Fenecka po náročném porodu a náhlým úmrtím celého vrhu

Bernský salašnický pes
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
17.3.2018 14:00
Perka

XXX.XXX.99.139

Dobrý den, mám dotaz ohledně své fenecky. Mame za sebou velmi náročný porod, kde si zpočátku fenka vedla velmi dobře a porodila 4 stenatka. Ale bohužel měla v sobě 2 mrtve plody a skončilo to císařským řezem. Ty 4 štěňátka nám umřeli za dva dny. Neměli sací reflex a tudíž nepřijímali potravu. Pan doktor říkal, že byly pravděpodobně nakazeny herpesvirem. Bylo to všechno strasne a smutne. Ale proč to píšu...fenecka je od té doby smutná a mě to trápí. Prosím Vás o nějakou radu, co by pro ni mohla případně udělat /změnit. Nikde nemůžu najít, zda to fenky nějak více prožívaj apod...děkuji vám za případné odpovědi ❤.

17.3.2018 14:11
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Perka napsal(a):
Dobrý den, mám dotaz ohledně své fenecky. Mame za sebou velmi náročný porod, kde si zpočátku fenka vedla velmi dobře a porodila 4 stenatka. Ale bohužel měla v sobě 2 mrtve plody a skončilo to císařským řezem. Ty 4 štěňátka nám umřeli za dva dny. Neměli sací reflex a tudíž nepřijímali potravu. Pan doktor říkal, že byly pravděpodobně nakazeny herpesvirem. Bylo to všechno strasne a smutne. Ale proč to píšu...fenecka je od té doby smutná a mě to trápí. Prosím Vás o nějakou radu, co by pro ni mohla případně udělat /změnit. Nikde nemůžu najít, zda to fenky nějak více prožívaj apod...děkuji vám za případné odpovědi ❤.

Nevím, nemůžu mluvit všeobecně, ale naše fenka březost, porody a ani štěnda nijak neprožívala. Zkuste se k ní chovat normálně, jako ke zdravému psu (v rámci možností, je po císaři) Ale přehnaně nelitujte způsobem: chudinko malá, umřela ti štěňátka, já vím. Psi to neprožívají, ale prožívají vaše reakce na to.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2018 14:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Perka napsal(a):
Dobrý den, mám dotaz ohledně své fenecky. Mame za sebou velmi náročný porod, kde si zpočátku fenka vedla velmi dobře a porodila 4 stenatka. Ale bohužel měla v sobě 2 mrtve plody a skončilo to císařským řezem. Ty 4 štěňátka nám umřeli za dva dny. Neměli sací reflex a tudíž nepřijímali potravu. Pan doktor říkal, že byly pravděpodobně nakazeny herpesvirem. Bylo to všechno strasne a smutne. Ale proč to píšu...fenecka je od té doby smutná a mě to trápí. Prosím Vás o nějakou radu, co by pro ni mohla případně udělat /změnit. Nikde nemůžu najít, zda to fenky nějak více prožívaj apod...děkuji vám za případné odpovědi ❤.

Neřešit, respektive řešit jako falešku.

Hlavně se hoďte do klidu vy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2018 14:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jinak herpesvirus je taková módní věc, ale štěňata bez sacího reflexu mohla uhynout na cokoliv jiného. Nehledala bych v tom nutně infekci, hlavně když v tom byl ztížený porod.

17.3.2018 14:31
Perka

XXX.XXX.99.139

17.3.2018 14:35
Perka

XXX.XXX.99.139

Už jsem v klidu, bohužel v te chvíli jsem nebyla. Bylo to náročné všechno. Ale teď jsem ráda za ni, že ona je v pořádku. Také je to možná tím, že jestále v tom pokoji, kde rodila. Bohužel ji nemám kam jinam dat a venku být nemůže zatím. Ale věřím, že až bude venku tak to bude zase moje prdloska. Děkuji za vaše odpovědi.

17.3.2018 14:40
Perka

XXX.XXX.99.139

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neřešit, respektive řešit jako falešku.

Hlavně se hoďte do klidu vy.

.

17.3.2018 19:37
balisek

XXX.XXX.131.211

Dejte jí čas. Zkráka jí teď jen není dobře. Má sebou přirozený porod, k tomu ještě císař, navíc hormonální hladiny jsou rozkolísané... Za pár dnů se vzpamatuje, hormony se dostanou do normálu a fenka bude zase jako dřív.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.3.2018 22:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Perka napsal(a):
Už jsem v klidu, bohužel v te chvíli jsem nebyla. Bylo to náročné všechno. Ale teď jsem ráda za ni, že ona je v pořádku. Také je to možná tím, že jestále v tom pokoji, kde rodila. Bohužel ji nemám kam jinam dat a venku být nemůže zatím. Ale věřím, že až bude venku tak to bude zase moje prdloska. Děkuji za vaše odpovědi.

Hlavně ji hlídejte, ať si nerozpáře ránu po císaři !

18.3.2018 09:36
protimnozitelce

XXX.XXX.177.34

Zkuste aromaterapii.

18.3.2018 09:52
scylla

XXX.XXX.150.32

Perka napsal(a):
Dobrý den, mám dotaz ohledně své fenecky. Mame za sebou velmi náročný porod, kde si zpočátku fenka vedla velmi dobře a porodila 4 stenatka. Ale bohužel měla v sobě 2 mrtve plody a skončilo to císařským řezem. Ty 4 štěňátka nám umřeli za dva dny. Neměli sací reflex a tudíž nepřijímali potravu. Pan doktor říkal, že byly pravděpodobně nakazeny herpesvirem. Bylo to všechno strasne a smutne. Ale proč to píšu...fenecka je od té doby smutná a mě to trápí. Prosím Vás o nějakou radu, co by pro ni mohla případně udělat /změnit. Nikde nemůžu najít, zda to fenky nějak více prožívaj apod...děkuji vám za případné odpovědi ❤.

Šetřete jí, sledujte, může mít zánět, může mít bolesti po císaři. Pokud bude mít teplotu nebo bude unavená, jděte k vetovi na kontrolu a nechte udělat rozbor krve.
Není pravda, že ztrátu štěňat fena neřeší. Jestli bude po zdravotní stránce v pořádku, zabavte jí něčím, co je vhodné k jejímu zdravotnímu stavu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.3.2018 10:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

.."Není pravda, že ztrátu štěňat fena neřeší"...
Souhlas, fena ztrátu štěňat řeší. Sem tam toho všeobecně psi řeší víc, než jsme ochotni připustit.

18.3.2018 10:46
rapotacka11

XXX.XXX.32.175

Kočka taky.

18.3.2018 10:57
dadu

XXX.XXX.61.94

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
.."Není pravda, že ztrátu štěňat fena neřeší"...
Souhlas, fena ztrátu štěňat řeší. Sem tam toho všeobecně psi řeší víc, než jsme ochotni připustit.

Plně souhlasím Zvířata řeší mnohem víc věcí, než jsou lidé ochotni připustit.

18.3.2018 11:10
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

dadu napsal(a):
Plně souhlasím Zvířata řeší mnohem víc věcí, než jsou lidé ochotni připustit.

Já jsem také útlocitná(i když tady to tak nevypadá) ale vztahujete to dámy na sebe. Šelmy řeší především jídlo. Pokud je ho nedostatek, není pro ně problém své mladé zabít, bez nějakých ohledů. Myslíte, že pak až se k jídlu dostane, drží si hlavu a má výčitky: kdybych jen pár dní vydržela...I králice své mladé zabíjí poměrně často. Takže není třeba to dramatizovat. Stalo se, ale mělo to jistě svůj důvod. Pejsové nebyli životaschopní, což by nezdegenerovaná fena poznala i sama a bez okolků vyřešila. Tak to prostě je.

18.3.2018 11:23
scylla

XXX.XXX.150.32

lesnížínka napsal(a):
Já jsem také útlocitná(i když tady to tak nevypadá) ale vztahujete to dámy na sebe. Šelmy řeší především jídlo. Pokud je ho nedostatek, není pro ně problém své mladé zabít, bez nějakých ohledů. Myslíte, že pak až se k jídlu dostane, drží si hlavu a má výčitky: kdybych jen pár dní vydržela...I králice své mladé zabíjí poměrně často. Takže není třeba to dramatizovat. Stalo se, ale mělo to jistě svůj důvod. Pejsové nebyli životaschopní, což by nezdegenerovaná fena poznala i sama a bez okolků vyřešila. Tak to prostě je.

Jasně, a fena je prostě šelma, takže to neřeší.... Jak to víte, že to neřeší? Ovce řeší ztrátu jehněte, labuť řeší ztrátu mláděte, sloni truchlí pro uhynulého, vrány truchlí, jen ta čubinka to nebude řešit, protože si to někdo usmyslel, aby si lépe zdůvodnil, jak lidé zacházejí se psy (nevztahujte to na sebe, nemám na mysli konkrétně vás).

18.3.2018 11:38
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

scylla napsal(a):
Jasně, a fena je prostě šelma, takže to neřeší.... Jak to víte, že to neřeší? Ovce řeší ztrátu jehněte, labuť řeší ztrátu mláděte, sloni truchlí pro uhynulého, vrány truchlí, jen ta čubinka to nebude řešit, protože si to někdo usmyslel, aby si lépe zdůvodnil, jak lidé zacházejí se psy (nevztahujte to na sebe, nemám na mysli konkrétně vás).

Já se psem taky řeším kdejaké blbiny. Dneska ven nemůžeme, panička je nemocná, musíš to nějak vydržet, ale zítra už půjdeme na veeelikou prochajdu, jo? Ale pokud z toho má blbou náladu, nebo ho něco bolí, snažím se ho rozptýlit, protože kňouráním nad ním, se to jistě nezlepší..

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.3.2018 12:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Já jsem také útlocitná(i když tady to tak nevypadá) ale vztahujete to dámy na sebe. Šelmy řeší především jídlo. Pokud je ho nedostatek, není pro ně problém své mladé zabít, bez nějakých ohledů. Myslíte, že pak až se k jídlu dostane, drží si hlavu a má výčitky: kdybych jen pár dní vydržela...I králice své mladé zabíjí poměrně často. Takže není třeba to dramatizovat. Stalo se, ale mělo to jistě svůj důvod. Pejsové nebyli životaschopní, což by nezdegenerovaná fena poznala i sama a bez okolků vyřešila. Tak to prostě je.

Fena rozhodně nesežere své štěně kvůli hladu, to je se na mě nezlobte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.3.2018 12:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Já se psem taky řeším kdejaké blbiny. Dneska ven nemůžeme, panička je nemocná, musíš to nějak vydržet, ale zítra už půjdeme na veeelikou prochajdu, jo? Ale pokud z toho má blbou náladu, nebo ho něco bolí, snažím se ho rozptýlit, protože kňouráním nad ním, se to jistě nezlepší..

Ale tady nikdo nepíše, že nad fenou má kňourat. Naopak kňouráním to zhorší. Jen píšeme, že fena ztrátu štěňat řeší, že není žádoucí nad ní kňourat, ale rozptýlit ji - pokud to její zdravotní stav dovolí.
Fena i odhadne, kolik štěňat a která je schopna uživit. A aby uživila aspoň některé, je schopná ta ostatní zlikvidovat.

18.3.2018 12:13
scylla

XXX.XXX.150.32

lesnížínka napsal(a):
Já se psem taky řeším kdejaké blbiny. Dneska ven nemůžeme, panička je nemocná, musíš to nějak vydržet, ale zítra už půjdeme na veeelikou prochajdu, jo? Ale pokud z toho má blbou náladu, nebo ho něco bolí, snažím se ho rozptýlit, protože kňouráním nad ním, se to jistě nezlepší..

Kde jsem psala něco o kňourání?

18.3.2018 13:18
Perka

XXX.XXX.99.139

Když jsme na procházce tak je úplně normální a veselá, ale jakmile se vrátíme, tak ke zase smutná. Věřím, že jí tě přejde. Rána se hojí dobře a mléčné žlázy také. Děkuji vám za odpověďi.

18.3.2018 14:00
scylla

XXX.XXX.150.32

Perka napsal(a):
Když jsme na procházce tak je úplně normální a veselá, ale jakmile se vrátíme, tak ke zase smutná. Věřím, že jí tě přejde. Rána se hojí dobře a mléčné žlázy také. Děkuji vám za odpověďi.

Jestli máte možnost, na pár dní s ní někam odjeďte, kde bude mít hodně zážitků, až bude mít zahojené bříško. Hodně to pomáhá.

18.3.2018 14:11
Perka

XXX.XXX.99.139

Bývala na zahrádce ale k vzhledem okolnostem, jsem si ji vzala na barák (barák mám krátce, jinak bych ji měla od začátku u sebe ❤)...až bude zcela zahojena (ve středu jdeme vyndat stehy)...tak půjde zpátky do svého a tam si myslím, že se dá určitě dohromady..má tam i psího parťáka

Přidejte reakci

Přidat smajlík