a ještě něco, co nevím, protože já mám ráda čisté hovězí na pánvičku a solit až na talíři, jenže se mi to občas rozpadá :-)
Prostě granule bez toho ostatního nedrží pohromadě.
A byly by drahé. A pes by toho sežral daleko víc, takže zase drahé pro majitele psa. A ten by se na to hodně rychle vy..

1) Pokud nic nepotřebuje,jenom se nažrat, tak i tahle diskuze je zbytečná.
2) máte pravdu,že granule bez pojiva pohromadě nedrží. A v tom je ten rozdíl jaké pojivo se použije. Pokud jde například o moučku přírodního původu,bez dalších umělých bordelů,tak v tom opravdu nevidím nic špatného.
3) cena zákonitě neznamená kvalitu.

12.10.2020 16:42
lupus4

XXX.XXX.205.61

Pokud jde například o moučku přírodního původu,bez dalších umělých bordelů,

a tu jste našel v čem ?... za mne oxymoron (v granulích) jak bejk pardon býk

12.10.2020 16:48
J.G.

XXX.XXX.127.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A vyvážené granule jsou jaké, prosím? Protože po prostudování různých info napříč internetem a debatách jak s dlouholetými chovateli, tak i některými vety, jsou pro mě vyvážené granule mýtus.

To máte samozřejmě pravdu. Jen více nebo méně odpovídá nějakému ideálu. A nejde jen o granule, ale všeobecně. Jde spíše o to že co sedí jednomu psovi,druhému sedět nemusí. Známá má 2 psy stejného plemene a jednoho musela přestat krmit masem, kvůli zdravotním problémům.po přechodu na granule vše bez problémů. Ale stejně tak to může být samozřejmě i naopak. Jde o to, přizpůsobit stravu pro každého konkrétního psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně, jak píše lupus, o to jde v tom novém složení - jestli použili fakt masový protein, který je konzervovaný ble a bez uzavření leží na podlaze, tak to prostě psovi dávat nebudu.
Ale přiznám se, že mi je té značky líto. Taková blbost. Teď by měli udělat video, co do toho sypou. Já to roky doporučuji a oni tohle. Jak teď vypadám? :D

12.10.2020 16:57
J.G.

XXX.XXX.127.170

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně, jak píše lupus, o to jde v tom novém složení - jestli použili fakt masový protein, který je konzervovaný ble a bez uzavření leží na podlaze, tak to prostě psovi dávat nebudu.
Ale přiznám se, že mi je té značky líto. Taková blbost. Teď by měli udělat video, co do toho sypou. Já to roky doporučuji a oni tohle. Jak teď vypadám? :D

Záleží na tom,jak jsou na tom psi.jestli v pohodě,nebo víc na veterině jak doma. 🙂 Ale jak jsem napsal každý pes je originál a každému může sedět úplně něco jiného. V neposlední řadě jde i o genetiku psa, takže je zbytečné řešit,jestli jste něco doporučila dobře,nebo špatně 🙂 navíc výrobce garantuje stejné složení. Pokud ne,tak by to kontrola odhalila a myslím, že by to byl pro firmu pořádný problém

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 17:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
To máte samozřejmě pravdu. Jen více nebo méně odpovídá nějakému ideálu. A nejde jen o granule, ale všeobecně. Jde spíše o to že co sedí jednomu psovi,druhému sedět nemusí. Známá má 2 psy stejného plemene a jednoho musela přestat krmit masem, kvůli zdravotním problémům.po přechodu na granule vše bez problémů. Ale stejně tak to může být samozřejmě i naopak. Jde o to, přizpůsobit stravu pro každého konkrétního psa.

Jde o to, přizpůsobit stravu pro každého konkrétního psa.

A o tom to je. Asi moc nezkoušela, jinak by našla kombinaci, která by vyhovovala. Já spíš znám psy, kteří si zkazili žaludek na granulích a krmení masem se stalo nutností.
Osobně se divím, že lidi mají takovou hrůzu z toho krmit masem, že by to dobře nenavážili a aby ten chudák pes měl všechno, co potřebuje. A když už na to maso přejdou, tak začnou běhat k vetům na testy, jestli není něčeho v krvi málo a něčeho moc. V životě jsem neslyšela, že by takto někdo běhal na testy se psem na granulích. Jo, reklama dělá svoje.

12.10.2020 17:35
sisi58

XXX.XXX.191.1

J.G. napsal(a):
Záleží na tom,jak jsou na tom psi.jestli v pohodě,nebo víc na veterině jak doma. 🙂 Ale jak jsem napsal každý pes je originál a každému může sedět úplně něco jiného. V neposlední řadě jde i o genetiku psa, takže je zbytečné řešit,jestli jste něco doporučila dobře,nebo špatně 🙂 navíc výrobce garantuje stejné složení. Pokud ne,tak by to kontrola odhalila a myslím, že by to byl pro firmu pořádný problém

Jaká kontrola? Výstupní?

12.10.2020 17:58
J.G.

XXX.XXX.0.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jde o to, přizpůsobit stravu pro každého konkrétního psa.

A o tom to je. Asi moc nezkoušela, jinak by našla kombinaci, která by vyhovovala. Já spíš znám psy, kteří si zkazili žaludek na granulích a krmení masem se stalo nutností.
Osobně se divím, že lidi mají takovou hrůzu z toho krmit masem, že by to dobře nenavážili a aby ten chudák pes měl všechno, co potřebuje. A když už na to maso přejdou, tak začnou běhat k vetům na testy, jestli není něčeho v krvi málo a něčeho moc. V životě jsem neslyšela, že by takto někdo běhal na testy se psem na granulích. Jo, reklama dělá svoje.

Souhlas. Každý pes je individuální a každému sedí něco jiného. Pokud je v kondici a bez problémů,tak jsou nějaké testy zbytečné. 👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 18:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

J.G. napsal(a):
Záleží na tom,jak jsou na tom psi.jestli v pohodě,nebo víc na veterině jak doma. 🙂 Ale jak jsem napsal každý pes je originál a každému může sedět úplně něco jiného. V neposlední řadě jde i o genetiku psa, takže je zbytečné řešit,jestli jste něco doporučila dobře,nebo špatně 🙂 navíc výrobce garantuje stejné složení. Pokud ne,tak by to kontrola odhalila a myslím, že by to byl pro firmu pořádný problém

Víte, pes funguje i na rohlíky v mlíce. A je s námi třeba těch 10 let. Za tu dobu často poznáte houby. Ale svědomí, slušné vychování, nebo jak to říct, mi nedovolí krmit ho petrolejem. Chápete?
Megí dnes žere chleba. Bramborový. Granule i maso leží. Ještě říkala, že by si dala můj sladký popcorn. No to určitě, ten je můj. A věřím, že s jejím genetickým základem by to dala. Ale je to normální?
Že nějaký pes nezvládl maso? No jo, jenže někteří lidé si představují krmení masem jako "ráno půl kila jater a večer půl kila krkovice a srdce". To je pak těžké.
No jo, to jsou nekonečné debaty.
Se mnou zbytečné, já třeba nekoupím určitou značku, protože mi výrobce lhal. To je co, na psychiatra :-) A tahle značka se tomu už blíží též. Ty pytle, co máme doma, to teda sežerou, ale to bude asi tak celé.
Počkám na to video, které nikdy nepřijde.

12.10.2020 22:01
lupus4

XXX.XXX.205.61

platí nejen pro zaryté granuláře

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.10.2020 22:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
platí nejen pro zaryté granuláře

Já to o sobě vím a jsem na to hrdá :-)

Přidejte reakci

Přidat smajlík