Jak na Nový rok, tak po celý rok - v teplákách

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
1.1.2017 15:05
ovecka

XXX.XXX.203.146

Od Juraje:
Můžeme tato vlákna směle označit za rok diskuze bez půtek. A to je věc ve vodách ifauny nevídaná. Tak díky za teplákové vlákno, díky němu bere člověk věci s nadhledem. Rád bych aby to nezaniklo i v roce následujícím. K tomu ať nám slouží všem hlavně zdraví. A to jak tělesné tak duševní.

Poslední loňská teplákovka: https://www.ifauna.cz/drubez/diskuse/detail/3232725/vanocni-teplakovka#a3237854

Dana.

1.1.2017 18:49
Olánek

XXX.XXX.23.139

Přátelé, pokud koukám na nebe tak nejraději na kroužící hejno holubů, ale dnes jsem se šel podívat na milion za 14minut v luftě a musím uznat, že se dalo pořídit pár efektních záběrů na nové album obdivované pěvkyně.

1.1.2017 18:52
mysak

XXX.XXX.54.2

Olánek napsal(a):
Přátelé, pokud koukám na nebe tak nejraději na kroužící hejno holubů, ale dnes jsem se šel podívat na milion za 14minut v luftě a musím uznat, že se dalo pořídit pár efektních záběrů na nové album obdivované pěvkyně.

Jaký máte holuby?

2.1.2017 07:32
Olánek

XXX.XXX.23.139

Několik desetiletí mám staváky, hlavně tygry, ale moji první holoubci byli vlašťováci a ti kroužili v Lounech u babičky L.P.1958.Staváky mám zavřené ve voliéře letos poprvé, neboť zvítězil ptačí predátor a ti stejně nekroužili a to jsem k nim jeden čas přidal poštu.Na kroužící poštu jukám při cestě na chalupu ve Zdětíně a pak v CHotětově, pokud jsou chovateli vypuštěni.Nyni mám v hlavě vlašťováky, jsou nedaleko ve Slivně, že by stará láska.po modrém blankytu vlašťováci krouží.

2.1.2017 09:02
dadu

XXX.XXX.61.94

Dobré ránko všem teplákovcům smajlík Mladoboleslavsko hlásí -3 a konečně SNĚŽÍÍÍ smajlík Jsem zvědavá, kolik nám toho napadne smajlík

2.1.2017 10:52
javorka

XXX.XXX.98.207

Dobré dopoledne.
Kousek za Jičínem je -5. Dadu, tak nám prozatím dopadalo a to asi půl centimetru. Třeba ještě něco přibude.

2.1.2017 11:08
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Dobrý deň, hneď zrána som bola milo prekvapená, okrem 3 vajíčok od mladých velsumiek, bolo jedno aj od starkej barneveldky. Mohli by už tiež znášať.
Viete aký budete mať rok 2017? Budete ho mať rovnaký ako vždy. Je to len 365 dní vášho života a ten je obrazom toho, aký ste človek. Negativisti si nájdu na čo nadávať, optimisti čomu sa smiať. Tí, čo vedia zarábať peniaze, budú ich zarábať aj tento rok. Rok 2017 bude skrátka ako tie predchádzajúce, rovnaký ako váš život, rovnaký ako ste vy. Človek vníma len taký svet, ktorý si v sebe nosí. (Kuzma Kazmitch)
To sa mi páči.

2.1.2017 13:03
Chrobačik

XXX.XXX.167.68

Hodně štěstí v novém roce.

2.1.2017 14:28
mysak

XXX.XXX.54.2

Olánek napsal(a):
Několik desetiletí mám staváky, hlavně tygry, ale moji první holoubci byli vlašťováci a ti kroužili v Lounech u babičky L.P.1958.Staváky mám zavřené ve voliéře letos poprvé, neboť zvítězil ptačí predátor a ti stejně nekroužili a to jsem k nim jeden čas přidal poštu.Na kroužící poštu jukám při cestě na chalupu ve Zdětíně a pak v CHotětově, pokud jsou chovateli vypuštěni.Nyni mám v hlavě vlašťováky, jsou nedaleko ve Slivně, že by stará láska.po modrém blankytu vlašťováci krouží.

Jo je to krása, dívat se na kroužící a tleskající holuby je možná pro ostatní smrtelníky něco nepochopitelného, ale je to místo televize.. stejně jako třeba hrající si koťata, rybičky v akváriu nebo vodící kvočna svá kuřata. Nemám moc rád, když holubi sedí celé dni jako buchty... Létání je život.

3.1.2017 09:08
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

To je mazec, dneska jste všichni zamrzli jak na to tak koukám. No včera večer jsem provedla selekci vajec pod kačkama, zůstalo jim 9 oplozených, jedna má pět a druhá čtyři vejce. Samice mi v králíkárně už nedělají binec, ale všechno volné seno cpou do rožku, za cca 10-12 dní by se měly okotit, budu jedno velké pérko jak budu mít nervy, aby všechno vyklopily na správné místo. a doufám, že jich zas nebudou mít moc, jinak jim budu muset nějaké odebrat, aby je stihly odkojit.

3.1.2017 10:58
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobré skoro poledne, Tišnovsko hlásí -3 a sněží.

V první řadě chci popřát do toho
Nového roku, hodně štěstí, zdraví, pohody, lásky a fůru chovatelských úspěchů
Spoustu drobotiny, ať máte radost...

Ať nám ty nové tepláky vydrží po celý rok čisté

Krásný den přeji.
N.

3.1.2017 11:14
slovensko

XXX.XXX.178.6

Martin, Slovensko -3 a snezi
Neviete mi poradit ako otocit fotku v profile? V galerii v telefone je spravne otocena a tu je bokom. Dakujem.

3.1.2017 11:50
honzapm

XXX.XXX.182.25

Takže dobré jitro v novém roce. Než se na gaučíku přetočím na druhý bok,
tak vám sem dám jedno takové doporučení, jak si v domě a okolí zjednati
jednou provždy pořádek, respekt a řád. Stačí pár mrtvol, ehm, tedy stromečků,
a je to zařízeno. Má úcta.

3.1.2017 15:11
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Dobré popoludnie, posúvam vlákno, lebo budeme niekde na konci. Na JZ Slovenska je pekné slnečné populudnie, nemrzne, ale fúka poriadny vetrisko. Zase mi zhasol plameň na plyne. Sedím tu zabalená v deke. Kmotričky sa držia a znášajú jeden deň 6 a druhý 2 vajíčka. Aspoň niečo.

3.1.2017 16:02
javorka

XXX.XXX.98.207

Také zdravím,
u nás na Jičínsku je momentálně 0, pár centimetrů sněhu a začíná se stmívat. Doufám, že ta peřinka neroztaje, když hlásí ty strašný mrazy.
Nějak mi po těch vánocích chybí energie a připadám si jak ten Honzíkův stromeček.

3.1.2017 17:26
honzapm

XXX.XXX.182.25

Jeden frk, á la děda Začátek:

Říká historik kolegovi - ideální je mít manželku i milenku.
Manželka si myslí, že jsi u milenky, milenka, že u manželky.
A já mám klid a můžu si nerušeně bádat v knihovně.

Také si jdu nerušeně bádat, ale musím se nejdřív otočit na levobok.
Uí, to bude námaha... Ráz, dva, tři, hop. Hop hop.

3.1.2017 17:39
honzapm

XXX.XXX.182.25

Takže pozor, na gaučíku jsem rozřešil věčné dilema.
Takže od nyní již fšichni můžeme klidně a krásně spát.
Má úcta.

3.1.2017 17:52
Olánek

XXX.XXX.145.26

Nahlédl jsem do staré chovatelské literatury a upamatoval jsem si následující radu,
CHovné páry sestavuji tak, aby byl vždy jeden z partnerů starší a to ten partner, jehož vlastnosti chci přenést na potomstvo.Naopak, chci li některý znak v potomstvu potlačit, vybírám jako nositele tohoto znaku jedince mladšího.
Mladší manželce jsem opakovaně zdůraznil, že se jedná výlučně o chovné páry holubů a u našich potomků je tomu zjevně naopak.
Stejně by mě zajímalo, co je na tom pravdy z pohledu současné genetiky, že tak vynikající chovatel, jakým byl přítel Tureček, tuto zkušenost potřeboval sdělit holubářům.

3.1.2017 18:06
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

honzapm napsal(a):
Jeden frk, á la děda Začátek:

Říká historik kolegovi - ideální je mít manželku i milenku.
Manželka si myslí, že jsi u milenky, milenka, že u manželky.
A já mám klid a můžu si nerušeně bádat v knihovně.

Také si jdu nerušeně bádat, ale musím se nejdřív otočit na levobok.
Uí, to bude námaha... Ráz, dva, tři, hop. Hop hop.

Ja to upresním, povedal to Lenin a dodal: "a ja sa môžem učiť a učiť a učiť".
Vy ste si to asi prispôsobili, aby ste sa nemuseli ísť učiť

4.1.2017 00:48
skodovak

XXX.XXX.38.77

Tak jsme s Terezkou vytáhli saně decentně oprášili a hurá na kopec, po návratu ač to moc nešlo, jsme udělali alespoň menší napodobeninu sněhuláka, a aby se to hodilo sem do slepičí říše zvolili jsme po krátké dohodě s dcerou místo uhlí na knoflíky oči a ústa zrno kukuřice, zbytek moje malá pomocnice rozhodila drůbeži do prostoru. Tudíž slepičky budou Mít jak ze země, tak i ze sněhuláka

Jinak 5ks hempšírú dnes 4 mini vajíčka
9ks Maransek 6 vajíček
13ks vlašek tradiční 3 kusy
A zbývajících asi 12ks minorek a brakel stále nic jen pořád kuřecím vzhledem desí moje oko

Žena pečuje o seniory a my po dlouhém pokusu o spánek spíme a ráno pojedeme do školky a v neděli zase jako vždycky budeme vymýšlet nějaké zběsilosti.

Tepláky jsem musel schovat pod sváteční monterky, moc zima

Mějte se přátelé.. a všimnete si toho výstavního hovínka co má málá chovatelka na právé botě.

4.1.2017 07:17
dadu

XXX.XXX.61.94

Dobré ránko všem, Mladoboleslavsko hlásí skoro jeden stupeň, teda plus, aby nevznikla nějaká mejlka Sněhu zhruba 5 cm, ale mokrý, taje to Na silnicích je to asi dost nepříjemné (teď se tu stavoval přítel, aby mi vrátil noťas, něco mě na něm zlobilo, tak ho "léčil" a už prý potkal kamion v příkopu ) Takže jsem moooc ráda, že na nákup jsem si dojela včera a dnes nemusím nikam jet smajlík
Soudružkám jsem rozsvítila, tak jsem zvědavá, jestli se aspoň trochu "pochlapěj". Nějak se jim do snášení vajíček moc nechce - zdr. wyandotky 3 vajíčka ob den (udatnic je 5) a faverolky velké (jsou 3) tak 2 - 3 vajíčka za týden Asi jim budu muset pohrozit, že je polechtám kudlou na krku, jak neponesou (teda nevím, jestli to bude mít nějaký smysl... ) Myslíte, že pomůže, když jim koupím směs pro nosnice?

4.1.2017 07:23
slovensko

XXX.XXX.178.6

Dobre rano, Martin, SR -2 a snezi napadlo asi 15 cm snehu v noci.

4.1.2017 07:44
Olánek

XXX.XXX.145.26

Něco papat musí, ve sněhu toho moc nenajdou.

4.1.2017 08:00
dadu

XXX.XXX.61.94

Olánek napsal(a):
Něco papat musí, ve sněhu toho moc nenajdou.

Tak hlady opravdu netrpí a ve sněhu jim nožičky taky nemrznou
Pšenici mají k dispozici téměř stále, jinak si míchám šroty (základ samozřejmě pšeničný + hrachový a k tomu střídám ovesný, ječný a přidávám kukuřičný), do toho vitamíny pro kuřata (bohužel nemám možnost výběhu), vitamíny pro nosnice a zalévám jim to kozím mlékem. Občas (tak 3x týdně) dostanou pečivo namočené taktéž v mléce (o chleba moc nestojí, zato namočené rohlíky a housky v nich mizí jak Němci v krytu ) Skořápky a voda jsou samozřejmostí.

4.1.2017 09:48
1978milan

XXX.XXX.227.76

dadu napsal(a):
Tak hlady opravdu netrpí a ve sněhu jim nožičky taky nemrznou
Pšenici mají k dispozici téměř stále, jinak si míchám šroty (základ samozřejmě pšeničný + hrachový a k tomu střídám ovesný, ječný a přidávám kukuřičný), do toho vitamíny pro kuřata (bohužel nemám možnost výběhu), vitamíny pro nosnice a zalévám jim to kozím mlékem. Občas (tak 3x týdně) dostanou pečivo namočené taktéž v mléce (o chleba moc nestojí, zato namočené rohlíky a housky v nich mizí jak Němci v krytu ) Skořápky a voda jsou samozřejmostí.

Zkuste tu směs, já dávám pro 30 ks jednu zednickou fanku denně a nesou jak zběsile. Potom pšenici a kukuřici a když mam, tak kuchyňské zbytky.

4.1.2017 10:01
javorka

XXX.XXX.98.207

Hezké ráno.
Zdraví vás Zapadlí vlastenci (K. V. Rais, který knihu napsal se narodil tady, v Bělohradě).

Od rána jsem uklízela sníh u slepic, aby vůbec mohly z kurníku. Vyhrabala jsem cestičky přes celou zahradu, uf. Napadlo nám a nafoukalo asi 30 cm, a zatím to pokračuje.
Je lehce pod nulou...

4.1.2017 10:03
1978milan

XXX.XXX.227.76

Přátelé ptáci chřipka už je v ČR- na Znojemsku

4.1.2017 11:21
honzapm

XXX.XXX.182.25

Dobré jitro :).

Milane, pěkně vítám, prosím Vás, nevíte, co je to ta zednická Fanka?
To je nějaká soudružka udatlivkyně f šátku, kterou drůbeži předkládáte
k ohlodávání a každodennímu doplnění bílkovin?
Děkuji velmi pěkně.

Jinak na idnes.cz píší, že republiku zasypal sníh. No teda, to jsou událostě.
Já ještě z gaučíku záclonku na okně neodkrýval, takže nevím, ale dost možná
se něco chystá. Tak buďte ve sněhu, ehm, tedy ve střehu.

Má úcta.

4.1.2017 11:31
1978milan

XXX.XXX.227.76

honzapm napsal(a):
Dobré jitro :).

Milane, pěkně vítám, prosím Vás, nevíte, co je to ta zednická Fanka?
To je nějaká soudružka udatlivkyně f šátku, kterou drůbeži předkládáte
k ohlodávání a každodennímu doplnění bílkovin?
Děkuji velmi pěkně.

Jinak na idnes.cz píší, že republiku zasypal sníh. No teda, to jsou událostě.
Já ještě z gaučíku záclonku na okně neodkrýval, takže nevím, ale dost možná
se něco chystá. Tak buďte ve sněhu, ehm, tedy ve střehu.

Má úcta.

Honzíku, to je fanka s malým f, nelze zaměňovat za zednickou dělnici jménem Františka

4.1.2017 11:39
Olánek

XXX.XXX.145.26

Centrum Prahy bez sněhu, což komplikuje názornou výuku v základkách o vodě ve skupenství pevném.Asi zajedu do Bělohradu.

4.1.2017 11:47
honzapm

XXX.XXX.182.25

Milane, sakrblé, těsně vedle.
Tak vám pěkně děkuji za dovzdělání mého jha.
A já už myslel, že zedníkovic Fanka je například taková pěstební dělnice.

https://www.youtube.com/watch?v=wduRCbBGMvk

4.1.2017 11:50
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

honzapm napsal(a):
Dobré jitro :).

Milane, pěkně vítám, prosím Vás, nevíte, co je to ta zednická Fanka?
To je nějaká soudružka udatlivkyně f šátku, kterou drůbeži předkládáte
k ohlodávání a každodennímu doplnění bílkovin?
Děkuji velmi pěkně.

Jinak na idnes.cz píší, že republiku zasypal sníh. No teda, to jsou událostě.
Já ještě z gaučíku záclonku na okně neodkrýval, takže nevím, ale dost možná
se něco chystá. Tak buďte ve sněhu, ehm, tedy ve střehu.

Má úcta.

No někteří frajeři nabírají maltu přímo z kýblu kelňou a hodí na zeď a my co si tak nevěříme si odebereme do fanky. Je to taková šikovná věcička co vypadá jako hodně hluboká pánvička a naproti držadla má háček, takže lze umístit i vismo

4.1.2017 12:00
1978milan

XXX.XXX.227.76

honzapm napsal(a):
Milane, sakrblé, těsně vedle.
Tak vám pěkně děkuji za dovzdělání mého jha.
A já už myslel, že zedníkovic Fanka je například taková pěstební dělnice.

https://www.youtube.com/watch?v=wduRCbBGMvk

Pěstebni dělnice je boží . A popis fanky s malým f krásně vystihl a kačíkačka .

4.1.2017 12:34
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak co je fanka i Fanka, bych věděla, ba i kýbl znám, ale kelňa? Dala bych smajlíka drbajícího si bradu, ale není na skladě, tak aspoň tak:

4.1.2017 12:37
mysak

XXX.XXX.54.2

kačíkačka napsal(a):
No někteří frajeři nabírají maltu přímo z kýblu kelňou a hodí na zeď a my co si tak nevěříme si odebereme do fanky. Je to taková šikovná věcička co vypadá jako hodně hluboká pánvička a naproti držadla má háček, takže lze umístit i vismo

Vy jste z Brna?

4.1.2017 12:40
honzapm

XXX.XXX.182.25

Dadu, viďte, to je nového učení po ránu. Kelňa je asi něco jako od Čmani :).

4.1.2017 12:45
dadu

XXX.XXX.61.94

No jo, dneska je to všude samá novota... A čeek aby pak jen gůglil a gůglil, aby nevypadal jako úplný deb*l...

4.1.2017 12:46
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

mysak napsal(a):
Vy jste z Brna?

Ne ne moje rodiště je Zlín a teď už 20let válčím v UH. Hradišti

4.1.2017 12:54
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

honzapm napsal(a):
Dadu, viďte, to je nového učení po ránu. Kelňa je asi něco jako od Čmani :).

Nejsem sice zedník, ale už jsem něco postavila, naomítala, zabetonovala, obložila a tak, prostě normální vesnické dovednosti.(asi jsem měla být chlap a na poslední chvíli si to Pánbůh rozmyslel a je ze mně ženská, což občas těžce nesu). Pomůcky zedníka: kýbl, míchačka, kelňa, fanka, stěrka a ještě pár vychytávek jsou moji oblíbenci, taky sekera kladivo i motorová pila

4.1.2017 13:04
čapice

XXX.XXX.216.126

Tak konečně jsem se dostala k tomu, Vás přátelé - známí starší i ty nově příchozí do této diskuze, pozdravit v novém roce a popřát mnoho chovatelských úspěchů.
Co u nás nového:
1) Zlobivý kohout už nekokrhá a polévka byla mňam mňam, ještě je schováno na kohouta na víně.
2) Menší hodný Hubert - pojmenován po bývalém kohoutkovi - aby se nám to nepletlo, už pěkně pojímá a kokrhá.7 holek pořád tak 1-2 vajíčka a 2 dokonce začali přepeřovat.
3) Vilém - kačer IB - také začal pojímat, zatím jenom mladou Rozárku, aspoň Jarmilka nebude zmordovaná jako loni. Zrovna včera jsme se bavily se švagrovou, jestli nechat zasednout nebo ne.
Jestli nebude vážný zájemce o kachňata tak ne! - další už se nám na zahradu nevejdou (švagrová prosila aspoň o 1 přírůstek ). Konečně nalezeno místo na menší bazén
(samozřejmě myslím kachní) - rozhodla jsem, že zruším jahody, stejně blbě plodí (jsou moc ve stínu) a jak rozmrzne zem, tak jdeme kopat. Hurá
4) Holandská mini koza - já jsem se na Silvestra zakoukala do takového pěkného kozlíka nebo kozičky v Liberci v zoo, takže diskuze na téma ANO či NE, je na každodenním pořádku. Naštěstí se pobláznil i můj muž, včeŕa už přemýšlel jak velký chlívek by byl potřeba a švagrová byla také unešená, když jsem jí pouštěla videa na youtube. Jenže tu zahradu prostě nenafoukneme . Nezbude než škemrat u sousedů o pronájem zahrady, stejně tam jezdí akorát sekat. Samozřejmě doufám, že na konečné rozhodnutí (kladné) bude mít vliv 3letá vnučka Eliška , co by pro ní člověk neudělal
5) Na jaře nás čeká přírůstek v podobě chlupatého koťátka, které si přeje švagrová (a samozřejmě tajně i já), protože tvrdí, že dřív měli koček u baráku 5 ( i v baráku), tak mi teď 3 zvládneme - i když je jasné, že přírůstek bude kočka "domácí" - postelová, jako Vávra s Cecilkou.
Na závěr pár fotek pro nováčky, aby věděli o kom je řeč.
A pro všechny trošku australského léta pro pocit tepla. Dcera byla přes svátky za kamarády.
IČ.

4.1.2017 13:08
dadu

XXX.XXX.61.94

Jsem na tom podobně jako kačíkačka, ale u nás (Jičínsko) kelňa neexistuje. U nás je to zednická lžíce (prostě lžíce)...

4.1.2017 13:23
javorka

XXX.XXX.98.207

Olánek napsal(a):
Centrum Prahy bez sněhu, což komplikuje názornou výuku v základkách o vodě ve skupenství pevném.Asi zajedu do Bělohradu.

Vezměte si sněžnice a lopatu na prohrabání. Už zase padá!

4.1.2017 13:28
javorka

XXX.XXX.98.207

Dadu vy jste nezapadli? Já jsem 20 km za Jičínem, směr Krkonoše.

Čapice, to je fajn, že jste si udělala čas. Už jsem vám chtěla psát. Máte to ale cestovatelku, ještě že nepřivezla klokana, ten by Viléma strčil do kapsy.

4.1.2017 13:58
Olánek

XXX.XXX.145.26

Čapice máte pěkné kočky, ani loriům mnohobarvým neublíží.

4.1.2017 14:04
čapice

XXX.XXX.216.126

javorka napsal(a):
Dadu vy jste nezapadli? Já jsem 20 km za Jičínem, směr Krkonoše.

Čapice, to je fajn, že jste si udělala čas. Už jsem vám chtěla psát. Máte to ale cestovatelku, ještě že nepřivezla klokana, ten by Viléma strčil do kapsy.

Kdyby v tom nebyl problém, tak prý by si ho vzala domů hned.

4.1.2017 14:39
čapice

XXX.XXX.216.126

kačíkačka napsal(a):
To je mazec, dneska jste všichni zamrzli jak na to tak koukám. No včera večer jsem provedla selekci vajec pod kačkama, zůstalo jim 9 oplozených, jedna má pět a druhá čtyři vejce. Samice mi v králíkárně už nedělají binec, ale všechno volné seno cpou do rožku, za cca 10-12 dní by se měly okotit, budu jedno velké pérko jak budu mít nervy, aby všechno vyklopily na správné místo. a doufám, že jich zas nebudou mít moc, jinak jim budu muset nějaké odebrat, aby je stihly odkojit.

Tak Vám už sedí kačky, jaké máte? To ty naše 2 IB ještě nezačaly snášet. Vloni ta starší začala někdy v únoru a nechala jsem jí zasednout v cervnu a po mladejch už nesnesla ani vajíčko.
Co u Vás Javorko už Vaše snášejí i s mladšími pomocnicemi?

4.1.2017 14:54
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

čapice napsal(a):
Tak Vám už sedí kačky, jaké máte? To ty naše 2 IB ještě nezačaly snášet. Vloni ta starší začala někdy v únoru a nechala jsem jí zasednout v cervnu a po mladejch už nesnesla ani vajíčko.
Co u Vás Javorko už Vaše snášejí i s mladšími pomocnicemi?

Mám čínky, tedy pižmovky a začaly snášet už v listopadu(mám je v profilu), takže koncem ledna budou cípolata. . Všechny je nastěhuju do chlíva a asi budu malinko přitápět.

4.1.2017 15:10
javorka

XXX.XXX.98.207

čapice napsal(a):
Tak Vám už sedí kačky, jaké máte? To ty naše 2 IB ještě nezačaly snášet. Vloni ta starší začala někdy v únoru a nechala jsem jí zasednout v cervnu a po mladejch už nesnesla ani vajíčko.
Co u Vás Javorko už Vaše snášejí i s mladšími pomocnicemi?

Kdepak, ani vajíčko. Je brzo, ale Věrce už jedna kačenka běžců nese. Mě i loni začaly nést později než vaše Jarmilka. Ale kačeři se k mladým děvčatům mají, až se o tu nejmenší bojím. Je to taková šmajda, říkám jí Žofinka. Nejvíc se bojí a nejvíc řve.
Druhá je moc pěkná. Původně dostala jméno Lady Ga-ga, ale moje neteř to těžce nesla (prí, co jsme jí to udělali), tak je to Pepina.

4.1.2017 15:50
Olánek

XXX.XXX.145.26

Povýšení práva použít legálně drženou zbraň k zajištění bezpečnosti se týká i drůbeže, to je jasný.

4.1.2017 16:40
začátek

XXX.XXX.4.22

UJÍÍÍÍÍÍÍÍÍ Babičko – povídej...

A tak jsem si posadila vnoučata kolem sebe a začala...

Když jsem se narodila, bydleli moji rodiče ve státním bytě, kde platili 70, - Kč měsíční nájem. Žádný fond oprav se neplatil, když se něco pokazilo a nebo byla potřeba větší oprava, národní výbor měl dost prostředků, aby ji zaplatil. Jesle, školku, základní, střední i vysokou školu jsem měla zcela zdarma a protože jsem se dobře učila, měla jsem už na střední škole "prospěchovné", tedy svých 300, - Kč jen pro sebe. Na vysoké škole to bylo 500, - a za to se dalo pořídit docela dost. Pěkné zimní kozačky stály 190, -, zimní bunda 250, - a vstupné třeba do kina 3, -. Do divadla to bylo 15, -. Pobyt na letním táboře, který trval 3 týdny s celým zabezpečením i s výletem stál 200, -.

Chodila jsem do "pionýra" - měl řadu kroužků - turistický, výtvarný, pěvecký, pohybový, divadelní - kde jsme se mohli vyžívat zcela zdarma ve svých zájmech a zálibách a rodiče měli jistotu, že je o nás dobře postaráno. Když jsem ukončila vysokou školu, měla jsem možnost si vybrat z několika nabídek, kam nastoupím do práce. Dvě byly přímo v místě, kde jsme bydleli, další mimo náš okres. Rodiče měli naprostou jistotu v zaměstnání, vždy věděli, že mají zajištěnou práci i výdělek, nikdy se nestalo, že by nedostali v určitý termín výplatu a nebo, že by je propustili a oni nemohli najít další práci. Vzpomínám si, že se tatínek nepohodl se svým vedoucím - zašel do sousedního podniku a tam mohl okamžitě nastoupit. Do svých 35 let jsem se nesetkala s bezdomovcem, s nezaměstnaným

(když někdo nepracoval 3 dny, zavřeli jej jako nefachčenka), s tím, že by v nemocnici nebo v lékárně rodiče a pozdějí ani já jsme něco platili - je za recept 1, - Kč. V obchodech bylo všechno, co jsme potřebovali a potraviny a dětské zboží dotované státem. Za 1, - byly tři rohlíky, litr kvalitního mléka, na kterém se než jsem jej přinesla domů z obchodu usadila nahoře centimetrová vrstva smetany a bylo zcela bez konzervantů stálo 3, - Kč. Kvalitní máslo stálo 10, - a za 100, - jsem udělala nákup pro 4 člennou rodinu na tři dny. Zálohu na výplatu jsem měla 400, - a s tím jsem v pohodě vydržela 14 dnů. Knihy stály kolem 20, - Kč a krásná pohádková obrázková kniha 38, - Kč, ale to už byl luxus. Za popelnice jsme neplatili nic, město je uklízelo zdarma. Nikdy jsem tenkrát neslyšela slovo exekutor, nucená aukce, slovo milionář se nepoužívalo vůbec. Peníze se počítali maximálně na tisíce. Náš nový dům, který jsme si postavili, stál se vším všudy necelých 300 000, - a to jsme ještě dostali bezůročnou půjčku od státu a dotaci. Novomanželská půjčka byla 30000, - bezúročná, pořídili jsme za ni vše potřebné do domácnosti - nábytek, vybavení, spotřebiče. Za každé narozené dítě se nám pak snížil dluh o několik tisíc, dostali jsme porodné, za které se dal pohodlně pořídit kočárek i s celou výbavičkou. Když jsme ve dvě hodiny ukončili svoji práci, v půl třetí už jsme byli doma i s dětmi, které jsme cestou vyzvedli ze školky a celé odpoledne jsme pak jako rodina měli jen pro sebe. Na dovolenou jsme jezdili přes ROH - na tři týdny v Luhačovicích na hotelu Rudý říjen dva dospělí a dvě děti za 270, - Kč - stvrzenku jsem vnoučátkům ukázala, protože ji mám léta schovanou.

Když onemocněla babička, postarali se o ni bezezbytku a zdarma v nemocnici. Když zemřela, bez potíží a půjček jsme mohli vypravit důstojný pohřeb a

pořídit jí místo odpočinku i s náhrobkem. Měli jsme vždy všeho dost a hlavně z čeho šetřit peníze tak, abychom si nikdy nemuseli na nic půjčovat. Bydlení, studium, zdraví, stáří seniorů, pěstování "koníčků", Vánoce, narozeniny a svátky, dovolená, výlety, oblečení, zařízení domácnosti, auto - všechno se obešlo bez půjček a stresů, kde na to vzít. Když náhodou někdy někdo něco ukradl, lidé se od něj distancovali a z jejich společnosti byl vyloučen. To, že jej bez velkých průtahů okamžitě zavřeli, to bylo automatické. Podvodník se pak musel odstěhovat a začínat jinde od nuly. Na poli jsme pěstovali všechno a nikdy se nám nic neztratilo. Brambory jsme sklízeli tam, kde jsme je zasadili, taktéž všechnu zeleninu - bez oplocení a hlídání. Trnky v klidu dozrály až do úplné zralosti, nemuseli jsme je sklízet téměř zelené ve strachu, aby nám je někdo ze stromů neukradl. Doma jsme zamykali jen na noc, jinak byly dveře neustále otevřené pro nás i pro sousedy, kdyby něco potřebovali. Sousedé si pomáhali a měli k sobě blízko. Rodiny fungovaly tak, že kdykoli někdo z jejích členů něco potřeboval, shlukli se všichni a pomohli.

Je nová doba - a já ráda vzpomínám a vyprávím dětem "pohádku", které nechtějí věřit.

On:"Zkusíme dneska večer výměnu pozic?"


Ona:"To je dobrý nápad - ty budeš žehlit a já se budu válet na gauči.".

4.1.2017 17:48
Olánek

XXX.XXX.145.26

A pak jsem milé děti křikla na dvorku HUSAKU jedeš a skončila ve Světlé nad Sázavou ve věznici.

4.1.2017 20:01
veraboskova

XXX.XXX.0.235

javorka napsal(a):
Kdepak, ani vajíčko. Je brzo, ale Věrce už jedna kačenka běžců nese. Mě i loni začaly nést později než vaše Jarmilka. Ale kačeři se k mladým děvčatům mají, až se o tu nejmenší bojím. Je to taková šmajda, říkám jí Žofinka. Nejvíc se bojí a nejvíc řve.
Druhá je moc pěkná. Původně dostala jméno Lady Ga-ga, ale moje neteř to těžce nesla (prí, co jsme jí to udělali), tak je to Pepina.

Pěkný večer. Běžkyně nese stále každý den jedno vejce. Začala den před Štědrým dnem. Ale vejce jsou neoplodněná. Běžec je zamilovaný do kachny ruánské. Je to poněkud velikostní nepoměr, kachně ruánské se evidentně běžec nelíbí. Takže mu zdrhá. A kačera za sebou vláčí, jenžto ten se jí drží za peří zobákem. Kačer ruánský na to nic. Překvapivě.

4.1.2017 22:37
skodovak

XXX.XXX.241.242

Tak a jsou doma další tři soudružky, fotky s bleskem jsou teda ulně na nic, ale...disponuji teda již osmi kousky Hempšírek, vice už to nebude

já tedy hezký večer mám, přeji ho i vám

Peter 1999

4.1.2017 22:46
Peter 1999

XXX.XXX.133.6

Prosím vas neviete prečo moje niektoré sliepky utekajú pred kohútom ked ich chce oplodnovat (dlávit).

4.1.2017 22:51
dadu

XXX.XXX.61.94

Javorko u nás stále max 15 cm sněhu. Celý den bylo nad nulou, takže to tálo, i když od odpoledne sněžilo (bylo to ale hodně mokré). Teď to trošku přituhlo (-2), ale nic moc.

4.1.2017 23:01
honzapm

XXX.XXX.182.25

Olí, to jedna růžařka od Třinca má souseda Gustava, a taky kačera Gustava.
Občas na něj křikli - Gusto, ty vo.e (asi - ty vodopáde, že?).
No a prý bylo také veselo. Hop hop.

Honzíku, teda ale, to hledíme. Jak ty ses nám rozjel.
No dobře děláš, synu. Jsi mladík udatný, roste si zdatná pomocnice,
oblečena do sladěných baref (taky chci takové rukavičky :) ), tak se čiň.

Já půjdu překontrolovat gaučík, jestli náhodou nestrádá osaměním,
červotočem či podobnými neduhy.

Má úcta.

PS: sněhu je tolik, že se Tomáš odmítl v něm brodit a zavolal si mě
(hlasitým táhlým mňaukáním), abych ho laskavě donesl

Krůta volá na hřad!

4.1.2017 23:06
skodovak

XXX.XXX.241.242

honzapm napsal(a):
Olí, to jedna růžařka od Třinca má souseda Gustava, a taky kačera Gustava.
Občas na něj křikli - Gusto, ty vo.e (asi - ty vodopáde, že?).
No a prý bylo také veselo. Hop hop.

Honzíku, teda ale, to hledíme. Jak ty ses nám rozjel.
No dobře děláš, synu. Jsi mladík udatný, roste si zdatná pomocnice,
oblečena do sladěných baref (taky chci takové rukavičky :) ), tak se čiň.

Já půjdu překontrolovat gaučík, jestli náhodou nestrádá osaměním,
červotočem či podobnými neduhy.

Má úcta.

PS: sněhu je tolik, že se Tomáš odmítl v něm brodit a zavolal si mě
(hlasitým táhlým mňaukáním), abych ho laskavě donesl

Krůta volá na hřad!

To víš dokud ji nekoupím sváteční monterky, musí to ladit i na zahradě alespoň trochu, tatínek si na to trochu potrpí

4.1.2017 23:47
honzapm

XXX.XXX.182.25

Tedy, tak to hledím, jak si tatínek potrpí na pořádek a řád
a nepříbuzenskou plemenitbu a vůbec fšecko.
Z toho jde až respekt a strach uplně. To abych se zahrabal
ještě hlouběji do gaučíku, abys po mě náhodou taky něco nechtěl.


Jinak ten "juvenilní" vzhled letošních slepiček mám taky.
Letos poprvé. Jak jsem se vrátil z té Barčelóny, tak jsem koukal,
že asi 3-4 děvčata mají "zasušené" hřebínky.
Malé, nevýrazné, bledé. Věkově už by mohly dávno nést a nenesou.

Pokud se dočkám března a nasazování beze ztrát, tak tyhle juvenilky
zabiju. Nemilosrdně.

Na té Speciální výstavě vlašek v Nezvěsticích, byly uplně stejně
(vlastně o dost hůř) vypadají stř. zb. slepičky taky.
Mimo soutěžní klece, asi jako výměna nebo tombola nebo prodej
přebytků nebo co já vím. No byly uplně děsné.

Takže letos to má určitě dost chovatelů, jen ty a já máme kulky
o tom veřejně psát, že?
No a tyhle juvenilky mi samozřejmě "snižují" snášku.
Páč je počítám do celkového počtu-stavu, ale ony nenesou,
takže ten výsledný dojem čipernějším děfčatům kazí.
No ale já si na ně počíhám.

Problém je, že jak jsem byl ten měsíc pryč, tak uplně přesně nevím,
o co šlo, a jestli se nezasušily z nějakého konkrétního důvodu
(chyby v péči náhradního personálu).

Každopádně pokud budu oddělovat stříbrné (což ještě stále nejsem
rozhodnut), tak nechám jen tak 4-6-7 opravdu top top slepiček.
Už mají opravdu veliká vajíčka, takže to bude hmotnostně bez problému.

5.1.2017 00:43
honzapm

XXX.XXX.182.25

Byl jsem v interní poště upozorněn, že ne každý ví, co je Juvenilka.

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/juvenilita

http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/juvenilni

https://en.wikipedia.org/wiki/Juvenile


Čili - slepice, která se na pohled jeví jako nedospělá
(malý, nedorostlý, bledý, nevybarvený hřebínek - jako po přepeřování,
přičemž k přepeřování nedošlo).
Tato slepice je věkově v období, kdy by již měla (dle tabulek) dávno snášet,
případně zvířata líhnutá ve shodném termínu už dávno nesou.
Ale tato Juvenilka vypadá jako "kuře", čili nedospělec, a snáškou se vůbec
nezabývá, čili nenese. Tudíž není ani tolik aktivní a shánčlivá.
Není to způsobeno nevhodnými podmínkami, ani nevhodným krmením.
Původ-důvod je ve hvězdách.

Ale možná na to Olánek přijde?


Má úcta.

5.1.2017 07:51
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Peter 1999 napsal(a):
Prosím vas neviete prečo moje niektoré sliepky utekajú pred kohútom ked ich chce oplodnovat (dlávit).

Keby vyzeral takto, určite by neutekali.

5.1.2017 08:14
Olánek

XXX.XXX.145.26

Příjde to se lehce řekne.Jisté podezření mám na kvalitu kohoutích spermií uložených v těle slepice.Věda se zpravidla věnuje období až po splynutí samčího a samičího jádra, tedy zygoty a odhaduje asi 3O OOO buněk v zárodku.Ovšem v jakém stavu jsou spermie vyvalující se na gaučících v zásobárně vejcovodu, nálevce, není dosud objasněno.Některé tam blaženě dožívají snad až 21 dnů.Otázka tedy zní, je po takové době spermie vždy schopna plněhodnotného oplození, nemůže dojít ke snížení kvality či dokonce počtu chromozonů a tím, byť vyjímečně k juvenilitě ?To ovšem vyžaduje náročné bádání, ale již dnes je jisté, že krmivo bohaté na zinek, životnost spermií prodlužuje, což povrzuje 9 kohoutů z deseti.

5.1.2017 10:44
honzapm

XXX.XXX.182.25

Olánku, tak to je velmi velmi zajímavé.
Já věděl, že když jste z té Prahy, tak v rukávu řešeníčko mít budete.
Není nad tyto životní jistoty, aneb Když člověk ví, kam se obrátit, že?
Takže já ty Juvenilky majznu, aby nezabíraly místo na hřadu,
a Edovi, Martinovi, Vaškovi a Barbíkovi (to nejsou čtyři apoštolové,
ale moji - zinkuprostí - budoucí nápadníci mých udatných soudružek)
dodám zvýšené množství zinku a odborným okem, z gaučíku, osobně
dohlédnu, aby kvalita spermií a následných zygot byla co možná nejvyšší.

Mamkomario - ano, před tímto soudruhem kohoutem by slípky daleko
neutekly. Padly by smíchy už na práhu maštalé.

5.1.2017 11:14
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Čo Vy viete Honzíku, proti gustu žiaden dišputát

5.1.2017 11:15
honzapm

XXX.XXX.182.25

Chtěla jste napsat - Proti Gustovi žádný dišputát? :).

5.1.2017 11:38
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Pěkné dopoledne z Roudnicka u nás sluníčko tak něco mezi 5-10 cm sněhu a krááásně. Úplně mě to táhne ven takže jen to tady dopíšu tak mažu
Holky včera první letošní rekord - 33 vajíček. Pravda, že 10 jich bylo malých, ale to zase znamená, že se roznáší mladice takže, již druhý den se nudím vyvalováním a krájením nudlí do zásoby
Tak jsem po jednom příspěvku od Honzíka zjistila, že mám též Juvenilku, potvůrku, je to leghornka, velikostně jako ostatní, ale hřeben žádný, tak se asi při první příležitosti podívá též do papiňáku
Jo a bože chraň nás ptačí chřipky
Pa, běžím ven hrabat snížek, koulovat se s holkama a stavět huhuláka

5.1.2017 11:41
andreakiss

XXX.XXX.34.131

P.S. - ještě pro nomádka : Nomádku, co dáváš jako návnadu do toho sklopce pro potkany ?

5.1.2017 13:43
faverol

XXX.XXX.79.147

Cítim morálnu povinnosť tlmočiť , takže na kukuricu

5.1.2017 14:12
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Díky, zkusím to.

5.1.2017 15:38
1978milan

XXX.XXX.227.76

skodovak napsal(a):
Tak něco málo z mého revíru.

Skodovaku vidím tam dobře vlašky černé bílé skvrnité? Jste s nimi spokojen? Da se snaška přirovnat ke koroptvim?

5.1.2017 15:56
skodovak

XXX.XXX.241.242

1978milan napsal(a):
Skodovaku vidím tam dobře vlašky černé bílé skvrnité? Jste s nimi spokojen? Da se snaška přirovnat ke koroptvim?

Mám už jen dvě, jinak vidíte dobře, mělo by to být i čisté, pán co je od něj mám, má více druhů po kmenech..

Srovnat to jde, teď v zimě nesou malinko lépe jinak přes rok hodně podobně nebo téměř stejně, lépe určitě ne. Vajíčka mají drobnější a skořápku ne uplně čistě bílou, lehoulince do krémovata..

5.1.2017 16:59
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte, já mám v mix hejnu také 6 čistých slepiček černých bíle skvrnitých a pravda je, že jsem se také divila, že mám mezi bílými vejci od vl. koroptvích, leghornek a hnědých od maransek také vajíčka krémová. Že jsou od těch puntíkatých mě nenapadlo

5.1.2017 17:03
skodovak

XXX.XXX.241.242

andreakiss napsal(a):
Ahojte, já mám v mix hejnu také 6 čistých slepiček černých bíle skvrnitých a pravda je, že jsem se také divila, že mám mezi bílými vejci od vl. koroptvích, leghornek a hnědých od maransek také vajíčka krémová. Že jsou od těch puntíkatých mě nenapadlo

Vzal jsem to vylučovací metodou

5.1.2017 17:04
koldy

XXX.XXX.97.52

skodovak napsal(a):
Tak něco málo z mého revíru.

Jinak sleduju každou teplákovku a je tu dost zajímavých rad, tak bych se chtěl zeptat, mám problém 2 slepice hempšírek mají hodně špinavou zadní část (pr*el mi to nepovolilo ) od trusu, myslím že dělám nějakou dietetickou chybu, ale nemůžu na ni přijít.
Vidím, že je máte po kmenech, jak velké máte výběhy? Uvažoval jsem ze si pořídím na jaře sasexky tak budu muset vymyslet jak je na přes rok rozdělím.
Jinak máte krásné hempšírky, já mám 1:10.
K.

5.1.2017 17:13
skodovak

XXX.XXX.241.242

koldy napsal(a):
Jinak sleduju každou teplákovku a je tu dost zajímavých rad, tak bych se chtěl zeptat, mám problém 2 slepice hempšírek mají hodně špinavou zadní část (pr*el mi to nepovolilo ) od trusu, myslím že dělám nějakou dietetickou chybu, ale nemůžu na ni přijít.
Vidím, že je máte po kmenech, jak velké máte výběhy? Uvažoval jsem ze si pořídím na jaře sasexky tak budu muset vymyslet jak je na přes rok rozdělím.
Jinak máte krásné hempšírky, já mám 1:10.
K.

Díky za pochvalu... na moje dosavadní výběhy radši vůbec nekoukejte, je to dačasné náhradní řešení a nové jsou ve výstavbě, také malé, ale... slepice tam jsou jen když je něco neodkladného potřeba dělat nebo tak, jinak jsou puštěné na 2200m2

S tím problémem co máte občas bojuji taky a od minulého roku kdy jsem jeden krásný kmen na tenhle problém po třech antibiotikách, bab.radách a dalších terapiiích zabíjel mám z toho dost nervy.

Dokud nejsou přikrčené a načepýřené, tak zachovávám chladnou hlavu kusy postižené zavřu a dávám jim do zobáku alespoň bylinný emanox, někdy funguje někdy ne..taky bych to potřeboval podchytit a zjistit roč to je.

Každopádně letošní zvírata chci očkovat minimálně livakoxem na kokci, protože mi to přijde na ni..

Chyby ve žrádle jsem řešil také, ale bez valného výsledku, nepomáhalo ani podávání směsí bez čehokoliv ostatního.

takže závěrem, já vám moc nepomohu... chtělo by to asi dát vyšetřit trus.

5.1.2017 17:51
koldy

XXX.XXX.97.52

skodovak napsal(a):
Díky za pochvalu... na moje dosavadní výběhy radši vůbec nekoukejte, je to dačasné náhradní řešení a nové jsou ve výstavbě, také malé, ale... slepice tam jsou jen když je něco neodkladného potřeba dělat nebo tak, jinak jsou puštěné na 2200m2

S tím problémem co máte občas bojuji taky a od minulého roku kdy jsem jeden krásný kmen na tenhle problém po třech antibiotikách, bab.radách a dalších terapiiích zabíjel mám z toho dost nervy.

Dokud nejsou přikrčené a načepýřené, tak zachovávám chladnou hlavu kusy postižené zavřu a dávám jim do zobáku alespoň bylinný emanox, někdy funguje někdy ne..taky bych to potřeboval podchytit a zjistit roč to je.

Každopádně letošní zvírata chci očkovat minimálně livakoxem na kokci, protože mi to přijde na ni..

Chyby ve žrádle jsem řešil také, ale bez valného výsledku, nepomáhalo ani podávání směsí bez čehokoliv ostatního.

takže závěrem, já vám moc nepomohu... chtělo by to asi dát vyšetřit trus.

U mne mají taky dost prostoru, mne se jedná jen o čisté násadovky. Takže jen určitou dobu v roce.
Jinak slepice jsou úplně zdravé, odčervené, jsou to letošní kuřata takže i očkování a než začaly snášet přeléčené proti kokcidioze. Váží kolem 2,8 až 3,2 kg takže opravdu zdravé, nepozoruji nějakou nemoc.
Tak jsem myslel ze je to z krmení no asi dám vyšetřit trus a uvidím.
Ale jinak díky.
K.

5.1.2017 17:55
skodovak

XXX.XXX.241.242

koldy napsal(a):
U mne mají taky dost prostoru, mne se jedná jen o čisté násadovky. Takže jen určitou dobu v roce.
Jinak slepice jsou úplně zdravé, odčervené, jsou to letošní kuřata takže i očkování a než začaly snášet přeléčené proti kokcidioze. Váží kolem 2,8 až 3,2 kg takže opravdu zdravé, nepozoruji nějakou nemoc.
Tak jsem myslel ze je to z krmení no asi dám vyšetřit trus a uvidím.
Ale jinak díky.
K.

Jak říkám přehled nemám takový, abych řekl ano je to to a to.. stále se učím smajlík

výběhy plánuji pro cca10ks kmen 5x5m, ale je jak píšete, po dobu sběru násad a i tak je v plánu vypouštět zvěř z jednotlivých výběhů "vždy co kmen to den, například" aby kromě doby sušení nebyli zavřeny víc jak den dva v týdnu..

5.1.2017 17:58
honzapm

XXX.XXX.182.25

Koldy, záleží, čím krmíte. To jste nepsal.

Stačí trochu víc slunečnice, a je to. Nebo nějaká zbytková šmakuláda,
třeba mastná polévka.

Ale vypozoroval jsem, že je to i dědičné.
Když jsem líhnul poprvé oranžovokrké vlašky, tak se mi vylíhly jen dvě slepičky.
Takže je jasné, že jsem si je nechal. Jedna z nich přitom jako kuřátko byla
"pokaděná" - ulepený zadeček u jednodenního kuřátka.
Nešlo o špatnou péči, nízkou teplotu atd.
Možná příbuzenská plemenitba v německém hejnu, odkud jsem měl vajíčka,
ale kdo ví.

No, každopádně, syn této slepice byl také pokaděný (jako jednodenní),
hned jsem si na to vzpomněl. No a její dcera, zrovna dneska opět dnesla,
a opět vajíčko krásné, velké, ale ozdobené bobkem.
A má to tak pokaždé, už ji mám vypozorovanou.

Takže je možné, že jste třeba měl hejno s příbuzenskou plemenitbou
v historii (pokud vyloučíte dietetickou chybu - v krmení)

Jinak je dobré, aby měly sucho, dostatek pohybu (lépe se vytrusí mimo hnízdo).

5.1.2017 18:01
honzapm

XXX.XXX.182.25

Jeníku, nádherné fotky. Na tom sněhu to vypadá parádně.

U nás je 40 cm a kde se vítr utišil, tam je i 60 cm, však jsem se ho dnes
něco naodhazoval. Lopatou. Uf. Zítra se zkusím proházet k ovcím...

Máš nádherné ty koroptví vlašky, uplně jsem si poslintal klávesnici.
Ani jsem o nich nevěděl, ty je před námi schováváš.
Foť víc, i králíky a kozenky a Terezku a tak dále.

Andy - ta kukuřice byla na klasu - půlku klasu, například.
Má to tu výhodu, že tam nevleze např. kočka atd.
Však Jeník Škodovák má taky zkušenost.

5.1.2017 18:05
skodovak

XXX.XXX.241.242

honzapm napsal(a):
Jeníku, nádherné fotky. Na tom sněhu to vypadá parádně.

U nás je 40 cm a kde se vítr utišil, tam je i 60 cm, však jsem se ho dnes
něco naodhazoval. Lopatou. Uf. Zítra se zkusím proházet k ovcím...

Máš nádherné ty koroptví vlašky, uplně jsem si poslintal klávesnici.
Ani jsem o nich nevěděl, ty je před námi schováváš.
Foť víc, i králíky a kozenky a Terezku a tak dále.

Andy - ta kukuřice byla na klasu - půlku klasu, například.
Má to tu výhodu, že tam nevleze např. kočka atd.
Však Jeník Škodovák má taky zkušenost.

Myslíš tu kočičosklopčí zkušenost?

Jakpak bych je schovával Honzíku? vždyť jsi ještě bádal copakžetomám, že to přijde jako jiný ráz... a pěkné?..no...to tedy vážně nevím, ty co jsou zachovalé jo, ale kanibalisující zbytek to je nadnárodní ostuda. radši ti ani nebudu říkat, že v létě už nenanesou

Potencionální nástupkyně se houpou Barbuchovi a Eričkovi v kulkách smajlík

5.1.2017 19:16
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Olánek napsal(a):
Příjde to se lehce řekne.Jisté podezření mám na kvalitu kohoutích spermií uložených v těle slepice.Věda se zpravidla věnuje období až po splynutí samčího a samičího jádra, tedy zygoty a odhaduje asi 3O OOO buněk v zárodku.Ovšem v jakém stavu jsou spermie vyvalující se na gaučících v zásobárně vejcovodu, nálevce, není dosud objasněno.Některé tam blaženě dožívají snad až 21 dnů.Otázka tedy zní, je po takové době spermie vždy schopna plněhodnotného oplození, nemůže dojít ke snížení kvality či dokonce počtu chromozonů a tím, byť vyjímečně k juvenilitě ?To ovšem vyžaduje náročné bádání, ale již dnes je jisté, že krmivo bohaté na zinek, životnost spermií prodlužuje, což povrzuje 9 kohoutů z deseti.

Olánku přečetla jsem si to co jste psal 2x. Tak snad jsem to správně pochopila Loni jsem líhla z násadovek od slepic, jejichž kohout byl sťat sekyrkou. I vejce sbíraná po 21 dnech od smrti kohouta byla oplodněná (myslím, že jsem to sem i psala kdysi). A shodou okolností jedno kuře je teď chovný kohout hempšírák oceněný na výstavě 94 body.
Takže evidentně se některá slepička o spermie kohouta dobře starala
Všem pěkný večer.

5.1.2017 19:17
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak mám dnes první vejce od orlovek. Váha 44 gramů.

5.1.2017 19:18
honzapm

XXX.XXX.182.25

Honzíku, Erička už dávno nemám. Možná ho ještě má Horalek,
ale už dávno nám sem nenapsal, jak se mu a babičce daří,
jestli ještě v pátek stále chodí s klukama na jedno a tak dále.

Věrko a Andy, tak na kdypa chystáte první čmeláčky?

5.1.2017 19:40
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Honzíku, chtělo by to pořídit si brýle Vidíš v košíčku nějaká křepelčí vajíčka? Není z čeho líhnout

5.1.2017 19:55
peparazak

XXX.XXX.162.50

Dobry vecer, sice nejsem Nomadek ale skusil bych hlavu z makrely.

5.1.2017 20:03
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Lenže to by mohlo nalákať aj mačky, a to nechceme.

5.1.2017 20:04
peparazak

XXX.XXX.162.50

Nezmackl jsem citovat pani Andreu.

5.1.2017 20:08
skodovak

XXX.XXX.241.242

Mně tam ta kočka ze zvědavosti nebo pitomosti, vlezla i na ten kus kukuřice, takže ono to je jedno...tak ji vyndáte no..

5.1.2017 20:50
andreakiss

XXX.XXX.34.131

honzapm napsal(a):
Jeníku, nádherné fotky. Na tom sněhu to vypadá parádně.

U nás je 40 cm a kde se vítr utišil, tam je i 60 cm, však jsem se ho dnes
něco naodhazoval. Lopatou. Uf. Zítra se zkusím proházet k ovcím...

Máš nádherné ty koroptví vlašky, uplně jsem si poslintal klávesnici.
Ani jsem o nich nevěděl, ty je před námi schováváš.
Foť víc, i králíky a kozenky a Terezku a tak dále.

Andy - ta kukuřice byla na klasu - půlku klasu, například.
Má to tu výhodu, že tam nevleze např. kočka atd.
Však Jeník Škodovák má taky zkušenost.

Honzíku, kde mám sehnat půlku klasu mám ve sklepě 6 pytlů vyloupaných

5.1.2017 20:53
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Náš kočičák by se tam stoprocentně nevešel, nějak více jsem mu přilepšovala a vypadá jako Garfíld v černém On to ale na jaře zase vyběhá

5.1.2017 21:01
skodovak

XXX.XXX.241.242

Tak pokud nemáte velký sklopec a černého garfilda, tak tam dejte i tu makrelí hlavu.

další možnost, teď je sníh, vysondovat cestičku a někdy stačí i bez návnady položit do té cesty, tak jako se dávají železa atd.. zrovna včera sem takhle chytnul potkáně...

nebo když zabíjím "něco" dám tam třeba kus kůže s masem, nějaký zbytek, prostě něco co jim voní..a funguje to taky..

teď mi trochu zamrzl systém, tak to mají jako tunýlek, ale dobře, oni budou myslet že je to už vše v pořádku, a potom na ty svin...ě no zkoušejte zkoušejte, je potřeba tu chásku ničit..

5.1.2017 21:02
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Tak nevím jak, jsem vám teď napsala skoro román a něco jsem zmáčkla a je to fuč
Honzíku, příští týden budu nasazovat křepelky, a pár vajíček vlašek asi o víkendu, jen na zkoušku oplozenosti. Araukanky oddychují, od maransek mám první dvě vajíčka v lednici nachystaná na palačinky. Od nich až tak za měsíc dle snášky a velikosti vajíček. Mám vyzkoušeno - velké vejce - velké kuře, tak to nechci uspěchat.

5.1.2017 21:03
koldy

XXX.XXX.97.52

honzapm napsal(a):
Koldy, záleží, čím krmíte. To jste nepsal.

Stačí trochu víc slunečnice, a je to. Nebo nějaká zbytková šmakuláda,
třeba mastná polévka.

Ale vypozoroval jsem, že je to i dědičné.
Když jsem líhnul poprvé oranžovokrké vlašky, tak se mi vylíhly jen dvě slepičky.
Takže je jasné, že jsem si je nechal. Jedna z nich přitom jako kuřátko byla
"pokaděná" - ulepený zadeček u jednodenního kuřátka.
Nešlo o špatnou péči, nízkou teplotu atd.
Možná příbuzenská plemenitba v německém hejnu, odkud jsem měl vajíčka,
ale kdo ví.

No, každopádně, syn této slepice byl také pokaděný (jako jednodenní),
hned jsem si na to vzpomněl. No a její dcera, zrovna dneska opět dnesla,
a opět vajíčko krásné, velké, ale ozdobené bobkem.
A má to tak pokaždé, už ji mám vypozorovanou.

Takže je možné, že jste třeba měl hejno s příbuzenskou plemenitbou
v historii (pokud vyloučíte dietetickou chybu - v krmení)

Jinak je dobré, aby měly sucho, dostatek pohybu (lépe se vytrusí mimo hnízdo).

Děkuji skodovakovi za ty rozměry, nějak to musím pořešit, ať nemám problém s křížením.
To honzapm
No ta moje hlava děravá, krmím granule pro nosnice, pšenice, trochu kuk. šrotu teď v ziimě, jinak přes léto granule a pšenice. Občas dostanou, máčený chléb s mlékem nebo syrovátku + šrot.
Jinak mají pohybu dost, zahradu kolem 1ha a pak ještě louky a takový mladší lesík s trávou. Sucho taky.
Slepice jsou od různých českých chovatelů, vystavované chovy, vše krásně čisté a zdravé. Ale jak píšete je možné že někde v minulosti byl problém.
K.

5.1.2017 21:04
andreakiss

XXX.XXX.34.131

skodovak napsal(a):
Tak pokud nemáte velký sklopec a černého garfilda, tak tam dejte i tu makrelí hlavu.

další možnost, teď je sníh, vysondovat cestičku a někdy stačí i bez návnady položit do té cesty, tak jako se dávají železa atd.. zrovna včera sem takhle chytnul potkáně...

nebo když zabíjím "něco" dám tam třeba kus kůže s masem, nějaký zbytek, prostě něco co jim voní..a funguje to taky..

teď mi trochu zamrzl systém, tak to mají jako tunýlek, ale dobře, oni budou myslet že je to už vše v pořádku, a potom na ty svin...ě no zkoušejte zkoušejte, je potřeba tu chásku ničit..

Dík za rady já jim dám, neřádům

5.1.2017 21:12
skodovak

XXX.XXX.241.242

andreakiss napsal(a):
Dík za rady já jim dám, neřádům

se mají teda psst...

5.1.2017 21:42
javorka

XXX.XXX.98.207

Zdravím vás.
Pořád odhazuji sníh, co včera odtálo, to dnes připadlo. Obnovovat cestičky u slepic je docela zábava, ale holky dnes nevytáhly paty z kurníku, tak jsem se ani nemusela snažit.
Nejvíc mi vadí ty hromady sněhu, co nám nechává pluh (nebo co to tu jezdí), před výjezdem ze zahrady. Už mám namoženou ruku a zítra už žádný sníh odhazovat nebudu!

Jendo Škodováku, slepičky máte krásné, jedna báseň.

Ještě bych chtěla přidat nějaké nové zimní obrázky. Ale před chvilkou mě zmizel pracně naťukaný text, tak to udělám zvlášť.

5.1.2017 21:46
skodovak

XXX.XXX.241.242

Jendo Škodováku, slepičky máte krásné, jedna báseň.

děkuji, špatné to snad úplně není, snažím se...

5.1.2017 21:52
honzapm

XXX.XXX.182.25

Honzík ze Škodofky je náš čipera a šikula a nedoceněný talent.
Já to uplně teďka vidim, a vy mě můžete říkat třeba Libuše.

Andy, no tak to teda nevím ale, to jeden z těch šesti pytlů s vyloupanou
kuku budete muset nastevříti a cukrovou vodu rozmíchati a zrnka
zpátky na klas nalepiti, jinak to nevidím, no.

Jej, tak to se budu těšit na ty vaše čmeláčky. Hop hop. Píp píp.

Že bych taky ozkoušel oplozenost? Nutkání mám, to ano,
no ale copa já tady s kuřaty, žé. Ještě se musím dostatečně vyhajat
na gaučíku, než začne to každodenní strouhání mrkve a tvarohu,
jej, to se teda netěším a připadá mi hlavně, že není možné, aby už
utekl rok. Jak teď důsledně nosíme ty vytahané tepláčky po Přemkovi,
tak ten čas nějak závratně letí a já ani nestíhám mládnout nebo co.

Jinak jsem dneska mimo jiné štípal dřevo a jeden ten špalek tak blbě
odletěl, že mě praštil přes paleček, a já pak ani nemohl v ruce udržet
onu soudružku zmiňovanou, čili mrkef.
No, naštěstí jsem se pak z toho snu probudil a přetočil se na gaučíku,
a už se mi žádnej takovejhle fujky nezdál.

5.1.2017 21:55
javorka

XXX.XXX.98.207

První fotka je z 1.1.2017., takové Novoroční ledové království.
Další jsou dnešní. Krásně se zasypala sněhem ruj vlasatá. To je ten keř v popředí, co je tam i náš psík.
No, a pak naše malá kočička, která už docela pěkně vyrostla.

5.1.2017 21:56
skodovak

XXX.XXX.241.242

honzapm napsal(a):
Honzík ze Škodofky je náš čipera a šikula a nedoceněný talent.
Já to uplně teďka vidim, a vy mě můžete říkat třeba Libuše.

Andy, no tak to teda nevím ale, to jeden z těch šesti pytlů s vyloupanou
kuku budete muset nastevříti a cukrovou vodu rozmíchati a zrnka
zpátky na klas nalepiti, jinak to nevidím, no.

Jej, tak to se budu těšit na ty vaše čmeláčky. Hop hop. Píp píp.

Že bych taky ozkoušel oplozenost? Nutkání mám, to ano,
no ale copa já tady s kuřaty, žé. Ještě se musím dostatečně vyhajat
na gaučíku, než začne to každodenní strouhání mrkve a tvarohu,
jej, to se teda netěším a připadá mi hlavně, že není možné, aby už
utekl rok. Jak teď důsledně nosíme ty vytahané tepláčky po Přemkovi,
tak ten čas nějak závratně letí a já ani nestíhám mládnout nebo co.

Jinak jsem dneska mimo jiné štípal dřevo a jeden ten špalek tak blbě
odletěl, že mě praštil přes paleček, a já pak ani nemohl v ruce udržet
onu soudružku zmiňovanou, čili mrkef.
No, naštěstí jsem se pak z toho snu probudil a přetočil se na gaučíku,
a už se mi žádnej takovejhle fujky nezdál.

I ty jeden lichotníku... ty asi ještě nevíš že když mě někdo chválí, tak mi to nedělá dobře

5.1.2017 21:57
skodovak

XXX.XXX.241.242

javorka napsal(a):
První fotka je z 1.1.2017., takové Novoroční ledové království.
Další jsou dnešní. Krásně se zasypala sněhem ruj vlasatá. To je ten keř v popředí, co je tam i náš psík.
No, a pak naše malá kočička, která už docela pěkně vyrostla.

Takové to starodávné krásno.. hmm

"jen ten bazén, mi tam nesedí" krása střídá nádheru smajlík

5.1.2017 22:02
javorka

XXX.XXX.98.207

skodovak napsal(a):
Takové to starodávné krásno.. hmm

"jen ten bazén, mi tam nesedí" krása střídá nádheru smajlík

No, mě tam taky nesedí. Ale nebylo ho kam dát a nakonec jsem ráda, že ho máme. Hlavně v létě.

5.1.2017 22:07
skodovak

XXX.XXX.241.242

javorka napsal(a):
No, mě tam taky nesedí. Ale nebylo ho kam dát a nakonec jsem ráda, že ho máme. Hlavně v létě.

No já bych to zbořil..

sednul bych si k té stodole pod strom a z pořádného hrnku pil kávu nebo v lepším případě domácí mléčko od krafky a poslouchal bzukot posledních fčel juuu to je představa.

Asi si to tam budu muset na den pronajmout, ale to mléko halt si dovezu v petce

5.1.2017 22:13
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Javorko, to je nádhera
Prosím také to kafíčko, v bazénu

5.1.2017 22:14
skodovak

XXX.XXX.241.242

andreakiss napsal(a):
Javorko, to je nádhera
Prosím také to kafíčko, v bazénu

Ten už tam nebude

5.1.2017 22:19
javorka

XXX.XXX.98.207

Ano. Tam pijeme kávičku. A když je horko, tak šup do vodičky. To je pohodička...
Už se těším.

5.1.2017 22:33
1978milan

XXX.XXX.184.253

skodovak napsal(a):
No já bych to zbořil..

sednul bych si k té stodole pod strom a z pořádného hrnku pil kávu nebo v lepším případě domácí mléčko od krafky a poslouchal bzukot posledních fčel juuu to je představa.

Asi si to tam budu muset na den pronajmout, ale to mléko halt si dovezu v petce

Honzo taky toužíte po kravičce? Já taky, ani nevíte jak

5.1.2017 22:36
skodovak

XXX.XXX.241.242

1978milan napsal(a):
Honzo taky toužíte po kravičce? Já taky, ani nevíte jak

Mně by spíš zajímalo, kromě hadů pavouků a myší, po čem netoužím nicméně na řadě je koník, kravička až potom..

5.1.2017 22:40
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak já bych kravičku upřednostnila před koníkem, i když ty taky můžu...

5.1.2017 22:42
1978milan

XXX.XXX.184.253

dadu napsal(a):
Tak já bych kravičku upřednostnila před koníkem, i když ty taky můžu...

To já teda taky

5.1.2017 22:43
skodovak

XXX.XXX.241.242

1978milan napsal(a):
To já teda taky

Něčím tu krafku pak musím nahánět

5.1.2017 22:50
skodovak

XXX.XXX.241.242

Jako neni o čem, sice i ten kůň z toho má prd...el, ale budiž

" moje supersportovnímegahustěkrutopřísný tepláčky neřešit jo".

5.1.2017 22:54
javorka

XXX.XXX.98.207

Asi nějaký řechtal (kůň).

5.1.2017 22:55
skodovak

XXX.XXX.241.242

javorka napsal(a):
Asi nějaký řechtal (kůň).

To jsme ještě oba nebyli důchodci ale mladíci s tmavou hřívou ona je teda žena

5.1.2017 23:09
dadu

XXX.XXX.61.94

Teda pokud mě zrak nešálí, tak ona tmavou hřívu nemá...

5.1.2017 23:11
dadu

XXX.XXX.61.94

Ty tepláčky jsou náhodou super...






Ale já nic neříkám. Mlčím.

5.1.2017 23:17
skodovak

XXX.XXX.241.242

dadu napsal(a):
Ty tepláčky jsou náhodou super...






Ale já nic neříkám. Mlčím.

Tak já ctím teplákovku už v době, kdy o ni nikdo nevěděl

to jsou ty vesničani tělem i duší, ještě ta rádiofka chybí

no dneska už máme hřívu podobnou

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2017 08:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobré mrazivé ránko, Plzeňsko -18. A biiiiilo, nádhera

Jsem napnutá, kolik bude v kurníku

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2017 08:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

skodovak napsal(a):
Jako neni o čem, sice i ten kůň z toho má prd...el, ale budiž

" moje supersportovnímegahustěkrutopřísný tepláčky neřešit jo".

Jee ten je Krasnej :)
ten koník myslím
Kozy a ovce vás nelákají ?
Slepičky a prostředí pro ně máte opravdu moc pěkné

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.1.2017 08:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak venku na zahradě dokonce -20, u slepiček v kurníku -3.
Kolik máte v kurníku vy?

6.1.2017 09:03
skodovak

XXX.XXX.241.242

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jee ten je Krasnej :)
ten koník myslím
Kozy a ovce vás nelákají ?
Slepičky a prostředí pro ně máte opravdu moc pěkné

To mi je jasný že koník a ne Jeník

Kozy mám

6.1.2017 09:26
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte z Roudnicka
Já by jsem si také přála kravičku
Náhodou, Skodováku, tepláčky super koník taky, ten by určitě unesl i mě , ale kravička je kravička.
U nás jen - 7, tak dobrý, holky si v kurníku topějí, měli tam +8 stupňů.

6.1.2017 10:01
1978milan

XXX.XXX.241.21

andreakiss napsal(a):
Ahojte z Roudnicka
Já by jsem si také přála kravičku
Náhodou, Skodováku, tepláčky super koník taky, ten by určitě unesl i mě , ale kravička je kravička.
U nás jen - 7, tak dobrý, holky si v kurníku topějí, měli tam +8 stupňů.

Dobré ráno Andy i všem z teplakovky. Ani nevíte, jak bych kravičku chtěl já. No nejde to prostě, bohužel. Tak se musím jít vždycky aspoň pomazlit.

6.1.2017 10:02
1978milan

XXX.XXX.241.21

Jinak jmenuje se Simona, je to jerseyka a je nejkrásnější na světě.

6.1.2017 10:06
javorka

XXX.XXX.98.207

1978milan napsal(a):
Jinak jmenuje se Simona, je to jerseyka a je nejkrásnější na světě.

Ta je...

6.1.2017 10:10
skodovak

XXX.XXX.50.22

Tepláky už se bohužel rozpadly

Tady máme kolem minus deseti, právě běham kolem zvířat a sekám ledovce.

6.1.2017 11:31
andreakiss

XXX.XXX.34.131

1978milan napsal(a):
Jinak jmenuje se Simona, je to jerseyka a je nejkrásnější na světě.

Je nádherná
Mě bohužel kravička také neprojde málo místa, a můj muž do zemědělství moc není, bohužel. ÁÁÁÁch jo

6.1.2017 11:33
skodovak

XXX.XXX.241.242

andreakiss napsal(a):
Je nádherná
Mě bohužel kravička také neprojde málo místa, a můj muž do zemědělství moc není, bohužel. ÁÁÁÁch jo

No to je nadělení tedy

6.1.2017 12:08
dadu

XXX.XXX.61.94

1978milan napsal(a):
Jinak jmenuje se Simona, je to jerseyka a je nejkrásnější na světě.

Jo, to je přesně ta vona, mýho srdce šampion(k)a Jenže bohužel prostory k tomu potřebné nemám a v jednom se to nedá
Máte štěstí, že aspoň máte kam se s ní jít pomazlit

6.1.2017 12:09
ovecka

XXX.XXX.171.70

1978milan napsal(a):
Dobré ráno Andy i všem z teplakovky. Ani nevíte, jak bych kravičku chtěl já. No nejde to prostě, bohužel. Tak se musím jít vždycky aspoň pomazlit.

Nádhera střídá krásu, žerzejky jsou úžasné, takové šmudlací. Tiše závidím Dana.

6.1.2017 12:10
dadu

XXX.XXX.61.94

Jinak všem přeji krásné poledne, u nás +18 stupňů (samozřejmě na sluníčku u zdi ), sluníčko, bílo a trošku popadává smajlík

6.1.2017 12:18
cipis

XXX.XXX.79.147

skodovak napsal(a):
No to je nadělení tedy

Sherlocku, aj tu je jedna neškodná dvojprofilovka /nemám na mysli svoju / taže, predveď svoj bystrozrak, pokiaľ nemáš dva metre

6.1.2017 12:27
skodovak

XXX.XXX.241.242

Jste mě s těma kravkama dali brouka do hlavy

6.1.2017 12:28
skodovak

XXX.XXX.241.242

cipis napsal(a):
Sherlocku, aj tu je jedna neškodná dvojprofilovka /nemám na mysli svoju / taže, predveď svoj bystrozrak, pokiaľ nemáš dva metre

Nemůžu být ani Holmes asi, vubec nevim co se po mě chce...!

6.1.2017 12:31
honzapm

XXX.XXX.182.25

Já bych byl taky pro kravičku. Hop hop. Dává mléčko. A mléčko je zdravé.

6.1.2017 12:32
cipis

XXX.XXX.79.147

Holmsi, tá naša krv má podobné zloženie až nato, že ja sa nevykrúcam

6.1.2017 12:34
skodovak

XXX.XXX.241.242

honzapm napsal(a):
Já bych byl taky pro kravičku. Hop hop. Dává mléčko. A mléčko je zdravé.

Ty to máš alespoň kam umístit takže směle do toho.

6.1.2017 13:00
honzapm

XXX.XXX.182.25

Kdepak, Jendo, já si na koně či kravindu netroufám.
Ale Oslík by se mi líbil. Takový ten z Obušku, z pytle ven.

To ještě nevíš, že tuhle, jak hodně foukalo, tak fí fí fí a kde se vzaly,
tu se vzaly, najednou tu nějakým záááhadným způsobem přistály 3 kačenky.
Teda, voni to prej nejsou kačenky, ale husokačenky. Dle odborníků.

Tři gádžové. Teda káčové. Teda králové.

6.1.2017 13:19
skodovak

XXX.XXX.241.242

honzapm napsal(a):
Kdepak, Jendo, já si na koně či kravindu netroufám.
Ale Oslík by se mi líbil. Takový ten z Obušku, z pytle ven.

To ještě nevíš, že tuhle, jak hodně foukalo, tak fí fí fí a kde se vzaly,
tu se vzaly, najednou tu nějakým záááhadným způsobem přistály 3 kačenky.
Teda, voni to prej nejsou kačenky, ale husokačenky. Dle odborníků.

Tři gádžové. Teda káčové. Teda králové.

Tak máš rozrostlou skupinu zas... mě to přijde jak pižmovky/čínky smajlík hlavně aby byly zdravé a pohoda..

6.1.2017 13:33
1978milan

XXX.XXX.241.21

honzapm napsal(a):
Kdepak, Jendo, já si na koně či kravindu netroufám.
Ale Oslík by se mi líbil. Takový ten z Obušku, z pytle ven.

To ještě nevíš, že tuhle, jak hodně foukalo, tak fí fí fí a kde se vzaly,
tu se vzaly, najednou tu nějakým záááhadným způsobem přistály 3 kačenky.
Teda, voni to prej nejsou kačenky, ale husokačenky. Dle odborníků.

Tři gádžové. Teda káčové. Teda králové.

Honzíku ty jsou boží. Jsou to sedlaté. Po tech taky silně prahnu. Zatím mám jen bílé, k vůli zabíjení je to lepší, ale sedlaté jsou nádherné. V Bohdalově na výstavě Vysočiny byl taky kačer modře sedlatý a byl obří.Jenže už byl prodaný, jinak by už byl můj. A jinak oslíka bych taky moc potřeboval

6.1.2017 14:04
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Honzíku, budou tři obědy ? Nebo jeden pro fšechny tepláky ? Udělám knedlíčky a zelíčko ?

6.1.2017 16:49
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Dnes tu fúkal taký vetrisko, že sa mi ani nechcelo ísť von a čítala som staršie prípsevky, aj ten pekný od "bouřka". Písala, že sem chodí skoro denne, tak neprispeje zase niečim?

6.1.2017 23:52
dadu

XXX.XXX.61.94

No, tak nám "trochu" přituhlo -12 stupňů, sníh krásně křupe pod nohama. Ale přece jen tolik mrznout by nemuselo

6.1.2017 23:57
Peter1999

XXX.XXX.133.6

U nás je až -20 stupňov celzia a zajtra ešte k tomu máme na obci zabíjačku

7.1.2017 00:01
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak si ji pořádně užijte

7.1.2017 00:13
javorka

XXX.XXX.98.207

My tu máme momentálně -18.

7.1.2017 00:25
Peter1999

XXX.XXX.133.6

dadu napsal(a):
Tak si ji pořádně užijte

Ďakujeme

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.1.2017 01:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Je -16, tak opět ráno čekám tu 20-ku.

Nenapsali jste, kolik máte stupňů v kurníku, když jsou takovýhle mrazy. Nebo to neměříte?

7.1.2017 07:35
faverol

XXX.XXX.79.147

Peter1999 napsal(a):
U nás je až -20 stupňov celzia a zajtra ešte k tomu máme na obci zabíjačku

A ako sa má celebrita kohút ?

7.1.2017 08:06
dadu

XXX.XXX.61.94

Dobré ránko všem smajlík Tak u nás momentálně -17 stupňů. Ve chlévě ani ve vedlejší místnosti teploměr nemám, ale vodu mají slípky zamrzlou smajlík No, tak dostaly čerstvou. A pesan dostal lehce povařenou (syrovou nežere a úplně uvařenou "zblafne" za chvilku) prasečí nožičku, tak je spokojený, že má zábavu smajlík

7.1.2017 08:14
javorka

XXX.XXX.98.207

Dobré ráno, hlásím se z Bělohradu.
Na teploměru je - 24.

7.1.2017 11:08
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte z Roudnicka, tak u nás jen - 12 stupňů, tak docela dobrý
Včera daly holky maransky prvně tři vajíčka, tak jsem ráda, jupí
Jinak je polojasno, vykukuje slunko, tak je docela příjemně, za oknem

7.1.2017 15:30
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkné odpoledne,
javorko teda, u vás bych nechtěla bydlet. Já byla omrknout drůbež a ovce a koukám na kohouta, že jsem poněkud zanedbala prevenci a má nafialovělý hřebínek. Tak pozor na to, mazat preventivně (Indulona to jistí ;) ).
A fotím ovce a doma koukám na fotky a místo toho jsem vyfotila srnky :).

7.1.2017 16:34
javorka

XXX.XXX.98.207

Tak nejvíc dnes bylo -11, ale to jen chvíli, když vylezlo sluníčko. Teď jsou slepice už zavřené a mají v kurníku petflašky s horkou vodou. Aspoň něco než si to zadýchají. Měli tam -15, což je příšerné. Celý den byly v kůlně, ve které je kurník umístěný. Jen 4 odvážné vylezly na sluníčko ke stodole, kde bylo příjemně, ale ostatní jsem tam nedostala.
Běžce jsem pustila na chvíli odpoledne, jen tak se vykoupat a zas pěkně domů.
Celý den jen nosím teplu vodu, protože je za chvíli zmrzlá.
Ty mrazy mají trvat asi do středy, ale snad už to nebude takové jako dnes.

Copak mají za mrazy na takové Přimdě? To musí být teprve něco...

7.1.2017 17:08
peparazak

XXX.XXX.162.50

javorka napsal(a):
Tak nejvíc dnes bylo -11, ale to jen chvíli, když vylezlo sluníčko. Teď jsou slepice už zavřené a mají v kurníku petflašky s horkou vodou. Aspoň něco než si to zadýchají. Měli tam -15, což je příšerné. Celý den byly v kůlně, ve které je kurník umístěný. Jen 4 odvážné vylezly na sluníčko ke stodole, kde bylo příjemně, ale ostatní jsem tam nedostala.
Běžce jsem pustila na chvíli odpoledne, jen tak se vykoupat a zas pěkně domů.
Celý den jen nosím teplu vodu, protože je za chvíli zmrzlá.
Ty mrazy mají trvat asi do středy, ale snad už to nebude takové jako dnes.

Copak mají za mrazy na takové Přimdě? To musí být teprve něco...

Vite o tom ze tepla voda zamrza rychleji nez voda studena?to aby jste nemusela cely den nosit tu vodu

7.1.2017 17:14
javorka

XXX.XXX.98.207

peparazak napsal(a):
Vite o tom ze tepla voda zamrza rychleji nez voda studena?to aby jste nemusela cely den nosit tu vodu

Musím nosit teplou, jinak ten led z nádob nedostanu. A stejně je to hned studené.

7.1.2017 17:33
ovecka

XXX.XXX.203.146

Nevím jak na Přimdě, ale u nás (15km od Přimdy) bylo v noci na dnes -23,5°C. Ráno -19°C a přes den to stouplo na -9,5°C. Vodu dávám ráno vlažnou a odpoledne do polozmrzlé dolévá horkou, aby se holky před večerem napily a mně se při zavírání voda lépe vylévá z nádob.
Dneska jsem odhrabala větší plochy ve výbězích a poházela slámou, aby měly holky tepleji od nohou.
S tou teplou vodou je pravda. Horká voda mrzne rychleji než studená. Je to jev známý již od antiky. Dodneška nebyl uspokojivě vysvětlen. DAna.

7.1.2017 18:10
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak u nás teď momentálně -9 a zamrzlý odpad ze sprchy smajlík Doufám, že mi nezamrzne voda... smajlík

7.1.2017 18:17
Peter1999

XXX.XXX.133.6

faverol napsal(a):
A ako sa má celebrita kohút ?

Na druhý deň ráno už bol viac živší. Asi mal len zlí deň.

7.1.2017 21:33
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte z Roudnicka, tak u nás je jen -6 stupňů. Už když jsem šla v pět zavírat slepičky, tak jsem cítila, že se otepluje i voda z pekáčů se vyklepávala snadněji než včera. jinak chumelí

7.1.2017 21:42
bouřka

XXX.XXX.139.13

Když jsem 1.ledna psala, že drůbež a drůbežáři přispívají k potravinové soběstačnosti a stabilitě země, tak jsem netušila, že přijde příkaz
drůbež vybít, divoké ptactvo nechat, prevence šíření nemoci u nás v Kocourkově.

Řešení jak v básni: dvě želízka v ohni...
"Tak jdi a jedno šlohni".

Proč úřady na Slovensku postupují jinak?
Váží si snad víc důvodně svých vlastních odchovanců?
Nebo nejen chovatelé, ale i veterináři a úředníci na Slovensku
čtou odborný časopis zdarma Drůbežář Hydinár
a vyslechli si třeba přednášku Drůbež v Čechách za 2.světové války
a v poválečném období v Národním zemědělském muzeu v Praze
v říjnu 2016 od Ing.Fr.Šonky, držitele Evropské plakety "za zásluhy o rozvoj Evropského chovatelství"?
A dali si 1+1 dohromady?

Přimlouvám se za úpravu preventivních opatření v ČR
poklidnou cestou.

8.1.2017 08:56
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Dobré ráno,
teď jsem se lekla, že jsem v jiné diskusi. Nikde nikdo. Asi všichni odklízí sníh.
Tak u nás aktuálně -4 a připadlo podle manžela a míry zapadáná jezevčíků do sněhu 10 cm nového sněhu.

8.1.2017 08:56
honzapm

XXX.XXX.182.25

Andy, tedy, tak vy byste moje nové kačenky rovnou zpekáčovala?
No tedy ale, to jim pro jistotu ani nebudu říkat. Chuděrkám.
I když, kdo ví, možná na to brzo dojde, že. Hop hop na pekáč.
Tak jak pokračujete s kukuřicí f kleci? Už máte nějaké výsledky?

Josefíno, v maštali je stále nad nulou, což mě těší. Dokonce ani v krůtáriu
(garáž po rekonstrukci) voda nezamrzla, což mne mile překvapilo.

Když dám pižmofkám na hraní balík sena, tak to je sranda je pozorovat.
Strčí čumák dovnitř a šantí tam, co je uvnitř asi tak dobrého.
Dokonce tam našly i sušenou ještěrku, chuděrku, tak jsem se
za ni pomodlil, zdrávas Maria + 3x Otčenáš.

Vajíček je zatím nad má vždy skrovná očekávání 7,8,8... Udatnice.

8.1.2017 10:00
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Dobré ranko z Roudnicka, u nás - 5 stupňů, napadlo něco mezi 5-10 cm sněhu, je to pěkné. Mohlo by vykouknou slunko
Honzíku, já to nemyslela zle ale zpekáčovat je super. Jsem zvyklá z domova na nové tvary slov mám doma maďara, ale zpekáčovat je super slovo
Výsledky se skopcem zatím žádné, dnes jsem koukala, jestli ty potvory budou dělat cestičky kolem děr a bylo tam jen pár stop od vrabčáků. Tak uvidím

8.1.2017 10:39
honzapm

XXX.XXX.182.25

Na teploměr raději nekoukám.
A abych pravdu řekl, ani na něj z gaučíku nedohlédnu.

Andy, když Bůh a Státní veterinární správa dají, tak se nic zpekáčovávat nebude.
A když nedají, tak bych vás tedy poprosil o knedlíčky chlupaté i bramborové,
kynuté prosím ne, ty nerad, a o obě barvy sladkého zelíčka, ano? Hop hop.

8.1.2017 10:40
honzapm

XXX.XXX.182.25

Milane, to tedy hledím, jaký je z vás specialista přes pižmovky a dojnice.
A já myslel, že vy jste přes frgále. Jsem to ale popleta.

8.1.2017 11:36
javorka

XXX.XXX.98.207

Přeji pěkné dopoledne.
Momentálně máme -7, ráno a v noci bylo jen -11 a to je proti včerejším -24 docela paráda.
Připadlo pár centimetrů sněhu, ale sluníčko se dnes asi neukáže. Nevadí i tak to venku vypadá malebně. Mám před oknem jabloň, na které zůstalo plno jablek, tak můžu pozorovat kosy, sýkorky a drozdy jak hodují. Je to kino i pro naši kočičku, ta ale asi vidí líp než já.
Hezkou neděli!

Dobrou chuť (Honzíku, ke kachně jedině bramborový nebo chlupatý, naprosto souhlasím)!

8.1.2017 12:44
1978milan

XXX.XXX.227.76

honzapm napsal(a):
Milane, to tedy hledím, jaký je z vás specialista přes pižmovky a dojnice.
A já myslel, že vy jste přes frgále. Jsem to ale popleta.

Honzíku dojnice jsou moje velká láska a drůbež taky . By jste se divil, jakej jsem specialista

A ještě k těm knedlíkům- zkuste někdy místo nich udělat domaci rohličky nebo houstičky. U nas už se pečená kachnička ani jinak nejí.

8.1.2017 13:02
andreakiss

XXX.XXX.34.131

A já zrovna pár houstiček ze včera mám

8.1.2017 13:16
1978milan

XXX.XXX.227.76

No vidíte, tak šup kačku do trouby

8.1.2017 13:30
honzapm

XXX.XXX.182.25

I vy jedni loupežníci.

Žádné nasazování kačenek na lopatu nebude.
I když šampionka,95 bodů, si Vaše slova vzala k sérdci
a už už sama na pekáček nasedá... No teda ale.
To budeme mít tak na jedno voblíznutí.
A až ji Andy dopeče, tak si ji pak ohřejeme v dobové mikrovlnce, co říkáte?

8.1.2017 14:07
1978milan

XXX.XXX.227.76

Ta je krásná. Myslím ta kačka, ale ta mikrovlnná taky nemá chybu

8.1.2017 15:19
honzapm

XXX.XXX.182.25

Evííííííííííííííííík. Gábííííííííííííííííí, Hurááááááááááááá + Padááááááááám. Uí.

8.1.2017 17:18
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Jeee to jsem se zase ze srdce zasmála a proto to mám tady tak ráda. Fakt. Škoda, že nás tu pár chybí.

8.1.2017 17:23
honzapm

XXX.XXX.182.25

Vážení, skandál jako.
Pižmovky mám dnes tedy přesně týden, a ony asi vyslyšely Vaše hladové
volání po přírůstcích a dnes byl kačer načapán na šampionce, jak spolu to...
No jak se spolu kamarádí, o trochu víc, než obvykle.

No skandál jako. To abych jim rychle spáchal nějaké to hnízdečko lásky.
Majngot, Jaro je tu. A to jsem si myslel, jak si do března v klidu pohajám.

Andy, asi mi sem budete jezdit pomáhat se strouháním mrkvičky.
Von Vás ten smích pak přejde. Hop hop.

8.1.2017 17:29
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Honzíku, taky holkám denně strouhám mrkvičku, ale jsem na to přístrojově připravená, takže zapnu - rozjede se strouhačka - sypu střední kyblík mrkvičky vyndané ze sklepa, pomalu sypu a je hotovo a míchám s namočenou vojtěškou a šrotem a nandavám na misky a nesu a holky se radují no krása a já se kochám a kochám a mrznu a kochám

8.1.2017 17:39
1978milan

XXX.XXX.227.76

honzapm napsal(a):
Vážení, skandál jako.
Pižmovky mám dnes tedy přesně týden, a ony asi vyslyšely Vaše hladové
volání po přírůstcích a dnes byl kačer načapán na šampionce, jak spolu to...
No jak se spolu kamarádí, o trochu víc, než obvykle.

No skandál jako. To abych jim rychle spáchal nějaké to hnízdečko lásky.
Majngot, Jaro je tu. A to jsem si myslel, jak si do března v klidu pohajám.

Andy, asi mi sem budete jezdit pomáhat se strouháním mrkvičky.
Von Vás ten smích pak přejde. Hop hop.

Honzíku dneska jsem dostal od známé, co prodává v obchodě,10 litrový kýbl prošlé bryndzy. Myslíte, ze to můžu pipkam dávat, nebo je to moc slané?

8.1.2017 17:53
Olánek

XXX.XXX.54.81

Asi by mě lanařili na ministerstvo dopravy, kdyby viděli kolik cestiček a přistávacích ploch pro pižmovky jsem bezdotačně zbudoval pouhým hrablem.
Pořád mě v hlavě vrtá, jak vymezit to volně žijící ptactvo, když mé slepice rovněž žijí volně.Kde se bere ta jistota, že jde o ptactvo divoké a ne polodivoké či relativně krotké.Asi jde o ptactvo, volně žijící a právně, vlastnicky nevázané.
Táži se Vás, jak dlouho přežívá ptačí vir v trusu po rozmrznutí a zda jej zničí červnové sluneční paprsky procházející ozonovou dírou, ikdyž nedosáhnou 70 st.C?
Pokud hrozí, nedej Bůh, mutace viru ohrožující lidi, tak jsem rád, že oprávnění veteriny je omezeno pouze na zvířata.
A ještě dotaz do brzkéhoho budoucna, kolik vody vznikne z jednoho metru čtverečního o vrstvě sněhu 20 cm a kolik ten sníh asi váží, abych nepřišel o chovatelské zařízení?

8.1.2017 17:53
honzapm

XXX.XXX.182.25

Milane, opatrně s těmi dotazy na mě, abychom nedopadli takhle:

https://www.youtube.com/watch?v=YDeh8f-ZZwU



Já bych dával 250 g na 20 soudružek ob den.
Ale na počty jsem nikdy nebyl. Třeba se tu zastaví Bodlinka a vypočte
Vám, zda je to oněch obligátních 19% bílkoviny, jenž mají soudružky
dostat denně.
Babička slepicím míchanici taky solila, pro chuť i pro minerály.
Jenom trošinku a žádná kvanta (solených) zbytků nedostávaly.

Možná pak budou víc pít.
Tak dávejte jen čistou vodu, bez minerálů, vitamínů, Nutrimixu aj.

PS: jo, s těmi domácími houstičkami to byl dobrý fór.
Ty by mohl péci třeba Jeník 720, ale já nikolivěk.
Já si "letos" i vánočku koupil, ale psst, nikomu to neřikejte.

PS2: Andy, však o tom vašem mrkvostruhátku se mi tuhle i zdálo,
to musí být náramná věc. Ježíšek mi ho nepřinesl, jelikož zlobím.

8.1.2017 18:08
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Olánku, já už jezevčíkům rázně domlouvala, aby si nevšímaly drůbežího trusu. Než přijdou domů, aby si důkladně tlapičky očistili. A rozhodně si nevšímali trusu od divokého ptactva. Ale znáte je prasátka, zajímají se o každý bob.k, nejlépe se v tom vyválet nebo to dokonce sežrat.
No a protože jak jsem četla je ta rýmička ptačí možná přenosná na psy a kočky: Cituji :"Nelze vyloučit přenos ptačí chřipky z nemocných ptáků na drobné savce (kočky, psi apod.)." tak se vážně obávám nejenom o stav drůbeže, ale také o život drobných savečků.
Ikdyž vlastně o život svých hempšírek se neobávám. Jak jsem se dočetla na jiné diskusi, maje kurník z OSB desek, tak je stejnak čeká jistojistá smrt

8.1.2017 18:10
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Nejhorší na tom je, že tady je tolik sněhu, že když venčím jezevčíky, tak vlastně vidím jenom pohybující se vodítka. Tudíž nemám žádnou kontrolu nad jejich činností pod sněhem.

8.1.2017 18:52
Olánek

XXX.XXX.54.81

javorka napsal(a):
Přeji pěkné dopoledne.
Momentálně máme -7, ráno a v noci bylo jen -11 a to je proti včerejším -24 docela paráda.
Připadlo pár centimetrů sněhu, ale sluníčko se dnes asi neukáže. Nevadí i tak to venku vypadá malebně. Mám před oknem jabloň, na které zůstalo plno jablek, tak můžu pozorovat kosy, sýkorky a drozdy jak hodují. Je to kino i pro naši kočičku, ta ale asi vidí líp než já.
Hezkou neděli!

Dobrou chuť (Honzíku, ke kachně jedině bramborový nebo chlupatý, naprosto souhlasím)!

V Holovousých na Jičínsku proběhla degustace jablek a nejchutnější odrůda Meteor.Hned mě bylo jasné, že Javorka jablka do soutěže nepřihlásila a ponechala je na stromě.

8.1.2017 18:57
javorka

XXX.XXX.98.207

Honzíku, dotaz na pana Lorence, je taky můj oblíbený.
Často si ho říkám jen tak, pro sebe. No, a hned vím, jestli jestli uvezu...

U nás už je zase -11 a asi bude hůř.

8.1.2017 19:01
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Javorko, tak to k nám tu zimu hlavně na jih neposílejte. U nás teď -2 stupně. Manžel zase nezavřel kurník, takže slepice můžou hned ráno do voliéry (na zahradu je už pár dní nepouštíme (no nejsem já hysterka)? Sice má už kohout vrstvu indulony na sobě, ale já už ani tý předpovědi "na Norech" nevěřím.

8.1.2017 19:04
javorka

XXX.XXX.98.207

Olánek napsal(a):
V Holovousých na Jičínsku proběhla degustace jablek a nejchutnější odrůda Meteor.Hned mě bylo jasné, že Javorka jablka do soutěže nepřihlásila a ponechala je na stromě.

To jsem tedy nepřihlásila...
Moje Ontária by nikoho neohromila.
Ty budou k jídlu až na jaře.
A ty 4 přepravky, co jsem otrhala mi stačí ke štěstí. Kosáčci mi tady za to budou pěkně prozpěvovat, pokud do toho jara taky vydrží.
Mám i Holovouský malináč, ale ten nechávám na stromě komplet. To by Holovousy asi neměli radost.

8.1.2017 19:13
javorka

XXX.XXX.98.207

veraboskova napsal(a):
Javorko, tak to k nám tu zimu hlavně na jih neposílejte. U nás teď -2 stupně. Manžel zase nezavřel kurník, takže slepice můžou hned ráno do voliéry (na zahradu je už pár dní nepouštíme (no nejsem já hysterka)? Sice má už kohout vrstvu indulony na sobě, ale já už ani tý předpovědi "na Norech" nevěřím.

Moje slepice už na zahradu vůbec nelezou i když jim domlouvám, že na sluníčku u stodoly bude líp.
Tak kam mám tu zimu teda poslat?

8.1.2017 19:19
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Javorko, najlepšie do Tramtárie . Ja som mojim tiež vyzametala miestočko na slnku, dala som im tam aj lavicu z paliet, aby nemuseli stáť na studenom a potom som videla stopy na snehu, že sa vybrali na zadný dvor, kde ani nebolo zametené.

8.1.2017 20:27
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Javorko, nechtějte abych vám napsala, kam tu zimu máte poslat Ale musela bych napsat tečky.
A proto varianta B, pošlete jí k chovatelům orlovek, těm to nevadí

Jinak jsem právě sledovala televizi Nova a téma ptačí chřipka. Nejprve jsem se lekla, že se má sledovat, jestli mají slépky deprese. Naštěstí pán dodal, že se jedná o deprese snůšky.
Asi si to najdu na netu, jestli jsem se náhodou nepřeslechla ;)
Zítra ovšem jdu žebrat k dědovi párek poštovních holubů. A slepičky budou pilně cvičit létání (vzhled ještě doladíme). Neb tam povídali, že byl ušetřen jeden chov poštovních holubů před vyhlazením.

8.1.2017 21:20
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak u nás už od navečera -5, snad už máme ty nejhorší mrazy za sebou. Doufám smajlík Taky se nám s přítelem podařilo rozmrazit odpad ze sprchy, tak jsme ho konečně zaizolovali, aby se to už neopakovalo. "Přibrali" jsme k tomu i odpad od WC (s tím zatím problémy nebyly smajlík ), tak snad to bude dobré. Teď už jen aby mi nezamrzla voda . Bydlím totiž v chalupě, ta voda vede krz komín a ten je široký asi 1,5 metru (kdysi tu bývala "černá kuchyně"). Prostě se nenudím

9.1.2017 08:10
Olánek

XXX.XXX.54.81

Přítel Kavka kdysi u pejskařů napsal, malý pes neví, že je malý.No to je pořádná výzva a tak jsem trpělivou a systematickou prací začal zkoumat chování čtyř nesocializovaných kohoutů, abych po četných analýzách a konzultacích dospěl k ohromujícímu závěru, zdrobnělý kohoutek neví, že je zdrobnělý.Jsem zvědav, jak toto zjištění ocení v zemi galského kohouta .
Z celé řady zaznamenaných poznatků stojí za zmínku minisouboj zdrobnělého velsumáčka s vlašákem, zlaťákem, štíhlé, dlouhokrké postavy, italského typu či vlašákem rodobarvákem, robusnější figury, typu středoevropského.
Tento rok kohouta, latinsky gallus.žádá objasnění okolností vztahující se k tomuto, pouze zdánlivě probádanému tvoru.Jen letmo, jaký demon se v něm skrývá-oheň na střeše-, nebo obdivuhodná kohoutí touha po otcoství nebo dva a vice kohoutů na smetišti, viz definice smetiště a hygiéna chovů v minulosti.

9.1.2017 09:16
javorka

XXX.XXX.98.207

Zdravím, je další mrazivé ráno. Máme tu -7, už to je pokrok, ale asi tomu ještě není konec.
Naše městečko leží v takovém údolíčku, okolo jsou kopce a tak se nás ta zimička tak pevně drží.
Na středu tu hlásí ještě -15. Doufám, že jim to nevyjde.

Dadu, už nezamrzejte! Taky se nám to párkrát stalo, když jsme bydleli několik let v chalupě. Jsem ráda, že už tohle řešit nemusíme.

9.1.2017 10:07
dadu

XXX.XXX.61.94

Krásné dopoledne všem smajlík No, snad už nezamrznu - momentálně u nás jen -1 smajlík Ale sluníčko se asi neukáže.

9.1.2017 10:24
honzapm

XXX.XXX.182.25

Javorko, a už jste alespoň s panem sklepmistrem zahájili topení,
nebo stále stačí, že Vám to tak zadýchá náfštěva a je teplo?

Dadu, hlavu vzhůru, taky mám nádrž na vodu na neodizolované půdě.
Jenom je to zasypáno ovesnýma pluchama. A já, jako dítě, jsem si pořád
říkal, co to je tam v tom tmavém koutku za myšárnu.
A vida, on je to "brojler".

Čelofku na hlavu a mažbě kohoutů zdar, nazdar.

9.1.2017 11:09
javorka

XXX.XXX.98.207

Jo, jo. Včera jsme topili.
Tuto zimu to bylo osmé topení. A letos už druhé (2.1. a 8.1.), byly velké mrazy, tak nám to dlouho nevydrželo. Jak teplota v domě klesne pod 21, tak se jde na to (na topení). Jinak se tu snažíme mít tak 22 - 23 stupňů.
Venku je -5, to je už lepší. Před chvílí mi tu nějaký menší dravec rozehnal moje kosí bratry na jabloni. Až to vyděsilo Emilku, která sedí na terase a nemůže z těch kosáků odtrhnout oči.

9.1.2017 12:04
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Tiše závidím , u nás v Uh. Hradišti bráno od pátku -14, -14, -15, a dnes -16.Je to děs už mi zamrzá voda u kotných samic králíků v chlívku, asi budu muset nasadit infra s turbomotorem, jinak mi ti pišišvoři jež očekávám tento týden porznou

9.1.2017 13:03
honzapm

XXX.XXX.182.25

Tedy Javorko, to je parádička. Hop hop, top top.

Kačíkačko, hlavu vzhůru. Táta sice říká, že bude mrznout až do úplňku,
ale my se nedáme a společně vše překonáme.

9.1.2017 13:26
začátek

XXX.XXX.4.22

honzapm napsal(a):
Honzík ze Škodofky je náš čipera a šikula a nedoceněný talent.
Já to uplně teďka vidim, a vy mě můžete říkat třeba Libuše.

Andy, no tak to teda nevím ale, to jeden z těch šesti pytlů s vyloupanou
kuku budete muset nastevříti a cukrovou vodu rozmíchati a zrnka
zpátky na klas nalepiti, jinak to nevidím, no.

Jej, tak to se budu těšit na ty vaše čmeláčky. Hop hop. Píp píp.

Že bych taky ozkoušel oplozenost? Nutkání mám, to ano,
no ale copa já tady s kuřaty, žé. Ještě se musím dostatečně vyhajat
na gaučíku, než začne to každodenní strouhání mrkve a tvarohu,
jej, to se teda netěším a připadá mi hlavně, že není možné, aby už
utekl rok. Jak teď důsledně nosíme ty vytahané tepláčky po Přemkovi,
tak ten čas nějak závratně letí a já ani nestíhám mládnout nebo co.

Jinak jsem dneska mimo jiné štípal dřevo a jeden ten špalek tak blbě
odletěl, že mě praštil přes paleček, a já pak ani nemohl v ruce udržet
onu soudružku zmiňovanou, čili mrkef.
No, naštěstí jsem se pak z toho snu probudil a přetočil se na gaučíku,
a už se mi žádnej takovejhle fujky nezdál.

Zlepšovadlo na sekání špalíků.

9.1.2017 13:29
začátek

XXX.XXX.4.22

Olánek napsal(a):
A pak jsem milé děti křikla na dvorku HUSAKU jedeš a skončila ve Světlé nad Sázavou ve věznici.

9.1.2017 13:45
slovensko

XXX.XXX.178.6

Martin, SR, -3 slnecno, dnes konecne po troch dnoch mohli ist sliepky von z kurina bez rizika omrznutia hrebena.

9.1.2017 19:02
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobrý večer, Tišnovsko hlásí -4°C slepičky jsou už uložené ke spánku :) Dnes bylo 6 vajíček, Šumavanky se pěkně rozjeli, mám z nich radost.
Kačka pižmovka už chce jaro nebo co, prostě se rozhodla že bude snášet vajíčka. Všechnu drůbež máme zavřenou skoro celý den. Mají venčící režim, nejdříve jdou ráno ven husky a jak nakrmím tak jdou pěkně do tepla. No a odpoledne jdou tak na cca 1hod. slepičky. Proběhnou se prohrábnou písek, některé se odváží i na sníh ale jen aby se neřeklo. No a to je vše pak šupky dupky spinkat.

Jinak jsem četla že výstavu v Lysé zrušili, myslím si že je to dobře. Snad se pa ptačí potvora odstěhuje tam odkud přišla.

Javorko to topení je super, my topíme i v noci když jsou ty mrazy. Jinak bychom měli studený odchov Topíme uhlím a dřevem po bývalých majitelích.

Přeji krásný večer a pak dobrou noc. Ať vás blešky štípou celou noc

PS: kdy budete sbírat násadová vejce?

N.

9.1.2017 19:45
honzapm

XXX.XXX.182.25

Jé, Niki, zdravímeéé. Víte, že na Vás dnes celý den myslím?
Tak si tak pořád říkám, copa asi dělá ten Váš Pašík Vašík?
Je ještě mezi námi? Nezlobí?

U mě taky dneska šest vajíček, soudružky od těch Vašich asi opisovaly.
Ale Ája ještě v půl páté seděla na hnízdě, tak možná, že mi tam připravila
na zítra nějaké to překvapeníčko. Čipera jedna, hop hop.

9.1.2017 20:04
dadu

XXX.XXX.61.94

To moje holky (zd. wyandotky) velmi rády snášejí vajíčka v půl šesté až v šest navečer

9.1.2017 20:07
honzapm

XXX.XXX.182.25

začátek napsal(a):
Zlepšovadlo na sekání špalíků.

Jej, to by bylo supér. Palečík mě ještě pořád bolí.
Ale už v něm udržím fšechny životně důležité orgány, uí.

9.1.2017 20:29
honzapm

XXX.XXX.182.25

Niki, vajíčka začnu sbírat od 25.2. plus mínus. To je tak akorát.

Já pořád, proč se mi pohádka Obušku, z pytle ven toliko líbí.

Jejej, už to vím.
Hop hop hop.

9.1.2017 21:40
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Honzíku gaučíku, tak už vím proč jsem měla dnes škytavku, Vašík pašík je stále mezi námi :) tak krásně papká a necuchá jedna radost se na něj koukat jak mu šmakuje Dokonce je nám doporučeno mu dávat 3x denně ale myslím že je to moc, stačí dvakrát. Podle odhadu má tak 145kg

Jinak jsem ve velkém očekáváním naše samice si dnes stavěla hnízdečko, to budou ledňáčci. Už se na ně těším...

Děkuji za info ohledně sběru násadovek Já to vidím taky tak... už se těším na ty malé piraně.
Už se chystám na nákup zobání pro drobotinu aby jsme byli připraveni

Mějte se famfárově, jdu počíst kolem té ptačí ho... no však víte o čem

9.1.2017 23:59
honzapm

XXX.XXX.182.25

No panečku, Niki, tak to Venda roste jako z vody.
To už má o tři kila víc, než já. Hop hop, čipera.
To ho brzičko budete moci přihlásit do té soutěže o největšího pašíka v okolí.
Král prasat, Vašík útěkář, Teplákofková celerbrita.

https://www.novinky.cz/koktejl/425895-ohromny-veprovy-kolos-vyhral-titul-krale-vsech-prasat.html

Babička taky krmila 2x denně.
Jen v létě jim dávala přes den ještě vodu k napití, když byl hic.
A co to šlo, tak pokosenou trávu jako svačinku.

10.1.2017 08:28
slovensko

XXX.XXX.178.6

Martin, SR, -15 hmla, uz aby sa konecne oteplilo.

10.1.2017 08:47
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Dnes -18 . Ale pozor turboohřev zabral v chlívku máme +5 . Ještě jim přitopím, holky už mají týden nachystáno a zítra nebo pozítří očekáváme králíčky tak ať mají holky trošku teplo. Až se okotí už budu pomalu chystat dvě místečka pro kačky s kačenkama. , to bude radosti!

10.1.2017 09:22
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Dobré ranko z Roudnicka, u nás teploměr atakuje nulu, jupí ! Je sice zataženo, ale nemrzne. Jako na potvoru jsem zjistila, že mi u líhně nefunguje jeden ventilátor, tak ji dnes zabalím a pošlu na opravu .Průšvih je, že čekací lhůta je 3 týdny. No, tak se nedá nic dělat.

10.1.2017 14:32
začátek

XXX.XXX.4.22

Dobré odpoledne aktuálně -5°C venku slunečno, kurník +3°C, svazačkám se, ale ven nechce.

10.1.2017 18:21
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Dnes jsem se vrátila z práce a při poklidu překvapení , jedna samice má mimina! . V pořádku je naklopila do hnízda co si vyrobila jupí! A mají tam +8°C no skoro jako v jizbě, už se těším na další prcky.

10.1.2017 18:50
javorka

XXX.XXX.98.207

kačíkačka napsal(a):
Dnes jsem se vrátila z práce a při poklidu překvapení , jedna samice má mimina! . V pořádku je naklopila do hnízda co si vyrobila jupí! A mají tam +8°C no skoro jako v jizbě, už se těším na další prcky.

Hurááá, konečně nějaká hezká zpráva. Gratuluji.

Tedy, když nepočítám tu pěknou váhu Vašíka a Honzíka

10.1.2017 20:29
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný večer, tak už nám ta teplota venku klesá. U nás na jihu Čech -10.
kačíkačko, gratulace ke králíčkům

11.1.2017 08:35
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Ahojte z Roudnicka, u nás jen - 10 stupňů, ale i tak nic moc Dnes to bylo velmi rychlé krmení, bez kochání ale i tak mi mrzly prstíky. Ale nedat holkám po ránu strouhanou mrkev se šrotem, tak to budu poslouchat celý den, co tam budu chodit sbírat vajíčka. Tak přeji Vám pěkný den

11.1.2017 08:51
slovensko

XXX.XXX.178.6

Martin, SR, -17, dufam ze posledny velky mraz.

11.1.2017 09:00
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Hmm -17°C v Hradišti si asi na 0°ještě chvíli počkáme , potřebuju posbírat i nějaké nezmrzlé vajíčka

11.1.2017 09:25
slovensko

XXX.XXX.178.6

Ano -17 a to niekde hlasili az -27 ale uz sa ma konecne oteplit, tak si hadam od toho rozmrazovania vody pre nase zvierata trochu oddychneme.

11.1.2017 10:20
začátek

XXX.XXX.4.22

Dobré dopoledne, ráno v 8,00 -14°C,9,00 -13°C, momentálně -10°C.Jestli se vrátí doktor, tak ho tady asi klepne.

11.1.2017 10:24
začátek

XXX.XXX.4.22

Přemku, Honzíku, Horale, Nomáde kdéééééééééééééééééééééééééééééééé jsteeeeeeeeeeeeeeeéé. .

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 10:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 10:36
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkné dopoledne,
tak aktuálně českobudějovicko -8 stupňů, ale ráno v 6 bylo dokonce -18 stupňů. Na Novohradsku bylo prý dokonce -22.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na západě -14, aktuálně -9
Ale i tak me pipky nezklamaly
A do večera ještě určo ňáký přibyde :).

11.1.2017 11:38
mamkamaria

XXX.XXX.55.7

Začátku, vidno, že sem chodíte len sporadicky. Veď Honzík je tu, len oddychuje a ostatní sú niekde, kde sa určite majú lepšie

11.1.2017 12:15
cipis

XXX.XXX.79.147

Žeby ho zmohla chrípka ?

11.1.2017 12:35
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Na západě -14, aktuálně -9
Ale i tak me pipky nezklamaly
A do večera ještě určo ňáký přibyde :).

Jé, to je pěkná směska vajíček. Jde to nějak popsat, komu patří vajíčka?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 13:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Podle toho jak se nahraje fotka tak popisu :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 13:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zleva:
Velsumka
Maranska
Křížená Slepička speciálně na zelenou barvu :)
Kočinka
Faverolka
Kuřátko kočinkyXfaverolky.

11.1.2017 13:23
javorka

XXX.XXX.98.207

Věrko, tak u nás to samé. Ráno -18 a nyní -18,5.

Josefino, krása.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

JEště pro představu jak jsou velká a malá ( od kuřátka :).

11.1.2017 14:05
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Krásná vajíčka Jozefíno také jsem už dnes nějaká sebrala. Holkám jsem nalila teplou vodu. Dávám 6ti litrový závěsný kyblík do kurníku, kde nemrznea musím ho 3x denně plnit, holky pijou jak o život přidala jsem jim tam dnes navíc vitamíny do vody, tak vím, že se to nevyleje, ale vypije. U nás ta teplota momentálně na -5 a leze to nahoru.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 16:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Holky děkuji za pochvalu. Mě to doma pochválí leda na talíři :)

Jsou -4 a chumelí..

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 16:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 18:21
peparazak

XXX.XXX.162.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zleva:
Velsumka
Maranska
Křížená Slepička speciálně na zelenou barvu :)
Kočinka
Faverolka
Kuřátko kočinkyXfaverolky.

Dobry vecer, to je velsumka velka nebo zdrobnela?

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 19:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zleva:
Velsumka
Maranska
Křížená Slepička speciálně na zelenou barvu :)
Kočinka
Faverolka
Kuřátko kočinkyXfaverolky.

Dobry večer Pepo.
Díky za upozornění, Ja jsem to napsala nepřesně.
Zdrobnělá je kočinka, faverolka, a křízenka na zelené vajíčko.
Velsumka, maranska, Orlovka( jeste nenese) jsou velké.
Ale maˇm v plánu si nalíhnout i zdrobnělé wyandotky a velsumky. Stačily by mi od každého 2, jen tak pro potěšení.

Věro, pokud to budete číst. Uz vám snášejí slepičky orlovek? A co kohout. Už pojímá?


11.1.2017 20:04
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Josefíno, už mám od orlovek dvě vejce. První vejce bylo ve 32týdnu stáří slepiček. Váha 44gramů. to druhé jsem nevážila. Zatím jsem si nechala dva kohouty (bráchy). Manžel chěl jednoho já druhého, nějak jsme se názorově neshodli kterého nechat. Tak jsou zatím oba.
Já od nich líhnout nebudu, takže mi to nevadí, že jsou příbuzní ke slepičkám. Možná časem dospěju do stádia, že to tak nebude a seženu něco nepříbuzného. Ale zatím na to chovatelsky nemám. Takže jsou jen pro potěchu oka a na konzumní vajíčka. A to není málo

11.1.2017 20:16
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak aktuálně jih Čech +1 stupeň, děsnej vichr. Co Plzeň a západ, už sněží?

11.1.2017 20:31
javorka

XXX.XXX.98.207

Nejsem v Plzni, ani na západě, ale stejně podávám hlášení, že na Jičínsku sněží a je -6,5.
Už se vidím, jak zítra zase hrabu. I když třeba se oteplí a zmizí to samo.
Rozmrazuju lednici a věci z mrazáku jsem odpoledne nanosila na terasu (na lavičku pod střechu).
No, a když jsem si to chtěla nanosit domů, tak už to bylo pod sněhem.

11.1.2017 21:22
honzapm

XXX.XXX.182.25

Já hlásím, že - teploměr nevlastníce - je jako doost zima.
Dneska foukalo přímo z Klínofce, a to je teda vždycky humus.

Ale je zajímavé, že ani v té zimě se mi nescvrkla vejce.
Tak jsem je pro jistotu vyfotil. Dva kousky.
K tomu jsem přisebral ještě pět menších vajíček, to je většinou
od oranž. slepiček, některé, třeba Ája, začaly snášet před měsícem.
Jsou mladší, a některé i menší, ale na tom se zapracuje časem.

Největší snáší soudružky Vlašky stříbrně zbarvené, devět měsíců,
čili 36 týdnů staré. Část jich přepeřuje, tak jsem velmi zvědavson,
jaká bude gramáž po přepeření.

Děfčata i soudruzi kluci dostali špagety s mletým, tak papkaj. Hop hop hop.

Andy, no to je smolíček, ale pořád lepší zjistit poruchu předem,
než při. Tak držím pěsti, ať je opravená líheň zpátky co nejdříf.

11.1.2017 21:47
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak na Mladoboleslavsku -5 a sněží. Ale má přijít obleva a já bych tomu i věřila, páč jsem si vyházela pěšinky. A to většinou druhý den taje

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.1.2017 21:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Josefíno, už mám od orlovek dvě vejce. První vejce bylo ve 32týdnu stáří slepiček. Váha 44gramů. to druhé jsem nevážila. Zatím jsem si nechala dva kohouty (bráchy). Manžel chěl jednoho já druhého, nějak jsme se názorově neshodli kterého nechat. Tak jsou zatím oba.
Já od nich líhnout nebudu, takže mi to nevadí, že jsou příbuzní ke slepičkám. Možná časem dospěju do stádia, že to tak nebude a seženu něco nepříbuzného. Ale zatím na to chovatelsky nemám. Takže jsou jen pro potěchu oka a na konzumní vajíčka. A to není málo

Tak super :)
A mohla byste to vajíčko pro mě nafotit jak vypadá? 44 g to je skoro jak moje zdrobnělky ( 41-44g.) Jestli třeba ona ta moje Orlovka nesnáší, ale já to vajicko mezi ostatními nepoznám.
P.s: Plzeň už dosněžilo a Plzeň 30 km směr Rokycany lehce poletuje a jak píše DADU taky to tak vidím, ze nám to roztaje.

11.1.2017 21:50
andreakiss

XXX.XXX.34.131

Roudnicko hlásí sněhovou kalamitu za hodinu napadalo asi 10 cm a vlastníce teploměr -5 stupňů a sněží To bude krása zítra.
Věrko, odkud máte ty orlovky ? nechala jste si poslat vajíčka ?

11.1.2017 22:11
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jé vajíčkovážení.
Tak ponejprv orlovky. Teď jsem chvíli vypadala jak blázen, jak jsem rabovala ledničku a hledala vejce
Jak tak ty vejce vidím, tak to vypadá jak kdyby byly od jedné a té samé slepičky.
Jsou to ty dvě vlevo na obou fotkách, ostatní fotky jsou od hempšírek.

11.1.2017 22:14
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak nedávno jsem tu viděla fotky vajec nebo snad na FB od Pepy_FM. Taky dával fotku vajec. Zkuste pohledat. Co si pamatuju, tak se barevně lišila.
Andreo, pro vajíčka mi manžel zajel kousek za Velešín k jednomu chovateli.

11.1.2017 22:17
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No a dnešní várka vajec:
- dnešní největší vejce od hempšírky
- 4 vejce od starších slepiček hempšírek
- 2 vejce od 2016 slepiček hempšírek
- běžčí vejce
- křepelčí vejce.

11.1.2017 22:27
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobrý večer, Tišnovsko hlásí kopu sněhu aktuálně -7°C a na ráno nám hlásí 0°C tak uvidíme.
Každopádně to bude krása, ranní rozcvička i s koupelí nohou

Dneska ráno bylo -17°C tak jsem drobotinu ani nevypouštěla, hověli si pěkně v suchu a v teple

Jak tak koukám, tady se měří a váží vejce. Asi se na to taky kouknem. Ale a zítra, dnes už se mi klíží oči.

Tak dobrou noc, nechte si něco krásného slepičího zdát

N.

12.1.2017 07:17
honzapm

XXX.XXX.182.25

Hola hola, fstávat a cvičit. Hop hop hop.

Niki, Kneippovy lázně již volají, tak hurá navléci tepláčky a do toho!

Přidejte reakci

Přidat smajlík