Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
3.9.2020 16:26
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

Ahoj,
naše štěně Sammi má 9 týdnů a máme problémy s jeho krmením. Jeho jedení se od začátku co ho máme horší. U původní majitelky jedl 2x denně granule a jednou denně maso z konzervy. Tak jsme chtěli ho tímto způsobem vychovávat, aby jedl granule a jednou denně maso. Ale to se nám moc nedaří. U původní majitelky nejedl extra kvalitní granule tak jsme koupili granule kvalitní, nebo minimálně kvalitnější. Od začátku moc z misky neubývalo a tak jsme je míchali s pár lžičkami masa z konzervy a s trochou vody. Takhle nám je jedl. První jsme zkoušeli ho krmit 6x denně ale vždy nějakou porci vynechal, tak jsme přešli na 4x denně (opět mýchané s masem) a to se zdálo, že mu vyhovuje. Nutno podotknou, že se snažíme mu dávat vždy v pravidelných hodinách a dávkujeme podle "návodu" uvedeném na balení granulí.
Ale pak zase začal vynechávat porce a šel třeba spát a když se probudil, tak taky neměl extra chuť k ídlu. Naše veterinářka nám řekla, že v tomhle věku bychom měli usilovat, aby jedl to dané množství granuli nebo aby obecně jedl správně, jelikož je ve vývinu. Ale pak zase slyším, že je oukej nechat psa trochu vyhladovět a že až bude mít hlad, tak jist bude, klidně i samotné granule, takže já nevím co dělat, Bylo by to úplně ideální aby jedl granule jenom a my mu každou porci granulí nemuseli míchat s masem. Ale nevíme jestli je vhodné ho nechat v tomhle věku zas hladovět.. A nevím pokud bychom ho hladovět nechávali, tak zda se naučí zas jist v pravidelných časech (myslím, že nechávat plnou misku celý den není vhodné). Nutno podotknout,že za každé vyprázdnění venku dostane pamlsek, za každé "sedni" dostane pamlsek a taky že za každé otočení za svým jménem dostane pamlsek--myslím že by je měl dostávat ale nevím jestli to neovlivňuje jeho chuť k jídlu.
Dnes jsem zkusil experiment s jinými značkami granulí. Dal jsem mu dražší samotné, ty nejedl. Pak jsem mu je dal s masem, a taky nejedl. Pak jsem mu dal naše předchozí s masem, nejedl. Dal jsem jenom maso a to už snědl.

Takže snad jsem pokryl všechno a děkuji za tipy a rady.

3.9.2020 16:58
sisi58

XXX.XXX.191.1

Když jí maso, dávejte maso. Vetka má pravdu, že je potřeba,aby žral, když je ve vývinu. Takový drobek vám žraním masa vítr v peněžence neudělá. Vyzkoušejte různé druhy masa i vnitřností (jen trošku) třeba rybu (ne uzenou makrelu ) a pozor na kosti. Na nějaké experimenty, ve vyhledávání vhodných granulí, není vhodná doba.
Jen to maso zkuste smíchat s trochou vařené rýže nebo s těstovinami nebo ovesnými vločkami (ty vyberte drobnější) a třeba s trochou nastrouhané mrkve. Zkuste, zda bude žrát tvaroh (mléko ne!), syrové vajíčko a i třeba ovoce (bez pecek).
Pes není striktní masožravec. Na rozkrmení můžete použít i to, co pejsci běžně nedostávají. Třeba chleba s máslem.
Jak začne dobře žrát, můžete zkusit dát i ty granule, třeba.
Tu jsem našla článek o věcech, co pes může a nesmí. Snad vám to pomůže.https://hobby.blesk.cz/clanek/hobby-pro-chovatele/494712/co-do-psi-misky-rozhodne-nepatri.html
Určitě vám tu dámy i tak poradí, co máte a nemáte dávat. Přeji mnoho krásných zážitků s pejskem.

3.9.2020 17:15
rapotacka11

XXX.XXX.212.228

Čemu říkáte maso?
Vraťte na čas ty granule od chovatelky.
My jsme dříve nepamlskovali.
Odměnou byla hra.

3.9.2020 17:24
rapotacka11

XXX.XXX.212.228

Můj pes si dá granule velmi málokdy.

Hlídala jsem před týdnem 1/2 roční štěně
a ve dvou jim chutnalo moc a všechno.
Misky byly "vymetené".

3.9.2020 17:27
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

rapotacka11 napsal(a):
Čemu říkáte maso?
Vraťte na čas ty granule od chovatelky.
My jsme dříve nepamlskovali.
Odměnou byla hra.

Od Starvity dávame:

3.9.2020 17:56
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

sisi58 napsal(a):
Když jí maso, dávejte maso. Vetka má pravdu, že je potřeba,aby žral, když je ve vývinu. Takový drobek vám žraním masa vítr v peněžence neudělá. Vyzkoušejte různé druhy masa i vnitřností (jen trošku) třeba rybu (ne uzenou makrelu ) a pozor na kosti. Na nějaké experimenty, ve vyhledávání vhodných granulí, není vhodná doba.
Jen to maso zkuste smíchat s trochou vařené rýže nebo s těstovinami nebo ovesnými vločkami (ty vyberte drobnější) a třeba s trochou nastrouhané mrkve. Zkuste, zda bude žrát tvaroh (mléko ne!), syrové vajíčko a i třeba ovoce (bez pecek).
Pes není striktní masožravec. Na rozkrmení můžete použít i to, co pejsci běžně nedostávají. Třeba chleba s máslem.
Jak začne dobře žrát, můžete zkusit dát i ty granule, třeba.
Tu jsem našla článek o věcech, co pes může a nesmí. Snad vám to pomůže.https://hobby.blesk.cz/clanek/hobby-pro-chovatele/494712/co-do-psi-misky-rozhodne-nepatri.html
Určitě vám tu dámy i tak poradí, co máte a nemáte dávat. Přeji mnoho krásných zážitků s pejskem.

A co si myslíte o tom názoru nechávat štěně hladovět než začne jíst samo?

3.9.2020 17:57
rapotacka11

XXX.XXX.212.228

NE !

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 17:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

No já teda nechávala štěněti granule, co měla u chovatelky....jako je fakt, že kvalitu jsem neřešila, protože jsem měla v plánu začít krmit masem, takže jen na dobu, než si u nás zvykne...aby to nebyl stres z nového prostředí plus ještě že jí dám něco jinýho.

Nemám nic proti granulím, ať si každý krmí co chce, ale přijde mi, že je kolikrát záhul a velký experimentování, co pes vůbec bude jíst a v čem je nejvíc masa a jestli to psovi sedí......a u štěněte mi to teda taky nepřijde ideál.

Jinak já než jsem rozkrmila Ginušu, tak to taky nebylo hned....sice maso baštila hezky, ale zelenina, přílohy, jogurtík a pod. toho se ani netknula....no sice to chvilku trvalo a už papá všechno....a kdyby ne, tak bych prostě krmila to co jí a to ostatní nějak nahradila.
U štěňat jsem vždycky hlídala, aby hezky papala, žádnou hladovku typu...však až budeš mít hlad, tak ono tě to donutí, přeci ti nebudu shánět koňský vejce jsem nikdy nepraktikovala. Už jen z toho důvodu, že štěňata krmín 5x denně v menších dávkách a fakt nepotřebuju, aby mi třeba večer a nebo až druhý den ráno poté, co nic nejedla zpucla najednou hromadu jídla.
Navíc mám ten pocit, že hlavně u pidi plemen je to snad úplně špatně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 18:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Od Starvity dávame:

A pamlskujete čím? Některé granule jsou slané, jiné tučné, pamlsky jsou úplně hodně moc ochucené, takže pak na na jiné jídlo není chuť.. a podle množství pamlsků už třeba ani nemá hlad.
Když jí maso, tak dávejte maso. Mám stejného psa a v tomto věku už to baštilo pomlácená kuřecí křídla a hovězí mleté, už i kosti (veliké kloubové nebo morkové). Vezmete paličku na maso a pětkrát dáte křídlu po křídlu a je to. Hrstičku vloček přelít vodou, jako když si vaříte kafe.
A to je celé.
To je dobré, ne?
Jinak si tu pro podrobnosti (zelenina, ovoce, úpravy, foto na soc. sítě a obměny počtěte:
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3329380/barf-zacatecnik
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3229216/barfovani-jak-zacit
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3345050/je-nutna-priloha

3.9.2020 18:17
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A pamlskujete čím? Některé granule jsou slané, jiné tučné, pamlsky jsou úplně hodně moc ochucené, takže pak na na jiné jídlo není chuť.. a podle množství pamlsků už třeba ani nemá hlad.
Když jí maso, tak dávejte maso. Mám stejného psa a v tomto věku už to baštilo pomlácená kuřecí křídla a hovězí mleté, už i kosti (veliké kloubové nebo morkové). Vezmete paličku na maso a pětkrát dáte křídlu po křídlu a je to. Hrstičku vloček přelít vodou, jako když si vaříte kafe.
A to je celé.
To je dobré, ne?
Jinak si tu pro podrobnosti (zelenina, ovoce, úpravy, foto na soc. sítě a obměny počtěte:
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3329380/barf-zacatecnik
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3229216/barfovani-jak-zacit
https://www.ifauna.cz/psi/diskuse/detail/3345050/je-nutna-priloha

Momentálně psími piškoty, ty dochazejí tak pak seženem něco jiného. Děkuji za članky :).

3.9.2020 18:28
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No já teda nechávala štěněti granule, co měla u chovatelky....jako je fakt, že kvalitu jsem neřešila, protože jsem měla v plánu začít krmit masem, takže jen na dobu, než si u nás zvykne...aby to nebyl stres z nového prostředí plus ještě že jí dám něco jinýho.

Nemám nic proti granulím, ať si každý krmí co chce, ale přijde mi, že je kolikrát záhul a velký experimentování, co pes vůbec bude jíst a v čem je nejvíc masa a jestli to psovi sedí......a u štěněte mi to teda taky nepřijde ideál.

Jinak já než jsem rozkrmila Ginušu, tak to taky nebylo hned....sice maso baštila hezky, ale zelenina, přílohy, jogurtík a pod. toho se ani netknula....no sice to chvilku trvalo a už papá všechno....a kdyby ne, tak bych prostě krmila to co jí a to ostatní nějak nahradila.
U štěňat jsem vždycky hlídala, aby hezky papala, žádnou hladovku typu...však až budeš mít hlad, tak ono tě to donutí, přeci ti nebudu shánět koňský vejce jsem nikdy nepraktikovala. Už jen z toho důvodu, že štěňata krmín 5x denně v menších dávkách a fakt nepotřebuju, aby mi třeba večer a nebo až druhý den ráno poté, co nic nejedla zpucla najednou hromadu jídla.
Navíc mám ten pocit, že hlavně u pidi plemen je to snad úplně špatně.

Nechtěli jsme mu dávat granule od chovatelky, jelikož všude jsme četlli, jak kvalitní krmivo je u štěnat duležité

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 18:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Nechtěli jsme mu dávat granule od chovatelky, jelikož všude jsme četlli, jak kvalitní krmivo je u štěnat duležité

No to určitě je....nějak jsem nezachytila po jaké době jste granule změnili, ale myslím, že tak ten třeba týden, než si pejsek zvykne, tak to by se toho ohledně výživy zas až tolik nestalo....no teď už je to asi jedno.
Ještě mám teda takovej postřeh z mojí doby granulové, resp. ještě od chrta...marketovky, konkrétně chappi mu chutnaly....teda chutnaly občas si zobnul...malá miska tak na 3-4 dny (nebyl na granulové stravě), ale pokud jsem se snažila pořídit něco "kvalitnějšího", tak se toho ani nevšimnul.....tak jestli prostě nejsou ty nekvalitní granule líp ovoněné a ochucené, než ty kvalitní....zkoušeli jste třeba na grancle nalít vývar??

Edit:...samotné maso jedl, takže za mě...v čem je problém, proč nutně krmit něco, co pejsovi evidentně nechutná a hledat nějaký slisovaný a spečený cosi, které by pes jedl, když hezky papká masíčko
Pro mě je teda nej pocit, když se moje štěňátko olizuje až za ušima, tak se ještě pro jistotu ptám "dobře to maminka uvařila??"...uvařila v uvozovkách, protože hezky papkáme syrový masíčko, než abych každé krmení koukala, jak štěndo nejí, jak to nechce, když vím, že by mi maso snědlo a s chutí.

3.9.2020 19:00
GAELLE

XXX.XXX.66.235

jaké granule dávala chovatelka a jaké vy?
Je možné že je štěně přejedené pamlsků. Zkuste mu dát maso syrové nebo uvařené. Můžete přidat vločky, brambory, těstoviny, rýži, mrkev.
Také jsme psovi granule vylepšovali konzervami. Ale střídali s vařeným.
Určitě nenechte pejska hladovět.
Pamlsky než piškoty bych dala spíš sušené maso. Nebo mu upečte pamlsky domácí zdravější. Třeba mleté maso, vajíčko, vločky, mrkev, špaldová mouka.Smíchat, upéct v troubě. Náš pes to miloval.

3.9.2020 19:31
sisi58

XXX.XXX.191.1

david.kovacik napsal(a):
A co si myslíte o tom názoru nechávat štěně hladovět než začne jíst samo?

V žádném případě! Prostě najděte něco, co sní. I kdyby to měla být vaše večeře. Hladovění není výchovný prostředek pro štěně. A domnívám se,že ani pro dospělého psa.
U dětí je to něco jiného. Ty vám rozumí, když řeknete, že nedostane nic jiného, než oběd. Žádné pamlsky, sušenky apod. Štěně vám nerozumí, jen má prostě hlad. Pokud by to byl tlusťošek cvalíkovitý, může jedno krmení vynechat, ale ten váš je drobínek.
Správně děláte, že krmíte častěji.
Ještě mě napadlo, opravdu má 9 týdnů?

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 20:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Nechtěli jsme mu dávat granule od chovatelky, jelikož všude jsme četlli, jak kvalitní krmivo je u štěnat duležité

Tak proč nekrmíte maso, tvaroh, vajíčka...?

3.9.2020 20:39
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

sisi58 napsal(a):
V žádném případě! Prostě najděte něco, co sní. I kdyby to měla být vaše večeře. Hladovění není výchovný prostředek pro štěně. A domnívám se,že ani pro dospělého psa.
U dětí je to něco jiného. Ty vám rozumí, když řeknete, že nedostane nic jiného, než oběd. Žádné pamlsky, sušenky apod. Štěně vám nerozumí, jen má prostě hlad. Pokud by to byl tlusťošek cvalíkovitý, může jedno krmení vynechat, ale ten váš je drobínek.
Správně děláte, že krmíte častěji.
Ještě mě napadlo, opravdu má 9 týdnů?

V neděli byli dva měsíce :).

3.9.2020 20:40
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Tak proč nekrmíte maso, tvaroh, vajíčka...?

Kvalitním krmivem, myslím i kvalitní granule s tím, že je to nejjednoduší možnost, když bychom s ním třeba cestovali a tak :).

3.9.2020 20:41
GAELLE

XXX.XXX.66.235

david.kovacik napsal(a):
Kvalitním krmivem, myslím i kvalitní granule s tím, že je to nejjednoduší možnost, když bychom s ním třeba cestovali a tak :).

co jsou "kvalitní" granule???
a když budete cestovat můžete granule dávat. ale doma snad můžete krmit masem nebo kombinovaně ne?

3.9.2020 20:48
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

david.kovacik napsal(a):
V neděli byli dva měsíce :).

tak špatně :D. Děvět týdnu teprv bude v neděli.

3.9.2020 20:51
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

GAELLE napsal(a):
co jsou "kvalitní" granule???
a když budete cestovat můžete granule dávat. ale doma snad můžete krmit masem nebo kombinovaně ne?

Hádám že ty s výsokým obsahem masa a nízkým obsahem obilovin a tak, nevím :). No byl plán aby byl převažně na granulích s tím, že se tak nejlíp hlídá (podle mě) váha a tak a tak a tak stejně i proto že je to pro nás pohodlnější než řešit otazku vyváženého jidelníčku, snad chápete.

3.9.2020 20:52
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No to určitě je....nějak jsem nezachytila po jaké době jste granule změnili, ale myslím, že tak ten třeba týden, než si pejsek zvykne, tak to by se toho ohledně výživy zas až tolik nestalo....no teď už je to asi jedno.
Ještě mám teda takovej postřeh z mojí doby granulové, resp. ještě od chrta...marketovky, konkrétně chappi mu chutnaly....teda chutnaly občas si zobnul...malá miska tak na 3-4 dny (nebyl na granulové stravě), ale pokud jsem se snažila pořídit něco "kvalitnějšího", tak se toho ani nevšimnul.....tak jestli prostě nejsou ty nekvalitní granule líp ovoněné a ochucené, než ty kvalitní....zkoušeli jste třeba na grancle nalít vývar??

Edit:...samotné maso jedl, takže za mě...v čem je problém, proč nutně krmit něco, co pejsovi evidentně nechutná a hledat nějaký slisovaný a spečený cosi, které by pes jedl, když hezky papká masíčko
Pro mě je teda nej pocit, když se moje štěňátko olizuje až za ušima, tak se ještě pro jistotu ptám "dobře to maminka uvařila??"...uvařila v uvozovkách, protože hezky papkáme syrový masíčko, než abych každé krmení koukala, jak štěndo nejí, jak to nechce, když vím, že by mi maso snědlo a s chutí.

No byl plán aby byl převažně na granulích s tím, že se tak nejlíp hlídá (podle mě) váha a tak a tak a tak stejně i proto že je to pro nás pohodlnější než řešit otazku vyváženého jidelníčku, snad chápete.

3.9.2020 21:31
GAELLE

XXX.XXX.66.235

david.kovacik napsal(a):
No byl plán aby byl převažně na granulích s tím, že se tak nejlíp hlídá (podle mě) váha a tak a tak a tak stejně i proto že je to pro nás pohodlnější než řešit otazku vyváženého jidelníčku, snad chápete.

moc nechápu. vidíte sám že psovi ty granule nejedou. tak ho místo smrti hladem budete asi muset krmit masem
"pro nás pohodlnější" ................a co ten chudák pes ? Plán jak vidíte budete muset asi přehodnotit pokud chcete mít zdravé štěně.

3.9.2020 22:40
david.kovacik

XXX.XXX.162.145

GAELLE napsal(a):
moc nechápu. vidíte sám že psovi ty granule nejedou. tak ho místo smrti hladem budete asi muset krmit masem
"pro nás pohodlnější" ................a co ten chudák pes ? Plán jak vidíte budete muset asi přehodnotit pokud chcete mít zdravé štěně.

Nebudte zase tak arogantní, kdybych nebyl připraven plán přehodnotit, tak zde asi nepíšu.. Ono pak když člověk slyší, že když je pes vybíravý a nechce žrát co je, tak že stačí mu proste pořad cpát ty granule dokud je od hladu žrat nezačne, a vyřeší se to takhle, tak holt neví co má dělat.. Jakoby nechci nakonec aby ten pejsek cvičil mě, přal bych si, aby to bylo naopak a tak se ptám co dělat :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 22:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
No byl plán aby byl převažně na granulích s tím, že se tak nejlíp hlídá (podle mě) váha a tak a tak a tak stejně i proto že je to pro nás pohodlnější než řešit otazku vyváženého jidelníčku, snad chápete.

Chápu, že grancle jsou pohodlnné...jak na skladování, tak na přípravu jkrmné dávky...nasypete do misky a je to, nic dalšího neřešíte...teda vlastně řešíte, to že pejsovi nechutná a to, že eventuelně sežere tak max záchovnou dávku, aby neumřel hlady.
Ale to, že se líp hlídá váha je podle mě blábol....co uděláte u psa na granulíc?...snížíte množství dávky, pokud máte žravého psa, tak bude mít hlad, změníte granule na dietnější?...co když je pes nebude chtít jíst nebo mu nesednou, tak zase hledáte grancle, které budou ok, pokud pes naopak potřebuje přibrat...zvýšíte krmnou dávku? a co když je to nežravka a nebo mu granule nejedou, prostě do něj víc nedostanete...
Naopak já když krmím masem, tak mám těch možností víc...zařadím méně tučné maso a nebo rovnou dietní nebo naopak dám tučnější, uberu a nebo zruším úplně přílohu a nebo naopak přidám nějakou tu těstovinu.....

A k tomu vyváženému jídelníčku...taky jsem se asi před jedenácti lety lekla, že pesani nebudou mít vyváženou krmnou dávku a aby mi ti medvědi špatně nenarostli...takhle "těžké" pesany jsem předtím neměla a v tom úleku jsem byla 3 roky........no a teď mám nové štěně a i když už jsem byla rozhodnutá krmit masem a měla i něco nastudováno ohledně krmení štěňat, tak jsem zase trochu znervźněla a zase jsem to trochu moc řešila, ale upřímně ono jde spíš jen o ten začátek, než to člověk začne mít trochu v oku a pak už je to pohodička.....

Peska lze postupně převést na nějakou kombinovanou stravu, má to tak spousta lidí, že třeba ráno grancle a pak maso a třeba když jedou na víkend, tak mají sebou granule.

Ale jak říkám...nikomu to nebudu vymlouvat, pokud se nejedná o moje psi, tak je mi to šumák.....ale víc bych se bála, toho, že nejí vůbec, než toho, že denně nemá vyváženou krmnou dávku...což stejně nemá, když nejí

Uživatel s deaktivovaným účtem

3.9.2020 23:22
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zadavatel
Nutno podotknout,že za každé vyprázdnění venku dostane pamlsek, za každé "sedni" dostane pamlsek a taky že za každé otočení za svým jménem dostane pamlsek--myslím že by je měl dostávat ale nevím jestli to neovlivňuje jeho chuť k jídlu.
Ovlivňuje. Zejména, když coby pamlsek:
Momentálně psími piškoty, ty dochazejí tak pak seženem něco jiného.

Psí piškot, to jsou takové ty jako s nižším obsahem cukru? Nebo jaké? Každopádně může mít štěně zapláclý žaludek už jen tím, vážili, počítali jste někdy, kolik jich za den dostalo? Jako pamlsek je mnohem lepší koupit třeba sušené pamlsky typu plíce, drobit na částečky a věřte, že pejsek bude mnohem spokojenější a vaše ruce smradlavější.

Nepřekrmujte štěně, nenechte ho ale ani hladovět! Rady ohledně přirozené stravy padly výše. Aby malé štěně, které by mělo žrát cca 5x denně odmítalo žrát, to není normální. Vlastně, jak je na tom štěně s odčervením? Kolikrát bylo odčerveno a co máte v plánu? Může být přežrané jen z pamlsků, může mít ale také vnitřní parazity. Věřím, že s vetem máte schéma očkování a odčervení zkonzultované, jen zbytečný komentář na tuhle stranu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 06:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Hádám že ty s výsokým obsahem masa a nízkým obsahem obilovin a tak, nevím :). No byl plán aby byl převažně na granulích s tím, že se tak nejlíp hlídá (podle mě) váha a tak a tak a tak stejně i proto že je to pro nás pohodlnější než řešit otazku vyváženého jidelníčku, snad chápete.

Sobě taky sestavujete vyvážený jídelníček? Nebo jste na granulích?

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 06:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Nebudte zase tak arogantní, kdybych nebyl připraven plán přehodnotit, tak zde asi nepíšu.. Ono pak když člověk slyší, že když je pes vybíravý a nechce žrát co je, tak že stačí mu proste pořad cpát ty granule dokud je od hladu žrat nezačne, a vyřeší se to takhle, tak holt neví co má dělat.. Jakoby nechci nakonec aby ten pejsek cvičil mě, přal bych si, aby to bylo naopak a tak se ptám co dělat :)

Krmte ho tím, co mu chutná. Granule to očividně nejsou. Malé štěně vás fakt necvičí.

4.9.2020 07:06
sisi58

XXX.XXX.191.1

david.kovacik napsal(a):
Nebudte zase tak arogantní, kdybych nebyl připraven plán přehodnotit, tak zde asi nepíšu.. Ono pak když člověk slyší, že když je pes vybíravý a nechce žrát co je, tak že stačí mu proste pořad cpát ty granule dokud je od hladu žrat nezačne, a vyřeší se to takhle, tak holt neví co má dělat.. Jakoby nechci nakonec aby ten pejsek cvičil mě, přal bych si, aby to bylo naopak a tak se ptám co dělat :)

Ne vždy, to co slyšíte od majitelů ostatních psů, je pravda. Vám budou tvrdit,že máte být přísný a doma běhají s miskou za pejskem,aby si vzal.
Berte to podle sebe, taky vám všechno nechutná. No tak si vezmete něco jiného. Proč si kazit vztah s pejskem hned od začátku tím, že místo láskyplné péče a starostlivosti ho budete "vychovávat". Kašlete na to. Dejte mu to, co baští a tvařte se, že jste to tak chtěl vy a ne štěně.
To není žádná výhra, zvítězit nad 3 kilovým drobkem.

4.9.2020 07:20
Markéta80

XXX.XXX.239.177

david.kovacik napsal(a):
Nebudte zase tak arogantní, kdybych nebyl připraven plán přehodnotit, tak zde asi nepíšu.. Ono pak když člověk slyší, že když je pes vybíravý a nechce žrát co je, tak že stačí mu proste pořad cpát ty granule dokud je od hladu žrat nezačne, a vyřeší se to takhle, tak holt neví co má dělat.. Jakoby nechci nakonec aby ten pejsek cvičil mě, přal bych si, aby to bylo naopak a tak se ptám co dělat :)

ale to neplatí u štěněte, to musí jíst. mimino taky nenecháte o hladu

4.9.2020 07:23
Markéta80

XXX.XXX.239.177

navíc kolik pamlsků za den dostane, navíc piškoty? To může mít slušně zapláclý žaludek

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 08:17
Uživatel s deaktivovaným účtem

"Aby malé štěně, které by mělo žrát cca 5x denně odmítalo žrát, to není normální."
tak pyreneják přesně toto udělal
radši pojít hlady,než ty granule (od chovatelky)
a myslím, že se mu to podepsalo na končetinách

davide, štěně fakt jíst musí
a fakt to nemusí být granule
a i když teď úplně vypustíš granule tak to neznamená, že je časem zase nezařadíš (můj je na syrovém + granule....a k tomu dospěl sám)

jenom, jak čtu "maso, tvaroh, vajíčka", někde výše bylo "pozor na kosti", tak si prosím přečti třeba tohle (a vůbec celý pravý sloupec BARF) :

http://www.manwe.eu/index.php/krmeni-tat

kosti být musí, přílohy by taky měly být, a maso=svalovina, vnitřnosti, šlachy, chrupky, i ty hrtany občas, apod.

4.9.2020 08:31
Varaxi

XXX.XXX.1.226

Ono se dá pes rozežrat i na těch piškotech. Jenže dospělý pes, kde skutečně nevadí, že má týden jednostrannou stravu. U štěněte je to těžší.
Zkuste jít ke známým, co mají psa, a dát mu najíst tam - konkurence někdy přiměje k jídlu i nejedlíka. Nebo zkuste, pokud máte známé s hodným psem s dobrým vztahem ke štěňatům, jestli by nejedl krmivo toho druhého psa. Naše štěňátko pravidelně vyluxovalo misku všem psům, u kterých jsme byli na návštěvě. :) A to doma dělalo cavyky a k misce se ani nepřiblížilo.
Zkuste ty granule nějak ochutit - sádlem, vývarem, žervé, syrovátkou, jogurtem, rybím olejem apod.
Nebo ten barf, ale tam přímo neporadím - psa na barfu nemám ani jsem neměla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 08:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

jo, ty piškoty.....pokud pes nežere, tak bych je zrušila a nahradila normální stravou - částí krmné dávky (tedy masem, vařeným, sušeným, již zmiňované sušené plíce jsou velmi dobré, suším si je doma, )

a ještě inspiraci ke krmení : syrové vepřové uši, vepřové žaludky

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 11:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

david.kovacik napsal(a):
Momentálně psími piškoty, ty dochazejí tak pak seženem něco jiného. Děkuji za članky :).

Já Vám to povím jinak.. bude to pěkně ošklivý rozpláclý a tučný pitbull, když mu nedáte pořádně nažrat. Pořádné jídlo pro pitbulla je hovězí a oves!
Granule jsou cukr, cukr, pět gramů masa a hnusný rostlinný olej, z toho má stavět rovné nohy a tělo samý sval? Akorát bude hladový, slabý a blbý.

4.9.2020 17:10
Katka12345

XXX.XXX.32.40

Nám ze začátku štěně taky nechtělo jíst. Nešťastně jsem vážila granule a čekala, až je sní a stejně nesnědl. To jsem vydržela týden a pak jsem hledala, co jinak. Ze začátku prolívání vývarem, to docela šlo, pak konzervy, měli jsme od Pet farm family a ty mu jely dost, potom vařené masíčko s těstovinama a mrkví,protože jsem se bála jen syrového. Všechno bylo podle něj lepší než granule.
Teď už má skoro půl roku a krmíme 50 na 50. Ráno dostane granule, zhruba půl denní dávky, to má v misce i přes den, neberu mu to, když nesní, zobe si to přes den. K večeru dostane "barf". Cokoli za maso, vnitřnosti, k tomu těstoviny, nebo třeba ty vločky, do toho kapka oleje, nějaké koření, třeba sušená petržel, kmín, k tomu zelenina, převážně mrkvev, nebo okurka. Ob den dostává na hryzání kost od řezníka. Dávku čerstvého dávám od oka. Nic nevážím, jen ty granule, sledovala jsem, kdy má ještě po večeři hlad, tak jsem přidala, když by nemohl dojíst, uberu. Zkouším, co mu bude chutnat. Jeho nejoblíbenější pamlsek je koňská kobliha, ale to nepočítám jako plnohodnotnou stravu 😁
Pro někoho tady určitě všechno špatně, ale třeba vám takový příklad pomůže 😊

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 20:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já Vám to povím jinak.. bude to pěkně ošklivý rozpláclý a tučný pitbull, když mu nedáte pořádně nažrat. Pořádné jídlo pro pitbulla je hovězí a oves!
Granule jsou cukr, cukr, pět gramů masa a hnusný rostlinný olej, z toho má stavět rovné nohy a tělo samý sval? Akorát bude hladový, slabý a blbý.

Sama psa krmím barfem, ale napsat někomu, že jeho pes bude hladový, slabý a blbý, protože je na granulích? 😃

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 21:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Sama psa krmím barfem, ale napsat někomu, že jeho pes bude hladový, slabý a blbý, protože je na granulích? 😃

Kdyby byl ten pes na granulích, tak tohle téma asi nezaložil :-)
Granule jsou z poloviny sacharidy. Pes jí maso. Mnohem lépe funguje na palivo protein-tuk-hrstičkasacharidů. A pak přijdou lidé, co poví "náš pes se dožil 15 let na pedygrý", ale tak jistě, za jakou cenu.. dnes už se bojíme dát psovi kost. Jdu koupit psa a cestou se stavím pro granule.
No to nic, pán pochopil, má pitbulla. A já ten rozdíl vidím.. v průběhu 20 let zkoušeno na několika psech.. a vypadali na granulích fakt divně :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

4.9.2020 23:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Pokud štěně nejí granule, ale majitelé se bojí barfu, tak nejlepší je vzít nějaké méně nabušené (stejně se to nastavuje rostlinnými proteiny), koupit kompletní drůbeží mletinu, která je logicky tučnější, protože je tam vyšší poměr kůže, ale pro štěně v pohodě. Taková krůta s kostí od Maso Amos je doslova paštika. Zmatlat tím keksy a vdechne to všechno. Strava vyvážená bez starostí.

Uživatel s deaktivovaným účtem

5.9.2020 10:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Naše první štěňátko : Bylo to takové nejedlé štěně . o tvaroh nestála - dostávala tedy Lučinu - ta jí jela. Masa vzala trošičku, ale zlehka orestované na oleji - vyluxovala. Olejovky - ty mohla. Později byla na dovařeném, spařeném mase z jatek s přílohou ( nejčastěji vařené ovesné vločky, případně kolínka ), nějakou zeleninu jsme přidali, milovala mrkev vařenou i syrovou, ale i tvrdý chleba.A samozřejmě kosti, nejradši klouby.
Granule tou dobou nebyly, na dovolenou jsme jí zavařovali maso do sklenic.
Když se objevily granule, mohla je chroupat syrové, mohla je i z misky zalité vývarem. Nebyla rozmazlená ani vybíravá.
Ale dokud byla štěňátko "rozmazlovali" jsme ji všemožně, aby dobře narostla a byla zdravá. Nechat štěně o hladu je trestuhodné, hloupé a nesmyslné. ( To vyřiďte těm radilům )

22.3.2023 20:36
dobrman23

XXX.XXX.234.123

Prozba Peruanský naháč 11 roků,,,každý rok má problém jak začnou hárat,,, přestane jíst ,,ale tentokrát to začalo zvracením
nechce jíst 10 den jedině piškoty a kdyz ma asi chut tak zobne paštiku násilím jídlo ani nahodou hovězi kuřecí nechce dostal kapacku,,ted něco na bolest krev v pořádku a ted neviím co dál..... nemá někdo zkušenost děkuji za každou radu

23.3.2023 07:44
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

dobrman23 napsal(a):
Prozba Peruanský naháč 11 roků,,,každý rok má problém jak začnou hárat,,, přestane jíst ,,ale tentokrát to začalo zvracením
nechce jíst 10 den jedině piškoty a kdyz ma asi chut tak zobne paštiku násilím jídlo ani nahodou hovězi kuřecí nechce dostal kapacku,,ted něco na bolest krev v pořádku a ted neviím co dál..... nemá někdo zkušenost děkuji za každou radu

To zvracení - neblemtá loužičky po fenách? Pokud ano, mohl si zadělat na žaludeční problémy.Takže veterinář.

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2023 08:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych asi dala sono břicha, je to starší pes, aby tam nebylo ještě něco... Nedávno jsem tuhle radu pochytila vedle na koních, tak dělám chytrou :-)
No a pak by taky možná nebylo od věci mít zkontrolované zuby a dutinu ústní, zda vůbec žrát může.

Ono někdy se to sejde. Že si člověk myslí, že za nežravost může nějaký běžný problém (já měla u kocoura změnu granulí), a on se zrovna na just projevil zdravotní problém (tahali jsme hrobníkovi z lopaty se selháním jater).

23.3.2023 08:51
dobrman23

XXX.XXX.99.122

Dēkuji za rady,
kontrola zubu probĕhla včera nic na oko neni videt trochu cerveny krk dostal antibiot..na bolest...a odcervovak odchazime s veter snedl by vse co mam v aute vecer a dále nenene kdo muze at radi ...jak sem psal ma to kazdy rok ale jen par dni...to je určite ze nĕco olizal ale jak dal....dĕkuji

23.3.2023 08:54
dobrman23

XXX.XXX.99.122

Zapomel jsem dodat piskoty muze furt ty papa

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2023 09:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

No a co jste mu vlastně všechno zkoušeli nabídnout? Co mu normálně dáváte? Třeba má jiné chutě a bavilo by ho něco jiného. Tipy v tomhle vlákně jsou...

23.3.2023 09:31
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

dobrman23 napsal(a):
Dēkuji za rady,
kontrola zubu probĕhla včera nic na oko neni videt trochu cerveny krk dostal antibiot..na bolest...a odcervovak odchazime s veter snedl by vse co mam v aute vecer a dále nenene kdo muze at radi ...jak sem psal ma to kazdy rok ale jen par dni...to je určite ze nĕco olizal ale jak dal....dĕkuji

Jak dál - no a dal vet něco na tu případnou potíž žaludeční nebo resp. bral něco takového v úvahu? Nebo je pes nemocný jinak- jak, když má ty atb?

23.3.2023 18:49
dobrman23

XXX.XXX.234.123

Ma tady na vyběr asi 5 druhů granulí ,,kapsičky krmim Fitmine a jelikož je málo zubý, tak ma mini granulky ,,,pak hovězí, kuřata ale to mu moc nejede,,////,bud ho boli v krkunebo dásen,,,, jelikoz jdeme od vete,tak spapá všechno a za hodku jen piškoty i když dnes překvapil kousek kapsicky kousek cesara par piškotek pak granulek ,,,no uvidime

Uživatel s deaktivovaným účtem

23.3.2023 19:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

dobrman23 napsal(a):
Dēkuji za rady,
kontrola zubu probĕhla včera nic na oko neni videt trochu cerveny krk dostal antibiot..na bolest...a odcervovak odchazime s veter snedl by vse co mam v aute vecer a dále nenene kdo muze at radi ...jak sem psal ma to kazdy rok ale jen par dni...to je určite ze nĕco olizal ale jak dal....dĕkuji

Co je to trochu červený krk? Dostal ATB na bolest? A odčervovák? Jaký? Všechno najednou?

24.3.2023 04:50
impact

XXX.XXX.32.95

dobrman23 napsal(a):
Ma tady na vyběr asi 5 druhů granulí ,,kapsičky krmim Fitmine a jelikož je málo zubý, tak ma mini granulky ,,,pak hovězí, kuřata ale to mu moc nejede,,////,bud ho boli v krkunebo dásen,,,, jelikoz jdeme od vete,tak spapá všechno a za hodku jen piškoty i když dnes překvapil kousek kapsicky kousek cesara par piškotek pak granulek ,,,no uvidime

Jojo, jak se mozek rozbije, je to v prdeIi. Mě tak přestala jíst třináctiletá fena a posledních pár týdnů, aby člověk do ní jídlo dostával heverem. Jediný, co je zatím ochotná sníst kdykoliv, jsou sušené kuřecí a kachní proužky plné glycerinu a piškoty. 🤦🏼‍♀️

Jinak prakticky nic, žádný běžný psí jídlo. A nejhorší je, že je schopná mi tu xkrát denně ztropit hysterák, že umírá hlady. Člověk před ni položí jídlo a ona se podívá stylem "ježíši se pobleju" a jde pryč... A za hodinu (nebo na druhej den) na to samý jídlo "marjaaaa mňam mňam konečně mi dáš taky najíst" a sjede půl misky. Úplně pomatená. 🙄

Nechcete zkusit CBD nebo Bachovky? Karsivan? Je bohužel potřeba vzít v úvahu i to, že mozek už není to, co bývalo..

Uživatel s deaktivovaným účtem

24.3.2023 06:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ale jo, tak jsem si to znova přečetla a včera mi to nedocvaklo, vypadá to fakt na nějaké bolesti, máte pravdu. Když je krev ok, nebude to nějaká velká sepse (snad), tak ATB už víc nepomůžou. Ale jestli pomáhají léky na bolest, tak má nárok, asi bych jí je dávala, dokud je bude potřebovat. Nechte si od veta nějaké naordinovat a dávejte jí je v patřičnou dobu před jídlem... Resp. zkonzultujte tenhle efekt s vetem a poraďte se, co by bylo nejlepší. Nejlepší by bylo najít zdroj bolesti, ale... ještě můžete oslovit psího dentistu, udělat RTG čelisti - to možná není upe blbý nápad, hm.

24.3.2023 18:53
dobrman23

XXX.XXX.234.123

Dnes druhý den vše jinak .odchod po injekci vyluxoval auto,doma nic dal jsem cesara do toho piskoty a bylo,,,dnes ceka co jeste necha dobrouš aby to dojedl.takže jsem ani kapačku nevyužil....děkuji všem za radu

Přidejte reakci

Přidat smajlík