Canicross se psem/psy, začátky, vybavení

Německý ovčák
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.4.2020 09:55
KrisTyna99

XXX.XXX.86.9

Ahojte, mám dva německé ovčáky a chtěla jsem s nimi začít běhat a věnovat se canicrossu.

Je tu někdo kdo by mi poradil jaké vybavení a značka se mu osvědčila?
Jaké byli jejich začátky a zda se dá běhat s dvěmi naráz?

Moc děkuji za případné odpovědi

3.4.2020 10:16
marcelaamax

XXX.XXX.254.3

Na veškeré vybavení mohu doporučit paní Levíčkovou, Mush&go. Je možnost u ní vše vyzkoušet a poradi, co sedí nejlépe.

Vybrala jsem u ní i postroj na "atypického" psa, kterému běžné postroje neseděly.

3.4.2020 10:29
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

Za me jedine Non-stop :)
Hlavne jejich voditka se nedaji s zadnymi jinymi srovnat.

Vybava je sice draha, ale prvni postroj mam uz skoro deset let a je stale jako novy. Jen voditko mi po nekolika letech (asi sest nebo sedm) pri velmi intenzivnim tahu prasklo.

Mela jsem i Zero a ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

3.4.2020 12:31
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

KrisTyna99 napsal(a):
Ahojte, mám dva německé ovčáky a chtěla jsem s nimi začít běhat a věnovat se canicrossu.

Je tu někdo kdo by mi poradil jaké vybavení a značka se mu osvědčila?
Jaké byli jejich začátky a zda se dá běhat s dvěmi naráz?

Moc děkuji za případné odpovědi

Běhat se se 2 psy dá bez problémů, ale pokud jde o canicross, kde je pes V TAHU, tak vás 2 psi zaručeně zdravotně oddělají

Jinak taky doporučuju e-Shop Mush Go, paní Levíčkovou

3.4.2020 14:00
lupus4

XXX.XXX.205.61

PumaCZ napsal(a):
Za me jedine Non-stop :)
Hlavne jejich voditka se nedaji s zadnymi jinymi srovnat.

Vybava je sice draha, ale prvni postroj mam uz skoro deset let a je stale jako novy. Jen voditko mi po nekolika letech (asi sest nebo sedm) pri velmi intenzivnim tahu prasklo.

Mela jsem i Zero a ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

to ale není postroj na tahání, možná tak na obrany ? nesedí a je krátkej...

ZeroDC i Manmat jsou

jinak běh s 2 opravdu tahounama vám oddělá klouby (kyčle a kolena) raz dva

pro dva NO bych viděl jako ideál kolobrndu

http://www.tombru.com/mushing/index.php?board=31.0

PS. Helča poradí a můžete i vyzkoušet...


ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

jo to sou, proto ti "troubové" na Aljašce jezdí v Manmatech...

3.4.2020 14:07
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
to ale není postroj na tahání, možná tak na obrany ? nesedí a je krátkej...

ZeroDC i Manmat jsou

jinak běh s 2 opravdu tahounama vám oddělá klouby (kyčle a kolena) raz dva

pro dva NO bych viděl jako ideál kolobrndu

http://www.tombru.com/mushing/index.php?board=31.0

PS. Helča poradí a můžete i vyzkoušet...


ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

jo to sou, proto ti "troubové" na Aljašce jezdí v Manmatech...

To od Pumy je profi postroj na canicross - na obrany je takový postroj nepoužitelný.

Já mam na tahání Zero DC faster (na kolo), a ten je funkčně super, ale je lepší ho mít kvůli absenci přezek šitý na míru, a na běhání mám soft od Manmatu, ale ten je zase nic moc na kolo - není pro takový ten těžší tah..., ale zase jde použít i na obrany.

3.4.2020 14:08
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
to ale není postroj na tahání, možná tak na obrany ? nesedí a je krátkej...

ZeroDC i Manmat jsou

jinak běh s 2 opravdu tahounama vám oddělá klouby (kyčle a kolena) raz dva

pro dva NO bych viděl jako ideál kolobrndu

http://www.tombru.com/mushing/index.php?board=31.0

PS. Helča poradí a můžete i vyzkoušet...


ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

jo to sou, proto ti "troubové" na Aljašce jezdí v Manmatech...

Na Aljašce běhají canicross...?!

3.4.2020 14:10
lupus4

XXX.XXX.205.61

je lepší ho mít kvůli absenci přezek šitý na míru,


tak to samozřejmě

3.4.2020 14:11
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Na Aljašce běhají canicross...?!

ne, protože šetřej klouby
já psal JEZDÍ

3.4.2020 14:14
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
ne, protože šetřej klouby
já psal JEZDÍ

Ale dotaz byl na canicross, a tam je Non-stop opravdu špička.

3.4.2020 15:31
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

lupus4 napsal(a):
to ale není postroj na tahání, možná tak na obrany ? nesedí a je krátkej...

ZeroDC i Manmat jsou

jinak běh s 2 opravdu tahounama vám oddělá klouby (kyčle a kolena) raz dva

pro dva NO bych viděl jako ideál kolobrndu

http://www.tombru.com/mushing/index.php?board=31.0

PS. Helča poradí a můžete i vyzkoušet...


ManMat, ale opravdu jsou to znacky s Non-Stop nesrovnatelne.

jo to sou, proto ti "troubové" na Aljašce jezdí v Manmatech...

To je profi canicrossovy postroj, ale pouziva se bezne i na kolo, kolobezku i bezky ;)

V Zeru Faster sitem na miru mi Cechohoranda vubec netahala a prohybala se v zadech do oblouku, v Non-Stopu tahala jak o zivot. A kvalita odpruzenych voditek od ManMatu stoji opravdu za prd. Non-Stop je ma komplet odpruzeny, ManMat jen kousek, takze to odpruzeni je opravdu minimalni, pokud pes fakt zabere.

Jinak postroj opravdu kratky neni a ano, zatim nesedi. Kupovala jsem uz pred Vanoci a cekame, az do nej Hachi doroste :)

Kazdopadne je velky rozdil mezi sprezenim a individualnimi tahacimi disciplinami

3.4.2020 15:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

profi canicrossovy postroj

Von se někdo caniscrossem uživí ? Dle mého skromného názoru ten postroj jde přes konec lopatky a to je špatně...

Dle zkušeností našich špičkových běžců , lopatka úplně volná a tah musí jít jen hrudníkem viz foto kde je jeden z našich "špiček" Petr F. (znám ho už dob malého dogtrekaře )

ti kluci dávají na sprintech 5 - 8 km průměrku až 18km/hod - což je v terénu sakra fofr...takže z kopce a po rovině dost přes 20

PS . ten váš na ťapání km/5 min asi stačí...

3.4.2020 16:01
marcelaamax

XXX.XXX.254.3

Nám zrovna dneska přišel postroj pro cubinu na kolobezku (měnili jsme velikost, osobní setkání s paní Levíčkovou teď bohužel nevyšlo), vypadá, že sedí. Tak to jdu rovnou vyzkoušet - s oběma psema, tak jsem zvědavá, jak nám to půjde 😏😀

Edit. : jinak vodítka s amortizerem mám dvě - jedno sólo, jedno na dva psy. To sólo je tuším přímo značka paní Levíčkove, ale nevím abych nekecala a to dvoj je Manmat, s oběma jsem spokojená. Ale non-stop jsem nikdy neměla, tak nemůžu srovnat. Pes na koloběžce tahá fakt fest a dobrý.

3.4.2020 16:09
lupus4

XXX.XXX.205.61

jsem zvědavá, jak nám to půjde 😏😀

ale bacha na teploty , čím míň, tím líp, nad 12°C bych se na to vykašlal a jel raději brzy ráno...

3.4.2020 16:12
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
profi canicrossovy postroj

Von se někdo caniscrossem uživí ? Dle mého skromného názoru ten postroj jde přes konec lopatky a to je špatně...

Dle zkušeností našich špičkových běžců , lopatka úplně volná a tah musí jít jen hrudníkem viz foto kde je jeden z našich "špiček" Petr F. (znám ho už dob malého dogtrekaře )

ti kluci dávají na sprintech 5 - 8 km průměrku až 18km/hod - což je v terénu sakra fofr...takže z kopce a po rovině dost přes 20

PS . ten váš na ťapání km/5 min asi stačí...

Jeden můj odchov je úřadující Mistr světa v canicrossu, a taky běhá na Non-stopu

3.4.2020 16:18
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

lupus4 napsal(a):
profi canicrossovy postroj

Von se někdo caniscrossem uživí ? Dle mého skromného názoru ten postroj jde přes konec lopatky a to je špatně...

Dle zkušeností našich špičkových běžců , lopatka úplně volná a tah musí jít jen hrudníkem viz foto kde je jeden z našich "špiček" Petr F. (znám ho už dob malého dogtrekaře )

ti kluci dávají na sprintech 5 - 8 km průměrku až 18km/hod - což je v terénu sakra fofr...takže z kopce a po rovině dost přes 20

PS . ten váš na ťapání km/5 min asi stačí...

Pred par lety jsem s Barusakem a Cechohorandou behala canicross zavodne, zadne tapani 5 km/hod, top speed jsme meli v lese asi 24km/h, ale hledat se mi to nechce :)) Trenovala jsem tehdy pod Simonem Cipro :)

Je hezke, ze si tu hrajete na odbornika, pres sprezeni mozna jste, ale v Individualkach a postrojich na ne ocividne ne, nezlobte se :)

Postroj je velky, takze ted ho ma na to Vase “tapani”. Ma pred sebou jeste skoro rok, aby do nej dorostl :) Holt panicka musela mit modrej :D

3.4.2020 16:20
lupus4

XXX.XXX.205.61

Mistr světa v canicrossu

v BO , či bez rozdílu plemen ? A průměrka byla kolik ? Myslíte ten sranda závod v Pi ?

ještě pro marcelmax :

budete-li jezdit víc jak 20 min, nezapomínejte je napojit - nejlépe pro vaše psy tak cca 0,5 l vývaru, nebo alespoň nějak "osmraděné" vody ...min 1,5 hod před výkonem

3.4.2020 16:28
lupus4

XXX.XXX.205.61

Mno Šimonka se klidně můžu zeptat na tu "úžasnou fofrnici" jinak průměrku 24 v terénu - to byste musela dávat několik km za sebou za 2:30 a to se vsadím, že nedáte ani 1km na dráze

ale když myslíte

3.4.2020 16:33
PumaCZ

XXX.XXX.222.149

lupus4 napsal(a):
Mno Šimonka se klidně můžu zeptat na tu "úžasnou fofrnici" jinak průměrku 24 v terénu - to byste musela dávat několik km za sebou za 2:30 a to se vsadím, že nedáte ani 1km na dráze

ale když myslíte

Nerikam cas za cely usek, ale nejvyssi dosazenou rychlost. Kilak jsme davali kolem 4:20 (kopcovity teren i vic, preci jen jsem behala s 42kg NO a sama nejsem zadna drobena), ale sem tam se nam to povedlo rozfofrovat a dle chytrych hodinek to bylo nekolikrat pres 20km/hod :)
A zeptejte, urcite si bude pamatovat tu kravu, co si na jeho treninku zlomila ruku :D A rovnou si od nej nechte vysvetlit, jak FreeMotion funguje ;)

3.4.2020 16:40
lupus4

XXX.XXX.205.61

ale nejvyssi dosazenou rychlos

o tej se nebavím, a je samozřejmě možná i větší

A Šimona se zeptám , snad ho odchytím na ksichbúku

A rovnou si od nej nechte vysvetlit, jak FreeMotion funguje ;)

ničemu se nebráním

taky jim to nejde přes lopatky

3.4.2020 17:01
lupus4

XXX.XXX.205.61

na pišišvora: hodně dobrá je tahleta dívčina s BOM "Jíťou"

tu si myslela ?

3.4.2020 17:40
marcelaamax

XXX.XXX.254.3

lupus4 napsal(a):
Mistr světa v canicrossu

v BO , či bez rozdílu plemen ? A průměrka byla kolik ? Myslíte ten sranda závod v Pi ?

ještě pro marcelmax :

budete-li jezdit víc jak 20 min, nezapomínejte je napojit - nejlépe pro vaše psy tak cca 0,5 l vývaru, nebo alespoň nějak "osmraděné" vody ...min 1,5 hod před výkonem

Dávala jsem před mamut drink :-)

Jinak celkem to šlo, pes teda běhá už dlouho, takže u něj pohoda, měla jsem spíš obavy z toho, jak moc to půjde společně i s cubinou (o polovinu menší). A dobrý, akorát občas jsem musela psa brzdit - ona by to sice dala, ale nechtěla jsem ji úplně uštvat, tak jsme dali i kratší trasu. Akorát musíme vypilovat to, když někde potřebuju zastavit - pes OK, ale cuba jak se zastaví tak je pobrkana, začne se otáčet a vždycky mi to všechno zamotá - krčku, postroj... Ale to vypilujeme.

A kupodivu mi víc vyšťaveny přijde pes 😀

3.4.2020 17:50
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
na pišišvora: hodně dobrá je tahleta dívčina s BOM "Jíťou"

tu si myslela ?

Ne, jak se tahle holka jmenuje?

3.4.2020 17:53
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
na pišišvora: hodně dobrá je tahleta dívčina s BOM "Jíťou"

tu si myslela ?

Ta ode mě vyhrála 2018 i MČR - to ještě neměla ani 1,5 roku

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.4.2020 17:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jeden můj odchov je úřadující Mistr světa v canicrossu, a taky běhá na Non-stopu

...neni to náhodou Nicole Vošvrdová

3.4.2020 18:00
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
...neni to náhodou Nicole Vošvrdová

Jj

3.4.2020 18:03
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ne, jak se tahle holka jmenuje?

Petra K. dám to raději do SZ

3.4.2020 18:07
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj

není to ta, jak hledaj kůrovce ?to byse u nás v lese "pomátla"

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.4.2020 18:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
není to ta, jak hledaj kůrovce ?to byse u nás v lese "pomátla"

..ano je....

3.4.2020 18:22
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
není to ta, jak hledaj kůrovce ?to byse u nás v lese "pomátla"

Je
... ale na té fotce vypadá jak hyena

4.4.2020 07:05
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
není to ta, jak hledaj kůrovce ?to byse u nás v lese "pomátla"

Oni hledají jen tam, kde to ještě není vidět, a diky tomu jde les zachránit😉

4.4.2020 08:57
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Oni hledají jen tam, kde to ještě není vidět, a diky tomu jde les zachránit😉

to je jasný

Ale co když na obyč prochajdě, tůře najednou "vpadnou" do místa, kde je zasaženej pomalu každej strom ?
Jak čubinu "vypne" ? Nevím, jen se ptám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 08:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
to je jasný

Ale co když na obyč prochajdě, tůře najednou "vpadnou" do místa, kde je zasaženej pomalu každej strom ?
Jak čubinu "vypne" ? Nevím, jen se ptám...

tak ona se hlavne "zapina" na to hledani

4.4.2020 09:01
lupus4

XXX.XXX.205.61

Čili určitá "výzbroj a rituál" jinak na brouka kašle...

4.4.2020 09:32
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Já se sem ještě vecpu s dotazem

Používáte někdo při běhu nebo při jízdě na koloběžce kameru? Případně jakou?

Chtěla bych si nějakou pořídit, ale upřímně, nechci za to dát x tisíc. Použila bych to jednou za čas, stačila by nějaká "obyč", ale zase aby z toho něco bylo .

Nemáte někdo zkušenosti třeba s něčím takovým? https://www.alza.cz/rollei-actioncam-372?dq=5274134&kampan=adw3_digitalni-foto-video_pla_all_obecna-css_kamery_c_9048103___412441415995_~91304850860~&gclid=EAIaIQobChMIiPDVpqDO6AIVx7TtCh0uaAc9EAQYBiABEgJpTvD_BwE

4.4.2020 10:00
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

lupus4 napsal(a):
to je jasný

Ale co když na obyč prochajdě, tůře najednou "vpadnou" do místa, kde je zasaženej pomalu každej strom ?
Jak čubinu "vypne" ? Nevím, jen se ptám...

Ona ji nepotřebuje vypnout - naopak, když po ní chce, aby pracovala, tak ji na práci zapne. Mají rituál, kterým zahajují práci (ustrojení psa a namotivování)

Seveřan snad taky "netahá sáně", když není v postroji a nedostane povel...

4.4.2020 13:09
marushka

XXX.XXX.11.207

Značka je úplně jedno, někomu sedí manmat, někomu zero, někomu nonstop.. Je úplně jedno v čem běhá takovej či makovej mistr světa, protože má svého psa a tomu psu může sedět úplně něco jiného než tomu vašemu. Manmat, zero i nonstop jsou všechno kvalitní značky, nonstop trochu dražší.. Jsou ještě další značky, u nás ne tolik profláknuté.. V tomto je Hela Levickova fakt bezkonkurenční. Má opravdu široký sortiment + spoustu zkušeností a dokáže skvěle poradit.

4.4.2020 13:41
marcelaamax

XXX.XXX.254.3

Jo mému psovi nesedel Manmat, Zero, Nonstop a nic z techto známých značek. Nejlépe nakonec seděl tenhle - značku jsem vůbec neznala https://eshop.mushgo.cz/musher-postroj-amundsen/

Máme ho už 3-4, je používány opravdu hooodne, pes se v něm i koupe a postroj pořád drží.

Další otázkou je, do jaké míry laik pozná, jak postroj sedí. Jeden se mi zrovna zdál, že sedí, ale paní Levíčkovou mi hned vysvětlila, že nesedi a proč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 13:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ona ji nepotřebuje vypnout - naopak, když po ní chce, aby pracovala, tak ji na práci zapne. Mají rituál, kterým zahajují práci (ustrojení psa a namotivování)

Seveřan snad taky "netahá sáně", když není v postroji a nedostane povel...

Seveřan snad taky "netahá sáně", když není v postroji a nedostane povel...

No jak který

4.4.2020 13:45
marushka

XXX.XXX.11.207

marcelaamax napsal(a):
Jo mému psovi nesedel Manmat, Zero, Nonstop a nic z techto známých značek. Nejlépe nakonec seděl tenhle - značku jsem vůbec neznala https://eshop.mushgo.cz/musher-postroj-amundsen/

Máme ho už 3-4, je používány opravdu hooodne, pes se v něm i koupe a postroj pořád drží.

Další otázkou je, do jaké míry laik pozná, jak postroj sedí. Jeden se mi zrovna zdál, že sedí, ale paní Levíčkovou mi hned vysvětlila, že nesedi a proč.

Hlavně pes nesmí sipat a mít odřeniny. Měl by mít přirozený pohyb a být schopný se do postroje opřít, ale to už chce mít trochu v oku.

4.4.2020 13:52
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ona ji nepotřebuje vypnout - naopak, když po ní chce, aby pracovala, tak ji na práci zapne. Mají rituál, kterým zahajují práci (ustrojení psa a namotivování)

Seveřan snad taky "netahá sáně", když není v postroji a nedostane povel...

Právěže většina seveřanů tahá vždy a všude. Proto má tolik majitelů haskounů problém odnaučit tahat psa na vodítku.

4.4.2020 13:55
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Huskyjanina napsal(a):
Právěže většina seveřanů tahá vždy a všude. Proto má tolik majitelů haskounů problém odnaučit tahat psa na vodítku.

Tak bez voditka snad netahá, nebo ano?

... navic BO není těžké naučit pracovat jen na povel

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 14:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Právěže většina seveřanů tahá vždy a všude. Proto má tolik majitelů haskounů problém odnaučit tahat psa na vodítku.

nepletme si praci a nevychovanost

4.4.2020 14:35
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nepletme si praci a nevychovanost

Jj, to by pak třeba obranář mohl nekontrolovaně kousat na potkání do lidí, ohař štvát zvěř apod....

4.4.2020 14:46
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nepletme si praci a nevychovanost

Proč má tolik majitelů borderek problém, že jejich pes vše pase? Proč mají majitelé bullů problém, že se jejich psi chtěj rvát s ostatními? Tak proto má mnoho majitelů seveřanů problém, že jejich pes táhne V určité míře to je nevychovanost, ale jak je ta mezi pejskaři oblíbená věta? Jooo, už vim. Geny jen tak nevychč*ješ

4.4.2020 14:49
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj, to by pak třeba obranář mohl nekontrolovaně kousat na potkání do lidí, ohař štvát zvěř apod....

Tak určitě. Většinou vše jde, když se chce. Ale rozhodně se líp učí přivolání od zvěře ovčáka, než ohaře. Pokud teda nemáte v ruce EO.

4.4.2020 14:53
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Huskyjanina napsal(a):
Proč má tolik majitelů borderek problém, že jejich pes vše pase? Proč mají majitelé bullů problém, že se jejich psi chtěj rvát s ostatními? Tak proto má mnoho majitelů seveřanů problém, že jejich pes táhne V určité míře to je nevychovanost, ale jak je ta mezi pejskaři oblíbená věta? Jooo, už vim. Geny jen tak nevychč*ješ

A když to postavíme obráceně, tak - proč jsou majitelé, co si své borderky a bully zvládají...?

Protože na tom zapracovali, a psy nasmerovali tam, kam potřebují, aby se s nimi dalo fungovat.

4.4.2020 14:56
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Huskyjanina napsal(a):
Tak určitě. Většinou vše jde, když se chce. Ale rozhodně se líp učí přivolání od zvěře ovčáka, než ohaře. Pokud teda nemáte v ruce EO.

Ohař se od zvěře nepřivolává - dawnuje se, ale i přesto musí (a ve zkušených rukách) bývá ovladatelný

4.4.2020 14:58
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Huskyjanina napsal(a):
Tak určitě. Většinou vše jde, když se chce. Ale rozhodně se líp učí přivolání od zvěře ovčáka, než ohaře. Pokud teda nemáte v ruce EO.

Tady bych právě vypíchla to " když se chce" - to bude to jádro

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 15:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Proč má tolik majitelů borderek problém, že jejich pes vše pase? Proč mají majitelé bullů problém, že se jejich psi chtěj rvát s ostatními? Tak proto má mnoho majitelů seveřanů problém, že jejich pes táhne V určité míře to je nevychovanost, ale jak je ta mezi pejskaři oblíbená věta? Jooo, už vim. Geny jen tak nevychč*ješ

a on severan taha ty sanky za - krk??
mate pocit, tazny kun muze taky tahat vždy a všude - a ne jen , kdyz se zaprahne?

paseni stinu a nesnasenlivost s jinými psy -to se taky bere jako pracovni vyuziti psa?

4.4.2020 15:13
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a on severan taha ty sanky za - krk??
mate pocit, tazny kun muze taky tahat vždy a všude - a ne jen , kdyz se zaprahne?

paseni stinu a nesnasenlivost s jinými psy -to se taky bere jako pracovni vyuziti psa?

Přesně - když jde naučit chodit normálně něco, co má 0,5 - 1 tunu🐎 , a v hlavě mozek velikosti pomeranče, tak u psa který má většinou do 50 kg (a proti koni je genius), to přece nemůže být takový neřešitelný problém...

4.4.2020 15:34
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Jaaaj, to je zase sranda Se mi líbí, jak pejskaři si uměj tvrdit, jen to, co se jim líbí. Když se tady řeší rvavej bull, tak mu tady veškerá fauňácká komunita tvrdí, že co si myslel, když si bral bulla, že s tim musel počítat, že geny a bla, bla......a teď už najednou ne geny, ale přece výchova Tak to si schválně počkám, kdy to zas budou geny

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 15:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Jaaaj, to je zase sranda Se mi líbí, jak pejskaři si uměj tvrdit, jen to, co se jim líbí. Když se tady řeší rvavej bull, tak mu tady veškerá fauňácká komunita tvrdí, že co si myslel, když si bral bulla, že s tim musel počítat, že geny a bla, bla......a teď už najednou ne geny, ale přece výchova Tak to si schválně počkám, kdy to zas budou geny

A já jsem si zase myslela, že ohaře člověk snáz naučí klidu u zvěři než plemena, která tento úkol v krvi nemají. Ale třeba je můj ohařoid výjimka a u jiných je lovecká krev naopak obtížná ... ? :)

4.4.2020 15:40
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Huskyjanina napsal(a):
Jaaaj, to je zase sranda Se mi líbí, jak pejskaři si uměj tvrdit, jen to, co se jim líbí. Když se tady řeší rvavej bull, tak mu tady veškerá fauňácká komunita tvrdí, že co si myslel, když si bral bulla, že s tim musel počítat, že geny a bla, bla......a teď už najednou ne geny, ale přece výchova Tak to si schválně počkám, kdy to zas budou geny

Takže, když mám maliňáky, kteří jsou cíleně šlechtění na kousání do lidí, tak do nich můžou jen tak bezprizorně kousat...?!

To je podle mě dost bizarní výklad😱

Ne, prostě musím ve výchově a zajištění psa vynaložit mnohem víc úsilí, než třeba majitel bišonka...

... a pokud tohle úsilí vynaložit nechci, tak si pořídím plemeno, co mě nebude tolik omezovat v rozletu👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 16:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Huskyjanina napsal(a):
Jaaaj, to je zase sranda Se mi líbí, jak pejskaři si uměj tvrdit, jen to, co se jim líbí. Když se tady řeší rvavej bull, tak mu tady veškerá fauňácká komunita tvrdí, že co si myslel, když si bral bulla, že s tim musel počítat, že geny a bla, bla......a teď už najednou ne geny, ale přece výchova Tak to si schválně počkám, kdy to zas budou geny

ze krev není voda nikde nezpochybnuji. Jen muj vyklad je jiny nez vas

konkretne -huskoun se spatne uci - cokoliv -protože proste spatne spolupracuje s clovekem, spatne se pro nej hleda motivace, aby delal něco jiného nez to, co mu veli pudy.

ale tahani na voditku není projev jeho genu /vlohy do tahu.
Uplne stejne spatne se bude ucit napr. predpisove aportovat.
Jenze aport po nem nikdo nechce, ale to chozeni na voditku jo, no...

4.4.2020 16:53
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ze krev není voda nikde nezpochybnuji. Jen muj vyklad je jiny nez vas

konkretne -huskoun se spatne uci - cokoliv -protože proste spatne spolupracuje s clovekem, spatne se pro nej hleda motivace, aby delal něco jiného nez to, co mu veli pudy.

ale tahani na voditku není projev jeho genu /vlohy do tahu.
Uplne stejne spatne se bude ucit napr. predpisove aportovat.
Jenze aport po nem nikdo nechce, ale to chozeni na voditku jo, no...

Tak ho dám na haltinu, a je po problemu - ale nechat se psem vláčet, nebo nechat staforda na ulici vraždit psy, a tvrdit, že jsou to geny, je trochu mimo...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.4.2020 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak ho dám na haltinu, a je po problemu - ale nechat se psem vláčet, nebo nechat staforda na ulici vraždit psy, a tvrdit, že jsou to geny, je trochu mimo...

a však ja nepsala, ze to nejde ten pes naucit.
uplne souhlasim, ze vyvrazdovani celého polesi s vysvetlenim -je to bull pes - on to ma v genech -je nesmysl.

jen jsme se nazila vysvětlit, ze ten zakladni požadavek -netahat na voditku -se lepe uci pes slechteny ke spolupraci s clovekem nez samorost ze severu.
proste protože ten první je slechteny na tu spolupraci a po tom druhem chteli hlavne tahat.

ale uplne stejne spatne se ten severan bude ucit i ja nevim - DD ?

4.4.2020 17:21
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.49.151

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a však ja nepsala, ze to nejde ten pes naucit.
uplne souhlasim, ze vyvrazdovani celého polesi s vysvetlenim -je to bull pes - on to ma v genech -je nesmysl.

jen jsme se nazila vysvětlit, ze ten zakladni požadavek -netahat na voditku -se lepe uci pes slechteny ke spolupraci s clovekem nez samorost ze severu.
proste protože ten první je slechteny na tu spolupraci a po tom druhem chteli hlavne tahat.

ale uplne stejne spatne se ten severan bude ucit i ja nevim - DD ?

No však jo, já jen reagovala na to, že svádět neschopnost nebo lenost majitele na geny je z cesty😉

14.4.2020 22:29
janajana65

XXX.XXX.13.196

Zdravím, ráda bych se zeptala, jestli neznáte nějaký obchod, kde by se dalo vyzkoušet více značek/typů postrojů a umí i poradit s napasováním, nejlépe v Praze. Normálně bych postroj vyzkoušela na někde výstavě, ale to teď padá. Mám vipeta a netroufám si zrovna postroj do tahu objednat jenom podle obrázků. Díky za případné tipy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 09:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak i já mám dotaz.
Máte někdo sedák od manmatu?Přemýšlím nad koupí sady od manmatu ale nevím s tím sedákem. Nezarývá se vám do zadnice nebo jak to slušně říct? Koukala jsem se totiž na video od manmatu se sedákem a na něm se celkem zarýval. Tak abych věděla jestli se zarývá nebo ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 09:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

janajana65 napsal(a):
Zdravím, ráda bych se zeptala, jestli neznáte nějaký obchod, kde by se dalo vyzkoušet více značek/typů postrojů a umí i poradit s napasováním, nejlépe v Praze. Normálně bych postroj vyzkoušela na někde výstavě, ale to teď padá. Mám vipeta a netroufám si zrovna postroj do tahu objednat jenom podle obrázků. Díky za případné tipy.

Na MuttaGo mají postroje pro chrty nebo si někde nechat na míru ušít. Promiň ale v tomhle se moc nepohybuji. Ale možná někde Viky (akosopsom) říkala odkud má postroj pro svého chrta nebo jí můžeš skusit napsat. Odkaz MuttaGo: http://www.muttandgo.cz/ Odkaz na kanál akosopsom: https://www.youtube.com/channel/UCH8uUSiCZm7fs2W4GPTU3nQ

16.4.2020 09:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak i já mám dotaz.
Máte někdo sedák od manmatu?Přemýšlím nad koupí sady od manmatu ale nevím s tím sedákem. Nezarývá se vám do zadnice nebo jak to slušně říct? Koukala jsem se totiž na video od manmatu se sedákem a na něm se celkem zarýval. Tak abych věděla jestli se zarývá nebo ne.

Mám sedak od Manmatu, a není mi nepohodlný - ono asi záleží, jak si ho nastavíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 09:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Mám sedak od Manmatu, a není mi nepohodlný - ono asi záleží, jak si ho nastavíte.

A dá se když tak reklamovat?

16.4.2020 09:59
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A dá se když tak reklamovat?

Všechno zboží se dá reklamovat - resp. do 14 dní vratit

16.4.2020 10:05
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Můžu se zeptat, co sledujete tím, že stejný dotaz zkopírujete na jedné stránce hned do 3 diskuzí?! 🙄

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 10:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Můžu se zeptat, co sledujete tím, že stejný dotaz zkopírujete na jedné stránce hned do 3 diskuzí?! 🙄

Třeba že chci více odpovědí od různých lidí?

16.4.2020 10:23
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba že chci více odpovědí od různých lidí?

Ti různí lidé vám dokážou úplně stejně odpovědět i do jedné diskuze, a neposunete tim na další stánku jiná témata, která zase zajímají ostatní...

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 10:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ti různí lidé vám dokážou úplně stejně odpovědět i do jedné diskuze, a neposunete tim na další stánku jiná témata, která zase zajímají ostatní...

Je to moje věc co kam píšu

16.4.2020 10:32
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Je to moje věc co kam píšu

To sice je, ale nemyslíte, že je trochu sobecké, aby kvůli vašemu 3 x zadanému dotazu na veledůležité téma "jestli se Manmat nahodou nezařezává do zadku"..., ostatním z první strany zmizela daleko důležitější témata, která zajímají mnohem víc lidí...?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To sice je, ale nemyslíte, že je trochu sobecké, aby kvůli vašemu 3 x zadanému dotazu na veledůležité téma "jestli se Manmat nahodou nezařezává do zadku"..., ostatním z první strany zmizela daleko důležitější témata, která zajímají mnohem víc lidí...?!

Nemusíš z toho hned dělat tragédii. Nezajímá to jen mě ale probírala jsem to už s několika dalšíma lidma kteří taky nevěděli víš? Nevíš protože o mě nevíš nic

16.4.2020 10:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.11.129

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemusíš z toho hned dělat tragédii. Nezajímá to jen mě ale probírala jsem to už s několika dalšíma lidma kteří taky nevěděli víš? Nevíš protože o mě nevíš nic

Nepotřebuju o Vás nic vědět (a netykáme si), ale každému průměrně inteligentnímu člověku stačí napsat ten dotaz 1x

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 10:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To sice je, ale nemyslíte, že je trochu sobecké, aby kvůli vašemu 3 x zadanému dotazu na veledůležité téma "jestli se Manmat nahodou nezařezává do zadku"..., ostatním z první strany zmizela daleko důležitější témata, která zajímají mnohem víc lidí...?!

Souhlas!

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nepotřebuju o Vás nic vědět (a netykáme si), ale každému průměrně inteligentnímu člověku stačí napsat ten dotaz 1x

Už se o tom nehodlám bavit a za tykání se Vám omlouvám. Děkuji

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.4.2020 12:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To sice je, ale nemyslíte, že je trochu sobecké, aby kvůli vašemu 3 x zadanému dotazu na veledůležité téma "jestli se Manmat nahodou nezařezává do zadku"..., ostatním z první strany zmizela daleko důležitější témata, která zajímají mnohem víc lidí...?!

Souhlas!

16.4.2020 13:58
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Mám také sedák manmat - jsem s ním spokojená, teď už jo. Ale ze začátku mi celkem trvalo, než jsem vychytala jak správně si ho nastavit a bolely mě z toho záda. No tohle je dost individuální, znám lidi, kteří manmat mít nemohou a fakt jim vadí. Já občas půjčuji přítelovi a ten si to taky pořád rovná, štěluje a není to ono.... Měl ho půjčený i otec a ten teda to nesnesl vůbec - ale ten není zvyklý na žádný sedák a navíc k sedáku dostal mého psa, který tahá jako blázen .

Přidejte reakci

Přidat smajlík