Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.12.2019 19:27
molok

XXX.XXX.100.218

Ahoj všem, viděl jsem na toto téma nějaké staré diskuze a moc rad tam tedy nebylo a systém mně stejně doporučil založit nové vlákno než pokračovat v diskuzích z roku 2015. Potřeboval bych radu k jednomu problému. Náš anglický buldog se naučil velmi rychle jako malé šteně čistotnosti v bytě, ale přibližně ve věku 8 měsíců udělal první hovínko v bytě. Považoval jsem to za nějakou výjimku a dal mu najevo, že toto se mi nelíbí, ale po týdnu se objevilo druhé, po dalším týdnu třetí a před třemi dny další a dneska ráno znovu. Takže mám pocit, že se problém zintenzivňuje a je potřeba ho velmi rychle podchytit. Pejska krmíme stále stejným suchým krmivem 2x denně (7-8 ráno a 17-18 v podvečer), neměl žádnou změnu v režimu, je zvyklý od mala bez problémů vydržet cca 7 hodin doma přes den a cca 9 hodin přes noc. Stolici má normální a pevnou (ještě že tak, průjem by se mi nechtělo uklízet), hovínka udělal 4x přes noc zřejmě nad ránem a 1x přes den nalezeno po návratu z práce. Všechny víceméně na stejném místě na jeho hracím koberci. To před třemi dny mne překvapilo nejvíce protože se pes i zbytek osazenstva bytu vzbudil leknutím při pádu obrazu a následným štěkotem, tak jsem s ním šel rovnou ve 4 raději ven, kde se normálně vykálel ale v 6 při mém stávání bylo na koberci přesto znovu hovínko. Takže mne to nepřijde, že to mohlo pomoci nějaké dřívější ranná venčení než v 6. Byt je mezonetový, takže pes spí v dolním patře a máme určitý zvukový přehled co dělá či nedělá, ale nespí s námi nahoře v mezonetu (má zde zákaz kvůli jeho bezpečnosti a nevhodném chození ze schodů u tohoto plemena). Při nálezu a hubování, ukazování mu jeho nálože se tváří zkroušeně ale kromě hubování nevím co více dělat, bití nepříchazí pro mne v úvahu navíc nevím, jak moc si to pamatuje a u toho plemene speciálně je jakákoliv násilná výchova stejně kontraprodutivní. Nevím, zda by mohlo jít o nějaký projev nemoci, pubertální výbrk, který odezní, každopádně teď zkoušíme a uvidíme co to udělá:

-Znovu po měsících velké chválení a pamlsky při každém vykálení se venku
-Převonění míst, kde udělal v bytě potřebu parfémem
-Když slyšíme ráno, že vstává a šmejdí dřív, tak raději vstáváme také, ale zde se zase bojím, že se naučí, že se vstává ven podle vyspání psa a ne podle vyspání páníčků

Nějaké další rady, co byste zkusili, nebo co jste sami dělali a pomohlo to, pokud se Vám to stalo?

Díky moc

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.12.2019 22:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nějaké další rady, co byste zkusili, nebo co jste sami dělali a pomohlo to, pokud se Vám to stalo?
Mně se to stávalo coby malému dítku. Nestihla jsem si říct o nočník, tak to holt šlo do plíny nebo v létě venku do přírody. Když jsem měla potřebu coby větší člověk, šla jsem na wc. Ale "udělat" jsem to musela.
Nicméně zpět ke psům. Jak často tedy venčíte svého anglického bulldoga a kdy naposled před spaním? Jestli mu granule sedí, není nic jednoduššího, než posunout večerní krmení na pozdější hodinu. Tedy 17-18 v podvečer posunout na 20-21 večer a ráno to také úměrně pozměnit. Tak, aby nemusel defekovat 4x v noci, ale stihnout to až po vyspání na ranní procházce. Myšleno, že vyvenčíte poctivě (s pohybem a aktivitami důkladně večer, jak jen to u bulldoga jde, ne jen obejít dům/panelák a pak před spaním ještě krátká venčící couračka) a ráno být ve střehu, když se začne dole hemžit. A samozřejmě to chce i nějakou tu zábavu odpoledne.
Hubovat psa za ho.no je k ho.nu. Spíš se zaměřte na změnu času krmení, prodloužit procházky, změnit zkrátka celkově režim. A dumejte, hledejte, jak nejvíc to psovi bude vyhovovat.
Berte to tak, že dospívá, může mít větší potřebu pohybu, zábavy, aktivit, stejně tak i delší čas na vykonání potřeby. Protože se začuchá u fenčích značek, u psích značek, to dá kolikrát hodně práce si vzpomenout, že by se měl vyvenčit i ten psí puberťák.

3.12.2019 23:07
molok

XXX.XXX.100.218

Díky za informace. Venčíme tak 4-5x denně, podle toho, zda jdeme s kamarádem a jeho kastrovanou fenkou se hrát. To blbnou vždycky tak hodinu a půl 3x do týdne a proběhá se tak, že na konci stojí u auta a chce už jít domů :) Jinak spíše procházky delší, aportování a hra s jinými psy, pokud potkáme, což teď v zimě je pravda trochu horší ve tmě vymyslet nějakou velkou pohybovou aktivitu a možná jsme ten pohyb i díky tomu, že samotného ho to táhne za chviku domů, trochu utlumili. Naposledy venčíme cca před desátou hodinou, ale je pravda, že s tím posunem jídla mne to nenapadlo. Vyzkoušíme ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.12.2019 00:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pohyb podporuje peristaltiku střev. Jestli má teď pes méně pohybu, je nasnadě, že si střeva na procházce vyprázdní třeba jen jednou a zbytek posléze doma, když to na něj příjde. U lítání a při hrách s jinými psy občas pes opravdu zapomene se vlastně vyvenčit, je dobré ho pak vzít na vodítko se vydýchat a připomenout mu, že by měl vyrobit ještě čurání a kakání.
Posun doby krmení by se měl poziitivně projevit brzy, jestli to byl ten problém. Tak ať to klapne.

4.12.2019 09:35
assil

XXX.XXX.225.195

Taky čím krmíte? Nekvalitní granule jsou hodně balast a nutí psa kadit víckrát za den než by měl. A pak to nemusí vydržet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.12.2019 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

assil napsal(a):
Taky čím krmíte? Nekvalitní granule jsou hodně balast a nutí psa kadit víckrát za den než by měl. A pak to nemusí vydržet.

(Ne)kvalita granulí mě taky napadla.

4.12.2019 22:46
molok

XXX.XXX.100.218

Krmíme granulemi doporučenými chovateli plemene, Brit Care.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.12.2019 23:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

molok napsal(a):
Krmíme granulemi doporučenými chovateli plemene, Brit Care.

Tak tady jste se s kvalitou opravdu sekl, bohužel .

5.12.2019 00:02
molok

XXX.XXX.100.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak tady jste se s kvalitou opravdu sekl, bohužel .

Tak přečetl jsem si o krmivech a zkušenostech několik diskuzí, z nich jsem pochopil, že každé krmivo má desítky příznivců a odpůrců a nejkvalitnější je to, co používá každý daný diskutér. Podival se tedy na několik testů vyšších tříd krmiv (100plus CZK/kg) kde toto krmivo skončilo dobře, porovnal složení s těmi nejvíce vychvalovanými a nakonec tedy dal na flouholeté chovatele, kde jsem viděl desetiletého psa ve velmi dobré kondici. Angličtí buldoci jsou známi plynatostí a s tím nemáme žádné problémy.

5.12.2019 01:05
lupus4

XXX.XXX.205.61

Podival se tedy na několik testů vyšších tříd krmiv (100plus CZK/kg) kde toto krmivo skončilo dobře, porovnal složení s těmi nejvíce vychvalovanými
tak z toho bych se po... taky

kdo neviděl neuvěří ...
ať žije reklama + " věřící"
sbohem rozume

5.12.2019 07:18
molok

XXX.XXX.100.218

lupus4 napsal(a):
Podival se tedy na několik testů vyšších tříd krmiv (100plus CZK/kg) kde toto krmivo skončilo dobře, porovnal složení s těmi nejvíce vychvalovanými
tak z toho bych se po... taky

kdo neviděl neuvěří ...
ať žije reklama + " věřící"
sbohem rozume

Chtěl jsem tím říci, že jsem dostal doporučené krmivo od chovatelů, kteří léta zkoušeli různá a zakotvili nakonec u tohoto a zároveň jsem ho nepřijmul automaticky, ale alespoň si toto krmivo porovnal s jinými suchými dostupnými na trhu. Jistě chápete, že pokud vidím, že pes má po celou dobu pevnou stolici, žádné potíže s nadýmáním, alergiemi atd., že mu tento stav nebudu chtít rozhodit zkoušením doporučených krmiv (ikdyž žádná raději nepadla) neznámých lidí z diskuze, kteří nemají s tímto plemenem žádné zkušenosti a vzhledem k tomu, že se mně ani nezeptali na konkrétní řadu, kterou používáme, tak ani nemají možnost porovnat složení tohoto krmiva s tím, které by mně chtěli případně doporučit. Tohle bych já naopak považoval za velmi ale velmi nerozumné ...

5.12.2019 08:41
PumaCZ

XXX.XXX.59.254

molok napsal(a):
Chtěl jsem tím říci, že jsem dostal doporučené krmivo od chovatelů, kteří léta zkoušeli různá a zakotvili nakonec u tohoto a zároveň jsem ho nepřijmul automaticky, ale alespoň si toto krmivo porovnal s jinými suchými dostupnými na trhu. Jistě chápete, že pokud vidím, že pes má po celou dobu pevnou stolici, žádné potíže s nadýmáním, alergiemi atd., že mu tento stav nebudu chtít rozhodit zkoušením doporučených krmiv (ikdyž žádná raději nepadla) neznámých lidí z diskuze, kteří nemají s tímto plemenem žádné zkušenosti a vzhledem k tomu, že se mně ani nezeptali na konkrétní řadu, kterou používáme, tak ani nemají možnost porovnat složení tohoto krmiva s tím, které by mně chtěli případně doporučit. Tohle bych já naopak považoval za velmi ale velmi nerozumné ...

Zkousela jsem Brit Fresh, ktery je na tom slozenim mnohem lepe nez Brit Care. Psovi sedel, ale mnozstvi stolice bylo vazne neumerne. Kadil 3x denne bobek, ktery byl kolikrat i tezko sebratelny jednim pytlikem. Nekdy kadil i dvakrat hned po sobe. Parkrat nas i vzbudil kolem treti rano, ze se mu chtelo kadit - normalni bobek, zadny prujem.

Zkusili jsme Essential a mnozstvi stolice se zmensilo, ale po prechodu na Acanu kadi minibobek dvakrat denne a jeste se nestalo, ze by potreboval jit i v noci :)

Clovek o tom krmivu musi premyslet. Pokud pes kadi tak moc jako ten vas, zradlo mu ocividne nesedi, resp. pro nej ocividne neni dostatecne stravitelne.

5.12.2019 08:42
assil

XXX.XXX.225.195

A tak Brit Care neni žádná špička, ale není to ani úplný shit, jde spíš o to, že nemusí konkrétnímu psovi sednout, to nemusí ani ty nejlepší granule, prostě pes by měl kadit max tak 2x denně, pokud kadí víckrát, tak mu konkrétní jídlo nesedí, špatně ho tráví a tím pádem má pak větší odpad a je teda třeba najít mu k jídlu něco jiného.

5.12.2019 08:57
GAELLE

XXX.XXX.55.67

pokud nechcete krmit masem s přílohami tak zkuste třeba Yoggies. Našemu psovi to chutnalo. Předtím měl Brit Care kachna a jehněčí a žádné problémy neměl.K tomu měl i konzervy a maso. Nejedl nám bohužel žádnou zeleninu ani ovoce. Kadil jednou denně a váhu si udržoval stále stejnou. Každému psovi sedí něco jiného.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2019 13:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Málokterý pes držený v bytě má striktně jen dvku svých granulí. Sem tam něco vylíže, něco dojí.....
Není to stroj, tak nejde říct - vyprázdní se jednou a hotovo.
Kolikrát psice udělá bobek v 5 ráno a v 5,50 další. Někdy taky proto, že nutně musí některé místo označit důkladně.
Tak bych poradila : Naučit povel ( psice umí "ještě káďo, pojedem" - třeba ), při ranním venčení hlídat jestli bobek opravdu byl, případně venčení prodloužit o procházku, aby bylo vyprázdnění důkladné, celkové.
To je keců o h.ovně :-))

7.12.2019 13:48
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

PumaCZ napsal(a):
Zkousela jsem Brit Fresh, ktery je na tom slozenim mnohem lepe nez Brit Care. Psovi sedel, ale mnozstvi stolice bylo vazne neumerne. Kadil 3x denne bobek, ktery byl kolikrat i tezko sebratelny jednim pytlikem. Nekdy kadil i dvakrat hned po sobe. Parkrat nas i vzbudil kolem treti rano, ze se mu chtelo kadit - normalni bobek, zadny prujem.

Zkusili jsme Essential a mnozstvi stolice se zmensilo, ale po prechodu na Acanu kadi minibobek dvakrat denne a jeste se nestalo, ze by potreboval jit i v noci :)

Clovek o tom krmivu musi premyslet. Pokud pes kadi tak moc jako ten vas, zradlo mu ocividne nesedi, resp. pro nej ocividne neni dostatecne stravitelne.

Tohle záleží opravdu na konkrétním psovi. U předešlého starého psa, který měl zdravotní problémy jsem dlouuuuho hledala granule, které by mu sedly. Zkusila jsem jich opravdu hodně, včetně těch, co jsou uváděny jako úplně nejlepší. Ale nesedly žádné. Pak jsem náhodně mluvila se známou, která měla podobný problém a že prý někde četla, že hodně psům sedí právě brit (a to prosím premium jehně) a tak to zkusila a ejhl - bylo po problémech. No, já už taky zoufalá a tak že to zkusím. No a? Granule k mému údivu opravdu sedly. Věděla jsem, že krmení je nic moc, ale ono když vám na tom pes prospívá a na tom lepším vůbec, tak to zase tolik neřešíte a jste rádi, že je na tom tak, jak je. Pak jsme postupně přešli na brit care a ty už měl až do konce života a super. Současný pes je měl chvíli taky, ale pak se něco změnilo ve složení a přestaly mu sedět, takže už je nemá.

No ale psovi od zadavatele evidentně asi nesedí, takže tam bych zkusila změnu .

Tak bych poradila : Naučit povel ( psice umí "ještě káďo, pojedem" - třeba )

To je super povel. Naši umí jen "čůrat". Ale to "káďo" by se mi hodilo, hlavně u psa. Protože když třeba přijedu z práce a máme jet na cvičák nebo trénink a jdu předtím venčit, tak pes už samozřejmě cítí, že se pojede, je natěšený a není schopný udělat bobek. Takže to vypadá tak, že sedneme do auta, ujedeme asi 10 metrů, pes začne kvičet, že potřebuje, takže zastavíme na polňačce kousek za barákem, pes vyskočí z auta, hodí bobek a jedeme dál .

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2019 13:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Protože jezdíme nejčastěji vlakem, busem, tramvají.......Hej vůdče, strojvůdče......A i když jedem autem, všude se zastavit nedá a jet s přešlapujícím, kvílícím psem......
Není to zas tak složité, minulí psi to uměli taky, psice to pochopila sama a rychle.
Pes potřebuje a tak se přidá povel.

7.12.2019 14:02
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Protože jezdíme nejčastěji vlakem, busem, tramvají.......Hej vůdče, strojvůdče......A i když jedem autem, všude se zastavit nedá a jet s přešlapujícím, kvílícím psem......
Není to zas tak složité, minulí psi to uměli taky, psice to pochopila sama a rychle.
Pes potřebuje a tak se přidá povel.

Jo, rozumím. Jako já taky v tu chvíli, kdy to vypukne pokaždé říkám "bobek" a pak pochválím. Myslím, že on i ví, co se po něm chce. Fena s tím problém vůbec nemá. Ale on jak je natěšený, tak chce co nejrychleji do auta a ten bobek prostě drží . No a možná už si taky navyknul na to, že mu o pár metrů dál zastavím. Ráda bych ho to naučila, ale ono to většinou ještě bývá tak, že fakt pospíchám (protože tam v určitou hodinu musíme být a je to hned po tom, co přijedu z práce) a nemám čas s ním hodinu chodit, aby se vyvenčil. A tady směrem na cvičák nebo trénink mám vždy možnost mezi vesnicemi někdy zastavit, takže jsem to zase až tak moc neřešila.

7.12.2019 21:38
eli22

XXX.XXX.58.41

Zajímavé je, že tu všichni řeší stravu, ale nikdo se nezmínil, že to může být problém psychický.

7.12.2019 22:34
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

molok napsal(a):
Chtěl jsem tím říci, že jsem dostal doporučené krmivo od chovatelů, kteří léta zkoušeli různá a zakotvili nakonec u tohoto a zároveň jsem ho nepřijmul automaticky, ale alespoň si toto krmivo porovnal s jinými suchými dostupnými na trhu. Jistě chápete, že pokud vidím, že pes má po celou dobu pevnou stolici, žádné potíže s nadýmáním, alergiemi atd., že mu tento stav nebudu chtít rozhodit zkoušením doporučených krmiv (ikdyž žádná raději nepadla) neznámých lidí z diskuze, kteří nemají s tímto plemenem žádné zkušenosti a vzhledem k tomu, že se mně ani nezeptali na konkrétní řadu, kterou používáme, tak ani nemají možnost porovnat složení tohoto krmiva s tím, které by mně chtěli případně doporučit. Tohle bych já naopak považoval za velmi ale velmi nerozumné ...

Oni totiž chovatelé dostávají od Britu velmi výhodná balení Já si také přivezla psa na Britu s doporučením. Pes byl podvyživený až hrůza, nestála mu ouška. Když jsem viděla, jak vypadá, hned jsem ho převedla na granule, se kterými přišel druhý pes. Tato nedoživenost už se s ním táhnula celý život, teď v důchodovém věku se mu to projevilo těžce na kloubech. Podotýkám, že PP pes. Za mne Brit určitě ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 08:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Oni totiž chovatelé dostávají od Britu velmi výhodná balení Já si také přivezla psa na Britu s doporučením. Pes byl podvyživený až hrůza, nestála mu ouška. Když jsem viděla, jak vypadá, hned jsem ho převedla na granule, se kterými přišel druhý pes. Tato nedoživenost už se s ním táhnula celý život, teď v důchodovém věku se mu to projevilo těžce na kloubech. Podotýkám, že PP pes. Za mne Brit určitě ne.

Tak on už se Brit za ty roky taky někam posunul. Řada premium a care. Určitě jsou horší granule. Vlastně ať tu zmíníte jakékoliv, objeví se tu názory, že je to šunt ( někdy ještě s dodatkem předražený)

8.12.2019 08:23
Terven

XXX.XXX.110.159

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak on už se Brit za ty roky taky někam posunul. Řada premium a care. Určitě jsou horší granule. Vlastně ať tu zmíníte jakékoliv, objeví se tu názory, že je to šunt ( někdy ještě s dodatkem předražený)

Já se teda ještě vložím...jsem přesvědčená, že granule jsou hlavním důvodem, proč dneska každej blb má psa, jak se tu často píše.
Ono kdyby bylo nutno jim kupovat maso anebo ho dokonce vařit, velká část lidí by si to rozmyslela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 08:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Oni totiž chovatelé dostávají od Britu velmi výhodná balení Já si také přivezla psa na Britu s doporučením. Pes byl podvyživený až hrůza, nestála mu ouška. Když jsem viděla, jak vypadá, hned jsem ho převedla na granule, se kterými přišel druhý pes. Tato nedoživenost už se s ním táhnula celý život, teď v důchodovém věku se mu to projevilo těžce na kloubech. Podotýkám, že PP pes. Za mne Brit určitě ne.

"Pes byl podvyživený až hrůza, nestála mu ouška"

opravu jste si koupila podvyzivene stene a za všechno mohl jen a jen brit?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 08:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Já se teda ještě vložím...jsem přesvědčená, že granule jsou hlavním důvodem, proč dneska každej blb má psa, jak se tu často píše.
Ono kdyby bylo nutno jim kupovat maso anebo ho dokonce vařit, velká část lidí by si to rozmyslela.

S tím musím úplně, docela a zcela souhlasit. Měli jsme psy v době, kdy granule nebyly. I když maso v té době bylo podstatně levnější, zak uživit psy, i středního plemene, na mase od řezníka......
Tak se jezdilo s kbelíky do "rasovny", okénka ve zdi jatek, pro ořezy spařené - často nevonící. Hovězí mulce byly to nejlepší, co do kýblíku hodili.

8.12.2019 10:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Pes byl podvyživený až hrůza, nestála mu ouška"

opravu jste si koupila podvyzivene stene a za všechno mohl jen a jen brit?

Jestli za to mohl jen ten Brit netuším, ale prostě byl na Britu. Jak to jako mám vědět, u chovatele jsem nebydlela. Byla jsem se tam podívat při zamluvení si štěňat - to ještě nebyly na světě. A podruhé už muž štěndo vyzvedával. Přivezl zablešené nafouklé štěndo. Smrděl jak cap - z kozího chlívku. Chovatel byl celkem známý musher. Když jsem se dotazovala na poradkyni chovu, jestli se mu ouška ještě postaví, řekla mi, že ta mu měla stát už při odběru(to jsem fakt netušila) a že je nedoživený, protože špatně krmená byla už březí fena. Vedli s ním nějaké řízení, ohledně chovu, ale to je tak asi vše. Kupovala jsem si první své PP psy a tehdy jsem si ještě nemyslela, že i PP chov, může stát za ho..o. Berňák byl z rodiny šampionů, tak jsem si nějak myslela, že tak fungují všechny PP chovy. Ano, dneska, když už se v psím světě pohybuju dlouho, by výběr vypadal jinak, ale tehdy jsem byla především zahradnice, která se rozhodla, že už je vhodná doba na pořízení psa a žila jsem v tom, že tím, že si koupím PP psy, dělám všechno správně.

8.12.2019 11:50
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Jestli za to mohl jen ten Brit netuším, ale prostě byl na Britu. Jak to jako mám vědět, u chovatele jsem nebydlela. Byla jsem se tam podívat při zamluvení si štěňat - to ještě nebyly na světě. A podruhé už muž štěndo vyzvedával. Přivezl zablešené nafouklé štěndo. Smrděl jak cap - z kozího chlívku. Chovatel byl celkem známý musher. Když jsem se dotazovala na poradkyni chovu, jestli se mu ouška ještě postaví, řekla mi, že ta mu měla stát už při odběru(to jsem fakt netušila) a že je nedoživený, protože špatně krmená byla už březí fena. Vedli s ním nějaké řízení, ohledně chovu, ale to je tak asi vše. Kupovala jsem si první své PP psy a tehdy jsem si ještě nemyslela, že i PP chov, může stát za ho..o. Berňák byl z rodiny šampionů, tak jsem si nějak myslela, že tak fungují všechny PP chovy. Ano, dneska, když už se v psím světě pohybuju dlouho, by výběr vypadal jinak, ale tehdy jsem byla především zahradnice, která se rozhodla, že už je vhodná doba na pořízení psa a žila jsem v tom, že tím, že si koupím PP psy, dělám všechno správně.

Berňák byl z rodiny šampionů, tak jsem si nějak myslela, že tak fungují všechny PP chovy.

Já jen k tomuhle - to, že je pes z "rodiny šampiónů" rozhodně automaticky neznamená, že je to seriózní CHS a že tam bude štěně v nejlepších podmínkách. Ono totiž právě někteří chovatele, kterým nejvíc záleží na počtu získaných ocenění už tolik nehledí na zdraví a povahy psů... Často jedou ve "velkém" několik vrhů za rok... Ale samozřejmě neříkám, že všichni . Jen že to, že má CHS psy šampiony o její kvalitě nic moc nevypovídá - může být jak skvělá, tak ale i naprostý průser.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 11:53
8.12.2019 12:18
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

marcelaamax napsal(a):
Berňák byl z rodiny šampionů, tak jsem si nějak myslela, že tak fungují všechny PP chovy.

Já jen k tomuhle - to, že je pes z "rodiny šampiónů" rozhodně automaticky neznamená, že je to seriózní CHS a že tam bude štěně v nejlepších podmínkách. Ono totiž právě někteří chovatele, kterým nejvíc záleží na počtu získaných ocenění už tolik nehledí na zdraví a povahy psů... Často jedou ve "velkém" několik vrhů za rok... Ale samozřejmě neříkám, že všichni . Jen že to, že má CHS psy šampiony o její kvalitě nic moc nevypovídá - může být jak skvělá, tak ale i naprostý průser.

Ona celá ta chovka byla velmi známá a ,,prestižní", panička vším kolem berňáků žila, tedy celá rodina. V tomto s váma nesouhlasím, protože pokud chcete mít šampiony, světové, opravdu vám na tom záleží, tak velmi pečlivě vybíráte spojení a všechno kolem toho. Rozhodně nepráskáte jeden vrh za druhým, protože to vlastně ani nepotřebujete, vaši psi se prodávají za násobek běžných chovek...

8.12.2019 12:41
lupus4

XXX.XXX.205.61

lesnížínka napsal(a):
Ona celá ta chovka byla velmi známá a ,,prestižní", panička vším kolem berňáků žila, tedy celá rodina. V tomto s váma nesouhlasím, protože pokud chcete mít šampiony, světové, opravdu vám na tom záleží, tak velmi pečlivě vybíráte spojení a všechno kolem toho. Rozhodně nepráskáte jeden vrh za druhým, protože to vlastně ani nepotřebujete, vaši psi se prodávají za násobek běžných chovek...

Opět nevíte o čem mluvíte, spousta "grand šámpionů". kterými kryjí honiči titulů, zaneřádila chovy u xx plemen recesivně nesenými vadami, neboť jejich chovná hodnota byla 0-0prd.

PS.chovatel vašeho samíka- nebyl to ten deb.il Lněnička?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 12:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

a i práskají jeden vrh za druhým, neb na jednoho žampióna přijde xx "obyčejných", tak je třeba kvantita.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pak se jim zalíbí peníze, následují podvody, pak následuje zákaz chovu, který se různě obchází.......také vím o takové věhlasné ch.st. s úspěšnými odchovy......
Jo, a jak to souvisí s kálením juniora? No, že by se z toho pak mohl pos.....nový majitel.

8.12.2019 13:18
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

lupus4 napsal(a):
Opět nevíte o čem mluvíte, spousta "grand šámpionů". kterými kryjí honiči titulů, zaneřádila chovy u xx plemen recesivně nesenými vadami, neboť jejich chovná hodnota byla 0-0prd.

PS.chovatel vašeho samíka- nebyl to ten deb.il Lněnička?

V naší chovce na to měli štěstí, krycí pes, ano, evropský inseminátor byl opravdu výborný pes, se skvělým rodokmenem, který se ve zdraví dožil tuším 12let. U nás byl problém na straně feny

8.12.2019 13:36
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Ona celá ta chovka byla velmi známá a ,,prestižní", panička vším kolem berňáků žila, tedy celá rodina. V tomto s váma nesouhlasím, protože pokud chcete mít šampiony, světové, opravdu vám na tom záleží, tak velmi pečlivě vybíráte spojení a všechno kolem toho. Rozhodně nepráskáte jeden vrh za druhým, protože to vlastně ani nepotřebujete, vaši psi se prodávají za násobek běžných chovek...

Nesouhlasím. U "našeho" plemene nejsou třeba pro chov povinné žádné zdravotní testy (krom DNA profilu, a L2HGA - což je ale většnou clear by parents). A spousta těch chovatelů, kteří mají xxxx výstav a ocenění žádná zdravotní vyšetření navíc nedělá, a navíc často "tahají" psy jen na výstavy - ti psi neznají nic jiného. A po takových psech bych třeba já osobně štěně nechtěla. A mají těch psů hooodně a opravdu práskají jeden vrh za druhým - aby mělo co nejvíc jedinců z odchovu také ocenění? Nebo prostě pro peníze, kdo ví. Ale rozhodně to pro mě nejsou "top" chovatelské stanice, ani náhodou. Zatímco třeba pak jsou CHS, kde je jen pár psů, kteří jsou "jen" jako mazlíci - ale plnohodnotní, opečovávaní, s pohybem a zaměstnáním jaké potřebují a tam páníci nechávají dělat nadstandardní zdravotní vyšetření. To samé u sportovních psů - tam se to většinou dělá i kvůli sportování samotnému. A mnohem víc se tam hledí na zdraví a povahy a ten vzhled zas až tak ne - čímž neříkám, že jsou tam "oškliví" nebo psi neodpovídající standardu, to ne. Jen tam ten vzhled, a ocenění šampiona krásy jsou až za zdravím a povahou. Ale tak každý chce něco jiného, že . A opět, neříkám, že to takto platí vždy. A není to jen u "našeho" plemene, je to i u jiných plemen.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.12.2019 14:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Vaše" plemeno je hladké a na údržbu nenáročné ( jestli se nepletu), takže může i chodit ven. Ale pak jsou plemena, která jsou choulostivá - v té výstavní formě - a tak se z veselých, sportovních psů vytvoří primadona, která vlastně ani nemůže žít normální psí život. Aby si urousala vousy, ještě by se jí polámaly, aby se jí zapletly větvičky, bodláky do práporů na tlapkách? Viděla jsem reportáž o malé černostříbřité kníračce.....Ven jen na trávníček vzhledu golfového trávníku.

8.12.2019 14:31
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Vaše" plemeno je hladké a na údržbu nenáročné ( jestli se nepletu), takže může i chodit ven. Ale pak jsou plemena, která jsou choulostivá - v té výstavní formě - a tak se z veselých, sportovních psů vytvoří primadona, která vlastně ani nemůže žít normální psí život. Aby si urousala vousy, ještě by se jí polámaly, aby se jí zapletly větvičky, bodláky do práporů na tlapkách? Viděla jsem reportáž o malé černostříbřité kníračce.....Ven jen na trávníček vzhledu golfového trávníku.

Já si myslím, že tohle není běžným standardem výstavních psů - to je spíš speciální úchylka některých chovatelů, kteří opravdu chovají jen pro tituly a ty se jim staly nějakou kompenzací, tam se seberealizují - na úkor psa. Když jsme přijeli do chovky mrknout na štěndo, žili v normálním novém domku na okraji vesnice, psi volně běhali po zahradě, byli normálně provozně ušmudlaní žádný kotec tam nebyl a za nepříznivého počasí spali v dílně či zádveří domu. Myslím, že život normálních zahradních pejsanů. Vypadali v pohodě a spokojeně.

8.12.2019 14:45
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Však jo, však se všichni shodneme na tom, že to tak není vždycky . Že není pravidlo, že výstavní psi nemůžou mít normální psí život. A myslím, že zrovna BSP se nijak moc na výstavy asi neupravuje, ne? Teda narozdíl třeba od jorka ve výstavní srsti, to už bude něco jiného.

Znám dva samíky (od stejné majielky), kteří jsou výstavně úspěšní, jsou to vyloženě takoví ti medvědi. Jenže - každý den naběhají x km v postroji lesem, jezdí na koloběžce, v zimě tahají, jezdí po horách na tůry ve sněhu a tak. Prostě fakt spokojení samíci. Jsou na zahradě i doma - kde chtějí. Pravidelné je asi jen to, že se vyčesávají (ale to asi většina psů s takovou srstí, i nevýstavních). No a než se jede na výstavu, tak se vykoupou, a to je celé.

Tady šlo čistě jen o to, že CHS, která má šampiony není zárukou ničeho a není automaticky ta z lepších.....Protože vy jste to napsala tak, jakože když má CHS spousty titulů a šampionů, tak prostě musí být dobrá a ono to často bývá právě naopak. .

8.12.2019 16:05
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Také každý den čísnu, není to žádné poctivé vyčesávání, jen to přeletím v rámci ranního mazlinkání, on to má rád Když byli kluci dva, to mě i bolely ruce, na berňáku je toho víc česat, než na samíkovi Samík je samočistící, takže po nějakém blátivém výletu byl ráno téměř čistý, zato u Beruška mi málem ruce upadnuly.

Přidejte reakci

Přidat smajlík