Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Ronn

5.8.2021 10:20
Ronn

XXX.XXX.234.213

Dobrý den. Chci se zeptat v čem se stala chyba a co tohle chování mohlo způsobit . Máme doma rok a měsíc starého belgického ovčáka, který nikde nebyl agresivní nikdy neměl problém s jiným psem a nebyl zde ani náznak agresivního chovani. Kamarádka od přítelkyně si pořídila malé stene které se stará cca 10 měsíců, kdy jej chtěla trochu socializovat . Máme doma ještě jednoho pejska francouzského buldočka se kterým malina vychází více než dobře . Vzali jsme je ven kdy se ocuchali a bylo vše v pořádku dále si sebe nevsimali. Venku jsem malinu pustil jako vždycky na volno a chrám si s ním házel mu klacky a dělali jsme to co ho baví . Ale potom si vzala přítelkyně stěně na ruce a sedla si na lavičku, kdy malinois přišel v pohodě k nim lehl si za lavičku a hrál si s klackem. Poté vstal a odběhl pryč, kdy jak se vracel zpět k lavičce viděl, že přítelkyně děti štěně v ruce a nabehnul tam. Po stěněti skočil a chytnul jej za skuru. Jak se štěně lekho vytrhlo se z rukou a spadlo na zem, kdy do něj zase Belgičan skočil jako by se nezbal. Stěněti se nic velkého nestalo jenom menší tržná ranka, kdy jsme hned běželi k veterináři ari. Chci se zeptat zda jste někdy někdo takové chování zažili. Zda bylo jeho chování normální například že zarlivosti.

5.8.2021 10:50
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.43.191

Ronn napsal(a):
Dobrý den. Chci se zeptat v čem se stala chyba a co tohle chování mohlo způsobit . Máme doma rok a měsíc starého belgického ovčáka, který nikde nebyl agresivní nikdy neměl problém s jiným psem a nebyl zde ani náznak agresivního chovani. Kamarádka od přítelkyně si pořídila malé stene které se stará cca 10 měsíců, kdy jej chtěla trochu socializovat . Máme doma ještě jednoho pejska francouzského buldočka se kterým malina vychází více než dobře . Vzali jsme je ven kdy se ocuchali a bylo vše v pořádku dále si sebe nevsimali. Venku jsem malinu pustil jako vždycky na volno a chrám si s ním házel mu klacky a dělali jsme to co ho baví . Ale potom si vzala přítelkyně stěně na ruce a sedla si na lavičku, kdy malinois přišel v pohodě k nim lehl si za lavičku a hrál si s klackem. Poté vstal a odběhl pryč, kdy jak se vracel zpět k lavičce viděl, že přítelkyně děti štěně v ruce a nabehnul tam. Po stěněti skočil a chytnul jej za skuru. Jak se štěně lekho vytrhlo se z rukou a spadlo na zem, kdy do něj zase Belgičan skočil jako by se nezbal. Stěněti se nic velkého nestalo jenom menší tržná ranka, kdy jsme hned běželi k veterináři ari. Chci se zeptat zda jste někdy někdo takové chování zažili. Zda bylo jeho chování normální například že zarlivosti.

Nikdo jsme tam nebyli a nevíme co tomu předcházelo, jak se pes tvářil apod., takže těžko říct, co se dělo.
Nicméně dávat psovi klacek, míček nebo cokoliv, když je přítomno cizí štěně nebo i jiný pes je u malinoise koleda o průšvih sama o sobě - mají silný kořistnický pud a "své" věci si dost důsledně brání.

Ronn

5.8.2021 11:07
Ronn

XXX.XXX.234.213

Stěně bylo od nej daleko takže zde nehorozilo to by si bránil kořist. A pravé tomu nepredchazelo žádné neobvykle chování

5.8.2021 11:19
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.43.191

Ronn napsal(a):
Stěně bylo od nej daleko takže zde nehorozilo to by si bránil kořist. A pravé tomu nepredchazelo žádné neobvykle chování

Přes pc Vám těžko někdo situaci zanalizuje - to že jste si něčeho neobvyklého nevšimli neznamená, že tomu nic nepředcházelo. U maliny je od blbého pohledu ke rvačce hodně krátký čas, takže to kolikrát majitel ani nepostřehne.
To 10 měsíční štěně je fenka nebo pes?

Jinak u malinoise samce se připravte na to, že se s dospíváním jeho tolerance k ostatním psům - samcům začne vytrácet.
V lepším případě nebude vyhledávat konflikty, ale pokud na nej jiný pes bude dělat ramena, tak to tak nenechá.

Ronn

5.8.2021 11:47
Ronn

XXX.XXX.234.213

Je to fenečka

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2021 15:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

nemá fenečka falešku ?? (třeba cca dva měsíce po hárání??) Moje předchozí čubina měla ráda štěňata, obecně byla zcela nekonfliktní i k fenám... ale když byla v období "virtuální matky", tak občas reagovala způsobem, že prý jen její štěňátka mají právo na život a zbytek je nechtěná konkurence... Prostě se chovala jinak a musela jsem ji hlídat zrakem ostřížím víc, než při hárání...

5.8.2021 15:24
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.47.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nemá fenečka falešku ?? (třeba cca dva měsíce po hárání??) Moje předchozí čubina měla ráda štěňata, obecně byla zcela nekonfliktní i k fenám... ale když byla v období "virtuální matky", tak občas reagovala způsobem, že prý jen její štěňátka mají právo na život a zbytek je nechtěná konkurence... Prostě se chovala jinak a musela jsem ji hlídat zrakem ostřížím víc, než při hárání...

Tady ale napadl pes fenu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2021 15:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ronn napsal(a):
Stěně bylo od nej daleko takže zde nehorozilo to by si bránil kořist. A pravé tomu nepredchazelo žádné neobvykle chování

nevím, píšeš

"lehl si za lavičku a hrál si s klackem. Poté vstal a odběhl pryč, kdy jak se vracel zpět k lavičce viděl, že přítelkyně děti štěně v ruce a nabehnul tam."

měl tam ten klacek, pro mě by toto stačilo.....

prostě už víš a musíš kapku předvídat a psa vést

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2021 15:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Tady ale napadl pes fenu.

blbnu - nečtu pořádně. Já četla "je to fenečka" Takže nee - ten falešku mít nebude

5.8.2021 15:32
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.47.38

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
nevím, píšeš

"lehl si za lavičku a hrál si s klackem. Poté vstal a odběhl pryč, kdy jak se vracel zpět k lavičce viděl, že přítelkyně děti štěně v ruce a nabehnul tam."

měl tam ten klacek, pro mě by toto stačilo.....

prostě už víš a musíš kapku předvídat a psa vést

Mám obavu, že vůbec neví, co si pořídili🤔

Takeiteasy

5.8.2021 19:55
Takeiteasy

XXX.XXX.160.41

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Mám obavu, že vůbec neví, co si pořídili🤔

Psa, který bez varování napadne štěně a ještě k tomu fenku? Pokud je to podle Vás standardem plemene a tak každý, kdo si ho pořídí, tak přesně toto má očekávat, tak v tom případě ten, kdo toto vyšlechtil, měl zřejmě pěkně vypatláno. Řekla bych, že toto chování standardem není a tak by pro zadavatele bylo nejlepší tu reakci rozklíčovat.

Zadavateli doporučuji kontaktovat zkušeného odborníka a preventovat tak podobné chování v budoucnu. Tady dostanete radu max. tak na úrovni e-mimina, i tam zkušené matky s něčím poradí, přitom se nezapomenou vyvyšovat nad těmi nezkušenými, ale se závažnějšími projevy u Vašeho dítěte se stejně raději poradíte s odborníkem a ne online zasloužilou matkou.

5.8.2021 20:07
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.47.38

Takeiteasy napsal(a):
Psa, který bez varování napadne štěně a ještě k tomu fenku? Pokud je to podle Vás standardem plemene a tak každý, kdo si ho pořídí, tak přesně toto má očekávat, tak v tom případě ten, kdo toto vyšlechtil, měl zřejmě pěkně vypatláno. Řekla bych, že toto chování standardem není a tak by pro zadavatele bylo nejlepší tu reakci rozklíčovat.

Zadavateli doporučuji kontaktovat zkušeného odborníka a preventovat tak podobné chování v budoucnu. Tady dostanete radu max. tak na úrovni e-mimina, i tam zkušené matky s něčím poradí, přitom se nezapomenou vyvyšovat nad těmi nezkušenými, ale se závažnějšími projevy u Vašeho dítěte se stejně raději poradíte s odborníkem a ne online zasloužilou matkou.

Nikde jsem nenapsala, že tohle je standardní chování ale že nikdo neví, co předcházelo, ani jesti to opravdu bylo bez varování. Nebo Vy jste tam byla?!

Tak si prosím pěkně nechte ty Vaše chytrý dedukce, když o tom víte stejný kulový jako my všichni tady na diskuzi.

A ano, mezi malinami jsou i hodně vypatlané linie, takže se v ramci plemene jde potkat s hodně velkými úlety.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2021 21:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Znala jsem lidi, kteří měli krásného, vychovaného, poslušného boxera. Jen trochu přerostlého. Když jim odešel ( a oni už nebyli žádní mladíci ), pořídili si staford. teriera.
"Přece jen už nejsme nejmladší, tak jsme si vybrali menšího psa"

Možná, že zadavateli se zdál NO moc velký, tak si vybral přece jen menšího malinoise.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.8.2021 21:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Paní vzala štěně do náruče, pak asi odložila na lavičku, takže už nebylo pod dohledem vedoucí - paní - a mohlo by ukořistit hračku.
Některým psům se nelíbí, že je jiný výš, ani ho nemusel chtít jako že napadnout, jen neodhadl sílu, třeba chtěl jen berany berany duc nezkoušej mi sebrat klacík.
10 měsíců starý pes není štěně, je to normální konkurence - u hraček. A dnes už (bývalo "zvykem"), že samec nenapadne fenu a štěně, neplatí. A není to nějak moc výjimečné. Ale pes je štěnětem dva tři čtyři měsíce, pět, ale dál ne, je to zvíře, co je schopné rozmnožování, lovu hrou, používat zuby, zadavateli, přemýšlejte, fakt je to štěňátko?
Např. mohla paní mávnout rukou u štěněte, štěně i bez divného pohybu paní mohlo kvíknout kdo ví proč.. a pes to vyhodnotil jako útok na štěně a šel ho zachránit, akorát se netrefil.
Důvod je třeba i pro okolí neslyšitelný zvuk, téměř neznatelný pohyb, pach.. bez příčiny jede jen perpetuum mobile.
Nevidím tam ani vyšinutého psa, ani štěně.. a štěně tam ani nebylo.
:-)

5.8.2021 22:15
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Paní vzala štěně do náruče, pak asi odložila na lavičku, takže už nebylo pod dohledem vedoucí - paní - a mohlo by ukořistit hračku.
Některým psům se nelíbí, že je jiný výš, ani ho nemusel chtít jako že napadnout, jen neodhadl sílu, třeba chtěl jen berany berany duc nezkoušej mi sebrat klacík.
10 měsíců starý pes není štěně, je to normální konkurence - u hraček. A dnes už (bývalo "zvykem"), že samec nenapadne fenu a štěně, neplatí. A není to nějak moc výjimečné. Ale pes je štěnětem dva tři čtyři měsíce, pět, ale dál ne, je to zvíře, co je schopné rozmnožování, lovu hrou, používat zuby, zadavateli, přemýšlejte, fakt je to štěňátko?
Např. mohla paní mávnout rukou u štěněte, štěně i bez divného pohybu paní mohlo kvíknout kdo ví proč.. a pes to vyhodnotil jako útok na štěně a šel ho zachránit, akorát se netrefil.
Důvod je třeba i pro okolí neslyšitelný zvuk, téměř neznatelný pohyb, pach.. bez příčiny jede jen perpetuum mobile.
Nevidím tam ani vyšinutého psa, ani štěně.. a štěně tam ani nebylo.
:-)

Souhlas - moje fena by nikdy nenapadla batolící se štěňátko -kuličku cca do těch 4-5 měsíců. Desetiměsíční pes už je puberťák a na ty umí být opravdu nepříjemná, pokud mají tendenci obtěžovat a dorážet.
A že dospělý pes nenapadne štěně, to fakt neplatí. Proč by mělo? Maximálně tak vlastní štěně nenapadne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2021 07:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

můj hodný pes by štěně bez uzardění sežral, pokud by usoudil....

a klidně mohl být problém "měla štěně v ruce"
nevím, jak moc má smysl tady nad tím dumat.....

6.8.2021 10:17
Atheira

XXX.XXX.209.8

Taky si myslím, že ten předpoklad, že dospělý pes se do štěněte (a ještě navíc opačného pohlaví) nepustí, je hodně nebezpečný... Moje fena by napadla klidně i opravdický štěně, nejen desetiměsíčního klacka, když by si řekla, že se jí nelíbí. A to není fena, co by nesnášela vše, co se hýbe. Byla normálně socializovaná, má psí přátele, vyjde i s novými psy (kupodivu i některými fenami). Ale od určitýho věku (zhruba 9 měsíců) je vůči psům, na které není dlouhodobě zvyklá, prostě nevypočitatelná.

Já nevím no, třeba jsem neschopná a tak. Ale po zkušenosti s mou aktuální fenou mi přijde víc než rozumné být u nových psů hodně obezřetná

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2021 10:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Samozřejmě těžko říct, co k tomu předcházelo, ale myslím, že spousta z nás bude mít tu zkušenost, že se jeho pes v pohodě očichává s druhým psem malého plemene a pak se pro toho druhého jeho páníček sehne a zvedne ho do náruče a je problém a pes po něm skočí, když je zvedaný.
To, že náwsledně štěně buchlo na zem a pes se do něj pustil.....no tak to si myslím, že taky není úplně nemožné.

No a pak další věc....každý pes je hodný a nikomu neubližuje do té doby, než poprvé po někom vyjede.

Myslím, že každý majitel psa a obzvláště ti majitelé, kteří mají psa potencionálně schopného někomu ublížit, čím radikálnější a ostřejší (nevím jaká jiná slova použít) plemeno, tím větší důraz na to mít svého psa tzv. přečteného.
Už to bylo zmiňováno výše...někdy útoku předchází jenom blbý pohled, jenom chvilkové štronzo a pak už následuje akce.

A snad to nejdůležitější obzvlášť v období dospívání, kdy se pes může změnit takřka ze dne na den z hravého štěňátka na někoho, kdo si nenechá líbit hlazení od cizího člověka, machrování jiného psa a milion dalších věcí.
Když už je pes dospělý, tak přesto, že je to třeba radikální poděs....měla jsem, vím o čem mluvím....tak je to paradoxně jednodušší, protože člověk už VÍ. Nejhorší jsou prostě ty překvápka, kdy se ze štěněte sluníčkového a bezproblémově se snášejícího s ostatními pejsky může stát pes, který ostatní vůbec nemusí, který má třeba tendence ostatní trestat za chování, které mu přijde přes čáru, umravňovat..........

Pak slyšíme staré známé....on byl vždycky hodný, nikdy nic takového neudělal....

6.8.2021 10:54
juhaj

XXX.XXX.164.121

Že pes nikdy nenapadne štěně je pověra. Všechny moje feny, ačkoli vycházely s jinými psí i fenami, nesnášely štěňata, to znám i jiné feny, které to mají stejně. Zrovna tak, že pes nenapadne fenu, to se prostě traduje stejně, jako že pes nenapadne dítě. A pak se všichni diví, jak je to možné, vždyť přece se říká....

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2021 11:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Fena - holka a pes - klučík je něco jiného, feny bývají na mláďata takové ostřejší.
Co jsem pochopila, mladší nebyl v náruči, ale už někde jinde, nejspíš na lavičce, když do něj starší narazil, shodil jej na zem a pokračoval v česání.

Mám ale teda jednu výtku. Nebo dvě. Kde byl páníček staršího, jak to, že nebyl u svého psa, když to byla seznamovací akce?
A takto se socializuje pes? Držením v náruči?
Lepší je vzít oba psy na vodítka a jít paralelně v uctivé vzdálenosti, nechat je komunikovat, ale ne že dám jednoho na lavičku a druhému hračku. Na to ještě nejsou dost zvyknutí.
Takhle to vlastně dopadlo zcela správně dle pravidel psího přírodního chování.
Výsledek se mi nelíbí? No ale to nesmím jedním psem manipulovat jak hadrovou panenkou a druhého nechat běhat volným stylem.

6.8.2021 13:53
fikovnice

XXX.XXX.132.187

Takeiteasy napsal(a):
Psa, který bez varování napadne štěně a ještě k tomu fenku? Pokud je to podle Vás standardem plemene a tak každý, kdo si ho pořídí, tak přesně toto má očekávat, tak v tom případě ten, kdo toto vyšlechtil, měl zřejmě pěkně vypatláno. Řekla bych, že toto chování standardem není a tak by pro zadavatele bylo nejlepší tu reakci rozklíčovat.

Zadavateli doporučuji kontaktovat zkušeného odborníka a preventovat tak podobné chování v budoucnu. Tady dostanete radu max. tak na úrovni e-mimina, i tam zkušené matky s něčím poradí, přitom se nezapomenou vyvyšovat nad těmi nezkušenými, ale se závažnějšími projevy u Vašeho dítěte se stejně raději poradíte s odborníkem a ne online zasloužilou matkou.

Vy tady ty lidi znáte? Víte např. to, že jsou zde i zkušení chovatelé, a to včetně malin??!

Uživatel s deaktivovaným účtem

6.8.2021 14:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

fikovnice napsal(a):
Vy tady ty lidi znáte? Víte např. to, že jsou zde i zkušení chovatelé, a to včetně malin??!

Nezná. Právě proto ta suverenita a nedostatek pokory. Ale někdo takový se tady čas od času objeví (sleduji to hlavě na koních) a zase brzy zmizí. Někdy dokonce hned po prvním příspěvku, když zjistí, že se tady nikdo z jeho (jejích) mouder na zadek neposadí.

Takeiteasy

7.8.2021 08:35
Takeiteasy

XXX.XXX.160.41

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nezná. Právě proto ta suverenita a nedostatek pokory. Ale někdo takový se tady čas od času objeví (sleduji to hlavě na koních) a zase brzy zmizí. Někdy dokonce hned po prvním příspěvku, když zjistí, že se tady nikdo z jeho (jejích) mouder na zadek neposadí.

Jaj, srovnáním ifauny s emiminem jsem asi tnula do živého, proto ty podrážděné reakce. Rozumím a chápu ... kritizovat odbornost Vysoké školy života se nevyplácí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 08:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
Jaj, srovnáním ifauny s emiminem jsem asi tnula do živého, proto ty podrážděné reakce. Rozumím a chápu ... kritizovat odbornost Vysoké školy života se nevyplácí.

A víte, že spousta z nás má kromě různých oborových VŠ i tu Vysokou školu života? 30, 40 let a více u psů nebo u koní (někteří obojí). Tak si můžeme dovolit vyjádřit svůj názor na přispěvatele, kteří sem vlítnou jak velká voda a uráží zdejší osazenstvo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 09:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
Jaj, srovnáním ifauny s emiminem jsem asi tnula do živého, proto ty podrážděné reakce. Rozumím a chápu ... kritizovat odbornost Vysoké školy života se nevyplácí.

To bylo náhodou docela vtipný :-) a ten odborník poradí co vysoce odborného?
Já navrhuji - odložit telefon a řešit, kde mi pes lítá.
Ale to není zajímavé, že jo? :-)
Dnes každý potřebuje psího psychologa, osm knih a třináct kurzů,
ale kde je ten základ, vodítko, slušné chování mezi lidmi a psy, obyčejné sedni?
Psa nic pořádně nenaučili, nechají ho poletovat bez práce, vedení a vodítka
a potřebují odborníka.
Jo, souhlasím. Pěkně si tam kecnout na gauč a odpovědět na otázku "to jsem si fakt musel pořizovat, když nic moc o psech nevim?"
Si tam dosaďte mimino, to jsem si fakt musela pořizovat, kam teď s ním,
a můžu si o radu říct normálním smrtelníkům nebo musím k psychologovi, psychiatrovi, na OSPOD nebo zavolat přímo J. K. Rowling?

Takeiteasy

7.8.2021 09:12
Takeiteasy

XXX.XXX.160.41

A víte, že na tom e-miminu jsou také matky a babičky se 30 lety zkušeností s výchovou? K tomu i třeba zdravotní sestřičky a lidi s různými oborovými VŠ. Tak se neurážejte srovnáním s principiálně naprosto stejným serverem, trochu pokory k vlastním schopnostem by neškodilo.

Ostatně já reagovala na větu, že zadavatel stejně neví, co si pořídili a tak jsem zadavatele nasměrovala ke skutečnému odborníkovi. Kousavá strategie rádců ifauny vůči zadavatelům v kombinací s urážením se, když by si někdo měl jít pro radu někde jinde, je ale zábavně schizofrenní, to uznávám.

7.8.2021 10:08
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.47.38

Takeiteasy napsal(a):
Jaj, srovnáním ifauny s emiminem jsem asi tnula do živého, proto ty podrážděné reakce. Rozumím a chápu ... kritizovat odbornost Vysoké školy života se nevyplácí.

Nevím, co je emimino🤔

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 10:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

7.8.2021 10:17
rapotacka11

XXX.XXX.225.13

Takeiteasy napsal(a):
Jaj, srovnáním ifauny s emiminem jsem asi tnula do živého, proto ty podrážděné reakce. Rozumím a chápu ... kritizovat odbornost Vysoké školy života se nevyplácí.

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 10:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Ostatně já reagovala na větu, že zadavatel stejně neví, co si pořídili a tak jsem zadavatele nasměrovala ke skutečnému odborníkovi."

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 11:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Nevím, co je emimino🤔

Ať zadám jakýkoliv dotaz...něco hledám... na seznam, tak mi seznam napíše, že tohle už rozebírají maminky na emimino. Takže za mě myslím diskuzní portál, kde se rozebírá úplně všechno

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naše buli už je přesně v tom věku 5 let , kdy jediné křivé podívání i známého psa/ feny jí startuje, takže má už s hrátkama utrum...prostě některá plemena jsou už taková.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 14:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
A víte, že na tom e-miminu jsou také matky a babičky se 30 lety zkušeností s výchovou? K tomu i třeba zdravotní sestřičky a lidi s různými oborovými VŠ. Tak se neurážejte srovnáním s principiálně naprosto stejným serverem, trochu pokory k vlastním schopnostem by neškodilo.

Ostatně já reagovala na větu, že zadavatel stejně neví, co si pořídili a tak jsem zadavatele nasměrovala ke skutečnému odborníkovi. Kousavá strategie rádců ifauny vůči zadavatelům v kombinací s urážením se, když by si někdo měl jít pro radu někde jinde, je ale zábavně schizofrenní, to uznávám.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.

7.8.2021 14:31
Terven

XXX.XXX.110.191

Kousavá strategie rádců ifauny vůči zadavatelům v kombinací s urážením se, když by si někdo měl jít pro radu někde jinde, je ale zábavně schizofrenní, to uznávám.


To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 14:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"Ostatně já reagovala na větu, že zadavatel stejně neví, co si pořídili a tak jsem zadavatele nasměrovala ke skutečnému odborníkovi."

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

Jo, neví, co si pořídili. Kamarádky dcera si malinu taky koupila, je to víc jak rok. Když mi to kamarádka poprvé řekla, moje reakce (díky informacím odsud) byla - a ví, co si pořídila? Co s ní hodlá dělat? Postupný vývoj - nejdřív demolice bytu, poté ohrádka, kterou přeskočila, aby mohla v demolici pokračovat. Následovala prý velká (viděla jiná kamarádka) klec. Poté si pořídili statek s velkou zahradou (klasický omyl, že to psu stačí). Na statku začala přibývat různá zvířátka, které fena průběžně likvidovala. Tak jí "vysvětlili", že takto ne. Jak, nevím, ale umím si to představit . Skončilo to útokem na jejího přítele. A pes šel z domu - jenom nevím(e), jestli k někomu, který to s ním umí nebo k někomu, kdo ho nechal utratit. Původní majitelka to vědět nechce.

7.8.2021 16:24
GAELLE

XXX.XXX.66.235

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, neví, co si pořídili. Kamarádky dcera si malinu taky koupila, je to víc jak rok. Když mi to kamarádka poprvé řekla, moje reakce (díky informacím odsud) byla - a ví, co si pořídila? Co s ní hodlá dělat? Postupný vývoj - nejdřív demolice bytu, poté ohrádka, kterou přeskočila, aby mohla v demolici pokračovat. Následovala prý velká (viděla jiná kamarádka) klec. Poté si pořídili statek s velkou zahradou (klasický omyl, že to psu stačí). Na statku začala přibývat různá zvířátka, které fena průběžně likvidovala. Tak jí "vysvětlili", že takto ne. Jak, nevím, ale umím si to představit . Skončilo to útokem na jejího přítele. A pes šel z domu - jenom nevím(e), jestli k někomu, který to s ním umí nebo k někomu, kdo ho nechal utratit. Původní majitelka to vědět nechce.

Hodně lidí žije v představě že maliňák je jen takový menší NO.
Mně se líbí moc ale právě proto že vím, bych si ji nikdy nepořídila.
chudák pes...............

7.8.2021 16:26
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.44.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, neví, co si pořídili. Kamarádky dcera si malinu taky koupila, je to víc jak rok. Když mi to kamarádka poprvé řekla, moje reakce (díky informacím odsud) byla - a ví, co si pořídila? Co s ní hodlá dělat? Postupný vývoj - nejdřív demolice bytu, poté ohrádka, kterou přeskočila, aby mohla v demolici pokračovat. Následovala prý velká (viděla jiná kamarádka) klec. Poté si pořídili statek s velkou zahradou (klasický omyl, že to psu stačí). Na statku začala přibývat různá zvířátka, které fena průběžně likvidovala. Tak jí "vysvětlili", že takto ne. Jak, nevím, ale umím si to představit . Skončilo to útokem na jejího přítele. A pes šel z domu - jenom nevím(e), jestli k někomu, který to s ním umí nebo k někomu, kdo ho nechal utratit. Původní majitelka to vědět nechce.

Jj, mně volají na štěnata lidi, kteří vůbec netuší, která bije a chtějí psa na zahradu, ale "ne tak velkého jako NO". Zkušenosti maji v rozsahu "už jsme psa měli" a četli jsme, že malinois dobře hlídá a je super do rodiny a k zvířatům...

Jako, je...

Ale musí mít typickou standardní povahu a být svým majitelem správně vedený a vychovaný. Pak je to pes snů.
V opačném případě je to průser a nešťastní jsou všichni okolo, včetně psa.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 16:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Inspektor Pišišvor napsal(a):
Jj, mně volají na štěnata lidi, kteří vůbec netuší, která bije a chtějí psa na zahradu, ale "ne tak velkého jako NO". Zkušenosti maji v rozsahu "už jsme psa měli" a četli jsme, že malinois dobře hlídá a je super do rodiny a k zvířatům...

Jako, je...

Ale musí mít typickou standardní povahu a být svým majitelem správně vedený a vychovaný. Pak je to pes snů.
V opačném případě je to průser a nešťastní jsou všichni okolo, včetně psa.

Taky mě napadlo, že jim ho chovatel prodal. Jestli jim dostatečně vysvětlil, do čeho jdou, ale tyhle okolnosti neznám.

7.8.2021 16:52
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.44.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Taky mě napadlo, že jim ho chovatel prodal. Jestli jim dostatečně vysvětlil, do čeho jdou, ale tyhle okolnosti neznám.

Klidně takovým lidem řada takychovatelů psa prodá - maliňáci se teď množí ve velkým a prachy jsou pro ně až na prvním místě, bohužel👎

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 19:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, neví, co si pořídili. Kamarádky dcera si malinu taky koupila, je to víc jak rok. Když mi to kamarádka poprvé řekla, moje reakce (díky informacím odsud) byla - a ví, co si pořídila? Co s ní hodlá dělat? Postupný vývoj - nejdřív demolice bytu, poté ohrádka, kterou přeskočila, aby mohla v demolici pokračovat. Následovala prý velká (viděla jiná kamarádka) klec. Poté si pořídili statek s velkou zahradou (klasický omyl, že to psu stačí). Na statku začala přibývat různá zvířátka, které fena průběžně likvidovala. Tak jí "vysvětlili", že takto ne. Jak, nevím, ale umím si to představit . Skončilo to útokem na jejího přítele. A pes šel z domu - jenom nevím(e), jestli k někomu, který to s ním umí nebo k někomu, kdo ho nechal utratit. Původní majitelka to vědět nechce.

Nebo k někomu, kdo ho sežral... Nač platit za utracení?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 19:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nebo k někomu, kdo ho sežral... Nač platit za utracení?

ten pes ma porad veci cenu jako zivy a nesezrany - bohudik.
mladeho, zdraveho ( a i kdyz pro mnohe v tu chvili nezvadatelneho) malinaka udate lidem, co to s nimi umi.

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.8.2021 20:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
ten pes ma porad veci cenu jako zivy a nesezrany - bohudik.
mladeho, zdraveho ( a i kdyz pro mnohe v tu chvili nezvadatelneho) malinaka udate lidem, co to s nimi umi.

Reagovala jsem na utracení v mnou citovaném příspěvku. Kdo ví, jakou cenu pro koho bude mít takový pes. Třeba teplý psí guláš bude momentálně nejvíc...

Takeiteasy

8.8.2021 06:57
Takeiteasy

XXX.XXX.160.41

Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

Nesuď druhé dle sebe

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!


Děkuji

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

jj, z jednoho dotazu k jedné ostré reakci psa odvodit, že zadavatel vůbec neví, co si pořídil, to je boží odbornost, přesný rozdíl mezi anonymním nickem a radou člověka, který radí pod civilním jménem, na kterého zadavatele směřuji.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.


V momentě, kdy žádné rady nedostane, pouze povýšené konstatování, že stejně asi vůbec nic neví, je má rada spíše logická než povýšená

To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

To jsem velmi ráda, not in that case ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2021 08:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

Nesuď druhé dle sebe

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!


Děkuji

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

jj, z jednoho dotazu k jedné ostré reakci psa odvodit, že zadavatel vůbec neví, co si pořídil, to je boží odbornost, přesný rozdíl mezi anonymním nickem a radou člověka, který radí pod civilním jménem, na kterého zadavatele směřuji.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.


V momentě, kdy žádné rady nedostane, pouze povýšené konstatování, že stejně asi vůbec nic neví, je má rada spíše logická než povýšená

To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

To jsem velmi ráda, not in that case ...

Za mě - rady tady padly. Stačí si znovu pročíst pozorně vlákno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2021 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

Nesuď druhé dle sebe

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!


Děkuji

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

jj, z jednoho dotazu k jedné ostré reakci psa odvodit, že zadavatel vůbec neví, co si pořídil, to je boží odbornost, přesný rozdíl mezi anonymním nickem a radou člověka, který radí pod civilním jménem, na kterého zadavatele směřuji.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.


V momentě, kdy žádné rady nedostane, pouze povýšené konstatování, že stejně asi vůbec nic neví, je má rada spíše logická než povýšená

To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

To jsem velmi ráda, not in that case ...

Tak jsem to přečetla znovu celé. Hledala jsem vaši radu. Konkrétní radu........Bohužel, to obecné "bežte k odborníkovi" bylo hodně vágní. Dnes se za odborníka vyhlásí kde kdo a může ten "odborník" psa dorazit. Jste chytrá, nemůžete být konkrétní ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2021 11:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takeiteasy napsal(a):
Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

Nesuď druhé dle sebe

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!


Děkuji

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

jj, z jednoho dotazu k jedné ostré reakci psa odvodit, že zadavatel vůbec neví, co si pořídil, to je boží odbornost, přesný rozdíl mezi anonymním nickem a radou člověka, který radí pod civilním jménem, na kterého zadavatele směřuji.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.


V momentě, kdy žádné rady nedostane, pouze povýšené konstatování, že stejně asi vůbec nic neví, je má rada spíše logická než povýšená

To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

To jsem velmi ráda, not in that case ...

Vy jste tady chyběla! :-) se zaregistrujte ne, co se bojíte, oni se většinou časem zhabituují :-)
Rad moc nepadlo, ale ono není moc co radit, podle mého odborného názoru (pasovala jsem se na odb. sama, to dnes dělá každý) zadavatel ne že neví, co si pořídil ve smyslu plemene,
ale ve smyslu zvířete. Psa.
Rada je - něco málo o mezipsím chování zjistit. Třeba sednout k psímu výběhu a pozorovat, to je velmi dobré místo na tuhle lekci, jelikož lidé tam mají nápady jako
dám stádo psů do omezeného prostoru a hodím mezi ně hračky.
hmn_ poradila - svého psa vést, nenechat ho dělat, co ho napadne, naučit ho se chovat v přítomnosti jiného psa a s předmětem zájmu.
Tady jsou takové věci typu "pes vrtí ocasem, takže je to v pohodě" a pak se diví.
A pak tu je možnost, že tento pes není vhodný k tomu, k čemu ho použili. Není s každým kamarád, což mohli vidět hned po "očuchal a šel pryč".
Pes kamarád všech nebo aspoň většiny by třeba vyzval ke hře, nebo si hrál sám, ale občas by se šel radostně na návštěvu podívat a tam už zas je vidět vyzvání ke společné akci. No tady nebylo pozitivního nic, pro mě třeba reakce neutrální znamená, že jdu se svým psem zas dál, že se kamarádit nebudeme, ale pokud se potkáme, tak na vodítkách se nesežereme, případně si psa upoveluji i na volno.
Zkrátka ne všichni psi jsou vhodní ke všem psům. Nejen plemeno, ale i jedinec.

Prosila bych teď jméno nějakého toho odborníka, to se vždy hodí :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2021 11:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Tady jsou takové věci typu "pes vrtí ocasem, takže je to v pohodě" a pak se diví."

Pod to se můžu podepsat. Hlídávala jsem fenu - kerry blue. Rváč. Ta svou ocasní anténou vrtěla, že se mohla uvrtět.
Hlásím majiteli feny "nepoutějte k ní tu fenu (šarpej)" - "ále prosím vás, vždyť vrtí ocáskem, ta si chce hrát" říká mně, která držím kus od cesty fenu na vodítku. Než dořekl..át, byly v sobě. Naštěstí šarpejka to včas vzdala, protože ta naše mrcha se rvala doopravdy.

8.8.2021 11:43
fikovnice

XXX.XXX.139.21

Takeiteasy napsal(a):
Vždycky mě pobaví, když sem přijde náhodný anonym a místní přispěvatele z fleku zhodnotí a ještě se raduje, jak "tnul do živýho". Takhle se ztrapňovat...

Nesuď druhé dle sebe

Káplas na to.
Seš bedna, hvězdo!


Děkuji

a přesně ten - odborník na plemeno - tu větu napsal

jj, z jednoho dotazu k jedné ostré reakci psa odvodit, že zadavatel vůbec neví, co si pořídil, to je boží odbornost, přesný rozdíl mezi anonymním nickem a radou člověka, který radí pod civilním jménem, na kterého zadavatele směřuji.

A já reagovala na váš první příspěvek, který mi přišel poněkud povýšený. Jako že tady žádní odborníci nejsou a a zadavatelka ať se rovnou obrátí jinam.


V momentě, kdy žádné rady nedostane, pouze povýšené konstatování, že stejně asi vůbec nic neví, je má rada spíše logická než povýšená

To špatně čtete...a málo čtete...my zdejší rádcové rádi a často posíláme pro radu jinam - na veterinu, na cvičák, k Šustovi, k psychiatrovi....prostě ke komukoliv, kdo to uvidí naživo

To jsem velmi ráda, not in that case ...

Jedna z těch, co píšou v tomto vláknu je zkušená a dlouholetá chovatelka malin. Nechci psát za ni. Třeba se dovtípíte, nebo zadavatel, a radu můžete dostat i formou SZ.

Uživatel s deaktivovaným účtem

8.8.2021 11:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Asi už nemá cenu na Takei.....reagovat. Odkráčela na emimino.

8.8.2021 11:46
fikovnice

XXX.XXX.139.21

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Asi už nemá cenu na Takei.....reagovat. Odkráčela na emimino.

"Odkráčela na emimino."

8.8.2021 11:51
fikovnice

XXX.XXX.139.21

Jo a kdyby náhodou se dotyčná vrátila, nechť se dívá i na profilové fotky. Já asi chovatelka malin nebudu...

Přidejte reakci

Přidat smajlík