Jak odnaučit štěně kousat do rukou?

Pražský krysařík
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
19.6.2022 20:32
Tahirka

XXX.XXX.62.40

Dobrý večer, máme tříměsíční štěňátko krysaříka. Poslední dny neustále štěká a vrčí, kouše do ruky a do nohou, prakticky kolem ní nemůžeme ani projít bez toho, aniž by nás nekousla. Když začne, zkoušíme odvrátit pozornost hračkou, ale ta jí v tu chvíli nezajímá a hledá místo, kdy kousnout do ruky. Na naše NE a NESMÍŠ vůbec nereaguje.

Poradíte prosím?

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.6.2022 20:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

je to normální

pro detaily použijte vyhledávání v diskuzi, je to tady tak 2x do týdne.

20.6.2022 06:44
rapotacka11

XXX.XXX.224.45

Kousání je bezva zábava,
https://www.youtube.com/watch?v=wlRczc804Mc

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 07:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jsem zrovna projevila včera pokročilé pejskařské znalosti, když jsem se dovolila a pomuchlala jsem zvědavého telecího ridgebacka. Zoubky jako jehličky, tak jsem se chytře zeptala, zda je to šťěňátko, a měla jsem dobrý odhad! 17měsíční :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 08:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já oblibuji metodu odměňování správných rozhodnutí a dobrého chování. Snižuje to četnost a intenzitu kousacích záchvatů, a naopak to zvyšuje četnost správného chování, které je dokonce aktivně nabízeno. Takže staré známé neříkat, co nemá dělat, ale říkat, co má dělat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 08:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Odetta, hezký
jen nevím, zda si to zadavatelka bude umět přeložit do praxe

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 09:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tahirka napsal(a):
Dobrý večer, máme tříměsíční štěňátko krysaříka. Poslední dny neustále štěká a vrčí, kouše do ruky a do nohou, prakticky kolem ní nemůžeme ani projít bez toho, aniž by nás nekousla. Když začne, zkoušíme odvrátit pozornost hračkou, ale ta jí v tu chvíli nezajímá a hledá místo, kdy kousnout do ruky. Na naše NE a NESMÍŠ vůbec nereaguje.

Poradíte prosím?

Poradíme. Zadejte si do vyhledávače - štěně kouše nebo agresívní štěně. A máte čtení na několik dlouhých letních večerů. A dozvíte se vše, co potřebujete. Ono se už málokomu chce po 126. odpovídat stále na totéž.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 09:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

Těm mým jedenácti raubířům se zrovna zoubky vyklubaly, teď to začne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 09:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tahirka napsal(a):
Dobrý večer, máme tříměsíční štěňátko krysaříka. Poslední dny neustále štěká a vrčí, kouše do ruky a do nohou, prakticky kolem ní nemůžeme ani projít bez toho, aniž by nás nekousla. Když začne, zkoušíme odvrátit pozornost hračkou, ale ta jí v tu chvíli nezajímá a hledá místo, kdy kousnout do ruky. Na naše NE a NESMÍŠ vůbec nereaguje.

Poradíte prosím?

Jo a NE nebo NESMÍŠ nefunguje. Proč, to se dozvíte v těch předchozích diskuzích.

20.6.2022 11:12
Khalula

XXX.XXX.208.178

Těch možností je spoustu:
- Zabavit ho něčím jiným – začne kousat, tak mu dejte hračku, aby jí kousal místo vás
- Využijte, že si che hrát a zkuste ho trochu cvičit
- Nevěnovat mu pozornost – když začne kousat otočit se k němu zády a odejít
- Když kousne, dejte najevo, že vás to bolí hlasitým AU a pak se otočte zády
- Jako „trest“ malinko vytáhnout za kůži za krkem jak by to udělala jeho máma

Ale upřímně mě nic z toho nezabralo a prostě jsem v třetím měsíci jeho věku byla pořád důkladně okousaná, pak to ale během cca 3 týdnů samo přešlo. Myslím, že to má každé štěně

20.6.2022 11:18
Šarina

XXX.XXX.245.121

Místo "ne, nesmíš!" zkuste povel: 不,你不能!
To je totéž, jen čínsky.
A tříměsíční štěně tomu rozumí přibližně stejně ;).

Jinak doporučuju se začíst do zdejších diskuzí na toto téma.

20.6.2022 11:47
assil

XXX.XXX.206.172

Šarina napsal(a):
Místo "ne, nesmíš!" zkuste povel: 不,你不能!
To je totéž, jen čínsky.
A tříměsíční štěně tomu rozumí přibližně stejně ;).

Jinak doporučuju se začíst do zdejších diskuzí na toto téma.

A fakt že jo
https://www.deepl.com/translator#zh/cs/%20%E4%B8%8D%EF%BC%8C%E4%BD%A0%E4%B8%8D%E8%83%BD !

Camille77

20.6.2022 12:34
Camille77

XXX.XXX.228.119

Toto jsme zažili u našeho retrívra od chvíle, kdy jsme si štěňátko přinesli až do doby po přezubování. Pak vše ustalo samo od sebe. Taky nic nepomáhalo, byli jsme všichni dokousaní od zoubků jako jehličky, kousalo i do nohavic, botů....chce to vydržet...když je nejhůř zabavit hračkou - taháním za lano, házení míčků.....z kousavého psího mimina máme nyní úžasnou 11-měsíční retrívří slečnu.....:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 14:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Khalula napsal(a):
Těch možností je spoustu:
- Zabavit ho něčím jiným – začne kousat, tak mu dejte hračku, aby jí kousal místo vás
- Využijte, že si che hrát a zkuste ho trochu cvičit
- Nevěnovat mu pozornost – když začne kousat otočit se k němu zády a odejít
- Když kousne, dejte najevo, že vás to bolí hlasitým AU a pak se otočte zády
- Jako „trest“ malinko vytáhnout za kůži za krkem jak by to udělala jeho máma

Ale upřímně mě nic z toho nezabralo a prostě jsem v třetím měsíci jeho věku byla pořád důkladně okousaná, pak to ale během cca 3 týdnů samo přešlo. Myslím, že to má každé štěně

Za kůži NETAHAT! Ani malinko.

20.6.2022 19:06
Khalula

XXX.XXX.208.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Za kůži NETAHAT! Ani malinko.

Můžu se jenom zeptat proč ne? Já se to někde dočetla, ale moje štěndo mělo v době kdy kousalo přes 10 kilo, takže on to stejně moc necítil a navíc jsem to zkusila jen tak 3x... jenom mě to zajímá případně do budoucna. Díky

20.6.2022 19:23
janaa

XXX.XXX.174.173

Jako „trest“ malinko vytáhnout za kůži za krkem jak by to udělala jeho máma
Vy jste fakt někdy viděla fenu tahat štěně za trest za kůži za krkem?

20.6.2022 20:24
Khalula

XXX.XXX.208.178

janaa napsal(a):
Jako „trest“ malinko vytáhnout za kůži za krkem jak by to udělala jeho máma
Vy jste fakt někdy viděla fenu tahat štěně za trest za kůži za krkem?

Ne, neviděla, protože nemám CHS - takže jsem neviděla žádnou fenu vychovávat štěňata. Ale jsem si celkem jistá, že mi chovatel říkal, že když stěně kouše nového majitele, tak právě potřebuje tu zpětnou vazbu, kterou by jinak dostalo od sourozenců nebo mámy - tedy potřebuje se dozvědět, že to kousání druhého bolí (=sourozenec vykníkne, máma ho nějak usměrní)...

Já to fakt nemyslím nijak zle, ale když začal kousat náš pes, tak jsem googlila co šlo a jen předávám co jsem se dočetla. Výchova štěněte není zrovna exaktní věda a upřímně řečeno třeba cvičák mi vůbec nic nedal, spousta knížek to samé a i názory v diskuzích se liší, takže proto se ptám, abych se prostě dozvěděla co případně příště dělat jinak a lépe.

Uživatel s deaktivovaným účtem

20.6.2022 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Khalula napsal(a):
Ne, neviděla, protože nemám CHS - takže jsem neviděla žádnou fenu vychovávat štěňata. Ale jsem si celkem jistá, že mi chovatel říkal, že když stěně kouše nového majitele, tak právě potřebuje tu zpětnou vazbu, kterou by jinak dostalo od sourozenců nebo mámy - tedy potřebuje se dozvědět, že to kousání druhého bolí (=sourozenec vykníkne, máma ho nějak usměrní)...

Já to fakt nemyslím nijak zle, ale když začal kousat náš pes, tak jsem googlila co šlo a jen předávám co jsem se dočetla. Výchova štěněte není zrovna exaktní věda a upřímně řečeno třeba cvičák mi vůbec nic nedal, spousta knížek to samé a i názory v diskuzích se liší, takže proto se ptám, abych se prostě dozvěděla co případně příště dělat jinak a lépe.

Zatím jsem fenu neviděla toto dělat. Většinou na štěňata zavrčí, když se jí nelíbí, že moc otravují.

20.6.2022 22:33
Šarina

XXX.XXX.245.121

Khalula napsal(a):
Ne, neviděla, protože nemám CHS - takže jsem neviděla žádnou fenu vychovávat štěňata. Ale jsem si celkem jistá, že mi chovatel říkal, že když stěně kouše nového majitele, tak právě potřebuje tu zpětnou vazbu, kterou by jinak dostalo od sourozenců nebo mámy - tedy potřebuje se dozvědět, že to kousání druhého bolí (=sourozenec vykníkne, máma ho nějak usměrní)...

Já to fakt nemyslím nijak zle, ale když začal kousat náš pes, tak jsem googlila co šlo a jen předávám co jsem se dočetla. Výchova štěněte není zrovna exaktní věda a upřímně řečeno třeba cvičák mi vůbec nic nedal, spousta knížek to samé a i názory v diskuzích se liší, takže proto se ptám, abych se prostě dozvěděla co případně příště dělat jinak a lépe.

Zásadní problém je, že na rozdíl od ostatních štěňat a jejich dohlížející matky vy nemáte nejmenší zkušenosti s řečí psího těla a ani s psími pudovými reakcemi, takže si buďte jistá, že vy nebudete reagovat pro štěně čitelně a ve správné vteřině.
Vy nejste pes a vaše štěně není dítě, takže si v této době navzájem vůbec nerozumíte.
Vy ale máte výhodu - vy si můžete na youtube najít tech milion videí z drsných štěněcích her. A to by vás mělo uklidnit, že vaše štěnítko je úplně normální.
Hlavně netrestat, není totiž co!
Štěněcí hra je normální socializační etapa.
Musíte vychovávat. A tady na iFauně najdete spoustu rad zkušených pejskařů.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 08:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Khalula napsal(a):
Můžu se jenom zeptat proč ne? Já se to někde dočetla, ale moje štěndo mělo v době kdy kousalo přes 10 kilo, takže on to stejně moc necítil a navíc jsem to zkusila jen tak 3x... jenom mě to zajímá případně do budoucna. Díky

Protože je to jeden z tradovaných bludů. Stejně jako třeba ten, že každá fena má mít jednou za život štěňata. Viz Sarah. Fena (nebo i pes) zavrčí, když se mu něco nelíbí. Tahání za kůži evokuje zabití. Psi tak loví malá zvířata. Chytnou, zatřesou a tím zlomí vaz. Třeba i kusu hadru.

21.6.2022 09:00
janaa

XXX.XXX.174.173

Chytání za kůži,třepání,povalování,to jsou všechno nebezpečné pověry, ve skutečnosti tím člověk milému štěňátku říká - chci tě zabít

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 09:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Chytání za kůži,třepání,povalování,to jsou všechno nebezpečné pověry, ve skutečnosti tím člověk milému štěňátku říká - chci tě zabít

Přesně tak, Chtěla jsem upřesnit, ale už mě to nepustilo. Chytání za kůži je zabijácká technika. Viz výše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 10:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

A co vlastně dělá fena-matka, když štěňata UČÍ, co znamená zavrčení? Nebo to štěňata tak nějak instinktivně tuší, že ten zvuk znamená nelibost/varování? Protože já psovi taky před použitím slova "ne", "nesmíš" musím sdělit, co to znamená.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 10:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A co vlastně dělá fena-matka, když štěňata UČÍ, co znamená zavrčení? Nebo to štěňata tak nějak instinktivně tuší, že ten zvuk znamená nelibost/varování? Protože já psovi taky před použitím slova "ne", "nesmíš" musím sdělit, co to znamená.

kousne je, kdyz neprestanou po zavrceni

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 10:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co tak pozoruju já, tak štěně ví houby. Vrčí normálně při hře se sourozencem nebo když si hraje s plyšákem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 11:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
kousne je, kdyz neprestanou po zavrceni

děkuji, tak jsem si to myslela správně (já vlastně matku se štěňaty nikdy naživo neviděla - jen ty dokumentární snímky o psech v Africe apod.)


Bolestivý nebo překvapivý zásah fungují na všechny tvory ve výchově velice názorně.
Ale beru, že trpělivost matky vůči hrajícím si piraňám je daleko větší, než by byla trpělivost moje bez svářečských rukavic

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 11:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co tak pozoruju já, tak štěně ví houby. Vrčí normálně při hře se sourozencem nebo když si hraje s plyšákem.

jj. a "zabijeni" hadru, zakusovani sourozencu za krk s patricnim trepanim - maji pritom vrozene a jsou to jedny z uplne prvnich her...
ale netusi, ani vrah ani korist, ze zabiji a je zabijena
to jen tak na okraj, co to tem stenatum "rika" - nic, dokud se nenauci, co jim to ma rikat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 11:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
děkuji, tak jsem si to myslela správně (já vlastně matku se štěňaty nikdy naživo neviděla - jen ty dokumentární snímky o psech v Africe apod.)


Bolestivý nebo překvapivý zásah fungují na všechny tvory ve výchově velice názorně.
Ale beru, že trpělivost matky vůči hrajícím si piraňám je daleko větší, než by byla trpělivost moje bez svářečských rukavic

že trpělivost matky vůči hrajícím si piraňám je daleko větší

tak neni matka jako matka
jsou fakt feny, ktere nezavrci snad nikdy. a pak takove, ze od prvniho dne si stenata rovnaji.
ale zaroven o ne porad naprosto obetave pecuji.
a jsou i krkavci matka -ale ty soudny chovatel dal nepouziva.

je strasne zajimave to sledovat - tu skalu pece a vychovy, co existuje v psim svete pri odchovu stenat. neni lepsi program na koukani

a nekdy i to jak se to pak reprodukuje v tom lidskem

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 11:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hm, z toho mi teda vyplývá, že vlastně štěně, které tahá uživatel za kůži na krku, vlastně teda neví, že by se mělo cítit ohroženo na životě? Když se vlastně takto štěňata "napadají" i mezi sebou. Jasně, jsem se toho blbě chytla, ale fakt o tom přemýšlím, a když už to tu zaznělo... Takové štěně by teda mohlo zažívat pocit bezmoci, pochopitelně nějakou tu bolest, prostě nepříjemné vjemy - a není to v tu chvíli teda na úrovni fyzického projevení nelibosti (ať už od matky štípnutím nebo od sourozenců třeba kousnutím, když se oženou)?

Jak se štěně dozví, co mu to má říkat? Že ho skutečně třeba sourozenec v tu chvíli ohrozí na životě? Nebo až při dospívání třeba při konfliktu nějaký jiný pes? Nepředpokládám, že by si to spojilo, když zabije prvního králíka (kolik psích štěňat vychovávaných páníčky, si zabije vůbec nějakého králíka). Není tam prostě pořád jen ten pocit bezmoci (který je samozřejmě v míře neúměrné v podstatě roven psychickému týrání)?

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 11:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jo, v lidském světě je škála od "bořím hory a stavím mosty" až po "dělej jak umíš, hlavně neotravuj" opravdu široká a někdy děsivá.

21.6.2022 12:12
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hm, z toho mi teda vyplývá, že vlastně štěně, které tahá uživatel za kůži na krku, vlastně teda neví, že by se mělo cítit ohroženo na životě? Když se vlastně takto štěňata "napadají" i mezi sebou. Jasně, jsem se toho blbě chytla, ale fakt o tom přemýšlím, a když už to tu zaznělo... Takové štěně by teda mohlo zažívat pocit bezmoci, pochopitelně nějakou tu bolest, prostě nepříjemné vjemy - a není to v tu chvíli teda na úrovni fyzického projevení nelibosti (ať už od matky štípnutím nebo od sourozenců třeba kousnutím, když se oženou)?

Jak se štěně dozví, co mu to má říkat? Že ho skutečně třeba sourozenec v tu chvíli ohrozí na životě? Nebo až při dospívání třeba při konfliktu nějaký jiný pes? Nepředpokládám, že by si to spojilo, když zabije prvního králíka (kolik psích štěňat vychovávaných páníčky, si zabije vůbec nějakého králíka). Není tam prostě pořád jen ten pocit bezmoci (který je samozřejmě v míře neúměrné v podstatě roven psychickému týrání)?

Pokud vás někdo trestá, tak je v tom úplně jiná energie, než když si hraje. Vy byste přece taky okamžitě poznala, když by vám šel někdo rozbít hu*u a nemusel by u toho říct ani slovo :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 13:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co tak pozoruju já, tak štěně ví houby. Vrčí normálně při hře se sourozencem nebo když si hraje s plyšákem.

Ale tady bych řekla, že vrčení při hře je jiné než to varovné. A že to štěňata instinktivně vědí. Stejně jako u koní položené uši - ne vždycky je to hrozba. Ale třeba se pletu.

21.6.2022 13:22
janaa

XXX.XXX.174.173

Jasně,že štěňata přirozeně rozeznávají,co je hra, a co varování nebo útok. Stejně tak vrčení,kňučení,štěkání má tolik variant,tolik "melodií", tónin, co my kolikrát ani nepostřehneme,ale pro psí uši je nezaměnitelné. Stejně jako jsou základní vzorce chování vrozené,ale následně jak se rozvíjí smysly a interakce s ostatními se rozvíjí i to

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 13:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Jasně,že štěňata přirozeně rozeznávají,co je hra, a co varování nebo útok. Stejně tak vrčení,kňučení,štěkání má tolik variant,tolik "melodií", tónin, co my kolikrát ani nepostřehneme,ale pro psí uši je nezaměnitelné. Stejně jako jsou základní vzorce chování vrozené,ale následně jak se rozvíjí smysly a interakce s ostatními se rozvíjí i to

Tak nějak jsem to myslela. Že zvířata reagují i na nepatrné změny (zvuky, mimika a řeč těla vůbec), které spousta lidí ani nepostřehne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 14:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro psa je vnímání nuancí v projevech druhého psa tedy do jisté míry přirozené, zatímco vnímání projevů člověka se musí tak jako tak naučit. Takže chci-li tedy slovům přiložit správný význam, musím ho dotyčnému psovi předvést. Což přijde člověku přirozené u "sedni, lehni", ale už nikoli u "ne, nesmíš".

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 17:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Pro psa je vnímání nuancí v projevech druhého psa tedy do jisté míry přirozené, zatímco vnímání projevů člověka se musí tak jako tak naučit. Takže chci-li tedy slovům přiložit správný význam, musím ho dotyčnému psovi předvést. Což přijde člověku přirozené u "sedni, lehni", ale už nikoli u "ne, nesmíš".

Ano, musí se to naučit. Ale daří se jim to mnohem lépe než nám. Jako, že zvířata se naučí číst nás mnohem rychleji než my je. Právě proto, že mají cit pro ty drobné nuance. Si myslím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 17:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vsak proto si nas pes kdysi ochocil a adoptoval.
Naucil se zit v lidskem svete.
S lidma to horsi, no....ti se to uci mnohem hure a jeste radi psum davaji lidske vlastnosti.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 17:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale tady bych řekla, že vrčení při hře je jiné než to varovné. A že to štěňata instinktivně vědí. Stejně jako u koní položené uši - ne vždycky je to hrozba. Ale třeba se pletu.

Jo, to určitě, akorátta štěňata jsou ještě tak malá, že to neznají, tak jsem to myslela.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 17:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslim si, ze uplne maly stenda nic prirozene nerozeznavaji - tony, situace, ale ze se to vazne uci.
Co je vrozene je povaha - a tim i ta rychlost uceni /pouceni se - je jina.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 18:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vsak proto si nas pes kdysi ochocil a adoptoval.
Naucil se zit v lidskem svete.
S lidma to horsi, no....ti se to uci mnohem hure a jeste radi psum davaji lidske vlastnosti.

A proto se prý kočky naučily mňoukat a psi štěkat. Protože jsme natvrdlí a diskrétní signály nevnímáme.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 22:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a máme to zase tady...další kousací štěňátko.

Zatímco mě u některých štěňat nefungovalo nic, malá Gina byla strašná piraňa, ale Jackovi stačilo zavrčet a šla si po svým. Stejně tak to dělala nyní velká Gina našemu malýmu Matesovi....musím říct, že její trpělivost s malým kousacím vzteklým špuntem byla nekonečná, ale když už toho bylo moc, tak stačilo krátce vrknout a měla klid.
Kéž bych i já uměla sdělit štěněti takhle jasně, že už to stačilo.....a teda přiznám se, že i to jsem po vzoru svých psů zkusila...zavrčet...ale asi mám blbej přízvuk a nebo co, takže místo "nech toho", jsem asi zavrčela "tak do toho, jdeme se mordovat ještě divočeji"

Gině jsou dva roky, Matesovi je půl roku a všechno to kousání jsou už jen veselé historky z natáčením.

Uživatel s deaktivovaným účtem

21.6.2022 23:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

"ale Jackovi stačilo zavrčet a šla si po svým"

Mam fenu, která je naprosto genialni matka. Teda byla - už nebude mít štěnata.
Ona stenata zboznuje - pecuje o ne, chce s nimi byt - ale neumi si s nimi hrat.
Kdyz uz se s nimi da pretahovat o hracky, to umela. Ale takove to - ze ji budou tahat za pysky, usi, ocas - to nesnesla.

Jak ta mela vycepovana stenata

Ona spala, natazena na boku - a stenata si pres ni hrala, vyuzivala ji jako kryt -utocila na sebe. Ale ji se nedotkla.

My byly od krve, sramy od piran - a ona s nimi bydlela a krmila je do 8mi tydnu a nemela potrebu se od nich vzdalovat
3 vrhy si vycepovala, i adoptaky mela

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.6.2022 09:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No a máme to zase tady...další kousací štěňátko.

Zatímco mě u některých štěňat nefungovalo nic, malá Gina byla strašná piraňa, ale Jackovi stačilo zavrčet a šla si po svým. Stejně tak to dělala nyní velká Gina našemu malýmu Matesovi....musím říct, že její trpělivost s malým kousacím vzteklým špuntem byla nekonečná, ale když už toho bylo moc, tak stačilo krátce vrknout a měla klid.
Kéž bych i já uměla sdělit štěněti takhle jasně, že už to stačilo.....a teda přiznám se, že i to jsem po vzoru svých psů zkusila...zavrčet...ale asi mám blbej přízvuk a nebo co, takže místo "nech toho", jsem asi zavrčela "tak do toho, jdeme se mordovat ještě divočeji"

Gině jsou dva roky, Matesovi je půl roku a všechno to kousání jsou už jen veselé historky z natáčením.

Přesně. Máte špatný přízvuk.

Uživatel s deaktivovaným účtem

22.6.2022 13:13
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
"ale Jackovi stačilo zavrčet a šla si po svým"

Mam fenu, která je naprosto genialni matka. Teda byla - už nebude mít štěnata.
Ona stenata zboznuje - pecuje o ne, chce s nimi byt - ale neumi si s nimi hrat.
Kdyz uz se s nimi da pretahovat o hracky, to umela. Ale takove to - ze ji budou tahat za pysky, usi, ocas - to nesnesla.

Jak ta mela vycepovana stenata

Ona spala, natazena na boku - a stenata si pres ni hrala, vyuzivala ji jako kryt -utocila na sebe. Ale ji se nedotkla.

My byly od krve, sramy od piran - a ona s nimi bydlela a krmila je do 8mi tydnu a nemela potrebu se od nich vzdalovat
3 vrhy si vycepovala, i adoptaky mela

Jo přesně....teda nemám zkušenost s psí mámou, ale když jsem pozorovala Jacka a následně teď Ginu, tak to zavrčení ani nezní agresivně, jakože "bacha budu kousat" spíš je to takové "dej mi pokoj".....a štěndo fakt odejde a nebo si lehne vedle a kouše způsobně klacík apod.....neukazuje strach, neukazuje nějakou podřízenost řečí těla, neomlouvá se, prostě na pohodu.

Myslím, že mnoha lidem by pomohlo, kdyby viděli psí mámu se štěňaty....ideálně i následně psího tátu, protože má trochu jiný přístup než psí mamka....kdyby skoukli videa a hlavně videa, jak se mezi sebou mordujou sourozenci, aby snad konečně pochopili, že jejich kousací štěňátko je normální, není agresivní a že pokud se zakousne mamině do pysku nebo do ucha, tak ta ho nedrapne za krkem a nebude s ním třepat......

23.6.2022 13:08
fikovnice

XXX.XXX.133.99

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
je to normální

pro detaily použijte vyhledávání v diskuzi, je to tady tak 2x do týdne.

Myslím i častěji...
Už jsem to ani nechtěla rozklikávat (přesto jsem rozklikla), vše jak přes kopírák.
Lidé si pořizují psa a nepočítají, že je to živý tvor...?! Že prostě je období, kdy CHCE a musí kousat. V partě sourozenců by se vyřádili spolu nebo s maminou, která by zakročila, kdyby toho bylo příliš.

MushrumFairy

19.7.2022 16:37
MushrumFairy

XXX.XXX.112.245

Čauky, nevím zda to už někdo nepsal. Ale tak cca měsíc na mojí malou platí kožená rukavice. Prostě když začala kousat vzala sem si tu rukavici na jednu ruku a Kousala sem se ní. V nějaký moment, cca po 10-15minutach jsem vždy řekla,,stačí" a rukavici si sundala a už sem štěndo nechala. Teď už to fakt má naučený že vidí rukavici, já na ní,,dem se prát?" A ona s radostí přiběhne a koušem se. Pak řeknu stačí a už ví a už nekouše. Vždy když přestane hodně pochválit a na začátku navykání jsem dávala třeba 5 minutový pauzy a pak jsme se šli zase kousat. 😆 Je to jinak ňufinka ale prostě je to pejsek a má zuby (švýcarka) 🐾🤍

Přidejte reakci

Přidat smajlík