Granule agil, puffins, profine- super složení, super cena

Labradorský retrívr
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
6.4.2021 00:46
slonicess

XXX.XXX.245.26

Vybiram granule pro stěně - kříženec labradora. Původně jsem uvažovala o Brit care či carnilove. Narazila jsem však na značku agil a puffins a složení za tu cenu mi přijde super.
Profine mi přijdou taky fajn.
Co myslíte?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 08:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

To vše je jedna "značka", stejný výrobek balený do jiných sáčků,
je fuk, co si z toho vyberete.

6.4.2021 09:27
slonicess

XXX.XXX.245.26

A složení je dobre ne? Za tu cenu myslím super

6.4.2021 09:30
Káťa 77

XXX.XXX.3.29

Krmíme tunakovym Agilem senior dvě staré fenky a super prospívají, lesklá srst, obě v kondici a granule chutnají.
Určitě existují i lepší, ale poměr cena/výkon bezkonkurenční.

6.4.2021 10:23
lupus4

XXX.XXX.205.61

ty moučky jsou fakt "super"

6.4.2021 11:22
Sonnic

XXX.XXX.55.171

K tomuhle se snad nedá ani nic říct.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 12:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč všude cpou hrách? To je nějak zdravé?

6.4.2021 12:39
slonicess

XXX.XXX.245.26

S čím máte problém? Že je v tom sušené maso?

Co jsem četla tak, když je ve složení čerstvé maso, tak je to pro chuť. V čerstvém je 70-80%, vody, tak si to vydělte. Granule se 70% čerstvého masa, jsou na tom zdaleka hůře než granuke z 30% dehydrovaheho

6.4.2021 12:40
slonicess

XXX.XXX.245.26

Ale doporučte lepší v ceně do cca 100/kg

6.4.2021 12:45
janaa

XXX.XXX.10.173

Moučka je problém,protože to je odpad. K tomu si přičtěte to čerstvé kuře,ze kterého je nula nula prd a zjistíte,kolik masa tam opravdu je.

6.4.2021 12:48
slonicess

XXX.XXX.245.26

Kureci moucka je prý to samé jako sušené kuře
V čem vidíte lepší třeba Brit care nebo carnilove (když budou fakt lepší nemám problém koupit)

Jinak krmene bylo fitminem fialovým

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč všude cpou hrách? To je nějak zdravé?

tím se navyšují bílkoviny

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 12:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Vybiram granule pro stěně - kříženec labradora. Původně jsem uvažovala o Brit care či carnilove. Narazila jsem však na značku agil a puffins a složení za tu cenu mi přijde super.
Profine mi přijdou taky fajn.
Co myslíte?

Na kuřecí maso jsou časté alergie. K ostatnímu se nevyjadřuju - barfuju i rybičky. Neboli nejsem příznivcem granulí a tudíž nemůžu být objektivní.

6.4.2021 13:00
slonicess

XXX.XXX.245.26

Chápu že nej by byl barf, ale rozhodla jsem se pro granule, což je prostě jednodušší. Tisice psu se krmí nejlacinejsima granulemi či zbytky. Beru to jako střední cestu bez práce

6.4.2021 13:12
lupus4

XXX.XXX.205.61

Kureci moucka je prý to samé jako sušené kuře

no to opravdu NENÍ
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CONSLEG:2001L0101:20021127:CS:PDF


O granulích vyráběných tepelnou extruzí nemá vůbec smysl se bavit, neboť už způsob výroby vylučuje, aby v nich bylo cokoli "zdravého". Jde prostě jen o spečeninu "čehosi" postříkanou umělými premixy. Je to jen hra na zdravou výživu, které díky intenzivní reklamní masáži podléhá většina mudlů.
samozřejmě, že na nich psi přežijou, co jim taky zbývá

vám nevadí, že pes zbaští 30 dkg "čehosi" a vypadne z něj 3x tolik ?

Tisice psu se krmí nejlacinejsima granulemi či zbytky

a k té "většině" : Ani miliony much mě nepřesvědčí, že je hovno pochoutka.
je to samozřejmě vaše volba a my ji musíme respektovat...hlavně , že máte pohodlíčko

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 13:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Chápu že nej by byl barf, ale rozhodla jsem se pro granule, což je prostě jednodušší. Tisice psu se krmí nejlacinejsima granulemi či zbytky. Beru to jako střední cestu bez práce

Ano, tisíce psů a bez práce. Nic proti vám, ale začínám to pociťovat jako problém.

6.4.2021 13:16
slonicess

XXX.XXX.245.26

Prosím neřešme, co jsem zvolila,že chci granule. Prosím jen na názor k složení granulí.

Kureci moucka l= sušené kureci maso

6.4.2021 13:18
Atheira

XXX.XXX.209.8

slonicess napsal(a):
Prosím neřešme, co jsem zvolila,že chci granule. Prosím jen na názor k složení granulí.

Kureci moucka l= sušené kureci maso

Když nebudeme řešit, co volíte a proč to volíte, tak zůstává čirý fakt, že masová moučka není to samé, co sušené maso. A to se můžete klidně stavět na hlavu, prostě není.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 13:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Prosím neřešme, co jsem zvolila,že chci granule. Prosím jen na názor k složení granulí.

Kureci moucka l= sušené kureci maso

OK. Rovno si to v žádném případě není. Ty granule se mně nelíbí, vybrala bych jiné.

6.4.2021 13:19
lupus4

XXX.XXX.205.61

slonicess napsal(a):
Prosím neřešme, co jsem zvolila,že chci granule. Prosím jen na názor k složení granulí.

Kureci moucka l= sušené kureci maso

předčtěte si dané odkazy a neptejte se furt dokola na něco, kde už odpověď máte
(ty vámi vybrané jsou zkrátka šunt)
...ale co bych četla...hlavně pohodlíčko

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 13:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Problém moučky je konzervace.
Hrách je tam jako příloha - výplň - a samozřejmě protein, který ale pes vůbec nepotřebuje, tenhleten z kytek.
Jinde jsou jako výplň brambory, oves, rýže,... z něčeho to uplácat musejí.
Vyhýbám se moučkám, drůbežímu tuku (takhle přesně psaný) a dopravě přes oceán.
A nedám za to víc jak za vepřovou panenku, fakt ne.

Do stovky za kilo už je i tohle, záleží na velikosti balení.
https://www.zoohit.cz/esearch.htm#q=simpsons

https://www.bitiba.cz/shop/krmivo_pro_psy/granule_pro_psy/markus_muhle
Purizon se také pořád vejdou.. takových tam je mraky.. Rocco mealtime už je dokonce bezobilně :-)

6.4.2021 13:21
Atheira

XXX.XXX.209.8

Já už v granulích nemám absolutně přehled, ale svého času jsem krmila tímto. Myslím, že to není špatné... https://www.zoohit.cz/shop/psi/granule/purizon

Když objednáte nějaké normální balení, kolem té stovky za kilo se vlezete. A příchutí je hodně.

6.4.2021 13:24
slonicess

XXX.XXX.245.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Problém moučky je konzervace.
Hrách je tam jako příloha - výplň - a samozřejmě protein, který ale pes vůbec nepotřebuje, tenhleten z kytek.
Jinde jsou jako výplň brambory, oves, rýže,... z něčeho to uplácat musejí.
Vyhýbám se moučkám, drůbežímu tuku (takhle přesně psaný) a dopravě přes oceán.
A nedám za to víc jak za vepřovou panenku, fakt ne.

Do stovky za kilo už je i tohle, záleží na velikosti balení.
https://www.zoohit.cz/esearch.htm#q=simpsons

https://www.bitiba.cz/shop/krmivo_pro_psy/granule_pro_psy/markus_muhle
Purizon se také pořád vejdou.. takových tam je mraky.. Rocco mealtime už je dokonce bezobilně :-)

Děkuji za prinosnou reakci. Vypadají dobře

Ake uznejte, že složení agil za cenu 10kg/600 něco je dobré.videla jsem dražší a horší granuke

6.4.2021 13:26
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

slonicess napsal(a):
Děkuji za prinosnou reakci. Vypadají dobře

Ake uznejte, že složení agil za cenu 10kg/600 něco je dobré.videla jsem dražší a horší granuke

Jj, cena dobrá, ale tím ta pozitiva končí 🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 13:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Děkuji za prinosnou reakci. Vypadají dobře

Ake uznejte, že složení agil za cenu 10kg/600 něco je dobré.videla jsem dražší a horší granuke

No jo, já viděla koně, psa a kočku, které sešrotoval mlýnek v kafilérii a vylezla z toho moučka.
Markus M, Lukullus, Lupo,...jsou eko bio granule z větrné energie, chemie tam není v ničem a stojí směšné peníze, s čím to mám srovnat?

6.4.2021 13:39
lupus4

XXX.XXX.205.61

slonicess napsal(a):
Děkuji za prinosnou reakci. Vypadají dobře

Ake uznejte, že složení agil za cenu 10kg/600 něco je dobré.videla jsem dražší a horší granuke

10kg/600

no, to vychází pro výrobce náklady asi 3Kč na kg surovin - fakt "bomba"
howgh

6.4.2021 13:51
slonicess

XXX.XXX.245.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, já viděla koně, psa a kočku, které sešrotoval mlýnek v kafilérii a vylezla z toho moučka.
Markus M, Lukullus, Lupo,...jsou eko bio granule z větrné energie, chemie tam není v ničem a stojí směšné peníze, s čím to mám srovnat?

To nemůže být. Nesmí to obsahovat peří, zobák apod... zkusím to dohkedat.ake v jedněch granuli byla masova moucka ze suchozemskych zvířat, to je teprv loterie co v tom je :)))))

Vaše zmíněné granule vypadají dobře,

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 13:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
To nemůže být. Nesmí to obsahovat peří, zobák apod... zkusím to dohkedat.ake v jedněch granuli byla masova moucka ze suchozemskych zvířat, to je teprv loterie co v tom je :)))))

Vaše zmíněné granule vypadají dobře,

V moučce je všechno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 14:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
To nemůže být. Nesmí to obsahovat peří, zobák apod... zkusím to dohkedat.ake v jedněch granuli byla masova moucka ze suchozemskych zvířat, to je teprv loterie co v tom je :)))))

Vaše zmíněné granule vypadají dobře,

Nemůže :D
Nikdo neříká, že se to nemůže jmenovat moučka ze such. zvířat, ten druh "kuřecí" není povinné psát.
Já se nudit, tak se jdu postavit před fabriku a sleduji ty kamiony jehňátek, co tam jedou na porážku, aby to bylo čerstvé maso a psi se měli dobře, oč jiného výrobcům jde. Přece.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 14:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
https://www.masovegranule.cz/blog/5-co-byste-meli-vedet-o-mase-v-granulich.html

https://www.psikrmivoradce.cz/surovina/masova-moucka/

https://www.krmimkvalitne.cz/myty-a-fakta-o-cerstvem-mase-a-masove-moucce-v-granulich-pro-psy-a-kocky/

Hele, Eden jsou britské granule a mají jen maso a maso a maso a maso a s překladem jim to moc nejde..
Psikrmivoradce prodává granule a ten druhý web taky, ale ty si to nechali vyrobit a lepší..
........ale vtip je jinde.. evropská, USA, Kanada, Čína, Británie,... mají ty zákony vyhlášky definice jinak.
Jinak.
Dneska je každej chytrej jak rádio, jen prodat svoje hnusný granule.
Všechny jsou hnusný. Tak si vyberte aspoň ty lepší.

6.4.2021 14:34
Káťa 77

XXX.XXX.3.29

Jak jsem tu vypozorovala, tak do každé diskuse o granulích se vrhne fanatik Lupus a začne psát, že je to šrot a odpad a chemie.
Bez ohledu na složení, na konzervaci, na kvalitu vstupních surovin, to je prostě čirý fanatismus pár lidí tady, speciálně j ifaune.
Takže pro zadavatelku - pokud se chcete dozvědět něco objektivního o granulích, rozdíly mezi nimi a jejich kvalitou, konzervaci atd., juknete do nějaké skupiny třeba na fb. Tam se lidé vyjadřují slušně a nejsou takoví demagogové jako tady.
Nic proti barfu, také jsem tak krmila, dokud měli tchanovci hospodářství, odkud jsme měli maso, zeleninu, ovoce atd. Protože kdo kupuje maso v barfshopu a přitom spila lidem, kteří krmí kvalitními granulemi a snaží se je přesvědčit, že on krmí lépe a kvalitněji a bez chemie, to je spíš k smíchu. O původu masa a přídavků, které dává svým miláčkum, neví také lautr nic.
Jak píšu, pokud vás zajímají informace o granulích, je lepší nějaké ne- fanatické a ne- demagogické stránky 😉

6.4.2021 14:39
lupus4

XXX.XXX.205.61

jasně, a nejlepší info jsou od těch, co ani nemají ponětí, že nemají ponětí...

6.4.2021 15:02
Káťa 77

XXX.XXX.3.29

Jinak k těm nákladům - že výrobce granulí je má 3,- Kč na kg.
To je úplně k smíchu, i s přihlédnutím k tomu, že u masa pro psy tomu není jinak. Nebo si snad myslíte, že v barfshopech se prodávají za života šťastná a zdravá biozviratka a že mají výrobci krmneho masa (ono i masa pro lidi) náklady vyšší než na výrobu kvalitních granulí ? To snad ne 😄

Jinak už se více vyjadřovat nebudu. Jen jsem chtěla dát zakladatelce informaci, že pokud chce vybrat kvalitní granule, není iFauna dobrý nápad, kam se obracet. Tady budete sežrána barf-fanatickou sektou pár jedinců a nedozvíte se nic, co by vám bylo užitečného.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 15:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

jen k tomuto:

"Protože kdo kupuje maso v barfshopu a přitom spila lidem, kteří krmí kvalitními granulemi a snaží se je přesvědčit, že on krmí lépe a kvalitněji a bez chemie, to je spíš k smíchu. O původu masa a přídavků, které dává svým miláčkum, neví také lautr nic."

z čehož by mělo nějakou logikou vyplývat, že granule, při výrobě kterých, v tom nejlepším případě, je použito téhož masa, ale zcela zmrtveného, což tvoří vždy malou, pokud vůbec nějakou část granule, jsou na tom lépe?!

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 15:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi není zajímavý, že se vždycky ozve nějaký prodejce granulí, že jo.

Mně je to jedno, ať si každej krmí, čím chce.
Ale ať se tady teda neptá, jak se nám líbí určitá značka, když nechce slyšet, že se nám nelíbí.
Já jsem minulý týden koupila Wolfsblut, kdyby náhodou se stalo a byl nějaký výpadek v dodávkách masa.

6.4.2021 15:34
hanelbi

XXX.XXX.242.181

Káťa 77 napsal(a):
Jak jsem tu vypozorovala, tak do každé diskuse o granulích se vrhne fanatik Lupus a začne psát, že je to šrot a odpad a chemie.
Bez ohledu na složení, na konzervaci, na kvalitu vstupních surovin, to je prostě čirý fanatismus pár lidí tady, speciálně j ifaune.
Takže pro zadavatelku - pokud se chcete dozvědět něco objektivního o granulích, rozdíly mezi nimi a jejich kvalitou, konzervaci atd., juknete do nějaké skupiny třeba na fb. Tam se lidé vyjadřují slušně a nejsou takoví demagogové jako tady.
Nic proti barfu, také jsem tak krmila, dokud měli tchanovci hospodářství, odkud jsme měli maso, zeleninu, ovoce atd. Protože kdo kupuje maso v barfshopu a přitom spila lidem, kteří krmí kvalitními granulemi a snaží se je přesvědčit, že on krmí lépe a kvalitněji a bez chemie, to je spíš k smíchu. O původu masa a přídavků, které dává svým miláčkum, neví také lautr nic.
Jak píšu, pokud vás zajímají informace o granulích, je lepší nějaké ne- fanatické a ne- demagogické stránky 😉

Asi tak, tady prostě jak nekrmíte BARFem, tak svýho psa mučíte, zabíjíte a zasloužíte si na pranýř, to fakt nemá cenu se o ničem moc bavit. :D A souhlasím i s tím, ať zkusíte spíš mrknout na FB, třeba do skupiny Granuláři, tam vám určitě poradí. :)

Každopádně k té moučce, na kterou se ptáte. Sama krmím Britem, kde když máte ve složení napsáno např. "kachní moučka", jedná se o moučku získanou z ořezů masa, orgánů a měkkých tkání kachen, případně tam můžou být chrupavky. NEOBSAHUJE pařáty, hlavy, peří ani krev. :)

Čerstvé maso ve složení ovlivňuje zejména chuť a vůni, sušené navyšuje koncentraci proteinu, aby byla granule výživnější.

No nic... držím palce, ať pejskovi vyberete granule, co mu sednou a bude prospívat. :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 15:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

@Katik7 Mě by teda zajímalo, jak budete zjišťovat původ vstupních surovin MKM... 😳

K zadavatelce - já na Vašem místě bych se soustředila na to, aby ve složení bylo co nejméně (nejlíp nebylo vůbec) MKM, kuřecího tuku, zdrojů rostlinných bílkovin. Na alternativní způsoby stravování Vás přemlouvat nebudu, když nechcete, jen Vám řeknu pro porovnání, kolik mě stojí krmení psa čerstvou stravou - pes má 30 kg, KD je 900 g. Měsíční náklady při této spotřebě na maso, vnitřnosti, kosti, ovoce, zeleninu, obiloviny, vejce a mléčné výrobky činí cca 1600,- Kč s tím, že nevyužívám barf shopy, ale děláme o to větší rodinný nákup v běžných obchodech, vejce jsou 0 nebo 1, snažíme se kupovat české potraviny atd. (= dalo by se to pořídit levněji). Co tím chci říct - chtějte za své peníze to nejlepší, co můžete dostat. Ať už to Vaší optikou znamená cokoli (granule/sušená strava - např. Bohemia pet food/barf).

PS Většinu života byl na granulích, měsíčně mě to stálo odhadem o pětikilo víc.

6.4.2021 16:07
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Odetta:

Já teda náklady za žrádlo pro psy prostě nepočítám (a ani nebudu), ale myslím si, že od té doby co krmím masem, tak za to utratím víc jak za granule, a to "hlavní složku" objednávám z barfshopů, vnitřnosti a kosti beru v masně.. Uznávám, že by masem šlo krmit určitě levněji, když já tam vždycky objevím něco, co jim musím vzít na zpestření - nějaké ryby vcelku, hovězí kusovou svalovinu atd... Další věc je ta, že toho dostávají víc než granulí - dohromady denně 1,5 kg masa. Nechtějí se mi hledat nějaké tabulky, ale myslím, že na granulích by ta dávka byla zhruba poloviční, spíš ani ne. Ono záleží s jakými granulemi se to porovnává, já nekrmila těmi úplně nejdražšími, většinou cenovoě 1000-1200 kč /12-15 kg pytel. Fakt to tady nebudu propočítávat, ale myslím, že krmení granulemi bylo fakt levnější..

Jo na začátku mě vyšlo výhodněji krmení masem, protože jsem měla určité vlastní zdroje "za hubičku", ale když teď nejsou, tak se na cenu granulí asi nedostanu.

A k zadavatelce - já bych úplně nehleděla na to, jaké granule jsou podle lidí na diskuzích ty nej nej, ale brala bych v potaz to, jak sedí konkrétnímu psovi. Samozřejmě se vyhnout nějakým marketovkám. Zkusit něco z toho, co radí třeba Megí, a neporovnávat do detailu jednotlivé značky mezi sebou nebo se z toho zblázníte. Řiďte se prostě psem. Jinak když si vzpomenu na granule, které jsem krmila já tak to byly - Taste of wild, Markus muhle, Petkul, Brit Care, ND...

Jinak to navážení se do lidí, kteří krmí granulemi, a strhnutí každé každičké diskuze o krmení granulemi ke krmení masem mi vadí taky... A hlavně ten styl, kterým je to podáno. Ono to ty lidi spíš odradí, a já se nedivím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 16:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
Odetta:

Já teda náklady za žrádlo pro psy prostě nepočítám (a ani nebudu), ale myslím si, že od té doby co krmím masem, tak za to utratím víc jak za granule, a to "hlavní složku" objednávám z barfshopů, vnitřnosti a kosti beru v masně.. Uznávám, že by masem šlo krmit určitě levněji, když já tam vždycky objevím něco, co jim musím vzít na zpestření - nějaké ryby vcelku, hovězí kusovou svalovinu atd... Další věc je ta, že toho dostávají víc než granulí - dohromady denně 1,5 kg masa. Nechtějí se mi hledat nějaké tabulky, ale myslím, že na granulích by ta dávka byla zhruba poloviční, spíš ani ne. Ono záleží s jakými granulemi se to porovnává, já nekrmila těmi úplně nejdražšími, většinou cenovoě 1000-1200 kč /12-15 kg pytel. Fakt to tady nebudu propočítávat, ale myslím, že krmení granulemi bylo fakt levnější..

Jo na začátku mě vyšlo výhodněji krmení masem, protože jsem měla určité vlastní zdroje "za hubičku", ale když teď nejsou, tak se na cenu granulí asi nedostanu.

A k zadavatelce - já bych úplně nehleděla na to, jaké granule jsou podle lidí na diskuzích ty nej nej, ale brala bych v potaz to, jak sedí konkrétnímu psovi. Samozřejmě se vyhnout nějakým marketovkám. Zkusit něco z toho, co radí třeba Megí, a neporovnávat do detailu jednotlivé značky mezi sebou nebo se z toho zblázníte. Řiďte se prostě psem. Jinak když si vzpomenu na granule, které jsem krmila já tak to byly - Taste of wild, Markus muhle, Petkul, Brit Care, ND...

Jinak to navážení se do lidí, kteří krmí granulemi, a strhnutí každé každičké diskuze o krmení granulemi ke krmení masem mi vadí taky... A hlavně ten styl, kterým je to podáno. Ono to ty lidi spíš odradí, a já se nedivím.

Tak já ho mám plně na čerstvém krátce a zajímalo mě, jak to zhruba finančně vychází (a je to “kvalifikovaný odhad”, žádné vyúčtování účtenek), i když to pro mě není hlavní faktor. Množstevně je to zajímavé (i když logické) - u nás 15 kg granulí vs. 27 kg čerstvého měsíčně. Proto to nepřepočítávám na cenu za kg, ale na měsíční výdaj. Jinak obecně výdaje nepočítám, pamlsky, doplňky stravy, léky, veterina... Neřeším.

Jinak já se, doufám, nikterak nenavážím. Sama jsem granulemi krmila 13 let z různých důvodů, nikomu nechci nic nutit. Ale fakt si myslím, že třeba ta moučka a hrách... že to tomu psovi nic moc nedá, že se prostě dá na tohle zaměřit a vybrat si lépe. Snažila bych se v rámci daného rozpočtu hledat granule, které nebudou mít kilometr dlouhé složení, a kde ty relativně špatně stravitelné rostlinné bílkoviny nebudou vůbec nebo jich bude zanedbatelné množství (MKM je mi odporná). Samozřejmě následně s přihlédnutím ke kondici psa.

Další alternativa je to sušené krmivo - nevím, jestli to zadavatelka zná. Třeba na BPF je nejblíž granulím (hotové jídlo, bez práce) asi směs Archibald, tam to vychází asi na 420 Kč/10 kg čerstvého (po zalití vodou, vývarem). Tam by si zadavatelka příp. musela propočítat náklady podle hmotnosti psa, jestli by se to v porovnání s granulemi nevyplatilo víc.

https://www.bohemiapetfood.cz/cs/produkt/bohemia-archibald

6.4.2021 16:51
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak já ho mám plně na čerstvém krátce a zajímalo mě, jak to zhruba finančně vychází (a je to “kvalifikovaný odhad”, žádné vyúčtování účtenek), i když to pro mě není hlavní faktor. Množstevně je to zajímavé (i když logické) - u nás 15 kg granulí vs. 27 kg čerstvého měsíčně. Proto to nepřepočítávám na cenu za kg, ale na měsíční výdaj. Jinak obecně výdaje nepočítám, pamlsky, doplňky stravy, léky, veterina... Neřeším.

Jinak já se, doufám, nikterak nenavážím. Sama jsem granulemi krmila 13 let z různých důvodů, nikomu nechci nic nutit. Ale fakt si myslím, že třeba ta moučka a hrách... že to tomu psovi nic moc nedá, že se prostě dá na tohle zaměřit a vybrat si lépe. Snažila bych se v rámci daného rozpočtu hledat granule, které nebudou mít kilometr dlouhé složení, a kde ty relativně špatně stravitelné rostlinné bílkoviny nebudou vůbec nebo jich bude zanedbatelné množství (MKM je mi odporná). Samozřejmě následně s přihlédnutím ke kondici psa.

Další alternativa je to sušené krmivo - nevím, jestli to zadavatelka zná. Třeba na BPF je nejblíž granulím (hotové jídlo, bez práce) asi směs Archibald, tam to vychází asi na 420 Kč/10 kg čerstvého (po zalití vodou, vývarem). Tam by si zadavatelka příp. musela propočítat náklady podle hmotnosti psa, jestli by se to v porovnání s granulemi nevyplatilo víc.

https://www.bohemiapetfood.cz/cs/produkt/bohemia-archibald

Díky za odkaz na tu sušenou směs - to je výborná alternativa na cesty 👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 16:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Díky za odkaz na tu sušenou směs - to je výborná alternativa na cesty 👍

Já to znám od Ollie, ta to tu občas zmíní (jinak bych nevěděla, že to existuje - jakože BPF obecně). Byla jsem teď ve zverimexu, a shodou okolností tam od nich měli přílohu C (rýžové vločky + ovozel + bylinky), tak jsem to na zkoušku koupila. A musím říct, že super. Stačí to 20 min před podáváním zalít teplou vodou nebo vývarem, hezky to voní, jsou tam od pohledu identifikovatelné suroviny, psovi to chutná. Takže bych se nebála ani toho Archibalda (event. si namíchat svou směs).

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, fb, tam jsou samé objektivní skupiny :D jedni prodávají Bodreek, další Vafo,...
hanelbi atd. jste tu moučku nepochopili.. je jedno, z čeho je, ale jak dosáhnou toho, že může ležet v otevřeném látkovém pytli na parkovišti. Chápete?
Mně to nedošlo, dokud jsem to balení neviděla. Na internetech, že, protože kvůli vůni té ingredience bych tam dobrovolně nevlezla.

To je dobrota pro pejsky:
TAG GUARANTEE:

Fatty Acids, not less than 90%
Moisture, not more than .50%
Insoluble matter, not more than .50%
Unsaponifiable matter, not more than 1.0%
Free fatty acids, not more than 15%
Ethoxyquin (used as a preservative)

Ale kdo tím chce krmit, jeho věc, ale pak se neptat lidí, co by tím nekrmili, leda že by umírali hlady. To bych snědla i konzervu pro psy, voní líp než salám pro lidi.

6.4.2021 17:05
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já to znám od Ollie, ta to tu občas zmíní (jinak bych nevěděla, že to existuje - jakože BPF obecně). Byla jsem teď ve zverimexu, a shodou okolností tam od nich měli přílohu C (rýžové vločky + ovozel + bylinky), tak jsem to na zkoušku koupila. A musím říct, že super. Stačí to 20 min před podáváním zalít teplou vodou nebo vývarem, hezky to voní, jsou tam od pohledu identifikovatelné suroviny, psovi to chutná. Takže bych se nebála ani toho Archibalda (event. si namíchat svou směs).

Já právě na diskuze o krmení chodím minimálně - většinou chytnu jen začátek a pak raději prchnu, takže sice o sušeném mase vím (ve formě moučky), ale tohle je mi daleko sympatičtější.

6.4.2021 17:08
lesnížínka

XXX.XXX.132.8

Odetto, vrátím se k tomu hrachu v granulích...tomu se bohužel nevyhnete ani u těch nejdražších Onehdá jsem jen tak pro zajímavost hledala, když jsem hledala pro kočky a jestli jsem nějaké našla, tak možná jedny...už si nevzpomenu, co to bylo. Je tam buď hrách, nověji cizrna, protože na hrách už lidi asi začínají mít pifku no nars...jsem byla tak, že kdyby pes občas ty granule nevyžadoval, tak je už vážně asi nekoupím

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ono ale fakt existuje sušené maso :-) prodává Rozchov (dovoz Wallitzer), bez chemie, čisté maso, dělají i pamlsky.. maso mají i z klokana atp. a cenově .. do 500kč/kg, kupuji ve zverimexu za 420.
Bohemiap. je super v tom, že si můžu namíchat maso, zeleninu, ovoce, přílohu, kosti.. věci, které bych normálně nekoupila kvůli ceně a množství (by se to zkazilo, než spotřebuji).. vyrobila jsem si tam směs za 250 s muflonem :D
Anebo kupuji sušenou směs ovoce/zelenina, zalít, počkat pár minut a míchám s masem a s tím, co mám já k večeři - rýže, brambory, kaše... takže mě to nestojí čas navíc vůbec, tu zeleninu zaliji, když si vařím kafe.. jako to je nejlepší vynález, ta instantní věc, od dob.. nevim :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Odetto, vrátím se k tomu hrachu v granulích...tomu se bohužel nevyhnete ani u těch nejdražších Onehdá jsem jen tak pro zajímavost hledala, když jsem hledala pro kočky a jestli jsem nějaké našla, tak možná jedny...už si nevzpomenu, co to bylo. Je tam buď hrách, nověji cizrna, protože na hrách už lidi asi začínají mít pifku no nars...jsem byla tak, že kdyby pes občas ty granule nevyžadoval, tak je už vážně asi nekoupím

Hrách a hrášek je rozdíl. Pak máme problém "ztraceno v překladu". Jednoduše se dívejte po granulích, kde jsou první brambory/rýže/oves,.. a ne hrách. Tzn. převážná příloha jsou ty brambory, hrách už jen doplňuje různé hodnoty.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já právě na diskuze o krmení chodím minimálně - většinou chytnu jen začátek a pak raději prchnu, takže sice o sušeném mase vím (ve formě moučky), ale tohle je mi daleko sympatičtější.

Já to většinou taky moc nečtu, ono je to stále totéž, ale nedávno jsem dělala “výzkum” kvůli svému psovi, tak jsem si rozšířila obzory (jen dávkování sušeného jsem tedy pochopila až z Novosádové, tohle maji na BPF popsané dost slabě ). Jinak je mi to taky sympatické, umím si představit, že půjdu na vandr a hodím si to do batohu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hrách a hrášek je rozdíl. Pak máme problém "ztraceno v překladu". Jednoduše se dívejte po granulích, kde jsou první brambory/rýže/oves,.. a ne hrách. Tzn. převážná příloha jsou ty brambory, hrách už jen doplňuje různé hodnoty.

Takhle jsem to primárně myslela - je rozdíl, jestli je ten hrách na druhé, třetí pozici složení nebo někde na konci. Když dělám psovi občas kuskus, tak mu tam taky slabší hrst hrášku (!) přihodím, je to tak jednou do měsíce, má to rád. Ale nebudu ho denně cpát třeba ze 40 % (to jsem plácla :-) ) luštěninami.

6.4.2021 17:30
janaa

XXX.XXX.10.173

Mě zas fascinuje,jak se u každého tématu o žrádle objeví nicky, které sem jindy nikdy nechodí, aby napsali,že je lupus fanatik, a že to tady nemá nikdo řešit,radši na FB
A druhá věc, proč se chodí radit lidi,který jsou chytrý jak rádio, a stejně poradit nechtějí, jen slyšet, jak je všechno super truper

6.4.2021 17:30
rapotacka11

XXX.XXX.232.32

slonicess
V čem vidíte lepší třeba Brit care nebo carnilove

Někomu se zdají lepší?
Stejnej šunt

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já vim proč. :-) Totiž vždy přijde nějaký distributor nebo tak, hodí téma, kterých je tady milion, ale co kdybychom se konečně umoudřili.. a pak si vezme jiný počítač a napíše "fanatici" + "krmím tím třicet osm psů 19 let a vše ok".

Hele https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/?hledat=agil
:-)

6.4.2021 18:31
lupus4

XXX.XXX.205.61

janaa napsal(a):
Mě zas fascinuje,jak se u každého tématu o žrádle objeví nicky, které sem jindy nikdy nechodí, aby napsali,že je lupus fanatik, a že to tady nemá nikdo řešit,radši na FB
A druhá věc, proč se chodí radit lidi,který jsou chytrý jak rádio, a stejně poradit nechtějí, jen slyšet, jak je všechno super truper

a to jsem slovo maso ani barf vůbec nezmínil
načež některé , už to ale "fakt votravuje" ¨
a že by jen "britoblbky" změnily taktiku, je na ně složitý...

6.4.2021 21:36
slonicess

XXX.XXX.245.26

Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 21:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

Barf není krmení jenom svalovinou. To tady nikdo nepíše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 21:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

Krmím barf a to není jen čistá svalovina. Jsou tam i kosti, vnitřnosti, příloha, ovoce a zelenina plus doplňky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 21:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

slonicess napsal(a):
Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

Ano, pro psa je nejlepší kompletní kořist. Myš. Zajíc. Srna. Komplet i s chlupy. Krmím tak, snažím se. Teda ona si megý uloví myší.. a vždy sní celou, ne jak náš Kocourek, že ukousne hlavu a jde domů na granule.
Jenže tam v těch myších není ta konzervace rakovinotvornými látkami.
To je ten rozdíl.

6.4.2021 21:43
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

slonicess napsal(a):
Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

Psa právě nejde krmit jen svalovinou a "pěkným" masem - tím ho zničíte 👎

6.4.2021 21:45
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, pro psa je nejlepší kompletní kořist. Myš. Zajíc. Srna. Komplet i s chlupy. Krmím tak, snažím se. Teda ona si megý uloví myší.. a vždy sní celou, ne jak náš Kocourek, že ukousne hlavu a jde domů na granule.
Jenže tam v těch myších není ta konzervace rakovinotvornými látkami.
To je ten rozdíl.

Ne, ty myši jsou jen z pole nažraný stutoxu, pesticidů a herbicidů 🤫

6.4.2021 21:46
lupus4

XXX.XXX.205.61

slonicess napsal(a):
Díky všem, kteří se vyjádřili k tématu. Na to sušené mrknu.

Jen mě napadla taková úvaha - je pro psy přirozené jíst čistou svaloviny, krásné maso? Nebyli po staletí krásný zbytky, vnitrnostmi, kostmi? Tu myš zdlabli taky celou. Ne, že bych se chtěla vracet do pravěku, ale jestli není až přežitek krmit nakym pěkným masem.

http://manwe.eu/index.php/coje-to-barf

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.4.2021 22:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ne, ty myši jsou jen z pole nažraný stutoxu, pesticidů a herbicidů 🤫

Megý jí jen ty na louce, kterou nikdo nehnojí a neseče, je moc strmá a vysoko, pasou se tam srny a zajíci, dravci jménem Ferda a Ferda pořád žijí, takže asi ok. Hraboše nejí. A jinde bych to neriskovala, to jako máte pravdu, už jsem v okolí cedule na polích atp. viděla.
Jinak teda kromě stutoxu jsou ty věci i v mase, vejcích, viz fipronil a tak :-)
Ta myš mi furt vychází nejlíp :D

6.4.2021 22:32
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Megý jí jen ty na louce, kterou nikdo nehnojí a neseče, je moc strmá a vysoko, pasou se tam srny a zajíci, dravci jménem Ferda a Ferda pořád žijí, takže asi ok. Hraboše nejí. A jinde bych to neriskovala, to jako máte pravdu, už jsem v okolí cedule na polích atp. viděla.
Jinak teda kromě stutoxu jsou ty věci i v mase, vejcích, viz fipronil a tak :-)
Ta myš mi furt vychází nejlíp :D

Ta myš na louce je jen plná parazitů.

Jinak pokud jde o stutox, tak ve většině případů se o jeho aplikaci nedozvíte - sice je povinnost označit ošetřené plochy, ale téměř nikdo to nedělá a z životního prostředí to nikdo nehlídá a nepostihuje, takže to mají zemědělci na háku 🙄

Přidejte reakci

Přidat smajlík