Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
5.6.2021 19:17
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Dobrý den, mám 5 let starého maltézského psíka. Nezvládá být sám doma. Je to naše chyba, vím. Byl odmala zvyklý s někým být, jsme velká rodina, nebyl důvod ho tedy nedat k sestře, aby si pohrál s dětmi když jsem šla do školy apod.

Situace se změnila. Už jsou to 4-5 měsíců co žije se mnou a s partnerem v bytě. Samozřejmě skrz lockdown jsme byli většinu času doma. Snažili jsme se postupně. Chodit do vedlejší místnosti, odejít na minutu, 5 minut, 10. Postupně. Výsledek stále stejný - štěkání/vytí a zdemolovaný byt (rozkousané dveře, zeď až na cihlu). Materiální stránku věci vem čert ale on je schopen ublížit sám sobě.

Je prosím tohle řešitelné? Uvědomuji si, že to nebude za týden třeba ani za měsíc, ale jsem bezradná. Nemám s výchovou psů zkušenosti. Možná doporučení na koho se obrátit jak to řešit? Od září začíná škola (mám ji u domu, mohu o přestávce přijít vyvenčit atd. ale potřebuji aby pár hodin zvládl sám).
Budu vám vděčná za jakoukoliv radu. Děkuji.

PS. Uvědomuji si, že je to naše chyba, že jsme ho nevychovali, takže komentáře typu že si za to můžeme my jsou zbytečné. Psa dát pryč nechci, potřebuji situaci řešit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 19:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Unavený pes bude spát.

5.6.2021 19:28
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Unavený pes bude spát.

To jsem zkoušela. Procházka, zabavit, vyběhat. Jediná změna byla, že tolik neštěkal, ale o to víc demoloval...Měla jsem zaplou doma kameru proto vím co dělal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 19:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vendula512 napsal(a):
To jsem zkoušela. Procházka, zabavit, vyběhat. Jediná změna byla, že tolik neštěkal, ale o to víc demoloval...Měla jsem zaplou doma kameru proto vím co dělal.

Jak zabavit, co jste dělali?
Mám bojového atleta a tohle nedělá, protože má jasně daná pravidla: zábava, běhot, plavání, lov myší, cvičení, zavaření hlavičky, papání a běž si na své místo lehnout, odpočíváme.
Naučte ho chodit si odpočinout po pořádném zápřahu na místečko do předsíně například, do veliké klece,.. kde nemůže nic ničit, ale nejdřív nastudujte, jak se pes na takové místo navyká!

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 19:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já osobně bych teda pořídila buď klec a a naučila ho v ní odpočívat.
Ideálně přes klec hodit deku, nechat odkrytou jen přední stěnu a udělat mu takovou boudičku a učit, že tohle je MÍSTO a najela na režim "teď je čas na zábavu, na nějakou činnost" psa pořádně utahat a nejen fyzicky, ale i psychicky, ať musí pořádně zapojit hlavinku...nějaké hledání předmětů, plnění úkolú...no a pak je čas k odpočívání, tady máš kostičku a šupajdi na místo-do klece.
Nejdřív v místnosti, kde jsem. Potom, když už by to bylo ok, tak do jiné místnosti a pak třeba na chvilku odejít z bytu......ale pořád v tom režimu....jdu ráno na prochajdu, pohrajeme, pocvičíme, tady máš snídani a šup do pelíšku.

Ne nejsem zastáncem klecí a opravdu tohle není doporučení, aby byl pes v nepřítomnosti páníčků celou dobu zavřenej, ale zkraje taková pojistka, že když začnu odcházet...tak pes nebude mít tendence demolovat a že bude v bezpečí.

Prostě udělat z klece bezpečné útočiště, kde se bude pes cítit dobře....prostě takovej pelíšek se stříškou.....do kterého si půjd sám rád a dobrovolně odpočinout.
Klidně bych mu zkraje nechala zaplou i televizi a nebo rádio.

Možná je to blbost, co říkám, ale je to první "blbost" co mě napadla.

Edit: tak koukám, že už mě Megí předběhla

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 19:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Předběhla jsem sardullah, abych napsala větší blbost :D

5.6.2021 20:01
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já osobně bych teda pořídila buď klec a a naučila ho v ní odpočívat.
Ideálně přes klec hodit deku, nechat odkrytou jen přední stěnu a udělat mu takovou boudičku a učit, že tohle je MÍSTO a najela na režim "teď je čas na zábavu, na nějakou činnost" psa pořádně utahat a nejen fyzicky, ale i psychicky, ať musí pořádně zapojit hlavinku...nějaké hledání předmětů, plnění úkolú...no a pak je čas k odpočívání, tady máš kostičku a šupajdi na místo-do klece.
Nejdřív v místnosti, kde jsem. Potom, když už by to bylo ok, tak do jiné místnosti a pak třeba na chvilku odejít z bytu......ale pořád v tom režimu....jdu ráno na prochajdu, pohrajeme, pocvičíme, tady máš snídani a šup do pelíšku.

Ne nejsem zastáncem klecí a opravdu tohle není doporučení, aby byl pes v nepřítomnosti páníčků celou dobu zavřenej, ale zkraje taková pojistka, že když začnu odcházet...tak pes nebude mít tendence demolovat a že bude v bezpečí.

Prostě udělat z klece bezpečné útočiště, kde se bude pes cítit dobře....prostě takovej pelíšek se stříškou.....do kterého si půjd sám rád a dobrovolně odpočinout.
Klidně bych mu zkraje nechala zaplou i televizi a nebo rádio.

Možná je to blbost, co říkám, ale je to první "blbost" co mě napadla.

Edit: tak koukám, že už mě Megí předběhla

Děkuji oběma za reakce. Klec mám doma víc jak týden. Po té co měl třísky ze dveří zapíchané všude, tak jsem se pro tuhle "pojistku" rozhodla.

Učení na klec jsem nastudovala i videa na you tube apod. S klecí problém nemá, nebojí se jí dávám mu do ní pamlsky, chválím, motivuju. Takže když reknu místečko klidně do ní vleze. Má tam pelíšek.

Dveře jsem nechávala otevřené, pak trošku přivírala až zavřela. Když dveře zavřu a zůstanu v místnosti trochu postekava, zaknuci ale tak do pul hodky lehne a spí. Když jsem ale zkusila odejít na 5 minut tak stékal, kousal klec, hrabal... Zvládá v ní být jen v naší přítomnosti.

5.6.2021 20:01
rapotacka11

XXX.XXX.232.32

- nebyl důvod ho tedy nedat k sestře, aby si pohrál s dětmi

Už to nejde?

5.6.2021 20:07
Vendula512

XXX.XXX.38.124

rapotacka11 napsal(a):
- nebyl důvod ho tedy nedat k sestře, aby si pohrál s dětmi

Už to nejde?

Nejde. Odstěhovali jsme se do jiného města. 150km daleko...

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 20:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vendula512 napsal(a):
Dobrý den, mám 5 let starého maltézského psíka. Nezvládá být sám doma. Je to naše chyba, vím. Byl odmala zvyklý s někým být, jsme velká rodina, nebyl důvod ho tedy nedat k sestře, aby si pohrál s dětmi když jsem šla do školy apod.

Situace se změnila. Už jsou to 4-5 měsíců co žije se mnou a s partnerem v bytě. Samozřejmě skrz lockdown jsme byli většinu času doma. Snažili jsme se postupně. Chodit do vedlejší místnosti, odejít na minutu, 5 minut, 10. Postupně. Výsledek stále stejný - štěkání/vytí a zdemolovaný byt (rozkousané dveře, zeď až na cihlu). Materiální stránku věci vem čert ale on je schopen ublížit sám sobě.

Je prosím tohle řešitelné? Uvědomuji si, že to nebude za týden třeba ani za měsíc, ale jsem bezradná. Nemám s výchovou psů zkušenosti. Možná doporučení na koho se obrátit jak to řešit? Od září začíná škola (mám ji u domu, mohu o přestávce přijít vyvenčit atd. ale potřebuji aby pár hodin zvládl sám).
Budu vám vděčná za jakoukoliv radu. Děkuji.

PS. Uvědomuji si, že je to naše chyba, že jsme ho nevychovali, takže komentáře typu že si za to můžeme my jsou zbytečné. Psa dát pryč nechci, potřebuji situaci řešit.

Doporučila bych Vám https://www.dogmonitor.com/
na mého psa zabírá aplikace - psí chůvička moc dobře. Můj útuláček na přednastavené povely i případně online hlas přes mikrofon reaguje dobře...výt a štěkat přestal poměrně brzy. Ještě teď občas potřebuje klidnit a appka je pro nás ideál. Teď už zapinám chůvičku jen občas, nějak intuitivně vycítím, kdy je to potřeba...po začátku jsem měla zapnuté celou pracovní dobu, vše se zaznamenává a dá se ten den zpětně pustit. A když jsem mu doma pustila jeho výlev, fakt se styděl 😃
Stačí 2 telefony s androidem a jednorázově asi 140 kc 👍

5.6.2021 20:48
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doporučila bych Vám https://www.dogmonitor.com/
na mého psa zabírá aplikace - psí chůvička moc dobře. Můj útuláček na přednastavené povely i případně online hlas přes mikrofon reaguje dobře...výt a štěkat přestal poměrně brzy. Ještě teď občas potřebuje klidnit a appka je pro nás ideál. Teď už zapinám chůvičku jen občas, nějak intuitivně vycítím, kdy je to potřeba...po začátku jsem měla zapnuté celou pracovní dobu, vše se zaznamenává a dá se ten den zpětně pustit. A když jsem mu doma pustila jeho výlev, fakt se styděl 😃
Stačí 2 telefony s androidem a jednorázově asi 140 kc 👍

Děkuji moc. Kouknu na to!

5.6.2021 21:49
Fiona.Praha

XXX.XXX.68.21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Doporučila bych Vám https://www.dogmonitor.com/
na mého psa zabírá aplikace - psí chůvička moc dobře. Můj útuláček na přednastavené povely i případně online hlas přes mikrofon reaguje dobře...výt a štěkat přestal poměrně brzy. Ještě teď občas potřebuje klidnit a appka je pro nás ideál. Teď už zapinám chůvičku jen občas, nějak intuitivně vycítím, kdy je to potřeba...po začátku jsem měla zapnuté celou pracovní dobu, vše se zaznamenává a dá se ten den zpětně pustit. A když jsem mu doma pustila jeho výlev, fakt se styděl 😃
Stačí 2 telefony s androidem a jednorázově asi 140 kc 👍

Bála bych se toho, že pes dosáhne toho, čeho chtěl, pozornosti. Mlluvíte na něj, i když jen z chůvičky nebo čeho.

A tu blbost o tom, jak se styděl, nebudu komentovat.

5.6.2021 22:05
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Fiona.Praha napsal(a):
Bála bych se toho, že pes dosáhne toho, čeho chtěl, pozornosti. Mlluvíte na něj, i když jen z chůvičky nebo čeho.

A tu blbost o tom, jak se styděl, nebudu komentovat.

No, ja bych reagovala jen když by si fakt ubližoval. On je blázen totiž. Je schopnej si na té kleci vylámat zuby 🤦🏻‍♀️Ne že by jednou stekl a ja hned reagovala... To dává smysl, nebo? Díky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 22:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Unavený pes bude spát.

Nebude. Měla jsem psa ( pravda byl v té době starší-11 let ), štěkal a vyl do úplného vyčerpání. Zkoušela jsem po chvílích, prodlužovala......Nakonec chodil se mnou do zaměstnání, kdyby byl měl zůstávat doma sám - umřel by vyčerpáním.
Těch 11 let žil s fenou - matkou. Spolu byli bez problémů.
Zadavatelce moje zkušenost nepomůže, snad někomu, kdo má dva psy a neodděluje je, nebo jen velmi zřídka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 22:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Bála bych se toho, že pes dosáhne toho, čeho chtěl, pozornosti. Mlluvíte na něj, i když jen z chůvičky nebo čeho.

A tu blbost o tom, jak se styděl, nebudu komentovat.

ale jo, umí se zastydět...akorát mi teď nejde vložit krátké video, na kterém je to vidět...🙄

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 23:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

My máme od štěněte rituál - na rozloučenou top přitažlivý humus - aktuálně velký kus hovězích plic. To kouká, ať dám a vypadnu. Pokud ho nedostane, když třeba vyběhnu bez něj na ulici pro zásilku, tak spustí ječák. Jinak odmala při postupném zvykání nikdy ani nepípnul. Klasika pár minut, půl h, dvě... Zavřený s kenelou v předsíni, všechno ke zničení odstraněno. Dá se to i u dospělých psů, ale je to delší proces. A ne vždy to vyjde. Naproti v chodbě nedávno odešla toy pudlice. Kvílela a masakrovala dveře vytrvale celý svůj život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 23:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale jo, umí se zastydět...akorát mi teď nejde vložit krátké video, na kterém je to vidět...🙄

Neříká se tomu konejšivé signály? :-) Slyší divné zvuky, reaguje na ně.
Ale.. které zvíře se pozná v zrcadle?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.6.2021 23:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neříká se tomu konejšivé signály? :-) Slyší divné zvuky, reaguje na ně.
Ale.. které zvíře se pozná v zrcadle?

No to máte asi pravdu, musím si o tom něco přečíst...no on tak přivíral oči, jako mžoural..škoda, že to nejde vložit to video ani zkrácený...
A to se zrcadlem...??

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 06:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No to máte asi pravdu, musím si o tom něco přečíst...no on tak přivíral oči, jako mžoural..škoda, že to nejde vložit to video ani zkrácený...
A to se zrcadlem...??

Vidí se pes v zrcadle, pozná se? A pozná svůj hlas?

6.6.2021 07:17
Fiona.Praha

XXX.XXX.68.21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neříká se tomu konejšivé signály? :-) Slyší divné zvuky, reaguje na ně.
Ale.. které zvíře se pozná v zrcadle?

Taky je to naučené chování.
Jako třeba známé "psí oči". Pes udělá psí oči, panička se zasměje a následuje odměna - jídlo od stolu, psí mňamka, hození hračky nebo prostě jen ta pozornost, že panička psa podrbe.

Mají nás přečtené, celý život nás pozorují. Kdyby uměli psi mluvit, to bychom se asi divili, co by nám o nás řekli

.

6.6.2021 07:38
Fiona.Praha

XXX.XXX.68.21

Vendula512 napsal(a):
No, ja bych reagovala jen když by si fakt ubližoval. On je blázen totiž. Je schopnej si na té kleci vylámat zuby 🤦🏻‍♀️Ne že by jednou stekl a ja hned reagovala... To dává smysl, nebo? Díky.

Asi to smysl dává, ale já bych to zkusila jinak.

Psa bych naučila psa rituál, který by se opakoval každé ráno, když jdeme od práce. Každý pes má rád čitelný stereotyp.
Začala bych o víkendu. Vyvenčila bych ráno psa, poslala ho klece, zavřela ho tam, dala nějakou mňamku a sdělila mu větou, písní, tancem nebo zaklínadlem (cokoli, co normálně neděláte), že jdu do práce, tak ať tam na mne hezky počká. Vzala bych si kabelku, svačinu, boty, bundu, klíče (chovala bych se jako že jdu fakt do práce, pes není blbec a prohlédl by to) a odešla bych i s přítelem z bytu. Odjela bych výtahem nebo seběhla ze schodů, třískla dveřmi od baráku a venku se třeba zasmála, aby věděl, že jsem v čudu. Pak bych si vyjela třeba o dvě patra výš (nebo potichu vyšlápla), sedla si na schody a čekala, co bude. V okamžiku, až by byl pes zticha, bych se vrátila domů. Pochválila ho, jak je šikovný, dala odměnu, pohrála si. No a za hodinu zase a zase a zase, až do bezvědomí
Pointou je, nevrátit se, dokud dělá brajgl. To, že se vrátíte a třeba mu jen vynadáte a zase odejdete, v něm bude upevňovat to, že se na jeho volání vrátíte, což jaksi z práce asi není možné, ne? Můžete to měnit, Vy půjdete opravdu na nákup a přítel bude zatím hlídat a vrátí se domů sám. Nebo se vrátíte oba. Ale vždy musí být ticho, aby mohl být odměněný. Bude to blbákov, ale tohle jste měli mít už dávno za sebou. Já to nacvičovala s každým novým štěnětem.
Výhodou je, že jste v novém prostředí a pes ještě nemá vychytané všechny zvuky a pachy. Nové prostředí, nové rituály, nová pravidla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 08:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vidí se pes v zrcadle, pozná se? A pozná svůj hlas?

Pesan na mě celkem pravidelně kouká z obýváku přes zrcadlo v chodbě do koupelny, co dělám a vrtí, když na něj dělám bez hlasu cukrblíky, takže tím pádem pozná i sebe...a jestli pozná svůj hlas? No zdá se mi dle zkušeností, že ano....ale klidně se nechám poučit Megí 😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 08:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fiona.Praha napsal(a):
Asi to smysl dává, ale já bych to zkusila jinak.

Psa bych naučila psa rituál, který by se opakoval každé ráno, když jdeme od práce. Každý pes má rád čitelný stereotyp.
Začala bych o víkendu. Vyvenčila bych ráno psa, poslala ho klece, zavřela ho tam, dala nějakou mňamku a sdělila mu větou, písní, tancem nebo zaklínadlem (cokoli, co normálně neděláte), že jdu do práce, tak ať tam na mne hezky počká. Vzala bych si kabelku, svačinu, boty, bundu, klíče (chovala bych se jako že jdu fakt do práce, pes není blbec a prohlédl by to) a odešla bych i s přítelem z bytu. Odjela bych výtahem nebo seběhla ze schodů, třískla dveřmi od baráku a venku se třeba zasmála, aby věděl, že jsem v čudu. Pak bych si vyjela třeba o dvě patra výš (nebo potichu vyšlápla), sedla si na schody a čekala, co bude. V okamžiku, až by byl pes zticha, bych se vrátila domů. Pochválila ho, jak je šikovný, dala odměnu, pohrála si. No a za hodinu zase a zase a zase, až do bezvědomí
Pointou je, nevrátit se, dokud dělá brajgl. To, že se vrátíte a třeba mu jen vynadáte a zase odejdete, v něm bude upevňovat to, že se na jeho volání vrátíte, což jaksi z práce asi není možné, ne? Můžete to měnit, Vy půjdete opravdu na nákup a přítel bude zatím hlídat a vrátí se domů sám. Nebo se vrátíte oba. Ale vždy musí být ticho, aby mohl být odměněný. Bude to blbákov, ale tohle jste měli mít už dávno za sebou. Já to nacvičovala s každým novým štěnětem.
Výhodou je, že jste v novém prostředí a pes ještě nemá vychytané všechny zvuky a pachy. Nové prostředí, nové rituály, nová pravidla.

Taky jsem s touto metodou dala práci, ovšem tohle dobře funguje na pejsky, které má člověk od štěněte....můj útulkáč byl předchozími majiteli v přírodě cíleně vypuštěn a opuštěn, policie ho odvezla do útulku a oni ještě v mezičase přišli se na něj do utulku podívat a vzdát se ho, což v něm zanechalo zdá se nesmazatelnou stopu...je stresant, jak řekla naše dočaska, tak na něj prostě promluvím z práce přes appku, když je neklidný a je pak zase klid...bydlíme v paneláku a nechci těm důchodcům nad námi a pod námi neustále znepříjemňovat den...tak snad se to zadavatelce podaří, věřím, že ano 👍

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pesan na mě celkem pravidelně kouká z obýváku přes zrcadlo v chodbě do koupelny, co dělám a vrtí, když na něj dělám bez hlasu cukrblíky, takže tím pádem pozná i sebe...a jestli pozná svůj hlas? No zdá se mi dle zkušeností, že ano....ale klidně se nechám poučit Megí 😉

Jak poučit, já nevim, megý zrcadlo nechápe, a když koukám na video, kde štěká pes, i kdyby ona sama tam hrála, okamžitě skočí na parapet a jde seřvat toho štěkajícího psa..říkám jí hele, ten pes je tady a ukazuji monitor a ona se koukne, řekne jo, chápu, jasan, skočí na okno a řve dál.
Tak třeba (nečetla jsem to, jen mi někdy, nevím odkud, utkvělo, že je na to potřeba něco, co už jsem také zapomněla, asi něco s "inteligencí"):
https://zoomagazin.cz/kdo-se-pozna-v-zrcadle-1/

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 11:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pesan na mě celkem pravidelně kouká z obýváku přes zrcadlo v chodbě do koupelny, co dělám a vrtí, když na něj dělám bez hlasu cukrblíky, takže tím pádem pozná i sebe...a jestli pozná svůj hlas? No zdá se mi dle zkušeností, že ano....ale klidně se nechám poučit Megí 😉

takže tím pádem pozná i sebe

Je trosku rozdil, kdyz se pes nauci pouzivat zrcadlo k tomu, aby mel treba prehled o tom, co se deje za rohem - a jestli v nem rozpozna sam sebe.

Jinak je tohle docela zajimave tema

6.6.2021 11:40
fikovnice

XXX.XXX.133.144

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak poučit, já nevim, megý zrcadlo nechápe, a když koukám na video, kde štěká pes, i kdyby ona sama tam hrála, okamžitě skočí na parapet a jde seřvat toho štěkajícího psa..říkám jí hele, ten pes je tady a ukazuji monitor a ona se koukne, řekne jo, chápu, jasan, skočí na okno a řve dál.
Tak třeba (nečetla jsem to, jen mi někdy, nevím odkud, utkvělo, že je na to potřeba něco, co už jsem také zapomněla, asi něco s "inteligencí"):
https://zoomagazin.cz/kdo-se-pozna-v-zrcadle-1/

Přidám se - naše zvířata - jak psi, tak kočky se nikdy v zrcadle nepoznávali. Prostě reakce nula nula nic... Snad úplně malá koťata, když se viděla v odraze kachliček, tak prskala a ježila se. To jsem zaznamenala jednou nebo dvakrát.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 11:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Přidám se - naše zvířata - jak psi, tak kočky se nikdy v zrcadle nepoznávali. Prostě reakce nula nula nic... Snad úplně malá koťata, když se viděla v odraze kachliček, tak prskala a ježila se. To jsem zaznamenala jednou nebo dvakrát.

To není poznání se. Uvědomit si, že jsem to v zrcadle já. Ta kočka vidí nepřítele, případně kamaráda. Zkusí do toho plácat, obejít to. Dtto pes. Oni vidí psa, kočku, ne sebe.
Ale třeba takové prase, to si myslím, že ví. Nebo "havran" jako vrána, straka, krkavec.
A samozřejmě delfíni, protože my jsme proti nim mozečkem poloviční a sbohem a dík za ryby.

6.6.2021 11:48
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Tak u nás na zrcadlo reagovali psi jen jako štěňata - kdy se proti zrcadlu rozbíhali, packovali, čuchali atd., to bylo vždycky chvilkové a pak zrcadlo přestali vnímat. Je teda pravda, že na zrcadlo nereagují nijak, ani když je záměrně navádím, aby se tam koukali. Takže rozhodně ví, že to není cizí pes , protože na něj by reagovali doma určitě. Ale spíš to bude tím, že už jako štěňata poznali, že to není "živé". Nemyslím si, že by vyloženě poznali sebe.

A co se zvuků týče, tak si taky myslím, že nepoznají svůj hlas. Teda vzájemně si myslím, že pes pozná feny hlas a opačně. Ale když třeba koukám na video, kde fena štěká, tak na to čumí udiveně a naklání hlavu ze strany na stranu, úplně stejně jako kdyby tam štěkal cizí pes.

Jako kdybych pustila třeba na televizi video, kde bude fena běhat a štěkat, tak si myslím, že absolutně nebude tušit, že je to ona .

6.6.2021 11:52
fikovnice

XXX.XXX.133.144

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To není poznání se. Uvědomit si, že jsem to v zrcadle já. Ta kočka vidí nepřítele, případně kamaráda. Zkusí do toho plácat, obejít to. Dtto pes. Oni vidí psa, kočku, ne sebe.
Ale třeba takové prase, to si myslím, že ví. Nebo "havran" jako vrána, straka, krkavec.
A samozřejmě delfíni, protože my jsme proti nim mozečkem poloviční a sbohem a dík za ryby.

Jo, souhlasím...ta koťata to brala skutečně jako nepřítele (svůj odraz). Ale pes (a všichni naši psi) reagovali totálním nezájmem...
Kdysi jsem četla, že v nějakém experimentu naučili bonoby zjednodušené "řeči"/znakům. A když je ukázali v zrcadle, tak bonobové odpověděli:"To jsem já!" Ale tak to asi není až tak překvapující...

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi bude záležet na povaze psa, který štěkot poslouchá; jak reaguje i na štěkot live cizích a známých psů.
Ne že by pes slyšel špatně, ale reprodukovaný zvuk je jiný než živý a k čemu by tuhle schopnost potřeboval tak moc, když má luxusní čich a očička též nejsou úplně hrozná.
Ale rozhodně má na štěkot gůgl překladač, takže se přidá k oznámení z návsi, že přijelo zásobování, zloději a podobně, nebo se třeba začnou hádat :-) a mohl by si na určitý hlas zvyknout a poznávat jej, jako si zvyká na nás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 11:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jo, souhlasím...ta koťata to brala skutečně jako nepřítele (svůj odraz). Ale pes (a všichni naši psi) reagovali totálním nezájmem...
Kdysi jsem četla, že v nějakém experimentu naučili bonoby zjednodušené "řeči"/znakům. A když je ukázali v zrcadle, tak bonobové odpověděli:"To jsem já!" Ale tak to asi není až tak překvapující...

Otevřela jsem teď ten odkaz a tam o nich něco píší a o testu barevnou značkou a to je vtipné, že nějaké zvíře se utíkalo podívat do zrcadla, co že mu to namalovali :-)
Level 358 - umím zrcadlo použít :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 12:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mame zrcadlo a pouzivame ho na place docela bezne - zatim kazda reakce psa byla, kdyz se prvne zahlednul -ze se sel podivat ZA zdrcadlo.
A pak uz je jim to jedno - neresi uz zrcadla vubec nikde - ignoruji je.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 12:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mame zrcadlo a pouzivame ho na place docela bezne - zatim kazda reakce psa byla, kdyz se prvne zahlednul -ze se sel podivat ZA zdrcadlo.
A pak uz je jim to jedno - neresi uz zrcadla vubec nikde - ignoruji je.

Náš útuláček Oldík rád kouká na dokumenty o zvířatech se mnou. Vydrží obraz v TV docela dlouho pozorovat, jezdí mu hlava ze strany na stranu, když tam zvířata pobíhají a někdy i vtipně reaguje...tuhle na ledního medvěda začal vrčet a připravoval se ke skoku...😀 viz foto

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, na televizi koukaji a reaguji mi taky vsichni

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 13:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak třeba berbeři na televizi nereagovali vůbec, ani když tam štěkal pes.
Ale chrťák, tak animal planet byl jeho nej kanál....a když dávali "Buď já nebo pes"...s Victorií, tak to bylo top...celej pořad tam byli pejsci.

Co mám teď holky, tak ty koukaj jenom když je něco zaujme.

6.6.2021 13:33
marcelaamax

XXX.XXX.241.221

U nás na televizi reaguje fena, pořady na Zoomu to je její, to se soustředěně kouká, a občas i vypálí štěknout přímo k televizi. Ale pes tohle naprosto ignoruje, i když v telce štěká pes nebo cokoli, tak to s ním ani nehne a ani nekouká.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.6.2021 14:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Náš pes na psy v telce nereagoval, ale když někdo ve filmu drze zazvonil na zvonek, to ano, to platilo.
A k tomu, že pes zírá přes zrcadlo za roh, aby na člověka viděl... pes na mě nezřídka zíral zpoza rohu, ale bez zrcadla. Cíleně na mě šel zírat a zůstal stát těsně za rohem tak, abych ho neviděla a tudíž ani on mě, a zíral.

6.6.2021 18:15
Vendula512

XXX.XXX.38.124

Od zítřka tedy zkusíme ranní rituál - vyvenčit říct místo do klece a odejít. A pokud se tedy podaří že bude pár sekund kdy nebude stekat vratim se a dam mu odměnu. Takto tedy několikrát za den ano? Např. dnes po venčení šel na místo do klece my do vedlejší místnosti a byl hodný. Jen trochu poknukaval. Kdyz byl ticho šla jsem ho odměnit. Je to dobrá cesta? Díky.

6.6.2021 19:53
Fiona.Praha

XXX.XXX.68.21

Vendula512 napsal(a):
Od zítřka tedy zkusíme ranní rituál - vyvenčit říct místo do klece a odejít. A pokud se tedy podaří že bude pár sekund kdy nebude stekat vratim se a dam mu odměnu. Takto tedy několikrát za den ano? Např. dnes po venčení šel na místo do klece my do vedlejší místnosti a byl hodný. Jen trochu poknukaval. Kdyz byl ticho šla jsem ho odměnit. Je to dobrá cesta? Díky.

Nevím, nemůžu posoudit, já své pesy nezavírám do klece, abych se pak zavřela do jiné místnosti. Ale ano, odměna následuje za ticho. Snažila jsem se popsat, jak jsem učila svá štěňata já, aby vydržela nedělat brajgl, když jsme šli do práce a do školy.

Je potřeba pochopit pointu a přizpůsobit se situaci. A pak musíte vycítit, jak v danou chvíli zareagovat, to nejde naučit. Vy reagujete jinak než já a Váš pes reaguje jinak než moje pesy.

7.6.2021 22:58
fikovnice

XXX.XXX.133.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Náš pes na psy v telce nereagoval, ale když někdo ve filmu drze zazvonil na zvonek, to ano, to platilo.
A k tomu, že pes zírá přes zrcadlo za roh, aby na člověka viděl... pes na mě nezřídka zíral zpoza rohu, ale bez zrcadla. Cíleně na mě šel zírat a zůstal stát těsně za rohem tak, abych ho neviděla a tudíž ani on mě, a zíral.

A proč to dělal? Přivolával si Vás tím blíž...?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.6.2021 08:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
A proč to dělal? Přivolával si Vás tím blíž...?

Až se jednou sejdeme, třeba se ho na to zeptám, jestli si teda vzpomenu... a na pár dalších věcí například ohledně jeho přístupu ke žrádlu...
Ale bude to asi něco jako "jsi si jistá, že chceš být v téhle místnosti? nechceš jít do obýváku za mnou a za páníčkem? měla bys o tom přinejmenším přemýšlet... přemýšlíš už patnáct vteřin, furt nic?"

8.6.2021 09:22
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mame zrcadlo a pouzivame ho na place docela bezne - zatim kazda reakce psa byla, kdyz se prvne zahlednul -ze se sel podivat ZA zdrcadlo.
A pak uz je jim to jedno - neresi uz zrcadla vubec nikde - ignoruji je.



náš současnej ohařík, když byl malej a něco mu vyběhlo ze záběru v televizi, to šel taky zkoumat za ní.
Feňule, klasickej kotcák - měla s televizí hodně dlouho problém se sžít, pochopitelně hlavně teda zvuky.

8.6.2021 09:33
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
takže tím pádem pozná i sebe

Je trosku rozdil, kdyz se pes nauci pouzivat zrcadlo k tomu, aby mel treba prehled o tom, co se deje za rohem - a jestli v nem rozpozna sam sebe.

Jinak je tohle docela zajimave tema

Jo, je to zajímavý téma. Náš první pes měl problém s dětma. Ty z rodiny toleroval, ale pochopitelně všechno mělo svoje meze. Prostřední synovec byl jako dítě příšernej škodič . Všechny děti měly manuál, jak se chovat a jedním z pravidel bylo, že na psa se nezírá.A tenhle malej Škoďák si vymyslel to, že bude na psa zírat teda přes zrcadlo, aby ho mohl prudit. Psi a děti nikdy nebyli bez dozoru, takže nedošlo k tomu, aby mu Murphy uštědřil nějakou výchovnou - nic víc by to nebylo, nicméně stejně to nikdo nechce, že jo. Každopádně si to jeho chování rychle přečetl a nešel by po zrcadle, tu výchovnou by směřoval na původce zírání.

8.6.2021 23:17
fikovnice

XXX.XXX.135.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Až se jednou sejdeme, třeba se ho na to zeptám, jestli si teda vzpomenu... a na pár dalších věcí například ohledně jeho přístupu ke žrádlu...
Ale bude to asi něco jako "jsi si jistá, že chceš být v téhle místnosti? nechceš jít do obýváku za mnou a za páníčkem? měla bys o tom přinejmenším přemýšlet... přemýšlíš už patnáct vteřin, furt nic?"

No jo, měli jsme tu vlákno o tom, jak naši psi mluví a co říkají... Škoda, že už zapadlo, byla to sranda.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.6.2021 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
No jo, měli jsme tu vlákno o tom, jak naši psi mluví a co říkají... Škoda, že už zapadlo, byla to sranda.

Máte pravdu, byla to psina🐶...třeba právě ten výstižný příspěvek keriton...musela jsem se při té představě od srdce smát, ačkoli jsem si hned uvědomila, že její pejsek už odešel, což je na druhou stranu smutné...oživlé vzpomínky na mazlíka a nejen na něj, časem bolest léčí též...nejenom čas sám, že?

10.6.2021 13:24
fikovnice

XXX.XXX.133.124

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Máte pravdu, byla to psina🐶...třeba právě ten výstižný příspěvek keriton...musela jsem se při té představě od srdce smát, ačkoli jsem si hned uvědomila, že její pejsek už odešel, což je na druhou stranu smutné...oživlé vzpomínky na mazlíka a nejen na něj, časem bolest léčí též...nejenom čas sám, že?

Až budu mít víc času, zkusím to vlákno najít a zase je třeba vytáhnu nějakou hláškou Fločka...

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.6.2021 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Až budu mít víc času, zkusím to vlákno najít a zase je třeba vytáhnu nějakou hláškou Fločka...

Téma vtipných hlášek jsem vytáhla nahoru :)

23.6.2021 12:08
nikolborska

XXX.XXX.25.89

Jestli můžu, tak my máme dva pejsky. Jednoho od malička a druhého adopťáčka. Adopťáček odmítal zůstat doma sám. Vytí, čůrání, vytahování věcí ze skříně apod. Nakonec jsme zjistili, že pomáhá zaplá televize a vytáhlý box s hračkama. TV jí podle všeho připomíná, že se opravdu vrátíme. Jde to nahradit i hudbou či rádiem.

Přidejte reakci

Přidat smajlík