Policie nechala psa zavřeného v místnosti

Německý ovčák
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
20.12.2022 17:45
Kojakovec

XXX.XXX.234.2

Dobrý den, umí mi tady někdo odpovědět na tuto zapeklitou situaci? Mého dědu, který žije sám a s naší rodinou příliš nekomunikuje, odvezla RZ do nemocnice za asistence Policie České Republiky ( dále jen PČR ), kdy právě hlídka PČR kontaktovala mou matku s tím, že si má zajistit psa, matka nemá prostory a ze psa má strach, tak jí hlídka oznámila, že kontaktuje městskou policii a ti psa odvezou do útulku. Nicméně po dvou dnech jsme do domu přijely a pes byl zavřený v místnosti, bez vody a krmiva, ponechán na pospas svému osudu, hlídka psa prostě zavřela do místnosti a nikdo už dále neřešil, co s ním bude dál. Kdybychom se náhodou nerozhodli podívat do domu, ani bychom nevěděli, že tam pes je. Zavolali jsme hlídku Městské Policie, kdy nám na lince 156 bylo oznámeno, že "nebudou posílat svoje chlapy, aby je pokousal nějaký pes" a že " odchyt vyjíždí pouze na volně se toulající psy". Je tady někdo informovaný a zkušený, schopný mi odpovědět, jaký by měl být správný postup policie a zda Městská Policie nemá v takové situaci povinnost zakročit?. Přijde mi být nesmyslné, aby odchyt zvířat fungoval jen na volně se toulající psy a nevíme co s tím dál dělat. Bylo nám taky oznámeno, že pokud chceme dát psa do útulku, bude nás to stát 4000 kč. Poradí mi někdo prosím? Předem děkuji za jakoukoliv odpověd.

20.12.2022 20:24
impact

XXX.XXX.17.89

Situace je opravu na houby, ale nějakým vynucováním si zásahu policie ničeho nedosáhnete. Ani to není jejich povinnost.

Obraťte se na městský útulek, pod který spadáte a poproste je o pomoc. Ale nejspíš vám nezbude nic jiného, než se o psa postarat a zaplatit mu pobyt v útulku. Pes má známého majitele a majitel má známé příbuzné, kteří byli o bezprizorním psovi informovaní.

Holt dědit nebudete jen barák, ale i psa.

20.12.2022 20:30
Terven

XXX.XXX.110.191

Zkuste se obrátit na FB skupinu Německý ovčák v nouzi
https://www.facebook.com/groups/1843288605918884
případně, pokud je pes s průkazem původu, na chovatele.

20.12.2022 20:32
lupus4

XXX.XXX.205.61

Přesně z takového "dědictví" byla moje zlatá Sunnynka , barák prodali a jí vezli do útulku (někomu prachy nesmrděj, pes jo)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2022 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přestože s dědečkěm moc nekomunikujete, bylo by asi dobré ho v nemocnici navštívit a pokusit se s ním o dalším osudu psa dohodnout. Samozřejmě pokud je starý pán nějaké komunikace schopen. Záleží na tom, proč ho RZ odvezla a jaká je prognoza jeho dalšího zdravotního stavu.

20.12.2022 20:53
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Přestože s dědečkěm moc nekomunikujete, bylo by asi dobré ho v nemocnici navštívit a pokusit se s ním o dalším osudu psa dohodnout. Samozřejmě pokud je starý pán nějaké komunikace schopen. Záleží na tom, proč ho RZ odvezla a jaká je prognoza jeho dalšího zdravotního stavu.

Přesně!
Mě kdyby odvezli do nemocnice a pak návratu bych zjistila, že mí psi skončili v útulku, tak jsem hodně nešťastná.

20.12.2022 20:56
Terven

XXX.XXX.110.191

Terven napsal(a):
Zkuste se obrátit na FB skupinu Německý ovčák v nouzi
https://www.facebook.com/groups/1843288605918884
případně, pokud je pes s průkazem původu, na chovatele.

Zareaguju si, s dovolením, sama na sebe
Nějak jsem přehlídla, že pes není dědictví po zemřelém, ale že dědeček ještě žije.
Tak zjistit, jak se na věc dívá on, pokud je toho schopen, by měla být první věc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.12.2022 21:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nečetla jsem to dnes na Seznamu?

20.12.2022 21:47
impact

XXX.XXX.17.89

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Přesně!
Mě kdyby odvezli do nemocnice a pak návratu bych zjistila, že mí psi skončili v útulku, tak jsem hodně nešťastná.

Tak průměrně inteligentní majitel psa (nedejbože více psů) má zajištěné opatrovníky. Já mám na viditelném místě v baráku seznam telefonních čísel lidí, kteří by se o psy postarali a mám tytéž telefonní čísla i u občanky v peněžence s tím, že na mě doma čekají psi. 🤷🏻‍♀️

20.12.2022 22:05
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

impact napsal(a):
Tak průměrně inteligentní majitel psa (nedejbože více psů) má zajištěné opatrovníky. Já mám na viditelném místě v baráku seznam telefonních čísel lidí, kteří by se o psy postarali a mám tytéž telefonní čísla i u občanky v peněžence s tím, že na mě doma čekají psi. 🤷🏻‍♀️

Takto ale přemýšlí pejskař, stát se ale může cokoliv a chápu že starší osaměle žijící člověk takto nepřemýšlí.
Já nikde nic vylepený nemám, ale nežiju sama, takže kdyby se mi něco stalo, tak jsou psi zajištění a jako samozřejmost beru postarání se o psa mamky, kdyby se něco stalo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2022 08:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takto ale přemýšlí pejskař, stát se ale může cokoliv a chápu že starší osaměle žijící člověk takto nepřemýšlí.
Já nikde nic vylepený nemám, ale nežiju sama, takže kdyby se mi něco stalo, tak jsou psi zajištění a jako samozřejmost beru postarání se o psa mamky, kdyby se něco stalo.

Tak nějak. Kamarádka mě volala ke psovi a kočce, kteří zůstali po zemřelém majiteli. Psovi jsme ošetřili ošklivý zánět v uších a dál řešila obec. Pán byl bez bližších příbuzných, Smutné, ale ne neobvyklé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2022 08:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact napsal(a):
Tak průměrně inteligentní majitel psa (nedejbože více psů) má zajištěné opatrovníky. Já mám na viditelném místě v baráku seznam telefonních čísel lidí, kteří by se o psy postarali a mám tytéž telefonní čísla i u občanky v peněžence s tím, že na mě doma čekají psi. 🤷🏻‍♀️

Dobrý nápad.

21.12.2022 13:34
impact

XXX.XXX.17.89

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takto ale přemýšlí pejskař, stát se ale může cokoliv a chápu že starší osaměle žijící člověk takto nepřemýšlí.
Já nikde nic vylepený nemám, ale nežiju sama, takže kdyby se mi něco stalo, tak jsou psi zajištění a jako samozřejmost beru postarání se o psa mamky, kdyby se něco stalo.

No jasný, já reagovala konkrétně na Vás, že by Vás kleplo najít psy v útulku. 😅

21.12.2022 14:12
Doron

XXX.XXX.26.8

Chudina vyděšená:(..
Kde jste to ,impact, našla? Bazoš?

21.12.2022 14:37
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

impact napsal(a):
🤷🏻‍♀️

No vida - najednou se jí nebojí a do útulku jí nechtějí dávat pro její skvělou povahu a vůbec ne proto, že se tam za psa, který má majitele musí platit 🤔

... to je za jeden den obrat o 180°

21.12.2022 14:54
PumaCZ

XXX.XXX.252.190

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takto ale přemýšlí pejskař, stát se ale může cokoliv a chápu že starší osaměle žijící člověk takto nepřemýšlí.
Já nikde nic vylepený nemám, ale nežiju sama, takže kdyby se mi něco stalo, tak jsou psi zajištění a jako samozřejmost beru postarání se o psa mamky, kdyby se něco stalo.

Taky neziju sama, ale mam hruzu z toho, ze by se nam stalo neco obema najednou (treba autonehoda) a pes zustal x dni doma sam, bez jidla a bez vody :((

(bez vody proto, ze pokud se mu chce uz fakt hodne ven a my nejsme doma, zacne tlapama mlatit do misek a dokaze tak nejen vodu vylit, ale i betonovou misku minimalne odstehovat, ale klidne i prevratit :/ )


A fenky mi je fakt lito :(( A vlastne i pana..

21.12.2022 15:29
impact

XXX.XXX.17.89

Doron napsal(a):
Chudina vyděšená:(..
Kde jste to ,impact, našla? Bazoš?

Jj, bazoš.

21.12.2022 15:31
impact

XXX.XXX.17.89

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No vida - najednou se jí nebojí a do útulku jí nechtějí dávat pro její skvělou povahu a vůbec ne proto, že se tam za psa, který má majitele musí platit 🤔

... to je za jeden den obrat o 180°

Jojo, proto mě to tak zaujalo. To je něco jako alergie dítěte. A když pak psa dovezou, najednou je z něj rozmazlenej a nevychovanej k*etén, se kterým nejde vyjít.

21.12.2022 15:49
impact

XXX.XXX.17.89

PumaCZ napsal(a):
Taky neziju sama, ale mam hruzu z toho, ze by se nam stalo neco obema najednou (treba autonehoda) a pes zustal x dni doma sam, bez jidla a bez vody :((

(bez vody proto, ze pokud se mu chce uz fakt hodne ven a my nejsme doma, zacne tlapama mlatit do misek a dokaze tak nejen vodu vylit, ale i betonovou misku minimalne odstehovat, ale klidne i prevratit :/ )


A fenky mi je fakt lito :(( A vlastne i pana..

Proto mám u občanky tu kartičku doma mě čekají psi.. A nezbývá než doufat, že ji při zjišťování totožnosti případně objeví a někoho to trkne.

21.12.2022 16:15
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Kojakovec

Ta fena se tedy uměla narodit, chudinka.

21.12.2022 16:42
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

A ještě taková technická - fena vypadá dost čistokrevně -- moc by mě nepřekvapilo, kdyby měla v uchu tetování.

21.12.2022 16:54
lupus4

XXX.XXX.205.61

no za odvoz, aby se toho nechytli "guláškáři"

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.12.2022 18:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

lupus4 napsal(a):
no za odvoz, aby se toho nechytli "guláškáři"

Lepší do útulku než do guláše. Třeba si ji vezmou dočaskáři. Je krásná. Chudák starý pán, jestli se z nemocnice ještě vrátí. Jestli je při smyslech, měl by o ní rozhodnout on.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 11:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inzerat tam porad je.
A ja premyslim o tom, jak muzou darovat neco, co neni jejich?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 11:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Inzerat tam porad je.
A ja premyslim o tom, jak muzou darovat neco, co neni jejich?

Když příbuzní vědí lépe než ty co potřebuješ a chceš a jak máš žít...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

vedet muzou, ale nesmi nakladat s cizim majetkem.
Vsak i ten "obdarovany" se pak muze divit

22.12.2022 12:37
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
vedet muzou, ale nesmi nakladat s cizim majetkem.
Vsak i ten "obdarovany" se pak muze divit

No, a co teprve když ten pes v novém bydlišti způsobí nějakou škodu - třeba vezme někomu děcko do ksichtu nebo uteče a způsobí dopravní nehodu ..., to pak bude u soudu divení...🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 12:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No, a co teprve když ten pes v novém bydlišti způsobí nějakou škodu - třeba vezme někomu děcko do ksichtu nebo uteče a způsobí dopravní nehodu ..., to pak bude u soudu divení...🤔

No nejvíc se asi bude divit ten dědeček, až (jestli) se vrátí domů… 🥺 Když si představím, že by mi tohle někdo (moje dítě!) udělal…

22.12.2022 12:47
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No nejvíc se asi bude divit ten dědeček, až (jestli) se vrátí domů… 🥺 Když si představím, že by mi tohle někdo (moje dítě!) udělal…

Přece se ten nebožák nebude starat o čokla, ne? Moje kolegyně jedna, nechala starou feňulku oříška v domě po zemřelé mámě. Však měla přece vstup do sklepa ne? A sousedka jí tam občas donesla přece granule, ne? Že byla dost třeskutá zima? A pes neměl vodu??? Myslela jsem, že ji ubiju, čůzu jednu hnusnou. A dodneška jsem vděčná paní S. ze Skřivánků, že mi tehdy Ťapinku, kterou jsem tam nemohla nechat, vzala k sobě, protože mně na rozdíl od tý zdejší čůzy bylo tý psí stařenky líto. Nesnášim dědice.

22.12.2022 12:50
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.58.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No nejvíc se asi bude divit ten dědeček, až (jestli) se vrátí domů… 🥺 Když si představím, že by mi tohle někdo (moje dítě!) udělal…

No, my samozřejmě nevíme, jak na tom dědeček je, ale jestli nepřevedl majetková práva na ty, kteří se snaží feny zabavit, tak je to normální krádež - klidně to může být fena s PP se zkouškama a takové zvíře má cenu přes 100 000 Kč.

... a jen tak mimo soutěž - myslíte, že už dali i inzeráty na darování baráku...?😉

22.12.2022 12:52
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No, my samozřejmě nevíme, jak na tom dědeček je, ale jestli nepřevedl majetková práva na ty, kteří se snaží feny zabavit, tak je to normální krádež - klidně to může být fena s PP se zkouškama a takové zvíře má cenu přes 100 000 Kč.

... a jen tak mimo soutěž - myslíte, že už dali i inzeráty na darování baráku...?😉

... a jen tak mimo soutěž - myslíte, že už dali i inzeráty na darování baráku...?😉


přesně!

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 12:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
vedet muzou, ale nesmi nakladat s cizim majetkem.
Vsak i ten "obdarovany" se pak muze divit

Já to chápu. Je otázkou, na kterou my zde neznáme ale odpověď, jestli se majitel vrátí, jestli se bude moct o psa postarat, a také jestli vůbec bude schopen rozhodovat nejen o psovi, ale i o sobě.
Pokud už se nebude moci o psa starat a ani o něm rozhodovat (třeba proto, že ztratil v důsledku třeba mozkové příhody některé schopnosti), pak co? Co mají dělat příbuzní, kteří o psa nestojí a nejsou ochotní se o něj starat? Není lepší, když pes půjde tam, kde bude chtěn? Nevím, jak to řešit, protože pokud se bude čekat na jakékoliv rozhodnutí úředníků, soudu, atd. je to na dlouho v řádu týdnů, spíš měsíců... a co se psem? Dnes, zítra,...?

22.12.2022 13:04
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.58.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já to chápu. Je otázkou, na kterou my zde neznáme ale odpověď, jestli se majitel vrátí, jestli se bude moct o psa postarat, a také jestli vůbec bude schopen rozhodovat nejen o psovi, ale i o sobě.
Pokud už se nebude moci o psa starat a ani o něm rozhodovat (třeba proto, že ztratil v důsledku třeba mozkové příhody některé schopnosti), pak co? Co mají dělat příbuzní, kteří o psa nestojí a nejsou ochotní se o něj starat? Není lepší, když pes půjde tam, kde bude chtěn? Nevím, jak to řešit, protože pokud se bude čekat na jakékoliv rozhodnutí úředníků, soudu, atd. je to na dlouho v řádu týdnů, spíš měsíců... a co se psem? Dnes, zítra,...?

Pak by měl být pes součástí dědického řízení, nebo se pletu?

Jako čistě teoreticky - kdyby se mi něco stalo a někdo jen tak porozdával mé psy, kteří mají při prodeji hodnotu přes milion (3 chovné feny, krycí pes, mladý pes připravený pro ozbrojené složky), tak to je poměrně významná částka se kterou mimo dědické řízení přece nemůže někdo jen tak disponovat, jak se mu zachce🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Pak by měl být pes součástí dědického řízení, nebo se pletu?

Jako čistě teoreticky - kdyby se mi něco stalo a někdo jen tak porozdával mé psy, kteří mají při prodeji hodnotu přes milion (3 chovné feny, krycí pes, mladý pes připravený pro ozbrojené složky), tak to je poměrně významná částka se kterou mimo dědické řízení přece nemůže někdo jen tak disponovat, jak se mu zachce🤔

Pokud by ten pán zemřel, tak je to bez diskuze dědictví.
Ale já píšu o situaci, kdy bude žít, ale přesto nebude schopen rozhodovat a starat se. Třeba může mít po mrtvici poškozený mozek... čistě teoreticky, co mají jeho příbuzní dělat? Viz můj předchozí příspěvek, ať to nemusím psát znovu nebo kopírovat.

22.12.2022 14:02
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud by ten pán zemřel, tak je to bez diskuze dědictví.
Ale já píšu o situaci, kdy bude žít, ale přesto nebude schopen rozhodovat a starat se. Třeba může mít po mrtvici poškozený mozek... čistě teoreticky, co mají jeho příbuzní dělat? Viz můj předchozí příspěvek, ať to nemusím psát znovu nebo kopírovat.

Nemám právní vzdělání, ale pak si myslím, že by o nakládání s jeho majetkem měl rozhodnout soud. Nicméně v takovém případě myslím, že správný postup je zaopatřit psa a poté si prokázané náklady kompenzovat z dědictví - tzn. pokud se o psa nedokážu postarat, tak ho svěřit za úplatu někomu jinému (útulek, hotel, opatrovník ...) a pak si ty náklady nárokují z dědictví.

Ale jen tak si rozdávat cizí majetek prostě nelze - a pokud pes něco provede (což se klidně může stát, protože zadavatelka o feně vůbec nic neví), tak ten co toho "kradeného" psa někomu dal bude mít velký problém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
No, my samozřejmě nevíme, jak na tom dědeček je, ale jestli nepřevedl majetková práva na ty, kteří se snaží feny zabavit, tak je to normální krádež - klidně to může být fena s PP se zkouškama a takové zvíře má cenu přes 100 000 Kč.

... a jen tak mimo soutěž - myslíte, že už dali i inzeráty na darování baráku...?😉

Já vím, dokonce i vím, v hrubých obrysech, jak je to event. s dědickým řízením. Já jen… že je mi, kromě toho, že takovéto ilegální praktiky samozřejmě neschvaluji, i lidsky líto toho pána. Sama jsem připravená se kdykoli postarat o všechna zvířata, která v rodině máme (a že jich není málo) a vím, že ani můj pes by v mezní situaci nezůstal napospas osudu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nemám právní vzdělání, ale pak si myslím, že by o nakládání s jeho majetkem měl rozhodnout soud. Nicméně v takovém případě myslím, že správný postup je zaopatřit psa a poté si prokázané náklady kompenzovat z dědictví - tzn. pokud se o psa nedokážu postarat, tak ho svěřit za úplatu někomu jinému (útulek, hotel, opatrovník ...) a pak si ty náklady nárokují z dědictví.

Ale jen tak si rozdávat cizí majetek prostě nelze - a pokud pes něco provede (což se klidně může stát, protože zadavatelka o feně vůbec nic neví), tak ten co toho "kradeného" psa někomu dal bude mít velký problém.

Inspektorko, vy pořád předpokládáte, že dědictví je na dosah. Ale ten člověk může žít ještě roky, může i psa přežít. Mezitím bude pes někde v útulku, který budou platit příbuzní (co když na něj nebudou mít, co když jsou rádi, že vůbec vyjdou se svými příjmy?)... Můžou to být roky, když se bude čekat, jestli se pánův stav nezlepší... nechtěla bych být v jejich kůži... Nejsem též právník, proto jsem tu otázku nadhodila...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Inspektorko, vy pořád předpokládáte, že dědictví je na dosah. Ale ten člověk může žít ještě roky, může i psa přežít. Mezitím bude pes někde v útulku, který budou platit příbuzní (co když na něj nebudou mít, co když jsou rádi, že vůbec vyjdou se svými příjmy?)... Můžou to být roky, když se bude čekat, jestli se pánův stav nezlepší... nechtěla bych být v jejich kůži... Nejsem též právník, proto jsem tu otázku nadhodila...

Pak by ale měl soud určit opatrovníka, ne?

22.12.2022 14:19
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Inspektorko, vy pořád předpokládáte, že dědictví je na dosah. Ale ten člověk může žít ještě roky, může i psa přežít. Mezitím bude pes někde v útulku, který budou platit příbuzní (co když na něj nebudou mít, co když jsou rádi, že vůbec vyjdou se svými příjmy?)... Můžou to být roky, když se bude čekat, jestli se pánův stav nezlepší... nechtěla bych být v jejich kůži... Nejsem též právník, proto jsem tu otázku nadhodila...

Já nic nepředpokládam - nevím jaká je tam situace a nikomu jí nezávidím, jen jsem napsala, že tento postup není správný.
Ono to fakt není moc ok, dát cizímu člověku z bazoše cizího psa, o kterém nic nevím s tím, že má super povahu je hodný a hravý ...
fena klidně může být útěkářka, může se strachu orvat dítě, zabít sousedovi jorkšíra - šampiona..., a to jsou pak dost drahý srandy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pak by ale měl soud určit opatrovníka, ne?

Určitě, ale nebude to hned, soudy nepracují rychle... A bude moci opatrovník nakládat s majetkem toho opatrovaného? To znamená rozhodnout o prodeji či darování toho psa?

22.12.2022 14:22
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě, ale nebude to hned, soudy nepracují rychle... A bude moci opatrovník nakládat s majetkem toho opatrovaného? To znamená rozhodnout o prodeji či darování toho psa?

Můžou vydat předběžné opatření.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Já nic nepředpokládam - nevím jaká je tam situace a nikomu jí nezávidím, jen jsem napsala, že tento postup není správný.
Ono to fakt není moc ok, dát cizímu člověku z bazoše cizího psa, o kterém nic nevím s tím, že má super povahu je hodný a hravý ...
fena klidně může být útěkářka, může se strachu orvat dítě, zabít sousedovi jorkšíra - šampiona..., a to jsou pak dost drahý srandy.

Jistě, já s vámi souhlasím. Ale pořád jste mi nenapsala váš názor jak řešit situaci, kterou jsem popsala. Je to pouze teorie, o situaci toho konkrétního případu nic nevím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Můžou vydat předběžné opatření.

Jako že by na základě toho předběžného opatření mohli psa prodat či darovat?

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak je to stejný jako s tím domem, ten přece nemůžu taky příbuznému jen tak čmajznout s tím, že je dementní nebo v komatu a co chudák dům, přece mu nedělá dobře, když se v něm v zimě netopí.

22.12.2022 14:32
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.58.133

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako že by na základě toho předběžného opatření mohli psa prodat či darovat?

Spíš umístit a pak nárokovat případné kompenzace.
Já myslím, že ten pes jde někam umístit, ale že to nemůže být darování ve smyslu, že ten obdarovaný bude mít ke psovi výhradní vlastnické právo tak, aby ho mohl třeba dál prodat apod.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Spíš umístit a pak nárokovat případné kompenzace.
Já myslím, že ten pes jde někam umístit, ale že to nemůže být darování ve smyslu, že ten obdarovaný bude mít ke psovi výhradní vlastnické právo tak, aby ho mohl třeba dál prodat apod.

Nevím,... psovi utíká ten život jinak než nám... my všichni tady jen spekulujeme bez právního vzdělání...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 14:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak je to stejný jako s tím domem, ten přece nemůžu taky příbuznému jen tak čmajznout s tím, že je dementní nebo v komatu a co chudák dům, přece mu nedělá dobře, když se v něm v zimě netopí.

To máte jistě pravdu, ale přece jen lze dům zazimovat, vodu z trubek vypustit... však na chatách a chalupách se taky netemperuje. Dost rozdíl oproti živému tvoru, obzvášť psovi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Také nemám právní vzdělání. Ale dost věcí se dá ošetřit smlouvou. Třeba o zápůjčce?
S předkupním právem? Třeba i s tím, že budou platit stravu - granule?
Určitě by se ale nemělo jednat o darování. Takové tady je pes, majitel v nemocnici, tady ho máte a nazdar!
Kdyby se starý pán ( zázrakem ) uzdravil, tak si může psa nárokovat zpátky. Nebo ne?
A ještě poznámka : My vůbec nevíme kolik "starému" pánovi je let a proč ho odvezla sanita.

22.12.2022 15:15
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevím,... psovi utíká ten život jinak než nám... my všichni tady jen spekulujeme bez právního vzdělání...

To sice jo, ale k tomu, aby člověk věděl, že nemůže na bazoši darovat něco, co není jeho, není potřeba právní vzdělání.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 15:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
To sice jo, ale k tomu, aby člověk věděl, že nemůže na bazoši darovat něco, co není jeho, není potřeba právní vzdělání.

Ale to jo, vždyť jsem psala, že s vámi souhlasím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 15:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Také nemám právní vzdělání. Ale dost věcí se dá ošetřit smlouvou. Třeba o zápůjčce?
S předkupním právem? Třeba i s tím, že budou platit stravu - granule?
Určitě by se ale nemělo jednat o darování. Takové tady je pes, majitel v nemocnici, tady ho máte a nazdar!
Kdyby se starý pán ( zázrakem ) uzdravil, tak si může psa nárokovat zpátky. Nebo ne?
A ještě poznámka : My vůbec nevíme kolik "starému" pánovi je let a proč ho odvezla sanita.

Proto jsem psala, že se ptám tady na fóru čistě teoreticky, protože vůbec nic o případu nevíme...

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.12.2022 15:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Obecně:
Je hrozné, když žije člověk sám a nemá zajištěno, kdo se o psa v případě, že on nebude moci, postará. A nemusí být člověk sám, jako že bez příbuzných, jen s nimi má třeba ne příliš dobré vztahy, nebo ani to ne, mohou být vztahy dobré, jen se nikdo nechce nebo nemůže starat o psa.

Neregistrovaný uživatel

22.12.2022 20:49
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.9

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Pak by měl být pes součástí dědického řízení, nebo se pletu?

Jako čistě teoreticky - kdyby se mi něco stalo a někdo jen tak porozdával mé psy, kteří mají při prodeji hodnotu přes milion (3 chovné feny, krycí pes, mladý pes připravený pro ozbrojené složky), tak to je poměrně významná částka se kterou mimo dědické řízení přece nemůže někdo jen tak disponovat, jak se mu zachce🤔

Znam pripad kdy chovatel tera zvirat mrtvice. Na byt byl povolan odchyt ze zoo. Vetsina zvirat uz se nedohledala... Takze asi tak. Zvirata ve statisicovych castkach

22.12.2022 21:31
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Znam pripad kdy chovatel tera zvirat mrtvice. Na byt byl povolan odchyt ze zoo. Vetsina zvirat uz se nedohledala... Takze asi tak. Zvirata ve statisicovych castkach

Takových případů je určitě spousta, ale kdyby po tom někdo šel, nebo se majitel zbrchal, po zvířatech se začal shánět, nebo zvíře někomu u nového "nemajítele" způsobilo škodu, tak má asi někdo dost problém.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 08:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Takových případů je určitě spousta, ale kdyby po tom někdo šel, nebo se majitel zbrchal, po zvířatech se začal shánět, nebo zvíře někomu u nového "nemajítele" způsobilo škodu, tak má asi někdo dost problém.

A jak by se poznalo, kdo je majitelem zvířete? Terarijní zvířata mají čip či jinou jednoznačnou identifikaci? Jen se ptám, protože to fakt nevím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 09:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Znam pripad kdy chovatel tera zvirat mrtvice. Na byt byl povolan odchyt ze zoo. Vetsina zvirat uz se nedohledala... Takze asi tak. Zvirata ve statisicovych castkach

a chovatele tera zvirat nemaji zalozni plany, co kdyz se jim neco stane?

23.12.2022 09:41
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A jak by se poznalo, kdo je majitelem zvířete? Terarijní zvířata mají čip či jinou jednoznačnou identifikaci? Jen se ptám, protože to fakt nevím.

Ano, terarijní zvířata mají čipy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ano, terarijní zvířata mají čipy.

Díky.

23.12.2022 10:36
Rezzzy

XXX.XXX.15.85

Me to připadá dost smutný, o psa zájem nemají, ale co kdyby bylo v baráku něco zajímavého, jedem se tam podívat. Pak spekulovat, jak se psa zbavit. Co na to děda?
Když tenkrát odvezli tetu do nemocnice, měla 4 psy, mamka je nemusela, ani moc tetu, ale vzala mě na týden že školy, sobě dovolenou a jelo se tam,aby o ně bylo postaráno. Nějak jsme žila celý život v domnění, že se to tak má dělat. Kdyby byl jeden, asi by jsme ho na tu dobu vzali domu, ale 4 ne, tak to moje mamka tehdy vyřešila volném, přeci jen teta bydlela 130km a my jediní příbuzní. A ještě se zlobit na policii a útulek, že chce peníze, smutné

23.12.2022 11:50
lupus4

XXX.XXX.205.61

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ano, terarijní zvířata mají čipy.

mno, jak který , ale běžní hadi a ještěři určitě ne
tak citesoví plazi jo, nebo je jiná identifikace (např. foto plastronu u želv)

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 15:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a chovatele tera zvirat nemaji zalozni plany, co kdyz se jim neco stane?

Ono když máte v chovu jedovaté hady a další zvířata, která vyžadují specifické podmínky, není vždy po ruce někdo, kdo by ' zaskočil ' se postarat..

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 17:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ono když máte v chovu jedovaté hady a další zvířata, která vyžadují specifické podmínky, není vždy po ruce někdo, kdo by ' zaskočil ' se postarat..

myslela jsem si to, a i je to pochopitelne.

co nechapu je ten povzdech, ze se "nekdo" teda postaral - ale blbe.
Hodit svoje hobby na hlavu statu a vztekat se, ze prisel o statisice?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2022 20:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já žádné okolnosti zmiňovaného případu nevím, takže těžko říct.. každopádně vím, komu bych případně dával vědět, že je třeba se o zvířata postarat; ovšem pokud bych nebyl schopen, je to už na zbytku rodiny..

Neregistrovaný uživatel

23.12.2022 22:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky.

Jen citesacka

Neregistrovaný uživatel

23.12.2022 22:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
myslela jsem si to, a i je to pochopitelne.

co nechapu je ten povzdech, ze se "nekdo" teda postaral - ale blbe.
Hodit svoje hobby na hlavu statu a vztekat se, ze prisel o statisice?

Dodavam byl nekdo. Byl clovek co u nej mel na zimovani sva zvirata a byl pripraven kdykoli dojet. Nicmene policie našla skoromrtveho zavolala na zoo a tim to pro ne haslo... A kdyz se zaloha dopatrala vubec infa ze se stalo byla zvirata v cudu a vratilo se par kusů tech mene cennych. Ti ostatni beze stopy zmizeli

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.12.2022 00:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

ten "nekdo" byl normalne znamy -po celem byte visel jeho telefon, kontakt byl i u dokladu "postaram se o vsechna zvirata ted a hned" - ale PČR to odignorovala a volalal zoo?

Neregistrovaný uživatel

24.12.2022 14:59
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.9

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ten "nekdo" byl normalne znamy -po celem byte visel jeho telefon, kontakt byl i u dokladu "postaram se o vsechna zvirata ted a hned" - ale PČR to odignorovala a volalal zoo?

Hele tak jako tak fakt neni normalni aby si dotycna osoba zvirata odvezla, ten odchyt, zasantrocila je a na vyzvy dedicu a majitele casti zvirat je nevratila a nebyla schopna rict kde jsou. Detaily uplne neznam. Je to par let. A nebyla jsem u toho osobne.

Přidejte reakci

Přidat smajlík