Naši psi napadli volně pobíhající kočku na ulici

Jagdteriér
Přidejte téma
Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Takže Varaxi když se vám to stane, obě ruce na volant, kola rovně a brzdit. Podle okolností. Na ledu spíš vůbec, ale jedete pomalu, že. Na mokré silnici s citem. Na suché klidně plný knedlík. Ale nikam neuhýbat.

26.1.2022 15:15
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a rozšlehá se o strom a to zvířátko stejně tím kolem přejedou.

prostě ne, to se nedělá a odlišuje to řidiče od člověka, co je za volantem tak nějak omylem.

když skočí ze strany, tak to holt vyjde nebo to udělá taková chro chro chro a sorry jako.

Jasně, ale pak je za volantem opravdu naprostá většina lidí omylem a těch řidičů je pár procent. To je celé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Jasně, ale pak je za volantem opravdu naprostá většina lidí omylem a těch řidičů je pár procent. To je celé.

Njn

to člověk vidí pořád

lidi neumí ani takovou blbost jako najet bezpečně na dálnici

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Jasně, ale pak je za volantem opravdu naprostá většina lidí omylem a těch řidičů je pár procent. To je celé.

však taky jo!

26.1.2022 15:20
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Takže Varaxi když se vám to stane, obě ruce na volant, kola rovně a brzdit. Podle okolností. Na ledu spíš vůbec, ale jedete pomalu, že. Na mokré silnici s citem. Na suché klidně plný knedlík. Ale nikam neuhýbat.

Ač chápu, co říkáte a jak to myslíte, garantuji Vám, že v případné krizové situaci si určitě nevzpomenu na iFaunu nebo školu smyku. To chce prostě opakovat, zažít a dostat pod kůži, aby se ty reflexní reakce přepsaly těmi naučenými. Což fakt nevím, jak udělat. Školu smyku pětkrát za sebou?
Ale jako snažím se; školu smyku si už tři roky přeju pod stromeček, ale ježíšek zatím stávkuje. Tak snad letos.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Byla jsem v situacích, kdy mi vlítlo zvíře pod kola. Instinktivně jsem dupla na brzdu (nebyl sníh ani mokro). Volantem jsem netrhla. Neuhýbám. Stalo se mi to asi tak třikrát. Dupnu na brzdu a následuje rychlý pohled do zpětného zrcátka, jestli na mě někdo zezadu neletí. Podle toho pak buď zastavím, nebo pokračuju, dokud to není bezpečné.

26.1.2022 15:22
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Njn

to člověk vidí pořád

lidi neumí ani takovou blbost jako najet bezpečně na dálnici

Neumím. V životě jsem na dálnici nenajížděla a už ani nebudu.
Ale z toho teda osobně viním učitele autoškoly, že to s náma netrénoval.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
No on toho člověka neviděl, protože vyhýbal kočce.
To je známé, že když se na něco soustředíte, tak můžete nevnímat i mnohem důležitější podněty.

Když jsme za volantem a jedu, nemůžu se soustředit "na něco", ale vždycky na komplet situaci přede mnou a dokonce i za mnou. Nemůžu kvúli kočce ( slepici) dupnout na brzdu - ani instinktivně, ani proto, že se na ni soustředím. To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když jsme za volantem a jedu, nemůžu se soustředit "na něco", ale vždycky na komplet situaci přede mnou a dokonce i za mnou. Nemůžu kvúli kočce ( slepici) dupnout na brzdu - ani instinktivně, ani proto, že se na ni soustředím. To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.

jj. říká se tomu situational awareness. prostě jedete a víte, co se v okolí děje. nejen před autem, ale i v dálce, za autem, na straně... pak je člověk schopen i předvídat.

ale bohužel když člověk jezdí tak nějak pozná, že spoustu "řidičů" je v tomhle úplně mimo a fakt neví, která bije.

26.1.2022 15:49
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Když jsme za volantem a jedu, nemůžu se soustředit "na něco", ale vždycky na komplet situaci přede mnou a dokonce i za mnou. Nemůžu kvúli kočce ( slepici) dupnout na brzdu - ani instinktivně, ani proto, že se na ni soustředím. To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.

https://www.youtube.com/watch?v=_bnnmWYI0lM
Zkuste si tohle. Pokud projdete, budete taky patřit mezi těch pár procent dobrých řidičů.

To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Pak nedodržovalo to auto vzdálenosti. Což teda uznávám, že Vám to nijak zvlášť pomoct nemusí.

Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.
Ano, proto přece ti lidi vyhýbají! Vědí, že nedobrzdí, a snaží se zabránit střetu, tak vyhnou.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zrovna nedávno jsem byla svědkem profesionálního řidiče autobusu, který takto reagoval, když si děcka na chodníku kopala do PET flašky a ta odlétla tomu autobusu do cesty.

Ale řidič se nevyhýbal té petce, ten reagoval, protože čekal, že za ní může pod autobus skočit děcko.
Úplně standardní situace, která se učila už za mě v autoškole. "Když letí do silnice míč, lze se obávat, že za ním vletí dítě"

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 15:55
Uživatel s deaktivovaným účtem

Jednou jsem přejela kočku, nestihla jsem ani zareagovat. Vylítnula těsně před kolem. Jednou jsem přejela slepýše, hodně rychle se plazil v pravé části mého pruhu, auto v protisměru mi nedávalo šanci uhnout, auto za mnou nedávalo šanci hamstnout na brzdy.
Jednou jsem měla v noci střet se srnou, ač jsem skoro stála, načudila mi to do auta z boku a pak naštěstí odběhla.
Ve všech situacích jsem předvídala, snažila se jet opatrně.
Napsat ale shrnující sdělení typu:
Pokud by auto ve snaze kočce se vyhnout řidič strhl do škarpy

Pak je to vůl a nemá lézt za volant.


Pak se hrdě řadím do řady volů. Přejet nějakého tvora autem mi fyzicky vadí, je mi z toho zle a blinkám. Instnktivně budu brzdit, strhávat volant do škarpy asi ne, ale pokusím se vždy nějak srážce vyhnout. Vlastně, na podzim se mi to vyplatilo, dítko na odrážedle se z chodníku odrazilo nesprávným směrem pár metrů před mým autem. Maminka telefonovala. Nesledovat okolí, asi už sedím.
Gratuluji všem řidičkám a řidičům se superpower, kteří si ve vteřině uvědomí vše a jsou schopny/i přežvejknout živočicha.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 16:00
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
https://www.youtube.com/watch?v=_bnnmWYI0lM
Zkuste si tohle. Pokud projdete, budete taky patřit mezi těch pár procent dobrých řidičů.

To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Pak nedodržovalo to auto vzdálenosti. Což teda uznávám, že Vám to nijak zvlášť pomoct nemusí.

Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.
Ano, proto přece ti lidi vyhýbají! Vědí, že nedobrzdí, a snaží se zabránit střetu, tak vyhnou.

Neprošla jsem
Nebudu spoilerovat, ale jen vo facku.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 16:01
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
https://www.youtube.com/watch?v=_bnnmWYI0lM
Zkuste si tohle. Pokud projdete, budete taky patřit mezi těch pár procent dobrých řidičů.

To by se mi mohlo auto za mnou podívat do kufru a kdyby to byl kamion.......
Pak nedodržovalo to auto vzdálenosti. Což teda uznávám, že Vám to nijak zvlášť pomoct nemusí.

Navíc, když vám ze strany skočí kočka před auto, tak stejně nedobrzdíte.
Ano, proto přece ti lidi vyhýbají! Vědí, že nedobrzdí, a snaží se zabránit střetu, tak vyhnou.

Neumím anglicky, ale snad jsem správně pochopila, že jsou to normální "skořápky" Jestli bylo účelem stačit sledovat, pod kterým kelímkem "obludka" je, tak jsem to trefila.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 16:02
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neumím anglicky, ale snad jsem správně pochopila, že jsou to normální "skořápky" Jestli bylo účelem stačit sledovat, pod kterým kelímkem "obludka" je, tak jsem to trefila.

Ee, trochu té AJ to bohužel chce
Byla by škoda to tu vypsat, zkazilo by to pokus ostatním.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 16:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Zkuste si tohle. Pokud projdete, budete taky patřit mezi těch pár procent dobrých řidičů.
Pozornost jsem udržela na skořápce a všimla si dvou věcí. Jedna mi totálně utekla. Bezva test.

26.1.2022 16:16
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neumím anglicky, ale snad jsem správně pochopila, že jsou to normální "skořápky" Jestli bylo účelem stačit sledovat, pod kterým kelímkem "obludka" je, tak jsem to trefila.

Můžu spoilerovat v tom, že v tom to není, a pokud Vám na těch skořápkách nepřišlo nic atypického, tak jste neprošla.
Buďte v klidu, já taky ne.
Existuje video, kde máte za úkol počítat přihrávky basketbalistů. A když minutová hra skončí, zeptají se Vás, jestli jste během hry viděla něco nečekaného. Naprostá většina lidí řekne, že ne.
Ono totiž během té hry projde mezi hráči maskot v opičím oblečku, drze si zamává do kamery a odkráčí pryč.
Taky existuje video (české, ale teď je nemůžu najít), jak mladík umývá nádobí. „Zasekne“ se mu ruka ve sklenici a zavolá si na pomoc maminku. Maminka mu radí namazat sklenici jarem. Syn vytáhne ruku ze sklenice, maminka mu do ní nalije jar a syn vrátí ruku do sklenice, a zas se ji „snaží vytáhnout“, protože ta ruka je přece „zaseklá“ ve sklenici. No když to nepomohlo, matka mu stejným způsobem nalije do sklenice ještě víc jaru, aniž by jí došlo, že synátor tu ruku vytahuje pokaždé, když mu ji maže tím jarem. Že ta ruka není zaseklá, že synáček to jen hraje. A vůbec jí to není divné. Toto už je teda trochu extrém, no.
Ale o tom to je, že se člověk na něco soustředí, na silnici před sebou, na hledání obludky, na počítání přihrávek, na vyproštění ruky ze sklinky atd., a pak si nevšimne něčeho zjevného, třeba i důležitého.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:03
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varuju všechny kočky v okolí, že jsem taky neprošla Super test.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 17:19
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Děkuju. Bohužel shlédla jsem, že vícero žen si myslí, že nehoda způsobená vyhýbáním se kočce, je vina kočky!

Ja zas zazila hejna pipom ktery jecej ze prejedetw kocku kdyz ste to nohli strhnout.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 17:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
špatní řidiči.

nemají školu smyku, nikdo jim neřekl, ty vole, nikdy nezatáčej a nebrzdi zároveň a nikdy se nevyhýbej, protože na čelní náraz je tvoje auto stavěný líp než na náraz z boku

no a bohužel že někdo jezdí profesionálně neznamená, že je to profesionál.

Hmm a az tam z krovi skoci hejno prasat taky reknes vem je celne? Slusna sebevrazda

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:21
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cha, já prošla. Ale neřídím.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 17:27
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Nehlede na to ze dle vasi rady bych byla dvakrat mrtva. Vobo sejmout celne srnu je o auto do srotu a srnu ve skle. Zazila jsem. Sklo dikybohu vydrzelo. Znova si to nezopaknu pekne dekuju

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 17:28
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

A i maly zvire umi auto dojebat tak ze tam mate hezkejch par tisic skody.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:30
Uživatel s deaktivovaným účtem

No tak to asi není test pro řidiče, protože mi to přišlo jednoduché dost, ale neřídím. Protože to neumím :D
Možná mají výhodu ti, co mají zvěř. Jako Kocourek, co se vždy vynoří odnikud a čeká venku otevření okna do půl vteřiny, i když před chvílí byl podle mě 100% na gauči.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
A i maly zvire umi auto dojebat tak ze tam mate hezkejch par tisic skody.

Tak si cvakněte pojistku a nevymýšlejte blbosti.
Jsem tím původně chtěla říct, že prostě kočka a pes nejsou to samé, protože většina duchem přítomných řidičů kočku smete, ale u psa váhá.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:38
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nehlede na to ze dle vasi rady bych byla dvakrat mrtva. Vobo sejmout celne srnu je o auto do srotu a srnu ve skle. Zazila jsem. Sklo dikybohu vydrzelo. Znova si to nezopaknu pekne dekuju

tak pořád lepší než se bočně rozšvihat o strom, víte?

ale dělejte si to jak chcete, je to na silnici váš boj.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uhlídala jsem bonbon a nebo co to bylo na konci jsem si všimla, že mají skořápky jinou barvu resp. "doprčic, na začátku tam byly určitě i kelímky modré barvy, tak to je asi postupně vyměnili, když jsem sledovala kelímek s bonbonem", že tam dali kachničku, to jsem neviděla. Ale tomu se nedivím, když jsem v gorilím testu při počítání nahrávek neviděla gorilu, tak malá kachnička je proti tomu nic.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 17:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Nehlede na to ze dle vasi rady bych byla dvakrat mrtva. Vobo sejmout celne srnu je o auto do srotu a srnu ve skle. Zazila jsem. Sklo dikybohu vydrzelo. Znova si to nezopaknu pekne dekuju

Tak mám kdysi prokopnul čelní sklo jelen, parohem probodnul kufr na nosiči a odběhnul. My jsme to otočili a místo na dovolenou jeli zpátky domů. V autě se nikomu nic nestalo. Ale 90 jsme nejeli.

26.1.2022 17:45
Rronjabutterfly

XXX.XXX.119.6

Ano, zvířátka brát čelně, odnese to auto, neodnese to život. Čelně tam je pořád víc plechu, než bočně do stromu, kde jsou jen dveře - čili nula nula nic, a pak třeba spolujezdec.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 19:12
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Rronjabutterfly napsal(a):
Ano, zvířátka brát čelně, odnese to auto, neodnese to život. Čelně tam je pořád víc plechu, než bočně do stromu, kde jsou jen dveře - čili nula nula nic, a pak třeba spolujezdec.

A proc by pokud neni led nebo clovek dem ent mel pri skubnuti do strany hned brát strom? Skarpa, druha strana silnice. Nikdo nerika skubat tak abych ve stovce vylitla vo 10m

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 19:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Neprošla jsem
Nebudu spoilerovat, ale jen vo facku.

Já taky ne, "ducka" jsem vůbec nezaregistrovala.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 19:13
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Rronjabutterfly napsal(a):
Ano, zvířátka brát čelně, odnese to auto, neodnese to život. Čelně tam je pořád víc plechu, než bočně do stromu, kde jsou jen dveře - čili nula nula nic, a pak třeba spolujezdec.

Kdyz to strhnete nenaperete to do stromu bokem ale opet cumakem. Kdyz uz to strhnete az takhle pitome

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 19:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Jednou jsem přejela kočku, nestihla jsem ani zareagovat. Vylítnula těsně před kolem. Jednou jsem přejela slepýše, hodně rychle se plazil v pravé části mého pruhu, auto v protisměru mi nedávalo šanci uhnout, auto za mnou nedávalo šanci hamstnout na brzdy.
Jednou jsem měla v noci střet se srnou, ač jsem skoro stála, načudila mi to do auta z boku a pak naštěstí odběhla.
Ve všech situacích jsem předvídala, snažila se jet opatrně.
Napsat ale shrnující sdělení typu:
Pokud by auto ve snaze kočce se vyhnout řidič strhl do škarpy

Pak je to vůl a nemá lézt za volant.


Pak se hrdě řadím do řady volů. Přejet nějakého tvora autem mi fyzicky vadí, je mi z toho zle a blinkám. Instnktivně budu brzdit, strhávat volant do škarpy asi ne, ale pokusím se vždy nějak srážce vyhnout. Vlastně, na podzim se mi to vyplatilo, dítko na odrážedle se z chodníku odrazilo nesprávným směrem pár metrů před mým autem. Maminka telefonovala. Nesledovat okolí, asi už sedím.
Gratuluji všem řidičkám a řidičům se superpower, kteří si ve vteřině uvědomí vše a jsou schopny/i přežvejknout živočicha.

Já mezi ně nepatřím. Zatím se po 30 lety za volantem můžu pyšnit, že jsem nic nepřejela. A že se někteří snažili! Srnky, zajíci, veverky, kočky, bažanti... Jezdím velmi defenzívně.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 19:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já taky ne, "ducka" jsem vůbec nezaregistrovala.

Já pátou, ducka jsem dala.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 19:27
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Tak fajn. Posledne mi stehnuti volantu zachranilo život. Ano ne vzdy. Nekdy je lepší vzít to čelně. Někdy strhnout. Člověk musí zjistit kdy je co lepší. Ale paušalizobat to je cesta do pekel.
Jela sem po rychlostce. 85km/h. Blizila sem se k mistu kde vedlejska krizovala rychlostku. Auta si tam běžně valí i 130. Ja sundala nohu z plynu, ruka na páce a jen vidím jak pár m přede mnou z vedlejšky zleva ae mi vjizdi do silnice fabie. Začít vehementně brzdit by šlo. Ale naprala bych to do spolujezdce. Nejmíň hodně pomlaceny neli mrtvý. Vzhledem k věku (80let) spíš to druhý. Pokračovat stejně napere to dotyčnej do mě. Dík mrzak být nechci. Navíc z vedlejšky zprava vyjíždělo další auto. Jakykoli stret mezi náma bez uhnuti by skončil tim ze jedbo auto by bylo na šrot, obě v silnici, pomlaceny i to co chtělo vyjet z druhe strany a z obou směru by se na nas ritily kamiony a další hejna osobaku ne malou rychlosti. Takže podrazeni misto brzdy abych nesla na nokru do smyku a strhnuti volantu doprava melo za nasledek že jsem se uhnula na pravou vedlejšku, jela částečně po obrubníku a daná fabie mi jen zrusila levej blatnik a pomuchlala kolo. Oni auto pomuchlany ale opravitelny a pojizdny. Ja sice nepojizdny dik tomu kolu ale opravitelny. Treti auto ani skrabanec a jediny zraneni byly modřiny od pásů. Řidiči bylo 87. Spolujezdkyni 80.

Takže jo. Když je to vhodné strhnuti může bejt mnohem lepší. Jen vědět kdy co použít.

Neregistrovaný uživatel

26.1.2022 19:32
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.33.106

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 21:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Tak fajn. Posledne mi stehnuti volantu zachranilo život. Ano ne vzdy. Nekdy je lepší vzít to čelně. Někdy strhnout. Člověk musí zjistit kdy je co lepší. Ale paušalizobat to je cesta do pekel.
Jela sem po rychlostce. 85km/h. Blizila sem se k mistu kde vedlejska krizovala rychlostku. Auta si tam běžně valí i 130. Ja sundala nohu z plynu, ruka na páce a jen vidím jak pár m přede mnou z vedlejšky zleva ae mi vjizdi do silnice fabie. Začít vehementně brzdit by šlo. Ale naprala bych to do spolujezdce. Nejmíň hodně pomlaceny neli mrtvý. Vzhledem k věku (80let) spíš to druhý. Pokračovat stejně napere to dotyčnej do mě. Dík mrzak být nechci. Navíc z vedlejšky zprava vyjíždělo další auto. Jakykoli stret mezi náma bez uhnuti by skončil tim ze jedbo auto by bylo na šrot, obě v silnici, pomlaceny i to co chtělo vyjet z druhe strany a z obou směru by se na nas ritily kamiony a další hejna osobaku ne malou rychlosti. Takže podrazeni misto brzdy abych nesla na nokru do smyku a strhnuti volantu doprava melo za nasledek že jsem se uhnula na pravou vedlejšku, jela částečně po obrubníku a daná fabie mi jen zrusila levej blatnik a pomuchlala kolo. Oni auto pomuchlany ale opravitelny a pojizdny. Ja sice nepojizdny dik tomu kolu ale opravitelny. Treti auto ani skrabanec a jediny zraneni byly modřiny od pásů. Řidiči bylo 87. Spolujezdkyni 80.

Takže jo. Když je to vhodné strhnuti může bejt mnohem lepší. Jen vědět kdy co použít.

akorát že tohle vaše strhnutí nebylo žádný instiktivní strhnutí ale čirej kalkul a taky se celou dobu bavíme o střetech se zvěří, která se pořád chová trochu jinak než člověk, i než dementní důchodce.

26.1.2022 21:13
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak pořád lepší než se bočně rozšvihat o strom, víte?

ale dělejte si to jak chcete, je to na silnici váš boj.

Bavíme-li se o čivavě, tak je asi lepší sejmout čivavu. Ale v případě srny už je takový diskutabilní, jestli strom je horší.
Srna se totiž, na rozdíl od stromu, obvykle pohybuje a záleží na tom, jakým směrem. Pokud běží proti autu, síly při nárazu se sčítají - kdysi nám říkal instruktor, že pokud máme na výběr mezi objektem pevným a objektem pohybujícím se v protisměru, je lepší vybrat si ten pevnej, čili naprat to do stromu.
Rozhodně není univerzálně správná rada šlapat na brzdu a držet směr. Hodně řidičům to kritizovaný instinktivní strhnutí volantu zachránilo auto nebo možná i život.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 21:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Bavíme-li se o čivavě, tak je asi lepší sejmout čivavu. Ale v případě srny už je takový diskutabilní, jestli strom je horší.
Srna se totiž, na rozdíl od stromu, obvykle pohybuje a záleží na tom, jakým směrem. Pokud běží proti autu, síly při nárazu se sčítají - kdysi nám říkal instruktor, že pokud máme na výběr mezi objektem pevným a objektem pohybujícím se v protisměru, je lepší vybrat si ten pevnej, čili naprat to do stromu.
Rozhodně není univerzálně správná rada šlapat na brzdu a držet směr. Hodně řidičům to kritizovaný instinktivní strhnutí volantu zachránilo auto nebo možná i život.

Ten strom mi teda přijde úplně jinak. Stojí pevně v zemi, auto strom nevyvrátí, zato strom ho pěkně sešrotuje. Srna váží o dost méně, síla i pohybující se srny... náraz bude úplně jinak než statický strom. Pokud je proti autu auto, tak to už je něco jiného, to jsou tuny v pohybu. Možná velké prase, ale i to má "tenké" nohy, které nejsou zarostlé v asfaltu.

26.1.2022 21:42
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ten strom mi teda přijde úplně jinak. Stojí pevně v zemi, auto strom nevyvrátí, zato strom ho pěkně sešrotuje. Srna váží o dost méně, síla i pohybující se srny... náraz bude úplně jinak než statický strom. Pokud je proti autu auto, tak to už je něco jiného, to jsou tuny v pohybu. Možná velké prase, ale i to má "tenké" nohy, které nejsou zarostlé v asfaltu.

No...viděla jsem auto po střetu se srnou - prakticky zrušenej předek.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 21:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
No...viděla jsem auto po střetu se srnou - prakticky zrušenej předek.

ale řidič z toho vystoupí

o strom bývají krásné smrťáky

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 21:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
No...viděla jsem auto po střetu se srnou - prakticky zrušenej předek.

Věřím, minulý týden dost velké auto a předek očesaný, srna mrtvá, no ale ono to auto bylo zpředu hodně plastové + pohnutý plech.
Logicky ale - náraz do sloupu... auto není schopné ho odhodit. Ono už tam ani nepůjde o to, jak moc se doničí auto, ale jestli to někdo přežije... a střet se stromem obvykle někdo nepřežije. Samozřejmě záleží na rychlosti, váze auta a posádce, ale srna vs strom... Jako mám ráda zvířátka, ale pokud by vedle mě byly stromy, tak zvířátko půjde do nebe.
I kdyby to byla ta značková kočka. Ta na silnici nemá co dělat a nic bych majiteli nedala.

26.1.2022 22:03
Terven

XXX.XXX.110.191

I kdyby to byla ta značková kočka. Ta na silnici nemá co dělat a nic bych majiteli nedala.

A fakt si myslíte, že samovenčící kočky všech těch, co tady kočičí samovenčení obhajujou, se vyhýbají silnicím?
Pokud by mi zdrhnul pes, byla bych zesr.aná strachy, že způsobí dopravní nehodu a nedoplatím se (ač mám pojistku)...
Možná bych měla začít uvažovat jinak - proč vlastně nechtít po řidiči náhradu psa, že mě to dřív nenapadlo

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 22:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Pak jste jedna z nejlepších řidiček, alespoň co se mých zkušeností týče.

každej se cukne....
Jsou dvě varianty...jet stále rovně a čekat náraz nebo dobrždění nebo se vyhnout tvz. myškou, jenže záleží na reakci, povrchu a jízdních vlastnostech auta a v neposlední řadě na řidiči, zda manévr umí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 22:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
I kdyby to byla ta značková kočka. Ta na silnici nemá co dělat a nic bych majiteli nedala.

A fakt si myslíte, že samovenčící kočky všech těch, co tady kočičí samovenčení obhajujou, se vyhýbají silnicím?
Pokud by mi zdrhnul pes, byla bych zesr.aná strachy, že způsobí dopravní nehodu a nedoplatím se (ač mám pojistku)...
Možná bych měla začít uvažovat jinak - proč vlastně nechtít po řidiči náhradu psa, že mě to dřív nenapadlo

Když toho psa srazí auto na chodníku, tak chtějte.
O tom mluvíme - řidič kočku prostě přejede. Takhle to je. Pokud není malá rychlost a místo na vyhnutí se. Psa samozřejmě srazí také. Pes tam také nemá být. Ani kráva, ovce, nic. Kráva, ovce,... už auto i poškodí, takže buď pojistka, nebo škodu chtít po majiteli. Pojišťovna říkala, že když se zvěři vyhnu a poškodím auto jinak, nemusím dostat nic.
Já se o Kocourka taky bojím, ale on je docela rozumný a já nemám to srdce ho zavřít navždy, tak chodí ven za tmy a to už tu nejezdí nic. Ve městě bych kočku 100% neměla a o další také budu hooooodně dlouho přemýšlet.
Zkrátka ale je to tak, že na silnici samotná zvířata nemají být, na to máme zákon... o silnicích :-) co já vím, jak se jmenuje. Naopak by mě mohli stíhat za týrání. Mám pocit (ale fakt jen pocit, nevím), že i kdyby to auto jelo jak dobytek, nemění to nic.
edit.: kočka na silnici vs. kočka na vsi někde u baráku... ale kočka na vsi na silnici je jasná

26.1.2022 22:24
Terven

XXX.XXX.110.191

O tom mluvíme - řidič kočku prostě přejede. Takhle to je. Pokud není malá rychlost a místo na vyhnutí se. Psa samozřejmě srazí také.

Jenomže je spousta řidičů, kteří buď budou mít zábrany srazit anebo budou mít ten sebevražednej instinkt, o kterým píše bodlinka.
Je mi jasný, že malej pes nebo kočka nemají potenciál zrušit auto i s posádkou. Ale ty nehody v souvislosti s přebíhajícími zvířaty se prostě dějou z důvodu viz výše.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 22:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Taky bych měla zábrany. Kdybych byla sama. V případě spolujezdců už asi ne a mít v autě dítě, tak to už ...
Auto, padající strom, blesk, ... to jako majitel kočky tak nějak chápu... ale že mi kočku překousne pes, to nezkousnu. Protože se tak nechovám a totéž očekávám od okolí. Ten pes je jaksi navíc a stane se to zbytečně. Jo, kdyby kočka vběhla do psího parku, tak je to jasné. Vycházky koček ve městě opravdu nepobírám.
Vím, čeho je schopný můj pes, nenapadne mě ho nechat navolno ani tady v té vesnici, ... asi bych z toho nemohla spát.
Chápu nehodu - přervané vodítko nebo tak něco, to zas jo.
On si to možná člověk neuvědomí, dokud se něco nestane. Mně se stalo - sice žádné následky, kromě pomluv, že mám krvelačnou bestii (karabina kaput a pokousaný můj pes jiným psem :-)), ale právě od té doby dávám velký pozor. Přiznám se, že předtím jsem to nebrala tak vážně, protože vesnice.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 22:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se zeptám manželova kolegy, co ho napadlo a co uděl , nedávno se srazil s jelenem, řídí soukromě denně(dojíždí do práce) a i profesionálně má taky najeto..
V osmikole je mi jedno co sejmu, když pojedu s maluchou budu mít respekt....
On instinkt se umět bezpečně vyhnout (stačí o půl metru) a ne vše vzít napřímo na komoru, se vyplatí do města, třeba přechody, když nějaký dobrák zaparkuje před přechodem SUV, přes které neuvidíte ani koně natoš dítě, které když přechází uvidíte až v půlce přechodu....a i když jedete 30, to dítě můžete prostě přejet....nebo se mu trochu vyhnout ?
Edit: když začne zima a je třeba nasněžíno, mokro, ledovka, zkusím si na rovném bezpečném úseku přibrzdit, abych věděla, co to auto udělá a kdy mi jsou kola do smyku a kdy zafunguje ABS..

26.1.2022 22:59
odberryho

XXX.XXX.62.254

Za dobu, co mám řidičák, jsem zrazila jen ptáka, co vylítl z křoví u silnice v mém pruhu. Tam jsem nestihla vůbec nic. Na silnici už jsem potkala kdeco. Od koťat, po dospělé kočky, třikrát po sobě stejného krysaříka, nutrii, jezevce, opakovaně lišky a kuny, srny, hraboše z polí, každé jaro pravidelně jednoho konkrétního bažanta (až jsem nervózní, když jeden den v té silnici blbec nestojí ). Naštěstí prase ne, ač jich tu máme spoustu.

Jen s ohromným štěstím jsem dosud nic jiného, krom toho jednoho ptáka, nesrazila a snad to tak i půjde dál. Viděla jsem na své pravidelné cestě auto zrušené po přímém střetu s kancem (ten měl očividně zlomené obě přední nohy, čekalo se na myslivce) a auto, kterému čelním sklep "propadl" dospělý jelen. Jen zázrakem to ti lidé přežili. Z nečekaných situací na silnici mám respekt.

Při každém setkání jsem ale jednala vždy jinak a ano ...obvykle to nebylo naučené chování, ale instinkt a reflexy. Většinou mám přehled, zda za mnou jede auto (vzhledem k tomu, že patřím spíš mezi řidiče s těžší nohou na plynu ..mluvím jen o místech mimo obec, tak většinou můžu brzdit dle libosti).

Nicméně co člověk neubrzdí, to neukecá. Ale naráz ze zadu zažít nechci. Moje krční páteř už tak stojí za prd.


Všem přeji tolik štěstí, aby takové situace řešit nemuseli. Jela jsem jako spolujezdec v autě, které srazilo kočku a budilo mě to několik dní.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

V jedné vesnici v zatáčce pravidelně číhal pes, který se se štěkáním vrhal na kola projíždějících aut, on to měl na centimetr spočítané , ale řidič ze svého pohledu viděl jen psa běžícího pod auto, pak se mu ztratil pes z pohledu a čekal jen to přejetí hrbolu, hrbol se nekonal a ve zpěťáku řidič viděl spokojeného psa, jak to auto-kolo zase vyštěkal....

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ještě je, co se malých zvířat týče, jeden aspekt. Když kočku (zajíce, malého psa ) nevezmete kolem, má šanci auto podběhnout. Stalo se mně. Malý pes skočil z lesa z meze přímo před auto. I když jsem brzdila, nedobrzdila. On vyběhl za autem. Auto chcíplo, že má nějakou spojku......Já se třepala jak ratlík a pes na mě za autem řval.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:09
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
V jedné vesnici v zatáčce pravidelně číhal pes, který se se štěkáním vrhal na kola projíždějících aut, on to měl na centimetr spočítané , ale řidič ze svého pohledu viděl jen psa běžícího pod auto, pak se mu ztratil pes z pohledu a čekal jen to přejetí hrbolu, hrbol se nekonal a ve zpěťáku řidič viděl spokojeného psa, jak to auto-kolo zase vyštěkal....

To psal Herriot :-)

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:27
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nám běžící zajíc naboural v noci do stojícího auta...jedem v noci po prašné cestě a vidíme že se proti nám žene zajíc, zastavíme a čekáme až se ten sprinter uhne z cesty a on nic, narval to mezi světla, jen se z prašné cesty zaprášilo do světel, asi si myslel, že jedou dvě motorky...
Pták jeden, nějaký malý pěvec, tahala jsem ho ze znaku citröenu za nohy, které trčely ven, docela i v tu smutnou chvilku komický..
Prasátko cca 30kg jedno, šla tlupa a to poslední bylo naše, jen prasklá nádržka ostřikovače.
Srnec jeden, přeskočil příkop a na silnici mu to uklouzlo a my ho přejeli ležícího, auto bez poškození
Srnka č.1 přeskočila celé auto na délku(mazda 323) na autě ani stín od chlupu
Srnka č. 2 přeskočila svodidla a koukla na manžela do okýnka jak řídí-byly jí viděl žilky na bělmu , auta se nedotkla, dobrzdila to.
Srnka č. 3 vyběhla z boku, narazila do kola a blatníku, pár chlupů na lemu blatníku, a odběhla, rychlost cca 40km/h
Srnka č. 4 ryhlostní komunikace, déšť, srnka to přeběhla před náma a protijedoucím autem, manžel nestihl ani zareagovat...
Srnka č. 5 čekali by jste, že vám mezi dvěma rybníkama z pangejtu od jednoho rybníka vyleze srnka a zmizí v druhém rybníku? Jeli jsme na motorce, stihla to, já ne.

U nás je to tak, já koukám na silnici, když řídím a i vidím kus toho příkopu, pole, v noci ta očka okolo, když se manžela zeptám, jako spolujezdec, viděl jsi tu srnku v příkopě...neviděl...no a vo tom to je

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:31
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To psal Herriot :-)

Nepsal, bylo to v Žítči(nebo Lutové), jestli čte pan Kouťák, musí si ho pamatovat....a může potvrdit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:35
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já potvrzuji, že to psal i Heriot.
Ale Heriotovy příběhy se opakují. Když mi za psem začali běhat psi a to tak, že náruživě, mé podezření na nádor na varleti se potvrdilo.

Uživatel s deaktivovaným účtem

26.1.2022 23:44
Uživatel s deaktivovaným účtem

Tak ta psí potvora uměla spočítat dráhu k autu a ještě četla po večerech v boudě knižky
Znala jsem i jednoho NO, u baráku neměli dodělaný plot, jen podezdívku, když jelo auto okolo, byl fascinovaný točícími se koly auta, lítal ve směru auta a štěkal na kola, úplně je hypnotizoval, ale nikdy tu podezdívku bez plotu neopustil a ani, když jsem šla okolo se psem.

27.1.2022 06:37
fikovnice

XXX.XXX.132.203

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jj. říká se tomu situational awareness. prostě jedete a víte, co se v okolí děje. nejen před autem, ale i v dálce, za autem, na straně... pak je člověk schopen i předvídat.

ale bohužel když člověk jezdí tak nějak pozná, že spoustu "řidičů" je v tomhle úplně mimo a fakt neví, která bije.

Přesně tak. Za volantem se fakt musí předvídat. Řídím denně, asi 35 let (řídit mě naučil v cca 13 letech táta na poli).
Ale myslím, že tak, jak má někdo třeba hudební vlohy, tak jsou vlohy pro řízení motorového vozidla. Moje (už zemřelá) teta řídila strašně, a přitom mnoho let. Jednou jela úplně u krajnice v obci, téměř na chodníku, až ji zastavili policajti. Podotýkám, že byl večer a tma. Policajtům řekla, že když jede takto takřka na chodníku, tak lépe vidí. Na to jí Policie poradila rozsvítit si světla! Byla prostě schopna vyrábět takovéto koniny a je štěstí, že nikomu nikdy nezpůsobila žádnou újmu. Další rádobykomická situace byla, když jela s autem na STK a mechanikovi naivně šeptla:"Jen chci upozornit, že levé zadní dveře nejdou otevírat!"

Já jezdívám oblastí, kde hodně vběhávají srny, divočáci...a je to jedna z nemnoha situací, kdy mám prostě obavy. Takže i když mám ráda rychlou jízdu, v této oblasti jezdím pomaleji s očima ještě víc na šťopkách!

Ale musím teda říct, že to jak jsem bravurně :-) a vždy napoprvé parkovávala zacouváváním na šikmé stání mezi auta nebo auta u chodníku za sebou a já do mezery mezi ně, tak tedy s Čeňkem zatím tak úplně nedávám. To je ten přechod z malého auta na výrazně větší...

27.1.2022 07:44
Rronjabutterfly

XXX.XXX.119.6

Nechci vám to tu plevelit, tak jen ty, co mají zájem odkážu na stránky Besipu, policie, případně je možnost dohledat si výsledky crashtestů simulované srážky se zvěří. Samozřejmě cílem řidiče by mělo být, jet tak, aby k žádnému střetu ( nejen se zvěří ) nedošlo. Přeju všem, ať nemusí nikdy nic takového řešit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 09:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
To psal Herriot :-)

Ale ten jeho s autem závodil, nevrhal se mu pod kola.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 09:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Nám běžící zajíc naboural v noci do stojícího auta...jedem v noci po prašné cestě a vidíme že se proti nám žene zajíc, zastavíme a čekáme až se ten sprinter uhne z cesty a on nic, narval to mezi světla, jen se z prašné cesty zaprášilo do světel, asi si myslel, že jedou dvě motorky...
Pták jeden, nějaký malý pěvec, tahala jsem ho ze znaku citröenu za nohy, které trčely ven, docela i v tu smutnou chvilku komický..
Prasátko cca 30kg jedno, šla tlupa a to poslední bylo naše, jen prasklá nádržka ostřikovače.
Srnec jeden, přeskočil příkop a na silnici mu to uklouzlo a my ho přejeli ležícího, auto bez poškození
Srnka č.1 přeskočila celé auto na délku(mazda 323) na autě ani stín od chlupu
Srnka č. 2 přeskočila svodidla a koukla na manžela do okýnka jak řídí-byly jí viděl žilky na bělmu , auta se nedotkla, dobrzdila to.
Srnka č. 3 vyběhla z boku, narazila do kola a blatníku, pár chlupů na lemu blatníku, a odběhla, rychlost cca 40km/h
Srnka č. 4 ryhlostní komunikace, déšť, srnka to přeběhla před náma a protijedoucím autem, manžel nestihl ani zareagovat...
Srnka č. 5 čekali by jste, že vám mezi dvěma rybníkama z pangejtu od jednoho rybníka vyleze srnka a zmizí v druhém rybníku? Jeli jsme na motorce, stihla to, já ne.

U nás je to tak, já koukám na silnici, když řídím a i vidím kus toho příkopu, pole, v noci ta očka okolo, když se manžela zeptám, jako spolujezdec, viděl jsi tu srnku v příkopě...neviděl...no a vo tom to je

Tak o mé brzdové světlo auta, které stálo neškodně u baráku, si srnec vyloupl parůžek (vozím si ho jako suvenýr). Nové stálo 3 400 Kč Automechanik si ještě dělal srandu, že si přijde sundat i ten druhý. Naštěstí nepřišel, to by už byl srnčí guláš pro všechny sousedy.

Otázka

27.1.2022 10:06
Otázka

XXX.XXX.230.195

Teorie je jedna věc, ale nikdy nevíte jak se na silnici zachováte. Já jezdím hodně opatrně, ale stejně jsem jednou porazila daňka, co mi vběhl pod kola. Silnice úzká, v protisměru auto a po stranách stromy. Tak jsem ho prostě srazila. Mě to přijde, že i když reálně jde o vteřiny, čas se tak nějak zpomalí a máte šanci si vybrat, kam to napálit.

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 10:10
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale ten jeho s autem závodil, nevrhal se mu pod kola.

Ještě k tomu, jak se psi baví. Na kraji sídliště vilky, vede tudy cesta ze školy. Za sloupkem od plotu ukrytý velký knírač. Když šli kolem plotu ze školy puberťáci, postavil se na zadní a blafnul jim do ucha. Myslím, že leckterý si cvrnknul. I když o psu věděli, odletěli od plotu metr.

27.1.2022 11:10
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Varaxi - díky za test - o duckovi jsem vědíla, rukou mi přišlo najednou nějak moc - ale to jen tak bokem, bylo jich prostě moc, neuvědomila jsem si to jako že jich je pět. a o barvě košíčků jsem nevěděla téměř ničehož, jen vím, že něco bylo asi??? jinak.
To je skvělý, takovýhle věcičky, budu trénovat.

27.1.2022 11:58
odberryho

XXX.XXX.62.254

To je pravda. Minulý měsíc na hlavním tahu...pršelo a byla už tma. Proti mně auto s mlhovkami (protože asi snížená viditelnost. .tady je to asi místní kolorit na podzim zapnout mlhovky a vypnout na jaře ). Jak mě míjelo, z příkopu na levé straně vyběhla Sika. Do poslední chvíle to vypadalo, že mi vrazí do boku, za mnou seděla dcera. Na mokru té Sice ujela kopýtka, zadkem skoro padla na silnici, ale vybrala to. Ta chvilka zpoždění ale stačila, aby do nás nevrazila a proběhla těsně za námi. Auto, které za námi jelo, nestihli vůbec nic. Ten se podle mě tak lekl, že ztuhl. Naštěstí Sika byla rychlejší, takže nedošlo ke střetu ani s ním.

Ten okamžik ale probíhal tak dlouho, že jsem věděla, že cuknout volantem, zrychlit či udělat cokoliv jiného to spíš zhorší. Takže jsem se jen přikrčila v očekávaném nárazu a ve zpětném zrcátku pozorovala ten zpomalený film.

Myslím si, že volně pobíhající psi jsou jen jedno z mnoha rizik pro volně pobíhající kočky. Kdyby to nebyl pes, mohla to být kuna. Kdo má kočku venku, počítat s jejím úhynem prostě musí. Ale je fér tu škodu zaplatit, když to způsobili moji volně pobíhající psi, kteří měli být na vodítku.

Neregistrovaný uživatel

27.1.2022 12:35
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.10.227

odberryho napsal(a):
To je pravda. Minulý měsíc na hlavním tahu...pršelo a byla už tma. Proti mně auto s mlhovkami (protože asi snížená viditelnost. .tady je to asi místní kolorit na podzim zapnout mlhovky a vypnout na jaře ). Jak mě míjelo, z příkopu na levé straně vyběhla Sika. Do poslední chvíle to vypadalo, že mi vrazí do boku, za mnou seděla dcera. Na mokru té Sice ujela kopýtka, zadkem skoro padla na silnici, ale vybrala to. Ta chvilka zpoždění ale stačila, aby do nás nevrazila a proběhla těsně za námi. Auto, které za námi jelo, nestihli vůbec nic. Ten se podle mě tak lekl, že ztuhl. Naštěstí Sika byla rychlejší, takže nedošlo ke střetu ani s ním.

Ten okamžik ale probíhal tak dlouho, že jsem věděla, že cuknout volantem, zrychlit či udělat cokoliv jiného to spíš zhorší. Takže jsem se jen přikrčila v očekávaném nárazu a ve zpětném zrcátku pozorovala ten zpomalený film.

Myslím si, že volně pobíhající psi jsou jen jedno z mnoha rizik pro volně pobíhající kočky. Kdyby to nebyl pes, mohla to být kuna. Kdo má kočku venku, počítat s jejím úhynem prostě musí. Ale je fér tu škodu zaplatit, když to způsobili moji volně pobíhající psi, kteří měli být na vodítku.

Ta kocka ale taky. Nic proti. Pochybyli oba. Zaplatila bych v ramci dobrych vztahu max pulku. Vic nakakat.

27.1.2022 13:52
odberryho

XXX.XXX.62.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Ta kocka ale taky. Nic proti. Pochybyli oba. Zaplatila bych v ramci dobrych vztahu max pulku. Vic nakakat.

No, vydírat bych se nenechala, ale zde byla škoda způsobena majiteli kočky. Docela by mě zajímalo, jak by to vypadalo, kdyby měl rozhodnout soud.

Když to vezmu z jiné strany....srazím kočku na silnici tak blbě, že mi rozbije světlo. Budu chtít to světlo zaplatit a rozhodně nebudu chtít uhradit majiteli zajetou kočku. Zatímco auto na silnici být může, kočka tam nemá co dělat.

Ale v obci nemá co dělat volně pobíhající pes.

V obou případech by ke smrti kočky nedošlo, kdyby jí měl majitel zajištěnou. (Doma, voliéra, zábrana na plotech). Z mého vnitřního pocitu by prostě majitel kočky místo nějaké kompenzace zasloužil leda tak kopanec do zadnice. Nezajistil a teď se diví, že má škodu. Když nechám dveře dokořán, umožním tak zlodějům, aby mě vykradli. A také mi to nikdo nezaplatí. Pokud si majetek zajistím (zamknu barák/zavřu kočku do voliéry), tak pak už lze požadovat plnění z pojistky.

27.1.2022 17:12
Dasvo

XXX.XXX.101.144

„...Minulý měsíc na hlavním tahu...pršelo a byla už tma. Proti mně auto s mlhovkami (protože asi snížená viditelnost...“

Jen poznámka k řidičskému tématu:
Mlhovky za deště jsou zcela správně a podle pravidel!

Uživatel s deaktivovaným účtem

27.1.2022 18:43
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dasvo napsal(a):
„...Minulý měsíc na hlavním tahu...pršelo a byla už tma. Proti mně auto s mlhovkami (protože asi snížená viditelnost...“

Jen poznámka k řidičskému tématu:
Mlhovky za deště jsou zcela správně a podle pravidel!

to není pravda.

musí být prostě ta snížená viditelnost a že prší to ještě automaticky neznamená.

naopak v noci při lesklé silnici je to "skvělé" když někdo ještě oslňuje mlhovkami.

jednoduchá poučka: když nevidíte pořádně auto před vámi, tak ten za vámi stejně tak blbě vidí vás a je potřeba zapnout zadní mlhy.

jo a ta páčka se dá štelovat i za jízdy, takže není problém provádět takové triky jako: mlhy po vyjetí z mlhy zase vypnout, nebo dokonce vypnout mlhy když jedete v souvislé koloně.

28.1.2022 08:24
Dasvo

XXX.XXX.101.144

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
to není pravda.

musí být prostě ta snížená viditelnost a že prší to ještě automaticky neznamená.

naopak v noci při lesklé silnici je to "skvělé" když někdo ještě oslňuje mlhovkami.

jednoduchá poučka: když nevidíte pořádně auto před vámi, tak ten za vámi stejně tak blbě vidí vás a je potřeba zapnout zadní mlhy.

jo a ta páčka se dá štelovat i za jízdy, takže není problém provádět takové triky jako: mlhy po vyjetí z mlhy zase vypnout, nebo dokonce vypnout mlhy když jedete v souvislé koloně.

Já mluvím o předních mlhovkách, protože odberryho v původním příspěvku píše o „autě proti mě“. Jasně, zadní mlhovka je maso a je slušnost ji vypnout v případě, že Vás někdo zezadu dojede.

Jen pro upřesnění citace zákona:
Zákon č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích v § 32 říká, že
„přední světla do mlhy smí řidič užít jen za mlhy, sněžení nebo hustého deště. Zadní světla do mlhy musí řidič za mlhy, sněžení nebo hustého deště užít vždy.“
Samozřejmě je diskutabilní, co je hustý déšť.

EDIT.
Já mám teda spíš problém s řidiči, kteří v dešti, mlze nebo šeru jezdí na denní svícení. Mlhovky mě až tolik neštvou.

28.1.2022 08:52
Joohana

XXX.XXX.157.168

Varaxi napsal(a):
Neumím. V životě jsem na dálnici nenajížděla a už ani nebudu.
Ale z toho teda osobně viním učitele autoškoly, že to s náma netrénoval.

Já tedy nejezdím až tak dlouho, ale najíždění na dálnici není nic co by člověk nesved. Jestli se ale za volantem cítíte tak nejistá, že byste nenajela na dálnici, asi bych být vámi chodila na kondiční jízdy. Stačí pár a pak jezdit a jezdit.

Sama mám řidičák od 18 a do 30 jsem vůbec nejezdila, strašně jsem se bála. Manžel na tom byl podobně. Jenže jsem byla těhotná s druhým dítětem a jezdit autobusem na nákup s malým dítětem a batohem na zádech už bylo neúnosné. Zaplatili jsme si každý pár jízd a rozjezdili jsme se.

28.1.2022 09:26
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Joohana napsal(a):
Já tedy nejezdím až tak dlouho, ale najíždění na dálnici není nic co by člověk nesved. Jestli se ale za volantem cítíte tak nejistá, že byste nenajela na dálnici, asi bych být vámi chodila na kondiční jízdy. Stačí pár a pak jezdit a jezdit.

Sama mám řidičák od 18 a do 30 jsem vůbec nejezdila, strašně jsem se bála. Manžel na tom byl podobně. Jenže jsem byla těhotná s druhým dítětem a jezdit autobusem na nákup s malým dítětem a batohem na zádech už bylo neúnosné. Zaplatili jsme si každý pár jízd a rozjezdili jsme se.

Jezdím pět let dennodenně, zatím bez bouračky, klepy klep. Jen se bojím dálnic, protože se tam nedodržují rozestupy. Nájezd na dálnici není snadný, pokud je dálnice vysoce frekventovaná. To Vás musí někdo pustit, jinak se nezařadíte do pruhu. A taky náš nájezd opakovaně vyhrává facebookové ankety o nejhorší nájezd v ČR.
Já se toho prostě ráda vzdám ve prospěch plynulejšího provozu. Není to o tom, že bych musela a ono mě to nějak omezovalo. Žiju na místě, kde to není bezpodmínečně nutné; tak proč si dělat zle? Proč dělat zle všem okolo?
Abych si dokázala, že na to mám? Z toho už jsem vyrostla.

28.1.2022 09:29
Zrzavci

XXX.XXX.226.6

Joohana napsal(a):
Já tedy nejezdím až tak dlouho, ale najíždění na dálnici není nic co by člověk nesved. Jestli se ale za volantem cítíte tak nejistá, že byste nenajela na dálnici, asi bych být vámi chodila na kondiční jízdy. Stačí pár a pak jezdit a jezdit.

Sama mám řidičák od 18 a do 30 jsem vůbec nejezdila, strašně jsem se bála. Manžel na tom byl podobně. Jenže jsem byla těhotná s druhým dítětem a jezdit autobusem na nákup s malým dítětem a batohem na zádech už bylo neúnosné. Zaplatili jsme si každý pár jízd a rozjezdili jsme se.

Teď zrovinka jsem v situaci, kdy jsem na tom stejně. Musím jezdit, přesunem do svobody přírody došlo i na mě. A teď zrovna prvně jezdím i sama.Úplně jako. A tak tady Orionka, i Bodlinka musejí škytat, protože to, co tu píšou, to přesně do mě hustí můj kondiční trenér - drahá polovina, výbornej řidič (snažím se nedělat mu ostudu, jezdit defenzivně, hlídat si "perimetr" a tak jako podobně. A nájezd na dálnici u nás, je tak kratičkej, že horší už byly jen nájezdy na dálnici na Příbram, kde bývaly dokonce stopky . To je vždycky výhra, když nic nejede.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 09:36
Uživatel s deaktivovaným účtem

Před rokem jsem měla bouračku. Řídil choť, já byla spolujezdec. Počasí hnusné, sněžilo a klouzalo to a paní v protisměru dupla v zatáčce na brzdu. Sestřelila nás ze silnice. Auto na odpis, manžel polámaný, já bez zranění.
Od té doby se bojím v tomhle počasí jezdit. Ne, že mi to ustřelí. Bojím se protijedoucích aut, situací, které nemůžu ovlivnit. Bojím se, že oni to nezvládnou, že mě sundají. Ale jezdím, protože pokud bych i přes strach za ten volant v zimě nesedla, asi bych ho nikdy nepřekonala. Teď po roce už je to lepší, už mi nestříká adrenalin z uší, kdykoliv proti mně jede auto na sněhu.

Jezdím, protože musím. A chápu Varaxi, že když nemusí, se strachem a obavami úmyslně neválčí.

28.1.2022 09:43
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Zrovna nedávno jsem byla svědkem profesionálního řidiče autobusu, který takto reagoval, když si děcka na chodníku kopala do PET flašky a ta odlétla tomu autobusu do cesty.

Ale řidič se nevyhýbal té petce, ten reagoval, protože čekal, že za ní může pod autobus skočit děcko.
Úplně standardní situace, která se učila už za mě v autoškole. "Když letí do silnice míč, lze se obávat, že za ním vletí dítě"

No jo, ale to přece platí i o té kočce. Že za ní může vyběhnout dítě. Zvlášť, když řidič sám doznal, že netušil, že to byla jen petka. Analogicky - to by taky netušil, že to byla kočka a ne pes, u kterého to lze přímo očekávat, že za psem poběží člověk.
Prostě, pokud Vám něco ze strany vletí pod kola a Vy netušíte, co to je, tak tomu vyhnete, nebo to přejedete. A jestli za tím vyběhne dítě, tak volba „přejet“ může mít horší následky.
Ale já neříkám, co je špatně nebo dobře. Já jen konstatuji, že naprostá většina řidičů má tendenci vyhýbat. To je celé.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 10:08
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Jezdím pět let dennodenně, zatím bez bouračky, klepy klep. Jen se bojím dálnic, protože se tam nedodržují rozestupy. Nájezd na dálnici není snadný, pokud je dálnice vysoce frekventovaná. To Vás musí někdo pustit, jinak se nezařadíte do pruhu. A taky náš nájezd opakovaně vyhrává facebookové ankety o nejhorší nájezd v ČR.
Já se toho prostě ráda vzdám ve prospěch plynulejšího provozu. Není to o tom, že bych musela a ono mě to nějak omezovalo. Žiju na místě, kde to není bezpodmínečně nutné; tak proč si dělat zle? Proč dělat zle všem okolo?
Abych si dokázala, že na to mám? Z toho už jsem vyrostla.

"To Vás musí někdo pustit, jinak se nezařadíte do pruhu. "

To právě není pravda a je to veškerý fígl. Využít celou délku pruhu. Nebát se na to šlápnout a fakt nabrat rychlost. No a nebát se a nečekat, až bude volných 500 m.

Jo, v případě nutnosti se dá pokračovat odstavným, teda pokud tam hned nezačíná most nebo tak, prostě ve většině případů

Nepříjemný jsou nájezdy na "dálnici" z Vyškova na Olomouc, ale to proto, že tam vlastně žádný nejsou. To je věc jiná.

28.1.2022 10:27
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Pokud uvážím, že ta auta jedou v průměru 120 km za hod, tak zrovna náš pruh není ani dost dlouhý na to, abych se mohla rozjet a zařadit bezpečně a v platných odstupových vzdálenostech (tj. 2 vteřiny před auto).
A jo, Vyškov, trefila jste. :) Vidím, že jsme vyhlášení i na Fauně. :)

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 11:23
Uživatel s deaktivovaným účtem

Varaxi napsal(a):
Pokud uvážím, že ta auta jedou v průměru 120 km za hod, tak zrovna náš pruh není ani dost dlouhý na to, abych se mohla rozjet a zařadit bezpečně a v platných odstupových vzdálenostech (tj. 2 vteřiny před auto).
A jo, Vyškov, trefila jste. :) Vidím, že jsme vyhlášení i na Fauně. :)

tam je to debilní. vlastně celá ta "dálnice" nesplňuje obecně parametry dálnice, je to obyč rychlostka kde dali ceduli aby mohli vybírat peníze a tvářit se, že přibyly kilometry dálnic

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 11:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tam je to debilní. vlastně celá ta "dálnice" nesplňuje obecně parametry dálnice, je to obyč rychlostka kde dali ceduli aby mohli vybírat peníze a tvářit se, že přibyly kilometry dálnic

Přesně tak, moje řeč. To dálnice není ani omylem.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 12:54
Uživatel s deaktivovaným účtem

" v platných odstupových vzdálenostech"

och, to je půvabné.....

Neregistrovaný uživatel

28.1.2022 13:57
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.35.234

Holk všecky ty strasaky co tu pisete z fleku měním za jednu jedinou cestu skrz Budějovice. To je teprv o život. Tphle je sranda. Neb kvůli havěti nalitam každý měsíc tisíce km tak už pár let trvám aby auto bylo nejmíň 1,9tdi a kombik. Takze odpichnout to slusne i z mista jak zavodak a vecpat se leckde neni problem... A s nynějším dědečkem to jde jak s novym medakem.
Jinak ja nesnasim mlhovky jakykoli za deste i bezne. A uplne z duse nenavidim ty ruzny xenony bixenony a dalsi kraviny ktery lidi maj v autexh ze to lip sviti. Jo. Ale ten naproti vidi totalni hovno. A kdyby za autem s timhle svícením neco vlitlo do vozovky neni sance to videt. A kdyz po 8h za volantem potkate deset takovejch...

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 14:05
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nepřehánějte V Budějkách se jezdit dá, jako v jakémkoliv jiném městě. S parkováním je to sice horší, ale to v jakémkoliv jiném městě taky.

Mám xenony bixenony. Myslím, že když vyběhne do silnice zvíře i za autem s obyč svícením, neuvidíte ho. Ta světla mi nevadí, potkávám jich čím dál víc a tak výrazný rozdíl to pro mě není.

28.1.2022 14:17
odberryho

XXX.XXX.62.254

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Holk všecky ty strasaky co tu pisete z fleku měním za jednu jedinou cestu skrz Budějovice. To je teprv o život. Tphle je sranda. Neb kvůli havěti nalitam každý měsíc tisíce km tak už pár let trvám aby auto bylo nejmíň 1,9tdi a kombik. Takze odpichnout to slusne i z mista jak zavodak a vecpat se leckde neni problem... A s nynějším dědečkem to jde jak s novym medakem.
Jinak ja nesnasim mlhovky jakykoli za deste i bezne. A uplne z duse nenavidim ty ruzny xenony bixenony a dalsi kraviny ktery lidi maj v autexh ze to lip sviti. Jo. Ale ten naproti vidi totalni hovno. A kdyby za autem s timhle svícením neco vlitlo do vozovky neni sance to videt. A kdyz po 8h za volantem potkate deset takovejch...

Je fakt, že xenony oslňují více. Zejména když to nemají řidiči ani správně seřízené....občas si nejsem jistá, jestli jsou to blbě seřízené xenony nebo dálková světla

Nenajezdím tisíce km měsíčně, jezdím jen cca 60-90 km denně po-pá a přes zimu většinou za tmy. Dálnice nebo město je pak příjemná změna.

Co se dálnice týče, tak jeden rok jsem měla vyloženě štěstí na mlhy, kroupy, silné deště, silný vítr, nehody a několikahodinové kolony. S dvěma dětmi a psem. Do té doby jsem měla dálnici ráda

Otázka

28.1.2022 14:21
Otázka

XXX.XXX.230.195

Souhlasím, že xenony jsou naprosto šílené. Jet proti takhle osvětlení autu je zoufalství, moc by mě zajímalo, jestli je to vůbec legální. No minimálně je to bezohlednost.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 14:24
Uživatel s deaktivovaným účtem

Opravuji, mám LED světla.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 14:45
Uživatel s deaktivovaným účtem

Otázka napsal(a):
Souhlasím, že xenony jsou naprosto šílené. Jet proti takhle osvětlení autu je zoufalství, moc by mě zajímalo, jestli je to vůbec legální. No minimálně je to bezohlednost.

jo, je to hustý

jako v protisměru se to dá nějak přežít holt člověk odvrátí zrak a pak chvilku nadává

ale když takovej jede za váma, v zrcátkách slunce a ve výhledu vlastní stín, to je teprve žůžo

a super osvětlenej se pak lepí do kufru a problém zhoršuje s tím, jak člověk zpomalí protože fakt vidí kulový

28.1.2022 14:51
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Terven napsal(a):
Vtip je v tom, že samovenčící se psi bývají perfektně socializovaní. Hysterku by rychle někdo překousl.

Trochu nedobrovolně jsme měli samovenčícího psa. Táta ho bral sebou do práce a občas mu utekl a šel domů sám přes celé město. Měli jsme pak info, jak se choval, nikde na nikoho neštěkal, jen v naší ulici. Nikoho nepokousal. Známí říkali, že když na něj volali, tak jen zavrtěl ocáskem, ale od nikoho se nenechal pohladit v naší nepřítomnosti. Když ho potkali směrem od našeho baráku, tak ho poslali domů a on šel. Na přechodu se vždy rozhlédl, buď přešel s lidmi nebo až mu zastavilo auto. Pak ale vyšla vyhláška, že potulka je zakázáná a navíc musí pes chodit jen na vodítku a pes měl najednou utrum. Přitom za celou dobu nikomu nezpůsobil nějakou škodu nebo potíže.

Otázka

28.1.2022 14:55
Otázka

XXX.XXX.230.195

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
jo, je to hustý

jako v protisměru se to dá nějak přežít holt člověk odvrátí zrak a pak chvilku nadává

ale když takovej jede za váma, v zrcátkách slunce a ve výhledu vlastní stín, to je teprve žůžo

a super osvětlenej se pak lepí do kufru a problém zhoršuje s tím, jak člověk zpomalí protože fakt vidí kulový

Když se mi takový dobrák lepí na kufr, tak prostě zpomaluju a zpomaluju. Když nevidím, musím se rychlostí přizpůsobit situaci. Já naštěstí nejezdí vám daleko, ale přesto to stačí, aby se každou chvíli někdo takový našel. Někdy mi přijde, že si tihle lidi snad přejí, aby ostatní bourali.

28.1.2022 15:00
marcelaamax

XXX.XXX.189.248

Trickyvoo napsal(a):
Trochu nedobrovolně jsme měli samovenčícího psa. Táta ho bral sebou do práce a občas mu utekl a šel domů sám přes celé město. Měli jsme pak info, jak se choval, nikde na nikoho neštěkal, jen v naší ulici. Nikoho nepokousal. Známí říkali, že když na něj volali, tak jen zavrtěl ocáskem, ale od nikoho se nenechal pohladit v naší nepřítomnosti. Když ho potkali směrem od našeho baráku, tak ho poslali domů a on šel. Na přechodu se vždy rozhlédl, buď přešel s lidmi nebo až mu zastavilo auto. Pak ale vyšla vyhláška, že potulka je zakázáná a navíc musí pes chodit jen na vodítku a pes měl najednou utrum. Přitom za celou dobu nikomu nezpůsobil nějakou škodu nebo potíže.

Jenže to, ze to takhle mel váš pes ještě neznamená, ze to tak mají všichni samovenčící psi. U nás ve vesnici je rodina, která takhle měla psy vždycky - roky to bylo v pohodě. Vzpomínám dodnes na flekateho křížence, který se rozhlizel, když přecházel silnici, v pohodě a poklidu se pohyboval po chodníku. Přesně ji píšete, nikoho neobtěžoval, maximálně zavrtel ocasem. Pokud si ho člověk zavolal, tak přišel a nechal se pomazlit, ale sam od sebe nikdy. Od psu si držel odstup. Pak najednou zmizel a domu už se nevrátil. Pořídili si další ho psa, stejný režim , stejná ne/výchova. Pes lítal po vesnici a obtěžoval všechny kolem. Byl vzteklý, chytal lidi a deti za nohavice, útočil na psy… byl schopny za vámi s revem jít daleko a vůbec se ho nedalo zbavit. Pak se ještě naučil čekat před vraty lidi, kteří chodili ven se psy a útočit na ty psy. Takže ne vždycky je to taková pohoda…

28.1.2022 15:04
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Otázka napsal(a):
Když se mi takový dobrák lepí na kufr, tak prostě zpomaluju a zpomaluju. Když nevidím, musím se rychlostí přizpůsobit situaci. Já naštěstí nejezdí vám daleko, ale přesto to stačí, aby se každou chvíli někdo takový našel. Někdy mi přijde, že si tihle lidi snad přejí, aby ostatní bourali.

Já jsem dobračka, já mu zastavím u krajnice a čekám, než mě předjede. :)
Samozřejmě jen tam, kde je to vhodné.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 15:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

ale musím se teda přiznat teď mám 14 dní nový služební auto a svítí fakt dobře. vlastně tak dobře, že rozdíl mezi potkávacími a dálkovými světly je mnohem menší než u toho starého auta a ta ikonka že jsou zapnuté dálky je taková mrňava schovaná v rožku přístrojové desky,

takže pořád na někoho svítím dálkovejma, případně si myslím, že jsou zaplý když nejsou a tak problikávám. no prostě všem se strašně omlouvám, než si na to zvyknu.

28.1.2022 15:27
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
" v platných odstupových vzdálenostech"

och, to je půvabné.....

No jo, odstupové vzdálenosti. Hrůza, co. U rychlosti 120 km za hodinu to je skoro 70 metrů! Kdo to dodržuje?
Já.
Pracuju jako asistent bezpečnosti práce. Nemůžu si pomoct. A nemůžu chodit na městský úřad, protože pak všem úředníkům vykládám, že jim propadla revize hasicích přístrojů, nemají viditelně označený hydrant a nemají barevně odlišený první a poslední schod na schodišti.
A pánům prodejcům vánočních stromků kafrám do toho, že si mají vzít ochranné brýle na ořezávání kmene.
Nemůžu za to! Opravdu ne. Je mi to kolikrát i líto, že jim to říkám. Ale nemůžu si pomoct.

Uživatel s deaktivovaným účtem

28.1.2022 15:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Dobrá profesionální deformace :D

Bezpečná vzdálenost je fajn při jízdě někam rovně, ale nedá se aplikovat při najíždění.

nebo při sjíždění. příklad. jedu odpoledne po D1 v Brně směrem na Prahu a chci sjet na výstaviště. V pravém pruhu je kolona kamionů. No prostě se člověk mezi ně někam nacpat musí. Musí. Občas tam někdo zařve, ale jinak to nejde.

28.1.2022 15:55
Varaxi

XXX.XXX.150.244

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Dobrá profesionální deformace :D

Bezpečná vzdálenost je fajn při jízdě někam rovně, ale nedá se aplikovat při najíždění.

nebo při sjíždění. příklad. jedu odpoledne po D1 v Brně směrem na Prahu a chci sjet na výstaviště. V pravém pruhu je kolona kamionů. No prostě se člověk mezi ně někam nacpat musí. Musí. Občas tam někdo zařve, ale jinak to nejde.

No, na tyto vzdálenosti já jezdím zásadně vlakem. Můžu jíst, můžu čůrat a problémy na trati nejsou moje problémy.
Mladší děti ši-ši-ši-dum spolehlivě uspává, starší děti jsou nadšené z cesty do Bradavic (kam se jezdilo vlakem), takže není co řešit.
A jo, už se mi stalo, že jsem uvízla na dvě hodiny v Pardubicích, protože sebevrah se nechal zasebevraždit na kolejích. Ale to můžu uvíznout i na té dálnici.

A jinak nechtějte vědět, co jsem viděla v Ikee. Neupevněné plynové lahve. Výbušné. Plné. Se jim to tam normálně válelo, děti kolem toho běhaly, jedna paní si na tu láhev normálně položila kabelku, na to jsem skutečně koukala jak sůva z nudlí.

30.1.2022 06:32
Dája6

XXX.XXX.68.204

Neregistrovaný uživatel napsal(a):
Holk všecky ty strasaky co tu pisete z fleku měním za jednu jedinou cestu skrz Budějovice. To je teprv o život. Tphle je sranda. Neb kvůli havěti nalitam každý měsíc tisíce km tak už pár let trvám aby auto bylo nejmíň 1,9tdi a kombik. Takze odpichnout to slusne i z mista jak zavodak a vecpat se leckde neni problem... A s nynějším dědečkem to jde jak s novym medakem.
Jinak ja nesnasim mlhovky jakykoli za deste i bezne. A uplne z duse nenavidim ty ruzny xenony bixenony a dalsi kraviny ktery lidi maj v autexh ze to lip sviti. Jo. Ale ten naproti vidi totalni hovno. A kdyby za autem s timhle svícením neco vlitlo do vozovky neni sance to videt. A kdyz po 8h za volantem potkate deset takovejch...

Dobré ránko 😜,
pod tohle se podepíší. Když jsem měla Oktávky, svícení auto naproti byl opravdu oříšek. Odvracela jsem zrak a nadávala jak pohan.
Řešení koupit SUV a je klid, dokonce mám něco od výrobce na čelním skle a zpětných zrcátek, klidně se můžu koukat i do bixenonu a nevadí.
Teď nadávají řidiči asi na mě, ale světla mám na automat a hlavně se světla řídí podle potkávání s druhým autem. Automat světelný reaguje i na osvětlení v městě, na to že mě někdo předjede a mám před sebou jeho zadní světla ( moje se stlumy). Mým světlům se říká andělské křídla.

Dája

Přidejte reakci

Přidat smajlík