Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
14.12.2018 20:39
Eliška Nejmanová

XXX.XXX.26.58

Dobrý den mám doma 2,5 roční borderkolii je skvělá dělám s ní zkoušky atd. Chtěla bych ji pořídit jako společníka Australského Ovčáka prosím o názory na Australského Ovčáka máme velikou zahradu a za domem veliké louky takže místo mám a jestli s PP nebo bez a kde ho koupit. předem děkuji za odpověď

14.12.2018 21:01
LájošM

XXX.XXX.14.251

JInde píšeš, že más s borderou velké výchovné problémy. Není lepší si spíš dát práci s pejskem, kterého máš doma, než si pořizovat dalšího?
Navíc ve 2,5 letech psa teprve řešíš, jak psa zabavit...
Psa bez PP? To určitě NE!
Jsi troll nebo malé dítě?

14.12.2018 21:05
Eliška Nejmanová

XXX.XXX.26.58

Dalšího psa neplánuji hned třeba až po vysoký a problémi, které jsme měli už nemá a chodíme na různé zkoušky

14.12.2018 21:45
LájošM

XXX.XXX.14.251

Po vysoký čeho?
Problémy nemá... to jako že jsi je vyřešila za tu necelou hodinu, co jsi sem hodila na faunu dotaz, jak to řešit? :-)

14.12.2018 22:09
Eliška Nejmanová

XXX.XXX.26.58

LájošM napsal(a):
Po vysoký čeho?
Problémy nemá... to jako že jsi je vyřešila za tu necelou hodinu, co jsi sem hodila na faunu dotaz, jak to řešit? :-)

Jakej myslíš problém asi před rokem jsem sem napsala že je znudena když ji cvičím a to jsem vyřešila a teď že se bojí psů a že někdy kvůli tomu byla i agresivní

14.12.2018 22:26
LájošM

XXX.XXX.14.251

"Mám 2,5 roční border kolii a ona se například na cvičáku boji psů že začátku se jen bála, potom na psi, kteří se s ní chtěli kamarádit ona se bála tak na ně začala cenit zuby a teď na psí startuje skoro hned jak se k ní přiblíží a je na ní vidět ta nejistota a jak se bojí jinak by agresivní nikdy nebyla."
¨
Myslíš, že nejistota, strach, vyjíždění po psech, co jí nic nedělají, není problém? Pes nevypadá, že by byl spokojený a klidný, že by si to na cvičáku či mezi psy moc užíval.

14.12.2018 22:41
Eliška Nejmanová

XXX.XXX.26.58

LájošM napsal(a):
"Mám 2,5 roční border kolii a ona se například na cvičáku boji psů že začátku se jen bála, potom na psi, kteří se s ní chtěli kamarádit ona se bála tak na ně začala cenit zuby a teď na psí startuje skoro hned jak se k ní přiblíží a je na ní vidět ta nejistota a jak se bojí jinak by agresivní nikdy nebyla."
¨
Myslíš, že nejistota, strach, vyjíždění po psech, co jí nic nedělají, není problém? Pes nevypadá, že by byl spokojený a klidný, že by si to na cvičáku či mezi psy moc užíval.

Jednomu clovekovi jsem odepsala že se má cvičák vždy těší a proto přesně nevím co k těm psům cítím a i přesto ji musím socializovat nemůžu ji odriznout od ostatních psů i lidi

14.12.2018 22:51
LájošM

XXX.XXX.14.251

To určitě, to jsem ti taky psal, že ta socializace je nutná. Ale aby měla smysl, musí se se psem v takových situacích citlivě pracovat. Protože to JE problém. A musí se řešit, abyste měli oba, pes i ty, radost ze cvičení i ze společných chvil. Ono je otravné mít psa, který pořád řeší nějaké situace, které by řešit nemusel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.12.2018 23:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pes musí mít v první řadě řád a majitel pro něj musí být čitelný, aby získal jistoty a psychickou rovnováhu. Pak samozřejmě nějakou práci. I když labil může být částečně i povahově, dnes je to u border, kdy se to mrská hlava nehlava, problém. Bordera jako první pes v tomhle věku je tedy dost pecka, ale tak slečna má aspoň snahu, evidentně jako jediná z rodiny, přestože odpovědnost za pořízení psa nesou rodiče.

K AUO ze svého pohledu přistupujte, jako kdybyste si pořídila další borderu, práce to bude stejná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.12.2018 09:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Eliška Nejmanová napsal(a):
Dobrý den mám doma 2,5 roční borderkolii je skvělá dělám s ní zkoušky atd. Chtěla bych ji pořídit jako společníka Australského Ovčáka prosím o názory na Australského Ovčáka máme velikou zahradu a za domem veliké louky takže místo mám a jestli s PP nebo bez a kde ho koupit. předem děkuji za odpověď

Holčičko, nic dalšího si nepořizuj a vychovej si tu borderu, pokud je vůbec skutečná a ty nejsi troll.

15.12.2018 11:42
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Eliška Nejmanová napsal(a):
Dalšího psa neplánuji hned třeba až po vysoký a problémi, které jsme měli už nemá a chodíme na různé zkoušky

nechci být hnusná, ale s takovou češtinou budete ráda, když uděláte i maturitu

15.12.2018 14:03
rapotacka11

XXX.XXX.79.213

Dnes by to neměl být problém .

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.12.2018 14:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono se to dnes tak nebere. A pak : Nemáte schované své písemné projevy z let, kdy vám bylo 15 a nebylo to zrovna slohové cvičení do školy? Já jsem nedávno narazila doma na své staré dopisy, nestačila jsem se divit :-)). A světe div se, z češtiny jsem měla vždycky za 1.

15.12.2018 14:38
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono se to dnes tak nebere. A pak : Nemáte schované své písemné projevy z let, kdy vám bylo 15 a nebylo to zrovna slohové cvičení do školy? Já jsem nedávno narazila doma na své staré dopisy, nestačila jsem se divit :-)). A světe div se, z češtiny jsem měla vždycky za 1.

Já studovala v době, kdy se v češtině nedávaly jedničky jen za účast, a hodina se zahajovala diktátem, kde každá chyba znamenala snížení známky o 1 stupeň, takže jsem v 13 letech psala automaticky bez hrubek
... navíc v tom věku už mívá člověk zažitou aspoň nějakou základní kulturu projevu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.12.2018 15:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já studovala v době, kdy se v češtině nedávaly jedničky jen za účast, a hodina se zahajovala diktátem, kde každá chyba znamenala snížení známky o 1 stupeň, takže jsem v 13 letech psala automaticky bez hrubek
... navíc v tom věku už mívá člověk zažitou aspoň nějakou základní kulturu projevu.

Mám pocit, že já jsem rozhodně nestudovala později :-)). Jen jsem chtěla před tím napsat, že škola je něco jiného, než zábavný projev - dřív ten dopis, dnes ten internet.
Ale třeba jste to měla už ve 13 letech jinak :-)).

15.12.2018 16:48
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám pocit, že já jsem rozhodně nestudovala později :-)). Jen jsem chtěla před tím napsat, že škola je něco jiného, než zábavný projev - dřív ten dopis, dnes ten internet.
Ale třeba jste to měla už ve 13 letech jinak :-)).

Jj, ono je stejné jestli si to člověk po sobě přečte před zalepením obálky nebo před kliknutím na "vložit/odeslat" - kdo má aspoň základ, ČJ, a počítá se studiem na VŠ, ten už by tohle měl v 15 zvládat automaticky.
... mimochodem jsem dělala nedávno korekturu bakalářky holce z pajdáku (budoucí učitelce), a to bylo taky jak projev dyslektika, takže se vlastně ani není čemu divit

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.12.2018 17:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nad pracemi budoucích učitelek se bavíme pravidelně. Známá učí na pajďáku :-)). Na stránce A4 32 chyb. A bude hůř.
Ale oni hloupost nahradí sebevědomím :
https://www.youtube.com/watch?v=dpbniPi2J88
( Je to staré, známé, ale já se vždycky hrozně chechtám )

15.12.2018 17:54
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nad pracemi budoucích učitelek se bavíme pravidelně. Známá učí na pajďáku :-)). Na stránce A4 32 chyb. A bude hůř.
Ale oni hloupost nahradí sebevědomím :
https://www.youtube.com/watch?v=dpbniPi2J88
( Je to staré, známé, ale já se vždycky hrozně chechtám )

tak to mě zabilo!

15.12.2018 18:46
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mám pocit, že já jsem rozhodně nestudovala později :-)). Jen jsem chtěla před tím napsat, že škola je něco jiného, než zábavný projev - dřív ten dopis, dnes ten internet.
Ale třeba jste to měla už ve 13 letech jinak :-)).

Souhlasím s inspektorem, moje máma byla učitelka češtiny a já jsem s ní hrozně ráda opravovala diktáty a slohovky. A to, co tenkrát před těma čtyřiceti lety byla naprostá hrůza a projev čtyřkaře, toho je dneska plnej facebook a běžně tak píšou i vysokoškolsky vzdělaní lidi.

15.12.2018 19:38
LájošM

XXX.XXX.14.251

Tady u zadavatelky to není jen o hromadě úplně příšerných chyb, které by nemělo napsat ani desetileté dítě, ale celkové vyjadřování je šílené. Interpunkce, složení vět, neuspořádané myšlenkově... Jestli se takoví berou na SŠ s maturitou, tak je něco hodně špatně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Souhlasím s inspektorem, moje máma byla učitelka češtiny a já jsem s ní hrozně ráda opravovala diktáty a slohovky. A to, co tenkrát před těma čtyřiceti lety byla naprostá hrůza a projev čtyřkaře, toho je dneska plnej facebook a běžně tak píšou i vysokoškolsky vzdělaní lidi.

Přesně... a ještě se cítí dotčení, když je člověk opraví. Je to vizitka člověka. Jenže co bychom chtěli, když hrubé chyby sekají novináři, reportéři, moderátoři,...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 10:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

32 chyb :-) dostala jsem do ruk článek, kde jsem měla zapnout korekturu, opravit detaily (fakta, ne chyby)...tak jsem tak půl hodiny barvila dokument, až jsem musela udělat "delete"
a dyť editoři a korektoři a sekretářky by neměli práci, a to jsou nějací páni spisovatelé, co zaměstnávají stáda celá
tak se z toho nezblázněme.. je hodně lidí, kteří pravidla znají, ale nevidí chyby, které napíší, vidí to jinak.. a někdo se s citem pro jazyk narodil, druhý má cit pro něco jiné
tady tohle téma je přesně tvořené tak, aby se ozvalo co nejvíce lidí, a když se všichni shodnou, že bordel kolie byla chyba (nečekaně), tak se začne řešit ČJ
a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-)

zadavatelko, Vy prostě zítra začnete jako s úplně novým psem + s docela jinou zábavou - postroj a sáně, běh 5km, v přestávkách cviky - a až za odměnu míček = sedni, šikula, hodím míček....a běžíte dál
jedno pravidlo - unavený pes neřeší nesmysly

16.12.2018 10:28
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
32 chyb :-) dostala jsem do ruk článek, kde jsem měla zapnout korekturu, opravit detaily (fakta, ne chyby)...tak jsem tak půl hodiny barvila dokument, až jsem musela udělat "delete"
a dyť editoři a korektoři a sekretářky by neměli práci, a to jsou nějací páni spisovatelé, co zaměstnávají stáda celá
tak se z toho nezblázněme.. je hodně lidí, kteří pravidla znají, ale nevidí chyby, které napíší, vidí to jinak.. a někdo se s citem pro jazyk narodil, druhý má cit pro něco jiné
tady tohle téma je přesně tvořené tak, aby se ozvalo co nejvíce lidí, a když se všichni shodnou, že bordel kolie byla chyba (nečekaně), tak se začne řešit ČJ
a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-)

zadavatelko, Vy prostě zítra začnete jako s úplně novým psem + s docela jinou zábavou - postroj a sáně, běh 5km, v přestávkách cviky - a až za odměnu míček = sedni, šikula, hodím míček....a běžíte dál
jedno pravidlo - unavený pes neřeší nesmysly

Takhle, pro mě je taky důležitější obsah než forma, proto ty hrubky na fórech ze zásady nekomentuju.
Ale všeobecnej úpadek psaný češtiny je prostě fakt, kterej nejde přehlídnout a když už tu na to přišla řeč, tak jsem to zmínila. Jen jsem se vmísila do debaty inspektora a orionky, se zadavatelkou to nemělo nic společnýho, dokonce si nejsem jistá, jestli jsem četla zadání

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 10:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
32 chyb :-) dostala jsem do ruk článek, kde jsem měla zapnout korekturu, opravit detaily (fakta, ne chyby)...tak jsem tak půl hodiny barvila dokument, až jsem musela udělat "delete"
a dyť editoři a korektoři a sekretářky by neměli práci, a to jsou nějací páni spisovatelé, co zaměstnávají stáda celá
tak se z toho nezblázněme.. je hodně lidí, kteří pravidla znají, ale nevidí chyby, které napíší, vidí to jinak.. a někdo se s citem pro jazyk narodil, druhý má cit pro něco jiné
tady tohle téma je přesně tvořené tak, aby se ozvalo co nejvíce lidí, a když se všichni shodnou, že bordel kolie byla chyba (nečekaně), tak se začne řešit ČJ
a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-)

zadavatelko, Vy prostě zítra začnete jako s úplně novým psem + s docela jinou zábavou - postroj a sáně, běh 5km, v přestávkách cviky - a až za odměnu míček = sedni, šikula, hodím míček....a běžíte dál
jedno pravidlo - unavený pes neřeší nesmysly

Nemyslím si, že je dobré pravopisné chyby banalizovat a jejich autory omlouvat. Není to jen o citu pro mateřský jazyk, ale i o lenosti a lhostejnosti. Bez respektování pravidel to už není čeština. Vždyť je to vidět i zde.
Zrovna vy, megi, často píšete takovým stylem, že mám problém příspěvku porozumět. A není to tím, že bych neuměla číst...

Třeba toto - " a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-) " - ale hlavně, že starší?? Jak to myslíte?

16.12.2018 10:51
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemyslím si, že je dobré pravopisné chyby banalizovat a jejich autory omlouvat. Není to jen o citu pro mateřský jazyk, ale i o lenosti a lhostejnosti. Bez respektování pravidel to už není čeština. Vždyť je to vidět i zde.
Zrovna vy, megi, často píšete takovým stylem, že mám problém příspěvku porozumět. A není to tím, že bych neuměla číst...

Třeba toto - " a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-) " - ale hlavně, že starší?? Jak to myslíte?

Tipuju, že to megí myslí tak, že staré zlaté časy člověk od jistýho věku vidí růžovejma brejlema, poněkud nekriticky. Prostě, bylo to krásný už jenom proto, že to bylo tenkrát
to je mimochodem taky nemoc dnešní doby, že lidi sice čtou, ale nechápou obsah, zvlášť, když to není jasné jako facka. S pravopisem to nesouvisí.
A ty chyby - u každého to fakt není o lenosti a lhostejnosti. Taky je nutno přihlídnout k tomu, že v dobách, kdy nebyl internet a facebook, jistá dost velká část populace se po skončení školní docházky písemně vůbec nikde neprojevovala, takže nebylo nad čím se pozastavovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 10:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
32 chyb :-) dostala jsem do ruk článek, kde jsem měla zapnout korekturu, opravit detaily (fakta, ne chyby)...tak jsem tak půl hodiny barvila dokument, až jsem musela udělat "delete"
a dyť editoři a korektoři a sekretářky by neměli práci, a to jsou nějací páni spisovatelé, co zaměstnávají stáda celá
tak se z toho nezblázněme.. je hodně lidí, kteří pravidla znají, ale nevidí chyby, které napíší, vidí to jinak.. a někdo se s citem pro jazyk narodil, druhý má cit pro něco jiné
tady tohle téma je přesně tvořené tak, aby se ozvalo co nejvíce lidí, a když se všichni shodnou, že bordel kolie byla chyba (nečekaně), tak se začne řešit ČJ
a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-)

zadavatelko, Vy prostě zítra začnete jako s úplně novým psem + s docela jinou zábavou - postroj a sáně, běh 5km, v přestávkách cviky - a až za odměnu míček = sedni, šikula, hodím míček....a běžíte dál
jedno pravidlo - unavený pes neřeší nesmysly

..že se do toho tak pletu, ale Vás číst to je také občas o nervy, a to po všech stránkách.....já chyby dělám také, ale proto si nedovolím tady kohokoli kritizovat - občas tedy ano, ale to už se opravdu, ale opravdu nedá.......

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 11:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Tipuju, že to megí myslí tak, že staré zlaté časy člověk od jistýho věku vidí růžovejma brejlema, poněkud nekriticky. Prostě, bylo to krásný už jenom proto, že to bylo tenkrát
to je mimochodem taky nemoc dnešní doby, že lidi sice čtou, ale nechápou obsah, zvlášť, když to není jasné jako facka. S pravopisem to nesouvisí.
A ty chyby - u každého to fakt není o lenosti a lhostejnosti. Taky je nutno přihlídnout k tomu, že v dobách, kdy nebyl internet a facebook, jistá dost velká část populace se po skončení školní docházky písemně vůbec nikde neprojevovala, takže nebylo nad čím se pozastavovat.

..pamatuji si že když jsme se jako mladé holky seznamovaly (1967), psaly se ještě dopisy, tak jsme protějšek posuzovaly i podle jeho písemného projevu.......pravdou je, že moje dcera ročník 90 byla a je po mně vášnivou čtenářkou, nikdy neměla s gramatikou ani slohem problém, tedy i její esemesky mají hlavu a patu.......já mám problém s tím, že už dost špatně vidím a když píšu rychle tak buď překlep anebo písmenko vypadne, ale nevidím to a tak se občas stydím, cože jsem to zase vyplodila za paskvil, na druhou stranu, když jsem před několika roky psala bakalářku a diplomku, tak mně korektury dělala paní redaktorka - stará škola a moc chyb jsem tam zase neměla, spíš to byly chybějící čárky anebo opravený sled slov a podobně, tak jsem byla potěšena, že to se mnou ještě snad tak nejhorší není.....

16.12.2018 11:48
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemyslím si, že je dobré pravopisné chyby banalizovat a jejich autory omlouvat. Není to jen o citu pro mateřský jazyk, ale i o lenosti a lhostejnosti. Bez respektování pravidel to už není čeština. Vždyť je to vidět i zde.
Zrovna vy, megi, často píšete takovým stylem, že mám problém příspěvku porozumět. A není to tím, že bych neuměla číst...

Třeba toto - " a jaké to bylo krásné před tisícem let, kdy do školy chodil .. někdo jiný, kdokoli, ale hlavně, že starší :-) " - ale hlavně, že starší?? Jak to myslíte?

Přesně!
Navíc pokud není někdo schopný napsat větu bez chyb, tak mi to příjde úplně nastejno, jako kdyby neuměl malou násobilku - když někdo bude tvrdit, že 5 x 6 = 14, tak to taky ukazuje, že ten jedinec není schopný pobrat učivo ZŠ, popř. je to ignorant, kterému je to všechno jedno, … a pravděpodobně to má na salámu i v jiných věcech, takže na okolí působí méně důvěryhodně a spolehlivě.

16.12.2018 12:43
Terven

XXX.XXX.110.147

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Přesně!
Navíc pokud není někdo schopný napsat větu bez chyb, tak mi to příjde úplně nastejno, jako kdyby neuměl malou násobilku - když někdo bude tvrdit, že 5 x 6 = 14, tak to taky ukazuje, že ten jedinec není schopný pobrat učivo ZŠ, popř. je to ignorant, kterému je to všechno jedno, … a pravděpodobně to má na salámu i v jiných věcech, takže na okolí působí méně důvěryhodně a spolehlivě.

No...pokud někdo není schopen zvládnout malou násobilku, skoro dám krk na to, že ignorace to nebude.

S důvěryhodností a spolehlivostí to nemá vůbec nic společnýho, myslím, že existujou mraky slušných a spolehlivých lidí, kteří napíšou kopito s měkkým a na druhou stranu jistě fůra podvodníků a jiných šmejdů bravurně zvládla i velkou násobilku a možná i kvadratické rovnice

16.12.2018 13:05
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Terven napsal(a):
No...pokud někdo není schopen zvládnout malou násobilku, skoro dám krk na to, že ignorace to nebude.

S důvěryhodností a spolehlivostí to nemá vůbec nic společnýho, myslím, že existujou mraky slušných a spolehlivých lidí, kteří napíšou kopito s měkkým a na druhou stranu jistě fůra podvodníků a jiných šmejdů bravurně zvládla i velkou násobilku a možná i kvadratické rovnice

Ano, ale tihle lidi většinou nemají ambice na VŠ, a jdou dělat to, v čem můžou být dobří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 13:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ano, ale tihle lidi většinou nemají ambice na VŠ, a jdou dělat to, v čem můžou být dobří.

ale právě jdou na výšku, jenže ne na staroslověnštinu třeba :-) a jsou to odborníci
tak to dnes je, i tlumočníka odborník dostane....onehdá jsem někde četla, že chybí asi 100 tisíc ajťáků.. tam češtinu neřeší už vůbec, např.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 19:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Tipuju, že to megí myslí tak, že staré zlaté časy člověk od jistýho věku vidí růžovejma brejlema, poněkud nekriticky. Prostě, bylo to krásný už jenom proto, že to bylo tenkrát
to je mimochodem taky nemoc dnešní doby, že lidi sice čtou, ale nechápou obsah, zvlášť, když to není jasné jako facka. S pravopisem to nesouvisí.
A ty chyby - u každého to fakt není o lenosti a lhostejnosti. Taky je nutno přihlídnout k tomu, že v dobách, kdy nebyl internet a facebook, jistá dost velká část populace se po skončení školní docházky písemně vůbec nikde neprojevovala, takže nebylo nad čím se pozastavovat.

Terven, odpovím vám parafrází hlášky z jednoho mého oblíbeného českého filmu - "netlumočte, poslechnu (přečtu) si originál". Pokud tedy megi odpoví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 19:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně není jasné, jak mohou udělat maturitu z češtiny "ajnštajni", kteří nejsou schopni psát bez pravopisných chyb a kteří nejsou schopni písemně vyjádřit své myšlenky tak, aby jim čtenáři mohli porozumět.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 20:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

jednoduše - stačí víc jak 43% úspěšnost + ostatní zkoušky musí být ok
mně stačí ČJ základní školy, troufám si říct, na celý život
úroveň neupadá
jen směřujeme do.. na západ :-) můžete si zvolit cizomluvící školy, sportovní školy, ..jako všude na světě
a tam se prostě maturuje z "fotbalu", musí se něco rychle nadřít před "chceme tě do týmu".. a hurá na vysokou, kde bude hrát.. také existuje Harvard a Oxford, jako tu UK a třeba "veterina" je prý těžká
máme ten vzor - od školky se připravovat na určitou pozici

ti starší, tak to se furt říká - za našich mladých let (ale říká se to cca 300 let, kdo ví, jestli ne déle :-) ) .....dnes ta děcka nic neumí
ale ona umí jiné věci lépe než my (ignoraci pravidel našeho krásného jazyka neomlouvám), a občas je mi i jich líto, jak hned ve druhé třídě, aniž by uměla řádně česky, dostanou AJ a v další třídě hned NJ
a to je "obyčejná" ZŠ

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jednoduše - stačí víc jak 43% úspěšnost + ostatní zkoušky musí být ok
mně stačí ČJ základní školy, troufám si říct, na celý život
úroveň neupadá
jen směřujeme do.. na západ :-) můžete si zvolit cizomluvící školy, sportovní školy, ..jako všude na světě
a tam se prostě maturuje z "fotbalu", musí se něco rychle nadřít před "chceme tě do týmu".. a hurá na vysokou, kde bude hrát.. také existuje Harvard a Oxford, jako tu UK a třeba "veterina" je prý těžká
máme ten vzor - od školky se připravovat na určitou pozici

ti starší, tak to se furt říká - za našich mladých let (ale říká se to cca 300 let, kdo ví, jestli ne déle :-) ) .....dnes ta děcka nic neumí
ale ona umí jiné věci lépe než my (ignoraci pravidel našeho krásného jazyka neomlouvám), a občas je mi i jich líto, jak hned ve druhé třídě, aniž by uměla řádně česky, dostanou AJ a v další třídě hned NJ
a to je "obyčejná" ZŠ

"Za našich mladých let" se říká zřejmě odnepaměti.

Já tedy nevím, ale i když rodiče zvolí dítěti nějakou tu speciální školu s cizím vyučovacím jazykem, musí se dítě naučit i češtinu. A součástí maturity na VŠECH středních školách v ČR je čeština, protože ta je povinná.

Taky je mi líto dětí, které ještě ani pořádně nemluví, a už se ve školce učí angličtinu. Dřív jsme nenáviděli ruštinu, protože ji do nás hustili od čtvrté třídy. Dnes je na jejím místě angličtina...

16.12.2018 20:27
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Za našich mladých let" se říká zřejmě odnepaměti.

Já tedy nevím, ale i když rodiče zvolí dítěti nějakou tu speciální školu s cizím vyučovacím jazykem, musí se dítě naučit i češtinu. A součástí maturity na VŠECH středních školách v ČR je čeština, protože ta je povinná.

Taky je mi líto dětí, které ještě ani pořádně nemluví, a už se ve školce učí angličtinu. Dřív jsme nenáviděli ruštinu, protože ji do nás hustili od čtvrté třídy. Dnes je na jejím místě angličtina...

Dnes je na jejím místě angličtina...
ale zajímavý, nevšimla jsem si, že by jí děti nenáviděly....konkrétně ty moje jí odmala milujou a učily se jí z vlastní vůle a bez donucení. Jestli on ten problém ruštiny nebyl v něčem jiným.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Dnes je na jejím místě angličtina...
ale zajímavý, nevšimla jsem si, že by jí děti nenáviděly....konkrétně ty moje jí odmala milujou a učily se jí z vlastní vůle a bez donucení. Jestli on ten problém ruštiny nebyl v něčem jiným.

On asi jak kdo...ja mela rada rustinu, mam rada i anglictinu. Syn ma rad nemcinu, anglictinu rad nema.
Ten 4. pad bych vam opravila, kdyz uz je rec o te cestine, ale nemuzu psat s diakritikou, takze mam vlastne taky vsechno spatne :-)

16.12.2018 20:51
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
On asi jak kdo...ja mela rada rustinu, mam rada i anglictinu. Syn ma rad nemcinu, anglictinu rad nema.
Ten 4. pad bych vam opravila, kdyz uz je rec o te cestine, ale nemuzu psat s diakritikou, takze mam vlastne taky vsechno spatne :-)

Se přiznám, že jsem musela chvíli pátrat ...dostala jste mě
A jo, vidím, mělo být "ty moje ji odmala milujou" ....jenže berte to, že píšu nespisovně, záměrně...ono by tam taky mělo být milují a v jiném místo v jiným , žejo

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 21:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Se přiznám, že jsem musela chvíli pátrat ...dostala jste mě
A jo, vidím, mělo být "ty moje ji odmala milujou" ....jenže berte to, že píšu nespisovně, záměrně...ono by tam taky mělo být milují a v jiném místo v jiným , žejo

Jasne...asi jsem zrovna na toto vysazena, protoze se to v posledni dobe dost casto objevuje v psanem textu u spousty lidi a me to rve oci :-)
Stejne tak, kdyz se pise " by jste" nebo " by jsme", to mam pocit, ze snad lidi fakt uz nevi, jak to ma byt spravne. Ale jinak mne bezna nespisovna mluva nevadi, taky pouzivam "milujou" a "jinym" naprosto bezne.
Myslim si, ze cestina celkove u mladsi generace upada proto, ze mladi moc nectou. Samozrejme pricin bude vic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Dnes je na jejím místě angličtina...
ale zajímavý, nevšimla jsem si, že by jí děti nenáviděly....konkrétně ty moje jí odmala milujou a učily se jí z vlastní vůle a bez donucení. Jestli on ten problém ruštiny nebyl v něčem jiným.

No jak kdo... Určitě je lepší z hlediska využitelnosti učit se angličtinu než ruštinu. Ale pořád je to povinný jazyk...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 21:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

no a teď jste se tady všici nakazili tímhle
........
:-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.12.2018 21:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Se přiznám, že jsem musela chvíli pátrat ...dostala jste mě
A jo, vidím, mělo být "ty moje ji odmala milujou" ....jenže berte to, že píšu nespisovně, záměrně...ono by tam taky mělo být milují a v jiném místo v jiným , žejo

:-) napsala jste to přesně tak, jako že člověk se pravidla naučil, ale "neslyší" to
jako australák :-)

17.12.2018 11:26
manitschka

XXX.XXX.35.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jednoduše - stačí víc jak 43% úspěšnost + ostatní zkoušky musí být ok
mně stačí ČJ základní školy, troufám si říct, na celý život
úroveň neupadá
jen směřujeme do.. na západ :-) můžete si zvolit cizomluvící školy, sportovní školy, ..jako všude na světě
a tam se prostě maturuje z "fotbalu", musí se něco rychle nadřít před "chceme tě do týmu".. a hurá na vysokou, kde bude hrát.. také existuje Harvard a Oxford, jako tu UK a třeba "veterina" je prý těžká
máme ten vzor - od školky se připravovat na určitou pozici

ti starší, tak to se furt říká - za našich mladých let (ale říká se to cca 300 let, kdo ví, jestli ne déle :-) ) .....dnes ta děcka nic neumí
ale ona umí jiné věci lépe než my (ignoraci pravidel našeho krásného jazyka neomlouvám), a občas je mi i jich líto, jak hned ve druhé třídě, aniž by uměla řádně česky, dostanou AJ a v další třídě hned NJ
a to je "obyčejná" ZŠ

Já vám nevím, nejsem už úplně dnešní děcko, jsem generace Y, ale AJ jsme měli od 3. třídy, NJ od páté (pravda, byla jsem na jazykové ZŠ), gymnázium jsem studovala celé v němčině, a u mě ani u mých spolužáků to žádnou paseku v gramatickém projevu tedy nenapáchalo. :-) Anglicky jsem uměla už od školky, dědova sestra žila v Americe a jezdila na návštěvy, tak jsem to tak nějak pochytila v běhu. Gramatiku a kulturu projevu (včetně věcí jako je nadměrné opakování stejných slov v textu a podobně) hrotili na školách vlastně u všech jazyků stejně, snížené známkování za gramatické i stylistické chyby rovněž. A je pravda, že podle psaného projevu si o lidech dělám obrázek dost.. Chápu sem tam čárky, vynechaná písmenka a takové drobnosti, to lze přehlédnout, ale shoda podmětu s přísudkem, či věci jako "by jsme", hold místo holt, gort místo kór... No, ó mluvo mateřská, zahal svou tvář šlojířem smutečním! :-D Nebo experti, co dělají mezeru před interpunkčními znaménky. Obzvlášť v pracovních mailech mi to přijde tristní.
Je pravda, že hodně čteme, já i celá moje sociální bublina bližních. Ve všech jazycích, které ovládáme. Dobrovolně, bez nucení, odmala, bez souvislosti s prací atd. A často používám hlášku, kterou mě a mé sourozence "týral" otec celé dětství - málo čteš, nebudeš nic vědět! Chápu, že to není jen o tom, ale zajímalo by mě, kam a proč se to kultivované vyjadřování vytratilo. Obzvlášť když cokoli včetně pravopisu lze dohledat na dvě kliknutí.

17.12.2018 11:42
LájošM

XXX.XXX.14.251

Dnes je velmi časté, že se lidé vymlouvají na všelijaké dys- poruchy. Kde se vzaly? Před 30 lety lidé psali o hodně lépe, a to používali psaný projev méně než dnes, kdy se denně ťuká do klávesnice. Překlepy dělá každý, ale je důležité mít větu určitým způsobem uspořádanou, srozumitelnou, bez hrubých chyb. Hodně to vypovídá o pisateli, o jeho inteligenci, lenosti naučit se vlastní jazyk. Až na výjimky by každý, kdo absolvuje ZŠ, neměl dělat takové šílené chyby, jako tady denně vidíme.

Taky se mi nelíbí názor, že na netu, na diskuzích, je jedno, jak se píše. Z čeho se máme tedy učit? Jen škola nestačí, a když budou chyby i v knihách, novinách a na netu...

(Opravdové poruchy učení se poznají, a to valná většina pisatelů nemá. Nebo aspoň ne ty dys...)

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.12.2018 12:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

manitschka napsal(a):
Já vám nevím, nejsem už úplně dnešní děcko, jsem generace Y, ale AJ jsme měli od 3. třídy, NJ od páté (pravda, byla jsem na jazykové ZŠ), gymnázium jsem studovala celé v němčině, a u mě ani u mých spolužáků to žádnou paseku v gramatickém projevu tedy nenapáchalo. :-) Anglicky jsem uměla už od školky, dědova sestra žila v Americe a jezdila na návštěvy, tak jsem to tak nějak pochytila v běhu. Gramatiku a kulturu projevu (včetně věcí jako je nadměrné opakování stejných slov v textu a podobně) hrotili na školách vlastně u všech jazyků stejně, snížené známkování za gramatické i stylistické chyby rovněž. A je pravda, že podle psaného projevu si o lidech dělám obrázek dost.. Chápu sem tam čárky, vynechaná písmenka a takové drobnosti, to lze přehlédnout, ale shoda podmětu s přísudkem, či věci jako "by jsme", hold místo holt, gort místo kór... No, ó mluvo mateřská, zahal svou tvář šlojířem smutečním! :-D Nebo experti, co dělají mezeru před interpunkčními znaménky. Obzvlášť v pracovních mailech mi to přijde tristní.
Je pravda, že hodně čteme, já i celá moje sociální bublina bližních. Ve všech jazycích, které ovládáme. Dobrovolně, bez nucení, odmala, bez souvislosti s prací atd. A často používám hlášku, kterou mě a mé sourozence "týral" otec celé dětství - málo čteš, nebudeš nic vědět! Chápu, že to není jen o tom, ale zajímalo by mě, kam a proč se to kultivované vyjadřování vytratilo. Obzvlášť když cokoli včetně pravopisu lze dohledat na dvě kliknutí.

No přesně tak, moje slova. Ano, všechno jde dohledat na internetu, ale to je lenost a nebo ještě líp - sebevědomí. Už jsem se taky setkala s názorem, že by se vyjmenovaná slova měla zrušit, údajně je prý stejně jedno, jaké i se tam napíše. Shodou okolností to byl člověk, který naopak řešil, proč ti Češi ty amerikanismy tak blbě počeštěně vyslovují, například Wi-Fi, youtube, puzzle apod. :-)

17.12.2018 12:28
manitschka

XXX.XXX.35.124

LájošM napsal(a):
Dnes je velmi časté, že se lidé vymlouvají na všelijaké dys- poruchy. Kde se vzaly? Před 30 lety lidé psali o hodně lépe, a to používali psaný projev méně než dnes, kdy se denně ťuká do klávesnice. Překlepy dělá každý, ale je důležité mít větu určitým způsobem uspořádanou, srozumitelnou, bez hrubých chyb. Hodně to vypovídá o pisateli, o jeho inteligenci, lenosti naučit se vlastní jazyk. Až na výjimky by každý, kdo absolvuje ZŠ, neměl dělat takové šílené chyby, jako tady denně vidíme.

Taky se mi nelíbí názor, že na netu, na diskuzích, je jedno, jak se píše. Z čeho se máme tedy učit? Jen škola nestačí, a když budou chyby i v knihách, novinách a na netu...

(Opravdové poruchy učení se poznají, a to valná většina pisatelů nemá. Nebo aspoň ne ty dys...)

Mám stejný názor. Je přece jedno, jestli píšu dopis, mail, smsku, článek, pracovní, soukromý. A na množství dys- poruch taky moc nevěřím. Protože buď jsme tedy z generace na generaci extrémně zblbli, nebo je to šikovná a moderní výmluva. Něco jako diagnóza ADHD u dětí, kterým se rodiče věnují pět minut denně. Nebo necvičitelný pes a nejezditelný kůň. To mi taky ve většině případů evokuje člověka, neochotného hledat problém ve vlastních chybách a lenosti. :-)

17.12.2018 13:27
Andrýsek3

XXX.XXX.158.249

manitschka napsal(a):
Mám stejný názor. Je přece jedno, jestli píšu dopis, mail, smsku, článek, pracovní, soukromý. A na množství dys- poruch taky moc nevěřím. Protože buď jsme tedy z generace na generaci extrémně zblbli, nebo je to šikovná a moderní výmluva. Něco jako diagnóza ADHD u dětí, kterým se rodiče věnují pět minut denně. Nebo necvičitelný pes a nejezditelný kůň. To mi taky ve většině případů evokuje člověka, neochotného hledat problém ve vlastních chybách a lenosti. :-)

Prosím, moc vás prosím.. Přestaňte psát o ADHD nebo SPU, tak, že to je něčí výmysl. Neumíte si představit, jak je to pro děti, které tím trpí těžké.. Natož, když pak přijdou chytráci, kteří řeknou, že to j jen výmysl moderní doby a to dítě budou řezat, dokud se to nenaučí. A ono nejen, že se to nenaučí, bude nenávidět školu, rodiče, nebo toho učitele, který něčemu takovému nevěří.
A ano dys- poruchy byly i dříve, moje mamka narozená 1972 ji měla, jenže žádný individuální přístup tehdy nebyl, tak ji prostě za to řezali jak žito, stejně to neumí doteď. Poznamenaný vztah ke škole, k rodičům, k sobě samé...

17.12.2018 13:32
marcelaamax

XXX.XXX.133.118

Andrýsek3 napsal(a):
Prosím, moc vás prosím.. Přestaňte psát o ADHD nebo SPU, tak, že to je něčí výmysl. Neumíte si představit, jak je to pro děti, které tím trpí těžké.. Natož, když pak přijdou chytráci, kteří řeknou, že to j jen výmysl moderní doby a to dítě budou řezat, dokud se to nenaučí. A ono nejen, že se to nenaučí, bude nenávidět školu, rodiče, nebo toho učitele, který něčemu takovému nevěří.
A ano dys- poruchy byly i dříve, moje mamka narozená 1972 ji měla, jenže žádný individuální přístup tehdy nebyl, tak ji prostě za to řezali jak žito, stejně to neumí doteď. Poznamenaný vztah ke škole, k rodičům, k sobě samé...

Souhlasím. Znám lidi, kteří mají víc děti, věnují se jim stejně a jedno je "bezproblémové" a druhé má ADHD. Nebo děti, kterým to ve škole nejde i přesto, že se denně učí. A pak jsou prostě děti, kteří se učit nemusí a ve škole jsou výborní. Každý to má jinak s nemyslím si, že je to vždy o neschopnosti rodičů.

Edit. : na střední škole jsem měla nejlepší kamarádku, se kterou jsme se často třeba na písemky učily společně. Já se to naučila a napsala písemku v pohodě, ona vždycky hůř. I přesto, že se snažila. To je přece normální.

17.12.2018 13:45
manitschka

XXX.XXX.35.124

Andrýsek3 napsal(a):
Prosím, moc vás prosím.. Přestaňte psát o ADHD nebo SPU, tak, že to je něčí výmysl. Neumíte si představit, jak je to pro děti, které tím trpí těžké.. Natož, když pak přijdou chytráci, kteří řeknou, že to j jen výmysl moderní doby a to dítě budou řezat, dokud se to nenaučí. A ono nejen, že se to nenaučí, bude nenávidět školu, rodiče, nebo toho učitele, který něčemu takovému nevěří.
A ano dys- poruchy byly i dříve, moje mamka narozená 1972 ji měla, jenže žádný individuální přístup tehdy nebyl, tak ji prostě za to řezali jak žito, stejně to neumí doteď. Poznamenaný vztah ke škole, k rodičům, k sobě samé...

Nikde jsem nenapsala, že je to něčí výmysl. Taky se často potkávám s názorem, že psychická onemocnění jsou výmysl, a vytáčí mě to do velmi vysokých obrátek. Ale běžně se potkávám také s tím, že to rodiče používají jako výmluvu pro to, že dítě je nevychované. Také nikde nepíšu a nikdy jsem netvrdila, že dys- poruchy jsou výmysl. Jen vnímám ten samý posun do opačného extrému. Tvrdím snad někde, že se něco má z někoho vytloukat? Lidé, čtěte...
Jistě, je to těžké, najít tu hranici. Ale prostě vidím v současné době mnohem větší snahu házet vinu na nějakou poruchu a řešit to medikací nebo úlevami, shovívavějím hodnocením, a podobně, než tomu prostě věnovat víc času a vlastní snahy. Howgh. A myslím, že co si umím a neumím představit moc nemůžete posoudit.

17.12.2018 14:00
Andrýsek3

XXX.XXX.158.249

manitschka napsal(a):
Nikde jsem nenapsala, že je to něčí výmysl. Taky se často potkávám s názorem, že psychická onemocnění jsou výmysl, a vytáčí mě to do velmi vysokých obrátek. Ale běžně se potkávám také s tím, že to rodiče používají jako výmluvu pro to, že dítě je nevychované. Také nikde nepíšu a nikdy jsem netvrdila, že dys- poruchy jsou výmysl. Jen vnímám ten samý posun do opačného extrému. Tvrdím snad někde, že se něco má z někoho vytloukat? Lidé, čtěte...
Jistě, je to těžké, najít tu hranici. Ale prostě vidím v současné době mnohem větší snahu házet vinu na nějakou poruchu a řešit to medikací nebo úlevami, shovívavějím hodnocením, a podobně, než tomu prostě věnovat víc času a vlastní snahy. Howgh. A myslím, že co si umím a neumím představit moc nemůžete posoudit.

Nechtěla jsem se vás nijak dotknout. Bohužel se s podobným názorem setkávám dost často, akorát na to děti doplácí, když se jim rodiče snaží nacpat do hlavy, že se to prostě naučí a ony se to prostě nemohou naučit, i kdyby se jim člověk věnoval stále. Nemyslím si, že je ta snaha větší, ale úroveň diagnostiky určitě ano..

17.12.2018 14:53
manitschka

XXX.XXX.35.124

Andrýsek3 napsal(a):
Nechtěla jsem se vás nijak dotknout. Bohužel se s podobným názorem setkávám dost často, akorát na to děti doplácí, když se jim rodiče snaží nacpat do hlavy, že se to prostě naučí a ony se to prostě nemohou naučit, i kdyby se jim člověk věnoval stále. Nemyslím si, že je ta snaha větší, ale úroveň diagnostiky určitě ano..

Ano, souhlasím, a je samozřejmě dobře, že máme možnost lepší diagnostiky, pokročilejší medicínu, více znalostí.. Ale základní problém v takovém případě vnímám v tomto:

"...když se jim rodiče snaží nacpat do hlavy, že se to prostě naučí a ony se to prostě nemohou naučit..."

To totiž podle mě nesouvisí až tolik s nemocí dítěte, jako spíš rodičů. A je to často k vidění i u zdravých dětí, do kterých si rodiče projektují vlastní ambice, bez ohledu na jejich přání nebo ne/nadání.

Já jsem psala spíš o tom, že než se pokusit dítěti pomoct, když mu něco nejde, je mnohem snažší a často používané říct "...no on je dys- (doplňte volitelné)", než s tím strávit nějaký čas a zkusit to řešit, vysvětlit, trochu na tom zapracovat. Ne, posadíme se radši k internetům, najdeme si to, šmahem diagnostikujeme. Text si po sobě nepřečteme, protože to je přece fuk, chyby dělá každý. A když jdeme večer do divadla, nacpeme hyperaktivního psa sedalinem, místo abychom ho vzali ven a utahali.

Samozřejmě prezentuji pouze své povzdechy, založené na vlastní zkušenosti a zprostředkovaných zkušenostech mých přátel a rodiny. Netvrdím, že to tak je obecně, už vůbec ne, že vždy. Tvrdím pouze, že mám dojem, že se lenost a vymlouvání množí. Kromě zametání před vlastním prahem nemám bohužel žádný progresivní a perspektivní plán, jak to vyřešit. A určitě jsem taky někdy líná a vymlouvám se. :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 17:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

..."Chápu, že to není jen o tom"..... A tohle zase vytáčí mne. I když už jsem si poněkud zvykla. Nevím sice jaká jsem generace, nějak jsme to opísmenkované neměli, ale používali jsme 7. pád tam, kde měl být. Takže ve vaší větě by to bylo "tím" a "o tom" byly pohádky. Anglicky neumím, ale tuším, že odtamtud přišlo spojení s 6. pádem.
( Podobně nás překvapilo, když kolegyně z Francie používala v češtině spojení "komu volím" )

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 17:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..."Chápu, že to není jen o tom"..... A tohle zase vytáčí mne. I když už jsem si poněkud zvykla. Nevím sice jaká jsem generace, nějak jsme to opísmenkované neměli, ale používali jsme 7. pád tam, kde měl být. Takže ve vaší větě by to bylo "tím" a "o tom" byly pohádky. Anglicky neumím, ale tuším, že odtamtud přišlo spojení s 6. pádem.
( Podobně nás překvapilo, když kolegyně z Francie používala v češtině spojení "komu volím" )

paní asi myslela "o tom" - o tom čtení.. jako že opravdu 6. pád
to se může říct též, aj tím (v 7. p. tedy), aj o tom.. aj o tem :-)
spíše se domnívám, že před "a podobně" nemá být čárka, ale je mi to jedno :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 17:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
paní asi myslela "o tom" - o tom čtení.. jako že opravdu 6. pád
to se může říct též, aj tím (v 7. p. tedy), aj o tom.. aj o tem :-)
spíše se domnívám, že před "a podobně" nemá být čárka, ale je mi to jedno :-)

Píšu, že už jsme si tak nějak zvykli. Ale dřív by nikoho nenapadlo, říct, že "kolony na D1 jsou o tom, že sněží" - třeba.
A když srovnám naši maturitu z čj a současnou......Z literatury napiš do čt. deníku 10 knih od českých a 10 knih od cizích autorů - a z toho budeš zkoušen. Nic jiného ti nehrozí - gymnázium. Kolik slov musela mít kompozice k písemné maturitě už si nepamatuju, ale nic moc to nebylo. Pro další léta se uvažuje o tom, že z češtiny už budou jenom testy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 18:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ještě jednou :
https://www.youtube.com/watch?v=dpbniPi2J88 ( já vím, už jsem to dávala ). Ale marně se snažím pochopit :

Vůbec neví, kdo byl TGM a kdy žil ? A nebo vůbec nechápe, že internet tu není odjakživa ? :-)).

18.12.2018 18:14
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ještě jednou :
https://www.youtube.com/watch?v=dpbniPi2J88 ( já vím, už jsem to dávala ). Ale marně se snažím pochopit :

Vůbec neví, kdo byl TGM a kdy žil ? A nebo vůbec nechápe, že internet tu není odjakživa ? :-)).

To měl být nepovedený vtip pana Michálka (vzhledem k obsazení diskuze) ... v diskuzi o šíření fake news.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 18:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Píšu, že už jsme si tak nějak zvykli. Ale dřív by nikoho nenapadlo, říct, že "kolony na D1 jsou o tom, že sněží" - třeba.
A když srovnám naši maturitu z čj a současnou......Z literatury napiš do čt. deníku 10 knih od českých a 10 knih od cizích autorů - a z toho budeš zkoušen. Nic jiného ti nehrozí - gymnázium. Kolik slov musela mít kompozice k písemné maturitě už si nepamatuju, ale nic moc to nebylo. Pro další léta se uvažuje o tom, že z češtiny už budou jenom testy.

aha, tak to je jenom takové.. vyjadřování :-) zprávař by to říkat neměl, no, vypadá to blbě
jo, vyhození PČ z osnov byla chyba.. asi abychom byli víc "svobodní"

mimochodem, někdo (asi 124 lidí) mi tu napsalo, že píši hrozně, že mi není rozumět.. tak teď čtu Páralův Generální zázrak.. a na něj teda nemám :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 19:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

a člověk by i čekal, že se tady dočte něco o AUO............

18.12.2018 21:03
LájošM

XXX.XXX.14.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a člověk by i čekal, že se tady dočte něco o AUO............

Jestli to nebude tím, že jsme všichni stejného názoru, který už tu byl napsán. Eliška by si australáka neměla pořizovat, dokud nemá úplně zvládnutou svou borderku. A než bude mít podporu rodiny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2018 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

orionka nám ale o australákovi napsala dost, takový uklízecí, rovnací, komentovací
proti orionce nic, ale australáka bych teda fakt nechtěla :-) a ještě k borderce, která se normálně chová jen u stáda nebo agility ? ani za zlatý pravidla českého pravopisu

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2018 07:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrýsek3 napsal(a):
Prosím, moc vás prosím.. Přestaňte psát o ADHD nebo SPU, tak, že to je něčí výmysl. Neumíte si představit, jak je to pro děti, které tím trpí těžké.. Natož, když pak přijdou chytráci, kteří řeknou, že to j jen výmysl moderní doby a to dítě budou řezat, dokud se to nenaučí. A ono nejen, že se to nenaučí, bude nenávidět školu, rodiče, nebo toho učitele, který něčemu takovému nevěří.
A ano dys- poruchy byly i dříve, moje mamka narozená 1972 ji měla, jenže žádný individuální přístup tehdy nebyl, tak ji prostě za to řezali jak žito, stejně to neumí doteď. Poznamenaný vztah ke škole, k rodičům, k sobě samé...

Ono záleželo hodně na rodičích, individuální přístup byl, když zatím rodiče šli. Měla jsem spolužáka s těžkou dyslexií, nedokázal napsat větu bez chyby, ale měl úplně geniální mozek na matematiku a vyhrával všechny soutěže a matematické olympiády, po základce jsme se vzájemně ztratili, ale šel na matematicko fyzikální gympl i s horší známkou z češtiny. Vždycky měl při diktátech apod úlevy a měl trochu jiné úkoly a tak.
Na naší škole byla i třída pro děti s poruchami učení a chování, bylo jich jenom 10 ve třídě a učitelka se jim mohla víc věnovat, navíc to snad byla spec. pedagožka, jako dítě jsem to tak nevnímala. Ale spousta rodičů na tyhle poruchy nevěřila a dítě prostě za špatné známky dostalo výprask nebo se rezignovalo se slovy - si holt blbej na učení, tak musíš bejt šikovnej na ruce.

19.12.2018 08:54
Stanislav_Jedlicka

XXX.XXX.7.254

Pěkná diskuze, člověk se tu dozví, že TGM měl internet (což je dle všeho to nej co se tu psalo :) ), pak že k AUO má přistupovat jako k BOC (což je zase top blbost), spoustu rozboru pravopisu a poruch učení u dětí. Obecně se k tomu dá říct je to, že tohle na internetu nemá smysl řešit, protože za a: už Masaryk věděl, že ne vše co je na internetu je pravda a za b: lidí tu řeší blbosti, protože nemají co lepšího na práci, nebo jsou možná smutní, co já vím. Nevím odkud jsi, ale v případě, že to myslíš opravdu vážně zajeď si k někomu kdo chová obě plemena a pobav se o tom s někým kdo obě plemena alespoň viděl vedle sebe.

19.12.2018 10:12
Dasvo

XXX.XXX.101.12

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ještě jednou :
https://www.youtube.com/watch?v=dpbniPi2J88 ( já vím, už jsem to dávala ). Ale marně se snažím pochopit :

Vůbec neví, kdo byl TGM a kdy žil ? A nebo vůbec nechápe, že internet tu není odjakživa ? :-)).

To je prakticky dokonalý příklad vytrhávání vět z kontextu.
Piráty jsem nevolil a pana Michálka nijak zvlášť neobdivuju, ale určitě to není žádný hlupák, který neví, kdy žil a kdo byl TGM!
Celá diskuze byla o dezinformacích a aktuálně tolik řešených fake news. Tahle poznámka páně Michálka celkem trefně zapadla do tématu a mně osobně připadá vtipná a „místná“. Problém je, že když z celé debaty ocitujete jen tuhle větu bez souvislostí, vypadá pán jako hňup.

19.12.2018 11:42
Ruzena_Ruzova

XXX.XXX.13.98

Dasvo napsal(a):
To je prakticky dokonalý příklad vytrhávání vět z kontextu.
Piráty jsem nevolil a pana Michálka nijak zvlášť neobdivuju, ale určitě to není žádný hlupák, který neví, kdy žil a kdo byl TGM!
Celá diskuze byla o dezinformacích a aktuálně tolik řešených fake news. Tahle poznámka páně Michálka celkem trefně zapadla do tématu a mně osobně připadá vtipná a „místná“. Problém je, že když z celé debaty ocitujete jen tuhle větu bez souvislostí, vypadá pán jako hňup.

On byl spíš problém s tím, že to nemělo odezvu v té diskuzi - nepochopili to. Kdyby následoval smích - pobavení .... nevyhodnotili by to někteří ostatní tak, že je pan Michálek omezenec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2018 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ruzena_Ruzova napsal(a):
On byl spíš problém s tím, že to nemělo odezvu v té diskuzi - nepochopili to. Kdyby následoval smích - pobavení .... nevyhodnotili by to někteří ostatní tak, že je pan Michálek omezenec.

Když já už jsem nějak k hláškám diskutujících a moderátorů skeptická :
Bylo to na zahájení některého sjezdu. Dozněla naše hymna, komentátorka začala mluvit a zazněly další tóny. " Tak ještě počkáme, ještě hrají slovenskou hymnu", zaklapla pusu a nic. Jenže oni hrály Ódu na radost. Dohráli a nic. Může se splést ( i když Nad Tatrou.....opravdu zní jinak ), ale má se omluvit, má ji upozornit režie, ne aby zaklapla pusu a posluchače nechala při tom, že bratia Slováci změnili hymnu.
Pardon - už končím.

Přidejte reakci

Přidat smajlík