Kickiki

XXX.XXX.168.217
Podvod se stenaty
sandrachamber07@gmail.com
Ahoj,
Moc Vám děkuji za Váš zájem o moje miminka. já stále
mít oba k dispozici. Muži a ženy
Je jim 12 týdnů, jsou plně očkovaní a mají zdravotní kontrolu a já ano
potřebují pro ně dobrý domov. Jsou hravé s dětmi a
ostatní domácí mazlíčci..
Milují nošení a mazlení a plné mazlení
polibky. Přicházejí spolu s následujícími
- Roční zdravotní záruka
- Rodokmenové papíry
-Bedna
-Veterinární záznam
-Vzorky potravin
- Hračky
- zdravotní karta
Než vám budu moci dát svá štěňata, rád bych vás poznal více.
Kde sídlíte?
Máte nějaké zkušenosti s péčí o domácí mazlíčky?
Měl jsi někdy domácího mazlíčka?
Jste ženatý s dětmi?
Kdy jste připraveni na tato štěňata?
O které ze štěňat máte zájem (pejsek nebo fenka)?
Mluvíš anglicky?
Sandra komora
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jste ženatý s dětmi?
Ale u nás jsou dětské sňatky zakázané!!!
Dobrý den také jsme s manželkou zatoužili po štěnátku a v inzerci byla cena za kokrspanela 6500kc.Tak jsme odpovedeli a fiktivni majitelka nám napsala že je momentalne v Polsku a jestli chceme zaplatíme jen dopravu letecky z Polska a to 5000kč.Uhradili jsme částku přes Money Gramm.Poté už následovalo asi třicet emailu od fiktivni firmy Gk Airfreight a paní Jasmin.Vylákali z nas přes Western Union dalšich 9000kc na udajne pojištení a pak na očkování dalších 13000kč.Poslední finta byla že jim zastřelili pokladníka a tak jsme to vzdali a smířili se že jsme naletěli.Varuji všechny kupujicí budtte opatrni používaji psychický nátlak. Trty
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trty
napsal(a):
Dobrý den také jsme s manželkou zatoužili po štěnátku a v inzerci byla cena za kokrspanela 6500kc.Tak jsme odpovedeli a fiktivni majitelka nám napsala že je momentalne v Polsku a jestli chceme zaplatíme jen dopravu letecky z Polska a to 5000kč.Uhradili jsme částku přes Money Gramm.Poté už následovalo asi třicet emailu od fiktivni firmy Gk Airfreight a paní Jasmin.Vylákali z nas přes Western Union dalšich 9000kc na udajne pojištení a pak na očkování dalších 13000kč.Poslední finta byla že jim zastřelili pokladníka a tak jsme to vzdali a smířili se že jsme naletěli.Varuji všechny kupujicí budtte opatrni používaji psychický nátlak. Trty
..nezlobte se na mně, ale v dnešní době takhle naletět, to už je opravdu tak všem pro legraci.....stačí zdravý selský rozum
Uživatel s deaktivovaným účtem

impact
napsal(a):
Ty jo třicet klacků za kokra, jaký ho svět neviděl. Tak to je masakr. A pak že lidi nemaj peníze.
.....že jo
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trty
napsal(a):
Dobrý den také jsme s manželkou zatoužili po štěnátku a v inzerci byla cena za kokrspanela 6500kc.Tak jsme odpovedeli a fiktivni majitelka nám napsala že je momentalne v Polsku a jestli chceme zaplatíme jen dopravu letecky z Polska a to 5000kč.Uhradili jsme částku přes Money Gramm.Poté už následovalo asi třicet emailu od fiktivni firmy Gk Airfreight a paní Jasmin.Vylákali z nas přes Western Union dalšich 9000kc na udajne pojištení a pak na očkování dalších 13000kč.Poslední finta byla že jim zastřelili pokladníka a tak jsme to vzdali a smířili se že jsme naletěli.Varuji všechny kupujicí budtte opatrni používaji psychický nátlak. Trty
Tento způsob podvodu je známý už roky. Stačí se jen zajímat už předtím, než něco koupím.
Tvl zastřelili pokladníka.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Tento způsob podvodu je známý už roky. Stačí se jen zajímat už předtím, než něco koupím.
Tvl zastřelili pokladníka.
To už asi jen nevěděli, jak to ukončit a tak si řekli, že zájemce trochu vyděsí. A vyděsili - vzdal to!
impact
napsal(a):
Kdysi nějaké zájemkyni, která se začala cukat, napsali, že když nezaplatí další platbu, přijde si pro ni FBI. A ona tomu věřila..
Je pro mě těžko uvěřitelný, že někdo pošle tu první platbu, ale asi bych byla schopná to nějakým způsobem pochopit. Ale všechny ty další platby už fakt nechápu a nenapadá mě jediný argument, proč by si za to ten podvedený vlastně nemohl sám. Nesympatizuju s těmi podvodníky, ale za blbost se platí a nedávno jsem viděla video, kde to podobný podvodník i přímo říká. Zkusím ho najít:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMDoSYKz9Fs
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uznávám, že ten podvod je hloupý a profláklý, ale toto obviňování obětí není správné (ať už jde o finanční podvody, nebo např. násilnou trestnou činnost - však ona si o to znásilnění říkala) a mám potřebu se vůči tomu vymezit.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Koukám, že nejlepší je mít peníze ve "štruzoku".
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Uznávám, že ten podvod je hloupý a profláklý, ale toto obviňování obětí není správné (ať už jde o finanční podvody, nebo např. násilnou trestnou činnost - však ona si o to znásilnění říkala) a mám potřebu se vůči tomu vymezit.
"ona si o znásilnění říkala" je přece něco diametrálně odlišného od toho, když zdravý člověk středního věku průměrného vzdělání posílá x tisíc do tramtárie, aby na něj nepřišla FBI...
Říkám, tu první platbu bych ještě byla schopná pochopit, byť věřím, že já bych takhle žádný zvíře nekupovala, ani bych neposílala peníze žádnému vojákovi v nesnázích, neklikala na odkazy, co vypadají divně (a že divně vypadají se dá poznat, jen je potřeba nejdřív koukat a ne hned klikat) a ze zásady nikomu neposílat číslo svý karty, ofocenou občanku a tak dál... Vrchol toho, kdy jsem se na internetu nechala podvést byl jeden nákup na vinted a ztráta pěti stovek, a tam to bylo takový, že ty podvodnice bylo celkem těžký poznat, protože tyhle bazary jsou vždycky tak trochu o vzájemné důvěře a pár transakcí mrchám projde než je bloknou.
Podvod na internetu není srovnatelný se znásilněním a na tom dost zásadně trvám. Když vás někdo čapne a znásilní, můžete řvát, že o to nestojíte, jak se vám zlíbí, můžete se pokoušet bránit a máte smůlu. Když natrefíte na podvodníka na internetu, máte tisíc možností to zastavit a je to jen a pouze na vás.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Uznávám, že ten podvod je hloupý a profláklý, ale toto obviňování obětí není správné (ať už jde o finanční podvody, nebo např. násilnou trestnou činnost - však ona si o to znásilnění říkala) a mám potřebu se vůči tomu vymezit.
Viz Atheira. Znásilnění je neomluvitelné, ať už si o to oběť jakkoliv "řekla". Ale tyhle finanční podvody... Tak snad mám mozek a umím ho používat. Na to by nenaletěl ani můj 92letý otec.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira
napsal(a):
"ona si o znásilnění říkala" je přece něco diametrálně odlišného od toho, když zdravý člověk středního věku průměrného vzdělání posílá x tisíc do tramtárie, aby na něj nepřišla FBI...
Říkám, tu první platbu bych ještě byla schopná pochopit, byť věřím, že já bych takhle žádný zvíře nekupovala, ani bych neposílala peníze žádnému vojákovi v nesnázích, neklikala na odkazy, co vypadají divně (a že divně vypadají se dá poznat, jen je potřeba nejdřív koukat a ne hned klikat) a ze zásady nikomu neposílat číslo svý karty, ofocenou občanku a tak dál... Vrchol toho, kdy jsem se na internetu nechala podvést byl jeden nákup na vinted a ztráta pěti stovek, a tam to bylo takový, že ty podvodnice bylo celkem těžký poznat, protože tyhle bazary jsou vždycky tak trochu o vzájemné důvěře a pár transakcí mrchám projde než je bloknou.
Podvod na internetu není srovnatelný se znásilněním a na tom dost zásadně trvám. Když vás někdo čapne a znásilní, můžete řvát, že o to nestojíte, jak se vám zlíbí, můžete se pokoušet bránit a máte smůlu. Když natrefíte na podvodníka na internetu, máte tisíc možností to zastavit a je to jen a pouze na vás.
Ne každá oběť (finančního podvodu) je zdravý člověk středního věku a průměrného vzdělání. Ne každý je schopen obstát, pokud je vystaven manipulaci a psychickému nátlaku, ne každý má kritické myšlení… Ale to prostě není omluva pro to, aby jej někdo podvedl a okradl. Vinu nese podvodník.
PS: Nesrovnávám tento typ podvodu se znásilněním, pouze říkám, že obecně není OK provozovat victim blaming bez ohledu na to, čeho se ten člověk stal obětí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bohužel podvody jsou čím dál tím sofistikovanější.......
Už dávno to není : "vložte tisícovku do desek a zítra si přijďte pro dvě"
Tam jsem tomu podvodníkovi skoro fandila, protože okradení byli stejní vyčůránci = chtěli bezpracně přijít k penězům a jetě byli b.lbí.
Dnes už se bojím dopředu i koupit lístek na autobus ( obrazně řečeno ). Za dobrou ochranu pokládám skutečnost - mít na účtu ke kartě jen nezbytně nutné peníze a ostatní strkat na jiný účet. Nejlépe i u jiné banky.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ne každá oběť (finančního podvodu) je zdravý člověk středního věku a průměrného vzdělání. Ne každý je schopen obstát, pokud je vystaven manipulaci a psychickému nátlaku, ne každý má kritické myšlení… Ale to prostě není omluva pro to, aby jej někdo podvedl a okradl. Vinu nese podvodník.
PS: Nesrovnávám tento typ podvodu se znásilněním, pouze říkám, že obecně není OK provozovat victim blaming bez ohledu na to, čeho se ten člověk stal obětí.
Takto s tím souhlasím.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Ne každá oběť (finančního podvodu) je zdravý člověk středního věku a průměrného vzdělání. Ne každý je schopen obstát, pokud je vystaven manipulaci a psychickému nátlaku, ne každý má kritické myšlení… Ale to prostě není omluva pro to, aby jej někdo podvedl a okradl. Vinu nese podvodník.
PS: Nesrovnávám tento typ podvodu se znásilněním, pouze říkám, že obecně není OK provozovat victim blaming bez ohledu na to, čeho se ten člověk stal obětí.
Třeba v tom videu, co jsem posílala, ten podvodník vyloženě upozornil na to, že se nejedná o staré lidi, vyplývá z toho dost jasně, že takto, jak jsem posílala, se nejčastěji nechá podvést obyčejnej Jarda nebo Jarmila z Horní Dolní, to samé s těmi psy.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Bohužel podvody jsou čím dál tím sofistikovanější.......
Už dávno to není : "vložte tisícovku do desek a zítra si přijďte pro dvě"
Tam jsem tomu podvodníkovi skoro fandila, protože okradení byli stejní vyčůránci = chtěli bezpracně přijít k penězům a jetě byli b.lbí.
Dnes už se bojím dopředu i koupit lístek na autobus ( obrazně řečeno ). Za dobrou ochranu pokládám skutečnost - mít na účtu ke kartě jen nezbytně nutné peníze a ostatní strkat na jiný účet. Nejlépe i u jiné banky.
A ještě považuju za hodně důležitý mít nastavený na kartě limity na nízký částky. Někdy to umí být omezující, ale dá se to v případě potřeby jednorázově přenastavit, ale prostě nemít limity na platby nastavený na desetitisíce.
Uživatel s deaktivovaným účtem

A taky bohužel tyto podvodníky nikdy nechytí a neodsoudí.
Já v podstatě nechci přímo obviňovat ty oběti a je mně jich docela líto, v některých případech je docela snadný naletět (nemyslím teda, že rovnou při koupi štěněte, takhle se přece pes nekupuje). Na druhé straně ale co jsem četla třeba minulý týden na Seznamu v seriálu o těchto podvodech, jak lidi i ví, že je to podvod a stejně se bojí ty peníze těm podvodníkům neposlat a klidně si vezmou i půjčku....těm prostě není pomoci a nechápu to.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira
napsal(a):
Je pro mě těžko uvěřitelný, že někdo pošle tu první platbu, ale asi bych byla schopná to nějakým způsobem pochopit. Ale všechny ty další platby už fakt nechápu a nenapadá mě jediný argument, proč by si za to ten podvedený vlastně nemohl sám. Nesympatizuju s těmi podvodníky, ale za blbost se platí a nedávno jsem viděla video, kde to podobný podvodník i přímo říká. Zkusím ho najít:
https://www.youtube.com/watch?v=ZMDoSYKz9Fs
Já vím, že je těžké z našeho pohledu si to představit, ale oni skutečně existují lidé, jejichž inteligence spočívá v něčem jiném, než v nedůvěřivosti k druhým a v zhodnocování rizik styku s dalšími lidmi. Věřím tomu, že trpí takovou naivitou, že zkušenější podvodník nacvičenými manévry z nich ty peníze vyláká - i po e-mailu nebo sms. Tlačí na čas, dostává klienta do stresu, apeluje na emoce klienta (štěně trčí na karanténě, do vyřízení očkování ho nepustí dál, je to dražší, protože musí dojet veterinář na letiště a projít kontrolami, je to speciální "dovozový" veterinář, léčivá látka pro primovakcinaci dostupná pouze v zemi původu, nutno poslat, proclít, whatever).... Jasně, že my životem a socsítěmi protřelí drsňáci si odfoukneme bokem už u prvního inzerátu, ale pokud je někdo skutečně nepolíbený a ještě k tomu lehce deficitní v nedůvěřivosti, fakt si umím představit, že do toho spadne tak nějak omylem a fakt si za to nemůže.
Mimochodem snižování důvěryhodnosti obětí je obrovské stigma, kvůli kterému se většina podvedených tou zkušeností vůbec nikde/nikdy nepochlubí.
Dost bychom se divili, kolik podle nás inteligentních a kriticky smýšlejících lidí v našem okolí by se nechalo takto napálit, přestože v běžném životě působí střízlivě a uvážlivě. Jsou na to nějaké statistiky z anonymních šetření (četla jsem několik článků, něco snad i na irozhlasu apod., zdroje bohužel neuvedu, nevím, kde přesně jsem ty informace posbírala), výsledky jsou docela znepokojující.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Možná, že nejspí nakonec naletí ti, kteří nakupují a platí na internetu tak běžně, že se jim to stalo rutinou a už o tom nepřemýšlí. "Co ještě chce? Jo, číslo karty, tak ho pošlu".
Po mně chtít někdo číslo karty, tak mu nejdřív zavolám, které to má být, na té kartě je jich tolik......Sice by věděl, že jsem úplně b.lbá, ale čísla by se nedočkal :-))
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dost bychom se divili, kolik podle nás inteligentních a kriticky smýšlejících lidí v našem okolí by se nechalo takto napálit, přestože v běžném životě působí střízlivě a uvážlivě. Jsou na to nějaké statistiky z anonymních šetření (četla jsem několik článků, něco snad i na irozhlasu apod., zdroje bohužel neuvedu, nevím, kde přesně jsem ty informace posbírala), výsledky jsou docela znepokojující.
Je pravda, že starším lidem či lidem ve středním věku dělá problém típnout hovor. Prostě vrozená slušnost jim velí slušně ukončit hovor a rozloučit se, s čímž asi tihle podvodníci počítají. Mně se třeba stalo, že mi volal někdo z Francie, že je od společnosti Microsoft a že potřebují aktualizovat programy v mém počítači. A opravdu jsem se s nimi chvíli bavila, než mně to došlo. Jsou třeba lidi, kteří ze zásady neznámá čísla vůbec neberou. To já nedělám. Může se stát, že třeba rodinný příslušník je v problémech a volá z cizího telefonu, to už se mně taky stalo.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Možná, že nejspí nakonec naletí ti, kteří nakupují a platí na internetu tak běžně, že se jim to stalo rutinou a už o tom nepřemýšlí. "Co ještě chce? Jo, číslo karty, tak ho pošlu".
Po mně chtít někdo číslo karty, tak mu nejdřív zavolám, které to má být, na té kartě je jich tolik......Sice by věděl, že jsem úplně b.lbá, ale čísla by se nedočkal :-))
Běžný je to třeba na booking.com, tam u některých tu kartu fakt chtějí. Takže tam nikdy nenakoupím.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tlačí na čas, dostává klienta do stresu, apeluje na emoce klienta (štěně trčí na karanténě, do vyřízení očkování ho nepustí dál, je to dražší, protože musí dojet veterinář na letiště a projít kontrolami, je to speciální "dovozový" veterinář, léčivá látka pro primovakcinaci dostupná pouze v zemi původu, nutno poslat, proclít, whatever).... Jasně, že my životem a socsítěmi protřelí drsňáci si odfoukneme bokem už u prvního inzerátu, ale pokud je někdo skutečně nepolíbený a ještě k tomu lehce deficitní v nedůvěřivosti, fakt si umím představit, že do toho spadne tak nějak omylem a fakt si za to nemůže.
Já si nemůžu pomoct, ale za prvním kontaktem s podvodníkem ( co se štěňat týče ) vidím hamižnost kupujícího - " tak já s těmi prodávajícími v ČR vydupu, ať si svá předražená štěňata nechají, já budu mít z Itálie, Tramtárie za hubičku"
A pak ho nemůžu politovat.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Běžný je to třeba na booking.com, tam u některých tu kartu fakt chtějí. Takže tam nikdy nenakoupím.
Tam vy chcete něco koupit a tou kartou platit. Ale proč má chtít někdo údaje o mé kartě, když mi má peníze poslat? Na kartu přece neposílá, číslo účtu mu musí stačit.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já si nemůžu pomoct, ale za prvním kontaktem s podvodníkem ( co se štěňat týče ) vidím hamižnost kupujícího - " tak já s těmi prodávajícími v ČR vydupu, ať si svá předražená štěňata nechají, já budu mít z Itálie, Tramtárie za hubičku"
A pak ho nemůžu politovat.
A co když je to naopak, tedy dotyčný chce někomu vyjít vstříct. Chce pomoci najít štěňatům dobrý domov i za cenu třeba mírně vyšších nákladů, čekání, vyřizování dovozu, protože inzerující zřejmě není v lehké životní situaci (stěhování, převelení, whatever - apel na emoce).
Za podobným uvažováním stojí i adopce psů ze zahraničí, záchrany vyběhaných chrtů z UK apod. Tam se nedá uvažovat o vyčůranosti adoptujících. Mají ty nejlepší úmysly, ale na psa z útulku v Horní Dolní si bohužel nevzpomenou.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Běžný je to třeba na booking.com, tam u některých tu kartu fakt chtějí. Takže tam nikdy nenakoupím.
Platba kartou na internetu sama o sobě není nic špatného. Běžně nakupuju tímto způsobem, platím na netu pořád, předem... Ale ne bezmyšlenkovitě a ne na řečičky a dojemný příběhy.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Já vím, že je těžké z našeho pohledu si to představit, ale oni skutečně existují lidé, jejichž inteligence spočívá v něčem jiném, než v nedůvěřivosti k druhým a v zhodnocování rizik styku s dalšími lidmi. Věřím tomu, že trpí takovou naivitou, že zkušenější podvodník nacvičenými manévry z nich ty peníze vyláká - i po e-mailu nebo sms. Tlačí na čas, dostává klienta do stresu, apeluje na emoce klienta (štěně trčí na karanténě, do vyřízení očkování ho nepustí dál, je to dražší, protože musí dojet veterinář na letiště a projít kontrolami, je to speciální "dovozový" veterinář, léčivá látka pro primovakcinaci dostupná pouze v zemi původu, nutno poslat, proclít, whatever).... Jasně, že my životem a socsítěmi protřelí drsňáci si odfoukneme bokem už u prvního inzerátu, ale pokud je někdo skutečně nepolíbený a ještě k tomu lehce deficitní v nedůvěřivosti, fakt si umím představit, že do toho spadne tak nějak omylem a fakt si za to nemůže.
Mimochodem snižování důvěryhodnosti obětí je obrovské stigma, kvůli kterému se většina podvedených tou zkušeností vůbec nikde/nikdy nepochlubí.
Dost bychom se divili, kolik podle nás inteligentních a kriticky smýšlejících lidí v našem okolí by se nechalo takto napálit, přestože v běžném životě působí střízlivě a uvážlivě. Jsou na to nějaké statistiky z anonymních šetření (četla jsem několik článků, něco snad i na irozhlasu apod., zdroje bohužel neuvedu, nevím, kde přesně jsem ty informace posbírala), výsledky jsou docela znepokojující.
Snižování důvěryhodnosti obětí si představuju trochu jinak. Tak bych nazvala třeba zrovna případy obtěžování, kdy víte, že když to nahlásíte, tak se vám vysmějou a budou tvrdit, že to není pravda.
Tohle je uvěřitelný. Když dojdete s tím, že jste se stala obětí internetového podvodu, nikdo vám neřekne, že si vymýšlíte. Ale celá tahle situace se vymyká kvůli tomu, že lidem chybí potřebné vzdělání ohledně bezpečnosti na internetu obecně. Nikde si nepoložíte peněženku tak, aby k ní měli kolemjdoucí přístup a mohli si ji kdykoli vzít, na internetu se ale přesně takhle chová ohromný množství lidí, a to i přesto, že se ze všech stran ozývá, že je to špatně. To s tou peněženkou naučíme už malé děti a pokud si ji i přesto někde takhle nechá a někdo mu ji ukradne, skoro nikdo nezareaguje tak, že by dítěti řekl - ty chudáčku, tys netušil, že si ji nesmíš nechávat bez dozoru ve veřejném prostoru, viď? Ale jasně mu řekneme, že to byla hloupost a že tohle se přece nedělá. Internet je veřejný prostor.
Ta osoba se prostě nechá okrást. Přirovnala bych to k situaci, o které jsme poučení všichni a která nám přijde úplně jasná - když pojedu na krásném novém kole, píchnu ho u hlavního nádraží v Praze bez zámku a zmizím na celý den a někdo mi ho ukradne, je to krádež jako každá jiná, ale všichni a naprosto právem mi řeknou - proč jsi ho tam nechávala a ještě nezamčený, jsi blbá?
Když někomu ofotím občanku a poskytnu mu podrobné údaje k platební kartě, tak taky budu okradena, což je samozřejmě v obou případech nepříjemné, ale zkrátka jsou situace a činnosti, které když udělám, vedou víceméně rovnou k nějakému konkrétnímu výsledku, za který si zasloužím říct i sama sobě - cos to udělala, tak seš blbá?
A přijde mi, že dokud se bude kolem takových věcí našlapovat po špičkách, aby se za sebe a svoje činy náhodou někdo nestyděl, tak se to mezi ty lidi, ke kterým se takový informace potřebují dostat, nikdy pořádně nedostanou a poučí se až tou chybou.
A mám názor takový i proto, že mám v rodině zářný příklad tohohle - v běžném životě inteligentně působícího člověka - ona tak působí na cizí lidi, ale byla opakovaně obětí takového podvodu především proto, že tak jen působí. Nic si neověřuje, k ničemu nepotřebuje bližší informace, fakta jí nezajímaj, nepotřebuje nic vědět, ale za nesmyslnej příběh platí zlatem. A to to není osoba s žádnou psychickou poruchou, aby se toho někdo nechytil. Je, lidově řečeno, blbá jak tágo. Toť vše.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Dost bychom se divili, kolik podle nás inteligentních a kriticky smýšlejících lidí v našem okolí by se nechalo takto napálit, přestože v běžném životě působí střízlivě a uvážlivě. Jsou na to nějaké statistiky z anonymních šetření (četla jsem několik článků, něco snad i na irozhlasu apod., zdroje bohužel neuvedu, nevím, kde přesně jsem ty informace posbírala), výsledky jsou docela znepokojující.
Je pravda, že starším lidem či lidem ve středním věku dělá problém típnout hovor. Prostě vrozená slušnost jim velí slušně ukončit hovor a rozloučit se, s čímž asi tihle podvodníci počítají. Mně se třeba stalo, že mi volal někdo z Francie, že je od společnosti Microsoft a že potřebují aktualizovat programy v mém počítači. A opravdu jsem se s nimi chvíli bavila, než mně to došlo. Jsou třeba lidi, kteří ze zásady neznámá čísla vůbec neberou. To já nedělám. Může se stát, že třeba rodinný příslušník je v problémech a volá z cizího telefonu, to už se mně taky stalo.
Já neznámá čísla taky zvedám, bo jsem třídní. Ale už jsem se naučila asertivně říkat, když volají s jakoukoliv úžasnou nabídkou - děkuji, nemám zájem, na shledanou.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Já neznámá čísla taky zvedám, bo jsem třídní. Ale už jsem se naučila asertivně říkat, když volají s jakoukoliv úžasnou nabídkou - děkuji, nemám zájem, na shledanou.
Já nezvedám divný čísla, to, co vypadá jako klasický mobil zvedám i kvůli práci a když se ozve automat nebo naučená řeč, tak pokládám. Většina firem a e-shopů se dnes už nezobrazuje pod číslem ale vyskočí vám název, takže pak zbývá roztřídit už to pak jen na čísla podezřelá = cokoli se zahraniční předvolbou, cokoli, co se zobrazuje kratší než 9 číslic a pro mě i cokoli, co nemá normální předčíslí, co mají naši telefonní operátoři.
Neznámý čísla taky zvedám - už se mi x krát stalo, že to bylo něco důležitýho anebo člen rodiny z jinýho mobilu.
Ale zásadně na ně nevolám zpátky, když mám zmeškanej hovor. Číslo si hodím do google, tam mi obvykle vyjede, že je to obtěžující hovor, nabídka něčeho apod., takže ihned blokuju.
Pokud google nic nezjistí, stejně nevolám zpět.
Uživatel s deaktivovaným účtem

ad snižování důvěryhodnosti: tím nemusí být myšleno pouze označení člověka za lháře, ale i označení člověka za méněcenného, hloupého, že si za to může sám. Byl tu užit i výraz "obviňování oběti", to je samozřejmě přesnější, já jsem se nevyjádřila zřejmě zrovna nejobratněji.
Ale jasně mu řekneme, že to byla hloupost a že tohle se přece nedělá. Jenže nikdo neřekne "můžeš si za to sám". Přesně jak píšete "byla to hloupost a nedělá se to" - což je přesně ono. Vysvětlíme, co bylo špatně. Neobviníme, že mu to patří, když tam tu peněženku nechá. Že ji vlastně tomu zloději dal, tak si nezaslouží, abychom to více řešili. Ale samozřejmě dítěti pomůžeme tu peněženku hledat nebo ho politujeme, že přišlo o peníze. Naivita dospělých někdy tu dětskou i v některých ohledech předčí, ač se tomu nechce věřit. A kupodivu na vlastní selhání jsou ti dospělí stejně citliví jako ty děti (ne-li více - přece už nejsou děti!).
Když ten příklad s tím kolem je nesrovnatelný tím, že se děje v realitě. To kolo držíte v ruce a nechcete, aby ho držel někdo jiný. Mnoha lidem nedochází, že virtuální prostor funguje úplně stejně. Ne, fakt nedochází. Věřte tomu. A proto se snažíme o osvětu, osvětu, osvětu. Jirka to ukázal ve videu pěkně, někdo dá tomu člověku přístup do svého počítače přes telekonferenční aplikaci, a ten člověk si potřebná data stáhne. Člověku poskytujícímu spojení vůbec nedojde, co ten člověk dělá, a vlastně často ani to, že mu hrabe v jeho počítači - pokud o tom není předem poučen. A to stále mnoho lidí není. To je jen příklad, s tím bazošem a inzerátem, který na nás působí jasným dojmem, je to podobné.
U toho kola opřeného u nádraží vám zpravidla navíc nikdo nesedí za zadkem a neříká "dělej, ujede ti vlak, nestihneš si koupit lístek, vykašli se na zámek, tady se ještě nikomu nikdy nic neztratilo, já ti to kolo pohlídám, zatímco budeš pryč". To je ten nátlak, který v běžném životě (nechávám peněženku na školní lavici a odcházím na oběd) zpravidla nenastává.
dokud se bude kolem takových věcí našlapovat po špičkách *** A právě proto, že z lidí děláme de*ily, tak se ti lidé prostě neozvou, nesdílejí svůj příběh, a další lidé snadno naletí podvodníkovi. Kdyby se lidé nebáli si navzájem o takové zkušenosti povědět - ve své sociální bublině - tak by se ta informace šířila stejně rychle jako pozvánka na demonstraci na Václaváku. Neříkám chodit kolem těch lidí po špičkách, ale chovat se k nim normálně, a ne říct v prvním dechu "co jste nesvéprávní, že na tohle vůbec odpovídáte?!". Ale říct "mrzí mě, že jste přišel o peníze, budiž to poučením i pro ostatní, a snad příjmy těchto podvodníků rychle vyschnou" - co by to stálo? Co když vy se stanete obětí třeba rafinovanějšího podvodu, jakou reakci byste si přála? Tu "včera to bylo ve zprávách, už to vědí všichni, jen ty jsi naletěla jako husa pitomá" a nebo "taková škoda, no holt občas se člověku nezadaří, soucítím s tebou".
Chápu, že máte příklad v příbuzenstvu a vnímáte to trochu jinak. Ale řekněte. Jak té vaší příbuzné pomáhá, když jí vynadáte, že je blbá? Lepší se to?
Co zkusit úplně jinou strategii. Jít, a nastavit s ní ty bankovní limity. Nainstalovat hlídací aplikaci do telefonu. Poslat ji na školení počítačové gramotnosti.... Sepsat jednoduchá pravidla (jak pro b*býho) pro placení...
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven
napsal(a):
Neznámý čísla taky zvedám - už se mi x krát stalo, že to bylo něco důležitýho anebo člen rodiny z jinýho mobilu.
Ale zásadně na ně nevolám zpátky, když mám zmeškanej hovor. Číslo si hodím do google, tam mi obvykle vyjede, že je to obtěžující hovor, nabídka něčeho apod., takže ihned blokuju.
Pokud google nic nezjistí, stejně nevolám zpět.
Já zpátky na neznámá čísla volám. Automat mě upozorní, pokud je tam jiný tarif, v tu chvíli bych to položila. Ale stalo se mi to asi dvakrát zatím. A hlavně mám v tarifu vypnutou možnost platby přes sms a voláním - tj. sice si pomocí sms nekoupím jízdenku a nepošlu žádnou DMS, ale zase se mi nemůže stát, že bych omylem někde utratila tisíce.
Chápu, že máte příklad v příbuzenstvu a vnímáte to trochu jinak. Ale řekněte. Jak té vaší příbuzné pomáhá, když jí vynadáte, že je blbá? Lepší se to?
Asi to nečekáte, ale víte, že jo? Až když jsme jí všichni řekli, že je fakt hloupá, ať víc přemýšlí nad tím, co dělá, tak vůbec začala brát zřetel na to, co vlastně udělala.
U toho kola opřeného u nádraží vám zpravidla navíc nikdo nesedí za zadkem a neříká "dělej, ujede ti vlak, nestihneš si koupit lístek, vykašli se na zámek, tady se ještě nikomu nikdy nic neztratilo, já ti to kolo pohlídám, zatímco budeš pryč"
Kdyby tam někdo takhle stál, kdyby to nebyl bezdomáč, ale působil fakt slušně a čistě, uvěřila byste mu? Já ne.
A chápu, kam tím míříte, jsou lidi tak naivní, že by čistě oblečenému a slušně vystupujícímu člověku uvěřili, že jim to kolo pohlídá, ale prostě si i tak nemyslím, že je to v pořádku.
Třeba takový zákon má jednoduché pravidlo - neznalost zákona neomlouvá. To se hodí v případě, kdy někoho kuchnete, abyste se nemohla vymlouvat na to, že jste nevěděla, že se to nesmí. Ale dovolila bych si z toho trochu něco vzít, s čímž nemusíte souhlasit, je to tu veřejná diskuze, každý má právo na svou stranu pohledu, ale já si myslím, že jakékoli naše činy neznalost neomlouvá. Všem nám byla dána svoboda k tomu se vzdělávat a přístupu k informacím. Lidi využívající naivity a hlouposti ostatních tu jsou celá staletí a i nadále budou.
Samozřejmě je potřeba dělat něco s tím, aby takovou podvodnou činnost měli stále těžší a těžší, aby pro ně nebylo tak jednoduché okrádat lidi, ale co si počít s tím, když i přes desítky upozornění všude možně jim ti lidi pořád nabíhaj přímo do chřtánu?
Já si prostě myslím, že někdy i obyčejný sdělení - ať lidi nejsou blbí a ověřují si informace, včetně toho, že když se nechají udyndat k tomu, aby posílali opakovaně desítky tisíc přes western union, tak je to z jejich strany příšerná hovadina a nemohli čekat nic jinýho - taky některý lidi přesvědčí. Vím o pár ješitech, kteří se přestali chovat bláhově na internetu jenom proto, aby o nich nikdo neřekl, že jsou hlupáci.
Co když vy se stanete obětí třeba rafinovanějšího podvodu, jakou reakci byste si přála? Tu "včera to bylo ve zprávách, už to vědí všichni, jen ty jsi naletěla jako husa pitomá" a nebo "taková škoda, no holt občas se člověku nezadaří, soucítím s tebou"
Asi se budete divit, ale i tu první bych brala jako reakci adekvátní mé situaci. Prostě kdybych se nechala takhle vypéct, tak jsem husa pitomá a pokud mi to někdo na základě toho řekne do očí, tak to přijmu jako fakt, protože to fakt holt bude. Myslím, že se špatným rozhodnutím a chybám v životě nevyhneme nikdo, některá mají horší dopady než jiná a o všech svých chybných rozhodnutích a pohnutkách nemám problém s klidem říct, že jsem třeba byla fakt pitomá.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Běžný je to třeba na booking.com, tam u některých tu kartu fakt chtějí. Takže tam nikdy nenakoupím.
Já už v podstatě platím jen kartou a nevidím na tom nic špatného . Na dobírku si nic posílat nenechávám, ani hotovost moc nemívám a je pro mě složitější myslet předem na to, že si musím vybrat peníze. Navíc pokud to jde, tak využívám vyzvednutí v Z-boxu, což je pro mě prostě nejpohodlnější, a tam musím platit dopředu. Platbu bankovním převodem vyloženě v nějakém eshopu jsem nedělala ani nepamatuju , vždycky karta. V tomhle jsem pohodlná. Jo kdyby to byl nějaký neznámý eshop, který by se mi zdál podezřelý, tak bych objednala jedině na tu dobírku, ale ono zas dost často ty podvodné eshopy nemají vůbec možnost platby dobírkou, a už v ten moment mě to trkne a neobjednám tam vůbec. U méně známých neověřených eshopů používám virtuální kartu, která po zaplacení zanikne.
Ale jako pokud by někdo kupoval něco ode mě a chtěl číslo karty, tak ani náhodou. Takhle naletěla kamarádka, nevím už přesně detaily, ale něco prodávala přes internet, ozval se kupce, normálně spolu komunikovali, dala mu nějaké údaje - bylo to číslo karty, ale tuším, že k tomu snad ještě nějaký SMS kód.. No a na druhý den měla účet na nule.... A je to normálně vzdělaná chytrá ženská, ale v tu chvíli jí to asi nějak nedocvaklo, hned druhý den ji to bylo jasný a vyčítala si, že je hloupá.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira
napsal(a):
Platba kartou na internetu sama o sobě není nic špatného. Běžně nakupuju tímto způsobem, platím na netu pořád, předem... Ale ne bezmyšlenkovitě a ne na řečičky a dojemný příběhy.
To ano, ale u Booking se mně u jednoho ubytování nelíbilo, že platbu předem nechtěli, ale číslo karty chtěli. Proč, na co? A pak mně ještě napsali, že tam nemám dostatek prostředků. Tak samozřejmě, když mám peníze jinde a platit jsem měla až na místě a až za dva týdny.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Až když jsme jí všichni řekli, že je fakt hloupá, ať víc přemýšlí nad tím, co dělá, tak vůbec začala brát zřetel na to, co vlastně udělala. Tak super! A víte, proč bych to nečekala? Protože většina lidí by to prostě jako konstruktivní kritiku nevzala. Třeba já. Mně kdyby někdo řekl "jsi hloupá, patří ti to", bylo by mi to akorát líto, případně bych si o tom člověku cosi pomyslela (jakože proč má potřebu si do nešťastníka ještě čutnout, že). Ale kdyby řekl "pojď, ukážu ti, jak příště nenaletíš", držela bych se jeho rad a ještě bych mu děkovala. No ale podle sebe soudím tebe, jiní lidé to budou mít jinak.
uvěřila byste mu? Já ne. jé, ale takhle ten příklad myšlený nebyl - to si právě nelze promítat do stejných podmínek. Ve virtuálu to prostě na ty lidi působí jinak. Na vás ne, na ně jo. A chápu, že si to velmi těžko umíte představit. (Ale jo, jsou i lidi, kteří by to tomu člověku na ulici uvěřili. Jsou. Pamatujete pořad "nikdo není dokonalý"? Nebo "aj múdrý schybí"? Tam byli takoví adepti v hojných počtech.)
prostě si i tak nemyslím, že je to v pořádku to se shodneme
Jen se neshodneme na té reakci na nastalou situaci. Já bych nepranýřovala, ale vysvětlovala, asi je to tím, že se snažím mít se všemi trpělivost (leta letoucí učím porůznu děti). Ale ano, jak uvádíte v další stati, každá máme samozřejmě právo na svůj pohled. Jen ten svůj vysvětluji - no a nakonec nemusí být správný -> ono úsloví "chytrému napověz, hloupého kopni" nevzešlo z ničeho jiného než z generací zkušeností Třeba jsem jen měkkota
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To ano, ale u Booking se mně u jednoho ubytování nelíbilo, že platbu předem nechtěli, ale číslo karty chtěli. Proč, na co? A pak mně ještě napsali, že tam nemám dostatek prostředků. Tak samozřejmě, když mám peníze jinde a platit jsem měla až na místě a až za dva týdny.
To je kvůli storno podmínkám. Kdyby sis pobyt rozmyslela a neukázala se tam vůbec, pak by ubytování tratilo na tebou objednaném a neobsazeném pokoji, který by nemohli pronajmout někomu jinému. A proto mají storno podmínky, čili strhli by ti z karty v případě nedojezdu platbu ve sjednané výši podle podmínek storna. Proto chtějí kartu i u pobytů, kde ubytování hradíš až na místě.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To je kvůli storno podmínkám. Kdyby sis pobyt rozmyslela a neukázala se tam vůbec, pak by ubytování tratilo na tebou objednaném a neobsazeném pokoji, který by nemohli pronajmout někomu jinému. A proto mají storno podmínky, čili strhli by ti z karty v případě nedojezdu platbu ve sjednané výši podle podmínek storna. Proto chtějí kartu i u pobytů, kde ubytování hradíš až na místě.
To chápu, asi je to normální, ale stejně se mně to nelíbí. To už jsem spíš zvyklá platit zálohu, která třeba v případě, že nepřijedu, propadne.
to si právě nelze promítat do stejných podmínek. Ve virtuálu to prostě na ty lidi působí jinak
Působí nepůsobí, internet je asi prostě moc mladý na to, aby to lidi začali takto brát, ale asi by se postupně měli začít učit a minimálně snažit to takhle vnímat. Pitomý hesla jako zámeček k deníčku na dveřích od bytu místo bezpečnostního zámku, vidět v lidech reálný osoby, co nemaj právo po vás chtít divný věci jenom proto, že nejsou vidět, že je to stejný jako kdyby za váma takhle přišli na ulici.
Podle mého si je internet s reálným světem ve většině zásad hodně podobný. Lidem jen dělá problém pochopit, že se to děje mimo nějaký reálně udaný prostor, ale že to není důvod k tomu, brát to tak, jako by se to nedělo doopravdy a dávat tomu menší váhu.
Já bych nepranýřovala, ale vysvětlovala, asi je to tím, že se snažím mít se všemi trpělivost (leta letoucí učím porůznu děti).
Určitě bych také vysvětlovala, ale po reakci - no ty seš fakt vůl, co sis jako myslel, že se stane? K dětem a profesionálně (třeba k zákazníkům v práci) samozřejmě ne. K dětem bych si to nedovolila proto, že jsou ještě malé a zaslouží si prvně to poučení a profesionálně k zákazníkům proto, že si to dovolit nemůžu, ale hlavou by mi to běželo.
Od dospělých prostě očekávám něco trochu jiného a jsem pak třeba taková ráznější. Ale to máme každý jinak. Nemusíte být měkkota, jen jste prostě třeba k lidem citlivější, jemnější, a možná i právě díky té práci s dětmi a nebo obráceně - právě proto pracujete s dětmi.
Uživatel s deaktivovaným účtem

ozval se kupce, normálně spolu komunikovali, dala mu nějaké údaje - bylo to číslo karty, ale tuším, že k tomu snad ještě nějaký SMS kód.. No a na druhý den měla účet na nule.... A je to normálně vzdělaná chytrá ženská, ale v tu chvíli jí to asi nějak nedocvaklo, hned druhý den ji to bylo jasný a vyčítala si, že je hloupá.
A to je právě to, co jsem už myslím psala - rutina.
Já jsem téměř internetový analfabet. Ale ten základ : Kartou se platí, ale neinkasuje, vím. Proto, když budu mět dostat peníze, je mi jasné, že kupec nepotřebuje číslo mé karty.
Možná je to ve výjimečných případech jinak, ale to neřeším.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To chápu, asi je to normální, ale stejně se mně to nelíbí. To už jsem spíš zvyklá platit zálohu, která třeba v případě, že nepřijedu, propadne.
Taky bych na takovou podmínku nepřistoupila. Protože chci jet na dovolenou, tak bude někdo lustrovat můj účet? A navíc si z něj strhne, co se mu zamane? Na to jsem příliš nedůvěřivá.
Naštěstí nabídek ubytování je dost.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
ozval se kupce, normálně spolu komunikovali, dala mu nějaké údaje - bylo to číslo karty, ale tuším, že k tomu snad ještě nějaký SMS kód.. No a na druhý den měla účet na nule.... A je to normálně vzdělaná chytrá ženská, ale v tu chvíli jí to asi nějak nedocvaklo, hned druhý den ji to bylo jasný a vyčítala si, že je hloupá.
A to je právě to, co jsem už myslím psala - rutina.
Já jsem téměř internetový analfabet. Ale ten základ : Kartou se platí, ale neinkasuje, vím. Proto, když budu mět dostat peníze, je mi jasné, že kupec nepotřebuje číslo mé karty.
Možná je to ve výjimečných případech jinak, ale to neřeším.
No jak jsem psala, já platím kartou fakt hodně, je to pro mě rutina, ale v tomhle případě by mě to trklo okamžitě a číslo karty bych nikomu nenapsala, kód ze SMS už vůbec... Jako to, že vyplním číslo karty u profláknutého obchodu, kde objednávám pravidelně, navíc přes nějakou platební bránu, tak to je pro mě úplně něco jiného, než to číslo karty napsat přes mail nebo sociální sítě nějakému "Jardovi", který ode mě chce něco koupit. Nevím, já to vnímám jako dvě naprosto odlišné situace.
Ale třeba to někdo má tak, jak píšete a udělá to, protože rutina. Já bych ze zkušeností z okolí spíš řekla, že na to většinou naletí lidi, kteří tu kartu moc nepoužívají, a asi ty data nepovažují za nějak důležitá. Ale asi to bude různé.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Na booking a slevomat atp. se podívám, pak se podívám přímo na ten hotel, zjistím, že má i lepší nabídku, koupím v hotelu, každý má rezervační systém se zálohou placenou kartou a taky hotel nemusí těmto prostředníkům odevzdat 20 %.
Na kartu se dá normálně platit - takto mi chodí vrácené peníze ze zahraničí. Je to dobré, protože si nemusíme psát nic víc, obchodník má číslo karty a já nemusím platit poplatky za zahr. převod/příjem.
Připsáno to mám během 1 dne.
Samotné číslo karty je vám jinak naprosto k ničemu, nikdo vás tak neobere.
A já ještě pořád hraji na sms kódy. Česká spořitelna je zpoplatnila, tak na ni kašlu.
No ale bez mého telefonu neudělá nikdo nic.
Zajímalo by mě, jestli se zadavatel díval, kolik stojí kokr tady.
Airbank má k podvodům třeba i něco málo psáno. Pochopí to každý. Jenže největší kámen úrazu bývá právě v tom, že ti, co si potřebují takové věci přečíst, si je nepřečtou. Ne jednou se stejný "efekt" řešil i tady skrz psy a všechno kolem nich, co koho jen napadne - pořízení psa, výchova psa, výcvik atd...
Plácáte si játra o všem možným a míjí se to účinkem. Proč asi? Protože lidi se nezajímaj. Hromada lidí si ani nepřečte smlouvu, kterou podepisuje. V bývalém zaměstnání jsem to vídala hodně často. Lidi, co nevěděli, co mají ve smlouvě, kterou podepsali třeba předchozí den... Ve smlouvě, ke které tam měli i svýho hypoťáka, mohli se ptát, chtít vědět, nebo si to aspoň přečíst, ale prostě to neudělali, jen to podepsali a pak se divili, co po nich chci a proč to po nich chci - no, máte to ve smlouvě...
Cožee? Jak jako?
A takhle pořád dokola.
https://www.airbank.cz/co-vas-nejvic-zajima/jak-vyzrat-na-podvodniky-a-neprijit-o-penize/
https://www.airbank.cz/co-vas-nejvic-zajima/podvody-ktere-zrovna-leti/
Trty
napsal(a):
Dobrý den také jsme s manželkou zatoužili po štěnátku a v inzerci byla cena za kokrspanela 6500kc.Tak jsme odpovedeli a fiktivni majitelka nám napsala že je momentalne v Polsku a jestli chceme zaplatíme jen dopravu letecky z Polska a to 5000kč.Uhradili jsme částku přes Money Gramm.Poté už následovalo asi třicet emailu od fiktivni firmy Gk Airfreight a paní Jasmin.Vylákali z nas přes Western Union dalšich 9000kc na udajne pojištení a pak na očkování dalších 13000kč.Poslední finta byla že jim zastřelili pokladníka a tak jsme to vzdali a smířili se že jsme naletěli.Varuji všechny kupujicí budtte opatrni používaji psychický nátlak. Trty
Prosím Vás, tím se ani nechlubte.
Je mi Vás líto, ale...
Atheira
napsal(a):
Já nezvedám divný čísla, to, co vypadá jako klasický mobil zvedám i kvůli práci a když se ozve automat nebo naučená řeč, tak pokládám. Většina firem a e-shopů se dnes už nezobrazuje pod číslem ale vyskočí vám název, takže pak zbývá roztřídit už to pak jen na čísla podezřelá = cokoli se zahraniční předvolbou, cokoli, co se zobrazuje kratší než 9 číslic a pro mě i cokoli, co nemá normální předčíslí, co mají naši telefonní operátoři.
Divný a neznámý čísla někdy googlím. Už existuje pěkných seznam otravných a podvodných čísel.
Trty
napsal(a):
Dobrý den také jsme s manželkou zatoužili po štěnátku a v inzerci byla cena za kokrspanela 6500kc.Tak jsme odpovedeli a fiktivni majitelka nám napsala že je momentalne v Polsku a jestli chceme zaplatíme jen dopravu letecky z Polska a to 5000kč.Uhradili jsme částku přes Money Gramm.Poté už následovalo asi třicet emailu od fiktivni firmy Gk Airfreight a paní Jasmin.Vylákali z nas přes Western Union dalšich 9000kc na udajne pojištení a pak na očkování dalších 13000kč.Poslední finta byla že jim zastřelili pokladníka a tak jsme to vzdali a smířili se že jsme naletěli.Varuji všechny kupujicí budtte opatrni používaji psychický nátlak. Trty
"zastřelili pokladníka"....Vy si děláte legraci, že jo??? ;-)
fikovnice
napsal(a):
Prosím Vás, tím se ani nechlubte.
Je mi Vás líto, ale...
Přitom by stačilo říct - V Polsku, tak jo, my si dojedem nebo... objednáme zvířecího kurýra a zaplatíme si toho. "prodávající" by se začal vykrucovat dřív a třeba by jim to bylo podezřelý dřív než po zastřelení pokladníka.
Samotná logika, jako minule s tou čivavou. Už jen to, že na první dobrou se ten neexistující pes má poslat letecky bez možnosti vybrat si jiný způsob nebo se na psa dojet podívat, by mělo být varování. Je pravda, že text inzerátu už varovný často nebývá. Čeština je lepší, fotky štěňat mohou být vzaté z nějaké chovky... (a paranoidně si kontrolovat zdroj fotek asi úplně každýho nenapadne, za to těžko kohokoli vinit) prostě jo, ten inzerát už může působit reálně. Jakýkoli pokus o kontakt varováním ale přímo řve.
edit: Někdo zdejší si tu s takovým inzerentem kdysi i psal, aby zjistil, kam až to zajde, pokud se nepletu? Kontaktoval ho, že si do Polska dojede... Ale už nevím, kdo to byl.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira
napsal(a):
Přitom by stačilo říct - V Polsku, tak jo, my si dojedem nebo... objednáme zvířecího kurýra a zaplatíme si toho. "prodávající" by se začal vykrucovat dřív a třeba by jim to bylo podezřelý dřív než po zastřelení pokladníka.
Samotná logika, jako minule s tou čivavou. Už jen to, že na první dobrou se ten neexistující pes má poslat letecky bez možnosti vybrat si jiný způsob nebo se na psa dojet podívat, by mělo být varování. Je pravda, že text inzerátu už varovný často nebývá. Čeština je lepší, fotky štěňat mohou být vzaté z nějaké chovky... (a paranoidně si kontrolovat zdroj fotek asi úplně každýho nenapadne, za to těžko kohokoli vinit) prostě jo, ten inzerát už může působit reálně. Jakýkoli pokus o kontakt varováním ale přímo řve.
edit: Někdo zdejší si tu s takovým inzerentem kdysi i psal, aby zjistil, kam až to zajde, pokud se nepletu? Kontaktoval ho, že si do Polska dojede... Ale už nevím, kdo to byl.
Bylo nás asi víc, já taky.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Atheira
napsal(a):
Přitom by stačilo říct - V Polsku, tak jo, my si dojedem nebo... objednáme zvířecího kurýra a zaplatíme si toho. "prodávající" by se začal vykrucovat dřív a třeba by jim to bylo podezřelý dřív než po zastřelení pokladníka.
Samotná logika, jako minule s tou čivavou. Už jen to, že na první dobrou se ten neexistující pes má poslat letecky bez možnosti vybrat si jiný způsob nebo se na psa dojet podívat, by mělo být varování. Je pravda, že text inzerátu už varovný často nebývá. Čeština je lepší, fotky štěňat mohou být vzaté z nějaké chovky... (a paranoidně si kontrolovat zdroj fotek asi úplně každýho nenapadne, za to těžko kohokoli vinit) prostě jo, ten inzerát už může působit reálně. Jakýkoli pokus o kontakt varováním ale přímo řve.
edit: Někdo zdejší si tu s takovým inzerentem kdysi i psal, aby zjistil, kam až to zajde, pokud se nepletu? Kontaktoval ho, že si do Polska dojede... Ale už nevím, kdo to byl.
To jsem byla já Občas jsem se takhle bavila. A scénář vždycky stejný. Jakmile jsem se chtěla přijet podívat, prodávající udal co nejvzdálenější kout Polska od ČR. Byla to sranda. Do hodiny od kontaktování prodejce bylo štěně na letišti
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To jsem byla já Občas jsem se takhle bavila. A scénář vždycky stejný. Jakmile jsem se chtěla přijet podívat, prodávající udal co nejvzdálenější kout Polska od ČR. Byla to sranda. Do hodiny od kontaktování prodejce bylo štěně na letišti
Já když napsala, že si dojedu, že to mám do Polska kousek, tak odpověď už nepřišla.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
Já když napsala, že si dojedu, že to mám do Polska kousek, tak odpověď už nepřišla.
To už vytunili. Buď řeknou, že jsou tak vážně nemocní, že návštěva není možná, nebo fakt vyberou co nejvzdálenější místo.
A pokračují tlaky.
Atheira
napsal(a):
Přitom by stačilo říct - V Polsku, tak jo, my si dojedem nebo... objednáme zvířecího kurýra a zaplatíme si toho. "prodávající" by se začal vykrucovat dřív a třeba by jim to bylo podezřelý dřív než po zastřelení pokladníka.
Samotná logika, jako minule s tou čivavou. Už jen to, že na první dobrou se ten neexistující pes má poslat letecky bez možnosti vybrat si jiný způsob nebo se na psa dojet podívat, by mělo být varování. Je pravda, že text inzerátu už varovný často nebývá. Čeština je lepší, fotky štěňat mohou být vzaté z nějaké chovky... (a paranoidně si kontrolovat zdroj fotek asi úplně každýho nenapadne, za to těžko kohokoli vinit) prostě jo, ten inzerát už může působit reálně. Jakýkoli pokus o kontakt varováním ale přímo řve.
edit: Někdo zdejší si tu s takovým inzerentem kdysi i psal, aby zjistil, kam až to zajde, pokud se nepletu? Kontaktoval ho, že si do Polska dojede... Ale už nevím, kdo to byl.
Jj, vybavuji si to, že to někdo zkoušel...ale také už nevím kdo to byl.
Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
To jsem byla já Občas jsem se takhle bavila. A scénář vždycky stejný. Jakmile jsem se chtěla přijet podívat, prodávající udal co nejvzdálenější kout Polska od ČR. Byla to sranda. Do hodiny od kontaktování prodejce bylo štěně na letišti
Jo, tak Ty jsi to byla... Super, museli se hooodně divit!
Zahra

XXX.XXX.30.51
Ano je to pravda taky jsem viděla chtěli jsme od ní adoptovat labradora psali jsme jí několik krát když jsme zmínily že si pro štěně přijedeme už mi najednou neodpovídala je to podfuk chce jenom dostat peníze za dopravu nekupujte.
Zahra
napsal(a):
Ano je to pravda taky jsem viděla chtěli jsme od ní adoptovat labradora psali jsme jí několik krát když jsme zmínily že si pro štěně přijedeme už mi najednou neodpovídala je to podfuk chce jenom dostat peníze za dopravu nekupujte.
Já myslím, že zrovna tady na diskuzi jsou všichni poučení, respektive nedovedu si představit, že by někdo s prominutím tak pitomě naletěl!
Klábonos

XXX.XXX.225.131
napište ji, že zrovna máte cestu a že si pro psa přijedete osobně, ať vám napíše adresu, telefon, číslo karty a PIN
Goldenhair

XXX.XXX.64.102
Je to podvod. Nedávno jsem se ozvala na stěně rotwailera a mělo to stejný průběh. Z chorvatska 3500 za dovoz atd. Chtěla jsem pro potvrzení aktuální foto pejska s dnešním datumem a najednou samé výmluvy a konec. Takže pozor. Ty peníze za dopravu nejsou, dostanou je za dobírku a pocházející nebo žijí v Česku Takže tak.
Díky bohu mě napadlo to foto