Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
27.10.2020 12:58
LiEm

XXX.XXX.232.94

Zdravím!

Prosím o radu jsem psí začátečník a přesto, že mám, myslím si, hodně načteno a nakoukáno, nevím jak se mám v této situaci zachovat. Prošla jsem všechny diskuze na ifauně a i spoustu článků na internetu, ale nic se netýká přímo mého problému, tak žádám radu zkušenějších.

Mám doma právě týden štěně italského vodního psa. Už se otrkal, všechno tak nějak zatím řekla bych v "normálu", ale když vařím, tak děsně štěká. Chápu, že mu to voní nebo že chce abych mu zrovna dala nažrat, nebo že si prostě možná jen vynucuje pozornost. Ale nechci mu ji dávat, když zrovna štěká, aby to nebral jako odměnu (ani žrádlo, ani pozornost) a navíc ne vždy když člověk vaří má čas na zbyt..

Jelikož mu jsou dva měsíce neumíme ještě žádné povely, takže štěkot nemám čím přerušit.

Chci to odbourat už na začátku, aby se to nezhoršovalo v budoucnu, ale projela jsem opravdu všechny diskuze a někdo radí vzít za krkem a "vyprášit mu kožich", další radí přes povely, jiní zase vyloučit ze smečky (jenže to v mé jedna jedničce moc nejde), další zas naučit štěkat na povel, ale ve dvou měsících, když si na sebe zatím lehce zvykáme, si neumím představit, jak budu hned na začátku učit povel štěkni, když ještě neumí ani pořádně na jméno.

Když jídlo dodělám, naservíruji a sednu k jídlu, tak se zklidní a lehne si někde poblíž mě, třeba pod nohy a leží.

Nikdy nedostal v kuchyni nic z ruky a hlídám si, aby mi nic nepadalo.

Nemáte někdo nějaký tip jak na něj? Já už vážně nevím, co mu šibe...

DĚKUJU

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.10.2020 17:33

Tip jak na něj?
Nechci, aby štěně, které mám týden doma, při vaření štěkalo. Neumí prý žádné povely? Ideální čas začít štěně vychovávat a učit, protože v kuchyni se asi bude vyskytovat stále. Spojit příjemné s užitečným, utužit vztah, vždyť na to vše máte teď jedinečnou příležitost. A naučit ho, co tedy má dělat, když nemá štěkat.