Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
15.5.2020 22:03
Dara990

XXX.XXX.244.95

Prosím o radu, přišla jsem z práce domů a pes si hrál s PET lahví, kterou mu dal přítel. 🤦🏻‍♀️ Jenže ji kousek vykousl. Jeden kus jsem našla, ale druhý ne. Asi ho snědl 😕 já pořád říkám, že jestli se ten pes dozije aspoň jednoho roku, tak bude dobře. Absolutní nezodpovědnost. Už se bojím ho nechávat doma samotného. Myslíte, že to vyjde ven v pohodě? Jedná se fakt o malý kousek. Tak 2 cm maximálně. 😔

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2020 22:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jestli je to čivava, tak jí to zabije. Naopak většího psa to možná tak akorát škrábne při kakání. Čivavu nepředpokládám, ta by petku asi neporcovala. Dejte mu kysané zelí, jestli máte, popř. bramborovou kaši a sledujte. V klidu.

15.5.2020 22:09
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli je to čivava, tak jí to zabije. Naopak většího psa to možná tak akorát škrábne při kakání. Čivavu nepředpokládám, ta by petku asi neporcovala. Dejte mu kysané zelí, jestli máte, popř. bramborovou kaši a sledujte. V klidu.

Westík to je. 😕 Má teď asi kolem 5kg. Zeli nemám. Zkusím tu kaši. Děkuji

15.5.2020 22:18
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli je to čivava, tak jí to zabije. Naopak většího psa to možná tak akorát škrábne při kakání. Čivavu nepředpokládám, ta by petku asi neporcovala. Dejte mu kysané zelí, jestli máte, popř. bramborovou kaši a sledujte. V klidu.

Jak poznám kdyby ji něco bylo?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2020 22:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

I ten westík by to měl poslat ven spodem. A stejně ten kousek asi nepolknul ve formě čisté nezdeformované plochy. Pokud vůbec. První příznak, že je něco v žaludku špatně a potřebuje to dostat ven, je nevolnost nad ránem a snaha zvracet. A pak komplexně sledovat, jestli se nechová divně. Většina majitelů psů má tyhle zkušenosti. Můj třeba odloupnul z bůvolího rohu plochu cca 3,5 x 2 cm a přišla jsem na to až zpětně, když jsem zkoumala, co to z něj vylezlo. 3 dny na konci noci se mu chtělo zvracet a právě ten třetí vpoledne s kviknutím odevzdal v bobku. Venčení před cestou na veterinu. Tehdy měl asi 7 kg.

15.5.2020 22:57
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
I ten westík by to měl poslat ven spodem. A stejně ten kousek asi nepolknul ve formě čisté nezdeformované plochy. Pokud vůbec. První příznak, že je něco v žaludku špatně a potřebuje to dostat ven, je nevolnost nad ránem a snaha zvracet. A pak komplexně sledovat, jestli se nechová divně. Většina majitelů psů má tyhle zkušenosti. Můj třeba odloupnul z bůvolího rohu plochu cca 3,5 x 2 cm a přišla jsem na to až zpětně, když jsem zkoumala, co to z něj vylezlo. 3 dny na konci noci se mu chtělo zvracet a právě ten třetí vpoledne s kviknutím odevzdal v bobku. Venčení před cestou na veterinu. Tehdy měl asi 7 kg.

Dovolala jsem se na ambulanci. Řekli, že mám počkat. Kdyby zvracela nebo měla průjem, tak rtg. Jinak že by to mělo být v pořádku. A mám dát tu bramborovou kaši. 😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2020 23:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

No vidíte.

Jednou jsem jela na RTG kvůli spolknuté půlce "bůvolí kosti", kterou mu jeden dobrodinec dal (u mě to nesmělo přes práh) a při polknutí se málem udusil. Takže horem by to nedal. Byla tam. Po 3 dnech před klinikou si párkrát zakvílel a byla venku. Moc se za tu dobu nezměnila. Tak jsem jí před uklizením vyfotila a na kontrole řekli oká. Štěňata jsou drahá bez ohledu na pořizovací cenu.

15.5.2020 23:46
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No vidíte.

Jednou jsem jela na RTG kvůli spolknuté půlce "bůvolí kosti", kterou mu jeden dobrodinec dal (u mě to nesmělo přes práh) a při polknutí se málem udusil. Takže horem by to nedal. Byla tam. Po 3 dnech před klinikou si párkrát zakvílel a byla venku. Moc se za tu dobu nezměnila. Tak jsem jí před uklizením vyfotila a na kontrole řekli oká. Štěňata jsou drahá bez ohledu na pořizovací cenu.

No, i ta pořizovací cena je celkem pálka 😅 hlavně teď u těch westíků. Je jich málo, tak se cena zvedá. I u bez PP, co jsem si všimla. U nich právě úplně šíleně.
Každopádně... Hodila teď bobka 😅 a průjmem bych to nenazvala, ale bylo to celkem měkké. Krev jsem nenašla žádnou... Tak uvidíme ráno. Možná pro klid duše někam zajedu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2020 23:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Buďte v klidu, pokud pes nezvrací. Sledujte stolici..

15.5.2020 23:56
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Buďte v klidu, pokud pes nezvrací. Sledujte stolici..

Děkuji. Zle ji není. Najedla se bramborové kaše s kuřecím masem. A teď štěká 😅 tak doufám, že ráno to bude venku.
Ono ta řídká stolice mohla být asi i výměnou granulí. Uvidíme, jak na tom budeme ráno. Už je to pár hodin, co se to stalo. Tak doufám, že ráno to ze sebe dostane...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.5.2020 23:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
No, i ta pořizovací cena je celkem pálka 😅 hlavně teď u těch westíků. Je jich málo, tak se cena zvedá. I u bez PP, co jsem si všimla. U nich právě úplně šíleně.
Každopádně... Hodila teď bobka 😅 a průjmem bych to nenazvala, ale bylo to celkem měkké. Krev jsem nenašla žádnou... Tak uvidíme ráno. Možná pro klid duše někam zajedu...

To je ještě brzy, první reakci ve stylu "mám potřebu si blinknout" čekejte až k ránu. Kdyby to fakt polkla, tak větší nepříjemné těleso zůstane delší dobu, než ho pustí dál, když se nezadaří vrchem. Ale fakt klid, barfaři obecně a u granulářů štěňata mají normální trávení a poperou se s tím, pokud to není extrém. Dnes jděte v klidu spát a pak sledujte.

16.5.2020 00:00
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je ještě brzy, první reakci ve stylu "mám potřebu si blinknout" čekejte až k ránu. Kdyby to fakt polkla, tak větší nepříjemné těleso zůstane delší dobu, než ho pustí dál, když se nezadaří vrchem. Ale fakt klid, barfaři obecně a u granulářů štěňata mají normální trávení a poperou se s tím, pokud to není extrém. Dnes jděte v klidu spát a pak sledujte.

Snad se mi to podaří 😅 dala jsem si panáka. Abych byla klidnější

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.5.2020 00:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na zdraví !

16.5.2020 00:10
Dara990

XXX.XXX.244.95

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na zdraví !

Děkuji

18.5.2020 09:51
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je ještě brzy, první reakci ve stylu "mám potřebu si blinknout" čekejte až k ránu. Kdyby to fakt polkla, tak větší nepříjemné těleso zůstane delší dobu, než ho pustí dál, když se nezadaří vrchem. Ale fakt klid, barfaři obecně a u granulářů štěňata mají normální trávení a poperou se s tím, pokud to není extrém. Dnes jděte v klidu spát a pak sledujte.

Zdravím, tak malá nezvrací, ani neprůjmuje. Ale ráno měla černé hovínko, což se říká, že bývá od krve, že? Když jsem se ho dotkla kapesníkem, tak to fakt byla černá. Ne červená. Jenže včera byla na návštěvě u mámy a měla nějakou hovězí kapsičku a hovězí pamlsky (říká, se že to bývá i z toho). Taky na louce požrala pár pampelišek jenže u nich nevím, jestli barví. Z dětství si nějakou kytičku pamatuji, která barvila, ale nevím jestli pampelišky.
Jinak žere v pohodě. Až moc možná hrát si taky hraje

18.5.2020 10:04
Atheira

XXX.XXX.209.8

Já bych se černým bobkům asi fakt nesmála. Víte, ono se neříká jen od krve - ale od natrávený krve. Jestli jste ten plast nenašla ani z ní nevyšel - horem ani spodem, tak bych se prostě bála, kde teda je...

18.5.2020 10:08
Dara990

XXX.XXX.164.152

Atheira napsal(a):
Já bych se černým bobkům asi fakt nesmála. Víte, ono se neříká jen od krve - ale od natrávený krve. Jestli jste ten plast nenašla ani z ní nevyšel - horem ani spodem, tak bych se prostě bála, kde teda je...

No, zatím ne. Ale našla jsem zbylé kousky. Je podstatně menší, než jsem si myslela. Pokud vůbec. Možná ani ne 1x1 cm. Jakože zatím nechci plašit s nějakým rtg. Zbytečně dávat štěně pod narkozu, když si ani nejsem jistá. Jinak koukala jsem, jak to vypadá. Stolice s krví. A asi to podle mě nebude ono. Ono většinou bývá u toho průjem. Naše měla stolici zcela tvrdou. A ani tak černou, jaká byla na internetu. Spíš taková hodně tmavě hnědá. Ale ne černá. Hnědá tam pořád byla.

18.5.2020 10:09
Dara990

XXX.XXX.164.152

Atheira napsal(a):
Já bych se černým bobkům asi fakt nesmála. Víte, ono se neříká jen od krve - ale od natrávený krve. Jestli jste ten plast nenašla ani z ní nevyšel - horem ani spodem, tak bych se prostě bála, kde teda je...

Sežrala to v pátek večer, tak nevím. Příznaky neměla žádné. Do dneška. Ani mi nepřipadá nějaká unavená, nebo že by ji něco bolelo. Pořád stejná

18.5.2020 10:14
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dara990 napsal(a):
Sežrala to v pátek večer, tak nevím. Příznaky neměla žádné. Do dneška. Ani mi nepřipadá nějaká unavená, nebo že by ji něco bolelo. Pořád stejná

Sledujte, sledujte každý bobek, jak vypadá, ale myslím, že tak malý kousek zvládne bez následků. Není to první pes, co sežral kousek petky. Spíš miliontý první.

18.5.2020 10:14
Atheira

XXX.XXX.209.8

Dara990 napsal(a):
No, zatím ne. Ale našla jsem zbylé kousky. Je podstatně menší, než jsem si myslela. Pokud vůbec. Možná ani ne 1x1 cm. Jakože zatím nechci plašit s nějakým rtg. Zbytečně dávat štěně pod narkozu, když si ani nejsem jistá. Jinak koukala jsem, jak to vypadá. Stolice s krví. A asi to podle mě nebude ono. Ono většinou bývá u toho průjem. Naše měla stolici zcela tvrdou. A ani tak černou, jaká byla na internetu. Spíš taková hodně tmavě hnědá. Ale ne černá. Hnědá tam pořád byla.

Tak jestli to bylo hodně tmavě hnědé, tak asi dobrý.
Pamatuju si černou stolici u psa jen jednou, když na tom byl zdravotně dost blbě. V jednu chvíli měl právě černou stolici - bylo to spíš vzhledově už jak dehet, průjem.

18.5.2020 10:16
Atheira

XXX.XXX.209.8

Dara990 napsal(a):
Sežrala to v pátek večer, tak nevím. Příznaky neměla žádné. Do dneška. Ani mi nepřipadá nějaká unavená, nebo že by ji něco bolelo. Pořád stejná

Jinak mně fena ve štěněcím věku taky sežrala dost věcí. Jednou uletěl sousedům od popelnice tácek od kuřecích prsou a ona z toho sežrala ten obal. Na další den ho vyblila. A bylo toho víc... Důležitý je si pohlídat, jestli je všechno v pohodě a kdyby nebylo, tak neotálet.

18.5.2020 10:20
Dara990

XXX.XXX.164.152

Atheira napsal(a):
Tak jestli to bylo hodně tmavě hnědé, tak asi dobrý.
Pamatuju si černou stolici u psa jen jednou, když na tom byl zdravotně dost blbě. V jednu chvíli měl právě černou stolici - bylo to spíš vzhledově už jak dehet, průjem.

Tak to ne. To byla tmavě hnědá. A stolice pevná, jak už jsem řekla. Volala jsem ještě pro klid duše veterinářce a říkala, že pokud nemá žádné příznaky, tak už to podle ní vyšlo. Ale pro jistotu mám podávat živočišné uhlí. Krvácení, kdyby bylo, to prý sice nezastaví, ale bude to bránit bakteriím. Ale říkala, že pokud byla jen dneska tmavá stolice, tak to bude spíše z toho hovězího masa. Taky říkala, že minule byl u ni případ, že pejsek zbaštil jehlu s nití Ale že v žaludku v pohodě, ale pak se mu to zapíchlo do konečníku, ale to nebylo vážné 😅

18.5.2020 10:58
marushka

XXX.XXX.41.2

Jestli podáváte živočišné uhlí, tak má tmavou stolici nejspíš z toho.. Osobně bych živočišné uhlí nepodávala, je to spíš na průjmy. Sežranému plastu vyjít ven nikterak nepomůže a jen zbarví stolici a neuvidíte případné stopy krve. Ale myslím si, že pes bude v pořádku a plast už nikdy nenajdete :-)

18.5.2020 11:02
Dara990

XXX.XXX.164.152

marushka napsal(a):
Jestli podáváte živočišné uhlí, tak má tmavou stolici nejspíš z toho.. Osobně bych živočišné uhlí nepodávala, je to spíš na průjmy. Sežranému plastu vyjít ven nikterak nepomůže a jen zbarví stolici a neuvidíte případné stopy krve. Ale myslím si, že pes bude v pořádku a plast už nikdy nenajdete :-)

Teď ještě nepodavam. No, rikala jsem si to samé... Uvidíme. Stejny účinek jako to uhlí budou mít i probiotika, ne? A nezabarví stolici

18.5.2020 16:00
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dara990 napsal(a):
Teď ještě nepodavam. No, rikala jsem si to samé... Uvidíme. Stejny účinek jako to uhlí budou mít i probiotika, ne? A nezabarví stolici

Po plastové věci není žádný důvod dávat černé uhlí. To až v případě, že by začala průjmovat. A to bych se zase bála, že se to někde kouslo a to fakt černé uhlí nevyřeší..

18.5.2020 16:02
Dara990

XXX.XXX.241.211

lesnížínka napsal(a):
Po plastové věci není žádný důvod dávat černé uhlí. To až v případě, že by začala průjmovat. A to bych se zase bála, že se to někde kouslo a to fakt černé uhlí nevyřeší..

To bylo myšleno kvůli tomu, kdyby měla krev ve stolici. Že by ji to v žaludku pomohlo proti bakteriím nebo něco
Ale jedeme teď od veterináře, na hmat na břichu nereaguje. Poslech měla taky v pohodě. Zatim mám teda jen sledovat ten trus. Kdyby byl pořád tmavý, tak veterina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.5.2020 21:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
To bylo myšleno kvůli tomu, kdyby měla krev ve stolici. Že by ji to v žaludku pomohlo proti bakteriím nebo něco
Ale jedeme teď od veterináře, na hmat na břichu nereaguje. Poslech měla taky v pohodě. Zatim mám teda jen sledovat ten trus. Kdyby byl pořád tmavý, tak veterina.

Držím palce.

Jinak já jsem se štěnětem jednou byla na rentgenu kvůli spolknuté půlce toho hnusu, kterému se říká bůvolí kost. Není to ofiko RTG kloubů, neuspává se.

18.5.2020 21:08
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Držím palce.

Jinak já jsem se štěnětem jednou byla na rentgenu kvůli spolknuté půlce toho hnusu, kterému se říká bůvolí kost. Není to ofiko RTG kloubů, neuspává se.

Tak super. :) to jsem ráda.
A děkuji

19.5.2020 09:00
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Držím palce.

Jinak já jsem se štěnětem jednou byla na rentgenu kvůli spolknuté půlce toho hnusu, kterému se říká bůvolí kost. Není to ofiko RTG kloubů, neuspává se.

Tak už asi v pořádku. Včera kakala jen ráno dvakrát, později už ne. Tak jsem neměla, jak to zjistit 😅 teď už hromádku udělala. Myslím, že barva akorát 😅 sice měkkší konzistence, ale zvard pořád drží. Nejspíš z očkování.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.5.2020 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
To bylo myšleno kvůli tomu, kdyby měla krev ve stolici. Že by ji to v žaludku pomohlo proti bakteriím nebo něco
Ale jedeme teď od veterináře, na hmat na břichu nereaguje. Poslech měla taky v pohodě. Zatim mám teda jen sledovat ten trus. Kdyby byl pořád tmavý, tak veterina.

Živočišné uhlí na bakterie fakt nepomůže, používá se při dietetickém průjmu.

19.5.2020 10:11
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Živočišné uhlí na bakterie fakt nepomůže, používá se při dietetickém průjmu.

Ale ano. Pomáhá. Při infekcích a bakteriích. Když si vyhledáte na co se uhlí používá, tak kromě průjmu působí i na viry a bakterie 🤷🏻‍♀️

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.5.2020 10:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Ale ano. Pomáhá. Při infekcích a bakteriích. Když si vyhledáte na co se uhlí používá, tak kromě průjmu působí i na viry a bakterie 🤷🏻‍♀️

Jako že třeba choleru nebo salmonelózu budu léčit jenom živočišným uhlím? Bez antibiotik? Možná podpůrně a symptomaticky, proti průjmu, ale příčinu neřeší. Ale třeba jsme si jenom nerozumíme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.5.2020 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako že třeba choleru nebo salmonelózu budu léčit jenom živočišným uhlím? Bez antibiotik? Možná podpůrně a symptomaticky, proti průjmu, ale příčinu neřeší. Ale třeba jsme si jenom nerozumíme.

Oprava - třeba si jenom nerozumíme.

20.5.2020 00:37
fikovnice

XXX.XXX.55.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Živočišné uhlí na bakterie fakt nepomůže, používá se při dietetickém průjmu.

Zrovna jsem zpracovávala něco ohledně Carbo adsorbens. Ano, dokáže navázat i baktérie a dalších "milión" věcí. Ale je jasné, že u nějakého závažného bakteriálního onemocnění nepomůže je podávat samotné, v tom máte pravdu.

20.5.2020 00:39
fikovnice

XXX.XXX.55.11

Dara990 napsal(a):
Teď ještě nepodavam. No, rikala jsem si to samé... Uvidíme. Stejny účinek jako to uhlí budou mít i probiotika, ne? A nezabarví stolici

Ne!
Probiotika a Carbo adsorbens/Carbo medicinalis/Carbo activatus neboli živočišné uhlí má diametrálně jiný účinek než probiotika. I jiné indikace a využití.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.5.2020 07:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Zrovna jsem zpracovávala něco ohledně Carbo adsorbens. Ano, dokáže navázat i baktérie a dalších "milión" věcí. Ale je jasné, že u nějakého závažného bakteriálního onemocnění nepomůže je podávat samotné, v tom máte pravdu.

Ano, takhle jsem to myslela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.5.2020 07:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Ne!
Probiotika a Carbo adsorbens/Carbo medicinalis/Carbo activatus neboli živočišné uhlí má diametrálně jiný účinek než probiotika. I jiné indikace a využití.

Svatá pravda.

20.5.2020 08:29
Dara990

XXX.XXX.164.152

fikovnice napsal(a):
Zrovna jsem zpracovávala něco ohledně Carbo adsorbens. Ano, dokáže navázat i baktérie a dalších "milión" věcí. Ale je jasné, že u nějakého závažného bakteriálního onemocnění nepomůže je podávat samotné, v tom máte pravdu.

Však ano. Živočišné uhlí chtěla podávat jako prevenci. Ne, že už tam nějaká bakterie je. ☺️ Děkuji

20.5.2020 17:26
fikovnice

XXX.XXX.55.52

Dara990 napsal(a):
Však ano. Živočišné uhlí chtěla podávat jako prevenci. Ne, že už tam nějaká bakterie je. ☺️ Děkuji

Živočišné uhlí jako prevenci??? Takto indikované není. Ale je pravdou, že jsem dvě noci nespala, a momentálně mi to moc nemyslí a nevybavuji si teď přesně ten Váš případ...?

20.5.2020 17:26
fikovnice

XXX.XXX.55.52

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Svatá pravda.

20.5.2020 17:27
Dara990

XXX.XXX.164.152

fikovnice napsal(a):
Živočišné uhlí jako prevenci??? Takto indikované není. Ale je pravdou, že jsem dvě noci nespala, a momentálně mi to moc nemyslí a nevybavuji si teď přesně ten Váš případ...?

Snědla kousek pet láhve. A měla jsem podezření na krvácí (tmavá stolice), tak mi veterinářka poradila, abych podávala černé uhlí, kdyby tam náhodou to krvácení bylo. Že by to byla "prevence" před vznikem bakterií. Jestli se chápeme 😅 ne, že vyloženě prevence. Nevím, jak to popsat 😅

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.5.2020 19:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Snědla kousek pet láhve. A měla jsem podezření na krvácí (tmavá stolice), tak mi veterinářka poradila, abych podávala černé uhlí, kdyby tam náhodou to krvácení bylo. Že by to byla "prevence" před vznikem bakterií. Jestli se chápeme 😅 ne, že vyloženě prevence. Nevím, jak to popsat 😅

Tak to jsem z toho čím dál tím víc zmatenější. Černé (myšleno živočišné?) uhlí podávat, kdyby tam náhodou bylo krvácení? Nenapadá mě, jak by to mohlo pomoct. A prevence před vznikem baktérií? Ty nevznikají, ty do organismu nějak pronikají - v tomto případě přes trávicí aparát - jako třeba ta salmonelóza (když sníme špatně propečené kuře např.) Jako jo, uhlí na sebe leccos naváže, jak píše fikovnice - třeba vodu, toxiny i ty bakterie, ale samo o sobě na jakoukoliv infekci nestačí. A preventivně už vůbec ne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.5.2020 07:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Ale ano. Pomáhá. Při infekcích a bakteriích. Když si vyhledáte na co se uhlí používá, tak kromě průjmu působí i na viry a bakterie 🤷🏻‍♀️

No, já vyhledávat moc nemusím, něco málo mám nastudováno, neb jsem doktorka .Proto jsem z vašich příspěvků tak zmatená.

22.5.2020 02:40
fikovnice

XXX.XXX.135.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak to jsem z toho čím dál tím víc zmatenější. Černé (myšleno živočišné?) uhlí podávat, kdyby tam náhodou bylo krvácení? Nenapadá mě, jak by to mohlo pomoct. A prevence před vznikem baktérií? Ty nevznikají, ty do organismu nějak pronikají - v tomto případě přes trávicí aparát - jako třeba ta salmonelóza (když sníme špatně propečené kuře např.) Jako jo, uhlí na sebe leccos naváže, jak píše fikovnice - třeba vodu, toxiny i ty bakterie, ale samo o sobě na jakoukoliv infekci nestačí. A preventivně už vůbec ne.

Souhlas!
Jinak tím Carbo adsorbens (živočišným uhlím) zadavatelka tak leda zamaskuje případné krvácení do GIT.

22.5.2020 04:20
Dara990

XXX.XXX.164.152

fikovnice napsal(a):
Souhlas!
Jinak tím Carbo adsorbens (živočišným uhlím) zadavatelka tak leda zamaskuje případné krvácení do GIT.

Nemaskuju 😅 to mi takhle řekla veterinářka

22.5.2020 04:21
Dara990

XXX.XXX.164.152

fikovnice napsal(a):
Souhlas!
Jinak tím Carbo adsorbens (živočišným uhlím) zadavatelka tak leda zamaskuje případné krvácení do GIT.

Každodenní, žádné uhlí jsem nakonec nepodavala

22.5.2020 07:22
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dara990 napsal(a):
Každodenní, žádné uhlí jsem nakonec nepodavala

Každodenní co?

22.5.2020 08:11
Dara990

XXX.XXX.164.152

lesnížínka napsal(a):
Každodenní co?

Každopádně 😂 no jo, to je tak, když někdo vstává ve 4 hodiny ráno 😂

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Nemaskuju 😅 to mi takhle řekla veterinářka

Fakt vám veterinářka řekla, abyste na spolknutý kousek plastu dali živočišné uhlí? Kdyby náhodou došlo k poranění a ke krvácení?

22.5.2020 08:23
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fakt vám veterinářka řekla, abyste na spolknutý kousek plastu dali živočišné uhlí? Kdyby náhodou došlo k poranění a ke krvácení?

Ano, ale už přesně nevím, v jakém kontextu to přesně bylo. Já ji totiž volala, kvůli tmavé stolici (v pondělí ráno, pokud se nepletu). To řekla, že to může být z hovězího s největší pravděpodobností, že to mám pak ještě dál sledovat. A že pokud bych chtěla, tak mám začít podávat 2x denně černé uhlí. Že prý to krvácení nezastaví, ale že kdyby náhodou nějaké bylo, tak že to uhlí zabrání infekci. Způsobené tím krvácením. Nebo prostě tou ránou, odkud ta krev teče 😅 no, to jsem nijak neřešila, uhlí jsem doma stejně neměla a odpoledne jsem jela na injekci proti vzteklině. To malou prohlédla a řekla že si myslí že se nic neděje. Že na bolest nereaguje (v břišní oblasti) a že elánu má taky hodně 😅 to jsem se jí ptala rovnou i na nějaké Sono nebo něco. Ale říkala, že takový malý kousek by s největší pravděpodobností ani nešel vidět. Že si myslí, že už to ze sebe dostala, pokud něco snědla. A uhlí, že podávat je na mě, ale že bych zase neviděla krev ve stolici.
No.. Je to už týden 😅 dneska, od doby co to snědla. Problémy žádné. Takže si myslím, že ani nic nesnedla 🤔 a pokud jo, tak se to už snad muselo rozpustit, ne? 😅 Aby malý kousíček plastu byl nějakou dobu v žaludku se mi nezdá. Ale nejsem chemik 🤷🏻‍♀️

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 10:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Souhlas!
Jinak tím Carbo adsorbens (živočišným uhlím) zadavatelka tak leda zamaskuje případné krvácení do GIT.

Přesně tak.

22.5.2020 10:01
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přesně tak.

Jak už jsem psala, černé uhlí jsem nedávala a ani dávat nebudu

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Ano, ale už přesně nevím, v jakém kontextu to přesně bylo. Já ji totiž volala, kvůli tmavé stolici (v pondělí ráno, pokud se nepletu). To řekla, že to může být z hovězího s největší pravděpodobností, že to mám pak ještě dál sledovat. A že pokud bych chtěla, tak mám začít podávat 2x denně černé uhlí. Že prý to krvácení nezastaví, ale že kdyby náhodou nějaké bylo, tak že to uhlí zabrání infekci. Způsobené tím krvácením. Nebo prostě tou ránou, odkud ta krev teče 😅 no, to jsem nijak neřešila, uhlí jsem doma stejně neměla a odpoledne jsem jela na injekci proti vzteklině. To malou prohlédla a řekla že si myslí že se nic neděje. Že na bolest nereaguje (v břišní oblasti) a že elánu má taky hodně 😅 to jsem se jí ptala rovnou i na nějaké Sono nebo něco. Ale říkala, že takový malý kousek by s největší pravděpodobností ani nešel vidět. Že si myslí, že už to ze sebe dostala, pokud něco snědla. A uhlí, že podávat je na mě, ale že bych zase neviděla krev ve stolici.
No.. Je to už týden 😅 dneska, od doby co to snědla. Problémy žádné. Takže si myslím, že ani nic nesnedla 🤔 a pokud jo, tak se to už snad muselo rozpustit, ne? 😅 Aby malý kousíček plastu byl nějakou dobu v žaludku se mi nezdá. Ale nejsem chemik 🤷🏻‍♀️

Pořád z toho nejsem moudrá (živočišné uhlí versus krvácení a infekce), ale na tom nezáleží, hlavně že je fenka v pořádku. Ad rozpuštění plastu - myslím, že ne. Kamarádky fena jezevčíka musela před léty na operaci, protože spolkla žalud a nechtěl ven ani předem ani zadem. Zůstal v žaludku naprosto netknutý, ač je to přírodní materiál a psí trávicí šťávy jsou dost účínné.

22.5.2020 10:12
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pořád z toho nejsem moudrá (živočišné uhlí versus krvácení a infekce), ale na tom nezáleží, hlavně že je fenka v pořádku. Ad rozpuštění plastu - myslím, že ne. Kamarádky fena jezevčíka musela před léty na operaci, protože spolkla žalud a nechtěl ven ani předem ani zadem. Zůstal v žaludku naprosto netknutý, ač je to přírodní materiál a psí trávicí šťávy jsou dost účínné.

Je to zvláštní 😅 že pejsek dokáže strávit i kosti. Ale malinký kousek plastu ne. Protože fakt jsem ho nikde nenašla. Předem to nedostala ze sebe, a zadem taky ne. Jenže je pořád stejně hravá, žere, průjem nemá ani nezvrací (nebo se o to ani nesnaží). Stolici už má taky v normální barvě. 🤷🏻‍♀️ Takže fskt netuším, jestli se jen tak vypařil a nebo ho vůbec nesežrala. 😅 Napadlo mě zahrát si na chemika 😂 sehnat někde kyselinu jako mají pejsci v žaludku a čekat 😂 protože fakt nevím, kam se ten plast poděl. Nebo jestli ho má pořád v žaludku 🤔 bez Jakýchkoliv příznaků..?

22.5.2020 10:18
Terven

XXX.XXX.110.191

Dara990 napsal(a):
Ano, ale už přesně nevím, v jakém kontextu to přesně bylo. Já ji totiž volala, kvůli tmavé stolici (v pondělí ráno, pokud se nepletu). To řekla, že to může být z hovězího s největší pravděpodobností, že to mám pak ještě dál sledovat. A že pokud bych chtěla, tak mám začít podávat 2x denně černé uhlí. Že prý to krvácení nezastaví, ale že kdyby náhodou nějaké bylo, tak že to uhlí zabrání infekci. Způsobené tím krvácením. Nebo prostě tou ránou, odkud ta krev teče 😅 no, to jsem nijak neřešila, uhlí jsem doma stejně neměla a odpoledne jsem jela na injekci proti vzteklině. To malou prohlédla a řekla že si myslí že se nic neděje. Že na bolest nereaguje (v břišní oblasti) a že elánu má taky hodně 😅 to jsem se jí ptala rovnou i na nějaké Sono nebo něco. Ale říkala, že takový malý kousek by s největší pravděpodobností ani nešel vidět. Že si myslí, že už to ze sebe dostala, pokud něco snědla. A uhlí, že podávat je na mě, ale že bych zase neviděla krev ve stolici.
No.. Je to už týden 😅 dneska, od doby co to snědla. Problémy žádné. Takže si myslím, že ani nic nesnedla 🤔 a pokud jo, tak se to už snad muselo rozpustit, ne? 😅 Aby malý kousíček plastu byl nějakou dobu v žaludku se mi nezdá. Ale nejsem chemik 🤷🏻‍♀️

Plast se určitě nerozpustí a rozhodně může ležet v žaludku hodně dlouho. Opakovaně jsem tady psala o psu známých (čirou náhodou taky westík), který spolkl pecku z broskve, což je přírodní materiál a nejenom, že se nerozpustila, ale měl jí v žaludku rok a teprve po roce začala dělat problémy - posunula se do střeva a způsobila neprůchodnost.
Já nevím, jestli jste to někde psala...jak byl ten kousek veliký?

22.5.2020 10:21
Dara990

XXX.XXX.164.152

Terven napsal(a):
Plast se určitě nerozpustí a rozhodně může ležet v žaludku hodně dlouho. Opakovaně jsem tady psala o psu známých (čirou náhodou taky westík), který spolkl pecku z broskve, což je přírodní materiál a nejenom, že se nerozpustila, ale měl jí v žaludku rok a teprve po roce začala dělat problémy - posunula se do střeva a způsobila neprůchodnost.
Já nevím, jestli jste to někde psala...jak byl ten kousek veliký?

Myslela jsem, že asi 2x2 cm ale nakonec jsem asi půlku z toho našla. Takže tipuji, že to nebylo víc jak 1x1 cm. Nejspíš i méně. Navíc si myslím, že to určitě ještě "pokousala", než to vůbec spolkla. Tak neprůchodnost to asi nezpůsobí. Jen se bojím, aby to nezpůsobilo nějaké krvácení. Ale snad ne... Možná to už ze sebe dostala. Takový malý kousek se lehce přehledne.

22.5.2020 10:31
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Dara990 napsal(a):
Myslela jsem, že asi 2x2 cm ale nakonec jsem asi půlku z toho našla. Takže tipuji, že to nebylo víc jak 1x1 cm. Nejspíš i méně. Navíc si myslím, že to určitě ještě "pokousala", než to vůbec spolkla. Tak neprůchodnost to asi nezpůsobí. Jen se bojím, aby to nezpůsobilo nějaké krvácení. Ale snad ne... Možná to už ze sebe dostala. Takový malý kousek se lehce přehledne.

A to jste celou tu petku potom složila dohromady? 😀. Taky mi psy rozkousali třeba plastový květináč, ale nezjistila jsem jestli něco chybi nebo ne. Navíc jak ty kousky sežvýkají, tak jsou menší než předtím a nějak si nedokážu představit, jak bych to teda dala dohromady a jak bych zjistila, jestli nějaký kousek chybi 🤔

22.5.2020 10:35
Dara990

XXX.XXX.164.152

marcelaamax napsal(a):
A to jste celou tu petku potom složila dohromady? 😀. Taky mi psy rozkousali třeba plastový květináč, ale nezjistila jsem jestli něco chybi nebo ne. Navíc jak ty kousky sežvýkají, tak jsou menší než předtím a nějak si nedokážu představit, jak bych to teda dala dohromady a jak bych zjistila, jestli nějaký kousek chybi 🤔

Ona ji nerozkousala celou 😂ona vykousla jen takovou malou dírku, na čem ta petka stojí 😂 zkusím přidat fotku

22.5.2020 10:36
Dara990

XXX.XXX.164.152

A polovinu z toho jsem našla. Možná větší polovinu

22.5.2020 10:46
Terven

XXX.XXX.110.191

Tak to s velkou pravděpodobností vykadila nebo teprve vykadí.

22.5.2020 10:47
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

To je fakt malý kousek, navíc jestli ho pes ještě sežvýkal, tak je to úplně malinké a mohlo se to někam "zakutálet".... Případně teda nevím, jak pečlivě jste kontrolovala bobky , jestli jste je vyloženě "rozhňácávala" ? Jestli není možné, že to v nějakém bobku bylo, jen jste to nenašla.

22.5.2020 10:52
Dara990

XXX.XXX.164.152

marcelaamax napsal(a):
To je fakt malý kousek, navíc jestli ho pes ještě sežvýkal, tak je to úplně malinké a mohlo se to někam "zakutálet".... Případně teda nevím, jak pečlivě jste kontrolovala bobky , jestli jste je vyloženě "rozhňácávala" ? Jestli není možné, že to v nějakém bobku bylo, jen jste to nenašla.

Já to právě v kapesníku "rozmáčkla" ale víc jsem se v tom nehrabala tak je možné, že to už fakt dostala ven

22.5.2020 11:03
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Dara990 napsal(a):
Je to zvláštní 😅 že pejsek dokáže strávit i kosti. Ale malinký kousek plastu ne. Protože fakt jsem ho nikde nenašla. Předem to nedostala ze sebe, a zadem taky ne. Jenže je pořád stejně hravá, žere, průjem nemá ani nezvrací (nebo se o to ani nesnaží). Stolici už má taky v normální barvě. 🤷🏻‍♀️ Takže fskt netuším, jestli se jen tak vypařil a nebo ho vůbec nesežrala. 😅 Napadlo mě zahrát si na chemika 😂 sehnat někde kyselinu jako mají pejsci v žaludku a čekat 😂 protože fakt nevím, kam se ten plast poděl. Nebo jestli ho má pořád v žaludku 🤔 bez Jakýchkoliv příznaků..?

Kdyby kyselina chlorovodíková rozpouštěla plast, nemohla by se prodávat v plastových lahvích Aha, čtu dál, nevíte. Tak je to kyselina chlorovodíková, nemají ji tam jen pejsci, ale i my a běžně se dá v drogeriích koupit. Ale teď jste mne navnadila a doufám, že na to nezapomenu...hodím tam ten žalud Pochopitelně trochu rozředím.

22.5.2020 11:19
Dara990

XXX.XXX.164.152

lesnížínka napsal(a):
Kdyby kyselina chlorovodíková rozpouštěla plast, nemohla by se prodávat v plastových lahvích Aha, čtu dál, nevíte. Tak je to kyselina chlorovodíková, nemají ji tam jen pejsci, ale i my a běžně se dá v drogeriích koupit. Ale teď jste mne navnadila a doufám, že na to nezapomenu...hodím tam ten žalud Pochopitelně trochu rozředím.

A jo, chlorovodikova 😅 to mě nenapadlo, že se to prodává s plastových lahvích. Mohlo mi to dojít 😅

22.5.2020 17:35
fikovnice

XXX.XXX.55.26

lesnížínka napsal(a):
Kdyby kyselina chlorovodíková rozpouštěla plast, nemohla by se prodávat v plastových lahvích Aha, čtu dál, nevíte. Tak je to kyselina chlorovodíková, nemají ji tam jen pejsci, ale i my a běžně se dá v drogeriích koupit. Ale teď jste mne navnadila a doufám, že na to nezapomenu...hodím tam ten žalud Pochopitelně trochu rozředím.

A neprodává se ve skle?

22.5.2020 21:19
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

fikovnice napsal(a):
A neprodává se ve skle?

Ne, mám ji doma. Jestli je to poznat:

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Moc vidět to nejde

Tím bych se nestresovala. Můj pes tedy plast plive (standard nej hračka petka od mléka, kterou při otevírání zmasakruje a pak mi jí přinese, abych jí naklopila a sosá jak srnče na flašce), ale když byl malý, nějaký ten sežvýklý kousek určo polknul. Někdy to bylo vidět i v bobku. Spíš bych se bála, kdyby sežral kus nějakého silonu apod. Perforace žaludku a bohužel, podrobnosti neznám.

22.5.2020 21:51
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tím bych se nestresovala. Můj pes tedy plast plive (standard nej hračka petka od mléka, kterou při otevírání zmasakruje a pak mi jí přinese, abych jí naklopila a sosá jak srnče na flašce), ale když byl malý, nějaký ten sežvýklý kousek určo polknul. Někdy to bylo vidět i v bobku. Spíš bych se bála, kdyby sežral kus nějakého silonu apod. Perforace žaludku a bohužel, podrobnosti neznám.

Jo takhle, tak to snad nehrozí 😅 látky naštěstí nekouse. A silon snad doma ani nemám. Tak jsem ráda za uklidnění

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 22:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Jo takhle, tak to snad nehrozí 😅 látky naštěstí nekouse. A silon snad doma ani nemám. Tak jsem ráda za uklidnění

Často jsem ho sledovala, plochu 1 cm3 sežvýknul na mm. Westík má podobnou velikost bobků, tam se to klidně ztratí. No a tmavé maso (konina, hovězí...) a třeba játra bobky vždycky černočerné a u hodně psů i řidší. A jestli bude milovat melouny, tak bacha, to vypadne intenzivně rudá vláknina ve formě bobku, můžete vyděsit neznalé kolemjdoucí.

22.5.2020 22:22
Dara990

XXX.XXX.164.152

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Často jsem ho sledovala, plochu 1 cm3 sežvýknul na mm. Westík má podobnou velikost bobků, tam se to klidně ztratí. No a tmavé maso (konina, hovězí...) a třeba játra bobky vždycky černočerné a u hodně psů i řidší. A jestli bude milovat melouny, tak bacha, to vypadne intenzivně rudá vláknina ve formě bobku, můžete vyděsit neznalé kolemjdoucí.

Děkuji, dám si pozor meloun zatím neměla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.5.2020 23:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dara990 napsal(a):
Děkuji, dám si pozor meloun zatím neměla.

Hodně psů melouna rádo a ať si klidně dá i ve větším množství, je naprosto v pořádku. Tedy pokud má kam odevzdat průtok.

23.5.2020 00:35
fikovnice

XXX.XXX.55.4

lesnížínka napsal(a):
Ne, mám ji doma. Jestli je to poznat:

Jo jo, je to poznat. Potřebovala bych něčím prolít WC, ale to asi spíš louhem.

23.5.2020 07:29
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

fikovnice napsal(a):
Jo jo, je to poznat. Potřebovala bych něčím prolít WC, ale to asi spíš louhem.

Jo, na WC je louh lepší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2020 07:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Kdyby kyselina chlorovodíková rozpouštěla plast, nemohla by se prodávat v plastových lahvích Aha, čtu dál, nevíte. Tak je to kyselina chlorovodíková, nemají ji tam jen pejsci, ale i my a běžně se dá v drogeriích koupit. Ale teď jste mne navnadila a doufám, že na to nezapomenu...hodím tam ten žalud Pochopitelně trochu rozředím.

Tak mě napadlo - žalud a broskvová pecka. Ona ta semena jsou vesměs přizpůsobena k tomu, aby je zvíře polklo, prohnalo zažívadly a pak je někde o pár kilometrů dál"upustilo". Rostliny a dřeviny se vlastně takhle šíří i do vzdálených míst.

23.5.2020 11:26
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak mě napadlo - žalud a broskvová pecka. Ona ta semena jsou vesměs přizpůsobena k tomu, aby je zvíře polklo, prohnalo zažívadly a pak je někde o pár kilometrů dál"upustilo". Rostliny a dřeviny se vlastně takhle šíří i do vzdálených míst.

Ano, máte pravdu. Jen uvažuju, že ve vlhku by měli puknout a vyhodit klíček...Asi na to mají málo času Ale, že se šprajcnou....relativně hladké kulaté věci...je celkem divné

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2020 11:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ano, máte pravdu. Jen uvažuju, že ve vlhku by měli puknout a vyhodit klíček...Asi na to mají málo času Ale, že se šprajcnou....relativně hladké kulaté věci...je celkem divné

Asi ano, s tím časem. Je pravda, že nejvíc semen šíří ptáci, kteří mají relativně krátké střevo a rychlý metabolismus, takže semínka v něm moc dlouho nepobudou. A že se šprajcnou i hladké kulaté věci - záleží na její velikosti. Pecka v žaludku bude max. dráždit, ale střevo může ucpat.

23.5.2020 13:41
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi ano, s tím časem. Je pravda, že nejvíc semen šíří ptáci, kteří mají relativně krátké střevo a rychlý metabolismus, takže semínka v něm moc dlouho nepobudou. A že se šprajcnou i hladké kulaté věci - záleží na její velikosti. Pecka v žaludku bude max. dráždit, ale střevo může ucpat.

Ale střeva jsou zase tvárná, hodně roztažná ne? Nejsem doktorka jako vy, jen třeba když vidím na ultrazvuku či rentgenu naplynovaná střeva...jsou o hodně větší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2020 17:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ale střeva jsou zase tvárná, hodně roztažná ne? Nejsem doktorka jako vy, jen třeba když vidím na ultrazvuku či rentgenu naplynovaná střeva...jsou o hodně větší.

To jsou, ale jak říká jedno pořekadlo - když je někomu ouvej, jde z tlustých do tenkých - když se takový cizí předmět "chce" přesunout ze žaludku do dvanáctníku, tak je to přesně stejný problém + navíc je tam svěrač, který úplně povolit nemusí. A i podráždění střeva něčím nepatřičným může vyvolat reflexívní stah (křeč) a pak se nepohne nic nikam.

23.5.2020 18:35
Terven

XXX.XXX.160.10

lesnížínka napsal(a):
Ano, máte pravdu. Jen uvažuju, že ve vlhku by měli puknout a vyhodit klíček...Asi na to mají málo času Ale, že se šprajcnou....relativně hladké kulaté věci...je celkem divné

Tak ono existuje něco jako podmínky klíčení a to zřejmě trávicí trakt psa nesplňuje

23.5.2020 21:22
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Terven napsal(a):
Tak ono existuje něco jako podmínky klíčení a to zřejmě trávicí trakt psa nesplňuje

No, na klíčení stačí teplo a vlhko a to myslím splňuje dostatečně

23.5.2020 21:38
Terven

XXX.XXX.160.10

lesnížínka napsal(a):
No, na klíčení stačí teplo a vlhko a to myslím splňuje dostatečně

Zapomněla jste na kyslík ...a některý rostlinky potřebujou i světlo...
Edit. - podle vaší teorie - to aby se člověk bál sypat si semínka do jogurtu anebo polknout jadýrko z jablka, aby to v něm nezačalo klíčit

23.5.2020 21:55
Terven

XXX.XXX.160.10

lesnížínka napsal(a):
Ano, máte pravdu. Jen uvažuju, že ve vlhku by měli puknout a vyhodit klíček...Asi na to mají málo času Ale, že se šprajcnou....relativně hladké kulaté věci...je celkem divné

Tak ony se nešprajcnou, ale třeba nabobtnají, tudíž zvětší, mohou se přilepit ke stěně...nechvalně známý příklad příklad je kaštan.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.5.2020 22:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi ano, s tím časem. Je pravda, že nejvíc semen šíří ptáci, kteří mají relativně krátké střevo a rychlý metabolismus, takže semínka v něm moc dlouho nepobudou. A že se šprajcnou i hladké kulaté věci - záleží na její velikosti. Pecka v žaludku bude max. dráždit, ale střevo může ucpat.

Pecka, nebo cokoliv se většinou šprajcne v zůžení-ohybu střevní kličky., náš pes pecku vyblil po 14 dnech....

24.5.2020 07:31
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pecka, nebo cokoliv se většinou šprajcne v zůžení-ohybu střevní kličky., náš pes pecku vyblil po 14 dnech....

Pokud pecku vyblil, určitě nebyla ve střevních kličkách...

24.5.2020 07:37
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Terven napsal(a):
Zapomněla jste na kyslík ...a některý rostlinky potřebujou i světlo...
Edit. - podle vaší teorie - to aby se člověk bál sypat si semínka do jogurtu anebo polknout jadýrko z jablka, aby to v něm nezačalo klíčit

To není moje teorie, protože dle mne je to blbost a už žaludeční šťávy semeno poškodí tak, že nevyklíčí. Tady šlo o bobtnání a to ve vlhku určitě může, ale i tak si myslím, že střeva jsou natolik tvárná, že nějaké semeno projde. Ono totiž když nabobtná, tak se i rozpůlí vedví a to se týká i pecek. S kyslíkem máte pravdu, ale netuším, kolik ho a v jaké fázi semeno pořebuje. V půdě ho také moc není a jestli má člověk nějaký ve střevech? Netuším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2020 07:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Pokud pecku vyblil, určitě nebyla ve střevních kličkách...

, jak vás todle může napadnout, to jsem nikde nepsala, mezi větou byla čárka .....některá semínka potřebují projít trávicím traktem, aby vyklíčila....nevím zrovna které...ale jsou taková.

24.5.2020 10:30
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
, jak vás todle může napadnout, to jsem nikde nepsala, mezi větou byla čárka .....některá semínka potřebují projít trávicím traktem, aby vyklíčila....nevím zrovna které...ale jsou taková.

No mě ne, vyznělo to tak

24.5.2020 13:45
Terven

XXX.XXX.110.191

lesnížínka napsal(a):
To není moje teorie, protože dle mne je to blbost a už žaludeční šťávy semeno poškodí tak, že nevyklíčí. Tady šlo o bobtnání a to ve vlhku určitě může, ale i tak si myslím, že střeva jsou natolik tvárná, že nějaké semeno projde. Ono totiž když nabobtná, tak se i rozpůlí vedví a to se týká i pecek. S kyslíkem máte pravdu, ale netuším, kolik ho a v jaké fázi semeno pořebuje. V půdě ho také moc není a jestli má člověk nějaký ve střevech? Netuším.

Reagovala jsem čistě na to klíčení -
No, na klíčení stačí teplo a vlhko a to myslím splňuje dostatečně

píšete, že stačí teplo a vlhko, tak odpovídám, že nestačí
Střevo je anaerobní prostředí, čili v něm kyslík není. V půdě nějakej jistě je, ale hlavně ta rostlina klíčí na povrch, žejo.
A světlo ve střevě taky chybí...
Střeva jsou tvárná a nějaké semeno určitě projde, ale není semeno jako semeno - pecka z broskve může být problém a v případě malého plemene tuplem.

24.5.2020 16:08
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Terven napsal(a):
Reagovala jsem čistě na to klíčení -
No, na klíčení stačí teplo a vlhko a to myslím splňuje dostatečně

píšete, že stačí teplo a vlhko, tak odpovídám, že nestačí
Střevo je anaerobní prostředí, čili v něm kyslík není. V půdě nějakej jistě je, ale hlavně ta rostlina klíčí na povrch, žejo.
A světlo ve střevě taky chybí...
Střeva jsou tvárná a nějaké semeno určitě projde, ale není semeno jako semeno - pecka z broskve může být problém a v případě malého plemene tuplem.

To jo, ale u toho zase nepředpokládám, že zvládne splknout pecku z broskve. Ty jo, kde je nějaká doktorka, teď mne napadlo: není třeba tělo koncipováno tak, že když to projde horem, musí to pak nějak projít i spodem?

24.5.2020 17:07
fikovnice

XXX.XXX.134.35

lesnížínka napsal(a):
To jo, ale u toho zase nepředpokládám, že zvládne splknout pecku z broskve. Ty jo, kde je nějaká doktorka, teď mne napadlo: není třeba tělo koncipováno tak, že když to projde horem, musí to pak nějak projít i spodem?

"...není třeba tělo koncipováno tak, že když to projde horem, musí to pak nějak projít i spodem?"

Jak to myslíš? Znáš polykače - psychiatrické pacoše nebo pitomce ve vězení...? Ti třeba spolykají lžičky, vidličky, všechno možný. A zůstane jim to třeba v žaludku. A nedávno jsem sem do nějaké diskuze dávala ten případ s "Neocube" - s tou magnetickou hračkou, jak dítě polykalo kuličky z ní. Polykalo je v delších časových intervalech. Takže první kulička už byla ve střevě, druhá ve dvanáctníku, třetí v žaludku... A protože mají ohromnou magnetickou sílu, tak se scvakly k sobě. Ovšem scvakly se tak, že stiskly mezi sebe stěnu střeva a žaludku. Dítě zemřelo na peritonitidu a sepsi...
Určitě neplatí, že co projde orálně (tj. co se spolkne), projde i aborálně (tudíž se s prominutím vyse.e).

24.5.2020 17:23
Terven

XXX.XXX.110.191

lesnížínka napsal(a):
To jo, ale u toho zase nepředpokládám, že zvládne splknout pecku z broskve. Ty jo, kde je nějaká doktorka, teď mne napadlo: není třeba tělo koncipováno tak, že když to projde horem, musí to pak nějak projít i spodem?

No znám westíka, kterej pecku z broskve v pohodě spolknul, píšu o tom výše, po roce od polknutí celkem drama a nebude asi jedinej, když veti ty pecky opakovaně zmiňujou jako možnej problém.

24.5.2020 17:24
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

fikovnice napsal(a):
"...není třeba tělo koncipováno tak, že když to projde horem, musí to pak nějak projít i spodem?"

Jak to myslíš? Znáš polykače - psychiatrické pacoše nebo pitomce ve vězení...? Ti třeba spolykají lžičky, vidličky, všechno možný. A zůstane jim to třeba v žaludku. A nedávno jsem sem do nějaké diskuze dávala ten případ s "Neocube" - s tou magnetickou hračkou, jak dítě polykalo kuličky z ní. Polykalo je v delších časových intervalech. Takže první kulička už byla ve střevě, druhá ve dvanáctníku, třetí v žaludku... A protože mají ohromnou magnetickou sílu, tak se scvakly k sobě. Ovšem scvakly se tak, že stiskly mezi sebe stěnu střeva a žaludku. Dítě zemřelo na peritonitidu a sepsi...
Určitě neplatí, že co projde orálně (tj. co se spolkne), projde i aborálně (tudíž se s prominutím vyse.e).

No jo, máš pravdu Teda ne, polykače neznám, brrr, ani představit si to nechci ale ano, x krát jsem o tom četla.

24.5.2020 17:28
fikovnice

XXX.XXX.134.35

lesnížínka napsal(a):
No jo, máš pravdu Teda ne, polykače neznám, brrr, ani představit si to nechci ale ano, x krát jsem o tom četla.

Já viděla x rentgenů a byla to síla! A s tím Neocube je to nesmírně smutná záležitost!

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.5.2020 17:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
No jo, máš pravdu Teda ne, polykače neznám, brrr, ani představit si to nechci ale ano, x krát jsem o tom četla.

Právě - ono do žaludku je cesta celkem rovná (viz polykači mečů), dál už to může být problém, jak se shodli ostatní.

24.5.2020 17:41
fikovnice

XXX.XXX.134.35

Btw, viděli jste někdo toho regurgitátora v ČS má talent - myslím, že se jmenuje Steve...? Tam je pro mě celkem záhada, jak to všechno dělá.

24.5.2020 22:22
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

fikovnice napsal(a):
Btw, viděli jste někdo toho regurgitátora v ČS má talent - myslím, že se jmenuje Steve...? Tam je pro mě celkem záhada, jak to všechno dělá.

Zásadně se na takovéto nechutnosti nedívám

25.5.2020 19:50
fikovnice

XXX.XXX.134.203

lesnížínka napsal(a):
Zásadně se na takovéto nechutnosti nedívám

Tak to pozor, toto zas až taková nechutnost není. Má to vymakané do nejmenšího detailu a tuším zatím nikdo nepřišel na to, jak to dělá! Jediné, co jsem byla schopna odhalit, je to, že má vyrvané moláry a velmi pravděpodobně rozštěp patra, ale na nuance jeho vystoupení nejsem schopná přijít...
https://www.youtube.com/watch?v=x5WGGddv3uY

Zohan123

5.10.2020 23:00
Zohan123

XXX.XXX.251.180

Dobrý den, máme Westika a snědl nám plastový pozlátko od zakusku? Pejsek má 4,5kg

5.10.2020 23:04
AnnaZ

XXX.XXX.11.109

Zohan123 napsal(a):
Dobrý den, máme Westika a snědl nám plastový pozlátko od zakusku? Pejsek má 4,5kg

4,5 kg? Štěně?
Zkuste dát kyselé zelí. Ať sní. Co nejvíc. A nebo aspoň bramborovou kaši.
Pokud nemůžete na veterinu.
Každopádně na pohotovosti, alespoň telefonické, by vám poradili nejspíš to samé... Kyselé zelí a nebo bramborová kaše.
Hlavně hlídat stolici. A pozor na krev. (pokud bude úplně černá, tak to jsou také známky krvácení)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.10.2020 13:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Tak to pozor, toto zas až taková nechutnost není. Má to vymakané do nejmenšího detailu a tuším zatím nikdo nepřišel na to, jak to dělá! Jediné, co jsem byla schopna odhalit, je to, že má vyrvané moláry a velmi pravděpodobně rozštěp patra, ale na nuance jeho vystoupení nejsem schopná přijít...
https://www.youtube.com/watch?v=x5WGGddv3uY

Mně přijde, že nemá spíš premoláry. A rozštěp patra - s tím se dost blbě žije, ne? Myslím s ohledem na příjem tekutin a potravy. Ale třeba jsou u lidí nějaké vychytávky. Já to znám jenom z veteriny, tam se taková mláďata utrácejí.

6.10.2020 14:15
Fernando

XXX.XXX.105.175

https://m.youtube.com/watch?v=ethCJ4bfJkg

Tady je Steve o rok mladší 😃

Neregistrovaný uživatel

22.2.2022 11:10
Neregistrovaný uživatel

Jdete se poradit ohledně zdravotního problému, prevence nemoci nebo výživy vašeho zvířete? Nově se můžete obrátit rovnou na odborníky v sekci On-line veterinář. Kvalifikovanou odpověď tam dostanete nejpozději během několika hodin. Ať jsou vaši mazlíčci zdraví a spokojení!

Přidejte reakci

Přidat smajlík