Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 09:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Aha, takže z malého koně spadnout může? A proto skáče? Když při tom je riziko pádu větší? Kór na (pro ni) malém a krátkém koni. Tomu teda fakt věřím!

Mně totiž z těch fotek přijde, že je jí malé i sedlo... Sedí na zadní rozsoše a nohy vytrčené podél plecí koně. To přece nemůže být nic stabilního...

Neregistrovaný uživatel

7.10.2021 11:04
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.46.128

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně totiž z těch fotek přijde, že je jí malé i sedlo... Sedí na zadní rozsoše a nohy vytrčené podél plecí koně. To přece nemůže být nic stabilního...

Tak na takovyho pindu ani vetsi nenacpe
Uz takhle mu nesedi tam kde ma ale. Ryca tam kde nema.
Ale. Dle všech z okoli se orece snazi jezdit dobre tak je to cajk ne

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.10.2021 13:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Slečna už smazala profil?

Neregistrovaný uživatel

7.10.2021 15:24
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.48.80

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Slečna už smazala profil?

Me si blokla. A nejspis kazdyho kdo ji psal něco fuj

7.10.2021 16:20
etnies86

XXX.XXX.245.26

už není dostupný, asi jen pro přátelé, zkoušela jsem přes přítele a nenašlo mi ji to

7.10.2021 18:58
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Slečna už smazala profil?

Taky ho nevidím, ani instagram.

Coudas

8.10.2021 06:29
Coudas

XXX.XXX.87.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Me si blokla. A nejspis kazdyho kdo ji psal něco fuj

Že by to někde okoukala... 🤔

Neregistrovaný uživatel

8.10.2021 08:16
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.46.128

Coudas napsal(a):
Že by to někde okoukala... 🤔

Coudas. Přestaň rejpat už to trapný. Navíc si říkala že na mě reagovat nebudeš tak se toho drž.

8.10.2021 10:23
etnies86

XXX.XXX.245.26

odpověď na můj podnět, zda se neplánuje zanést do pravidel hmotnostní limit ....
Dobrý den,
Děkuji za podnět, určitě jej budu dále komunikovat na legislativní komisi ČJF.
Osobně soudím, že jsou nyní v pravidlech dostatečně zakotveny nástroje na nepovolení takových startů, kdy je zjevné riziko jak pro jezdce, tak koně.
Důležité je zde zmínit, že pravidla jsou závazná pouze na ty závody, které spadají pod ČJF.

Děkuji a s pozdravem


Ing. Petr Kuklík
Generální sekretář

Coudas

8.10.2021 11:01
Coudas

XXX.XXX.87.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Coudas. Přestaň rejpat už to trapný. Navíc si říkala že na mě reagovat nebudeš tak se toho drž.

Ježišku, tak to si fakt nepamatuju, že bych napsala to se ti strašně moc omlouvám, vím jen, že tě nesmím oslovovat jménem. Nechceš mi sehnat seznam, na koho všechno tady nesmím reagovat? Já už se v tom kompletně ztratila, navíc stále nevím, z jakého postu mám zakázáno veřejně reagovat na veřejné příspěvky, ale fajn, už nebudu konktétní na konktétni lidi. Dle ifauny žádná pravida neporušuji, takže nevím, o co jde.

8.10.2021 15:14
etnies86

XXX.XXX.245.26

Ano, Coudas proc zbytečně ryjete? Asi máte fakt problém. Neni to zbytečný? Všichni se tu drželi tématu a vy zas jen prudite. Je to protivné

Coudas

8.10.2021 18:26
Coudas

XXX.XXX.87.254

etnies86 napsal(a):
Ano, Coudas proc zbytečně ryjete? Asi máte fakt problém. Neni to zbytečný? Všichni se tu drželi tématu a vy zas jen prudite. Je to protivné

Super, dejte s leithian dohromady "pravidla ifauny extra pro Coudase" a dejte mi pak vedet 👍

8.10.2021 22:46
etnies86

XXX.XXX.245.26

je to marný, je to marný :) proč, máte tu potřebu, když už plevelíme?

9.10.2021 08:49
evcusik

XXX.XXX.145.236

etnies86 napsal(a):
je to marný, je to marný :) proč, máte tu potřebu, když už plevelíme?

Možná placený zaměstnanec ifauna, aby se tu otáčeli příspěvky. V opačném případě jedinec, který se asi opravdu kope do zadečku :D a možná slaboduchy....psát x měsíců příspěvky, které pleveli, otravují druhé nebo jsou hádkami...nevím, obávala bych se i nějaké DG :D

ano-nym

9.10.2021 10:05
ano-nym

XXX.XXX.102.252

tak mně přijde, že krotit by měly obě, nejen Coudas, ale i leithian - přeci jen mi ta reakce Coudas nepřišla tak hrozná, že by bylo třeba to řešit, rochňat se v tom, Coudas pořád nadávat a roztáčet tady diskuzi... působí to na mě velmi nevyzrále.

Uživatel s deaktivovaným účtem

16.10.2021 22:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zdravím protože se slečna s poníkem řešila i u mě na skupině. Chodili mi hlášenky na smazání v hojném počtu ale protože se diskutovalo celkem v klidu nechala jsem jí tam. Pár vulgárních jsem upozornila na ubrání tónu.

Co jsem tak z povzdálí sledovala tak slečna na velkého koně ze zdravotních důvodů nemůže ale existuje pořekadlo čim menší kůň tím to víc bolí. Ze zkušeností vím že to tak je. Z velkého je trochu více si pád zkorigovat a zachránit se celkem dobře. Srovnám-li pády Velký x malý střemhlav dolů z velkého jsem se vždy i já dokázala schovat do klubíčka z hucula kdysi dávno naražená žebra a otřes mozku s vyraženým dechem. je tam méně času pro korigaci pádu a dané situace

Tedy mi moc nepříjde logické tato dvojice. Hodně se tam oháněla nějaká slečna že je poníček Welš sekce A nebo B. Slečna je hubená neznám možnosti plemene ale je hrozně vysoká je to pěst na oko. Těžiště asi bude nejmenší problém u této dvojice. A spíš by mě zajímalo co bude rajtovat za 5let?
Nemohu posuzovat ježdění ani skákání a ani nechci jen sem se zaměřila na estetiku a jak na mě dvojice působí. A co jsem evidovala na diskuzi. Zas pokud jí nechali startovat asi s tím nic nezmůžeme nikdo.

17.10.2021 08:24
Rif Du Madon

XXX.XXX.77.98

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zdravím protože se slečna s poníkem řešila i u mě na skupině. Chodili mi hlášenky na smazání v hojném počtu ale protože se diskutovalo celkem v klidu nechala jsem jí tam. Pár vulgárních jsem upozornila na ubrání tónu.

Co jsem tak z povzdálí sledovala tak slečna na velkého koně ze zdravotních důvodů nemůže ale existuje pořekadlo čim menší kůň tím to víc bolí. Ze zkušeností vím že to tak je. Z velkého je trochu více si pád zkorigovat a zachránit se celkem dobře. Srovnám-li pády Velký x malý střemhlav dolů z velkého jsem se vždy i já dokázala schovat do klubíčka z hucula kdysi dávno naražená žebra a otřes mozku s vyraženým dechem. je tam méně času pro korigaci pádu a dané situace

Tedy mi moc nepříjde logické tato dvojice. Hodně se tam oháněla nějaká slečna že je poníček Welš sekce A nebo B. Slečna je hubená neznám možnosti plemene ale je hrozně vysoká je to pěst na oko. Těžiště asi bude nejmenší problém u této dvojice. A spíš by mě zajímalo co bude rajtovat za 5let?
Nemohu posuzovat ježdění ani skákání a ani nechci jen sem se zaměřila na estetiku a jak na mě dvojice působí. A co jsem evidovala na diskuzi. Zas pokud jí nechali startovat asi s tím nic nezmůžeme nikdo.

Máte doma koště? Ta věc, jak se s ní zametá...

17.10.2021 08:39
lenacia

XXX.XXX.173.31

Rif Du Madon napsal(a):
Máte doma koště? Ta věc, jak se s ní zametá...

Ne... Znova už ne.... Akorát to tu zase rozjedete nanovo

17.10.2021 10:10
Rif Du Madon

XXX.XXX.51.12

lenacia napsal(a):
Ne... Znova už ne.... Akorát to tu zase rozjedete nanovo

Tohle vlákno je "co vás naštvalo". Vlastně mě štve, že ne všechno lze pochopit mozkem. Něco je prostě neuvěřitelné. A opravdu plně chápu Couďase, že jí tak vytáčí. V tomhle vlákně si klidně dovolím na to téma přispět. Většinou nekomentuji, jen tiše zírám, jak to vesmír může dopustit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2021 10:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Rif Du Madon napsal(a):
Máte doma koště? Ta věc, jak se s ní zametá...

Hele Petra K. to napsala právě z toho druhého pohledu- jezdců malých koní nebo jezdců na koně "velkých" . Že jezdci si s malým koněm nepomůžou, je to sice z koně k zemi blíž, pocit, že malého koně zvládnu lépe...a.t.d. , ale Petra K. píše, že to víc bolí, protože se člověk nestihne z důvodu, že je blíž k zemi, připravit na pád. Asi o tom něco ví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2021 10:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hele Petra K. to napsala právě z toho druhého pohledu- jezdců malých koní nebo jezdců na koně "velkých" . Že jezdci si s malým koněm nepomůžou, je to sice z koně k zemi blíž, pocit, že malého koně zvládnu lépe...a.t.d. , ale Petra K. píše, že to víc bolí, protože se člověk nestihne z důvodu, že je blíž k zemi, připravit na pád. Asi o tom něco ví.

jenze tohle uz tu zmíněno parkrat bylo...ale tak proc to nezminit znovu a blýsknout se ze? Ale tak pročto tu nerozdmýchat znovu a neprihodit svůj zkušený pohled....

Uživatel s deaktivovaným účtem

17.10.2021 19:46
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hele Petra K. to napsala právě z toho druhého pohledu- jezdců malých koní nebo jezdců na koně "velkých" . Že jezdci si s malým koněm nepomůžou, je to sice z koně k zemi blíž, pocit, že malého koně zvládnu lépe...a.t.d. , ale Petra K. píše, že to víc bolí, protože se člověk nestihne z důvodu, že je blíž k zemi, připravit na pád. Asi o tom něco ví.

Napsala jsem protože tato slečna se řešila na skupině a protože tohle bylo na dva tábory. Vlákno jsem nechala být jen jsem umírnila pár diskutujících ve výrazech.

Ze své zkušenosti jsem napsala co jsem napsala. Faktem je že z velkého koně ty pády byli lepší max vyražený dech. U malého koníka jsem dopadla o mnoho hůře ale to je taky už 13let neli více. Zas u mě ty pády byli vzácné.

18.10.2021 18:16
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Huskyjanina napsal(a):
Andula na Hubertovi
https://photos.google.com/share/AF1QipPB6Z5pK5rIeBD6ff6LGRnNYr64cCMVl_P3jXfbMQEh2FZHPjlRgJx-Lr5R-ZHdCQ/photo/AF1QipO8uAG5_WKq4_9QvCZ8vlgnthMa9UQzkogpNhUa?key=Y2dlalBNNjJsOENLbjFHd0RaRXBNR0xUM29KSDJR

Takže evidentně se jede dál.

18.10.2021 18:31
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

Dotaz napsal(a):
Takže evidentně se jede dál.

Mám od dvou lidí, co s ní jsou ve styku, informaci, že přemýšlí o tom, že ho prodá a koupí o něco většího. Ale jak dlouho jí to bude trvat je ve hvězdách. Kor když je ještě pořád dost lidí, co jí tleská, jak jsou super dvojka a co Mohykán dokáže zvládnout.

18.10.2021 19:43
lenacia

XXX.XXX.173.31

já vím že sem ta poslední co může něco říkat ale... že jí to není trapný když vedle ní jezdí děcka namnohem větších ponících...

Uživatel s deaktivovaným účtem

18.10.2021 21:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Hrcá na tom koni...myslím, že sedlo je jí už malé, nohama se tam neposkládá, toho koně svým ježděním oddělá. Je to káča.

18.10.2021 21:36
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Hrcá na tom koni...myslím, že sedlo je jí už malé, nohama se tam neposkládá, toho koně svým ježděním oddělá. Je to káča.

Takhle to bylo i na tom tréninku, co měla na Instagramu. Drncala tam dost.

Tady je vidět ten sed.

18.10.2021 21:41
evcusik

XXX.XXX.145.236

Všechny ty kecy, proč má poníka bych jí žrala kdyby uměla opravdu nějak slušně jezdit. Je to vozič jak vyšitý, celé koňácké společnosti musí být blivno na pohled na tuto slečnu. Fuj, mě by hanba fackovala skákat takhle špatně (na takovém poníkovi asi i nemožně) překážku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.10.2021 00:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Přesně, je velmi sobecká, jezdit chce, ale koník šťastný není...stačil by třeba robustnější hucul-kříženec a ne drobný velšík pro 8 leté dítě.
Sedlání a sed je prostě na pytel- všecko špatně, jak jí tohle můžou v ustájení odsouhlasit ? Tady se naučí akorát necnosti- strkat nohy dopředu, sedět za pohybem, ne v těžišti, viset za otěže. Jojo svět není spravedlivý a jen růžový, obzvlášť pro toho koníka.

19.10.2021 00:52
lenacia

XXX.XXX.173.31

Za mě, kdyby si prohodila koně s tím ditkem na tom druhém šimlovi, tak by to nebyla taková pěst na oko

19.10.2021 07:06
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Huskyjanina napsal(a):
Mám od dvou lidí, co s ní jsou ve styku, informaci, že přemýšlí o tom, že ho prodá a koupí o něco většího. Ale jak dlouho jí to bude trvat je ve hvězdách. Kor když je ještě pořád dost lidí, co jí tleská, jak jsou super dvojka a co Mohykán dokáže zvládnout.

co Mohykán dokáže zvládnout

To si taky říkám - co všechno ten poník dokáže zvládnout, je opravdu obdivuhodné. Takže k tomu koni nechovám nic než respekt.
Což se teda nevztahuje na Aničku. Jezdit na takovém poníčkovi je jedna věc; jezdit na něm blbě je druhá. A třetí je skákat s ním přes pevné překážky.
Přijde mi to na hlavu.

19.10.2021 22:12
etnies86

XXX.XXX.245.26

já ty videa zkoukla, no chudák poncl no. to musí být i hrozný nápor na ty nožky přední? hrcá do něj, což se nedivim, když se na něj prostě nevejde....
jen OT. všimla jsem si tam, že dva, tři koně byli na průvlečkách možná i šambon? a jeden tmavý koník vypadal že teda sotva běží, ale majitelka chválila každý skok

19.10.2021 22:19
Dotaz

XXX.XXX.110.178

etnies86 napsal(a):
já ty videa zkoukla, no chudák poncl no. to musí být i hrozný nápor na ty nožky přední? hrcá do něj, což se nedivim, když se na něj prostě nevejde....
jen OT. všimla jsem si tam, že dva, tři koně byli na průvlečkách možná i šambon? a jeden tmavý koník vypadal že teda sotva běží, ale majitelka chválila každý skok

A poník Mohykán na páce - asi aby tolik pod ní neutíkal. Zapojené stihlové otěže jsem v tom pelhemu neviděla, jen ty pákové.

19.10.2021 23:15
etnies86

XXX.XXX.245.26

na tom parkuru myslím, byli ještě zaplé do stihlových, tak už přiostřila, tak vyhazovat asi moc nemůže, tak se asi snaží utéct

20.10.2021 16:04
Huskyjanina

XXX.XXX.252.62

etnies86 napsal(a):
já ty videa zkoukla, no chudák poncl no. to musí být i hrozný nápor na ty nožky přední? hrcá do něj, což se nedivim, když se na něj prostě nevejde....
jen OT. všimla jsem si tam, že dva, tři koně byli na průvlečkách možná i šambon? a jeden tmavý koník vypadal že teda sotva běží, ale majitelka chválila každý skok

Jestli to byla taková tmavá kobylka, co běhala poblíž tý appaloosy, tak tý prej je 22 let a za ten den měla v nohách dohromady 60 kiláků.

20.10.2021 22:37
etnies86

XXX.XXX.245.26

Huskyjanina napsal(a):
Jestli to byla taková tmavá kobylka, co běhala poblíž tý appaloosy, tak tý prej je 22 let a za ten den měla v nohách dohromady 60 kiláků.

Tahle ta, ta toho měla očividně už plný kecky. v tomhle věku by ji už taky mohla teda víc pošetřit i když chválila. jsem si říkala, bud náka mladinká bez kondice nebo naopak už ve věku, každopádně bych řekla, že na ní to už bylo moc kobylku

20.10.2021 22:39
lenacia

XXX.XXX.168.148

no mě tam dost zaujalo, jak se tam jedna jezdkyně s tím koněm vyflákala před skokem....

20.10.2021 22:49
etnies86

XXX.XXX.245.26

lenacia napsal(a):
no mě tam dost zaujalo, jak se tam jedna jezdkyně s tím koněm vyflákala před skokem....

tam to jednomu podjelo ne? dle mě chtěl uhnout a ujelo mu to. a pak jsem si ještě všimla, že tam jeden padnul těsně před projetím cílovky u dostihu

20.10.2021 23:22
lenacia

XXX.XXX.168.148

etnies86 napsal(a):
tam to jednomu podjelo ne? dle mě chtěl uhnout a ujelo mu to. a pak jsem si ještě všimla, že tam jeden padnul těsně před projetím cílovky u dostihu

ano podjelo. Ale teda luxusně jestli mohu říci... já tam jet tak už bych na tý trávě ani nenaklusala

20.10.2021 23:23
Dotaz

XXX.XXX.235.225

etnies86 napsal(a):
tam to jednomu podjelo ne? dle mě chtěl uhnout a ujelo mu to. a pak jsem si ještě všimla, že tam jeden padnul těsně před projetím cílovky u dostihu

Mně to připadá, že je to ten chlap, co byl tady zveřejněn spolu s tou ponyjezdkyní - ten s pádem před překážkou.

20.10.2021 23:31
etnies86

XXX.XXX.245.26

Dotaz napsal(a):
Mně to připadá, že je to ten chlap, co byl tady zveřejněn spolu s tou ponyjezdkyní - ten s pádem před překážkou.

jsem si to kvůli tomu pustila znova :))) a víte, že možná jo. mohl by být, nevidím to teda moc ostře
líbilo se mi, že ho i za překážkou pochválil, a takhle na hubertu by mě uplně do očí nebouchl i když nad těma skoky se asi roluje. jinak pán je prý začátečník někdo říkal, že se učí.

21.10.2021 01:19
Dotaz

XXX.XXX.235.225

etnies86 napsal(a):
jsem si to kvůli tomu pustila znova :))) a víte, že možná jo. mohl by být, nevidím to teda moc ostře
líbilo se mi, že ho i za překážkou pochválil, a takhle na hubertu by mě uplně do očí nebouchl i když nad těma skoky se asi roluje. jinak pán je prý začátečník někdo říkal, že se učí.

Přijdou mi podobní, koník má stejně barevné (atypické) cajky, podobnou hlavu i barvu. Ten člověk je na něm na tom FB focen někdy v roce 2019, tady mi ten projev nepřišel nijak extrémní, stejně na tom FB. Nechápu, proč na závodech to bylo tak, jak to bylo. Je to záhada.

21.10.2021 09:40
etnies86

XXX.XXX.245.26

Dotaz napsal(a):
Přijdou mi podobní, koník má stejně barevné (atypické) cajky, podobnou hlavu i barvu. Ten člověk je na něm na tom FB focen někdy v roce 2019, tady mi ten projev nepřišel nijak extrémní, stejně na tom FB. Nechápu, proč na závodech to bylo tak, jak to bylo. Je to záhada.

Jj na hubertu nic extremniho, klasicky ježdění co je videt na kazdem kroku. Iproti parkuru

25.10.2021 11:25
etnies86

XXX.XXX.245.26

tak jsem kromě těch všech zvěrstvech o kterých bohužel vím, že se děje u hospodářských zvířat, jsem zůstala v šoku, když jsem se bohužel nechtěně dozvěděla o dalších pikantnostech jako laparoskopická inseminace u ovcí zaživa či elektrostimulace býků pro ejakulát.

kam ty lidi ještě zajdou? proč způsobují tolik bolesti zvířatům? copak hospodářská zvířata necítí? ta smrt musí být kolikrát fakt vysvobozením.
kdyby tohle někdo dělal psům tak se lidi zblázní a přitom ty zvířata přeci bolest cítí uplně stejně :(

jo tohle mě zas naštvalo

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 12:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nevíte, proč volí laparoskopii místo normální inseminace zezadu? To přeci zavání rizikem infekce (teda... větším než při běžné inseminaci)?

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 13:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nevíte, proč volí laparoskopii místo normální inseminace zezadu? To přeci zavání rizikem infekce (teda... větším než při běžné inseminaci)?

Jo, přesně to by mě zajímalo! Vždyť je to mnohem složitější a tím pádem dražší. A s tou ejakulací - nemyslím, že by to bylo bolestivé, bo podruhé by je býk zabil. Ale nemám zkušenost, u nás se býci odebírají klasicky na fantom.

25.10.2021 14:06
etnies86

XXX.XXX.245.26

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jo, přesně to by mě zajímalo! Vždyť je to mnohem složitější a tím pádem dražší. A s tou ejakulací - nemyslím, že by to bylo bolestivé, bo podruhé by je býk zabil. Ale nemám zkušenost, u nás se býci odebírají klasicky na fantom.

to já myslela, že třeba kvůli větší úspěšnosti? ale kdo ví. taky mi to hlava nebere.
no právě ten fantom mi přijde takovej v pohodě, ale ta elektrina na prostatu to je fakt perverznost. je to kvůli úspoře času? nebo nevim. v čr to asi tolik rozšířené není, naštěstí. ale kdoví. ten býk nevypadal moc happy, ale tak uklidnila jste mě, že to třeba nebude tak horký.

25.10.2021 14:10
lenacia

XXX.XXX.173.31

Hlavně o tom neříkejte "That vegan teacher"

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 14:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já jsem si o té elektrostimulaci něco přečetla, a ono to zřejmě tak nebolestivé nebude. Některá zvířata k tomu sedují, a jsem celkem přesvědčená o tom, že ty větší samce (berany, býky) k tomu fixují, už jen kvůli bezpečnosti personálu okolo - to se dělá běžně i s krávami na inseminaci a pod.

Výtěžnost je prý skutečně vyšší. Asi to ale nebude přímo důvod pro uplatnění.

Metoda se prý používá především u zvířat, která jsou indisponována.

V případě lidí potom u mrtvol (no a u úchylů, samozřejmě). A to už je docela drsnota (zřejmě Emerika, tam je možný všechno.... když si paninka může objednat (právo na dítě) odběr u manžela po autonehodě třeba, meh)

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 14:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

etnies86 napsal(a):
to já myslela, že třeba kvůli větší úspěšnosti? ale kdo ví. taky mi to hlava nebere.
no právě ten fantom mi přijde takovej v pohodě, ale ta elektrina na prostatu to je fakt perverznost. je to kvůli úspoře času? nebo nevim. v čr to asi tolik rozšířené není, naštěstí. ale kdoví. ten býk nevypadal moc happy, ale tak uklidnila jste mě, že to třeba nebude tak horký.

Větší úspěšnost nevím, stejně je třeba správně načasovat a na to stačí beran prubíř a normální inseminace. Úspora času u eletroejakulace se mi taky nezdá, zkušený plemenný býk už zná, podmíněné reflexy fungují a zbytečně nic neprotahuje.

25.10.2021 16:05
Horsana

XXX.XXX.40.140

Elektroejakulácia sa používa veľmi zriedkavo a na sedovaných zvieratách, väčšinou pre experimentáln účely, alebo na rýchle získanie ejakulátu.

To isté platí aj pre laparoskopickú insemináciu oviec, kedy sa semeno vstrekuje do rohov maternice a obchádza sa krček. Samozrejme sa vyžaduje synchronizácia tiež, používa sa menšie množstvo semena a to je asi tak všetko, videla som to iba na experimentálnych/školských zvieratách a pochopiteľne v celkovej anestézii.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 16:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Elektroejakulácia sa používa veľmi zriedkavo a na sedovaných zvieratách, väčšinou pre experimentáln účely, alebo na rýchle získanie ejakulátu.

To isté platí aj pre laparoskopickú insemináciu oviec, kedy sa semeno vstrekuje do rohov maternice a obchádza sa krček. Samozrejme sa vyžaduje synchronizácia tiež, používa sa menšie množstvo semena a to je asi tak všetko, videla som to iba na experimentálnych/školských zvieratách a pochopiteľne v celkovej anestézii.

To mě taky napadlo, že se to dělá jako experiment. Jako běžné praktické využití těžko, viz výše (časově, technicky a finančně náročné)..

25.10.2021 16:30
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já jsem si o té elektrostimulaci něco přečetla, a ono to zřejmě tak nebolestivé nebude. Některá zvířata k tomu sedují, a jsem celkem přesvědčená o tom, že ty větší samce (berany, býky) k tomu fixují, už jen kvůli bezpečnosti personálu okolo - to se dělá běžně i s krávami na inseminaci a pod.

Výtěžnost je prý skutečně vyšší. Asi to ale nebude přímo důvod pro uplatnění.

Metoda se prý používá především u zvířat, která jsou indisponována.

V případě lidí potom u mrtvol (no a u úchylů, samozřejmě). A to už je docela drsnota (zřejmě Emerika, tam je možný všechno.... když si paninka může objednat (právo na dítě) odběr u manžela po autonehodě třeba, meh)

To sa používa aj u zvierat, postmortem odber, prípadne odber a výroba ID z vykastrovaných semenníkov (ak je kastrácia nutná kvôli zachovaniu zdravia).

25.10.2021 16:53
etnies86

XXX.XXX.93.43

Horsana napsal(a):
Elektroejakulácia sa používa veľmi zriedkavo a na sedovaných zvieratách, väčšinou pre experimentáln účely, alebo na rýchle získanie ejakulátu.

To isté platí aj pre laparoskopickú insemináciu oviec, kedy sa semeno vstrekuje do rohov maternice a obchádza sa krček. Samozrejme sa vyžaduje synchronizácia tiež, používa sa menšie množstvo semena a to je asi tak všetko, videla som to iba na experimentálnych/školských zvieratách a pochopiteľne v celkovej anestézii.

Bohužel horsano opravdu bez sedace, při fixaci. Max ovce lokalni injekci. Amerika, Čína.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 17:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

etnies86 napsal(a):
Bohužel horsano opravdu bez sedace, při fixaci. Max ovce lokalni injekci. Amerika, Čína.....

No jo, Amerika, Čína - tam mě to nepřekvapuje.

25.10.2021 17:15
etnies86

XXX.XXX.93.43

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No jo, Amerika, Čína - tam mě to nepřekvapuje.

I v ČR :( ale ne tolik

25.10.2021 19:43
lenacia

XXX.XXX.168.148

hele, a jak je to s těmi "obřími mlýnky" kam házejí nově narozená kuřátka mužského pohlaví? To je i v ČR nebo taky jen Amerika?

25.10.2021 20:23
Horsana

XXX.XXX.40.140

etnies86 napsal(a):
Bohužel horsano opravdu bez sedace, při fixaci. Max ovce lokalni injekci. Amerika, Čína.....

Nuž, ja sa viem, vyjadriť iba k tomu, čo som videla na vlastné oči.

Ale Čína a USA sú krajiny neobmedzených možností a time is money...

Laparoskopia- lokálka ok, koža bolí najviac a ešte aplikácia vzduchu do brušnej dutiny, bez toho sa laparo nedá urobiť. Neschvaľujem to, ale čo už.

Obrí mlynček na kuriatka je super, oproti tomu, keď dorazia trebárs živé do ZOO a personál ich dusí v igelitových sáčkoch, alebo dáva do mrazáku, mlynček je rýchlejší.

25.10.2021 20:46
etnies86

XXX.XXX.245.26

Horsana napsal(a):
Nuž, ja sa viem, vyjadriť iba k tomu, čo som videla na vlastné oči.

Ale Čína a USA sú krajiny neobmedzených možností a time is money...

Laparoskopia- lokálka ok, koža bolí najviac a ešte aplikácia vzduchu do brušnej dutiny, bez toho sa laparo nedá urobiť. Neschvaľujem to, ale čo už.

Obrí mlynček na kuriatka je super, oproti tomu, keď dorazia trebárs živé do ZOO a personál ich dusí v igelitových sáčkoch, alebo dáva do mrazáku, mlynček je rýchlejší.

Mlýnky mi přijdou taky rychlé, ne že bych si to teda chtěla vyzkoušet

Co to elektro, kdybyste mi řekla, že jim to může být příjemné, nebo aspoň nebolestive, líp by se mi spalo...

25.10.2021 22:08
Horsana

XXX.XXX.40.140

Príjemné to asi nie je, odoberali tak u nás často kocúre, nie každý mal čas a chuť sa babrať s dobrou sedáciou, kocúre pri tom škrečali, ale bolo to trýchle, jeden škrek a bolo, to je hneď.

Zvieratá pri tom močia aj defekujú, tak snáď ich ten býk aspoň dobre oserie.

Uživatel s deaktivovaným účtem

25.10.2021 23:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

Myslím, že "elektrika" se používá i u chlapů...když to nejde...alespoň na erekci. Reprodukce vázne i u lidí. Takové to, když se sestra zeptá, jestli dotyčný nepotřebuje pomoct, ten zavětří, že by... a sestra přiloží elektrody

https://katedry.czu.cz/storage/198/7835_metodika-inseminace-ovci.
https://www.naschov.cz/biotechnicke-metody-v-reprodukci-ovci-a-koz/
https://katedry.czu.cz/storage/198/8108_Inseminace-Ostatni.pdf


Reprodukce ovcí není lehká, ovce oproti třeba koním a kravám mají zvláštnosti...

Ženy ,kdo byl na amniocentéze?

26.10.2021 13:07
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Myslím, že "elektrika" se používá i u chlapů...když to nejde...alespoň na erekci. Reprodukce vázne i u lidí. Takové to, když se sestra zeptá, jestli dotyčný nepotřebuje pomoct, ten zavětří, že by... a sestra přiloží elektrody

https://katedry.czu.cz/storage/198/7835_metodika-inseminace-ovci.
https://www.naschov.cz/biotechnicke-metody-v-reprodukci-ovci-a-koz/
https://katedry.czu.cz/storage/198/8108_Inseminace-Ostatni.pdf


Reprodukce ovcí není lehká, ovce oproti třeba koním a kravám mají zvláštnosti...

Ženy ,kdo byl na amniocentéze?

Sestra elektródy neprikladá, tie sa zavádzajú do rekta....

Čo sa týka reprodukcie ovic, tak sa stvárajú prsie kusy najmä kvôli produkcii vianočných jahniat, ale samozrejme aj veľkonočných.

2.11.2021 14:06
lenacia

XXX.XXX.187.52

No, splátky... 🙈... Tohle zkrátka řešit přes právníka, jinak to stejně nepůjde

Neregistrovaný uživatel

2.11.2021 15:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.99.22

lenacia napsal(a):
No, splátky... 🙈... Tohle zkrátka řešit přes právníka, jinak to stejně nepůjde

Vyřešeno víceméně.

3.11.2021 14:17
Dotaz

XXX.XXX.68.221

Jára Cimrman nebyl evidentně nejvýkonnějším pionýrem slepých uliček.

Wednesday

3.11.2021 17:54
Wednesday

XXX.XXX.47.204

V nouzi poznáš přítele, ale on tebe ne. Hlavně, aby se kobyla měla dobře.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.11.2021 19:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

....a Petra se tu objeví se srdcervoucim vysvětlením za 3,2,1....

3.11.2021 19:41
Dotaz

XXX.XXX.110.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
....a Petra se tu objeví se srdcervoucim vysvětlením za 3,2,1....

To už oblažila masy na Olomoucku. ;) Na Ztracených koních pak pozměnila konec.

Wednesday

3.11.2021 20:27
Wednesday

XXX.XXX.47.204

No jo, ještě když kobyle velkoryse zaplatila operaci koliky, kterou jí de fakto způsobila...

3.11.2021 21:06
lenacia

XXX.XXX.173.31

Kobyla se zapískovala v místě, kde žádný jiný z koní koliku z tohoto důvodu nedostal. Říci že to byla její vina je v tomto případě trochu nefér...

Wednesday

3.11.2021 23:08
Wednesday

XXX.XXX.47.204

V jejím případě možná. To se omlouvám. Ale v mém okolí je to poměrně známé...

4.11.2021 00:14
lenacia

XXX.XXX.173.31

Wednesday napsal(a):
V jejím případě možná. To se omlouvám. Ale v mém okolí je to poměrně známé...

Já se přiznám, že by mne to též nenapadlo. Respektive z článků, většinou zahraničních se člověk dočte, že není bezpečné koně na pískvém podloží krmit senem hozeným na zem. Soňa, pokud je to pravda, se zapískovala tím, že sežrala trsy trávy které v písku nedržely a tak je, snad, snědla i s kořínky a kusy písku tam, nikoli z přikrmováním senem na písku. Ale mohu se mýlit samozřejmě.

4.11.2021 10:40
Dotaz

XXX.XXX.110.178

lenacia napsal(a):
Já se přiznám, že by mne to též nenapadlo. Respektive z článků, většinou zahraničních se člověk dočte, že není bezpečné koně na pískvém podloží krmit senem hozeným na zem. Soňa, pokud je to pravda, se zapískovala tím, že sežrala trsy trávy které v písku nedržely a tak je, snad, snědla i s kořínky a kusy písku tam, nikoli z přikrmováním senem na písku. Ale mohu se mýlit samozřejmě.

Jen k tématu z knihy Krmení koní.

4.11.2021 22:58
lenacia

XXX.XXX.173.31

Dotaz napsal(a):
Jen k tématu z knihy Krmení koní.

ani mi nemluv.... Jezdila jsem si onehdá na Sáře, Tiana s námi na jízdárně... a najednou slyším nějaké křupání a skřípání... tyjo, kdyby tam aspoň rostla nějaká tráva... NE!!! Ta divnoplavka vyloženě měla čumák zabořenej v písku a žrala ho

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.11.2021 23:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

lenacia napsal(a):
ani mi nemluv.... Jezdila jsem si onehdá na Sáře, Tiana s námi na jízdárně... a najednou slyším nějaké křupání a skřípání... tyjo, kdyby tam aspoň rostla nějaká tráva... NE!!! Ta divnoplavka vyloženě měla čumák zabořenej v písku a žrala ho

..."divnoplavka"....

4.11.2021 23:36
lenacia

XXX.XXX.173.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..."divnoplavka"....

Já si stojím za tím, že tenhle přípálenej plavak je divná barva :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 08:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Mohla bych poprosit o fotku? 😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 08:18
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale mě by taky zajímala aktuální fotka! :-) To už bude velká slečna :-)

5.11.2021 09:15
lenacia

XXX.XXX.173.31

Teď vypadá jak plesnivý mrzák, to nemůžu ani ukázat 🙉

5.11.2021 09:44
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Ale no tak, víme že hříbata umí vypadat divně. Zajímavé jsou ty změny barev s každým presrstenim... Sem s fotkama! ;-)

5.11.2021 10:23
lenacia

XXX.XXX.173.31

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 10:50
Uživatel s deaktivovaným účtem

No co to je tohle za fotku jako (být taková v inzerátu, tak je to tady hned vyvěšené).... pořádně pěkně celého koně Ostatně mám pocit, že tu zazněly fotky v množném, tak šup šup

5.11.2021 11:06
lenacia

XXX.XXX.173.31

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No co to je tohle za fotku jako (být taková v inzerátu, tak je to tady hned vyvěšené).... pořádně pěkně celého koně Ostatně mám pocit, že tu zazněly fotky v množném, tak šup šup

Já twm teprve za ní pojedu v neděli 🤷‍♀️ a to nevím jistě.

5.11.2021 11:35
Pipilota

XXX.XXX.46.93

No tak to mě tedy naštvalo, takový nedostatek fotek.

5.11.2021 14:11
lenacia

XXX.XXX.173.31

Mám v podstatě jen měsíc staré fotky.
Taky sem prohlásila že i Yetti a Big foot maj lepší fotky než Tiana

Neregistrovaný uživatel

5.11.2021 16:22
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.99.22

lenacia napsal(a):
Mám v podstatě jen měsíc staré fotky.
Taky sem prohlásila že i Yetti a Big foot maj lepší fotky než Tiana

Malá pěkná ale. Proč v tom ustajku ji i dalším konim jdou na huste srsti na zimu už vidět žebra? To by se mi teda nelibilo moc. Bahno vem cert holt

5.11.2021 17:13
koně

XXX.XXX.174.63

Nebude ona plavka nakonec šimla?

5.11.2021 17:16
lenacia

XXX.XXX.173.31

koně napsal(a):
Nebude ona plavka nakonec šimla?

Nebude. Nemá geneticky z čeho.

5.11.2021 17:20
koně

XXX.XXX.174.63

lenacia napsal(a):
Nebude. Nemá geneticky z čeho.

takových už bylo,aneb třeba to bude ta první

5.11.2021 17:22
lenacia

XXX.XXX.173.31

koně napsal(a):
takových už bylo,aneb třeba to bude ta první

:D Ona jen na zimu přelínala zase zpátky na svojí poporodní latté barvu :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 17:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Malá pěkná ale. Proč v tom ustajku ji i dalším konim jdou na huste srsti na zimu už vidět žebra? To by se mi teda nelibilo moc. Bahno vem cert holt

Napadlo mě přesně totéž! Viditelná žebra a vůbec celkový výživný stav. Když srovnám s jinými hříbaty, co znám (a znala jsem).

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.11.2021 20:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

A ta levá přední je v pořádku? Není vytočená?

5.11.2021 21:58
canka

XXX.XXX.215.25

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Malá pěkná ale. Proč v tom ustajku ji i dalším konim jdou na huste srsti na zimu už vidět žebra? To by se mi teda nelibilo moc. Bahno vem cert holt

Naprosto souhlasím ...samozřejmě je malá krásná...ale ty žebra? I u druhého koně? A ještě k tomu před zimou? Tak to by se mi ale kurňa nelíbilo a fakt bych to teda řešila

Nepatřete prosím k těm,kteří tvrdí,že koukající žebra jsou v pořádku

Coudas

6.11.2021 07:05
Coudas

XXX.XXX.87.254

že by to někde okoukala 🤔

Neregistrovaný uživatel

6.11.2021 08:30
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.17.30

Coudas napsal(a):
že by to někde okoukala 🤔

Umíš něco jinyho jak hloupě rejpat? Nebo ti na víc diskuzní inteligence nestačí?

6.11.2021 12:07
koně

XXX.XXX.174.63

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Umíš něco jinyho jak hloupě rejpat? Nebo ti na víc diskuzní inteligence nestačí?

Reagujete přesně dle definice o potrefené huse
Kdyby jste vy se neozvala,těžko by si někdo Coudasův příspěvek spojoval s vámi .Není tam nic adresného ,konkrétního .
Přece nemáte žebernaté koně,respektive vůbec nemáte žádné koně?
Nebo jste též měla radiátory,když jste nějaké měla? A doteď to ve vás budí emoce,že by?
Máte li dojem,že koukající žebra mají na světě jen žlutí a flekatí koně ,které handluje vaše chráněnkyně ,tak nejste v obraze vůbec
Ale vlastně proč nereagovat,tohle téma už dlouho spalo

6.11.2021 12:19
Dotaz

XXX.XXX.110.178

Jo, je to vtipný. Leithian nadává na Coudas, že vždy reaguje na Petru, přitom cokoliv Coudas napíše, přispěchá vždy Leithian, aby se do Coudas navezla.

6.11.2021 23:03
canka

XXX.XXX.215.25

Lenacia vy se k tomu nevyjádříte? Vám to vážně nevadí ta žebra?

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.11.2021 07:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

canka napsal(a):
Lenacia vy se k tomu nevyjádříte? Vám to vážně nevadí ta žebra?

Mně poslala SZ.

Coudas

7.11.2021 08:07
Coudas

XXX.XXX.87.254

canka napsal(a):
Lenacia vy se k tomu nevyjádříte? Vám to vážně nevadí ta žebra?

Víte Canko, ono to je těžký, když nemáte koně doma, pod kontrolou, nerozhodujete si o všem. V ustájení chcete víc sena, ne. Chcete lepší plac, ne. Chcete tohle a tamhleto a ono to nejde. Jenže to je logický, nejste na svým, nerozhodujete o vlastních věcech, musíte spokéhat na druhého, platíte si ken jakousi službu, lterej druhej dělá dobře, hůře, špatně. Nevím, jestli to je podle ceny. Ono už i to, že lenacia pojede za hříbětem za 2 dny a to možná, je pro mne takový.... smutný. A navíc, když máte pak kolem sebe lidi,kteří vás přesvědčují, že tohle je normální, tak se asi dají těžko přesvědčit. Třeba Buggyra taky napsala, že hříbě z inzerátu v perličkách by mohlo být hubenější, za mne zbytečně. Všechno je úhel pohledu. A když vás pak i totální amatér přesvědčuje, že hříbatům mají být vidět žebra, říkají to i odborníci, a místo odpovědi na otázku proč se dozvíte jen jakej ste viteco... 🤷‍♂️ Těžkej boj. A některý koně navíc nechtějí přibírat naschvál, mám teď čerstvou zkušenost.

7.11.2021 09:31
canka

XXX.XXX.215.25

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Mně poslala SZ.

Ano ano,mě taky,jsem si jen nevšimla

7.11.2021 09:43
canka

XXX.XXX.215.25

Coudas napsal(a):
Víte Canko, ono to je těžký, když nemáte koně doma, pod kontrolou, nerozhodujete si o všem. V ustájení chcete víc sena, ne. Chcete lepší plac, ne. Chcete tohle a tamhleto a ono to nejde. Jenže to je logický, nejste na svým, nerozhodujete o vlastních věcech, musíte spokéhat na druhého, platíte si ken jakousi službu, lterej druhej dělá dobře, hůře, špatně. Nevím, jestli to je podle ceny. Ono už i to, že lenacia pojede za hříbětem za 2 dny a to možná, je pro mne takový.... smutný. A navíc, když máte pak kolem sebe lidi,kteří vás přesvědčují, že tohle je normální, tak se asi dají těžko přesvědčit. Třeba Buggyra taky napsala, že hříbě z inzerátu v perličkách by mohlo být hubenější, za mne zbytečně. Všechno je úhel pohledu. A když vás pak i totální amatér přesvědčuje, že hříbatům mají být vidět žebra, říkají to i odborníci, a místo odpovědi na otázku proč se dozvíte jen jakej ste viteco... 🤷‍♂️ Těžkej boj. A některý koně navíc nechtějí přibírat naschvál, mám teď čerstvou zkušenost.

Ano,já to plně chápu tohle...taky jsem měla kobylu v ustájení,než jsme šli do našeho....a vím,že spoustu věcí se blbě prosazuje a ustajovatel nechce nic měnit...znám to..ale sakra když si za něco platím,tak za to chci i odpovídající služby ..teď už jsou ceny ustájení ne zrovna levné a je to jasné,ceny všeho šli nahoru...ale zrovna ceny sena jsou letos výrazně dole oproti jiným rokům,a i přesto se opět ve svém okolí setkávám s koňmi,co nemají ve výbězích co jíst a nebo tam mají prdlý balík slámy.....a to i přesto,že u nás se letos balík sena 120 cm dal koupit za 300 kč.....což je za hubičku...
Štve mě,že mi chodí zprávy,že tamhle a tamhle jsou hubení koně,jeď se tam podívat,udělej s tím něco....proč s tím neudělají něco ti koňáci? Protože ty koňáci už to dneska přehlíží,protože čím dál tím víc lidí se prostě nechá přesvědčit,že takhle je to v pořádku...

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.11.2021 10:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Když to tak čtu, tak jsem fakt šťastná za své ustájení. Místo boxu padock, takže jsou spolu, koně každý den několik hodin na pastvě, pokud tedy není totálně propadající se bahno, pěkné seno, vyhřívané napáječky, tlusťoši s řízenou pastvou, všude se každý den sbírají hovna, na důležitých plochách zpevněno, takže mi kobyla nestojí ve sračkách...a základní vet věci taky zvládnou a odpozorujou. A já bych to doma určitě líp nezvládla. Takže za mně je třeba lepší mít koně v ustájení, le co si kolikrát lidí nechají nabulíkovat, to je úděs. A za nekvalitní služby bych neplatila (málo sena, bez vody nebo špinavá voda, špatné seno, kůň ve hnoji-do toho počítám i nebobkované pastevko)

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.11.2021 12:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Víte Canko, ono to je těžký, když nemáte koně doma, pod kontrolou, nerozhodujete si o všem. V ustájení chcete víc sena, ne. Chcete lepší plac, ne. Chcete tohle a tamhleto a ono to nejde. Jenže to je logický, nejste na svým, nerozhodujete o vlastních věcech, musíte spokéhat na druhého, platíte si ken jakousi službu, lterej druhej dělá dobře, hůře, špatně. Nevím, jestli to je podle ceny. Ono už i to, že lenacia pojede za hříbětem za 2 dny a to možná, je pro mne takový.... smutný. A navíc, když máte pak kolem sebe lidi,kteří vás přesvědčují, že tohle je normální, tak se asi dají těžko přesvědčit. Třeba Buggyra taky napsala, že hříbě z inzerátu v perličkách by mohlo být hubenější, za mne zbytečně. Všechno je úhel pohledu. A když vás pak i totální amatér přesvědčuje, že hříbatům mají být vidět žebra, říkají to i odborníci, a místo odpovědi na otázku proč se dozvíte jen jakej ste viteco... 🤷‍♂️ Těžkej boj. A některý koně navíc nechtějí přibírat naschvál, mám teď čerstvou zkušenost.

Tak si najdu dobré ustájení. Dřív, než si pořídím koně. A zvážím, jestli na něj budu mít. Ale chápu - ne každý se umí orientovat, jak má kůň (hříbě) vypadat.

7.11.2021 15:54
Arbora

XXX.XXX.228.98

A nebude za tým fyzitida? Vidím nejaké zmeny na kĺboch.

7.11.2021 16:14
evcusik

XXX.XXX.145.236

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak si najdu dobré ustájení. Dřív, než si pořídím koně. A zvážím, jestli na něj budu mít. Ale chápu - ne každý se umí orientovat, jak má kůň (hříbě) vypadat.

Sice pravda pravdouci. Avšak veterinář mě u 3letka varoval, že adlibitni krmení sena, mi schváti koně* (celkem vyhlášené jméno). Občas je to těžké i z pozice autorit.

*Zdravej arab...potvora je ještě 6 let naopak spokojená a v kondici :D

Uživatel s deaktivovaným účtem

7.11.2021 19:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak si najdu dobré ustájení. Dřív, než si pořídím koně. A zvážím, jestli na něj budu mít. Ale chápu - ne každý se umí orientovat, jak má kůň (hříbě) vypadat.

Ono i dobré ustájení může jít časem do kopru...co byl před lety standart , jde mi jen o seno/slámu, je momentálně boj o stébla navíc...
Kolik by kdo předpokládal sena koni do boxu na noc (více než 12 hodin) ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 01:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak koukám že se na lidi bere různý metr. Jedné se tu zastáváte že koně má v ustájení a je to obtížnější a druhou tu kamenujete ač i krmivo přikupovala. Jinak já teda žádnou žebernatou chudinku nevidím.

Nechala jsem si svého jednoho Valacha takže co zas. Ted si zas vyslechnu nejspíš jak je tlustý.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 07:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

..už je to tady

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 09:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak koukám že se na lidi bere různý metr. Jedné se tu zastáváte že koně má v ustájení a je to obtížnější a druhou tu kamenujete ač i krmivo přikupovala. Jinak já teda žádnou žebernatou chudinku nevidím.

Nechala jsem si svého jednoho Valacha takže co zas. Ted si zas vyslechnu nejspíš jak je tlustý.

Já žebernatou chudinku vidím, A váš valach je tlustý.

Coudas

15.11.2021 11:05
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ono asi nejde tak úplně o vhodnost ustájení, on každej normální člověk ví, jak by to mělo vypadat. Spíš v dnešní době je problém najít toho zodpovědného člověka, kterýmu když sdělíte své přání, tak vám ho splní. A hlavně když se na něčem domluvíte, tak že to platí pro obě strany. To je za mně kámen úrazu všeho dnes.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 11:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Coudas napsal(a):
Ono asi nejde tak úplně o vhodnost ustájení, on každej normální člověk ví, jak by to mělo vypadat. Spíš v dnešní době je problém najít toho zodpovědného člověka, kterýmu když sdělíte své přání, tak vám ho splní. A hlavně když se na něčem domluvíte, tak že to platí pro obě strany. To je za mně kámen úrazu všeho dnes.

As tak. To je naprosto ultimátní problém skoro všude.
Je mi jasné, že ono s majiteli koní to také není čajíček. Co všechno dokáže lidem vadit, jak jsou na koně útlocitní, někdy bezcitní, jak neumí jednat a to slovo také neumí držet...a ještě čekají, že ustájení bude za pusu.
Na druhou stranu já jako majitel koně platím nějakou službu (což dost ustajovatelů stále nechápe) a očekávám hlavně následující (samozřejmostí je respekt k tomu, jaký management ustájení provozuje ustajovatel a s tím by měl být i majitel koně na začátku obeznámen:
*neustálý přístup koně k vodě v čisté nádobě
*kvalitní seno v dostatečném množství pro daného koně
*dostatečně nastláno/ortopedické matrace
*výběh alespoň od rána do odpoledne
*důležité pro mně je, aby kůň nestál ve sra*kách
* dát na vědomí majiteli jakékoli zdravotní výkyvy oproti normálu
Čiliže naprostý základ, který poskytuje málokdo. S vyšší platbou problém nemám, vím, že krom materiálu s eplatí i lidská práce.

Coudas

15.11.2021 11:51
Coudas

XXX.XXX.87.254

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
As tak. To je naprosto ultimátní problém skoro všude.
Je mi jasné, že ono s majiteli koní to také není čajíček. Co všechno dokáže lidem vadit, jak jsou na koně útlocitní, někdy bezcitní, jak neumí jednat a to slovo také neumí držet...a ještě čekají, že ustájení bude za pusu.
Na druhou stranu já jako majitel koně platím nějakou službu (což dost ustajovatelů stále nechápe) a očekávám hlavně následující (samozřejmostí je respekt k tomu, jaký management ustájení provozuje ustajovatel a s tím by měl být i majitel koně na začátku obeznámen:
*neustálý přístup koně k vodě v čisté nádobě
*kvalitní seno v dostatečném množství pro daného koně
*dostatečně nastláno/ortopedické matrace
*výběh alespoň od rána do odpoledne
*důležité pro mně je, aby kůň nestál ve sra*kách
* dát na vědomí majiteli jakékoli zdravotní výkyvy oproti normálu
Čiliže naprostý základ, který poskytuje málokdo. S vyšší platbou problém nemám, vím, že krom materiálu s eplatí i lidská práce.

Já to zase znám z pohledu druhé strany, tedy ustajovatele. A proto už nikdy, nikdy, nikdy nebudu ustajovat cizí koně, ani nejlepší kamarádce ne. I když je potenciál velký, a dalo by se udělat velmi pěkné venkovní ustájení, a mám hodně co dělat, abych se té myšlence ubránila. Ale ne. 2 věci - nejsou lidi, na které je možné se spolehnout, což je velmi podstatná věc, a za druhé je chyba ve mně, protože já mám jakousi představu, já jsem majitel, a i když jsem schopná se hodně domluvit a vyjít vstříc, tak lidi ví, do čeho jdou, celé ustájení jim představím, i své podmíbky, a stejbě je to málo a špatně a co kdyby....

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 11:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já žebernatou chudinku vidím, A váš valach je tlustý.

Tak buď je zebernata chudinka nebo tlustý trochu si odporujete.

Na zimu je akorát

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 11:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak buď je zebernata chudinka nebo tlustý trochu si odporujete.

Na zimu je akorát

Ta žebernatá chudinka byla reakce na vaši žebernatou chudinku (kterou nevidíte). Takže si kometa neodporuje, pouze odpovídala na vaše prohlášení.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 12:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ta žebernatá chudinka byla reakce na vaši žebernatou chudinku (kterou nevidíte). Takže si kometa neodporuje, pouze odpovídala na vaše prohlášení.

Já ale myslela svého koně. Když tu na mě padali narážky. Pak se tu řeší i problematika ustájení. Jen poukazuji že jednu kamenujete ač kupovala metráky krmiva ale druhou ustájením omlouvate. Nemám potřebu komentovat hříbě Lenky.

Ps: pokud vím tak handlak jak mě oslovujete má asi vydělat ne prodělat kalhoty jako já.

Coudas

15.11.2021 12:19
Coudas

XXX.XXX.87.254

Ty kráso mám reagivat, nemám reagovat, vlastně já to mám zakázaný....

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 12:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak buď je zebernata chudinka nebo tlustý trochu si odporujete.

Na zimu je akorát

Neodporuji. Žebernatou chudinku má lenacia (čímž ji nepomlouvám, situaci jsme si vysvětlily přes SZ), tlusťocha máte vy. Na zimu to tolik nevadí, s tím souhlasím.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 12:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neodporuji. Žebernatou chudinku má lenacia (čímž ji nepomlouvám, situaci jsme si vysvětlily přes SZ), tlusťocha máte vy. Na zimu to tolik nevadí, s tím souhlasím.

Tak nemyslím si že by Lenka něco flakala.
Já na zimu neřeším protože nedekuji koník je mladý zatím bez práce krom procházek a her. Fláká se na velké pastvině má dost sena a dostává trochu ovsa s musly pro mladé koně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 13:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Petra: aha, tak to mě nenapadlo, že nereagujete na to poslední, co se tu řeší, ale na nějakou předchozí záležitost. To potom došlo k nepochopení, nejspíš nejen u mě tedy.

To s tím handlákem asi nepatřilo mně...

Uživatel s deaktivovaným účtem

15.11.2021 13:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Petra: aha, tak to mě nenapadlo, že nereagujete na to poslední, co se tu řeší, ale na nějakou předchozí záležitost. To potom došlo k nepochopení, nejspíš nejen u mě tedy.

To s tím handlákem asi nepatřilo mně...

Ano blbě napsaný z mé strany nezlobte se.
Nene handlak byl reakcí na označení mé osoby neřešila jsem kdo to psal

Jinak Lenacia má hezkou klisničku a při tom co o ní vím nemyslím že zrovna ona něco fláká. Ale já si myslím že odhad na lidi mám špatný vis třeba prodej Soni 😓 dneska mě mrzí že jsem nešla cestou inzerce. Tohle bych nepřála ani nejhoršímu nepříteli

20.2.2022 20:32
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Tyhle sbírky "pořídil jsem si koně a nemám na jeho péči, zaplaťte to za nás" se poslední dobou rojí jak houby po dešti. Nemohli prý čekat, že péče bude stát tolik. Tak nevím, jestli takhle nakupují i ostatní zboží...

https://www.donio.cz/PomocFelixovi?fbclid=IwAR3Avg06YNUGyBZxGGnIvqf6N51a6VvpZgv7aIuB4o37mQb2MchE4YxlUXo


Diskuse ve skupině - ti, co poukázali na nezodpovědnost, jsou zazobaní sobci, kterým se to kecá...
https://www.facebook.com/groups/569278340169027/posts/1376272262802960/?comment_id=1376912926072227&reply_comment_id=1377544949342358&notif_id=1645384335007431&ref=notif&notif_t=group_comment_mention

Neregistrovaný uživatel

20.2.2022 21:11
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.42.126

Dotaz napsal(a):
Tyhle sbírky "pořídil jsem si koně a nemám na jeho péči, zaplaťte to za nás" se poslední dobou rojí jak houby po dešti. Nemohli prý čekat, že péče bude stát tolik. Tak nevím, jestli takhle nakupují i ostatní zboží...

https://www.donio.cz/PomocFelixovi?fbclid=IwAR3Avg06YNUGyBZxGGnIvqf6N51a6VvpZgv7aIuB4o37mQb2MchE4YxlUXo


Diskuse ve skupině - ti, co poukázali na nezodpovědnost, jsou zazobaní sobci, kterým se to kecá...
https://www.facebook.com/groups/569278340169027/posts/1376272262802960/?comment_id=1376912926072227&reply_comment_id=1377544949342358&notif_id=1645384335007431&ref=notif&notif_t=group_comment_mention

Ja kdyz na to u svych znamych poukazu. Vzdycky kdyz sdili podobne prispevky jaem za nepřejici mrchu co se k tomu nema vyjadrovat protoze jde preci o kone. Leceni za 150 tisic nemohl tusit nikdo. A urcite si pujcit muzou ale tak proc kdyz nekdo bude chtit pomoct tak co ja tomu bráním. Muj argument ze bud nanto mam nebo ne a pak holt kun nebude... Posledne leceni 18letyho valacha tazaka s nejistym vysledkem... Si mrcha on prece chce zit.

20.2.2022 21:40
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Neřeknu, kdyby šlo o nějaký opravdu extrémní výdaj u události, co se nedá moc čekat, ale co by dělali, kdyby ty dvě koliky doma nerozehnali a musel kůň na kliniku? To se může stát komukoliv, to považuju celkem za standard být na to připraven. Tomu odpovídá i tahle cena za zuby, nejde o nic extrémního. A poukazovat na to, že kdo se stará a zásobí se, tak je zazobanec, co má právo leda tak šoupat nohama, když nechce těm méně zodpovědným pomoct, to mi přijde jako fakt dementní uvažování.

20.2.2022 23:42
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Jen ze zvědavosti jsem pokoukala, na co se tak vybírá, je tam i pár koňských sbírek.
https://www.donio.cz/zvirata

21.2.2022 07:29
evcusik

XXX.XXX.145.236

J čumím na toto jak pero z gauče - https://www.donio.cz/VodaProZvirata


Ale možná je to cesta pro lidi, co chtějí mít koníška doma, páč je komerční ustájení drahé :D

21.2.2022 07:49
Pipilota

XXX.XXX.46.93

evcusik napsal(a):
J čumím na toto jak pero z gauče - https://www.donio.cz/VodaProZvirata


Ale možná je to cesta pro lidi, co chtějí mít koníška doma, páč je komerční ustájení drahé :D

Tohle chování poškozuje všechny slušné sbírky.
Už vloni jsem se nestačila divit, když si vyhlášeně líná taky koňařka udělala sbírku na koně s tím, že ona dělá návštěvy u seniorů a teď nemůže kvůli kovidu....
FUJ takové chování.

21.2.2022 08:23
Arbora

XXX.XXX.80.73

Dotaz napsal(a):
Tyhle sbírky "pořídil jsem si koně a nemám na jeho péči, zaplaťte to za nás" se poslední dobou rojí jak houby po dešti. Nemohli prý čekat, že péče bude stát tolik. Tak nevím, jestli takhle nakupují i ostatní zboží...

https://www.donio.cz/PomocFelixovi?fbclid=IwAR3Avg06YNUGyBZxGGnIvqf6N51a6VvpZgv7aIuB4o37mQb2MchE4YxlUXo


Diskuse ve skupině - ti, co poukázali na nezodpovědnost, jsou zazobaní sobci, kterým se to kecá...
https://www.facebook.com/groups/569278340169027/posts/1376272262802960/?comment_id=1376912926072227&reply_comment_id=1377544949342358&notif_id=1645384335007431&ref=notif&notif_t=group_comment_mention

Nedávno podobný prípad, dievča si kúpilo koníka s katastrofálnymi nohami, samozrejme, bez vet prehliadky. ZA nejaký čas zistili, že v nejden nohe sa už všetko rozpadá, treba operáciu a na tú samozjremme zbierku. Žiadny extrémny zásah, odhadom tak 2, maximálne 3.000 euro, v prípade nejakých komplikácií. A tie komentáre, že prečo by preboha mala ísť do banky požičiavať peniaze, veď sme preboha ľudia a pomôžeme si.

21.2.2022 15:12
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Arbora napsal(a):
Nedávno podobný prípad, dievča si kúpilo koníka s katastrofálnymi nohami, samozrejme, bez vet prehliadky. ZA nejaký čas zistili, že v nejden nohe sa už všetko rozpadá, treba operáciu a na tú samozjremme zbierku. Žiadny extrémny zásah, odhadom tak 2, maximálne 3.000 euro, v prípade nejakých komplikácií. A tie komentáre, že prečo by preboha mala ísť do banky požičiavať peniaze, veď sme preboha ľudia a pomôžeme si.

Mě překvapilo, na co vše lidi jsou schopni přispět.
Třeba je tam kocour, kterého paní koupila asi z množky. Pořád mu něco bylo, plný parazitů, teď má mít opakující se záněty slinivky a ledvin, má zvracet a neprospívat, napůjčovala si, teď jí půjčku prý nedají. A chce 30 000 na operaci - prý aby se vet podíval do střev - asi nějaká diagnostika? Formulace, aby si mohl kocour zase hezky hrát u ní na chatě, mi teda přijde nešťastná. Sice udělala FB, ale tam je vidět normální zdravě se chovající kočka - aspoň teda mně jako laikovi to tak připadá. Není tam žádná fotka tragického stavu, není tam žádný ceník operace, nebo přesný název, aby měl dárce představu, co platí. A lidi přispěli dvaceti tisíci. Asi jsem prostě mimo, ale já to nechápu.

https://www.donio.cz/ProIrwinga

21.2.2022 15:35
Arbora

XXX.XXX.80.73

Aby si jedna dospelá zarábajúca osoba musela brať "niekoľko pôžičiek" na 65.000 Kč za dva roky, to mi hlava fakt neberie. Aby banka nedala pôžičku niekomu, kto má pravidelný príjem, žiadne exekúcie, ani nič podobné, to sa mi tiež úplne nechce veriť, najmä ak sú tie čiastky takto nízke. Keby aspoň mala dôveryhodnú výhovorku, že spláca hypotéku, aspoň tomu uverím.

21.2.2022 16:38
Pipilota

XXX.XXX.46.93

Jsem si tak říkala...jako že jsem asi blbá, že platím ponici léky na dušnost a ještě i předem šetřím na trhání zubů (neb je nechávám kontrolovat, tak i vím na kterých má kazy a jak jsou na tom dle RTG) a stíhám si i odkládat na botičky pro ni... Když bych na to mohla udělat sbírku - je hezky strakatá a má už 20 let a nějaké srdceryvné důvody bych taky jistě vymyslela...(ale já ne, protože to bych se styděla, že nezvládám svoje závazky)

21.2.2022 19:15
lenacia

XXX.XXX.173.255

Já tyhle kupovačky alá zachránce světa též nechápu...
Ale... Třeba příběh mladé slečny, jejíž koník si vrazil větev do třísla na vyjížďce a málem zemřel. A díky právě jeho majitelce, která mu držela bundu u rány vpodstatě přežil, a lidi vytvořili sbírku na pomoc s zaplacením kliniky, tak tam mi přišlo opravdu hnusný od těch lidí některé ty názory. Tam nikdo nemocného koně nekoupil, tam se opravdu stala náhoda, a ano, možná měli mít peníze ale upřímně... S tím co se poslední roky děje bych se nedivila kdyby jejich úspory prostě zmizely... A brát si úvěr s momentální sazbou co ČNB vytvořila, to sem jim raději něco málo přispěla

Neregistrovaný uživatel

21.2.2022 23:27
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.34.201

lenacia napsal(a):
Já tyhle kupovačky alá zachránce světa též nechápu...
Ale... Třeba příběh mladé slečny, jejíž koník si vrazil větev do třísla na vyjížďce a málem zemřel. A díky právě jeho majitelce, která mu držela bundu u rány vpodstatě přežil, a lidi vytvořili sbírku na pomoc s zaplacením kliniky, tak tam mi přišlo opravdu hnusný od těch lidí některé ty názory. Tam nikdo nemocného koně nekoupil, tam se opravdu stala náhoda, a ano, možná měli mít peníze ale upřímně... S tím co se poslední roky děje bych se nedivila kdyby jejich úspory prostě zmizely... A brát si úvěr s momentální sazbou co ČNB vytvořila, to sem jim raději něco málo přispěla

Je to furt to samy. Musi se s tim pocitat a pokud na to nemam no tak holt musim. Pocitat i s uspanim. To k tomu patri. A kdo si to nepřizna to zvire by mit nemel. Kdyz se ty orachy ne vyberou tak co...

21.2.2022 23:48
lenacia

XXX.XXX.173.255

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Je to furt to samy. Musi se s tim pocitat a pokud na to nemam no tak holt musim. Pocitat i s uspanim. To k tomu patri. A kdo si to nepřizna to zvire by mit nemel. Kdyz se ty orachy ne vyberou tak co...

myslíte že jen čekají až se to vybere a nic nedělají mimo to?

22.2.2022 00:03
Dotaz

XXX.XXX.235.225

lenacia napsal(a):
myslíte že jen čekají až se to vybere a nic nedělají mimo to?

Asi spíš naráží na to, že se nemuselo stát to zranění na vyjížďce, ale třeba ta kolika, na kterou by zásobu neměli. I když by se obětavě starali, tak to účet nezaplatí.

19.5.2022 04:57
Dotaz

XXX.XXX.235.225

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3225213797755155&id=2005779419698605

Právě jsem zhlédla tuto urgenci útulku, samozřejmě doplněnou fotkou vyhublého koně. A co mne zaujalo?
Třeba to, že útulek nutně potřebuje ještě 8 ohlávek s vodítkem v ceně 950,- Kč za jeden set. Ano, opravdu chtějí ohlávky za skoro 8000,- Kč a pláčou, jak nemají dost granulí pro koně, psy a kočky.

Také chtějí himalájskou sůl - kusovou - cena cca 140 Kč/kg. Běžná sůl kamenná kusová, což je naprosto totéž, stojí na Animu 15 Kč/kg. Limit splněn, tedy není vidět, kolik kusů soli požadovali.

Vybírají na Alavis MSM (99,5% MSM, 0,5% vit. C) v přepočtu za 1250,-Kč/kg (bohužel není vidět počet poptávaných balení), na radu (včetně odkazu na e-shop) v komentáři, že čisté MSM (tedy 99,9%) se dá koupit v kvalitě pro lidi za pětinovou cenu (283,- Kč/kg) je odpovězeno: "neviem čo je toto za MSM, my dávame Alavis msm vzhľadom k tomu že je určený pre kone a mame ho naozaj overený že funguje, ale ďakujeme"

Pár poptávaných krmiv:

1. KRÄUTER MÜSLI, 20 KG (NATURE'S BEST) - složení: přes 49% ječmene, 15% vojtěšky, 7,5% pšenice, 4,5% lupiny, 3% hrachových vloček, melasa, glukóza, 1,9% slun. oleje, 1,7% pšeničných otrub, a pak jen po a pod jedno procento lnu a Ca, P, Mg.
Cena:40.7Kč/kg, má se krmit pro záchovu velkého koně průměrně kilo denně - tedy 1200,-Kč měsíčně.

2. Höveler Summer 20kg (krmení pro pony a koně k pastvě) – složení dle stránek výrobce – ječmen, kukuřice, vojtěška, lněný olej, sůl, CaPO4, melasa, MgO.
Na daném e-shopu přepočtená cena 34,3/kg, DDD pro velkého koně á 500 kg je 0,25-1kg denně, tedy 256-1029 Kč/měsíčně.

3. HÖVELER - GETREIDE MIX GOLD - složení - ječmen(vločky), pšeničné plevy (špaldové), kukuřice (vločky), pšeničné otruby, moučka z vojtěšky, pšenice, melasa, CaCO3, NaCl, lněný olej.
Cena 29,3Kč/kg, DDD pro 500 kilového koně je 0,5kg (záchova), 2,25kg střední práce - tedy 450 Kč/měsíc až 2010,-Kč/měsíc.

4. HÖVELER - PROBALANCE - krmivo má podporovat trávení, metabolismus a dýchací systém. Složení - ječmen (vločky), pšeničné otruby (špalda), kukuřice (vločky), vojtěška, pšeničné otruby, pšenice, ječmen, hrachové vločky, pivovarské kvasnice, kukuřice, melasa, pšenice, lněný olej, mrkvové výlisky, vojtěškové seno.
Cena 45,6Kč/kg.
Pro 500 kg těžkého koně je to pro stabilizaci imunity dle návodu 2,5kg-3,5kg denně (3477-4867Kč měsíčně), v době stresových situací postačí 50% - t.j. KD vyjde 1700-2400 měsíčně, na jaře a a podzim 30% - tedy 1043 – 1460Kč/měsíc.

(Je mi záhadou, jak alergickému koni prospěje majoritně jádro, jak krmivo nacpané ječmenem, kukuřicí, pro koně nevhodnou pšenicí a navíc melasované mu pomůže v dávkách 2,5-3,5 kg denně ke zdravému trávicímu traktu a zlepšení imunity - jestli to jako zachrání zlomek sušené mrkve a kvasnic?)

Pro srovnání.: NE Premium, bezobilné 40Kč/kg, NE Muscle 27,5Kč/kg, NE Plus 26Kč/kg, NE Classic 27 Kč/kg.

Výběr produktů za takhle šílené ceny s navíc nic moc složením, mě vede k otázce, jak gramotní jsou vůbec vedoucí toho útulku? Co vědí o koňské výživě, jsou gramotní i finančně? Proč pláčou, že nemají, ale zároveň tak neskutečně plýtvají? A to je jen pár koňských produktů z toho výběru, v psích a kočičích produktech se nevyznám, ale nedělám si iluze, že se v tomto směru chovají ekonomicky lépe.

Začínám mít pocit, že mít útulek je fakt dobrý business.

Uživatel s deaktivovaným účtem

19.5.2022 07:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Co vás na tom překvapuje?
Jeden moravský psí útulek taky poptával kdeco, krmení, pc vybavení, papír do tiskárny a taky mimo jiné úklidové prostředky - ovšem výhradně značku Vileda, nic jiného nebrali...

Legrace

19.5.2022 08:06
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Co vás na tom překvapuje?
Jeden moravský psí útulek taky poptával kdeco, krmení, pc vybavení, papír do tiskárny a taky mimo jiné úklidové prostředky - ovšem výhradně značku Vileda, nic jiného nebrali...

Legrace

To víte, nečekala jsem, že se dá žebrat v takovém stylu. Přiznávám, požadavek na ty ohlávky mě teda šokoval. Asi taky zkusím někde požebrat, vyfotím nějakého hubeného chudáka a dám si požadavek na auto a vlek, abych ho mohla vozit na pastvu, protože ji máme daleko.

19.5.2022 08:46
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Tak jo, začali omezovat komentáře a mazat příspěvky, které se nehodí - třeba ten, kde paní doporučuje levněji to MSM.

19.5.2022 09:02
Arbora

XXX.XXX.80.193

On to nie je útulok, to je nejaká organizácia, ktorá zbiera veci pre viacero útulkov, ktoré potom nejakým spôsobom distribuujú. Preto ani netušia, že čo je pre kone vhodné a čo menej, majú iba zoznam...

Ale s ostatným viac menej súhlas.

19.5.2022 09:33
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Arbora napsal(a):
On to nie je útulok, to je nejaká organizácia, ktorá zbiera veci pre viacero útulkov, ktoré potom nejakým spôsobom distribuujú. Preto ani netušia, že čo je pre kone vhodné a čo menej, majú iba zoznam...

Ale s ostatným viac menej súhlas.

No, neustále inzerují fotky zvířat, o které se starají. Samozřejmě ty nejhorší fotky, které měli na Instagramu už před dvěma lety, mají v těch příspěvcích se žádostí o dary, zvířata už vypadají jinak, ale lidi je třeba dojímat. :)

Tady píšou, že se o ně denně starají, myslím teda to OZ zvierata v núdzi..
https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=3220384404904761&id=2005779419698605


https://www.instagram.com/oz_zvierata_v_nudzi/

https://www.facebook.com/OZ-Zvierat%C3%A1-v-n%C3%BAdzi-2005779419698605/?ref=page_internal

https://www.preutulky.sk/ozzvn/?fbclid=IwAR05N0EGbKy8EaHG0NC2ZUsD2MCZiqO0aa0M4L6gLC2tU19ih7QrJCwRPm4

19.5.2022 09:46
Arbora

XXX.XXX.80.193

Aha, tak to som niečo zjavne nepochopila.

Každopádne, ten Pluto šiel z jedného útulku (Nádej pre kone) do druhého útulku (OZ zvieratá v núdz)i, akože do nového domova, dobrovoľne. A nemajú peniaze na krmivo. To je tiež dobrý fór.

19.5.2022 10:03
Dotaz

XXX.XXX.235.225

Arbora napsal(a):
Aha, tak to som niečo zjavne nepochopila.

Každopádne, ten Pluto šiel z jedného útulku (Nádej pre kone) do druhého útulku (OZ zvieratá v núdz)i, akože do nového domova, dobrovoľne. A nemajú peniaze na krmivo. To je tiež dobrý fór.

A píšou, že předpokládají, že u nich bude celý život.
https://www.instagram.com/p/CBfFEPTpCYa/

19.5.2022 10:33
Arbora

XXX.XXX.80.193

Tak hlavne, že žije, to je predsa to najdôležitejšie. Síce bude mať do konca života bolesti, ale teší sa vo výbehu. Keby nekríval, tak nikto peniažky nedá, no.

19.5.2022 14:58
turistkaa

XXX.XXX.245.44

Já se přiznám, že mi je z toho moc smutno... Takovéto případy odradí spoustu lidí, co chtějí nějak pomoct. Za chvilku už nikdo nikomu chtít pomáhat nebude

30.6.2022 23:14
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

Tak dávám vědět o tom poníčkovi Mohykánovi, jak se tady řešil. Tak Andula ho prodala a koupila ho paní pro malýho synka. Kdo má instagram, tak tady je https://www.instagram.com/danovaveronika/

1.7.2022 11:13
etnies86

XXX.XXX.245.26

Huskyjanina napsal(a):
Tak dávám vědět o tom poníčkovi Mohykánovi, jak se tady řešil. Tak Andula ho prodala a koupila ho paní pro malýho synka. Kdo má instagram, tak tady je https://www.instagram.com/danovaveronika/

to je super zpráva. dokonce paní trošku znám
každopádně to pro ní byla určo i velmi dobrá koupě. poník se zdál moc šikovný, charakterní a bude určitě super parták pro adekvátního jezdce

1.7.2022 21:21
Huskyjanina

XXX.XXX.107.230

etnies86 napsal(a):
to je super zpráva. dokonce paní trošku znám
každopádně to pro ní byla určo i velmi dobrá koupě. poník se zdál moc šikovný, charakterní a bude určitě super parták pro adekvátního jezdce

Ten poník je naprosto zlatej. Nikdy jsem nezažila, že by po někom kopl, nebo kousl. Jsem si vždycky říkala, že už jsem dlouho neviděla, tak hodnýho koníka.

30.8.2022 20:24
Dotaz

XXX.XXX.236.198

Lidi otrávili poníka, poník trpěl a umřel.

Co mě štve snad ještě víc než ti krmiči, je postoj majitele, který je ještě omlouvá.
A přesně tohle je ten problém. Proč nekrmit, když mi nehrozí vůbec nic, i když zvíře zabiju, nebo mu způsobím bolest? Když jsem způsobila majiteli vlastně i finanční škodu? Kdyby šlo o auto, taky by nad tím mávnul rukou?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid07bZzBCAa16ywfr2TvkJESufx6EhXs67ABF3bVhwhDouS7YSiMTCqMJbJLUWoM2KWl&id=102696398854310

30.8.2022 20:49
canka

XXX.XXX.149.20

Dotaz napsal(a):
Lidi otrávili poníka, poník trpěl a umřel.

Co mě štve snad ještě víc než ti krmiči, je postoj majitele, který je ještě omlouvá.
A přesně tohle je ten problém. Proč nekrmit, když mi nehrozí vůbec nic, i když zvíře zabiju, nebo mu způsobím bolest? Když jsem způsobila majiteli vlastně i finanční škodu? Kdyby šlo o auto, taky by nad tím mávnul rukou?

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid07bZzBCAa16ywfr2TvkJESufx6EhXs67ABF3bVhwhDouS7YSiMTCqMJbJLUWoM2KWl&id=102696398854310

To je mi líto Taková krásná ponička

Já bych jim ruce zpřerážela,ale ona má paní bohužel pravdu v tom,že je to o neznalosti..pristě ten člověk nad tím nepřemýšlí,jestli je to jedovaté,on chce prostě nakrmit koníčka

Uživatel s deaktivovaným účtem

30.8.2022 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

canka napsal(a):
To je mi líto Taková krásná ponička

Já bych jim ruce zpřerážela,ale ona má paní bohužel pravdu v tom,že je to o neznalosti..pristě ten člověk nad tím nepřemýšlí,jestli je to jedovaté,on chce prostě nakrmit koníčka

Neznalost? Cedulka Nekrmit! je snad srozumitelná. Já už jsem byla párkrát i ošklivá na lidi, kteří přes výrazné upozornění koně (a kozy) krmili. Se slovy - tady jste na soukromém pozemku. Je to stejné, jako kdybych k vám přišla do obýváku a začala krmit rybičky v akváriu,

30.8.2022 21:02
Dotaz

XXX.XXX.236.198

canka napsal(a):
To je mi líto Taková krásná ponička

Já bych jim ruce zpřerážela,ale ona má paní bohužel pravdu v tom,že je to o neznalosti..pristě ten člověk nad tím nepřemýšlí,jestli je to jedovaté,on chce prostě nakrmit koníčka

Krmili vedle cedulky Nekrmit. Zcela ji ignorovali. To mi teda jako neznalost a nešťastná náhoda nepřipadá. 🤷‍♀️

30.8.2022 22:07
canka

XXX.XXX.149.20

Dotaz napsal(a):
Krmili vedle cedulky Nekrmit. Zcela ji ignorovali. To mi teda jako neznalost a nešťastná náhoda nepřipadá. 🤷‍♀️

Já mám tyhle cedule 4 vedle sebe..a co myslíte?Lidi je naprosto ignorují..oni nevidí ceduli,oni vidí fakt jen koníčka,kterého chtějí nakrmit...

30.8.2022 22:16
evcusik

XXX.XXX.46.54

Lidi jsou imbecilove. U dítěte to ještě pochopím, nezná, nechápe souvislosti a nemá všeobecné znalosti a převáží radost nad nakrmením ňunu koníka. Ale u dospělých fakt ne, tam bych bez milosti volala PČR v poškození věci nebo podobným paragrafu. Šikovný právník by určitě poradil.


Mě se osobně stalo, že si přišla rodinka stěžovat, že je koník rafnul do prstu při krmení travicky, cedule nekrmit ani nezminuji. Prej ať s koněm něco uděláme, když je nevychovaný :D proplesknout málo.

Když zabiju člověka z nedbalosti (v autě třeba), taky se snad nad tím dá mávnout, že to bylo omylem, z neznalosti zákona, nebo prostě zrovna v nepřehledné situaci?! Prostě průser se stal, tak se k tomu musí člověk postavit...většinou nějakým trestem. I jen ty popotahovacky na PČR by dali dobrého zapamatovaka, že tudy cesta fakt nee.

30.8.2022 22:28
Dotaz

XXX.XXX.236.198

evcusik napsal(a):
Lidi jsou imbecilove. U dítěte to ještě pochopím, nezná, nechápe souvislosti a nemá všeobecné znalosti a převáží radost nad nakrmením ňunu koníka. Ale u dospělých fakt ne, tam bych bez milosti volala PČR v poškození věci nebo podobným paragrafu. Šikovný právník by určitě poradil.


Mě se osobně stalo, že si přišla rodinka stěžovat, že je koník rafnul do prstu při krmení travicky, cedule nekrmit ani nezminuji. Prej ať s koněm něco uděláme, když je nevychovaný :D proplesknout málo.

Když zabiju člověka z nedbalosti (v autě třeba), taky se snad nad tím dá mávnout, že to bylo omylem, z neznalosti zákona, nebo prostě zrovna v nepřehledné situaci?! Prostě průser se stal, tak se k tomu musí člověk postavit...většinou nějakým trestem. I jen ty popotahovacky na PČR by dali dobrého zapamatovaka, že tudy cesta fakt nee.

Přesně, i když jen způsobím na věci škodu neznalostí nebo nedbalostí, jde to vždycky za mnou. A u zvířat se tomu lidi diví.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2022 07:48
Uživatel s deaktivovaným účtem

Vědět já, o koho jde, tak je popotahuju pro náhradu škody za citovou újmu všech členů rodiny, to by koukali. A pěkně vyčíslit roky výcviku, ušlý zisk, pořizovací cenu nového koně ve stejné kvalitě, veškeré náklady kolem toho sporu včetně poštovních známek na korespondenci a každého deci benzinu.

31.8.2022 09:40
etnies86

XXX.XXX.245.26

lidi jsou pitomý no, hlavně, že si nakrmili koníčka. ano neudělali to naschvál, ale nerespektovali zákaz.

mě včera na*rala cyklistka, která mi najela uplně az na zadek koně. nepochopím. kdyby kopala, tak jí dostala a ještě z toho mám průšvih. kdyby promluvila at uhneme.
mě by teda nikdy nenapadlo jet na kole těsně za zadek koně. grrrr

31.8.2022 10:06
Pipilota

XXX.XXX.18.0

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Vědět já, o koho jde, tak je popotahuju pro náhradu škody za citovou újmu všech členů rodiny, to by koukali. A pěkně vyčíslit roky výcviku, ušlý zisk, pořizovací cenu nového koně ve stejné kvalitě, veškeré náklady kolem toho sporu včetně poštovních známek na korespondenci a každého deci benzinu.

I kvůli tomu má mít dneska každý člověk pojistku odpovědnosti v běžném občanském životě.

Ale upřímně, dořešení tohohle je na vesnici skoro nemožné. Já jsem takhle nachytala u ohrady ženskou jak krmila durmanem. A nic se z ní nedostalo na slušné slovo. Ještě pomluvila po celé vsi. A dát to právníkům, tak že vzteku otráví v té ohradě všechny koně....

Real není ideál

31.8.2022 10:28
bongani

XXX.XXX.22.108

Já nechápu, proč lidi mají vůbec potřebu krmit cizí zvířata. Nedávno přijel chlap s dítětem a už rvali trávu a dávali ji koním. Když říkám, že nesmí krmit ani trávou, prostě ničím, tak se děsně divil. Kdybych krmila psa na jeho zahradě, tak by se mu to asi taky nelíbilo.
Jednou dorazil chlap s lopatou a pytlem, a hrnul se do výběhu, že si prý jde "jenom" nasbírat pár kobližků. A taky se divil, proč by tam jako nesměl, když podle vlastních slov "s koňma mám zkušenosti". Já můžu mít taky zkušenosti s koňma, a přesto by mě nikdy nenapadlo lézt do cizí ohrady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2022 10:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

bongani napsal(a):
Já nechápu, proč lidi mají vůbec potřebu krmit cizí zvířata. Nedávno přijel chlap s dítětem a už rvali trávu a dávali ji koním. Když říkám, že nesmí krmit ani trávou, prostě ničím, tak se děsně divil. Kdybych krmila psa na jeho zahradě, tak by se mu to asi taky nelíbilo.
Jednou dorazil chlap s lopatou a pytlem, a hrnul se do výběhu, že si prý jde "jenom" nasbírat pár kobližků. A taky se divil, proč by tam jako nesměl, když podle vlastních slov "s koňma mám zkušenosti". Já můžu mít taky zkušenosti s koňma, a přesto by mě nikdy nenapadlo lézt do cizí ohrady.

Já jsem u koní 40 let a tohle by mě teda nenapadlo. Minimálně je to neslušné. Vlézt někomu jen tak do ohrady.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2022 12:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

A právě proto, že mám zkušenost s koňma, tak bych k nikomu do ohrady nelezla! Mám zkušenost s takovými, kteří se tvářili jako by do pěti napočítat neuměli, a příští desetinu vteřiny je měl člověk na zádech.

Uživatel s deaktivovaným účtem

31.8.2022 12:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A právě proto, že mám zkušenost s koňma, tak bych k nikomu do ohrady nelezla! Mám zkušenost s takovými, kteří se tvářili jako by do pěti napočítat neuměli, a příští desetinu vteřiny je měl člověk na zádech.

Ano, to je důvod č. 2. Nelezu k cizím koním ani kravám ani psům.

brambora3

31.8.2022 14:03
brambora3

XXX.XXX.37.61

Jako pardon, ale co provozovatelé čekali......za mě je prostě hloupost učit lidi krmit zvířátka. Většina lidí si nikdy nespojí, že tehdy za určitý podmínek si mohli zvíře nakrmit. Vidí jen, že tam krmili koníčka, teď jsou na výletě a ,,lakomej´´ majitel nedal na ohradu automat na granule, tak koníčkovi dáme aspoň trávu nebo jabko od svačiny, když tak smutně kouká.

Několikrát jsem viděla v Zoo jak lidi stojí vedle automatů a dát dvacku za granule bylo moc, tak do ohrady radši naházeli zbytek od svačiny. Však co, on je ten kousek nezabije a když už, tak děcku řekneme, že to zvíře bylo stejně starý a nebo nemocný.

JanaJanaJanaJana

31.8.2022 16:34
JanaJanaJanaJana

XXX.XXX.27.178

etnies86 napsal(a):
lidi jsou pitomý no, hlavně, že si nakrmili koníčka. ano neudělali to naschvál, ale nerespektovali zákaz.

mě včera na*rala cyklistka, která mi najela uplně az na zadek koně. nepochopím. kdyby kopala, tak jí dostala a ještě z toho mám průšvih. kdyby promluvila at uhneme.
mě by teda nikdy nenapadlo jet na kole těsně za zadek koně. grrrr

No, mně zas tuhle běžkyně vběhla kobyle fakt těsně až za zadek, jinak klidný kůň se samozřejmě lekl, vylítl, otočila jsem se na ní, kobylu stáhla, ale ona se na ten zadek přilepila znova, kobyla samozřejmě zase ano, že jo....tak jsme se namíchla, já neřešim věci bandurskou, ale když se naštvu, jsme velmi přímá a důrazná, tak na ní křiknu "Zastavte"!

Baba kyselej xicht jakože jí narušuju tempo...ne jen že jí nedochází, že sama sebe ohrožuje, ale ona vidí, že se kůň plaší a vlastně ohrožuje svým konáním mně...a to jsem nebyla nikde v zástavbě nebo v parku, ale mezi polema na polňačcce....

Ne jen že lidi blbnou, ale oni jsou čím dál tím víc zlý a čím dál tím méně obecně vidí přes svůj stín. A proto i jako velice asertivní osoba ihned reaguji stejnou mincí...většinou jsou překvapeni.

31.8.2022 20:16
sisi58

XXX.XXX.191.1

Pipilota napsal(a):
I kvůli tomu má mít dneska každý člověk pojistku odpovědnosti v běžném občanském životě.

Ale upřímně, dořešení tohohle je na vesnici skoro nemožné. Já jsem takhle nachytala u ohrady ženskou jak krmila durmanem. A nic se z ní nedostalo na slušné slovo. Ještě pomluvila po celé vsi. A dát to právníkům, tak že vzteku otráví v té ohradě všechny koně....

Real není ideál

No od mého koně by myslím neodešla jen tak. Linda má lidi ráda.

2.9.2022 20:20
Dotaz

XXX.XXX.237.150

Uživatel s deaktivovaným účtem

2.9.2022 20:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Bylo o tom ve zprávách, podali trestní oznámení, mají kamerové záznamy, koníka dvojice nakrmila akátem...

2.9.2022 20:51
evcusik

XXX.XXX.46.54

Jsem ráda, že změnili názor a trestní oznámení podali. Tolik věcí dotyční odignorovali...doufám, že to skončí nějakým slušným trestem jako strašák pro krmiče v budoucnu.

3.9.2022 01:12
Dotaz

XXX.XXX.110.178

evcusik napsal(a):
Jsem ráda, že změnili názor a trestní oznámení podali. Tolik věcí dotyční odignorovali...doufám, že to skončí nějakým slušným trestem jako strašák pro krmiče v budoucnu.

Přiznejme si, že je k tomu částečně dotlačili diskutující pod původním příspěvkem, kteří majoritně a dost důrazně nesouhlasili s původním postojem zooparku, kterému se nechtělo nic moc dál řešit.
Jen doufám, že z toho něco jako precedent vzejde.

3.9.2022 10:13
Horsana

XXX.XXX.40.140

Poníky v rôznych ZOO kútikoch a parkoch, to je peklo.

Väčšinou sú obézne, preto v hladomorni, sú ňuňuňu a ľudia pred nimi nemajú rešpekt, tak k nim strkajú deti, alebo tam lezú a hádžu im tam kadečo.
A poník, žijúci na hline a ždibajúci zo siete s mikrookami potom požerie aj to, čo by normálne nikdy do huby nedal.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2022 13:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

Horsana napsal(a):
Poníky v rôznych ZOO kútikoch a parkoch, to je peklo.

Väčšinou sú obézne, preto v hladomorni, sú ňuňuňu a ľudia pred nimi nemajú rešpekt, tak k nim strkajú deti, alebo tam lezú a hádžu im tam kadečo.
A poník, žijúci na hline a ždibajúci zo siete s mikrookami potom požerie aj to, čo by normálne nikdy do huby nedal.

měla jsem kobylu na pastevku s akatama, myslím, že si i občas kobyly kously, takže do huby dobrovolně koník dal, já měla vždycky vytřeštěný oko, tak jako když okusovaly dubový listí....žádný problem...přežily.

Určtě to v lidech vyvolává jisté emoce...koník na hlíně, všude plno zeleného a oni na to nemůžou...chudáci, tak jim přilepší, a je to.

Nevím jestli na to pomůže velká cedule, opravdu jako bilbord u dálnice, nebo ještě jeden plot před ohradou .

3.9.2022 17:13
Horsana

XXX.XXX.40.140

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
měla jsem kobylu na pastevku s akatama, myslím, že si i občas kobyly kously, takže do huby dobrovolně koník dal, já měla vždycky vytřeštěný oko, tak jako když okusovaly dubový listí....žádný problem...přežily.

Určtě to v lidech vyvolává jisté emoce...koník na hlíně, všude plno zeleného a oni na to nemůžou...chudáci, tak jim přilepší, a je to.

Nevím jestli na to pomůže velká cedule, opravdu jako bilbord u dálnice, nebo ještě jeden plot před ohradou .

Moje kone už toho požrali toľko a takého...akurát že neboli na hladomorni, proste im rástlo vo výbehoch kadečo, no mali trávu, seno, nemali dôvod žrať durman, agáty, tis, bolehlav, ohryzávať ohrady.

Tieto rastliny nie sú normálne pre zvieratá ani chutné, naopak.

Ja si myslím, že pomôže proste poníky na takýchto miestach nemať, zvlášť ak pre nich nie je adekvátna práca, priberajú zo vzduchu a potom sa znudene šuchtajú po malom výbehu a snažia sa nažrať-nenažrať z mikro očiek na sieťke, pričom pri tom stoja na mieste.

4.9.2022 00:34
lenacia

XXX.XXX.168.148

dávka dělá jed.
Nicméně... lidi jsou hovada. Kolikrát jim je jedno i cedule značící že mají dávat přednost... Zrovna v sobotu, nebo kdy, byl smrťák na kolejích... protože jak se zdá tak nestačí blikání semaforů, nestačí hlasitý výstražný zvuk, a ačkoliv tady sice nebyly, tak ani závory před nimi je nepřesvědčí že by asi jako... měli zastavit....

JanaJanaJanaJana

5.9.2022 09:21
JanaJanaJanaJana

XXX.XXX.27.178

Horsana napsal(a):
Moje kone už toho požrali toľko a takého...akurát že neboli na hladomorni, proste im rástlo vo výbehoch kadečo, no mali trávu, seno, nemali dôvod žrať durman, agáty, tis, bolehlav, ohryzávať ohrady.

Tieto rastliny nie sú normálne pre zvieratá ani chutné, naopak.

Ja si myslím, že pomôže proste poníky na takýchto miestach nemať, zvlášť ak pre nich nie je adekvátna práca, priberajú zo vzduchu a potom sa znudene šuchtajú po malom výbehu a snažia sa nažrať-nenažrať z mikro očiek na sieťke, pričom pri tom stoja na mieste.

Víte, kolik lidí má dneska koně v miniohradách s tím, že "tráva je zelené zlo" a tím to končí? Místo aby koně dostali odpovídající práci, tak jsou držení na malých neinspirativních holopláckách a podělají se z každého kousku zeleného, které dostanou do papuli.
Já tohoto příznivce nejsem, kůň má buď dělat anebo mít prostor, aby se mohl alespoň v rámci možností hýbal dle svého uvážení a svých potřeb.
Ale teď mluvím obecně, nevím, jak to vypadá v konrétním zookoutku.

Nicméně jsme vděčná, že se farmapark rozhodl situaci řešit.
Jedna věc je neznalost, ale pokud dotyční nemají ani tu slušnost se jít omluvit, případně uhradit škodu, tak jen ať za nimi jde zákon. A snad se poučí i další a pochopí, že zvíře je stále něčí majetek (ač to zní divně), na který by se vlastně nemělo bez dovolení ani sahat.

Je zajímavé, že v minulosti s tímto nebylo tolik problémů a je to v takové míře až poslední roky.

5.9.2022 09:33
evcusik

XXX.XXX.46.54

Lidi nevidí svět přes špičku vlastního nosu. Dneska je hyperkorektnost všude. Dřív by takovému mamlasovi někdo dal přes pusu, on by si to zapamatoval. dneska se poškozený ještě musí bát, jestli nešlape po právech krmiče.

Což je aktuální moje zkušenost - poskytla jsem zdr. pomoc řidiči po havárce, řidič podal TO, protože se mu nechce platit z vlastního za vlastní chybu :D Takže jestli všem můžu doporučit, mějte kameru, vpředu, vzadu auta, na pastvinách, stájích, všude. Protože i z hovínka se dá uplést bič :D (a stejně zase nějakýmu chudákovi v budoucnu pomůžu, to mi srdce nedá) ¨


Jana - jojo, taky se mi zdá, že než uzpůsobit poníkům prostředí a práci, tak se nechají živořit na hliněných pláckách, který bych nenechala ani jako psovi výběh.

5.9.2022 10:22
Pipilota

XXX.XXX.95.119

Poníci to v ČR nemají nijak lehké. Dva vlastním, tak vím o čem to je. Na Hané se opravdu bez hliněného či pískového výběhu neobejdete. Pastvu dávkujeme a kombinujeme s náhubky atd.
Ale obecně se mi poníci zdají jako nejvíce týraná skupina t koňovitých. Většinou je to z neznalosti.

Přidejte reakci

Přidat smajlík