honzapm
napsal(a):
Kluci včera zahájili novou sezonu Poradou nad rozsypanou klíčenkou.
No to je paráda ten dril chovatele, že se takto sejdou na poradu a nehaštěří se...
Oranžovokrké dostaly včera pro zpestření zimních dnů náruč ptačince žabince,
a to přímo na svůj vlastní enríčmentový květináč, který jsem vytvořil tak,
že když mi nešly letničky vyklopit na kompost, protože je to prorostlé skrz naskrz,
tak jsem se s tím nijak víc nesrzabýval, napíchal jsem do toho javorové větvičky
z náletu, a zatím to nezničily. Naopak když jsem jim tam dal ozdobnou otep z pelyňku,
tak ji do hodiny sežraly čili zkonzumovaly, tak tohle zatím drží.
https://www.youtube.com/watch?v=kttCsUq6rqM
Uživatel s deaktivovaným účtem

Aida2002
napsal(a):
Zdravím, ti vlaščí kohouti jsou úžasní! Jakoupak mají povahu?Až odejde na věčnost můj zakrslý kohoutek Wyandot, chtěla bych si taky pořídit kohouta Vlašáka. Jsou krásní! Gratuluju!
Jako každej chlap. Kus od kusu jinej. Hodně lidí tvrdí , že vlašáci jsou agresivní a já nevím co. Měl jsem jako puberťák vlašky rodobarvé, střírbně zbarvene a koroptví. Vysloveně agresivní nebyl ani jeden.
Vlaška zlatě zbarvená na fotkách a ve článku našich sk kolegů
http://casopischovatel.sk/clanok/vlaska_zlata_v_obrazoch-275
Když Vlaška konzumuje vaječnou omeletu, je tudíž kanibalkou?
Olánek by možná věděl.
https://www.youtube.com/watch?v=6MIuKQAWF90
.
Když Vlašky konzumují slepičí (vlaščí) vývar, jsou tudíž kanibalkami?
Olánek by možná věděl...
Dobrý den, pane Honzo, můžu se na Vás obrátit s dotazem? Holkám klesala snůška, až se zastavila úplně a začaly vypadat tak nějak pomuchlaně, některá pírka jsou úplně zlomená a kůži na břiše mají červenou. Každý den nacházím pár nestandardních hovínek. Trvá to asi tak měsíc. Hledala jsem, co by to mohlo být a že prý všenky. Co horší, když jsem věděla co hledat, a kde, našla jsem i tyhle malé hnusné hajzlíky. Takže jsem dnes vybílila kurnik, škviry vysypala křemelinou a holkám dala pořádnou křemelinovou koupel. Myslíte, že je šance, že se slípkám snůška vrátí k normálu? Moc děkuji za Váš názor.
Chuděry, snad jim ta křemelina nerozleptá sliznice.
Bez foto těžko na něco přijdeme.
Zdravá, odčervená drůbež, parazitůprostá je základ.
Chovu zdar.
Křemelina rozleptá sliznici? Vždyť se doporučuje přidávat do popeliště? Co používáte Vy? Samozřejmě bude ještě Bio kill pod křídla, ale přiznávám, že u Bio killu se zase bojím já, že jim ublížím. Budu to dělat večer, až budou v klidu, ale stejně, pokud bych jim nedopatřením stříkla do oka...
Taky bych ráda parazitů prosté sklípky, ale je to vůbec možné docílit, když jsou celý den venku? Sice vrabčáky a kosáky stále přemlouvám, ať jdou jinam, ale líbí se jim u nás.... 😉.
Aida2002
napsal(a):
Křemelina rozleptá sliznici? Vždyť se doporučuje přidávat do popeliště? Co používáte Vy? Samozřejmě bude ještě Bio kill pod křídla, ale přiznávám, že u Bio killu se zase bojím já, že jim ublížím. Budu to dělat večer, až budou v klidu, ale stejně, pokud bych jim nedopatřením stříkla do oka...
Taky bych ráda parazitů prosté sklípky, ale je to vůbec možné docílit, když jsou celý den venku? Sice vrabčáky a kosáky stále přemlouvám, ať jdou jinam, ale líbí se jim u nás.... 😉.
https://eshop.ekokoza.cz/cs/kremelina-pro-zvirata.html
http://newexpress.cz/online/kremelina-pritel-a-zabijak-v-jednom/
https://www.vinarskepotreby.cz/kremelina-f4-pytel-15-kg.html?gclid=Cj0KCQjwl4v4BRDaARIsAFjATPm8oJLEGaWfIydqn-do7xP8c1yPZk_NJ_DT3sKgnY2anMDDAtV1KFQaAoqAEALw_wcB
Křemelina DIATOM obsahuje přibližně 3% hořčíku, 33% křemíku, 19% vápníku, 5% sodíku, 2% železa a mnoho dalších stopových prvků jako jsou titan, bor, mangan, měď, zircon. Díky tomu je skvělým přírodním obohacením naší stravy.
Co je to Křemelina?
Křemelina je nezpevněná (sypká) hornina, která je tvořena většinou opálovými schránkami rozsivek (jednobuněčné řasy), podle nichž se označuje též jako rozsivková zemina. Dalším používaným názvem je diatomit, zahrnující horniny složené z diatom (schránek rozsivek) různého stupně zpevnění. Kromě schránek rozsivek a jejich úlomků jsou v křemelinách zastoupeny jílové minerály, nejčastěji kaolinit a illit.
Křemelina je velice jemnozrnný, práškovitý až jílovitý sediment. Je-li čistá, má bílou až krémovou barvu, bývá i nazelenalá, šedá, hnědavá dle příměsí.
Existuje více druhů křemeliny. Liší se od sebe čistotou a jemností. Lidé mohou používat POUZE KŘEMELINU nejčistší. Křemelina se používá například na filtraci bazénů, jako přírodní pesticid..... Ta není určena pro člověka.
Upozornění:
Křemík ani jeho běžné anorganické sloučeniny nejsou toxické, jsou natolik inertní, že projdou trávicím traktem zcela neporušeny. Problémy nastávají spíše při dlouhodobém vdechování mikroskopických částeček, větší opatrnost se při užívání křemeliny doporučuje u astmatiků, její vdechnutí může vyvolat astmatický záchvat. Dále musíme při užívání křemeliny dávat pozor, aby se nedostala do očí, může způsobovat suchost očí a zápaly. Nadměrné dávky křemíku se nesmí užívat v případě, kdy u pacienta byla prokázána přecitlivělost na křemík, nebo trpí-li vážnou poruchou činnosti ledvin, protože může zapřičinit vznik močových kamenů.
Informace v tomto textu jsou pouze pro vzdělávací a informativní účely. Nemají za cíl diagnostikovat, léčit ani působit jako prevence nemocí a jiných disharmonických stavů organizmu.
lydie
napsal(a):
https://eshop.ekokoza.cz/cs/kremelina-pro-zvirata.html
http://newexpress.cz/online/kremelina-pritel-a-zabijak-v-jednom/
https://www.vinarskepotreby.cz/kremelina-f4-pytel-15-kg.html?gclid=Cj0KCQjwl4v4BRDaARIsAFjATPm8oJLEGaWfIydqn-do7xP8c1yPZk_NJ_DT3sKgnY2anMDDAtV1KFQaAoqAEALw_wcB
Křemelina DIATOM obsahuje přibližně 3% hořčíku, 33% křemíku, 19% vápníku, 5% sodíku, 2% železa a mnoho dalších stopových prvků jako jsou titan, bor, mangan, měď, zircon. Díky tomu je skvělým přírodním obohacením naší stravy.
Co je to Křemelina?
Křemelina je nezpevněná (sypká) hornina, která je tvořena většinou opálovými schránkami rozsivek (jednobuněčné řasy), podle nichž se označuje též jako rozsivková zemina. Dalším používaným názvem je diatomit, zahrnující horniny složené z diatom (schránek rozsivek) různého stupně zpevnění. Kromě schránek rozsivek a jejich úlomků jsou v křemelinách zastoupeny jílové minerály, nejčastěji kaolinit a illit.
Křemelina je velice jemnozrnný, práškovitý až jílovitý sediment. Je-li čistá, má bílou až krémovou barvu, bývá i nazelenalá, šedá, hnědavá dle příměsí.
Existuje více druhů křemeliny. Liší se od sebe čistotou a jemností. Lidé mohou používat POUZE KŘEMELINU nejčistší. Křemelina se používá například na filtraci bazénů, jako přírodní pesticid..... Ta není určena pro člověka.
Upozornění:
Křemík ani jeho běžné anorganické sloučeniny nejsou toxické, jsou natolik inertní, že projdou trávicím traktem zcela neporušeny. Problémy nastávají spíše při dlouhodobém vdechování mikroskopických částeček, větší opatrnost se při užívání křemeliny doporučuje u astmatiků, její vdechnutí může vyvolat astmatický záchvat. Dále musíme při užívání křemeliny dávat pozor, aby se nedostala do očí, může způsobovat suchost očí a zápaly. Nadměrné dávky křemíku se nesmí užívat v případě, kdy u pacienta byla prokázána přecitlivělost na křemík, nebo trpí-li vážnou poruchou činnosti ledvin, protože může zapřičinit vznik močových kamenů.
Informace v tomto textu jsou pouze pro vzdělávací a informativní účely. Nemají za cíl diagnostikovat, léčit ani působit jako prevence nemocí a jiných disharmonických stavů organizmu.
Děkuji Vám, přesně z tohoto jsem vycházela při svém užití křemeliny. Na ekokoze jsem ji dokonce loni koupila. Každopádně, terapie zabrala a dnes jsou již slepičky krásné, bez čehokoliv lezoucího v peří. A přestože jsem na svůj původní dotaz od tázaného nedostala odpověď, pouze výtku, věřím, že jednoho dne se vypracuji v tak zkušeného chovatele, že budu těm méně zkušeným schopna poskytnout radu, jako Vy, lydie. Krásný den!
Bravo, Turoku. Máte oko.
Takže vyhráváte prázdný kelímek od Kotrče.
K vyzvednutí kdykoliv.
Kotiš jen tak
Kotýž do pomazánky
Cotage ke fšemu ze zahrádki
Kotášeg na lívanečky...
Je uplně jedno, jak mu říkáte.
Důležité je, že vám Kotrč od Madety chutná!
Jirka Holeček u Plzně uvolňuje krásu a nádheru ze svého chovu.
Neváhejte!
https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3640461/vlasky-velke-a-zdrobnele/
Některé ztráty jsou nenahraditelné.
Alfred byl neoddělitelnou součástí špičkového chovatelského manželského páru.
Společně s Lydií chovali Modře koroptví Vlašky letos 41. rokem, oranžovokrké 30 let.
Reinkarnovali mnoho rázů, např. Šedé oranžovokrké, které zachránili pro budoucí
populace, zbavili je letálního vypadávání peří z křídel kohoutů.
Udrželi a zkvalitnili Modré bíle skvrnité a nejnověji začali naplno chovat
a zušlechťovat Modré stříbrně zbarvené.
Lydia je posuzovatelkou, od 80. let minulého století je např. předsedkyní
německého Klubu vzácných rázů Vlašek,
autorkou knih a publikací o Vlaškách.
Jednu z jejích knih právě překládám pro potřeby článku, který o Vlaškách píšu.
Nikdy nezapomeneme. Navždy s úctou.
Znám křišťálovou podmisku,
kde Vlašky chodí pít.
Tam stačí počkat chvilinku
a můžeš je vyfotit.
(slepička od Alfreda a Lydie)
Neváhejte a pořiďte si kvalitu.
https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3651048/vlaska-seda-oranzovokrka/
honzapm
napsal(a):
Některé ztráty jsou nenahraditelné.
Alfred byl neoddělitelnou součástí špičkového chovatelského manželského páru.
Společně s Lydií chovali Modře koroptví Vlašky letos 41. rokem, oranžovokrké 30 let.
Reinkarnovali mnoho rázů, např. Šedé oranžovokrké, které zachránili pro budoucí
populace, zbavili je letálního vypadávání peří z křídel kohoutů.
Udrželi a zkvalitnili Modré bíle skvrnité a nejnověji začali naplno chovat
a zušlechťovat Modré stříbrně zbarvené.
Lydia je posuzovatelkou, od 80. let minulého století je např. předsedkyní
německého Klubu vzácných rázů Vlašek,
autorkou knih a publikací o Vlaškách.
Jednu z jejích knih právě překládám pro potřeby článku, který o Vlaškách píšu.
Nikdy nezapomeneme. Navždy s úctou.
Honzo, můžu poprosit odkaz na článek? Případně odkaz na nějakou českou literaturu o vlaškách, pokud existuje. Pokud není, klidně i odkaz na zahraniční literatury.
Děkuji
Moniko, článek ještě není.
Tour de France má naprostou přednost před vším.
Zajímá vás něco konkrétního?
Kromě knih (zahraniční antikvariáty nebo u nás bezkonkurenční pan Jahoda)
mají jednotlivé rázy Vlašek své stránky (Německo).
Koroptví
http://www.sv-rebhuhnhalsige-italiener.de/
Stříbrně zbarvené
http://www.sv-silberfarbige-italiener.de/
Vzácné rázy Vlašek
http://www.seltenfarbige-italiener.de/
Žíhané
https://sv-gestreifte-italiener.jimdofree.com/wir-sind/
Zdrobnělé
https://sv-zwerg-italiener.de/
S růžicovým hřebenem
http://www.rosenkaemmige-italiener.de/
Německo je nám nejblíž, nejen standardem.
Pak třeba:
Vlašky - Austrálie
https://leghornclubaustralia.webs.com/
Vlašky - Holandsko, Nizozemí
http://leghorn.nl/
aj.
Příjemné čtení.
tulhusi
napsal(a):
Zabudol som do predchádzajúceho príspevku vložiť otázku .Náhodu niekto na predaj kohúta vlašky čiernobielej ?
Zdravím, v ČR se tento ráz jmenuje Vlaška černá bíle skvrnitá.
Když budete hledat správný název rázu, možná snáz uspějete.
Začal bych tím, že se podívám na Seznam členů Klubu Vlašek podle
chovaných rázů (dole pod seznamem členů).
https://klub-chovatelu-vlasek.webnode.cz/clenska-zakladna/
Honzo, děkuji za odkaz na chovatele vlašek. Podle seznamu je jich jen asi 24. Jistě jich je více, ale jak se k nim dostat?
To je detektivka 😊 na pokračování. Ráda bych získala na příští jaro násadová vejce, ale z opravdu kvalitního chovu. A ne zaslaná poštou. Nejblíž mám registrovaného chovatele ve Štítné nad Vláří. Nic blíž Ostravě? Neznáte?
Školní statek Opava, drahoušku.
Co jsem viděl fotky, které mi nedávno posílali - krása střídá nádheru.
Pěkné letošní odchovy tří rázů - koroptví, oranžovokrké, stříbrně zbarvené.
Paní vedoucí je navíc velice ochotná a milá.
http://www.skstatek.cz/kontakt/
petraodlesa
napsal(a):
Honzo, děkuji za odkaz na chovatele vlašek. Podle seznamu je jich jen asi 24. Jistě jich je více, ale jak se k nim dostat?
To je detektivka 😊 na pokračování. Ráda bych získala na příští jaro násadová vejce, ale z opravdu kvalitního chovu. A ne zaslaná poštou. Nejblíž mám registrovaného chovatele ve Štítné nad Vláří. Nic blíž Ostravě? Neznáte?
Na jare jsem objednavala vajicka maransek, krásně zabalena, z 30ti vajec se vylihlo 27 zdravych kuřat..
Tak mam dobrou zkusenost, i když pokaždé to tak byt nemusi..zalezi na chovateli,jak si ceni svoji pověst..
honzapm
napsal(a):
Školní statek Opava, drahoušku.
Co jsem viděl fotky, které mi nedávno posílali - krása střídá nádheru.
Pěkné letošní odchovy tří rázů - koroptví, oranžovokrké, stříbrně zbarvené.
Paní vedoucí je navíc velice ochotná a milá.
http://www.skstatek.cz/kontakt/
Do zlata Vás zasadit, Honzo 😉🥰 ...i když gé je gé, žejo😉 DÍKY 😍
ančovička1
napsal(a):
Na jare jsem objednavala vajicka maransek, krásně zabalena, z 30ti vajec se vylihlo 27 zdravych kuřat..
Tak mam dobrou zkusenost, i když pokaždé to tak byt nemusi..zalezi na chovateli,jak si ceni svoji pověst..
Věřím. Měla jsem také kontakt na paní chovatelku, která balí luxusně, s velkou pochvalou. Nakonec jsem to zrušila.
Když balík může dostat do ruky "balík"🙈 a mrskne s ním. To raději dojedu. Opava je blízko 👍
Zdravím všechny příznivce vlašek a vyandotek. Musím bohužel oznámit celkem předpokládanou zprávu, že letošní speciální výstava vlašek, tradičně spojená s přehlídkou vyandotek v Nezvěsticích se konat nebude. Nejistý vývoj vládních nařízení a strach o naše starší kamarády přiměl výbor klubu k tomuto nutnému rozhodnutí.
Přeji všem šťastné překonání této nešťastné doby a radost ze svých chovů. Doufám, že se pochlubíte vlaškami alespoň prostřednictvím fotografií. Třeba loňský vítěz speciální výstavy Vašek Drexler má letos opět nádherná zvířata...
J.S.
incas
napsal(a):
Zdravím všechny příznivce vlašek a vyandotek. Musím bohužel oznámit celkem předpokládanou zprávu, že letošní speciální výstava vlašek, tradičně spojená s přehlídkou vyandotek v Nezvěsticích se konat nebude. Nejistý vývoj vládních nařízení a strach o naše starší kamarády přiměl výbor klubu k tomuto nutnému rozhodnutí.
Přeji všem šťastné překonání této nešťastné doby a radost ze svých chovů. Doufám, že se pochlubíte vlaškami alespoň prostřednictvím fotografií. Třeba loňský vítěz speciální výstavy Vašek Drexler má letos opět nádherná zvířata...
J.S.
škoda :-/ nj, kdoví jak dopadneme my v lednu?
Pane Drexlere, tak kde ste? Čekáme...
Za trochu Vlašky jel bych světa kraj
jel dekou přikrytý, sic pod ní bosý
jel v ledu - v duši maje máj,
jel bahnem, které nemáme - a skrz vichřici,
jel pouští - a v kapse měl klíčenou pšenici.
Za trochu Vlašky prostě jel bych světa kraj,
jel na gauči s přídavnýma kolečkama,
jak ten, kdo kydat kurník musí,
když komtesy v kukaních bílá vejce nosí.
Johan Václav Vlaška Vrchlický
Vlaška zlatě zbarvená září na slunci jako drahokam.
Poklad Aztéků byl nalezen.
Pokračuji další zbarvenou Vlaškou.
Začal jsem nejtmavší, zlatě zbarvenou,
tak tentokráte si dáme prostřední.
Vlaška oranžově zbarvená.
Lipsko - k dnešnímu dni, čili 9. říjnu 2020 je přihlášeno, přátelé:
Velké Vlašky
498 kusů
4 kusy - novošlechtění (zřejmě to bude Modře stříbrně zbarvená)
13 ks s růžicovým hřebenem
Zdrobnělé Vlašky
288 kusů
6 ks s růžicovým hřebenem.
To jest celkem ke kochání 809 Vlašek v jednotlivcích.
K tomu se připočítávají kusy ve zvláštních soutěžích,
jako je Soutěž kmenů, Soutěž plemenné knihy, Mladí chovatelé
nebo Zemská soutěž.
Má úcta.
Trilogii přírodních zbarvených (lemovaných) rázů uzavřu tím nejsvětlejším a nejčastějším.
Vlaška stříbrně zbarvená
Erik dřív nebýval takový model. Ale poslední dobou mi připadá, že ví,
že ho fotím. A tak stojí. A drží. Model.
Uživatel s deaktivovaným účtem

petr008
napsal(a):
A čo je toto tuna za vtáka? Azda volaká vypchanina?
Aj to jesť vták, co, na rozdíl od jiných ptáků, stojí a drží. Tož tak, že
Pták, který nestojí, za nic nestojí. Konec moudra.
Tak to bychom měli základní přírodní rázy zbarvené.
A teď si dáme přírodní rázy krké.
Začneme tím nejprofláklejším krkým rázem ze všech..
Koroptvím.
Ale až za chvilku, nejdřív se musím na gaučíku otočit na druhý bok.
honzapm
napsal(a):
Pták, který nestojí, za nic nestojí. Konec moudra.
Tak to bychom měli základní přírodní rázy zbarvené.
A teď si dáme přírodní rázy krké.
Začneme tím nejprofláklejším krkým rázem ze všech..
Koroptvím.
Ale až za chvilku, nejdřív se musím na gaučíku otočit na druhý bok.
Tak co dědo, stojí vám???
Chlapče, chlapče, v mém věku už dávno nestojí. Jsem rád, když alespoň pevně visí...
PS: pěkní krkoni.
Standouš
napsal(a):
Slepice či kohout?
Turok

XXX.XXX.104.224
Vyhrál cenu o nejmenší vajíčko nebo jak?
Je to tak, Horalku.
Vy se nezdáte. Halt školník.
Vlaška oranžovokrká letos je první.
Honzo za ty léta jsem už toho pochytil od vás dost, ale je škoda, že se mně nedaří ani z poloviny tak jako vám. Představoval jsem si chov vlašek jednodušší, ale ono to není. Dnes vím, že to není zadarmo a nemyslím tím jenom peníze. Jen doufám, že to nebude jako s kouřením. Když jsem začínal kouřit dýmku a doutníky, tak mi moc nechutnaly a bylo mi řečeno prý jsem na to moc mladý a nemám trpělivost. Když jsem se to po čase naučil a docela mi to chutnalo, přestal jsem kouřit.
Kouření škodí zdraví, Horalku.
Tak, bohužel. Byl jsem, jako pokaždé, optimista...
Ale před pár minutami byla letošní výstava v Lipsku odpískána. Fí.
Tak budem obdivovat především vlastní dvorky, že.
Jeden

XXX.XXX.139.16
honzapm
napsal(a):
Je to tak, Horalku.
Vy se nezdáte. Halt školník.
Vlaška oranžovokrká letos je první.
To jsou ony ty jsem měl v 15l když je dovezla jako Kuřata prababicka z Vídně ty snáší velice dobře, krásné, jak ty me tenkrát..krásné
Uživatel s deaktivovaným účtem

njn, to je potřeba mít paduánky, tam letošní snáší až to není hezké a vajíčka jsou pěkně bílá.
naštěstí se mi podařilo vejce vyměnit za: kalokvět, dýně, zavařené meruňky, křížaly a brambory, takže se nemusím dnes trávit cholesterolem.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem
napsal(a):
njn, to je potřeba mít paduánky, tam letošní snáší až to není hezké a vajíčka jsou pěkně bílá.
naštěstí se mi podařilo vejce vyměnit za: kalokvět, dýně, zavařené meruňky, křížaly a brambory, takže se nemusím dnes trávit cholesterolem.
A už dlouho jste se nepochlubila fotem vašich pankáčů
Než vám pan Drexler, vítěz loňské Speciálky Vlašek, a vlastně i té letošní,
nekonané, čili stále platný vítěz, a možná už navždy vítěz :) odpoví,
jak to dělá, tak snad smím vstoupit s malým šidítkem čili náhražkou.
Katalog k plánované a včera zrušené výstavě v Lipsku 2020.
Neváhejte listovat, to vše jsme mohli vidět.
Vlašky velké jsou na stranách 17, 59-61 a 227.
Vlašky zdrobnělé na 19, 21, 107-108 a 235-236.
Novošlechtění byla skutečně Vlaška modře stříbrně zbarvená,
jak jsem předpokládal (237-238).
Co mě překvapilo, např., je počet prodejných velkých žlutých slepic.
Letos celých devět slepic. Vloni to byly pouze tři.
Nebo také mě překvapila cena stříbrně zbarveného velkého kohouta
- poprvé dosáhla 100 Eur.
Zatím byly nejvyšší částky za tento ráz max. 80 Euro za kus.
https://issuu.com/lipsia/docs/katalog124web?fbclid=IwAR1c5lcdjei8bmYqYzycDzbN1QsP-raxYR-eTmGkeFRPzy4v8L8LZ7l0d3A
honzapm
napsal(a):
Než vám pan Drexler, vítěz loňské Speciálky Vlašek, a vlastně i té letošní,
nekonané, čili stále platný vítěz, a možná už navždy vítěz :) odpoví,
jak to dělá, tak snad smím vstoupit s malým šidítkem čili náhražkou.
Katalog k plánované a včera zrušené výstavě v Lipsku 2020.
Neváhejte listovat, to vše jsme mohli vidět.
Vlašky velké jsou na stranách 17, 59-61 a 227.
Vlašky zdrobnělé na 19, 21, 107-108 a 235-236.
Novošlechtění byla skutečně Vlaška modře stříbrně zbarvená,
jak jsem předpokládal (237-238).
Co mě překvapilo, např., je počet prodejných velkých žlutých slepic.
Letos celých devět slepic. Vloni to byly pouze tři.
Nebo také mě překvapila cena stříbrně zbarveného velkého kohouta
- poprvé dosáhla 100 Eur.
Zatím byly nejvyšší částky za tento ráz max. 80 Euro za kus.
https://issuu.com/lipsia/docs/katalog124web?fbclid=IwAR1c5lcdjei8bmYqYzycDzbN1QsP-raxYR-eTmGkeFRPzy4v8L8LZ7l0d3A
Ta otázka je i pro Vás. Také máte více kohoutů pohromadě.
Ja take mívám vice kohoutků pohromadě..u rousnicek kolem pěti kohoutků, u nosnic 2-3kohouty na 50 slepic..mlade kohoutky přidávám z jejich odchovny k dospělým,asi 5 ti měsíční,kterým dospělí kohouti neubližuji a časem se v klidu sžijí..při větším počtu kohoutků se slepicemi,musite mit větší,velky😀, pozemek, kazdy kohout si vytvori svuj "harem"slepicek a kohouti se navzajem respektuji a vyhýbají..nejsou problémy, nejlip,když jsou kohouti bratři....na malém pozemku,ve voliere, malé ohradě,to ale bude problém..
ančovička1
napsal(a):
Ja take mívám vice kohoutků pohromadě..u rousnicek kolem pěti kohoutků, u nosnic 2-3kohouty na 50 slepic..mlade kohoutky přidávám z jejich odchovny k dospělým,asi 5 ti měsíční,kterým dospělí kohouti neubližuji a časem se v klidu sžijí..při větším počtu kohoutků se slepicemi,musite mit větší,velky😀, pozemek, kazdy kohout si vytvori svuj "harem"slepicek a kohouti se navzajem respektuji a vyhýbají..nejsou problémy, nejlip,když jsou kohouti bratři....na malém pozemku,ve voliere, malé ohradě,to ale bude problém..
Míval jsem to podobně jak píšete, 40-50 slepic + tak tři kohouti, na prakticky neomezeném výběhu. V jednom kurníku. Kohouti vyrostlí spolu. Vždy ale tvořili jedno lehce roztroušené hejno. Kohouti se nijak neprali, hlavní kohouti ale nesnesli, kdyby si kohout podřízený odváděl slepici z hejna nebo se vydal k nějaké slepici, která byla někde bokem. Vždy musel ukázat, kdo vládne. Proto mě překvapuje to samovolné rozděleni do několika hejn. Napadá mě, že máte několik kurníků?
Zvlášť se od sebe drželi jen od sousedovic hejna, které bylo pouštěno do stejné louky. Kohouti si ale neodpustili žádnou příležitost, aby neznásilnili osamělou sousedku.
Krásné ráno👻..tak snad nam dneska nebude tak pršet,ako včera..slepice pelichaji a ty,co vybehnou z přístřešku na trávu,jsou zmokle,tak zas honem zpět..tohle pocasi jim nesvědčí..kuřičky, rousnicky a pavlovky vůbec z voliery nepouštím,jsou v suchu..
Jen pizmovky si uzivaji,už máme nekolik rybníčků😀..
Ladd, je to tak, kohouti si hejno slepic rozdělí, nevim, podle čeho😁 a vybrané slepice se jich cely den drží..slepic mam momentálně 40,ale ještě musim zařadit 14 kuřic a nejake starší vyřadit..
.kurniky mám dva zděne ve stodole, jeden dřevěný v kryté voliere pro milflerky(15ks), na dalším kurniku se konečně pracuje v druhé voliere,kde jsou kuřičky Forverek 8..a kohouti, 8,kteří ráno ve 4 budí asi půl vesnice😕..
Vcera "padl"jeden kohoutek marans a jeden dubnový pizmak😢je jich škoda, ale děti už se těší na kačenku dozlatova😀🎃🎃
ladd
napsal(a):
Míval jsem to podobně jak píšete, 40-50 slepic + tak tři kohouti, na prakticky neomezeném výběhu. V jednom kurníku. Kohouti vyrostlí spolu. Vždy ale tvořili jedno lehce roztroušené hejno. Kohouti se nijak neprali, hlavní kohouti ale nesnesli, kdyby si kohout podřízený odváděl slepici z hejna nebo se vydal k nějaké slepici, která byla někde bokem. Vždy musel ukázat, kdo vládne. Proto mě překvapuje to samovolné rozděleni do několika hejn. Napadá mě, že máte několik kurníků?
Zvlášť se od sebe drželi jen od sousedovic hejna, které bylo pouštěno do stejné louky. Kohouti si ale neodpustili žádnou příležitost, aby neznásilnili osamělou sousedku.
Většinou kohouti nechtějí bojovat, to bude znít jako kacířská věta, ale je to tak, byly na to studie etologie, kde kohouti cizích hejn krouží kolem svého hejna nebo se snaží ho odvést z dohledu, Za soustavného kokrhání a třepání křídly. Jsou ale situace, kdy jsou kohouti dobyvatelé a přímo si pro potyčku dojdou. Většnou když mají pocit, že ten druhý kokrhá v jejich uzemí. Nebo chtějí si své uzemí rozšířit. To jsou ty známé boje vesnických kohoutů na neviditelných hranicích z dob, kdy ještě drůbež směla všude. Také u kura bankivského k tomu dochází. Když chtějí tamní obyvatelé odlovit divokého kohouta, přivábí ho lehce na přineseného ochočeného kohouta, který jak se octne v daném prostředí, začne kokrhat, to samozřejmě slyší divoký kohout a jde ho ze svého území vystrnadit. Proto také my, když přivezeme na dvorek novou posilu, kohouta, tak ho samozřejme domácí poznají ani ho nemusí vidět, ještě když kokrhá v krabici. A hrnou se to s ním vyřídit. Takže nové zvíře = skoro vždy potyčka. Snazší to má nový kohout, když přepere domácího, pak má klid. Ale to se moc nestává. Většinou i domácí zakrslík ztluče přivezeného obra. Domácím týmům se přeci také sportuje jistějc, než hostujícím. Jiné vztahy platí u kohoutů z jedné líhně - násady tam bývá veliká tolerance, Ale také zaleží na jedinci, o poznání hůře na tom sou vztahy ze dvou násad a více. A ještě horší vztahy panují mezi starým a mladým. Starý kohout, však mnohdy v období dospění mladých silně přepeřuje a tak je na sebe opatrnější, než za normálního stavu. Pa jsou kohouti, provokatéře, kteří prostě jdou vyhrát a mají období, kdy se staví nadřízenému , klovají kolem do země, někdy je zneškodní, jindy se situace opakuje, a dojde k lítému boji. A většinou provokatér vyhraje. záleží na temperamentu, psychice soupeřů. U mě vládne vlašák, nevim jak to dělá, nakonec je všechny utancuje.
Kohouti spolu fungují normálně. Tedy do té doby, než dojde na šoust.
To jsou nekompromisní. To jim velí příroda.
Takže se různě shazují, ale pak večer vedle sebe sedí na hřadu,
tělo na tělo. Ups.
Ano, je to velmi individuální, jsou normální kohouti, kteří umí fungovat
ve vyšším počtu, a pak jsou asociálové, kteří jdou do krve či ztratí oko.
To jsou výjimky, ale existují. Většinou jde o nešikovně přidaná zvířata,
která nevyrůstala v daném prostředí a pospolu.
Šetrné přidání kohoutů je jednoduché, ale musí být člověk pozorovatel.
Empatický pozorovatel. Musí znát svá zvířata a vědět, kam se nový kohout
přidat může a kam ne, co bude následovat a jak to udělat funkčně a pozvolna.
Ideální je samozřejmě odchovávat mladé slepičky zvlášť a mladé kohoutky taky.
Mít záložní kohoutí hejno bez slepic, které funguje.
V době spojení se slepice, rozkmenování, je ideální mít do výše jednoho metru
vizuální bariéru mezi výběhy, třeba makrolonové pásy.
Aktuálně mám pospolu 13 kohoutů a 94 slepic, funguje to únosně.
Jeden takový překažený šoust vám posílám.
Jedná se o tzv. Štych s asistencí druhé dámy.
Uživatel s deaktivovaným účtem

začátek
napsal(a):
Letos jsem nechal 100 kohoutú,od mala pospolu a v pohodě.Horší to bylo s kokrháním,tak jsem se do nich musel pustit a momentálně mám ještě 10 na porážku,ale neni místo v mrazáku + 9 do chovu.
A byli se slepicemi? Se ptám - obecně samci v pohodě, dokud nepřijdou ženské.
No já si přivezla dva kohouty kvůli změně krve. Pán říkal že to jsou bratři. Tak jsem si říkala, že nebude problém je nechat pohromadě. Když jsem je ke slepičkám vypustila bylo to dobré. Po hodině přišel přítel, že se rvou, tak tam jdu a oni se servali do krve. Tak sme jim slepičky rozdělily a dali je do dvou výběhů, které jsou vedle sebe. Oni se dokázali servat do krve i přes ten plot a doslova tam na sebe číhali tak jsme tam museli dát takovou tu rákosovou rohož aby na sebe neviděli.
honzapm
napsal(a):
Matsiku, lidé toho napovídají. Viďte.
Třeba to, že Exchequer brzo bude ve Vzorníku.
Nesmíte všemu věřit.
Má úcta.
Pravda lidé toho napovídají hodně a většinou se tomu říká diskuze 😁. A exchequer ve vzorníku by se krásně vyjímali.👍👍 Nejsem ve svazu a v chovu čistokrevné drůbeže jsem tak trochu začátečník takže se musím učit od starších zkušenějších chovatelů.
Juraj_Kafka
napsal(a):
Většinou kohouti nechtějí bojovat, to bude znít jako kacířská věta, ale je to tak, byly na to studie etologie, kde kohouti cizích hejn krouží kolem svého hejna nebo se snaží ho odvést z dohledu, Za soustavného kokrhání a třepání křídly. Jsou ale situace, kdy jsou kohouti dobyvatelé a přímo si pro potyčku dojdou. Většnou když mají pocit, že ten druhý kokrhá v jejich uzemí. Nebo chtějí si své uzemí rozšířit. To jsou ty známé boje vesnických kohoutů na neviditelných hranicích z dob, kdy ještě drůbež směla všude. Také u kura bankivského k tomu dochází. Když chtějí tamní obyvatelé odlovit divokého kohouta, přivábí ho lehce na přineseného ochočeného kohouta, který jak se octne v daném prostředí, začne kokrhat, to samozřejmě slyší divoký kohout a jde ho ze svého území vystrnadit. Proto také my, když přivezeme na dvorek novou posilu, kohouta, tak ho samozřejme domácí poznají ani ho nemusí vidět, ještě když kokrhá v krabici. A hrnou se to s ním vyřídit. Takže nové zvíře = skoro vždy potyčka. Snazší to má nový kohout, když přepere domácího, pak má klid. Ale to se moc nestává. Většinou i domácí zakrslík ztluče přivezeného obra. Domácím týmům se přeci také sportuje jistějc, než hostujícím. Jiné vztahy platí u kohoutů z jedné líhně - násady tam bývá veliká tolerance, Ale také zaleží na jedinci, o poznání hůře na tom sou vztahy ze dvou násad a více. A ještě horší vztahy panují mezi starým a mladým. Starý kohout, však mnohdy v období dospění mladých silně přepeřuje a tak je na sebe opatrnější, než za normálního stavu. Pa jsou kohouti, provokatéře, kteří prostě jdou vyhrát a mají období, kdy se staví nadřízenému , klovají kolem do země, někdy je zneškodní, jindy se situace opakuje, a dojde k lítému boji. A většinou provokatér vyhraje. záleží na temperamentu, psychice soupeřů. U mě vládne vlašák, nevim jak to dělá, nakonec je všechny utancuje.
Pouštěli jsme naše slepice (vlašky a jejich xgenerační křiženky hlavně s leghornkami) do stejné louky kam chodilo i sousedovic hejno (leghornky). Když se hejna na louce sešla, tak se přesunula ze sousedovic území do svého. Sousedův a náš kohout na hranicích území obcházeli trs kopriv, klobali do země, do rvačky se pustili málokdy. Ten který v souboji ustoupíl, se po pár krocích n svém územi opět začal naparovat a kokrhat. Vítěz ho do jeho teritoria nepronásledoval. Na rozdíl od rvačky kohoutů z jednoho hejna. To kolikrát vítěz s poraženým oběhli kolečko, toto samozřejmě kus od kusu. Kohouti ze sousedních hejn ale v dominanci ctili hranice. Když se někdy při honbě za kráskou z cizího kmene zaběhl sousedovic kohout príliš daleko, pŕi setkání s našim vyklízel pole s kŕídly posazenými přes sedlový závěs, někdy i krákoraje jako slepice, to když vběhl až na dvůr. Pokud byla situace náš kohout u sousedů, byl jeho ústup stejný. Tam řekl bych, žádné výjimky ohledně napŕ výše temperamentu nebyly.
Ohledně samovolného rozděleni hejna do několika hejn. Napadlo me, že by se tak mohlo stát když je velký výběh a k dispozici několik kurníků. V praxi by se to dalo využít k chovu několika linií jednoho plemene a barevného rázu, v případě, že občasná bokovka nevadí.
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jedna teorie o tom existuje. Prý lze udržet bez inbredni deprese malou populaci při minimálním počtu 300 slepic a 50 vzájemně nepříbuzných kohoutů v neomezeném výběhu
Vlaška oranžovokrká - tento ráz jako první letos začal snášet.
A jako poslední (2018, 2019) stále nese. Ostatní už rozpeřily.
Oranžovokrké jsou neuvěřitelné.
Půlka listopadu a loňská i předloňská stále kladou.
Už se k nim přidala i letošní květnová dcera/vnučka.
mesys

XXX.XXX.84.118
Matsik
napsal(a):
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat jestli je normální, že letošní zdrobnělé vlašky žluté mají váhu vajec od 41g-44g. Příjde mi to hodně když ve vzorníku píšou 35g.
ve vzorníku je minimální hmotnost násadových vajec 35g.40-45 g je standard u zdrob.vl.,rodobarvé mi nosí i přez 50g.
Zeptejte se na Vlašku černou pana inženýra Jakuba - kontakty v odkazu
https://www.ifauna.cz/drubez/inzerce/r/detail/3682214/koupim-kachnicky-mandarinske/
(jinak stačí zadat do Google slova "ZO Chválenice" a máte tam kontakty,
nepište veřejně své údaje, ani mail - budou vám chodit podvody a spamy)
Takhle Bráněnkám (Hermetia illucens) chutnají jablka
(a v podstatě jakákoliv organika).
Třeba na velejemno strouhaná mrkev,
jejíž (nejen) karoten pak předají cílovým konzumentům.
https://www.youtube.com/watch?v=Q_ffsgDoeeo
Máte naprostou pravdu, Varaxi.
Bráněnky jsou boží. A krásně voní po lískových oříškách.
Nejen Vlaškami živ je člověk.
Až si budu na pánvi pražit potemníky, musím přihodit pár bráněnek.
Stafte se. Benvenuto!
honzapm
napsal(a):
Máte naprostou pravdu, Varaxi.
Bráněnky jsou boží. A krásně voní po lískových oříškách.
Nejen Vlaškami živ je člověk.
Až si budu na pánvi pražit potemníky, musím přihodit pár bráněnek.
Stafte se. Benvenuto!
Potemníci jsou fajn, ty chci taky zkusit - jako ne jíst, ale chovat je pro drůbež. Samozřejmě Vy si klidně dejte, proti gustu...
Ale to video, jak se třepalo to ovoce, jáj! To není nic pro mě. Jídlo by se nemělo vrtět.
Jak už jsou ty larvy v míse nebo v ruce, už to zas zvládnu.
Vy ty larvy chováte, nebo kupujete? Prý hmyz chutná po tom, čím byl krmen, je to pravda? Voní po lískových oříškách všechny bráněnky, nebo to je tím krmením?
A nezdálo se mi o nich - zdálo se mi, že jsem půjčila někomu auto a ten člověk neuměl ani rozsvítit světla. :)
Vy jste z Čech, pamatuju si dobře? Můžete to trošku přiblížit? Že bych přijala pozvání a stavila se, jak budu mít cestu okolo. :) Mám přivézt spíš bábovku, nebo spíš kančí škvarky? Co je víc dle Vašeho gusta?
Přivezla bych i žížaly na kompost, ale bojím se, že mi je sníte...
Jó, Lázně, tady je svět ještě f pořádku.
Ale dejte si pozor, abyste (tu) nedopadla podobně jako tahle slepička, že...
Make Vlaškas, not War.
Krabice, o které se tehdá vlaškařům ani nesnilo, zato já je kreslil jedna báseň... někdy 4.-5. třída ZŠ tj. krátce po revoluci.
Vidíte, pane inženýre, jaké máte nadání.
A já si hnedle říkal, odkud je mi to vaše příjmení povědomé.
Váš jiný obraz se nedávno vydražil za rekordní sumu, že ano, pane Kupka.
No, jistě i tento si najde svého milionářského kupku, tedy kupce.
Oceňuji zejména tu práci s bližním i vzdáleným prostorem a užití
realistických od-stínů. Opravdová krása i nádhera v jednom.
* * * * *
Napsal jsem novou pohádku.
Je o Vlaškách.
Jmenuje se
Tři zlaté Vlašky děda Medvěda.
Už len 22 dní a této diskusi i roku 2020 bude konec.
Je to vůbec možné?
Díky Vlaškám to tak krásně uteklo.
Začínám bilancovat...
Tribute to L. + A. Pfeffer, leden 2020
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Už len 22 dní a této diskusi i roku 2020 bude konec.
Je to vůbec možné?
Díky Vlaškám to tak krásně uteklo.
Začínám bilancovat...
Tribute to L. + A. Pfeffer, leden 2020
Aneb když K střídá N
Uživatel s deaktivovaným účtem

honzapm
napsal(a):
Už len 22 dní a této diskusi i roku 2020 bude konec.
Je to vůbec možné?
Díky Vlaškám to tak krásně uteklo.
Začínám bilancovat...
Tribute to L. + A. Pfeffer, leden 2020
Nádherné zvieratá ten strieborný je TOP
Nadějná kuřice vlašky rodobarvé s růžicovým hřebenem. Možná bude mít hrubší perlení.
Erik to dneska bral hlava nehlava, kaňour jeden.
Myslivec Ota by řekl "Teda ten to do ní napumpoval...".
Od holek teď sbírám 120 vajec za 5 dnů, tak jsem spokojen.
Velikost se neuvěřitelně zvyšuje.
Tento mírný způsob zimy zdá se být pro Vlašky perfektním.
Tak oranžovokrké matka (2018) s dcerou (2019) stále nesou.
Konec prosince...
Už už to vypadalo, že matka bude rozpeřovat, že dostane rozum...
A včera a dnes zase vejce jako...stodola.
Tak já nevím, kdy budu moc nasazovat. Ups.
Spočítal jsem taky, že mám 26 snášejících Vlašek
a denně sbírám 20 a 22 vajíček, 22 bylo dnes.
Jsou to komtesy.
Pozdravujem chovateľov vlašiek v ČR a prípájam pár fotiek z môjho chovu.
Na Vás Honzo mám dotaz,,, ako dopadlo liahnutie vajíčok Vlašky šedej oranžovokrkej od Marka zo Slovinska v roku 2019? Máte aj nejaké tieto vlašky?
S pozdravom Tomáš.
Dobrý den,
Marko měl staré pětileté Šedé oranžovokrké slepice, a u nich mého oranžovokrkého kohouta.
Asi si dovedete představit, jak vypadala vejce od pětiletých slepic.
Obrovská, s velmi tenkou skořápkou.
Marko krmí dost nevhodně. Trpí utkvělou představou, že Vlaška musí být co největší.
Nahučel jsem se do něj opravdu hodně, ale nenechal si to vyvrátit - už na něj kašlu.
Velká vejce se slabou skořápkou zabalil nepříliš vhodným způsobem,
nenechal mezi platem s vejci a stěnou krabice žádný pružný materiál,
nacpal tam tvrdé a tuhé pet-lahve!
Takže ta omeleta, když jsem to vybalil, nebyla vejce.
Ale vzpomínám, že se mi asi dvě vejce podařilo vyčistit a vydesinfikovat
a zkusil jsem je inkubovat. Nevím, zda v jednom byl zárodek, který brzy uhynul,
každopádně žádné kuře není.
Ten rok jsem si objednal Šedé oranžovokrké od Alexandra Wünderlicha.
30 vajec, 5 se jich ze stejného důvodu cestou rozbilo - opět nenechat mezi platem
s vejci a stěnou krabice pružný materiál, ale vycpal to tuhými a nárazy netlumícími
platy na 30 vajec. Takže vejce v rozích byla zničená.
Každopádně 25 vajec mělo celou paletu odstínů, ani jedno nebylo bílé,
ale bílá vejce se u Šedých oranžovokrkých holt nekonají a nikdo to neprochovává.
Z 25 vajec jsem měl docela dost kuřat, asi 16.
Jedno se vylíhlo oranžovokrké, slepička, tu jsem si nechal,
zbylá šedá kuřata jsem dal zdarma tátovu spolužákovi,
který je pěkně dochoval a nalíhnul po nich další populaci,
bohužel, nedávno musel do nemocnice a rodina jeho chov místo hlídání zničila.
Takže nic.
Vloni jsem měl na jaře ještě Majorky, a jeden chlap z ČR je ode mě chtěl,
nebudu jmenovat, věděl jsem, nabízí vejce Šedých oranžovokrkých Vlašek,
tak jsem mu nabídl výměnu.
Byl to chudák, vůbec nepochopil rozdíl mezi raritní Majorkou a obyčejnou
Šedou oranžovokrkou Vlaškou, a ještě mi drze naúčtoval poštovné,
přitom já mu celý balík poslal zadarmo, ještě s dražším EMS poštovným
a poslal jsem mu jednou tolik vajec Majorek.
No nic.
Jeho vejce byla otřesná, špinavá a hrozná.
Oplozenost tristní, každé rozbité vejce bylo uvnitř celé mrtvolně bílé,
žádný žlutý žloutek se nekonal, raději jsem nedomýšlel, v jakých podmínkách
Vlašky byly. Přitom i v obyčejné směsi je barvivo, aby žloutek aspoň vypadal,
ale pro někoho je směs moc vysoký luxus, který slepice nepotřebují.
Tak tady se z 20 vajec vylíhla 4 kuřata, jedno jsem musel utratit,
Zbylá tři ušla, ale byla poloviční, než stejně stará z Německa od A.W.
Dal jsem je taky tomu známému, on kohoutky utratil a nechal jedinou slepičku.
Tak tolik jen zastavení k Šedým oranžovokrkým.
Popravdě - mě se ten ráz nelíbí, slepice jsou vyloženě nezajímavé až hnusné.
Kohouti ujdou, ale mít jen kohouty prostorově nelze.
Není to pro mě zajímavý ráz.
Ale ta jedna slepička z vajíček od A.W., která byla oranžovokrká,
se moc povedla. Krásné jemné samičí běháky, sytě žluté (stále, i teď),
dobře nesla a nikdy nekvokala, neměla v plášti žádné lemy, ani náznaky,
jen rez ve štítech křídel - což je velký nešvar, který Šedé oranžovokrké
ochotně Oranžovokrkým předávají. Je to jako mor.
Rozhodl jsem se šedou už do oranžovokrkých nepřidávat,
nebude-li to nezbytně nutné. Poradím si jinak.
No a její vejce nikdy nebyla bílá. Ale byla pěkně velká.
Takže dva mínusy, ale množství plusů a kvalit bylo takové, že ji jako jednu z mála
nechám v chovu na dožití. A nechal jsem si tu po ní dva špičkové syny,
z nich jsem nadšený.
Takže ze 3 zásilek Šedých oranžovokrkých vajec mám jednu slepičku.
A teď už i její dcery a syny.
Vloni jsem za nová zvířata a mnoho násadových vajec + transporty
utratil celkem 49 tisíc korun.
Spočítal jsem to schválně, kvůli Ptačí chřipce.
honzapm
napsal(a):
Dobrý den,
Marko měl staré pětileté Šedé oranžovokrké slepice, a u nich mého oranžovokrkého kohouta.
Asi si dovedete představit, jak vypadala vejce od pětiletých slepic.
Obrovská, s velmi tenkou skořápkou.
Marko krmí dost nevhodně. Trpí utkvělou představou, že Vlaška musí být co největší.
Nahučel jsem se do něj opravdu hodně, ale nenechal si to vyvrátit - už na něj kašlu.
Velká vejce se slabou skořápkou zabalil nepříliš vhodným způsobem,
nenechal mezi platem s vejci a stěnou krabice žádný pružný materiál,
nacpal tam tvrdé a tuhé pet-lahve!
Takže ta omeleta, když jsem to vybalil, nebyla vejce.
Ale vzpomínám, že se mi asi dvě vejce podařilo vyčistit a vydesinfikovat
a zkusil jsem je inkubovat. Nevím, zda v jednom byl zárodek, který brzy uhynul,
každopádně žádné kuře není.
Ten rok jsem si objednal Šedé oranžovokrké od Alexandra Wünderlicha.
30 vajec, 5 se jich ze stejného důvodu cestou rozbilo - opět nenechat mezi platem
s vejci a stěnou krabice pružný materiál, ale vycpal to tuhými a nárazy netlumícími
platy na 30 vajec. Takže vejce v rozích byla zničená.
Každopádně 25 vajec mělo celou paletu odstínů, ani jedno nebylo bílé,
ale bílá vejce se u Šedých oranžovokrkých holt nekonají a nikdo to neprochovává.
Z 25 vajec jsem měl docela dost kuřat, asi 16.
Jedno se vylíhlo oranžovokrké, slepička, tu jsem si nechal,
zbylá šedá kuřata jsem dal zdarma tátovu spolužákovi,
který je pěkně dochoval a nalíhnul po nich další populaci,
bohužel, nedávno musel do nemocnice a rodina jeho chov místo hlídání zničila.
Takže nic.
Vloni jsem měl na jaře ještě Majorky, a jeden chlap z ČR je ode mě chtěl,
nebudu jmenovat, věděl jsem, nabízí vejce Šedých oranžovokrkých Vlašek,
tak jsem mu nabídl výměnu.
Byl to chudák, vůbec nepochopil rozdíl mezi raritní Majorkou a obyčejnou
Šedou oranžovokrkou Vlaškou, a ještě mi drze naúčtoval poštovné,
přitom já mu celý balík poslal zadarmo, ještě s dražším EMS poštovným
a poslal jsem mu jednou tolik vajec Majorek.
No nic.
Jeho vejce byla otřesná, špinavá a hrozná.
Oplozenost tristní, každé rozbité vejce bylo uvnitř celé mrtvolně bílé,
žádný žlutý žloutek se nekonal, raději jsem nedomýšlel, v jakých podmínkách
Vlašky byly. Přitom i v obyčejné směsi je barvivo, aby žloutek aspoň vypadal,
ale pro někoho je směs moc vysoký luxus, který slepice nepotřebují.
Tak tady se z 20 vajec vylíhla 4 kuřata, jedno jsem musel utratit,
Zbylá tři ušla, ale byla poloviční, než stejně stará z Německa od A.W.
Dal jsem je taky tomu známému, on kohoutky utratil a nechal jedinou slepičku.
Tak tolik jen zastavení k Šedým oranžovokrkým.
Popravdě - mě se ten ráz nelíbí, slepice jsou vyloženě nezajímavé až hnusné.
Kohouti ujdou, ale mít jen kohouty prostorově nelze.
Není to pro mě zajímavý ráz.
Ale ta jedna slepička z vajíček od A.W., která byla oranžovokrká,
se moc povedla. Krásné jemné samičí běháky, sytě žluté (stále, i teď),
dobře nesla a nikdy nekvokala, neměla v plášti žádné lemy, ani náznaky,
jen rez ve štítech křídel - což je velký nešvar, který Šedé oranžovokrké
ochotně Oranžovokrkým předávají. Je to jako mor.
Rozhodl jsem se šedou už do oranžovokrkých nepřidávat,
nebude-li to nezbytně nutné. Poradím si jinak.
No a její vejce nikdy nebyla bílá. Ale byla pěkně velká.
Takže dva mínusy, ale množství plusů a kvalit bylo takové, že ji jako jednu z mála
nechám v chovu na dožití. A nechal jsem si tu po ní dva špičkové syny,
z nich jsem nadšený.
Takže ze 3 zásilek Šedých oranžovokrkých vajec mám jednu slepičku.
A teď už i její dcery a syny.
Vloni jsem za nová zvířata a mnoho násadových vajec + transporty
utratil celkem 49 tisíc korun.
Spočítal jsem to schválně, kvůli Ptačí chřipce.
Zajímavé, že mě žádné rezavé štíty perlgrau nepředala. Jen ty náznaky lemů. Žeby to bylo tou rodobarvostí partnera?
honzapm
napsal(a):
Zdrobnělky nemají vajíčka úplně bělostně bílá,
ale vidět to je možné. Záleží hlavně na oku a prosvěcovačce.
Každé plemeno má svůj standard, a tím je nejen minimální hmotnost
(nás.) vejce, ale podle mě i maximální, což bych u zdrobnělých podtrhl.
Takze neni dobre davat tyto velke vejce do lihne?!
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horní hranice velikosti vajec není standardem urcena. Snaha je obecně o zachování minimální hmotnosti. Zadny strach, velikost vajec ovlivňují geny malého účinku, takže problém je spíš velikost udržet. Kolik je dnes plemen o kterých se dá rici, že nesou velká vejce? Navíc pokud nasadíte abnormálně velká vejce, kde není zachován optimální poměr žloutku a bílku nic se nevylihne...
Dobrý deň Honzo,
ďakujem za rozsiahlu a vyčerpávajúcu odpoveď.
Ja som Šedé oranžovokrké vlašky začal chovať v roku 2014.
V 2015om sme si s Markom vymenili 30ks vajíčok. Mne prišli vajíčka v poriadku
a vyliahol som 19 kuriatok a všetky odchoval. Bolo z toho 11 kohútov a 8 kuričiek,
ktoré som zadarmo posunul do bežného chovu, no žiaľ nedožili sa konca roka bez toho, aby som o tom vedel. Dvoch kohútov som si nechal a dvoch rozdal, aby som mal rezervu v prípade potreby...žiaľ nikto si nedal námahu informovať ma, ked chcel kohuta zrušiť. Po Markovom kohútovi a mojich sliepkach som si odchoval kuričky pre ktoré som priniesol kohúta z Maďarska od pána Csorbu na sezonu 2017.
Na výstave 2017 som kúpil jednu kuričku od pána Csorbu na ktorú som dal kohúta od Marka a ich syna mám v chove teraz druhý rok. Minulý rok som neliahol už som ich plánoval zrušiť, no chcem im dať ešte šancu.
Mne sa zasa šedá/modrá farba u zvierat páči... ak sa mi podarí zohnať novú krv ešte sa im povenujem.
Minulý rok som sa Šedej oranžovokrkej nevenoval,,, vyliahol som, len 7 kuriatok čo som doložil vajíčka do liahne a mám z toho 1 kohúta a 3 kuričky ktoré májú v krídlach hnedý nádych, tak uvidím ako sa to bude prenášať do potomstva.
Ako to myslíte, že Marko krmí nevhodne? príliš intenzívne či zlé zloženie?
Mne viac ako bielosť vajíčok u Šedej oranžovokrkej vadila nevyrovnanosť vo veľkosti vajíčok... aspoň v mojom chove 50- 65g.
Zdravím, tak doufám, že zvířata od Marka byla pěkná.
On právě před cca 4-5 lety dokonce (frajer) křížil Vlašku šedou porcelánovou
se Šedou oranžovokrkou.
Myslel si, že když je to obojí "šedé", že je to jako v pořádku...
Tak snad máte čistý ráz.
No a krmení - on chce vše "big, big" případně "very big", tak to asi chápete.
65gr je pěkné.
Áno, ale tých 65g bolo až v druhom, tretom roku a skoro vždy mali nejakú deformáciu
či už v škrupine, alebo v tvare.
Žiaľ kuričky od Marka som dal známemu v nádeji, že ich bude mať aspoň dva roky,
no nestalo sa a ešte v tom roku ich zrušil. Keď som sa to dozvedel mal som chuť vypýtať si aspoň 10€/ks.
Potomstvo po Markovom kohútovi sa mi celkom páčilo, ale už po jeho synovi je to divoké tie 3 kuričky.
Každopádne ako som sa vzdaloval od pôvodných sliepok, tak išla kvalita dolu.
Skúsim tento rok niečo vymyslieť.
Náhodou jsem našel fotky zásilky vajec od Marka ze Slovinska.
Musí chlapec ještě doladit balení, resp. fixaci plata v krabici.
To je stejně důležité, jako fixace vajec v platu. Takže kuřátko nebylo ani 1.
(Šedá oranžovokrká)
Hrozne..oci pro plac😢
Na jare jsem objednala vajicka maransky z Kostelce n.C.L., 30 ks,ani jedno nakraple,vylihlo se mi 27 kuřatek..
V krabickach byla vajicka dobre obalena mekkym toaletnim papirem,pevne v dulku, navrchu vajec dalsi izolacni vrstva.. mezi krabici (obalem)a krabickami s vejci byl nahusto, na kulicky pomackany novinovy papir...bez chyby..chvalim😀
Asi take zalezi na tom,jak s balickem dopravci zachazi..