Taky vám žerou kořínky?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.12.2020 19:51
Terven

XXX.XXX.110.191

Pěkný večer, vždycky zhruba touhle dobou moje psy přepadne posedlost čímsi, co dolujou z trávníků - pravděpodobně jde o kořínky. Trávníky ve městě jsou pro ně zdrojem neskonalého labůža, hlavně některé a častěji ve svahu.
Moje první reakce zpočátku byla úlek, že žerou něco pohozenýho v trávě, když jsem přišla blíž, nic jsem neviděla, jen usilovně z trávníku cosi vykusovaly. Dělávala to i předchozí fena, ale ne tolik.
Kolegyně z práce má psů hodně a přiznala, že touhle dobou taky cosi takovýho provozujou.
Strašně by mě zajímalo, co tak úžasnýho skýtá trávník ve městě- dělají vám to taky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 19:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Netuším...
Můj pes žere cosi neviditelnýho ze spadanýho listí. Mohly by to být zaječí/srnčí bobky, ale ne všude to dává smysl. Tak nevím. Vždycky ho od toho ženu, ale prý bych se na to měla vybodnout a nechat ho se v klidu nažrat.

1.12.2020 19:59
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Netuším...
Můj pes žere cosi neviditelnýho ze spadanýho listí. Mohly by to být zaječí/srnčí bobky, ale ne všude to dává smysl. Tak nevím. Vždycky ho od toho ženu, ale prý bych se na to měla vybodnout a nechat ho se v klidu nažrat.

Zaječí, králičí bobky moje feny žerou. Ale ty se vyskytujou jaksi celoročně. Tohle je třeba vykusovat z trávy, vypadá to, že jim to dá trochu práce.
Ve spadaným listí se to cosi vyskytuje taky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 20:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Zaječí, králičí bobky moje feny žerou. Ale ty se vyskytujou jaksi celoročně. Tohle je třeba vykusovat z trávy, vypadá to, že jim to dá trochu práce.
Ve spadaným listí se to cosi vyskytuje taky.

A prdí vám po tom taky tak hrozně jako ta naše obluda?

1.12.2020 20:10
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A prdí vám po tom taky tak hrozně jako ta naše obluda?

To ne...ale ony jsou relativně mladý, tohle prý se zhoršuje s věkem

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 20:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Někteří psi jsou labužníci a ví, čím si před nadcházejícím sněhem a zimou obohatit a vylepšit jídelníček. Znám psy, kteří jsou pestře krmeni přirozenou stravou, nemají zdravotní problémy, ale i tak si v tuto dobu vyhrabou spodní část jitrocelu, ukousnou mrazem přešlou horní růžici od pampeliškového drnu. Zda se tyto rostliny vyskytují i ve městském parku, netuším.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 20:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Někteří psi jsou labužníci a ví, čím si před nadcházejícím sněhem a zimou obohatit a vylepšit jídelníček. Znám psy, kteří jsou pestře krmeni přirozenou stravou, nemají zdravotní problémy, ale i tak si v tuto dobu vyhrabou spodní část jitrocelu, ukousnou mrazem přešlou horní růžici od pampeliškového drnu. Zda se tyto rostliny vyskytují i ve městském parku, netuším.

Zní to velmi velebně, ale z něčeho tak důmyslnýho se mi nechce našeho psa podezírat...

1.12.2020 20:18
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Někteří psi jsou labužníci a ví, čím si před nadcházejícím sněhem a zimou obohatit a vylepšit jídelníček. Znám psy, kteří jsou pestře krmeni přirozenou stravou, nemají zdravotní problémy, ale i tak si v tuto dobu vyhrabou spodní část jitrocelu, ukousnou mrazem přešlou horní růžici od pampeliškového drnu. Zda se tyto rostliny vyskytují i ve městském parku, netuším.

Rozhodně vyskytujou...i mnohé jiné
A pestře krmené přirozenou stravou, to ony jsou

1.12.2020 20:20
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Někteří psi jsou labužníci a ví, čím si před nadcházejícím sněhem a zimou obohatit a vylepšit jídelníček. Znám psy, kteří jsou pestře krmeni přirozenou stravou, nemají zdravotní problémy, ale i tak si v tuto dobu vyhrabou spodní část jitrocelu, ukousnou mrazem přešlou horní růžici od pampeliškového drnu. Zda se tyto rostliny vyskytují i ve městském parku, netuším.

Tak zřejmě je fakt, že rostliny touhle dobou stahujou to nejlepší pod zem ...

1.12.2020 20:50
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ne, vůbec. Pokud něco blbě v trávení tak hledá pýr. A jelikož mám místa v kytkách, kde se mi nedaří vylikvidovat, spolehlivě ho najde. Jen už mu tak nejde ho mezi těma suchýma kytkama vybírat a na podzim se snažil ožírat i kosatce v domnění, že i to je pýr(roste mezi nima) Takže když tam zamíří, trhám mu stébla sama a cpu mu to do huby, ať nežere co nemá. A jsme spokojení oba.
Ještě dodám, že pokud by vyžíraly kořeny pýru...těma se léčí ledviny...

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 21:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Pěkný večer, vždycky zhruba touhle dobou moje psy přepadne posedlost čímsi, co dolujou z trávníků - pravděpodobně jde o kořínky. Trávníky ve městě jsou pro ně zdrojem neskonalého labůža, hlavně některé a častěji ve svahu.
Moje první reakce zpočátku byla úlek, že žerou něco pohozenýho v trávě, když jsem přišla blíž, nic jsem neviděla, jen usilovně z trávníku cosi vykusovaly. Dělávala to i předchozí fena, ale ne tolik.
Kolegyně z práce má psů hodně a přiznala, že touhle dobou taky cosi takovýho provozujou.
Strašně by mě zajímalo, co tak úžasnýho skýtá trávník ve městě- dělají vám to taky?

Kořínky bývají nasládlé, moji psi to taky dělají, díky tomu vím, že vrba u rybníka má jemné kořínky červené

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 21:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kořínky bývají nasládlé, moji psi to taky dělají, díky tomu vím, že vrba u rybníka má jemné kořínky červené

Jé, Vy máte psa, dokonce psy? A jaké plemeno věk a tak? Já myslela, že sem chodíte jen reptat :-)
Kořínky budou asi chuťově fakt dobré, a jo, psi mají sladké rádi (můj jo, všecko sladké mi sežere).. megí to nejí, ale viděla jsem dva psy tady na návsi, pod 10 kg psi,
možná to má souvislost :-)

1.12.2020 22:34
Ebi

XXX.XXX.104.139

všichni mí jezevčíci žerou kořínky také, nejraději mají kdyxž je půda jílovitá, jsou někdy jak posedlí, tak nevím..

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.12.2020 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

No jo, no, já toho mám, ale mám i psy...šokující, co?
Nicméně nad reptání žádný koníček či láska není....

2.12.2020 07:42
ainu

XXX.XXX.249.148

Jo, podle mne je to prirozene pro psy, doplnuji si tim sem tam neco ve strave (zkusim pohledat zdroje, co presne, nestudovala jsem to nikdy). Muj pes si v lesiku sem tam prilepsi, ted na Sumave se taky necim dobrym nadlabnul (exkrementy nezere, ani se v nich nevali). Dobre on :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 08:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ne, kořínky nežerou. Žádný ze psů nežral. Když hrabat v trávníku, tak proto, aby chytili krtka. To se podařilo předchozí kavkazance jen jednou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 08:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

U nás se kořínky taky nežerou. A proč taky, když je všude plno koňskýho trusu a myší.

2.12.2020 10:43
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
U nás se kořínky taky nežerou. A proč taky, když je všude plno koňskýho trusu a myší.

Koňskej trus i myši si dají taky
Ty kořínky práveže frčí jenom v tomhle ročním období, kdy se trávníky jakoby obnaží- buď je k tomu lepší přístup, ale spíš bych řekla, že si ty rostliny stahujou do kořínků výživný látky a možná i cukry a psům víc chutnají.
Teď mě napadla geniální myšlenka - u koní (zejména některých) je nebezpečná přemrzlá tráva, může způsobit laminitidu, protože obsahuje hodně fruktanů, je sladká.
Je pravda, že v mrazivých ránech jako bylo to dnešní po tom feny šílí úplně nejvíc

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

My jim vystavujeme tak složitý barevný vědecký jídelníček,
a oni si chodí na pastvu.
Možná bych mohla zachránit oplatku Vesna, když megí natrhám kořínky, ale nevím, nejí ani mrkev. Trávu jo, tu u vody, u bažiny. Anebo když stojíme, s někým mluvím na její vkus moc dlouho, tak začne okusovat trávu,
aby to vypadalo, že jí nedávám najíst.
A ten člověk vždy řekne - asi bude pršet.
No tak určitě, u nás prší 12 z 12.
A když pes jí kořínky, tak bude sněžit, to je zas moje geniální teorie.

2.12.2020 10:55
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Terven napsal(a):
Koňskej trus i myši si dají taky
Ty kořínky práveže frčí jenom v tomhle ročním období, kdy se trávníky jakoby obnaží- buď je k tomu lepší přístup, ale spíš bych řekla, že si ty rostliny stahujou do kořínků výživný látky a možná i cukry a psům víc chutnají.
Teď mě napadla geniální myšlenka - u koní (zejména některých) je nebezpečná přemrzlá tráva, může způsobit laminitidu, protože obsahuje hodně fruktanů, je sladká.
Je pravda, že v mrazivých ránech jako bylo to dnešní po tom feny šílí úplně nejvíc

A ty koně co se pasou...těm se to s tou přemrzlou trávou vysvětluje jak?

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 11:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
A ty koně co se pasou...těm se to s tou přemrzlou trávou vysvětluje jak?

Zabrání se pasení

2.12.2020 11:09
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zabrání se pasení

Ale jsou koně, co se pasou celoročně, já je mám za barákem. To asi sotva
Všichni znáte jen ty koně zavřené ve stájích, co se vyvedou na projížďku a zase čučí ve stáji? To mi hraničí se stejným týráním, jako pes v kotci Vůbec mi to nepřijde normální...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 11:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ale jsou koně, co se pasou celoročně, já je mám za barákem. To asi sotva
Všichni znáte jen ty koně zavřené ve stájích, co se vyvedou na projížďku a zase čučí ve stáji? To mi hraničí se stejným týráním, jako pes v kotci Vůbec mi to nepřijde normální...

No ono to totiž většině koní problémy nedělá. Ale jsou predisponovaní koně, kteří se prostě v těchto případech preventivně stahují (pokud majitel není ignorant), např. do hliněného výběhu bez trávy nebo do boxu.

(ale to spíš patří do koňské diskuze)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 11:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kravám to nevadí? U nás jsou oproti jiným rokům stále na pastvině.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kravám to nevadí? U nás jsou oproti jiným rokům stále na pastvině.

Krávy mají diametrálně odlišné trávení oproti koním.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 11:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Krávy mají diametrálně odlišné trávení oproti koním.

Jj, já vím, složený žaludek, takže asi jim nic moc nevadí.

2.12.2020 11:37
marushka

XXX.XXX.41.2

Žerou něco z hlíny celoročně. Vždycky si odhrabou mech v lese a pak něco vykusujou. Všichni moji psi, co jsem kdy měla to tak dělali. Ale mám pocit, že to vždycky štěňata odkoukají od dospělých...

2.12.2020 12:02
Terven

XXX.XXX.110.191

lesnížínka napsal(a):
Ale jsou koně, co se pasou celoročně, já je mám za barákem. To asi sotva
Všichni znáte jen ty koně zavřené ve stájích, co se vyvedou na projížďku a zase čučí ve stáji? To mi hraničí se stejným týráním, jako pes v kotci Vůbec mi to nepřijde normální...

Je spousta koní, kteří se mohou pást až k prasknutí a nic jim to neudělá. A pak jsou koně - zejména primitivnější plemena - pro které je bohatá a trvalá pastva nebezpečná. Ačkoliv se to může zdát někomu nepochopitelné, ona nádherná zelená tráva nonstop pro koně přirozená není. Primitivní koně nežili na zelených loukách, ale spíš v horách nebo nehostinných stepích, aby se nažrali, museli toho dost nachodit, nežrali po plné hubě, spásali úplně jiné rostliny než jsou obvyklé na dnešních pastvinách.
Primitivní plemena koní (fjordi, huculové, různí pony aj.) mívají na bohaté celoroční pastvě metabolické problémy, jsou obézní, mají inzulinovou rezistenci a hlavně sklony ke schvácení kopyt, což opravdu není legrace, kůň může doživotně zchromnout a je to extrémně bolestivá záležitost. Je nutno to řešit úpravou managementu, fjord se obvykle nemůže pást na stejné louce po stejnou dobu s plnokrevníky. Je třeba dávat bacha na obsah fruktanů v trávě - nebezpečná je z tohohle hlediska první jarní tráva, hodně nakrátko spasená tráva, přemrzlá tráva, tráva ve dnech, kdy je ráno mrazivo a přes den krásně slunečno...pro některé koně je nutností výběh prakticky bez trávy a jako objem pouze seno a to ještě ne po plné hubě. Někdo to řeší pastevními náhubky...
Laici většinou nechápou a ty koně litujou, ale je třeba si uvědomit, na co jsou ti koně naprogramovaní a jak žili jejich předci.
Konec koňského OT.

2.12.2020 12:07
domi.t

XXX.XXX.131.130

Nefret je labužníčka cez skalné ruže A všetky bylinky-medovka,mäta...V lese nepohrdne ničím,ved chudinka aj vyzerá,že ju týrame hladom

2.12.2020 12:19
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Terven napsal(a):
Je spousta koní, kteří se mohou pást až k prasknutí a nic jim to neudělá. A pak jsou koně - zejména primitivnější plemena - pro které je bohatá a trvalá pastva nebezpečná. Ačkoliv se to může zdát někomu nepochopitelné, ona nádherná zelená tráva nonstop pro koně přirozená není. Primitivní koně nežili na zelených loukách, ale spíš v horách nebo nehostinných stepích, aby se nažrali, museli toho dost nachodit, nežrali po plné hubě, spásali úplně jiné rostliny než jsou obvyklé na dnešních pastvinách.
Primitivní plemena koní (fjordi, huculové, různí pony aj.) mívají na bohaté celoroční pastvě metabolické problémy, jsou obézní, mají inzulinovou rezistenci a hlavně sklony ke schvácení kopyt, což opravdu není legrace, kůň může doživotně zchromnout a je to extrémně bolestivá záležitost. Je nutno to řešit úpravou managementu, fjord se obvykle nemůže pást na stejné louce po stejnou dobu s plnokrevníky. Je třeba dávat bacha na obsah fruktanů v trávě - nebezpečná je z tohohle hlediska první jarní tráva, hodně nakrátko spasená tráva, přemrzlá tráva, tráva ve dnech, kdy je ráno mrazivo a přes den krásně slunečno...pro některé koně je nutností výběh prakticky bez trávy a jako objem pouze seno a to ještě ne po plné hubě. Někdo to řeší pastevními náhubky...
Laici většinou nechápou a ty koně litujou, ale je třeba si uvědomit, na co jsou ti koně naprogramovaní a jak žili jejich předci.
Konec koňského OT.

Tak já se v koních vyznám pramálo, snad nějakého hucula bych poznala Ti naši místní, jsou ,,normální" koně, buďto jezdečtí na důchod, nebo mlaďoši, co si teprve někdo na ježdění koupí.

2.12.2020 13:32
GAELLE

XXX.XXX.66.235

domi.t napsal(a):
Nefret je labužníčka cez skalné ruže A všetky bylinky-medovka,mäta...V lese nepohrdne ničím,ved chudinka aj vyzerá,že ju týrame hladom

co je skalná ruža? šípek?

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 13:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
co je skalná ruža? šípek?

Hodně v kosmetice, šípek to není.
https://slozenikosmetiky.bioneeds.cz/cistus-ladaniferus/

2.12.2020 13:38
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hodně v kosmetice, šípek to není.
https://slozenikosmetiky.bioneeds.cz/cistus-ladaniferus/

Díky to vůbec neznám...

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kořínky ne , ale spadané listí- nejraději dubové, jen tak z ničeho nic čapne list a přežmoulá a polkne, musí to děsně drhnou, občas u toho chrchlá, ale dělá to furt....

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kořínky ne , ale spadané listí- nejraději dubové, jen tak z ničeho nic čapne list a přežmoulá a polkne, musí to děsně drhnou, občas u toho chrchlá, ale dělá to furt....

U nás jede javor. Buď si nosí list v tlamě místo balonku celou procházku nebo chroupe jeden za druhým. V trávě hledá popadané ořechy.

2.12.2020 14:32
domi.t

XXX.XXX.131.130

GAELLE napsal(a):
co je skalná ruža? šípek?

Nene,ale aj šípky hviezda môže Vidím,že Sarah už vysvetlila

2.12.2020 14:37
aluska

XXX.XXX.197.205

Ti moji žerou hlínu. Dva ze čtyř. Odhrabou trávu a vykusujou hlínu. Když přijdou ke mě, ještě jim skřípe hlína mezi zubama......dělá to pes, kterej byl 6 let v kotci, než se ho vzdal majitel a naučil to u mě čubu útulkačku. Krmím syrovým masem, ovoce a zeleninu maj co hrdlo ráčí, přidávám vitamíny...

2.12.2020 14:51
Terven

XXX.XXX.110.191

aluska napsal(a):
Ti moji žerou hlínu. Dva ze čtyř. Odhrabou trávu a vykusujou hlínu. Když přijdou ke mě, ještě jim skřípe hlína mezi zubama......dělá to pes, kterej byl 6 let v kotci, než se ho vzdal majitel a naučil to u mě čubu útulkačku. Krmím syrovým masem, ovoce a zeleninu maj co hrdlo ráčí, přidávám vitamíny...

Ono u nás to taky vypadá, jako by žraly hlínu. Ale v té hlíně jsou ty kořínky. Jasně, že jim pak může skřípat mezi zubama hlína, ono se to z ní blbě preparuje

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 15:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jejda, to jste mi připomněly, jak můj pes čas od času v lese potká ideálně rozpadlý pařez, chytí rapla a začne ho rozhrabávat a vykusovat. A protože je velmi chytrý a skvěle pudově vybavený pro přežití, začne se tím dusit. Bez ohledu na to, jak rychle ho z této aktivity odvelím, kucká dalších 20-30 minut....

2.12.2020 15:36
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

domi.t napsal(a):
Nene,ale aj šípky hviezda môže Vidím,že Sarah už vysvetlila

Myslela jsi cist?? Skalná ruža je ale u vás netřesk, ne? Pokud vím. Cist běžně neroste u nás, ale ani na Slovensku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 15:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jejda, to jste mi připomněly, jak můj pes čas od času v lese potká ideálně rozpadlý pařez, chytí rapla a začne ho rozhrabávat a vykusovat. A protože je velmi chytrý a skvěle pudově vybavený pro přežití, začne se tím dusit. Bez ohledu na to, jak rychle ho z této aktivity odvelím, kucká dalších 20-30 minut....

Jsou tam larvy.. :-) ale asi málo :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.12.2020 18:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jsou tam larvy.. :-) ale asi málo :-)

Aha! To by dávalo smysl. Zvykla jsem si nehledat smysl v psových počinech, ale tady by to šlo!

3.12.2020 00:06
marcelaamax

XXX.XXX.180.43

Tak na tohle naši psi ještě nepřišli 😄

Z jara se hodně pasou, na podzim jsou posedlí ořechama. To je fakt extrém a jsem ráda, že to před nedávnem skončilo a teď už je to jen jeden vyhrabany ořech za čas. Myslela jsem, že bude klid, ale pes s radostí přešel na jablka 🙈😀. Začalo to tím, že si pro jedno vyskočil na strom a v klidu ho sežral, pak to ale pokračovalo tak, že na zahradě sbíral popadaná jablka a futroval se tím jak posedlý. Až se z toho dneska pořádně zeblil, protože to div nepolyká vcelku. Přitom jim jablka běžně dávám, takže nic výjimečného pro ně.

Jo a z čeho se teda dělá blivno i mě je to, když fena po dešti hrabe v hlíně žížaly 🙈

5.12.2020 14:36
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

lesnížínka napsal(a):
Myslela jsi cist?? Skalná ruža je ale u vás netřesk, ne? Pokud vím. Cist běžně neroste u nás, ale ani na Slovensku.

Halo, Bello

5.12.2020 14:48
Terven

XXX.XXX.103.178

marcelaamax napsal(a):
Tak na tohle naši psi ještě nepřišli 😄

Z jara se hodně pasou, na podzim jsou posedlí ořechama. To je fakt extrém a jsem ráda, že to před nedávnem skončilo a teď už je to jen jeden vyhrabany ořech za čas. Myslela jsem, že bude klid, ale pes s radostí přešel na jablka 🙈😀. Začalo to tím, že si pro jedno vyskočil na strom a v klidu ho sežral, pak to ale pokračovalo tak, že na zahradě sbíral popadaná jablka a futroval se tím jak posedlý. Až se z toho dneska pořádně zeblil, protože to div nepolyká vcelku. Přitom jim jablka běžně dávám, takže nic výjimečného pro ně.

Jo a z čeho se teda dělá blivno i mě je to, když fena po dešti hrabe v hlíně žížaly 🙈

Tak konzumaci orechu my jsme na sidlisti vyhlaseny 😀

6.12.2020 21:39
domi.t

XXX.XXX.214.121

lesnížínka napsal(a):
Halo, Bello

Žiadny cist. Skalná ruža. Google vyhodí,čo myslím,veď to v skalkách má u nás takmer každý. Mnozi sa to samé,je to nenáročné a pekne...a asi aj chutné😉

Vkladám foto pre istotu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.12.2020 21:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

domi.t napsal(a):
Žiadny cist. Skalná ruža. Google vyhodí,čo myslím,veď to v skalkách má u nás takmer každý. Mnozi sa to samé,je to nenáročné a pekne...a asi aj chutné😉

Vkladám foto pre istotu.

Ale žínka má pravdu, cist od Cistus
https://abecedazahrady.dama.cz/clanek/cistus-skalni-ruze-divoka-kraska-prikovana-ke-skale

A netřesk (řekněte to 3x za sebou :-)) je tahle z Vašeho obrázku.
Předpokládám, že to bude chutnat příbuzně od čekanky, artyčoku.
To jsem zvědavá, co název (čekanka) sem dáte teď :D

6.12.2020 21:46
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hodně v kosmetice, šípek to není.
https://slozenikosmetiky.bioneeds.cz/cistus-ladaniferus/

No hele Bello holky našly tohle a ty jsi jim to odkývala, což mi právě přišlo divné, protože jsem si byla jistá, že myslíš netřesk

7.12.2020 03:03
domi.t

XXX.XXX.212.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale žínka má pravdu, cist od Cistus
https://abecedazahrady.dama.cz/clanek/cistus-skalni-ruze-divoka-kraska-prikovana-ke-skale

A netřesk (řekněte to 3x za sebou :-)) je tahle z Vašeho obrázku.
Předpokládám, že to bude chutnat příbuzně od čekanky, artyčoku.
To jsem zvědavá, co název (čekanka) sem dáte teď :D

Netuším,ako to chutí,my to nejeme😂 Teda až na Nefret,len tá toho moc nepovie😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2020 08:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

domi.t napsal(a):
Netuším,ako to chutí,my to nejeme😂 Teda až na Nefret,len tá toho moc nepovie😉

No žrát mi pes netřesky na zahradě ,to bych ho hnala, , takovej velkej netřesk roste dlouho.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2020 09:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Netřesk je léčivka...

7.12.2020 10:26
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Netřesk je léčivka...

Přesně možná má důvod, proč je žere.
Verun, roste celkem dlouho, ale hodně se množí a stejně - vyroste, vykvete a je po něm tak ho klidně může už Nefret sežrat. Musí ji Bella vybírat ty správné kousky, odsouzené stejně k zániku

7.12.2020 10:50
domi.t

XXX.XXX.131.130

lesnížínka napsal(a):
Přesně možná má důvod, proč je žere.
Verun, roste celkem dlouho, ale hodně se množí a stejně - vyroste, vykvete a je po něm tak ho klidně může už Nefret sežrat. Musí ji Bella vybírat ty správné kousky, odsouzené stejně k zániku

U nás má všetko veľmi krátku životnosť-ked záhradná redizajnérka usúdi,že stačilo,tak "padnú za vlasť"

7.12.2020 11:38
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

domi.t napsal(a):
U nás má všetko veľmi krátku životnosť-ked záhradná redizajnérka usúdi,že stačilo,tak "padnú za vlasť"

U labroušů je to skoro pravidlo...co znám

7.12.2020 13:07
Atheira

XXX.XXX.209.8

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No žrát mi pes netřesky na zahradě ,to bych ho hnala, , takovej velkej netřesk roste dlouho.....

My si netřesky tak různě rozdáváme jako rychlerostoucí plevel. Deset jich vyloupnete, dvacet se jich přes noc objeví. A i ty, co vylezou v dubnu, jsou na konci léta už velký.

7.12.2020 13:14
marcelaamax

XXX.XXX.149.166

Netresky mi fena hrabala a zrala taky. Nebo teda spíš žvýkala, celé to ne sežrala. Zajímavé ale bylo, že ničeho jineho si na a zahradě nevšimla, a to jsem toho měla, a mám, spousty. Jakmile jsem někam dala netresky, v nestřeženém okamžiku je hned vytahala. A vím, že už jsme to tu řešili a víc lidí psalo, že jim pes dělá to samé.

Nevím, co ji na jich tak lákalo. Pak už ji to přešlo a není to tak dlouho, co mi zase další vyhrabala 🙈😄

7.12.2020 13:20
Atheira

XXX.XXX.209.8

marcelaamax napsal(a):
Netresky mi fena hrabala a zrala taky. Nebo teda spíš žvýkala, celé to ne sežrala. Zajímavé ale bylo, že ničeho jineho si na a zahradě nevšimla, a to jsem toho měla, a mám, spousty. Jakmile jsem někam dala netresky, v nestřeženém okamžiku je hned vytahala. A vím, že už jsme to tu řešili a víc lidí psalo, že jim pes dělá to samé.

Nevím, co ji na jich tak lákalo. Pak už ji to přešlo a není to tak dlouho, co mi zase další vyhrabala 🙈😄

Mně třeba kytky utíkají ze záhonu samy. Netřesky i všechno ostatní.
Normálně vylezu ven, Lara si hraje s kusem klacku, já postupně strkám do hlíny sazeničky, postupuju dál a když se otočím, sazeničky jsou rozházený všude po trávníku a Lara si hraje s kusem klacku. Asi vyskákaly.

Mám pocit, že ji baví, že se tam v tom hrabu a potřebuje taky. Když ji odvelím pryč a nevidí na mě, už ji nenapadne si kytek vůbec všímat.

7.12.2020 13:24
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

marcelaamax napsal(a):
Netresky mi fena hrabala a zrala taky. Nebo teda spíš žvýkala, celé to ne sežrala. Zajímavé ale bylo, že ničeho jineho si na a zahradě nevšimla, a to jsem toho měla, a mám, spousty. Jakmile jsem někam dala netresky, v nestřeženém okamžiku je hned vytahala. A vím, že už jsme to tu řešili a víc lidí psalo, že jim pes dělá to samé.

Nevím, co ji na jich tak lákalo. Pak už ji to přešlo a není to tak dlouho, co mi zase další vyhrabala 🙈😄

Netřesk se používá na spáleniny stejně jako aloe. Že by měla nějaký pozůstatek v hlavě? Musíte jí vysvětlit, že si to má mazat na záda

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.12.2020 13:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Přesně možná má důvod, proč je žere.
Verun, roste celkem dlouho, ale hodně se množí a stejně - vyroste, vykvete a je po něm tak ho klidně může už Nefret sežrat. Musí ji Bella vybírat ty správné kousky, odsouzené stejně k zániku

právě , čekáte čekáte na to kvetení u velkého-dospělého netřesku a labrouš vám ho sežere...sice bude zdravej, ale moje zahrádkářské ego bude trpět.

Bulina vůbec neuznává záhonky, prostě jde, jak přes lán pole, nic okusem a pojídáním neničí, spíš mi něco zničí tím, že si na to lehne, Ustele si v záhoně zrovna vysázených rajčat-to jsem jí málem přetrhla.... max si utrhne něco zralého k jídlu (načapala jsem jí jak mi plení jahůdky)

18.12.2020 09:10
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Začínám psa podezřívat, že si chodí číst sem na faunu . Ne, včera mi taky začal hrabat ty kořínky, ale jako docela extrémně, jak posedlý .

Nejhorší je to na zahradě při venčení, kde se nic neděje. Tam to byly doteď jablka - s těma už je opatrnější, protože třikrát ho do sebe nasoukal tak rychle, že ho rovnou vyblil a kupodivu mám pocit, že si to pamatuje. Občas najde ještě nějaký ořech - fakt nechápu kde, já se snažím všechny vysbírat. No a asi už toho bylo málo, tak si teď našel ještě ty kořínky. Fena zatím ne.

18.12.2020 12:07
Terven

XXX.XXX.103.178

marcelaamax napsal(a):
Začínám psa podezřívat, že si chodí číst sem na faunu . Ne, včera mi taky začal hrabat ty kořínky, ale jako docela extrémně, jak posedlý .

Nejhorší je to na zahradě při venčení, kde se nic neděje. Tam to byly doteď jablka - s těma už je opatrnější, protože třikrát ho do sebe nasoukal tak rychle, že ho rovnou vyblil a kupodivu mám pocit, že si to pamatuje. Občas najde ještě nějaký ořech - fakt nechápu kde, já se snažím všechny vysbírat. No a asi už toho bylo málo, tak si teď našel ještě ty kořínky. Fena zatím ne.

To prijde...😜
Tesi me, ze mate podobne uchylne psy... me zachranilo, ze na placku, kde jsou korinky obzvlaste delikatesni, haranti odpalujou petardy 😀
Ale feny zjistily, ze rano kolem paty je tam bezpecno a futrujou se jeste za tmy.

Přidejte reakci

Přidat smajlík