Koukám, jaká je sháňka po pomořanských houserech.
Jestlipa by se nevyplatilo, založit si jejich množírničku.
Budu to muset promyslet na nějakém klidném místě...
No dneska ale bylo náádherně, málokomu se chtělo zůstat na gauči,
a někteří tu krásu a nádheru i zapíjeli po doušcích, jiní se hodlali prokopat
až do Austrályje a někteří z toho dočista zpychli a počali se naparovat.
ovecka
napsal(a):
Tak to vypadá, že je konečně kluk . Přiznám se, že takhle velkého jsem ještě nevymačkávala. Najdu vždy u těch mladších ty červíčkové, dám modré rozlišováky a pak už je nemučím. jenom to sleduji podle hlasu a případně zkontroluji ty označené jako husy, když se mi hlas zdá vysoko. Tak ještě, aby se mu na jaře dařilo a bylo plno housátek.
U těch dalších fotek se zdržím komentáře, jsou dost daleko a u letošních ještě pohlavní rozdíly nejsou moc markantní. Prostě to berte tak, že se letos a napřesrok na nich naučíte, jak se projevuje husa, houser, nacvičíte na housatech kloakální metodu a pak už to bude hračka, budete skoro profík (a i ten se někdy utne ). Dana.
U mladších jsem kluky poznal v pohodě, tohle nevím, třetí ho měl venku po chytnuti, ten dneska sel, byl to od těch kříženců. Na pohled i zvuk vypadá snad že? Ještě mně tam mate jedna husa, nic nejde najít ale projevy má jako kluk, az bude čas vyfotím blíž. Dvě snad mám to štací, i když jsem přemýšlel o třech na zkus. Ale... No jak říkám, hlavně aby to kluk byl. Zaprvé není kde kupovat a za druhé není čas ani peníze, snědlo to dost. Ve finále materiál snad i celkem slušný.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dneska bylo krásně. A nejen, že bylo krásně, ale stihla jsem to s prací zkoulovat i tak, že aspoň malou část té krásy jsem mohla strávit u chocholek. Tak měly vycházku. Byly rády. Taky mají vyčištěno, to je hrozně zajímalo. Taky dostaly dýni.
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a teď jsem se nasrala: http://www.inpest.cz/upozorneni-od-1-3-2018-dojde-k-vyrazne-zmene-u-volneho-prodej
Do piči s EU.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
No a teď jsem se nasrala: http://www.inpest.cz/upozorneni-od-1-3-2018-dojde-k-vyrazne-zmene-u-volneho-prodej
Do piči s EU.
Tedy bodlinko, ta slova, to dáma neříká (ale chápu a souhlasím s každým z nich). Dana.
Uživatel s deaktivovaným účtem

ovecka
napsal(a):
Tedy bodlinko, ta slova, to dáma neříká (ale chápu a souhlasím s každým z nich). Dana.
No, dneska jsem zase počítala nové nory, zítra má být taky hezky, tak tam půjde hned rodenticidní gel. Moje džungloidní zahrádka prostě bez jedů na plevel a na hlodavce (snad zatím) nefunguje, takže mě tyhle hipster snahy o život bez chemky vytáčí. Tak ať mi pošlou černý otroky, co ten plevel ručně vykopou a myši a hraboše vychytají.
Bodlinko taky jsem se předzásobil, Svlačec bez Kaput nebo Randapu, nevím, nevím jak zlikvidovat, myšky zlikviduje malý špic a kočka, ale do skladu souší nesmí tak tam pro myši mám pár hromádek stále nachystáno.Honzíku tak jsem se díval na ty čísla pořád a pořád do kola a přesto jsem tam -1cm nenašel, tak budu asi muset na dámy.Jinak krmení ptáčků mne asi letos zrujnuje, kupuji jim krmné arašídy a už jsou v Hornbachu 1kg už za 95Kč před měsícem 85kč a to kilogram sprdnou týdně.Tak uvažuji, že budou mít změnu, ale lůj tu neprodávají ani v masokombinátu, jedině za cenu masa, ze slunečnice je hrozný bordel, tak asi zůstanou ty arašídy.JInak relaxsace je důležitá.
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek
napsal(a):
Bodlinko taky jsem se předzásobil, Svlačec bez Kaput nebo Randapu, nevím, nevím jak zlikvidovat, myšky zlikviduje malý špic a kočka, ale do skladu souší nesmí tak tam pro myši mám pár hromádek stále nachystáno.Honzíku tak jsem se díval na ty čísla pořád a pořád do kola a přesto jsem tam -1cm nenašel, tak budu asi muset na dámy.Jinak krmení ptáčků mne asi letos zrujnuje, kupuji jim krmné arašídy a už jsou v Hornbachu 1kg už za 95Kč před měsícem 85kč a to kilogram sprdnou týdně.Tak uvažuji, že budou mít změnu, ale lůj tu neprodávají ani v masokombinátu, jedině za cenu masa, ze slunečnice je hrozný bordel, tak asi zůstanou ty arašídy.JInak relaxsace je důležitá.
Svlačec nemám, bršlici jsem zlikvidovala kombinací pokácení stromu, v jehož stínu rostla, postřikem dominátorem a dorazila jsem ji tím, že jsem na ní navezla hrabanku. už neobrazila. kopřivy vykopávám ručně, při rušení moc nevydrží.
ale mám kilometry pýru, akáty a plazivou mochnu. ta mochna ještě docela jde likvidovat mechanicky, kdyby nebyla na takové ploše, že na to rytí bych fakt potřebovala ty černochy. ale pýr a akát bez chemie nedám. i s chemií vyhrávám jen o prsa.
Fotky hus (husy) trochu blíže...
jedná se vždy o tu s kratším krkem (kratší šeď), vetšinou v prostředku hejnka...je to holka nebo kluk? postavou mně přijde jako holka, křik jako kluk, ale nevymáčknu nic...
4.5.6 fotka je většinou v levo houser (nerovně říznutý krk) ten nový... vypadá jako kluk?
a trochu kolem...
Moc pěkné fotky a krásné hejno na pohled. Prvotní dojem je, že tam jsou 2 houseři a 2 husy. Ale chtělo by to dotáhnout poslechem hlasových projevů. Na fotce č.6 mi připadá, že ti u plotu jsou houseři a ty dvě před a za bílou jsou husy. Ale je to jen odhad podle typu postav (houseři mají jakoby delší nohy a méně výrazný podbřišek).
Hlas poslouchám ne v křiku a ten jejich tichý štěbot, kdy houseři mají výrazně výše posazený hlas než husy. Dana.
Přeji pěkný večer.
Tak konečně i u nás bylo dnes pěkné počasí, i se sluníčkem. Bláto ale stále neubývá a je takové pěkně hutné a lepí se na boty ještě úporněji.
Na zahradě se dalo pracovat, tak mám konečně svázané všechny trávy a i na pozemku u slepic se mi podařilo něco udělat. Užívala jsem si přítomnost slepic, které mě asistovaly. Protože jsem dřív neměla žádného kohouta, tak se učím rozeznávat jejich "řeč". Hlavně se mi líbilo, jak kohout přivolával slepice k velikému množství malých žížal, které jsem našla pod dřívím. Holky se na zavolání mohly přerazit, jak utíkaly k nálezu.
Javorko, to je zajímavé, viďte, jak vaše udatnice nikdo neučil kohoutí řeči, a přesto ji umějí. Budeme rádi za informace o kuřátkách a za fotky kohouta nápadníka fešáka.
Možná, ale opravdu jenom možná, vám přijde brzo nějaké to zahradní sázení,
ale nebojte, jenom maličké a diskrétní.
Jeníku, tvoje vlašky taky umí jezdit na kole? :)
Začátku, Začátku, i vy jeden! A vůbec - už jste si vzal dnes léky, hmm?
No teda, to hledím jak umím.
Začátku, jo, a to jsem se chtěl zeptat, helejte - nenechal jste doma
nastevřená vrátka? Neuteklo vám něco?
https://www.youtube.com/watch?v=g2Co1zAB7f8
Hop hop - ale už fakticky.
Hezký den.
Tak jsem objevila tuhle parádu. Pro nás jako dělané. Ani na Honzíka jsem nezapomněla. Mňau.
Začátku, tak dobře, já se teda nebojím.
Javorko, no né, vy jste ale čiperná.
Čapice, tak co dělají začátečnice?
Já ubytoval Jaromíra, Martu-Kristýnu, Olgu-Naděždu a Ondru s Karlíkem
v Nezvěsticích, takže dnešní mise též splněna.
Dle závazného doporučení Ovečky, míti alespoň základní znalosti o chovu, jsem na půdě vyštrachal odbornou literaturu a již první věta mne rozladila.Samičí pohlavní buňka ptáků je žloutek.Tak předně, proč žloutek, když vajíčka u mojich slepic mají barvu oranžovou?Může nadměrná konzumace samičích pohlavních buněk ovlivnit sex.orientaci?
Přátelé, nejsem etolog přesto sděluji, jak předcházím úleku, stresu u slepic, jež snižuje snůšku, u drůbeže snášku, při prvém spatření sněhové nadílky.Vápním i před kurníkem a tak se slepičky pomalu připravují na bílou barvu venkovního okolí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Olánek
napsal(a):
Dle závazného doporučení Ovečky, míti alespoň základní znalosti o chovu, jsem na půdě vyštrachal odbornou literaturu a již první věta mne rozladila.Samičí pohlavní buňka ptáků je žloutek.Tak předně, proč žloutek, když vajíčka u mojich slepic mají barvu oranžovou?Může nadměrná konzumace samičích pohlavních buněk ovlivnit sex.orientaci?
Přátelé, nejsem etolog přesto sděluji, jak předcházím úleku, stresu u slepic, jež snižuje snůšku, u drůbeže snášku, při prvém spatření sněhové nadílky.Vápním i před kurníkem a tak se slepičky pomalu připravují na bílou barvu venkovního okolí.
Nadměrná konzumace samčích pohlavních buněk sexuální orientaci neovlivňuje a myslím si, že není důvod myslet si, že u samičích to bude jinak.
Bodlinko, na co vy hned nemyslíte
Honzíku, u nás je to pravidelná sobotně - nedělní snídaně a zatím jsem si nevšimla, že bychom byly doma ženské dvě. Manžel zatím funguje jak má Tak si nechte zítra chutnat a nebojte se.
Jinak paní učitelka hlásí, že se zatím jen přestěhuje na jinou školu, stále bude prudit žáčky a možná v budoucnu i kolegy (PST - abych to nezakřikla) Dana.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Nadměrná konzumace samčích pohlavních buněk sexuální orientaci neovlivňuje a myslím si, že není důvod myslet si, že u samičích to bude jinak.
Jo je to přesně tak, samčí prý navíc podporují lepší pleť .Co se týče samičích tak ty jsou, ale ouplně neškodné a to mám i odzkoušeno. No to víš Honzíku, když tělo nemůže, tak se hold z toho člověk musí umět aspoň vylízat neplatí to jako na vojně, když voják nemůže, tak ještě třikrát může.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Olánek
napsal(a):
Začátku, rozumím tomu dobře, že ty šedivé přežívající v průměru muže jsou povětšinou vdovy?
Bodlinko, vyjímečně vážněji, když bacilonosiče salmonely naočkuji salgenem, přežíje?
Neublíží. taky nepomůže.
čapice
napsal(a):
Tak kyticky dorazily Javorko, nevim jak je to mozne, ale modry zvonek ne..
To jsem vám ho vyfoukla.
Snad vám místo zaplní máky. Rozhoďte semínka a až trochu rostlinky vyrostou, protrhejte je a nechte ty nejsilnější. Přesazovat se moc nedají, když to přežijí, tak se zarazí v růstu. Ale, když se to vezme i s hlínou, tak se to podaří. Slabé rostlinky mívají jen jednoduché květy.
Dnes první vajíčko od kuřátek. Je to hodně brzo, je jim 20 týdnů. Aby nezobaly směs pro nosnice, tak dostávaly všechny slepice z větší části směs pro kuřata. Už jsou z nich pěkné slepičky a hřebínky mají veliké. Tak to je snad v pořádku.
Ovečko, to vám povolí přestup během školního roku? Nedávno se to u nás probíralo, jaký je to problém.
Ať se vám na novém místě líbí.
Moje sestra taky měnila školu. Teď učí baletky na taneční konzervatoři. Libuje si jaká je to pohoda. Jsou totiž tak unavené, že nemají energii na nějaké vylomeniny.
Javorko, zákoník práce platí pro každého, s dvouměsíční výpovědí ředitel nic nenadělá. Od nového pololetí nastupuji na jinou školu, tam odchází paní učitelka, tak přeberu úvazek po ní.
A pro stávajícího ředitele to problém je, ale za těch podmínek, které u nás panují, mi ho ani není líto.
Věřím tomu, že nový pan ředitel bude lidštější, trochu ho znám jako řadového kantora. A od září mu možná budu dělat zástupce (pokud stávající zástupkyně opravdu odejde). Je to výzva a docela se těším. Tak díky za přání. Dana.
Pěkné odpoledne. Nezvěstice? A kde je nějaký plakát? Ale stejnak bych asi dnes nejela. On se totiž doma u nás zastavil čas. Jsem na dva dny odjela a doma krom nákupu pánové nedělali nic. Takže dneska peru, žehlím, vařím, uklízím. No fuj.
Babička mi ve čtvrtek hlásila 1. vajíčko od hempšírek, co má ode mě. Je jim 25týdnů.
Paní Dano, tak to je fajn, držím palce, aby to vyšlo.
Dobrý večer, zdravíme a máváme z Tišnovska.
Výstava Lýsá byla velká ale to je všechno. Moc se mi tam nelíbilo. Poprvé a na posledy.
Jinak mám velkou smutnou zprávu, liška mi odlesla mého nejlepšího hosera
Nevím jak se to stalo ale prostě je fuč... Chudák letos si poprvé užil slávu čestné ceny, celý milostný život měl před sebou. A on si ho dal lyšák s rodinkou k večeři.
Funus se nekoná, tělo nebylo nalezeno. Holky tam smutně sedí a koukají kam se jim jejich milovaný poděl.
Takže sháním housera pomořanského. Jsem tam kde byl chudák škodovák...
Přeji krásný víkend
Nikola.
Olánku, zdravíme a máváme.
Mohl jste zahlásit, že hledáte gaučík, on by vás někdo nasměroval.
Jestli jste kupoval bílou slepičku, no, tak to už jste přišel docela dost pozdě, bohužel.
Před ní v té stejné klícce byla jiná prodejná zvířata a předtím ještě jiná,
takže ta se vyndavala do klícky asi až jako třetí v pořadí k prodeji.
Jak se uvolňovala prodejní nevýstavní část, tak se doplňovala zvířata z přepravek.
Tím chci říci, kdo byl na výstavě v 8.00, viděl ještě plné klece, plné stavy.
Fronta před halou byla už od 7.45.
Zhruba okolo 8.35 začala zvířata mizet útokem. Kdybych tam měl 15 oranž. vlašáků,
tak je udám všechny. Byl opravdu veliký zájem, nakonec se nedostávali ani koroptví
nebo rodobarví i jiní kohouti, totéž slepice.
Kupujících bylo opravdu hodně, byl tam třeba i manželský pár až až až z Vídně
a velmi si pochvaloval kvalitu místních zvířat.
Já osobně bych udělal prodej zvířat až od 11-12.00 hod., například.
A výdej třeba od 13-14.00. Ale to víte, to je "problém" více výstav.
U nás v Chodově se ráno otevře výstava, naběhnou organizovaní vietnamci,
skoupí všechny prodejné velké kohouty ke kulinářským účelům, a když přijde
opravdový chovatel, tak v 8,30 až 9,00 má smůlu.
A garantka prodeje zvířat si v Chodově ještě libuje, jakou má pěknou tržbu.
To už samozřejmě s chovatelstvím nemá naprosto nic společného.
Přitom by stačilo nechat chovatelský prodej po celý den, a pro kulináře
uvolnit případná neprodaná zvířata až těsně před koncem výstavy.
Věrko, i vy jedna. Pozvánka na Nezvěstice byla v Inzerci asi 2-3x,
má své samostatné téma a i tady se o ní mluvilo.
Ale tak nevadí - za rok se třeba uvidíme.
Dano, vyfotíte nám nového kohoutka?
Niki, tak to je nám líto. A jste si jistá, že housera vzal lišák?
A co přesněji jste neocenila na Lysé?
Čapice, ze zvonku si nic nedělejte, že nedorazil. Pokud si dobře vzpomínám,
tenhle druh by stejně ve vlhku u vany pro indické běžce neprosperoval.
Není navíc ani jinak dlouhověký.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, tohle mi vadí. Je to tři čtyři roky zpátky, co jsem na výstavách fotila různá plemena na wikipedii. Slepice nemám prakticky žádné. Protože prostě když přijedu se zrcadlovou na výstavu, tak už to je čum na prázdnou klec.
honzapm
napsal(a):
Olánku, zdravíme a máváme.
Mohl jste zahlásit, že hledáte gaučík, on by vás někdo nasměroval.
Jestli jste kupoval bílou slepičku, no, tak to už jste přišel docela dost pozdě, bohužel.
Před ní v té stejné klícce byla jiná prodejná zvířata a předtím ještě jiná,
takže ta se vyndavala do klícky asi až jako třetí v pořadí k prodeji.
Jak se uvolňovala prodejní nevýstavní část, tak se doplňovala zvířata z přepravek.
Tím chci říci, kdo byl na výstavě v 8.00, viděl ještě plné klece, plné stavy.
Fronta před halou byla už od 7.45.
Zhruba okolo 8.35 začala zvířata mizet útokem. Kdybych tam měl 15 oranž. vlašáků,
tak je udám všechny. Byl opravdu veliký zájem, nakonec se nedostávali ani koroptví
nebo rodobarví i jiní kohouti, totéž slepice.
Kupujících bylo opravdu hodně, byl tam třeba i manželský pár až až až z Vídně
a velmi si pochvaloval kvalitu místních zvířat.
Já osobně bych udělal prodej zvířat až od 11-12.00 hod., například.
A výdej třeba od 13-14.00. Ale to víte, to je "problém" více výstav.
U nás v Chodově se ráno otevře výstava, naběhnou organizovaní vietnamci,
skoupí všechny prodejné velké kohouty ke kulinářským účelům, a když přijde
opravdový chovatel, tak v 8,30 až 9,00 má smůlu.
A garantka prodeje zvířat si v Chodově ještě libuje, jakou má pěknou tržbu.
To už samozřejmě s chovatelstvím nemá naprosto nic společného.
Přitom by stačilo nechat chovatelský prodej po celý den, a pro kulináře
uvolnit případná neprodaná zvířata až těsně před koncem výstavy.
Věrko, i vy jedna. Pozvánka na Nezvěstice byla v Inzerci asi 2-3x,
má své samostatné téma a i tady se o ní mluvilo.
Ale tak nevadí - za rok se třeba uvidíme.
Dano, vyfotíte nám nového kohoutka?
Niki, tak to je nám líto. A jste si jistá, že housera vzal lišák?
A co přesněji jste neocenila na Lysé?
Čapice, ze zvonku si nic nedělejte, že nedorazil. Pokud si dobře vzpomínám,
tenhle druh by stejně ve vlhku u vany pro indické běžce neprosperoval.
Není navíc ani jinak dlouhověký.
Na Lýsé se mi nelíbilo více věcí.. Pravda je že jsem tam byla až v neděli a tak noupoukazuji na to že tam bylo hodně prazdných klecí. To se dalo čekat...
Nelíbil se mi způsob prodeje zvířat. Jedna fronta na všechno. V půlce čekání (1hod.)zjistíte že zvýře je fuč. Tak mi nezbývalo mu popřát šťastnou cestu. No couž.
Co se ocenění týče, výdeje cen a pohárů tak to bylo na dobré slovo. kdyžby někdo přišel že je Franta Opršálek a že má četnou cenu z vodní drůbeže např. kachna saská tak neváhají a nechají Vás to podepsat a vy odcházíte s cizí cenou...
Pokud vím tak každý vystavovatel dostal lístek na katalog a lístek se jménem k daným zvířatům.
Je to tak těžké si tyto doklady nechat předložit? Pokud vyzvedává cenu kamarád tak mu jej dám a není nikde problém...
Potom na konci výstavy v 11:30 nastalo to že kdyby zase ten Franta Opršálek šek a vyhlídnul si zvíře které se mu líbí, tak nazvedne igelitový bok stolu tam si vybere která bedýnka se mu líbí a odchází bez jakékoliv kontroly...
Je to smutné ale vím že se některá zvířata z doslechu ztratila...
Jinak co se týče housera, určitě jej odnesl lyšák. Našla jsem na dvou místech chumáče peří ale po houserovy ani památky. Myslíte žeby lyšák měl dvě nohy?
Nikola.
Niki, nevím. Ale když vidím, jaká je po pomo houserech sháňka,
tak mi připadá přinejmenším nápadné, že si lišák z celého dvora vybere
zrovinka oceněného housera.
Ale co, třeba musí živit velkou rodinku, tak to chtělo odpovídající kořist.
Jinak s tou Lysou máte pravdu. On je problém dát na dvířka klecí lanka
a udělat celou řadu nebo jednotlivé sekce zamykací.
Případně stavět klece obráceně - dvířky dovnitř. Podstavce na klece
by byly dlouhé podvozky s kolečky, pro účely posuzování a manipulace
se zvířaty se rozpojí-rozjedou, po posouzení se spojí a uzamknou.
Výdej zvířat by nebyl náhodně po celé dny, ale v určený čas, takže
se mnohem více eliminuje vyndavání zvířat z klecí a chaos kolem toho.
V Lipsku je výdej zvířat první den až od 16.00.
Takže návštěvník vidí první den opravdu vše až do odpoledních hodin
a garanti neruší prohlížeče vyndaváním a není chaos v uličkách.
Ještě je moc co zlepšovat.
Honzíku, jak jsem psala, tak bych stejnak nejela. Jak prohlásil můj muž, za 2,5 hodiny v Praze (jel mi naproti) viděl tolik lidí, co za rok u nás ve městě. Takže dneska jsem jela ráno akorát na zahradu (začala jsem dávat slepicím konečně Flimabend) a pak doma makačka. Strávit další 4 hodiny dohromady na cestě tam a zpátky to by bylo už moc.
Niki posílám odkaz na inzerát na housera.
Dobrý večer, mladí mi dnes přivezli kohouta a věru se mi hodil .Sběr vlašských ořechů v Austrálii - ať žijí vánoce
HTTPS://www.youtube.com/embed/BHOwAEEkbI0?rel=0.
Dobré ráno přeji,
sluníčko nám vykukuje to bude dnes ale krásný den.
Věrko, děkuji za tip. Určitě tam zavolám :)
Sháňka po houserovi se rozjela ve vlkém, včera jsem tu měla našeho registrátora králíků tak jsme natetovali poslední letošní mladé. No a jak jsem se mu zmínila o houserovi tak vypukla telefonní sháňka po okrese. Pan Chronc to vzal do svých rukou a večer mi volal že mu to nedá spát a že zavolal ještě brněnskému chovateli z okresu a ten shodou náhod jede dnes do Nitry. Obkoukne tam nabídku a dá nám vědět. Dokonce je až tak ochotný že by mi jej dovezl až sem.
Tak mi držte pěsti ať tam mají něco použitelného a za normální cenu
Začátku máte ale opravdu krásného kkohouta. Holkám by si také určitě líbil
Jinak Honzo škodováku, mám tu pro Vás nachystaný rodokmen pro ušáka V úterý jedu do města tak jej zašlu...
Přeji krásnou neděli.
N.
Tak jsem vyrazila s mobilem a vyfotila nového lososáka (na fotkách ten v popředí nebo vpravo, pouze na druhé fotce vlevo), kterého mi koupil Honzík (na poslední fotce jsou vidět krásně čistá, jednobarevná prsa, ten původní na fotce č.2 má náznak nežádoucí kresby). Bude z něj moc nóbl kohoutek. Druzí dva mají smůlu a půjdou se dnes koupat do termálu a pak do studené boudičky. Taky mám nového hempšíráka, je z měho chovu a vyměnila jsem jej za jiného, tmavšího od Věrky. A nakonec ranní protahování hejna hus. Omlouvám se za kvalitu fotek, bylo dost tma, stále lehce sněžilo Dana.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ni+Pa
napsal(a):
Paní Dano, máte je moc krásné, radost pohledět.
Také se ráda ráno dívám jak husy tančí. Protáhnou se a valí na potok
Jen se zeptám co znamená žlutá zimnice?
Asi ten korejský spam v celé diskuzi
Uživatel s deaktivovaným účtem

ovecka
napsal(a):
Tak jsem vyrazila s mobilem a vyfotila nového lososáka (na fotkách ten v popředí nebo vpravo, pouze na druhé fotce vlevo), kterého mi koupil Honzík (na poslední fotce jsou vidět krásně čistá, jednobarevná prsa, ten původní na fotce č.2 má náznak nežádoucí kresby). Bude z něj moc nóbl kohoutek. Druzí dva mají smůlu a půjdou se dnes koupat do termálu a pak do studené boudičky. Taky mám nového hempšíráka, je z měho chovu a vyměnila jsem jej za jiného, tmavšího od Věrky. A nakonec ranní protahování hejna hus. Omlouvám se za kvalitu fotek, bylo dost tma, stále lehce sněžilo Dana.
Nádhera
Uživatel s deaktivovaným účtem

ovecka
napsal(a):
A máme tu zase žlutou zimnici, že je to baví. Dana.
Přesně tak zajímalo by mě proč si zrovna tak zasedli na tento server?
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Přesně tak zajímalo by mě proč si zrovna tak zasedli na tento server?
To je nějakej robot, neberte si to osobně. Internet je plný takovýhle robotů, co pořád hledají, jestli by někam nemohli upíchnout nějaký spam a když najdou skulinku, tak jedou. Spíš to ukazuje, že tenhle server má problémy se zabezpečením proti spamu.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Osobně si to neberu. Ale naštve to. Jinak asi máte v pravdu s tím zabezpečením..
Tak jsem dneska uklízela účtenky z peněženky a našla jsem docela "vtipnou" účtenku.
Jinak teda dneska bylo hnusně. Venku poletoval sníh, zima jak prase. Za zahradě kluziště. Než zamrzne, musíme zabudovat ještě nějaké zatravňovací desky, jinak to nevidím.
A jinak se bohužel manželovi dneska podařilo spočítat slepice na zahradě. Asi budu muset schovat sekyrku
Inzerát pro pobavení :)
https://www.ifauna.cz/ovce-kozy/inzerce/r/detail/3104307/prodam-velke-a-pritulne-kozy-me-tchyne/.
Dano, tak to jsem rád, že se vám nový kohoutek líbí. Ani jsem, jako nevyandotkář,
netušil, že se to takhle povede. Znáte to - kupovat kohouta pro někoho dalšího,
to je vždycky krok do neznáma.
Jinak jsem zvědavý, jak se ve vyandotkovém hejnku projeví zamražení původních
dvou soudruhů kohoutů. Pokud ode dneška začnete sbírat jedno vejce denně,
tak to, myslím, funguje zaručeně a počet kohoutů skutečně má vlif na počet vajec.
My včera do polozmrzlé půdy zasadili česnek, ode dneška vesele mrzne,
takže to bylo uplně nejvíc akorát.
A v mrazáku skončilo 6 obřích pižmáků, tak to na Vlaškáriu v těch mrazech
nebude tak náročné, co se vody týká. A to je dobře a blaží mě to a dělá mi to radost.
To vám ale byla neděle. Uplně odpočinková.
Jdu si raději pohlídat g., aby mi ho náhodou někdo neunesl.
Tak já jsem zasadila česnek před chvílí. Jenom trošku a pěkně rovnou do bláta. Nedělám si iluze, že z toho něco bude. Sázím každý rok a poslední asi 3 roky si ho nakonec musím koupit.
A teď se musím pochlubit, jaké mám šikovné slepice. Dnes jsem sebrala 9! vajec. Snesly obě mladé slepičky (moje kuřátka). Jedno vajíčko váží 70 g a druhé asi 68 g.
Dospělých slepic mám tedy 11. Stále se tu prohání 3 kohouti, ale to už brzo vyřešíme. Doufám.
Už jsem je vyfotila, ale po té, co jsem viděla krasavce od Dany (co jí nejsou dost dobří), tak váhám, jestli sem vůbec mám fotky dát.
U nás jsou 3°, mrznout má až zítra. Původně jsem měla jet zítra do Prahy. Syn po mnoha letech dodělal školu a má promoci. Ale jsem hrozná matka, protože nikam v té zimě nikam nepojedu. Už se vidím, jak za tmy šlapu 2km na vlak a večer za tmy domů.
Doma s pejskem a kočičkou je nejlíp. Venku kokrhají kohouti, v krbu praská dřevo. Co víc si přát.
Javorko, moji hempšíráci ne, že by nebyl dost dobří, ale ten nejlepší mi z ničeho nic pošel a tak jsem musela hledat něco nového. A ke svým původním soudružkám jsem potřebovala něco nepříbuzného.
A na tu promoci byste jet měla, jinak bude syn zklamán. Musíte se překonat. My jsme taky jeli ráno po těch strašných kroupách. To jsme nemohli dceři udělat. Dana.
Já myslím, že nebude. Je to už velkej kluk a tatínek. Sám mě psal, ať si "výpravu do toho Mordoru" odpustím. Zase taková sláva to nebude a oběd s jeho skoro tchýní ráda oželím.
Já jsem ráda, že tu školu nakonec přece jen dotáhl do konce. Byla to s náročným dítětem a zaměstnáním fuška.
Nejvíc mě vadí, že tu je hromada vajec, které jsem mohla do Prahy dovézt.
Chovu zdar.tak dnes pesan dostal pochvalu před nastoupenou jednotkou, neboť lapil dalšího diverzanta. Jinak začalo mrznout a fučí severák, tak nevím jestli mi poslední jahody venku dozrajou.Ale konečně z dvacetičtyř jedno zelené vajíčko, asi od loňské slepičky.
Panejo, to je mezi námi česnekářů a voňavých člověků.
Uplně jsem z toho dostal chuť na topinky. A, řeknu vám, kdyby nebylo tak pozdě,
tak nevím nevím, jak by tohle dopadlo...
Chleba je v chlebníku dost, česneku v česnečníku také a holky už to také nešidí,
od mladých dam dneska osm vajíček, a to jsem jednu snášející v sobotu odklonil
do nového domova kdesi na Svitafsku. Takže budu psát do deníčku kousků devět,
páč má intuice mi říká, že určitě i ona tam udeřila.
Letos si na bělostnou barvu vajíček a pěknou velikost mladých udatnic nemůžu
stěžovat ani v nejmenším. Šest kousků vpravo je od loňské stříbrně zbarvené
udatnice Angelíny, která nese jak o život a stíhá to i při přepeřování, zbytek
je od mladistvých komtes.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mně chocholky ještě nesnáší, mají moře času ještě, dokonce i Sedmička poté, co se odstěhovala většina kohoutů, přestal kokrhat.
No a pes ze dne na den lehnul a vypadá stejně blbě jako ti, který pak utrácím. Poslala jsem krve do laborky a uvidí se. Nějakej průšvih. V lepším případě zánět slinivky nebo třeba i pyometru bych asi ještě nechala říznout, v horším nějaký vnitřní orgán pryč, ruplej nádor na slezině nebo něco takovýho. Ach jo.
Na chalupě nejsem připojen, obávám se, že bych raději cosi pročítal než odstraňoval trus.
Bílou vlašku jsem si v Rokycanech zamluvil již na počátku podzimu a to do červených a její převzetí spojil s výstavou, abych porovnal moje slípky s výstavníma dle oceňováků. Za ta léta holubaření si již chovný materiál pořizuji výlučně od osvědčených chovatelů, zpravidla klubistů.To neznaméná, že na počáteční nákupy"zajíců v pytli"vzpomínám ve zlém.Crrrr, tady Hlavní nádraží, máte u nás balík asi holuby, to bylo napět, í mnohdy škola i výlukových vad.
V Nezvěstic jsem si upamatoval dvě věty postarších náštěvnic.Mám krámek a vajíčka mně přivezli za pětpadesát a druhou, chtěla bych koupit slepičku co nese vajíčka.
Věro jsem překvapen, jak se v genech Vašeho manžela probouzí chovatelský zájem, ukotvený již v jeho příjmení.Důkazem budiž rozeznání slepičích plemen, hempšírka x orlovka.V případě zájmu, české staváky má u mne.
Javorko, vajíčka do Prahy, tak to u mne, od sestry a jejich emancipovaných potomků, zavání trestním oznámením pro šíření závadných potravin, cholesterolu.
Bodlinko, ať to dobře dopadne
Nirrti, tak nám taky ukažte vaše vejce, prosím. Rádi se mrknem.
Já ještě australská a cemanská asi nikdy neviděl.
Javorko, no, je to na vás. Člověk by se ale neměl zříkat zážitků,
i když něco stojí. Já např. byl pozván, abych zapisoval na krajské výstavě
v Brně. Odjezd o půlnoci, návrat po půlnoci. No - a hádejte, jestli jsem kývnul.
Olánku, to máte recht, že člověk se učí celý život.
A když jsme u těch památných vět - z Nezvěstic jsem si zapamatoval taky dvě:
"Čím hloupější chovatel, tím lepší slepice."
"Dlouho jsem neviděl takovéhle zvíře."
Akorát nevím, jestli na mě platila jenom ta první nebo i ta druhá.
Honzapm - tak to je hozená rukavice
Chvátala jsem vyfotit a pokusila jsem se zvěčnit i autorky. Bylo to náročné, když přebíhají (přelítají) z kurníku do výběhu, chodbičky a opačně. Někteří frajeři z houfu ještě čekají na "víno", ale už se jim to krátí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

To mají ale pěkné bydlení s plastovým oknem:) Takhle pěkně nebydlí ani někteří lidé.
Nikouškovi přišly výsledky a vypadá to fakt na tu slinivku. Tak mám dneska holt nemocenskou a vyleju do ní svojí krabici infuzních roztoků. Po litru už je schopná postavit se na vratké nohy, ale vypočtené množství na hmotnost a dehydrataci je skoro pět litříků, takže to je dneska ještě na dlouho. Asi bych ještě minulý týden nevěřila, že u velkýho psa stačí jeden den průjmu a zvracení k tomu, aby z něho byla sušenka s čistým deficitem tekutin 3 litry, ale teď už jsem chytřejší. Že to zvládne jokšír, to se ví už dlouho.
Ještěže morčata jsou v pohodě, tam jakmile začne být nějaký takhle placatý tak je většinou po něm ať dělám co dělám. A chocholky dostaly včera zelí a dýni, tam jsou vitamíny, takže ty musí být zdravé povinně.
A kočky jsou dvě mladé a ta patnáctiletá je zase taková svině, že ta vydrží všechno a přežije všechny.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To mají ale pěkné bydlení s plastovým oknem:) Takhle pěkně nebydlí ani někteří lidé.
Nikouškovi přišly výsledky a vypadá to fakt na tu slinivku. Tak mám dneska holt nemocenskou a vyleju do ní svojí krabici infuzních roztoků. Po litru už je schopná postavit se na vratké nohy, ale vypočtené množství na hmotnost a dehydrataci je skoro pět litříků, takže to je dneska ještě na dlouho. Asi bych ještě minulý týden nevěřila, že u velkýho psa stačí jeden den průjmu a zvracení k tomu, aby z něho byla sušenka s čistým deficitem tekutin 3 litry, ale teď už jsem chytřejší. Že to zvládne jokšír, to se ví už dlouho.
Ještěže morčata jsou v pohodě, tam jakmile začne být nějaký takhle placatý tak je většinou po něm ať dělám co dělám. A chocholky dostaly včera zelí a dýni, tam jsou vitamíny, takže ty musí být zdravé povinně.
A kočky jsou dvě mladé a ta patnáctiletá je zase taková svině, že ta vydrží všechno a přežije všechny.
Držím Vám i pejskovi palce aby to dobře dopadlo!
Bodlinko, taky držím palce.
Jinak děkuji za dobře míněné rady.
Ale já jsem nakonec ráda, že jsem zůstala doma. Od večera o nás zase prší. Voda stojí už skoro všude. Půlhodinový pochod v dešti na nádraží by asi nebyl nic moc a cesta v mokrých botách, by taky za moc nestála. Jsem už delší dobu nastydlá a nehodlám to ještě zhoršovat. Kdyby byla možnost jet autem, tak bych neváhala.
Krásné fotky vajíček!
Jak všechna nádherně bílá, tak i ta od Nirtti jsou úžasná. Od mých slepic je každé vejce jiné. Považuji to za výhodu, hned vím, která slepice jak nese.
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Nirrti, děkujem. Ta malá světlá vajíčka jsou od cemani? Tak to je zajímavé.
Já myslel, že mají černé fšecko, i žloutek.
Cemanská vajíčka jsou úplně nudná, obyčejná a vejcoidní, taková světlá, ale ne bílá.
pěkná začínají být až když z nich kouká úplně černý zobáček.
Tak a já jdu nakupovat vánoční dárky pro dědu. No teda pro dědu... cosi pro ty jeho "prašivky" káníky . Je mi jasné, že tam něco přihodím i pro ty naše slepičky. Děsně se mi líbí to snáškové hnízdo, jak tam vejce zmizne a je pěkně v čisťoučku a čeká tam na vyzvednutí a umístění do košíku.
Dobrý večer, tak mi to nedá a taky ukážu pár vajíček .Udatnice dnes 29ks, ale vzhledem k jejich počtu pořád nic moc .10ks araukán-0 příliš mladé,8ks z.velsumky oranžovokrké-0 příliš mladé,8+8ks z velsumky stříbrokrké a r.koroptví 10ks,6ks orpingtonky tříbarevné 2ks,6+6ks velsumky rkoroptví a oranžovokrké 7ks,16 vlašek rodobarvích 10ks.No zatím žádná sláva, ale prý bude líp.
Dadu, použij je jako květináčky na množení muškátů či výsevu okurek celeru a podobně.Nasyp do nich zeminu a vlož do prázdného truhlíku či pekáče.Po utvoření sazenice to celé zasadíš na místo určení. https://www.womanonly.cz/potvrzeno-pravidelna-konzumace-vajec-prinasi-cetne-zdravotni-benefity/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Dva staří kamarádi, Karel a Franta se každý den scházeli v parku,
krmili holuby, pozorovali veverky a diskutovali o závažných
problémech a jejich řešení atd.
Ale jednou Karel nepřišel, druhý den opět a
třetí den zase. Franta zpočátku nad tím příliš
nedumal, myslel si, že Karel je nachlazený, nebo
něco podobného, jsou oba přece již dost staří.
Ale po týdnu začal mít už velké obavy, co se mu
mohlo stát. Ale nevěděl, kde bydlí, ani na něj
neměl telefon, tak se nemohl nic dovědět.
Konečně po měsíci se Karel opět objevil. Franta
se ho zeptal: "Prosím Tě, kde jsi byl tak dlouho?"
Karel odpověděl: "Byl jsem ve vězení."
"Ve vězení?", zeptal se Franta. "Co jsi udělal?"
"Znáš Jarmilku, tu pohlednou brunetku, co dělá v
naší hospodě servírku?"
"No jasně", řekl Franta. "Co je s ní?"
"No, ona na mne podala k soudu oznámení, že jsem
ji znásilnil. A když se mě soudce zeptal, jestli
je to pravda, tak jsem byl ve svých 86 letech
tak pyšný, že jsem se k tomu přiznal!"
"A ten zatracenej soudce mi napařil 30 dní
vězení - za lhaní!"
Nápad je to sice dobrý, já však nic vypěstovat neumím Jahody mám v pískovcovém žlabu, takže tak nějak rostou samy (ale plodů moc není) a jinak můj "největší" pěstitelský úspěch byl asi 3 cm dlouhé mrkvičky... Ale dejte mi nějakého zvířecího "prďouska", který z různých důvodů nemůže být u maminky a já ho vypiplám...
Zdravím, po třech nedělích v práci, ale záda bolí pořád.3x týdně rehabilitace až do Vánoc, tak snad to pomůže.
A teď Vám tedy něco řeknu. Že já blbka dávala toho Huberta pryč, to jste nemohli udělat statistiku
počtu kohoutů na počet slepiček a jeho vlivu na počet vajíček už v září. Já si snad pro něj k sestřenici dojedu, vždyť ta možná díky němu neví co s vajíčky a u my už 2 měsíce kupujeme ty drůbežárenský.
To Vám tedy řeknu to jsou věci.
Starší slepičky na dietě dle rady, mladé Araukany pěkně rostou. Škoda kohoutka co z neznámých příčin ležel ráno v kurníku před týdnem. Bohužel, ještě jeden mrňous nevypadá dobře.
Od začátku má asi něco s jedním kloubem. Podvrkává se mu nožka a k tomu smrká a tečou mu oči. Takže asi sekyrka . Nerada bych, aby nakazil ostatní.
Než se mládež od Začátka vyvrbí, ale myslím, že už jsou to samé slepičky, Já snad mrknu na inzeráty, jestli někdo kohoutka A neprodává aby ty mrchy dostaly rozum.
ovecka
napsal(a):
Hlavně mne čapice neberte vážně, ono je to jenom náhoda, že zrovna u mne počet kohoutů=počet vajec. Jinak jsou to darmožrouti!
A podle toho, jak před nimi většina slepic zdrhá, tak je ke snášce ani nepotřebují. Naopak by se bez nich rády obešly. Dana.
Neberu, ale záminka pro pana domácí na nového kohoutka, by to byla ne?
Když holky byly od Huberta tak zrasovaný, že jsem měla strach aby vůbec opeřily do mrazů.
Ale možná na tom něco bude. Fakt od té doby ani vejce.
A nebo se naštvaly a nesnáší na just, že jsem jim ho odstěhovala.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak je to v řiti, je to hemangiosarkom. Přijede ještě ségra a jdem na to
Uživatel s deaktivovaným účtem

veraboskova
napsal(a):
Bodlinko, tak jsem si musela vygooglit co to je. Neházejte flintu do žita, ať se to povede.
To se nepovede. Viděla jsem takových pokusů dost na to, abych věděla, že určité věci člověk dělá pro sebe, ne pro to zvíře. A u vlastního se něčeho takového dopouštět nechci.
Taky je mi pejska moc lito. Taky mam pejsky a od detstvi jsem mela a je to moc smutne, kdyz se clovek s nimi musi rozloucit.
Ale musim zvolat trikrat hura, muz mel pro me prekvapeni po navratu z prac. Dle barvy asi Sumavanka. Kdo si pamatujete moji prvni fotku v profilu, tak tohle je trikrat tak velke. Tak snad uz si holky daly rict.
Dobré ránko, Tišnovsko hlásí, česnek zasazený a už na něj padla bílá peřina...
Pejska je mic líto ...Přeji hodně sil...
Nepotřebuje někdo? Vypadají moc pěkně :)
https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3110141/letosni/.
Niki, zdravíme a máváme.
No, husky pěkné, ale nepotřebujeme. Včera jsme ukončili chof vodní drůbeže
zamražením posledních 4 pižmáků, velkých jako stodola.
Čímžto musím dát za pravdu naší blondýnce, Věrce, která měla pravdu.
Mražáky už jsou plné, a kam dám ještě tři krocany, kteří jsou vbrzku f plánu,
tak to opravdu netuším. Jedině rovnou do trouby a do bříška.
Tam ještě místo je.
Hop hop.
honzapm
napsal(a):
Niki, zdravíme a máváme.
No, husky pěkné, ale nepotřebujeme. Včera jsme ukončili chof vodní drůbeže
zamražením posledních 4 pižmáků, velkých jako stodola.
Čímžto musím dát za pravdu naší blondýnce, Věrce, která měla pravdu.
Mražáky už jsou plné, a kam dám ještě tři krocany, kteří jsou vbrzku f plánu,
tak to opravdu netuším. Jedině rovnou do trouby a do bříška.
Tam ještě místo je.
Hop hop.
U nás v bříšku by taky místo bylo. Pokud by byl navíc, písněte SZ a domluvíme se. Dana.
honzapm
napsal(a):
Nirrti, děkujem. Ta malá světlá vajíčka jsou od cemani? Tak to je zajímavé.
Já myslel, že mají černé fšecko, i žloutek.
Jj. Ta malá jsou od cemanek. Vypadají úplně normálně a chutnají taky tak, jenom jsou mrňavé. Včera jsem dělala těsto na perníčky a místo 4 vajíček dle receptu jich tam přišlo 8 a bylo to akorát - jedno vajíčko vážilo se skořápkou 33 g.
Na víkend jde na řadu první cemanský kohout - nemáte někdo nějaký receptík? Nejsem si jista jak zvládnu černé maso
Nirrti, díky za info. Na mě ta vejce cemanek působí nesmírně sympaticky.
Krásná barvička a jedno jako druhé, to mám rád.
Nikdy jsem nebyl na takový ten "veselý pestrý dvorek", naštěstí.
Jinak opravdu nevím, jak by to tu dopadlo.
Co s černým masem, to tedy nevím. Asi bych ho vydýchal jenom v rizotu,
hodně barevném, se spoustou hrášku a kukuřice.
Dano, díky za zájem. Už se ozvala teta, že u nich v mrazáku (i bříšku)
místo kupodivu stále je.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nirrti
napsal(a):
Jj. Ta malá jsou od cemanek. Vypadají úplně normálně a chutnají taky tak, jenom jsou mrňavé. Včera jsem dělala těsto na perníčky a místo 4 vajíček dle receptu jich tam přišlo 8 a bylo to akorát - jedno vajíčko vážilo se skořápkou 33 g.
Na víkend jde na řadu první cemanský kohout - nemáte někdo nějaký receptík? Nejsem si jista jak zvládnu černé maso
Https://www.youtube.com/watch?v=UNDdTzqHXR4
A nemusíte ani přidávat to potravinářské barvivo :D.
Nirrti
napsal(a):
Jj. Ta malá jsou od cemanek. Vypadají úplně normálně a chutnají taky tak, jenom jsou mrňavé. Včera jsem dělala těsto na perníčky a místo 4 vajíček dle receptu jich tam přišlo 8 a bylo to akorát - jedno vajíčko vážilo se skořápkou 33 g.
Na víkend jde na řadu první cemanský kohout - nemáte někdo nějaký receptík? Nejsem si jista jak zvládnu černé maso
Nirrti to maso je úplně normální, jen kůže je trochu tmavší a vařená vypadá nevábně (zešedne, do polévky jsem ji nedávala, dostal ji po vyvaření pes). Ale maso od hedvábniček bylo stejné jako od bílokůžovitých slepiček, snad jen trochu tmavší svalové obaly, ale ne černé. A chuťově k nerozeznání.
Udělejte ho třeba na pepři s tmavou houbovou omáčkou a nikdo nic nepozná. Dana.
Nirrti
napsal(a):
Ovecka: Děkuji, to zní dobře, nic takového jsem zatím nedělala. Nepodělila byste se o recept?
Úplně jednoduše maso klasicky upeču osolené, s kmínem a houbami. Když je měkké, tak vyndám, omáčku dochutím pepřem a mám základ na omáčku - https://shop.nikal.cz/omacky-nikal/omacka-k-peceni/, tím to zahustím a přidám drcený pepř, jako na roštěnky. Povařím a lehce zjemním sladkou smetanou. Výborný je k tomu knedlík houskový nebo bramborový. Dana.
ovecka
napsal(a):
Hlavně mne čapice neberte vážně, ono je to jenom náhoda, že zrovna u mne počet kohoutů=počet vajec. Jinak jsou to darmožrouti!
A podle toho, jak před nimi většina slepic zdrhá, tak je ke snášce ani nepotřebují. Naopak by se bez nich rády obešly. Dana.
Nechápu to mám jen 15 kohoutů včera a dnes 29 vajíček.
Ovečko slepice před kohoutem utíká a přitom si myslí, ještě udělám dvě tři kličky, aby si nemyslel, že jsem kur-a. Taky jsem dnes sledoval Jílkovou
ovecka
napsal(a):
Úplně jednoduše maso klasicky upeču osolené, s kmínem a houbami. Když je měkké, tak vyndám, omáčku dochutím pepřem a mám základ na omáčku - https://shop.nikal.cz/omacky-nikal/omacka-k-peceni/, tím to zahustím a přidám drcený pepř, jako na roštěnky. Povařím a lehce zjemním sladkou smetanou. Výborný je k tomu knedlík houskový nebo bramborový. Dana.
Děkuji moc
Mezi chovatelem a chovanci se vytváří zvláštní citový vztah, který může býti narušen onemocněním chovatele a jeho nepřítomnost v chovatelském prostoru neblaze působí na chovance.Proto je nutné.aby byl každý chovatel vakcinován alespoň proti chřipce a v případě kontroly chovatelskou inspekcí očkování doložil.Rovněž je povinné, aby si každý chovatel pořizoval fodokumentaci oblečení, včetně obuvi, ve kterém se pohybuje mimo vytápěné místa.Lehkomyslné nachlazení, v důsledku čehož dojde k omezení péče o chovance způsobující stres, může býti hodnoceno jako týrání.Fotky pak budou soustředěny v centrální evidenci chovatelů.Focení chovatele ve spodním prádle v silných mrazech dosud příslušná komise nerozhodla.