Vrácení peněz za štěně

Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

OnVe

6.8.2020 16:06
OnVe

XXX.XXX.246.146

Dobrý den,
potřebovala bych poradit. Máme 5 měsíční štěňatko s PP. Štěně bylo 2 mesice zdravé a poté dostalo 2x za sebou zánět močových cest. Veterináři se to nezdálo a poslal nás na sono. Tam se ukázalo, že má pejsek vyústění mocovodů az u svěrače močového měchýře a navíc jsou močovody zúžené, takze se mu hromadí moč nad zúžením a roztahuje mu ledvinné pánvičky a tím se poškozují ledviny.
Stav pejska byl vážný a tak jsme se rozhodli pro operaci, zdaleka nemá vyhráno a je velká pravděpodobnost, že mu ledviny selžou (k tomu by ale bez operace na 100% došlo také).
Vzhledem k tomu, že je to vrozená vada a léčba je nákladná, jsme po chovatelce chteli vrátit peníze, což ona odmítá.
Zajímalo by mě zda s tím má někdo zkušenosti, nebo zda víte, jak je to z právního hlediska.
Předem všem děkuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 16:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Do šesti měsíců od uzavření obchodu je na prodejci, aby dokázal, že "výrobek" nebyl vadný už v době prodeje. Důkazní břemeno, NOZ.
Poté je to na kupujícím.
Pes je sice živý tvor, ale tady se postupuje stejně jako u nákupu ledničky.
Tu je podobné téma
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3206567/vrozena-vada-u-stenete-jake-jsou-moznosti-reklamace?from-list=1#a3651776

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 16:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

ale stejně jako u té ledničky platí, že když chcete zpátky peníze, musíte vrátit zboží.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 17:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když chce všechny peníze, tak jasně, jinak se lze dohodnout na slevě,... Ale oprava se nedělá u franty ze lhoty, ale přes prodejce skrz reklamaci.
Takhle určitě ne. Nedostanete už nic, protože k té opravě nikdo nenutil, natož aby byla dohodnutá s prodejcem.
Co ty lidi nevymyslí.

OnVe

6.8.2020 17:26
OnVe

XXX.XXX.246.146

Děkuji za vaše odpovědi. I když moc nechápu informaci o Frantovi ze Lhoty... Samozřejmě by šlo pouze o slevu, protože si chceme pejska nechat. Chovatelka je informována o celem průběhu onemocnění od zánětu močových cest az po současnou situaci. Jediné v čem by mohl být rozpor je to, že veterinář se kterým to konzultovala ona navrhoval kontrolni sona (konzervativni reseni) s tim ze se o tom u psu moc nevi, nas veterinar rekl ze jedine co mu muze pomoci je operace a to jeste vubec neni jisty vysledek. Na prvnim kontrolnim sonu vsak bylo patrne zhorseni ledvin a proto jsme se rozhodli pro operaci. O ktere jsme chovatelku informovali az den po jejim provedeni. Mela ale lekarskou zpravu od naseho veterinare s indikaci k operaci.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

OnVe napsal(a):
Děkuji za vaše odpovědi. I když moc nechápu informaci o Frantovi ze Lhoty... Samozřejmě by šlo pouze o slevu, protože si chceme pejska nechat. Chovatelka je informována o celem průběhu onemocnění od zánětu močových cest az po současnou situaci. Jediné v čem by mohl být rozpor je to, že veterinář se kterým to konzultovala ona navrhoval kontrolni sona (konzervativni reseni) s tim ze se o tom u psu moc nevi, nas veterinar rekl ze jedine co mu muze pomoci je operace a to jeste vubec neni jisty vysledek. Na prvnim kontrolnim sonu vsak bylo patrne zhorseni ledvin a proto jsme se rozhodli pro operaci. O ktere jsme chovatelku informovali az den po jejim provedeni. Mela ale lekarskou zpravu od naseho veterinare s indikaci k operaci.

Ode mě byste nedostali nic. Leda Blacklist. Takhle se uplatní reklamace?
Nemáte třeba informovat prodejce, dohodnout se na odstranění vady, slevu, vrácení,.. a na základě té dohody teprve tu opravu nechat dělat?
Když to tak řeknu ošklivě.. u neautorizovaného servisu. Chápete to? Už jste někdy reklamovali telefon?
S některými vrozenými vadami je totiž tak, že vada dostatečně dobře odstranit nejde, tak se navrhne vrácení plnění. A to majitel nechce a možná o tom už z kupní smlouvy věděl, tak zkusil tuhle hloupost, bez jeho vědomí, že přispěje.. no ach jo.. osobně si myslím, že by tu vadu neopravoval, hnusně řečeno je to totiž někdy fakt spíše na škodu toho malého chudáka.... Chovatel tohle musí vědět dřív, než se na opravu štěně vypraví. Opravili jste si to sami bez dohody, to byla Vaše vůle, kdo ví, jak bude psovi dál, .. ale tímto to pro chovatele skončilo a má na to plné právo.

6.8.2020 18:32
marushka

XXX.XXX.11.182

Pokud skutečně zadavatel chce od chovatele dostat nějaké peníze, doporučuji se obrátit na právníka. Tady jsou jen laici a budou vám tvrdit ničím nepodložené závěry a ještě k tomu závěry špatné.

Obecně záruka je dvouletá, nicméně platí domněnka, že když se vada objeví do 6 měsíců od převzetí věci, má se za to, že existovala již v době převzetí. Je možné po prodejci požadovat slevu, odstranění vady, dodání věci nové, opravu věci, nebo odstoupení od smlouvy. Pochopitelně ve vztahu ke koupi zvířete si některé z možných řešení lze jen stěží představit (např. opravu), nicméně důležité je, že je na kupujícím, jakou formu odstranění vady si zvolí. Zvolenou formu pak již nelze měnit.

Můj názor je, že po chovateli skutečně je možné požadovat přiměřenou slevu, nicméně pokud ten takový způsob řešení odmítne, nezbývá, než věc řešit soudní cestou.

OnVe

6.8.2020 18:57
OnVe

XXX.XXX.246.146

Marushka děkuji za radu. Konzultovala jsem to s pravnikem, ktery se ale tomuto typu prava nevenuje a rekl mi to same co vy. Zajimalo me jestli tu treba neni nekdo, kdo ma praktickou zkusenost. Jinak rozhodne nechci postupovat soudni cestou. Chapu, ze se tohle u zviratek muze stat a pani chovatelka byla vzdy velmi mila a vstricna a snazila se poradit, takze doufam ze se nejak domluvime. Kdyby se nejednalo o tak nakladnou lecbu v tak rannem veku pejska, tak bych to ani neresila.

6.8.2020 18:58
Mousinka

XXX.XXX.202.158

na Googlu jsem našla jen záruku 6 týdnů na živé zvíře.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 18:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

marushka napsal(a):
Pokud skutečně zadavatel chce od chovatele dostat nějaké peníze, doporučuji se obrátit na právníka. Tady jsou jen laici a budou vám tvrdit ničím nepodložené závěry a ještě k tomu závěry špatné.

Obecně záruka je dvouletá, nicméně platí domněnka, že když se vada objeví do 6 měsíců od převzetí věci, má se za to, že existovala již v době převzetí. Je možné po prodejci požadovat slevu, odstranění vady, dodání věci nové, opravu věci, nebo odstoupení od smlouvy. Pochopitelně ve vztahu ke koupi zvířete si některé z možných řešení lze jen stěží představit (např. opravu), nicméně důležité je, že je na kupujícím, jakou formu odstranění vady si zvolí. Zvolenou formu pak již nelze měnit.

Můj názor je, že po chovateli skutečně je možné požadovat přiměřenou slevu, nicméně pokud ten takový způsob řešení odmítne, nezbývá, než věc řešit soudní cestou.

A nemělo by se nejdřív oznámit chovateli, že tu slevu chci, než pošlu štěně na operaci? Jako že si dám někde opravit auto a pak půjdu do prodejny, kde jsem to koupila a řeknu - stálo to tolik a tolik, dejte mi peníze. Bez toho, aniž bych k prodejci šla a tu reklamaci řešila s ním? Zvolím si formu odstranění vady sama a prodejce smůla? No to snad ne. Jestli něco takového existuje, tak mi to radši ani neříkejte :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 19:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mousinka napsal(a):
na Googlu jsem našla jen záruku 6 týdnů na živé zvíře.

To už neplatí.
Co mě ale tady zaráží, že majitel oznámil chovateli až PO operaci, že něco takového udělá a nezeptal se na souhlas, nedohodli se, nic. Tohle jako normálně chovatelé hradí? Nevěřím. Nesmysl.
Já neříkám, že majitel nemá nárok, ale že reklamace se řeší s chovatelem. Těžko se vyřeší, když nikdo nic reklamovat nešel..

OnVe

6.8.2020 19:29
OnVe

XXX.XXX.246.146

megi-the-dog
Já ale po chovatelce nechci, aby hradila operaci nebo lecbu, ale aby vratila cast penez z kupni ceny psa, ktery mel skrytou vadu.

Neregistrovaný uživatel

6.8.2020 20:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.47.196

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To už neplatí.
Co mě ale tady zaráží, že majitel oznámil chovateli až PO operaci, že něco takového udělá a nezeptal se na souhlas, nedohodli se, nic. Tohle jako normálně chovatelé hradí? Nevěřím. Nesmysl.
Já neříkám, že majitel nemá nárok, ale že reklamace se řeší s chovatelem. Těžko se vyřeší, když nikdo nic reklamovat nešel..

Jak pise vyse. Dejme tomu zr pes stal dvacku. Pani chce vratit treba sedmičku aby pokryla cast nakladu. Chivatelka by pred operaci mohla vzit psa zpatky vratit dvacku a mit zvire mrtvy nebo petinasobne prodrazeny. Takhle nemusi resit nic okolo stenete co se stejne nedozije plnyho veku a nemusi ani vravet vsecky prachy za me chtit treba tretinu dolu je rozumny. Ja kdyz davam hada davam tri mesice zaruky kdy vracím pri uhynu nebo problemech vsecky penize, jiny zvire nebo cast dle problemu a nechci vedet podrobnosti. Po delsi dobe zadam radne dukazy, ze to nebyla vina majitele, pripadne pitvu. Nasledne vracim penize ci davam jine zvire. Nejak sem vetsi prusery resit jeste nemusela ze by se nedalo dohodnout.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 20:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

V případě, že chovatele kontaktuji, uplatním reklamaci, dohodnu se s ním na řešení, ano, lze to slevou z kupní ceny a podobně. Když se dohodnu sama se sebou a chovateli to oznámím až po operaci, pardon, to je celkem na hlavu :-)
Jinak to vysvětlit neumím, jsem natvrdlá, stojím si na vedení, nemám kapacitu, uznávám.

6.8.2020 20:20
GAELLE

XXX.XXX.55.67

souhlas s megi. taky mi nepřijde normální nejdříve psa operovat (bez souhlasu chovatele?) a teprve poté vyžadovat vrácení části kupní ceny...........

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 20:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

a jaka je teda oficialni diagnoza? ektopický ureter?

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 20:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

GAELLE napsal(a):
souhlas s megi. taky mi nepřijde normální nejdříve psa operovat (bez souhlasu chovatele?) a teprve poté vyžadovat vrácení části kupní ceny...........

Ale oni nežádají peníze za operaci, ale za vrozenou vadu, kterou mají od veterináře diagnostikovanou - to je snad neoddiskutovatelné, že vada byla. Jak by to řešil chovatel bez operace? Vrátil by celou částku a vzal si nemocné štěně k utracení? To by na tom byl hůř. Hřeší na to, že by majitel štěně k utracení nevrátil?

6.8.2020 20:58
GAELLE

XXX.XXX.55.67

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale oni nežádají peníze za operaci, ale za vrozenou vadu, kterou mají od veterináře diagnostikovanou - to je snad neoddiskutovatelné, že vada byla. Jak by to řešil chovatel bez operace? Vrátil by celou částku a vzal si nemocné štěně k utracení? To by na tom byl hůř. Hřeší na to, že by majitel štěně k utracení nevrátil?

ale ano já jsem to pochopila ale kdyby se to stalo mně tak bych to nejprve řešila s chovatelem a až pak nechala psa operovat. Jasně málokdo ho vrátí a vezme si zpět peníze. A třeba by si chovatel psa nechal a neutratil ho. Nebo se slevou nabídnul dál. To už je ale jiná debata.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 21:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

..."Nebo se slevou nabídnul dál".....Ale to by přece bylo pro štěně to nejhorší řešení.A nedivím se majitelům, že toto nechtěli riskovat, když už si na štěně zvykli.
A jaký by byl rozdíl pro chovatele, jestli poskytne slevu nynějším, nebo novým majitelům? Jen stres pro štěně.

6.8.2020 21:23
GAELLE

XXX.XXX.55.67

je to jen hypotéza. Nikdo nevíme jak by se chovatelé zachovali. Ale přijde mi divné nechat štěně operovat a až poté komunikovat s chovatelem o případné slevě.A ano chovatelé i množitelé počítají s tím že když už si člověk na štěně zvykne tak ho nevrátí. přece jen to je živý tvor a ne lednička nebo mobil.

6.8.2020 21:27
juhaj

XXX.XXX.164.121

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A nemělo by se nejdřív oznámit chovateli, že tu slevu chci, než pošlu štěně na operaci? Jako že si dám někde opravit auto a pak půjdu do prodejny, kde jsem to koupila a řeknu - stálo to tolik a tolik, dejte mi peníze. Bez toho, aniž bych k prodejci šla a tu reklamaci řešila s ním? Zvolím si formu odstranění vady sama a prodejce smůla? No to snad ne. Jestli něco takového existuje, tak mi to radši ani neříkejte :-)

Pokud se Vám rozbije auto, telefon, spotřebič, pak si ho necháte spravit v autorizovaném servisu ( popř.servis dojede k Vám) a prodejce se to ani nedozví, Oprava jde na konto výrobce ( dovozce). Přece nepovláčíte dvoumetrovou chladničku na druhý konec města. Trochu divný příměr s živým tvorwm.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 21:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

To je na tom nejhorší...štěně není telefon, televize, která když prostě nefunguje, tak jí vyreklamuju...buď mi jí opraví, vymění nebo vrátí prašule, ale u štěněte??...chci ho vrátit chovateli, aby mi ho opravil?? chci ho tahat od čerta k ďáblu, když věřím svému vetovi?? chci ho vrátit chovateli a ať navalí zpátky prašule?? chci ho vyměnit za jiné štěně??........ne nechci, protože už prostě k němu mám cituvý vztah a to i když je to štěně s errorem.

Určo bych chovatelku informovala jaký máme problém, že budeme operovat a že se jedná o vrozenou vadu.....stejně tak jako nyní informuji, jak se Ginuška má a jak prospívá.......no a pak by se vidělo.

Myslím, že člověka to nejvíc mrzí kvůli štěňátku, že je nemocné.....jo jasně každá koruna se pak hodí, takže když by byla nějaká sleva z kupní ceny, tak bych se tomu nebránila, ale zároveň nevím, zda bych měla sílu o tu slevu nějak bojovat, když by chovatel řekl nee....a nebo by chtěl, abych jela třeba přes půl republiky k jeho vetovi, aby ten vyhodnotil stav štěněte. Když si pak spočtu benzín, dálniční známku, můj strávený čas na cestě, to že táhnu štěně třeba 6 hodin v autě, plud další čas u veta, nevím, zda bych to vyšetření následně hradila já...další prachy zda by ho hradil chovatel??...no a pak ta sleva udělá třeba pár tisíc, ale třeba jen tolik co jsou moje měsíční náklady na psy......no upřímně nejsem žádnej pracháč, ale tohle by mi za to nestálo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2020 23:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

juhaj napsal(a):
Pokud se Vám rozbije auto, telefon, spotřebič, pak si ho necháte spravit v autorizovaném servisu ( popř.servis dojede k Vám) a prodejce se to ani nedozví, Oprava jde na konto výrobce ( dovozce). Přece nepovláčíte dvoumetrovou chladničku na druhý konec města. Trochu divný příměr s živým tvorwm.

Pokud se něco rozbije v záruce, prodejce by se to dovědět měl a měl by se to dovědět jako první, pokud po něm budu chtít peníze nebo nové zboží. Náklady na "reklamaci" nenese kupující.. ale tak to je jedno..
Podle toho, co je tu napsané, se na chovatelku tak trochu vybodlo, udělalo se, co majiteli přišlo nejlepší, ale protože to bylo drahé, tak dnes chce peníze od chovatelky. Hmm moc hezké. Nějak tady nevidím, že by chovatelka řekla, že jim nic nedá, nebo kde by měli psa vyšetřit, jestli by vet mohl jet tam k nim, cokoli.. dohoda žádná.. dohodnu si reklamaci sama se sebou a pak pošlu účet prodejci?
Nerozumím takovému chování.
"Určo bych chovatelku informovala jaký máme problém, že budeme operovat a že se jedná o vrozenou vadu.." - a to se tady nestalo.

7.8.2020 09:29
marushka

XXX.XXX.41.2

Důležité je, že pes je již ve vlastnictví nového majitele.. Chovatel si nemůže říct: tak mi to štěně vraťte. To by bylo po právní stránce odstoupení od smlouvy, na které dle obvyklé kupní smlouvy nemá nárok (samozřejmě i toto lze smluvně dojednat, ale ještě v žádné kupní smlouvě jsem odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího z důvodu vady štěněte neviděla). Na druhou stranu kupující si v případě vady může vybrat, jakou formu řešení bude preferovat. V daném případě požaduje nový majitel slevu a analogie s opravou auta tudíž není příhodná, neboť oprava je jiný způsob řešení reklamace než sleva..

7.8.2020 09:33
juhaj

XXX.XXX.164.121

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pokud se něco rozbije v záruce, prodejce by se to dovědět měl a měl by se to dovědět jako první, pokud po něm budu chtít peníze nebo nové zboží. Náklady na "reklamaci" nenese kupující.. ale tak to je jedno..
Podle toho, co je tu napsané, se na chovatelku tak trochu vybodlo, udělalo se, co majiteli přišlo nejlepší, ale protože to bylo drahé, tak dnes chce peníze od chovatelky. Hmm moc hezké. Nějak tady nevidím, že by chovatelka řekla, že jim nic nedá, nebo kde by měli psa vyšetřit, jestli by vet mohl jet tam k nim, cokoli.. dohoda žádná.. dohodnu si reklamaci sama se sebou a pak pošlu účet prodejci?
Nerozumím takovému chování.
"Určo bych chovatelku informovala jaký máme problém, že budeme operovat a že se jedná o vrozenou vadu.." - a to se tady nestalo.

Je to mimo téma, ale prodejce není povinnen vracet peníze nebo měnit zboží ( pokud se nejedná o malé levné elektro, třeba konvičky za tři sta, ale tam je dohoda s dodavatelem, že může, tohle jde rovnou do koše). Opravu nejprve provede servis, který má licenci na záruční opravu konkrétního výrobce( prodejce těžko opraví třeba pračku), pokud je výrobek neopravitelný, pak teprve servisák vypíše pro prodejce potvrzení o neopravitelnosti a zákazník se s prodejcem dohodne o dalším postupu. Mnoho firem už má vlastní svozy pro reklamace, které si zákazník sám objedná, přes jeho stránky,, třeba PPL se sveze a opravné doveze spět ( třeba Acer, Isolit Bravo aj.). Pouze pokud servis neprovede opravu do 30 kalendářních dnů a nedohodne-li se se zákazníkem jinak, ten má právo na výměnu, nebo vrácení peněz od prodejce, lhostejno, pokud je výrobek pravidelný nebo ne.
Samozřejmě, drobné zboží se reklamuje na prodejně, kde se koupilo, ale třeba velká televize, pračka a pod. se opraví přímo u zákazníka. Takže prodejce to opravdu ání neví, tohle jde mimo něj.
Omlouvám se za výklad, ale velmi dobře vím, o čem píšu a nedalo mi to

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 09:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

marushka napsal(a):
Důležité je, že pes je již ve vlastnictví nového majitele.. Chovatel si nemůže říct: tak mi to štěně vraťte. To by bylo po právní stránce odstoupení od smlouvy, na které dle obvyklé kupní smlouvy nemá nárok (samozřejmě i toto lze smluvně dojednat, ale ještě v žádné kupní smlouvě jsem odstoupení od smlouvy ze strany prodávajícího z důvodu vady štěněte neviděla). Na druhou stranu kupující si v případě vady může vybrat, jakou formu řešení bude preferovat. V daném případě požaduje nový majitel slevu a analogie s opravou auta tudíž není příhodná, neboť oprava je jiný způsob řešení reklamace než sleva..

Tak máme 4 formy řešení reklamace, kterou majitel u chovatele neuplatnil. Prostě to vyřešil mimo chovatele a nyní si zvolil slevu. To se takhle normálně dělá?

Prosím, chovatelé, vážně tohle děláte?
"zákazník se s prodejcem dohodne o dalším postupu" - to se tady nestalo
o zvolené formě řešení se chovatel dověděl až po operaci
všichni postup a možnosti reklamace známe, ale tohle podle mě není normální

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 09:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

juhaj: píšu to samé, vtip je v tom, že majitel nic nechtěl, nechal psa operovat bez dohody (bez uplatnění reklamace) a dnes chce slevu
jak můžu po někom chtít slevu, cokoli, když jsem prodejci vůbec neřekla, co chci.. jako že jsme Kocourkov, se ví, ale i ten má své meze
"jsme se rozhodli pro operaci. O ktere jsme chovatelku informovali az den po jejim provedeni"

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 09:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

jak můžu po někom chtít slevu, cokoli, když jsem prodejci vůbec neřekla, co chci.

jsou jednoznacne dedicne nemoci, co nemaji jine nez chirurgicke reseni.
pak si myslim, ze ne teda asi podle zakonu, ale je to eticke -by chovatel mohl poskytnout slevu.
jde preci i o to stene, co mel 2 mesice doma -a o to, aby se mu ulevilo co nejdrive.

ale tahle diagnoza tady nezaznela presne.
v jinych pripadech - kde je reseni vice - by se meli ti dva domlouvat predem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 10:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

štěně má vrozenou vadu, potvrzenou veterinárně, majitel chce z tohoto důvodu slevu, to mi připadá jasné a logické a nevidím v tom problém. Následná operace v tom v podstatě roli nehraje a navíc, jak píše zadavatelka, stav ledvin se zhoršoval a (třeba) nebylo nač čekat, v zájmu štěněte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

štěně má vrozenou vadu, potvrzenou veterinárně,

jenze to tu pise jen jedna strana. nazor druhe - nezname.
a ne vzdycky je operace pro psa jedine nebo nejlepsi reseni -podle me jde i o to, ze stene bylo operovano.
to je taky v zajmu stenete - poradna diagnoza a najit nejlepsi reseni.

ale jinak by me zajimalo, jak je to u tech zvirat s genetickyma vadama - obecne.
kdyz vynecham nejakou osobni rovinu ted - ze v zajmu stenete atd.

Je opravdu geneticka vada automaticky duvod ke sleve?
si to teda nemyslim.

7.8.2020 16:11
Varaxi

XXX.XXX.1.226

marushka napsal(a):
Pokud skutečně zadavatel chce od chovatele dostat nějaké peníze, doporučuji se obrátit na právníka. Tady jsou jen laici a budou vám tvrdit ničím nepodložené závěry a ještě k tomu závěry špatné.

Obecně záruka je dvouletá, nicméně platí domněnka, že když se vada objeví do 6 měsíců od převzetí věci, má se za to, že existovala již v době převzetí. Je možné po prodejci požadovat slevu, odstranění vady, dodání věci nové, opravu věci, nebo odstoupení od smlouvy. Pochopitelně ve vztahu ke koupi zvířete si některé z možných řešení lze jen stěží představit (např. opravu), nicméně důležité je, že je na kupujícím, jakou formu odstranění vady si zvolí. Zvolenou formu pak již nelze měnit.

Můj názor je, že po chovateli skutečně je možné požadovat přiměřenou slevu, nicméně pokud ten takový způsob řešení odmítne, nezbývá, než věc řešit soudní cestou.

§ 2169

(1) Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

(3) Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

Takže může majitel požadovat nové štěně, nebo vrácení peněz i vrácení štěněte, nebo „bezplatné odstranění vady“? Lze považovat operaci za odstranění vady? Je šance, že ta operace by byla majitelem proplacena, i kdyby byla výrazně dražší než to štěně?

7.8.2020 16:15
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
juhaj: píšu to samé, vtip je v tom, že majitel nic nechtěl, nechal psa operovat bez dohody (bez uplatnění reklamace) a dnes chce slevu
jak můžu po někom chtít slevu, cokoli, když jsem prodejci vůbec neřekla, co chci.. jako že jsme Kocourkov, se ví, ale i ten má své meze
"jsme se rozhodli pro operaci. O ktere jsme chovatelku informovali az den po jejim provedeni"

Tak tady jde asi o to, jestli už uběhlo těch 6 měsíců od předání štěněte. Pokud ano, máte pravdu. Pokud ne, tak klidně může reklamovat až po operaci. Co vlastně chce, řekne zadavatelka až teď. Vzhledem k operaci to už asi nebude odstoupení od smlouvy, tak asi zbývá jen ta sleva. „Dodání nové věci bez vad“ asi nebude v zájmu zadavatelky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 16:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

jenom, pro jistotu - vrozená vada nemusí být genetická

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2020 16:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Tak tady jde asi o to, jestli už uběhlo těch 6 měsíců od předání štěněte. Pokud ano, máte pravdu. Pokud ne, tak klidně může reklamovat až po operaci. Co vlastně chce, řekne zadavatelka až teď. Vzhledem k operaci to už asi nebude odstoupení od smlouvy, tak asi zbývá jen ta sleva. „Dodání nové věci bez vad“ asi nebude v zájmu zadavatelky.

Tady jde o to, že se nedohodli..
Běžně a podle platných zákonů a slušného vychování je to tak - zjistím nějakou tu vadu u štěněte, tak kontaktuji chovatelku a řeším to s ní. Zvolím si, co mi vyhovuje, jestli sleva, vrácení, ... domluvíme se a pohoda pes.
Já se chovatelce vůbec nedivím, že nechce vrátit peníze. Zadavatelka ji tak trochu obešla. Neřeším reklamaci, nemůžu z ní nic dostat. Z neuskutečněné reklamace. Ne? Koupím boty, rozbijí se v záruce, neodnesu boty do krámu, ale dám je ševcovi na návsi, on je spraví.. a já pošlu účet do krámu, kde jsem je koupila. Tak to by fakt nešlo..
Chovatelka by se mohla zachovat hezky a část kupní ceny jim vrátit. To bych udělala já.
Ale ta teda musela zírat.
Neprodávám psy, takže nevím, co vše mezi sebou řeší... ale když něco prodávám, tak lidem říkám - máte záruku 6 měsíců a v té době měníme kus za kus, nebo měníme díl, od šesti měs. dál je to tak a tak... je to i na "účtence", kterou kupec dostane. Takový rychlo reklamační řád. A chovatel žádné takové podmínky pro kupující nemá? Ve smlouvě nic není?
Z toho jsem jelen.
Ta chovatelka není ničím chráněná? Do budoucna, kdyby si kupující ještě na něco vzpomněli..
"Pokud ne, tak klidně může reklamovat až po operaci. " Odkud to je?

OnVe

7.8.2020 16:43
OnVe

XXX.XXX.246.146

Diagnozou je zuzeni uretrovezikularni junkce s obstrukci mocovodu a to bilateralne. Dusledkem je rozsireni mocovodu a ledvinnych panvicek. V den stanoveni diagnozy byla chovatelka informovana a byla ji zaslana lekarska zprava s doporucenim k operaci. Jeji veterinar ktery psa nikdy nevidel navrhl ledviny sledovat. Na kontrolnim sonu ktere probehlo za tyden bylo patrne zhorseni dilatace ledvinnych panvicek s predpokladem dalsi progrese. Vzhledem k narocnosti zakroku byl operovan hned dalsi den, protoze nejlepsi chirurg mel nasledujicich 14 dni dovolenou a byla obava zda by s takto rychlou progresi bylo za 14 dni jeste vhodne pejska operovat. O probehnute operaci byla chovatelka informovana den po operaci a byly ji sdeleny tyto duvody.
Pejskovi jeste neni 6 mesicu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2020 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

OnVe napsal(a):
Diagnozou je zuzeni uretrovezikularni junkce s obstrukci mocovodu a to bilateralne. Dusledkem je rozsireni mocovodu a ledvinnych panvicek. V den stanoveni diagnozy byla chovatelka informovana a byla ji zaslana lekarska zprava s doporucenim k operaci. Jeji veterinar ktery psa nikdy nevidel navrhl ledviny sledovat. Na kontrolnim sonu ktere probehlo za tyden bylo patrne zhorseni dilatace ledvinnych panvicek s predpokladem dalsi progrese. Vzhledem k narocnosti zakroku byl operovan hned dalsi den, protoze nejlepsi chirurg mel nasledujicich 14 dni dovolenou a byla obava zda by s takto rychlou progresi bylo za 14 dni jeste vhodne pejska operovat. O probehnute operaci byla chovatelka informovana den po operaci a byly ji sdeleny tyto duvody.
Pejskovi jeste neni 6 mesicu.

Tak v tom pripade chovatelku proste pisemne vyzvete k reseni - slevy z ceny stenete.
A dohodnete se nejak.
Nárok na to mate.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2020 17:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Stav pejska byl vážný"....no, nevím, tohle by měl posoudit znalec.
To, že to tvrdí jen veterinář jedné strany, která chce notabene ex post peníze, je špatně.
Pokud nešlo o život ohrožující stav štěněte, vždy měla být v prvním kroku informována chovatelka a měla mít výsledky vyšetření okamžitě k dispozici.
Ono je důležitou otázkou, zda se jedná o vadu podstatnou či nepodstatnou - z interpretace jedné strany to vypadá, že by štěně bez operace rána nedožilo, ale v reálu to takto být vůbec nemusí, navíc argument, že se muselo operovat, protože operatér pak jel na dovolenou, tak to už bych úplně přešla, to jak v mateřské školce, protože v ČR nemáme, pokud vím, jen jednoho veterináře, schopného držet skalpel, a poslední věc, která nebyla řečena - zda ke zhoršení zdravotního stavu štěněte skutečně přispěla jen ona "vrozená vada" a nikoliv třeba nevhodné podmínky u nového majitele (viz 2x opakovaný zánět močových cest).
Tohle všechno je prostě k diskuzi, včetně toho samozřejmě, jak je to ještě navíc ošetřeno ohledně zdravotního stavu štěněte při odběru ošetřeno v kupní smlouvě, a pokud bych chtěla od chovatelky peníze za vadné štěně, tak bych rozhodně nerozhodovala o jeho léčbě a zákrocích sama bez názoru té chovatelky. V dnešní technokratické době nechápu ty prodlevy byť jeden den v toku informací, tohle se přece dá operativně řešit ihned v reálném čase, telefonem, mailem, a ne s prodlevou a vidinou desítek tisíc, co dostanu zpět, protože na ně mám přece nárok, a chci je a chci je a chci je

Neregistrovaný uživatel

8.8.2020 17:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.47.196

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Stav pejska byl vážný"....no, nevím, tohle by měl posoudit znalec.
To, že to tvrdí jen veterinář jedné strany, která chce notabene ex post peníze, je špatně.
Pokud nešlo o život ohrožující stav štěněte, vždy měla být v prvním kroku informována chovatelka a měla mít výsledky vyšetření okamžitě k dispozici.
Ono je důležitou otázkou, zda se jedná o vadu podstatnou či nepodstatnou - z interpretace jedné strany to vypadá, že by štěně bez operace rána nedožilo, ale v reálu to takto být vůbec nemusí, navíc argument, že se muselo operovat, protože operatér pak jel na dovolenou, tak to už bych úplně přešla, to jak v mateřské školce, protože v ČR nemáme, pokud vím, jen jednoho veterináře, schopného držet skalpel, a poslední věc, která nebyla řečena - zda ke zhoršení zdravotního stavu štěněte skutečně přispěla jen ona "vrozená vada" a nikoliv třeba nevhodné podmínky u nového majitele (viz 2x opakovaný zánět močových cest).
Tohle všechno je prostě k diskuzi, včetně toho samozřejmě, jak je to ještě navíc ošetřeno ohledně zdravotního stavu štěněte při odběru ošetřeno v kupní smlouvě, a pokud bych chtěla od chovatelky peníze za vadné štěně, tak bych rozhodně nerozhodovala o jeho léčbě a zákrocích sama bez názoru té chovatelky. V dnešní technokratické době nechápu ty prodlevy byť jeden den v toku informací, tohle se přece dá operativně řešit ihned v reálném čase, telefonem, mailem, a ne s prodlevou a vidinou desítek tisíc, co dostanu zpět, protože na ně mám přece nárok, a chci je a chci je a chci je

Mila zlata ta vada tam byla to se nijak okecat nedá. Co by asi tak chovatelka vyresila pred operaci? Když ma tenhle pristup ted pochybuju ze pred operaci by rekla jo prachy vam dam nejaly zpet operujte. Taky mohla trvat na nejakych prascich apod jen a stene mohlo bekt touhle dobou mrtvy. Pak by se nejspis cukala taky. Jako hazet vrozenou vadu na kupce je podle me sila a to rikam jako chovatel kterej na skrytejch vadach taky zaplakal kdyz musel vracet jinou zver nebo penize

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2020 17:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ten zánět tam byl pravděpodobně z důvodu této vady, ale telefon teda rozhodně zvednout mohli. Chovatelka byla vždy milá a vstřícná, no tak majitel ani moc ne..
Něco majiteli dát tak nějak musí.. že je to ale dědičné, není prokázáno. Chovatelka tohle asi neudělala schválně, kdo ví, jaké měla zkušenosti, .. majitel ji tak zajímavě postavil před hotovou věc, úplně nevím, co bránilo zavolat a říct - je potřeba udělat to a to, chtěli bychom to a to.. bývá to prostě o dohodě a o smlouvě. Kdo ví, co ve smlouvě je.
Dovolená je každopádně naprosto vážná věc.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2020 18:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Mila zlata ta vada tam byla to se nijak okecat nedá. Co by asi tak chovatelka vyresila pred operaci? Když ma tenhle pristup ted pochybuju ze pred operaci by rekla jo prachy vam dam nejaly zpet operujte. Taky mohla trvat na nejakych prascich apod jen a stene mohlo bekt touhle dobou mrtvy. Pak by se nejspis cukala taky. Jako hazet vrozenou vadu na kupce je podle me sila a to rikam jako chovatel kterej na skrytejch vadach taky zaplakal kdyz musel vracet jinou zver nebo penize

Nejsem žádná vaše zlatá, to jen tak na okraj.
Když by se reklamace v tomto případě týkala neživého produktu, v prvních 6 m se bere za to, že vada produktu existovala již v okamžiku prodeje. Zákazník má možnost výměny za nový bezvadný kus (u štěněte asi těžko), slevu nebo opravu, eventuelně odstoupení od smlouvy.
Problém je, že štěně už není to štěně s původní "vrozenou vadou", ale štěně rozřezané, tedy po operaci, která byla možná provedena v nějakém no name servisu u Franty přes ulici (byť veterináře - snad ), ale prodejce (chovatelka) o ní nebyl dopředu informován a zboží (štěně) mu nebylo ani předáno k tomu, aby si je mohl nechat prohlédnout u svého autorizovaného servisu (svého veterináře, který o chovnou stanici jistě pečuje) a posoudit tu "vrozenou vadu" ohledně které se nynější majitel hrdlí o peníze.
Odstoupení od smlouvy už tedy nehrozí, protože produkt byl již někde opraven a nejedná se ted o produkt s původní vadou, kterou neměl prodejce ani jak posoudit, protože k tomu nedostal jakoukoliv šanci. Výměnu za nový kus si taky nedokážu představit, protože mi nevracíte původní kus s vadou, ale cosi nějak opravené a možná i neodborně zbastlené. Na posouzení či opravu v u chovatelky autorizovaném servisu (u jejího veterináře, ke kterému má důvěru) je už taky pozdě, už to opravili jinde. Zbývá jen ta sleva, ale já bych se, být chovatelkou, bránila, protože takhle se to fakt nedělá.
Je skutečně otázka, zda štěněti šlo o život, nebo zda si chtěl vet zařezat a nepřijít o výdělek a ještě stihnout dovču.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2020 20:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejsem žádná vaše zlatá, to jen tak na okraj.
Když by se reklamace v tomto případě týkala neživého produktu, v prvních 6 m se bere za to, že vada produktu existovala již v okamžiku prodeje. Zákazník má možnost výměny za nový bezvadný kus (u štěněte asi těžko), slevu nebo opravu, eventuelně odstoupení od smlouvy.
Problém je, že štěně už není to štěně s původní "vrozenou vadou", ale štěně rozřezané, tedy po operaci, která byla možná provedena v nějakém no name servisu u Franty přes ulici (byť veterináře - snad ), ale prodejce (chovatelka) o ní nebyl dopředu informován a zboží (štěně) mu nebylo ani předáno k tomu, aby si je mohl nechat prohlédnout u svého autorizovaného servisu (svého veterináře, který o chovnou stanici jistě pečuje) a posoudit tu "vrozenou vadu" ohledně které se nynější majitel hrdlí o peníze.
Odstoupení od smlouvy už tedy nehrozí, protože produkt byl již někde opraven a nejedná se ted o produkt s původní vadou, kterou neměl prodejce ani jak posoudit, protože k tomu nedostal jakoukoliv šanci. Výměnu za nový kus si taky nedokážu představit, protože mi nevracíte původní kus s vadou, ale cosi nějak opravené a možná i neodborně zbastlené. Na posouzení či opravu v u chovatelky autorizovaném servisu (u jejího veterináře, ke kterému má důvěru) je už taky pozdě, už to opravili jinde. Zbývá jen ta sleva, ale já bych se, být chovatelkou, bránila, protože takhle se to fakt nedělá.
Je skutečně otázka, zda štěněti šlo o život, nebo zda si chtěl vet zařezat a nepřijít o výdělek a ještě stihnout dovču.

Repto-repto, ty jsi brepta.

Neregistrovaný uživatel

8.8.2020 20:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.47.196

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nejsem žádná vaše zlatá, to jen tak na okraj.
Když by se reklamace v tomto případě týkala neživého produktu, v prvních 6 m se bere za to, že vada produktu existovala již v okamžiku prodeje. Zákazník má možnost výměny za nový bezvadný kus (u štěněte asi těžko), slevu nebo opravu, eventuelně odstoupení od smlouvy.
Problém je, že štěně už není to štěně s původní "vrozenou vadou", ale štěně rozřezané, tedy po operaci, která byla možná provedena v nějakém no name servisu u Franty přes ulici (byť veterináře - snad ), ale prodejce (chovatelka) o ní nebyl dopředu informován a zboží (štěně) mu nebylo ani předáno k tomu, aby si je mohl nechat prohlédnout u svého autorizovaného servisu (svého veterináře, který o chovnou stanici jistě pečuje) a posoudit tu "vrozenou vadu" ohledně které se nynější majitel hrdlí o peníze.
Odstoupení od smlouvy už tedy nehrozí, protože produkt byl již někde opraven a nejedná se ted o produkt s původní vadou, kterou neměl prodejce ani jak posoudit, protože k tomu nedostal jakoukoliv šanci. Výměnu za nový kus si taky nedokážu představit, protože mi nevracíte původní kus s vadou, ale cosi nějak opravené a možná i neodborně zbastlené. Na posouzení či opravu v u chovatelky autorizovaném servisu (u jejího veterináře, ke kterému má důvěru) je už taky pozdě, už to opravili jinde. Zbývá jen ta sleva, ale já bych se, být chovatelkou, bránila, protože takhle se to fakt nedělá.
Je skutečně otázka, zda štěněti šlo o život, nebo zda si chtěl vet zařezat a nepřijít o výdělek a ještě stihnout dovču.

Oni ale nechtej penize za zanety nebo operaci ale za vadu ta prokazatrlne byla a to se nijak neokeca. At pred operaci nebo po. I chovatelka to uznala jen b chtela lecit jinak. Nicmene vada byla takze narok maj. To ze chivatrle jsou dost casto vychcanci co se jim moc nechce resit svy prusery je vseobecne znama vec.

Přidejte reakci

Přidat smajlík