Dobrý večer, jsem v chovu kačenek začátečník, ale s jinými zvířaty mám zkušeností celkem dost. Možná nad tím přemýšlím, proto že mám doma senegalce jen s jedním křídlem, a vím, jaké má potíže, a jak na takového papouška pohlížejí exotáři. Zajímají mne názory na kloubkování kachniček. Pořídila jsem si k hedvábničkám první pár mandarínek na zahradu, pouštěla jsem je na volno, ale zahánění večer, byť sebeopatrnější, bylo pro mne nepříjemnou podívanou. Vyskakují do vzduchu a díky zmrzačení metají kotrmelce s tvrdým dopadem. Chápu, že není žádoucí, aby uletěli, ale co jsem zatím viděla, většina chovatelů je má stejně kvůli škodné v různých volierách a výbězích. Já je také dala nakonec do voliery, kde je nemusím večer nikam manévrovat. Je to opravdu nutné mrzačit tak krásné ptáky? Přijde mi to spíš jako trápení z pohodlnosti. Nejsou to přece masově chovaná užitková zvířata, ale především okrasní ptáci. A ta síť či uzlíkové pletivo na strop nestojí zas tak moc, Ne? Co vy na to?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky mám doma kupírované (7) i nekupírované(3) kachničky. Nekupírované kačeny létaly a už na to kašlou, protože jednou při proletu sejmul karolínku asi jestřáb a nikdo další z nich neriskuje.
Ze všech jen 2 kupírované takto hnusně skáčou a bývá mi jich líto. Dá se namítnout, že jsem si mohl pořídit nekřídlované a vyhnout se tomu, ovšem jde o bílé mandaríny a ty si skoro každý křídluje, sehnat lítačku by dalo práci.
Svoje případná káčata nejspíš jenom trochu přistříhám, neboť toto dělat nechci, u kachniček v hobby chovu na jezírku nebo zahradě je to zbytečnost.
Je to mrzačení, někdy ale má opodstatnění a proto by se to úplně zakázat nemělo.
Kupírování je nutné u velkých ptáků chovaných ve velkých voliérách (zoo), kteří by se při rozletu zabili (labutě, pelikáni). Dále u některých křepelek a bažantů chovaných ve voliérách, které si při vzletu z úleku přivodí jen úrazy hlavy nebo se rovnou ubijí o pletivo.