alfonza

Moje příspěvky

6.3.2015 17:45

Neurazte se, upřímně mě to zajímá- to jste po 10 letech ježdění nenašla na koni takovou rovnováhu, abyste nespadla, když vám vyjede noha ze třmenu?
Jinak by mě docela zajímalo, kdo vám co ještě poradí (a že se zatím snažili), už toho tady padlo spoustu, ale přijde mi, že je všechno problém.

6.3.2015 17:28

Moníísek napsal(a):
Já to vim, že jí kazim, ale ono to bylo všechno honem honem, abych uměla cval a mohli sme jezdit na pořádný vyjížďky a skákat.. ale skákat se bojim a trenérka ona neni trenérka, ale skvěla holčina co mě to učila už nemá čas a jelikož to mam u sousedů a zadarmo takže proto tam chodim a teď sem začala chodit do jednoho klubu a hned na druhý hodině sem spadla já bych někam chodila dřív, kdyby to bylo blíž a taky kdyby tam jezdili autobusy protože takhle mě musí vozit rodiče..

Majitelé kobyly se ti věnovat nemohou? To jim nevadí, že jim kazíš koně? Zadarmo to asi nikdo dělat nebude, ale třeba za nějakou kačku nebo za výpomoc.
Nebo v tom klubu, tam se ti taky nikdo nevěnuje? Moc to nechápu, tohle je přístup honem honem jezdit a taky se honem honem zrakvit. To tam nikde není zodpovědný dospělý?

6.3.2015 15:01

vášša napsal(a):
Jezdila jsem v Praze k jedné paní, která měla krásné koně a hodné koně a hrozně jsem si to užívala.
Když jsem přišla, tak tam měla moc hodné koně. Občas si třeba jeden kůň (kůň #1) pozlobil a jelikož byl naovsovaný, tak někdy někoho i shodil, ale jinak to byl hodný kůň. Prodala kobylku - jednoho z nejmilejších a nejméně problémových koní, které jsem kdy potkala - z mě neznámých důvodů. Pak prodala i koně #1 a to kvůli otravě nebo co se mu to stalo. Ve stáji zůstal kůň #2. Přikoupila si kobylku ČT - trochu svéhlavou kobylku plnou energie -, která má problémy s kolenem - paní si ji kupovala za cca 25 000, - a už při koupi věděla o jejím problému s koleny - teď ji prodává za 40 000, - a v inzerátu není napsáno, že má nějaké problémy.
Paní má pár měsíců nového parkurového koně a jeho stav je zatím dobrý, ale kdo ví jaký bude za pár měsíců...

Neměla bych takový problém s tím, že chce prodat koně, který je nemocný nebo má problémy s koleny, ale mám veliký problém s tím, že na koně nadává (více, než by koňák možná měl - nejčastější nadávka "mrzáku"), nahlas vytrubuje, že koně nechce a že by je nejraději prodala úplně všechny. Pořizuji si koně proto, abych s ním mohla pracovat, abych ho měla ráda a pečovala o něj, ne jen proto, že mi to vynese nějaké peníze za vyjížďky a tréninky pro jiné lidi. Koně jsou také živá stvoření a snad každý mi potvrdí, že když koně nechci mít a nechci se o ně starat, tak si je ani pořizovat nebudu! Mimochodem ČT kobyla se paní docela bojí. :(.

Pokud paní říká koním mrzáku a má je na kšeft, tak to sice není hezké, ale řekla bych, že se mnozí koně mají o 100% hůř, viz koně nedávno utýraní k smrti.
Mohli bysme se taky ptát, proč si lidi pořizují psy, kočky, děti..., když je nemají rádi. Jediné, co s tím můžete dělat, je nechodit tam nebo podat stížnost na KVS, která s tím stejně nic neudělá. A nebo si stěžovat na diskusi. Omlouvám se za cynismus, ale tak to prostě je a nadpis vašeho tématu mi přišel trochu úsměvný. Mmch, dneska jsem řekla koňovi debile:).

5.3.2015 15:24

Mám plastové třmeny už několik let a pár těch pádů už taky proběhlo, ale nikdy se nestalo, že by z nich noha nevyklouzla. Ani od známých, kteří je mají, jsem to nikdy neslyšela.
Ty širší má známá a pokud vím, tak je spokojená.

4.3.2015 14:56

Rozhodně nebylo mým úmyslem vás kritizovat. Chtěla jsem jen naznačit, že je přetažený, což z vašeho prvního přízpěvku tak trochu vyznělo. Pokud se obsedal už na 2 letech, tak tím spíš. Chápu, že to není vaše vina, ale teď se mohou projevovat důsledky té brzké práce. Ta samota s tím podle mě souvisí, koni to na psychické pohodě rozhodně nepřidá. Vím, že to řešíte, ale to ten kůň jaksi nechápe. Každopádně nedokážu takhle přes net rozlišit, zda je přetažený nebo jen zkouší, s tím by vám asi pomohl někdo opravdu zkušený (znalý práce s mladými koňmi) na místě. Sice vás to bude něco stát, ale zase ušetříte spoustu nervů a stresů sobě i tomu koni.

4.3.2015 11:00

Navíc v samotě, to mu asi taky nepřidá:(.

4.3.2015 10:55

A není toho na něj moc? Je mu 3,5, je to mimino, remonta, tak by se s ním mělo i tak pracovat.

4.3.2015 09:17

Kobyla mi přijde otrávená lidma a prací, dejte jí oraz, nechte jí chvíli jen mezi koňma, max. přinést mrkev. Ani se jí moc nedivím, píšete, že je jí 7 a ježděná je 4-5 let. Takže se obsedala v kolika? Ve 2 letech? Taky by mě zajímalo, jak vypadalo to "srovnávání od vás starších". Jako starších dětí? Přiježďuje kobylu nějaký zkušený dospělý jezdec nebo chodí jen pod dětmi? Jak často pracuje, má nějaké volno?

3.3.2015 09:12

prasatko3 napsal(a):
Trenerka mi zatim neodepisuje, modlim se, aby prijela, shanela jsem pekne dlouho :/ ano, kontrolovany, krasny cval, nicmene on nema nikdy dost :D kdyz se zahreje, zacne se pak v uvozovkach jeste vic vztekat a vynucovat si cvalani.Na jednu stranu rozumim ale, proc to tak je, chapu to a snazim se to co nejlepsi cestou pro nej odstranit. ale diky moc za rady.

Tak myslím, že je dobré, že pokud cváláte, tak klidně, žádný úprk. U nás to bývalo po zahřátí také horší, ale opravdu stačilo trochu upustit páru, aby se nedostal do takového toho vypnutého stavu a pak už se s ním dalo bavit. Zkoušeli jste jít na vyjížďku po jízdárenské hodině? Nebo si naplánovat delší trasy, aby byl nucen si trochu šetřit energii?
Jinak já jsem byla tenkrát rozhodnutá, že pokud toho nenechá, tak vůbec na louky chodit nebudeme. Nechtěla jsem mu takové chování cíleně umožňovat ani se s ním prát.
Párkrát se mi osvědčilo, že když jsme se problému úplně vyhnuli, po nějaké době sám vymizel, jako by kůň zapomněl. Ale to asi nebude tento případ.

3.3.2015 08:51

luciemoravcova napsal(a):
To si opravdu nemyslím, nebylo to myšlený tak, že chci slyšet radu vyvázat a makat na lonži. Je celý den ve výběhu a na noc v boxe. Spíš by mě zajímalo, jestli se tomu dá napomoci již v takovém věku...nějak...

Jasně, rozumím. Já být vámi, nechám ho být, začala bych to řešit až za ty dva roky, až se budete chystat obsedat. Třeba už pak nebude co řešit. Ale já vím o mláďatech prd, třeba se vyjádří někdo znalejší:).

2.3.2015 23:24

prasatko3 napsal(a):
Do cvalu uz ho nechci v zadnem pripade na louce pustit.nekolikrat jsem mu to povolila a nevedel, kdy ma dost, hazel hlavou, skakal na miste a vynucoval si dalsi cval

Sutrik: na kazdeho konika plati neco jineho, jestli si Vas konik vymyslel, udelala jste to spravne a zabralo to.u nas kun bohuzel takto mysli a je to nervozni typ

stacey: i to jsem zkousela, past se odmital a byl porad nervozni.

A když jste mu to dovolila, byl to cval vaším tempem nebo jeho?
Mě v podstatě v tu chvíli nic jiného nefungovalo. Buď jsem ho mohla držet a čekat, jestli mě sejme nebo ho pustit a vézt se jako pytel brambor nebo ho donutit kontrolovaně cválat na velkém kruhu. Cválal tak dlouho, než jsem naznala, že tempo je vyhovující. Pokud se zase rozletěl, zase na kruh. Za chvíli pochopil, že pokud bude lítat, tak se z kruhu nehne, za další chvíli jsme šli krokem na zahozené otěži. Je to jen jedna z možností, můžete mu ještě zkusit spojit louku s prací- na louku se chodí pracovat, ne lítat a dělat bordel. Ale člověk na místě- trenér vám poradí nejlépe. Písněte pak, co vám zabralo:).

2.3.2015 22:29

Myslíte, že roček potřebuje nasvalovat krk?

2.3.2015 22:08

Mě na tohle pomohlo jedině nechat koně cválat na velkém kruhu, pak trochu upustil páru a byl v klidu. Když jsem ho držela zpátky nebo po něm chtěla nějakou práci, abych mu zaměstnala hlavu, bylo to ještě horší, začal se stavět na zadní a vyhazovat. Trestat ho nemělo cenu, jen se mu zatmělo, pomohlo prostě jen vydat energii. Nevím, jestli vám to pomůže, tenhle to nedělal vždycky, běžně jsme chodili louky na volné otěži, první i za koněm, ale měl to v hlavě trochu složitější a občas mu venku jeblo. Na jízdárně byl v pohodě, když jsem se na něm učila skákat, ukázal se jako pravej srdcař, kterej zachraňoval, co se dalo:).

1.3.2015 16:10

enimili napsal(a):
Ne ale je tu více lidí kteří s ptají na takovéto kraviny a tuto už bylo moc zrovna na ZZVJ kdy musí všechno umět a jako zrovna lehký sed neumět a jet s tím na ZZVJ tak to mi příde že sem někdo píše ty otázky jen pro to že se nudí.

Mě teda upřímně ani nenapadlo, že by někdo neuměl plný sed ve cvalu a chtěl jet ZZVJ. Třeba se na to zadavatelka ptá z jiného důvodu.
Jinak souhlasím, že se občas po přečtení některých zdejších dotazů divím, jestli si dotyčný dělá srandu nebo to myslí (bohužel) vážně.

1.3.2015 15:38

enimili napsal(a):
Souhlasím jen totální d*bil s odpuštěním se může na toto ptát jen kvůli tomu že on neumí na koni seďet budou přepisovat pravidla fakt kam to dneska spěje pokud to neumíte tak tam radši nelezte nebo budete mít z ostudy kabát.!

Proboha proč tak hrr. Nazýváte někoho debilem jen na základě domněnky?

28.2.2015 14:37

Nikdo netvrdí, že jste všechny začátečnické nemotory. Ale pokud jste s kobylou ani jedna nepohla a situace se nelepší, tak si mi to jeví tak, že si s ní ani jedna nevíte rady. Na to by právě mohl pomoci odborník. Ale když to nejde, tak to nejde, to je pak těžké.
Naučit se lonžovat za párkrát je podle mě blbost a pokud se kobyla sekla, tak asi děláte něco špatně. Člověk by měl vždy hledat chybu u sebe.
Uvědomte si, že nikdo tady na diskusi vás ani kobylu nikdy neviděl a těžko vám tedy poradí lépe než někdo na místě.

28.2.2015 14:09

Teda nechci být protivná, ale co když se koníkovi něco stane? Veterinární výdaje nebývají zrovna malé a pokud si nemůžete dovolit platit ustájení, jak byste řešila toto? Nic mi do toho samozřejmě není, jen by mě asi netěšilo se chodit koukat na samotného koně a ještě s vědomím, že se nesmí nic nečekaného přihodit. Podud by to byla dočasná situace, tak bych se opravdu ze všech sil snažila najít někoho na ustájení, pokud je to dlouhodobější, volila bych prodej do lepších podmínek. Právě proto, že mám koníka ráda.

28.2.2015 13:54

Nevidím problém v tom, že je někdo začátečník, pokud je zodpovědný, používá mozek a nechá si poradit, ideálně má někoho zkušeného za zadkem. Horší je, když si zvíře pořídí mistr světa, který ví, že kůň má 4 nohy a žere seno. Má ho v samotě na dvorku a diví se, že kůň nefunguje jako v televizi. Pak píše na diskuze a když se někdo snaží fundovaně poradit, tak je ten nejhorší, v lepším případě takové rady nechce poslouchat. Chjo, na vlastnictví zvířat by měl být zbroják, pak by třeba ubylo nešťastných, zlomených, nezvladatelných, agresivních, atd. zvířat.

28.2.2015 13:43

Myslím, že na učení začátečníků to není asi úplně vhodný kůň. Ten starší koník bude jistě lepší řešení. Navíc by mě osobně teda ani nehlo si koně, kterého si piplám, nechat tupit pod začátečníkem:).

28.2.2015 13:28

Taky vidím jako nejlepší řešení pozvat opravdového trenéra, ne kamarádku, která pár let jezdí. To nic neznamená, to může říct kde kdo a odborníka to z něj nedělá. Aby si na kobču sedl a trochu ji porovnal a zároveň by dohlížel i na vás, abyste si trochu vylepšila sed a rovnováhu, protože pak se vám nestane, že spadnete, když vám vyklouzne noha ze třmenu. Myslím, že jezdec by se měl na koni udržet ve všech chodech i bez třmenů, popř. bez sedla.
Jak už někdo výše psal, do věcí, které neumím nebo si nejsem jistá, bych se vůbec nepouštěla (sama bez odborného vedení), viz lonžování.