Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

ivanahal

1.7.2020 02:06
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Mám 12-ti letou fenu křížence NO a boxer. Asi tak před měsícem a půl mi začala kašlat, nechtěla moc žrát a i štěkání jí moc nešlo, tak jsem zašla za vet. a prý je to psincový kašel, tak jí dal nejdříve tablety Codein, ale po těch byla dost apatická, tak jsem jí je raději přestala dávat. Pak dostala 3 krab. ATB. K tomu se jí dává jitrocelový sirup a Imunnovet, ale toto už bohužel né pravidelně( mám psa u mamky). Sice už baští dobře, štekat taky začala, sice ten štěkot ještě není úplně ono, ale stále má ten kašel, sice už méně, hlavně když se napije, tak si potom většinou odkašle a vyjede s ní taková bílá pěna s vodou, nebo když žere,tak potom si taky odkašle. Přes den kašle jinak prý už málo. Jinak se chová normálně. Ještě jí vet.dělal ultrazvuk a říkal, že srdce vypadá vpořádku, že i to dýchání je normální, že pokud by byla srdcař, že by dýchala jinak. Ještě jí chtějí udělat rengen plich, ale moc jí nechci nechat uspávat a nevím jesli by vydržela ležet i bez uspání (ale asi to budu muset risknout). Chci se zeptat, může psincový kašel trvat tak dlouho? Zlepšení tam sice je, ale není to prostě ještě ono. Nebo jí ještě něco k tomu dávat? Četla jsem, že na psincový kašel je dobrá bazalka. Nemá někdo s tím zkušenost? Děkuji

1.7.2020 10:36
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

ivanahal napsal(a):
Mám 12-ti letou fenu křížence NO a boxer. Asi tak před měsícem a půl mi začala kašlat, nechtěla moc žrát a i štěkání jí moc nešlo, tak jsem zašla za vet. a prý je to psincový kašel, tak jí dal nejdříve tablety Codein, ale po těch byla dost apatická, tak jsem jí je raději přestala dávat. Pak dostala 3 krab. ATB. K tomu se jí dává jitrocelový sirup a Imunnovet, ale toto už bohužel né pravidelně( mám psa u mamky). Sice už baští dobře, štekat taky začala, sice ten štěkot ještě není úplně ono, ale stále má ten kašel, sice už méně, hlavně když se napije, tak si potom většinou odkašle a vyjede s ní taková bílá pěna s vodou, nebo když žere,tak potom si taky odkašle. Přes den kašle jinak prý už málo. Jinak se chová normálně. Ještě jí vet.dělal ultrazvuk a říkal, že srdce vypadá vpořádku, že i to dýchání je normální, že pokud by byla srdcař, že by dýchala jinak. Ještě jí chtějí udělat rengen plich, ale moc jí nechci nechat uspávat a nevím jesli by vydržela ležet i bez uspání (ale asi to budu muset risknout). Chci se zeptat, může psincový kašel trvat tak dlouho? Zlepšení tam sice je, ale není to prostě ještě ono. Nebo jí ještě něco k tomu dávat? Četla jsem, že na psincový kašel je dobrá bazalka. Nemá někdo s tím zkušenost? Děkuji

Jsem bylinkář, takže jen k té bazalce: nevím proč by na to měla být bazalka? Pokud je nějaká bylinka na kašel, je to majoránka. Ale jestli vám to bude pes pít netuším. Nejúčinější je ten jitrocelák, klidně dávejte, dokud nebude dobrá. Někdo myslím psal, že mu psincák také trval dlouho. Nevím proč, mí psi měli po jitroceláku za 3 dny po kašli.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 10:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Jsem bylinkář, takže jen k té bazalce: nevím proč by na to měla být bazalka? Pokud je nějaká bylinka na kašel, je to majoránka. Ale jestli vám to bude pes pít netuším. Nejúčinější je ten jitrocelák, klidně dávejte, dokud nebude dobrá. Někdo myslím psal, že mu psincák také trval dlouho. Nevím proč, mí psi měli po jitroceláku za 3 dny po kašli.

Bylo mně řečeno vetem, že těžší bývá, pokud se k tomu přidruží i bakteriální infekce, to se musí nasadit atb a trvá to několik týdnů. Můj pes měl za 3 dny jen s jitrocelákem taky po kašli. Jinak ta bazalka se vyloženě doporučuje přisypat do krmení, buď čerstvá, nebo sušená.

1.7.2020 11:57
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Bylo mně řečeno vetem, že těžší bývá, pokud se k tomu přidruží i bakteriální infekce, to se musí nasadit atb a trvá to několik týdnů. Můj pes měl za 3 dny jen s jitrocelákem taky po kašli. Jinak ta bazalka se vyloženě doporučuje přisypat do krmení, buď čerstvá, nebo sušená.

To klidně, ale na trávení, ne na kašel. Také občas psu do jídla dám. Jasně, když se psincák rozjede do něčeho nepěkného, to mi je jasné, jen si nejsem jistá, jestli po tom vet vůbec pátral, nebo hned ATB. Po mých zkušenostech, poslední před týdnem, už se fakt nedivím ničemu. A co tak čtu, několik týdnů to pak trvá těm, co dostali ta ATB. Jestli je ale měli dostat, toť otázka.

1.7.2020 14:17
fikovnice

XXX.XXX.55.11

Jsem taky bylinkář, ale spíše z donucení!
Na kašel stran bylinek proběhly i klinické studie s velmi dobrým výsledkem u břečťanu popínavého (Hedera helix). Tedy píšu o humánní medicíně, ale asi léky na kašel (vč. bylin) by se nemusely nijak lišit od zvířecích farmak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 14:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jsem taky bylinkář, ale spíše z donucení!
Na kašel stran bylinek proběhly i klinické studie s velmi dobrým výsledkem u břečťanu popínavého (Hedera helix). Tedy píšu o humánní medicíně, ale asi léky na kašel (vč. bylin) by se nemusely nijak lišit od zvířecích farmak.

No to pro psa nepůjde.. viz složení hedelixu. Oni ani lidé tu kytku nijak moc rádi nemají, ne?

1.7.2020 14:54
fikovnice

XXX.XXX.55.11

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No to pro psa nepůjde.. viz složení hedelixu. Oni ani lidé tu kytku nijak moc rádi nemají, ne?

Neměla jsem na mysli komerční přípravek, ale zda by nešlo rostlinu třeba nadrtit do jídla....? Nevím. Byl to návrh toho, o čem vím, že funguje u lidí. Ale třeba je to pro psy blbost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 15:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Neměla jsem na mysli komerční přípravek, ale zda by nešlo rostlinu třeba nadrtit do jídla....? Nevím. Byl to návrh toho, o čem vím, že funguje u lidí. Ale třeba je to pro psy blbost.

Tohle se mi zdá potenciálně jako poněkud nebezpečná rada nebo nápad. Břečťan může být poměrně dráždivý, bobule jsou jedovaté... No, radši bych s tím moc neexperimentovala.

Já znám na kašel zase diviznu, akorát kvete, tak by se dala nasbírat. Doporučuje se i při astmatu, to se, tuším, květy macerovaly v bílém víně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 16:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Neměla jsem na mysli komerční přípravek, ale zda by nešlo rostlinu třeba nadrtit do jídla....? Nevím. Byl to návrh toho, o čem vím, že funguje u lidí. Ale třeba je to pro psy blbost.

Ten komerční je ale bezpečnější - pro lidi - protože je to přesný extrakt. No a i tak .. Dostanete vyrážku, přijde otok a smrt. Např. Kašlete na to ;-)
Pomůcka: to, co je v přírodě hořké, je hořké z určitého důvodu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 16:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Divizna má divné jméno, to bych taky nejedla
Na kašel je odjakživa cibule s medem, cukrem, zavřít do sklenice, čekat, čekat, vypít.
A psí sádlo.
A to se sem nehodí :-)

1.7.2020 16:25
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Divizna má divné jméno, to bych taky nejedla
Na kašel je odjakživa cibule s medem, cukrem, zavřít do sklenice, čekat, čekat, vypít.
A psí sádlo.
A to se sem nehodí :-)

Psí sádlo není až tak úplně na kašel, ale na astma Divizna na kašel je a ještě asi dalších x bylinek. Jen jsem psala, že tu bazalku někdo prostě popletl a nejspíš s tou majoránkou Psu teda asi nebude nikdo ani nakládat cibuli...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 16:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Psí sádlo není až tak úplně na kašel, ale na astma Divizna na kašel je a ještě asi dalších x bylinek. Jen jsem psala, že tu bazalku někdo prostě popletl a nejspíš s tou majoránkou Psu teda asi nebude nikdo ani nakládat cibuli...

Jestli to nebyla máta :-)

1.7.2020 17:02
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jestli to nebyla máta :-)

Může být, ale neznám nikoho, kdo ji na kašel užívá. Prvotně se máta užívá na žaludek A nevím, jak jsou na tom psi a mojito

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Může být, ale neznám nikoho, kdo ji na kašel užívá. Prvotně se máta užívá na žaludek A nevím, jak jsou na tom psi a mojito

My mátu přimíchávali koním do čajových průduškových směsí - nakoupila jsem vždycky pytlíčky se slézem, plicníkem, lípou, podbělem...

ivanahal

1.7.2020 20:50
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Děkuji všem za odpověď. V úterý jdeme na ten rentgen, mám strach aby tam nenašel něco vážnějšího Může ten psincový kašel tak dlouho trvat? Vím je starší a není to byťák, ale i tak? Někde jsem četla, že lidi dávají i Mucosolvan pro děti. Mám jí to zkus dát? Už začínám být bezradná

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.7.2020 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nedávejte jí Mucosolvan. Jestli je přeléčená 3 krabičkami atb a měsíc a půl kašel neustává, tak to asi nebude psincák. Počkejte na vyšetření rtg, neexperimentujte. Věřím, že se bojíte, ale zkuste se nestresovat. Uvidíte, co a jak veterinář zjistí v úterý, určitě to zvládnete i bez sedace. Zkuste věnovat těch 5 dní čekání tomu, že fenku naučíte nechat se zvednout v náručí na stůl a na povel se položit na bok. Pěkně přes pamlsky a dobré slovo. To se bude při vyšetření hodit.

1.7.2020 22:09
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My mátu přimíchávali koním do čajových průduškových směsí - nakoupila jsem vždycky pytlíčky se slézem, plicníkem, lípou, podbělem...

Tak ty 4, co tam máte vyjmenovány, ty všechny na kašel jsou

1.7.2020 22:30
fikovnice

XXX.XXX.55.16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Divizna má divné jméno, to bych taky nejedla
Na kašel je odjakživa cibule s medem, cukrem, zavřít do sklenice, čekat, čekat, vypít.
A psí sádlo.
A to se sem nehodí :-)

Ale z cibule se slzí - není to také takové varovné - pláč po cibuli?

1.7.2020 22:34
fikovnice

XXX.XXX.55.16

lesnížínka napsal(a):
Může být, ale neznám nikoho, kdo ji na kašel užívá. Prvotně se máta užívá na žaludek A nevím, jak jsou na tom psi a mojito

Souhlasím. Máta se sice v některých knihách doporučuje na dýchací cesty. Ale ona hodně vysušuje. A to může ještě víc dráždit ke kašli. Já třeba mám mátový čaj ráda, ale na kašel bych ji nedávala. Naopak - jak píšeš - na zklidnění zažívání ano.
Jinak - teď nevím, zda je to v tomto vlákně nebo jsem to četla někde jinde - psům se dává na kašel opiát? Mám na mysli kodein (někde zmíněný). I u lidí se už od něj upouští v této indikaci.

1.7.2020 22:35
fikovnice

XXX.XXX.55.16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
My mátu přimíchávali koním do čajových průduškových směsí - nakoupila jsem vždycky pytlíčky se slézem, plicníkem, lípou, podbělem...

Jj, krom plicníku jsme sbíraly s mámou všechny ostatní Vámi zmíněné byliny, a např. podběl na dýchací cesty je opravdu super!

ivanahal

1.7.2020 22:50
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Ano, to jsem psala. Jako první jsme dostali právě kodein, ale po nich byla jak opilá a protože je na zahradě a ke dveřím vedou schody, tak jsem měla strach aby nespadla, už nemá tak dobré klouby. Když jsem to řekla vet.že je nedávám, tak mi na to řekl, že nic jiného na kašel není, ale i tak jsem jí ti už nedala.

1.7.2020 23:52
fikovnice

XXX.XXX.55.7

ivanahal napsal(a):
Ano, to jsem psala. Jako první jsme dostali právě kodein, ale po nich byla jak opilá a protože je na zahradě a ke dveřím vedou schody, tak jsem měla strach aby nespadla, už nemá tak dobré klouby. Když jsem to řekla vet.že je nedávám, tak mi na to řekl, že nic jiného na kašel není, ale i tak jsem jí ti už nedala.

Je možné, že neopiátová antitusika se psům dávat nemohou, to nevím. Ale nedivím se, že byla jako opilá...a ani se nedivím, že jste kodein vysadila...
Jinak je tu někde "moje" vlákno, kde se také řešil psincák našeho vestaje. Zkuste pohledat (pokud Vás to zajímá) - asi to najdete dle toho, která vlákna jsem založila. Nicméně u nás to psincák není... Trvá to už velmi dlouho a pes je momentálně na Euphyllinu s takovým nějakým +- efektem. Dnes, jak mě po delší době zase viděl a jel se mnou na chalupu (dostal záchvat šílené radosti), tak zas sípal a i jeden záchvat kašle vyprodukoval. Mívá to hlavně, když se rozradostní.

1.7.2020 23:54
fikovnice

XXX.XXX.55.7

ivanahal napsal(a):
Ano, to jsem psala. Jako první jsme dostali právě kodein, ale po nich byla jak opilá a protože je na zahradě a ke dveřím vedou schody, tak jsem měla strach aby nespadla, už nemá tak dobré klouby. Když jsem to řekla vet.že je nedávám, tak mi na to řekl, že nic jiného na kašel není, ale i tak jsem jí ti už nedala.

Jo, tak tady to máte v případě zájmu k pročtení:
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3687478/astma-u-psa

1.7.2020 23:55
fikovnice

XXX.XXX.55.7

fikovnice napsal(a):
Je možné, že neopiátová antitusika se psům dávat nemohou, to nevím. Ale nedivím se, že byla jako opilá...a ani se nedivím, že jste kodein vysadila...
Jinak je tu někde "moje" vlákno, kde se také řešil psincák našeho vestaje. Zkuste pohledat (pokud Vás to zajímá) - asi to najdete dle toho, která vlákna jsem založila. Nicméně u nás to psincák není... Trvá to už velmi dlouho a pes je momentálně na Euphyllinu s takovým nějakým +- efektem. Dnes, jak mě po delší době zase viděl a jel se mnou na chalupu (dostal záchvat šílené radosti), tak zas sípal a i jeden záchvat kašle vyprodukoval. Mívá to hlavně, když se rozradostní.

Ještě dodatek - vzhledem k délce trvání obtíží to u našeho psa evidentně psincák není, to jen abych nemátla zadavatelku.

ivanahal

2.7.2020 00:21
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Děkuji, určitě si to přečtu. Dnes jsem jí viděla ( mám jí u mamky na zahradě, takže s ní nejsem každý den, jezdím tam cca 2x týdně ) a přišlo mi, že kašlala o něco více i když ležela v klidu, tak sem tam zakašlala, ale baští dobře a když někdo prošel moc blízko plotu, tak ho i pozdravila V úterý půjdeme na ten rentgen a budeme o něco chytřejší. Jen se obávám, že jí bude muset asi uspat, protože na tom stole bude asi dost vytřepaná a do lehu jí asi nedám vždycky když jsme šli na očkování, tak stála na zemi a nemocná až do teď nebyla. Právě až teď jsme jí jednou zkusili dát na ten stůl a byla bobek z toho úplně mimo. No a z narkózy mám dost strach, ale ten rentgen potřebujeme abychom se hnuli. Možná překvapí.

2.7.2020 06:41
rapotacka11

XXX.XXX.212.30

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Divizna má divné jméno, to bych taky nejedla
Na kašel je odjakživa cibule s medem, cukrem, zavřít do sklenice, čekat, čekat, vypít.
A psí sádlo.
A to se sem nehodí :-)

Psí sádlo?

A nestačilo by vepřové?
Pacientka s rakovinou plic měla
silnou potřebu - chuť na sádlo .
Vepřové ji uspokojilo, ulevilo.

2.7.2020 07:23
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

rapotacka11 napsal(a):
Psí sádlo?

A nestačilo by vepřové?
Pacientka s rakovinou plic měla
silnou potřebu - chuť na sádlo .
Vepřové ji uspokojilo, ulevilo.

Stačilo, ona je to pověra. To se nejí, to se maže na hrudník. Ale mám to jen z doslechu od tchánů. U nás by tohle nikoho nenapadlo A bylo to kdysi, když léky na to ještě neexistovaly.

2.7.2020 07:27
domi.t

XXX.XXX.131.130

lesnížínka napsal(a):
Může být, ale neznám nikoho, kdo ji na kašel užívá. Prvotně se máta užívá na žaludek A nevím, jak jsou na tom psi a mojito

Nefret odkazuje, že ona teda rozhodne mojitom nepohrdne a dopriava si ho každý deň Lebo veď pitný režim treba dodržiavať

2.7.2020 07:35
assil

XXX.XXX.225.195

No psincák může trvat týdny a atb ho nevyléčí, je virového původu, atb se dávají jen aby nevznikly komplikace v plicích. Dává se obvykle jitrocelový a echinaceový sirup pro děti. Kdysi mi to u jednoho psa taky nezabralo a nakonec jsme měli od veta nějaký eukalyptový kapky a vyléčil se až po těch. Chce to taky posilovat imunitu, takže nejlépe něco s vit.C.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2020 07:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

"No psincák může trvat týdny a atb ho nevyléčí, je virového původu"

ach jo.
"Psincak" - zanet na pruduskach - muze byt jak viroveho tak bakterialniho puvodu. Zpusobuje ho cela rada patogenu...Je to jeden nazev pro nemoc, co muze mit ruzne priciny.
To az zase budete remcat na veta, ze dava atb "bezduvodne na viry"

A když trva tydny -neni to uplne normalni a vestinou uz jsou to nasledky - a ty uz muzou byt opravdu jinde nez na pruduskach/plicich.

Je treba dalsi vysetreni - bezte na ten rtg. je to to nejlepsi, co muzete udelat.

btw - natrhat brectan do krmeni ? vazne?

2.7.2020 08:26
janaa

XXX.XXX.247.135

Dávám jitrocelák, cibuli s cukrem a smrkový domácí sirup (ten si dělám a schovávám hlavně pro psy pro případ psincáku). Obecně bylinky jsou super,ale dávají se podle druhu kašle a ostatních symptomů. Břečťan do žrádla bych fakt jako nedoporučovala,jednak by to nežral,jednak jsou i snazší cesty,jak si psa odrovnat
Ale tady bude problém jinde, rtg určitě nutností a od toho se odpíchnout. Držím zadavatelce palce

2.7.2020 15:25
fikovnice

XXX.XXX.55.15

domi.t napsal(a):
Nefret odkazuje, že ona teda rozhodne mojitom nepohrdne a dopriava si ho každý deň Lebo veď pitný režim treba dodržiavať

A není to spíš tak, že mojito si dopřává panička...???

2.7.2020 15:37
fikovnice

XXX.XXX.55.15

Není břečťan jako břečťan!!!

"Břečťan popínavý: Respirační: Oficiální - Droga má velmi důležité místo mezi saponinovými drogami, působí nejen jako expektorans (působení helixinu), ale mimo sekretolytického byl prokázán i spasmolytický efekt. Droga, resp. její výtažky se uplatňují v přípravcích proti černému kašli a při spastických bronchitídách (lékové formy jsou kapky, čípky, tablety i aerosol). Droga se někdy také kombinuje do expektoračních čajovin (spolu např. s listem podbělu, natí plicníku, plodem anýzu, plodem fenyklu a s kořenem lékořice, příp. s dalšími)."

A btw, dámy, čím si nejsem jistá, tak NIKDY nepíšu nic ve smyslu, že je to 100% účinné a že to mají daní jedinci určitě dát psovi! Psala jsem to, co o té rostlině vím, ale s dodatkem, že "pro psy je to možná blbost".

ivanahal

2.7.2020 15:43
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Já vím, že rtg musíme udělat, jen mě zajímalo, jestli ten psincový kašel může vůbec trvat tak dlouho (12.7. to budou 2.měs.)? Už jsem se několikrát dočetla, že může trvat několik týdnů, ale kolik? Nebo nějaké zkušenosti s tak dlouho trvajícím kašlem. Vím, že diagnózu budu vědět až v to úterý, ale pořád musím do toho šťárat. A ještě jsem se chtěla zeptat na zkušenosti s tou narkózou v tomto věku psa? Nikdy jí neměla, tak nevím co mám očekávat? děkuji

2.7.2020 15:46
GAELLE

XXX.XXX.55.67

kolik psovi je let? náš byl uspaný pro vytržení zubů, bylo mu 13.
Vše bez problémů. psa vám musí předat chodícího a při vědomí.
Rentgen jsme dělali bez narkozy, pes ležel na boku, jen jsem ho přidržela.
Ale tam šlo o žaludek a střeva...............

2.7.2020 15:47
fikovnice

XXX.XXX.55.15

ivanahal napsal(a):
Já vím, že rtg musíme udělat, jen mě zajímalo, jestli ten psincový kašel může vůbec trvat tak dlouho (12.7. to budou 2.měs.)? Už jsem se několikrát dočetla, že může trvat několik týdnů, ale kolik? Nebo nějaké zkušenosti s tak dlouho trvajícím kašlem. Vím, že diagnózu budu vědět až v to úterý, ale pořád musím do toho šťárat. A ještě jsem se chtěla zeptat na zkušenosti s tou narkózou v tomto věku psa? Nikdy jí neměla, tak nevím co mám očekávat? děkuji

A myslíte, že byste ji fakt neudržela? S námi na VFU o narkóze při RTG vůbec nediskutovali. Obdrželi jsme vesty a psa jsme drželi dva. Ale netuším, co je větší zátěž, mám na mysli, že náš pes z toho všeho byl dost vystresovaný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2020 16:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

ivanahal napsal(a):
Já vím, že rtg musíme udělat, jen mě zajímalo, jestli ten psincový kašel může vůbec trvat tak dlouho (12.7. to budou 2.měs.)? Už jsem se několikrát dočetla, že může trvat několik týdnů, ale kolik? Nebo nějaké zkušenosti s tak dlouho trvajícím kašlem. Vím, že diagnózu budu vědět až v to úterý, ale pořád musím do toho šťárat. A ještě jsem se chtěla zeptat na zkušenosti s tou narkózou v tomto věku psa? Nikdy jí neměla, tak nevím co mám očekávat? děkuji

Nedostane narkozu, ale sedaci
A je to lepsi nez se psem "bojovat".
Pak se muze stat, ze ho nevysetri poradne a neco prehlednou. A jeste z toho bude pes spatny.
Pred sedaci mu nechte samo udelat vysetreni krve.

Zazila jsem dlouhodobe problemy po nedolecenem psincaku, ale tam uz to nebylo o kasli - pes uz davno nekaslal a presto mel nasledky.

Jinak bezne je tak max 14 dni pri tezkem prubehu a nedodrzovami klidu

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2020 16:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Není břečťan jako břečťan!!!

"Břečťan popínavý: Respirační: Oficiální - Droga má velmi důležité místo mezi saponinovými drogami, působí nejen jako expektorans (působení helixinu), ale mimo sekretolytického byl prokázán i spasmolytický efekt. Droga, resp. její výtažky se uplatňují v přípravcích proti černému kašli a při spastických bronchitídách (lékové formy jsou kapky, čípky, tablety i aerosol). Droga se někdy také kombinuje do expektoračních čajovin (spolu např. s listem podbělu, natí plicníku, plodem anýzu, plodem fenyklu a s kořenem lékořice, příp. s dalšími)."

A btw, dámy, čím si nejsem jistá, tak NIKDY nepíšu nic ve smyslu, že je to 100% účinné a že to mají daní jedinci určitě dát psovi! Psala jsem to, co o té rostlině vím, ale s dodatkem, že "pro psy je to možná blbost".

"Psala jsem to, co o té rostlině vím, ale s dodatkem, že "pro psy je to možná blbost". "


Je to urcite blbost.

ivanahal

2.7.2020 19:05
ivanahal

XXX.XXX.193.180

V květnu jí bylo 12 let. Mám to domluvené tak, že nejdříve jí zkusíme držet a kdyby to nešlo, tak by jí uspal. Prý jí dají injekci a až to udělají, tak jí píchnou další na probuzení ( měla by být vzhůru do 5 min.) a pak bude mít ještě kapačku s nějakou vodou, aby to šlo z ní rychle pryč.

2.7.2020 19:07
fikovnice

XXX.XXX.55.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Psala jsem to, co o té rostlině vím, ale s dodatkem, že "pro psy je to možná blbost". "


Je to urcite blbost.

OK, tak je to blbost. Já nemám problém přiznat, že jsem něco napsala chybně... S čím mám určitý problém, tak to je to, že mám pocit, že se zde množí reakce, které mají druhého nějak shodit, nevhodně zkritizovat, apod.! Já vím, jsme tu téměř samé ženské , takže takový větší dvorek, ale myslím, že i kritiku lze napsat nějak slušně. A teď ani tak nejde o "můj" blbej břečťan, myslím to všeobecně, je to skoro v každém vláknu.
Nevhodná kritika ať klidně slouží k potírání trollů!

ivanahal

2.7.2020 19:35
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Ona je hrozně hodná, ale na stole byla jen jednou ( a to byla z toho dost nervózní a vyplašená), kdyby se to dělalo na zemi ( vím, že to nejde) tak bych jí asi udržela. No uvidíme, hlavně ať to všechno dobře dopadne.

2.7.2020 19:36
fikovnice

XXX.XXX.55.10

ivanahal napsal(a):
Ona je hrozně hodná, ale na stole byla jen jednou ( a to byla z toho dost nervózní a vyplašená), kdyby se to dělalo na zemi ( vím, že to nejde) tak bych jí asi udržela. No uvidíme, hlavně ať to všechno dobře dopadne.

Nebojte, budem držet všechny tlapky a že jich tu je!

ivanahal

2.7.2020 20:19
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Je děkuji jste moc hodná. Dám pak určitě vědět. Děkuji

2.7.2020 20:28
GAELLE

XXX.XXX.55.67

ivanahal napsal(a):
Ona je hrozně hodná, ale na stole byla jen jednou ( a to byla z toho dost nervózní a vyplašená), kdyby se to dělalo na zemi ( vím, že to nejde) tak bych jí asi udržela. No uvidíme, hlavně ať to všechno dobře dopadne.

určitě to zvládnete. držím pěsti
třeba uspání nebude ani potřeba. buďte v klidu vy bude i pes

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2020 21:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Máte psa odčerveného? odčervujete pravidelně? co třeba plicní červivost-plicnivky?

ivanahal

2.7.2020 22:04
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Verun ta plicní červivost se prosím Vás projevuje jak? Četla jsem teď článek, že to můžou přenášet slimáci. Máme jich na zahradě dost. Nikdy jsme je neměli ( nebo jsem na ně aspoň nenarazila) ale letos nám lezl i po okně (kousek od jejich misek ). Teď jste mi dala brouka do hlavy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.7.2020 22:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

ivanahal napsal(a):
Verun ta plicní červivost se prosím Vás projevuje jak? Četla jsem teď článek, že to můžou přenášet slimáci. Máme jich na zahradě dost. Nikdy jsme je neměli ( nebo jsem na ně aspoň nenarazila) ale letos nám lezl i po okně (kousek od jejich misek ). Teď jste mi dala brouka do hlavy.

Samozřejmě, že všechno je možné. Ale, když se řeknou plicnivky, tak se mi vybaví hlavně přežvýkavci (domácí i divocí), u masožravců bych je na prvním místě nehledala.

3.7.2020 08:10
domi.t

XXX.XXX.131.130

fikovnice napsal(a):
A není to spíš tak, že mojito si dopřává panička...???

Panička by si mojito rozhodne dopriala,len to by jej musela levica nechať aspoň trocha mäty

3.7.2020 17:27
fikovnice

XXX.XXX.134.131

domi.t napsal(a):
Panička by si mojito rozhodne dopriala,len to by jej musela levica nechať aspoň trocha mäty


Potvůrka vyžírá mátu? Mně třeba máta také hodně chutná, ale je celkem aromatická, tak bych čekala, že pesanům to bude vadit.

ivanahal

8.7.2020 13:00
ivanahal

XXX.XXX.193.180

Tak jsem včera byla na tom RTG plic a v první řadě musím svého hafana moc pochválit, protože to zvládla bez narkózy, ležela úplně ukázkově RTG plic dopadl dobře, srdíčko má v pořádku, na plících taky nic nenašel a kolaps průdušnice taky vyloučil. Zkusil jí podráždit průdušnici a hned začala strašně kašlat, takže to vypadá na ten psincový kašel, jen se ho nemůžeme nějak zbavit. Koupila jsem jí betaglukan, dávám jí ještě imunovet a jitrocelový sirup, ale bohužel ne pravidelně, mám jí u mamky na zahradě, takže s tím je trochu problém. Nemáte ještě nějaké rady, jak bych jí mohla pomoct, nebo zlepšit imunitu? děkuji

8.7.2020 16:10
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

K výsledku gratuluju, už jsem se bála něčeho horšího. Tak super jen blbý psincák je ta lepší varianta. Kvalitní stravou, především. Čím krmíte?

30.9.2020 19:08
Andrýsek3

XXX.XXX.25.28

Tak nás to taky poprvé potkalo. Teda diagnózu jsem si určila sama, ale dle příznaků je to řekla bych jasné. Celkem mě to v noci vyděsilo, už jsem mu prohledávala tlamu, zda něco nevdechnul. Za celých 5 let ho neměl. Zatím léčím teplem, klidem a jitrocelovým sirupem, chci koupit enterozoo gel (ve zverimexu?). Ještě nějaká babská rada?

30.9.2020 20:00
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

entero je myslím zbytečný, je to střevní desínfekce, tedy trávícího traktu na dýchací ústrojí nemá vliv...alespoň co si pamatuju.

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.9.2020 20:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

poprvé za více než čtvrtstoletí jsem se s psincákem potkala letos na jaře. Párkrát psík typicky zakašlal - nasadili jsme jitricelák, vitamín C, omezili procházky - a po třech dnech se zdál zcela bez potíží. Po týdnu přišel z procházky - zalezl na pelech a začal se klepat jak ratlík... horečka, na veterině v tu chvíli bez jasného nálezu - dostal jen léky na horečku... a druhý den už byl poslechově špatný (navíc se tvářil nemocně- nežral) - a byly z toho ATB na skoro tři týdny...

_Fifinka

30.9.2020 20:45
_Fifinka

XXX.XXX.110.35

Andrýsek3 napsal(a):
Tak nás to taky poprvé potkalo. Teda diagnózu jsem si určila sama, ale dle příznaků je to řekla bych jasné. Celkem mě to v noci vyděsilo, už jsem mu prohledávala tlamu, zda něco nevdechnul. Za celých 5 let ho neměl. Zatím léčím teplem, klidem a jitrocelovým sirupem, chci koupit enterozoo gel (ve zverimexu?). Ještě nějaká babská rada?

Uvařit vývar (dělám z kuřecího se zeleninou, domácí nudle a bobkový list + nové koření), podávám vlažný. Samozřejmě klidový režim. Psovi jsem takto už třikrát mírnou formu zažehnala.

30.9.2020 20:57
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

_Fifinka napsal(a):
Uvařit vývar (dělám z kuřecího se zeleninou, domácí nudle a bobkový list + nové koření), podávám vlažný. Samozřejmě klidový režim. Psovi jsem takto už třikrát mírnou formu zažehnala.

Pukud psu nevadí majoránka(můj ji nějak nerad) tak bych špetku dala místo nového koření, neb majoránka je přímo proti kašli u lidí, snad tedy i u psů

1.10.2020 06:38
Andrýsek3

XXX.XXX.25.28

lesnížínka napsal(a):
entero je myslím zbytečný, je to střevní desínfekce, tedy trávícího traktu na dýchací ústrojí nemá vliv...alespoň co si pamatuju.

Máte pravdu, já to našla na nějaké stránce, ale špatně jsem se podívala. Tak ten nee. 😄
Na vývar se chystám dnes, zase celou noc nespal kvůli tomu.

1.10.2020 07:02
janaa

XXX.XXX.174.107

Kromě jitroceláku si dělám na jaře speciálně na psí kašel smrkový sirup. No a druhá varianta je cibulový sirup,ten mi taky vždy zabral - nakrájet cibuli a vrstvit do sklenice a prosypávat cukrem. A samozřejmě ani céčkem se nic nezkazí. Ale stejně nejdůležitější je teplo a klid

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.10.2020 07:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Andrysku, vy máte tuším kardiaka. Nebylo by lepší ten psincák nechat potvrdit vetem? Jestli je to opravdu kašel, nebo nedej bože srdce?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.10.2020 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

My jsme si přivezli psincák z výstavy v Brně na začátku září, teda pes, ale postupně to chytly i všechny feny, akorát to neměly tak těžký. První noc jsme nikdo nespali, pes pořád vykašlával hleny, všude byly chuchvalce, ve dvě v noci jsem musela umýt celý patro. Nasadili jsme jitrocelák, céčko, kuřecí vývar, betaglukan, echinaceový sirup, ven se chodilo jen čůrat. I tak to trvalo cca týden, ale noci už byly klidnější. Přemejšlím, že psa nechám naočkovat, loni touhle dobou ho měl taky, to jsme si ho zase přivezli ze zkoušek.

25.7.2021 23:17
lenocka

XXX.XXX.45.105

Obnovuji starší téma, protože je možné, že jsme si z tábora přivezli kromě zážitků i psincák :(
Prozatím mám jitrocelový sirup, echinaceu a vitC.

Nikde jsem ovšem nenašla JAK DLOUHO PO ODEZNĚNÍ KAŠLE JE PES JEŠTĚ INFEKČNÍ? Tušíte? Běžně se vídáme se psímy kamarády a vážně to nechci poslat dál. Vetce samozřejmě volat budu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.7.2021 16:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

lenocka napsal(a):
Obnovuji starší téma, protože je možné, že jsme si z tábora přivezli kromě zážitků i psincák :(
Prozatím mám jitrocelový sirup, echinaceu a vitC.

Nikde jsem ovšem nenašla JAK DLOUHO PO ODEZNĚNÍ KAŠLE JE PES JEŠTĚ INFEKČNÍ? Tušíte? Běžně se vídáme se psímy kamarády a vážně to nechci poslat dál. Vetce samozřejmě volat budu.

My jsme si tím teď taky prošli, premiéra. Týden pekla, kdy chrchlal v podstatě zásadně pouze doma a noční záchvaty byly luxusní. Akorát máme ještě VET-P-IM na imunitu, dostali jsme na veterině. A do jídla dostává bazalku jako přírodní antibiotikum. Říká se, že jak pes přestane kašlat, tak už by být infekční neměl. Ale nejsem vet, zítra budu volat kvůli přeočkování, tak se zeptám.

26.7.2021 16:44
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Někde jsem četla 10-14dní od prvních příznaků, tak jsme to dodržovali a chodili kanálama, aby jsme nikoho nenakazili.

26.7.2021 18:10
lenocka

XXX.XXX.45.105

Dneska jsem volala vetce, podle ní když pes už nekašle, tak už infekční není. Prozatím máme my (2 den) i druhý pes (4 den) velmi lehký průběh, tak doufám, že to tak vydrží…

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2021 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

oni jsou infekcni pred vypuknutim priznaku, bohuzel...

27.7.2021 12:42
lenocka

XXX.XXX.45.105

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
oni jsou infekcni pred vypuknutim priznaku, bohuzel...

No, s tím už nic nenadělám. Teď je pro mě zásadní, abych to nešířila dál a zároveň nedržela fenu v izolaci déle, než je potřeba :/

3.5.2023 20:51
Fel

XXX.XXX.192.35

Dobrý den, dovolím si obnovit diskuzi ohledně psincového kašle. Máme zamluvené štěňátko v chs (štěňátka mají 14 dní) a bohužel chytla kašel. Dostávají antibiotika. Někde jsem četla, že psincový kašel může vážně poškodit srdce. Jaký je Váš názor, případně lze to srdíčko zjistit nějakým vyšetřením? Mám na mysli, zda ho ten kašel nepoškodil?
Předem děkuji za rady.

Přidejte reakci

Přidat smajlík