Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
16.1.2021 21:25
NatyHr

XXX.XXX.62.170

Ahoj,
je možné chovat SH v bytě nebo je to naprosto nereálné? Ráda bych si jednoho pořídila. Byt je velký, klimatizovaný - celoročně kolem 20 stupňů, v části dlažba. Nachází se na kraji města, takže je přístup jak do parků, tak do přírody, navíc je k dispozici kolem baráku obrovská zahrada i s prostorem k hrabání, kde by ale nemohl být bez dozoru.

Bydlím s přítelem - žádné děti ani další mazlíčci nejsou a dlouho nebudou, oba jsme velmi aktivní lidé. Denně chodíme běhat něco kolem 5-10 km, takže není problém k tomu přibrat psa až bude dostatečně starý. Dlouhé procházky jsou samozřejmostí. O víkendech i nějaké ty tůry a stanování, v zimě něco z tahu, když bude sníh.
Pes by byl doma sám max 5-6 hodin a oba máme možnost se za ním zastavit v průběhu dne a alespoň vyvenčit. Psího parťáka by neměl, ale kdyby to bylo zvladatelné, tak bych časem klidně pořídila ještě jednoho.

Dále nemám žádné ambice se psem cvičit, takže bych učila jen základní poslušnost. Jinak počítám s tím, že je to velmi aktivní pes s loveckým pudem, který líná, a když není unavený, tak "zlobí". Psa vlastního jsem nikdy neměla, ale rok jsem se starala o dva dárečky - ridgebacky než se jim uzdravil majitel. Krmit bych chtěla masem. Je reálné mít SH v těchto podmínkách? Pokud ne, proč? Pokud ano, je lepší výstavák nebo pracovní pro tenhle typ vyžití?
Nechci aby se u mě pes trápil

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.1.2021 21:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych řekla....proč ne, za mě v rom nevidím problém, ale věřím, že se vyjádří ...

16.1.2021 21:44
lupus4

XXX.XXX.205.61

Pokud dodržíte co slibujete, tak klidně ano, ale přece jen raději výstaváka

( pracáci jsou dvojnásobná éra )

o chystaných vrzích vám dá info poradce chovu

Jan Bradáč
Zahnašovice 82
Holešov 769 01

Tel: 731 956 406
E-mail: poradceSH@polardogs.cz

17.1.2021 01:04
annemerri

XXX.XXX.168.43

Myslím, že to bude náročné, ale nic nemožného, pokud Váš režim dodržíte.
Jenom bych ještě ráda upozornila, že SH je plemeno upovídané a sousedům by se to nemuselo líbit. To je taky třeba brát v potaz.
Také bych se obávála, že teplota kolem 20° je přece jen stále vysoká pro severské plemeno. Slýchala jsem historky, jak pes odmítal zalézt do domu v mrazech pod nulou. Je možné, že se "vysoká" teplota odrazí na kvalitě srsti.
Pokud ale i přesto věříte, že toto plemeno je pro Vás to pravé, tak určitě jdete do výstavní linie(pracovní husky opravdu potřebuje tahat).

17.1.2021 08:01
marushka

XXX.XXX.11.92

Myslím, že u vás SH trpět nebude, ale i tak doporučuji před pořízením se pokusit poznat povahu SH co nejlépe. Jsou to trochu komplikovani psi a jejich povaha ne každému sedí. Měla jsem pouze jednoho, takže pochopitelně nemám tolik zkušeností s tímto plemenem jako třeba Lupus, ale přijde mi, že jsou to spíš psi, kteří žijí vedle člověka než s člověkem. Někomu toto vyhovuje a na SH to obdivuje, ale spoustě lidí ta přirozená nezávislost SH nemusí vyhovovat..

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 08:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

já si teda myslím, že ne.

husky je takové specifické zvíře a ten váš režim zvládne v pohodě mraky jiných psů, které třeba budete moct občas pustit na volno

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 08:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
já si teda myslím, že ne.

husky je takové specifické zvíře a ten váš režim zvládne v pohodě mraky jiných psů, které třeba budete moct občas pustit na volno

Zrovna o tom premyslim, ze jestli k tem vidinam souziti pridali v predstavach i celorocne umolousanou, ubahnenou stopovacku ci vsudypritomny sedak a postroj...

17.1.2021 08:39
juhaj

XXX.XXX.164.121

Mám zkušenost jen malou, kamarádka měla hasky ke koním, lovil, nedal se pouštět, nakonec ho darovala.
Nicméně, jedno pozorování. Bydlila jsem na konci pražského sídliště, nad Prokopským údolím, ideál pro venčení psů. Jak jsme se chodily s fenou procházet, potkávaly jsme hodně lidí že sídliště s mladým haskym nebo malamutem. Pár jich bydlelo i v naší ulici. A jestli tak do pěti let zůstali dva, tak možná přeháním..A to třeba pán že sousedství měl pro malamuta kotec na balkoně, v létě si k němu pořídil na tah tříkolku ( asi, nevím, jak to říkal), přesto ho nakonec dal pryč.
Nadto, co jsme měli a máme psy z mnohem mírnějších pásem ( čuvač, hovawart), tak teplo nad 10 C je už dost horko. A tibeťák fungoval tak do 5C.
Ale neznám Vás, takže nejde napsat, že to u vás nepůjde. Já jen postřeh, že spíš je těch, kterým to nakonec ve městě nevyšlo.

17.1.2021 09:03
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zrovna o tom premyslim, ze jestli k tem vidinam souziti pridali v predstavach i celorocne umolousanou, ubahnenou stopovacku ci vsudypritomny sedak a postroj...

Asi tak - pro mě by byla představa psa, který potřebuje hodně pohybu, ale nejde pustit z vodítka dost hororová. Takový pes se unavuje opravdu špatně.

A ten sedák a postroj u velkého, a opravdu tahajícího psa vydrží lidská kolena tak měsíc max, a skončí to na ortopedii - to je spíš na zápřah do koloběžky, než na běhání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 09:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak tetina haskounka ohledně toho tepla v bytě byla asi vyjímka...na chalupě se válela na gauči u kamen a spala s tetou v posteli a to přesto, že mohla do haly, kde se netopilo.
Raději byla se svými lidmi. Nepamatuju si, že by na ní bylo vidět, že je jí horko.

17.1.2021 09:20
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Já bych si severské plemeno do bytu nepořídila, stejně jako bych si nepořídila hladkosrstého psa bez podsady ven.. Ale osobní zkušenost nemám.

Asi tak - pro mě by byla představa psa, který potřebuje hodně pohybu, ale nejde pustit z vodítka dost hororová. Takový pes se unavuje opravdu špatně.

A ten sedák a postroj u velkého, a opravdu tahajícího psa vydrží lidská kolena tak měsíc max, a skončí to na ortopedii - to je spíš na zápřah do koloběžky, než na běhání.


Mám psa, který potřebuje opravdu hodně pohybu, a nemůžu ho pustit z vodítka - ale nevidím to jako takový problém, unavím ho docela v pohodě. Na volno může lítat na zahradě. Na louku si můžu vzít "udičku" (prut se střapcem - vylítat tím, ale každej pes za tím běhat nebude), no a další a za mě nejlepší způsob - koloběžka, teďka to nejde, tak taháme alespoň sáně . V létě kondiční plavání - za střapcem může na volno. Pak taky coursing....

Pes má 30 kg (a sílu jako kráva ) , tahá jako blázen a v postroji a sedáku s ním minimálně jednu procházku chodím denně. Chodila jsem i běhat. Je pravda, že kolena mě občas pobolívají, ale to spíš z chůze, když psa brzdím, z běhu ani ne. Psovi je 5, a tohle provozuji tak od jeho roku dvou..Takže pár let jo.

Edit.: ale aby to nevypadalo tak, jakože vychvaluju život se psem, který musí být na vodítku, to zase ne . Člověk si zvykne, ale mám ještě fenu, kterou můžu pustit na volno téměř kdekoli a je to prostě mnohem mnohem jednodušší a pohodlnější.

17.1.2021 09:37
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marcelaamax napsal(a):
Já bych si severské plemeno do bytu nepořídila, stejně jako bych si nepořídila hladkosrstého psa bez podsady ven.. Ale osobní zkušenost nemám.

Asi tak - pro mě by byla představa psa, který potřebuje hodně pohybu, ale nejde pustit z vodítka dost hororová. Takový pes se unavuje opravdu špatně.

A ten sedák a postroj u velkého, a opravdu tahajícího psa vydrží lidská kolena tak měsíc max, a skončí to na ortopedii - to je spíš na zápřah do koloběžky, než na běhání.


Mám psa, který potřebuje opravdu hodně pohybu, a nemůžu ho pustit z vodítka - ale nevidím to jako takový problém, unavím ho docela v pohodě. Na volno může lítat na zahradě. Na louku si můžu vzít "udičku" (prut se střapcem - vylítat tím, ale každej pes za tím běhat nebude), no a další a za mě nejlepší způsob - koloběžka, teďka to nejde, tak taháme alespoň sáně . V létě kondiční plavání - za střapcem může na volno. Pak taky coursing....

Pes má 30 kg (a sílu jako kráva ) , tahá jako blázen a v postroji a sedáku s ním minimálně jednu procházku chodím denně. Chodila jsem i běhat. Je pravda, že kolena mě občas pobolívají, ale to spíš z chůze, když psa brzdím, z běhu ani ne. Psovi je 5, a tohle provozuji tak od jeho roku dvou..Takže pár let jo.

Edit.: ale aby to nevypadalo tak, jakože vychvaluju život se psem, který musí být na vodítku, to zase ne . Člověk si zvykne, ale mám ještě fenu, kterou můžu pustit na volno téměř kdekoli a je to prostě mnohem mnohem jednodušší a pohodlnější.

Husky se ale na nějakou udičku vykašle, cvičení ho nezajímá, a plavání je tím pádem taky out. Navíc máte ještě jednoho psa, se kterým se zabaví a vyblbne na zahradě.

To jsou úplně odlišné situace.

Já mám psa, co tahá, a procházku v sedáku s ním absolutně nedám - dá se to jen do kopce (po rovině by mě zničil)

Jako může to zadavatelka zvládnout, ale já bych si takto život nekomplikovala, když je hromada vhodnějších plemen.

17.1.2021 09:42
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Husky se ale na nějakou udičku vykašle, cvičení ho nezajímá, a plavání je tím pádem taky out. Navíc máte ještě jednoho psa, se kterým se zabaví a vyblbne na zahradě.

To jsou úplně odlišné situace.

Já mám psa, co tahá, a procházku v sedáku s ním absolutně nedám - dá se to jen do kopce (po rovině by mě zničil)

Jako může to zadavatelka zvládnout, ale já bych si takto život nekomplikovala, když je hromada vhodnějších plemen.

Jo já neříkám, že to je stejná situace, jen jsem reagovala na to, že je pro vás nepředstavitelné unavit psa, který nemůže běhat na volno, a na to, že se s větším psem nedá chodit v sedáku...

Měla jsem s tím sedákem problémy ze začátku, ale to bylo spíš blbým nastavením, to mě bolela kolena, a taky záda.. Ale teď chodím třeba 20-30 km výlety, pes celou dobu v tahu a dobrý. Jediný co nedávám, je cesta z kopce, tam si ho dávám k noze.

Edit.: ale jinak souhlasím a taky bych mrkla po plemeni, se kterým to bude "jednodušší"... Ale zase pokud je ten husky sen, je to to vysněné plemeno a zadavatelka přesně tohle chce, a počítá i s tím negativním, tak proč ne. Jestli teda zvládne husky ten byt, teplo, s tím zkušenost nemám.

17.1.2021 09:50
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marcelaamax napsal(a):
Jo já neříkám, že to je stejná situace, jen jsem reagovala na to, že je pro vás nepředstavitelné unavit psa, který nemůže běhat na volno, a na to, že se s větším psem nedá chodit v sedáku...

Měla jsem s tím sedákem problémy ze začátku, ale to bylo spíš blbým nastavením, to mě bolela kolena, a taky záda.. Ale teď chodím třeba 20-30 km výlety, pes celou dobu v tahu a dobrý. Jediný co nedávám, je cesta z kopce, tam si ho dávám k noze.

Edit.: ale jinak souhlasím a taky bych mrkla po plemeni, se kterým to bude "jednodušší"... Ale zase pokud je ten husky sen, je to to vysněné plemeno a zadavatelka přesně tohle chce, a počítá i s tím negativním, tak proč ne. Jestli teda zvládne husky ten byt, teplo, s tím zkušenost nemám.

S větším psem se v sedáku dá chodit bez problémů - to vůbec nerozporuju.
Ale pokud jde o souvislý silnější tah, tak jste buď Rambo, nebo já chcípák, protože já tohoto psa prostě nedávám - čím víc ho brzdím, tím víc zabírá, aby mě přetáhl...

17.1.2021 09:51
marushka

XXX.XXX.11.92

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Asi tak - pro mě by byla představa psa, který potřebuje hodně pohybu, ale nejde pustit z vodítka dost hororová. Takový pes se unavuje opravdu špatně.

A ten sedák a postroj u velkého, a opravdu tahajícího psa vydrží lidská kolena tak měsíc max, a skončí to na ortopedii - to je spíš na zápřah do koloběžky, než na běhání.

Jako já huskouna měla v bytě no.. byl to můj první pes.. nevím proč mě napadl zrovna husky, asi kvůli vzhledu. Kromě prvního roku jsem s ní doma neměla problemy, venku chodila na stopovacce, netahala.. netahala ani když jsem chtěla, aby tahala (což paradoxně u huskounu taky není nic výjimečného).. byl to super parťák na dlouhé výšlapy, dogtreky, bivakovani venku apod. Ale celkově ten pes jinak k ničemu jinému nebyl, nechtěl se mnou přirozeně spolupracovat, v bytě byl nejraději na balkoně, později v domě na zahradě, nerad se se mnou jakkoliv mazlil.. no prostě takový samorost.. Už bych dalšího nechtěla.. Ale věřím že jsou lidé, kterým toto plemeno perfektně sedne.. z dotazu zadavatelky těžko poznat..

17.1.2021 09:54
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marushka napsal(a):
Jako já huskouna měla v bytě no.. byl to můj první pes.. nevím proč mě napadl zrovna husky, asi kvůli vzhledu. Kromě prvního roku jsem s ní doma neměla problemy, venku chodila na stopovacce, netahala.. netahala ani když jsem chtěla, aby tahala (což paradoxně u huskounu taky není nic výjimečného).. byl to super parťák na dlouhé výšlapy, dogtreky, bivakovani venku apod. Ale celkově ten pes jinak k ničemu jinému nebyl, nechtěl se mnou přirozeně spolupracovat, v bytě byl nejraději na balkoně, později v domě na zahradě, nerad se se mnou jakkoliv mazlil.. no prostě takový samorost.. Už bych dalšího nechtěla.. Ale věřím že jsou lidé, kterým toto plemeno perfektně sedne.. z dotazu zadavatelky těžko poznat..

A byl z vystavní nebo pracovní linie?

17.1.2021 09:55
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Inspektor Pišišvor napsal(a):
S větším psem se v sedáku dá chodit bez problémů - to vůbec nerozporuju.
Ale pokud jde o souvislý silnější tah, tak jste buď Rambo, nebo já chcípák, protože já tohoto psa prostě nedávám - čím víc ho brzdím, tím víc zabírá, aby mě přetáhl...

tak já nevím, ale mě pes fakt tahá, celou dobu. Už když vycházíme, tak nahodí jeho typický postoj pro tah, hlavu dolů, zapře se a jde. A je zvyklej tahat opravdu hodně, ať už kolobku, nebo pulling, zabírá dost. Je teda pravda, že chodím dost rychle, abych ho zase až tak nebrzdila. Ale fakt s tím problém nemám. Třeba je to i o zvyku? Protože když si ho občas vezme přítel, tak ten to nedává taky a říká, že se to nedá.

17.1.2021 09:57
marushka

XXX.XXX.11.92

Inspektor Pišišvor napsal(a):
A byl z vystavní nebo pracovní linie?

Já ani nevím jestli se to před 20 lety dělilo.. Vzhledem pracák, povahou nepracák 🤣🤣

17.1.2021 10:02
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marcelaamax napsal(a):
tak já nevím, ale mě pes fakt tahá, celou dobu. Už když vycházíme, tak nahodí jeho typický postoj pro tah, hlavu dolů, zapře se a jde. A je zvyklej tahat opravdu hodně, ať už kolobku, nebo pulling, zabírá dost. Je teda pravda, že chodím dost rychle, abych ho zase až tak nebrzdila. Ale fakt s tím problém nemám. Třeba je to i o zvyku? Protože když si ho občas vezme přítel, tak ten to nedává taky a říká, že se to nedá.

Já dávám ostatní psy v pohodě, ale tohoto ne - nechodím pomalu, ale čím vic zrychlím, tím víc zrychluje i on. Pro něj je to prostě výzva, a asi tam hraje roli i to, že s tahem začínal hned na bikejoringu, takže "nezná míru" (to jsem pak v obavě o jeho zdraví omezila, protože je schopný se totálně oddělat)

17.1.2021 10:03
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marushka napsal(a):
Já ani nevím jestli se to před 20 lety dělilo.. Vzhledem pracák, povahou nepracák 🤣🤣

To jste měla víc štěstí jak rozumu 👍

17.1.2021 10:04
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já dávám ostatní psy v pohodě, ale tohoto ne - nechodím pomalu, ale čím vic zrychlím, tím víc zrychluje i on. Pro něj je to prostě výzva, a asi tam hraje roli i to, že s tahem začínal hned na bikejoringu, takže "nezná míru" (to jsem pak v obavě o jeho zdraví omezila, protože je schopný se totálně oddělat)

A tak já ho zase u toho ovládám i hlasem a pokud jde moc rychle, tak ho prostě povelem zpomalím (on je zase z pullingu zvyklej i u toho tahání nějakým způsobem spolupracovat).

Jinak jsme taky začínali na kolobce, sedák jsem pořídila až pak. Kolo jsem s nim zkusila jednou - to jsem neustála . Koloběžka mi přijde lepší, i když někdy taky pěkně o hubu

17.1.2021 10:11
janaa

XXX.XXX.2.34

Dospělé děti kamaráda mají kříženou husy a k ní pořídili dalšího huskyho. Těmto psům naprosto propadli a okolo nich a jejich vyžití se točí celý jejich život ( i s malým prckem). V létě běh, kolo,kolběžka, v zimě běžky,saně. Koupily i obytné auto s klecema,aby mohli jezdit na závody a na treky.S tímhle režimem jsou psi max spokojení a doma jsou z nich gaučový povaleči a parťáci pro prcka. Takže,ano,jde to,ale aby byl pes spokojený, je potřeba překopat celej styl života jako to udělali oni. Respektují, že pes se sám nikde nevyběhá,protože ho prostě z vodítka nikde nepustí, takže o to víc hodin s nima musí být venku. Pro mě by tohle byl neřešitelný problém a otrava, je spousta plemen,se kterýma je v našem prostředí život jednodušší.
Ale pokud si tohle všechno uvědomujete a počítáte s tím, a i přesto je husky ten váš vysněný, tak si klidně výstaváka pořiďte

17.1.2021 10:12
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marcelaamax napsal(a):
A tak já ho zase u toho ovládám i hlasem a pokud jde moc rychle, tak ho prostě povelem zpomalím (on je zase z pullingu zvyklej i u toho tahání nějakým způsobem spolupracovat).

Jinak jsme taky začínali na kolobce, sedák jsem pořídila až pak. Kolo jsem s nim zkusila jednou - to jsem neustála . Koloběžka mi přijde lepší, i když někdy taky pěkně o hubu

On je pako - jeho žene dopředu hlava, a ovladatelný je perfektně do směru i na změnu tempa, ale to bych ho musela zpomalovacíma povelama bu.zerovat celou cestu.

17.1.2021 10:14
PumaCZ

XXX.XXX.218.33

Inspektor Pišišvor napsal(a):
S větším psem se v sedáku dá chodit bez problémů - to vůbec nerozporuju.
Ale pokud jde o souvislý silnější tah, tak jste buď Rambo, nebo já chcípák, protože já tohoto psa prostě nedávám - čím víc ho brzdím, tím víc zabírá, aby mě přetáhl...

Hele, a nemůže to být kilama? :)
Hachi se také parádně roztahal, co dorostl do postroje a co jsme spolu začali běhat, přesto krom zmiňované chůze z kopce nemám problém. Přítel si tedy stěžuje, ale u něj je zase problém nedostatečná kondička :))

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 10:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já teda nevím....jasně SH není pes pro každého, ale k aktivním páníčkům, kteří každý den běhají, chodí na túry a tak....počítají s tím, že budou mít doma chlupy a že haskyho třeba nebudou moci pustit z vodítka...ze stopovačky....

Fakt v tom vidíte problém.?Já jsem teda lenoch líná, takže dle toho si pořizuju psy, ale kdybych byla aktivní a nebyla by pro mě priorita hlídání, tak bych si klidně SH pořídla, ale asi fenu.
Moc SH jsem za život nepoznala, ale feny mi přišly takový větší šmajchlířky....

Jinak já jsem poznala osobně 5 haskounů a ani jeden netahal....tím myslím, že zvládnul túru, dlouhou prochajdu normálně na dlouhý šňůře, aniž by musel být "zapřaženej" do páníka a táhnout......

17.1.2021 10:18
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

PumaCZ napsal(a):
Hele, a nemůže to být kilama? :)
Hachi se také parádně roztahal, co dorostl do postroje a co jsme spolu začali běhat, přesto krom zmiňované chůze z kopce nemám problém. Přítel si tedy stěžuje, ale u něj je zase problém nedostatečná kondička :))

Podle mě je to spíš softwarem - on všechno bere jako výzvu, a všude potřebuje být první🙄

17.1.2021 10:24
PumaCZ

XXX.XXX.218.33

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Podle mě je to spíš softwarem - on všechno bere jako výzvu, a všude potřebuje být první🙄

Chápu, prostě p.o.š.u.k :D A bavíme se o Dustíkovi, viď? :)
Jinak kolik s takovým psím magorem třeba na tom kole/koloběžce jezdíš km? Hledala jsem k tomu nějaké info, ale co jsem našla, tak jsou většinou lidi, co trénují na závody. Moje představa byla, že bych právě díky kolobce (na kole by mě podle mě Hachi minimálně přizabil) navýšila km, protože zatím uběhnu jen max šest sedm km a navíc Hachi miluje, když může běžet rychle :) Ale nechci ho přetáhnout a znechutit mu to.

edit: Od kdy je slovo p.o.š.u.k vulgarismus?!

17.1.2021 10:25
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já teda nevím....jasně SH není pes pro každého, ale k aktivním páníčkům, kteří každý den běhají, chodí na túry a tak....počítají s tím, že budou mít doma chlupy a že haskyho třeba nebudou moci pustit z vodítka...ze stopovačky....

Fakt v tom vidíte problém.?Já jsem teda lenoch líná, takže dle toho si pořizuju psy, ale kdybych byla aktivní a nebyla by pro mě priorita hlídání, tak bych si klidně SH pořídla, ale asi fenu.
Moc SH jsem za život nepoznala, ale feny mi přišly takový větší šmajchlířky....

Jinak já jsem poznala osobně 5 haskounů a ani jeden netahal....tím myslím, že zvládnul túru, dlouhou prochajdu normálně na dlouhý šňůře, aniž by musel být "zapřaženej" do páníka a táhnout......

Ale jo, tak pokud počítají se všemi negativy, a přesto je to pro ně to nej plemeno, jsou ochotní se mu přizpůsobit, tak proč ne...

Já jsem teda lenoch líná, takže dle toho si pořizuju psy, ale kdybych byla aktivní a nebyla by pro mě priorita hlídání, tak bych si klidně SH pořídla, ale asi fenu.

Já mám třeba ráda akční psy, ale huskyho bych si nepořídila nikdy - za prvé by mi nevyhovovala jeho "nezávislá povaha" - tím myslím hlavně to, co popisovala Marushka - že jsou to psi, kteří žijí spíš vedle člověka, ne s člověkem. Já jsem prostě zvyklá na úplně něco jiného, já mám zas psy, kteří žijí snad na člověku , neustále nalepení. Asi bych si záměrně nepořídila psa, o kterém dopředu vím, že ho pravděpodobně nebudu moci pustit z vodítka. No a jak už jsem psala, seveřana do bytu bych si taky nepořídila, protože si myslím, že na běhání, dlouhé procházky a stanování se hodí spousty jiných, od bytu vhodnějších, plemen.

17.1.2021 10:26
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Husky se ale na nějakou udičku vykašle, cvičení ho nezajímá, a plavání je tím pádem taky out. Navíc máte ještě jednoho psa, se kterým se zabaví a vyblbne na zahradě.

To jsou úplně odlišné situace.

Já mám psa, co tahá, a procházku v sedáku s ním absolutně nedám - dá se to jen do kopce (po rovině by mě zničil)

Jako může to zadavatelka zvládnout, ale já bych si takto život nekomplikovala, když je hromada vhodnějších plemen.

Naprostá pravda, chtěla jsem to napsat taky, byla jste rychlejší. Ono jde o to, že tyto psy takřka nejde zabavit jinak, nic je nezajímá.

17.1.2021 10:27
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

lesnížínka napsal(a):
Naprostá pravda, chtěla jsem to napsat taky, byla jste rychlejší. Ono jde o to, že tyto psy takřka nejde zabavit jinak, nic je nezajímá.

No tak psa, kterého nic nezajímá bych si tuplem nepořídila .

A to mě třeba baví i ta kolobka, chůze v tahu, běh - ale pokud je to jediné, co by toho psa mělo zajímat, tak to by nebylo nic pro mě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 10:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

ale kdybych byla aktivní a nebyla by pro mě priorita hlídání, tak bych si klidně SH pořídla, ale asi fenu.

podle me to ani neni o tom, jestli je clovek aktivni.
huskouna si ma poridit clovek, co je kvuli nemu ochotny zmenit svuj zivotni styl.
protoze proste do normalniho zivota to plemeno nezapada.

nekomu to nevadi - me by to zabilo. pro me je rozdil, kdyz muzu psa zaprahnout a kdyz musim.
nechci byt vecne zas.ana od mokre stopovacky. nemoct jit na houby, courat v klidu po lese? a nejsem salamista, aby mi nevadilo, ze o psovi nevim.

aktualne to mame v rodine. prazdninove modrooke stekanatko...
a jo, panecci jsou aktivni, i se psovi venuji, ale ke spokojenemu souziti to nestaci.

17.1.2021 10:31
rapotacka11

XXX.XXX.232.208

Naty´
Je možné chovat SH v bytě?
""""""""""""""""""""""""""""""""

Vy snad máte nějaké pochybnosti?

Nejspíš, krom jiných negativ,
kterým byste měla věnovat pozornost,
nebude o samotě ani hlučný.

17.1.2021 10:37
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

PumaCZ napsal(a):
Chápu, prostě p.o.š.u.k :D A bavíme se o Dustíkovi, viď? :)
Jinak kolik s takovým psím magorem třeba na tom kole/koloběžce jezdíš km? Hledala jsem k tomu nějaké info, ale co jsem našla, tak jsou většinou lidi, co trénují na závody. Moje představa byla, že bych právě díky kolobce (na kole by mě podle mě Hachi minimálně přizabil) navýšila km, protože zatím uběhnu jen max šest sedm km a navíc Hachi miluje, když může běžet rychle :) Ale nechci ho přetáhnout a znechutit mu to.

edit: Od kdy je slovo p.o.š.u.k vulgarismus?!

Jo, o Dastíkovi🤪
Na kole máme okruh 5 km s několika kopečky, ale to je sprint na plný kotel. Víc zkoušet nechci, protože se bojím, že neodhadnu tu hranici (psi z jeho linie jsou idioti a chodí až za svoje fyzické možnosti🙄).
U Hachiho bych byla první půlrok, než se adaptuje na zátěž opatrná. On se totiž jako první adaptuje kardiovaskulární systém, ale pohybový aparát na to ještě nemá, a snadno se poškodí.

Jj, bu.zerovat je tady raky sprosté slovo, ale jiná opravdu sprostá slova prochá]zí bez problémů🤭

17.1.2021 10:41
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Ano, chtělo se mi napsat, že s režimem, co mu zadavatelka nabízí, asi nebude problém. Jenže...bude to tak i za 7-10let? nebo už přijde rodina? To je asi největší kámen úrazu, protože pes zvyklý na nějaký režim a hodně vyžití se upozadí a začnou problémy.
Zadavatelko, píšete že jste aktivní...a co dovolené u moře? Mám samojeda a 12let jsem od něj neodjela. Kdo by mi 14dní hlídal torpédo, pes sice na prochajdě na flexi netahal, ale pokud něco zahlédl vyrazil, i když jsem za ním třeba na sněhu jela po břiše. Muž s ním byl párkrát, jednou mu málem urval rameno, podruhé hnul zádama..a choď si s ním sama. 60letí příbuzní těžko

17.1.2021 10:41
rapotacka11

XXX.XXX.232.208

Od kdy je slovo p.o.š.u.k vulgarismus?!

Od tý doby, co po šuci vládnou světu.

17.1.2021 10:42
marushka

XXX.XXX.11.92

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To jste měla víc štěstí jak rozumu 👍

Jo no nevím.. mně ten mushing docela chytl a s netahounem to není nic moc 😶

17.1.2021 10:46
PumaCZ

XXX.XXX.218.33

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jo, o Dastíkovi🤪
Na kole máme okruh 5 km s několika kopečky, ale to je sprint na plný kotel. Víc zkoušet nechci, protože se bojím, že neodhadnu tu hranici (psi z jeho linie jsou idioti a chodí až za svoje fyzické možnosti🙄).
U Hachiho bych byla první půlrok, než se adaptuje na zátěž opatrná. On se totiž jako první adaptuje kardiovaskulární systém, ale pohybový aparát na to ještě nemá, a snadno se poškodí.

Jj, bu.zerovat je tady raky sprosté slovo, ale jiná opravdu sprostá slova prochá]zí bez problémů🤭

Určitě mám v plánu začít zlehka a přidávat postupně, žádné šílenosti :) Ale právě jsem si říkala, že kdyby netahal na plno, jen šel opravdu v lehkém tahu, popřípadě bych ho měla na ohlávce, aby tahat "nemohl", zda by tím šel simulovat běh u kola, tj. lehkým klusem třeba 15-20 km :) Samozřejmě ne hned, zase bych navyšovala postupně.
Jak víš, tak ho teď na volno pouštět moc nechci, ale vypozorovala jsem, že když se vylítá volně, tak mu to dělá dobře na psychiku. Tak hledám alternativu :)

17.1.2021 10:51
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

marushka napsal(a):
Jo no nevím.. mně ten mushing docela chytl a s netahounem to není nic moc 😶

U nás má pán, co denně běhá 15-20 km samojeda, a pes je taky línej jak veš - je z toho nešťastnej, a než za sebou vláčet smykem psa, tak raději běhá sám.

... a pak si někdo bez ambicí koupí seveřana, a má neunavitelnou raketu - ironie osudu!

17.1.2021 10:54
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

PumaCZ napsal(a):
Určitě mám v plánu začít zlehka a přidávat postupně, žádné šílenosti :) Ale právě jsem si říkala, že kdyby netahal na plno, jen šel opravdu v lehkém tahu, popřípadě bych ho měla na ohlávce, aby tahat "nemohl", zda by tím šel simulovat běh u kola, tj. lehkým klusem třeba 15-20 km :) Samozřejmě ne hned, zase bych navyšovala postupně.
Jak víš, tak ho teď na volno pouštět moc nechci, ale vypozorovala jsem, že když se vylítá volně, tak mu to dělá dobře na psychiku. Tak hledám alternativu :)

Na ohlávce leda klus u nohy, jinak bude křivej, a zadeláš si na problémy.

17.1.2021 10:57
PumaCZ

XXX.XXX.218.33

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Na ohlávce leda klus u nohy, jinak bude křivej, a zadeláš si na problémy.

To je jasné :) A určitě bych to brala jako plan B.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale kdybych byla aktivní a nebyla by pro mě priorita hlídání, tak bych si klidně SH pořídla, ale asi fenu.

podle me to ani neni o tom, jestli je clovek aktivni.
huskouna si ma poridit clovek, co je kvuli nemu ochotny zmenit svuj zivotni styl.
protoze proste do normalniho zivota to plemeno nezapada.

nekomu to nevadi - me by to zabilo. pro me je rozdil, kdyz muzu psa zaprahnout a kdyz musim.
nechci byt vecne zas.ana od mokre stopovacky. nemoct jit na houby, courat v klidu po lese? a nejsem salamista, aby mi nevadilo, ze o psovi nevim.

aktualne to mame v rodine. prazdninove modrooke stekanatko...
a jo, panecci jsou aktivni, i se psovi venuji, ale ke spokojenemu souziti to nestaci.

No tak možná mám já takový pohled na věc, že už jsem měla "nenormálního" psa-chrta, teď mám dalšího nenormálního psa-pastevce a SH jsme měli v rodině....

17.1.2021 11:03
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No tak možná mám já takový pohled na věc, že už jsem měla "nenormálního" psa-chrta, teď mám dalšího nenormálního psa-pastevce a SH jsme měli v rodině....

Chrti jsou ale neco jinýho - jsou to klidní společníci, co téměř neštěkají, nemají tendence ničit a překonávat ploty...
Chrt nejde venku moc pustit, ale jinak je ti milý a bezproblémový pes.

Měla jsem 3 barzoje, a to byl balzám na duši (na stará kolena si pořídím určitě zase chrta)

17.1.2021 11:23
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Inspektor Pišišvor napsal(a):
U nás má pán, co denně běhá 15-20 km samojeda, a pes je taky línej jak veš - je z toho nešťastnej, a než za sebou vláčet smykem psa, tak raději běhá sám.

... a pak si někdo bez ambicí koupí seveřana, a má neunavitelnou raketu - ironie osudu!

To je přesné Muž si ho vzal na běhání a dotáhnul ho za sebou jak kozu, že po 5km už nechtěl. Tam je možná problém i s tím, že tomu psu je permanentně horko. Mě tahal v sedáku jen z kopce a po rovině, do kopce jsem ho taky táhnula za sebou

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 11:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemám nic k tématu, jen chci říct, že mi tahle diskuze přijde super!

17.1.2021 12:42
domi.t

XXX.XXX.225.164

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemám nic k tématu, jen chci říct, že mi tahle diskuze přijde super!

Mne tiez- konečne sa tu nerieši večná téma BARF vs. granule 😁👌🏻Alebo teda konečne tu nebola otázka,čím bude majiteľka kŕmiť ,keďže sama popredu napísala,že mäsom. 😎

17.1.2021 12:50
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Mě se líbí, jak se tady vyjadřujou lidi, kteří nikdy huskyho neměli, že je to hroznej pes a do takovejch podmínek, co píše zadavatelka je nesmysl si ho pořídit. A ti, kdo mají s haskouny zkušenosti naopak řeknou, že do těch podmínek, klidně. Jestli to spíš nebude o tom, že jaký si to vychováš, tak takový to máš
A pro zadavatelku....pokud máte fb, tak se přidejte do skupiny Sibiřský husky. Je tam plno lidí, co husky mají v bytě. A po mých zkušenostech i husky, který je s páníčkem v bytě, tak je na něj daleko víc navázanej, než husky, co se sám nudí na zahradě.....

17.1.2021 12:57
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Huskyjanina napsal(a):
Mě se líbí, jak se tady vyjadřujou lidi, kteří nikdy huskyho neměli, že je to hroznej pes a do takovejch podmínek, co píše zadavatelka je nesmysl si ho pořídit. A ti, kdo mají s haskouny zkušenosti naopak řeknou, že do těch podmínek, klidně. Jestli to spíš nebude o tom, že jaký si to vychováš, tak takový to máš
A pro zadavatelku....pokud máte fb, tak se přidejte do skupiny Sibiřský husky. Je tam plno lidí, co husky mají v bytě. A po mých zkušenostech i husky, který je s páníčkem v bytě, tak je na něj daleko víc navázanej, než husky, co se sám nudí na zahradě.....

Tady ale drtivá většina lidí napsala, že to v takových podminkách může fungovat, ale že jsou i vhodnější plemena. Nic víc, nic míň.

17.1.2021 13:22
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Huskyjanina napsal(a):
Mě se líbí, jak se tady vyjadřujou lidi, kteří nikdy huskyho neměli, že je to hroznej pes a do takovejch podmínek, co píše zadavatelka je nesmysl si ho pořídit. A ti, kdo mají s haskouny zkušenosti naopak řeknou, že do těch podmínek, klidně. Jestli to spíš nebude o tom, že jaký si to vychováš, tak takový to máš
A pro zadavatelku....pokud máte fb, tak se přidejte do skupiny Sibiřský husky. Je tam plno lidí, co husky mají v bytě. A po mých zkušenostech i husky, který je s páníčkem v bytě, tak je na něj daleko víc navázanej, než husky, co se sám nudí na zahradě.....

Když vezmu v potaz fakt jen tu teplotu, nic víc, opravdu huskymu ve 20ti stupních není teplo? Je mu tam příjemně? Chápu, že tam bude od štěněte, že tak nenasrati, jako pes chovány venku, ale i tak. Neřekla bych ani slovo, kdyby to byl barák se zahradou a pes si mohl vybrat, kde bude. Já to mám asi teda nějak špatně zafixovaný - hladkosrstý pes ven ne, a severské plemeno a pastevci do bytu ne. Ale rada si nechám vysvětlit, že je to jinak :-) .

Znala jsem jen malamuta v bytě, nevím jak moc velký rozdíl mezi nimi je, ale tohohle v roce a půl obrečeli a dali ho pryc - právě kvůli tomu, že prostě doma šťastný nebyl, pořád funel, topili kvůli němu méně a méně, ale on chtěl stejně ven. Jinak chodili denně x km, pohyb mu nechyběl. A celý den s ním nekdo byl doma, nikdy nebyl sám. Samozřejmě to mohla být výjimka, a zrovna u zadatavetelky to může být v pohodě. Ale já bych asi měla strach, aby to nedopadlo právě takhle.

17.1.2021 13:39
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

marcelaamax napsal(a):
Když vezmu v potaz fakt jen tu teplotu, nic víc, opravdu huskymu ve 20ti stupních není teplo? Je mu tam příjemně? Chápu, že tam bude od štěněte, že tak nenasrati, jako pes chovány venku, ale i tak. Neřekla bych ani slovo, kdyby to byl barák se zahradou a pes si mohl vybrat, kde bude. Já to mám asi teda nějak špatně zafixovaný - hladkosrstý pes ven ne, a severské plemeno a pastevci do bytu ne. Ale rada si nechám vysvětlit, že je to jinak :-) .

Znala jsem jen malamuta v bytě, nevím jak moc velký rozdíl mezi nimi je, ale tohohle v roce a půl obrečeli a dali ho pryc - právě kvůli tomu, že prostě doma šťastný nebyl, pořád funel, topili kvůli němu méně a méně, ale on chtěl stejně ven. Jinak chodili denně x km, pohyb mu nechyběl. A celý den s ním nekdo byl doma, nikdy nebyl sám. Samozřejmě to mohla být výjimka, a zrovna u zadatavetelky to může být v pohodě. Ale já bych asi měla strach, aby to nedopadlo právě takhle.

20 stupňů opravdu neni žádná teplota, která by haskounovi vadila. S malamutem ani samojedem ho porovnat nemůžu, ty jsem neměla, ale žádnýmu mýmu haskounovi nevadilo bejt doma. Spíš naopak, byl rád, že může být se svým člověkem. Zrovna teď se řeši na fb v haskounský skupině, že jako toto má být severský pes? Je to tam zahlcený fotkama psů u krbu, v posteli, na gauči.

17.1.2021 13:50
rapotacka11

XXX.XXX.232.208

A co sousedi?
Těm vadit nemůže, až to spustí?

17.1.2021 13:50
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Huskyjanina napsal(a):
20 stupňů opravdu neni žádná teplota, která by haskounovi vadila. S malamutem ani samojedem ho porovnat nemůžu, ty jsem neměla, ale žádnýmu mýmu haskounovi nevadilo bejt doma. Spíš naopak, byl rád, že může být se svým člověkem. Zrovna teď se řeši na fb v haskounský skupině, že jako toto má být severský pes? Je to tam zahlcený fotkama psů u krbu, v posteli, na gauči.

Ok 😀. Jak říkám, já zkušenosti nemám, jen to mám tak nějak prostě zafixovaný 😀

17.1.2021 13:57
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

rapotacka11 napsal(a):
A co sousedi?
Těm vadit nemůže, až to spustí?

Co myslíte....vytí? Výhoda huskyho je, že nehlídá. Takže, když má husky separačku, tak ze stesku občas vyje, to může být vše. Ale, když bude mít separačku jiné plemeno, které štěká, tak bude výt ze stesku taky a navíc bude řvát na vše, co se pohne po chodbě. Takže, co je lepší? Samozřejmě naučit psa, že když je sám doma, tak je to pohoda

17.1.2021 14:00
rapotacka11

XXX.XXX.232.208

U nás to bylo slyšet přes 2 ulice.
Fakt psina.

17.1.2021 14:02
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Huskyjanina napsal(a):
Co myslíte....vytí? Výhoda huskyho je, že nehlídá. Takže, když má husky separačku, tak ze stesku občas vyje, to může být vše. Ale, když bude mít separačku jiné plemeno, které štěká, tak bude výt ze stesku taky a navíc bude řvát na vše, co se pohne po chodbě. Takže, co je lepší? Samozřejmě naučit psa, že když je sám doma, tak je to pohoda

Takže je vlastně husky do bytu lepší než většina jiných plemen👍

17.1.2021 15:13
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Huskyjanina napsal(a):
Co myslíte....vytí? Výhoda huskyho je, že nehlídá. Takže, když má husky separačku, tak ze stesku občas vyje, to může být vše. Ale, když bude mít separačku jiné plemeno, které štěká, tak bude výt ze stesku taky a navíc bude řvát na vše, co se pohne po chodbě. Takže, co je lepší? Samozřejmě naučit psa, že když je sám doma, tak je to pohoda

Vyje u hárání, u psa to bude...u hárání někde v okolí. Viz. huskyna jedněch našich sousedů. Jinak..nevím, ona mi oproti srsti samojeda přijde nahatá. Ona teda obvzlášť, ačkoliv doma není, kolem hárání, což bylo letos v prosinci šíleně vylíná, vypadala jak potkan. Teď jsme ji potkali(včera) a už byla podrostlá, vypadala trochu líp. Takže tu si teda doma dokážu představit. Než jí naroste pořádná srst přijde hárání a je nanovo ,,naháč"...

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 17:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak já teda nevim....často se tady někdo ptá...že je aktivní a chtěl by to a to plemeno a my mu tady píšeme, že fakty nestačí naběhat deset kiláků, že ten pes potřebuje zaměstnat i mozek a co s ním budete dělat jinýho, než běhání a túry.

No a husky mozek dle mého zaměstnávat nemusí, tak komu jinému, než aktivním páníčkům ho doporučit...když teda nepočítám mushery, ale těch v republice asi zástupy nebudou......a já si myslím, že takovej vyběhanej hasky se rád svalí s páníčky na gauč k televizi......nemusí si nutně lehnout venku do sněhu, protože jen tak může být tento seveřan šťastný.

Takže, co je ideálnější plemeno se kterým fakt nemusíte dělat nic jiného, než mu dát ten pohyb a mít ho jako společníka???....ať přemýšlím jak přemýšlím, tak mě nic nenapadá.....ale tak možná vás ostatní ano.

Neberte to jako propagaci "SH do každé rodiny", ale někam mi to přijde jako ideál.

17.1.2021 17:04
lupus4

XXX.XXX.205.61

marushka napsal(a):
Já ani nevím jestli se to před 20 lety dělilo.. Vzhledem pracák, povahou nepracák 🤣🤣

pamatuješ si ch. s. ? a ofic jméno psa ? To jsem měl ještě detailní přehled...

17.1.2021 17:26
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takže je vlastně husky do bytu lepší než většina jiných plemen👍

To ne, ale oni při patřičném vybití jsou gaučáci jako každej jinej...

Jen tam je to víc o vztahu a ten se nedá nadrilovat.. , pokud "to něco" mezi vámi není, má vás totálně na háku, ztrátu důvěry v podstatě neodpouští...protože ví, že se kdykoli v klidu uživí...nebo si polepší


A jinak k učení triků a jinejch blbinek - učí se velmi rychle, ale nevidí jediný důvod nějakou věc zbůhdarma opakovat a dělat ji pro páníčkovo "potěšení"...když narazíte na žravce, tak je za pamlsek ochoten se lehce "zprostituovat" , ale nesmí to trvat dlouho a být stereotypní

No a přivolání je zcela samostatná kapitola,takže u 99,9% je sichr vodítko...

17.1.2021 17:29
marushka

XXX.XXX.11.92

lupus4 napsal(a):
pamatuješ si ch. s. ? a ofic jméno psa ? To jsem měl ještě detailní přehled...

Byla od Stadniku z Tuchlovic

17.1.2021 17:40
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takže je vlastně husky do bytu lepší než většina jiných plemen👍

Nejen do bytu Když jsme se přistěhovali k nám do vesnice s 11 psy, tak se sousedi hrozili, že to bude k nevydržení se řevem, protože byli zvyklí na hlídače ze zdejších chalup. Jaký bylo jejich překvapení, že když lidi chodili kolem plotu, tak psi si v pohodě leželi a nereagovali na ně. A pak mi vyprávěli, jakej měli strach z hluku a jak byli překvapení, jak jsou ti psi hodní a jedinej vyrvál byl, když se krmilo a zapřahalo....nevim, nevim, jestli by tohle řekli o 11 německejch ovčácích

17.1.2021 17:49
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Huskyjanina napsal(a):
Nejen do bytu Když jsme se přistěhovali k nám do vesnice s 11 psy, tak se sousedi hrozili, že to bude k nevydržení se řevem, protože byli zvyklí na hlídače ze zdejších chalup. Jaký bylo jejich překvapení, že když lidi chodili kolem plotu, tak psi si v pohodě leželi a nereagovali na ně. A pak mi vyprávěli, jakej měli strach z hluku a jak byli překvapení, jak jsou ti psi hodní a jedinej vyrvál byl, když se krmilo a zapřahalo....nevim, nevim, jestli by tohle řekli o 11 německejch ovčácích

Tak ovčáci jsou uřvaní - u nich to kolikrát jde až do obsese, stejně jako točení se dokola, když nemají vybití.
Mě víc prekvapilo, jak tu někteří psali, že se u SH poměrně často stává, že nemají zájem o tah. To bych třeba nečekala.

Jako, já znám osobně 3 husky se zkouškou BH, takže vím že to nejsou debilové, ale pustit na volno venku nejdou ani jeden.

17.1.2021 17:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

Tak Stádníci jezdili jen sprinty - což dá i výstavák , a měli takovej mišunk, něco ze Síbrtů (pracovní) něco z Úvaláku 1/2 výstaváci, (to byla jen dobře vedená množka s PP).

Pamatuju, že jel mladej s děvčetem i Ledovku a dojeli bez výraznějšího úspěchu (ale tenkrát byla ještě kraťoučká (do 100 km/3 dny) tak si asi měla zrovna smůlu na "Uvalácký" geny
A pak se oženil a měl po srandě

17.1.2021 18:18
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tak ovčáci jsou uřvaní - u nich to kolikrát jde až do obsese, stejně jako točení se dokola, když nemají vybití.
Mě víc prekvapilo, jak tu někteří psali, že se u SH poměrně často stává, že nemají zájem o tah. To bych třeba nečekala.

Jako, já znám osobně 3 husky se zkouškou BH, takže vím že to nejsou debilové, ale pustit na volno venku nejdou ani jeden.

Občas se to stává, právě u těch výstaváků. Jinak já co jsem si nechávala fenku z posledního vrhu a co jsem z ní vychovávala v podstatě rodinnýho psa tak ta byla naprosto úžasná. Na vodítku ji mohla vodit 2letá dcera, ale ve spřežení makala, jak drak. Mohla chodit na volno, protože na srnky jsem jí zvykala od štěněte, tak ty jí nezajímaly a zajíci u nás moc nejsou. Tohle co je na obrázkách, tak byla poprvé v kontaku s kočkama, to jsem jí nejdřív musela trošku sepsout, když chtěla kočku honit, ale nechala si říct a s koňma pohoda.
https://janapf.rajce.idnes.cz/vylet_s_Kacisou_u_Lenky/

17.1.2021 18:25
Andrýsek3

XXX.XXX.34.4

Huskyjanina napsal(a):
Občas se to stává, právě u těch výstaváků. Jinak já co jsem si nechávala fenku z posledního vrhu a co jsem z ní vychovávala v podstatě rodinnýho psa tak ta byla naprosto úžasná. Na vodítku ji mohla vodit 2letá dcera, ale ve spřežení makala, jak drak. Mohla chodit na volno, protože na srnky jsem jí zvykala od štěněte, tak ty jí nezajímaly a zajíci u nás moc nejsou. Tohle co je na obrázkách, tak byla poprvé v kontaku s kočkama, to jsem jí nejdřív musela trošku sepsout, když chtěla kočku honit, ale nechala si říct a s koňma pohoda.
https://janapf.rajce.idnes.cz/vylet_s_Kacisou_u_Lenky/

To je pěkné zvíře!

17.1.2021 18:30
lupus4

XXX.XXX.205.61

Andrýsek3 napsal(a):
To je pěkné zvíře!

Janino, dej sem to video s vránou

17.1.2021 18:37
marushka

XXX.XXX.11.92

lupus4 napsal(a):
Tak Stádníci jezdili jen sprinty - což dá i výstavák , a měli takovej mišunk, něco ze Síbrtů (pracovní) něco z Úvaláku 1/2 výstaváci, (to byla jen dobře vedená množka s PP).

Pamatuju, že jel mladej s děvčetem i Ledovku a dojeli bez výraznějšího úspěchu (ale tenkrát byla ještě kraťoučká (do 100 km/3 dny) tak si asi měla zrovna smůlu na "Uvalácký" geny
A pak se oženil a měl po srandě

Hele jsem za to vděčná.. byla to velká škola, protože práce s každým dalším psem byla fakt výrazně jednodušší.. Naučilo mě to trpělivosti a nebrat věci tak automaticky.. a přivedla me k tomuhle bláznivýmu sportu.. Takže nelituji 😊

17.1.2021 18:55
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Chtěla jsem to nahrát, ale furt mi to píše, že se video zpracovává a nic víc, tak odkaz snad půjde Chlap s Tájím a štěkající vránou
https://www.facebook.com/jana.pfeiferova.7/videos/1822507011235384
https://www.facebook.com/jana.pfeiferova.7/videos/1822509171235168

17.1.2021 19:05
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Andrýsek3 napsal(a):
To je pěkné zvíře!

Díky, ona byla moje nejúžasnější, spřízněná duše a vždycky říkám, že už nikdy takovýho psa mít nebudu. Čubís, která fungovala v podstatě na myšlenku....

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.1.2021 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Video jde přehrát normálně, moc hezké, ta vrána je zvláštní, jak se chová, no a ty haskouni i na těch předešlých fotkách jsou nádherní

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2021 07:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Seveřan do bytu? Ano, jde to, měla jsem v bytě samojeda. Není úplně problém ten byt, ale člověk, pořizující si seveřana, si musí být vědom toho, že psa nebude moci pustit nikde na volno. Čest výjimkám. Existují, ale nelze předpokládat, že to bude zrovna ten jeho pes. A to je dost omezující v běžném životě, protože kolikrát by člověk potřeboval třetí ruku, když v jedné je neustále vodítko se psem na konci.

18.1.2021 07:19
rapotacka11

XXX.XXX.232.208

Myslím, že kdo neměl psa si to neumí představit.
Pes pořád na vodítku?
No a jak jinak, přece?

18.1.2021 08:52
Andrýsek3

XXX.XXX.34.4

Mně by to přišlo hrozně omezující na různých trecích, kempování a tak. Párkrát jsem takhle se psem byla a když stavíte stan, děláte večeři, tak je prostě mnohem víc fajn, že pes kolem vás ťape na volno, jasně může být na úvaze,ale.. Já psa musela mít občas na vodítku, když přišel cizí pes do nouzového nocoviste, tak než jsme se dohodli, že je v pohodě je oba pustit. Ale pak ve stanu je pes zas na volno, když jdu v noci čůrat, tak vyběhne se mnou, a abych ho musela furt vodit na vodítku, to by mě fakt nebavilo. A Husky ve městě na volno jsem pár viděla, ale někde uprostřed Šumavy to asi málokterý dá. Je to omezující, člověk s tím musí počítat.
Jinak za mě pro zadavatelku proč ne, pokud dodrží, co píše a ví, co vše to obnáší.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2021 13:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že se všichni shodneme na tom, že mít ovladatelnýho psa, který může chodit na volno-tam kde je to dovoleno, je velmi příjemné a pohodlné.

Někdy se ale stane, že si člověk vybere plemeno, které mu sedí, ale je pravděpodobné, že to bude pes nevypustitelný a kompromis v tomhle případě není.

Viz třeba Gina......ta jestli bude moci jednou být alespoň někde vypustitelná, tak budu hodně překvapená, ale kompromis tady prostě neexistuje, nemůžu mít psa, co je samostatná rozhodovací jednotka a zároveň na mě bude viset pohledem, jestli jí náhodou nechci přivolat,

No a když už takového mám....měla...Sáru...tak stejně musím mít oči na stopkách, protože sice na zavolání přijde docela spolehlivě, ovšem do doby, než něco vyhodnotí jako nebezpečí a v tu chvíli je můj názor irelevantní, protože ona ví nejlíp, co dělat....

popř. se ode mne nehne na krok, jako třeba Jack "od maminky se nehnu na krok, protože by se mi mohla ztratit" a tak je ve finále jedno, jestli je na vodítku a nebo ne, protože mi permanentně chodí defakto u nohy.
Vlastně takovej ideál.....ale na druhou stranu nevyhovuje povahově.

Člověk prostě občas nemůže mít všechno a musí si ujasnit priority.

18.1.2021 15:40
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Myslím, že se všichni shodneme na tom, že mít ovladatelnýho psa, který může chodit na volno-tam kde je to dovoleno, je velmi příjemné a pohodlné.

Někdy se ale stane, že si člověk vybere plemeno, které mu sedí, ale je pravděpodobné, že to bude pes nevypustitelný a kompromis v tomhle případě není.

Viz třeba Gina......ta jestli bude moci jednou být alespoň někde vypustitelná, tak budu hodně překvapená, ale kompromis tady prostě neexistuje, nemůžu mít psa, co je samostatná rozhodovací jednotka a zároveň na mě bude viset pohledem, jestli jí náhodou nechci přivolat,

No a když už takového mám....měla...Sáru...tak stejně musím mít oči na stopkách, protože sice na zavolání přijde docela spolehlivě, ovšem do doby, než něco vyhodnotí jako nebezpečí a v tu chvíli je můj názor irelevantní, protože ona ví nejlíp, co dělat....

popř. se ode mne nehne na krok, jako třeba Jack "od maminky se nehnu na krok, protože by se mi mohla ztratit" a tak je ve finále jedno, jestli je na vodítku a nebo ne, protože mi permanentně chodí defakto u nohy.
Vlastně takovej ideál.....ale na druhou stranu nevyhovuje povahově.

Člověk prostě občas nemůže mít všechno a musí si ujasnit priority.

No jo, taky to tak mám. Pes kterého miluju nade vše, nikdy bych jiného nechtěla ale....na volno tady po okolí může chodit až teď, když je to vlastně nemohoucí dědek. Jasně, teď zapomínám ráda na všechny ty dny, kdy jsem chodila z prochajd vzteky bez sebe, protože mi utekl na místě, kde jsem to nečekala, nebo mě potahal hubou v rokli apod. a kdy jsem si pořád říkala: ježíšmarjá, proč nemůže být tak v pohodě jak Berrynek, který už chodil na volno všude a jak píšeš o Jackovi...nikdy se sám nikam nehnul, nemusel ho člověk vůbec hlídat. Mít jednoho psa na volno a druhý tě pořád někam vláčí na vodítku...je superotravné. Vlastně jediné, co mě teď utěšuje když pomyslím, že tu zítra nemusí Worka být je, že si říkám, že teď budu dlouho bez psa a pak: holka, ještě to může být i horší než s Worinkem, ještě nemusí snášet ani jiné psy a to bude teprve tóčo. Tak si říkám...díky bohu za Worku

18.1.2021 16:17
elisak

XXX.XXX.194.232

Tak já ani nezažila, jaký je to mít "normálního" psa. První basenji se pořizoval, když mi bylo 9 let. Jen tenkrát mamka moc nevěřila tomu, že nikdy nebude poslouchat na 100%, bylo to v 98 roce takže tenkrát těch informací zas tolik nebylo a předtím měla NO, co poslouchala na slovo. Tu ale já nepamatuju...
Teď má mamka už 4. a 5. fenu, úplně nás uchvátili. A když jsem si chtěla, po vyřešení bydlení, pořídit svýho psa, tak jsem o jiným plemeni ani moc neuvažovala.

18.1.2021 16:52
NatyHr

XXX.XXX.62.170

Jinak doplňuji. Husky byl vždy můj sen. Není to čistě o tom, že by se mi líbil, ale i o povaze, která mi vyhovuje. Rozumím, že většina by nechtěla psa, kterého nemůže pustit z vodítka (což mi nevadí) nebo je příliš samostatná jednotka. Rozmýšlím nad ním už dlouho. Alternativní plemeno jsem zvažovala, ale nenašla jsem žádné u kterého bych si řekla, že ho chci.

Samozřejmě je možné i další vybití typu tahání kola, koloběžky... Běh jsem uvedla čistě protože takový režim mám už teď bez psa. A po práci si stejně chodím vydechnout na procházku, která má dvě hodiny nebo pokecat s někým během chůze (často také berou psy).

Rodina a pod opravdu dlouho nehrozí. A stávající režim si držím už hezkou řádku let, takže jasně, když se něco hodně pokazí, tak by to průšvih byl, ale s tím moc neudělám. Navíc často chodíme s přítelem běhat v jiný čas, takže kdyby ten pes byl opravdu raketa, tak si může dát klidně druhé kolo běhu, ale zase s tím nechci nutně počítat, abychom se z jeho fyzičky pak nezbláznili nebo aby ho případně zvládl utahat jeden člověk.

K dovoleným: Fanda týdenních válení u moře moc nejsem. Většinou tři dny jednou za několik let stačí, což je doba, která by se ještě dle mého dala zvládnout. Většinou stejně jedeme spíš do hor, kam je možné psa vzít. Takže dovču rádi přizpůsobíme.

Kdyby bylo z jakéhokoliv důvodu nutné psa někde ubytovat, tak mám několik kamarádů co se psy také fyzicky makají, takže by byli schopní i ochotní se o něj postarat a navíc by měl i společnost ostatních psů.

Každopádně děkuji moc všem za rady a za názory. Času na rozmyšlenou bude ještě dost, ráda bych si ho pořídila až opatření trochu opadnou a bude možné se dostat i do psích školiček a pod. ať je možné psa řádně socializovat, navyknout na ruch a tak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2021 17:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

NatyHr napsal(a):
Jinak doplňuji. Husky byl vždy můj sen. Není to čistě o tom, že by se mi líbil, ale i o povaze, která mi vyhovuje. Rozumím, že většina by nechtěla psa, kterého nemůže pustit z vodítka (což mi nevadí) nebo je příliš samostatná jednotka. Rozmýšlím nad ním už dlouho. Alternativní plemeno jsem zvažovala, ale nenašla jsem žádné u kterého bych si řekla, že ho chci.

Samozřejmě je možné i další vybití typu tahání kola, koloběžky... Běh jsem uvedla čistě protože takový režim mám už teď bez psa. A po práci si stejně chodím vydechnout na procházku, která má dvě hodiny nebo pokecat s někým během chůze (často také berou psy).

Rodina a pod opravdu dlouho nehrozí. A stávající režim si držím už hezkou řádku let, takže jasně, když se něco hodně pokazí, tak by to průšvih byl, ale s tím moc neudělám. Navíc často chodíme s přítelem běhat v jiný čas, takže kdyby ten pes byl opravdu raketa, tak si může dát klidně druhé kolo běhu, ale zase s tím nechci nutně počítat, abychom se z jeho fyzičky pak nezbláznili nebo aby ho případně zvládl utahat jeden člověk.

K dovoleným: Fanda týdenních válení u moře moc nejsem. Většinou tři dny jednou za několik let stačí, což je doba, která by se ještě dle mého dala zvládnout. Většinou stejně jedeme spíš do hor, kam je možné psa vzít. Takže dovču rádi přizpůsobíme.

Kdyby bylo z jakéhokoliv důvodu nutné psa někde ubytovat, tak mám několik kamarádů co se psy také fyzicky makají, takže by byli schopní i ochotní se o něj postarat a navíc by měl i společnost ostatních psů.

Každopádně děkuji moc všem za rady a za názory. Času na rozmyšlenou bude ještě dost, ráda bych si ho pořídila až opatření trochu opadnou a bude možné se dostat i do psích školiček a pod. ať je možné psa řádně socializovat, navyknout na ruch a tak.

No tak nevím....za mě jste asi ideální páníčci pro haskouna.....upřímně z toho, co pejskovi nabízíte mě teď zrovna taky nějaká podobná alternativa nenapadá.

18.1.2021 17:47
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

NatyHr napsal(a):
Jinak doplňuji. Husky byl vždy můj sen. Není to čistě o tom, že by se mi líbil, ale i o povaze, která mi vyhovuje. Rozumím, že většina by nechtěla psa, kterého nemůže pustit z vodítka (což mi nevadí) nebo je příliš samostatná jednotka. Rozmýšlím nad ním už dlouho. Alternativní plemeno jsem zvažovala, ale nenašla jsem žádné u kterého bych si řekla, že ho chci.

Samozřejmě je možné i další vybití typu tahání kola, koloběžky... Běh jsem uvedla čistě protože takový režim mám už teď bez psa. A po práci si stejně chodím vydechnout na procházku, která má dvě hodiny nebo pokecat s někým během chůze (často také berou psy).

Rodina a pod opravdu dlouho nehrozí. A stávající režim si držím už hezkou řádku let, takže jasně, když se něco hodně pokazí, tak by to průšvih byl, ale s tím moc neudělám. Navíc často chodíme s přítelem běhat v jiný čas, takže kdyby ten pes byl opravdu raketa, tak si může dát klidně druhé kolo běhu, ale zase s tím nechci nutně počítat, abychom se z jeho fyzičky pak nezbláznili nebo aby ho případně zvládl utahat jeden člověk.

K dovoleným: Fanda týdenních válení u moře moc nejsem. Většinou tři dny jednou za několik let stačí, což je doba, která by se ještě dle mého dala zvládnout. Většinou stejně jedeme spíš do hor, kam je možné psa vzít. Takže dovču rádi přizpůsobíme.

Kdyby bylo z jakéhokoliv důvodu nutné psa někde ubytovat, tak mám několik kamarádů co se psy také fyzicky makají, takže by byli schopní i ochotní se o něj postarat a navíc by měl i společnost ostatních psů.

Každopádně děkuji moc všem za rady a za názory. Času na rozmyšlenou bude ještě dost, ráda bych si ho pořídila až opatření trochu opadnou a bude možné se dostat i do psích školiček a pod. ať je možné psa řádně socializovat, navyknout na ruch a tak.

Pokud chcete shánět štěndo, až opadne pandemie, tak už teď bych vám doporučila pátrat a vybírat si chovatele. Protože někdy se na štěndo čeká půl roku až rok. Takže mrkněte sem do skupiny, rozhoďte sítě, napište něco o sobě, co s psíkem tak plánujete a halvně se neptejte jako první na cenu, na to jsou chovatele alergický Ta je průměrně 20 000
https://www.facebook.com/groups/257068647830115

18.1.2021 20:05
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Tohle mě taky dost s.re. Pardon Janino vím, že od vás to padlo jako rada, jste v tom nevinně, ale ten, kdo doteď psa neměl, či papírového nekupoval, nemá šajn, kolik takový pes stojí, protože se to nikde nepíše...je to děsně tajné Já jsem taky ceny psů před pořizováním vůbec netušila. A dělají si to tímto chovatelé samo, protože jim zavolá zájemce, hodinu spolu mluví na co psa a co mu nabídnou a pak se opatrně zeptá na cenu a chovatel mu řekne 25 tisíc za labrouše, když on si myslel tak 10. Takže mu spadne čelist poděkuje a už se neozve, protože jde ještě půl roku šetřit Ne, nepopisuju sebe, já jsem na psy měla neomezený rozpočet, ale dovedu si to představit u běžného člověka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.1.2021 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Tohle mě taky dost s.re. Pardon Janino vím, že od vás to padlo jako rada, jste v tom nevinně, ale ten, kdo doteď psa neměl, či papírového nekupoval, nemá šajn, kolik takový pes stojí, protože se to nikde nepíše...je to děsně tajné Já jsem taky ceny psů před pořizováním vůbec netušila. A dělají si to tímto chovatelé samo, protože jim zavolá zájemce, hodinu spolu mluví na co psa a co mu nabídnou a pak se opatrně zeptá na cenu a chovatel mu řekne 25 tisíc za labrouše, když on si myslel tak 10. Takže mu spadne čelist poděkuje a už se neozve, protože jde ještě půl roku šetřit Ne, nepopisuju sebe, já jsem na psy měla neomezený rozpočet, ale dovedu si to představit u běžného člověka.

No mě to taky trochu vadí.......ono jasně, po nějakém vstupním pohovoru vám to chovatel nakonec řekne, ale myslím, že za prvé spousta lidí tam ani nezavolá, protože si myslí, že papírový pes je prostě hodně drahý....a přitom i mezi papíráky jsou cenové rozdíly a může tak spíše koupit psa bez PP, protože tam se cena píše.
Taky nějaký obecný přehled kolik mnou vybrané plemeno stojí musíte detektivní prací vypátrat...abyste vůbec měli šajn, kolik si máte našetřit a jestli raději nevybrat něco méně finančně náročného.
Za další...bavit se s chovatelem dlouze o tom, co jeho drahocenému štěňátku nabízím a pak říct...no teda, to je peněz, tak na to nemám....to je taky takový blbý,

Já to vlastně taky nechápu, proč v inzerátech s PP není cena...popř. cena od-do, pokud štěňata ve vrhu nestojí stejně nebo proč se neinzeruje štěně extra s cenou.

Můžu říct, že o nějakých plemenech přehled mám, ale třeba když jsem tady četla jak je to se součastnou cenou pudlů, tak mi teda taky spadla čelist, myslela jsem, že je to tak o deset tisíc méně.

Nevím, proč je cena štěněte sprosté slovo....tajemství, které se může sdělit až když člověk projeví dostatečný zájem, dá na odiv jaké má pro psa úžasné podmínky a jak je eventuelně zkušený a až pak mezi řečí, aby to náhodou nevypadalo, že mi na tom nějak zvlášť záleží, se mohl nenápadně zeptat na cenu.

Pořád tady omíláme dokola, že čistokrevnej pes by se měl kupovat s papírama, tak by to lidem mohli trochu ulehčit.

A v neposlední řadě. ...Člověk, který nemá přehled a zavolá na inzerát na papírovýho psa a je mu sdělena cena, tak neví, jestli je to cena obvyklá.
Já třeba telefonovala horem dolem, abych zabukovala nějaké štěně, s tím, že informace o dané chovce dohledám následně a když mi paní na druhém konci drátu sdělí cenu, která je o cca 5-10 tisíc menší než je obvyklé, tak už se tím pro mě zvedá varovný prstík a do té "výhodné" koupě se mi nechce, protože je to divný...což se mi nakonec potvrdilo, ale člověk co neví, tak může říct "fajn beru"
Kdyby ta cena u inzerátu byla rovnou, tak tam ani nevolám.

18.1.2021 21:19
Andrýsek3

XXX.XXX.34.4

Souhlasím, věřím, že by to usnadnilo prodej psů s PP. Však každé štěně může mít svou cenu zvlášť. Pořád je to něco, co kupuji, a když to kupuji měla bych znát rovnou cenu. A říkat, že by na tom nemělo záležet mi přijde hloupé, protože jasně, že záleží, člověk na psa musí našetřit, ne každý má desetitisíce na psa, což neznamená, že by si ho neměl pořídit. A i když ty desetitisíce má, je fajn dopředu vědět, kolik to štěně stojí. Sice je zvíře živá bytost, ale když jdu kupovat cokoliv a je tam cena dohodou, tak automaticky nereaguju.

18.1.2021 22:47
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tady je cena!
https://zvirata.bazos.cz/inzerat/130114544/prodam-2-dojnice-cestr.php
:-)
Zná někdo tohle plemeno?
https://zvirata.bazos.cz/inzerat/130981131/brazilsky-terier-stenatka-s-pp.php

Neznala jsem, musela jsem si vyhledat. Se divím, že už jich tu není hafo, vyšší JRTčko. To bude mít za chvíli zase Impact práce...

Přidejte reakci

Přidat smajlík