Pes snědl stuhu a dosud ji nevypudil

Vipet
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Stuha1

13.2.2020 16:14
Stuha1

XXX.XXX.236.128

Zdravím, náš pes snědl předevčírem dárkovou stuhu...dosud ji ze sebe nedostal. Je ale v pohodě, dožaduje se jídla, normálně čůrá i kaká. Myslíte, že se stuha v něm mohla rozložit? Po takové době uz by snad zadny problem nemusel byt, ze? Mate s tim někdo zkušenosti? Dekuji :)

13.2.2020 16:59
Dasvo

XXX.XXX.101.12

Určitě se nerozložila! To by musela být z cukrové vaty. Stuhy jsou buď bavlněné, nebo z nějakého plastu. Bavlněná se teoreticky rozložit může, ale jistě ne za jeden den. Plastová se samozřejmě nerozloží, takové pH zase žaludeční kyselina nemá.
U věcí „stuhového“ tvaru je jeden zásadní problém:
Postupují střevem postupně a rozmotané. Může se tak stát, že vlivem peristaltiky dojde k zaškrcení střevní kličky právě tou roztaženou stuhou. A může to mít fatální následky.
Psa sledujte a kontrolujte! Pokud by se začalo měnit jeho chování - apatie, zjevná bolest, zástava střevní peristaltiky (pes nekadí ani neprdí), zvracení, nechutenství... Na nic nečekejte, neptejte se na diskuzích a uhánějte na veterinu. S velkou pravděpodobností a při troše štěstí se nestane nic a stuha vyjde vrchem, nebo spodem. Může to ale taky skončit velmi drahou operací nebo i hůř.

13.2.2020 18:01
eli22

XXX.XXX.58.41

Předevčírem to je už docela hodně, zítra bych vyrazila (k vetovi).

13.2.2020 18:10
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Dasvo napsal(a):
Určitě se nerozložila! To by musela být z cukrové vaty. Stuhy jsou buď bavlněné, nebo z nějakého plastu. Bavlněná se teoreticky rozložit může, ale jistě ne za jeden den. Plastová se samozřejmě nerozloží, takové pH zase žaludeční kyselina nemá.
U věcí „stuhového“ tvaru je jeden zásadní problém:
Postupují střevem postupně a rozmotané. Může se tak stát, že vlivem peristaltiky dojde k zaškrcení střevní kličky právě tou roztaženou stuhou. A může to mít fatální následky.
Psa sledujte a kontrolujte! Pokud by se začalo měnit jeho chování - apatie, zjevná bolest, zástava střevní peristaltiky (pes nekadí ani neprdí), zvracení, nechutenství... Na nic nečekejte, neptejte se na diskuzích a uhánějte na veterinu. S velkou pravděpodobností a při troše štěstí se nestane nic a stuha vyjde vrchem, nebo spodem. Může to ale taky skončit velmi drahou operací nebo i hůř.

Jj, to je známý průšvih u koček, když jim lidi dají na hraní klubíčka nebo nitě, a často to pro kočku končí fatálně

Stuha1

13.2.2020 18:40
Stuha1

XXX.XXX.236.128

Děkuji za reakce, zitra zajdu k vetovi. Dekuji

13.2.2020 19:18
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

eli22 napsal(a):
Předevčírem to je už docela hodně, zítra bych vyrazila (k vetovi).

Můžu se zeptat, jak to pomůže? Myslím to vážně, jak? Co zjistí vet? Udělá rentgen a uvidí tam stuhu? Je na rentgenu vidět? Co tam uvidí? Že tam nějak tak je. Jsou tam vidět i nějaké podrobnosti, pozná na tom, že je tam s ní už nějaký problém? Za týden - měsíc třeba zánět v okolí, ale za tři dny? Snad upřesní i Bodlinka. Já fakt nevím, proto se ptám. Protože z rentgenu plic mi dva veti vyčetli ho.no...

13.2.2020 19:23
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

Zjistěte si kdo má v okolí fibroskop. Nebo se musí provést laparoskopie, jinak se to prokázat nedá. Můžete zkusit starou babskou radu- nacpat psa kyselým zelím.

13.2.2020 19:28
eli22

XXX.XXX.58.41

lesnížínka napsal(a):
Můžu se zeptat, jak to pomůže? Myslím to vážně, jak? Co zjistí vet? Udělá rentgen a uvidí tam stuhu? Je na rentgenu vidět? Co tam uvidí? Že tam nějak tak je. Jsou tam vidět i nějaké podrobnosti, pozná na tom, že je tam s ní už nějaký problém? Za týden - měsíc třeba zánět v okolí, ale za tři dny? Snad upřesní i Bodlinka. Já fakt nevím, proto se ptám. Protože z rentgenu plic mi dva veti vyčetli ho.no...

U nás to běžně dělají laparoskopií. Přeci nebudu doma čekat, co se z toho vyvine, to bych se ani nevyspala. Prostě bych určitě šla k vetovi.

Stuha1

13.2.2020 19:29
Stuha1

XXX.XXX.236.128

To zelí zkusím. Zatim je do jídla divý, venku i doma aktivní (nekdy az moc, zrovna haraji fenky v okolí :) ), každý bobek zkoumám a doufám, že teď už ta stuha vyjde. Snad opravdu vyjde.

13.2.2020 19:30
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

jahodapavel napsal(a):
Zjistěte si kdo má v okolí fibroskop. Nebo se musí provést laparoskopie, jinak se to prokázat nedá. Můžete zkusit starou babskou radu- nacpat psa kyselým zelím.

fibroskop...to je takové to: jdu na vyšetření žaludku...na hadici? Jak se dá do psa dostat kyselé zelí? To bych do něj nikdy nedostala Jinak...ptám se proto, že onehdá sežral kocourovi střapec na udičce(udička zůstala) a já nemám šanci zjistit co vytento, když polovina bobků je někde v zahradě..třeba v noci. V bobkách co jsem viděla nic. Je to týden, takže ho sleduju.

13.2.2020 20:04
Atheira

XXX.XXX.181.160

lesnížínka napsal(a):
fibroskop...to je takové to: jdu na vyšetření žaludku...na hadici? Jak se dá do psa dostat kyselé zelí? To bych do něj nikdy nedostala Jinak...ptám se proto, že onehdá sežral kocourovi střapec na udičce(udička zůstala) a já nemám šanci zjistit co vytento, když polovina bobků je někde v zahradě..třeba v noci. V bobkách co jsem viděla nic. Je to týden, takže ho sleduju.

Úplně normálně, dáte na misku kyselý zelí a pes ho sežere.

13.2.2020 20:11
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Atheira napsal(a):
Úplně normálně, dáte na misku kyselý zelí a pes ho sežere.

Tak to by u nás neklaplo, a to mám docela larvy.

13.2.2020 20:13
Atheira

XXX.XXX.181.160

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak to by u nás neklaplo, a to mám docela larvy.

Tak jako samotný by to asi neprošlo. Ale s masíčkem... Tuhle jsem jí dala povařený kuřecí ořez, škvarky a k tomu kysané zelí. Až na to, že to bylo s kuřetem, bylo to cítit úplně jak knedlo vepřo zelo. A jak jí šmakovalo. Chtěla sníst i tu misku, shodila ji ze stojanu a jezdila s ní po podlaze, dokud nenarazila do zdi.

13.2.2020 20:18
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Tak to Hachi kysané zelí úplně miluje, takže si občas dáváme jen tak - půlku panička, půlku pes :))
Ale třeba mrkev, tu nepozře ani omylem :D

13.2.2020 20:22
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Atheira napsal(a):
Úplně normálně, dáte na misku kyselý zelí a pes ho sežere.

tak náš ani omylem

13.2.2020 20:25
eli22

XXX.XXX.58.41

eli22 napsal(a):
U nás to běžně dělají laparoskopií. Přeci nebudu doma čekat, co se z toho vyvine, to bych se ani nevyspala. Prostě bych určitě šla k vetovi.

Teda pardon, dělá se sono.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli máte kousek té, nebo stejné stuhy, zjistěte z čeho vlastně byla. Takové ty na dárky můžou být i z celulozy ( snad ) a tu by mohl ( snad) pes rozložit v zažívání.

13.2.2020 20:44
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Atheira napsal(a):
Tak jako samotný by to asi neprošlo. Ale s masíčkem... Tuhle jsem jí dala povařený kuřecí ořez, škvarky a k tomu kysané zelí. Až na to, že to bylo s kuřetem, bylo to cítit úplně jak knedlo vepřo zelo. A jak jí šmakovalo. Chtěla sníst i tu misku, shodila ji ze stojanu a jezdila s ní po podlaze, dokud nenarazila do zdi.

Noo, tak to už je lepší model

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2020 20:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když to dostane psice na mém talíři, tak vylíže cokoliv. Ale zelí i z misky.

13.2.2020 22:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Myslím, že kdybych mu to smíchala s čímkoliv, tak můžu vyhodit celou misku. On nesežere ani nic mléčného kysaného, ani tvaroh, jogurt snědl jen domácí kozí, domácí kravský už ne...

13.2.2020 22:42
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

eli22 napsal(a):
Teda pardon, dělá se sono.

Na sonu nevidíte z trávícího ústrojí nic.

14.2.2020 06:58
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Na sonu nevidíte z trávícího ústrojí nic.

To se pletete - když mi fena v létě sezrala ponožku, a mela ileus, tak to na sonu bylo vidět naprosto přesně.

14.2.2020 07:28
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To se pletete - když mi fena v létě sezrala ponožku, a mela ileus, tak to na sonu bylo vidět naprosto přesně.

Neznám nikoho, koho by na mrknutí na střeva, poslali na sono. Proč tedy ne, když je to tak jednoduché? Že je některá část střeva zvětšená se asi vidí, když víte proč tak je to jasné. Obávám se, že stuha tohle neudělá. A jak to u vás dopadlo??

14.2.2020 07:40
Mousinka

XXX.XXX.62.162

Nám pri podezření na sežrané linoleum dělali rentgen i sono. Pokud máte možnost vzít vzorek toho ,co by mohl mít pes v žaludku, vemte. Vet to položí vedle psa u rentgenu. Ne všechno jde totiz na snímku vidět. Jinak jako první pomoc doporučuje na kaši rozvarene brambory s trochou masa a coca colu zbavenou bublinek.

14.2.2020 07:55
domi.t

XXX.XXX.131.130

PumaCZ napsal(a):
Tak to Hachi kysané zelí úplně miluje, takže si občas dáváme jen tak - půlku panička, půlku pes :))
Ale třeba mrkev, tu nepozře ani omylem :D

Haha, to zasa Nefret by v klude vyžila na tone mrkvy Jedla by ju stále, surovú či uvarenú, proste mrkva je top strop

14.2.2020 08:06
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.21.132

lesnížínka napsal(a):
Neznám nikoho, koho by na mrknutí na střeva, poslali na sono. Proč tedy ne, když je to tak jednoduché? Že je některá část střeva zvětšená se asi vidí, když víte proč tak je to jasné. Obávám se, že stuha tohle neudělá. A jak to u vás dopadlo??

Já myslim, ze na VFU v Brně ví co dělají, a ta fuska tam vidět byla - byl to černej flek v tenkým střevě. Fena byla operovaná.

Stuha asi na sonu vidět nebude.

14.2.2020 08:22
eli22

XXX.XXX.58.41

lesnížínka napsal(a):
Neznám nikoho, koho by na mrknutí na střeva, poslali na sono. Proč tedy ne, když je to tak jednoduché? Že je některá část střeva zvětšená se asi vidí, když víte proč tak je to jasné. Obávám se, že stuha tohle neudělá. A jak to u vás dopadlo??

Když chodíme na sono, tak na to koukám. Konkrétní věc tam třeba není vidět (nám teda dělali sona kvůli něčemu jinému), ale vet mi krásně vysvětloval, jak střeva, pracují, jak je pravidelný pohyb, že nejsou něčím ucpané, a jak by to vypadalo, kdyby tam byl nějaký problém.Takže v tomto případě, pokud by stuha třeba přiucpala nebo se zamotala do střeva, pozná to tutově podle jejich pohybu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 09:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Neznám nikoho, koho by na mrknutí na střeva, poslali na sono. Proč tedy ne, když je to tak jednoduché? Že je některá část střeva zvětšená se asi vidí, když víte proč tak je to jasné. Obávám se, že stuha tohle neudělá. A jak to u vás dopadlo??

Tak to asi znate malo lidi, no
Sono se dela jako prvni, neb je to neinvazivni zobrazovaci metoda.
Ano, neni tam videt vse a vzdycky, ake to neznamena, ze neukaze nic

14.2.2020 10:21
Dája6

XXX.XXX.97.195

Dobrý den,
čtu o kyselém zelí a jen se usmívám. Můj Batuly by se ujedl zelím, opravdu zelí miluje a to i ten druhý. U nás se nejí pomeranč, mandarinka a banán, jinak jsme popelnice žereme vše a jsou opravdu zvyklý na vše.
Dája

14.2.2020 10:22
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to asi znate malo lidi, no
Sono se dela jako prvni, neb je to neinvazivni zobrazovaci metoda.
Ano, neni tam videt vse a vzdycky, ake to neznamena, ze neukaze nic

Ne, neznám málo lidí a švagrová je specialistka, takže vím, s čím se na co chodí. Kdyby to bylo tak jednoduché, jak mrknout sonem, tak se nechodí na všechny ty nechutné procedury. Jasně, něco tam je, to bude asi vzduch, jsem slyšela u zvířat na sonu několikrát..Kamarádce před týdnem umřela fena na tumor na střevě. Začala zvracet...několik rentgenů, nic nenašli, zvracení neustávalo ani další dny, vyletěla teplota. Ani rozbory neukazovaly nic, až druhý rozbor krve ukázal velký zánět. Sono, znovu rentgen. Ten ukázal zvětšený žaludek. Otevřeli ji. Zánět pobřišnice od velkého tumoru a prasklého střeva...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 10:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ne, neznám málo lidí a švagrová je specialistka, takže vím, s čím se na co chodí. Kdyby to bylo tak jednoduché, jak mrknout sonem, tak se nechodí na všechny ty nechutné procedury. Jasně, něco tam je, to bude asi vzduch, jsem slyšela u zvířat na sonu několikrát..Kamarádce před týdnem umřela fena na tumor na střevě. Začala zvracet...několik rentgenů, nic nenašli, zvracení neustávalo ani další dny, vyletěla teplota. Ani rozbory neukazovaly nic, až druhý rozbor krve ukázal velký zánět. Sono, znovu rentgen. Ten ukázal zvětšený žaludek. Otevřeli ji. Zánět pobřišnice od velkého tumoru a prasklého střeva...

fajn. a co z toho vyplyva?
místo sona zacit vysetrovani oteviranim bricha?

14.2.2020 10:32
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
fajn. a co z toho vyplyva?
místo sona zacit vysetrovani oteviranim bricha?

Vyplývá z toho, že trávící cesty se takto nedají vyšetřit. A o to tu jde, o stuhu v žaludku či střevech.

14.2.2020 10:48
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.22.134

lesnížínka napsal(a):
Ne, neznám málo lidí a švagrová je specialistka, takže vím, s čím se na co chodí. Kdyby to bylo tak jednoduché, jak mrknout sonem, tak se nechodí na všechny ty nechutné procedury. Jasně, něco tam je, to bude asi vzduch, jsem slyšela u zvířat na sonu několikrát..Kamarádce před týdnem umřela fena na tumor na střevě. Začala zvracet...několik rentgenů, nic nenašli, zvracení neustávalo ani další dny, vyletěla teplota. Ani rozbory neukazovaly nic, až druhý rozbor krve ukázal velký zánět. Sono, znovu rentgen. Ten ukázal zvětšený žaludek. Otevřeli ji. Zánět pobřišnice od velkého tumoru a prasklého střeva...

Proč se teda sonem treba vyšetřuje březost, když tam není nic vidět?

Se starým psem chodím každý rok na preventivku, a děláme i sono - vždycky vet probere všechny orgány, a viděl tam i takový drobnosti jako cysty na prostatě, takže já bych tu metodu nepohřbívala.

On je spíš problém v tom, že to někteří veti jen neovladají, neumí se v břiše zorientovat, a to co vidí vyhodnotit. To ale není chyba té zobrazovací metody.

14.2.2020 10:55
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli máte kousek té, nebo stejné stuhy, zjistěte z čeho vlastně byla. Takové ty na dárky můžou být i z celulozy ( snad ) a tu by mohl ( snad) pes rozložit v zažívání.

Nerozloží. Pes není koza.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 11:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Vyplývá z toho, že trávící cesty se takto nedají vyšetřit. A o to tu jde, o stuhu v žaludku či střevech.

mozna pro vas.

14.2.2020 11:11
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Proč se teda sonem treba vyšetřuje březost, když tam není nic vidět?

Se starým psem chodím každý rok na preventivku, a děláme i sono - vždycky vet probere všechny orgány, a viděl tam i takový drobnosti jako cysty na prostatě, takže já bych tu metodu nepohřbívala.

On je spíš problém v tom, že to někteří veti jen neovladají, neumí se v břiše zorientovat, a to co vidí vyhodnotit. To ale není chyba té zobrazovací metody.

Ježíš já přece sono nezatracuju, jsou orgány, na které je vyšetření sonem snad i jediné dobré. Ale tady řešíme žaludek a střeva a tam bohužel ne.

14.2.2020 11:18
eli22

XXX.XXX.58.41

lesnížínka napsal(a):
Ježíš já přece sono nezatracuju, jsou orgány, na které je vyšetření sonem snad i jediné dobré. Ale tady řešíme žaludek a střeva a tam bohužel ne.

Jako že se na sonu nepozná zauzlení střev, jejich ucpání, špatná peristaltika nebo všeobecně střevní neprůchodnost?

14.2.2020 11:19
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.22.134

lesnížínka napsal(a):
Ježíš já přece sono nezatracuju, jsou orgány, na které je vyšetření sonem snad i jediné dobré. Ale tady řešíme žaludek a střeva a tam bohužel ne.

Ale vždyť jsem psala i pul roku starou zkušenost, kdy mi sonem střeva u psa vyšetřili, a za hodinu z nich na sále vytáhli přesně to, co na tom sonu viděli.

14.2.2020 14:29
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Proč se teda sonem treba vyšetřuje březost, když tam není nic vidět?

Se starým psem chodím každý rok na preventivku, a děláme i sono - vždycky vet probere všechny orgány, a viděl tam i takový drobnosti jako cysty na prostatě, takže já bych tu metodu nepohřbívala.

On je spíš problém v tom, že to někteří veti jen neovladají, neumí se v břiše zorientovat, a to co vidí vyhodnotit. To ale není chyba té zobrazovací metody.

Plod obsahuje kost a okolo jsou plodové vody, cysta obsahuje tekutinu. Ultrazvuk funguje tak, že tkáně podle obsahu vody jinak odrážejí zvukové vlny. Plasty mají podobný odraz jako měkká tkáň. Máma kdysi hlídala štěně foxe a byla přesvědčena, že sežrala víčko z PET lahve. Volal jsem 3 rentgenologům jak to potvrdit a až primář přišel s tím, že jediná možnost je kontrastní rtg. To bylo v době , kdy byl fibroskop v Brně a druhý u Hnízda v Praze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 14:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Plod obsahuje kost a okolo jsou plodové vody

? 21.den, kdy jde prvne urcit brezost, jsou tam - kosti? a ja hloupa si do ted myslela, ze se ceka na uhnizdeni placenty

14.2.2020 14:49
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ale vždyť jsem psala i pul roku starou zkušenost, kdy mi sonem střeva u psa vyšetřili, a za hodinu z nich na sále vytáhli přesně to, co na tom sonu viděli.

Teď jste si odpověděla sama. Když jim hezky nadiktujete, co tam je, buďte si jistá, že vám to potvrdí, i sonem Kdyby jste přišla s tím, že je psu nějakou dobu nějak zle a netušíte proč...s tím by jste i odešla

14.2.2020 14:54
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Plod obsahuje kost a okolo jsou plodové vody

? 21.den, kdy jde prvne urcit brezost, jsou tam - kosti? a ja hloupa si do ted myslela, ze se ceka na uhnizdeni placenty

ano, začíná se vyvíjet placenta je vyplněna plodovou vodou v níž plave zárodek.

14.2.2020 16:29
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

lesnížínka napsal(a):
Teď jste si odpověděla sama. Když jim hezky nadiktujete, co tam je, buďte si jistá, že vám to potvrdí, i sonem Kdyby jste přišla s tím, že je psu nějakou dobu nějak zle a netušíte proč...s tím by jste i odešla

Doktorka to pohmatem taky našla, a hned věděla že je to v tenkém střevě (sono se delalo pro potvrzení, a fuska byla videt zřetelně).
Já věděla, že mi sežrala fusku, a podle toho, že všechno co do sebe dostala vyblila, tak bylo i jasné, že se někde sekla. 2 veti ji den předtím viděli (jeden rano, druhý večer), a tvrdili mi, že je to určitě ještě v žaludku, protože jinak by po 3 dnech v těch vedrech byla dehydrovaná, a v hrozným stavu..., a že mám počkat.
Na škole ji hned operovali, a vzhledem k tomu, že mela 1,5 metru střeva fialovýho, na hranici nektotizace, tak ji operovali přesně v hodině 12.

Kdybych dala na ty 2 vety předtím, tak už je fena pod drnem.

14.2.2020 16:35
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

jahodapavel napsal(a):
ano, začíná se vyvíjet placenta je vyplněna plodovou vodou v níž plave zárodek.

... a tu kost si tam ten zárodek zahrabává na zlý časy... 🤪

14.2.2020 16:52
jahodapavel

XXX.XXX.168.150

Vám se rodí bezpáteřáci ?

14.2.2020 17:04
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.24.133

jahodapavel napsal(a):
Vám se rodí bezpáteřáci ?

Nám se nerodí zárodky

14.2.2020 18:31
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nám se nerodí zárodky

Ale no fuj, teď jsem si to představila a mám po večeři.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 18:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Ale no fuj, teď jsem si to představila a mám po večeři.

Co máte k večeři?

14.2.2020 18:46
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co máte k večeři?

Měla jsem mexické palačinky, takové ty s kečupem, masem a sýrem. :) A jak je to vlastně takový váleček potřísněný červenou, tak to fakt vypadá velmi tematicky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 18:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Měla jsem mexické palačinky, takové ty s kečupem, masem a sýrem. :) A jak je to vlastně takový váleček potřísněný červenou, tak to fakt vypadá velmi tematicky.

:-) No vidíte to. Kdybyste na tortillu neplácala kečup, který tam nepatří, tak se nic neděje :-)
Jestli to už nezvládáte, roličku převázat stuhou a poslat ke mně (bez kečupu, prosím).

14.2.2020 18:53
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.30.45

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
:-) No vidíte to. Kdybyste na tortillu neplácala kečup, který tam nepatří, tak se nic neděje :-)
Jestli to už nezvládáte, roličku převázat stuhou a poslat ke mně (bez kečupu, prosím).

No jasný, a budeme tady řešit dalšího experta, co sežral stuhu... 🤫

14.2.2020 18:55
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.30.45

... a to si ani nechci představit, že by to byla ta recyklovaná stuha od zadavatelky... 💩🎀

14.2.2020 19:05
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
:-) No vidíte to. Kdybyste na tortillu neplácala kečup, který tam nepatří, tak se nic neděje :-)
Jestli to už nezvládáte, roličku převázat stuhou a poslat ke mně (bez kečupu, prosím).

Tak já Vám ten kečup shrábnu na bok, no.
Mám toho plný pekáček, chcete to taky? :)

14.2.2020 19:47
Terven

XXX.XXX.110.191

jahodapavel napsal(a):
ano, začíná se vyvíjet placenta je vyplněna plodovou vodou v níž plave zárodek.

Placenta je vyplněna plodovou vodou??

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 19:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli je smaltovaný, tak ano, ten mám jen jeden.

Třeba té stuhy bylo jen pár cm, mašle nahoře? Proč by to pes žral, vždyť nasoukat do sebe nějaký dlouhý provázek je složité, nepohodlné. Anebo spolkl takové to klubíčko?
Jinak teda doporučuji chytrou stránku wikiskripta, kde se píše, od čeho se odráží ultrazvuk, kde jsou lepší pomalejší vlnky a kde a proč má lepší "obraz".
Myslím, že neexistuje pouze jeden druh/typ/model klasického ultrazvuku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 20:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

p. Jahodovi vypadlo jedno slovo, ale v principu má pravdu, jde o to, jestli se má zvuk o co odrazit, jestli je nějaká voda a ta hraničí s něčím jiným, s jinou hmotou, a tas s další..
Vývoj psa tady, páteř to opravdu má..
http://www.zpanstvidobrkacky.cz/embryonalni-vyvoj-st-n-te.html

14.2.2020 20:04
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli je smaltovaný, tak ano, ten mám jen jeden.

Třeba té stuhy bylo jen pár cm, mašle nahoře? Proč by to pes žral, vždyť nasoukat do sebe nějaký dlouhý provázek je složité, nepohodlné. Anebo spolkl takové to klubíčko?
Jinak teda doporučuji chytrou stránku wikiskripta, kde se píše, od čeho se odráží ultrazvuk, kde jsou lepší pomalejší vlnky a kde a proč má lepší "obraz".
Myslím, že neexistuje pouze jeden druh/typ/model klasického ultrazvuku.

Díky, jsem to projela a kopíruju to podstatné, co se tu celou dobu řeší:

Omezení ultrazvukové diagnostiky
Ultrazvukové vlny jsou odráženy plynným prostředím, tedy sonografie je nevhodná pro zobrazování střev, zde se často využívá kolonoskopie a CT. Dalším omezením jest obtížné pronikání kostmi a zde raději volíme zobrazení RTG metodami.

Zvláště složité a někdy i nemožné je hodnocení ultrazvuku u obézních lidí.

14.2.2020 20:09
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
p. Jahodovi vypadlo jedno slovo, ale v principu má pravdu, jde o to, jestli se má zvuk o co odrazit, jestli je nějaká voda a ta hraničí s něčím jiným, s jinou hmotou, a tas s další..
Vývoj psa tady, páteř to opravdu má..
http://www.zpanstvidobrkacky.cz/embryonalni-vyvoj-st-n-te.html

Nerozporuju, že páteř to má...který slovo mu ale vypadlo? Mám už mozek odstěhovanej v Humpolci...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 20:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
p. Jahodovi vypadlo jedno slovo, ale v principu má pravdu, jde o to, jestli se má zvuk o co odrazit, jestli je nějaká voda a ta hraničí s něčím jiným, s jinou hmotou, a tas s další..
Vývoj psa tady, páteř to opravdu má..
http://www.zpanstvidobrkacky.cz/embryonalni-vyvoj-st-n-te.html

Vývoj psa tady, páteř to opravdu má..

kost to nemá. a to je oc tu bezi...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 20:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Nerozporuju, že páteř to má...který slovo mu ale vypadlo? Mám už mozek odstěhovanej v Humpolci...

Chtěl napsat - obal - u té vody. Akorát teda by nám tady odborníci neměli plést hlavy a číst to po sobě :-)
Humpolec je v klidu :)
Někdy mám pocit, že tady několik lidí chlastá.
Radši jdu :-)

14.2.2020 20:28
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vývoj psa tady, páteř to opravdu má..

kost to nemá. a to je oc tu bezi...

Hm, já tedy u toho ,,mloka" tu páteř vidím Zkostnatělá třeba ještě není, možná chrupavčitá? Ale byla řeč o sonu na březost 21.den a tam je to jasně psáno, stejně jako dával p.Jahoda, jde o plodové obaly, které vidět jsou...

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Hm, já tedy u toho ,,mloka" tu páteř vidím Zkostnatělá třeba ještě není, možná chrupavčitá? Ale byla řeč o sonu na březost 21.den a tam je to jasně psáno, stejně jako dával p.Jahoda, jde o plodové obaly, které vidět jsou...

Hm, já tedy u toho ,,mloka" tu páteř vidím

tak mi ji taky ukazte na nejakem sonu při ranne diagnostice brezosti

14.2.2020 21:06
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hm, já tedy u toho ,,mloka" tu páteř vidím

tak mi ji taky ukazte na nejakem sonu při ranne diagnostice brezosti

Třeba tady🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Třeba tady🤔

mas spatny sono
na obrazku je nakreslena tak tam preci musí byt !

uz teda ne kost, uz jen chrupavka se hleda
tak se třeba casem dobereme i k tomu, ze pater osifikaciluje jako jedna z posledních casti kostry a ne první.

14.2.2020 21:30
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mas spatny sono
na obrazku je nakreslena tak tam preci musí byt !

uz teda ne kost, uz jen chrupavka se hleda
tak se třeba casem dobereme i k tomu, ze pater osifikaciluje jako jedna z posledních casti kostry a ne první.

Nebo osifikuje?

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Nebo osifikuje?

i to je mozny

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale ty součástky tak brzy rozeznat nejdou, to snad vidí každý. Ten pejsek má půl centimetru. Ale doktor umí poznat, na co kouká - každá hmota ne/odráží zvuk jinak, přijímač tu informaci pošle do stroje a software...
Já si myslím (ale to si fakt jen myslím), že čím vyšší hustota tkáně, tím světlejší obrázky na monitoru. Ultr. tekutinou prochází, proto ji vidíme jako bílou barvu.
No a že by z toho nešlo odvodit, na co se díváme? A že všichni ví, že ta divná tečka je srdce?
No prostě to tady jeden pán zpřeházel, protože.. to nebudu psát.. obal s vodou, zahodit obal, děloha voda, že jo.. a teď co :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:35

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Nerozloží. Pes není koza.

Můžu se vrátit kousek zpátky? Jednalo se o to, že by ta stuha mohla být z celulozy a tu by psí trávicí trakt mohl rozložit a pak vyloučit. Jasně, že pes není koza, ale jeho trávení si s papírem taky poradí, stejně jako s hnědou lepenkou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

a teď co :-)

ted nic.
počkáme, co na to ta stuha

14.2.2020 21:38
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mas spatny sono
na obrazku je nakreslena tak tam preci musí byt !

uz teda ne kost, uz jen chrupavka se hleda
tak se třeba casem dobereme i k tomu, ze pater osifikaciluje jako jedna z posledních casti kostry a ne první.

O 3 týdny později...

14.2.2020 21:41
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale ty součástky tak brzy rozeznat nejdou, to snad vidí každý. Ten pejsek má půl centimetru. Ale doktor umí poznat, na co kouká - každá hmota ne/odráží zvuk jinak, přijímač tu informaci pošle do stroje a software...
Já si myslím (ale to si fakt jen myslím), že čím vyšší hustota tkáně, tím světlejší obrázky na monitoru. Ultr. tekutinou prochází, proto ji vidíme jako bílou barvu.
No a že by z toho nešlo odvodit, na co se díváme? A že všichni ví, že ta divná tečka je srdce?
No prostě to tady jeden pán zpřeházel, protože.. to nebudu psát.. obal s vodou, zahodit obal, děloha voda, že jo.. a teď co :-)

Ony tam ty součástky totiž ještě NEJSOU, a těch 0,5 cm ještě není pejsek.

14.2.2020 22:35
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Můžu se vrátit kousek zpátky? Jednalo se o to, že by ta stuha mohla být z celulozy a tu by psí trávicí trakt mohl rozložit a pak vyloučit. Jasně, že pes není koza, ale jeho trávení si s papírem taky poradí, stejně jako s hnědou lepenkou.

Pes žere papír všeho druhu už asi 2 roky. Úplně umanutě. Pořád dumám, co má za problém, ještě sem na to nepřišla. Tak doufám, že to nebude nějaká hrůza, která náhle uhodí stejně jako u kámošky, či teď u Sardullah

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 22:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ony tam ty součástky totiž ještě NEJSOU, a těch 0,5 cm ještě není pejsek.

Řekla bych, že pejsek to je v okamžiku, kdy má nervovou soustavu. Nebo až je z černobílého obrázku poznat srdce? Anebo zoubky.
Každopádně kočka z toho nebude :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 22:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pes celulózu trávit neumí. Ani my. Skoro nikdo vlastně. Koza a podobní tohle tráví díky kamarádům.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2020 22:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Pes žere papír všeho druhu už asi 2 roky. Úplně umanutě. Pořád dumám, co má za problém, ještě sem na to nepřišla. Tak doufám, že to nebude nějaká hrůza, která náhle uhodí stejně jako u kámošky, či teď u Sardullah

Každý druh papíru má trochu jiné složení. Může mu třeba chybět vláknina. Nebo ho to baví.

14.2.2020 22:55
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Každý druh papíru má trochu jiné složení. Může mu třeba chybět vláknina. Nebo ho to baví.

Vláknina byla v podezření jako první, ale on má maso se zeleninou tak jedna k jedné, přijde mi té vlákniny dost, jemu možná ne

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pes celulózu trávit neumí. Ani my. Skoro nikdo vlastně. Koza a podobní tohle tráví díky kamarádům.

Mě je jasné, že netráví. Ve smyslu, že mu to nedá nic do života - výživu. Ale pořád si myslím, že celulozu rozloží na kousky ( kaši ) a tu nestrávenou vyloučí.
Minulá fena byla vysazená na lepící hnědé papírové pásky. Jak někde objevila krabici......asi jí nejvíc lákal klih - lepidlo. Stejně jako psi užerou kus krabice, kterou dostanou na hraní......

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě je jasné, že netráví. Ve smyslu, že mu to nedá nic do života - výživu. Ale pořád si myslím, že celulozu rozloží na kousky ( kaši ) a tu nestrávenou vyloučí.
Minulá fena byla vysazená na lepící hnědé papírové pásky. Jak někde objevila krabici......asi jí nejvíc lákal klih - lepidlo. Stejně jako psi užerou kus krabice, kterou dostanou na hraní......

si myslim, ze bez dukaldneho mechanickeho rozlozeni to ten pes nestravi tak, aby to nebylo na konci poznat, ze stuha vysla.

staci krmit vetsi kousky zeleniny - a na konci jsou videt.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Řekla bych, že pejsek to je v okamžiku, kdy má nervovou soustavu. Nebo až je z černobílého obrázku poznat srdce? Anebo zoubky.
Každopádně kočka z toho nebude :)

anebo když se spermie spoji s vajíčkem...anebo az když se narodi zivotaschopny?
jedeme ted akademicke debaty na téma -když skutecne vznika život?

a pritom stacilo napsat, ze ta kost byla nesmysl

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
anebo když se spermie spoji s vajíčkem...anebo az když se narodi zivotaschopny?
jedeme ted akademicke debaty na téma -když skutecne vznika život?

a pritom stacilo napsat, ze ta kost byla nesmysl

Tak to určitě stačilo, ale ne mně, já o kosti nic nečetla, nevyrobila jsem si souvislost s jinými příspěvky. Je mi líto, že v diskuzi někoho pohoršuje diskuze :)
Smajlík :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to určitě stačilo, ale ne mně, já o kosti nic nečetla, nevyrobila jsem si souvislost s jinými příspěvky. Je mi líto, že v diskuzi někoho pohoršuje diskuze :)
Smajlík :)

já o kosti nic nečetla

njn. tim se to asi vysvětluje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě je jasné, že netráví. Ve smyslu, že mu to nedá nic do života - výživu. Ale pořád si myslím, že celulozu rozloží na kousky ( kaši ) a tu nestrávenou vyloučí.
Minulá fena byla vysazená na lepící hnědé papírové pásky. Jak někde objevila krabici......asi jí nejvíc lákal klih - lepidlo. Stejně jako psi užerou kus krabice, kterou dostanou na hraní......

Ano, vyrobí kaši, rozleptá to, co zvládne, jiné složky papíru, a také si myslím, že je láká ta vůně lepidel. Pes vlastně vyrábí papír znovu :-)
V nějaké zoo prý budou ze slonů papírny. Tss stačilo dojít na ifaunu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 10:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
já o kosti nic nečetla

njn. tim se to asi vysvětluje.

Určitě :)
To je tak, když se nepoužije interpunkce, nebo se píše v opilosti. Ale princip UZ z toho vyčíst šel.

15.2.2020 11:04
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Hlavně by nám sem mohla zadavatelka hodit, jestli je nějaký posun, ať už v bobku či u veta?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 11:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
si myslim, ze bez dukaldneho mechanickeho rozlozeni to ten pes nestravi tak, aby to nebylo na konci poznat, ze stuha vysla.

staci krmit vetsi kousky zeleniny - a na konci jsou videt.

Vlastně proto jsem to psala, že fenu můžou opustit vlastně malé "střípky" stuhy zabalené v ho.....- tedy v bobku. Aby nečekala jenom dlouhý provázek. Také záleží na původní barvě stuhy. Zbytky stuhy jdou přehlédnout.

15.2.2020 11:56
fikovnice

XXX.XXX.134.107

lesnížínka napsal(a):
Neznám nikoho, koho by na mrknutí na střeva, poslali na sono. Proč tedy ne, když je to tak jednoduché? Že je některá část střeva zvětšená se asi vidí, když víte proč tak je to jasné. Obávám se, že stuha tohle neudělá. A jak to u vás dopadlo??

Zrovna mě ano!
Musí to být schopný diagnostik a je to, pravda, přece jen trochu věštění z kávové sedliny. Ale v humánní medicíně se sono střev běžně dělá.

15.2.2020 12:00
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Proč se teda sonem treba vyšetřuje březost, když tam není nic vidět?

Se starým psem chodím každý rok na preventivku, a děláme i sono - vždycky vet probere všechny orgány, a viděl tam i takový drobnosti jako cysty na prostatě, takže já bych tu metodu nepohřbívala.

On je spíš problém v tom, že to někteří veti jen neovladají, neumí se v břiše zorientovat, a to co vidí vyhodnotit. To ale není chyba té zobrazovací metody.

Tak tak, musí být u sondy schopný ultrazvukař (nebo jak nazvat tohoto specialistu; prostě gastroenterolog).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2020 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Zrovna mě ano!
Musí to být schopný diagnostik a je to, pravda, přece jen trochu věštění z kávové sedliny. Ale v humánní medicíně se sono střev běžně dělá.

Tak nějak, a když se jim na sonu něco nezdá, další krok je kolonoskopie, aby poznali, co to je to, co se jim tam nelíbilo. ( Čerstvá zkušenost mé přítelkyně - naštěstí kolonos. nepotvrdila nic fatálního.)

15.2.2020 12:05
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chtěl napsat - obal - u té vody. Akorát teda by nám tady odborníci neměli plést hlavy a číst to po sobě :-)
Humpolec je v klidu :)
Někdy mám pocit, že tady několik lidí chlastá.
Radši jdu :-)

15.2.2020 12:11
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak nějak, a když se jim na sonu něco nezdá, další krok je kolonoskopie, aby poznali, co to je to, co se jim tam nelíbilo. ( Čerstvá zkušenost mé přítelkyně - naštěstí kolonos. nepotvrdila nic fatálního.)

To je dobře - že se nic zlého nepotvrdilo...

Jinak já tu nebudu určitě tvrdit, že UTZ střev je v humánní medicíně metoda "number 1". Někdy se dělá prostě i z dg. rozpaků. Ale jak jsem psala, schopný lékař může z tohoto vyšetření vytěžit hooodně užitečného. A jasné je, že samozřejmě validnější bude ta metoda u štíhlých, kdežto u obézních (nedejbože morbidně obézních) se nedá z UTZ vytěžit téměř nic.

A dělá se např. i nativní RTG snímek - při podezření na NPB, na cizí předmět, apod.

Stuha1

15.2.2020 13:52
Stuha1

XXX.XXX.236.128

Zdravím všechny zúčastněné, vet na prohlídce neshledal nic podezřelého a před chvili stuha zdárně vyšla zadním otvorem :) spolkl takový smotek. Je to venku. Dekuji za rady a podporu! :)

15.2.2020 13:58
fikovnice

XXX.XXX.134.107

Stuha1 napsal(a):
Zdravím všechny zúčastněné, vet na prohlídce neshledal nic podezřelého a před chvili stuha zdárně vyšla zadním otvorem :) spolkl takový smotek. Je to venku. Dekuji za rady a podporu! :)

Super zpráva!

Přidejte reakci

Přidat smajlík