Co dělat při bodnutí hmyzem a rychlému otoku?

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Kacermaser

11.5.2022 15:16
Kacermaser

XXX.XXX.2.24

Strasne me stve jak veterinar neposkytne radu jen proto aby neprisel o par korun ale zivot psa je mu u...
Vite je strasny pocit kdyz je leto koupete se v bazene a najednou ze sousedovic zahrady vybehne sousedka a prosi vas o pomoc, pes byl bodnut hmyzem a nasledne nam v naruci umrel, neslo dat ani umele dychani protoze nemel pruchozi krk, kdyz zacnu hledat co kde mam delat tak kazdej trouba radi na veterinu, nebo obklady, kdyz se dostanete do teto sytuace obklady a veterinari jsou zbytecni!!!!! Do 5 minut pes upada do bezvedomi a soku, po kratke chvili nasleduje smrt! Z duvodu ze mam 4 psy a 5 kocek co hmyz spatrili velice zajimavym rad bych se dozvedel co delat vic a zda se da koupit treba injekce proti otekani a alergicke reakci kterou bych mel napr v lednici a v letnim obdobi bych ji klidne ob mesic obnovoval protoze bude mit urcitou expiraci.
Nebo kde probodnout spravne u psa nebo kocky krk, u cloveka to znam a vim jak postupovat ale protoze jsme lidi a starame se jen o sebe tak nas nikdo neuci zachranovat zvirata ucime se jen zachranovat sami sebe a z toho mi je taky na bliti!
Kazdopadne pokud se tu najde nekdo s konstruktivni odpovedi budu rad! Ale co jsem koukal je to tu samej rozumbrada a chvastal ale moc odbornosti a pochopeni jsem tu nevidel. Snad budu mit stesti. Dekuji preji hezky den.

11.5.2022 15:44
Zrzavci

XXX.XXX.123.180

Ja odborně neporadim,protože to nevím ale trošku se bojím, že když nas tady nazvete,tak, jak jste nazval, asi nikdo nebude mít naladu ty rady rozdávat. To jen taková diplomatická ráda. zdarma.

11.5.2022 15:53
impact

XXX.XXX.34.45

""" starame se jen o sebe tak nas nikdo neuci zachranovat zvirata ucime se jen zachranovat sami sebe a z toho mi je taky na bliti """

To je komické. Kdo jako může za to, že nemáte dostatek vzdělání na záchranu zvířat, které jste si pořídil?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.5.2022 15:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Odborníky máte k dispozici v placené poradně. :-) Naleznete v menu jako “online veterinář”.

11.5.2022 16:18
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Kacermaser napsal(a):
Strasne me stve jak veterinar neposkytne radu jen proto aby neprisel o par korun ale zivot psa je mu u...
Vite je strasny pocit kdyz je leto koupete se v bazene a najednou ze sousedovic zahrady vybehne sousedka a prosi vas o pomoc, pes byl bodnut hmyzem a nasledne nam v naruci umrel, neslo dat ani umele dychani protoze nemel pruchozi krk, kdyz zacnu hledat co kde mam delat tak kazdej trouba radi na veterinu, nebo obklady, kdyz se dostanete do teto sytuace obklady a veterinari jsou zbytecni!!!!! Do 5 minut pes upada do bezvedomi a soku, po kratke chvili nasleduje smrt! Z duvodu ze mam 4 psy a 5 kocek co hmyz spatrili velice zajimavym rad bych se dozvedel co delat vic a zda se da koupit treba injekce proti otekani a alergicke reakci kterou bych mel napr v lednici a v letnim obdobi bych ji klidne ob mesic obnovoval protoze bude mit urcitou expiraci.
Nebo kde probodnout spravne u psa nebo kocky krk, u cloveka to znam a vim jak postupovat ale protoze jsme lidi a starame se jen o sebe tak nas nikdo neuci zachranovat zvirata ucime se jen zachranovat sami sebe a z toho mi je taky na bliti!
Kazdopadne pokud se tu najde nekdo s konstruktivni odpovedi budu rad! Ale co jsem koukal je to tu samej rozumbrada a chvastal ale moc odbornosti a pochopeni jsem tu nevidel. Snad budu mit stesti. Dekuji preji hezky den.

Tak si nastudujte první pomoc pro psa. Pokud najdete nějaký solidní odkaz, budu ráda, když ho budete sdílet.
Nicméně - pokud psu otekly dýchací cesty, tak mu nebylo pomoci. Uvědomte si, že ten otok klidně mohl pokračovat dál po dýchacích cestách až do plic. A to je obvykle konečná i v humánní medicíně.
Nikdo tu nejsme věčně; lidi prostě umírají a zvířata také. Jsou nemoci a úrazy, se kterými se zkrátka nedá nic dělat. Tak to je.
Injekce existují, ale na různé problémy jsou určená různá léčiva s různými kontraindikacemi. A pokud nejste veterinář, tak Vám je stejně nikdo neprodá. Což je irelevantní, protože jako neveterinář nedokážete určit nejen diagnózu a vhodné léčivo, ale ani vhodné dávkování.

Ohledně probodávání krku - proboha nikomu krk neprobodávejte. Nijak nepomůžete a ještě Vás zavřou za to, že jste dotyčného člověka podřezal. Uvědomte si, že neodborným zákrokem můžete zapříčinit udušení.
Toto už dávno není součástí první pomoci stejně jako vysávání jedu z rány a laické rovnání zlomenin. Jedinou výjimku uděluji válečným lékařům s pětatřicetiletou a delší praxí, jinak žádné řezání a probodávání krku nedělejte. Nikdy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.5.2022 19:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kacermaser napsal(a):
Strasne me stve jak veterinar neposkytne radu jen proto aby neprisel o par korun ale zivot psa je mu u...
Vite je strasny pocit kdyz je leto koupete se v bazene a najednou ze sousedovic zahrady vybehne sousedka a prosi vas o pomoc, pes byl bodnut hmyzem a nasledne nam v naruci umrel, neslo dat ani umele dychani protoze nemel pruchozi krk, kdyz zacnu hledat co kde mam delat tak kazdej trouba radi na veterinu, nebo obklady, kdyz se dostanete do teto sytuace obklady a veterinari jsou zbytecni!!!!! Do 5 minut pes upada do bezvedomi a soku, po kratke chvili nasleduje smrt! Z duvodu ze mam 4 psy a 5 kocek co hmyz spatrili velice zajimavym rad bych se dozvedel co delat vic a zda se da koupit treba injekce proti otekani a alergicke reakci kterou bych mel napr v lednici a v letnim obdobi bych ji klidne ob mesic obnovoval protoze bude mit urcitou expiraci.
Nebo kde probodnout spravne u psa nebo kocky krk, u cloveka to znam a vim jak postupovat ale protoze jsme lidi a starame se jen o sebe tak nas nikdo neuci zachranovat zvirata ucime se jen zachranovat sami sebe a z toho mi je taky na bliti!
Kazdopadne pokud se tu najde nekdo s konstruktivni odpovedi budu rad! Ale co jsem koukal je to tu samej rozumbrada a chvastal ale moc odbornosti a pochopeni jsem tu nevidel. Snad budu mit stesti. Dekuji preji hezky den.

Situace. Jako každej trouba a rozumbrada vám tedy odpovím - na anafylaktický šok, který se projeví otokem hrtanu a (u)dušením, zabere jedině okamžitá intravenózní injekce adrenalinu. Kterou smí dát pouze lékař. Tak jako jenom on může provést tracheotomii. Nějak celý váš příspěvek nechápu.

11.5.2022 19:56
Varaxi

XXX.XXX.129.250

To je ta věc, co některým nedochází. Tracheotomie je odborný zákrok; provrtat někomu na dvorku krk perořízkem k tomu má sakra daleko. Viděla jsem videa, jak se to dělá v polních podmínkách, a jako fakt to je šíleně nebezpečné. Ani těm doktorům se to nějak zvlášť nedařilo.
Fakt, to doma nedělejte. Šance, že pomůžete, je skutečně menší než riziko, že ublížíte. Laik není ani schopen poznat, kdy vůbec je takový zákrok třeba - a to vůbec nemluvím o tom, jak a čím ten zákrok provést.
Nestrkejte při záchvatu lidem nic do pusy. Nezpevňujte zlomeniny klackama. Zapomeňte na pět T při šoku (teplo, ticho, transport budiž, ale tišení bolesti a tekutiny nedělejte!). Nevytahujte předměty zabodnuté v těle. Nepoužívejte škrtidla, pokud nedošlo k amputaci končetiny. Necucejte rány po uštknutí hadem.
Všechno to jsou skutečně staré postupy, které snad mohou mít opodstatnění v postapokalyptické společnosti, ale ne v ČR, kde je dostupná lékařská péče do 20 minut prakticky všude a na telefonu okamžitě.

11.5.2022 20:01
janaa

XXX.XXX.174.196

Zvířata učí zachraňovat v kurzech první pomoci pro psy,kterých je teď mraky,stačí si nějaký najít,zaplatit a zúčastnit se. U psa,který má tak těžkou alergickou reakci ale stejně neuděláte nic. Pokud máte psa alergika na vosí nebo včelí bodnutí,pak se můžete poradit s očetřujícím veterinářem a něco nafasovat. Ale vřele doporučuju mu preventivně nenadávat a neosočovat ho ze zištnosti. Ono je potřeba vědět,na co ten pes je alergickej,jestli nemá další problémy atd. A preparáty vám může dát zase jen veterinář,ty si v lékárně nekoupíte. Co si koupíte je třeba Zyrtec nebo podobné,které v lékárničce mít můžete,ale samozřejmě to je pro případ,kdy psovi napuchne tlama, osype se, ne když se začne dusit. Prostě pokud je to pětiminutová časová osa bodnutí-smrt, tak nenaděláte prakticky nic. Už jen proto, že než si všimnete,že psa něco bodlo, je v bezvědomí a reakce rozjetá. Člověk,těžký alergik, reaguje okamžitě po bodnutí, a zároveň volá rychlou.

11.5.2022 20:01
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Situace. Jako každej trouba a rozumbrada vám tedy odpovím - na anafylaktický šok, který se projeví otokem hrtanu a (u)dušením, zabere jedině okamžitá intravenózní injekce adrenalinu. Kterou smí dát pouze lékař. Tak jako jenom on může provést tracheotomii. Nějak celý váš příspěvek nechápu.

Mám kolegyni alergickou tzv. na všechno. Nikdy neví, kdy to na ni přijde. Ta má adrenalinovou injekci (aplikační pero?) na předpis, nosí ji všude s sebou, té to kolegyně aplikovala do stehna. Prý postup pro laiky - zabírá to pomaleji, ale lepší než se pokoušet trefit žílu.
Ale to je nestandardní a vymykající se situace.

11.5.2022 21:16
fikovnice

XXX.XXX.132.113

K adrenalinu (který se u lidí v případě takto těžké reakce dá podat různými přívodními cestami; a těžcí alergici jsou obvykle vybaveni Epipenem pro subkutánní podání) ještě přidávám kortikoid - hydrokortizon. Jako první pomoc - u opravdu těžké anafylaktické reakce.
No a dále H1-antihistaminika, kalcium, bronchodilatancia.

Pamatuji jednu kazuistiku - kdy takto podobně zemřela paní v obchoďáku za kasou. Píchla ji do krku včela. Sesunula se, ostatní ji nechali v té sesunuté poloze (ale stejně asi nemohli nic dělat), na první pomoc přijeli nejdříve "jen" záchranáři a těm se nedařilo vůbec zajistit žilní vstup ani resuscitace. Lékař rende-vouzz přijel až po info, že situace je extrémně vážná...a to už u paní bylo pozdě. Ještě se asi 3x dělaly scany mozku...a byla konstatována mozková smrt a exitus letalis.

11.5.2022 21:21
fikovnice

XXX.XXX.132.113

Varaxi napsal(a):
Mám kolegyni alergickou tzv. na všechno. Nikdy neví, kdy to na ni přijde. Ta má adrenalinovou injekci (aplikační pero?) na předpis, nosí ji všude s sebou, té to kolegyně aplikovala do stehna. Prý postup pro laiky - zabírá to pomaleji, ale lepší než se pokoušet trefit žílu.
Ale to je nestandardní a vymykající se situace.

Ano, je to injekční pero - zřejmě je tedy vybavena Epipenem a ví, co dělat v případě takto těžké reakce.

K té zadavatelově otázce - já si myslím, že i u takto těžké anafylaktické reakce by byla šance, ale prostě by musely být k dispozici výše uvedené léky.

Jinak nejedná se u takto urgentní situace o tracheotomii, ale o koniopunkci ("propíchnutí" nebo lépe řečeno přetětí konkrétních vazů v hrdle)...ale to je asi jedno. Pokud se v případě urgence podaří DC zajistit, následuje tracheostomie (obvykle).

12.5.2022 00:28
GAELLE

XXX.XXX.66.235

U psa nevím. U lidí první pomoc Zodac, Xyzal. Prednison, Hydrocortizon. Bez nich nevycházím

12.5.2022 01:41
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Mně jeden záchranář říkal, že kdybych se dusila na alergickou reakci, že strkají do krku brčko, ale jak to dělají, nevím. Dneska jsou brčka kovová, ale stejně bych se bála to udělat. Dítě mělo na alergii kapky, tak to by pomohly možná i psu s menší reakcí.

12.5.2022 07:50
lesnížínka

XXX.XXX.43.97

Zpočátku jsem se trochu podivovavala nad reakcema...nic není, jedině vet atd, když všichni víme, že v tomto případě, jak zadavatel píše, je to blbost, nic by se nestihnulo. Ano, každý těžký alergik má u sebe pero, určitě by se dalo zajistit i na veterině, předem samozřejmě. Nevím, co to bylo za psa, jestli něco mini, co umírá už od pohledu na včelu, ale zadavateli, zase se tolik neděste...běžně psi žerou včely, běžně jim napuchne huba, ale přežijou. Už jsem mnohokrát dávala příklad naší feny(malá kříženka labradora) která první bodnutí - hubu jak boxer. Volali jsme vetku, na radu podali Zyrtec, druhé bodnutí už byl otok menší a Zyrtec nepotřebovala, dál chytala včely jak divá, úplná úchylka u ní a prostě se odalergizovala sama, dál už jí to nic nedělá. Stalo se jí to v necelém roce, má jedenáct a včely žere pořád.

12.5.2022 08:08
Atheira

XXX.XXX.209.8

Já se teda podivuju především nad způsobem, jakým to tady zadavatel napsal. Jak kdybychom sousedce ty včely na psa poslali my tady.
Potíž je v tom, že ta situace, kterou popisuje, není normální. Je to hodně těžká alergická reakce, většina zvířat ani lidí takhle nereaguje a reagovat nemá. Lidi mají většinou to štěstí, že to o sobě ví, že mají alergii. Ale taky to neví všichni a vždycky, už jich takhle řada umřela, nedělejme, že ne, i dětí.

Život s sebou občas přináší strašný věci, na který není nikdo připravenej. Utíkat za to dát bídu lidem na internetový diskuzi je trochu směšný.

12.5.2022 08:31
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

lesnížínka napsal(a):
Zpočátku jsem se trochu podivovavala nad reakcema...nic není, jedině vet atd, když všichni víme, že v tomto případě, jak zadavatel píše, je to blbost, nic by se nestihnulo. Ano, každý těžký alergik má u sebe pero, určitě by se dalo zajistit i na veterině, předem samozřejmě. Nevím, co to bylo za psa, jestli něco mini, co umírá už od pohledu na včelu, ale zadavateli, zase se tolik neděste...běžně psi žerou včely, běžně jim napuchne huba, ale přežijou. Už jsem mnohokrát dávala příklad naší feny(malá kříženka labradora) která první bodnutí - hubu jak boxer. Volali jsme vetku, na radu podali Zyrtec, druhé bodnutí už byl otok menší a Zyrtec nepotřebovala, dál chytala včely jak divá, úplná úchylka u ní a prostě se odalergizovala sama, dál už jí to nic nedělá. Stalo se jí to v necelém roce, má jedenáct a včely žere pořád.

Mého psa taky štípla včela do jazyku. Zrovna jsme byli s kámoškou a ještě jejím psem na procházce, když vidím, že se můj pes "tváří" a vyplnil včelu. Do města to bylo z kopce pár kilometrů, vyrazili jsme ho honem zachránit. Můj pes se pořád zastavoval a pomlaskával, nakonec jsem mu koukla znova do tlamy a uviděla žihadlo v jazyku. Tak jsem ho vytáhla a to se pak už tvářil, že pohoda, na veterinu jsme nešli a nic mu vůbec neoteklo a to jsem původně panikařila, že mu jde o život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2022 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Extra alergickou reakci nema nepripraveny laik ani vet na telefonu sanci vyresit.

Pro bezne pripady mam v aute porad zyrtec.
Nekdy se hodil i lidem😉

12.5.2022 09:23
fikovnice

XXX.XXX.135.110

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Extra alergickou reakci nema nepripraveny laik ani vet na telefonu sanci vyresit.

Pro bezne pripady mam v aute porad zyrtec.
Nekdy se hodil i lidem😉

Možná Vám doporučím spíše bisulepin = Dithiaden. Paradoxně při opravdu těžkých alergických reakcích pomáhá více 1. - tedy starší generace antihistaminik než druho- či třetigenerační.

Ale samozřejmě i ten Zyrtec je OK...

12.5.2022 09:32
fikovnice

XXX.XXX.135.110

Trickyvoo napsal(a):
Mně jeden záchranář říkal, že kdybych se dusila na alergickou reakci, že strkají do krku brčko, ale jak to dělají, nevím. Dneska jsou brčka kovová, ale stejně bych se bála to udělat. Dítě mělo na alergii kapky, tak to by pomohly možná i psu s menší reakcí.

Tady to s tím brkem a verzatilkou a vím já s čím ještě se doporučovalo dříve - tím se vlastně udělala ta koniopunkce. Ale jak píše tuším "Varaxi", tak dnes se tyto postupy nedělají (tedy laikům se samozřejmě nedoporučují), i když nevím, co přesně je ve výbavě záchranářů. Ono, když dojde k otoku v oblasti epiglotis v hrdle (což jsou i případy třeba epiglotitidy malých dětí), tak to může být fičák. Ale i tak se při kritickém dušení doporučuje urgentní intubace tracheální rourkou (o menším průměru než by byl použit za normálních okolností). A právě paní v mnou uvedené kazu výše se vůbec nedařilo zaintubovat - po bodnutí přímo do krku došlo k velkému otoku v hrdle...a paní zemřela - tedy ne hned - tuším měla ještě zbytky mozkové aktivity, ten exitus nastal cca za 14 dní. Smutné...paní bylo kolem 50 let...

12.5.2022 09:34
fikovnice

XXX.XXX.135.110

Atheira napsal(a):
Já se teda podivuju především nad způsobem, jakým to tady zadavatel napsal. Jak kdybychom sousedce ty včely na psa poslali my tady.
Potíž je v tom, že ta situace, kterou popisuje, není normální. Je to hodně těžká alergická reakce, většina zvířat ani lidí takhle nereaguje a reagovat nemá. Lidi mají většinou to štěstí, že to o sobě ví, že mají alergii. Ale taky to neví všichni a vždycky, už jich takhle řada umřela, nedělejme, že ne, i dětí.

Život s sebou občas přináší strašný věci, na který není nikdo připravenej. Utíkat za to dát bídu lidem na internetový diskuzi je trochu směšný.

Mně přijde, že zas někdo chtěl rozpoutat flame. Co z toho ti lidi mají ale netuším!

12.5.2022 10:23
lesnížínka

XXX.XXX.43.97

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Extra alergickou reakci nema nepripraveny laik ani vet na telefonu sanci vyresit.

Pro bezne pripady mam v aute porad zyrtec.
Nekdy se hodil i lidem😉

No mě...před 14 dny, když mi ropucha vystříkla sliz rovnou do oka Neumírala jsem, ale bylo to příšerné. Myslela jsem, že mi vypadne oko i s mozkem. Muž má alergii na sezam, takže léky stále v pěněžence a bohudík byl doma.

12.5.2022 10:28
lesnížínka

XXX.XXX.43.97

fikovnice napsal(a):
Tady to s tím brkem a verzatilkou a vím já s čím ještě se doporučovalo dříve - tím se vlastně udělala ta koniopunkce. Ale jak píše tuším "Varaxi", tak dnes se tyto postupy nedělají (tedy laikům se samozřejmě nedoporučují), i když nevím, co přesně je ve výbavě záchranářů. Ono, když dojde k otoku v oblasti epiglotis v hrdle (což jsou i případy třeba epiglotitidy malých dětí), tak to může být fičák. Ale i tak se při kritickém dušení doporučuje urgentní intubace tracheální rourkou (o menším průměru než by byl použit za normálních okolností). A právě paní v mnou uvedené kazu výše se vůbec nedařilo zaintubovat - po bodnutí přímo do krku došlo k velkému otoku v hrdle...a paní zemřela - tedy ne hned - tuším měla ještě zbytky mozkové aktivity, ten exitus nastal cca za 14 dní. Smutné...paní bylo kolem 50 let...

Už je u nás stanoviště záchranky, ale několik let zpět, byla dojezdová rychlost do nejzažší obce 30minut. Takže si troufnu říct, že by tu tracheotomii možná někdo dělat musel.

12.5.2022 10:35
fikovnice

XXX.XXX.135.110

lesnížínka napsal(a):
No mě...před 14 dny, když mi ropucha vystříkla sliz rovnou do oka Neumírala jsem, ale bylo to příšerné. Myslela jsem, že mi vypadne oko i s mozkem. Muž má alergii na sezam, takže léky stále v pěněžence a bohudík byl doma.

Fuuuj! Proč na ni koukáš tak zblízka?
A fakt alergie? No ony ty jejich sekrety jsou taky pěkně nebezpečné.

12.5.2022 10:39
fikovnice

XXX.XXX.135.110

lesnížínka napsal(a):
Už je u nás stanoviště záchranky, ale několik let zpět, byla dojezdová rychlost do nejzažší obce 30minut. Takže si troufnu říct, že by tu tracheotomii možná někdo dělat musel.

No jo, jenže kdo?
Bodneš někoho do krku a způsobíš třeba vykrvácení. Opět zajímavá etická otázka - poskytnutí vs. neposkytnutí pomoci.
Ale laik toto samozřejmě nemá povinnost umět či udělat. Nicméně představila jsem si to v reálu - dívat se na někoho, jak se dusí...až se zadusí...a tu situaci pak mít v sobě uloženou - brr!

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2022 13:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Mně přijde, že zas někdo chtěl rozpoutat flame. Co z toho ti lidi mají ale netuším!

Co by, zábavu. Těší je, jak nás tady popíchnou.

12.5.2022 14:45
fikovnice

XXX.XXX.135.110

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co by, zábavu. Těší je, jak nás tady popíchnou.

Jenže když se necháme EVENTUELNĚ :-) popíchnout, tak to vytmavíme zadavateli (za nějaký přiblblý dotaz)...a to já nechápu - že někomu dělá dobře, když je mu vyčiněno (právem).

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2022 15:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Jenže když se necháme EVENTUELNĚ :-) popíchnout, tak to vytmavíme zadavateli (za nějaký přiblblý dotaz)...a to já nechápu - že někomu dělá dobře, když je mu vyčiněno (právem).

Ono nám (teda aspoň mně) chvíli trvá, než mi dojde, že si zase někdo dělá srandu. A myslím, že se baví i tím, že nás rozčílí. Však fyzicky ho imzultovat nemůžeme, že jo.

12.5.2022 16:52
lesnížínka

XXX.XXX.42.125

fikovnice napsal(a):
Fuuuj! Proč na ni koukáš tak zblízka?
A fakt alergie? No ony ty jejich sekrety jsou taky pěkně nebezpečné.

Já jsem plela, byla zalezlá pod trsem nízké trávy, chtěla jsem tam srpem vyseknout pampelišku a praštila jsem ji do zad. Myslela jsem, že mi vyprsklo bláto od té pampeluchy, no za pár sekund jsem neviděla na oko, cca 5minut jsem byla vnořená v umývadle a mrkala, že tu hlínu musím vymrkat, po asi 8.pokusu, jestli už dobrý, utřu se ručníkem a spustila se mi nějaká šílená hořká voda do pusy a z nosu a z druhého oka, začalo mě bodat pod očnicema až do čela...a to už mi došlo, že to není jen tak, že tam musela být ropucha. Muž se po chvíli vrátil z nákupu a dal mi te svůj Zyrtec, zabral myslím míň než za 10minut Na oko jsem neviděla skoro dva dny, ale dobré.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.5.2022 17:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Možná Vám doporučím spíše bisulepin = Dithiaden. Paradoxně při opravdu těžkých alergických reakcích pomáhá více 1. - tedy starší generace antihistaminik než druho- či třetigenerační.

Ale samozřejmě i ten Zyrtec je OK...

I ten dithiaden vozivam.
A funguje oboji.
Jednou mi sestipali fenu mravenci na stopach a mel.kamarad sebou tabletku.
Od te doby uz jsem fakt poucena a mam ji porad u sebe/u telefonu.

13.5.2022 06:05
fikovnice

XXX.XXX.133.8

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
I ten dithiaden vozivam.
A funguje oboji.
Jednou mi sestipali fenu mravenci na stopach a mel.kamarad sebou tabletku.
Od te doby uz jsem fakt poucena a mam ji porad u sebe/u telefonu.

Určitě funguje obojí...
Nemůžu říct, jestli je to stejné ve veterině a v humánním lékařství...ale v tom druhém je např. nástup účinku Dithiadenu rychlejší, je lipofilnější = líp proniká v těle přes různé bariérové systémy, atd.

Ale pokud máte stejnou zkušenost jak se Zyrtecem, tak s Dithiadenem, tak je to jedno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Určitě funguje obojí...
Nemůžu říct, jestli je to stejné ve veterině a v humánním lékařství...ale v tom druhém je např. nástup účinku Dithiadenu rychlejší, je lipofilnější = líp proniká v těle přes různé bariérové systémy, atd.

Ale pokud máte stejnou zkušenost jak se Zyrtecem, tak s Dithiadenem, tak je to jedno.

Taky nevím, ale zásadní rozdíl mezi psem a člověkem nevidím. Obecně se u nich používá hodně humánních preparátů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Není-li nic jiného, může být první pomocí silná černá káva na povzbuzení srdeční činnosti ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 12:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

pokud se bavíme o kolapsu a exitu v rámci několika málo minut po bodnutí

pak se NEDÁ DĚLAT VŮBEC NIC.

prostě pokud nejste hned u toho s vybavením včetně možností intubace a kyslíku, tak prostě nic nestihnete.

než uvaříte to kafe, tak bude po všem a kolabující organismus vám nespolkne ani kafe, ani antihistaminika, ani nic dalšího, navíc per os je nástup jakéhokoliv účinku příliš pomalý. nic jiného než adrenalin iv prostě není.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 14:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
pokud se bavíme o kolapsu a exitu v rámci několika málo minut po bodnutí

pak se NEDÁ DĚLAT VŮBEC NIC.

prostě pokud nejste hned u toho s vybavením včetně možností intubace a kyslíku, tak prostě nic nestihnete.

než uvaříte to kafe, tak bude po všem a kolabující organismus vám nespolkne ani kafe, ani antihistaminika, ani nic dalšího, navíc per os je nástup jakéhokoliv účinku příliš pomalý. nic jiného než adrenalin iv prostě není.

S tím určitě souhlasím. Ale ne každá alergie je až tak fatální. Kdysi nám opuchala mladá fena po aplikaci oftalmoframykoinu. Cestou na veterinu jsme porušili všechny dopravní předpisy. Během chvíle měla hlavu jak kdyby jí vytáhla z vosiho hnízda. A tam jsme kromě injekce nějakou informaci o černé kávě dostali.
Je to už "kdysi", proto jsem se ptala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

hele tyhle alergie, kdy pes má najednou hlavu jak balon... já jsem v životě neviděla, že by se z toho začal dusit nebo že by se prostě stalo něco horšího než že třeba nevidí kvůli otoku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

No, já vám nevím...

Toxická dávka kofeinu, alkaloid obsažený v kávě a čaji, pro psa je 150 mg/kg. Pro představu, jeden šálek instantní kávy obsahuje asi 90 mg kofeinu, v espresu je kofeinu ještě více. Černý čaj obsahuje 40 – 120 mg kofeinu v jednom šálku. Otrava kofeinem nastupuje za 1-2 hodiny po požití.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 14:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jako u běžného vícekilového psa se asi na toxickou dávku nedostanete, ale každý si pod pojmem "silná" představí něco jiného. Navíc když nemáte vyzkoušeno, jak na to pes reaguje, co kdyby byl alergický ještě na nějakou složku té kávy...

13.5.2022 15:14
fikovnice

XXX.XXX.134.157

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
pokud se bavíme o kolapsu a exitu v rámci několika málo minut po bodnutí

pak se NEDÁ DĚLAT VŮBEC NIC.

prostě pokud nejste hned u toho s vybavením včetně možností intubace a kyslíku, tak prostě nic nestihnete.

než uvaříte to kafe, tak bude po všem a kolabující organismus vám nespolkne ani kafe, ani antihistaminika, ani nic dalšího, navíc per os je nástup jakéhokoliv účinku příliš pomalý. nic jiného než adrenalin iv prostě není.

Pokud je zkolabovaný oběh, dáte vždy tu i.v. aplikaci? Ptám se proto, zda jde u psů aplikovat adrenalin intraoseálně jako u lidí...? Tj. co dělat, když se nedaří zajistit žilní vstup...?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bude to trochu jinak
https://www.petmd.com/dog/emergency/poisoning-toxicity/caffeine-and-pets-safety-tips-and-considerations
Ale hlavně nevíte, jak který pes zareaguje, stejně jako u lidí... jeden jde po kafi spát, na jiného jde infarkt.
Taky by mě zajímalo, která pojišťovna epipen zaplatí psovi. Nic jiného v peru asi není.

13.5.2022 15:18
fikovnice

XXX.XXX.134.157

Jinak všechny léky u anafylaxe, včetně antihistaminik, jsem měla na mysli podávané samozřejmě injekčně, nikoli p.o.

13.5.2022 15:24
fikovnice

XXX.XXX.134.157

fikovnice napsal(a):
Pokud je zkolabovaný oběh, dáte vždy tu i.v. aplikaci? Ptám se proto, zda jde u psů aplikovat adrenalin intraoseálně jako u lidí...? Tj. co dělat, když se nedaří zajistit žilní vstup...?

Edit: Předpokládám teda, že i.o. se u psů nedělá, takže asi při zkolabovaném oběhu adrenalin aspoň s.c. (i.m.)...?

U lidí je možností vícero, krom uvedeného intraoseálního podání, jej po zaintubování lze podat i intratracheálně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 16:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
S tím určitě souhlasím. Ale ne každá alergie je až tak fatální. Kdysi nám opuchala mladá fena po aplikaci oftalmoframykoinu. Cestou na veterinu jsme porušili všechny dopravní předpisy. Během chvíle měla hlavu jak kdyby jí vytáhla z vosiho hnízda. A tam jsme kromě injekce nějakou informaci o černé kávě dostali.
Je to už "kdysi", proto jsem se ptala.

Jasně. Ale my (teda já) se bavíme o anafylaktickém šoku, kdy jde opravdu o život během pár minut. U lidí i zvířat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.5.2022 17:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Pokud je zkolabovaný oběh, dáte vždy tu i.v. aplikaci? Ptám se proto, zda jde u psů aplikovat adrenalin intraoseálně jako u lidí...? Tj. co dělat, když se nedaří zajistit žilní vstup...?

když nebude žilní vstup tak rychle nebude ani pacient.

jako ultima ratio můžu vždy zvolit intrakardiální aplikaci. pro dobrý pocit.

ty kosti nejsou u zvířat nic jednoduchého a rutinněji se používají snad jen u hlodavců nebo malých ptáků.

13.5.2022 17:22
fikovnice

XXX.XXX.134.157

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
když nebude žilní vstup tak rychle nebude ani pacient.

jako ultima ratio můžu vždy zvolit intrakardiální aplikaci. pro dobrý pocit.

ty kosti nejsou u zvířat nic jednoduchého a rutinněji se používají snad jen u hlodavců nebo malých ptáků.

Aha, díky!
U lidí se jde do tibie...

14.5.2022 14:59
fikovnice

XXX.XXX.133.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Není-li nic jiného, může být první pomocí silná černá káva na povzbuzení srdeční činnosti ?

"Orionko", k černé kávě: viděla jste Vy (nebo kdokoli jiný) takový jakýsi krimithriller (hrála tam mj. Courtney Love) a šlo tam o únos holčičky s astmatem...? Když na ni šel záchvat, dávali jí únosci po lžičkách černou kávu. Ani tak ne na povzbuzení srdeční činnosti, ale kvůli bronchodilataci. Mechanismus účinku je stejný jako např. u theofylinu (desetiletí používaný lék na astma, event. na CHOPN).
ALE: u těžké anafylaktické reakce by kofein byl skytečně k ničemu!

Btw, já anafylaktickou reakci zažila jako dítě při pylové desenzibilizaci. Takže jsem se nacházela přímo ve zdr. zařízení, a přímo u specialisty. I tak to byl fičák, pro mě otřesný zážitek...a od té doby mě nikdo na žádnou pylovou desenzibilizaci nedostal a nedostane! Byl mi podán adrenalin, hydrokortizon, H1-antihistaminika, calcium - vše samozřejmě injekčně. Nasazen byl navíc kyslík. Hnusný zážitek!

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2022 15:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak přesně z toho důvodu jsem desenzibilizaci odmítla... Strach z anafylaktickeho šoku.

Jinak k těm různým antihistaminikům, radili mi pro rychlejší nástup účinku rozdrtit. Což dává smysl.

14.5.2022 15:54
fikovnice

XXX.XXX.133.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak přesně z toho důvodu jsem desenzibilizaci odmítla... Strach z anafylaktickeho šoku.

Jinak k těm různým antihistaminikům, radili mi pro rychlejší nástup účinku rozdrtit. Což dává smysl.

Ano, jedná-li se o neobalované tablety, prostě takové ty klasické, tak rychlejší nástup je po rozkousání...
Já to praktikuji vlastně téměř u všech takovýchto tablet, když mám třeba migrénu, bolesti...tak rozkoušu... Ale nechci, aby to bylo bráno jako nějaký univerzální návod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.5.2022 15:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na pyl se používá med. Jako vážně.
Ještě bychom mohli zkusit včeličky, ale sou chráněný.

14.5.2022 16:09
fikovnice

XXX.XXX.133.136

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak přesně z toho důvodu jsem desenzibilizaci odmítla... Strach z anafylaktickeho šoku.

Jinak k těm různým antihistaminikům, radili mi pro rychlejší nástup účinku rozdrtit. Což dává smysl.

Já se kvůli tady tomu jednomu zážitku z dětství málem nedostala k očkování proti COVIDu v očkocentru... Nedivím se... Ale dr. jsem nakonec ukecala. Lékovou alergii nemám, vakcín a různých očkování jsem od té doby dostala něurékom a vždy bez jakékoli reakce. A šlo mi o to dostat Janssena a ten ve špitále nebyl. I tak jsem musela v očkocentru zůstat tuším hodinu pod dohledem k lékaře. Jak píšu, jeho strachu se nedivím. Říkal mi, že tam nejsou vybaveni pro řešení těžké alergické reakce, čemuž se naopak divím...a předpokládám, že aspoň ten adrenalin a hydrokortizon tam měli.

Přidejte reakci

Přidat smajlík