Celkem mne to video vyděsilo...aspoň se konečně dokopu ke koupi Clickitu, po kterém už delší dobu koukám.
https://www.youtube.com/watch?v=CxR4HltkwUA
2 postroje, které prošly:
Purina Roadie
Sleepypod Clickit.
Conaf: bohužel v ČR se neprodávají, jedině na jejich oficiálních stránkách v zahraničí. A jsou z kategorie dražších: Roadie stojí cca 1000 a Clickit dokonce přes 2000 - ale za to je tříbodový, co jsem zkoumala, je to už opravdu profi.
http://sleepypod.com/shop/dog-harness/clickit-dog-harness.html
Purina Roadie snad jen z australských obchodů.
Americká asociace Center for Pet Safety dělala také testy, ale jen od dobrovolných společností, které své produkty nabídly na testování:
http://centerforpetsafety.org/research/2013-harness-crash-test-videos/
a dopadlo to katastrofálně :(
pidla: Short od Zero DC ale není autopostroj...
ainu
napsal(a):
Conaf: bohužel v ČR se neprodávají, jedině na jejich oficiálních stránkách v zahraničí. A jsou z kategorie dražších: Roadie stojí cca 1000 a Clickit dokonce přes 2000 - ale za to je tříbodový, co jsem zkoumala, je to už opravdu profi.
http://sleepypod.com/shop/dog-harness/clickit-dog-harness.html
Purina Roadie snad jen z australských obchodů.
Americká asociace Center for Pet Safety dělala také testy, ale jen od dobrovolných společností, které své produkty nabídly na testování:
http://centerforpetsafety.org/research/2013-harness-crash-test-videos/
a dopadlo to katastrofálně :(
pidla: Short od Zero DC ale není autopostroj...
Short není přímo určený jako autopostroj, ale funkci plní líp než 99% běžně prodávaných autopostrojů.
pidla
napsal(a):
Short není přímo určený jako autopostroj, ale funkci plní líp než 99% běžně prodávaných autopostrojů.
To mne zajímá, máte jej nějak vyzkoušený, že opravdu při srážce pomůže? Já mám Mutt Gear, musím zaklepat, že zatím neměl důvod zachraňovat, ale také testy neprošel...
ainu
napsal(a):
To mne zajímá, máte jej nějak vyzkoušený, že opravdu při srážce pomůže? Já mám Mutt Gear, musím zaklepat, že zatím neměl důvod zachraňovat, ale také testy neprošel...
Vyzkoušený při srážce ho zaplaťpánbu nemám, ale už od pohledu na obrázky je podle mě ušitý solidněji, než ten Mutt Gear. Ano, přiznávám, je to hlavně pocit... U nás je používaný hodně intenzivně včetně procházek, tahání a tak, materiál je opravdu hodně ošoupaný, ale švy ani přezky nejeví sebemenší známky, že by chtěly povolit...
Podle těch testů i rozumu by se podle mě dalo řídit tím, že žádný postroj s plastovými částmi psa v popruhách na 99% neudrží... Ale zase na druhou stranu, ten clickit, aby se pes nebouchl o přední sedačku, tak musí sedět na zadku a bejt namačklej na sedačce, aniž by si mohl lehnout... a kdo by tak psa nechal, když jede přes hodinu autem že jo.
Uživatel s deaktivovaným účtem

A proto je lepší kombík, pevná mříž oddělující zavazadlový prostor a psa vozit tam.
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.148.1
Mříž je super, ale pokud je pes v kufru, oddělen mříží, měl by mít na hubě koš...
Totéž platí i o kleci...
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/2991369/cestovani#a2991927.
Řekněme si to na rovinu: pes není v autě připoutaný proto, aby se při nehodě nezabil. Před tím ho neochrání žádný postroj, kenela ani mříž (na rozdíl od pásů a airbagů pro lidi, které jsou už hodně propracované a opravdu dost ochrání). Pes je v autě připoutaný proto, aby nelezl řidiči do řízení, aby při srážce volně letící tělo psa nikoho nezabilo a aby po nehodě nebránil záchranářům v práci.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel
napsal(a):
Mříž je super, ale pokud je pes v kufru, oddělen mříží, měl by mít na hubě koš...
Totéž platí i o kleci...
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/2991369/cestovani#a2991927.
No to zas není takový problém, ne?
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.148.1
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No to zas není takový problém, ne?
Pro mě ne, pro některé ano (a že se jich najde dost)...
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
A proto je lepší kombík, pevná mříž oddělující zavazadlový prostor a psa vozit tam.
No v ohledu na to že nevlítne do předu asi jo, ale jinak při srážce mi to přijde jako nejhorší varianta, nijak tam neni zajištěnej a v případě že to do vás někdo napálí ze zadu, tak máte ze psa mastnej flek. Nebo nedej bože takový experti který si dokážou otevřít kufr nebo dveře za jizdy a vypadnout, takových už taky pár bylo. A o nějakých vozíkách v zadu za autem vubec nemluvě...
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.148.1
marsnow
napsal(a):
No v ohledu na to že nevlítne do předu asi jo, ale jinak při srážce mi to přijde jako nejhorší varianta, nijak tam neni zajištěnej a v případě že to do vás někdo napálí ze zadu, tak máte ze psa mastnej flek. Nebo nedej bože takový experti který si dokážou otevřít kufr nebo dveře za jizdy a vypadnout, takových už taky pár bylo. A o nějakých vozíkách v zadu za autem vubec nemluvě...
Vozík na psa je dnes nejbezpečnější způsob dopravy psa...
Najděte si crash testy těhto "vozíků"...
My máme takový. Docela mě vyděsilo, že by mohl být nebezpečný. :( Přijde mi jako hodně pevný a jdou zamknout všechny klipy. Tak nevím no.
Jenom pro informaci - SleepyPod Clickit se začal prodávat už i v ČR. Cena je taková, jak jsem předpokládala...se slušnou marží :(
http://www.shopdog.cz/postroje-pro-psy/bezpecnostni-postroje-pro-psy-clickit-sport/bezpecnostni-postroj-pro-psa-clickit-sport-m.htm.
Já si teda myslím, že nejlepší je postroj Allsafe, který byl testovaný nějakou německou společností a prý prošel, nezapíná se do zásuvky pásu, ale speciální karabinou přímo za zapnutý pás, takže při nárazu rychleji zareaguje a síla se rozloží na psím těle rovnoměrněji. Výhodou je taky, že se vyrábí ve všech velikostech. Je sice dražší, ale úměrně kvalitě. A navíc máte volný kufr na věci
http://t.zoohit.cz/shop/psi/prepravky_doplnky_auto/pasy_pro_psy/124117#feedback/shop/psi/prepravky_doplnky_auto/pasy_pro_psy/124117.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud chce někdo vyrábět doma, tak jsou lepší tužší popruhy, co nejširší, hodně polstrované (softshell, kožešina...) a hlavně lité bronzové kování.
Párkrát jsem to v autě v nižší rychlosti musela zadupnout a v pořádku. Pás mám nastavený tak, aby nevletěl do sedačky.
Tedysek

XXX.XXX.43.70
Nekoukam přes pc, řekněte byl tam greendog(tak nějak se jmenuje) už ho asi 4 roky shanim a nelze v krámě, abych vyzkousela. Prošel či ne?
Ted jsem narazila na novinku od ezydog. Na Slovenském ActiveDog.sk na něj mají 50% slevu, ale nikde na něj nemuzu najít crash testy... s tou slevou (asi zaváděcí) by to už bylo zajímavé ke koupi
http://store.ezydog.com/dog-car-harness/.
Ano Allsafe prošel tady je záběz z crashtestu https://www.youtube.com/watch?v=8BRzvNdf-8M.
Kachoora
napsal(a):
Ted jsem narazila na novinku od ezydog. Na Slovenském ActiveDog.sk na něj mají 50% slevu, ale nikde na něj nemuzu najít crash testy... s tou slevou (asi zaváděcí) by to už bylo zajímavé ke koupi
http://store.ezydog.com/dog-car-harness/.
Zdravim,
Diky za tip, vypada to dobre a cena je super. Asi take objednam :)
https://www.activedog.sk/variant/postroje-a-vesty-pre-psov/postroje-do-auta/ezydog-postroj-drive-car-harness_-/50/50/341
Odkaz na crash testy je zde:
http://store.ezydog.com/safety-tested-vehicle-harness/
Nedalo mi to a zeptala jsem se jich i na certifikat a oni mi jej zaslali na email
Tak kdybyste chtela, napiste mi, poslu Vam jej.
Uživatel s deaktivovaným účtem

A už by měl pesan zlomenou páteř...
jenom dotaz - vám psi v autě takto sedí?
Těch mého psa cca 60kg zásadně leží.
Uživatel s deaktivovaným účtem

tlupa
napsal(a):
Řekněme si to na rovinu: pes není v autě připoutaný proto, aby se při nehodě nezabil. Před tím ho neochrání žádný postroj, kenela ani mříž (na rozdíl od pásů a airbagů pro lidi, které jsou už hodně propracované a opravdu dost ochrání). Pes je v autě připoutaný proto, aby nelezl řidiči do řízení, aby při srážce volně letící tělo psa nikoho nezabilo a aby po nehodě nebránil záchranářům v práci.
Vidim to uplne stejne.
Btw. ma nocni mura - nedej boze se neco takoveho stane... Lidi rozvezou do nemocnic a pes (zaksirovanej v postroji) zazrakem prezije.
Co s nim pak je (teorie napr. http://www.prvnipomocpropsy.cz/pes-ucastnikem-nehody/)?
Ale zajima realne nekoho?
Frci na veterinu a nasledne do neblizsiho utulku?
Daji vam vedet kam?
Ceka tam na vas nez se "uzdravite"?
Teorie se najit da, ale jaka je praxe?
Všechny ty postroje mají smysl pouze v tom, aby pes necestoval po autě, a u těch skutečně funkčních jde o to, aby při bouračce nezabil pes posádku vozu.
Psa to při větším nárazu neochrání, a všechny testy jsou naprosto syntetické, kdy vycpaný pes sedí v přesně definované, pro psa dost nepřirozené, poloze, a v podstatě se jen zkouší zda postroj vydrží tu dynamickou sílu.
Já také třeba používám u kola ZeroDC Short (jak píše někdo výše), ale těch 500 nebo 700 kg při nárazu určitě nevydrží a ani nemá. Navíc bude fungovat jen při tahu dozadu v ose páteře, jinak je na nic. Je prostě na něco jiného.
Takže když je řeč o "bezpečné přepravě psa", řeší se primárně bezpečnost posádky.
V horší případě jde jen o to něco někomu prodat, či aby bylo zákonu učiněno za dost.
Za mně v kufru s pevnou mříží (bohužel ty univerzály jsou naopak nebezpečné), nebo homologovaná síť.
Uživatel s deaktivovaným účtem

iveta33i
napsal(a):
Všechny ty postroje mají smysl pouze v tom, aby pes necestoval po autě, a u těch skutečně funkčních jde o to, aby při bouračce nezabil pes posádku vozu.
Psa to při větším nárazu neochrání, a všechny testy jsou naprosto syntetické, kdy vycpaný pes sedí v přesně definované, pro psa dost nepřirozené, poloze, a v podstatě se jen zkouší zda postroj vydrží tu dynamickou sílu.
Já také třeba používám u kola ZeroDC Short (jak píše někdo výše), ale těch 500 nebo 700 kg při nárazu určitě nevydrží a ani nemá. Navíc bude fungovat jen při tahu dozadu v ose páteře, jinak je na nic. Je prostě na něco jiného.
Takže když je řeč o "bezpečné přepravě psa", řeší se primárně bezpečnost posádky.
V horší případě jde jen o to něco někomu prodat, či aby bylo zákonu učiněno za dost.
Za mně v kufru s pevnou mříží (bohužel ty univerzály jsou naopak nebezpečné), nebo homologovaná síť.
Pokud máte menšího, tj. lehčího psa a kvalitní polstrovaný postroj, tak chrání život i jemu. Přední sedačky jsou díky polstrům měkké ze všech stran a při dobrém nastavení pásu na postroji se s nimi pes při nárazu střetne v podstatě jen okrajově. Pás by měl být připnutý ve středové části, samozřejmě, aby měl šanci i při bočním nárazu.
samik49
napsal(a):
Vozíte někdo psa v ZeroDC Faster? Nemá žádné plastové částí, není tam moc co by mohlo povolit.
Jak samy uvádí, Faster je vhodný jen do tahu. Vodítko (šňůra) se připojuje až u kořene ocasu.
A povolit může (a také povolí) cokoliv, látka, popruh, šití... Jde jen o to při jaké síle.