Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.8.2018 00:41
Kszanda

XXX.XXX.242.245

Dobrý den,
přivezli jsme si půlroční fenku špice, je velice bázlivá a chybí ji zřejmě základní socializace. Dá se v tomto věku ještě něco dohnat, nebo je již vtištěno to co je vtištěno a náprava bude pouze pro zkušeného majitele? Štěně se bojí rychlého pohybu, náhlého zvuku, k lidem je velice nedůvěřivá, nikdy zřejmě nebyla na vodítku, vyrůstala pouze na dvorku, žádná procházka do světa, chovatel ji nebyl schopen u sebe doma při předávání přivolat a tvrdil že je vystresovaná z nás, že jinak je velice kontaktní a milá. Prý je to dáno i plemenem, špicové jsou prý velice nedůvěřiví a ostražití, chápu že zvykat si na nové prostředí ji možná bude trvat déle, ale co ta zanedbaná socializace? Máme ji teprve třetí den, má smysl čekat, až si u nás zvykne a pak dohánět? Nebo raději vrátit majiteli? Máme doma i děti, nerada bych, aby z ní vyrostla kousavá bázlivka.

20.8.2018 05:52
Tedysek

XXX.XXX.49.14

Mela jsem fenu co se bala i vlastniho stinu. Ze samoty u lesa (kotce jeste k tomu) jsme ji dovezli do prahy na sidliste. A zvladla to uzasne. Da to teda jeste vic prace nez s miminem, ale pujde to. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 07:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vzala jsem si fenku čuvače z útulku ve třech letech.Bála lidí, aut, zvuků.Chodila jsem s ní ven, učila ji, pokud se něčeho bála, šla jsem ji ukázat, že to nic nedělá.Za rok z ní byl skvělý pes, hlídač, pastevec.Prošla bonitací, kde se dělala zkouška povahy u kolíku, s povahou 6, nebojácná, vyrovnaná, neútočná.

20.8.2018 07:26
scylla

XXX.XXX.150.32

Kszanda napsal(a):
Dobrý den,
přivezli jsme si půlroční fenku špice, je velice bázlivá a chybí ji zřejmě základní socializace. Dá se v tomto věku ještě něco dohnat, nebo je již vtištěno to co je vtištěno a náprava bude pouze pro zkušeného majitele? Štěně se bojí rychlého pohybu, náhlého zvuku, k lidem je velice nedůvěřivá, nikdy zřejmě nebyla na vodítku, vyrůstala pouze na dvorku, žádná procházka do světa, chovatel ji nebyl schopen u sebe doma při předávání přivolat a tvrdil že je vystresovaná z nás, že jinak je velice kontaktní a milá. Prý je to dáno i plemenem, špicové jsou prý velice nedůvěřiví a ostražití, chápu že zvykat si na nové prostředí ji možná bude trvat déle, ale co ta zanedbaná socializace? Máme ji teprve třetí den, má smysl čekat, až si u nás zvykne a pak dohánět? Nebo raději vrátit majiteli? Máme doma i děti, nerada bych, aby z ní vyrostla kousavá bázlivka.

Není kam spěchat, pracujte s ní na důvěře ve vás a pak prostřednictvím té důvěry na socializaci. V pohodě se všechno naučí. Nenechte si namluvit, že pes musí a nesmí a vyvarujte se u takového psa postupů, že si musí na všechno přijít sám a vy budete odhazovat pamlsky, když se náhodou do správného chování trefí a že jediná správná činnost je zírání na vás. Takový pes potřebuje oporu a vedení.

20.8.2018 07:54
rapotacka11

XXX.XXX.79.30

Štěně se bojí rychlého pohybu, náhlého zvuku, k lidem je velice nedůvěřivá,
chovatel ji nebyl schopen u sebe doma při předávání přivolat a tvrdil že je vystresovaná z nás,
co ta zanedbaná socializace?
Máme ji teprve třetí den, má smysl čekat, až si u nás zvykne a pak dohánět?
Nebo raději vrátit majiteli?

Máme doma i děti...
Štěně se bojí rychlého pohybu, náhlého zvuku.

Kladete si správné otázky - má smysl čekat?
Nebo raději vrátit majiteli?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 08:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

"nebo je již vtištěno to co je vtištěno"
ano, co je vtištěno je vtištěno, ale vtištění je způsob učení v ranném věku mláděte a daný problém mohl být až problémem fáze socializační (kdy je větší pravděpodobnost, že se to dá napravit). A samozřejmě máš vrozenou povahu. A od toho všeho a tvé šikovnosti, empatie, schopnosti vést takové štěně se odvíjí i pravděpodobnost toho, že tohoto psa dovedeš do stavu "normál".

20.8.2018 08:29
u-Žofka

XXX.XXX.231.146

Já bych nesocializované a extrémně bázlivé štěně ihned(!) vrátila "chovateli". Vy si zbytečně zkomplikujete život a ten člověk je vysmátej a za vodou. K pejskovi zatím nemáte žádnou odpovědnost, ať se postará ten, kdo ho vyprodukoval. Možná to zní drsně, ale vy si zbytečně komplikujete život. Zvláště, pokud máte děti - vy máte odpovědnost k nim. Nejste tady od toho, abyste napravovali chyby někoho jiného.

Štěně má být radost. Takovéto štěně bude pro vás jenom přítěží, přičemž náprava se nemusí podařit nikdy, zvláště, pokud nemáte zkušenosti. Bázlivý pes a děti- to je komplikace vždycky.

Pořízení pejska má být začátek radostného soužití, a ne dlouhodobých stresů, kdy se budete snažit napravit to, co sprasil nějaký nezodpovědný "dobrák". Slovo chovatel nelze použít, protože chovatel štěňata socializuje.

Popravdě: kdybych si jela pro štěně a ono ke mě ani nešlo a evidentně bylo ze všeho vystresované, odjela bych domů bez štěněte. Takto by přebírání probíhat nemělo, zvláště, když už jde o půlroční štěně. To by se k vám spíš mělo vrhnout a začít vám okusovat tkaničky.

20.8.2018 08:49
assil

XXX.XXX.84.76

Špicové jsou ostražití, ale ne bázliví. Celkem by mě zajímalo, co to bylo za "chovatele". A souhlasím víceméně s u-Žofka, akorát mám dojem, že tohle nebude typ chovatele, který by si vzal nechtěné štěně zpátky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 08:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

"To by se k vám spíš mělo vrhnout a začít vám okusovat tkaničky."
no, kdyby se ke mně coby cizímu takto vrhl půlroční hovík, nebo ten pastevec, tak by mi to začalo hodně vrtat hlavou...

20.8.2018 09:06
Kszanda

XXX.XXX.242.245

Uvažovali jsme nejdříve o psovi z útulku, ale nakonec jsme se báli nenadálých projevů a nechtěli jsme problémového psa. Koupili jsme štěně s PP a chovatel se k tomu staví zatím tak, že pokud jej prý nezvládáme, můžeme jej přijet vrátit. Prý to s ním neumíme a vinu tak vlastně háže na nás.

20.8.2018 09:09
scylla

XXX.XXX.150.32

Kszanda napsal(a):
Uvažovali jsme nejdříve o psovi z útulku, ale nakonec jsme se báli nenadálých projevů a nechtěli jsme problémového psa. Koupili jsme štěně s PP a chovatel se k tomu staví zatím tak, že pokud jej prý nezvládáme, můžeme jej přijet vrátit. Prý to s ním neumíme a vinu tak vlastně háže na nás.

Odkud jste? Můžete odpovědět SZ.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je to drsné, ale štěně bych vrátila. Chcete mít veselého parťáka k dětem a ne vystreslé zvíře, o kterém nikdy nebudete vědět, co spustí neočekávané chování.

20.8.2018 10:16
noemi

XXX.XXX.64.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je to drsné, ale štěně bych vrátila. Chcete mít veselého parťáka k dětem a ne vystreslé zvíře, o kterém nikdy nebudete vědět, co spustí neočekávané chování.

Nesouhlasím.
Vše je o výchově...a půlroční štěně je v podstatě stále ještě nepopsaný list.
V současné době by všichni chtěli samá pozitiva lusknutím prstu a ono to tak samozřejmě většinou není.

Máme doma už 3. psa z útulku - vždy jsme si brali dospěláky.
Po roce můžu říct, že se už známe - známe její slabiny i silné stránky.
Není třeba lámat hůl po týdnu, či měsíci...je to o dlouhodobém budování vzájemného vztahu.
Navíc - je to pes s PP, takže trochu jiná situace než útulkáč, na kterém se podepsalo nějaké lidské pako.

Majitelce štěnda držím palce a myslím, že bude mít doma super parťáka - jen to chce prostě čas.
Těsto na buchtu taky musí vykynout, kdo to uspěchá, bude mít nepoživatelný produkt .

20.8.2018 10:17
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Já bych to tak dramaticky neviděla, je možné, že tzv.chovatel, se ke psu(psům) choval hnusně, nemusí to být povahou psa. Nevím, jak staré máte děti, ale pokud alespoň ve věku, kdy jsou schopny poslouchat, vysvětlila bych jim, že pejsek se ještě moc bojí, tak ať se v projevech krotí. S čubinkou bych postupovala pomalu, netlačit na ni, až pozná, že je v dobrých rukou a v bezpečí, může být super pes. Sestřenka si vzala podobnou útulkačku(chováním) a lepší feňuli nikdy neměla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 10:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

noemi napsal(a):
Nesouhlasím.
Vše je o výchově...a půlroční štěně je v podstatě stále ještě nepopsaný list.
V současné době by všichni chtěli samá pozitiva lusknutím prstu a ono to tak samozřejmě většinou není.

Máme doma už 3. psa z útulku - vždy jsme si brali dospěláky.
Po roce můžu říct, že se už známe - známe její slabiny i silné stránky.
Není třeba lámat hůl po týdnu, či měsíci...je to o dlouhodobém budování vzájemného vztahu.
Navíc - je to pes s PP, takže trochu jiná situace než útulkáč, na kterém se podepsalo nějaké lidské pako.

Majitelce štěnda držím palce a myslím, že bude mít doma super parťáka - jen to chce prostě čas.
Těsto na buchtu taky musí vykynout, kdo to uspěchá, bude mít nepoživatelný produkt .

Nevím, jak staré má zadav. děti. Něco jiného je pes z útulku, kde počítáte s ledasčím...víte že máte čas, možnosti.
Vím, co to je přinést si domů sebevědomé, vyrovnané štěně od dobrého chovatele, které s vámi má vztah od prvního okamžiku.
A jestli někdo předá vystreslé půlroční štěně, neměl by si říkat chovatel. Navíc nevíte, proč bylo doma půl roku. Kolikrát bylo vrácené a jaké v sobě má zážitky ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 11:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

"V současné době by všichni chtěli samá pozitiva lusknutím prstu a ono to tak samozřejmě většinou není."

to sice ano, jen nekdy je třeba si priznat i fakta.

dospely pes a pulrocni stene je rozdil. to pulrocni je asi nejhorsi obdobi.
a nekdy je třeba si i priznat, ze stene proste je bazlive a vychova a jeho (ne)zkusenosti s životem - za to nemůžou. je takove.

a jestli si myslite, ze kazde bojave stene bez PP z utulku ma za sebou tyrani -tak opravdu ne.


asi to bude znit osklive -ale taky bych ho vratila v tehle konkretni situaci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 13:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Navíc - je to pes s PP, takže trochu jiná situace než útulkáč, na kterém se podepsalo nějaké lidské pako.
Nedémonizujte PP. Proč si myslíte, že na štěněti s PP se nepodepsalo nějaké pako? "Chovatelem"
počínaje a nějakým magorem, kterému dvouměsíční štěně čůralo doma (viz jiná diskuze) a on ho vrátil. I do půlroku může získat štěně tolik negativních zkušeností s lidmi, že to z něj budou dobu dostávat a možná se jim to nepodaří. Navíc je otázka, jestli na to má zadav. čas, prostředí, zkušenosti...
Šla do PP a tak má nárok na bezchybné štěně ( teď to nemyslím úplně vážně ).

20.8.2018 16:59
u-Žofka

XXX.XXX.231.146

noemi napsal(a):
Nesouhlasím.
Vše je o výchově...a půlroční štěně je v podstatě stále ještě nepopsaný list.
V současné době by všichni chtěli samá pozitiva lusknutím prstu a ono to tak samozřejmě většinou není.

Máme doma už 3. psa z útulku - vždy jsme si brali dospěláky.
Po roce můžu říct, že se už známe - známe její slabiny i silné stránky.
Není třeba lámat hůl po týdnu, či měsíci...je to o dlouhodobém budování vzájemného vztahu.
Navíc - je to pes s PP, takže trochu jiná situace než útulkáč, na kterém se podepsalo nějaké lidské pako.

Majitelce štěnda držím palce a myslím, že bude mít doma super parťáka - jen to chce prostě čas.
Těsto na buchtu taky musí vykynout, kdo to uspěchá, bude mít nepoživatelný produkt .

Noemi, obdivuju vás, že jste si vzala z útulku už několikátého psa.
Ale každý nemá takové podmínky a každý má ijinou představu soužití se psem. Nemůžete na všechny aplikovat svou zkušenost. Paní má malé dítě, asi nulovou zkušenost se psy, ale chtěla pejska a určitě nepředpokládala, že se bude měsíce, možná roky snažit psa dostat do "normálu". Tedy do bodu, kde by vlastně měla začínat.
To, že jde od chovatele štěně až v půl roce, to může mít nějaký důvod. Třeba zrovna to, že štěně bylo vrácené. Je otázka, zda ho někdo vrátil právě pro bázlivost? To se zadavatelka nedozví.
Nic z toho není ale problém, který by měla řešit ona a vlastně se obětovat.
To, že chovatel vlastně hází vinu na majitelku, to je dost ošklivá reakce, ale lidsky pochopitelná, prostě si to ten člověk omlouvá. Nadšený nebude, ale štěně by si měl vzít zpět a vrátit peníze.
Zadavatelce radím, aby si příští výběr "užila", nejlépe sledovala inzeráty, seznámila se aspoň s maminkou, včetně osobního kontaktu, a i narozený vrh by měla navštívit několikrát... držím palce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 17:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi tak jak píše u-žofka. "Chovatel" to štěně zná, zná jeho rodiče, ví odkud jeho povaha pochází, jestli je vrozená, nebo získaná. Měl říct pravdu, jestli se na štěněti podepsal už někdo jiný, proč bylo doma do půl roku...A pečlivě vybrat nové majitele, kteří se s bázlivostí psa ( která vůbec není pro plemeno typická) popasují.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.8.2018 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

..."chovatel ji nebyl schopen u sebe doma při předávání přivolat a tvrdil že je vystresovaná z nás"..,
Viděla jsem pár vrhů štěňat ( některá se u nás narodila, některé jsem zas já navštívila ), vždycky to probíhalo tak - hele lidi, bude sranda, necháš se okusovat ? cos nám přinesla? koukej jaký jsem rváč...
Nikdy se nestalo, že by štěně ( štěňata ) nechtěla k chovateli přijít.

21.8.2018 18:27
Kszanda

XXX.XXX.242.245

Děkuji všem za názory a rady, přestože jsou tak rozdílné. Rozhodnot se musíme stejně nakonec sami, fenka je u nás dnes čtyři dny, na prostředí si už začíná zvykat, občas z pelechu vyleze už sama, viděli jsme ji už i běhat se zvednutým ocasem a hrát si s míčkem, slyšeli jsme ji už i štěknout. Lekavá a nedůvěřivá je ale stále stejně, relativně nejlépe reaguje na děti. Snažím se jí dovolit co nejvíce, chodí si po celém bytě, aby se mohla se vším seznámit, kdykoli může dovnitř i ven, ale ven ji musíme většinou vynést. Když jdeme zahradou, drží se mi za zády, nikdy mně nepředběhne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.8.2018 18:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"To by se k vám spíš mělo vrhnout a začít vám okusovat tkaničky."
no, kdyby se ke mně coby cizímu takto vrhl půlroční hovík, nebo ten pastevec, tak by mi to začalo hodně vrtat hlavou...

Nora by se vrhla Akorát tkaničky už nekouše, no. Možná rukávy a korále na krku.

Je to náhodou fajn zvíře. Velmi pozitivní a příjemné. Jdeme na pivo a ona se nechá ošmajchlovat celým lokálem.

21.8.2018 19:09
keissa

XXX.XXX.155.174

Kszanda napsal(a):
Děkuji všem za názory a rady, přestože jsou tak rozdílné. Rozhodnot se musíme stejně nakonec sami, fenka je u nás dnes čtyři dny, na prostředí si už začíná zvykat, občas z pelechu vyleze už sama, viděli jsme ji už i běhat se zvednutým ocasem a hrát si s míčkem, slyšeli jsme ji už i štěknout. Lekavá a nedůvěřivá je ale stále stejně, relativně nejlépe reaguje na děti. Snažím se jí dovolit co nejvíce, chodí si po celém bytě, aby se mohla se vším seznámit, kdykoli může dovnitř i ven, ale ven ji musíme většinou vynést. Když jdeme zahradou, drží se mi za zády, nikdy mně nepředběhne.

Vydržte..štěně není televize která se koupí doveze domu a strčí do zásuvky a ona jede, prostě potřebuje čas, Některé bude hned ok a některému obzvlášt u citlivějších plemen to muže trvat déle i 2-3 týdny než se aklimatizuje a zvykne si.
Netlačte na ní a dejte jí čas a prostor si vše prohlédnout a seznámit se bude to v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.8.2018 19:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kszanda napsal(a):
Děkuji všem za názory a rady, přestože jsou tak rozdílné. Rozhodnot se musíme stejně nakonec sami, fenka je u nás dnes čtyři dny, na prostředí si už začíná zvykat, občas z pelechu vyleze už sama, viděli jsme ji už i běhat se zvednutým ocasem a hrát si s míčkem, slyšeli jsme ji už i štěknout. Lekavá a nedůvěřivá je ale stále stejně, relativně nejlépe reaguje na děti. Snažím se jí dovolit co nejvíce, chodí si po celém bytě, aby se mohla se vším seznámit, kdykoli může dovnitř i ven, ale ven ji musíme většinou vynést. Když jdeme zahradou, drží se mi za zády, nikdy mně nepředběhne.

Jestli ji máte teprve čtvrtý den, vidíte zlepšení a není ze strachu agresívní, já bych jí dala šanci. Z toho co popisujete to nevypadá tak zoufale. To, že se drží vám za zády a nepředbíhá je u štěňat normální instinktivní chování, a projev podřízenosti. Moje první holky to jako štěňata dělaly venku taky, skoro do pěti měsíců a to rozhodně nebyly ustrašený bázlivky.
Je to vaše rozhodnutí, máte právo ji vrátit, ale upřímně, pro toho psa je to jen další hřebíček do rakve. Chovatel vypadá že je pako, co jí obratem prodá dál, se stejnými výmluvami. Máte z něj vůbec pocit, že vám vrátí peníze? Máte kupní smlouvu?

21.8.2018 21:59
Kszanda

XXX.XXX.242.245

Kupní smlouvu máme, majitel říkal, že peníze vrátí, nebo nabízí jiné štěně, mladší co je čerstvě k odběru, ale popravdě asi bych od něj už psa nechtěla. pokroky opravdu vidíme, dáme si vzájemně ještě šanci.

21.8.2018 22:13
koně

XXX.XXX.174.63

Kszanda napsal(a):
Kupní smlouvu máme, majitel říkal, že peníze vrátí, nebo nabízí jiné štěně, mladší co je čerstvě k odběru, ale popravdě asi bych od něj už psa nechtěla. pokroky opravdu vidíme, dáme si vzájemně ještě šanci.

Já bych to opravdu neviděla jako ztracený případ.Je to pořád štěně, bohužel neokoukané.
Mládě poprvé jinde než doma, kde asi nic extra nezažívalo.Dejte jí čas.Pomalu, v klidu, ukazujte, zvykejte na streotypy vaší domácnosti, nové členy, ruchy, hluky a tak.
Jiné, třeba socializovanější, štěně byste taky natvrdo, bez dozoru a bez obav, nehodila mezi děti.Stejně byste sledovala reakce a přizpůsobit se musí navzájem všichni.
Tak u vás to začne omezením dětí, vysvětlením, že je malá, bojí se, je třeba jí všechno v klidu ukázat.Pokud jsou aspoň školkové, tak tuhle ochranitelskou funkci velký, kontra malý, dobře pochopí

24.8.2018 23:44
dark

XXX.XXX.248.68

Zbytečně to hrotite, bud toto stene chcete nebo nechcete. Co kdyby bylo stene aktivni, skakalo po detech a kousalo je? Taky by bylo nenormalni a mohl za to chovatel? Jestli Vam chovatel nabidl vraceni penez nebo vymenu stenete je jeho chovani v poradku. Nemusite z nej delat mnozitele nebo mucitele.
Kazdy jedinec je jiny, v klidu vychovavejte, cvicte a chovejte se normalne, nemusite z pejska delat chudacka, on se rozkouka a bude v pohode.

30.8.2018 16:49
Kszanda

XXX.XXX.242.245

Myslím, že to nehrotíme zbytečně, nehrotíme to vůbec, snažíme se co to dá chovat se přirozeně, ale bohužel nedokážu odhadnout, zda se z toho stavu fenka někdy vůbec může dostat. Podmínky pro ni máme skvělé, protože prakticky žije na zahradě, dvorku a doma a má moji stálou společnost. Nedokážu si představit, že bychom ji vrátili a chovatel ji prodal někomu do bytu. Zkusili jsme ji připnout vodítko, ale dle mně s ním má spojenou nějakou děsivou zkušenost. Zamrzne a padne na ni stres nebo se snaží urputně vyvlíknout. Tohle přece není reakce štěněte, které jen ještě nezná vodítko, nebo ano?
Chci se zeptat, chovatel říkal at počkáme 3 týdny a uvidí se. Není to nějaká lhůta po které se třeba už pes vrátit nedá? V kupní smlouvě nic takového nemáme, pouze cosi o 6 týdenní ochranné lhůtě kvůli infekčním nemocem. Stále nejsme rozhodnutí.
děkuji za rady.

30.8.2018 17:38
Domik047

XXX.XXX.68.120

Kszanda napsal(a):
Myslím, že to nehrotíme zbytečně, nehrotíme to vůbec, snažíme se co to dá chovat se přirozeně, ale bohužel nedokážu odhadnout, zda se z toho stavu fenka někdy vůbec může dostat. Podmínky pro ni máme skvělé, protože prakticky žije na zahradě, dvorku a doma a má moji stálou společnost. Nedokážu si představit, že bychom ji vrátili a chovatel ji prodal někomu do bytu. Zkusili jsme ji připnout vodítko, ale dle mně s ním má spojenou nějakou děsivou zkušenost. Zamrzne a padne na ni stres nebo se snaží urputně vyvlíknout. Tohle přece není reakce štěněte, které jen ještě nezná vodítko, nebo ano?
Chci se zeptat, chovatel říkal at počkáme 3 týdny a uvidí se. Není to nějaká lhůta po které se třeba už pes vrátit nedá? V kupní smlouvě nic takového nemáme, pouze cosi o 6 týdenní ochranné lhůtě kvůli infekčním nemocem. Stále nejsme rozhodnutí.
děkuji za rady.

Vzala jsem si půlročního pejska z útulku. Bál se jít na vodítku, zvuků i lidí. Teď to bude skoro rok, co ho mám... K lidem nemá 100% důvěru, hlavně kvůli neohleduplným lidem, je však vidět zlepšení. Jinak se mnou jezdí tramvají, metrem, po eskalatorech, chodí na přeplněná místa naprosto bez stresu. Chtělo ho to však brát s sebou do práce, do restaurace, kamkoli v podstatě každý den. Na zahrádce toho za mě bohužel moc nevykoumáte.

30.8.2018 17:42
keissa

XXX.XXX.155.174

Kszanda napsal(a):
Myslím, že to nehrotíme zbytečně, nehrotíme to vůbec, snažíme se co to dá chovat se přirozeně, ale bohužel nedokážu odhadnout, zda se z toho stavu fenka někdy vůbec může dostat. Podmínky pro ni máme skvělé, protože prakticky žije na zahradě, dvorku a doma a má moji stálou společnost. Nedokážu si představit, že bychom ji vrátili a chovatel ji prodal někomu do bytu. Zkusili jsme ji připnout vodítko, ale dle mně s ním má spojenou nějakou děsivou zkušenost. Zamrzne a padne na ni stres nebo se snaží urputně vyvlíknout. Tohle přece není reakce štěněte, které jen ještě nezná vodítko, nebo ano?
Chci se zeptat, chovatel říkal at počkáme 3 týdny a uvidí se. Není to nějaká lhůta po které se třeba už pes vrátit nedá? V kupní smlouvě nic takového nemáme, pouze cosi o 6 týdenní ochranné lhůtě kvůli infekčním nemocem. Stále nejsme rozhodnutí.
děkuji za rady.

Taková reakce na vodítko je u některých štěnat celkem normální.prostě někteří to přijmou jako mazáci a trochu se zacukají a v poho a někteří to zas řeší takto hystericky.
Zatím bych jí na vodítko nedávala a snažila se dál co nejvíc budovat duvěru a vztah, nesadte jí obojek (pokud ho již nemá) a občas jí připněte a nechte vodítko tahat, pokud jí to nebude moc vadit.
Štěndo je prostě hysterka a možná i trochu větší cíta takže podle toho s ní pracujte ale nelitujte, nekonejšete.pokud takto reaguje tak se jí spíš snažte posmívat a spíš dělejte jakoby o nic nešlo.
a jak píše příspěvek předemnou berte ho všude, čím víc toho pozná tím víc bude jistější doma a postupně všude.Pokud nechce na vodítko tak ho dejte do tašky a prostě ho noste a vše mu ukazujte, dobré je i někde v bezpečném mistě nechat poběhat s nějakým psím kamarádem, štěněcí školka..

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2018 22:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kszanda napsal(a):
Myslím, že to nehrotíme zbytečně, nehrotíme to vůbec, snažíme se co to dá chovat se přirozeně, ale bohužel nedokážu odhadnout, zda se z toho stavu fenka někdy vůbec může dostat. Podmínky pro ni máme skvělé, protože prakticky žije na zahradě, dvorku a doma a má moji stálou společnost. Nedokážu si představit, že bychom ji vrátili a chovatel ji prodal někomu do bytu. Zkusili jsme ji připnout vodítko, ale dle mně s ním má spojenou nějakou děsivou zkušenost. Zamrzne a padne na ni stres nebo se snaží urputně vyvlíknout. Tohle přece není reakce štěněte, které jen ještě nezná vodítko, nebo ano?
Chci se zeptat, chovatel říkal at počkáme 3 týdny a uvidí se. Není to nějaká lhůta po které se třeba už pes vrátit nedá? V kupní smlouvě nic takového nemáme, pouze cosi o 6 týdenní ochranné lhůtě kvůli infekčním nemocem. Stále nejsme rozhodnutí.
děkuji za rady.

Můj pes odběr v 9 t, podmínky naprosto vynikající. Přišel z klidného venkovského prostředí a v centru města měl prvních 10 dní hrůzu vylézt ven. Bál se všech nezvyklých zvuků, při pohledu na větší a hlučnější auto panikařil. Byla jsem z toho zoufalá, tvářil se, že to nikdy nezvládne. Pak se to zlomilo (paradoxně cestou k vet na očkování) a za chvíli byl schopen se jít podívat z 10 cm na sbíječku v provozu. Prvních pár cest v autě kvílel, teď je to jeho druhý domov. V létě možná první, klima je klima, v těch vedrech. :D Těch strachů bylo hodně, ale to je u citlivějších povah normální. U staršího štěněte to bude možná složitější, ale vydržte, máte ho krátce. Jo a jedna rada - kdykoliv jsem štěně seznamovala s něčím novým a potenc. nepříjemným, hodně jsem ho předtím utahala, aby tolik neřešil. Př. právě auto - extrémně dlouhá procházka, byl úplně down, padnul na sedačku a spal tak, že jsem ho po 15 min. cestě domů nemohla vzbudit. Od té doby nebyla cesta autem žádný strašák.

Přidejte reakci

Přidat smajlík