Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
4.2.2023 17:56
Doron

XXX.XXX.19.166

Diskuze ve vlákně o kupírování mě inspirovala k otázce.
Mému Dorovi bulteriér zlomil ušní chrupavku už jako malému štěněti.Teď je mu rok a kousek a začal mít s uchem problém.
Teď jsem přeléčila kvasinky.
Začala jsem ho víc pozorovat a všimla jsem si, že ten prolomený boltec mu uzavírá zvukovod jako nějaká zátka.
Tak nevím, jestli jen tak plaším a podlehla jsem pověře, že ucho má větrat, nebo jestli to může být opravdu zdravotní problém.
Mám psy přes čtyřicet let, ale s ušima jsme nějakým zázrakem nikdy problém neměli , tedy kromě svrabu u jednoho nalezence.
Dovolím si přiložit fotky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 18:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky máme, ale trochu jinak. V létě jí uši otočím dozadu, překlopit nahoru na hlavu, aby větraly. Myslím, že je to normální, stejně jako člověk se víc potí. Ucho často otáčet... kupírovat asi nebudete :D a lámat taky ne, pak ještě přilepit, no chudák malej :-)
Když prší, tak Megy ucho dokonce úplně zvedne jak vlčák :D což nechápu. Místo aby to zavřela, aby jí nekapalo na maják.

4.2.2023 18:17
Doron

XXX.XXX.19.166

On ještě ke všemu strašně rád strká celou hlavu do vody :(

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 18:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Spis bych podporila psovi imunitu, nez mu vetrala usi.

4.2.2023 18:29
Doron

XXX.XXX.19.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Spis bych podporila psovi imunitu, nez mu vetrala usi.

Ona to byla taková divná věc, strašně rychle to vzplálo a strašně rychle ustoupilo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 18:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

petrahei má pravdu, může mít něco... např. ještě nedospělý pes můj měl do roka furt něco, pak to samo zmizelo, viním z toho hormony,
ale kvasinky mohou přerůstat z jídla (moc cukrů), alergie, ... slabosti nějaké, celkové.
Na tlapkách mezi prsty nic, druhé ucho nic?
Mimochodem moc hezký pés, kouká přesně jako náš Kocourek, když mu otevřu okno až za půl vteřiny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

"podlehla jsem pověře, že ucho má větrat, nebo jestli to může být opravdu zdravotní problém."

to není pověra
a samozřejmě to může být příčina, či jedna z příčin vzniku zánětu zvukovodu

4.2.2023 19:07
Doron

XXX.XXX.19.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
petrahei má pravdu, může mít něco... např. ještě nedospělý pes můj měl do roka furt něco, pak to samo zmizelo, viním z toho hormony,
ale kvasinky mohou přerůstat z jídla (moc cukrů), alergie, ... slabosti nějaké, celkové.
Na tlapkách mezi prsty nic, druhé ucho nic?
Mimochodem moc hezký pés, kouká přesně jako náš Kocourek, když mu otevřu okno až za půl vteřiny.

NN, je v perfektní kondici, druhé ucho úplně jak z alabastru, packy dobrý, teď už i to druhé ucho skoro ok.

Ale starší pes na kvasinky trpí, mívá je na packách, i když ho to teď nesvědí, často se tam objeví takové to rezavé zbarvení srsti. Alergie:(
Bojujeme s tím pořád:(
Tak jestli se to nemohlo nějak přenést...

V každém případě se to stalo večer po tom , co se odpoledne potápěl..

4.2.2023 19:13
Doron

XXX.XXX.19.166

Jo a děkujeme za pochvalu Megi😊
Je to dobrej pes, taky se mi líbí, je chytrej a má super povahu.
Já se teď na stará kolena dala na ty vestaje:)))

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 19:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak ať se už nepotápí :-) esi se to neukáže i jinde, tak bych si s tím hlavu nelámala.
Jak to, bojujete, nevíte, na co je alergický?
Tu koukněte na příspěvky "tapina" https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3118758/hypersenzitivita-na-kvasinky-malassezia-u-psa-krmeni
(rychleji najdete použitím ctrl + f, napíšete slovo a enter a další...)
A tam se dostáváme k té imunitě, on může být problém třeba úplně jinde a pes nezvládá regulaci, nebo je to jen jídlo a ani nemusí být alergie, ale hromada cukrů.

Kdyby šli s Megy vedle sebe, tak je z toho pes se dvěma normálníma ušima :D

4.2.2023 20:17
janaa

XXX.XXX.174.242

A prohlížel to ucho vet? Jako zevnitř? Jestli ten úraz byl opravdu jen boltec, a nedošlo k poškození zvukovodu uvnitř?

4.2.2023 20:31
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"podlehla jsem pověře, že ucho má větrat, nebo jestli to může být opravdu zdravotní problém."

to není pověra
a samozřejmě to může být příčina, či jedna z příčin vzniku zánětu zvukovodu

Jj, přesně tak, pověra to není...prostě jsou plemena, která jsou díky anatomii ucha k zánětům náchylnější.
Na druhou stranu - asi to bude hlavně záležitost imunity, protože Vikina měla jedinej problém s uchem ve věku šesti měsíců a od tý doby nikdy nic. Osinu zapíchnutou v bubínku nepočítám.
Občas jí uši z legrace obracím naruby, aby větraly

4.2.2023 20:57
Doron

XXX.XXX.19.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ať se už nepotápí :-) esi se to neukáže i jinde, tak bych si s tím hlavu nelámala.
Jak to, bojujete, nevíte, na co je alergický?
Tu koukněte na příspěvky "tapina" https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3118758/hypersenzitivita-na-kvasinky-malassezia-u-psa-krmeni
(rychleji najdete použitím ctrl + f, napíšete slovo a enter a další...)
A tam se dostáváme k té imunitě, on může být problém třeba úplně jinde a pes nezvládá regulaci, nebo je to jen jídlo a ani nemusí být alergie, ale hromada cukrů.

Kdyby šli s Megy vedle sebe, tak je z toho pes se dvěma normálníma ušima :D

Děkuju za odkaz.
On má právě alergii na ty kvasinky :(
Teď, poslední dobou i na základě diskuzí na Fauně ho už krmím skoro výhradně masem, přidávám probiotika, léčím symptomaticky. A když se alergie rozhoří, pomohl apoquel.

4.2.2023 21:12
janaa

XXX.XXX.174.242

Terven napsal(a):
Jj, přesně tak, pověra to není...prostě jsou plemena, která jsou díky anatomii ucha k zánětům náchylnější.
Na druhou stranu - asi to bude hlavně záležitost imunity, protože Vikina měla jedinej problém s uchem ve věku šesti měsíců a od tý doby nikdy nic. Osinu zapíchnutou v bubínku nepočítám.
Občas jí uši z legrace obracím naruby, aby větraly

Ale ona nemá těžký ucho,ne? Ono nejde ani tak o ucho dolů,jako o dlouhý,těžký závěs. Proto třeba na záněty trpí kokři,baseti apod., protože ten závěs je prostě dlouhý,ucho je těžké a tím úplně přiléhá k hlavě. A pak mají problémy psi,kterým z plemenný predispozice rostou chlupy až v uchu a nevytrhají se,typicky třeba pudlové. Opačně třeba u retrívrů o chronických problémech s ušima nevím, a všechna retrívří plemena mají uši dolů a ve vodě jsou z principu pořád

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 21:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

"On má právě alergii na ty kvasinky"

pes má diagnostikovanou alergii na kvasinky?
nebo má kvasinkovou infekci v důsledku alergie

4.2.2023 21:19
Terven

XXX.XXX.110.191

janaa napsal(a):
Ale ona nemá těžký ucho,ne? Ono nejde ani tak o ucho dolů,jako o dlouhý,těžký závěs. Proto třeba na záněty trpí kokři,baseti apod., protože ten závěs je prostě dlouhý,ucho je těžké a tím úplně přiléhá k hlavě. A pak mají problémy psi,kterým z plemenný predispozice rostou chlupy až v uchu a nevytrhají se,typicky třeba pudlové. Opačně třeba u retrívrů o chronických problémech s ušima nevím, a všechna retrívří plemena mají uši dolů a ve vodě jsou z principu pořád

Právěže bych řekla, že těžký ho má...podobně jako kokr, samozřejmě úměrný svý velikosti. Jsou to závěsy, takový těžký placky, svalama je neovládá, nenašpicuje ...musím jí je obracet ručně. S retrívříma ušima se srovnat nedají.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 21:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"On má právě alergii na ty kvasinky"

pes má diagnostikovanou alergii na kvasinky?
nebo má kvasinkovou infekci v důsledku alergie

ono je to časem jedno a to samé

atopický pes má porušenou kožní bariéru, to je podstata té poruchy

no a na takové kůži se lehce přemnoží kvasinky a zároveň dojde lehce k senzibilizaci a taková alergie podporuje další přemnožování

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 21:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinko, to znám
jen primární problém=příčina není "alergie na kvasinky"

se vrátím na začátek
"podlehla jsem pověře, že ucho má větrat"
mi to připomnělo debatu na kočkách "plíseň v bytě"
stejný mechanizmus : nevětrané ucho - vlhké/mokré ucho = podmínky příznivé pro růst kvasinek

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 21:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

ale tak alergie na kvasinky může být i primární problém, u atopiků je něco takového dost časté a celé se to pak blbě cyklí

ale ten zbytek je taky pravda, kvasinky na jinak zdravé kůži (ne atopické) se přemnoží, když je tam pro ně dobré mikroklima, což je vlhko a teplo

zároveň ale není úplně spojitost mezi uchem jako zvukovodem a tou plachtičkou nahoře. může být ucho ležaté a zvukovod utvářený tak, že větrá krásně a pes, co má uši nahoru ale zvukovod má tak úzký nebo má porušený takový ten mechanismus odtoku mazu a je to problémové ucho

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2023 21:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Jj, přesně tak, pověra to není...prostě jsou plemena, která jsou díky anatomii ucha k zánětům náchylnější.
Na druhou stranu - asi to bude hlavně záležitost imunity, protože Vikina měla jedinej problém s uchem ve věku šesti měsíců a od tý doby nikdy nic. Osinu zapíchnutou v bubínku nepočítám.
Občas jí uši z legrace obracím naruby, aby větraly

Terven, to je naprosto boží fotka, Vikině to moc sluší🌷 😍

4.2.2023 21:47
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Terven, to je naprosto boží fotka, Vikině to moc sluší🌷 😍

Děkujeme, vyřídím

4.2.2023 22:46
Doron

XXX.XXX.19.166

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"On má právě alergii na ty kvasinky"

pes má diagnostikovanou alergii na kvasinky?
nebo má kvasinkovou infekci v důsledku alergie

Diagnostikovanou alergii na kvasinky právě.
A zároveň ta alergie a svědění vede k lízání, a to je živná půda pro ty kvasinky.
Takový začarovaný kruh.
Takže jsme nejdřív pohubili ty kvasinky symtomatologicky, šampon, masti,gel na dásně a teď udržujeme stravou a těmi probiotiky.
Moc mi tady pomohla tuším janaa( a další) , která mně povzbudila v tom, že můžu krmit jen masem.
Já měla pořád pocit, že tam musí být ty přílohy.

4.2.2023 23:02
Doron

XXX.XXX.19.166

Ale ten mladý, Doron, žádný takový problém nemá.
Tak mě jen napadlo, jestli to není tím utěsněným ouškem.
Ono to fakt dělá takovou těsnou záklopku, koukám.
Děkuju mockrát všem 🌷

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 09:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

"může být ucho ležaté a zvukovod utvářený tak, že větrá krásně a pes, co má uši nahoru ale zvukovod má tak úzký nebo má porušený takový ten mechanismus odtoku mazu a je to problémové ucho"

a můj pes má ucho ležaté + zvukovody úzké
veterinář, se kterým aktuálně zánět řešíme říkal, že tak úzké, že to bylo na chirugické řešení

"Ale ten mladý, Doron, žádný takový problém nemá.
Tak mě jen napadlo, jestli to není tím utěsněným ouškem.
Ono to fakt dělá takovou těsnou záklopku, koukám."

Doron, tohle určitě prober s vetem
jestli by nebylo dobré tu chrupavku řešit

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 09:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, ale to chirurgické řešení není kupírování, že je plachtička nahoru neřeší nijak tyhle poruchy samotného zvukovodu

jsou to spíš zákroky jako resekce, kdy se celý vertikální kanál zvukovodu otevře směrem ven a s plachtičkou se nedělá vůbec nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 09:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

bodlinko, vím

5.2.2023 11:42
Doron

XXX.XXX.19.166

Zvukovod zúžený nemá, vet mu tam koukal.
Říkal, ať hlavně nestrká hlavu do vody, to teda opravdu nevím jak dlouhodobě zajistit, on je hrozný vodomil...
No, a že kdyby se to opakovalo jen v tom jednom uchu, že by to tím být mohlo, že prostě těžko říct, že to asi vidím nejlíp já.
Že se případně dá ta chrupavka znovu zlomit😱?
V každým případě jsem idiot, že jsem mu to ouško nechala tak servat 😬

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 12:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych to tedy nebrala tak fatálně - jestli jsem to dobře pochopila, tak ten pes za celý život (> 1 rok) jednou půl dne klepal ucho poté, co si do něj nalil vodu. 🤷‍♀️ To se mi tedy nezdá jako nějaká patologie nebo průšvih hodný objíždění veterin…

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 12:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

odetta, ale však to fatálně nebereme
dotaz zněl, zda to ucho, kde patologie je , může být příčinou zánětu
no může
a zda to může být až na řešení chirurgické....no může
respektive to se řeší s vetem, že jo
a jistěže, pokud šlo o ojedinělý" incident", tak to řešit nebude, neb nebude co.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 12:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

@hmn_ Ale jo, já jen že bych prostě na místě Doron nezatěžovala hlavu nějakými představami o přelamování chrupavek a tak, že bych se tím prostě tolik netrápila (v úvodním příspěvku se ptá, jestli neplaší :-) ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 12:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, jestli neplaší, že ucho má větrat
respektive jestli může být problém to, že má zvukovod v podstatě uzavřený
no může....

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 14:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

větráním ucha nic nepokazí. Kvasinky "čerstvý vzduch" rády nemají a říká se, že 10 minut větrání ucha pomůže... Nevím, zkušenost nemám - všechny naše doguše měly těžké plácačky, ale jen Xerda měl jednou potíž na ATB kapky. A to Night byl kachna a uši potápěl často.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2023 14:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

@hmn_ Jasně, může, ale v tomto konkrétním případě to asi tak žhavé nebude, když ten pes je dlouhodobě bez potíží.

@Xerxová Nebožtík ohař na záněty trpěl, první měl krátce po odběru, a pak se to s ním roky táhlo. Vzhledem k tomu, že měl i demodexe, si myslím, že to byl nejspíš nějaký imunitní nedostatek. Časem se to zestabilizovalo, ale musela jsem mu o uši zvýšeně pečovat celý život. Větrání uší bylo u něj zcela bez efektu (čímž neříkám nevětrat!).

5.2.2023 19:05
Doron

XXX.XXX.19.166

Moc děkuju za rady♥️, budu to sledovat, větrat a doufám, že na nějaké úpravy ucha nedojde!

Přidejte reakci

Přidat smajlík