Únor bílý, tepláky jsou milý

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
11.2.2018 08:36
horal

XXX.XXX.202.176

Dobrý den, také vás zdravím a přeju krásné nedělní, i když trochu mrazivé lednové ráno. Unás už asi třetí den po ránu -4°, ale slepičkám to asi ani tak nevadí. I když je celý den pod nulou můžou se proběhnout venku. No a přes to, že jsem stav slepic snížil na 60 snáška se pohybuje pořád víc než 20 vajíček deně. Vzhledem k podmínkám u nás je to docela přijatejné. Konečně se už rodí i králičata. Měl jsem obavy jestli vůbec nějaká zůstala, protože se nechaly obskočit znovu no a ony porodily v termínu. (prostitutky). Č. albínka jich má víc než deset, nechtěl jsem je vyndávat s hnízda a stříbrná asi svůj standard sedm. Ta si udělala hnízdo pod jeslema, tak jenom po hmatu. Třetí si včera začala stavět hnízdo, Je to kříženka Vss x Ča. No a co bude u nás k obědu ? Pečené, uzené vepřové koleno a k tomu brambor a zavařená červená řepa. Odpoledne mne čeka schůze od včelařů a večer hospoda. V pátek to nešlo, spolustolovník měl smutnou rodinnou povinnost, tak jsme to přeložily na dnes. Dneškem mi také končí prázdniny a zítra už zase do rachoty, no spíše do rachotu. Že jo pani Dano. Tak si užíjte dne a hlavně dobrého nedělního oběda. Zatím co jsem četl, tak bych ničím nepohrdnul.

11.2.2018 08:51
nomad72

XXX.XXX.234.126

Horalko, pozeraj, knedľa už hotová, kačky sa už pečú, vývar hotový... už len kapustu udusiť, ale to je ešte čas... a pekáč zdrôtovaný, aby kačka neušla

11.2.2018 09:34
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Hezké nedělní ránko

Taky jsem včera pekla chlebíček, kmínový, zadělávaný částečně pivem, pečený v troubě na pizza kameni - nafotila bych, ale už je ho půlka pryč. A na obídek bude kohout zapečený s bramborem, cibulí, slaninkou a sýrem a fazolová polévka (tu bude vařit muž)

V líhni se "pečou" kachňata, příští týden by se měla vykulit, tak uvidíme, zda z toho něco bude. Další várka je pod kachnou, ale tam se vloudily i slepičí vejce a přisedávala černokněžnice (cemanka) - tak tam to bude loterie.

11.2.2018 10:26
nomad72

XXX.XXX.234.126

První sloka!

Představte si představte si
co jsem měl dnes k obědu

Knedlíky se zelím se zelím kyselým
Pak jsem jed u stolu kdoví co v rosolu
Kapustu vařenou jedli jsme ji s Mařenou
Sám jsem si za pecí zadělal telecí

To koukáte to koukáte
Co jsem měl dnes k obědu

Á hej!

Druhá sloka!

Představte si představte si
co jsem měl dnes k obědu

Škubánky maštěný baštil jsem jak praštěný
Uzený na hráchu střílel jsem ho na bráchu
Jeseter na kmíně koupil jsem ho v Londýně
Buchtičky se šódó zapíjel jsem je vodó

To koukáte to koukáte
Co jsem měl dnes k obědu

Šá rap!


Třetí sloka!

Představte si představte si
co jsem měl dnes k obědu

Borůvky na sádle našel jsem je ve prádle
Pirožku blinčiky kartofel a svinčiky
Co je moc to je moc syrečky pro Olomóc
Na chlebě Romadůr od Madame Pompadůr
Špenátovou konzervu teď to všechno rozervu
Vařené bravčové zožrali ho bačové
Žinčica z Levoče zná ji každý Jihočech
Koprovou od dna dala teta hodná
Zaječí pysky zapíjel jsem whisky
Kuní ocas na špeku přinesli mě od Fleků
Kuřata smažený ale už bez Mařeny

To koukáte to koukáte
co jsem měl dnes k obědu!

11.2.2018 11:45
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak u nás je už po obědě. Jo to je to pravé chovatelství to mě fakt baví
Mimochodem maso je z prsou kachny křížence. Otec běžec a máma ruánka. Voní to jako ruánka, sádlo to skoro nemá takže spíš jako běžec a maso světlé taky jako běžec. Ale chutná to jako skoro ruánka. Je to prostě chuťově šmrclý a zároveň dietnější

11.2.2018 12:27
nomad72

XXX.XXX.234.42

Vierka, super ! a teraz pozri na moje a idem, na medvede... ako každú nedeľu

11.2.2018 12:31
veraboskova

XXX.XXX.0.235

No jo ta moje light verze se nedá s tou tvojí vůbec srovnat
Celou kachnu bych taky nevyfotila. Ona se mi totiž v pekáči rozpadne, prakticky se maso odděluje od kostí. Ani v pekáči to neobracím.

11.2.2018 12:56
javorka

XXX.XXX.98.207

Mňam.
Já tedy ke kachničce prosím, bramborové knedlíčky.
Příště.

11.2.2018 13:45
horal

XXX.XXX.202.176

Pssssssssssssst, ať nevzbudíte nomada.

11.2.2018 14:55
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Len tak potichu sa opýtam. V utorok sa moja fenka dostala do kurína a zlikvidovala jednu sliepku. Odvtedy neznášajú, je možné, že by to bolo zo stresu? Tak dlho? Dovtedy znášali každý deň.

11.2.2018 14:59
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Já zatím vyráběla koblihy a teď hurá na zahradu a talíř koblih odvézt babičce.

11.2.2018 16:58
čapice

XXX.XXX.211.210

Tak zdravim po delsi dobe. Dneska 3 zeleny vajicka. Z toho jedno skoro normalni velikosti, trochu od krve. Tak to zacatecnice mela makacky. Harapes si zacal dovolovat na svagrovou. Tak js mu pohrozila odchodem. Ale to bych byla nastvana, kdyz mam poprve sestavany kmen. Dnes v tescu Indianska vajicka za 50, _ sedm kousku. Napis na obalu, vejce od vzacnych plemen _ 3 zelena a ctyri tmave hneda. Plemena nenapsali, coz nemusim anija. Ze. Tak a fotky z.dnesniho odpoledne. A na posledni fotce nasi dva. Erici vykastrovany a konecne kamaradi, nalezenci Vavra 5 a Pepino 2.

11.2.2018 17:04
čapice

XXX.XXX.211.210

Preklepy mi prosim odpuste, mam prasklou obrazovku a. Mobil si pise co chce.

11.2.2018 17:12
ovecka

XXX.XXX.180.37

A kdo je Harapes - černý araukaňák? Dana.

11.2.2018 17:39
javorka

XXX.XXX.98.207

Právě jsme málem zlikvidovali posledního kohouta. Ale nakonec, jsem se rozhodli počkat do zítřka. Po nedávné rvačce, kdy jsme byli nuceni si nechat jen jednoho, jsem zjistila, že ten, co jsme si ho chtěli nechat, není v pořádku. Má přivřené oko a napuchlý, teplý lalok. Rány jsem vydezinfikovala a oko ošetřila oční mastičkou.
Kohout chodí, ale drží se stranou. Hřeben má krásně červený. Viděla jsem ho pít, žrát ne. Ale to neznamená, že nežral, když jsem nebyla. Nacpaný, rozhodně není.
Uvidíme, jak na tom bude zítra.
Mrzí mě, že jsem si toho nevšimla dřív. Ale zdál se být, kromě několika klofanců, v pořádku.
Ach, jo.

11.2.2018 17:43
javorka

XXX.XXX.98.207

čapice napsal(a):
Preklepy mi prosim odpuste, mam prasklou obrazovku a. Mobil si pise co chce.

Překlepy nevadí. My si to domyslíme.
Děláme je skoro všichni a nemusíme mít ani prasklý displej.
Slepičky jsou krásné.

11.2.2018 17:49
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Teda taky koukám jak si pečete, moji nedělní pečenou kačku jsem nestihla vyfotit v uměleckém stavu, tak až příští týden, no ale je půst, tak to budu mít dilema. . Dnes jsem konečně upekla pekáč hlíny a vysela papriky a celer, mám letos nějaký skluz, ale snad to doženou( ty semínka). . Kačenky rostou jako z vody a už jsem jim vypla i topicí podložku, začínají být delší a delší, vypadá to na tři kačky a pět kačerů. To zas bude papáníčko .mňam.
Pondělí nebo úterý se budou líhnout ti moji tři sirotečci, jestli se teda vyklubou. A další týden nasadím další vajíčka, uvidím, jestli se mladý kohout pochlapil .
Nomad perfektní báseň, tak si představuju vesnický život

11.2.2018 18:14
nomad72

XXX.XXX.234.143

To nieje báseň... to je pesnička a spieva to midi lidi si pohľadaj na google... to som mal na CD v aute a počúvali to moje deti, keď boli malé a veľmi sa im to páčilo... také šialené... a ja som si na to spomenul, že : co jsem mnel dnes k obedu

11.2.2018 18:17
začátek

XXX.XXX.4.22

Dobrý večer, tedy Nomáde ta kačka je nejméně na jedničku s prasátkem, jak to prosím tě pečeš, pekáč zadrátovaný a trefeno úplně dokonale. Koukám co mi to dali na profil, někdo zřejmě ztrácí soudnost.Jenom přemýšlím na jaké straně se nosila ta žlutá šesticípá hvězda. Čapice gratuluju AR, čekal jsem tak začátek března první vajíčka, ale oni do líhně tak v březnu váhově budou, ale nezapomeň slepičky a i kohoutka vzadu ostřihat.Jinak se dočkáš oplozených vajíček až v létě, jak je oškubou kohouti.

11.2.2018 18:36
javorka

XXX.XXX.98.207

nomad72 napsal(a):
To nieje báseň... to je pesnička a spieva to midi lidi si pohľadaj na google... to som mal na CD v aute a počúvali to moje deti, keď boli malé a veľmi sa im to páčilo... také šialené... a ja som si na to spomenul, že : co jsem mnel dnes k obedu

Nejlepší je stejně od Šlitra.

https://www.youtube.com/watch?v=L5DRkHltXQg.

11.2.2018 18:46
čapice

XXX.XXX.138.137

ovecka napsal(a):
A kdo je Harapes - černý araukaňák? Dana.

Jo jo, akorat muz mu rika Hubert. Jako byl kohout pred tim. A ja Harapes a baletak.

11.2.2018 18:55
čapice

XXX.XXX.138.137

začátek napsal(a):
Dobrý večer, tedy Nomáde ta kačka je nejméně na jedničku s prasátkem, jak to prosím tě pečeš, pekáč zadrátovaný a trefeno úplně dokonale. Koukám co mi to dali na profil, někdo zřejmě ztrácí soudnost.Jenom přemýšlím na jaké straně se nosila ta žlutá šesticípá hvězda. Čapice gratuluju AR, čekal jsem tak začátek března první vajíčka, ale oni do líhně tak v březnu váhově budou, ale nezapomeň slepičky a i kohoutka vzadu ostřihat.Jinak se dočkáš oplozených vajíček až v létě, jak je oškubou kohouti.

Taky jsem byla prekvapena. Ja letos jeste lihnout nebudu. To jedine, ze by jedna z holek zacala kvokat. Ale Verka se muze tesit na vajicka, mozna driv nez jsem myslela.

11.2.2018 19:20
Olánek

XXX.XXX.50.70

Sleduji zimní olympiádu, která se koná v zimě a to přesto, že je zima, ale bádání na poli chovatelství nezanedbávám.Věnuji pozornost objemu a složení krmné dávky pro slepičky, nepodceňuji ani nápoje, ovšem nikoliv z pohledu hospodářské výtěžnosti, ale z pohledu sexuálního chování, které je u slepiček zcela odlišné, třeba od holoubků.Dokonce jsem zaznamenal případy.kdy slepička před kohoutem zoufale prchá.Osvícen jsem nebyl Barrandovkým všemoudrem, ale starou odrhovačkou, z níž cituji,
nejedla jsem, nepila jsem od pondělka nemám na to náladu, Co víme, že dotyčná nebyla, pravděpodobně v době velké hospodářské krize, dostatečně nasycena ani v neděli, neboť byla štíhlá, ba dokonce tenká.Co nevíme, který den v důsledku hladovění a žíznění ztratila náladu.Bohužel má stále mladá a milováná manželka razantně odmítla součinnost den D určit.
Dílčí závěr tedy zní, pouze dostatečně nasycená a napojená slepička má náladu na milování, ovšem přesné složení krmné dávky a nápoje je stále předmětem bádání.

11.2.2018 20:25
nomad72

XXX.XXX.234.143

Sa vás opýtam, používate (pridávate) do zmesiek pre kŕmenie sliepok rybiu múčku?

11.2.2018 20:32
ovecka

XXX.XXX.180.37

Přidávat by se určitě dala, pozor však na možnost ovlivnění chuti vajec po rybině. Zejmína u moučky s vyšším obsahem tuku - https://www.ifauna.cz/drubez/clanky/r/detail/6592/vejce-nad-zlato-3-cast-o-krmeni-drubeze/
http://www.chovzvirat.cz/diskuze/tema/5474-prosim-o-radu-zapach-vajec/
Dana.

11.2.2018 20:37
nomad72

XXX.XXX.234.143

To som sa dočítal aj ja, len sa pýtam, či to niekto pridávate... vraj do určitého množstva tie vajcia po rybách necítiť... preto som sa to pýtal.

11.2.2018 21:38
dadu

XXX.XXX.61.94

Tak máme další medaili - stříbrnou

12.2.2018 06:34
horal

XXX.XXX.202.176

Já moučku nedávám, ale když zpracovávám úlovky tak požírají vnitřnosti, ozobávají hlavy a požírají i menší šupiny. Cejny jenom filetuju, takže tam dost zůstává na kostře, to si pak pchutnají.

12.2.2018 06:52
nomad72

XXX.XXX.234.81

A zožerú aj oči? inak dobré ránko sa praje.

12.2.2018 08:17
javorka

XXX.XXX.98.207

Hezké ráno.
Můžu dát slepicím na ozobávání syrovou hlavu kapra?
Mám 3 obrovské od kamaráda. Chtěla jsem je uvařit, ale tohle by bylo jednoduché a tolik polévky vařit nemusím. Zabírají v mrazáku plno místa.

12.2.2018 08:33
horal

XXX.XXX.202.176

Já také přeju dobré ráno. Samozřejmě že žerou i oči, po těch jdou jako první. Dokonce i z králika. Napřed se snaží oko zobákem propíchnot a když to nejde tak ho sezobnou celé. Šumavanky chytaly i myši. Normálně číhaly na ně jako volavka na rybu. Většinou se o ni pak popraly, roztrhly ji vejpůl a zhltly.

12.2.2018 08:36
horal

XXX.XXX.202.176

Hlavu z velkých ryb sekerkou rozdrtím úplně na kaši, ale měké tkáně vyzobou i tak. Možná ze začátku se ji do toho nebude chtít, moje jsou už na to naučené.

12.2.2018 08:51
Olánek

XXX.XXX.50.70

Jak dlouho vydrží sedět kvočna na prázdném hnízdě a zda existuji kvokací intervaly?

12.2.2018 08:55
Varaxi

XXX.XXX.1.226

nomad72 napsal(a):
Sa vás opýtam, používate (pridávate) do zmesiek pre kŕmenie sliepok rybiu múčku?

Vedle zdejších chovatelů jsem úplný laik, přesto si dovolím napsat zkušenost.
Rybí moučku našim 6 hybridkám nadělil Ježíšek. Dostávají 1 vrchovatou lžíci obden (obden dostávají zase pivovarské kvasnice) do míchanice už od Vánoc. Vajíčka po rybách nesmrdí. Neřekla bych, že to má větší vliv na snášku než ty kvasnice, ale mají to takové pestřejší.

12.2.2018 08:57
cipis

XXX.XXX.91.208

mamkamaria napsal(a):
Len tak potichu sa opýtam. V utorok sa moja fenka dostala do kurína a zlikvidovala jednu sliepku. Odvtedy neznášajú, je možné, že by to bolo zo stresu? Tak dlho? Dovtedy znášali každý deň.

Nechcem strašiť... že aj na niekoľko týždňov verím, že to nebude váš prípad. Záleží od toho, ako si to tam fenočka užila

http://www.primarnykontakt.sk/precitali-sme-za-vas/akcia-sliepky-alebo-ako-zistite-ze-mate-naozaj-dobreho-sefa/.

12.2.2018 08:58
javorka

XXX.XXX.98.207

Olánek napsal(a):
Jak dlouho vydrží sedět kvočna na prázdném hnízdě a zda existuji kvokací intervaly?

To bych taky ráda věděla. Ta moje pořád sedí...

12.2.2018 09:11
nomad72

XXX.XXX.234.112

horal napsal(a):
Hlavu z velkých ryb sekerkou rozdrtím úplně na kaši, ale měké tkáně vyzobou i tak. Možná ze začátku se ji do toho nebude chtít, moje jsou už na to naučené.

Brrrrr

12.2.2018 09:17
Olánek

XXX.XXX.50.70

Tak jste mě připomenul ten starý až nechutný vtip, Jde slepý okolo rybárny, ahoj holky.

12.2.2018 09:29
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

cipis napsal(a):
Nechcem strašiť... že aj na niekoľko týždňov verím, že to nebude váš prípad. Záleží od toho, ako si to tam fenočka užila

http://www.primarnykontakt.sk/precitali-sme-za-vas/akcia-sliepky-alebo-ako-zistite-ze-mate-naozaj-dobreho-sefa/.

Ďakujem za odpoveď. Dvierka sa za ňou zatvorili, takže s úlovkom nemohla ujsť a hodovala pred očami ostatných. Keby kotkodákali, počula by som to skôr, ale boli ticho . No uvidím.

12.2.2018 13:44
nomad72

XXX.XXX.234.112

Kde mám medailu ? kurnik, však nám dnes nasťa striebro získala, tak aspoň striebornú mohli dať...

12.2.2018 15:53
cipis

XXX.XXX.91.208

nomad72 napsal(a):
Kde mám medailu ? kurnik, však nám dnes nasťa striebro získala, tak aspoň striebornú mohli dať...

Odo mňa máš rad zlatej varešky, ten ti už nikto nevezme

12.2.2018 16:01
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Tak to jste mne chlapi pobavili.

12.2.2018 16:11
nomad72

XXX.XXX.234.112

Dekuji ti díte, vřele, ten řád si strč do...

aaale nie... ďakujem... som poctený

12.2.2018 16:25
cipis

XXX.XXX.91.208

V pr.. je dírka malá,. vařečka by se polámala.
Prišli by sme o ukážkové pecne chleba,
a to by bola škoda

12.2.2018 18:53
čapice

XXX.XXX.211.210

cipis napsal(a):
Odo mňa máš rad zlatej varešky, ten ti už nikto nevezme

Krasny dort, domaci vyroby? Dortiky jsou moje vasen.

12.2.2018 19:46
ovecka

XXX.XXX.180.37

čapice napsal(a):
Krasny dort, domaci vyroby? Dortiky jsou moje vasen.

Jak jste to odhalila čapice? Mne to vůbec nenapadlo, že je to dort. Dana.

12.2.2018 20:00
javorka

XXX.XXX.98.207

Mě taky ne.

12.2.2018 20:05
začátek

XXX.XXX.4.22

dadu napsal(a):
Tak máme další medaili - stříbrnou

Maj štěstí, že nestartujou Rusové.

12.2.2018 21:17
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobrý večer,
dortík jako malovaný. Také mě čeká jedno pečení svatebního dortu. Kamarádčina sousedka se bude vdávat tak jsme si řekli že uděláme rozlučku se svobodou a budeme u toho péct dortu :)

Jinak holky slepičí se činí každý den 14-15 vajíček z 18 tak jsem ráda. Káčer Lojza se tu konečně zabydlel a začal pojímat kačky. Houserovi se to nějak nelíbilo tak třeba se chlapák polepší..

Křepeličky jsou nastěhované v hotýlku ve stodole. Mají tam luxusní teploučko, papáníčka co hrdlo ráčí a vodičku k očváchnutí, propláchnutí zobáčku. Rostou jako z vody, už jsou takoví ne moc pěkný Brko sem brko tam. Ale to se zlepší.

Dneska založeno na kváskový chléb a zítra budu mít premiéru, tak snad se mi povede. No je masopust takže budou koblížky nebo vdolky

12.2.2018 21:42
cipis

XXX.XXX.91.208

čapice napsal(a):
Krasny dort, domaci vyroby? Dortiky jsou moje vasen.

Ponúknuť nomadovi niečo z vlastnej dielne by som sa neodvážila, na mňa je príliš veľký fajnšmeker ešte som naňho nevyzrela

13.2.2018 06:50
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

cipis napsal(a):
Ponúknuť nomadovi niečo z vlastnej dielne by som sa neodvážila, na mňa je príliš veľký fajnšmeker ešte som naňho nevyzrela

Veď zatiaľ sa vyzná len v chlebe a knedlách, možno by po ochutnaní sa dal aj na jemnejšie delikatesy

13.2.2018 06:54
nomad72

XXX.XXX.234.165

Tak to by si sa riadne čudovala... mimochodom, ja sladké nejem.a do úst nedám nič, v čom je cukor.

13.2.2018 09:51
cipis

XXX.XXX.91.208

Vidím, že toto asi nebude adekvátna náhrada za medailu
Skúsim ešte raz

13.2.2018 09:57
nomad72

XXX.XXX.234.103

A vieš, že dnes ráno, keď som išiel kŕmiť, tak som na čerstvo napadanom snehu videl líščie stopy?pekne, odkiaľ prišla, zas prebehla okolo psa, na vzdialenosť asi 4 metre, a potom šup ku chlieviku, kde sú kačky... potom okolo maštale, kde sú zavreté sliepky, tam pobudla trocha dlhšie, a keď nepochodila, pekne odišla smerom, odkiaľ prišla... no, budem musieť oprášiť sklopec... inak, so sladkým u mňa nepochodíš, a s hríbmi dupľom... fuj

13.2.2018 10:07
cipis

XXX.XXX.91.208

Si vedľa ako tá jedľa ... nechcem ťa nakŕmiť, má ti to pripomínať, že líška patrí do lesa

13.2.2018 10:09
nomad72

XXX.XXX.234.103

Tiež som toho názoru... nech si pekne behá a loví v lese, alebo niekde na lúke... inak...

13.2.2018 17:58
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný skorovečer.
Tak jsem dneska koukala, že jedna křepelka to má za pár. Je to opožděnec v líhnutí, oproti zdravým se vylíhla o den později. Vůbec neroste, ostatní jsou dvojnásobní. Předpokládám, že jí brzy ušlapají.

13.2.2018 19:42
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Když jsem dnes přišla z práce, čekali na mně dvě vylíhnutá kuřátka. . A teď záhada hlavolamu, že budou černá jsem předpokládala, jelikož byla z bílých vajec sebraných u laflešek, ale že jedno bude mít náznak normálního hřebínku a druhé pět prstů, to mi fakt neleze do hlavy . Tak se ptám, může červnová pipka křížence araukany a lafleškový kohout vykouzlit něco takového? A je vůbec možné aby araukaní kříženky snášely velká bílá vejce? Poslední je ještě v líhni a jestli se vyklube je ve hvězdách, protože je potichu. Zatím sbírám od nich zelené a o něco menší než lafleškové. Tak a teď babo raď!
Mám letos nějaký začarovaný rok, jelikož i u králíků se mi narodili prckové s ruskou kresbou, kterou nevím kde vzali Samec je můj meklenbursko castorexový kříženec a samice je divoká vídeňačka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.2.2018 20:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

kačíkačka napsal(a):
Když jsem dnes přišla z práce, čekali na mně dvě vylíhnutá kuřátka. . A teď záhada hlavolamu, že budou černá jsem předpokládala, jelikož byla z bílých vajec sebraných u laflešek, ale že jedno bude mít náznak normálního hřebínku a druhé pět prstů, to mi fakt neleze do hlavy . Tak se ptám, může červnová pipka křížence araukany a lafleškový kohout vykouzlit něco takového? A je vůbec možné aby araukaní kříženky snášely velká bílá vejce? Poslední je ještě v líhni a jestli se vyklube je ve hvězdách, protože je potichu. Zatím sbírám od nich zelené a o něco menší než lafleškové. Tak a teď babo raď!
Mám letos nějaký začarovaný rok, jelikož i u králíků se mi narodili prckové s ruskou kresbou, kterou nevím kde vzali Samec je můj meklenbursko castorexový kříženec a samice je divoká vídeňačka.

Leda by ten laflešák nebyl tak úplně laflešák... Ikdyž takovéto anomálie zřejmě v dávné historii stály u zrodu mnohých plemen. Jinak zelená barva vajec se, myslím, dědí po otci, takže pokud je otcem laflešák a matkou araukana, pak budou vejce bílá. A ta "araukaní" matka je kříženkou čeho?

13.2.2018 20:32
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Araukaní děvčata jsou výsledkem křížení kříženek a laflešáka. Ale všechny snáší podle mě zelená vajíčka, mám jich jenom pět a tři určitě snáší a zelené. V dávné historii kříženek araukan byli kohouti lenghorn a asi vlašák nebo tak něco (byl z tomboly) a teď je mi to jasné, před asi deseti lety jsem měla i hedvábníka, ale to jsem zas neměla araukany. Tak a jsem v koncích. Že by je obskočil faverolák nehrozí, jsou oddělení. Pořád mi nelezou do hlavy ty bílé vajíčka, protože ať byly holky skřížené s čímkoliv, tak vždy nesly zelená vejce. Laflešky vypadají jako laflešky, akorát jeden kohoutek měl loni dvojrožky, mám někde i fotku v teplákovce z loňska. Už je ale i snědený.
Tak počkám až trochu povyrostou byli zkušební a po osvědčeném kohoutovi. Teď jsem jim dala mladého, tak uvidím.
Nasadím příští týden ať se mi vylíhnou zároveň s kačkama.

13.2.2018 20:47
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Tady mám vedle sebe lafleškové araukaní a zdrobnělé kočinky.

13.2.2018 20:52
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Jsou od stejně starých kuřat, staré slepice mají vajíčka větší.

13.2.2018 22:16
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Kačíkačko, mě se jednou vylíhlo křepelče a mělo 3 nožičky. Takže já už nedivím ničemu.
Buďte ráda, že se vám nevylíhlo tohle

14.2.2018 08:23
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

No nazdar, to bych chtěla vidět to vejce

14.2.2018 09:07
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Záhadu jsem vyřešila, jediná možnost jak se vyrobilo pět prstů a hřeben je jedna zdrhnuvší faverolka k lafleškám. Dvakrát jsem ji musela přehazovat, to bude asi ono a obskočil ji laflešák. Si jeden nepamatuje co se mu děje na dvoře. Možná zdrhla i víckrát a vrátila se zpátky sama a zůstaly mi v líhni jenom její oplozené vajíčka. Ještě že jsem dala holkám mladého kohouta, je vidět, že starého jeho holky nezajímají a radši sousedku , se mu na ní líp stálo.

14.2.2018 09:11
Varaxi

XXX.XXX.1.226

kačíkačka napsal(a):
Tady mám vedle sebe lafleškové araukaní a zdrobnělé kočinky.

Kačíkačko, máte stejný ubrus jako my. :).

14.2.2018 09:15
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Jo za 120, - na vánočních trzích, nebo na Floře v Olomouci, Teď si zrovna nevzpomenu.

14.2.2018 10:12
horal

XXX.XXX.202.176

kačíkačka napsal(a):
Záhadu jsem vyřešila, jediná možnost jak se vyrobilo pět prstů a hřeben je jedna zdrhnuvší faverolka k lafleškám. Dvakrát jsem ji musela přehazovat, to bude asi ono a obskočil ji laflešák. Si jeden nepamatuje co se mu děje na dvoře. Možná zdrhla i víckrát a vrátila se zpátky sama a zůstaly mi v líhni jenom její oplozené vajíčka. Ještě že jsem dala holkám mladého kohouta, je vidět, že starého jeho holky nezajímají a radši sousedku , se mu na ní líp stálo.

Nóó ono je to tak, že starého kohouta víc zajímají sousedky a obzvlášť jsoli mladší. Jinak přeju dobrý den.

14.2.2018 12:54
horal

XXX.XXX.202.176

Https://www.ifauna.cz/kralici/diskuse/detail/3440285/vysvetleni-redakce-k-medailim#a3440485
kdo nechodíte na králik tak tady je vysvětlení k medailím. Proč se oběvily a zase zmizely.

14.2.2018 13:17
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Horal, je to aj na drůbeži

14.2.2018 13:25
Varaxi

XXX.XXX.1.226

mamkamaria napsal(a):
Horal, je to aj na drůbeži

Je to úplně všude. :).

14.2.2018 13:57
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Predtým bola moderovaná a nemoderovaná diskusia. Na moderovanej boli odborníci a na tej druhej bársčo-kadečo. Kto chcel odború radu išiel na moderovanú, kto si chcel len pokecať na "nemoderku"

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2018 14:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak záložní kohout už mě definitivně naštval. nejen že typem i kresbou byl silně podřadný tomu druhému, ale začal si dovolovat na mě. Tak vychládá v lednici a já hledám nějaké recepty jak zpoživatelnit půlročního kohouta lehkýho plemene - nemáte nějaké typy?

14.2.2018 14:30
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Kohouta jedině na víně Podle paní Věrky s rýží byl vynikající.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2018 14:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Máte někde po ruce receptík?

14.2.2018 16:20
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak záložní kohout už mě definitivně naštval. nejen že typem i kresbou byl silně podřadný tomu druhému, ale začal si dovolovat na mě. Tak vychládá v lednici a já hledám nějaké recepty jak zpoživatelnit půlročního kohouta lehkýho plemene - nemáte nějaké typy?

Normálně upéct jako kuře v troubě s přiklopeným pekáčem a něčím fajným obložit ( anglická, bůček, klobásy, mrkev, rajčata, papriky), fantazii se meze nekladou. Já to jedu cestou nejmenšího odporu a tou je u mě pekáč, původně na husu ale upeče všechno

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2018 16:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

kačíkačka napsal(a):
Normálně upéct jako kuře v troubě s přiklopeným pekáčem a něčím fajným obložit ( anglická, bůček, klobásy, mrkev, rajčata, papriky), fantazii se meze nekladou. Já to jedu cestou nejmenšího odporu a tou je u mě pekáč, původně na husu ale upeče všechno

A nebude tuhý?

14.2.2018 16:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.11.148

Dělala jsem na víně, dle netu, byl dokonalý.

14.2.2018 16:46
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Přímo od kuchařky
Naporcovat. Smíchat hladkou mouku se lžičkou gyrosu a trocha soli, obalit v tom porce. Na troše oleje orestovat silnější plátky anglické. Na tom základu orestovat porce kohouta. A podlít bílým vínem. Přiklopit, šoupnout na 1,5 hodiny do trouby dusit. Kontrolovat a podlívat vínem (padne tam tak 3/4 lahve). S rýží fakt dobré.

14.2.2018 17:21
bery25

XXX.XXX.111.77

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak záložní kohout už mě definitivně naštval. nejen že typem i kresbou byl silně podřadný tomu druhému, ale začal si dovolovat na mě. Tak vychládá v lednici a já hledám nějaké recepty jak zpoživatelnit půlročního kohouta lehkýho plemene - nemáte nějaké typy?

Bol to krasny normalny kohut, skoda ho

14.2.2018 19:14
Olánek

XXX.XXX.50.70

Dnes při čištění holubníku jsem zjistil, že mám na curling.

14.2.2018 19:20
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak Olánku, protože já teda na ten curling koukala včera a fakt jste mě pobavil. Tak vám sem dám fotky, co jsem fotila o víkendu u dědy (nafotila jsem toho teda mraky). Holubi jsou vlastně taková drůbež, která ještě nezapomněla lítat, že

14.2.2018 19:33
Olánek

XXX.XXX.50.70

Je to nádhera.koukám, že máte i zimní odchov, jehož velkým propagátorem je přítel Kouťák též pán CHovatel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.2.2018 19:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

bery25 napsal(a):
Bol to krasny normalny kohut, skoda ho

Není Jeho jediná přednost byla ta, že byl nepříbuzný na jednu ze tří slepic. Jenže to bylo hrbaté zvíře s veverčím ocasem, poloměsíčitá kresba a přerostlý chochol. No dobře, šlo by ho někomu dát, ale asi ho tlačila ta obrovská varlata a začal jít po mě. Pěkně zezadu na lýtka. A to fakt nemám zapotřebí.

14.2.2018 19:40
javorka

XXX.XXX.98.207

Bodlinko, také jsem pekla před pár dny kohouta. Starý byl 7 měsíců. Tentokrát na červeném víně. Našla jsem si několik podobných receptů. Byl vynikající. Tady jsou nějaké receptíky:

http://www.apetitonline.cz/recepty/8459-kohout-na-vine.html

http://www.igurmet.cz/recepty/maso/drubez/kohout-na-vine-2026/.

14.2.2018 19:41
Olánek

XXX.XXX.50.70

Olympionik je v Pchjongčchangu, kde je krása střídá nádheru to nevím.

14.2.2018 19:49
javorka

XXX.XXX.98.207

Asi na gaučíku a sleduje snažící se olympioniky.

Zrovna jsem na něj dnes myslela. Náš malý Jáchym má narozeniny, jsou mu už 4 roky. Přemýšlím jaký dort upeču. A v tom jsem si vzpomněla na Čtyřmlékový, co ho tu Honzík vychvaloval. Vyzkouším ho a jestli se povede, tak bude krása střídat nádheru.

14.2.2018 19:50
kouták

XXX.XXX.168.33

Nádherný chov Prácheňských káníků modrých bělopruhých.Prosím o vyřízení Vašemu dědovi.
Olánku nejsem propagátorem zimního odchovu, protože to je odchov PŘIROZENÝ a vše ostatní holubařinou není, ale díky za pochvalu a sejdeme se zase na holubářích a někdy to proberem třeba osobně.Zdraví Zdeněk FRANTA /kouťák/.

14.2.2018 20:06
ovecka

XXX.XXX.180.37

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Máte někde po ruce receptík?

Nechci dělat reklamu, ale dělám ho podle tohoto receptu a je luxusní Dana

PS: doporučuji dodržovat zcela ingredience a moc nenahrazovat.

14.2.2018 21:59
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

ovecka napsal(a):
Nechci dělat reklamu, ale dělám ho podle tohoto receptu a je luxusní Dana

PS: doporučuji dodržovat zcela ingredience a moc nenahrazovat.

Dani a receptík je kde, prosím? Reklamu jsi skryla dokonale.

14.2.2018 22:08
javorka

XXX.XXX.98.207

Také marně hledám.

14.2.2018 22:27
ovecka

XXX.XXX.180.37

Janinka Bosorka napsal(a):
Dani a receptík je kde, prosím? Reklamu jsi skryla dokonale.

Http://mlsnakocka.blog.cz/1104/opravdovy-kohout-na-vine-coq-au-vin

Nějak se nevložil?! Asi porucha mezi židlí a klávesnicí Dana.

14.2.2018 22:37
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

To je přesně recept, dle kterého jsem vařila i já. Je skvostný. Přílohou byly špecle. Domácí.

14.2.2018 22:40
ovecka

XXX.XXX.180.37

U nás k němu frčí domácí krokety ( domácí těsto na bramborové knedle, udělám válečky, obalím ve strouhance a upeču v troubě dozlatova) Dana.

14.2.2018 23:29
javorka

XXX.XXX.98.207

Tak já to dělala skoro stejně.
Tedy bez nakládaných cibulek a bez Armagnacu.

Ty kroketky k tomu musí být úžasný, ale i tak to byla dobrota.

15.2.2018 07:01
Olánek

XXX.XXX.50.70

Co je pravý francouzský kohoutek?asi dle místa narození bez ohledu na plemeno?.Až seženu kohouta z vesnice Faverolles v departementu Seine et Oise, zjistím co jsou špecle, tak recept vyzkouším.

15.2.2018 07:50
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Kohoutka jsem použila pravého kosteleckého od sousedy, vyrostlého z kuřátka u ní na dvoře. Špecle dělám dle Babici , neposmivejte se, dokud nezkusíte. Jsou výborné např. ke slepici na paprice, jehněčímu guláši. Také se dají zamíchat s jakýmikoliv houbami či slaninkou, zelím, špenátem atd.
500 g polohrubé mouky(i celozrnná)
2 vejce,
2,5 dcl vody,
sůl, možno přidat petrželku či vegetu bez glutamátu, či muškátový květ
Zamíchat těsto, chvilku odležet, protlačit do vroucí vody přes haluškovací síto, za minutku vyplavou, scedit a promíchnout s máslem. Hotovo.

15.2.2018 08:32
nomad72

XXX.XXX.234.205

Boha, ku ktorej idem na obed? tie recepty som ešte neskúšal, ale budú asi výborné... inak, dobré ránko prajem... ja som práve odprevadil dve sliepky zo sveta, tak by sa hádam patrilo vyskúšať nejaký ten receptík... ale, či sa to bude dať, sliepka nieje kohút...

15.2.2018 08:39
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Slípka na paprice, to je delikateska. A jednoduchá. nebo polívka s domácími nudlemi.

15.2.2018 08:45
nomad72

XXX.XXX.234.205

Baba jaga vývar zo sliepky jem od nedele do stredy každý týždeň... aj s domácimi rezankami... ja by som rád ochutnal toho vášho kohúta, keď to tak všetky ospevujete... no čo, zajtra nejakému zotnem hlavu, naštudujem nejaký recept, a... nechám sa prekvapiť...

15.2.2018 08:58
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Jak píše ovečka, ingredience dodržet.
Dělala jsem dle tohoto, přesně. http://www.apetitonline.cz/recepty/8459-kohout-na-vine.html.

15.2.2018 09:01
Olánek

XXX.XXX.50.70

nomad72 napsal(a):
Baba jaga vývar zo sliepky jem od nedele do stredy každý týždeň... aj s domácimi rezankami... ja by som rád ochutnal toho vášho kohúta, keď to tak všetky ospevujete... no čo, zajtra nejakému zotnem hlavu, naštudujem nejaký recept, a... nechám sa prekvapiť...

Kvůli receptu příjde kohoutek o hlavu.

15.2.2018 09:03
nomad72

XXX.XXX.234.205

Aj tak přebejvá

15.2.2018 09:25
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Si nemůžu pomoct, já všechno strkám do trouby, přiklopené, na 180°c 3x po hodince a rozsýpá se i dvouletá slepice, natož tak půlroční kohout mňam .

15.2.2018 09:29
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Á špatná fotečka

15.2.2018 09:31
horal

XXX.XXX.202.176

Dobrý den, tak slepice na paprice je jedno z oblíbených jídel našeho Vény. No a nevím jestli jsou to ty špelce, ale babička dělá neco podobného, jenomže na Gemeru ke se to naučila od mé matky, se to jmenuje nokerle. Je to jenom mouka, vejce, voda a sůl, nic jiného. A žádné sítko, ale těsto hezky na tenké prkénko s ručkou a namrská to do hrnce s vroucí vodou nožíkem, jeden jako druhý. To samé halušky. Když jsem ji koupil síto tak ho vyhodila. Protože na paprice děláme i králika tak je máme dost často a mám je radši než nějaké těstoviny. Zato vnuk si radši pochutnává na penne. Pak polívka vařená pomalinku tři hodiny se spoustou zeleniny, dvě tři cibule i se slupkou a domácí nudle to je úplně sváteční jídlo. Jenomže vnoučata ty nejsou nějak na ty nudle, spíše strohání. Stejné těsto, jenom jedno nastrouhané a druhé nakrájené a chuť úplně jiná. Tak nevím co dnes bude, ale babička už vyndala něco z lednice asi králika. I když nemám na nic chuť krom česnečky. Bacily mne totiž nějaké bacily a tak se povaluji doma. Je to jenom druhý den a už jsem nervozní. Navíc mne babička dnes nepustila na zahradu a šla tam sama. Možná v poledne tam zajdu, jestli bude sluníčko jako po předešlé dva dny, ale jak to vypadá, tak dnes se sluníčka nedočkáme. Tak si užívejte dne, já se budu povalovat na válendě a provětrám yotubko s filmi.

15.2.2018 09:56
nomad72

XXX.XXX.234.205

Horalko, kamarát, skoré uzdravenie... králika nechaj králikom, a davaj do seba cesnak a kyslú kapustu... a víčkovicu

15.2.2018 11:20
horal

XXX.XXX.202.176

To všechno dělám ale né jenom česnekem je člověk živ.

15.2.2018 11:21
nomad72

XXX.XXX.234.106

Hybaj na fb, urobil som si kávu

15.2.2018 14:17
bery25

XXX.XXX.111.77

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Není Jeho jediná přednost byla ta, že byl nepříbuzný na jednu ze tří slepic. Jenže to bylo hrbaté zvíře s veverčím ocasem, poloměsíčitá kresba a přerostlý chochol. No dobře, šlo by ho někomu dát, ale asi ho tlačila ta obrovská varlata a začal jít po mě. Pěkně zezadu na lýtka. A to fakt nemám zapotřebí.

Ved hovorim či pisem ze to bol pekny zdravy kohut, ani sa mu necudujem ja som mal tiez jedneho takeho, ale ten bol vadny, on skakal na mna

15.2.2018 14:52
nomad72

XXX.XXX.234.135

Varaxi napsal(a):
Nechová tu někdo okrasné ptactvo?
https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/inzerce/r/detail/3153319/vymenim/

15.2.2018 15:20
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Varaxi napsal(a):
Nechová tu někdo okrasné ptactvo?
https://www.ifauna.cz/okrasne-ptactvo/inzerce/r/detail/3153319/vymenim/

Síce viacerí sú tu pekní vtáčikovia, ale kto vie či sa ozvú

15.2.2018 15:36
horal

XXX.XXX.202.176

No tak já mám jednoho ptáčka na okrasu

15.2.2018 15:41
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Horal a prečo tie slzy? Veď on má záujem o okrasné

15.2.2018 15:49
bery25

XXX.XXX.111.77

mamkamaria napsal(a):
Horal a prečo tie slzy? Veď on má záujem o okrasné

15.2.2018 16:31
horal

XXX.XXX.202.176

Kdo by nebrečel když něco vzácného ztratí.

15.2.2018 18:54
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Ztratí - neztratí, vzpomínky zůstanou

15.2.2018 19:29
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Už jsem našla ty správné fotečky . Všechno upečeno stejným způsobem, obloženo různě

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 19:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

kačíkačka napsal(a):
Už jsem našla ty správné fotečky . Všechno upečeno stejným způsobem, obloženo různě



ale to je víc mrtvol než jedna:).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 19:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnešní vejce Pěkné a Křikny: 43 a 44 g. To je zatím rekord, minimální hmotnost už se blíží

15.2.2018 19:40
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný večer,
já přemýšlím nad tím, jak se ty kachničky na té druhé fotce na tom pekáčku udrží
Bodlinko, a co ta vaše morčata? Jakou úpravu používáte? Dívala jsem se na kuchaře na cestách, to je běžný pokrm v Mexiku?
Jinak jsem teď akorát dala dohromady 25 hempšírčích vajec, zítra pošupajdí do líhně. To bude krása. Zvolila jsem minimální násadovou hmotnost 60g.

15.2.2018 19:48
javorka

XXX.XXX.98.207

Věrko, to je netopýrek pro Honzíka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 19:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Pěkný večer,
já přemýšlím nad tím, jak se ty kachničky na té druhé fotce na tom pekáčku udrží
Bodlinko, a co ta vaše morčata? Jakou úpravu používáte? Dívala jsem se na kuchaře na cestách, to je běžný pokrm v Mexiku?
Jinak jsem teď akorát dala dohromady 25 hempšírčích vajec, zítra pošupajdí do líhně. To bude krása. Zvolila jsem minimální násadovou hmotnost 60g.

Morčata se jedí hlavně v peru, tam ve velkém.

já na ně teda používám králičí recepty. sehnat autentický recept z místa není nic snadného a když už, tak je problém sehnat suroviny, koření, kukuřičnou mouku a takovýhle divnosti. to je mnohem jednodušší dát na vykuchané morče koření, co mi chutná, nechat seznámit v marinádě a šoupnout ho do trouby.

15.2.2018 20:07
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A dá se to chuťově něčemu připodobnit?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
A dá se to chuťově něčemu připodobnit?

Šťavnatý králík? vepřové s opravdu jemnými vlákny a bez té vepřové pachuti?

15.2.2018 21:01
horal

XXX.XXX.202.176

Ano dá se to přirovnat potkanům. Né dělám si legraci. Chutná to jako kuřecí králik, teda jako něco mezi kuřetem a králikem. A ty morčata co se chovají v Peru jsou dvakrát větší než ty naše, ale chovají se i u nás a jmenují se Cuy morčata. A jak píše bodlinka nejlepší je to udělat tak jak jsme zvyklý a neexperimentovat, možná by nám to třeba ani nechutnalo. Dělal jsem to jenom dvakrát a to klasicky na zelenině s divokým kořením. No a stačilo to. Jednak je to pracné na přípravu a pak při pečení to extra nevoní. Poprvé jsem je stahoval a ovce by byla stažena dřív. Podruhé, na radu vietnamců jsem je spařil, odrbal pak vykuchal a pekl i s kůží. To bylo o něco lepší ale zase vzhled... navíc maso pomalu žádné. Takže kdo chce ať zkusí. Jíst se to dá, ale živit bych se stím nechtěl.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 21:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

horal napsal(a):
Ano dá se to přirovnat potkanům. Né dělám si legraci. Chutná to jako kuřecí králik, teda jako něco mezi kuřetem a králikem. A ty morčata co se chovají v Peru jsou dvakrát větší než ty naše, ale chovají se i u nás a jmenují se Cuy morčata. A jak píše bodlinka nejlepší je to udělat tak jak jsme zvyklý a neexperimentovat, možná by nám to třeba ani nechutnalo. Dělal jsem to jenom dvakrát a to klasicky na zelenině s divokým kořením. No a stačilo to. Jednak je to pracné na přípravu a pak při pečení to extra nevoní. Poprvé jsem je stahoval a ovce by byla stažena dřív. Podruhé, na radu vietnamců jsem je spařil, odrbal pak vykuchal a pekl i s kůží. To bylo o něco lepší ale zase vzhled... navíc maso pomalu žádné. Takže kdo chce ať zkusí. Jíst se to dá, ale živit bych se stím nechtěl.

Cuy morčata se chovají i u nás:) Péct se s morčetem, co má půl kila v živým, by mě nebavilo. Stahování je o zvyku, nejdýl trvá odřezat si zadní nohy a zadek. Pak už je to šup šup.

15.2.2018 21:24
horal

XXX.XXX.202.176

No právě, já se patlal s těmy ani né půl kilovími.

15.2.2018 21:34
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobrý večer,
tak a je to tady, v truobě se peče můj první chléb. Doufám že nebude připomínat podprdelník páč se mi trochen rozjel No uvidím jak bude chutnat.

Pečená morčata? No já je mám asi stále jako mazlíky. Ne že by králík nebyl mazlík ale tak nějak mi to nejde Asi je to o zvyku. Když jsem měla sníst poprvé křepelku nebo krevetu tak jsem taky váhala jestli jo nebo ne.
To co mám naučené jíst o mala tak s tím nemám problém..

Zítra budu balit buchty do šátečku, holky křepelčí půjdou do světa. První 20tka mě opustí. Člověk by neřek kolik toho ta banda sezobe, denně 2-3kg krmení už mi z toho dneska šla i hlava kolem. Raději jsem přiobjednala další várku krmení a taky jsem neodolala a šupla jsem tam už první várku pro kuřátka a káčátka :).

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.2.2018 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

horal napsal(a):
No právě, já se patlal s těmy ani né půl kilovími.

No tak tam je to o ničem. Jatečná výtěžnost - morče stažené bez hlavy a bez vnitřností - je tak 50%. Na malém morčeti není žádné maso, to olíznete kostičku a konec.

Ale cuy... dobrý cuy má kilo po dvou měsících a z kilovýho zvířete už se nají dva lidi. A vyražený chovný, to je minimálně kilo a půl v živém.

Když chci něco zabíjet a má to pod kilo, tak maso ovařím a udělám z toho paštiku nebo tak něco.

15.2.2018 22:04
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Tak zázrak upečen. Nevím jestli se hodí sem dávat foto protože se mi opravdu nepovedl. Ale tak třeba mi poradíte co jsem udělala špatně. Možná málo odpočnutý nebo málo naříznutý.
Co já vím.

15.2.2018 22:25
skodovak

XXX.XXX.241.252

veraboskova napsal(a):
Pěkný večer,
já přemýšlím nad tím, jak se ty kachničky na té druhé fotce na tom pekáčku udrží
Bodlinko, a co ta vaše morčata? Jakou úpravu používáte? Dívala jsem se na kuchaře na cestách, to je běžný pokrm v Mexiku?
Jinak jsem teď akorát dala dohromady 25 hempšírčích vajec, zítra pošupajdí do líhně. To bude krása. Zvolila jsem minimální násadovou hmotnost 60g.

Dobrý den, zkoušela jste již někdy vliv tohoto počinu s velkými vajíčky? To máte od sedmnáctého ročníku holky? Mívám tak polovinu 57g ale převážně 54g i menší, dost mně to kakazí radost z tak pěkných slepic.
Jestli je návod jak toho dosáhnout, rád se přiučím.

Např. Maransky ohledně váhy, jedou jinou ligu, na to že to je podobná slepice.

15.2.2018 22:33
ovecka

XXX.XXX.180.37

Škodováku, máte zkušenost se snáškou maransek druhým rokem? Mám maransky ročník 2016. V roce 2017 nesly od poloviny ledna kontinuelně do srpna, pak začaly vysazovat a od října nenesou.Přepelichaly někdy v prosinci a teprve předevčírem bylo první a dneska druhé vejce dle tvaru od stejné slepice).
Kolega měl maransky před 3-4 roky a stejná zkušenost. První rok snáška slušná a druhým rokem katastrofa. Taktéž mu nenesly asi 4 měsíce přes zimu a potom sice velká vejce, ale jen asi každý 3.den. Tak je zlikvidoval.
Jak nesou vám? Dana.

15.2.2018 22:38
horal

XXX.XXX.202.176

Ni+Pa napsal(a):
Tak zázrak upečen. Nevím jestli se hodí sem dávat foto protože se mi opravdu nepovedl. Ale tak třeba mi poradíte co jsem udělala špatně. Možná málo odpočnutý nebo málo naříznutý.
Co já vím.

Je jé to je krásný hříbeček.

15.2.2018 22:42
javorka

XXX.XXX.98.207

Taky hříbeček obdivuju. To se jen tak nepovede.

15.2.2018 22:43
ovecka

XXX.XXX.180.37

Ni+Pa napsal(a):
Tak zázrak upečen. Nevím jestli se hodí sem dávat foto protože se mi opravdu nepovedl. Ale tak třeba mi poradíte co jsem udělala špatně. Možná málo odpočnutý nebo málo naříznutý.
Co já vím.

Zde jsou vady chleba:
https://conovehonakopci.cz/2012/04/vady-chleba-pohledem-laika/

Tip za mne - nízká teplota v troubě, trouba málo vyhřátá před vsazením chleba.
Já mám v troubě na dnu vychytávku - dve staré tašky "bobrovky". Naakumulují teplo a pomáhají držet stejnoměrnou teplotu. Jsou tam neustále a trouba peče perfektně.
Peču v současnosti na horkuvzduch, protože mi odešlo spodní těleso, a i s tím ventilátorem troubu minimálně 20 minut nahřívám. Včetně plechu, na který potom chleba sázím. Chleba nelze dát na studený plech a ten pak do truby. Dana.

15.2.2018 22:47
horal

XXX.XXX.202.176

Nevím na tohle je expert Mário. Podle mne málo naříznutý, hlavně mělce a asi málo zapařená trouba.

15.2.2018 22:52
skodovak

XXX.XXX.241.252

ovecka napsal(a):
Škodováku, máte zkušenost se snáškou maransek druhým rokem? Mám maransky ročník 2016. V roce 2017 nesly od poloviny ledna kontinuelně do srpna, pak začaly vysazovat a od října nenesou.Přepelichaly někdy v prosinci a teprve předevčírem bylo první a dneska druhé vejce dle tvaru od stejné slepice).
Kolega měl maransky před 3-4 roky a stejná zkušenost. První rok snáška slušná a druhým rokem katastrofa. Taktéž mu nenesly asi 4 měsíce přes zimu a potom sice velká vejce, ale jen asi každý 3.den. Tak je zlikvidoval.
Jak nesou vám? Dana.

Dobrý den, bude to jako u vás a kolegy. Druhým rokem slabota ještě větší. A to jsem myslel jak to z klubu bude hyper super za ty finance. Barva na dvě h. A nese to jak wyandotka zdr.
Velikost sice celkem ok, ale v porovnání sNH to sneslo sotva 20% za stejnou dobu a ve stejném věku.

Měl jsem ovšem jednou slepice od známého, ten má většinu od. P. Šonky a to již několik generací. Ten má zkušenost opačnou, a pravda že záznamy od těchto slepic jsou nebe a dudy co ostatní roky
Dneska jsem s nim telefonoval něco zamluvil, ovšem půl chovu mu vzala včera kmotra

Na klub a většinu slepic od nich a náhodných koupí, ho radši nebudu citovat.

Každý povídá to svoje, ale on je má již dlouhá leta, tak již dost zkusil.

15.2.2018 22:53
ovecka

XXX.XXX.180.37

horal napsal(a):
Nevím na tohle je expert Mário. Podle mne málo naříznutý, hlavně mělce a asi málo zapařená trouba.

Horale, chleba se musí upéci i nenaříznutý, stačí, když je správně vykynutý a trouba správně nahřátá. Já také nařezávám mělce, jen tak lehce šlehnu speciálně upravenou žiletkou. Při hlubokém říznutí dojde k zbytečnému vypuštění bublinek z těsta. Za mne je řez jen "estetická" záležitost. Dana.

15.2.2018 22:55
veraboskova

XXX.XXX.0.235

skodovak napsal(a):
Dobrý den, zkoušela jste již někdy vliv tohoto počinu s velkými vajíčky? To máte od sedmnáctého ročníku holky? Mívám tak polovinu 57g ale převážně 54g i menší, dost mně to kakazí radost z tak pěkných slepic.
Jestli je návod jak toho dosáhnout, rád se přiučím.

Např. Maransky ohledně váhy, jedou jinou ligu, na to že to je podobná slepice.

Holky ze sedmnáctého ročníku mám jenom dvě. A líhnu od veteránek.
A možná to bude znít brutálně. Ale slepice, který ještě druhým rokem snáší malá vejce u mě skončí v hrnci na polívku. Zajímavé je, že to bývá vždy z násadovek od určitého chovatele. Takže zatímco jedny ( z jiného zdroje) jsou slepice lodny a nesou velká vejce, tak další jsou útlé slepice a snáší malá vejce ikdyž jsou starší.
Jinak loni (nebo už předloni) jsem dělala experiment s vejci od křepelek. Vybrala jsem největší vejce od jedné slepičky. A líhla jsem jenom jejích 10 vajec. Odchovala jsem 3 slepičky. A můžu potvrdit, že i ony snášely velká vejce. Pro jednu to mělo fatální konec. Na začátku snášky, kdy velikost vajec není ustálená. Tak vejce nemohla snést a uhynula.
Ale berte mě s rezervou. Moje experimenty jsou jenom v malém měřítku. Takže určitě by je musel potvrdit nějaký odborník

15.2.2018 23:01
ovecka

XXX.XXX.180.37

Škodováku, na zdr, wyandotky, co do snášky, nedám dopustit. Jak kdysi černě lemované, žluté kolumbije, tak i lososové a ty možná ještě více, nesou od října jako protržené (4 slepice a průměr 2,80 vejce denně). V posledních 14 dnech si daly pauzu (průměr 1,20 vejce denně) a posledních 3 dny zase 3,3,4. Uvidím, jak budou kvokat, ale za mne oproti maranskám. A jedna nese vejce o hmotnosti 50g (větší než začínající NH ). Dana.

15.2.2018 23:35
skodovak

XXX.XXX.241.252

ovecka napsal(a):
Škodováku, na zdr, wyandotky, co do snášky, nedám dopustit. Jak kdysi černě lemované, žluté kolumbije, tak i lososové a ty možná ještě více, nesou od října jako protržené (4 slepice a průměr 2,80 vejce denně). V posledních 14 dnech si daly pauzu (průměr 1,20 vejce denně) a posledních 3 dny zase 3,3,4. Uvidím, jak budou kvokat, ale za mne oproti maranskám. A jedna nese vejce o hmotnosti 50g (větší než začínající NH ). Dana.

Tak asi špatný příklad, na závěry je mám více než krátce, z toho byla začáteční linie 4 roky stará. Z nynějších mám polovinu pozdní však víte, a druhá začíná, mám ob den dvě vajíčka od 11 předpokládám že začnou a všechny najednou sednou, jako loni. Velikost je jak říkáte super i u mně

NH nevím, jestli jsem něco pokazil nebo co, je to s velikostí vázně špatný.

15.2.2018 23:42
skodovak

XXX.XXX.241.252

veraboskova napsal(a):
Holky ze sedmnáctého ročníku mám jenom dvě. A líhnu od veteránek.
A možná to bude znít brutálně. Ale slepice, který ještě druhým rokem snáší malá vejce u mě skončí v hrnci na polívku. Zajímavé je, že to bývá vždy z násadovek od určitého chovatele. Takže zatímco jedny ( z jiného zdroje) jsou slepice lodny a nesou velká vejce, tak další jsou útlé slepice a snáší malá vejce ikdyž jsou starší.
Jinak loni (nebo už předloni) jsem dělala experiment s vejci od křepelek. Vybrala jsem největší vejce od jedné slepičky. A líhla jsem jenom jejích 10 vajec. Odchovala jsem 3 slepičky. A můžu potvrdit, že i ony snášely velká vejce. Pro jednu to mělo fatální konec. Na začátku snášky, kdy velikost vajec není ustálená. Tak vejce nemohla snést a uhynula.
Ale berte mě s rezervou. Moje experimenty jsou jenom v malém měřítku. Takže určitě by je musel potvrdit nějaký odborník

Třeba něco Kazim, pantáta má od nás slepice, vajíčka nebyla nic super na velikost ale pod minimální to nešlo
začalo mu to nést jako kulomet a velikost od pohledu daleko větší než matky i než ty moje z jiného kmenu
Což už je divné.

Jinak ano princip by asi fungovat měl když doporučení váhy vajíček i lépe z druhého s.období se doporučuje od nepaměti, a starší chovatelé mi to často kladou na srdce.

16.2.2018 10:32
Kutilka

XXX.XXX.50.232

ovecka napsal(a):
Horale, chleba se musí upéci i nenaříznutý, stačí, když je správně vykynutý a trouba správně nahřátá. Já také nařezávám mělce, jen tak lehce šlehnu speciálně upravenou žiletkou. Při hlubokém říznutí dojde k zbytečnému vypuštění bublinek z těsta. Za mne je řez jen "estetická" záležitost. Dana.

Souhlasím, já vůbec chleba nenařezávám, někdy trošku praskne někdy ne. V minulosti, kdy jsme chleba kupovali u pekaře jsme naprasklý vyhledávali. Určitě to není vada. Troubu nahřívám na 250 včetně plechu, ten vysunu, překlopím chleba z ošatky a na dno trouby vyleju třetinku vody. Peču 30-33 minut, podle toho jak se mi líbí barva kůrky. Chleba dělám jen kvásek /cca 5 let starý/ půl na půl s pšeničnou chlebovou moukou plus voda, sůl, kmín. Ošatku vysypávám žitnou moukou-nelepí se, a po upečení chleba ometu žíněným košťátkem namočeným ve vodě.

16.2.2018 10:47
začátek

XXX.XXX.4.22

Dobrý den, po bílém ránu tu máme slunečné poledne a za chvilku dorazí i Kvídera se směsí pro kuřátka a chovná hejna, tak se snad podaří vbrzku naplnit sudy ee líhně.

16.2.2018 11:48
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Začátku - ale máte tam toho!

16.2.2018 13:20
horal

XXX.XXX.202.176

Já jenom že mně se to pokaždé stalo když nebyl dostatečně naříznutý a pára nemohla ven, tak se celý roztrhnul.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.2.2018 14:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

horal napsal(a):
Já jenom že mně se to pokaždé stalo když nebyl dostatečně naříznutý a pára nemohla ven, tak se celý roztrhnul.

Tak byl málo vykynutý nebo malá teplota v troubě.
Taky nenařezávám.
Praskal mi podélně, dokud jsem měla starou troubu, která stěží dala 220 stupňů.

16.2.2018 15:19
horal

XXX.XXX.202.176

Možné to je, je to sice sporák se sklokeramickou deskou, ale dost letitý.

16.2.2018 16:12
nomad72

XXX.XXX.234.138

Aj ja som dnes piekol... akurát vytiahnutý z pece... škoda, že sa sem nedá pridať vôňa. kváskový.

16.2.2018 18:02
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Nomad72 - nádherný chlebík

16.2.2018 19:15
javorka

XXX.XXX.98.207

Chleba parádní!

Tu vůni bych brala. Náš malý Jáchym se právě po...
Smrdí, smrdí, smrdí.

16.2.2018 19:55
ovecka

XXX.XXX.180.37

Janinko super macík Dana.

16.2.2018 20:34
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný večer. Janinko, včera nebo kdy jsem zabrousila na "ovce" a psala jste tam, že máte novou přezdívku. A jak jste tam psala tu starou, tak jsem si uvědomila, že jsem od vás četla docela hodně příspěvků a sledovala jsem i porody loni

16.2.2018 20:36
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A jinak jsem právě dala píknout hempšírky. To je skvělej pocit, to vám teda řeknu.

16.2.2018 20:41
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A do třetice. Dneska jsme byli s manželem na výstavě orchidejí v Českobudějovickém muzeu. Sukulenty, kaktusy, orchideje, hmyzáci, terarijní živočichové. Výstava se jim fakt povedla a je mnohem bohatší než předchozí roky.
http://www.muzeumcb.cz/program/vystavy/vystava-orchideji-bromelii-sukulentu-jinych-exotickych-rostlin-a-hmyzu-2.html
Přidám pár fotek, ale fotila jsem mobilem. Takže jen ilustračně. Je tam toho spousta a radši jsem koukala očima

16.2.2018 21:29
JanaKostelec

XXX.XXX.117.11

veraboskova napsal(a):
Pěkný večer. Janinko, včera nebo kdy jsem zabrousila na "ovce" a psala jste tam, že máte novou přezdívku. A jak jste tam psala tu starou, tak jsem si uvědomila, že jsem od vás četla docela hodně příspěvků a sledovala jsem i porody loni

Děkuju tak se známe už dlouho Ovce chováme sedm let. JanaKostelec. Koukám, že jsem na ifauně od 1.2.2015
Porody mě každoročně fakt dostanou, je to pro mne dost stresko. Ale jehnata jsou nádherné bytosti.
Ty jo, tak jsem se koukla do minulosti, co jsem jako JanaKostelec založila za vlákno, a jsou tam naše porody pěkně rozepsaný. To děkuji Věrko moc.
https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/diskuse/detail/2883439/zkuseni-prosim-bude-rodit.

16.2.2018 21:36
javorka

XXX.XXX.98.207

Janinka Bosorka napsal(a):
Javorka

Ta je krásná.

Mě to došlo, že jste tu dvakrát. Podle čísla pod fotkou.

16.2.2018 21:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Musím říct, že tu ifaunu miluju, jak kdybych si tady psala deník. Už přes tři roky.

16.2.2018 21:53
javorka

XXX.XXX.98.207

Jo, jo.
Občas se kouknu na starší teplákovku, když si vzpomenu, že tu byl třeba zajímavý recept.
Je to opravdu jak deník, plný krátkých záznamů, vzkazů, fotek a zážitků.

16.2.2018 22:00
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jo to je to hambatý ovčí vlákno

17.2.2018 06:40
nomad72

XXX.XXX.234.213

Česko - kanada po predĺžení 2 : 2... normálne si trhám vlasy aj za vás, bratia... perfektný hokej ! a gratulácia k zlatej medaily

17.2.2018 06:47
nomad72

XXX.XXX.234.213

Tak gratulácia aj k víťazstvu nad kanadou... !

17.2.2018 10:43
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Mário, dneska jsem si na tebe vzpomněla s tím měřením teploty na chodbě, ale pod 18 stupňů tam teplota nejde. Ozval se ti p. Veselý skrz ten dotaz na min. teplotu kde může být rcomka?

17.2.2018 11:10
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak nevím, jak je u vás, ale u nás je všude jinovatka. Ovce mají jinovatku i na zádech, neb spaly venku. Prozradila je kola bez jinovatky.
U drůbeže jsme zapálili náhrobní svíčky a v miskách se jim ohřívá voda aby nezamrzla.
A já se snad půjdu ohřát do kuchyně k troubě. Dneska peču skopové obalené drčenými jalovčinkami

17.2.2018 11:15
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

javorka napsal(a):
Ta je krásná.

Mě to došlo, že jste tu dvakrát. Podle čísla pod fotkou.

Nedělám s tím tajnosti, ale JanaKostelec nepoužívám už. Nebylo to pro nějaké utajení, mám dva laptopy, jeden tu a druhý v Radotíně, tam podejvám dva dny v týdnu, pracovně. Heslo jsem nevěděla, tak jsem založila nový profil. Nemám ani jeden anonymní. A řeknu vám, včera jsem si pěkně početla o naší ovčí minulosti, díky Věrce.
A taky jsem Janinka Bosorka, fakt, to na mě sedí. A skotské krávy, beasts, to je moje veliká láska a marná touha je mít.

17.2.2018 11:18
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Věrko jak utíkaj, nemůžou se dočkat snídaně A máte šikovný krmítko na jádro je tam dosti místa kolem, ukážu panu Bosorkovi, s vaším dovolením.

17.2.2018 11:34
nomad72

XXX.XXX.234.221

veraboskova napsal(a):
Mário, dneska jsem si na tebe vzpomněla s tím měřením teploty na chodbě, ale pod 18 stupňů tam teplota nejde. Ozval se ti p. Veselý skrz ten dotaz na min. teplotu kde může být rcomka?

Hej ozval už to mám všetko preskúmané

17.2.2018 11:43
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Janinka Bosorka napsal(a):
Věrko jak utíkaj, nemůžou se dočkat snídaně A máte šikovný krmítko na jádro je tam dosti místa kolem, ukážu panu Bosorkovi, s vaším dovolením.

To vyráběl manžel, bude dělat ještě jedno takové pro omladinu. Zatím chodí na šrot nejstarší jehně, ale až budou všechny, tak bude jedno krmítko málo.

17.2.2018 11:43
veraboskova

XXX.XXX.0.235

nomad72 napsal(a):
Hej ozval už to mám všetko preskúmané

A? Tak půjde to nebo nepůjde do té tvojí zimy.

17.2.2018 11:56
nomad72

XXX.XXX.234.221

Nie nepôjde... inšie mi nezostáva, len liahnuť, ak bude teplejšie, alebo klasika, bioska.

17.2.2018 13:11
nomad72

XXX.XXX.234.221

Zlatooooooo ! a ideme na hokej...

17.2.2018 13:36
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Hezkou sobotu. Už se to suší. Na oběd byly langoše. Část zkušebně s domácími povidly a zakysanou smetanou. Dobrota veliká.

17.2.2018 14:25
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Tak jsem to nevydržela, vykoupáno v desinfekci

17.2.2018 14:30
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

A tady jsou ty dvě nádhery od přeběhlice, teď už je poznat, že mají trochu do hněda hlavičky. Po vylíhnutí to tak vidět nebylo.

17.2.2018 14:53
nomad72

XXX.XXX.234.221

, v hokeji sa zatiaľ nedarí, so slovinskom zatiaľ prehrávame... dúfam, že sa to zmení... tak zatiaľ, môj dnešný výkon...

17.2.2018 14:56
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Šikovný Nomáde u nás jenom kopec králičích řízků

17.2.2018 15:53
nomad72

XXX.XXX.234.221

kačíkačka napsal(a):
Šikovný Nomáde u nás jenom kopec králičích řízků

A to môže byť dobré? inak, prehrali sme... no, čo už.

17.2.2018 17:04
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak za dvě hodinky u nás napadlo tak 2 cm sněhu a pořád padá. Mário, tu první fotku tu sis téda mohl odpustit. Slabší povahy jako já jí radši neotvírají Ty máš nějakou velkou zásobu kachen, že pořád zabíjíš...

17.2.2018 18:22
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Tak jsem dneska stihla vyčistit jenom jednu voliéru, kde jsou lonští bubáci orlovky. A měli návštěvu. Evidentně to s nimi ani nehlo Nejdřív to vypadalo, že jde návštěva po hlávce zelí. Kohout jí pro jistotu bránil vlastním tělem...

17.2.2018 18:28
veraboskova

XXX.XXX.0.235

A jelikož venku chumelenice, tak jsem se schovala s foťákem do druhé voliéry a fotila jsem. A protože Honzík stále trucuje a vlašky dlouho neuvidíme (leda od někoho jiného), tak sem dám pár fotek svojich čtyř grácií a kohouta jak jinak než orlovek. Jinak sorry jako kydat budu zítra, takže doufám, že vám pár slepičinců nezkazí zážitek z orlovek

17.2.2018 18:35
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jo a kdyby vám přišlo, že bubáci mají poněku tmavý vous, tak to je bahno jelikož než začala chumelenice, tak od rána prozkoumávali terén na zahradě

17.2.2018 19:25
nomad72

XXX.XXX.234.221

Vierka, mohol som si to odpustiť, alebo som mohol dopísať, : nevhodné pre deti a slabšie povahy... no bohužiaľ, aj toto patrí k chovu hydiny, teda, k jeho koncu... to nechcem napísať, že už nebudem nič chovať, ale redukujem stavy hydiny, lebo nastúpi nová mladá generácia... len za dva týždne padlo za obeť cez 30, možno 35 sliepok, neviem, nepočítal som to, a zatiaľ 5 kačiek, ešte zostáva zabiť 6 kusov... to preto je okolo toho pňaka toľko krvi, aj keď niečo spláchol dážď, ale vyzerá to fakt, no nechcem napísať parádne, tak napíšem, že brutálne... vieš, nedávno som čítal takú knihu o stredovekých popravách, a tá fotka, to je len taká ilustrácia, ako to mohlo na tom popravisku vyzerať, keď niekoho sťali... mier svetu a všetkým zvieratám...

17.2.2018 20:06
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jinak ty samé slepice na přelomu 2016/17.

17.2.2018 22:43
javorka

XXX.XXX.98.207

Zpráva pro Olánka:

Moje kvočna vstala z prázdného hnízda asi po pěti týdnech a konečně chodí po zahradě.
Konečně.

Škoda, že se nikdo nepřidal, byli bychom ještě chytřejší.

17.2.2018 22:52
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Javorko gratuluju

17.2.2018 23:31
ovecka

XXX.XXX.180.37

Věrko, jen tak pro zajímavost, protože jste pro letošek vzala násadovky od 60g výše.
Dneska si kolega dovezl násadovky NH z Německa a ukecal mne, abych zapla líheň. Tak jsem je prosvítila, jestli nejsou naprasklá apod. Při té příležitosti jsem je vážila a ze 44 vajec je 29 do 54g a jen 15 má hmotnost 54g a více. Max je 64g. A to nemluvím o tom, že 7 vajec má mikroprasklinky na skořápce. Prý jsou od superchovatele! Jedinné co je na nich pozitivní, že byla zcela čistá, bez blátivých šmouh. Cenu nevím, ale určitě nebyla levná. Dana.

18.2.2018 12:51
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkné odpoledne. Venku připadlo sněhu. Je tam tak 7 cm. Nepadá, nefouká. Je nádherně. Tak jsem se dala do čištění voliéry a kurníku u hempšírek. Tak už jenom zbývají grácie orlovky.
Na radu chovatele p. Klíchy jsem vyřadila ze sběru násadovek nejsvětlejší slepičku orlovek. Přiřadila jsem jí k druhému hejnu orlovek, od kterých násadovky nesbírám.
A aby toho na kohouta nebylo málo slepic a slepice přežily, tak jsem k orlovkám přidala dvě hempšírky 2017. Vejce snadno poznám podle tvaru a barvy, takže záměna nehrozí :)
Paní Dano, tak ať se aspoň něco dobrého vylíhne. Velikost nekomentuju.
Jo a přidám fotky včerejšího chlebíku. Děti ho přejmenovaly na bulbasauří cibulku (což je to co má jeden pokémon na zádech ) ale je hodně dobrý a půlka už je pryč.

18.2.2018 13:21
skodovak

XXX.XXX.241.252

No a takhle se przní plemeno ne?

18.2.2018 13:27
ovecka

XXX.XXX.180.37

skodovak napsal(a):
No a takhle se przní plemeno ne?

Předpokládám, že reagujete na hmotnost násadovek. To je otázka? Je to stejní, jako když si koupíte kohouta, taky nevíte, z jakých byl násadovek. Slepičky mohou být mladé a velikost násadovek bude v 2. roce normální. Pak je vše v pořádku. Já si označím kuřata vylíhlá z těch velkých vajec a kohouta si pak vyberu jen z těch označených. Zbytel je na chovateli, jak s tím naloží.
Na druhou stranu, jsou to nepříbuzná zvířata a to je zase plus. Dana.

A pak je to taky o tom, co jsem již psala. Chovatelé z Německa nám sem nikdy nedají to nejlepší.

18.2.2018 13:40
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Někde jsem četla, že si má chovatel, když oživuje krev pořizovat spíš nové slepičky než kohouta. Protože kohoutem si sprskne celý chov. Kdežto slepičky se dají líp otestovat a není to taková loterie. Tak přemýšlím, jak to letos udělat. Buď si nalíhnu a vyberu svého nového kohouta (nebo radši víc) a seženu si nepříbuzné násadovky. A nebo si nalíhnu a nechám si svoje nové slepice a kohouta koupím.
Co je lepší?

18.2.2018 13:44
skodovak

XXX.XXX.241.252

ovecka napsal(a):
Předpokládám, že reagujete na hmotnost násadovek. To je otázka? Je to stejní, jako když si koupíte kohouta, taky nevíte, z jakých byl násadovek. Slepičky mohou být mladé a velikost násadovek bude v 2. roce normální. Pak je vše v pořádku. Já si označím kuřata vylíhlá z těch velkých vajec a kohouta si pak vyberu jen z těch označených. Zbytel je na chovateli, jak s tím naloží.
Na druhou stranu, jsou to nepříbuzná zvířata a to je zase plus. Dana.

A pak je to taky o tom, co jsem již psala. Chovatelé z Německa nám sem nikdy nedají to nejlepší.

Tak těžko říct ano, ale pokud třeba nesou již tři měsíce třeba, tak si nejsem jist jestli se to druhý rok natolik změní aby to dalo kolem 60g, moje zkušenost je že budou malá stále. Což pro mně od takového zvířete je k ničemu.
Kohout je vždycky problém v tomhle případě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2018 14:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Někde jsem četla, že si má chovatel, když oživuje krev pořizovat spíš nové slepičky než kohouta. Protože kohoutem si sprskne celý chov. Kdežto slepičky se dají líp otestovat a není to taková loterie. Tak přemýšlím, jak to letos udělat. Buď si nalíhnu a vyberu svého nového kohouta (nebo radši víc) a seženu si nepříbuzné násadovky. A nebo si nalíhnu a nechám si svoje nové slepice a kohouta koupím.
Co je lepší?

Já mám plán, že si nalíhnu a označím si vejce Křikny, protože ta fakt nese jak hybridka a z těch si vyberu kohouta.

A pokusím se dovézt zase nějaké násadovky na další slepičky. Pak to nějak zamíchám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.2.2018 14:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, Bob na víně byl moc dobrý. Trochu jsem se prala s redukcí výsledné omáčky, ale povedlo se. Jeden paduaňák v pohodě stačil pro pět lidí a to mám v hrnci vedle ještě silný vývar.

18.2.2018 15:10
horal

XXX.XXX.202.176

Dobrý den vám přeju. Tak tenhle víken jsme s babičkou pekly a vařily. Napřed polévka, vývar z králika. Ať si každý říká co chce, ale pro mne je nejlepší vývar, tada polévka z holuba anebo králika. K tomu domácí nudličky, ty první včera, já ťám, já ťám, ale ty dnešní dělala babička. Já čučel na hokej. Včera jsem upekl chlebíček, a zase se chybička vloudila. Když jsem vyklopil těsto z ošatky najednou jsem nemohl najít nožík na naříznutí a než jsem ho hledal tak jsem už měl z toho placku. Ani jsem ho už nechtěl dávat do trouby. O to víc mne to mrzí že je krásně voňavý, chutný a měkoučký. No ale sní se i placatý, a v troubě se přeci jenom trochu zvednul. A dneska zase buchty. Bohužel jsme zapoměly na tvaroh a tak se musíme spokojit s povidly. Lidičky a ta titěrná práce s lepivím těstem se také vyplatila. Ty dnešní byly mnohonásobně lepší než ty poslední.Prostě pochoutka. Měkoučký, lehoučký, voňaví a strašně chutný. Musel jsem se pochlubit i sousedům a jenom slova chvály. Kvásek už je v pohodě, navíc na popud babičky jsem v pátek koupil hnětač a těsto je lépe propracovaný. Já mám velkou radost že se to docela povedlo, tak jsem se musel o ni podělit. Hlavně se pochlubit. A jak říkal Petr Novotný " člověk se musí každý den pochválit, protože to nikdo jiný neudělá". Tak jdu ještě vykydat alespoň jednim slepičkám a pokrmit králičky. Pořád se u nás drží teplota pod nulou a máme i pár centimetrů sněhu, ale už slyším ten rachot na vrata, jak se jaro snaží k nám dostat. Tak hezký zbytek dne.

18.2.2018 15:38
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Všechno to vypadá božsky, chleba je moc pěknej, tak si dáte víc krajíců, no, sbíhaj se mi sliny.

18.2.2018 15:40
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

U nás taky nasněžilo, ale už toho půlka roztála.

18.2.2018 15:41
nomad72

XXX.XXX.234.217

Teda Ľudko, klobúk dole... a tie buchty by som si hneď dal... práveže ja s lekvárom zbožňujem, a tvaroh mám radšej čistý, len tak lyžicou ho jesť... neviem, ale tak mi tvaroh chutí najviac... inak neviem, ja som toho názoru, že cesto sa najlepšie vymiesi ručne, zvlášť na chlieb, naopak, rezanky do polievky robím strojom, je to rýchlejšie, aj to vyvaľká pekne na tenko, a nemusím čakať, kým cesto oschne aby som rezanky nakrájal... proste strojom je to pohodlnejšie a rýchlejšie... to keď už mám cesto vymiesené na rezanky, dám variť 5 litrov vody a kým zovrie, rezanky hotové.

18.2.2018 15:42
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Horal, a keby ste chceli niekedy obmenu, skúste dať do králičej polievky zemiakové halušky

18.2.2018 15:48
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Letos mám radost z mého nádherně voňavého sena, jelikož jsem zavtáčila našim kočkám vstup na půdu. Ale protože seno je prý seno, tak dostaly do několika krabic a vždy máme obsazeno , jenom pokud chceme mít soukromí a nedělat valnou hromadu, tak nám poslouží letní bouda od kačen

18.2.2018 15:59
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

A ještě reportáž z naší školky, . Kačenky jsou pomalu větší než stará kačka, micky mi taky povyrostly, střelená hedváhka sedí už od začátku ledna a nedá si říct . Zasedla mi druhá kačena, tak dostala 9 vajec ať se baví a brzo si sedne i ta třetí. , to zas bude kačenek, ještě mám 15 oplozených v líhni, ale ty jsou víceméně zamluvené, tak snad to zvádnu, a ručičky to vydrží A ještě nakonec fotečka mých pidilidí

18.2.2018 16:03
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

Myslím chlapci, že si Vás vemu domů, toto bych taky brala, můj neuvaří ani vodu na čaj

18.2.2018 16:04
ovecka

XXX.XXX.180.37

Jj horale, chlebíček je docela umění. Proto jej dělám ručně, žádná pekárna, žádný hnětač. Po pár desítkách pecínků naprosto přesně poznáte, je-li těsto jak má být. A nařezávám to upravenou žiletkou, kterou si připravím dopředu. Při vyklápění z ošatky s ním jednám jako s porcelánem, taky už se mi podařilo, že se lekl a rozjel se Dana.

18.2.2018 16:18
nomad72

XXX.XXX.234.217

Však ja to furt vravel, že ani nejde tak o recept, čo všetko do toho dáš, ale o technológiu spracovania... a keď toto ovládaš, upečieš chlieb aj z gaštanov...

18.2.2018 16:26
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Kačíkačko, vám to roste před očima
Tak já jsem taky blejskla křepelky. Je jim 9 dnů.

18.2.2018 16:28
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Já mám s tím pečením chleba jeden "přidružený" problém. Děsně mi odchází žárovky v troubě. Měla jsem tam jednu a ta vydržela snad celou dobu, co je sporák. A od té doby, co peču chleba, tak žárovky odchází snad po 14ti dnech. Nemůže to být tím zapařováním trouby?

18.2.2018 16:36
ovecka

XXX.XXX.180.37

Věrko je to asi pravda, já ji tam nemám od mých prvních pokusů s chlebem. Praskla jednou, manžel nadával, jak se špatně mění. Pak praskla podruhé a už jsem ani nic nehlásila a svítím si do trouby baterkou. Mám takovou samonabíjecí na světlo a leží vedle linky na okně. Je neustále po ruce. Dana.

18.2.2018 17:41
Janinka Bosorka

XXX.XXX.117.11

Danuš, mám to stejný svítim baterkou. Nabíjecí.

18.2.2018 18:05
javorka

XXX.XXX.98.207

kačíkačka napsal(a):
Myslím chlapci, že si Vás vemu domů, toto bych taky brala, můj neuvaří ani vodu na čaj

To znám.
Ale na něco to je dobré, aspoň se mi tu neplete. Mám tu málo místa.

18.2.2018 18:09
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Náhodou. Jen co dodělal manžel krmítko pro ovce, tak má novou zakázku vyrobit snáškové hnízdo podle koupeného. Kde budou vejce po snesení upalovat do prostoru, kde je nesní, neušpiní a tak. V kuchyni už na něj čeká guláš

18.2.2018 18:34
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

veraboskova napsal(a):
Náhodou. Jen co dodělal manžel krmítko pro ovce, tak má novou zakázku vyrobit snáškové hnízdo podle koupeného. Kde budou vejce po snesení upalovat do prostoru, kde je nesní, neušpiní a tak. V kuchyni už na něj čeká guláš

V mém případě si to krmítko a kukaň udělám sama a potom ten guláš

18.2.2018 18:36
kačíkačka

XXX.XXX.10.91

javorka napsal(a):
To znám.
Ale na něco to je dobré, aspoň se mi tu neplete. Mám tu málo místa.

V kuchyni můžu i tančit, místa je tu dost, jenom mi trošku chybí ten tanečník

18.2.2018 20:27
dadu

XXX.XXX.61.94

Kačíkačko, co jsou prosím zač ty vaše krasavice na té poslední fotce? Moc se mi líbí

19.2.2018 08:17
slovensko

XXX.XXX.178.6

U nas rano -11 stupnov a jasno.

19.2.2018 08:25
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

slovensko napsal(a):
U nas rano -11 stupnov a jasno.

Februrár ešte ukazuje svoju silu

19.2.2018 08:30
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

dadu napsal(a):
Kačíkačko, co jsou prosím zač ty vaše krasavice na té poslední fotce? Moc se mi líbí

Jsou to zdrobnělé kočinky. Mají nového kohoutka, ten minulý byl děsně nedobrý

19.2.2018 08:32
kačíkačka

XXX.XXX.58.76

Brrrr u nás taky -11°C. Pocitově tak -5°C. Je krásné slunečné ráno

19.2.2018 08:45
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Dobré ráno, u nás do rána -11°C To tu ještě letos nebylo.
Tak v sobotu proběhl druhý pokus o chleba. No jak myslíte že to dopadlo. Snědl se to ano ale tak nějak se mi rozplácnul. Střídka nebyla sražená ale byla taková s drobnýma bublinkama.
No posuďte sami, co jsem to utvořila.
Mužíček v sobotu udil tak jsme měli co k chlebíku
Konečně jsem se vyhrabala z bacilů a tak jsem včera byla po týdnu déle venku. Málem jsem nepoznala křepelky. Rostou jako z vody. Dnes zase jedna banda odcestuje. Buchty jsem nedělala tak dostanou jen zobání do pytlíku.
Dneska bude velké čištění u hus a kačenek. Mají to za ten týden tak začuňčené.

19.2.2018 08:53
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Foto sobotního uzení a pečení :).

19.2.2018 10:08
javorka

XXX.XXX.98.207

Můžu přijet na svačinku?

19.2.2018 10:49
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Jasně :).

19.2.2018 14:06
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

Tak jsem byla oběhnout zvěřinec. Husky s kachnama mají čisto a všichni hladovci jsou nakrmeni. Tak je tam krasně že jsem i něco vyfotila.
Teď si dam kafičko než ta naše žabka vstan

Krásný den přeji...

19.2.2018 14:27
Nirrti

XXX.XXX.63.116

Teda, to máte fajné - potůček u baráku.

19.2.2018 14:30
čapice

XXX.XXX.216.126

Zdravím všechny po víkendu.
U nás se pomalu malá zelená vajíčka mění v normální zelená vajíčka. Akorát zatím od dvou Začátečnic možná 3.
Kachny IB zatím nic, loni už touhle dobou začaly. Co u Vás ostatních? Jestli to nebude tím přikrytým jezírkem. No vždyť už se můžou těšit.
O víkendu máme v plánu překopat ( tím myslím posunutí plotů) výběh u slepic, tak budou mít utrum s celou (teď právě posra...) zahradou. Dokonce jsem včera smetala z 9tého schodu přede dveřmi jeden polotekutý slepičinec a koštětem jsem to flákla na novou bílou fasádu. Muž to naštěstí ještě neviděl, musím to co nejdřív vzít kartáčem.
V pátek měla jedna začátečnice takový nápad, že prošla celým sklepem, vylezla (vylétla nebo vyhopsala - co já vím) 16 schodů a šup jala se snášet vajíčko za dveřmi do předsíně. Švagrová jí načapala, popadla a vynesla ven. Nejdřív myslela, že je to jeden z kocourů, než uviděla lesk peří. Prý řvala jak tur, taky jí kohout Harapes letěl okamžitě zachraňovat. A ta mrcha se stejně za chvíli vrátila a šoupla vajíčko ve sklepě pod schody za kola.
A pak si dokonce na švagrovou zavolala, ať se jde laskavě podívat, že jí stejně převezla.
V sobotu jsme byli na Masopustu v Kytíně u sestřenice. V příloze pro mne nejhezčí masky. Fakt byly kouzelný. Chválila jsem nápad žlutých pracovních rukavic navlečených na botičkách. Akorát plemeno jsem tedy nepoznala. Páreček tučňáků u místního zamrzlého rybníka a první trsy sněženek.
Taky jsme navštívili našeho bývalého kohouta Huberta od Ovečky, jenomže ten na nás pěkně kašlal. No harém je harém. To víte 30 mladých údernic mu dá zabrat - viděli jsme na vlastí oči. Dokonce jak se holky o něj perou přišel o pár ocasních per. Tak snad po rozmnožovací sezoně dorostou.

19.2.2018 14:42
mamkamaria

XXX.XXX.55.2

Ivko, to je pekné čítanie, rozveselilo ma, lebo tie moje sliepky už dva týždne neznášajú a už ma to hnevá

19.2.2018 16:32
ovecka

XXX.XXX.180.37

Ni+Pa napsal(a):
Foto sobotního uzení a pečení :).

Ni+Pa myslím si, že jste ho hodně hluboko řízla a proto se zdá placatý. Trochu jste ho "upustila". Já tou žiletkou jen tak lehce "šlehnu" tu vrchní pevnou vrstvu, tak 2-3mm hluboko. Ale jina je perfektní. DAna.

19.2.2018 19:16
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný večer. Tak mě IB nenesou. A jinak sem dám fotku co se nám tu dneska doma objevilo. Modrá je dobrá

19.2.2018 19:47
skodovak

XXX.XXX.241.252

veraboskova napsal(a):
Pěkný večer. Tak mě IB nenesou. A jinak sem dám fotku co se nám tu dneska doma objevilo. Modrá je dobrá

Tak to asi trochu závidím

19.2.2018 19:49
Olánek

XXX.XXX.50.70

Javorko, ta má kvočna stále sedí, neboť je v tom podporována částí slepičího hejna, které neuznává moje vůdčí postavení a každodenně jí do hnízda snáší vajíčka.Alespoň nezmrznou.
Detail, tam to vězí, na určíté věci se používají nejvhodnější dřeva, třeba na uzení, na sudy pro víno atd.Jaké dřevo používají Horal a Nomad na paletku pod upečený chleba nevíme, jak ovlivňuje chuť a vůni?
Stále mi vrtá v hlavě, zda z celé palety barevných přepravek, řeznická červená, žlutá pekařská atd.Honza zvolil pro snášková hnízda zelenou zelinářskou, tedy barvu pro vlašky nejvíce přirozenou, je to náhoda či záměr?
Nemám pudla, ale špringla, nevíte někdo jaké má jádro.

19.2.2018 21:53
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Škodováku není co závidět. Na počtu kuřat v mrazáku nebo velikosti vajec kroužek nemá vliv

19.2.2018 22:02
skodovak

XXX.XXX.241.252

veraboskova napsal(a):
Škodováku není co závidět. Na počtu kuřat v mrazáku nebo velikosti vajec kroužek nemá vliv

To jistě nemá, ale ten pocit

20.2.2018 07:04
Olánek

XXX.XXX.50.70

Loňské žluté kroužky moje holuby před krahulicí neochránily. Uvidím co modrý, snad jí to zmate.

20.2.2018 09:09
javorka

XXX.XXX.98.207

Zdravím.
Moji běžci také ještě nenesou, ale u nás je to všechno trochu posunuté. Jaro tu začíná asi o 14 dní později, než třeba někde u Prahy.
Dnes jsem měla zamrzlou i hadici, tak si museli na vodu v koupátku chvíli počkat. Ráno, když mě vidí, běží naproti a řvou, že nemají nic na cachtání.
I u nás se zase objevilo zanášení. Oblíbené místo je u kachníku na balíku slámy. Horší je to ve starém kbelíku, který je ukrytý za opřenými kůly. Ale místo jsem nakonec objevila, už je nepřístupné a zelené vajíčko bylo už zase v kurníku.
Sluníčko už svítí, tak snad ten mráz nebude celý den.

20.2.2018 11:41
skodovak

XXX.XXX.33.234

Tak se podělim o nejlepší zážitek úterního dne. Vypnuli proud a líheň je plná. Dobrý ne

20.2.2018 12:21
Ni+Pa

XXX.XXX.233.112

No tak to máte teda radost, mě by kleplo... Asi bych přemýšlela kam se s vejci uložit

20.2.2018 13:14
začátek

XXX.XXX.4.22

skodovak napsal(a):
Tak se podělim o nejlepší zážitek úterního dne. Vypnuli proud a líheň je plná. Dobrý ne

Bioska je na krátkodobí výpadek el.pokud jste u ní v pohodě, na 90ks vajec do ní nalívejte vodu teplou asi 50°C až bude druhým otvorem vytékat, nalívám spodním přes hadičku a trychtýř, druhým přepouštím do jiné nádoby.Teplotu udržovat asi 37.5-38°C.

20.2.2018 14:06
skodovak

XXX.XXX.241.252

Ano začátku vím o tom chvilku tam voda byla nicméně zapnuli to nyní, a tři hodiny jsem nemohl a nebyl kdo.

20.2.2018 17:01
Janinka Bosorka

XXX.XXX.121.31

To mne mrzí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.2.2018 17:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dnešní vejce 46 g, už se to blíží

Jen jsem si hrála s myšlenkou, že by Coo, Křikna a Pěkná šli v březnu na výstavu, ale asi nic, protože manželky začínají být nějaké rozcuchané.

20.2.2018 19:50
skodovak

XXX.XXX.241.252

Uvidíme jak to dopadne, ale Nh všechno kromě 3 plný, wčka z 60 procent a M nevím, buď brzy na testy, nebo se potvrdí kohout v háji
no vajíčka od Nh všechno nad 57g sbírání s láskou

20.2.2018 20:09
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Pěkný večer. Škodováku, ale šance je, ne? 3 hodiny to je ještě relativně v pohodě, ne?
U mě dneska taky nehoda. Každý den od hempšírek plno vajec a dneska jedno vejce a jedna slepice kulhá, nahrbená. A co je divné, ikdyž měli otevřeno, vůbec nebyli venku. Stopy jsou tam do 1 m od dvířek. Takže se tam něco dělo.
Bodlinko já bych v březnu na výstavu dávala maximálně kusy na prodej. Jestli jsou chovné a chcete sbírat násadovky, tak bych to vůbec nepokoušela. Riziko nemocí, stres pro zvířata. Ale je to jenom můj názor

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.2.2018 20:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova napsal(a):
Pěkný večer. Škodováku, ale šance je, ne? 3 hodiny to je ještě relativně v pohodě, ne?
U mě dneska taky nehoda. Každý den od hempšírek plno vajec a dneska jedno vejce a jedna slepice kulhá, nahrbená. A co je divné, ikdyž měli otevřeno, vůbec nebyli venku. Stopy jsou tam do 1 m od dvířek. Takže se tam něco dělo.
Bodlinko já bych v březnu na výstavu dávala maximálně kusy na prodej. Jestli jsou chovné a chcete sbírat násadovky, tak bych to vůbec nepokoušela. Riziko nemocí, stres pro zvířata. Ale je to jenom můj názor

No, jenže oni na podzim ještě nebyli dorostlí a já bych prostě ráda, kdyby se na ně někdo podíval a řekl mi, jestli má vůbec cenu od nich něco líhnout Prostě tak, jako oceňovák pro králíka. I za tu cenu, že by se jim zarazilo snášení. Ale zválené manželky tam dávat nebudu, takže vyřešeno.

20.2.2018 20:23
veraboskova

XXX.XXX.0.235

Jasně, takové stolní bodování drůbeže. Osobně bych radši sehnala nějakého posuzovatele a "dotáhla" bych ho na zahradu. Nebo zkušeného chovatele. Asi by to chtělo nějakou motivační pozornost, nebo nějakého dohazovače.

20.2.2018 23:24
skodovak

XXX.XXX.241.252

Pak půjdete druhý den s výběrem na výstavu a všechny špatný, půjdete za nim jelikož to on posuzuje proč je vyhodil. Odpověď: ty vole Já nevěděl že jsou to ty tvoje, včera u tebe vypadali jinak
Skutečný příběh...

Přidejte reakci

Přidat smajlík