Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Kristy378

14.3.2021 16:43
Kristy378

XXX.XXX.32.192

Ahoj, četla jsem několik článků na internetu a velmi mě zaujala, nicméně víme, že papír - v tomto případě internet snese všechno, a kvůli tomu se radši ptám tady na zkušenosti. Hledám parťáka pro každou špatnost, rekreační canicross a další fyzické aktivity, nechci cíleně cvičit, jen semtam nějakou blbinku, možná nějaké to čuchání. Zároveň ale chci i psa, který je vhodný k dětem, protože za jeho života možná přijdou. Se psy jsem začátečník, pracovala jsem zatím jen s koňmi. Pes by šel do bytu, čas je, žral by maso.

Jak jsou na tom lapinkoiry zdravotně? Dělají hodně hluku? Patří mezi seveřany, ale zároveň jsem se dočetla, že nemají lovecký pud. Je to opravdu pravda? Ocenila bych velmi kdybych se nemusela bát, že budu psa po odepnutí z vodítka hledat o 60 km dál jako některá jiná severské plemena. Dále bych preferovala kontaktního psa, což jsem se také někde dočetla, ale nejsou primitivní plemena většinou spíše odtažitá?

Byla bych vděčná, kdyby se někdo podělil o zkušenost s touto rasou. Ráda si přečtu cokoliv, co by mi je alespoň trochu přiblížilo, protože teď to na klubovky ani nějaké srazy úplně nevidím.

14.3.2021 22:44
assil

XXX.XXX.122.3

Canicross je OK, ale další cvičení na psychické vybití je nutné, dlouhé procházky taktéž.
K dětem jsou super a taky jsou hodně kontaktní.
Jsou tvrdohlavý a měkký v povaze, takže jako začátečník si budete muset pohlídat důslednost a to jak se psem zacházíte.
Lovecký pud nemají, ale spousta z nich má pořád herding instinct, který jim velí přihnat k paničce odbíhající zvířátka, tedy i srnky, zajíce a tak. Sice se za chvíli vrátí, ale stejně je nutný si to ohlídat.
Pokud se nechají, tak na procházkách mají velký akční rádius, holt Laponsko je rozlehlé.
Hlučné jsou docela dost, ale hodně jich žije v bytech, takže asi se na tom dá zapracovat, ale to neporadím, protože to neřeším.