Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Kanga

19.1.2020 19:37
Kanga

XXX.XXX.12.233

Dobrý den
Chtěl bych si pořídit štěně dalmatina mohl by mi někdo napsat kolik takové štěně stojí (s papirama a bez)
Děkuji za odpověď

Neregistrovaný uživatel

19.1.2020 21:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.150.15

Praxe, kdy se dělají opakované spojení po stejných rodičích se mi vůbec nelíbí. Populace dalmatinů není zase tak velká, aby paní chovatelka sekala štěňata už po třetí po stejném rodičovském páru!

19.1.2020 21:44
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Praxe, kdy se dělají opakované spojení po stejných rodičích se mi vůbec nelíbí. Populace dalmatinů není zase tak velká, aby paní chovatelka sekala štěňata už po třetí po stejném rodičovském páru!

Jsem v tomhle laik, ale nedá mi to...proč ne? Kolik máte dětí?

Neregistrovaný uživatel

19.1.2020 21:54
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.150.15

Zužuje se tím genetická variabilita v populaci. U některých plemen to kluby dokonce nepovolují, či alespoň nedoporučují. Je to něco podobného jako když někdo (nejčastěji nějaký funkcionář klubu) doveze jakože super toho nej psa a nakryje se s ním celá republika. I tak je chov čistokrevných plemen založený na neustálém zužování gen. variability a z toho právě vznikají různé zdravotní problémy a mutace. Z pohledu zachování zdraví plemene je opravdu opakované spojování stejných rodičů nežádoucí. Je potom prostě moc příbuzných.
U lidí je to jiný. My nemáme omezené skupinky (plemena), které se mlátí a klátí jen mezi sebou. Podívejte se ale třeba do minulosti, jak na tom byla někdy šlechta, protože to byla právě uzavřená skupinka lidí, která se množila jen mezi sebou.

19.1.2020 22:36
assil

XXX.XXX.121.3

lesnížínka napsal(a):
Jsem v tomhle laik, ale nedá mi to...proč ne? Kolik máte dětí?