Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
18.12.2021 18:01
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Ahoj, obracím se sem s radou o pomoc.
Už od malička nás trápí chování našeho psa na procházkách, dělá to už snad od první vycházky, jen kdzy byl malý, nebyl schopný si až tak troufnout.
Trápí nás jedna zásadní věc, neustálé štěkání na okolní podněty, jako jsou chodci, kolaři a někdy i auta.
Dříve to bylo jen takové štěkaní, ted je to až agresivní stekot. Jen musím upozornit že by neublížil, vzdy kdyz se někdo odvážný (cizí člověk) odhodlal za námi přijít i v jeho (pes) záchvatu, tak pes nikdy nekousl a neublížil by člověku.
Tak tedy teď má jeden rok a pár měsíců a je to každou vychazkou horší a horší, jsou to prostě záchvaty při každém člověku, nebo Kolaře, který projde nebo projede. Zkoušeli jsme pamlskovat, za nestekani odmenovat pamlsky, ale on nemá o ty pamlsky absolutně zájem, je zaměřený jen na ty okolní podněty a musí vše velmi hlídat a pozorovat, jestli náhodou někdo nejde..
Na cvičáku mi řekni že to je spíše na odborníka, ale u nás v městečku nikdo takový není a s ním někam dojíždět opravdu možné není (auto nemáme, nemohu mít ještě ani řidičák).
Snažili jsme se s ním pracovat různými způsoby, ale žádný výsledek, je to prostě jen horší a horší...
Nevíte co by nám prosím mohlo ještě pomoci? Jsme z pejska fakt zoufalí, on je už od malička takový jiný...
Přitom vyrůstal v úžasných podmínkách, vyrůstal od narození s námi.
Děkuji.
Eva

18.12.2021 18:27
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

Stačí ho dát na vodítko, nakrátko
a jít a jít a jít.
Nejlíp, kde to nezná!
Bude nejistý.
Bez řečí, bez těch slavných odměn,
bez zastávky jen šlapat. Nemyslím v lese.
Pěkně tam, kde je provoz, vzrušení.
Nic nevysvětlovat a rázně šlapat.
Psem se nezabývat.
Je nakrátko!
A jde se.
Není to procházka, nic mu nepovolit, nenechat ho čuchat.

18.12.2021 18:37
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

rapotacka11 napsal(a):
Stačí ho dát na vodítko, nakrátko
a jít a jít a jít.
Nejlíp, kde to nezná!
Bude nejistý.
Bez řečí, bez těch slavných odměn,
bez zastávky jen šlapat. Nemyslím v lese.
Pěkně tam, kde je provoz, vzrušení.
Nic nevysvětlovat a rázně šlapat.
Psem se nezabývat.
Je nakrátko!
A jde se.
Není to procházka, nic mu nepovolit, nenechat ho čuchat.

Děkuji, ano, to me také právě napadlo, chodit do míst kde to nezná, ze začátku to celkem fungovalo, ale ted ať s ním jdeme kamkoliv, tam kde to nezná, nebo tam kde to zná moc dobře, tak je to stále stejné, nekdy pomáhá od těch lidí odejít dost daleko, ale tak at je ma stále na dohled. Na pamlsky jsme se jinak už dávno vykašlali, protoze to opravdu smyls nemělo. Jinak to co píšete tak právě děláme, chodíme a chodíme, snažíme se nezastavovat, ale někdy to nejde, protože máme zároveň pomalého mopsika, který s námi chodí občas také a furt se někde zastavuje 🤦‍♀️

18.12.2021 18:46
rapotacka11

XXX.XXX.225.200

Když jdu napravit chyby, které jsme způsobili,
neberu si sebou mopse.
Tak to fakt nejde.
Stačí sáhnout do peněženky a zaplatit si.
Oni ho to naučí hned.
Nebo taky ne, budou to protahovat,
aby si vydělali.
https://search.seznam.cz/?q=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&oq=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&aq=-1&sourceid=szn-HP&ks=19&ms=11020&sgId=MC41MjM3MDI2Nzc0OTU5NzcgMTYzOTg0OTI5MS42OTU%3D&hpplaceholder=Hledejte+%22Advent%22

18.12.2021 18:50
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

rapotacka11 napsal(a):
Když jdu napravit chyby, které jsme způsobili,
neberu si sebou mopse.
Tak to fakt nejde.
Stačí sáhnout do peněženky a zaplatit si.
Oni ho to naučí hned.
Nebo taky ne, budou to protahovat,
aby si vydělali.
https://search.seznam.cz/?q=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&oq=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&aq=-1&sourceid=szn-HP&ks=19&ms=11020&sgId=MC41MjM3MDI2Nzc0OTU5NzcgMTYzOTg0OTI5MS42OTU%3D&hpplaceholder=Hledejte+%22Advent%22

Jinak je pravda že na nej stále mluvím a zkouším ho nějak umravnit, tak zkusim ho jednoduše na procházce až tak nevnímat, ale někdy je to fakt o nervy😖 a na krátko se snažíme, jen on když je na krátko tak furt vyskakuje do výšky, až to nekdy nepříjemně zabolí😬😬

Jinak s tím mopsikem to je výjimečně, kdyz třeba nemáme čas jít vyvencit i druhého pejska a musíme zvládnout oba zároveň.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 18:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dělá to ze strachu z neznámého, pravděpodobně proto u toho nezvládá jíst.
Procházky nezvládáte Vy. Ten pes se akorát bojí.
Udělejte z kolemjdoucích známé a je vyřešeno.

18.12.2021 18:57
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

rapotacka11 napsal(a):
Když jdu napravit chyby, které jsme způsobili,
neberu si sebou mopse.
Tak to fakt nejde.
Stačí sáhnout do peněženky a zaplatit si.
Oni ho to naučí hned.
Nebo taky ne, budou to protahovat,
aby si vydělali.
https://search.seznam.cz/?q=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&oq=intern%C3%A1tn%C3%AD+v%C3%BDcvik&aq=-1&sourceid=szn-HP&ks=19&ms=11020&sgId=MC41MjM3MDI2Nzc0OTU5NzcgMTYzOTg0OTI5MS42OTU%3D&hpplaceholder=Hledejte+%22Advent%22

Jejda, to je hodně drahé teda, to není možnost pro nás, jsem ještě student a takovou částku si bohužel dovolit nemohu. Bydlíme kousek u Brna a tady to mají od 15000-20000 tisíc korun. 😬

18.12.2021 19:03
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dělá to ze strachu z neznámého, pravděpodobně proto u toho nezvládá jíst.
Procházky nezvládáte Vy. Ten pes se akorát bojí.
Udělejte z kolemjdoucích známé a je vyřešeno.

Prosím, jak myslíte že máme udělat z kolemjdoucích známé? Můžete mi to prosím vysvětlit? To není žádná rada, to mám oslovovat cizí lidi a rušit kolaře při jízdě aby od nás neodchazeli a ještě se k nám přibližovali a dělali kamarády? 😁😁😁 Opravdu nevím jak jinak pochopit to, abych z nich udělala známé :D nějak to rozviňte prosím 🙏 :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 19:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tyjo, cvičák, kde řekli, že nevědí a že by bylo lepší jít za specialistou. Tak za to dávám jedničku!

Popravdě si nemyslím, že když jste psa dovedli do tohoto stavu, že si s tím poradíte sami podle rad na internetu. Pejsek je evidentně náročnější povahy a náprava bude přinejmenším pracná. Můžete to zkusit bez peněz a ježdění někam, ale hodně štěstí teda...
Pamlskování a chválení je tady příliš slabej kalibr. Ten pes něco intenzivně řeší a neví, jak se má chovat. Proto dělá první věc, která ho napadá.

Na vašem místě, kdybych to chtěla doopravdy začít řešit, našla bych si v okolí odborníka, za kterým bych se psem dojela hromadnou dopravou.

18.12.2021 19:14
Atheira

XXX.XXX.140.229

ne, nemusíte ty lidi rušit a nahánět. jděte se psem někam, kde je rušno. Tam si dřepněte kus opodál, aby ten pes neměl možnost do toho cyklisty, chodce vlítnout. Buďte tak daleko, kdy ještě vydrží v klidu. Chvále vhodné chování. Příště se posuňte zas o kus blíž, opět jen na tu vzdálenost, kdy vydrží v klidu... atd atd... budete cyklisty pozorovat, uvidite jich X za tu dobu a pes uvidí, že je těm cyklistům ukradený a časem kolem nich bude i v klidu procházet.
Bojí se jich. Potřebuje si nakoukat a zažít, že oni odjedou sami, že je nemusí zahánět.
Cokoli napravovat u reaktivního psa, který už se dostal do plných obrázek hysterie se vám nepovede. Musíte to učit ve fázi, kdy ještě nemá v hlavě temno a paniku.

18.12.2021 19:20
Atheira

XXX.XXX.140.229

edit: to bez urážky, ale ten pes je labilní už z fotky mi přijde

Jako, když padá možnost odborných lekcí, můžete si zkusit pohledat info a tipy ohledně reaktivních psů a nějak podle toho postupovat. Když se do toho fakt dáte a budete opravdu chtít. Nejen dosáhnout toho výsledku, ale i tu situaci pochopit a pochopit toho psa, třeba to zvládnete. Jen to teda bude práce složitá a na dlouho. To ale ani odborník nedělá zázraky, jen by vás navedl správným směrem bez možnosti naflákat ještě více chyb.

Jo a doporučuju, když tak půjdete na tu šmírovačku kolemjdoucích, je dobré jim přiřadit označení, kterým se tomu psů postupně stanou něčím známým. Třeba "kolo"... řečeno fádně, nevzrušeně. jen prostě označení. My takhle pro všechno okolojedoucí, ano i kola, máme označení "auto" a znamená to, že fena nelítá, ale dává pozor a jde úplně na kraji cesty.

18.12.2021 19:28
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tyjo, cvičák, kde řekli, že nevědí a že by bylo lepší jít za specialistou. Tak za to dávám jedničku!

Popravdě si nemyslím, že když jste psa dovedli do tohoto stavu, že si s tím poradíte sami podle rad na internetu. Pejsek je evidentně náročnější povahy a náprava bude přinejmenším pracná. Můžete to zkusit bez peněz a ježdění někam, ale hodně štěstí teda...
Pamlskování a chválení je tady příliš slabej kalibr. Ten pes něco intenzivně řeší a neví, jak se má chovat. Proto dělá první věc, která ho napadá.

Na vašem místě, kdybych to chtěla doopravdy začít řešit, našla bych si v okolí odborníka, za kterým bych se psem dojela hromadnou dopravou.

Ano, to mi bohužel náš jediný cvičák ve městě řekl. Já neříkám že nechci dávat peníze za odborníky, ale že náš případ nebude pro internátní výcvik který je opravdu na nás dráhy. Nebráním se žádnému výcviku, chtěla jsem do toho jít, ale když jsem následně ten náš cvičák několikrát informovala, tak už nestal ani za odpověď.. Což mi prijde tedy otřesné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 19:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Evikbb2 napsal(a):
Prosím, jak myslíte že máme udělat z kolemjdoucích známé? Můžete mi to prosím vysvětlit? To není žádná rada, to mám oslovovat cizí lidi a rušit kolaře při jízdě aby od nás neodchazeli a ještě se k nám přibližovali a dělali kamarády? 😁😁😁 Opravdu nevím jak jinak pochopit to, abych z nich udělala známé :D nějak to rozviňte prosím 🙏 :D

Klíčová je vzdálenost. Zůstanu tam, kde je pes ještě v klidu. Příště půjdeme blíž. Nebo teď proběhneme, příště už půjdeme normálně. Dám psu co nejvíc jistoty - povel, který zná, hračku kousací,... učím to unavenějšího psa.
Dost popsáno je třeba tady
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3480684/jak-vysvetlit-psovi-ze-bezici-clovek-neni-hrozba

18.12.2021 19:34
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Atheira napsal(a):
ne, nemusíte ty lidi rušit a nahánět. jděte se psem někam, kde je rušno. Tam si dřepněte kus opodál, aby ten pes neměl možnost do toho cyklisty, chodce vlítnout. Buďte tak daleko, kdy ještě vydrží v klidu. Chvále vhodné chování. Příště se posuňte zas o kus blíž, opět jen na tu vzdálenost, kdy vydrží v klidu... atd atd... budete cyklisty pozorovat, uvidite jich X za tu dobu a pes uvidí, že je těm cyklistům ukradený a časem kolem nich bude i v klidu procházet.
Bojí se jich. Potřebuje si nakoukat a zažít, že oni odjedou sami, že je nemusí zahánět.
Cokoli napravovat u reaktivního psa, který už se dostal do plných obrázek hysterie se vám nepovede. Musíte to učit ve fázi, kdy ještě nemá v hlavě temno a paniku.

Jinak to co popisujete, to stále děláme, chodíme i na náměstí, kde je opravdu dosti rušno, nekdy sedim na lavičce a pozorujeme a je to lepší, nekdy horší. Zároveň on má záchvat steku hned když vyjde z našich vchodových dveří, asi jen dvakrát se nám podařilo vylézt že dveří bez tohoto afektu a to chodíme ven každý den.
Jinak pejsek je neuvěřitelně chytrý a rychle ce učí novým věcem, nové povely zvládá hned, jen na tech procházkách se neovládá, ale povely které zná, tak zvládá, jen ne v tom afektu.
Odborníky vyhledavame, jen náš cvičák řekl to co řekl (viz příspěvek výše) náš případ není jen pro ten internátní výcvik, který tu byl zmiňován
Jinak děkuji za rady a tipy, určitě pozkoušíme

18.12.2021 19:39
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Atheira napsal(a):
edit: to bez urážky, ale ten pes je labilní už z fotky mi přijde

Jako, když padá možnost odborných lekcí, můžete si zkusit pohledat info a tipy ohledně reaktivních psů a nějak podle toho postupovat. Když se do toho fakt dáte a budete opravdu chtít. Nejen dosáhnout toho výsledku, ale i tu situaci pochopit a pochopit toho psa, třeba to zvládnete. Jen to teda bude práce složitá a na dlouho. To ale ani odborník nedělá zázraky, jen by vás navedl správným směrem bez možnosti naflákat ještě více chyb.

Jo a doporučuju, když tak půjdete na tu šmírovačku kolemjdoucích, je dobré jim přiřadit označení, kterým se tomu psů postupně stanou něčím známým. Třeba "kolo"... řečeno fádně, nevzrušeně. jen prostě označení. My takhle pro všechno okolojedoucí, ano i kola, máme označení "auto" a znamená to, že fena nelítá, ale dává pozor a jde úplně na kraji cesty.

No labilní asi bude, zároveň trpí i separační úzkosti, ale na tom pracujeme, přijde mi že se to lepší.

18.12.2021 19:41
Atheira

XXX.XXX.140.229

Evikbb2 napsal(a):
Jinak to co popisujete, to stále děláme, chodíme i na náměstí, kde je opravdu dosti rušno, nekdy sedim na lavičce a pozorujeme a je to lepší, nekdy horší. Zároveň on má záchvat steku hned když vyjde z našich vchodových dveří, asi jen dvakrát se nám podařilo vylézt že dveří bez tohoto afektu a to chodíme ven každý den.
Jinak pejsek je neuvěřitelně chytrý a rychle ce učí novým věcem, nové povely zvládá hned, jen na tech procházkách se neovládá, ale povely které zná, tak zvládá, jen ne v tom afektu.
Odborníky vyhledavame, jen náš cvičák řekl to co řekl (viz příspěvek výše) náš případ není jen pro ten internátní výcvik, který tu byl zmiňován
Jinak děkuji za rady a tipy, určitě pozkoušíme

Koira v Ostravě... nezachytila jsem, jestli jste tu psala, odkud jste, ale tam by vám pomohli stopro.

Jo a zásadní je právě to, zvládnout situaci bez toho záchvatu, protože tím se učí, že se z pro něj děsivé situace dostane jedině, když bude řvát jako prorvaný. Základní je vymyslet to tak, abyste tomu výbuchu zvládla předejít.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 19:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Evikbb2 napsal(a):
Ano, to mi bohužel náš jediný cvičák ve městě řekl. Já neříkám že nechci dávat peníze za odborníky, ale že náš případ nebude pro internátní výcvik který je opravdu na nás dráhy. Nebráním se žádnému výcviku, chtěla jsem do toho jít, ale když jsem následně ten náš cvičák několikrát informovala, tak už nestal ani za odpověď.. Což mi prijde tedy otřesné.

Tak já to myslela úplně naopak. Že je skvělý, že vám upřímně řekli, že to nedají. Protože já se setkala spíš s tím, že jsem na různých cvičácích dostala naprosto nesmyslný rady a postupy nebo hlášky typu "je dominantní, to už se neodnaučí". Nikdo nebyl schopnej říct byť náznakem, že neví, jak tento problém řešit a že mám hledat dál.
Každej cvičák nemusí umět pomoct s takovou věcí.

Podívejte se na FB třeba na Evu Štemberovou nebo další, kdo dělají socializační lekce.

Dle psova výrazu a vašeho popisu odhaduju, že pes přemýšlí odhadem 100x rychleji než vy. Bude to asi trochu šílenec, něco z bordery, prostě psycho. Já sama bych nevěděla, jak takovýho psa zpracovat, a začala bych jezdit pravidelně někam, kde by byl někdo, kdo by toho psa stíhal a přeložil by mi, co se děje, kdy a proč, a co a kdy musím začít dělat jinak, aby to mělo pozitivní vývoj.
Protože jakmile něco už nějakou dobu děláte a nějak se snažíte, ale nevidíte progres, patrně to nefunguje a patrně nepomůže, kdy to budete dělat dál a víc.... :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 19:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Evikbb2 napsal(a):
Jinak to co popisujete, to stále děláme, chodíme i na náměstí, kde je opravdu dosti rušno, nekdy sedim na lavičce a pozorujeme a je to lepší, nekdy horší. Zároveň on má záchvat steku hned když vyjde z našich vchodových dveří, asi jen dvakrát se nám podařilo vylézt že dveří bez tohoto afektu a to chodíme ven každý den.
Jinak pejsek je neuvěřitelně chytrý a rychle ce učí novým věcem, nové povely zvládá hned, jen na tech procházkách se neovládá, ale povely které zná, tak zvládá, jen ne v tom afektu.
Odborníky vyhledavame, jen náš cvičák řekl to co řekl (viz příspěvek výše) náš případ není jen pro ten internátní výcvik, který tu byl zmiňován
Jinak děkuji za rady a tipy, určitě pozkoušíme

no, v tom případě prostě nemůžete bez afektu ani vykročit a vaše procházky budou spočívat nejdřív ve trénování vycházení.

18.12.2021 19:45
Atheira

XXX.XXX.140.229

Keriton: Ono je asi hodně důležitý, jak se ta která věc dělá. Dle mého to zadavatelka totiž dělá úplně blbě, ale ani to neví.
Taky jsem si tím prošla, že jsem dělala něco a myslela si, ze to dělám dobře, ale vlastně ne. Přitom, kdybych se na to provedení obojího (dřív špatně a nyní líp) dívala z povzdálí jako absolutně nepoučená, neviděla bych nijak zásadní rozdíl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 19:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

řekla bych, že to chce doma unavit, nebo u baráku... když jančí už u vchodu
asi toho moc nedělá celý den
doma cvičení/hra... přenést postupně nenápadně ven
bych řekla - sedni, lehni, otočka,.... otevřu dveře a nikam nejdu... sedni lehni bla bla přetahovaná a stojíme mezi futrama a pak metr venku atd.

18.12.2021 20:03
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak já to myslela úplně naopak. Že je skvělý, že vám upřímně řekli, že to nedají. Protože já se setkala spíš s tím, že jsem na různých cvičácích dostala naprosto nesmyslný rady a postupy nebo hlášky typu "je dominantní, to už se neodnaučí". Nikdo nebyl schopnej říct byť náznakem, že neví, jak tento problém řešit a že mám hledat dál.
Každej cvičák nemusí umět pomoct s takovou věcí.

Podívejte se na FB třeba na Evu Štemberovou nebo další, kdo dělají socializační lekce.

Dle psova výrazu a vašeho popisu odhaduju, že pes přemýšlí odhadem 100x rychleji než vy. Bude to asi trochu šílenec, něco z bordery, prostě psycho. Já sama bych nevěděla, jak takovýho psa zpracovat, a začala bych jezdit pravidelně někam, kde by byl někdo, kdo by toho psa stíhal a přeložil by mi, co se děje, kdy a proč, a co a kdy musím začít dělat jinak, aby to mělo pozitivní vývoj.
Protože jakmile něco už nějakou dobu děláte a nějak se snažíte, ale nevidíte progres, patrně to nefunguje a patrně nepomůže, kdy to budete dělat dál a víc.... :)

Jejda pardon, ja husa myslela že to je napsáno ironicky😁🤦‍♀️ jinak vám naprosto rozumim. Jinak facebook já nemám, od sociálních sítí jsme už dávno raději upustil. Jinak máte celkově pravdu to co píšete, také to tak vidím, ale zatím jsem se s ním neodhodlala vyjet sama z mesta, na jiný cvičák nebo za odborníkem, ale asi budu muset, protože se to každou vycházku fakt jen zhoršuje :(

18.12.2021 20:08
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Atheira napsal(a):
Keriton: Ono je asi hodně důležitý, jak se ta která věc dělá. Dle mého to zadavatelka totiž dělá úplně blbě, ale ani to neví.
Taky jsem si tím prošla, že jsem dělala něco a myslela si, ze to dělám dobře, ale vlastně ne. Přitom, kdybych se na to provedení obojího (dřív špatně a nyní líp) dívala z povzdálí jako absolutně nepoučená, neviděla bych nijak zásadní rozdíl.

Ano, to je určitě možné, že to nedělám správně, odborník na pejsky nejsem a tohle je v podstatě můj první pes.

18.12.2021 20:14
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
řekla bych, že to chce doma unavit, nebo u baráku... když jančí už u vchodu
asi toho moc nedělá celý den
doma cvičení/hra... přenést postupně nenápadně ven
bych řekla - sedni, lehni, otočka,.... otevřu dveře a nikam nejdu... sedni lehni bla bla přetahovaná a stojíme mezi futrama a pak metr venku atd.

Doma si furt hrajeme, pretahujeme se, hazime míčkem a děláme různé povely. Přijde mi že tak janci protože se na tu procházku těší, nebo na něco na prochazce, je strašně nedočkavy a uz když nasazujeme obojek tak začne kňučet a než se vypravíme tak stále tak lehce kňučí a čeká u dveří. Jinak to vycházení takhle určitě hned zítra zkusíme, děkuji.

18.12.2021 20:21
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

Zároveň on má záchvat steku hned když vyjde z našich vchodových dveří, asi jen dvakrát se nám podařilo vylézt že dveří bez tohoto afektu a to chodíme ven každý den.

Jak už tu psaly holky výše, nevyšla bych z těch dveří do té doby, dokud se pes neuklidní...

Já jsem sice řešila (a opět zase řeším) něco úplně jiného, ale ve výsledku bych na to vaše asi praktikovala stejný postup. Mě se fena hrozně těší ven, je hodně "vzrušivá" a jakmile jsem vzala do ruky obojky, nebo řekla, že jdeme ven, tak začalo rodeo... Fena běhala ke dveřím a zpátky, na dveře skákala, odrážela se od nich, vyváděla, později to začala směrovat i na psa, že chodila k němu a štěkala mu do xichtu, asi jako aby on s tím něco udělal, aby to urychlil . Nejdřív jsem to řešila úplně špatně a to tím stylem, že jsem fenu co nejdříve vypustila ven a co nejdříve jsme vyšli... což je samozřejmě špatně, protože jsem ji tím za to nežádoucí chování svým způsobem odměňovala. Občas jsem taky dělala to, že jsem byla hrozně nenápadná, aby fena do poslední chvíle nevěděla, že se jde ven , ale za prvé to prokoukla a za druhé nebudu kvůli psovi doma chodit po špičkách.... No a nakonec jsem na to šla úplně opačně - normálně jsem prostě oznámila, že se jde ven, vzala jsem obojky, fena začala bláznit, já jsem byla naprosto v klidu a nikam se nešlo... Prostě jsem ji nechala vyvztekat, obrazně řečeno, a když se uklidnila, tak teprve potom jsme mohli vyjít. A že to ze začátku fakt trvalo a bylo o nervy, o to víc, že mi bylo líto psa, který byl v klidu a musel čekat . Ale fena rychle pochopila, že dokud bude takhle vyvádět, tak prostě nikam nepůjde. Tím se vyřešila fáze, kdy jsme opouštěli obývák... ještě to samé pak začalo v chodbě, kde opět začínala skákat na dveře a bláznit... Takže zase, děláš bordel? Oukej, jdu domů, i to pochopila rychle...

V současný chvíli je tohle jakž takž v pohodě, ale zase jsme přišli na jiný problém . Byla jsem hodně zvyklá psy naložit do auta a na začátek procházky dojet, tam to pak znamenalo, že od začátku procházky si fena lítá... No jo, jenže teď když chci vyjít z baráku pěšky, jít kousek po silnici, kdy fena musí být na vodítku, tak ona není schopná normálně v klidu jít. Odbourali jsme tahání, to je ok, ale já na ní vidím, jak je nabuzená vzrušená, mimo... A ulevuje si třeba tím, že v příkopě trhá a fluše kusy trávy (ťo ona celkově dělá, třeba při tréninku, než začneme, když se těší, tak prostě trhá a fluše trávu). Nedokáže normálně v klidu pomalu jít u silnice na vodítku... A tady si teď taky moc nevím rady... zkoušela jsem to řešit přes hračku, ale to nebude úplně ono, protože ta hračka ji jakoby rozhodí ještě víc, sice když si tu hračku nese v tlamě, tak už netrhá trvá, ale v klidu taky není, chce tu hračku házet, chce lítat....Nepomáhá ji vylítat na zahradě a teprve potom jít, ani s ní předtím cvičit, prostě ten začátek je pro ni "těžký", moc vzrušivý. Omlouvám se, že jsem vám do toho ještě takhle popsala, co aktuálně řešíme my, a pokud to nebude vadit, tak bych byla ráda i za radu pro nás . Ono teda teď to zase asi tak moc řešit nebudu, protože jak se budou solit silnice, tak budeme zase jezdit autem, ale do budoucna to určitě vyřešit chci.

U vás bych začala tím, že bych psa naučila klidně vyjít ven, bez vyvádění. Prostě počkat, než se hodí do klidu a pak teprve jít. Sama vím, že je to o nervy, že člověk to spíš chce mít rychle za sebou a tak to chce nějak urychlit a rychle jde... ale tím se žádný výsledek nedostaví, naopak se to možná bude ještě zhoršovat... Je to o důslednosti, o trpělivosti...

A chodíte i někam na procházky "na samotu"? Někam do přírody, kde není moc lidí, psů, cyklistů? Jak se chová tam?

18.12.2021 20:35
Evikbb2

XXX.XXX.8.106

marcelaamax napsal(a):
Zároveň on má záchvat steku hned když vyjde z našich vchodových dveří, asi jen dvakrát se nám podařilo vylézt že dveří bez tohoto afektu a to chodíme ven každý den.

Jak už tu psaly holky výše, nevyšla bych z těch dveří do té doby, dokud se pes neuklidní...

Já jsem sice řešila (a opět zase řeším) něco úplně jiného, ale ve výsledku bych na to vaše asi praktikovala stejný postup. Mě se fena hrozně těší ven, je hodně "vzrušivá" a jakmile jsem vzala do ruky obojky, nebo řekla, že jdeme ven, tak začalo rodeo... Fena běhala ke dveřím a zpátky, na dveře skákala, odrážela se od nich, vyváděla, později to začala směrovat i na psa, že chodila k němu a štěkala mu do xichtu, asi jako aby on s tím něco udělal, aby to urychlil . Nejdřív jsem to řešila úplně špatně a to tím stylem, že jsem fenu co nejdříve vypustila ven a co nejdříve jsme vyšli... což je samozřejmě špatně, protože jsem ji tím za to nežádoucí chování svým způsobem odměňovala. Občas jsem taky dělala to, že jsem byla hrozně nenápadná, aby fena do poslední chvíle nevěděla, že se jde ven , ale za prvé to prokoukla a za druhé nebudu kvůli psovi doma chodit po špičkách.... No a nakonec jsem na to šla úplně opačně - normálně jsem prostě oznámila, že se jde ven, vzala jsem obojky, fena začala bláznit, já jsem byla naprosto v klidu a nikam se nešlo... Prostě jsem ji nechala vyvztekat, obrazně řečeno, a když se uklidnila, tak teprve potom jsme mohli vyjít. A že to ze začátku fakt trvalo a bylo o nervy, o to víc, že mi bylo líto psa, který byl v klidu a musel čekat . Ale fena rychle pochopila, že dokud bude takhle vyvádět, tak prostě nikam nepůjde. Tím se vyřešila fáze, kdy jsme opouštěli obývák... ještě to samé pak začalo v chodbě, kde opět začínala skákat na dveře a bláznit... Takže zase, děláš bordel? Oukej, jdu domů, i to pochopila rychle...

V současný chvíli je tohle jakž takž v pohodě, ale zase jsme přišli na jiný problém . Byla jsem hodně zvyklá psy naložit do auta a na začátek procházky dojet, tam to pak znamenalo, že od začátku procházky si fena lítá... No jo, jenže teď když chci vyjít z baráku pěšky, jít kousek po silnici, kdy fena musí být na vodítku, tak ona není schopná normálně v klidu jít. Odbourali jsme tahání, to je ok, ale já na ní vidím, jak je nabuzená vzrušená, mimo... A ulevuje si třeba tím, že v příkopě trhá a fluše kusy trávy (ťo ona celkově dělá, třeba při tréninku, než začneme, když se těší, tak prostě trhá a fluše trávu). Nedokáže normálně v klidu pomalu jít u silnice na vodítku... A tady si teď taky moc nevím rady... zkoušela jsem to řešit přes hračku, ale to nebude úplně ono, protože ta hračka ji jakoby rozhodí ještě víc, sice když si tu hračku nese v tlamě, tak už netrhá trvá, ale v klidu taky není, chce tu hračku házet, chce lítat....Nepomáhá ji vylítat na zahradě a teprve potom jít, ani s ní předtím cvičit, prostě ten začátek je pro ni "těžký", moc vzrušivý. Omlouvám se, že jsem vám do toho ještě takhle popsala, co aktuálně řešíme my, a pokud to nebude vadit, tak bych byla ráda i za radu pro nás . Ono teda teď to zase asi tak moc řešit nebudu, protože jak se budou solit silnice, tak budeme zase jezdit autem, ale do budoucna to určitě vyřešit chci.

U vás bych začala tím, že bych psa naučila klidně vyjít ven, bez vyvádění. Prostě počkat, než se hodí do klidu a pak teprve jít. Sama vím, že je to o nervy, že člověk to spíš chce mít rychle za sebou a tak to chce nějak urychlit a rychle jde... ale tím se žádný výsledek nedostaví, naopak se to možná bude ještě zhoršovat... Je to o důslednosti, o trpělivosti...

A chodíte i někam na procházky "na samotu"? Někam do přírody, kde není moc lidí, psů, cyklistů? Jak se chová tam?

Děkuji za rady, určitě to budeme trénovat! Právě že ten náš se také tak těší ven, proto tak janci u vycházení i předtím, uz kdyz nasazujeme obojek a vodítko, tak litá ke dveřím a kňučí že už chce jit😁Jinak vůbec nevadí že jste sem vložila i vaše problémy.
Když jsme na samotě, tak je všechno úplně v pořádku, to je pes úplně šťastný a vycházka je bezproblémová, ale ted raději chodíme do těch rušnějších míst, aby si na všechno právě pořád zvykal. Tady mám i fotky jak je na samotě třeba na poli šťastný, tady ten jeho výraz mluví za vše 🤣❤️

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 21:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

To vycházení bych určitě trénovala....škoda, že jste nezačali už od štěněte, nějaký rituál třeba ve stylu "teď si sedni, já otevřu dveře, projdu, pak na povel projdeš ty a pak sednout a já zavřu dveře".
Já třeba mám bbranku tak blbě, že když vycházím, tak nevím, jestli třeba z pravé strany kolem domu nejde někdo se psem...nevidím tam a fakty nechci do žádnýho psa vlítnout, takže buď vycházím z branky jako první a nebo mají psi zůstaň, já otevřu, juknu za roh a pak jdeme.

Jako bývalá majitelka bázlivého psa bych řekla, že nejvíc pomáhá rutina, že pes ví, co se v dané situaci bude dít nebo že mu řeknu, co má dělat, že ho v tom nenechám plácat.
Ono už i taková blbost jakože jdeme, pes sice na vodítku, ale v režimu "volná zábava", proti nám jdou lidi, tak povel k noze a jdeme, s lidmi se míjíme tak, že já jsem mezi psem a lidmi A já si teda někdy pomáhala tím, že jsem psu "vyprávěla"...."tak je hodný Mimíšek, nebudeme na nikoho dělat bububu, protože si nás nikdo nevšímá a hezky šlapeme a nevymejšlíme bejkárny"....jako pes samozřejmě nerozumí tomu, co si tam melu, ale slyší, že mluvím klidně (nekonejším, neutěšuju), prostě vyprávím.

A pak ještě další věc....psi jsou hodně empatičtí, takže pokud už si dopředu v duchu říkáte "pane bože, jdou lidi, to zas bude cirkus", tak se může ta nejistota pejska ještě zvýšit, protože může z páníka cítit taky nejistotu a o to horší reakci může předvést.

18.12.2021 21:35
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

To vycházení bych určitě trénovala....škoda, že jste nezačali už od štěněte, nějaký rituál třeba ve stylu "teď si sedni, já otevřu dveře, projdu, pak na povel projdeš ty a pak sednout a já zavřu dveře".

Jojo, já třeba psa taky takhle naučeného mám od štěněte. Ten je před procházkou úplně v klidu, nebo teda jasně, má radost, ale je to v pohodě. Taky naučený si doma sednout a počkat, než mu nandám obojek, postroj, náhubek, pak v klidu vyjít ven ke brance, tam si zase sedne, já připnu vodítko, a v klidu jdeme. A ani nějak nevím, kde jsem udělala chybu u feny, že ona tak šílela. Ale ona je celkově v situacích, kdy se na něco hodně těší, kdy něco hodně chce, taková fakt vzrušivá, hodně nadšená... Dost mi u ní pomohlo trénovat sebeovládání - se žrádlem, s hračkou - prostě budeš v klidu a tu hračku si vezmeš až já ti řeknu, a to bude ve chvíli, kdy se úplně uklidníš... to pomohlo. Ale ten rozdíl v povaze mezi ní a psem vidím třeba i u obyčejného krmení - kdy oba mají radost, těší se, ale pes je víc v klidu... Fena jako sice nevyvádí, protože je naučená čekat, ale vidím jí to i na očích, že v hlavě je psycho . I při tréninku se mi lépe pracuje se psem, protože není tak hrrr, jako taky tam je ten drive, ale řekla bych, že se nechá víc ovlivnit mnou, víc se na mě soustředí a vnímá, čeká.... Což sice fena jako taky čeká, vnímá, ale spíš tak jako z povinnosti, a vidíte na ní, že má málem tiky a musí se fakt hodně ovládat... ale ono se to hrozně těžko popisuje . Teď to tady možná vyznívá tak, že je to vyloženě nějaký psychopes a magor, přitom ona je z těch dvou psů ta "normálnější", vyrovnanější, akorát že tryskomyš s vrtulí v zadku , ale jak říkám, špatně se mi to popisuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira napsal(a):
Keriton: Ono je asi hodně důležitý, jak se ta která věc dělá. Dle mého to zadavatelka totiž dělá úplně blbě, ale ani to neví.
Taky jsem si tím prošla, že jsem dělala něco a myslela si, ze to dělám dobře, ale vlastně ne. Přitom, kdybych se na to provedení obojího (dřív špatně a nyní líp) dívala z povzdálí jako absolutně nepoučená, neviděla bych nijak zásadní rozdíl.

Souhlasím, proto si ale taky myslím, že nechat si poradit cizími lidmi na internetu a spoléhat na to, že to pomůže, může být úplně na nic. Protože ten psovod přehlíží nějaký zásadní věci a dělá nějaký zásadní chyby, který nevidí.
Mně to něco zásadního někdo řekl, až když bylo psovi 9 let. Na placeným socializačním víkendu. Na kterej jsem se přihlásila díky sledování jedný FB stránky (a pak jsem se děsila, co jsem to provedla, že jedem přesně mezi takový psy, kterým jsem se vždy velkým obloukem vyhýbala). Prostě některý věci fakt nejsou zadarmo a ani tam, kde zrovna bydlím, no.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 22:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Možná by šlo video. Jsou nějaké online to... škola. Třeba knížka je docela zajímavá, ale když nevím moc nic, tak lepší je to vidět... Zas nevím, jak se to jmenuje. Odetta to ví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 22:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax: strašný! :-) čím menší, tím hopsajícnější. Nikdy!

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

marcelaamax napsal(a):
To vycházení bych určitě trénovala....škoda, že jste nezačali už od štěněte, nějaký rituál třeba ve stylu "teď si sedni, já otevřu dveře, projdu, pak na povel projdeš ty a pak sednout a já zavřu dveře".

Jojo, já třeba psa taky takhle naučeného mám od štěněte. Ten je před procházkou úplně v klidu, nebo teda jasně, má radost, ale je to v pohodě. Taky naučený si doma sednout a počkat, než mu nandám obojek, postroj, náhubek, pak v klidu vyjít ven ke brance, tam si zase sedne, já připnu vodítko, a v klidu jdeme. A ani nějak nevím, kde jsem udělala chybu u feny, že ona tak šílela. Ale ona je celkově v situacích, kdy se na něco hodně těší, kdy něco hodně chce, taková fakt vzrušivá, hodně nadšená... Dost mi u ní pomohlo trénovat sebeovládání - se žrádlem, s hračkou - prostě budeš v klidu a tu hračku si vezmeš až já ti řeknu, a to bude ve chvíli, kdy se úplně uklidníš... to pomohlo. Ale ten rozdíl v povaze mezi ní a psem vidím třeba i u obyčejného krmení - kdy oba mají radost, těší se, ale pes je víc v klidu... Fena jako sice nevyvádí, protože je naučená čekat, ale vidím jí to i na očích, že v hlavě je psycho . I při tréninku se mi lépe pracuje se psem, protože není tak hrrr, jako taky tam je ten drive, ale řekla bych, že se nechá víc ovlivnit mnou, víc se na mě soustředí a vnímá, čeká.... Což sice fena jako taky čeká, vnímá, ale spíš tak jako z povinnosti, a vidíte na ní, že má málem tiky a musí se fakt hodně ovládat... ale ono se to hrozně těžko popisuje . Teď to tady možná vyznívá tak, že je to vyloženě nějaký psychopes a magor, přitom ona je z těch dvou psů ta "normálnější", vyrovnanější, akorát že tryskomyš s vrtulí v zadku , ale jak říkám, špatně se mi to popisuje.

Ale jo, přesně vím o čem je řeč....tu "natěšenost",, když se pes na "něco klepe", když sice dělá, co "musí", třeba sedí, protože když se nasazuje onojek, tak se musí sedět, ale raději by mi skákal po hlavě jakože "hurá, procháááázkááá"

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.12.2021 22:20

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.12.2021 16:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

František Šusta bude po novém roce pořádat 2 online semináře na téma SEPARAČNÍ ÚZKOST PSA (RESP. PROBLÉM PŘI PONECHÁNÍ O SAMOTĚ), TAHÁNÍ NA VODÍTKU A STRACHOVÁ REAKCE NA JINÉ PSY A NA LIDI. Půjde o přednášku s videozáznamy a potom odpovědi na otázky účastníků. Přihlásit se můžete tady: https://www.treninkjerozhovor.cz/c_cz/769_770/seminare-a-prakticke-lekce_aktualni-seminare-a-prednasky/

Přidejte reakci

Přidat smajlík