Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
28.5.2022 20:07
kovosrot

XXX.XXX.142.177

Dobrý den,

chci se zeptat lidí, co mají zkušenost s havaňáčkem. Měl jsem před 10 let NO a byl to skvělý pes, poslušný, takový ten intuitivní typ (jednou jsem řešil opravdu zásadní problém, byl jsem zasmušilý, pejsek mě vždy vítal, ale tentokrát, aniž bych cokoliv udělal ke mě místo bouřlivého vítání jen přišel, olízl mě a dal mi hlavu na moji ruku...prostě měl takový ten vyšší stupeň myšlení, nevím jak to nazvat). A teď nyní k mému dotazu. Mám Havaňáčka., žije se mnou a rodinou, věnujeme se ji, je to skvělý mazel ale chybí mi u ní takové ten výše popsaný stupeň myšlení. Je na naší rodinu vázaná, s dětmi si hraje, počůrá se radostí, když nás vidí. Na druhou stranu jde za tím, kdo dá žrádlo, základní povely umí, ale dělá je neochotně, obrovský rozdíl je, když vidí, že mám v ruce kousek šunky jako odměnu, tak by se přetrhla. Děti neposlouchá, mě ano, protože má respekt. Když něco provede, má sklopený ocas a ví, že je to špatně, ale příště to udělá znovu. Zkouším přemýšlet kdy jsem udělal chybu, ale vždy jsem se snažil být důsledný. Je to určitý druh tvrdohlavosti daný plemenem nebo jedincem nebo je to něčím jiným? Vím, že mě už chovatelka, od které Emilku máme, říkala, že od tohoto plemene nemůžu čekat něco super jako od "velkých" psů, doslova řekla, že jsou tupější. Chci se jen zeptat na Váš názor a zkušenosti v rozdílech mezi malými a velkými plemeny psů.

chocochoc

28.5.2022 21:23
chocochoc

XXX.XXX.112.12

Tohle není jen o plemeni, ale o konkrétním jedinci a také jeho věku. Od štěňat moc v tomto ohledu očekávat nelze. Vytříbená vnímavost k lidským emocím přichází věkem. A někdy nepřijde vůbec. Ovčácká plemena jsou v tomto špička, protože staletí musela spolupracovat s člověkem, proto na něm visí pohledem a všímají si výrazu tváře, gest, postoje. Oni jsou prostě zvyklí člověka číst mnohem více, než plemena společenská nebo jakákoliv jiná.

28.5.2022 21:34
rapotacka11

XXX.XXX.225.176

Neřekla bych, že jsou tupější.
Jsou jiní.
Mám po NO čívu a tak to vidím.
Jsou ale jemní a citliví.
Respektujte to.
NO vás pěkně rozmazlil.

28.5.2022 22:01
kovosrot

XXX.XXX.142.177

Díky za reakce, je to pravda, že NO trochu rozmazlil. Samozřejmě, že to respektuji a neměnil bych, Emilka je člen rodiny, jen mě trochu překvapila i taková ta až vypočítavost v uvažování psa ve smyslu "co za to" při plnění povelu. Což ale vylučuje, že by byli tupí ...máte pravdu jsou jiní, ne horší, ale jiní. Díky a mějte krásný zbytek víkendu.

28.5.2022 22:27
assil

XXX.XXX.121.3

kovosrot napsal(a):
Díky za reakce, je to pravda, že NO trochu rozmazlil. Samozřejmě, že to respektuji a neměnil bych, Emilka je člen rodiny, jen mě trochu překvapila i taková ta až vypočítavost v uvažování psa ve smyslu "co za to" při plnění povelu. Což ale vylučuje, že by byli tupí ...máte pravdu jsou jiní, ne horší, ale jiní. Díky a mějte krásný zbytek víkendu.

No jo, nás majitele špiců tohle nepřekvapuje, protože víme, že platí ovčácký pes dělá všechno pro to, aby potěšil pána, kdežto špic, a asi i havaňák a spousta dalších plemen , dělá všechno pro to, aby potěšil sebe.
Takže "co za to" je alfa a omega.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.5.2022 23:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

A tu malinu už nemáte? Že je bišon hloupý jste psal už posledně, ale nebyla jsem tehdy jediná, komu se v tom vlákně zdálo, že je Váš přístup ke štěněti poněkud… osobitý.
Některá plemena jsou empatičtější než jiná, jedinci se také liší, ale podle mého názoru má velký podíl vztah a nějaká vzájemná provázanost, soulad.

29.5.2022 07:29
kovosrot

XXX.XXX.142.177

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A tu malinu už nemáte? Že je bišon hloupý jste psal už posledně, ale nebyla jsem tehdy jediná, komu se v tom vlákně zdálo, že je Váš přístup ke štěněti poněkud… osobitý.
Některá plemena jsou empatičtější než jiná, jedinci se také liší, ale podle mého názoru má velký podíl vztah a nějaká vzájemná provázanost, soulad.

Nevím, co si představujete pod pojmem osobitý, pouze jsem se ptal co je a není normální, protože jsem měl jedinou zkušenost s NO a s Havaňáčky žádnou a nechtěl jsem udělat zbytečné chyby v úvodních dnech. Stejně se ptám i nyní, protože, jak jsem již psal, jediná moje zkušenost byla s NO a chci spíše uklidnit i sebe, že je pejsek v pohodě a že je vše jak má být. Oproti NO je propastný rozdíl v přístupu (jak to krásně napsal kolega nade mnou) něco za něco a já jen chtěl vědět názor zkušených lidí tady na fóru. Jinak moje láska k pejskovi je nezpochybnitelná, možná se jen rýpu ve zbytečnostech. Krásný zbytek víkendu všem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.5.2022 07:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

kovosrot napsal(a):
Nevím, co si představujete pod pojmem osobitý, pouze jsem se ptal co je a není normální, protože jsem měl jedinou zkušenost s NO a s Havaňáčky žádnou a nechtěl jsem udělat zbytečné chyby v úvodních dnech. Stejně se ptám i nyní, protože, jak jsem již psal, jediná moje zkušenost byla s NO a chci spíše uklidnit i sebe, že je pejsek v pohodě a že je vše jak má být. Oproti NO je propastný rozdíl v přístupu (jak to krásně napsal kolega nade mnou) něco za něco a já jen chtěl vědět názor zkušených lidí tady na fóru. Jinak moje láska k pejskovi je nezpochybnitelná, možná se jen rýpu ve zbytečnostech. Krásný zbytek víkendu všem.

..no a ta fenka belgického ovčáka, tam jste to zvládnul jak?....jinak mám maleho psa, který je ve výcviku naprosto srovnatelný s velkymi psy....tedy s ohledem na jeho fyzično....chce to si s tím vyhrát a přijít na způsob výcviku, který by by havaňáckovi vyhovoval a nebála bych se zajistit si u dobrého trenéra pár individuálních lekci, ten vás s nim naučí pracovat a pak už si poradíte.. hlavně nesrovnavat s předchozím psem, ale začít pracovat s tím co teď máte....

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.5.2022 09:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

měli jsme v rodině havaňáka
a stejně jako používám pamlsky u velkých v rámci učení- jako "ANO, tohle jsi udělal dobře". tak jsem je používala i u havaňáka
NE něco za něco
cvičil rád

tohle není jen o psu, ale o dvojici pes+člověk

29.5.2022 12:46
janaa

XXX.XXX.174.173

K tomu,co tu bylo napsáno - jestli jste měl jednoho NO,tak nemáte představu ani o jejich povahách, a u druhého NO byste mohl být povahou stejně zaskočen nebo překvapen. I každý jedinec daného plemene je individualita. A samozřejmě kromě obecností platí, že i způsob výcviku se může u různých plemen lišit. Kdysi když dostali příslušníci policie labradory, stěžovali si,že jsou tupý a chtěli se jich zbavovat. Protože tehdejší jejich přístup k NO,který měli zajetý, prostě na labradory nefungoval

29.5.2022 16:17
Lily2

XXX.XXX.133.235

Tak jistě, že se to mezi plemeny bude lišit. Každé plemeno bylo pro něco šlechtěné a od toho se můžeme odrazit. Na kolik bylo podstatné, aby pes pracoval samostatně nebo s člověkem.

Neřekla bych ani, že to je o inteligenci, ale o schopnosti spolupracovat. Do jaké míry to děl pro pána a do jaké pro odměnu či pro sebe.

Všechna plemena mohou mít poslušnost a nějaký základní výcvik, jen se k tomu s každým plemenem dostanete jinak a ještě k tomu připočíst povahu každého jednotlivce. Cesta k výsledkům se bude lišit.

To je na různých plemenech psů to krásné.

A jistě nezpochybňuji, že jde i o jedince jako takového. Ale těžko srovnávat ovčácká plemena s jinými. :)

Přidejte reakci

Přidat smajlík