Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

P.p

23.12.2020 09:50
P.p

XXX.XXX.122.232

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda má někdo zkušenost s očkování proti vzteklině, kdy jsem bohužel na očkování po 1 roce zapoměla a šla jsem s naší fenkou na očkování bohužel až 4 měsíce po termínu. Bohužel mi to úplně vypadlo z hlavy, ale šla jsem to hned napravit. Každopádně teď to důležité - paní doktorka nám řekla, že nyní naší malou oočkuje, ale za 3 týdny musíme jít na toto očkování znovu, aby nám to případně uznali, kdyby byl nějaký problém s pokousáním a řešilo by se to. Je to normální postup? Má se takto chodit na 2x, pokud se jedná o očkování po termínu? Fence je už 12 let, neni na tom zdravotně nejlépe a nechci do ni zbytečně rvát chemii. Předem moc děkuji za odpověď.

23.12.2020 09:57
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

P.p napsal(a):
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda má někdo zkušenost s očkování proti vzteklině, kdy jsem bohužel na očkování po 1 roce zapoměla a šla jsem s naší fenkou na očkování bohužel až 4 měsíce po termínu. Bohužel mi to úplně vypadlo z hlavy, ale šla jsem to hned napravit. Každopádně teď to důležité - paní doktorka nám řekla, že nyní naší malou oočkuje, ale za 3 týdny musíme jít na toto očkování znovu, aby nám to případně uznali, kdyby byl nějaký problém s pokousáním a řešilo by se to. Je to normální postup? Má se takto chodit na 2x, pokud se jedná o očkování po termínu? Fence je už 12 let, neni na tom zdravotně nejlépe a nechci do ni zbytečně rvát chemii. Předem moc děkuji za odpověď.

Je to úplný nesmysl - jednak ty vakcíny proti vzteklině drží 3 i vice let, a druhak se vzteklina nepreočkovává 2x ani napoprvé.

Buď jste to popletli s očkovaním kombinace proti ostatním nemocem (to se skutečně přeockovává, když projde), nebo z Vás paní doktorka dělá blbce, aby z vás vytáhla prachy🤮

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když už jsme u toho, můžu teda počítat s tím, že vakcína drží déle, a vynechat "povinný očkování 1x ročně"? Nebudu z toho mít nějaký problémy?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když už jsme u toho, můžu teda počítat s tím, že vakcína drží déle, a vynechat "povinný očkování 1x ročně"? Nebudu z toho mít nějaký problémy?

Kdo kde zjistí, že nemáte očkováno?
Napadla mě jedna možnost, to kdyby se to psalo k čipu - kdyby se to tam propisovalo,
takže půjde MP po Praze, kontroling čipu a hle, tento hafan nemá očkování, 50 tisíc pokuta. Nebo kolik. Nevím.
A kdyby někoho pokousal, a ten někdo pokousaný to hlásil, tak to máte blbé.
Ale jinak, kdo na to kde přijde?
Letos jsme dostali tříletou a psice z toho celý den spala a to je mladý úžasný nejúžasnější pes, tak nevím, příště si to asi rozmyslím, kterou značku .. a až bude 10 let starý pes, tak si rozmyslím, jestli vůbec očkovat, záleží ale na vycházkách - Polsko máme přes kopec a lišky pasovou kontrolou neprochází.. tak nějak bych se řídila u starého psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když už jsme u toho, můžu teda počítat s tím, že vakcína drží déle, a vynechat "povinný očkování 1x ročně"? Nebudu z toho mít nějaký problémy?

očkování už dávno není povinný 1x ročně. máte povinnost držet psa v imunitě. doba imunity je různá podle použitý značky vakcíny

a celé by to tak mělo být poznačené v očkovacím průkazu.

takže prostě chodíte na revakcinaci podle toho, jak to máte určené vaším veterinářem a pak žádný problémy nemáte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když už jsme u toho, můžu teda počítat s tím, že vakcína drží déle, a vynechat "povinný očkování 1x ročně"? Nebudu z toho mít nějaký problémy?

Univerzálně bych s ničím nepočítala - ono záleží, čím přesně očkujete. Viz https://www.svscr.cz/wp-content/files/cestovani-se-zviraty/vakciny_proti_vztekline.pdf

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kdo kde zjistí, že nemáte očkováno?
Napadla mě jedna možnost, to kdyby se to psalo k čipu - kdyby se to tam propisovalo,
takže půjde MP po Praze, kontroling čipu a hle, tento hafan nemá očkování, 50 tisíc pokuta. Nebo kolik. Nevím.
A kdyby někoho pokousal, a ten někdo pokousaný to hlásil, tak to máte blbé.
Ale jinak, kdo na to kde přijde?
Letos jsme dostali tříletou a psice z toho celý den spala a to je mladý úžasný nejúžasnější pes, tak nevím, příště si to asi rozmyslím, kterou značku .. a až bude 10 let starý pes, tak si rozmyslím, jestli vůbec očkovat, záleží ale na vycházkách - Polsko máme přes kopec a lišky pasovou kontrolou neprochází.. tak nějak bych se řídila u starého psa.

ta "tříletá" má úplně stejný složení jako jednoletá.

rozdíl je jen v tom, na co to má razítko.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě teda jsem zapomněla, když cestuji se psem přes hranice, tak to jedno razítko by mi tam chybělo, tak proto si tohle úplně náhodou hlídám, ale na tu další kombinaci úspěšně zapomínám každoročně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ta "tříletá" má úplně stejný složení jako jednoletá.

rozdíl je jen v tom, na co to má razítko.

Jako že je jen jeden výrobce, jinou možnost nemám?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ještě teda jsem zapomněla, když cestuji se psem přes hranice, tak to jedno razítko by mi tam chybělo, tak proto si tohle úplně náhodou hlídám, ale na tu další kombinaci úspěšně zapomínám každoročně.

Haha, to znám! Letos jsem s hrůzou zjistila, že jsem loni zapomněla očkovat. Veterina totiž přestala posílat zvací pohlednice... 😡🤦🏻‍♀️

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako že je jen jeden výrobce, jinou možnost nemám?

ne, jakože ta tříletá není nějaká jiná nebo silnější nebo já nevím co. rozdíl je v příbalovém letáku, ne v té vodě vevnitř.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

třeba biocan. když bude vzteklina v kombinaci s nemocemi, tak je na rok. když bude samostatně, tak bude na dva roky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
třeba biocan. když bude vzteklina v kombinaci s nemocemi, tak je na rok. když bude samostatně, tak bude na dva roky.

Takže jiný výrobce - jiné složení neexistuje?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Haha, to znám! Letos jsem s hrůzou zjistila, že jsem loni zapomněla očkovat. Veterina totiž přestala posílat zvací pohlednice... 😡🤦🏻‍♀️

No přesně, veterina za to může :-) :-)
Letos jsme dali tu kombinaci a vet kouká do pasu a říká - tak se uvidíme na vzteklinu za tři měsíce.
A já říkám - za měsíc.
A vet - no jo, mně se pletou měsíce.
A já - a mně roky.
A megí - tak já nepřijdu vůbec.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takže jiný výrobce - jiné složení neexistuje?

ale tak výrobců je hromadu a každej si tam asi dá nějaký svoje adjuvanty a podle toho se odvíjí případný postvakcinační reakce nebo ne

ale principiálně v tom není rozdíl, jsou to všechno vakcíny inaktivované s adjuvans a jestli mají platnost na rok nebo na tři roky není vlastností složení, ale registrace.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ale tak výrobců je hromadu a každej si tam asi dá nějaký svoje adjuvanty a podle toho se odvíjí případný postvakcinační reakce nebo ne

ale principiálně v tom není rozdíl, jsou to všechno vakcíny inaktivované s adjuvans a jestli mají platnost na rok nebo na tři roky není vlastností složení, ale registrace.

Mně jde o to složení, jestli můžu dostat nějakou šetrnější. O to jde asi všem, co mají staré psy.
Možná v tom bylo něco jiného, nevím, ale psice spala celý den,
ale běžně po očkování ji musím nutit nebláznit.. určitě jsou ale horší věci po očkování, jen mě to tak napadlo, co to třeba dělá se starým psem. Slýchám to dost, že starého už očkovat nebudou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No přesně, veterina za to může :-) :-)
Letos jsme dali tu kombinaci a vet kouká do pasu a říká - tak se uvidíme na vzteklinu za tři měsíce.
A já říkám - za měsíc.
A vet - no jo, mně se pletou měsíce.
A já - a mně roky.
A megí - tak já nepřijdu vůbec.

Po dvanácti letech je to podpásovka. 🤣 Já už radši dávám upomínku do mobilu. U nás je to každoročně totéž, s tou naší epkou se nikomu nechce zkoušet nic nového, tak to máme jednodušší. A vidíte, to jsem si teď vzpomněla, že musím psa objednat na leden na játra! Na to jsem si upomínku neudělala... :-)) Já jednou určitě někde zapomenu i vlastní hlavu...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně jde o to složení, jestli můžu dostat nějakou šetrnější. O to jde asi všem, co mají staré psy.
Možná v tom bylo něco jiného, nevím, ale psice spala celý den,
ale běžně po očkování ji musím nutit nebláznit.. určitě jsou ale horší věci po očkování, jen mě to tak napadlo, co to třeba dělá se starým psem. Slýchám to dost, že starého už očkovat nebudou.

ne, složení je stejné. že jsou "jednoleté" nějaké šetrnější, to je jen pověra. rozdíl je v příbalovém letáku, ne ve vakcíně.

ale takové to "on už je starý, nechceme očkovat", to teda neberu. to je spíš takovej maskovanej pokus ušetřit.

a na leptospirózu naopak spíš zdechne starší pes, chudák

23.12.2020 11:16
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, složení je stejné. že jsou "jednoleté" nějaké šetrnější, to je jen pověra. rozdíl je v příbalovém letáku, ne ve vakcíně.

ale takové to "on už je starý, nechceme očkovat", to teda neberu. to je spíš takovej maskovanej pokus ušetřit.

a na leptospirózu naopak spíš zdechne starší pes, chudák

Bodlinko, neočkovat starého psa proti vzteklině(tu tady teď řešíme) za tím vidíte snahu ušetřit, ale já zase vidím snahu okrást lidi, pokud vet očkuje vzteklinu každoročně, když tedy stačí jednou za tři roky

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

lesnížínka napsal(a):
Bodlinko, neočkovat starého psa proti vzteklině(tu tady teď řešíme) za tím vidíte snahu ušetřit, ale já zase vidím snahu okrást lidi, pokud vet očkuje vzteklinu každoročně, když tedy stačí jednou za tři roky

stačí když se použije značka vakcíny, která v příbalovém letáku uvádí ty tři roky

stejně se dá na tři roky naočkovat i psinka a parvoviróza

ale leptospiróza ne, ta někdy nedrží ani ten rok a psi co jsou v riziku by měli chodit i 2x ročně nebo 1x za osm měsíců

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

ono s vakcínama je možné si různě hrát a dělat je hodně na míru

problém je ale dvojí:

1) pokud se pes účastní různých akcí, kolikrát osoba co dělá přejímku vůbec netuší která bije a hádejte se pak v sobotu ráno s volem
2) stejně je potřeba s většinou psů chodit aspoň 1x ročně a když je to různě rozočkované, tak zpoždění třeba měsíc dva pak už vadí, protože se to celé rozjede

23.12.2020 11:31
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.16.139

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
stačí když se použije značka vakcíny, která v příbalovém letáku uvádí ty tři roky

stejně se dá na tři roky naočkovat i psinka a parvoviróza

ale leptospiróza ne, ta někdy nedrží ani ten rok a psi co jsou v riziku by měli chodit i 2x ročně nebo 1x za osm měsíců

Problém je, že veti tu 3 letou vzteklinu schválně očkují každý rok, aby z lidí vytáhli prachy, a když už někdo přijde s tím, že chce tu tříletou a basta, tak mu za ni naúčtují třeba 900 Kč (co na tom, ze v nákupce stojí jedna dávka 10 - 50 Kč, dle balení🤫)

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Problém je, že veti tu 3 letou vzteklinu schválně očkují každý rok, aby z lidí vytáhli prachy, a když už někdo přijde s tím, že chce tu tříletou a basta, tak mu za ni naúčtují třeba 900 Kč (co na tom, ze v nákupce stojí jedna dávka 10 - 50 Kč, dle balení🤫)

to je věc cenové politiky.

ale veterinář není prodejce té vakcíny. prodává svojí službu. takže kolik to stojí v nákupce je zcela nepodstatné a je to stejný argument jako se rozčilovat, že advokát si bere za hodinu litr, když papír stojí korunu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

pokud se pes účastní různých akcí, kolikrát osoba co dělá přejímku vůbec netuší která bije a hádejte se pak v sobotu ráno s volem

na přejimce kontrolují, do kdy plati ockovaní. nic vic.

jo, když tam to razitko neni -to jo, to muzete narazit na b-ba s kterým se dohadate a zkazi vam den, ale pokud razitko je a má platné datum -nestalo se mi, ze by byl problem.

23.12.2020 11:42
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.16.139

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to je věc cenové politiky.

ale veterinář není prodejce té vakcíny. prodává svojí službu. takže kolik to stojí v nákupce je zcela nepodstatné a je to stejný argument jako se rozčilovat, že advokát si bere za hodinu litr, když papír stojí korunu.

Ano, je to věc cenové, politiky, ale čím víc zákazník ví, tím hůř se s ním vydrbává, a že to někteří veti umí (a nejen ti samozřejmě).

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
pokud se pes účastní různých akcí, kolikrát osoba co dělá přejímku vůbec netuší která bije a hádejte se pak v sobotu ráno s volem

na přejimce kontrolují, do kdy plati ockovaní. nic vic.

jo, když tam to razitko neni -to jo, to muzete narazit na b-ba s kterým se dohadate a zkazi vam den, ale pokud razitko je a má platné datum -nestalo se mi, ze by byl problem.

no, do kdy.

věřte, že jsem pár volů takhle v sobotu ráno přes telefon řešila. i když tam měli všude vypsáno pečlivě do kdy. protože se jim prostě nezdálo, že psinka může být na tři roky

taky jsem zažila přejímkáře, co nechtěl pustit psa, co měl "propadlou" boreliózu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsem platila 350kč za tříletou a to si myslím, že materiál + práce +
hlavně čas.. je směšná cena.
I kdyby to byl dvojnásobek, je to jednou za tři roky.. čas jsou peníze, zadarmo to dělat nikdo nebude, za dvě minuty to očkování prostě neproběhne, pes se musí malinko prohlédnout, podrbat, narvat mu pamlsky, my tam ještě vždy stihneme pomuchlat štěňátka a megí poskáče všechno živé, tu shodí papíry, tam vychlemtá něco z kytky, strhne se debata o bojových psech a už si ji zase fotí a já můžu jít klidně domů a ona tam zůstane... no a máme půl hodiny pryč
a tak.. 350kč.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Ano, je to věc cenové, politiky, ale čím víc zákazník ví, tím hůř se s ním vydrbává, a že to někteří veti umí (a nejen ti samozřejmě).

taky jsem zazila dvoji cenu :-( a nastvalo me to.

takze priznavam, ze mam opravovane datumy v ockovaku
necham naočkovat vzteklinu - vakcinu si nahlasim, co chci, necham zapsat, zaplatím - a pak si to necham prepsat na triletou.


jak je to vlastne s protilatkama?
je v CR legalni neockovat, ale nechat delat protilatky? drive to neslo, ted nevim...

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

chovatel je povinen:

f) zajistit, aby byli psi, jakož i lišky a jezevci držení v zajetí, ve stáří od 3 do 6 měsíců platně očkováni proti vzteklině a poté během doby účinnosti předchozí použité očkovací látky přeočkováni, uchovávat doklad o očkování po dobu platnosti očkování a na požádání jej předložit úřednímu veterinárnímu lékaři,

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 12:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

takže ne
díky

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 12:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
taky jsem zazila dvoji cenu :-( a nastvalo me to.

takze priznavam, ze mam opravovane datumy v ockovaku
necham naočkovat vzteklinu - vakcinu si nahlasim, co chci, necham zapsat, zaplatím - a pak si to necham prepsat na triletou.


jak je to vlastne s protilatkama?
je v CR legalni neockovat, ale nechat delat protilatky? drive to neslo, ted nevim...

Jako, že zaplatíte za roční a když uklidíte šrajtofli, tak vetovi řeknete a teď mi to, laskavě, přepište na tříletou?

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 12:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jako, že zaplatíte za roční a když uklidíte šrajtofli, tak vetovi řeknete a teď mi to, laskavě, přepište na tříletou?

ne, ja zaplatim za ockovani. tecka.

a když si zkontroluju ockovak a zjistim, ze mi to napsal na rok, necham si to prepsat na tři roky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 12:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chodím na očkování tak nějak furt se zpožděním a nikdy mi vet nechtěl něco očkovat víckrát u vztekliny rovnou řekl to nevadí ta je na dva roky i tetanus, mám "hodného " veta....jen kobyla ta letos musí tetanus na třikrát, tam jsem to prošvihla- chtěla jsem dobu očkování srovnat se stájí (na podzim, ne v létě ) a jiný vet by raději to 3 měsíční okno po termínu znova komplet naočkoval....takže tak. U tetanu nebudu diskutovat, je to kůň.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.12.2020 13:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, ja zaplatim za ockovani. tecka.

a když si zkontroluju ockovak a zjistim, ze mi to napsal na rok, necham si to prepsat na tři roky.

Takže, předpokládám, po Vás další peníze nechce?

23.12.2020 14:02
marcelaamax

XXX.XXX.189.249

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ne, složení je stejné. že jsou "jednoleté" nějaké šetrnější, to je jen pověra. rozdíl je v příbalovém letáku, ne ve vakcíně.

ale takové to "on už je starý, nechceme očkovat", to teda neberu. to je spíš takovej maskovanej pokus ušetřit.

a na leptospirózu naopak spíš zdechne starší pes, chudák

ale takové to "on už je starý, nechceme očkovat", to teda neberu. to je spíš takovej maskovanej pokus ušetřit.

Takže si nemyslíte, že to očkování je u starého, roky očkovaného psa, už k ničemu? Nebo spíše ještě horší, protože ten organismus zbytečně zatěžuje? Myslím tím teda vzteklinu.

Už když jsme měli starého basseta, tak nám tenkrát vet říkal, že už by vzteklinu neočkoval, že i kdyby tu byla, tak ji chytit nemůže, když byl celé roky očkovaný. Pes byl už jen na zahradě, takže se neočkovalo. Předchozí starý pes to samé - jiný vet, ale vyloženě doporučil vzteklinu už neočkovat (ačkoli by asi neměl)... No a to samé mají teď rodiče s fenou, taky už neočkují, ale fena taky nevyleze z baráku a navíc ani nemá už pořádně čím kousnout, kdyby náhodou.

U současných psů to bude jiné, protože jezdíme na závody, dovolené, výlety atd.. a určitě i se psím seniorem se někam podíváme, takže tam očkovat asi budu muset.

Přidejte reakci

Přidat smajlík