Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

sariss

31.1.2023 17:10
sariss

XXX.XXX.99.252

Dobrý den, už fakt nevím co s tím.Můj pejsek, 7 měsíční belgický ovčák se začal chovat hrozně.Už měsíc ho chodím každý den trénovat.Ze začátku bylo vše fajn.Rychle se učil nové triky a byl hodný.Ale zdá se mi že poslední dobou je to horší a horší.Skáče po mě přitom mě kouše.Už mi roztrhal celou bundu.Při triku ,,přines” mě ignoruje i když ví co má dělat.Bere mi z ruky kruh na aportování a přetahuje se s ním se mnou.Což je asi normalní, ale vůbec nereaguje na to když mi prostě řeknu ,,pusť.”Dneska na mě i zavrčel.
Doma se chová v pohodě a někdy si myslím že by bylo stejně lepší s ním nechodit trénovat.Je to snad všechno pubertou?

31.1.2023 17:21
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

.Už měsíc ho chodím každý den trénovat.

Coo?
Jak?
A měsíc?
A nc?

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 17:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

trénink patrně bude vykazovat jisté vady

trénuješ moc
trénuješ špatným způsobem
trénuješ ne zcela vhodné "věci" (třeba že nejsou zastoupeny všechny disciplíny, ony kladou různé nároky, a ten pes by to potřeboval....)
nemáš ukončovací povel/rituál
a tak nějak.............
můžeš si vybrat

ono se to z těch písmenek zcela nepozná

31.1.2023 17:58
Michaelaaa03

XXX.XXX.57.46

sariss napsal(a):
Dobrý den, už fakt nevím co s tím.Můj pejsek, 7 měsíční belgický ovčák se začal chovat hrozně.Už měsíc ho chodím každý den trénovat.Ze začátku bylo vše fajn.Rychle se učil nové triky a byl hodný.Ale zdá se mi že poslední dobou je to horší a horší.Skáče po mě přitom mě kouše.Už mi roztrhal celou bundu.Při triku ,,přines” mě ignoruje i když ví co má dělat.Bere mi z ruky kruh na aportování a přetahuje se s ním se mnou.Což je asi normalní, ale vůbec nereaguje na to když mi prostě řeknu ,,pusť.”Dneska na mě i zavrčel.
Doma se chová v pohodě a někdy si myslím že by bylo stejně lepší s ním nechodit trénovat.Je to snad všechno pubertou?

(budu psát v ženském rodě, takže se omlouvám, pokud jste muž)

"Už měsíc ho chodím každý den trénovat."
To jakože jste s ním do jeho 6 měsíců nic nedělala? Proč jste si pořídila takové plemeno? Belgický ovčák je pracant. Potřebuje zaměstnat tělo a hlavně mozek. Potřebuje zaměstnat.
Každý pes je nejspokojenější a klidný, když je fyzicky a psychicky unavený. U pracovních a aktivních plemen to platí 9x tolik.

Jak vypadá váš den? Má možnost se někde vylítat a unavit hlavu?
Je těžké takhle radit přes internet, když nemáme žádné info o jeho každodenní aktivitě, o vás a vašem vztahu atd.

Puberta to určitě být může, ale podle toho, co píšete, to zní, že zkrátka nemá vyžití, nastavené pravidla a vymýšlí blbosti.

Zaprvé, určitě psa fyzicky unavit (aportování, výšlap, nějaký sport?). Nemusíte každý den chodit na 15km procházky, ale aspon 1-2 hodiny fyzické aktivity denně by bylo fajn. Jednou za týden nějaký delší trip a pes bude fyzicky spokojen.

Pak jedna z nejdůležitějších věcí (hlavně u aktivních plemen). Klid. Umí odpočívat? Vypnout a nic neřešit? Má místo, kde si nerušeně může opravdu odpočinout?

Psychická aktivita (hlavolamy, trénink, triky, čmuchání atd.). Bylo by fajn si vyhradit 10 minut 2x nebo 3x denně, kdy psa vezmete a jdete s ním trénovat. Něco, kde bude muset zapojit mozek a přemýšlet.

Proč skáče? Je nadšený, že vás vidí? Máte něco v rukách?
Když po vás pes skáče, řekněte zákazový povel, otočte se k němu zády a čekejte až se uklidní. Pokud to nepomáhá, začněte skákání nahrazovat jinou aktivitou. Začněte ho povelovat jednoduchými povely (sedni, lehni, k noze) a odměnujte.

"přines", "pust" - umí povel dobře? Chápe, co to slovo znamená? Pokud to do ted chápal, tak jde asi o tu pubertu a musíte zkrátka vydržet. Netrestejte, povel neopakujte a když tak povel začněte učit od znova.
Je důležité, aby jste při tréninku byla důsledná a nepolevovala z kritérií.

Moje fena je naučená, že mi hračky z rukou brát nemůže, dokud to nedovolím. Má vysoký drive na hračky a proto jsem se hodně zaměřila na sebekontrolu nad hračkou. To by vám mohlo pomoct, pokud vám vadí, že vám hračku bere, když ji držíte v ruce.

Je potřeba být čitelná a mít jasná pravidla, které pes chápe a může vám věřit a být si jistý, že víte, co děláte.

Proč zavrčel? Brala jste mu něco? Nebylo to jen zavrčení během hry?
Tady je fakt těžké radit. Být vámi, najdu si trenéra a prodiskutuji to s ním. On vás uvidí, jak se psem pracujete a může vám poradit.

"Někdy si myslím, že by bylo stejně lepší s ním nechodit trénovat."
To jakože budete mít doma belgického ovčáka, který se bude celý den válet doma na zahradě a nudit se? Tak to chudák pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co s ním trénujete? Sama, nebo pod dohledem trenéra? Jaký mají tréninky průběh? Jaký máte během nich management? Skáče a kouše jen při tréninku? V jakém kontextu?

“Při triku ,,přines” mě ignoruje i když ví co má dělat.”
Možná neví, co má dělat. Jak jste ho to učila? Je to řetězec, není to tak snadné, jak to vypadá.

“Bere mi z ruky kruh na aportování a přetahuje se s ním se mnou.“
Jak na to reagujete? Takto napsané to vyznívá tak, že na to přistupujete.

“Což je asi normalní, ale vůbec nereaguje na to když mi prostě řeknu ‘pusť.´”
Jak jste ho to učila?

“Doma se chová v pohodě a někdy si myslím že by bylo stejně lepší s ním nechodit trénovat.”
Malina potřebuje makat. Nevzdávejte to a zapracujte na sobě, na vedení tréninku i psa. Jestli nemáte, najděte si trenéra, který povede Vás.

“Je to snad všechno pubertou?”
Puberta může mít z části vliv, ale nespoléhala bych na to, že z toho jen tak bez práce vyroste.

sariss

31.1.2023 18:11
sariss

XXX.XXX.99.252

Trénovali jsme ho ze začátku celá rodina.Pak ostatní polevili a pak i já.No potom jsem zase začala.Chodím s ním většinou tak na hodinu ven.Máme obrovskou zahradu kde může běhat a cokoliv.Odpočívá běžně.Samozřejmě chápu když po mě skáče když se vracím domů ale když ho cvičím dělá to absolutně bez důvodu a nic napomáhá aby se zklidnil.
Asi bylo vhodně zmínit že je mi 13 let.Fakt nemám peníze na to abych si pořídila soukromého trenéra.Jde prostě o to že se takto chová z ničeho nic.Prostě od té doby co s ním trénuju.

31.1.2023 18:16
Michaelaaa03

XXX.XXX.57.46

sariss napsal(a):
Trénovali jsme ho ze začátku celá rodina.Pak ostatní polevili a pak i já.No potom jsem zase začala.Chodím s ním většinou tak na hodinu ven.Máme obrovskou zahradu kde může běhat a cokoliv.Odpočívá běžně.Samozřejmě chápu když po mě skáče když se vracím domů ale když ho cvičím dělá to absolutně bez důvodu a nic napomáhá aby se zklidnil.
Asi bylo vhodně zmínit že je mi 13 let.Fakt nemám peníze na to abych si pořídila soukromého trenéra.Jde prostě o to že se takto chová z ničeho nic.Prostě od té doby co s ním trénuju.

Výběr psa tvá rodina teda úplně nevypočítala.
Obrovská zahrada je k ničemu. Pes se sám na zahradě nezabaví a lítat po ní sám od sebe taky nebude.
Zeptej se rodičů, jestli by ti nemohli na trenéra přispět, dokud si ho nebudeš moct platit sama.
Odkud jsi?
Co s ním trénuješ? Jak vypadá takový trénink?

31.1.2023 18:17
janaa

XXX.XXX.174.242

Na tohle se těžko něco radí po netu,a těžko se posuzuje,o co jde. Nemusíš mít soukromého trenéra, zkus se porozhlédnout v okolí,kde je nejbližší cvičák, a zkus se domluvit s rodiči,aby tě tam vozili.
Jinak,co mě první napadne,když si to po tobě přečtu - nevybouřený pes,co má takovou přehršel energie,že není schopen krotit své emoce, a je nadšen,že se bude něco dít. Na to,co dělá nebo nedělá na zahradě zapomeň,to není žádná aktivní zábava. Jdi s ním ven, na hodinu,na dvě. Teprve až vypustí páru, začni s ním cvičit. Nejdřív základní poslušnost. Až úplně na závěr,kdy už bude zklidnění jak po fyzické,tak psychické stránce, můžeš cvičit věci,které ho nabuzují - viz puler (a ne, aport neumí). Ale jako základ vidím ten cvičák. Belgičák ho prostě potřebuje, notabene v rukou amatérů

sariss

31.1.2023 18:49
sariss

XXX.XXX.99.252

janaa napsal(a):
Na tohle se těžko něco radí po netu,a těžko se posuzuje,o co jde. Nemusíš mít soukromého trenéra, zkus se porozhlédnout v okolí,kde je nejbližší cvičák, a zkus se domluvit s rodiči,aby tě tam vozili.
Jinak,co mě první napadne,když si to po tobě přečtu - nevybouřený pes,co má takovou přehršel energie,že není schopen krotit své emoce, a je nadšen,že se bude něco dít. Na to,co dělá nebo nedělá na zahradě zapomeň,to není žádná aktivní zábava. Jdi s ním ven, na hodinu,na dvě. Teprve až vypustí páru, začni s ním cvičit. Nejdřív základní poslušnost. Až úplně na závěr,kdy už bude zklidnění jak po fyzické,tak psychické stránce, můžeš cvičit věci,které ho nabuzují - viz puler (a ne, aport neumí). Ale jako základ vidím ten cvičák. Belgičák ho prostě potřebuje, notabene v rukou amatérů

Děkuju za radu.Začnu s ním více trávit čas a víc si zjistím.Máme na březen naplánovaný na cvičáku kurz kde se ale trenéři věnují třeba 20 psům.A určitě to nebude tak efektivní jako kdyby jsem měla někoho soukromého.Ale snad to pomůže.Nikdy jsem si nemyslela že by trénování psa bylo tak těžké😅.Hlavně je to můj první pes kterého takto cvičím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 18:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

sariss napsal(a):
Trénovali jsme ho ze začátku celá rodina.Pak ostatní polevili a pak i já.No potom jsem zase začala.Chodím s ním většinou tak na hodinu ven.Máme obrovskou zahradu kde může běhat a cokoliv.Odpočívá běžně.Samozřejmě chápu když po mě skáče když se vracím domů ale když ho cvičím dělá to absolutně bez důvodu a nic napomáhá aby se zklidnil.
Asi bylo vhodně zmínit že je mi 13 let.Fakt nemám peníze na to abych si pořídila soukromého trenéra.Jde prostě o to že se takto chová z ničeho nic.Prostě od té doby co s ním trénuju.

Viz výše. Nevhodné plemeno. A bude hůř. Sama to nezvládneš.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 19:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Viz výše. Nevhodné plemeno. A bude hůř. Sama to nezvládneš.

Nezdá se Vám trochu kruté toto napsat třináctileté slečně, které se aktuálně nedaří s odrostlým štěnětem a zoufale hledá nějakou radu (má vůli ke změně, chce se psem a na sobě makat)? Já na Vás běžně nereaguji, ač jsou mi Vaše příspěvky často proti srsti, ale tady si to neodpustím. A zadavatelku chci podpořit - jasně že to může zvládnout! Bude to dřina, bude to stát spoustu času, bude potřebovat podporu od rodičů. Ale může to zvládnout a má smysl se o to snažit.

31.1.2023 19:36
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Jsi dítě!
Psa nebuzeruj.
Hraj si s ním.
Choď s ním do přírody, hoňte se,
schovávej se mu.
Musí ho to s tebou bavit.
Musí tě milovat a pak ti splní každý povel,
který ho při hrách naučíš.
To jsi ale měla dělat od prvního dne, kdy sis ho pořídila!
Nač jsi ho potřebovala?
https://www.youtube.com/watch?v=V21cdoQnLkA
https://www.youtube.com/watch?v=orAGU04T0rc  

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 19:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

@sariss Cvičák je určitě lepší než nic. :-) Zkus omrknout nějaké trenéry na Instagramu, třeba něco pochytíš (např. @psiskola.dancingdogs.cz, @dogpower_cz, @radecha_cz, @honza_farkac_poslusnost, @sunset.animaltrainingcenter, @akosopsom, @holkyasurinky atd.), poslouchej podcasty Pejskárium, můžeš si v knihovně půjčit nějaké knížky… A třeba k narozkám si můžeš přát nějaký online kurz, pěkné mají třeba na psichologie.cz a není to tak drahé, třeba by Ti rodiče nějaký koupili. Mrkni i na videa od psí školy Koira a Doma se psem. A hlavně to nevzdávej!

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 20:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nezdá se Vám trochu kruté toto napsat třináctileté slečně, které se aktuálně nedaří s odrostlým štěnětem a zoufale hledá nějakou radu (má vůli ke změně, chce se psem a na sobě makat)? Já na Vás běžně nereaguji, ač jsou mi Vaše příspěvky často proti srsti, ale tady si to neodpustím. A zadavatelku chci podpořit - jasně že to může zvládnout! Bude to dřina, bude to stát spoustu času, bude potřebovat podporu od rodičů. Ale může to zvládnout a má smysl se o to snažit.

Ano, má. Ale bez podpory rodičů a jejich financí to půjde těžko. Můj názor.

Znám od koní.

sariss

31.1.2023 20:19
sariss

XXX.XXX.99.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nezdá se Vám trochu kruté toto napsat třináctileté slečně, které se aktuálně nedaří s odrostlým štěnětem a zoufale hledá nějakou radu (má vůli ke změně, chce se psem a na sobě makat)? Já na Vás běžně nereaguji, ač jsou mi Vaše příspěvky často proti srsti, ale tady si to neodpustím. A zadavatelku chci podpořit - jasně že to může zvládnout! Bude to dřina, bude to stát spoustu času, bude potřebovat podporu od rodičů. Ale může to zvládnout a má smysl se o to snažit.

Fakt děkuji za podporu.Přesně takhle to cítím.
Někteří lidi jsou zbytečně nepříjemní.
Ale doufám že to zvládnu.Vážně bych chtěla aby z mého pejska vyrostl šikovný, hodný pes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 20:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, má. Ale bez podpory rodičů a jejich financí to půjde těžko. Můj názor.

Znám od koní.

Ona ale nepíše, že nemá podporu. Možná jen neví, o co si říct, co by měla chtít (tím spíš, když nemá vlastní finance a zdroje jsou tedy omezené a možná je trochu tlak na to, aby byl vidět efekt). Nejspíš viděla na sociálních sítích videa, kde se trénuje se psy a všechno jde hladce, a teď je překvapená, že to není tak snadné - někdo to sice prezentuje jako běžný trénink, ale reálně je to třeba 20s výsek, chvilička, kdy se zrovna daří.
Prostě… od Vás jako od pedagožky bych čekala víc empatie…

31.1.2023 20:43
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ona ale nepíše, že nemá podporu. Možná jen neví, o co si říct, co by měla chtít (tím spíš, když nemá vlastní finance a zdroje jsou tedy omezené a možná je trochu tlak na to, aby byl vidět efekt). Nejspíš viděla na sociálních sítích videa, kde se trénuje se psy a všechno jde hladce, a teď je překvapená, že to není tak snadné - někdo to sice prezentuje jako běžný trénink, ale reálně je to třeba 20s výsek, chvilička, kdy se zrovna daří.
Prostě… od Vás jako od pedagožky bych čekala víc empatie…

Přesně mi mluvíte z duše. Možná si kometa svou dávku empatie vyčerpá už ve škole a na ifaunu si chodí cosi kompenzovat. Vůbec nevím, jak si vysvětlit, že má potřebu zchladit si žáhu na každém novém přispívajícím, ať už je to reálný majitel nebo troll. Přitom bez jakékoliv zkušenosti se psy...

31.1.2023 20:46
Michaelaaa03

XXX.XXX.57.46

sariss napsal(a):
Fakt děkuji za podporu.Přesně takhle to cítím.
Někteří lidi jsou zbytečně nepříjemní.
Ale doufám že to zvládnu.Vážně bych chtěla aby z mého pejska vyrostl šikovný, hodný pes.

To zvládneš!
Musí se jen chtít a projít hodně informací, které najdeš na internetu (hodně věcí ti už tady bylo doporučeno) a pak to jen převést do reálného života.
Můžu se zeptat odkud jsi (město)? Možná by jsme ti pak byli schopni poradit dobré cvičáky :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 20:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

sariss napsal(a):
Fakt děkuji za podporu.Přesně takhle to cítím.
Někteří lidi jsou zbytečně nepříjemní.
Ale doufám že to zvládnu.Vážně bych chtěla aby z mého pejska vyrostl šikovný, hodný pes.

Musíš se vzdělávat a hlavně makat. Ony ty pokroky jsou často vidět pomalu, chce to odhodlání a trpělivost, nenechat se odradit. Budovat vztah se psem, dopřát mu dost fyzické aktivity, a taky s ním pravidelně cvičit, aby používal mozek (to malina potřebuje jako sůl). Raději víckrát kratší dobu, než jednou dlouho. Tréninková lekce by měla mít vždycky jasný začátek a konec (např. nějaké klíčové slovo + gesto). Ihned po ukončení, než začne jančit, mu nabídni nějakou zklidňující aktivitu, aby nezačal skákat a kousat - dej mu kost, naplněnou hračku, rozhoď pamlsky do trávy, aby si čichal… Cvičíš s ním s klikrem? Zkus event. rodiče poprosit, ať Ti na té Psichologii koupí nějaký základní kurz práce a klikrem, cenově jsou to nějaké +/- 2 tisíce, jestli se nepletu, ale dá Ti to cenný základ. Webináře od Františka Šusty jsou za pár stovek (www.treninkjerozhovor.cz), za málo peněz spoustu muziky. Na začátek se zaměř na budování soustředění, pozornosti, sebekontroly. Jestli umíš anglicky, koukni na Susan Garrett, má pěkná videa, články i podcasty, spoustu návodů na užitečné hry (kterými se štěně něco učí), jak řešit různé problémy atd. Další dobré zdroje informací např.: Ken Ramirez, Turid Rugaas, Karen Pryor… V ČR kromě Františka Šusty teď napsal novou knihu Tomáš Nushart - prý je dobrá, já ji ještě nemám, do sportovky má pěkné ebooky Honza Farkač…

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Jsi dítě!
Psa nebuzeruj.
Hraj si s ním.
Choď s ním do přírody, hoňte se,
schovávej se mu.
Musí ho to s tebou bavit.
Musí tě milovat a pak ti splní každý povel,
který ho při hrách naučíš.
To jsi ale měla dělat od prvního dne, kdy sis ho pořídila!
Nač jsi ho potřebovala?
https://www.youtube.com/watch?v=V21cdoQnLkA
https://www.youtube.com/watch?v=orAGU04T0rc 

Podpora? Nebo štěkání na mládežnici? Já začala na cvičák chodit v 10 letech a díky skvělým (byť svazarmovským) instruktorům jsem psa nebuzerovala, bavilo ho to se mnou a nešlo jen o hru, ale i stopu, obranu a poslušnost dle NZŘ.

Zadavatelko
Bezva, že od března zajdete někam, škoda, že to nejde dřív. Maliňák je formule, potřebuje makat a zaměstnávat hlavičku průběžně, nedostanete se na cvičák i dřív? Klidně jen sama bez psa, ať okoukáváte zkušenější psovody, učit se tam sama, co se psem trénovat a dělat, sosat zkušenosti.

31.1.2023 21:04
Michaelaaa03

XXX.XXX.57.46

Já teda ještě doporučím https://www.arkak9.com/
Existuje i instagram a je tam spousta užitečných informací.

31.1.2023 21:11
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Musíš se vzdělávat a hlavně makat. Ony ty pokroky jsou často vidět pomalu, chce to odhodlání a trpělivost, nenechat se odradit. Budovat vztah se psem, dopřát mu dost fyzické aktivity, a taky s ním pravidelně cvičit, aby používal mozek (to malina potřebuje jako sůl). Raději víckrát kratší dobu, než jednou dlouho. Tréninková lekce by měla mít vždycky jasný začátek a konec (např. nějaké klíčové slovo + gesto). Ihned po ukončení, než začne jančit, mu nabídni nějakou zklidňující aktivitu, aby nezačal skákat a kousat - dej mu kost, naplněnou hračku, rozhoď pamlsky do trávy, aby si čichal… Cvičíš s ním s klikrem? Zkus event. rodiče poprosit, ať Ti na té Psichologii koupí nějaký základní kurz práce a klikrem, cenově jsou to nějaké +/- 2 tisíce, jestli se nepletu, ale dá Ti to cenný základ. Webináře od Františka Šusty jsou za pár stovek (www.treninkjerozhovor.cz), za málo peněz spoustu muziky. Na začátek se zaměř na budování soustředění, pozornosti, sebekontroly. Jestli umíš anglicky, koukni na Susan Garrett, má pěkná videa, články i podcasty, spoustu návodů na užitečné hry (kterými se štěně něco učí), jak řešit různé problémy atd. Další dobré zdroje informací např.: Ken Ramirez, Turid Rugaas, Karen Pryor… V ČR kromě Františka Šusty teď napsal novou knihu Tomáš Nushart - prý je dobrá, já ji ještě nemám, do sportovky má pěkné ebooky Honza Farkač…

Ta knížka od Tomáše Nusharta - Neštěkej na svého psa, je super. Jako samozřejmě, není tam nic, co bych už nečetla jinde.
Ale konečně jsem našla ideální manuálek, kterej lze doporučit nepejskaři i nečtenáři a nejspíš ho přelouská. Což u Šusty je trochu problém.
Je to takové instantní, polopatické...jsou tam pěkně popořadě vyvrácené oblíbené mýty - o "vůdci smečky", o pořadí chození do dveří, o sahání do misky, o tom, že si pes nesmí dovolit vrčet - zkrátka samý ifaunovský evergreeny
Žádná zbytečná věda - ten člověk to fakt umí podat, aby si z toho něco vzal i vzdělánívzdornej majitel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 21:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Ta knížka od Tomáše Nusharta - Neštěkej na svého psa, je super. Jako samozřejmě, není tam nic, co bych už nečetla jinde.
Ale konečně jsem našla ideální manuálek, kterej lze doporučit nepejskaři i nečtenáři a nejspíš ho přelouská. Což u Šusty je trochu problém.
Je to takové instantní, polopatické...jsou tam pěkně popořadě vyvrácené oblíbené mýty - o "vůdci smečky", o pořadí chození do dveří, o sahání do misky, o tom, že si pes nesmí dovolit vrčet - zkrátka samý ifaunovský evergreeny
Žádná zbytečná věda - ten člověk to fakt umí podat, aby si z toho něco vzal i vzdělánívzdornej majitel.

Jó, četla jsem pozitivní recenze od několika zmatených prvomajitelů, proto doporučuji, i když jsem tu knihu v ruce neměla. Tím by mohla slečna začít. :-) A Tomáš Nushart je sympaťák, jeho (jejich) projekty jsou super.

sariss

31.1.2023 21:21
sariss

XXX.XXX.99.252

Michaelaaa03 napsal(a):
To zvládneš!
Musí se jen chtít a projít hodně informací, které najdeš na internetu (hodně věcí ti už tady bylo doporučeno) a pak to jen převést do reálného života.
Můžu se zeptat odkud jsi (město)? Možná by jsme ti pak byli schopni poradit dobré cvičáky :)

Bydlím kousek od zlína, na vesnici takže mám trochu omezené možnosti protože mi přijdě že dobré cvičáky jsou daleko😅

sariss

31.1.2023 21:43
sariss

XXX.XXX.99.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Podpora? Nebo štěkání na mládežnici? Já začala na cvičák chodit v 10 letech a díky skvělým (byť svazarmovským) instruktorům jsem psa nebuzerovala, bavilo ho to se mnou a nešlo jen o hru, ale i stopu, obranu a poslušnost dle NZŘ.

Zadavatelko
Bezva, že od března zajdete někam, škoda, že to nejde dřív. Maliňák je formule, potřebuje makat a zaměstnávat hlavičku průběžně, nedostanete se na cvičák i dřív? Klidně jen sama bez psa, ať okoukáváte zkušenější psovody, učit se tam sama, co se psem trénovat a dělat, sosat zkušenosti.

Bohužel ne.Chtěli jsme jít na cvičák už na jaře ale bylo už obsazeno takže jdeme až na podzim.Chodili jsme tam ale koukat na ostatní pejsky.Takže něco málo vím.Můj pejsek vlastně už umí hodně triků které jsem ho naučila.Takové základní.Zvládá i zůstaň na pár metrů a pochopil i slalom mezi nohama atd.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.1.2023 21:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

sariss napsal(a):
Bohužel ne.Chtěli jsme jít na cvičák už na jaře ale bylo už obsazeno takže jdeme až na podzim.Chodili jsme tam ale koukat na ostatní pejsky.Takže něco málo vím.Můj pejsek vlastně už umí hodně triků které jsem ho naučila.Takové základní.Zvládá i zůstaň na pár metrů a pochopil i slalom mezi nohama atd.

Jak jak na podzim?
Máme na březen naplánovaný na cvičáku kurz kde se ale trenéři věnují třeba 20 psům.
Obsazení kurzu se změnilo během pár hodin?
Učit se musíš ty, když je to tvůj první pes a rovnou malina. Do podzima to nepočká, možná víš a znáš opravdu jen něco málo. Triky typu slalomu jsou ti naprd, když ti škube bundu a nedostalo se mu základní výchovy a tobě průpravy, jak vlastně by se měl pes cvičit. Jestli jsou dobré cvičáky daleko, zkus oslovit někoho v okolí.

sariss

31.1.2023 22:04
sariss

XXX.XXX.99.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Musíš se vzdělávat a hlavně makat. Ony ty pokroky jsou často vidět pomalu, chce to odhodlání a trpělivost, nenechat se odradit. Budovat vztah se psem, dopřát mu dost fyzické aktivity, a taky s ním pravidelně cvičit, aby používal mozek (to malina potřebuje jako sůl). Raději víckrát kratší dobu, než jednou dlouho. Tréninková lekce by měla mít vždycky jasný začátek a konec (např. nějaké klíčové slovo + gesto). Ihned po ukončení, než začne jančit, mu nabídni nějakou zklidňující aktivitu, aby nezačal skákat a kousat - dej mu kost, naplněnou hračku, rozhoď pamlsky do trávy, aby si čichal… Cvičíš s ním s klikrem? Zkus event. rodiče poprosit, ať Ti na té Psichologii koupí nějaký základní kurz práce a klikrem, cenově jsou to nějaké +/- 2 tisíce, jestli se nepletu, ale dá Ti to cenný základ. Webináře od Františka Šusty jsou za pár stovek (www.treninkjerozhovor.cz), za málo peněz spoustu muziky. Na začátek se zaměř na budování soustředění, pozornosti, sebekontroly. Jestli umíš anglicky, koukni na Susan Garrett, má pěkná videa, články i podcasty, spoustu návodů na užitečné hry (kterými se štěně něco učí), jak řešit různé problémy atd. Další dobré zdroje informací např.: Ken Ramirez, Turid Rugaas, Karen Pryor… V ČR kromě Františka Šusty teď napsal novou knihu Tomáš Nushart - prý je dobrá, já ji ještě nemám, do sportovky má pěkné ebooky Honza Farkač…

Právě začínám cvičit s klikrem.Koukla jsem na pár videí, jen mě nenapadlo to moc studovat protože mi to přišlo snadné.Od Turis Rugaas jsem četla knihu a děkuju za další tipy!

sariss

31.1.2023 22:31
sariss

XXX.XXX.99.252

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak jak na podzim?
Máme na březen naplánovaný na cvičáku kurz kde se ale trenéři věnují třeba 20 psům.
Obsazení kurzu se změnilo během pár hodin?
Učit se musíš ty, když je to tvůj první pes a rovnou malina. Do podzima to nepočká, možná víš a znáš opravdu jen něco málo. Triky typu slalomu jsou ti naprd, když ti škube bundu a nedostalo se mu základní výchovy a tobě průpravy, jak vlastně by se měl pes cvičit. Jestli jsou dobré cvičáky daleko, zkus oslovit někoho v okolí.

Ježis ja to popletla😭😅.Byli jsme na podzim ale bylo obsazeno takže jdeme až teď v březnu.A samozřejmě že se učím.Zkoukla jsem asi miliony videí a přečetla knížku a spoustu článků.Jen mě zrovna tady zajímal konkrétní problém.

1.2.2023 02:53
Doron

XXX.XXX.26.130

Sariss moc držím palce:)!
Začala jsem chodit se svým prvním NO na cvičák ve dvanácti, nic jsem neuměla já ani pes, a dotáhli jsme to nakonec docela daleko.

To rvaní bundy a tahání se o aport musí být dost nepříjemné.
Tvůj pes má asi silný kořistnický pud a neví, co s ním a ty také ne.
Je otázka, jestli mu to neumožnit řízeně, tahat se s ním o peška, o uzel, naučit ho drž a pusť, peška pak vzít a schovat.
Ale zas abys to ukočírovala..

Co myslíte vy ostatní?
Možná zatím blbost?

V každém případě bych zařadila víc činností na soustředění než na aktivizaci, ten aportovací kruh bych teď úplně odložila ( nech ho doma), nic mu neházela.
Možná to, že vyžaduje hračku je ten důvod, proč na Tebe skáče.
On si teď nepotřebuje hrát( blbnout), potřebuje se naučit pracovat.

Zkusila bych takové čmuchací hry, odhazování a hledání pamlsků, cvičení poslušnosti.
Nauč ho spolehlivě :ke mně, k noze, chůzi u nohy, sedni, lehni.

Tyhle povely pak můžeš použít, když bude dělat něco, co Ty nechceš.
Řekneš mu, co po něm chceš a odměníš ho:).

Ach jo, dva měsíce jso dlouhá doba , zkus ještě zapátrat třeba na Facebooku po nějakém trenérovi, který by se na vás ujal dřív.

Pejsek určitě potřebuje víc času než hodinu denně, nauč ho nosit košík, ber ho všude s sebou, do města, do autobusu, na návštěvy .., prostě ho dobře socializuj.

Možná, kdybys natočila nějaké video, jak se pes chová, dokázali bysme Ti poradit lépe.

V každém případě přeju moc kynogických úspěchů, drž se a klidně kdykoliv napiš, budeme se Ti snažit pomoct:)!

1.2.2023 03:20
Doron

XXX.XXX.26.130

Ještě jednou jsem si přečetla Tvůj úvodní příspěvek, a myslím, že problém vzniknul při " triku přines".
Přestaň to úplně cvičit, počkej na cvičák nebo trenéra.
Pes se Ti tam takzvaně přetáčí, moc ho to rozrušuje.
Ten můj nápad s přetahováním se o peška taky nebyl dobrej:)
Taky s tím počkej.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 08:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ona ale nepíše, že nemá podporu. Možná jen neví, o co si říct, co by měla chtít (tím spíš, když nemá vlastní finance a zdroje jsou tedy omezené a možná je trochu tlak na to, aby byl vidět efekt). Nejspíš viděla na sociálních sítích videa, kde se trénuje se psy a všechno jde hladce, a teď je překvapená, že to není tak snadné - někdo to sice prezentuje jako běžný trénink, ale reálně je to třeba 20s výsek, chvilička, kdy se zrovna daří.
Prostě… od Vás jako od pedagožky bych čekala víc empatie…

Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

Jsem empatická dost.

Mně třeba přijde zvláštní přístup rodičů, kteří nechali psa na krku své 13leté dceři. Jestli jsem správně pochopila. To nevidí, nevědí, nepoznají, že na to nestačí?

Ale třeba opravdu podporují, vozí ji na cvičák a platí lekce. To jsem nevyčetla.

1.2.2023 09:17
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Prostě mají zahradu, pořídili psa ...

.Máme obrovskou zahradu kde může běhat a cokoliv.
Nikdy jsem si nemyslela že by trénování psa bylo tak těžké

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 09:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

Jsem empatická dost.

Mně třeba přijde zvláštní přístup rodičů, kteří nechali psa na krku své 13leté dceři. Jestli jsem správně pochopila. To nevidí, nevědí, nepoznají, že na to nestačí?

Ale třeba opravdu podporují, vozí ji na cvičák a platí lekce. To jsem nevyčetla.

Taky mi to přijde zvláštní, ale zároveň není daleko k tomu, abych měla v okolí podobný případ. Někteří lidé si prostě nedají poradit. Zadavatelka se aspoň snaží v rámci svých možností.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 09:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

Jsem empatická dost.

Mně třeba přijde zvláštní přístup rodičů, kteří nechali psa na krku své 13leté dceři. Jestli jsem správně pochopila. To nevidí, nevědí, nepoznají, že na to nestačí?

Ale třeba opravdu podporují, vozí ji na cvičák a platí lekce. To jsem nevyčetla.

Jakou mají rodinnou situaci nikdo nevíme (možná jí rodiče ani neumí se psem poradit), ale zadavatelka se snaží, zjišťuje, jak z toho bludného kruhu ven. A ať je to jak chce, opravdu se mi nezdá v pořádku napsat jí, že se to nezlepší a nezvládne to (může a nemusí) a tečka, aniž byste dala jakoukoli alespoň trošičku konstruktivní radu. Toho psa už mají (z výběru plemene jsem se rovněž orosila, ale to už je teď jedno), a teď je potřeba se s tím nějak popasovat.

1.2.2023 10:15
Rronjabutterfly

XXX.XXX.119.6

Na Pejskáriu je zrovna podcast o tréninku dětí a psů:).

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 10:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

a kdo ma teda pravo sem psat, aby to bylo vhodne?


k dotazu - klikat maline, bez toho ze majitel vi co dela, neni moc bezpecne. Snadno se pretaci a neboji se pouzit zuby.
Potrebujete nekam na cvicak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 10:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

Jsem empatická dost.

Mně třeba přijde zvláštní přístup rodičů, kteří nechali psa na krku své 13leté dceři. Jestli jsem správně pochopila. To nevidí, nevědí, nepoznají, že na to nestačí?

Ale třeba opravdu podporují, vozí ji na cvičák a platí lekce. To jsem nevyčetla.

Třeba nenechali.Měla jsem svého prvního čuvače ve 12 letech.
Rodiče kupovali krmení,no krmení,tehdy se psům vařilo a tak se uvařilo najednou lidem i psovi.Ale výchovu,výcvik,procházky jsem s ním dělala sama podle toho,co jsem si načetla,pak i na cvičák jsem s ním jezdila na kole sama.
ano nasekala jsem řadu chyb,už jsem to i psala,že mě pes i kousl,ale nevzdávala jsem to a naučil se on i já od něj.
Holčina se snaží a dnes jsou jiné možnosti než byly dřív.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 10:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud by měla podporu, tak nemusí psát sem.

a kdo ma teda pravo sem psat, aby to bylo vhodne?


k dotazu - klikat maline, bez toho ze majitel vi co dela, neni moc bezpecne. Snadno se pretaci a neboji se pouzit zuby.
Potrebujete nekam na cvicak.

Ale samozřejmě, že má právo sem psát. Ale kdyby to probrala s rodiči, tak to s nimi i řeší. A pak by se nemusela ptát tady.

1.2.2023 10:43
Rronjabutterfly

XXX.XXX.119.6

Teda a ten podcast by si měli poslechnout i dospělci.

Velmi poučné slyšet to jako " namachrovanej " dospělec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 10:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Třeba nenechali.Měla jsem svého prvního čuvače ve 12 letech.
Rodiče kupovali krmení,no krmení,tehdy se psům vařilo a tak se uvařilo najednou lidem i psovi.Ale výchovu,výcvik,procházky jsem s ním dělala sama podle toho,co jsem si načetla,pak i na cvičák jsem s ním jezdila na kole sama.
ano nasekala jsem řadu chyb,už jsem to i psala,že mě pes i kousl,ale nevzdávala jsem to a naučil se on i já od něj.
Holčina se snaží a dnes jsou jiné možnosti než byly dřív.

Cituji - "trénovali jsme ho ze začátku celá rodina.Pak ostatní polevili a pak i já. Fakt nemám peníze na soukromého trenéra." Tam právě tu podporu úplně nevidím.

Ale třeba je to jinak.

1.2.2023 13:35
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Já vám do toho nechci dámy házet vídle, jo, ale......nepřijde vám tohle vyjadřování nesedící k třináctiletému dítěti? V půl jedenáctý v noci? Jednou je to s cvičákem tak, pak najednou takhle. Rázem se kliká, rázem se čte........... sem možná paranója, ale volaako mi to nesedí. Tak jen abyste se zbytečně nevysilovaly.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 15:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale samozřejmě, že má právo sem psát. Ale kdyby to probrala s rodiči, tak to s nimi i řeší. A pak by se nemusela ptát tady.

jako ze rodice maji vedet, jak naucit psa pust?
Nebo odpovedet na otazku, jestli vrceni pri hre je projev puberty?
Vsak je to uplne normalni dotaz k diskuzi ...


"Rázem se kliká, rázem se čte...."

a tak na ty triky asi neprisla jinak, nez ze si o tom neco precetla. A naklikat vnimaveho psa je otazka par minut. problem, ale je, kdyz ma jen kuse informace, no....

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 16:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jako ze rodice maji vedet, jak naucit psa pust?
Nebo odpovedet na otazku, jestli vrceni pri hre je projev puberty?
Vsak je to uplne normalni dotaz k diskuzi ...


"Rázem se kliká, rázem se čte...."

a tak na ty triky asi neprisla jinak, nez ze si o tom neco precetla. A naklikat vnimaveho psa je otazka par minut. problem, ale je, kdyz ma jen kuse informace, no....

Ne. Ale měli by vědět, že od toho jsou cvičáky a trenéři. A třeba se zeptat tady - dobrý den, máme problém s naším psem - věk, plemeno. Nevíte o nějakém dobrém cvičáku v okolí Zlína?

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 16:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne. Ale měli by vědět, že od toho jsou cvičáky a trenéři. A třeba se zeptat tady - dobrý den, máme problém s naším psem - věk, plemeno. Nevíte o nějakém dobrém cvičáku v okolí Zlína?

Ale oni nehledají cvičák, vždyť píše, že jim v březnu začíná kurz (a že chtěli chodit už na podzim, ale byly vyčerpané kapacity). Asi spíš řeší, co s ním dělat teď, než ten kurz začne, protože s ním začala cvičit a neumí si poradit s tím, jak se během toho pes chová.

A ptá se tady, jak píšete - má problém, že pes skáče a kouše a cvičák začíná až v březnu, ale už teď má od psa roztrhanou bundu na cucky. Věk i plemeno taky uvedla. 🤷‍♀️ Vy prostě musíte být za každou cenu v opozici…

1.2.2023 16:50
rapotacka11

XXX.XXX.224.174

Kdyby ho vyvedla, šla si s ním zaběhat ...

1.2.2023 16:50
Doron

XXX.XXX.26.130

To kometa:
Když mně bylo dvanáct, rodíče mi také s výcvikem psa vůbec nepomohli, nevěděli o tam zhola nic.
Někdy něco poradil, něco jsem odkoukala, něco přečetla, moc toho tehdy nebylo.
Sama jsem si našla cvičák.
Pro mě je zapálená třináctiletá slečna partnerem k diskuzi, možná lepším, než leckterý dospělý.
Tím, že jí budete říkat, že má nezodpovědné rodiče, jí opravdu vůbec nepomůžete.
Navíc, nás ostatní baví si povídat o výchově a výcviku psů.:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 16:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Kdyby ho vyvedla, šla si s ním zaběhat ...

Tohle neplatí (nepomáhá) plošně. Určitě tomu psovi prospěje zvýšená péče, ale to, že ho vezme zaběhat samo o sobě pravděpodobně nevyřeší přetáčení se při tréninku. Což tedy říkám s tím, že mám doma aktuálně sama přetáčivého puberťáka, který jde do emocí opravdu snadno, a když je hodně, hodně excitovaný, ztrácí soudnost a sebekontrolu. U mého psa zabírá mix kvalitního režimu, kde je dostatek dobře rozplánovaných aktivit v rovnováze s kvalitním odpočinkem, a pečlivý management, a to jak při tréninku, tak mimo něj. Je to komplexní problém… a pro dítě bez zkušeností i velké sousto (tím spíš, že se bavíme o malině, kde jsou i jisté potenciálně problematické predispozice).

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 17:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne. Ale měli by vědět, že od toho jsou cvičáky a trenéři. A třeba se zeptat tady - dobrý den, máme problém s naším psem - věk, plemeno. Nevíte o nějakém dobrém cvičáku v okolí Zlína?

Zabijite tady normalni diskuzi o psech.

1.2.2023 17:18
Huskyjanina

XXX.XXX.107.251

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ne. Ale měli by vědět, že od toho jsou cvičáky a trenéři. A třeba se zeptat tady - dobrý den, máme problém s naším psem - věk, plemeno. Nevíte o nějakém dobrém cvičáku v okolí Zlína?

Si děláte srandu? Nevíte, jak to chodí na vesnici? Potřebujou psa k baráku, aby štěkal. Hmmm, tenhle belgičák nevypadá špatně, to bude něco jako vlčák a ten se dobře cvičí, tak toho berem, velká zahrada mu přece stačí na výběh. Ta holčina je super, že má zájem se psem něco cvičit. Slečně by se víc hodilo, aby jí radili lidi, co mají s takovým výcvikem a nebo tímto plemenem zkušenosti, než aby jí člověk, kterej s výcvikem zkušenosti nemá a kterej navíc ani psa nevlastní, říkal, že to nezvládne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

1.2.2023 17:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

rapotacka11 napsal(a):
Kdyby ho vyvedla, šla si s ním zaběhat ...

njn. jenze i vybehana malina ji vezme za bundu

jsem dlouhodobe zvykla psy spise "zvedat" nez tlumit. A treba jen takove reakce na pochvalu - to je cela veda.
Kdyz "po svem" pochvalim canika - teteli se blahem. Kdyz uplne stejne pochvalim vovcaka - z radosti na me roztrha tu bundu taky a to oba dva pred tim byly hodiny venku ...

ne, fakt je to problem. vesela malina, co nechape pust - se snadno zvrhne do maliny, co rekne -to je moje hracka. a to pak teprve zacne ta prava "zabava".

che to nekoho, kdo ukaze zaklady a jak na ni.
Rezim samozrejmne taky potrebuje.

1.2.2023 17:21
Rronjabutterfly

XXX.XXX.119.6

Mně je vcelku šumák, jestli je vlákno založený jen na oko, nebo ne...

Ale Odetto, chci Vám poděkovat za Vaše příspěvky.
Najdu v nich vždy nějakou užitečnou informaci, inspiraci. Možná to nevyužiju s Chloupětem, ale do budoucna jsou pro mě ty věci zajímavý. I když mě Chloupě, myslím, pěkně vycvičil, s dalším psem budu pořád začátečník a jsem ráda, že vím, kde a co mohu hledat.

A vidět to z jinýho úhlu pohledu, vůbec to uvědomnění si, že ta a ta věc může být taky něco jinýho, než co člověk v první chvíli vidí, cítí...
Nevím, jestli to teda dává smysl😁ale prostě děkuju:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.2.2023 11:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

@Rronjabutterfly To je od Vás milé, ale já nejsem nic než začátečník. Mám druhého psa (a že mi občas dává pěkný kouř). :-) Určitě jsou tady osoby k radám povolanější.

2.2.2023 12:06
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Rronjabutterfly napsal(a):
Mně je vcelku šumák, jestli je vlákno založený jen na oko, nebo ne...

Ale Odetto, chci Vám poděkovat za Vaše příspěvky.
Najdu v nich vždy nějakou užitečnou informaci, inspiraci. Možná to nevyužiju s Chloupětem, ale do budoucna jsou pro mě ty věci zajímavý. I když mě Chloupě, myslím, pěkně vycvičil, s dalším psem budu pořád začátečník a jsem ráda, že vím, kde a co mohu hledat.

A vidět to z jinýho úhlu pohledu, vůbec to uvědomnění si, že ta a ta věc může být taky něco jinýho, než co člověk v první chvíli vidí, cítí...
Nevím, jestli to teda dává smysl😁ale prostě děkuju:)

Jo, to máte pravdu. To je vlastně fakt. Já jen jsem prostě po těch letech všech těchhle příspěvku -asi celkem zbytečně, může mi to být fuk - alergická na to, že to marně ostatním ubírá čas. Ale na druhou stranu, pravdu opravdu máte, že se z toho někdy i dá, vykutat informace pro někoho, kdo ji ocení.
Já jen v podstatě upozorňovala diskutující, že se dohadujou úplně zbytečně, s největší pravděpodobností teda, taky nemusím mít stopro pravdu.
A ano,přidávám se k Vám Odettiny příspěvky jsou dost přínosný.

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.2.2023 16:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jen tak na okraj...jsem původem z vesnice a musím říct, že skoro u každýho baráku je pes. Většina těch psů neopustila zahradu, většina je nevychovaná, nevycvičená a většina taky skončila zavřená v kotci. Jsou to chudáci psi? Rozhodně...nezodpovědní lidi? Taky...ale bohužel je to na vesnicích běžný...Většina má psa proto, že u baráku vždycky byli psi na hlídání a na žádný cvičení, procházky, hraní si se psem, atd se moc nehraje.
Je to smutný, ale u nás v rodné vsi je fakt minimum lidí, co se psem vůbec něco dělá.
Přijde mi hezký, že se holčina snaží psu věnovat a něco s ním dělat.
Ono taky berte v potaz, že ne všichni rodičové jsou ideální a ne všichni podporují svoje děti (natož nějakou práci se psy), ale to už je jiné téma.
Asi úplně netřeba lynčovat slečnu, že má doma malinu...ona si ji taky dost možná ani nevybrala. Na vesnicích je všechno ovčákoidní prostě "vlčák" a moc víc se to nerozlišuje. Otázka taky, jestli to vůbec je čistej belgičan.

Na druhou stranu věřím, že ne na všech vesnicích jsou tak omezení lidi v tomhle ohledu, jako u nás...ale když jsem tam ještě bydlela, byla to katastrofa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.2.2023 10:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ja dievčaťu fandím. Vidno, že má záujem s tým niečo robiť a aj keď je v tom nováčik a dieťa snaží sa. Keď si dám ruku na srdce tak som začínala tiež podobne ( teda nebol to belgičák) s kadejakým krížencom - hlavne že to bol pes. A samozrejme som tiež v takom veku "pokazila" všeličo. Rodičia mi pomohli tak v tom, že mi dovolili mať doma psa. Ani na tehdajší zväzarmovský cvičák mi nedovolili chodiť. Tak som sa učila iba vlastnou snahou, knihami (tých bolo tak tri a pol) a časopismi. Nemyslím si preto, že dievča potrebuje vycvičiť psa na skúškovú úroveň. Proste potrebuje bežne vychovaného psa. Situáciu zhoršuje povaha psa, ale práve preto si prišla pre radu sem. Súhlasím s tým, že je potrebné energického puberťáka podľa možnosti pred tréningom trochu vybiť - dlhšia prechádzka, beh a pod. Tréning podľa mňa radšej kratší a niekoľkokrát po sebe - hocikedy precvičiť sadni, ľahni, ku mne ... Psa by som hlavne učila sebakontrole, keďže sa asi ľahko pretáča. Ako dieťa máš šancu byť so psom v prvom rade kamoška na blbiny - skús sa mu skrývať nech ťa nájde pochváľ poteš sa a zaveľ napr. sadni a vtedy mu daj odmenu. Ak začne byť veľmi divoký odstúp od neho, otoč sa mu chrbtom a nevšímaj si ho. Vystihni moment keď sa na sekundu skľudní a vtedy ho odmeň. Možno blbosť, ale u mňa vždy funguje, že keď chcem od psa "prácu" stojím vzpriamene u výrazom učiteľky, pokyny zadávam jednoslovne - stručne, jasne výstižne. Keď sa iba jašíme, hráme -uvoľním postoj zohnem sa šušlem smejem sa jaším sa ... V momente keď je toho dosť hodím sa do pozoru a psovi je jesné, že blbnutie skončilo. Ešte taký tip na ukľudňovanie pretáčavca - veľa sme sa učili hľadať - najprv pamlsky vyčmuchával, potom už som pridala hľadanie mandarínky. Taký ľahký nosework - iba pre našu radosť. A aké je to teraz super že to vie - najlepšia zábava keďže máme meter snehu tak porozhadzujem mňamky do snehu a madam si ich vyhrahuje. Pol hodinka takej zábavy ju unaví na dve hodiny

3.2.2023 17:11
Rezzzy

XXX.XXX.15.85

Kdyby náhodou, má teď kurz zdarma Šárka Ševčíková, Ozzotem na téma odměna a trest, má i videa na YouTube, třeba to trochu pomůže

Přidejte reakci

Přidat smajlík