Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Achjo

27.7.2022 10:43
Achjo

XXX.XXX.69.59

Dobrý den, předem upozorňuji, že podobná témata jsem prošla. Prosím o radu. Je to týden, co jsme si adoptovali 3 letou fenku yorka. Bylo nám sděleno, že fena je zvyklá na venčení i pleny. Bohužel se ukázalo, že to tak úplně není. Fena je venku velice bojácná a to hlavně ráno a večer. Poleká ji každý zvuk, rychlý pohyb, naše kočka. Bohužel se od příjezdu děje to, že ani po několikahodinovém venčení se nevyčůrá ani nevykaká venku. Bereme ji na několik hodin denně ven, chodím s ni večer třeba 3 hodiny venku což pro mě je opravdu časově velmi náročné a stejně nic. Táhne domu a jakmile zalezeme domu, vyčurá se doma a později i vykaká. Mám další fenku YT od štěněte a s tou nebyl problém. Proste klasické učení, které během pár týdnů pochopila a dnes dává přednost venčení před podložkou. Ale u této nemám proste za co chválit. Už jsem ji i pokárala přímo při vykonání potřeby a třepla ji a poté odnesla ven a tam pochválila, ale výsledek byl ten, že se mě následující 3 hodiny bála, což mi přijde jako zvláštní a velmi vyhrocená reakce. Nevím jakým způsobem už ji dat najevo, že toto ne. Dám ji večer najíst ještě schválně, aby měla o to větší potřebu a ona ani po 3 hodinách neudělá jedinou louzicku a vypustí to doma okamžitě po příchodu. Druhá fenka venku mezitím třeba 10x ,,značkuje’’ a kaká. Už jsem opravdu nešťastná. Chápu, že je to stále velmi krátká doba, ale pořídila jsem si dospělého pejska proto, aby mi odpadla starost s pročůraným a smradlavým bytem. Místo toho mám doma mnohem horší verzi štěněte, protože štěně se aspoň venku po nějaké době vyčurá. Mám velké podezření, že fenka žila v kleci, protože na fotkách v kleci byla. Hrozně nerada bych ji vracela zpět. Má mě jinak od druhého dne hrozně ráda a je stále u mě. Prosím zkušené lidi, kteří mají zkušenosti třeba se psy z množírny, zda by mi nemohli poradit co dělat. Spím denně 4 hodiny, protože večer trávím venku čekajíc na louzicku a ráno vytírám pokakanou a počuranou podlahu, což mi na chuti k společnému životu s ni nepřidá.
Jinak na podložku si párkát došla když jsem ji předtím namočila do louzičky. Nepomáhá ani vzít podložku ven.
Děkuji.

27.7.2022 11:09
aluska

XXX.XXX.197.205

Musíte vydržet, týden je krátká doba, mám fenku jezevčíka ze Slovenska, našla se u hnojiště. Teď jí odhadujeme asi tak 12 let, tedy v době příjezdu možná 5ti letá . Normálně chodila na záchod do obýváku na vinylovou podlahu jakoby se nechumelilo. Mám jí už 6,5 roku, je po dvou menších mrtvičkách, dveře od baráku mám otevřené celou noc na zahradu a i tak ještě i teď je občas doma louže. A není sama, je ve smečce dalších třech jezevčíků a ti doma potřebu nevykonávají.....

27.7.2022 11:14
Fatia

XXX.XXX.134.127

A zruště doma podložku. Děláte v tom feně jen zmatek, někde doma se čůrat může a jinde se nemůže... Venčí se prostě jen a jen venku.

27.7.2022 11:16
rapotacka11

XXX.XXX.225.225

Venku se bojí.
Tzn. ven, ven, ven,
ale zadavatelka na to nemá čas....

27.7.2022 11:21
Arbora

XXX.XXX.80.55

Prosím vás, negatívnymi reakciami pri vystresovanej fene mierite absolútne opačným smerom, než k tomu, aby bola fena v kľude. Neriešte potreby doma, psa bez slov vyniesť von a čakať.

Vyhraďte jej v byte priestor, kde tým spraví čo najmenšie škody a obrňte sa trpezlivosťou. Nebude to za dva dni, možno ani za mesiac. Fena je evidentne vonku v takom strese, že sa nevyčúra. Nestresuje ju ešte aj doma. Berte ju von niekam, kde ticho a pokoj, ideálne s druhou fenou, ktorá je v pohode a potreby vonku vykonáva.

Svojim prístupom si vyrábate akurát uzlík nervov, ktorý za chvíľu nebude v pohode ani v tom byte. Prehodnoťte svoj prístup, alebo fenu vráťte čo najskôr, pretože takto nebude šťastná ani jedna z vás.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2022 11:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nemůžete sebrat psy a jet zcela do přírody na celý víkend? Nebo aspoň 2 celodenní výlety, klidně s "piknikem" venku, nemusíte pořád trajdat.
Udělat si v tom "hrozném" venkovním světě pohodu, podělit se o svačinu...
A po každém vykonání potřeby pochválit (ne příliš afektovaně) a odměnit.
Možná to v sobě udrží 3 hodiny na procházce (navíc s lehce nervózní paničkou, kdy už to konečně bude...), ale celý víkend nedá 😉

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2022 11:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemůžete sebrat psy a jet zcela do přírody na celý víkend? Nebo aspoň 2 celodenní výlety, klidně s "piknikem" venku, nemusíte pořád trajdat.
Udělat si v tom "hrozném" venkovním světě pohodu, podělit se o svačinu...
A po každém vykonání potřeby pochválit (ne příliš afektovaně) a odměnit.
Možná to v sobě udrží 3 hodiny na procházce (navíc s lehce nervózní paničkou, kdy už to konečně bude...), ale celý víkend nedá 😉

Zahraji si na ďáblova advokáta - co když nebude stačit, že ji situace donutí se párkrát vyprázdnit venku, a po návratu z víkendu se vrátí do starých kolejí (nebo se ještě zhorší)? Co když ji “zaplavení” tím děsivým světem venku psychicky spíš ublíží?

Nemám se psy v tomhle stavu zkušenost, ale intuitivně bych na to šla spíš citlivě. Doma bych ji asi dávala do nějaké naddimenzované ohrádky (bezpečného prostoru) s upravenou podlahou pro snadný úklid (asi pleny), a postupně bych ji navykala na běžný život - stran venčení bych ji brala párkrát za den ven, ale jen na chviličku. První dny třeba jen za dveře bytu, pak na schody, pak ke vchodovým dveřím, …, a postupně bych ji brala dál a dál (postupovala bych stále po stejné trase a až ve chvíli, kdy by jí daný úsek byl důvěrně známý a cítila se tam bezpečně), i kdybych měla postupovat po metru. A až by se venku cítila ok, začala bych s cíleným nácvikem vyprazdňování (venku). Není to asi optimální, ale primárně bych se zaměřila na budování vztahu a socializaci, aby nebyla permanentně ve stresu. Nemyslím si, že u takto přecitlivělého zvířete, které se de facto neustále bojí o život, je žádoucí vyvíjet tlak (a flooding pro ni tlak bude). Každý pes nemusí “léčbu šokem” unést…

A začala bych s ní (zlehka) cvičit s klikrem.

Achjo

27.7.2022 12:29
Achjo

XXX.XXX.69.59

rapotacka11 napsal(a):
Venku se bojí.
Tzn. ven, ven, ven,
ale zadavatelka na to nemá čas....

Gratuluji, že vy nepracujete a nemáte žádné další povinnosti jako děti atd. nebo v mém případě 4 koně, že můžete být třeba 12 hodin denně venku. A pokud jste četla pozorně, já své stěně vychovala dobře. Tohle je neschopnost majitele, který měl fenu do doby, než se rozhodl ji odložit, jako nepotřebnou. Děkuji za sarkastickou poznámku, moc mi pomohla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2022 12:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

@Odetta
Proto zmiňuji piknik, společně s paničkou procházka a pak plácání se na jednom místě, které si postupně svým vlastním tempem oťuká. Právě, aby odpadl i stres paničky, že furt nic a zas to skončí doma na podlaze.
Ono se to pak jaksi cyklí a psice se neuvolní. Takto by měla paničku v pohodě (=psychická opora) a bylo by trochu od čeho se odpíchnout, protože nejhorší pro ni bude "pustit to" poprvé.

Kdyby měla zadavatelka zahradu, nejjednodušší by bylo trávit celé dny tam, ale z dotazu mám dojem, že bydlí v bytě.

Achjo

27.7.2022 12:44
Achjo

XXX.XXX.69.59

Děkuji moc za přínosné rady. Mám takový pocit, že mě tu někteří osočují za neschopnost někoho jiného přede mnou. Vrátit ji klidně můžu, zpět v kleci ji bude určitě lépe. Já ji nebiju, ale tam odkud přišla to zřejmě bylo na denním pořádku, když se všeho bojí včetně zvýšeného hlasu. Ale chápu, je to moje chyba ty předchozí 3 roky.

Jinak s plenami souhlasím, už jsem nad tím taky přemýšlela, ale nechci tím brát možnost mé fence dojít se vyčůrat když jsem v práci nebo u zvířat.

Výlet také plánujeme, budu teď mít 2 týdny dovolené, tak to bude i časově jednodušší včetně společných dnů. :)

Jinak věřím, že se časem přestane všeho tak moc bát a nebudu ji muset mít na vodítku a budu ji brát i ke zvířatům. Zatím má z větších zvířat totální paniku i v náruči.

27.7.2022 12:57
rapotacka11

XXX.XXX.225.225

Bylo to pouhé konstatování...

Deprivant potřebuje krom jiného
ještě čas.

Achjo

27.7.2022 12:59
Achjo

XXX.XXX.69.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
@Odetta
Proto zmiňuji piknik, společně s paničkou procházka a pak plácání se na jednom místě, které si postupně svým vlastním tempem oťuká. Právě, aby odpadl i stres paničky, že furt nic a zas to skončí doma na podlaze.
Ono se to pak jaksi cyklí a psice se neuvolní. Takto by měla paničku v pohodě (=psychická opora) a bylo by trochu od čeho se odpíchnout, protože nejhorší pro ni bude "pustit to" poprvé.

Kdyby měla zadavatelka zahradu, nejjednodušší by bylo trávit celé dny tam, ale z dotazu mám dojem, že bydlí v bytě.

Bydlíme v domě. Přesto nemám odvahu ji pouštět protože by nebylo těžké se ze zahrady dostat. Je to malá prďka. Až si na nás zvykne a přestane se všeho bát, určitě ji pouštět budu a to i na prostoru 10 ha. Zatím se druhé fenky bohužel moc nedrží.

27.7.2022 13:00
Fatia

XXX.XXX.134.127

Achjo napsal(a):
Děkuji moc za přínosné rady. Mám takový pocit, že mě tu někteří osočují za neschopnost někoho jiného přede mnou. Vrátit ji klidně můžu, zpět v kleci ji bude určitě lépe. Já ji nebiju, ale tam odkud přišla to zřejmě bylo na denním pořádku, když se všeho bojí včetně zvýšeného hlasu. Ale chápu, je to moje chyba ty předchozí 3 roky.

Jinak s plenami souhlasím, už jsem nad tím taky přemýšlela, ale nechci tím brát možnost mé fence dojít se vyčůrat když jsem v práci nebo u zvířat.

Výlet také plánujeme, budu teď mít 2 týdny dovolené, tak to bude i časově jednodušší včetně společných dnů. :)

Jinak věřím, že se časem přestane všeho tak moc bát a nebudu ji muset mít na vodítku a budu ji brát i ke zvířatům. Zatím má z větších zvířat totální paniku i v náruči.

Nikdo vás tu přece nepranýřuje. Vzala jste si dospělou fenu z nedobrých podmínek, tušila jste, že nějaký problém si z předchozího života přinese. Plenu bych sebrala okamžitě, já měla vždy větší psy než yorky a plena na čůrání kdekoliv v bytě mi přijde zkrátka a jednoduše nechutná. Navíc opravdu ztěžuje nácvik/učení vyměšování venku.

S tím prvotním zlomením bloku čůrat venku bych zkusla použít trik, co jsem tu radila už někomu nedávno. Jít na běžnou procházku, pak přijít domu, a těsně před tím, než by se vyčůrala doma, ji popadnout a vzít ji znovu ven. Nemá cenu chodit venku 3 hodiny, když je natolik ve stresu, že se nevyčůrá. Proto bych využila to, že po příchodu domů se jí spustí reflex teď už můžu... a jakmile by se opravdu chystala, v náručí bych ji odnesla na nejbližší trávník. Nesledovat ji (jestli už), nechat ji v klidu na tenounkém delším vodítku, flexině vytažené na max (na metrovém vodítku se asi nevyčůrá), koukat třeba do mobilu a předstírat, že vás vlastně vůbec nezajímá, co ta psice dělá a jestli to dělá :D Pak decentně pochválit.

27.7.2022 13:03
Arbora

XXX.XXX.80.55

Vaša chyba to nie, ale vy teraz musíte riešiť to, v čom fena vyrastala. Nedá s to vypnúť zo dňa na deň. Nepomôžete si tým, že ju na ňu budete nepríjemná, nerozumie vám. Takže sa bojí ešte viac. Nemôžete k nej pristupovať s tým, že vy ju nebijete, tak predsa nemôže byť v strese. To ona nevie.

A bohužiaľ, možno máte povinnosti voči iným členom domácnosti, ale za to nová fena nemôže.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2022 13:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Achjo napsal(a):
Dobrý den, předem upozorňuji, že podobná témata jsem prošla. Prosím o radu. Je to týden, co jsme si adoptovali 3 letou fenku yorka. Bylo nám sděleno, že fena je zvyklá na venčení i pleny. Bohužel se ukázalo, že to tak úplně není. Fena je venku velice bojácná a to hlavně ráno a večer. Poleká ji každý zvuk, rychlý pohyb, naše kočka. Bohužel se od příjezdu děje to, že ani po několikahodinovém venčení se nevyčůrá ani nevykaká venku. Bereme ji na několik hodin denně ven, chodím s ni večer třeba 3 hodiny venku což pro mě je opravdu časově velmi náročné a stejně nic. Táhne domu a jakmile zalezeme domu, vyčurá se doma a později i vykaká. Mám další fenku YT od štěněte a s tou nebyl problém. Proste klasické učení, které během pár týdnů pochopila a dnes dává přednost venčení před podložkou. Ale u této nemám proste za co chválit. Už jsem ji i pokárala přímo při vykonání potřeby a třepla ji a poté odnesla ven a tam pochválila, ale výsledek byl ten, že se mě následující 3 hodiny bála, což mi přijde jako zvláštní a velmi vyhrocená reakce. Nevím jakým způsobem už ji dat najevo, že toto ne. Dám ji večer najíst ještě schválně, aby měla o to větší potřebu a ona ani po 3 hodinách neudělá jedinou louzicku a vypustí to doma okamžitě po příchodu. Druhá fenka venku mezitím třeba 10x ,,značkuje’’ a kaká. Už jsem opravdu nešťastná. Chápu, že je to stále velmi krátká doba, ale pořídila jsem si dospělého pejska proto, aby mi odpadla starost s pročůraným a smradlavým bytem. Místo toho mám doma mnohem horší verzi štěněte, protože štěně se aspoň venku po nějaké době vyčurá. Mám velké podezření, že fenka žila v kleci, protože na fotkách v kleci byla. Hrozně nerada bych ji vracela zpět. Má mě jinak od druhého dne hrozně ráda a je stále u mě. Prosím zkušené lidi, kteří mají zkušenosti třeba se psy z množírny, zda by mi nemohli poradit co dělat. Spím denně 4 hodiny, protože večer trávím venku čekajíc na louzicku a ráno vytírám pokakanou a počuranou podlahu, což mi na chuti k společnému životu s ni nepřidá.
Jinak na podložku si párkát došla když jsem ji předtím namočila do louzičky. Nepomáhá ani vzít podložku ven.
Děkuji.

Už jsem ji i pokárala přímo při vykonání potřeby a třepla ji...A vám přijde zvláštní, že se vás pak 3 hodiny bála? Mně ne. Máte doma uzlíček nervů a vy ho ještě trestáte.

Achjo

27.7.2022 13:22
Achjo

XXX.XXX.69.59

Fatia napsal(a):
Nikdo vás tu přece nepranýřuje. Vzala jste si dospělou fenu z nedobrých podmínek, tušila jste, že nějaký problém si z předchozího života přinese. Plenu bych sebrala okamžitě, já měla vždy větší psy než yorky a plena na čůrání kdekoliv v bytě mi přijde zkrátka a jednoduše nechutná. Navíc opravdu ztěžuje nácvik/učení vyměšování venku.

S tím prvotním zlomením bloku čůrat venku bych zkusla použít trik, co jsem tu radila už někomu nedávno. Jít na běžnou procházku, pak přijít domu, a těsně před tím, než by se vyčůrala doma, ji popadnout a vzít ji znovu ven. Nemá cenu chodit venku 3 hodiny, když je natolik ve stresu, že se nevyčůrá. Proto bych využila to, že po příchodu domů se jí spustí reflex teď už můžu... a jakmile by se opravdu chystala, v náručí bych ji odnesla na nejbližší trávník. Nesledovat ji (jestli už), nechat ji v klidu na tenounkém delším vodítku, flexině vytažené na max (na metrovém vodítku se asi nevyčůrá), koukat třeba do mobilu a předstírat, že vás vlastně vůbec nezajímá, co ta psice dělá a jestli to dělá :D Pak decentně pochválit.

Děkuji. Bohužel ten popis zněl trochu jinak. Na pohled to nebyly problémové podmínky. To nám začalo docházet až po příjezdu domu. Jinak děkuji za radu. Určitě to zkusím. To by mohlo zabrat. Jinak nemá problém s odchodem ven. Má radost když beru vodítko (flexi 5m), ale úzkost nastane až venku.

27.7.2022 13:38
aluska

XXX.XXX.197.205

Achjo napsal(a):
Děkuji. Bohužel ten popis zněl trochu jinak. Na pohled to nebyly problémové podmínky. To nám začalo docházet až po příjezdu domu. Jinak děkuji za radu. Určitě to zkusím. To by mohlo zabrat. Jinak nemá problém s odchodem ven. Má radost když beru vodítko (flexi 5m), ale úzkost nastane až venku.

Prostě musíte vydržet nějakou dobu, než se fenka vzpamatuje z toho, co prožila než jste si ji vzali a naučí se na nové věci. Ta moje slovena se bála úplně všeho, věcí, zvuků, pohladit se nechala až tak po třech měsících. I dnes se bojí, už méně, ale bojí. Něco mi upadne, zakopnu, udělám rychlý pohyb. Nechlácholím jí, jen řeknu aby si se nepo...a dál si toho nevšímám. Asi to v ní zůstane. Nikdo cizí na ní nesáhne, ale malé pokroky jsou, už si cizí ruku očichá, než se uhne. Dřív se ani nepřiblížila. Stárne a teď po skoro 7mi letech, když jí pochovám, tak si to už asi i trochu užívá. No prostě zůstane "divná", ale je moje a u mě to doklepe.

Achjo

27.7.2022 13:52
Achjo

XXX.XXX.69.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Už jsem ji i pokárala přímo při vykonání potřeby a třepla ji...A vám přijde zvláštní, že se vás pak 3 hodiny bála? Mně ne. Máte doma uzlíček nervů a vy ho ještě trestáte.

Ano. Opravdu mi přijde zvláštní taková reakce. Moje fena ví co se má a nemá a pokud udělá něco co nemá, přijde trest ve formě slovního pokárání a klidně mírného třepnutí přes zadek. Jako samozřejmě ji mohu dat přednášku, zakoupit permici do knihovny aby si něco o té problematice načetla, ale sama knihovny moc nemusím, tak ji nechci týrat. Přesto moje fenka během 5 vteřin ví, že jsme zase v pohodě a kamošky.

Ano, vím ze srovnávám nesrovnatelné. Fena která měla od malička všechno včetně lásky, nikdo ji nemlátil, takže ví, že malé pokárání končí malým pokáráním a žijeme dál. A julinka, která si prošla kdoví čím.

Ale máte pravdu. Příště až se mi pustí třeba do kožené sedačky, dám ji třeba medaili. To by mohlo problém vyřešit.

Achjo

27.7.2022 14:07
Achjo

XXX.XXX.69.59

Arbora napsal(a):
Vaša chyba to nie, ale vy teraz musíte riešiť to, v čom fena vyrastala. Nedá s to vypnúť zo dňa na deň. Nepomôžete si tým, že ju na ňu budete nepríjemná, nerozumie vám. Takže sa bojí ešte viac. Nemôžete k nej pristupovať s tým, že vy ju nebijete, tak predsa nemôže byť v strese. To ona nevie.

A bohužiaľ, možno máte povinnosti voči iným členom domácnosti, ale za to nová fena nemôže.

Ano, chápu. Přesto nemám dojem, že je dobrý nápad nechat fenu dělat potřebu bez toho, abych ji dala najevo nesouhlas. Jak má poznat, že to co dělá je špatně? Že s tím nesouhlasím? Nespojí si náhodou nové prostředí s tím, že zde se kálet muže, protože to nikomu nevadí? Nerýpu, jen se ptám.

Pokud by se stalo, že se třeba po 2 hodinách venku vyčurá, tak je to mnohem snadnější že.
Takhle není za co chválit.

Nikdo na ni není nepříjemný. U nás určitě ne. Taky nám to vrací tím, že je stále s námi, olizuje nás, vítá nás.

27.7.2022 14:23
Trickyvoo

XXX.XXX.210.83

Achjo napsal(a):
Ano. Opravdu mi přijde zvláštní taková reakce. Moje fena ví co se má a nemá a pokud udělá něco co nemá, přijde trest ve formě slovního pokárání a klidně mírného třepnutí přes zadek. Jako samozřejmě ji mohu dat přednášku, zakoupit permici do knihovny aby si něco o té problematice načetla, ale sama knihovny moc nemusím, tak ji nechci týrat. Přesto moje fenka během 5 vteřin ví, že jsme zase v pohodě a kamošky.

Ano, vím ze srovnávám nesrovnatelné. Fena která měla od malička všechno včetně lásky, nikdo ji nemlátil, takže ví, že malé pokárání končí malým pokáráním a žijeme dál. A julinka, která si prošla kdoví čím.

Ale máte pravdu. Příště až se mi pustí třeba do kožené sedačky, dám ji třeba medaili. To by mohlo problém vyřešit.

Tak sice jednu stranu uznávate, že srovnáváte nesrovnatelné, ale pak si nakonec neodpustíte jízlivou poznámku. Tady se vám snaží poradit lidi, kteří mají zkušenost se starším psem s negativními zážitky.

Já teda žádného svého psa za louži doma netřepla a nepokárala a stejně pochopili, že doma to nechci. Tím chci říct, že to považuji opravdu za zbytečné, zvlášť u bázlivého psa to bude mít jen opačný efekt. Mně u fenky pomohlo, že jsem jí bafla v okamžiku, kdy začala s potřebu a vynesla ven a pak hrozně chválila, dala ten metál v podobě pamlsku. Vím, že se nedá pes pořád hlídat, ale až se vám poštěstí. Mně se jí takhle povedlo načapat až po týdnu.

27.7.2022 15:21
sufle

XXX.XXX.173.218

Achjo napsal(a):
Ano. Opravdu mi přijde zvláštní taková reakce. Moje fena ví co se má a nemá a pokud udělá něco co nemá, přijde trest ve formě slovního pokárání a klidně mírného třepnutí přes zadek. Jako samozřejmě ji mohu dat přednášku, zakoupit permici do knihovny aby si něco o té problematice načetla, ale sama knihovny moc nemusím, tak ji nechci týrat. Přesto moje fenka během 5 vteřin ví, že jsme zase v pohodě a kamošky.

Ano, vím ze srovnávám nesrovnatelné. Fena která měla od malička všechno včetně lásky, nikdo ji nemlátil, takže ví, že malé pokárání končí malým pokáráním a žijeme dál. A julinka, která si prošla kdoví čím.

Ale máte pravdu. Příště až se mi pustí třeba do kožené sedačky, dám ji třeba medaili. To by mohlo problém vyřešit.

Adoptovala jsem roční fenku lurchera, doma kálela více než měsíc.
Postupně si troufla dřepnout na zahradě a až po nějaké době našla odvahu i mimo.

Stejně jako já máte uzlíček nervů, který se snaží být venku neviditelný a tak nechce zanechávat pachovou značku.

Týden je málo a třepnutí nebo namočení do louže je pro fenku výrazný projev agrese, kterým její nejistotu a strach jen posilujete.
A uklízet po takovém diblíkovi není tedy taky žádná hrůza. Moje fenka měla 25 kg a za 10 minut bylo uklizeno.

Vy jí musíte ukázat, že je v bezpečí, že jí od vás nic nehrozí a uvidíte, že se to postupně zlepší.

A vaše poznámka o přednášce, knihovně a medaili mi přijde trapný.
Na lurcherku jsem za celý život skoro ani nezvýšila hlas (myslím tím ve zlém), natož nějaké placnutí nebo třepnutí. Nebyl důvod. A byla z ní naprosto pohodová, vychovaná a bezproblémová holka.

27.7.2022 15:50
Arbora

XXX.XXX.80.55

Achjo napsal(a):
Ano, chápu. Přesto nemám dojem, že je dobrý nápad nechat fenu dělat potřebu bez toho, abych ji dala najevo nesouhlas. Jak má poznat, že to co dělá je špatně? Že s tím nesouhlasím? Nespojí si náhodou nové prostředí s tím, že zde se kálet muže, protože to nikomu nevadí? Nerýpu, jen se ptám.

Pokud by se stalo, že se třeba po 2 hodinách venku vyčurá, tak je to mnohem snadnější že.
Takhle není za co chválit.

Nikdo na ni není nepříjemný. U nás určitě ne. Taky nám to vrací tím, že je stále s námi, olizuje nás, vítá nás.

Sama píšete, že po vyčúraní doma "Už jsem ji i pokárala přímo při vykonání potřeby a třepla ji..." Tak sa proste nikam nepohnete. A je jedno, či to bolo "málo" , nežne, alebo hocijako, pre toho psa to naozaj nie je rozhodujúce. Zvlášť, ak vidíte, že je z toho ešte tri hodiny mimo. Zjavne to pre ňu je väčší trest, než si myslíte. Môžete sa nad tým čudovať, môžete o tom napísať 6 príspevkov, ale naozaj tým jej reakciu nezmiernite. Je v strese, nerozumie vám a bojí sa vás. Tak s tým pracujte.

Nie, pes sa nenaučí čúrať doma iba kvôli domu, že čúranie doma nedostane na p*del. Na to, aby sa pes niečo učil, potrebuje byť predovšetkým v kľude. V strese sa nič nenaučí. Jedine to, že sa vás má báť.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.7.2022 16:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Achjo napsal(a):
Ano. Opravdu mi přijde zvláštní taková reakce. Moje fena ví co se má a nemá a pokud udělá něco co nemá, přijde trest ve formě slovního pokárání a klidně mírného třepnutí přes zadek. Jako samozřejmě ji mohu dat přednášku, zakoupit permici do knihovny aby si něco o té problematice načetla, ale sama knihovny moc nemusím, tak ji nechci týrat. Přesto moje fenka během 5 vteřin ví, že jsme zase v pohodě a kamošky.

Ano, vím ze srovnávám nesrovnatelné. Fena která měla od malička všechno včetně lásky, nikdo ji nemlátil, takže ví, že malé pokárání končí malým pokáráním a žijeme dál. A julinka, která si prošla kdoví čím.

Ale máte pravdu. Příště až se mi pustí třeba do kožené sedačky, dám ji třeba medaili. To by mohlo problém vyřešit.

Ostatní odpověděli za mě. Medaile netřeba.

Achjo

27.7.2022 17:27
Achjo

XXX.XXX.69.59

Trickyvoo napsal(a):
Tak sice jednu stranu uznávate, že srovnáváte nesrovnatelné, ale pak si nakonec neodpustíte jízlivou poznámku. Tady se vám snaží poradit lidi, kteří mají zkušenost se starším psem s negativními zážitky.

Já teda žádného svého psa za louži doma netřepla a nepokárala a stejně pochopili, že doma to nechci. Tím chci říct, že to považuji opravdu za zbytečné, zvlášť u bázlivého psa to bude mít jen opačný efekt. Mně u fenky pomohlo, že jsem jí bafla v okamžiku, kdy začala s potřebu a vynesla ven a pak hrozně chválila, dala ten metál v podobě pamlsku. Vím, že se nedá pes pořád hlídat, ale až se vám poštěstí. Mně se jí takhle povedlo načapat až po týdnu.

Dobrý den, já nejsem sarkastická na lidi, kteří se mi snaží poradit, ale pokud někdo z kilometrového příspěvku vytáhne pouze to, že jsem psa třepla jednou po zadku, opravdu si nic jiného než jízlivost nezaslouží. Nemám náladu na moralisty. Z vlastní zkušenosti vím, že lidé, kteří nejvíce moralizují třeba v komentářích na FB mají nakonec největší máslo na hlavě. Tohle pro mě bohužel nejsou rady, ale pouze rejpání.

Víte oni tito lidé mají přesně opačný efekt. Pak je tu mnoho lidí, kteří se pomalu bojí zeptat nebo jako já, jsou ještě víc otrávení než předtím. Radila bych aby každý takový rejpal vynakládal iniciativu právě tam, kde je to třeba a ne u lidí, kteří se snaží řešit nějaký problém a hledají opravdové rady.

Rozumné rady, které jsem zde dostala jsou náhodou super a hodně jsem si z nich vzala. Třeba jako z té Vaší.

Bohužel né každý je nadšený z toho, že musí doma žít v psí moči. Mě nezajímal ani zdravotní stav feny, nic chtěla jsem pouze a jen to, aby byla zvyklá čůrat venku. A teď jsem vlastně zjistila, že jsem si opravdu mohla pořídit štěně. Věřím však, že to zvládneme.

27.7.2022 17:31
Fatia

XXX.XXX.134.127

Achjo napsal(a):
Ano, chápu. Přesto nemám dojem, že je dobrý nápad nechat fenu dělat potřebu bez toho, abych ji dala najevo nesouhlas. Jak má poznat, že to co dělá je špatně? Že s tím nesouhlasím? Nespojí si náhodou nové prostředí s tím, že zde se kálet muže, protože to nikomu nevadí? Nerýpu, jen se ptám.

Pokud by se stalo, že se třeba po 2 hodinách venku vyčurá, tak je to mnohem snadnější že.
Takhle není za co chválit.

Nikdo na ni není nepříjemný. U nás určitě ne. Taky nám to vrací tím, že je stále s námi, olizuje nás, vítá nás.

Jak má poznat, že to co dělá je špatně?

Vy jí nepotřebujete naučit, co je špatně, musíte jí vysvětlit, co je správně. Když ji plácnete nad loužičkou doma, tak z toho nepochopí, že čůrat se má venku. Jediné, co si z toho odnese je více stresu při vyměšování a příště se zkusí líp schovat, abyste ji neviděla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 08:29
Uživatel s deaktivovaným účtem

Než jsem to dočetla, všechno bylo řečeno.
Tak jen - nemůžete srovnávat vaši fenu s tou novou. Srovnáváte nesrovnatelné.
Je zbytečné chodit venku 3 hodiny, když se fenka těší domů, aby se už konečně mohla vyčůrat.
Fenka by si potřebovala ten strašný svět venku ( myšlena vaše zahrada ) pořádně prozkoumat, aby si tam připadala bezpečná.
Vzít si ven nějakou práci ( no, ponožky už se nezašívají, svetry nepletou, houby nerostou - třeba vypeckovávat višně, nebo čistit angrešt ), sednout si, fence dát couračku a nechat ji, ať si courá, nebo třeba lehne u vás a pozoruje. A třeba si najde místečko, kde se nakonec vyčůrá. Až bude mít zahradu křížem, krážem procouranou, nebude se bát nechat tam i výraznou pachovou stopu ( moč, či dokonce bobek ).
A doma ji netrestejte, nezvyšujte hlas, netřepejte. Nebo jí vezmete i jistotu bezpečí domova. Zapomeňte, že je to dospělá fena a chovejte se k ní jako k malinkému roztomilému štěněti.
Asi už se vám to ani nechce číst, je to dokola to samé - tak nám věřte.
U psa "s minulostí" některé neduhy přetrvávají ......dlouho. U štěněte měsíc, dva ....a je vychováno.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 10:04
Uživatel s deaktivovaným účtem

Súhlasím s už napísaným - bude to asi trvať dlhšie ako u šteňaťa ale dá sa to. Môj skromný postreh - Achjo v prvom rade prestaňte sa vy tak fixovať na to, že zase sa vyšpiní doma - viem nie je to nič príjemné, ale predsa stávajú sa v živote aj horšie veci ☺. Ja by som viac menej zaviedla bežný systém - jedenie venčenie, spanie - normálne ako to bežne chcete. Pri venčení by som riešila hlavne aby si pomaly zvykala na svet. Nesústredila by som sa no to, či sa "vytoto". V prípade, že sa zadarí - pochvala, pamlsok a ideme ďalej. Keď sa nepodarí normálne ideme domov - len nenápadne sústreďte pozornosť na ňu, keď sa začne chystať na vyšpinenie ( dá sa to poznať - čuchajú, krútia sa chvíľu a čupnú si) rýchlo vziať na ruky a odniesť von - stačí pri tom len povedať napr. nie tu. Vonku položiť počkať, či sa podarí a vtedy pochváliť a odmeniť. Ak sa nepodarí - ideme domov a postup opakujeme. Chce to pár dní trpezlivosti, mega zvýšenej pozornosti (uznávam veľmi náročnej) ale bol by v tom čert, aby sa nepodarilo. Myslím, že týždeň - dva aj tri sa to dá zvládnuť. Ak sa doma stane nehoda - t.j. ja som neustriehla - nekomentujem, upracem a pokračujem ďalej ako by sa nič nestalo. A podložku doma by som určite nemala - to len tak na okraj, môj názor je, že to iba robí "galimatiáš".

Nikda

28.7.2022 11:25
Nikda

XXX.XXX.177.245

Dobry den,
Je potreba si s pejskem hned od zacatku vyjasnit co se smi a co ne. Kuprikladu mne, kdyz se pes nekde vycura, oplatim mu to a vycuram se mu do pelisku. Vetsinou staci to udelat parkrat a spolecne s tim, jak moc chvalim venku, tak to staci.
Jinak co se tyka trestani, urcite netrestat. Za mne staci na psa syknout, ze ne a mel by to pochopit. Pokud ani jedno z toho nezabere, radeji bych pejska vratila..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 11:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Dobry den,
Je potreba si s pejskem hned od zacatku vyjasnit co se smi a co ne. Kuprikladu mne, kdyz se pes nekde vycura, oplatim mu to a vycuram se mu do pelisku. Vetsinou staci to udelat parkrat a spolecne s tim, jak moc chvalim venku, tak to staci.
Jinak co se tyka trestani, urcite netrestat. Za mne staci na psa syknout, ze ne a mel by to pochopit. Pokud ani jedno z toho nezabere, radeji bych pejska vratila..

Fakt? To je velmi inovativní metoda. Si neumím představit, že čurám do domácího pelíšku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 11:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fakt? To je velmi inovativní metoda. Si neumím představit, že čurám do domácího pelíšku.

To je jen provokace. Všechno už jsme řekli, už to utichlo, zadavatelka asi pracuje, tak hurááá, budem čůrat do pelíšku :-((

Nikda

28.7.2022 11:47
Nikda

XXX.XXX.177.245

Ne, to neni provokace, opravdu to takto uz u nekolika psu praktykuji a vzdy se povedlo problem eliminovat. Psum hodne rychle dojde, ze vy Vas byt berete stejne jako on svuj pelisek a zacne mu to vadit.
Jeste tedy podotknu, ze neslo o maleho psa, vzdy jsem mela psy 30 kg, po tech se uz tak snadno neuklizi, ale se stenaty to jeste jde.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 11:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Fakt? To je velmi inovativní metoda. Si neumím představit, že čurám do domácího pelíšku.

...koukám jako blá.zen...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přiznám se, že jsem diskuzi nečetla celou dopodrobna, tak možná se budu opakovat.

Já osobně bych na venčení jako takové, resp. na nácvik venčení venku použila zahradu. Nemám bojácnou fenu, ale třeba moje pyrenejka jako štěně se mimo pozemek nevyprázdnila.....vyčůrat se šla až když přišla z procházky a byla "na svém".kavkazanda byla takovej expert, že přilítla ze zahrady, aby se vyčůrala doma...resp. letěla do patra na chodbu před půdou, protože tam na ní "nevidím" a tudíž jí neženu ven.
Jasně není to stejný případ, ale myslím, že ten základ...vyprázdnit se tam, kde to znám, kde se cítím v bezpečí...že to je hodně podobné.

Někde bylo psáno, že na zahradu pouštět nee, protože je feňule švec prťavec a ploty asi nejsou konstruované tak, aby neproklouzla ani myš, respektive droboučký pejsek, ale zase myslím, že není zas až takový problém vzít pár tyček, kůlů...pletivo ...na jorka myslím, že by stačilo i takové to na králíkárny, voliéry a udělat nějaký výběh, co největší....a nebudu tři hodiny chodit, prostě za účelem venčení nebudu chodit na špacír, ale ty tři hodiny si tam dřepnu, vezmu si třeba knížku a nebudu nabízet zábavu, nějaké podněty a pod.
A tohle bych dělala hlavně ráno, jakmile se čuba vzbudí, než se stihne vyčůrat doma. Protože v tu chvíli, pokud v noci spí, tak už má za sebou třeba 8 hodin bez čůrání, takže máme nějaký náskok.

Myslím prostě, že teď, v první fázi jde hlavně o to, aby se feňule přestala venčit doma, takže moje představa je, že když jí na zahradě vytvořím místo, kde to bude důvěrně znát a bude se tam cítit stejně v bezpečí jako doma, je nějaký základ, jak vyřešit, že doma nebudu mít načůráno a nakakáno.
Samozřejmě s tou bázlivostí to bude na delší lokte.

Osobně, kdybych si pořizovala psa a je jedno, jestli je to štěně, dospělák, útulkáč...tak si vezmu určitě alespoň 14 dní dovolenou, právě proto, abych se mohla intenzivně věnovat zvykačce......opravdu nemá každý v běžném životě tolik času aby 3 hodiny "čekal" jestli se fena vyčůrá a stejně to nedopadne.

Ještě mě tak napadá, že když už 3 hodiny chodit, tak ale ne žádnou dlouhou trasu a ještě trasy měnit, udělat jenom nějaké pidikolečko, okruh třeba na deset minut a ten chodit furt dokola, aby to bylo tak chronicky známé místo, že feňulku nebude nic rozptylovat a snad i ten strach bude menší, když to bude tááák velká rutina....jasně pro lidi to je opruz.

Je taky možný, že za týden, dva, tři, měsíc, prostě až se madam pořádně rozkouká a zvykne si, tak se začne venku vyprazdňovat na pohodu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Ne, to neni provokace, opravdu to takto uz u nekolika psu praktykuji a vzdy se povedlo problem eliminovat. Psum hodne rychle dojde, ze vy Vas byt berete stejne jako on svuj pelisek a zacne mu to vadit.
Jeste tedy podotknu, ze neslo o maleho psa, vzdy jsem mela psy 30 kg, po tech se uz tak snadno neuklizi, ale se stenaty to jeste jde.

Nevěřím, že si pes toto dokáže spojit : Vadí mi počůraný pelíšek, tak tobě vadí počůraný byt !

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Ne, to neni provokace, opravdu to takto uz u nekolika psu praktykuji a vzdy se povedlo problem eliminovat. Psum hodne rychle dojde, ze vy Vas byt berete stejne jako on svuj pelisek a zacne mu to vadit.
Jeste tedy podotknu, ze neslo o maleho psa, vzdy jsem mela psy 30 kg, po tech se uz tak snadno neuklizi, ale se stenaty to jeste jde.

Psum hodne rychle dojde, ze vy Vas byt berete stejne jako on svuj pelisek a zacne mu to vadit.

No zkoušet to rozhodně nebudu, ale když si to představím, že půjdu a načůrám čubě do pelechu, no tak prostě půjde a lehne si jinam, ne?? Upřímně si neumím představit, že pes si spojí to, že já mu jdu načůrat do pelechu s tím, že nechci aby čůral doma. Jakože si neřekne "aháá panička mi načůrala do pelíšku, tak to ona chce, abych nečůral v bytě". Jako upřímně tady prostě musím říct, že tak jak je to popisováno to funguje.

Edit: koukám, že mě orionka předběhla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Ne, to neni provokace, opravdu to takto uz u nekolika psu praktykuji a vzdy se povedlo problem eliminovat. Psum hodne rychle dojde, ze vy Vas byt berete stejne jako on svuj pelisek a zacne mu to vadit.
Jeste tedy podotknu, ze neslo o maleho psa, vzdy jsem mela psy 30 kg, po tech se uz tak snadno neuklizi, ale se stenaty to jeste jde.

Praktikuji. A nevěřím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevěřím, že si pes toto dokáže spojit : Vadí mi počůraný pelíšek, tak tobě vadí počůraný byt !

Samozřejmě, že ne. Psi (ani jiná zvířata) takto neuvažují. Viz orionka, je to provokace.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Praktikuji. A nevěřím.

Uf! To jsem se lekla! A ono jde jen o pravopis.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Uf! To jsem se lekla! A ono jde jen o pravopis.

Kdyby jen o pravopis... Ale soudný člověk se tím inspirovat nebude.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kdyby jen o pravopis... Ale soudný člověk se tím inspirovat nebude.

Jenže já jsem se lekla, že jste se rozhodla to zkoušet ( praktikovat :-)) )

Nikda

28.7.2022 12:56
Nikda

XXX.XXX.177.245

To samozrejme vy nemusite verit ja take neradim Vam, ale pani zakladatelce. Predpokladam, ze pro pejska vyzkousi radsi vsechno nez by ho dala zpatky. Jen pisu svoje zkusenosti co jsem delala ja, kdyz jsem mela se psy problemy.
Nekteri z vas tady radili pri vetsi pohodli panicky i psa pejska vratit nekam kde byl jen v kleci. To mi prijde jako vetsi nesmysl.
Asi jsem mela same geniusy doma..

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jenže já jsem se lekla, že jste se rozhodla to zkoušet ( praktikovat :-)) )

Nemám psa. Jenom kocoury. A ti spí, kde se jim zamane. Nemají pelíšky. Tak vlastně ani nevím, jak bych to měla praktikovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 13:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
To samozrejme vy nemusite verit ja take neradim Vam, ale pani zakladatelce. Predpokladam, ze pro pejska vyzkousi radsi vsechno nez by ho dala zpatky. Jen pisu svoje zkusenosti co jsem delala ja, kdyz jsem mela se psy problemy.
Nekteri z vas tady radili pri vetsi pohodli panicky i psa pejska vratit nekam kde byl jen v kleci. To mi prijde jako vetsi nesmysl.
Asi jsem mela same geniusy doma..

Však mně radit nemusíte. Ale čistě technicky - jaké množství moči jste nárazově vyprodukoval(a)? A jak jste zajistil(a), že to neproteklo na podlahu nebo koberec?

Nikda

28.7.2022 13:14
Nikda

XXX.XXX.177.245

Pani chodite nekdy na zachod? Kolik tak vyprodukujete jednorazove moci? Tak asi tak.
Pod pelech muzete dat savou podlozku.

Vidim ze zakladelka tu uz asi neni, no snad se ji s pejskem bude darit. Doufam ze nektere vase rady neposlechla a nevratila pejska zpatky do klece. Doufam ze takhle neradite vsem, ktrri se tu na neco zeptaji protoze jestli ano, tak uz se nedivim ze jsou plne utulky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Pani chodite nekdy na zachod? Kolik tak vyprodukujete jednorazove moci? Tak asi tak.
Pod pelech muzete dat savou podlozku.

Vidim ze zakladelka tu uz asi neni, no snad se ji s pejskem bude darit. Doufam ze nektere vase rady neposlechla a nevratila pejska zpatky do klece. Doufam ze takhle neradite vsem, ktrri se tu na neco zeptaji protoze jestli ano, tak uz se nedivim ze jsou plne utulky.

Chodím, takže vím. A právě proto si to neumím představit. Ani se savou podložkou pod pelíškem. Pomíjím, že bych měla psychický blok. A nehledě na to, že je to celé nesmysl.

Jo a radíme takhle všem. A není naše vina, že jsou plné útulky (nejen psů).

28.7.2022 13:36
aluska

XXX.XXX.197.205

Budu muset nějak počůrat roh kuchyňský linky....když venku háraj feny, tak tam jdou kluci občas krůpnout. Ale ti mrzáci tam jdou když já spím. Tak taky počkám až usnou....

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 13:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

aluska napsal(a):
Budu muset nějak počůrat roh kuchyňský linky....když venku háraj feny, tak tam jdou kluci občas krůpnout. Ale ti mrzáci tam jdou když já spím. Tak taky počkám až usnou....

A to by bylo, abys je nepřečůrala.

28.7.2022 13:43
aluska

XXX.XXX.197.205

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A to by bylo, abys je nepřečůrala.

přesně , já jim ukážu

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 13:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak jsem si vzpomněla na Tanec s vlky.......
A dokonce to stejné praktikoval nějaký pokusník v dokumentárním filmu. Přečůrával se s vlkem. Tak nevím, jestli by to čůrání do pelechu nemělo podobný ( vlastně opačný efekt ) - "Tak to ne, to je můj pelíšek, tady bydlím já." - a "tak si ho pokropím a tebe přečůrám".
( Už zas překládám psa :-)) )

Nikda

28.7.2022 13:55
Nikda

XXX.XXX.177.245

Tak ja nevim, nejak se tu ukazuje, ze i vy co tu radite mate doma psi co vam doma chcijou vsude. Je tu vubec nekdo kdo pomoci svych metod sve psy neco naucil? Ja ano a setkam se tu jen s posmechem. Nikdo z vas to zkouset nemusi, znovu opakuju ze radu jsem nepsala vam ale pani zakladatelce.

Nerikam ze vsechny rady co tu padly jsou nesmysly ale z jedne radilky vypadne ze ani nema doma psa a druhe pes cura na linku. Tak prosim moji psi alespon opravdu chodi ven a doma to opravdu nedelaji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 14:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Líbí se mi rada Sardullah, vidím to stejně. Já z původního příspěvku nějak mylně pochopila, že zadavatelka bydlí v bytě (představovala jsem si panelák), a ono ne.

@Nikda Tak speciálně pro Vás se pochlubím - mé štěně se vyměšovat venku naučilo za 14 dní, samo si říká, kdy chce ven, a to i v noci. Domácí nehody jsem nekomentovala a venku jej chválila a odměňovala. Stačilo to, pochopil rychle.

28.7.2022 14:17
aluska

XXX.XXX.197.205

Nikda napsal(a):
Tak ja nevim, nejak se tu ukazuje, ze i vy co tu radite mate doma psi co vam doma chcijou vsude. Je tu vubec nekdo kdo pomoci svych metod sve psy neco naucil? Ja ano a setkam se tu jen s posmechem. Nikdo z vas to zkouset nemusi, znovu opakuju ze radu jsem nepsala vam ale pani zakladatelce.

Nerikam ze vsechny rady co tu padly jsou nesmysly ale z jedne radilky vypadne ze ani nema doma psa a druhe pes cura na linku. Tak prosim moji psi alespon opravdu chodi ven a doma to opravdu nedelaji.

teď jsem to schytala, a přitom jsem jen radila to, že má zadavatelka vydržet delší dobu než týden, podle mé zkušenosti s týranou fenou a týraným psem.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 14:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

lol.

teda vždycky jsem měla jen štěňata a ta se to naučila tak nějak sama. abych řešila louže doma tím, že se vychčiju vedle, aby tam bylo nachcáno dvakrát, to je teda hodně inovativní metoda, kterou přenechám jiným.

zadavatelce bych radila to zvíře vrátit, očividně nemá ani čas, ani schopnosti, ani náladu na to, aby nečistotnost bojavého deprivanta odnaučovala.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 14:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Kdyby každý vrátil dospělého psa při prvním problému......kde by skončili? Zadavatelka tím, že je léto, má dům a zahradu ( co kdyby bydlela 6. patro v paneláku? ) a dostala dost jednosměrných rad, když se do toho dá, určitě to zvládne !
Co bude s chudákem fenkou, když ji vrátí?

28.7.2022 15:04
rapotacka11

XXX.XXX.225.225

Kdyby každý vrátil dospělého psa při prvním problému......kde by skončili? Zadavatelka tím, že je léto, má dům a zahradu
( co kdyby bydlela 6. patro v paneláku? )

No právě ...

Už ten nadpis:
Čurání dospělé fenky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 15:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pro zadavatelku:
Dokážete si vůbec představit, že pes reaguje i na mnohem jemnější signály než na hrubé slovní pokárání či třepnutí (ať už je to ve vašem podání cokoliv)?
https://www.novinky.cz/koktejl/clanek/psi-zrejme-instinktivne-poznaji-laskave-zamery-cloveka-40404270#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart

Že fena vnímá vaši nenáladu a rozladěnost, nerozumí, co vlastně po ní chcete? Je vystresovaná - cizí prostředí, ve kterém se necítí bezpečně, cizí lidé, kterým nerozumí, druhá pro ni cizí fena?

A vy se fakt jako divíte, že po týdnu už nešlape jak hodiny?

Vynášejte ji ven ráno po probuzení, klidně i v noci, věnujte se jí, budujte si důvěru - bez keců, že máte ještě kdesi cosi rodinu, děti a tak.

Není to štěně, je to fena s pevnými, bohužel ale chybnými návyky. Jen doteď neví, že jsou chybné. A vy jí tedy zatím moc nepomáháte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 15:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Kdyby každý vrátil dospělého psa při prvním problému......kde by skončili? Zadavatelka tím, že je léto, má dům a zahradu ( co kdyby bydlela 6. patro v paneláku? ) a dostala dost jednosměrných rad, když se do toho dá, určitě to zvládne !
Co bude s chudákem fenkou, když ji vrátí?

ne každý na to má

a v tomto případě si fena nijak nepolepšila a naprosto neodpovídá představám a požadavkům, které jsou na ní kladeny (zadavatelka chtěla dospělého, aby nemusela řešit nácvik čistotnosti).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 15:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

"je to fena s pevnými, bohužel ale chybnými návyky."

obávám se, že krom pevných návyků bude mít naopak velmi nepevnou nervovou soustavu.......

o to hůř a tohle :

"ale pokud někdo z kilometrového příspěvku vytáhne pouze to, že jsem psa třepla jednou po zadku, opravdu si nic jiného než jízlivost nezaslouží."

je vedle jak ta jedle

tuesdayevening

28.7.2022 16:03
tuesdayevening

XXX.XXX.112.12

Psi se učí napodobováním. Vemte ji ven s druhou fenkou, která se venku venčit umí. Ona to časem okouká.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 16:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Samozřejmě, že ne. Psi (ani jiná zvířata) takto neuvažují. Viz orionka, je to provokace.

..ále tak lidi mívají ledasjaké libůstky...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 17:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Tak ja nevim, nejak se tu ukazuje, ze i vy co tu radite mate doma psi co vam doma chcijou vsude. Je tu vubec nekdo kdo pomoci svych metod sve psy neco naucil? Ja ano a setkam se tu jen s posmechem. Nikdo z vas to zkouset nemusi, znovu opakuju ze radu jsem nepsala vam ale pani zakladatelce.

Nerikam ze vsechny rady co tu padly jsou nesmysly ale z jedne radilky vypadne ze ani nema doma psa a druhe pes cura na linku. Tak prosim moji psi alespon opravdu chodi ven a doma to opravdu nedelaji.

A víte, že všichni? Naučili své psy konat potřebu jenom venku. Špatně jste četl(a).

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 18:11
Uživatel s deaktivovaným účtem

tuesdayevening napsal(a):
Psi se učí napodobováním. Vemte ji ven s druhou fenkou, která se venku venčit umí. Ona to časem okouká.

Záleží na tom, jaký vztah k sobě feny mají. Jestli ji domácí fena pomáhá, nebo ji naopak stresuje. A to, že ji stresuje, člověk nemusí postřehnout. Není to tak, že když na ni neútočí, jsou v pohodě.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 21:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak jsem si vzpomněla na Tanec s vlky.......
A dokonce to stejné praktikoval nějaký pokusník v dokumentárním filmu. Přečůrával se s vlkem. Tak nevím, jestli by to čůrání do pelechu nemělo podobný ( vlastně opačný efekt ) - "Tak to ne, to je můj pelíšek, tady bydlím já." - a "tak si ho pokropím a tebe přečůrám".
( Už zas překládám psa :-)) )

Ale tam šlo o značkování teritoria, ne o normální močení. Jestli si teda pamatuji.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.7.2022 21:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale tam šlo o značkování teritoria, ne o normální močení. Jestli si teda pamatuji.

Dobře si pamatujete.

28.7.2022 22:30
Markéta80

XXX.XXX.237.7

jestli žila v kleci, čůrala pod sebe tak to bude mnohem horší než štěně. to se naučí tak nějak jednoduše jak roste. jestli se bojí v ulicích tak at se venčí na zahradě kde bude mít klid. Dospělý pes už má své zvyky a bude trvat delší dobu než to pochopí. ten kdo se zbavuje dospělého psa tak je k tomu nějaký důvod Chce to hodně trpělivosti a času

Achjo

29.7.2022 08:02
Achjo

XXX.XXX.69.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
lol.

teda vždycky jsem měla jen štěňata a ta se to naučila tak nějak sama. abych řešila louže doma tím, že se vychčiju vedle, aby tam bylo nachcáno dvakrát, to je teda hodně inovativní metoda, kterou přenechám jiným.

zadavatelce bych radila to zvíře vrátit, očividně nemá ani čas, ani schopnosti, ani náladu na to, aby nečistotnost bojavého deprivanta odnaučovala.

LOL.. aktivní chovatelka drůbeže, která navíc sama vždy měla jen štěňátka mi přišla říkat co mám a nemám a jaká jsem a nejsem. No … je mi vás líto. :) nebojte.. už je zpět v množírně v kleci s vlastními výkaly a já mám konečně doma čisto a zpět peníze.

Všem ostatním děkuji za přínosné rady. Jde to i slušně jak je vidět. Těm co napsali dlouhé příspěvky děkuji o to víc za jejich čas. Ono to nějak půjde.

Tímhle zde končím.

Nikda

29.7.2022 09:05
Nikda

XXX.XXX.137.60

To je velka skoda, mela jste vyzkouset vsechny rady nez jste ji vratila. Jeste me napadlo fence v curani vymachat cumak, kdyz to udela doma.
Ted uz je to jedno, to jen kdyby jste si to nahodou jeste rozmyslela.

Jeste jednou pro lidi co tu radili, aby pani fenku vratila doufam, ze jste spokojeny. Ted je fena zpatky u lidi co ji tyrali. Kdo vi jak dopadne chudak.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 09:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 09:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
To je velka skoda, mela jste vyzkouset vsechny rady nez jste ji vratila. Jeste me napadlo fence v curani vymachat cumak, kdyz to udela doma.
Ted uz je to jedno, to jen kdyby jste si to nahodou jeste rozmyslela.

Jeste jednou pro lidi co tu radili, aby pani fenku vratila doufam, ze jste spokojeny. Ted je fena zpatky u lidi co ji tyrali. Kdo vi jak dopadne chudak.

Chce to trochu chápat psaný text. Číst až do konce.

A zadavatelko - hlavně máchat čumák - rozhodně NE, NE !!!
Pokazíte si vztah, který se vytváří.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 09:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Achjo napsal(a):
LOL.. aktivní chovatelka drůbeže, která navíc sama vždy měla jen štěňátka mi přišla říkat co mám a nemám a jaká jsem a nejsem. No … je mi vás líto. :) nebojte.. už je zpět v množírně v kleci s vlastními výkaly a já mám konečně doma čisto a zpět peníze.

Všem ostatním děkuji za přínosné rady. Jde to i slušně jak je vidět. Těm co napsali dlouhé příspěvky děkuji o to víc za jejich čas. Ono to nějak půjde.

Tímhle zde končím.

Nemilé a nevědomé Achjo (nevím, jak vás jinak nazvat),
navážíte se tu hodně přitrouble do veterinářky, o které vůbec nic nevíte.

Vlákno je dlouhé, diskutující vám věnovali zdarma svůj čas, protože chtěli primárně pomoci feně, se kterou vy nemáte trpělivost a víte stejně vše nejlíp.

To je pak každá rada drahá a výsledek pro zvíře k pláči

Proč jste vůbec téma založila - jen aby vás ostatní poplácali po zádech, jak je fena pitomá?

Nikda

29.7.2022 10:13
Nikda

XXX.XXX.137.60

Cetla jsem az do konce prispevek o tom, ze zakladatelka pejska vratila. Nebude mi ohledne porozumeni textu poucovat nekdo kdo z prvniho prispevku zakladatelky precetl jenom to ze fenku trepla po zadku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 10:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Cetla jsem az do konce prispevek o tom, ze zakladatelka pejska vratila. Nebude mi ohledne porozumeni textu poucovat nekdo kdo z prvniho prispevku zakladatelky precetl jenom to ze fenku trepla po zadku.

Mně se chce něco říct. Ale admin by to smazal. Tak to napíšu trochu jinak :
Čím chytřejší, tím agresivnější.
Taková milá holubička, co je samý květ.

Achjo

29.7.2022 10:27
Achjo

XXX.XXX.69.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nemilé a nevědomé Achjo (nevím, jak vás jinak nazvat),
navážíte se tu hodně přitrouble do veterinářky, o které vůbec nic nevíte.

Vlákno je dlouhé, diskutující vám věnovali zdarma svůj čas, protože chtěli primárně pomoci feně, se kterou vy nemáte trpělivost a víte stejně vše nejlíp.

To je pak každá rada drahá a výsledek pro zvíře k pláči

Proč jste vůbec téma založila - jen aby vás ostatní poplácali po zádech, jak je fena pitomá?

Milá a vědomá repto, nebojte. Další tak hloupý nápad už mít nikdy nebudu, abych se tu na něco příště ptala. Nepotřebuji rady od veterinářky na svou osobu, ale rady a zkušenosti chovatelů ohledně pejska. Ty jsem dostala, alespoň od té slušnější části lidí zde. A byly velmi kvalitní a k tématu. Až budu chtít rady od veterinářky, zajedu na svou kliniku za svými veterináři, které uznávám. Ale zřejmě víte vše nejlépe a stejně opět vytáhnete z textu jen to, na co můžete zapškle reagovat nebo to, co jsem nikdy nenapsala. Fena není pitomá.

Ještě jednou pro vás repto. Děkuji všem těm, kteří mi tu kvalitně přispěli. Jsou tu lidi kteří ví o čem mluví a pak ti další …. :) hezký den.

Nikda

29.7.2022 10:28
Nikda

XXX.XXX.137.60

Jen rekni, ty holubicko 😀 vzdyt uz je to stejne jedno, pes je zpatky v kleci a vetsina chytrolinek odtud uz asi zase radi v dalsich tematech 😁 to tvoje ja bych neco rekla mne urcite velice obohati.

Neregistrovaný uživatel

29.7.2022 11:14
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.233.69

Nikda napsal(a):
Jen rekni, ty holubicko 😀 vzdyt uz je to stejne jedno, pes je zpatky v kleci a vetsina chytrolinek odtud uz asi zase radi v dalsich tematech 😁 to tvoje ja bych neco rekla mne urcite velice obohati.

Vy byste se měl/a dát do kupy. Komentáře jsou věcné a povaha páníčka je základ, když je z příspěvku cítit, že přístup není úplně ok, řeší se pochopitelně i to.

Achjo

29.7.2022 11:19
Achjo

XXX.XXX.69.59

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Chce to trochu chápat psaný text. Číst až do konce.

A zadavatelko - hlavně máchat čumák - rozhodně NE, NE !!!
Pokazíte si vztah, který se vytváří.

Dobrý den orionko, nechci aby si ostatní slušní přispěvatelé mysleli, že mi nestojí za reakce a poděkování. Hrozně ráda bych tu na vše reagovala, ale nějak nemám sílu, protože to začne nanovo. Děkuji i vám za rady. :)

Nebojte, mám mozek v hlavě. Sama jsem viděla, že to bylo moc. A věřte mi, že opravdu nedostala žádného lepáka, jak si tu někteří myslí. Jsme na dobré cestě. Uvědomila jsem si i to, co jste psala ohledně toho, zda nemůže být ve stresu z druhé fenky. Nevím. Opravdu nevím. Je to s ni jako na houpačce. Někdy fenku škádlí a hraje si, někdy se straní. Jindy doma lítá jako pošuk, někdy leží na pelíšku nebo v koutě. Nedokážu soudit, ale na první pohled to vypadá, že si holky sedly. Uvidíme. Máme prostředky, jen ten čas je horší. Třeba ještě dostanu chuť napsat sem za nějaký čas pokrok.

29.7.2022 11:19
rapotacka11

XXX.XXX.225.225

Achjo napsal(a):
LOL.. aktivní chovatelka drůbeže, která navíc sama vždy měla jen štěňátka mi přišla říkat co mám a nemám a jaká jsem a nejsem. No … je mi vás líto. :) nebojte.. už je zpět v množírně v kleci s vlastními výkaly a já mám konečně doma čisto a zpět peníze.

Všem ostatním děkuji za přínosné rady. Jde to i slušně jak je vidět. Těm co napsali dlouhé příspěvky děkuji o to víc za jejich čas. Ono to nějak půjde.

Tímhle zde končím.

Trapná!
Co ty víš o bodlince a jejích psech, děvče.

Nikda

29.7.2022 11:20
Nikda

XXX.XXX.137.60

Dekuju, to pro mne bylo take velikym prinosem 😂

Achjo

29.7.2022 11:35
Achjo

XXX.XXX.69.59

rapotacka11 napsal(a):
Trapná!
Co ty víš o bodlince a jejích psech, děvče.

Asi tolik co paní možná Veterinářka o mě a mých schopnostech, chuti a času. Ale je to jedno, psi paní veterinářky jsou mi vcelku u zadku, tak jako ona.

Neregistrovaný uživatel

29.7.2022 11:45
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.233.69

"Veterinářka" řekla jen to, co se z Vašich příspěvků a reakcí může zdát. Mě to tak přijde také, že nemáte moc trpělivosti a času. Navíc odpovědi jsou celkem arogantní, místo abyste se zamyslela nad tím, co se kdo snaží sdělit, reagujete jízlivými poznámkami od věci. Že psa "třepnete" je jen pár slov z celého příspěvku, ale o něčem to svědčí. Nemusíte se hned urážet.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 11:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Jen rekni, ty holubicko 😀 vzdyt uz je to stejne jedno, pes je zpatky v kleci a vetsina chytrolinek odtud uz asi zase radi v dalsich tematech 😁 to tvoje ja bych neco rekla mne urcite velice obohati.

Ne, pes není zpátky v kleci, to byl sarkasmus. Nepochopila jste to

Příště zkuste míň prskat a víc myslet😇

Máchání čumáku v loužičce a čůrání do pelechu je úplně mimo...

Nikda

29.7.2022 12:00
Nikda

XXX.XXX.137.60

Pani Irmo, Vam jsem pokud vim neodepisovala, najdete si kamarady a nereagujtena nekoho, kdo si Vas nevsima 😇

29.7.2022 12:08
rapotacka11

XXX.XXX.225.225

Chtělo by to vzít psy a šupem ven.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 12:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nikda napsal(a):
Pani Irmo, Vam jsem pokud vim neodepisovala, najdete si kamarady a nereagujtena nekoho, kdo si Vas nevsima 😇

Tak teď jste mi to teda nandala!!!
😂😂🤣

Nikda

29.7.2022 12:26
Nikda

XXX.XXX.137.60

Diky, snazila jsem se 😇

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 13:33
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně se chce něco říct. Ale admin by to smazal. Tak to napíšu trochu jinak :
Čím chytřejší, tím agresivnější.
Taková milá holubička, co je samý květ.

Císař pán není vůl, ale korunovanej! Jste chtěla říct?

Neregistrovaný uživatel

29.7.2022 14:26
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.35.156

Nikda napsal(a):
Diky, snazila jsem se 😇

I moje 12letá dcera se chová dospěleji a inteligentněji jak vy. Je vám 8 nebo 10? Nebo pak je varianta nad 80 to už je demence slušně rozjetá někdy.

29.7.2022 14:39
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Zadavatelko - nevím zda to tady již nepadlo - nejsem zrovna poctivý čtenář, ale... pokud je zvíře submisivní a bojácné, je logické, že se bojí venku vyprázdnit - nechce na sebe upozorňovat. Tudíž - opravdu se musíte držet zpátky a netrestat, to jednak a druhak bych mimo jiných rad už zde řečených, zkusila zapracovat na sebevědomí /té feny :D /. A to zdánlivě nedůležitým cvičením doma - učila bych psa různý blbinky od prolejzání tmavých úzkých prostor (u malého plemene vymyslíte "tunel" jedna-dvě, různý balancování, přecházení nezvyklého povrchu - třebas mízká krabice a v ní poházená víčka...., překonávání překážek, i obyčejné cvičení poslušnosti, hledání pamlsků v krabici..... atd, atd. aby se pes otužoval v psychice v domácím prostředí. Abyste ji mohla chválit za pro vás nepodstatné pokroky, pro ni velký kroky. No a až se trochu otrká, tak bych s ní cvičila podobný ptákoviny i venku. Aby mohla na sebe být hrdobec, že se jí povedlo tohleto a támhleto a že se nebojí tůdleto udělat a zvládla přelézt jánevímco. To není z mojí hlavy, takhle s podobnými psy pracovali v jednom útulku a psům to pomáhalo.
Já vím, že jste si brala dospělce, abyste neměla práci se štěnětem, vím a chápu to, ale když už na tom hřišti jste a nechcete z něj odcházet (což vás šlechtí, že ji nechcete vrátit), tak musíte pro začátek zabojovat. Držím palce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 14:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
I moje 12letá dcera se chová dospěleji a inteligentněji jak vy. Je vám 8 nebo 10? Nebo pak je varianta nad 80 to už je demence slušně rozjetá někdy.

Neurážejte stařenky !

29.7.2022 14:46
aluska

XXX.XXX.197.205

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neurážejte stařenky !

Píše někdy, ne že všichni nad 80 jsou dementní. Můj otec v 81 letech chodí do práce ...

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 14:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zrzavci napsal(a):
Zadavatelko - nevím zda to tady již nepadlo - nejsem zrovna poctivý čtenář, ale... pokud je zvíře submisivní a bojácné, je logické, že se bojí venku vyprázdnit - nechce na sebe upozorňovat. Tudíž - opravdu se musíte držet zpátky a netrestat, to jednak a druhak bych mimo jiných rad už zde řečených, zkusila zapracovat na sebevědomí /té feny :D /. A to zdánlivě nedůležitým cvičením doma - učila bych psa různý blbinky od prolejzání tmavých úzkých prostor (u malého plemene vymyslíte "tunel" jedna-dvě, různý balancování, přecházení nezvyklého povrchu - třebas mízká krabice a v ní poházená víčka...., překonávání překážek, i obyčejné cvičení poslušnosti, hledání pamlsků v krabici..... atd, atd. aby se pes otužoval v psychice v domácím prostředí. Abyste ji mohla chválit za pro vás nepodstatné pokroky, pro ni velký kroky. No a až se trochu otrká, tak bych s ní cvičila podobný ptákoviny i venku. Aby mohla na sebe být hrdobec, že se jí povedlo tohleto a támhleto a že se nebojí tůdleto udělat a zvládla přelézt jánevímco. To není z mojí hlavy, takhle s podobnými psy pracovali v jednom útulku a psům to pomáhalo.
Já vím, že jste si brala dospělce, abyste neměla práci se štěnětem, vím a chápu to, ale když už na tom hřišti jste a nechcete z něj odcházet (což vás šlechtí, že ji nechcete vrátit), tak musíte pro začátek zabojovat. Držím palce.

Tak tohle tu nepadlo. A je to výborný návod. Fenka potřebuje zažít úspěch a při venčení to nejde. Dát jí ho tedy jindy! A ani to nezabere moc času. Stačí vymyslet a pak po chviličkách. Bingo !

29.7.2022 14:49
aluska

XXX.XXX.197.205

Achjo napsal(a):
Dobrý den orionko, nechci aby si ostatní slušní přispěvatelé mysleli, že mi nestojí za reakce a poděkování. Hrozně ráda bych tu na vše reagovala, ale nějak nemám sílu, protože to začne nanovo. Děkuji i vám za rady. :)

Nebojte, mám mozek v hlavě. Sama jsem viděla, že to bylo moc. A věřte mi, že opravdu nedostala žádného lepáka, jak si tu někteří myslí. Jsme na dobré cestě. Uvědomila jsem si i to, co jste psala ohledně toho, zda nemůže být ve stresu z druhé fenky. Nevím. Opravdu nevím. Je to s ni jako na houpačce. Někdy fenku škádlí a hraje si, někdy se straní. Jindy doma lítá jako pošuk, někdy leží na pelíšku nebo v koutě. Nedokážu soudit, ale na první pohled to vypadá, že si holky sedly. Uvidíme. Máme prostředky, jen ten čas je horší. Třeba ještě dostanu chuť napsat sem za nějaký čas pokrok.

Fakt musíte vydržet a je i možné, že se psice nesrovná nikdy aby byla úplně normální. Ta moje lidožravá slovena i po skoro 7mi letech má své dny, kdy se schovává i přede mnou. Pak přijde domů a nalepí se ke mě v posteli....

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 16:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

aluska napsal(a):
Píše někdy, ne že všichni nad 80 jsou dementní. Můj otec v 81 letech chodí do práce ...

A můj nyní 92 letý otec má na rozdíl ode mě chytrý telefon. A i notebook si pořídil dřív než já.

Neregistrovaný uživatel

29.7.2022 18:25
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.35.156

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A můj nyní 92 letý otec má na rozdíl ode mě chytrý telefon. A i notebook si pořídil dřív než já.

Ja to myslela jako rypanec do jiste osoby zde s úchvatnými radami a vystupovanim trumfne i me co je co rict😂
Nebylo to ma stare lidi vseobecne.

Uživatel s deaktivovaným účtem

29.7.2022 19:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ja to myslela jako rypanec do jiste osoby zde s úchvatnými radami a vystupovanim trumfne i me co je co rict😂
Nebylo to ma stare lidi vseobecne.

Klíííd! My to pochopili(y).

30.7.2022 01:56
Trickyvoo

XXX.XXX.210.83

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
lol.

teda vždycky jsem měla jen štěňata a ta se to naučila tak nějak sama. abych řešila louže doma tím, že se vychčiju vedle, aby tam bylo nachcáno dvakrát, to je teda hodně inovativní metoda, kterou přenechám jiným.

zadavatelce bych radila to zvíře vrátit, očividně nemá ani čas, ani schopnosti, ani náladu na to, aby nečistotnost bojavého deprivanta odnaučovala.

Mám kliku, že mám taky samé geniální štěnata a nemusela jsem jim čůrat do pelechu a stačilo jen venku chválit. U posledního pejska stačilo načapat a vynést ven a pak pochválit a taky jí to seplo. Metoda ty mě na podlahu, já tobě do pelechu by se dělala o to hůře, když Malina vlastně jako pelech používala prostředek kuchyně. Vyčůrala by se mi do obyváku a já si šla udělat louži do kuchyně a pak co, můžu to uklidit, nebo já uklidím tu její o ona uklidí tu moji?

Nicoleta99

13.12.2022 01:26
Nicoleta99

XXX.XXX.119.20

měla jsem fenečku,typického klecáčka,vystrašenou,zlomenou,za čas s velikou láskou se z ní stala fenečka ,do které by to nikdo neřekl,celou dobu jsme ji nedokázali naučit,že se potřeba vykonává jen venku,moc jsme ji milovali a vyřešili to plenkami a chozením ven,dělala přesně to,co popisujete,na chatě měla celodenní přístup ven i dovnitř a neudělala nic,velmi milovala být na zahradě a pobíhat.V den ,kdy nám odešla se postavila na nožičky a celou zahradu si obešla a rozloučila se ,odešla ten den,přesně v půlnoci v mém náručí,budte trpělivá a nevracejte jí prosím,ona vám to vrátí svou obrovskou láskou,doma ji dejte plenku,chodte na procházky,kde to zná a věřte bude lépe.přeji vám hodně sil

13.12.2022 08:35
aluska

XXX.XXX.197.205

No tady je ta plena proto, že fena byla z nehvodných podmínek zvyklá dělat pod sebe . Píše že chodila i ven. Vím o čem mluví, kolikrát bych lidožravou Slovenu přeškubla, dveře od baráku nonstop otevřený a ona se jde vychcat do obýváku....asi taky několik let dělala pod sebe, na tvrdý. Já teda podložky nedávám doma, ona by stejně šla vedle.

Přidejte reakci

Přidat smajlík