Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

stb

3.9.2021 10:25
stb

XXX.XXX.168.24

Potřebuji pomoc, naše fenka bez PP měla štěňata, ty jsme prodali i se smlouvou.
Ale teď po pár měsící se zjistilo u jednoho štěněte nedomykavost chlopně. A chtějí teď peníze zpět a nebo mě dát k soudu. Nějaké rady? Vrátili byste peníze?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 10:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vemte si štěně zpět, vraťte peníze a neste si následky svého chovatelství.

3.9.2021 10:49
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Ano, samozřejmě bych je vrátila. Buď to, nebo se podílet na léčení.

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Práva z vadného plnění má kupující přímo ze zákona.

Pokud dojde k podstatnému porušení smlouvy, má kupující na výběr právo:
a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b) na odstranění vady opravou věci,
c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d) odstoupit od smlouvy.

stb

3.9.2021 11:01
stb

XXX.XXX.168.24

Stěně ale bylo v pořádku, tohle se zjistilo až po 3 měsících od odkoupení.

3.9.2021 11:11
Varaxi

XXX.XXX.150.244

stb napsal(a):
Stěně ale bylo v pořádku, tohle se zjistilo až po 3 měsících od odkoupení.

Tak dokažte, že bylo v pořádku. Máte lékařskou zprávu, která tvrdí, že tato vada srdce nemůže být dědičná a nemá na ni vliv život štěněte do období prodeje? Jinámi slovy - můžete dokázat, že za zdravotní stav štěněte můžou současní majitelé?
Jestli to dokázat nelze, má se za to, že vada vznikla před prodejem, jen se projevila až později. Důkazní břemeno tedy leží na Vás.

(2) Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.

Nastudujte si Občanský zákoník.
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2012-89

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 11:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jak víte, že bylo v pořádku? Nechali jste ho hned po narození s tím srdcem vyšetřit? A co rodiče, ti vyšetření měli? Jste si jistí, že rodiče nebyli příbuzní?
Je tu spousta otázek, protože chov bez PP. Teď si chtě nechtě následky nést musíte.

3.9.2021 11:19
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.

Majitelé tedy mají nárok na tyto varianty:
Dejte majitelům nové zdravé štěně.
Zaplaťte majitelům léčbu.
Vraťte peníze a vezměte si štěně zpátky.

Buďte rád(a), že po Vás chtějí jen vrátit peníze a ne náklady na léčbu, je-li vůbec možná. Protože léčba bude nejspíš dražší než cena štěněte.
Být Vámi, obvolám ostatní majitele a informuji je, že sourozenec jejich štěňat je nemocný. Dala bych jim info o diagnóze a jak se ta nemoc projevuje, na co si dávat pozor atd.
Jak se to nemocné štěně má?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 11:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Také je varianta: vraťte kupní cenu a štěně jim nechte, pokud mají zájem to léčit a dobře se postarat. To by byla přiměřená sleva z kupní ceny.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 11:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

stb napsal(a):
Stěně ale bylo v pořádku, tohle se zjistilo až po 3 měsících od odkoupení.

Jak píše Sarah01, jak víte, že štěně bylo v pořádku?

3.9.2021 12:22
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Také je varianta: vraťte kupní cenu a štěně jim nechte, pokud mají zájem to léčit a dobře se postarat. To by byla přiměřená sleva z kupní ceny.

Ano, viz výše a také to tak majitelé chtějí. Tím je vlastně všechno dané.
Má to ale nevýhody, taky by se mohli s chovatelem dohadovat, jestli je jakákoli sleva (i stoprocentní, tj. majitelé dostanou celou kupní cenu) dostatečná, když léčba štěněte bude nákladnější než kupní cena nebo jestli štěně nedejbože na následky nemoci či operace zemře.
Je třeba si uvědomit, že majitelé ustupují ze svých práv tím, že požadují jen návrat peněz. Mají nárok na víc - to kupující vybírá, jakou náhradu chce. Jediné, co může prodávající, je věc neopravit. Ale majitelé pořád mají nárok na nové štěně nebo stávající štěně hodit na hrb chovatelům (resp. měli, než požádali o slevu).
Takže jo, já bych na místě zadavatele/zadavatelky peníze vrátila a ještě byla ráda, že jsme se na tom dohodli. Předpokládám teda, že majitelé chtějí štěně léčit (je-li vada léčitelná).

No jo, ono to není jen tak, mrskat štěňata a pak na tom rejžovat. Protože to mě zaráží nejvíc - zadavatel/ka) řeší jen peníze.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 12:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Ano, viz výše a také to tak majitelé chtějí. Tím je vlastně všechno dané.
Má to ale nevýhody, taky by se mohli s chovatelem dohadovat, jestli je jakákoli sleva (i stoprocentní, tj. majitelé dostanou celou kupní cenu) dostatečná, když léčba štěněte bude nákladnější než kupní cena nebo jestli štěně nedejbože na následky nemoci či operace zemře.
Je třeba si uvědomit, že majitelé ustupují ze svých práv tím, že požadují jen návrat peněz. Mají nárok na víc - to kupující vybírá, jakou náhradu chce. Jediné, co může prodávající, je věc neopravit. Ale majitelé pořád mají nárok na nové štěně nebo stávající štěně hodit na hrb chovatelům (resp. měli, než požádali o slevu).
Takže jo, já bych na místě zadavatele/zadavatelky peníze vrátila a ještě byla ráda, že jsme se na tom dohodli. Předpokládám teda, že majitelé chtějí štěně léčit (je-li vada léčitelná).

No jo, ono to není jen tak, mrskat štěňata a pak na tom rejžovat. Protože to mě zaráží nejvíc - zadavatel/ka) řeší jen peníze.

Mrskat štěňata - v PP chovu by se zrovna toto nemohlo stát? Mohlo, samozřejmě. Kdo by preventivně vyšetřoval štěně/štěňata, která se jeví zdravá?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mrskat štěňata - v PP chovu by se zrovna toto nemohlo stát? Mohlo, samozřejmě. Kdo by preventivně vyšetřoval štěně/štěňata, která se jeví zdravá?

Jenže v PP chovu by byli rodiče vyšetření a nepříbuzní. Čili riziko by se výrazně snížilo. Tady nevíme nic, ani o jaké plemeno se jedná.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 12:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

kometa: je to zase schované pod nadpisem - Stafordširský bulteriér

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 12:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
kometa: je to zase schované pod nadpisem - Stafordširský bulteriér

Díky, to už jsem zapomněla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 12:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

což je zrovna plemeno na srdeční vady zatížené, takže...

3.9.2021 12:55
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mrskat štěňata - v PP chovu by se zrovna toto nemohlo stát? Mohlo, samozřejmě. Kdo by preventivně vyšetřoval štěně/štěňata, která se jeví zdravá?

Samozřejmě, že mohlo.
Copak tam někde předhazuju zadavateli/ce chov na bPP jedincích? Já vyčítám nezodpovědnost, ta je na papírech nezávislá.
Strašně nerada bych byla, kdyby to sklouzlo na hádku PP/bPP, proto jsem tu otázku záměrně opominula.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 13:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mrskat štěňata - v PP chovu by se zrovna toto nemohlo stát? Mohlo, samozřejmě. Kdo by preventivně vyšetřoval štěně/štěňata, která se jeví zdravá?

mohlo.

stafíci mají u nás do chovu přikázanou jen a pouze výstavu.

takže ani v papírovým chovu není potřeba nic vyšetřovat a kdo nic nevyšetřuje, nic se nedozví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 13:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Samozřejmě, že mohlo.
Copak tam někde předhazuju zadavateli/ce chov na bPP jedincích? Já vyčítám nezodpovědnost, ta je na papírech nezávislá.
Strašně nerada bych byla, kdyby to sklouzlo na hádku PP/bPP, proto jsem tu otázku záměrně opominula.

To se nezlobte, ale když jste napsala "mrskat štěňata" tak mně to evokuje bez PP chov - množírnu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 13:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Samozřejmě, že mohlo.
Copak tam někde předhazuju zadavateli/ce chov na bPP jedincích? Já vyčítám nezodpovědnost, ta je na papírech nezávislá.
Strašně nerada bych byla, kdyby to sklouzlo na hádku PP/bPP, proto jsem tu otázku záměrně opominula.

Jak zodpovědně zamezíte srdeční vadě ?

3.9.2021 13:31
impact

XXX.XXX.9.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jak zodpovědně zamezíte srdeční vadě ?

Zamezit nejde ničemu, ale právě tou zodpovědností přece minimalizuji rizika. Nekryju bezpapoše, když není nikde jasné, na kolik jsou příbuzní. Svoje chovné jedince na maximum vyšetřuji. A těm, kdo si ode mě koupí štěně, vystavím v rámci smlouvy nějaké záruky. Tak se přece chovatel zodpovědně staví k chovu...

3.9.2021 13:34
impact

XXX.XXX.9.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
mohlo.

stafíci mají u nás do chovu přikázanou jen a pouze výstavu.

takže ani v papírovým chovu není potřeba nic vyšetřovat a kdo nic nevyšetřuje, nic se nedozví.

To, že to není povinné, ještě neznamená, že to zodpovědní chovatelé nedělají a že není možné si pořídit štěně tam, kde zdravotní testy mají..

Imho by mě zajímalo, za kolik zadavatel dotazu ty štěňata střelil. Před půlrokem byla cena bezpapošů klidně i dvacku. Jako b l b ten, který koupí. Ale ani se nedivím, že se množka cuká tolik peněz vracet.

3.9.2021 13:45
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

No, jako z té druhé stránky,
ten majitel štěněte měl možnost si koupit štěně po testovaných rodičích, on dobrovolně si koupil po nevysetrenych (a to bez ohledu na PP).

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 13:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takže když si koupím papírové štěně a zjistím tuhle vadu po třech měsících, chovatel mi vrátí peníze, dá štěně a peníze, zaplatí náklady, co jsem teď dala za vyšetření atp.?
Tak se to dělá, jo? Je to dědičná vada, v jaké míře? Jaký stupeň? Některý tak jako téměř vůbec nevadí, psa omezovat nebude, jiný ano, tak o čem se to, zadáviteli, bavíte? Máte výsledky, víte co přesně to je, vývojová vada, dědičná, bla bla bla bla no nevíte, kdybyste věděl a věděl, na co se zeptat, tak se neptáte, co máte dělat, takže už se nemnožte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mě by opravdu zajímalo, jestli tak jako běžně dělají chovatelé psů s PP vyšetření srdce štěňatům...

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak ona to nemusi byt dedicna vada, ale "jen" vrozena
to jen tak k tomu PP vs. bPP - a proste se to stat muze. Kdykoliv.

ale taky je bezne, ze chovatel nechavala sva steneta kontrolovat - a srdce se kontroluje taky. Pokud je podezreni - opakovane - nez je cas odberu.
To je zase k te prevenci, ze co se da delat - tak tohle je takove zakladni minimum. a je zase jedno, jestli jde o PP nebo bPP...

Podle me - pokud se vada objevila už po 3 mesicich, nechce se mi verit, ze nebyla vubec slysitelna pri odberu.

A obecne- na všechny penize maji narok, pokud vrati stene a vy si ho musite vzit zpet.
Jinak vsechno ostatni je o vzajemné dohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tohle by fakt nemělo být o papírech, jestli jsou nejsou. Ale o zodpovědnosti. Pokud prodám nemocné štěně, tak se k tomu musím umět postavit a vykompenzovat to podle přání majitelů. Ať je to vořech jak poleno nebo Von s rodokmenem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tohle by fakt nemělo být o papírech, jestli jsou nejsou. Ale o zodpovědnosti. Pokud prodám nemocné štěně, tak se k tomu musím umět postavit a vykompenzovat to podle přání majitelů. Ať je to vořech jak poleno nebo Von s rodokmenem.

Podle přání majitelů? Takže třeba půl milionu, když si to majitelé přejí?

Řekla bych spíš podle toho, co je ve smlouvě plus v občanském zákoníku - nemělo by to být v rozporu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chytáte za slovo Balu a celkem zbytečně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chytáte za slovo Balu a celkem zbytečně.

To "slovo" je třeba 20 30 50 tisíc :-) (mimo jiné)

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 14:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jo, zkusím to jinak.
Už tu několikrát padlo, na co má majitel takového štěněte ze zákona nárok.

Na slevu, na vrácení peněz, na odstranění "vady".

Takže pokud v kontextu téhle diskuze a už napsaného vyjevím názor, aby se majiteli vyhovělo, myslím tím, aby se mu poskytla adekvátní sleva, anebo aby se mu vrátila kupní cena, kterou za štěně dal.

To vážně musím přepisovat pořád dokola to, co už tu i s citací dala Varaxi?

A abych teda byla úplně konkrétní podle vašich představ, tak příště zdůrazním, že "podle přání majitele" znamenalo nechat výběr varianty na něm. Tedy peníze, štěně zpět, sleva atd., majiteli řekni si a já ti vyhovím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 15:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

To vůbec.. spíše mě zajímá, jestli nárok má. Logicky ano. A dělá se to? Vážně chovatelé vrací kupní cenu (atd. atp.), když se objeví nějaká taková vada? Já o tom pochybuji. Svět chovatelů je jiný svět. Kdybych to brala takto, že podle zákona.. tak každý chovatel sklapne podpatky a vytasí portmonku.. což se ale neděje (jo, u papíráčků je to o dost jednodušší, ale stejně).

3.9.2021 15:34
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To se nezlobte, ale když jste napsala "mrskat štěňata" tak mně to evokuje bez PP chov - množírnu.

Nezlobím se, nemám proč. :)
Ve mně to evokuje množírnu, ať s PP, nebo bPP.
Odpovědný chovatel fenu zatíženého plemene vyšetří na běžné a časté nemoci, dle toho kryje a vybírá feně partnera. Odpovědný chovatel se postaví čelem ke štěněti s vadou. Odpovědný chovatel se snaží problémům předcházet a minimalizuje jejich následky. Informuje ostatní majitele štěňat, aby věděli, na co si dávat pozor atd.
Zkrátka odpovědný chovatel přebírá odpovědnost - a tady, kde je zákonem jednoznačně daná, prostě není kam uhnout.
Že prakticky neexistuje odpovědný chov bPP (kvůli chybějící evidenci zvířat), je jasné. Ale on existuje i neodpovědný chov PP psů. Což je tady u této diskuze úplně jedno.
Je jedno, jestli je vada dědičná, nebo vrozená, je jedno, jestli psi měli PP, je jedno, jestli byli vyšetření, na co a s jakými výsledky. Pokud se neprokáže, že vada je způsobená až majiteli, tak za ni může chovatel.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 15:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To vůbec.. spíše mě zajímá, jestli nárok má. Logicky ano. A dělá se to? Vážně chovatelé vrací kupní cenu (atd. atp.), když se objeví nějaká taková vada? Já o tom pochybuji. Svět chovatelů je jiný svět. Kdybych to brala takto, že podle zákona.. tak každý chovatel sklapne podpatky a vytasí portmonku.. což se ale neděje (jo, u papíráčků je to o dost jednodušší, ale stejně).

Ano, dělá se to.

3.9.2021 15:39
Varaxi

XXX.XXX.129.250

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To vůbec.. spíše mě zajímá, jestli nárok má. Logicky ano. A dělá se to? Vážně chovatelé vrací kupní cenu (atd. atp.), když se objeví nějaká taková vada? Já o tom pochybuji. Svět chovatelů je jiný svět. Kdybych to brala takto, že podle zákona.. tak každý chovatel sklapne podpatky a vytasí portmonku.. což se ale neděje (jo, u papíráčků je to o dost jednodušší, ale stejně).

Nám za kavalíra vrátili 50 % kvůli prokázané alergii a podezření na syringomyelii. A to, prosím pěkně, tomu psu jsou tři, takže jsme tu šestiměsíční lhůtu ani nedodrželi. Chovatelka prostě akceptovala, že dle nějakého výzkumu ve VB je vada z 80 % dědičná.
Odpovědný chovatel to udělá. Neodpovědný píše na iFaunu, jak se tomu vyhnout. :/

3.9.2021 15:55
impact

XXX.XXX.9.1

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To vůbec.. spíše mě zajímá, jestli nárok má. Logicky ano. A dělá se to? Vážně chovatelé vrací kupní cenu (atd. atp.), když se objeví nějaká taková vada? Já o tom pochybuji. Svět chovatelů je jiný svět. Kdybych to brala takto, že podle zákona.. tak každý chovatel sklapne podpatky a vytasí portmonku.. což se ale neděje (jo, u papíráčků je to o dost jednodušší, ale stejně).

Znám x případů, kdy majitel nemocného (nedejbože umřelého) štěněte dostal další štěně z chovky zdarma.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 15:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chytáte za slovo Balu a celkem zbytečně.

Máte pravdu, schválně jsem tam střelila takovou vysokou částku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 16:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Chovatel se nemůže zbavit odpovědnosti, to je jasné. Mohla a nemusela to být skrytá vada...

Ale - a to bych ráda, aby odpověděly chovatelky - jaká vyšetření děláte štěňatům běžně? Máte vrh štěňat, na kterých nepozorujete nic zdravotně znepokojivého... Nechovám, neznám to, proto se ptám.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 16:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chovatel se nemůže zbavit odpovědnosti, to je jasné. Mohla a nemusela to být skrytá vada...

Ale - a to bych ráda, aby odpověděly chovatelky - jaká vyšetření děláte štěňatům běžně? Máte vrh štěňat, na kterých nepozorujete nic zdravotně znepokojivého... Nechovám, neznám to, proto se ptám.

zrovna nedomykavost chlopně, která je zjištěna u štěněte "pár měsíců po odběru" musela dělat šelest už u chovatele.

takže v tomto případě by stačilo, kdyby štěňata prošla veterinární prohlídkou. jako opravdovou, nejen nějakou "tak nějak" a pích

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2021 16:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
zrovna nedomykavost chlopně, která je zjištěna u štěněte "pár měsíců po odběru" musela dělat šelest už u chovatele.

takže v tomto případě by stačilo, kdyby štěňata prošla veterinární prohlídkou. jako opravdovou, nejen nějakou "tak nějak" a pích

Díky za odpověď, bodlinko.

Neregistrovaný uživatel

3.9.2021 16:36
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.9.135

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chovatel se nemůže zbavit odpovědnosti, to je jasné. Mohla a nemusela to být skrytá vada...

Ale - a to bych ráda, aby odpověděly chovatelky - jaká vyšetření děláte štěňatům běžně? Máte vrh štěňat, na kterých nepozorujete nic zdravotně znepokojivého... Nechovám, neznám to, proto se ptám.

Tak treba sestrenice chová vlkodavy. Samozřejmě s pp. Jeji odchovy jsou i v Izraeli, britanii. Každé stene projde dukladnou vet prohlidkou vcetne radneho vysetrebi srdce a dalsich. A to se stenata jevi zdrave a rodice a předci x generaci ta vysetreni taky maj.

3.9.2021 18:18
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mě by opravdu zajímalo, jestli tak jako běžně dělají chovatelé psů s PP vyšetření srdce štěňatům...

Mám štěňata po zdravotně testovaných rodičích. Jedno ze štěňat mělo určité problémy (nebo řekněme spíš, že se něčím lišilo od ostatních) - od začátku problémů bylo v péči veterináře, o všem ví zájemce, který má štěně rezervované. Nyní už je to poslechově ok, ale vzhledem k tomu, že tam nějaký problém byl ( i když všichni doufáme, že to se srdcem nesouviselo), tak se štěnětem jedu po čipování ke kardiologovi na vyšetření srdce, a pro jistotu uděláme ještě sono břicha, možná i RTG - to po dohodě s vetem. Lékařskou zprávu samozřejmě dostanou budoucí majitele. To teda v případě, že tam problém nebude. Pokud tam nějaký problém bude, tak upřímně sama ještě nevím, jak to budeme řešit, to se bude odvíjet dle situace.

Jinak při čipování a očkování nechám všechna štěňata veterinářem alespoň poslechnout (u nich nikdy žádný problém nebyl).

6.9.2021 08:14
malea

XXX.XXX.100.90

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ano, dělá se to.

Jak který chovatel. Mám PP čivavu s mikrovaskulární dysplazií jater a chovatelka nejen, že nevrátila nic, ale ještě onemocnění bagatelizovala. Podle ní náš veterinář přehání a ani řada vyšetření, včetně vysokých hodnot žlučových kyselin, ji nepřesvědčila.

10.9.2021 13:02
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

marcelaamax napsal(a):
Mám štěňata po zdravotně testovaných rodičích. Jedno ze štěňat mělo určité problémy (nebo řekněme spíš, že se něčím lišilo od ostatních) - od začátku problémů bylo v péči veterináře, o všem ví zájemce, který má štěně rezervované. Nyní už je to poslechově ok, ale vzhledem k tomu, že tam nějaký problém byl ( i když všichni doufáme, že to se srdcem nesouviselo), tak se štěnětem jedu po čipování ke kardiologovi na vyšetření srdce, a pro jistotu uděláme ještě sono břicha, možná i RTG - to po dohodě s vetem. Lékařskou zprávu samozřejmě dostanou budoucí majitele. To teda v případě, že tam problém nebude. Pokud tam nějaký problém bude, tak upřímně sama ještě nevím, jak to budeme řešit, to se bude odvíjet dle situace.

Jinak při čipování a očkování nechám všechna štěňata veterinářem alespoň poslechnout (u nich nikdy žádný problém nebyl).

Když už jsem to tady nakousla, tak bych jen chtěla dodat, že jsme dneska byli u kardiologa a srdíčko je naprosto v pořádku, uf. .

10.9.2021 15:16
Markéta80

XXX.XXX.227.151

marcelaamax napsal(a):
Když už jsem to tady nakousla, tak bych jen chtěla dodat, že jsme dneska byli u kardiologa a srdíčko je naprosto v pořádku, uf. .

Tak to je super a dobrá zpráva i pro budoucího majitele

Přidejte reakci

Přidat smajlík