Vhodné přílohy pro krmení psů

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2016 12:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lehká návaznost k tématu "Co jsem měl dnes k večeři". Jaké používáte přílohy ke krmení?
Začnu, většinu jsem již dříve zkrmovala, na některé se ještě chystám.

-pohanka
-proso (jáhly)
-amarant
-rýže
-ovesné vločky
-oves nahý a bezpluchý
-milička habešská
-brambory
-batáty
-topinambury
-lesknice kanárská
-čirok
-dýně
-řepa červená i cukrová

A co vy?

4.11.2016 12:23
asurwic

XXX.XXX.36.3

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lehká návaznost k tématu "Co jsem měl dnes k večeři". Jaké používáte přílohy ke krmení?
Začnu, většinu jsem již dříve zkrmovala, na některé se ještě chystám.

-pohanka
-proso (jáhly)
-amarant
-rýže
-ovesné vločky
-oves nahý a bezpluchý
-milička habešská
-brambory
-batáty
-topinambury
-lesknice kanárská
-čirok
-dýně
-řepa červená i cukrová

A co vy?

Podobně. Jen "milička" mi nic neříká, čirok a amarant se teprve chystá.

Za nás ještě přidávám:

řasy
hrášek
cizrna
cous cous
bulgur

+ zeleninové mixy.

4.11.2016 15:26
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Milička habešská neboli Teff je bezlepková plodina, více info všude tady https://search.seznam.cz/?q=mili%C4%8Dka+habe%C5%A1sk%C3%A1&sId=ite4HLoWpqlpV74Dzw57&sourceid=top&sgId=6J4jRJInnXuphnx1hZokhNwokS4azGRakGRMYGL7TL%3D%3D&oq=Mili%C4%8Dka&aq=0&su=d&thru=sug.

Milička...teď na to koukám a už vím, co to za ku.va se mi rozplehnila v kostkovém chodníku! Díky, já se ptala na zahradnickém, ale nevěděla jsem, kde najít, jak se ta mrcha malá jmenuje V létě jsem ji 3h ve 40st. vypalovala horkovzdušnou pistolí...myslela jsem, že zhebnu. Nechcete si tu bestii vykutat?
Předevčírem jsem psu uvařila králíka s bramborem a se mi posr...

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2016 15:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Milička...teď na to koukám a už vím, co to za ku.va se mi rozplehnila v kostkovém chodníku! Díky, já se ptala na zahradnickém, ale nevěděla jsem, kde najít, jak se ta mrcha malá jmenuje V létě jsem ji 3h ve 40st. vypalovala horkovzdušnou pistolí...myslela jsem, že zhebnu. Nechcete si tu bestii vykutat?
Předevčírem jsem psu uvařila králíka s bramborem a se mi posr...

tak ji pesanovi sesbírejte a použijte místo brambor No jo no, vařený ušák někdy nesedne čubajs měla před pár dny syrového a v pohodě smajlík

4.11.2016 16:06
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak ji pesanovi sesbírejte a použijte místo brambor No jo no, vařený ušák někdy nesedne čubajs měla před pár dny syrového a v pohodě smajlík

Po tom, co jsem mu spílala po celou dobu kopání hrobu pro ušáka - zakouslého v zahradě, syrového nechce

4.11.2016 16:08
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak ji pesanovi sesbírejte a použijte místo brambor No jo no, vařený ušák někdy nesedne čubajs měla před pár dny syrového a v pohodě smajlík

tak ji pesanovi sesbírejte - vysr... bych se, to si příště rovnou vyžere z chodníku

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2016 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
tak ji pesanovi sesbírejte - vysr... bych se, to si příště rovnou vyžere z chodníku

Obàvám se, že po syrové by se tuplem ze.ral

9.12.2016 10:12
tapina

XXX.XXX.138.226

Ono to téma nějak zapadlo.

Nejvíc červená řepa nebo brambory.

Mrkev, celer, řapíkatý celer, fenykl. Vodnice. Tuřín. Občas dýně, cuketa, patison - co se namane.

Špaldové kroupy. Těstoviny špaldové, kukuřičné - trošku, málo kdy.

Dávala jsem i hrášek instantní vločky, jsem měla obavu, jakou to bude mít "odezvu", ale kupodivu, skoro bezezbytkové jídlo.
Naproti tomu, pohanka, tu naše v jakékoli podobě, netráví vůbec dobře.

9.12.2016 10:40
inusanka

XXX.XXX.98.58

Sušená zelenina + rýže.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 10:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Ono to téma nějak zapadlo.

Nejvíc červená řepa nebo brambory.

Mrkev, celer, řapíkatý celer, fenykl. Vodnice. Tuřín. Občas dýně, cuketa, patison - co se namane.

Špaldové kroupy. Těstoviny špaldové, kukuřičné - trošku, málo kdy.

Dávala jsem i hrášek instantní vločky, jsem měla obavu, jakou to bude mít "odezvu", ale kupodivu, skoro bezezbytkové jídlo.
Naproti tomu, pohanka, tu naše v jakékoli podobě, netráví vůbec dobře.

A jakou pohanku jste použila a doba varu?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 10:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

A další

Slzovka obecná
Lupina bílá

9.12.2016 10:56
tapina

XXX.XXX.149.233

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A jakou pohanku jste použila a doba varu?

Pohanka normálně sušené semeno, tuším značka arax nebo nominál, vařeno do měkká. Měli jsme i instantní vločky, to pohke návodu by stačilo přelít a odstát, no vařila jsem to cca 3-5 min.

Nemusí mít všechno, přece smajlík

Jinak třeba tu lupinu, vlčí bob, bych zařadila někde k soje, fazolím i tomu hrachu - i svou vhodností. Já bych tím nijak moc nekrmila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Pohanka normálně sušené semeno, tuším značka arax nebo nominál, vařeno do měkká. Měli jsme i instantní vločky, to pohke návodu by stačilo přelít a odstát, no vařila jsem to cca 3-5 min.

Nemusí mít všechno, přece smajlík

Jinak třeba tu lupinu, vlčí bob, bych zařadila někde k soje, fazolím i tomu hrachu - i svou vhodností. Já bych tím nijak moc nekrmila.

Ok, každému sednout nemusí, ale nikdy jsem s ní u žádného psa neměla jediný problém, možná i tím, že ji vždy měli napůl s jinou přílohou

Neříkám, že se jednou přílohou má krmit celý život, jde o to prostřídání, každá potravina má přece jiný obsah látek, vitamínů atd

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rájka999: mohu se zeptat, jak často střídáte přílohy prosím? máte třeba doma "v oběhu" vždy 3-5 druhů a ty prostě střídáte? Nebo máte např. pohankové období, potom bramborové atd.?

moc díky.

9.12.2016 11:08
tapina

XXX.XXX.137.16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ok, každému sednout nemusí, ale nikdy jsem s ní u žádného psa neměla jediný problém, možná i tím, že ji vždy měli napůl s jinou přílohou

Neříkám, že se jednou přílohou má krmit celý život, jde o to prostřídání, každá potravina má přece jiný obsah látek, vitamínů atd

Však jo.

Co vojtěška ? smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Většinou zavařuji k masu dvě přílohy půl na půl (pohanka : proso, rýže : brambory, atd). Ano, v oběhu mám monentálně 7 příloh, kromě zeleniny. Takže v jednom kastrolu jsou uvařeny dvě přílohy a až se za pár dní tohle krmení sní, tak uvařím nový s jinou dvojicí příloh

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Však jo.

Co vojtěška ? smajlík

Sušená? Ta je ve většímmnožství veelmi s.rací

9.12.2016 11:14
tapina

XXX.XXX.137.16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sušená? Ta je ve většímmnožství veelmi s.rací

Je to něco jako bob, lupina atd.

Ještě jsem s vzpomněla

Ředkev, černý kořen, kedlubna vařené.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Většinou zavařuji k masu dvě přílohy půl na půl (pohanka : proso, rýže : brambory, atd). Ano, v oběhu mám monentálně 7 příloh, kromě zeleniny. Takže v jednom kastrolu jsou uvařeny dvě přílohy a až se za pár dní tohle krmení sní, tak uvařím nový s jinou dvojicí příloh

Díky!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.12.2016 11:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Je to něco jako bob, lupina atd.

Ještě jsem s vzpomněla

Ředkev, černý kořen, kedlubna vařené.

Určitě vše vyzkouším a poté podám informace

9.12.2016 11:23
tapina

XXX.XXX.137.16

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Určitě vše vyzkouším a poté podám informace

smajlík

Můžu ten dotaz obrátit? Co naopak za vhodné nepovažujete a proč?

3.2.2017 19:52
lu80

XXX.XXX.48.206

Také mám jeden -nejspíš blbej - dotaz. Zeleninu syrovou, nebo sušenou...To jsem snad pochopila...a co brambory? Ty uvařím? Nevím, mám odněkud zažitý, že brambory psi nesmějí...tak budu jen ráda, když mě vyvedete z omylu. Zrovinka po těch mrazech mám plnou bednu lehce přemrzlejch brambor...

3.2.2017 19:58
Terven

XXX.XXX.110.147

lu80 napsal(a):
Také mám jeden -nejspíš blbej - dotaz. Zeleninu syrovou, nebo sušenou...To jsem snad pochopila...a co brambory? Ty uvařím? Nevím, mám odněkud zažitý, že brambory psi nesmějí...tak budu jen ráda, když mě vyvedete z omylu. Zrovinka po těch mrazech mám plnou bednu lehce přemrzlejch brambor...

Že brambory psi nesmějí, je pověra. Ale určitě je uvařte. S přemrzlýma, zelenýma či naklíčenýma bych byla opatrná, ty bych nedala.
Malému psu (7 kg) prostě občas jako přílohu uvařím menší brambor ve slupce.

3.2.2017 20:02
lu80

XXX.XXX.48.206

Přemrzlý brambory - tedy dokud se nezačnou kazit, což po rozmrznutí brzy začnou, snad nic škodlivýho nemají? Jen jsou nasládlý...my je taky jíme ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.2.2017 20:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

lu80 napsal(a):
Přemrzlý brambory - tedy dokud se nezačnou kazit, což po rozmrznutí brzy začnou, snad nic škodlivýho nemají? Jen jsou nasládlý...my je taky jíme ?

Klidně je zkrmte, ve slupce

3.2.2017 20:11
lu80

XXX.XXX.48.206

Díky za info, to je príma alepoň pár jich tedy ještě nepřijde nazmar...

3.2.2017 20:29
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Ty brambory jsou zrovna dobrým příkladem toho, jak se blbosti dokážou skvěle rozšířit(skončí tak i ta blbost z hrozinkama) Ano, léta jsme poslouchali, jak psi brambory žrát nemají, průjmujou po nich a nevím co ještě, prostě brambory jsou hrůza. A najednou mají brambory v nabídce všechny lepší granule, protože zjistili, že pro psy jsou líp stravitelné, než do té doby plnička - obilí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.2.2017 21:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemohou a toxické ale přece není to samé. Spousta potravin se musí uvařit, nakrájet apod., aby je pes strávil. Granule jsou "vařené". Když nejsou extrudované, tak se použije bramborová vločka, "otevřené" přísady, obilniny předvařené..
Klidně dejte psu mrkev nebo bramboru vcelku syrové. Ale nic z nich mít nebude.
Jestli se někdo bojí solaninu, je i v rajčatech. U brambor v klíčkách, zelených částech a hned pod slupkou. A to přece nikdo nejí.

Ehm. Tohle musím ctrl c a v.
"V usnesení Evropského parlamentu z roku 2011 je rajče také řazeno mezi ovoce."
Čas jít spát.

3.2.2017 21:55
Aliens_II

XXX.XXX.194.35

Já vůbec nerozumím tomu, jak to vše těm vašim psům chutná. Neuvěřitelné.

3.2.2017 22:01
asurwic

XXX.XXX.36.3

Aliens_II napsal(a):
Já vůbec nerozumím tomu, jak to vše těm vašim psům chutná. Neuvěřitelné.

To nic. Já závidím i těm, kterým psi jedí bez remcání maso.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.2.2017 22:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já pořád vzdychám, jak bohatý by měl jídelníček, kdyby nebyl po obilí jak balónek. Ale zase dává luštěniny a kedlubnu i ve větším množství, takže má naopak něco navíc oproti normálu.

4.2.2017 11:16
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

asurwic napsal(a):
To nic. Já závidím i těm, kterým psi jedí bez remcání maso.

To už jsme tři. I když Worick snědl předevčírem k večeři, totálně rozvařené všechny 4 králičí nohy. Na něho je to množství nevídané Nachystala jsem mu jen dvě a muž, že má půl misky, tak to tam šoupnul všechno a on to sežral. Bez nucení Něco se s ním děje, začal mnohem víc žrát. Možná, že mu pomohlo vyřazení kuřecího. Já to dělám sice proto, aby mu přestalo téct z očí(hledám příčinu, tuším marně, teče mu pořád) ale prostě začal žrát jak nezavřený. Ráda bych ho vykrmila...aby pod těma chlupama nechodila pořád jen kostra

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
To už jsme tři. I když Worick snědl předevčírem k večeři, totálně rozvařené všechny 4 králičí nohy. Na něho je to množství nevídané Nachystala jsem mu jen dvě a muž, že má půl misky, tak to tam šoupnul všechno a on to sežral. Bez nucení Něco se s ním děje, začal mnohem víc žrát. Možná, že mu pomohlo vyřazení kuřecího. Já to dělám sice proto, aby mu přestalo téct z očí(hledám příčinu, tuším marně, teče mu pořád) ale prostě začal žrát jak nezavřený. Ráda bych ho vykrmila...aby pod těma chlupama nechodila pořád jen kostra

Zkuste vyřadit i tu pšenici

4.2.2017 15:22
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zkuste vyřadit i tu pšenici

Vím, už jsem sem myslím psala, že se tomu bráním zuby nehty, má rád rohlíky a piškoty. Jelikož je vyžle, tak to nikdy nevadilo.
Ollie - co vlastně dáváte místo piškotů?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 16:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Vím, už jsem sem myslím psala, že se tomu bráním zuby nehty, má rád rohlíky a piškoty. Jelikož je vyžle, tak to nikdy nevadilo.
Ollie - co vlastně dáváte místo piškotů?

Sušené maso (venku), kedlubnu, brambor. V sezóně při venčení hrášek, kvůli němu by i zatancoval.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 16:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já někdy peču ovesné a někdy pohankové piškoty.

Anna K.

4.2.2017 21:42
Anna K.

XXX.XXX.32.74

Zkuste někdy i škvarky, to je pro psy nejprve pochoutka..

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak u nás:

Vařené (seřazeno sestupně od nejčastějšího):
- tortilly (tzn. kukuřice předem rozvařená v zásaditém roztoku)
- červená řepa
- mrkev
- batáty
- dýně
- rajče
- fazolová kaše
- brambory
- cizrna
- oves

Nevařené:
- ledový salát
- římský salát
- okurka
- rajče
- místní "kedlubna"


k těm bramborům - nevznikla ta fáma tím, že dřív když se vařily brambory loupané, tak ty syrové šlupky se dávaly psům? Vídala jsem to jako dítě dost často.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 23:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

lu80 napsal(a):
Také mám jeden -nejspíš blbej - dotaz. Zeleninu syrovou, nebo sušenou...To jsem snad pochopila...a co brambory? Ty uvařím? Nevím, mám odněkud zažitý, že brambory psi nesmějí...tak budu jen ráda, když mě vyvedete z omylu. Zrovinka po těch mrazech mám plnou bednu lehce přemrzlejch brambor...

Brambory je trend poslední doby, za nás se sice dávaly, ale říkalo se, že si z nich pes nic neveme, protože je netráví (myslím vařené, co zbyly po obědě )
Nevím, jestli mají být jen uvařené, nebo nějak víc upravené aby je pes trávil (vločkované- vysoká teplota a tlak, tím se ten škrob "připraví" k trávení), - když se začly brambory objevovat v granulích tak jsem tomu nemohla uvěřit a jestli si dobře pamatuji, co jsem o tom tenkrát četla, tak se tam vysvětlovala právě ta lepší úprava a přístupnost živin k trávení...

4.2.2017 23:44
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já někdy peču ovesné a někdy pohankové piškoty.

Je na to nějaký speciální recept, plís?

4.2.2017 23:50
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

chingis - k těm bramborům - nevznikla ta fáma tím, že dřív když se vařily brambory loupané, tak ty syrové šlupky se dávaly psům? Vídala jsem to jako dítě dost často. - fakt? Tak to u nás určitě nikdy a nejsem si jistá, jestli by se to dalo třeba praseti, to si opravdu nepamatuju a prarodičů už se nezeptám Ale tipla bych, že se to spíš vykydnulo k hnojišti slípkám s ostatním bio odpadem a ty si z toho vybraly, co chtěly, zbytek se smetl pak do hnojiště. Jinak se brambory ve slupkách vařily ve velkém prasatům a slípkám, podrtily a sypaly šrotem...a to byla pro psy celkem pochoutka, každý co si pamatuju, chodil do přípravny ujídat

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.2.2017 23:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Brambory je trend poslední doby, za nás se sice dávaly, ale říkalo se, že si z nich pes nic neveme, protože je netráví (myslím vařené, co zbyly po obědě )
Nevím, jestli mají být jen uvařené, nebo nějak víc upravené aby je pes trávil (vločkované- vysoká teplota a tlak, tím se ten škrob "připraví" k trávení), - když se začly brambory objevovat v granulích tak jsem tomu nemohla uvěřit a jestli si dobře pamatuji, co jsem o tom tenkrát četla, tak se tam vysvětlovala právě ta lepší úprava a přístupnost živin k trávení...

Já znám akorát fámu, že se z nich pes po... Asi jako každou "sacharidovou" přílohu, což je z větší části balast, je nestráví jako maso, ale u nás lepší než rýže. A nej dýně, už se zase těšíme na Halloween.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 00:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já znám akorát fámu, že se z nich pes po... Asi jako každou "sacharidovou" přílohu, což je z větší části balast, je nestráví jako maso, ale u nás lepší než rýže. A nej dýně, už se zase těšíme na Halloween.

U nás vedou těstoviny-vrtulky...rýže je čínská pomsta a i když má psina trochu šikmá očička rýži jen jednou za den a občas, dva dni po sobě jí nežere, bože jak já se těším až to štěně doroste a pak mu nastane "teror" -nežereš? jak chceš...minulý pes sežral lautr všechno todle štěně mě dost irituje

5.2.2017 01:16
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

lesnížínka napsal(a):
tak ji pesanovi sesbírejte - vysr... bych se, to si příště rovnou vyžere z chodníku

5.2.2017 01:19
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Brambory je trend poslední doby, za nás se sice dávaly, ale říkalo se, že si z nich pes nic neveme, protože je netráví (myslím vařené, co zbyly po obědě )
Nevím, jestli mají být jen uvařené, nebo nějak víc upravené aby je pes trávil (vločkované- vysoká teplota a tlak, tím se ten škrob "připraví" k trávení), - když se začly brambory objevovat v granulích tak jsem tomu nemohla uvěřit a jestli si dobře pamatuji, co jsem o tom tenkrát četla, tak se tam vysvětlovala právě ta lepší úprava a přístupnost živin k trávení...

Přesně tak - četla jsem to už před dvaceti lety, že pes brambory nestráví. A to se nejedná o žádné zelené se solaninem (což je ostatně stejně jako tomatin ze zelených rajčat škodlivé i pro člověka). Zda je nějaký nový výzkum, to nevím. Brambory v granulích mě taky překvapily.
Stejně tak jsem se kdesi dočetla, že těstoviny taky nejsou pro psa nic moc, ty jsou právě tím "lepidlem"... Takže jak někdo tady dává ten kus-kus, tak asi nic moc. Ale tak, hrstka neuškodí. Taky z toho občas dělám psovi míchaninu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 01:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zajímavé smajlík Proč dáváte psovi rýži, jablko, mrkev strouháte,... ? Vždyž to je bramboře strašně podobné. Ale neuvařenou rýži jim asi nedáte, že smajlík
Proč by bramboru pes nestrávil. Jaký nový výzkum. Brambora 100g: 17g sacharidů, bílkoviny 2g, tuk 0,1g, vitaminy, cukr,...zbytek voda. Ze sacharidů je určitě nestravitelná (o škrobech dále) jen malá část - něco přes 1g vlákniny. Pokud bramboru uvaříte, usušíte, odstraníte vodu, bude to vypadat cca takto:
Bílkoviny 9g
Vláknina 6g
Sacharidy 76g
Tuk 0,5g
Odkdy pes neumí trávit bílkoviny atd. A sacharidy ? Škroby ? Neumí připravit, narušit v slinách jako jiní (proto se brambory apod. vaří např., aby z toho měl pes co nejvíce ), ale až ve střevu. Takže jich využije méně a existují vhodnější zdroje energie, ale brambora je jedna z nejlepších příloh.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 08:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zajímavé smajlík Proč dáváte psovi rýži, jablko, mrkev strouháte,... ? Vždyž to je bramboře strašně podobné. Ale neuvařenou rýži jim asi nedáte, že smajlík
Proč by bramboru pes nestrávil. Jaký nový výzkum. Brambora 100g: 17g sacharidů, bílkoviny 2g, tuk 0,1g, vitaminy, cukr,...zbytek voda. Ze sacharidů je určitě nestravitelná (o škrobech dále) jen malá část - něco přes 1g vlákniny. Pokud bramboru uvaříte, usušíte, odstraníte vodu, bude to vypadat cca takto:
Bílkoviny 9g
Vláknina 6g
Sacharidy 76g
Tuk 0,5g
Odkdy pes neumí trávit bílkoviny atd. A sacharidy ? Škroby ? Neumí připravit, narušit v slinách jako jiní (proto se brambory apod. vaří např., aby z toho měl pes co nejvíce ), ale až ve střevu. Takže jich využije méně a existují vhodnější zdroje energie, ale brambora je jedna z nejlepších příloh.

Neuvařená rýže u nás není problém - jednou se mi podařilo vysypat na zem množství cca 1 dcl, a než jsem vytáhla vysavač, pes půlku z toho vyluxoval.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nejvíc dývám rýži. Jinak těstoviny, brambory, knedlíky, rohlíky, chleba. Zelenimu, mrkev, petržel, celer, salát, jablka. No a hlavně maso, syrové, vařené všech druhů. No a když nám zbude něco doma dostanou to taky

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 09:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Je na to nějaký speciální recept, plís?

Peču úplně stejně, jako obyč piškoty, jen bez cukru a někdy míchám mletá semínka nebo na mini kousíčkysušené maso.

5.2.2017 09:29
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Brambory je trend poslední doby, za nás se sice dávaly, ale říkalo se, že si z nich pes nic neveme, protože je netráví (myslím vařené, co zbyly po obědě )
Nevím, jestli mají být jen uvařené, nebo nějak víc upravené aby je pes trávil (vločkované- vysoká teplota a tlak, tím se ten škrob "připraví" k trávení), - když se začly brambory objevovat v granulích tak jsem tomu nemohla uvěřit a jestli si dobře pamatuji, co jsem o tom tenkrát četla, tak se tam vysvětlovala právě ta lepší úprava a přístupnost živin k trávení...

Taky jsem kdysi slýchávala fámy, že pro psa jsou brambory tabu, myslím, že mi to bylo zdůvodňováno, že "kvůli ledvinám". Tak nevím, jestli šlo o to, že zbylé od oběda jsou solené anebo kvůli solaninu?
Každopádně netuším, proč by psi měli bramborovej škrob trávit hůř než škrob z obilovin, já mám zkušenost, že vařenej brambor mi fena tráví bez problémů, prakticky jako by to byla zeleninová příloha, kdežto třeba rýže, vločky - to už v množství větším než minimálním dělá stejné problémy, jako když vyluxuje zbytky kyblíků po koních smajlík Těstoviny nedávám vůbec.
Pokud vím, brambory, batáty, dýně se doporučujou jako dietní šetřící přílohy.

5.2.2017 10:53
tapina

XXX.XXX.211.223

Moji teď párkrát dostali kousek žitného chleba (takový ten pasterizovaný lisovaný), ale je to celkem slané - dostali každý půl krajíčku, v jednom krajíčku je 0.9g soli. Tak nevím. Přijde mi to celkem dost, kdyby třeba ještě měli dostat ten den granule apod. Občas dám kousek sýra, jako odměnu, třeba, to je taky slané.

Chleba je dneska taková celkem chemická směska, pokud si ho nevyrábíte sami. Rohlík nevím, radši smajlík Ale babiččini psi vždycky měli čerstvý rohlík jako pochoutku, odměnu, lepil se jim na patro a babička jim to z toho patra odlepovala. Ten poslední si na rohlík počká domů, protože ho dostane s máslem a pak nelepí :+)

Rájka mi radila pro štěně mák, doteď jsem k tomu nenašla odvahu, i když jsem jej spařila, všechno, udělala jsem z toho nakonec špaldové kynuté buchty a psi dostali tu s tvarohem.

Ono je to jak s těma bramborama, jak má člověk něco vtlučené do hlavy, strašně špatně se od toho upouští smajlík

5.2.2017 11:08
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

tapina - proč se probůh bojíte máku? My jsme tedy rodina(no Moraváci, jak jinak) co ujíždí na máku, takže psi ho dostávají běžně(i v té buchtě ) Jelikož večerní jídlo vařím, prostě jednou jim do toho hodím povařit lněné semínko, dýňové, slunečnici, mák, jáhly a nevím co ještě ...Hlavně ti, co nekrmí kosti, by ho měli dávat pro vysoký obsah vápníku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 11:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Taky jsem kdysi slýchávala fámy, že pro psa jsou brambory tabu, myslím, že mi to bylo zdůvodňováno, že "kvůli ledvinám". Tak nevím, jestli šlo o to, že zbylé od oběda jsou solené anebo kvůli solaninu?
Každopádně netuším, proč by psi měli bramborovej škrob trávit hůř než škrob z obilovin, já mám zkušenost, že vařenej brambor mi fena tráví bez problémů, prakticky jako by to byla zeleninová příloha, kdežto třeba rýže, vločky - to už v množství větším než minimálním dělá stejné problémy, jako když vyluxuje zbytky kyblíků po koních smajlík Těstoviny nedávám vůbec.
Pokud vím, brambory, batáty, dýně se doporučujou jako dietní šetřící přílohy.

To nebyly fámy, to byl zažitý fakt, kdo v 90létech krmil brambory? leda babička na vesnici a to ani nevěděla, že bude pokroková...
...rozdílnost škrobových zrn u obilovin a u brambor mi není známa, ale určitě nebudou stejná, u brambor se uvádí poloviční stravitelnost nežli u obilovin...i obiloviny mají specifika(úprava ječmene, pro lepší stravitelnost koním např.)
...nejstravitelnější jsou pro psa brambory čerstvě vařené-uvádí článek: Výživa psů podle jejich potřeb.
Trávení brambor, zeleniny, rýže, vloček- myslím, že tam je podstatný podíl rozpustné vlákniny a nerozpustné vlákninya reakce střeva.

5.2.2017 11:10
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Peču úplně stejně, jako obyč piškoty, jen bez cukru a někdy míchám mletá semínka nebo na mini kousíčkysušené maso.

Jo a ty speciální mouky na to kupujete hotové, nebo si nějak melete sama? Nechci tedy do toho nic přidávat(různé sušenky peču zvlášť) chci ale, aby to byla přímo náhrada za piškoty, tudíž aby se to podobalo co nejvíc. Osladila bych medem.

5.2.2017 11:12
tapina

XXX.XXX.211.223

lesnížínka napsal(a):
tapina - proč se probůh bojíte máku? My jsme tedy rodina(no Moraváci, jak jinak) co ujíždí na máku, takže psi ho dostávají běžně(i v té buchtě ) Jelikož večerní jídlo vařím, prostě jednou jim do toho hodím povařit lněné semínko, dýňové, slunečnici, mák, jáhly a nevím co ještě ...Hlavně ti, co nekrmí kosti, by ho měli dávat pro vysoký obsah vápníku.

Ale tak jako jo, dřív, když byly i tu makové pole a člověk si to vysušil, vysypal, namlel... I jednu dobu jsem měla takový malý záhonek. Jenomže smajlík Ale teď, mák z obchodu smajlík já nevím no, radši nic neříkám. Žluklý, plíseň a tak. No včera jsem něco strašně hnusného slyšela o tvarohu, tak už teď fakt nevím smajlík smajlík smajlík ne, je to blbost. Jen říkám, když to má člověk v hlavě...

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Jo a ty speciální mouky na to kupujete hotové, nebo si nějak melete sama? Nechci tedy do toho nic přidávat(různé sušenky peču zvlášť) chci ale, aby to byla přímo náhrada za piškoty, tudíž aby se to podobalo co nejvíc. Osladila bych medem.

Tak ovesnou mouku si melu z ovesných vloček a pohankouvou hladkou kupuji buď přes internet nebo v Bio ochodě.

5.2.2017 13:18
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

tapina napsal(a):
Ale tak jako jo, dřív, když byly i tu makové pole a člověk si to vysušil, vysypal, namlel... I jednu dobu jsem měla takový malý záhonek. Jenomže smajlík Ale teď, mák z obchodu smajlík já nevím no, radši nic neříkám. Žluklý, plíseň a tak. No včera jsem něco strašně hnusného slyšela o tvarohu, tak už teď fakt nevím smajlík smajlík smajlík ne, je to blbost. Jen říkám, když to má člověk v hlavě...

No jasně, také jsem slyšela něco o nějakém technickém máku s Číny...člověk neví, co si pod tím představit A hlavně nekupovat mletý předem, ten bývá žluklý skoro vždy. Ano, já mám mák svůj(ze svého pole ) ale měla jsem už i koupený tady od místního družstva(přes pár vesnic) co se velkoprodukcí zabývá. Není to ideál, ale není z Číny To by jste tak musela uvažovat o všem Len si také nepěstuju, ani třeba slunečnici)všechno mi vyzobou ptáci ) jen dýně na semínka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 13:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nechcu vám do všeho rýpat, ale musím. Pohanka není dobrá. Má jednu takovou vlastnost hloupou a jednu složku, kterou si vygůglíte a nemusíte dávat na mě. Klíčová slova: fagopyrin + prohřívání.

5.2.2017 13:19
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak ovesnou mouku si melu z ovesných vloček a pohankouvou hladkou kupuji buď přes internet nebo v Bio ochodě.

Ano, to s tou ovesnou mne právě také napadlo - si pomlet Jen nemám vyzkoušeno, jestli z toho jde udělat něco jako piškot právě, nebo to bude tvrdý pagáč...jak se u nás říká

5.2.2017 13:21
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nechcu vám do všeho rýpat, ale musím. Pohanka není dobrá. Má jednu takovou vlastnost hloupou a jednu složku, kterou si vygůglíte a nemusíte dávat na mě. Klíčová slova: fagopyrin + prohřívání.

Prosím vysvětlete, mne to zajímá, ale než bych to našla, byly by tu další vánoce Ale přece pohanková kaše, byla už základní jídlo našich předků...

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 13:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nechcu vám do všeho rýpat, ale musím. Pohanka není dobrá. Má jednu takovou vlastnost hloupou a jednu složku, kterou si vygůglíte a nemusíte dávat na mě. Klíčová slova: fagopyrin + prohřívání.

Pohanka dobrá je, pokud ne konzumujete nať, která fagopyrin obsahuje http://www.viviente.cz/pohanka/.

5.2.2017 13:33
tapina

XXX.XXX.211.223

Taky nerejpu smajlík

Nejvíc mi vadí kotel jakékoliv jídla na týden dopředu, protože to už je pak všechno úplně jinak. Z toho třeba je i to o tom krmení bramborami, protože brambory po uvaření pak taky degradují takovým docela specifickým způsobem.

Nebo jak lidi nakoupí zmrazené, rozmrazí, znovu zamrazí, to je fakt "super".

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 13:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Taky nerejpu smajlík

Nejvíc mi vadí kotel jakékoliv jídla na týden dopředu, protože to už je pak všechno úplně jinak. Z toho třeba je i to o tom krmení bramborami, protože brambory po uvaření pak taky degradují takovým docela specifickým způsobem.

Nebo jak lidi nakoupí zmrazené, rozmrazí, znovu zamrazí, to je fakt "super".

Ale Vám taky vadí skoro všechno smajlík
Rutin, např mně, dost pomáhá.

5.2.2017 13:47
tapina

XXX.XXX.211.223

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale Vám taky vadí skoro všechno smajlík
Rutin, např mně, dost pomáhá.

Ne, mě si nevšímejte smajlík

Ono, s tím rutinem, který je samozřejmě strašně super pro člověka, jako třeba i resveratrol atd. atd. je to u psa jinak. Silimarin třeba taky super, ale taky trochu, už ne tolik, jinak.

To není důležité. To jsem zas až tak moc říct nechtěla, spíš tu druhou část.

No, nejen chybami se člověk učí smajlík

Prosím šoupněte sem to s těmi drápy, zítra jdu na veterinu, tak ať to máme dobře.

Děkuju a "respect" ;-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 14:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Ne, mě si nevšímejte smajlík

Ono, s tím rutinem, který je samozřejmě strašně super pro člověka, jako třeba i resveratrol atd. atd. je to u psa jinak. Silimarin třeba taky super, ale taky trochu, už ne tolik, jinak.

To není důležité. To jsem zas až tak moc říct nechtěla, spíš tu druhou část.

No, nejen chybami se člověk učí smajlík

Prosím šoupněte sem to s těmi drápy, zítra jdu na veterinu, tak ať to máme dobře.

Děkuju a "respect" ;-).

Jj, hodím to sem, "respectu" netřeba

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 14:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Ne, mě si nevšímejte smajlík

Ono, s tím rutinem, který je samozřejmě strašně super pro člověka, jako třeba i resveratrol atd. atd. je to u psa jinak. Silimarin třeba taky super, ale taky trochu, už ne tolik, jinak.

To není důležité. To jsem zas až tak moc říct nechtěla, spíš tu druhou část.

No, nejen chybami se člověk učí smajlík

Prosím šoupněte sem to s těmi drápy, zítra jdu na veterinu, tak ať to máme dobře.

Děkuju a "respect" ;-).

Snad je to dobré, pro příklad

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 14:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Ne, mě si nevšímejte smajlík

Ono, s tím rutinem, který je samozřejmě strašně super pro člověka, jako třeba i resveratrol atd. atd. je to u psa jinak. Silimarin třeba taky super, ale taky trochu, už ne tolik, jinak.

To není důležité. To jsem zas až tak moc říct nechtěla, spíš tu druhou část.

No, nejen chybami se člověk učí smajlík

Prosím šoupněte sem to s těmi drápy, zítra jdu na veterinu, tak ať to máme dobře.

Děkuju a "respect" ;-).

A samozřejmost je také zastřihnout zeshora, viz foto. A také z obou stran.

5.2.2017 14:55
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Asi jsem nezachytila o co jde s drápama?

5.2.2017 14:57
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Rutin super, taky by se mi hodilo, dostat ho nějak do sebe, ale pohanku tůze nerada, ten specifický puch nedám. Divné je, že pes to nijak vědět nemůže, ani mu jídlo nenosím já, ale muž a když tam dám pohanku, také jen porýpe

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 15:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Asi jsem nezachytila o co jde s drápama?

O správný styl střihu.

5.2.2017 15:01
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Proč ne jen cvak a je to, proč ještě ty odskoky?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 15:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Proč ne jen cvak a je to, proč ještě ty odskoky?

Právě proto, aby byl dráp zastřižený, tak jak má být, aby pes neklapal.

5.2.2017 15:27
tapina

XXX.XXX.131.101

Aha, děkuju. No prostě ta naše má to lůžko strašně dlouhé, i když jí to opižlám ze všech stran a zapiluju, stejně klape smajlík
Navíc teda tuty kleště se mi vůbec neosvědčily, byly to pužly. Čepelka teda šla nabrousit, ale konstrukce slabá smajlík

Jejej nerýpu, ani nejsem takový negativista, ale prostě, toto neumím smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 15:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Aha, děkuju. No prostě ta naše má to lůžko strašně dlouhé, i když jí to opižlám ze všech stran a zapiluju, stejně klape smajlík
Navíc teda tuty kleště se mi vůbec neosvědčily, byly to pužly. Čepelka teda šla nabrousit, ale konstrukce slabá smajlík

Jejej nerýpu, ani nejsem takový negativista, ale prostě, toto neumím smajlík

Njn, každý má talent na něco jiného.
A mně se právě vůbec neosvědčily ty kleště, s těmi to moje "mastěrstvo" prostě nejde smajlík

5.2.2017 15:48
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zajímavé smajlík Proč dáváte psovi rýži, jablko, mrkev strouháte,... ? Vždyž to je bramboře strašně podobné. Ale neuvařenou rýži jim asi nedáte, že smajlík
Proč by bramboru pes nestrávil. Jaký nový výzkum. Brambora 100g: 17g sacharidů, bílkoviny 2g, tuk 0,1g, vitaminy, cukr,...zbytek voda. Ze sacharidů je určitě nestravitelná (o škrobech dále) jen malá část - něco přes 1g vlákniny. Pokud bramboru uvaříte, usušíte, odstraníte vodu, bude to vypadat cca takto:
Bílkoviny 9g
Vláknina 6g
Sacharidy 76g
Tuk 0,5g
Odkdy pes neumí trávit bílkoviny atd. A sacharidy ? Škroby ? Neumí připravit, narušit v slinách jako jiní (proto se brambory apod. vaří např., aby z toho měl pes co nejvíce ), ale až ve střevu. Takže jich využije méně a existují vhodnější zdroje energie, ale brambora je jedna z nejlepších příloh.

Tak jednak jako vystudovaný potravinář nemůžu souhlasit s tím, že by brambora byla podobná jabku smajlík (které psovi mimochodem nedávám, protože ho prostě ignoruje). O nestravitelnosti brambor jsem někde četla, neuvádím to jako svůj názor. A veterinářem jsem byla navíc poučena, že ačkoliv si to hodně lidí neuvědomuje, pes má na rozdíl od nich skutečně odlišné trávení.

5.2.2017 15:54
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To nebyly fámy, to byl zažitý fakt, kdo v 90létech krmil brambory? leda babička na vesnici a to ani nevěděla, že bude pokroková...
...rozdílnost škrobových zrn u obilovin a u brambor mi není známa, ale určitě nebudou stejná, u brambor se uvádí poloviční stravitelnost nežli u obilovin...i obiloviny mají specifika(úprava ječmene, pro lepší stravitelnost koním např.)
...nejstravitelnější jsou pro psa brambory čerstvě vařené-uvádí článek: Výživa psů podle jejich potřeb.
Trávení brambor, zeleniny, rýže, vloček- myslím, že tam je podstatný podíl rozpustné vlákniny a nerozpustné vlákninya reakce střeva.

Když já si furt myslím, že s tou stravitelností brambor je to přesně naopak - že jsou snáze stravitelné než obiloviny, u lidí i u psů.
Potvrzuje se mi to i v praxi a to ani nemám alergika - majitelé alergických psů jistě raději dají brambor než pšenici.
Vím, že někteří psi těstoviny (teď myslím běžné pšeničné) milujou, i moje bývalá je milovala, pokud s nima nemají problémy, tak proč je občas nedat...ale považuju je, stejně jako třeba rohlík, za plnidlo žaludku s minimální výživnou hodnotou.
Na články na netu jsem opatrná, ale tohle je celkem důvěryhodný zdroj, v oddíle Brambory se píše zhruba to, o čem jsem přesvědčená
http://www.muj-pes.cz/vyziva/serial-spravne-krmeni-3-obiloviny-v-krmivech-pro-psy-1545.html.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

RomčaJelča napsal(a):
Tak jednak jako vystudovaný potravinář nemůžu souhlasit s tím, že by brambora byla podobná jabku smajlík (které psovi mimochodem nedávám, protože ho prostě ignoruje). O nestravitelnosti brambor jsem někde četla, neuvádím to jako svůj názor. A veterinářem jsem byla navíc poučena, že ačkoliv si to hodně lidí neuvědomuje, pes má na rozdíl od nich skutečně odlišné trávení.

Achjo. Pes tohle tráví ve střevě. Chcete to podrobně, přesně ve kterých částech škroby ? Chápete, že brambora není jen škrob ? Jako vystudovaný potravinář přece tohle všechno víte. Jaké tam jsou škroby, kde je předpřipraví člověk, kde pes, který enzym kde je a kde ho má člověk a kde pes.
Ne, netráví se stejně jako u člověka, ale tráví se.
Syrová brambora, granule, vařená, to všechno je jinak. Není, že brambora nestravitelná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

A pohanka, a vůbec různé věci prospěšné pro člověka, prostě pro psa dobré nejsou a hlavně ne často nebo větším množství. A v zimě. Chce to vidět dál než za jeden odkaz.
Lidé jsou všežravci, fungují úplně jinak. Jiné vitaminy, jinak tráví různé složky, pes má jinou střevní flóru, enzymy jinde, jiná kyselost..
Jestli budete dávat často cokoli, co si myslíte, že nám funguje super.. vždyť ani nevíte, jestli to prospěšné, co je pro nás, pes využije. Potřebuje jiné poměry, všechno jinak. A když nevím, nervu to do psa.
Uvařit prasečí nožičku, dát paralen, nenakrájet mrkev..
Udělejte psovi 100g bramborové kaše a pak dejte na váhu, co z něj vyjde. Přesně takto se stravitelnost testovala. Pak mi přijďte říct, jak jsou brambory nestravitelné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Verun na to jde dobře, skrz rozp. a neroz. vlákninu, ale té je v bramboře nijak moc. Těstoviny bych si rozmyslela, z čeho jsou a proč vlastně dát něco už zpracovaného. Čehokoli budete dávat moc nebo často, netušíte co tím rozhodíte, co se vstřebá a co se tím..o fosforu víte, co dělá s vápníkem..tak občas koukat i na jiné věci.
Všeho s mírou. To je taková uni rada, aniž bych musela trávit 20 hodin denně srovnáváním studií.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A pohanka, a vůbec různé věci prospěšné pro člověka, prostě pro psa dobré nejsou a hlavně ne často nebo větším množství. A v zimě. Chce to vidět dál než za jeden odkaz.
Lidé jsou všežravci, fungují úplně jinak. Jiné vitaminy, jinak tráví různé složky, pes má jinou střevní flóru, enzymy jinde, jiná kyselost..
Jestli budete dávat často cokoli, co si myslíte, že nám funguje super.. vždyť ani nevíte, jestli to prospěšné, co je pro nás, pes využije. Potřebuje jiné poměry, všechno jinak. A když nevím, nervu to do psa.
Uvařit prasečí nožičku, dát paralen, nenakrájet mrkev..
Udělejte psovi 100g bramborové kaše a pak dejte na váhu, co z něj vyjde. Přesně takto se stravitelnost testovala. Pak mi přijďte říct, jak jsou brambory nestravitelné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Když já si furt myslím, že s tou stravitelností brambor je to přesně naopak - že jsou snáze stravitelné než obiloviny, u lidí i u psů.
Potvrzuje se mi to i v praxi a to ani nemám alergika - majitelé alergických psů jistě raději dají brambor než pšenici.
Vím, že někteří psi těstoviny (teď myslím běžné pšeničné) milujou, i moje bývalá je milovala, pokud s nima nemají problémy, tak proč je občas nedat...ale považuju je, stejně jako třeba rohlík, za plnidlo žaludku s minimální výživnou hodnotou.
Na články na netu jsem opatrná, ale tohle je celkem důvěryhodný zdroj, v oddíle Brambory se píše zhruba to, o čem jsem přesvědčená
http://www.muj-pes.cz/vyziva/serial-spravne-krmeni-3-obiloviny-v-krmivech-pro-psy-1545.html.

Já nikomu nic nevyvracím. Spíš jsem měla napsat energetická hodnota ne stravitelnost.
Váš článek spíš preferuje vločkované, dehydrované brambory, ...výživná hodnota těstovin a rohlíku je to stejný jako u brambor- zdroj energie ze sacharidů...
https://www.krmiva-erpemos.cz/zajimavosti/vyziva-psu-podle-jejich-potreb-1-cast_566.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A pohanka, a vůbec různé věci prospěšné pro člověka, prostě pro psa dobré nejsou a hlavně ne často nebo větším množství. A v zimě. Chce to vidět dál než za jeden odkaz.
Lidé jsou všežravci, fungují úplně jinak. Jiné vitaminy, jinak tráví různé složky, pes má jinou střevní flóru, enzymy jinde, jiná kyselost..
Jestli budete dávat často cokoli, co si myslíte, že nám funguje super.. vždyť ani nevíte, jestli to prospěšné, co je pro nás, pes využije. Potřebuje jiné poměry, všechno jinak. A když nevím, nervu to do psa.
Uvařit prasečí nožičku, dát paralen, nenakrájet mrkev..
Udělejte psovi 100g bramborové kaše a pak dejte na váhu, co z něj vyjde. Přesně takto se stravitelnost testovala. Pak mi přijďte říct, jak jsou brambory nestravitelné.

V tomhle s Vámi prostě nesouhlasím. Nemáte pravdu a ani snad praxi v krmení psů. Lehce jste mne rozlítila, nejlepší jsou "Vaše" N&D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 16:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
V tomhle s Vámi prostě nesouhlasím. Nemáte pravdu a ani snad praxi v krmení psů. Lehce jste mne rozlítila, nejlepší jsou "Vaše" N&D

Moje ND smajlík mám tak 10 značek, které se nesnaží psy otrávit a teda..nepatří mi..bohužel.

Slyšela jste o hypersenzitivitě na slunce a v zimě ? Je to zajímavé.

5.2.2017 17:00
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já nikomu nic nevyvracím. Spíš jsem měla napsat energetická hodnota ne stravitelnost.
Váš článek spíš preferuje vločkované, dehydrované brambory, ...výživná hodnota těstovin a rohlíku je to stejný jako u brambor- zdroj energie ze sacharidů...
https://www.krmiva-erpemos.cz/zajimavosti/vyziva-psu-podle-jejich-potreb-1-cast_566.

O kilojoulech jsem nic nepsala smajlík
Energeticky jsou rohlíky dost nad bramborama, bereme-li to v kJ /100g, ale výživová hodnota je u mě něco jiného než hodnota energetická.
Furt myslím, že v porovnání s rohlíkem je brambor něco víc

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 17:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Moje ND smajlík mám tak 10 značek, které se nesnaží psy otrávit a teda..nepatří mi..bohužel.

Slyšela jste o hypersenzitivitě na slunce a v zimě ? Je to zajímavé.

Zajímavé to může být, ale s plody pohanky to nesouvisí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 17:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Proč Vám nevadí 55-70% škrobu v pohance ? Tenhle škrob strávit pes umí ? Pes tyhle věci nepotřebuje vůbec, lidé to sypou do misek hlava nehlava, protože..protože proč. Méně je někdy více zkrátka.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 17:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Proč Vám nevadí 55-70% škrobu v pohance ? Tenhle škrob strávit pes umí ? Pes tyhle věci nepotřebuje vůbec, lidé to sypou do misek hlava nehlava, protože..protože proč. Méně je někdy více zkrátka.

A proč by mi to mělo vadit? Myslíte si, že pes žere celý život jenom pohanku? A ano, trávit ji, dobře uvařenou, umí. A jak V víte co ten nebo onen pes potřebuje? Jsou všichni stejní?

5.2.2017 17:38
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Achjo. Pes tohle tráví ve střevě. Chcete to podrobně, přesně ve kterých částech škroby ? Chápete, že brambora není jen škrob ? Jako vystudovaný potravinář přece tohle všechno víte. Jaké tam jsou škroby, kde je předpřipraví člověk, kde pes, který enzym kde je a kde ho má člověk a kde pes.
Ne, netráví se stejně jako u člověka, ale tráví se.
Syrová brambora, granule, vařená, to všechno je jinak. Není, že brambora nestravitelná.

Mně nevadí, že jste o tom přesvědčená. Já jsem neměla čas studovat, jak tráví pes. Jsem odkázaná na informace od veterinářů a ten článek, který tehdy pojednával o špatné stravitelnosti, tedy využitelnosti pro organismus, brambor pro psa, byl asi smyšlený nebo to byl paskvil od vědce, který chtěl vydáním článku jen pobrat peníze.

5.2.2017 17:40
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A proč by mi to mělo vadit? Myslíte si, že pes žere celý život jenom pohanku? A ano, trávit ji, dobře uvařenou, umí. A jak V víte co ten nebo onen pes potřebuje? Jsou všichni stejní?

Já si fakt ráda přečtu fundované rady. Možná by se nám Megííí mohla trochu představit - jestli studovala a pohybuje se mezi odborníky na výživu, nebo má jen kvůli své psí smečce přečtené podobné články, jako já ten o těch bramborách smajlík. To myslím bez ironie.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 17:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

RomčaJelča napsal(a):
Já si fakt ráda přečtu fundované rady. Možná by se nám Megííí mohla trochu představit - jestli studovala a pohybuje se mezi odborníky na výživu, nebo má jen kvůli své psí smečce přečtené podobné články, jako já ten o těch bramborách smajlík. To myslím bez ironie.

Tipněte si ;-).

5.2.2017 18:08
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tipněte si ;-).

smajlík Podle projevu... nevím. Byla bych ráda, kdybyste byla odbornice. smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 18:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

RomčaJelča napsal(a):
smajlík Podle projevu... nevím. Byla bych ráda, kdybyste byla odbornice. smajlík

smajlík smajlík počkat, toto je diskuze u kávy, přece, ne projev na kongresu smajlík

5.2.2017 18:27
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
smajlík smajlík počkat, toto je diskuze u kávy, přece, ne projev na kongresu smajlík

Super, děkuji Vám za odpověď.

5.2.2017 18:34
Terven

XXX.XXX.110.147

RomčaJelča napsal(a):
Super, děkuji Vám za odpověď.

Myslím, že i kdybych měla x titulů z oboru krmivářství, tady bych si to nechala pro sebe

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 18:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Už jsem to tu psala, čím jsem, že ničím, několikrát. Odborník. Jen to ne.
Odborníci mi tvrdí:
moučka je maso, pes neumí trávit brambory a kukuřici, ale rýži ano, ethoxyquin není škodlivý, psi jsou nejvíce alergičtí na drůbež, u koček není alergie na ryby, vysoký obsah proteinů škodí, při bolestech dejte psu půl ibalginu,...
Píši si s několika odborníky na výživu psů, kteří na to mají diplomy, výrobci krmiv, s hodně majiteli psů a koček, nečerpám z "článků", ale z těch odborných, u kterých si ověřuji objednavatele, autory a jestli se některé shodují, jak testovali, vzorek atd.
Nemám firmu na granule, ani je neprodávám, jakož i dopsimisky.eu mi nepatří.
Moje práce - stříhání keřů, rovnání dříví, sečení trávníku, vyhrnování sněhu, protože se mi to líbí, nezbývá pak lidem moc míst na lití betonu, živí mě počítače.
Vzdělání, to je legrační otázka, dodá mi to na důvěryhodnosti, i když si vše můžete přečíst sami ? Jenže to byste museli chtít. Já chci. Protože odborníci se mě snaží přesvědčit o svých "pravdách". Mám základní vzdělání.
Co máte vy ostatní ? Ne že by mě to zajímalo. Není výživář jako výživář, jen v této diskuzi jsou dva a hodně moc zkušených chovatelů. Jsem z vás vlastně největší looooser smajlík smajlík
Hodně užitečných informací mám z literatury a nejvíc mi vysvětlila lidská lékařka. Divné.

5.2.2017 19:49
RomčaJelča

XXX.XXX.33.61

Terven napsal(a):
Myslím, že i kdybych měla x titulů z oboru krmivářství, tady bych si to nechala pro sebe

Vaše věc.

5.2.2017 20:49
tapina

XXX.XXX.211.218

A není to tak úplně jedno? Psala jsem to tu mockrát, prostě, není to odborná nebo uzavřená diskuse; a i tak si myslím, že může být obohacující. Spousta zkušeností, někdo někde něco objeví. Nemusí mít každý vždycky pravdu nebo umět všechno nejlíp. Přesto každý máme ta nejdokonalejší zvířata. Ne proto, že jsme to tak udělali, ale prostě proto, že jsou naše. Jedinečná, krásná, milá.

Dneska je doba maximálního přístupu k informacím; to, co odlišuje profesionála a zapáleného laika může být nakonec jen nějaký ten papír. Možná občas praxe.

I ve spoustě profesionálních diskusí, jsou "profesionálové", kteří nejsou schopní dohlédnout za antipatie ke svému kolegovi a myslet na nějaký společný cíl, nebo mít radost z úspěchu druhého. Nechápu to, nikdy jsem nepochopila takové to, kamarádím se s CD a tak ho podpořím i když nemá pravdu.

Jenomže, právě tady, když nám jakoby o nic nejde, neznáme se nijak zvlášť, nechápu, že nemůžeme myslet hlavně na toho psa, když se tu třeba někomu radí.

Mám zvířata ráda, mám radost, když prospívají, když jsou veselá, když udělají nějaký pokrok. Mám obrovskou radost, když to někdo cítí podobně. I když to vůbec není moje profese, docela dost velkou část svého pracovního času se bavím o zvířatech. Třeba tak 10* 3 minuty denně a furt to téma není vyčerpané. Vůbec nevím o čem jiném bych měla mluvit. Počasí. Třeba. Furt to samé. Stěžovat si. Není na co. Poslouchat stesky taky nechci. Jo tak trochu musím, ale stačí, přiměřeně. A tak.

Profesionálů skrz zvířata potkávám třeba tak 20 30. Jo tak to se nechám unést a strašně nadšeně popisuju něco co se týká té práce, co budu zrovna dělat, jenomže nemá to takový úspěch. :+)

Takže jako nechápu, na co je potřeba koho lustrovat, jaký je profesionál, kór když předkládá informace, které si kdokoli může velmi snadno ověřit a vybrat si z nich pro sebe to, co mu je blízké nebo čemu věří a čemu rozhodně ne a proč.

Omlouvám se za sloh. Bylo mi to zas trochu líto.

5.2.2017 20:57
tapina

XXX.XXX.211.218

Třeba osobně profesionálně deformovaně nedávám psům moc sacharidové přílohy, hlavně proto, protože je nepotřebují a druhak se domnívám, že "tím životem, jaký vedeme" jsou nakažení takovou jednou typicky lidskou skupinou bakterií, která má ty sacharidy moc ráda. Tak bych je nerada krmila taky. Ale podklady pro to nemám, tak o tom nemluvím. smajlík

Mějte fajn večer všichni.

5.2.2017 21:12
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

tapina napsal(a):
Třeba osobně profesionálně deformovaně nedávám psům moc sacharidové přílohy, hlavně proto, protože je nepotřebují a druhak se domnívám, že "tím životem, jaký vedeme" jsou nakažení takovou jednou typicky lidskou skupinou bakterií, která má ty sacharidy moc ráda. Tak bych je nerada krmila taky. Ale podklady pro to nemám, tak o tom nemluvím. smajlík

Mějte fajn večer všichni.

No, uz jsem to tu kdysi psala, ale kdyz nekdo krmi "šrotem" je skrze vox populi informovan, ze pes je masozravec, takze pokud vychazim z toho, ze JE masozravec, nebudu resit prilohy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lexaurin napsal(a):
No, uz jsem to tu kdysi psala, ale kdyz nekdo krmi "šrotem" je skrze vox populi informovan, ze pes je masozravec, takze pokud vychazim z toho, ze JE masozravec, nebudu resit prilohy.

no vidíte a někdo je řeší, z různých důvodů

5.2.2017 21:20
tapina

XXX.XXX.211.218

Lexaurin napsal(a):
No, uz jsem to tu kdysi psala, ale kdyz nekdo krmi "šrotem" je skrze vox populi informovan, ze pes je masozravec, takze pokud vychazim z toho, ze JE masozravec, nebudu resit prilohy.

Prosím Vás
A) nepište sem latinu. Latina totiž umí skloňovat. Takže napsat "skrze vox populi" je něco daleko nechutnějšího než "psy jedli" protože to aspoň za určitých okolností smysl dává :+)

B) to je jedno, myslím to trochu jinak ;-).

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Třeba osobně profesionálně deformovaně nedávám psům moc sacharidové přílohy, hlavně proto, protože je nepotřebují a druhak se domnívám, že "tím životem, jaký vedeme" jsou nakažení takovou jednou typicky lidskou skupinou bakterií, která má ty sacharidy moc ráda. Tak bych je nerada krmila taky. Ale podklady pro to nemám, tak o tom nemluvím. smajlík

Mějte fajn večer všichni.

Candida albicans? nebo helikobakterie?

5.2.2017 21:25
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

tapina napsal(a):
Prosím Vás
A) nepište sem latinu. Latina totiž umí skloňovat. Takže napsat "skrze vox populi" je něco daleko nechutnějšího než "psy jedli" protože to aspoň za určitých okolností smysl dává :+)

B) to je jedno, myslím to trochu jinak ;-).

Pardon tedy.

5.2.2017 21:27
tapina

XXX.XXX.211.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Candida albicans? nebo helikobakterie?

Ne to vůbec.

Edit.
Jo, candida třeba jo, helicobacter u psa nevím, ale o tohle nejde. To je jedno, nechte to být. Nejsou k tomu podklady, tak nic. Ke kandidě podklady celkem jo smajlík

5.2.2017 21:28
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

tapina napsal(a):
Prosím Vás
A) nepište sem latinu. Latina totiž umí skloňovat. Takže napsat "skrze vox populi" je něco daleko nechutnějšího než "psy jedli" protože to aspoň za určitých okolností smysl dává :+)

B) to je jedno, myslím to trochu jinak ;-).

Nicmene jeste se k tomu vratim. Vim, ze latina umi skloňovat, měla jsem namysli "skrze hlas lidu", muzete mi to prelozit spravne?

5.2.2017 21:29
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Candida albicans? nebo helikobakterie?

Nema sacharidy rada rakovina? Ale to neni bakterie.

5.2.2017 21:31
tapina

XXX.XXX.211.218

Lexaurin napsal(a):
Nicmene jeste se k tomu vratim. Vim, ze latina umi skloňovat, měla jsem namysli "skrze hlas lidu", muzete mi to prelozit spravne?

Vocis populi a předložka tam být nemusí. Nebo vocem. Podle toho, jak to myslíte ;-).
Edit 2:
Ostravská latina by měla vocis smajlík



Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

tapina napsal(a):
Ne to vůbec.

Edit.
Jo, candida třeba jo, helicobacter u psa nevím, ale o tohle nejde. To je jedno, nechte to být. Nejsou k tomu podklady, tak nic. Ke kandidě podklady celkem jo smajlík

Já mám noční, času spoustu...tak třeba zubní kaz?

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale o kvasinkách se to povídá. Malassezia třeba. Jedni potvrzují, druzí vyvracejí. Kvasnice, různé sacharidy.. Také se našlo dost Staphylococcus. Pan Lonský o tom psal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

OT: jaký používáte cukr? Koupila jsem nedávno březový, ale chuť je lehce jiná, tskže ho konzumuje manžel

5.2.2017 21:41
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

tapina napsal(a):
Vocis populi a předložka tam být nemusí. Nebo vocem. Podle toho, jak to myslíte ;-).
Edit 2:
Ostravská latina by měla vocis smajlík



Děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: jaký používáte cukr? Koupila jsem nedávno březový, ale chuť je lehce jiná, tskže ho konzumuje manžel

Cukr cukrovatej-bílej, a medík, tej já tuze ráda a psíčková taky, kukuřičný sirup, ale už ho nemám, na lívance jako dělanej...

5.2.2017 21:44
tapina

XXX.XXX.211.218

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já mám noční, času spoustu...tak třeba zubní kaz?

No tak třeba. Jenomže ono zas nejde o ten kaz jako takový, ale o tu skupinu bakterií. Protože právě z těch sacharidů si oni udělají svoje, jednak žijí, pak zásobní polysacharidy a pak taky extracelulární polysacharidy, které pak už dělají věci, co u psů dobře známe. Jenomže od toho je krok k tomu kazu. Nebo třeba u psa není, to já nevím, netvrdím to.

5.2.2017 21:45
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: jaký používáte cukr? Koupila jsem nedávno březový, ale chuť je lehce jiná, tskže ho konzumuje manžel

Obvykle žádný
No...když občas něco peču, tak třtinový, ale vydrží nám dlóóuho.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Obvykle žádný
No...když občas něco peču, tak třtinový, ale vydrží nám dlóóuho.

Jj, třtinový taky někdy beru

5.2.2017 21:50
tapina

XXX.XXX.211.218

Terven napsal(a):
Obvykle žádný
No...když občas něco peču, tak třtinový, ale vydrží nám dlóóuho.

No já jsem docela vychytala pečení s tou špaldovou moukou, to se nemusí sladit skoro vůbec, je to takové nasládlé samo o sobě. Třeba kynuté těsto tam fakt stačí zarovnaná lžička do kvásku a i tak je výsledek sladký dost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 21:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak koukám, že mám asi nejchlupatější jazyk...

5.2.2017 22:01
Terven

XXX.XXX.110.147

K těm přílohám- když bylo štěňátko malinké, chtěla jsem, aby to mělo pestré, k masíčku jsem střídala jáhly, vločky, rýži...a jak štěňátko rostlo, přílohy jsem selektovala, zjišťovala jsem, že když je jen maso + zelenina, tak OK, po obilné příloze se ráno obvykle páslo jako koza.
Takže si fena v podstatě sama řekla, že přílohy nee...trochu obilí má v granulích, něco si doplní u koní, čas od času jí trochu vloček spařím, nezabije jí to, chutná...ale prostě, pokud chci krmit pestře, radši koukám, aby kořist byla celá včetně kostí a abychom nelovily třeba jen krávy. A sem tam žloutek, sem tam jogurt, ovoce, semínka, zeleninu prakticky rozdrcenou na kaši.
Pokud bych měla pocit, že potřebuje přidat, spíš než obilím to doženu tučnějším masem, vnitřnostma, morkovou kostí a tak.

5.2.2017 22:03
Terven

XXX.XXX.110.147

tapina napsal(a):
No já jsem docela vychytala pečení s tou špaldovou moukou, to se nemusí sladit skoro vůbec, je to takové nasládlé samo o sobě. Třeba kynuté těsto tam fakt stačí zarovnaná lžička do kvásku a i tak je výsledek sladký dost.

Je fakt, že celozrnnou pšeničnou používám už hodně dlouho, do všeho, špaldovou jen občas. Je to velkej rozdíl?

5.2.2017 22:10
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Terven napsal(a):
K těm přílohám- když bylo štěňátko malinké, chtěla jsem, aby to mělo pestré, k masíčku jsem střídala jáhly, vločky, rýži...a jak štěňátko rostlo, přílohy jsem selektovala, zjišťovala jsem, že když je jen maso + zelenina, tak OK, po obilné příloze se ráno obvykle páslo jako koza.
Takže si fena v podstatě sama řekla, že přílohy nee...trochu obilí má v granulích, něco si doplní u koní, čas od času jí trochu vloček spařím, nezabije jí to, chutná...ale prostě, pokud chci krmit pestře, radši koukám, aby kořist byla celá včetně kostí a abychom nelovily třeba jen krávy. A sem tam žloutek, sem tam jogurt, ovoce, semínka, zeleninu prakticky rozdrcenou na kaši.
Pokud bych měla pocit, že potřebuje přidat, spíš než obilím to doženu tučnějším masem, vnitřnostma, morkovou kostí a tak.

Chapu stravovani psa podobne.

5.2.2017 22:10
tapina

XXX.XXX.211.218

Terven napsal(a):
Je fakt, že celozrnnou pšeničnou používám už hodně dlouho, do všeho, špaldovou jen občas. Je to velkej rozdíl?

Celozrnnou pšeničnou (klasickou pšenici) nevím. Špaldová je celozrnná taky. Asi to bude podobně. Potřebuje to víc tekutin a nechat to zapít. Zkoušela jsem přidávat ovesnou mouku, to už nebylo ono, na kynuté. Ta špaldova na kynuté mi taky funguje jen jedna značka. Kynuté je věda smajlík


Pak jsem dělala "proteinový perník" - variace na vláčný perník, jak se dovnitř do těsta dává marmeláda, třetina konopný protein, zbytek špaldová mouka, povidla neslazená se sušených švestek, půlka množství proti receptu, kefír. Sladké to bylo příšerně. S dýní místo marmelády to celkem šlo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 22:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: jaký používáte cukr? Koupila jsem nedávno březový, ale chuť je lehce jiná, tskže ho konzumuje manžel

Dark muscovado, jiný už léta nemá šanci. A jde v první řadě o chuť - do jogurtu, do šlehačky, na maso (pečení), na krupicovou kaši s máslem... Často i samotný. Hami ňami.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 22:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dark muscovado, jiný už léta nemá šanci. A jde v první řadě o chuť - do jogurtu, do šlehačky, na maso (pečení), na krupicovou kaši s máslem... Často i samotný. Hami ňami.

Díky za inspiraci

5.2.2017 22:21
Terven

XXX.XXX.110.147

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dark muscovado, jiný už léta nemá šanci. A jde v první řadě o chuť - do jogurtu, do šlehačky, na maso (pečení), na krupicovou kaši s máslem... Často i samotný. Hami ňami.

Jo, vlastně...dcera nedávno koupila datlový sirup, tak ten si občas dám do kaše nebo jogurtu - lahvička je praktická a pěkně se to mačká smajlík

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.2.2017 22:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Díky za inspiraci

Pozor na skladování, při vysoké vlhkosti se z něj šutr stává nepříjemně rychle. To pak zbývá rozpustit ho ve smetaně, pak přimíchat žloutky a ve vodní lázni v troubě udělat puding. Báječná redukční dieta pro vychrtlíky. Škoda, že to nemůžu jíst denně.

5.2.2017 22:24
Terven

XXX.XXX.110.147

tapina napsal(a):
Celozrnnou pšeničnou (klasickou pšenici) nevím. Špaldová je celozrnná taky. Asi to bude podobně. Potřebuje to víc tekutin a nechat to zapít. Zkoušela jsem přidávat ovesnou mouku, to už nebylo ono, na kynuté. Ta špaldova na kynuté mi taky funguje jen jedna značka. Kynuté je věda smajlík


Pak jsem dělala "proteinový perník" - variace na vláčný perník, jak se dovnitř do těsta dává marmeláda, třetina konopný protein, zbytek špaldová mouka, povidla neslazená se sušených švestek, půlka množství proti receptu, kefír. Sladké to bylo příšerně. S dýní místo marmelády to celkem šlo.

Co jsem tak načetla, špaldová by měla být TOP, ještě lepší než celozrnná z klasické pšenice.
Ale je pravda, že kynuté je asi jediné, do čeho jsem celozrnnou mouku nikdy nedala. Kynutý já dělám jenom bochánek, na velikonoce, to je jaksi klasika a netroufla bych si.
Celozrnné kynuté buchty jsou výzva

5.2.2017 23:16
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
OT: jaký používáte cukr? Koupila jsem nedávno březový, ale chuť je lehce jiná, tskže ho konzumuje manžel

Cukr třtinový a javorový sirup na palačinky. A med - synovec je včelař.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.2.2017 01:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky jsem párkrát koupila "cukr" ze stévie...

Zkoušel někdo jako přílohu kroupy? to bude asi dost koropenatý h*ko, když to napolyká celé, já to zkusím...

6.2.2017 10:27
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky jsem párkrát koupila "cukr" ze stévie...

Zkoušel někdo jako přílohu kroupy? to bude asi dost koropenatý h*ko, když to napolyká celé, já to zkusím...

Stévií si sladím kafe, ale jelikož má pro mne nepříjemnou pendrekovou příchuť, dávám si tabletu stévie a zbytek cukr.
Kroupy jako přílohu dávám běžně. Proč kropenaté? Ono je to ve výsledku jako rýže. Sama na kroupách ujíždím a myslím, že jako příloha jsou mnohem lepší, než těstoviny

9.2.2017 18:36
manbea

XXX.XXX.139.247

Hm, už dlouho si myslím, že rýže nebude zase tak dietní, jak se říká a propaguje.
Ach jo.


https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/tradicni-zpusob-vareni-ryze-je-nebezpecny-varuji-britsti-vedci-18111.

9.2.2017 20:15
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

manbea napsal(a):
Hm, už dlouho si myslím, že rýže nebude zase tak dietní, jak se říká a propaguje.
Ach jo.


https://www.seznam.cz/zpravy/clanek/tradicni-zpusob-vareni-ryze-je-nebezpecny-varuji-britsti-vedci-18111.

Opět si myslím, že je to přehnané...jako poslední dobou většina zpráv vědců, které pak různě mírní, že tak doslova to nemysleli apod. Asi záleží, kdo a kde a za jakových podmínek rýži vypěstoval a navíc...my doma rýži 6x proplachujem horkou vodou a sedmý proplach je studenou. Pak teprve napustím požadované množství vody na vaření. Takže mne nenas...
A dietní je, dokud se asiati živili jen rýží, byli jak lunt, až fast foody jim to zničili...

8.11.2017 09:10
Lexaurin

XXX.XXX.83.127

Trosku ozivuji téma.
Krmila jsem uspesne jako přílohu jahly. Včera take a, dnes fenka vykadila nestraveny.A doma. Jsem z toho lehce, rozladena a premyslim, co ji dat místo toho

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2017 09:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lexaurin napsal(a):
Trosku ozivuji téma.
Krmila jsem uspesne jako přílohu jahly. Včera take a, dnes fenka vykadila nestraveny.A doma. Jsem z toho lehce, rozladena a premyslim, co ji dat místo toho

Zkuste povařenou zeleninu, řepu, brambor na kaši.

8.11.2017 10:18
Lexaurin

XXX.XXX.83.127

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zkuste povařenou zeleninu, řepu, brambor na kaši.

Dekuji, zkusím. Je pravda, ze mezi jahly od různých vyrobcu jsou rozdíly, a i když jsem je vařila dlouho, jako vsechny, byly tvrdší.Byly z Bily, normálně kupuju v DM.

8.11.2017 10:35
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Jelikož jsem psu pokusně nasadila bezlepkouvou dietu, jsme bez příloh, jen zelenina. Teď mu celkem jede nastrouhaná uvařená mrkev s celerem, nebo červená řepa s petrželí, kopřivy nebo salát. A k tomu k mému úžasu žere syrové maso

8.11.2017 10:41
Lexaurin

XXX.XXX.83.127

lesnížínka napsal(a):
Jelikož jsem psu pokusně nasadila bezlepkouvou dietu, jsme bez příloh, jen zelenina. Teď mu celkem jede nastrouhaná uvařená mrkev s celerem, nebo červená řepa s petrželí, kopřivy nebo salát. A k tomu k mému úžasu žere syrové maso

Asi kvůli ocim, ze? Nam taky tečou. Bezlepka ma uz dlouho a tecou

8.11.2017 10:42
Lexaurin

XXX.XXX.83.127

Lexaurin napsal(a):
Asi kvůli ocim, ze? Nam taky tečou. Bezlepka ma uz dlouho a tecou

Netekly na Black canyon, ale ty se nedají koupit uz...

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2017 10:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lexaurin napsal(a):
Netekly na Black canyon, ale ty se nedají koupit uz...

Http://www.krmivaritta.cz/57_black-canyon.

8.11.2017 11:14
Lexaurin

XXX.XXX.83.127

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Http://www.krmivaritta.cz/57_black-canyon.

Dekuji, o těchto vim, ale psala jsem jim, jestli nemají mensi baleni a žádná odpověď. Take bych rada něco dostupnejsiho. Zkouším N&D, zatím bych řekla, ze stejne. Jednu dávku ma granule, druhou maso a...

8.11.2017 15:13
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Lexaurin napsal(a):
Asi kvůli ocim, ze? Nam taky tečou. Bezlepka ma uz dlouho a tecou

Kdyby jen oči. Jo, má tam ospalky, to nikdy nemíval. Velké žluté fleky naštěstí zatím ne. Jenže kde se olizuje, je růžový a růžové má celá třísla, kolem zadku, trochu i na tlapkách. Nikdy to nemíval, má to až někdy, jak umřel Berušek. Neřešila jsem to dlouho, protože jsem mu tu situaci chtěla ulehčit, tak jsem do něj valila, buchtičky, rohlíčky...prostě co má rád. on s váhou rozhodně probl=my nemá, tak jsem mu chtěla dopřát. A ono se to pořád zhoršovalo. Dietu má třetí týden a nevidím výrazné zlepšení. Obávám se, že problém bude asi jinde. Trošku mám podezření i na hovězí, které nedostává, ale už nějakou dobu má hovězí, frolíky" z mountfieldu, jako mlsku...protože je od nás dostávají pejsci kámoši. Teď je nemá, protože jsou obilné. Ale před pár dny jsem mu dala hovězí maso, dá se říct vyjímečně a po dlouhatánské době měl řídké smradlavé hovnajzy. Takže další na indexu je to hovězí Granule beru pořád bezobilné, tak nějak proč ne?

8.11.2017 15:16
tapina

XXX.XXX.211.36

lesnížínka napsal(a):
Kdyby jen oči. Jo, má tam ospalky, to nikdy nemíval. Velké žluté fleky naštěstí zatím ne. Jenže kde se olizuje, je růžový a růžové má celá třísla, kolem zadku, trochu i na tlapkách. Nikdy to nemíval, má to až někdy, jak umřel Berušek. Neřešila jsem to dlouho, protože jsem mu tu situaci chtěla ulehčit, tak jsem do něj valila, buchtičky, rohlíčky...prostě co má rád. on s váhou rozhodně probl=my nemá, tak jsem mu chtěla dopřát. A ono se to pořád zhoršovalo. Dietu má třetí týden a nevidím výrazné zlepšení. Obávám se, že problém bude asi jinde. Trošku mám podezření i na hovězí, které nedostává, ale už nějakou dobu má hovězí, frolíky" z mountfieldu, jako mlsku...protože je od nás dostávají pejsci kámoši. Teď je nemá, protože jsou obilné. Ale před pár dny jsem mu dala hovězí maso, dá se říct vyjímečně a po dlouhatánské době měl řídké smradlavé hovnajzy. Takže další na indexu je to hovězí Granule beru pořád bezobilné, tak nějak proč ne?

3 týdny je málo. Když se ten problém vyřeší, ta srst se sama nevybělí. Musí odrůst/vyměnit se, odmýt. Odmýt to jde blbě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2017 16:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lexaurin napsal(a):
Dekuji, zkusím. Je pravda, ze mezi jahly od různých vyrobcu jsou rozdíly, a i když jsem je vařila dlouho, jako vsechny, byly tvrdší.Byly z Bily, normálně kupuju v DM.

Kupuju v Albertu instantní- hotové do pár minut (mají i rýži) ne pro psa, ale pro dceru...prochází obdobím vegetariánství .

Kdysi dávno se říkalo že to mají psi z kostí (ty oči a zabarvené packy a prdelky)
Naše buli má bílé packy a mezi prstama je má zabarvené do červena- neolizuje si to, nijak se tomu nevěnuje...já to taky neřeším, ale taky se mi to nezdá.

8.11.2017 21:28
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kupuju v Albertu instantní- hotové do pár minut (mají i rýži) ne pro psa, ale pro dceru...prochází obdobím vegetariánství .

Kdysi dávno se říkalo že to mají psi z kostí (ty oči a zabarvené packy a prdelky)
Naše buli má bílé packy a mezi prstama je má zabarvené do červena- neolizuje si to, nijak se tomu nevěnuje...já to taky neřeším, ale taky se mi to nezdá.

Dala jsem k masu par ryzovych nudli

8.11.2017 21:37
manbea

XXX.XXX.139.247

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kupuju v Albertu instantní- hotové do pár minut (mají i rýži) ne pro psa, ale pro dceru...prochází obdobím vegetariánství .

Kdysi dávno se říkalo že to mají psi z kostí (ty oči a zabarvené packy a prdelky)
Naše buli má bílé packy a mezi prstama je má zabarvené do červena- neolizuje si to, nijak se tomu nevěnuje...já to taky neřeším, ale taky se mi to nezdá.

Červené mezi prsty je znakem přítomnosti kvasinek. Namáčejte tlapky do jablečného octa naředěného vodou v poměru cca 1:8. Stačí 2x týdně. Je dobré takto kvasinky likvidovat, ve vlhkém prostředí jako nastává teď, mohou přerůst a způsobit svědivé záněty meziprstí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.11.2017 22:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

manbea napsal(a):
Červené mezi prsty je znakem přítomnosti kvasinek. Namáčejte tlapky do jablečného octa naředěného vodou v poměru cca 1:8. Stačí 2x týdně. Je dobré takto kvasinky likvidovat, ve vlhkém prostředí jako nastává teď, mohou přerůst a způsobit svědivé záněty meziprstí.

Ale i známkou alergie.

9.11.2017 09:25
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Manbeo, rájko, to teda koukám, náš pes má rezavé chloupky mezi prsty celý život, nikdy si jich nijak nevšímal, nesvědí ho to, nevadí mu to. Fakt čučím jak puk, že to má být příznak nějakého zdravotního problému.
Kdyby Vás k tomu ještě něco napadlo, moc ráda si to přečtu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.11.2017 09:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Manbeo, rájko, to teda koukám, náš pes má rezavé chloupky mezi prsty celý život, nikdy si jich nijak nevšímal, nesvědí ho to, nevadí mu to. Fakt čučím jak puk, že to má být příznak nějakého zdravotního problému.
Kdyby Vás k tomu ještě něco napadlo, moc ráda si to přečtu.

Abych to poopravila, tak i známkou intolerance

9.11.2017 10:33
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

On nemá zabarvenou ani tak srst, jak spíše kůži. Pokusím se vyfotit (jestli si ovšem vzpomenu ) Měl to víc, teď je to o něco lepší, ale pravda, slibovala jsem si od toho víc Myslím, že kvasinky to snad nejsou, také nevypadá, že by ho to svědilo. Blbé je, že je teď už zima, to omývání octem na různé problémy používám, takže je fakt, že bych to mohla alespoň vyzkoušet. Před...už myslím i třema měsícema, se mu úplně oloupaly koule. První mu zčervenaly a pak mu z nich visely cáry suché kůže, jak hadovi. A pak už dobré. Když tak nad tím uvažuju...to by mohlo být i kvasinkama, že jo? No, zkusím i ten ocet.

11.11.2017 22:01
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

No konečně jsem se dostala k tomu focení, omlouvám se za trochu erotické foto, ale musela bych ony části vykrývat Takže fotila jsem fleky v tříslech (ta kolečka) což je na kůži a je to trochu jako odrané, trochu jako něčím podrážděné, občas i jako pupínky. No a zbytek přirození má celý rezavý. Octem ťupám druhý den, zatím bez odezvy (tedy...víc si to blemcá ).

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.11.2017 22:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ukázkové zabarvení při alergii / intoleranci, jak už jsem psala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

11.11.2017 23:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
No konečně jsem se dostala k tomu focení, omlouvám se za trochu erotické foto, ale musela bych ony části vykrývat Takže fotila jsem fleky v tříslech (ta kolečka) což je na kůži a je to trochu jako odrané, trochu jako něčím podrážděné, občas i jako pupínky. No a zbytek přirození má celý rezavý. Octem ťupám druhý den, zatím bez odezvy (tedy...víc si to blemcá ).

Jo takhle to máme na středové čáře (mezi "prsama" ) mezi zadníma, Po hárání jí narostla, už oplaskla, ale něco jí zbylo. Mám pocit, že to je tam, kde přijde kůže na kůži a nevětrá to tam. Jako zpruzenina. Má to i pod ocasem, těsně u prdýlky a mezi prstama...

11.11.2017 23:11
Terven

XXX.XXX.160.10

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo takhle to máme na středové čáře (mezi "prsama" ) mezi zadníma, Po hárání jí narostla, už oplaskla, ale něco jí zbylo. Mám pocit, že to je tam, kde přijde kůže na kůži a nevětrá to tam. Jako zpruzenina. Má to i pod ocasem, těsně u prdýlky a mezi prstama...

Nevím, jak je to u vás, ale to, co vidím u lesnížínky, tipuju spíš na ty kvasinky, jak psala manbea anebo na zabarvení v důsledku nějaké složky potravy.
Není to zarudnutí, barva je spíš oranžová, moje minulá světlá fena to občas mívala mezi prsty a asi i na tom břiše, ale jen v určitých obdobích.

11.11.2017 23:20
Terven

XXX.XXX.160.10

Varaxi napsal(a):
Manbeo, rájko, to teda koukám, náš pes má rezavé chloupky mezi prsty celý život, nikdy si jich nijak nevšímal, nesvědí ho to, nevadí mu to. Fakt čučím jak puk, že to má být příznak nějakého zdravotního problému.
Kdyby Vás k tomu ještě něco napadlo, moc ráda si to přečtu.

Našla jsem foto- s tímhle se fena dožila požehnaného věku, taky to nečinilo žádné problémy.

11.11.2017 23:26
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ukázkové zabarvení při alergii / intoleranci, jak už jsem psala.

No myslím si to také a všem jsem to vždycky říkala...než se mi tak pes obarvil také Díky holky za názory. Vzhledem k tomu, že žere celá léta vesměs to samé a zabarvení se zhoršilo poslední dva roky, v podezření jsou i ty kvasinky, jelikož pes na tom nebyl dobře jak po psychické, tak zdravotní stránce. Měsíc má nasazeny chondra, ostropestřec a domácí kozí jogurt a celkově je vidět velké zlepšení oproti stavu, co byl v létě. Jen jsem na vážkách, jestli mám ještě vydržet v té bezlepkové a bezhovězí - což u těch frolíků z Mountfieldu je 2v1, akorát musím péct domácí pohankové piškoty, které dostává jen on a pejsci kámoši - dostávají normální. Bohužel mu sem tam někdo z kamarádů piškot strčí, než se nadechnu U té bezlepkové je to mnohem větší pruda. Také soused přikrmuje srnečka suchým chlebem a mám podezření, že si tam pes sem tam šlohne.

12.11.2017 11:26
manbea

XXX.XXX.139.247

Zda se jedná o kvasinky, lze rozpoznat i čichovým testem. Pokud inkriminovaná místa (zejména tlapky) hodně zblízka očicháte, jsou cítit jakoby myšinou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 11:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
No myslím si to také a všem jsem to vždycky říkala...než se mi tak pes obarvil také Díky holky za názory. Vzhledem k tomu, že žere celá léta vesměs to samé a zabarvení se zhoršilo poslední dva roky, v podezření jsou i ty kvasinky, jelikož pes na tom nebyl dobře jak po psychické, tak zdravotní stránce. Měsíc má nasazeny chondra, ostropestřec a domácí kozí jogurt a celkově je vidět velké zlepšení oproti stavu, co byl v létě. Jen jsem na vážkách, jestli mám ještě vydržet v té bezlepkové a bezhovězí - což u těch frolíků z Mountfieldu je 2v1, akorát musím péct domácí pohankové piškoty, které dostává jen on a pejsci kámoši - dostávají normální. Bohužel mu sem tam někdo z kamarádů piškot strčí, než se nadechnu U té bezlepkové je to mnohem větší pruda. Také soused přikrmuje srnečka suchým chlebem a mám podezření, že si tam pes sem tam šlohne.

To je moc dobře, že se jeho stav zlepšil. Upozorněte okolí, že on je nemocný a je na dietě, přece by mu záměrně neškodili? Můžete to trochu zveličit. A co nožky, je to také lepší?
A v dietě rozhodně pokračujte, jestli chcete, můžeme se ještě pobavit po sz.

12.11.2017 12:00
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

manbea napsal(a):
Zda se jedná o kvasinky, lze rozpoznat i čichovým testem. Pokud inkriminovaná místa (zejména tlapky) hodně zblízka očicháte, jsou cítit jakoby myšinou.

Jo, tak to myslím jsou! Už jsem nějakou dobu nečichala, ale si vzpomínám, že jsem mu v létě říkala, že mu smrdí nohy myšama...jestli s ním nebydlí nějaký myšák v boudě Fakt?!?, vážně jsou ty kvasinky takhle cítit? Nikdy by mne to nenapadlo. Je možné(či spíš pravděpodobné) že když byl na tom blbě, že se mu pomnožily i ty kvasinky(mimo to všechno) Už jsem psala různě jinde že: berňák umřel na, nějaké" problémy s játry. Následně vloni se to projevilo u mne a myslím, že letos má černého Petra samojed Já to zkrotila vším, co je na čištění jater(a ledvin) ostropestřec, homeopatika, kopřivy a přeslička, chlorella...už si ani nevzpomenu co všechno. Pes dostával chlorellu, teď ostropestřec, kopřivy, červenou řepu...A lepšíme se oba. Mě to trvalo dva roky a nevím, jestli mám vyhráno, ale každopádně je to mnohem lepší. Snad to vybojujem i se psem. Alespoň s tímto V dietě se budu snažit pokračovat co nejdéle, hovězí prostě zruším, to lze nahradit v pohodě, jen ten lepek mne štve. Ještě mám psí piškoty na pár dní a pak možná postupně nějaký lepek dám a uvidím. Blbé je, že u těchto potravinových alergií, které se neprojevují nějak šíleně(těžké průjmy atd) se to táhne, než se něco pozná

12.11.2017 12:02
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To je moc dobře, že se jeho stav zlepšil. Upozorněte okolí, že on je nemocný a je na dietě, přece by mu záměrně neškodili? Můžete to trochu zveličit. A co nožky, je to také lepší?
A v dietě rozhodně pokračujte, jestli chcete, můžeme se ještě pobavit po sz.

Ne, v pohodě, když řeknu, tak mu to nedají, ale třeba ten suchý chleba pro srnce sousedovi zakázat nemůžu...je to na jeho pozemku, my tam ani nemáme co lozit, v podstatě Pes chodí za sousedem, protože ho má rád a při té příležitosti tam možná něco sežere...i když zrovna chleba nikdy nechtěl. No a pak taky děcka, co chodí kolem ze školy, mu možná šoupnou nějakou sušenku, pokud je zrovna u plotu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 12:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lesnížínka: proč nenecháte udělat stěr ?
a je jasno
podle foto je to prostě oranžová barva - zapaření (jinovatka, vlhko, pak si lehne normálně na břicho) a z toho kvasinky, ale bývá spíše tmavší, až do vínové
ale třeba štítná žláza
streptokok, stafylokok
ono stačí, že si namočí břicho v nějaké břečce, na kůži se to přemnoží a nazdar
může to být intolerance, jo, stává se, že jí hovězí rok a to je psův strop - pak už pupínky a špatné trávení... ale po tolika letech, tenhle pes jí cokoli přece.
kvasinky smrdí jako chlapský pot, boty, ponožky, kyselé fuj
co uši, prsty ? nic, že jo.

12.11.2017 13:42
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Lesnížínka: proč nenecháte udělat stěr ?
a je jasno
podle foto je to prostě oranžová barva - zapaření (jinovatka, vlhko, pak si lehne normálně na břicho) a z toho kvasinky, ale bývá spíše tmavší, až do vínové
ale třeba štítná žláza
streptokok, stafylokok
ono stačí, že si namočí břicho v nějaké břečce, na kůži se to přemnoží a nazdar
může to být intolerance, jo, stává se, že jí hovězí rok a to je psův strop - pak už pupínky a špatné trávení... ale po tolika letech, tenhle pes jí cokoli přece.
kvasinky smrdí jako chlapský pot, boty, ponožky, kyselé fuj
co uši, prsty ? nic, že jo.

Tlapky-meziprstí trochu ano. Má je chlupaté a neleze ta barva moc až ven, tak to není tak vidět. Ale měl to i kolem řitního otvoru narůžovělé, kolem pysků na tlamce v tom nejhorším stadiu už taky. Proto jsem se to rozhodla řešit. Jo a vlastně oči. Začaly se mu dělat ospalky, to nikdy neměl. Ještě tam nemá nějaká kola, ale trochu už to vidět v koutku je. Stěr neudělám proto, že už vetům prostě nevěřím a do ordinace nepáchnem, pokud nebude jó zle. U psa nemocného na játra, nejspíš bude přemnožené všechno, co popisujete. Ale jako důsledek, ne příčina. Ano, příčina může být intolerance-alergie na nějakou složku v potravě, i ta štítná žláza? Setkal jste se s tím zabarvením při špatné štítné žláze? (kurňa, kde je tam Bodlinka? ) Nechci už zažít kola zbytečných vyšetření a všemožných léků s výsledkem...mrtvý pes. Není to stav akutní, snažím se to řešit ano...babskýma radama. Ještě jsem si vzpomněla...smrdí...ano, jednu dobu(pravda v létě, v tom vedru, ale za celé roky nikdy) smrděl strašně, vykoupali jsme a úplně nepomohlo. A teď jsem si i uvědomila, že i já jsem, než jsem si ta játra dala trochu do kupy, smrděla! Nevím, jestli to cítili lidé kolem, muž mi tvrdil, že nic necítí, ale já pořád cítila ze sebe divný smrad...

12.11.2017 14:18
manbea

XXX.XXX.139.247

Jeden z mých psů je kvasinkáč a tak jsem na to po různých eliminačních dietách bez výsledku šla selským rozumem: přemnožené kvasinky může mít na svědomí snížená imunita a ta, jak je známo, začíná ve střevech. Takže jsem nasadila dlouhodobě (vždy 4 dny za sebou v týdnu) probiotika a 2x ročně 6 týdenní kúru Imunoglukanem (v dost slabém dávkování). Užíval i kolostrum, ale to se nijak zlepšením neprojevilo. Výsledkem je jen lehce zarudlé meziprstí, které v pohodě zvládáme tím octem. Jinak pes jí všechno, od granulí (Essential), přes syrové a vařené maso, zeleninu, přílohy i piškoty. Poslední dobou jsem přidala do jídla i konopný olej a myslím, že i ten vyhovuje. Pes má čisté uši, perfektní srst, nic ho nesvědí a i zažívání je ok.
Zkuste nějak podpořit imunitu, každý pes je sice jiný, ale třeba to u vás také zafunguje.

12.11.2017 14:31
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

manbea napsal(a):
Jeden z mých psů je kvasinkáč a tak jsem na to po různých eliminačních dietách bez výsledku šla selským rozumem: přemnožené kvasinky může mít na svědomí snížená imunita a ta, jak je známo, začíná ve střevech. Takže jsem nasadila dlouhodobě (vždy 4 dny za sebou v týdnu) probiotika a 2x ročně 6 týdenní kúru Imunoglukanem (v dost slabém dávkování). Užíval i kolostrum, ale to se nijak zlepšením neprojevilo. Výsledkem je jen lehce zarudlé meziprstí, které v pohodě zvládáme tím octem. Jinak pes jí všechno, od granulí (Essential), přes syrové a vařené maso, zeleninu, přílohy i piškoty. Poslední dobou jsem přidala do jídla i konopný olej a myslím, že i ten vyhovuje. Pes má čisté uši, perfektní srst, nic ho nesvědí a i zažívání je ok.
Zkuste nějak podpořit imunitu, každý pes je sice jiný, ale třeba to u vás také zafunguje.

Právě...o to se teď víceméně snažím. Ať už zpočátku tou chlorelou, kozím jogurtem, tak momentálně tím ostropestřcem poté, co mne napadlo, že ta záhadná jaterní nemoc, asi po nás tak nějak cestuje( i muž má slabší příznaky) Teď mi někdo písne, že jsme magoři, protože by stačilo, kdyby si jeden z nás nechal udělat testy. Muž už byl blízko...měl velký flek po klíštěti, bral mu na boreliozu, ale ta se nepotvrdila. Když mu řekl, ať příště přijde na celkové, protože nebyl 15let, tak muž taky couvnul(a to mi nadává, že nejdu ) Takže jo, souhlasím, jsme magoři. Já mám hrůzu z doktorů snad odjakživa, byly to prý šílené scény od malinka(si to nepamatuju) a muž...ten k tomu přichází tak nějak postupně, ze zkušenostma od přátel a známých...no a našeho psa...Myslím, že k tomu našemu děsnému stavu(mne a samojeda) přispěla zbořená psychika po smrti Berrynka.

12.11.2017 14:52
Terven

XXX.XXX.110.147

manbea napsal(a):
Jeden z mých psů je kvasinkáč a tak jsem na to po různých eliminačních dietách bez výsledku šla selským rozumem: přemnožené kvasinky může mít na svědomí snížená imunita a ta, jak je známo, začíná ve střevech. Takže jsem nasadila dlouhodobě (vždy 4 dny za sebou v týdnu) probiotika a 2x ročně 6 týdenní kúru Imunoglukanem (v dost slabém dávkování). Užíval i kolostrum, ale to se nijak zlepšením neprojevilo. Výsledkem je jen lehce zarudlé meziprstí, které v pohodě zvládáme tím octem. Jinak pes jí všechno, od granulí (Essential), přes syrové a vařené maso, zeleninu, přílohy i piškoty. Poslední dobou jsem přidala do jídla i konopný olej a myslím, že i ten vyhovuje. Pes má čisté uši, perfektní srst, nic ho nesvědí a i zažívání je ok.
Zkuste nějak podpořit imunitu, každý pes je sice jiný, ale třeba to u vás také zafunguje.

Souhlas, pokud jde opravdu o kvasinkovou infekci, kdekoliv a nejen u zvířete, tak samozřejmě cíleně to zlikvidovat jde, ale obvykle bývá původ ve snížené imunitě, blbém managementu apod., takže po čase se to objeví znovu.
Lokálně zaléčit je fajn kvůli úlevě, třeba aby to přestalo svědit, ale důležitější je zamyslet se, proč se to objevuje.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 14:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Tlapky-meziprstí trochu ano. Má je chlupaté a neleze ta barva moc až ven, tak to není tak vidět. Ale měl to i kolem řitního otvoru narůžovělé, kolem pysků na tlamce v tom nejhorším stadiu už taky. Proto jsem se to rozhodla řešit. Jo a vlastně oči. Začaly se mu dělat ospalky, to nikdy neměl. Ještě tam nemá nějaká kola, ale trochu už to vidět v koutku je. Stěr neudělám proto, že už vetům prostě nevěřím a do ordinace nepáchnem, pokud nebude jó zle. U psa nemocného na játra, nejspíš bude přemnožené všechno, co popisujete. Ale jako důsledek, ne příčina. Ano, příčina může být intolerance-alergie na nějakou složku v potravě, i ta štítná žláza? Setkal jste se s tím zabarvením při špatné štítné žláze? (kurňa, kde je tam Bodlinka? ) Nechci už zažít kola zbytečných vyšetření a všemožných léků s výsledkem...mrtvý pes. Není to stav akutní, snažím se to řešit ano...babskýma radama. Ještě jsem si vzpomněla...smrdí...ano, jednu dobu(pravda v létě, v tom vedru, ale za celé roky nikdy) smrděl strašně, vykoupali jsme a úplně nepomohlo. A teď jsem si i uvědomila, že i já jsem, než jsem si ta játra dala trochu do kupy, smrděla! Nevím, jestli to cítili lidé kolem, muž mi tvrdil, že nic necítí, ale já pořád cítila ze sebe divný smrad...

Vyrážka je u onemocnění štítné žlázy, také nízký vzrůst..
však nikdo neříká, že máte slepě poslouchat veta
stačí stěr a krev, citlivost (tam se pak dá atb podle toho právě a ne slepě a pak nadávat co mi to ten vet dal)
jistě, to všechno jsou následky, projevy všeho možného uvnitř, doma ale zjistíte akorát jídlo, nic víc
ale jak to teda chcete řešit, když nevíte odkud to vzešlo ?
monodietu asi nedáte, když moc nemá rád maso.. tak zkusit jen teda monogranule, to jí, wolfsblut, tak vyberte takové, co mají např. : ryba, rybí tuk, brambor (pokud možno bez kvasnic, vajec)
6 týdnů.. a budete mít zhruba představu, jestli to je čistě jídlem
ten pes neřekne, že ho něco bolí, si myslím, musí to být dost nepříjemné
tak i když nerada doktory, když vezme krev a stěr, to není léčení, jenom uvidíte možnost, zařídíte se podle toho přece sama
nenechala bych ho takhle
víte co.. můžu si říct.. udělám, co se dá
mé fobie tady nemají místo.

12.11.2017 15:10
Terven

XXX.XXX.110.147

Spíš dotaz - spousta bílých psů, spíš menších - bišoni, pudli, maltézáci apod. mívá rezavočervené tlapy a okolí očí, plus jim oči hodně tečou. Nevypadá to hezky, ale je to běžný jev. Bílý pejsek, který nic takového nemá, je spíš vzácnost. Tak nevím - jsou to taky všechno kvasinky?
Já mám podobnou potvoru v černém provedení, takže možná mám výhodu, že to jen není vidět.
Je fakt, že občas pozoruju rezavý nádech na tlapách - v létě to přičítám slunci, protože černí koně taky přes léto rezavějí, anebo to svádím na mrkev, sežere jí poměrně hodně a ještě jí krade koním.

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 15:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aj jídlo barví, jistě, betakaroten...kukuřice a nejen červené potraviny
ještě za to může také voda, hodně železa - sliny, pot, slzy - porfyrin
asi jsou ta malá plemena náchylnější - hospodaří s kovy jinak
nebo nevím

neznám velké psy s rezavou tlamou (vyjímky jo)
ale jak jde o kvasinky, tak jsou packy a uši nebo i břicho, protože si to packami roznáší
nikdy jsem neviděla, aby větší pes slzel oranžově (z toho moje teorie o hospodaření s kovy skrz porfyrin)
no ale já toho ještě moc neviděla smajlík

12.11.2017 15:34
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Terven napsal(a):
Souhlas, pokud jde opravdu o kvasinkovou infekci, kdekoliv a nejen u zvířete, tak samozřejmě cíleně to zlikvidovat jde, ale obvykle bývá původ ve snížené imunitě, blbém managementu apod., takže po čase se to objeví znovu.
Lokálně zaléčit je fajn kvůli úlevě, třeba aby to přestalo svědit, ale důležitější je zamyslet se, proč se to objevuje.

Ještě jsem si vzpomněla, že před pár lety taky zrůžověl, nijak jsem to neřešila, protože to vymizelo brzy samo. Netuším, co tehdy jedl, z čeho to mohlo být, jestli měl i jiné příznaky..

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 15:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Ještě jsem si vzpomněla, že před pár lety taky zrůžověl, nijak jsem to neřešila, protože to vymizelo brzy samo. Netuším, co tehdy jedl, z čeho to mohlo být, jestli měl i jiné příznaky..

Je kastrovaný ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 16:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Protože to, že není, je také možná příčina
prostě stres
tuším ollie o tom psala někde.

12.11.2017 16:14
lesnížínka

XXX.XXX.240.228

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Protože to, že není, je také možná příčina
prostě stres
tuším ollie o tom psala někde.

Není kastrovaný. Ale teďka cca měsíc, je zrovna háravkový klid celkem Ani nemluvte. Ten stres mi právě rozjel chorobu u berňáka, tím si jsem naprosto jistá. Protože se horšil každý rok, pak se sešlo hárání kámošek přes celé léto, jedna po druhé...a bylo...

12.11.2017 18:13
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

lesnížínka napsal(a):
No konečně jsem se dostala k tomu focení, omlouvám se za trochu erotické foto, ale musela bych ony části vykrývat Takže fotila jsem fleky v tříslech (ta kolečka) což je na kůži a je to trochu jako odrané, trochu jako něčím podrážděné, občas i jako pupínky. No a zbytek přirození má celý rezavý. Octem ťupám druhý den, zatím bez odezvy (tedy...víc si to blemcá ).

Je to v mistech zapářky, tam kde se udrzuje vlhko. To budou kvasinky.

12.11.2017 18:17
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Necetla jsem cele, ale vysadila bych cukr.

12.11.2017 20:32
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Lexaurin napsal(a):
Dala jsem k masu par ryzovych nudli

Tak jen pro info. Z ryzovych nudli posr... cela predsin . Ze ja nedala na Rajku a bramboru. . Podruhe uz jsem nasadila brambora, kureci, mrkev sparena, lactobacily, coz doporucuje i pani Novosadova v knize Barf a kraaaaaasneeee hovinko . Libi se mi to tak , ze u tohoto stravovani asi zustanu, jen budu postupne pridavat jine druhy masa a doplnky. Muze byt?

Uživatel s deaktivovaným účtem

12.11.2017 20:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Lexaurin napsal(a):
Tak jen pro info. Z ryzovych nudli posr... cela predsin . Ze ja nedala na Rajku a bramboru. . Podruhe uz jsem nasadila brambora, kureci, mrkev sparena, lactobacily, coz doporucuje i pani Novosadova v knize Barf a kraaaaaasneeee hovinko . Libi se mi to tak , ze u tohoto stravovani asi zustanu, jen budu postupne pridavat jine druhy masa a doplnky. Muze byt?

Jasně, že může Popravdě, dát rýžové nudle, by mě nikdy nenapadlo.

12.11.2017 22:17
Lexaurin

XXX.XXX.42.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jasně, že může Popravdě, dát rýžové nudle, by mě nikdy nenapadlo.

No ja je driv davala bez problemu, je to jen ryzova mouka a voda. Proto jsem je dala, ale ted vazne nesedly

18.6.2019 10:48
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Hodím to sem. Včera dostal pes dýni a dneska koukám, oranžová srajda Jako příloha byli vločky, dříve jsem to přičítala rýži, se kterou kombinuju dýni častěji, ale koukám, že nějak ani ta dýně není OK. Ještě ji příště zkusím třeba s hovězím, včera byla se žralokem.

Přidejte reakci

Přidat smajlík