Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
9.4.2022 16:37
Nataliinna

XXX.XXX.177.184

Dobry den,
ma tady nekdo zkusenosti s temito plemeny? Na porovnani:-) Rozhodujeme mezi temito dvema. U vipetka se "obavam" rychlosti a akcnosti a silneho loveckeho instinktu. U civavy, abych nenarazila na maleho agresora:) Taky zkusenosti, jak moc jde civavka vycvicit...

Diky!

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 16:39
Uživatel s deaktivovaným účtem

čivava je mnohem chytřejší a cvičitelnější než vipet a jde vycvičit skvěle.

akorát většina čivav, co člověk potkává, jsou totálně nepolíbený výchovou

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 16:41
Uživatel s deaktivovaným účtem

....navíc jsou to většinou jakočivavy...

9.4.2022 16:57
Nataliinna

XXX.XXX.178.58

Ja si prave taky rikam, ze hodne lidi u tech civav zapomina, ze je to pes😀 Tim se teda uklidnuju..;)

9.4.2022 17:09
Nataliinna

XXX.XXX.135.139

Jak je to mysleno? Myslite bez PP? Chudatka z mnoziren?

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 17:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nataliinna napsal(a):
Jak je to mysleno? Myslite bez PP? Chudatka z mnoziren?

....ano psy bez PP, kteří jsou za drahý peniz koupeny a za čivavy vydávány

9.4.2022 17:23
Nataliinna

XXX.XXX.181.96

Urcite bysme porizovali s PP, jak civavku, tak vipetka. Nebo kdyby jsme narazili na nejakeho mensiho pejska v utulku:)

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 18:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nataliinna napsal(a):
Dobry den,
ma tady nekdo zkusenosti s temito plemeny? Na porovnani:-) Rozhodujeme mezi temito dvema. U vipetka se "obavam" rychlosti a akcnosti a silneho loveckeho instinktu. U civavy, abych nenarazila na maleho agresora:) Taky zkusenosti, jak moc jde civavka vycvicit...

Diky!

Malého agresora si z čivavy udělají lidi. Když zapomenou, že je to pořád pes. A ne chlupatá hračka. Můj názor.

Uživatel s deaktivovaným účtem

9.4.2022 18:39
9.4.2022 19:09
Nataliinna

XXX.XXX.131.37

To by slo👏👏👏

isisi

9.4.2022 19:15
isisi

XXX.XXX.47.29

Povaha národa divých vipetů z Lancashire.
https://vse-pro-zviratka.cz/vipet/

9.4.2022 23:29
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Já teda žádnou normální čivavu nepotkala, vždycky jsou všechny tak nervní, uštěkaný, asi jsem jen neměla kliku na tu vyrovnanou...

10.4.2022 00:56
BlueBee

XXX.XXX.3.174

Trickyvoo napsal(a):
Já teda žádnou normální čivavu nepotkala, vždycky jsou všechny tak nervní, uštěkaný, asi jsem jen neměla kliku na tu vyrovnanou...

Tak to moje kamaradka ma uzasneho rocniho civavaka. Posloucha jak hodinky, je krasne vychovany, umi vsechny mozne triky. No a mozna podstatna vec, ze kamaradka mela pred tim v zivote dva vlcaky a vi, ze pes se proste vychovavat musi.. Nedela z nej male nedotknutelne cosi.. Ale jinak taky ostatni civavy, co vidam, nic moc. Lidi je proste kazi, coz je skoda. Pejskove to jsou chytri.

10.4.2022 01:06
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

BlueBee napsal(a):
Tak to moje kamaradka ma uzasneho rocniho civavaka. Posloucha jak hodinky, je krasne vychovany, umi vsechny mozne triky. No a mozna podstatna vec, ze kamaradka mela pred tim v zivote dva vlcaky a vi, ze pes se proste vychovavat musi.. Nedela z nej male nedotknutelne cosi.. Ale jinak taky ostatni civavy, co vidam, nic moc. Lidi je proste kazi, coz je skoda. Pejskove to jsou chytri.

Však tu jednou bylo video, jak zacházeli se psem, jak s plyšákem. Jemu se nelíbilio, že si v tom studiu všichni podávali a jim to přišlo vtipný. Naše Malina je kontaktní pes, má ráda lidi, sama si k nim chodí pro pohlazení, ale když ve zverimexu paní prodavčka usoudila, že jí vyzouší, jak jí pasuje náhubek a energicky bez varování s k ní čupla a nasadila jí ho. No jako moc nepříjemnný zážitek to pro ní byl jsem pochopila příště, když jsem šla do zverimexu. Pomalu jsem jí tam musela vtáhnout, dřív se jí tam líbilo a když jsem zamířila k pokladně, kde k incidentu došlo, tak mě takovou silou táhla z krámu pryč, že jsem málem odešla bez placení. Tím chci říct, že kdyby se lidi k malým psům chovali víc jako k psům a ne ke štěkacím hračkám, bylo by třeba méně malých psů tak nervních.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 09:52
Uživatel s deaktivovaným účtem

Trickyvoo napsal(a):
Já teda žádnou normální čivavu nepotkala, vždycky jsou všechny tak nervní, uštěkaný, asi jsem jen neměla kliku na tu vyrovnanou...

No to ale přesně to, co jsem napsala výše. Hodně lidí si myslí, že malý pes se nemusí vychovávat. A z toho pak vznikají ti protivní uňafaní hysteričtí psi. Nejen čivavy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 10:37
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já se omlouvám, ale mě teda překvapil ten výběr... vipet vs. čivava...to je hodně diametrální rozdíl.

10.4.2022 10:54
Nataliinna

XXX.XXX.36.128

Ano, v tom neoponuji:) u vipetku jsem v kontaktu i s pani z Chs, vim co tento

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Já se omlouvám, ale mě teda překvapil ten výběr... vipet vs. čivava...to je hodně diametrální rozdíl.

Kamarádka vipeta má. A rozhodně není sportovní typ. Při venčení si pes udělá pokaždé pár tryskokoleček a pak už je v pohodě. Doma se válí bez problémů na gauči.

10.4.2022 11:02
Nataliinna

XXX.XXX.36.128

Taky jsem to slysela, ze je to kus od kusu a ze se hodne prizbusobi. V desti se jim ani nechce ven:). Zahradu mame velikou, denodenni venceni je samozrejmost. Jen tak nejak nevim, kde vsude bych mohla vipetka nechat na volno🤔 Mam tak nejak panicky strach, ze je prepdne lovecky pud a utecek kilometry daleko🙈😬

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 11:07
Uživatel s deaktivovaným účtem

Ta akčnost u vipetů není tak žhavá. Potřebuje se pořádně vytryskat (ideálně coursing nebo dostihový ovál, tam si i "legálně zaloví") a pak sebou rád plácne na nějakou dobu na gauč.

Ad čivava - co třeba dlouhosrstý krysařík? Jsou krapet zdravější a odolnější a cvičit se dají výborně. A lidé si je pletou s čivavami.

10.4.2022 11:13
Nataliinna

XXX.XXX.36.128

Mrknuna nej;)behat chodime, je pravda, co se mi uplne nechce(nebo si to zatim nedokazu predstavit) ze jezdim s pejskem pravidelne na coursing ci dostihovy oval🥴

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 11:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nataliinna napsal(a):
Mrknuna nej;)behat chodime, je pravda, co se mi uplne nechce(nebo si to zatim nedokazu predstavit) ze jezdim s pejskem pravidelne na coursing ci dostihovy oval🥴

Běh z pohledu lidí pro vipeta moc není, on jen lehce vyklusává. Jestli nemáte ovál, př. místo, kde se dělají coursing tréninky, moc daleko, tak v pohodě. Když není hnusně, tak to většina prokecá s ostatními. Ale jsou i klidnější týpci, kteří ani neloví. Typicky bývají víc na pohodu dlouhosrstí vipeti.

10.4.2022 11:24
Nataliinna

XXX.XXX.36.128

Jsem od Brna:) vic se mi libi kratkosrsty no, to se priznam:) a ti dlouhosrsti, tech je jeste min, jak klasickych, ze? A stat bude asi 50tisic urcite😂

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 11:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Nataliinna napsal(a):
Taky jsem to slysela, ze je to kus od kusu a ze se hodne prizbusobi. V desti se jim ani nechce ven:). Zahradu mame velikou, denodenni venceni je samozrejmost. Jen tak nejak nevim, kde vsude bych mohla vipetka nechat na volno🤔 Mam tak nejak panicky strach, ze je prepdne lovecky pud a utecek kilometry daleko🙈😬

Chrt je trochu problém, loví očima a řekla bych, že vyběhnutí za pohybujícím se předmětem, ať už je to zajíc a nebo pytlík hnaný větrem, je na úrovni reflexu a pak teprve začne přemýšlet.

Znám lidi, co chrty běžně pouštějí tam, kde mají přehled...sama jsem měla afgána a limitovala nás pouze blízkost silnice a nebo cykloztezky. A znám lidi, co chrta pustí pouze na oploceném pozemku, jinak vodítko.

Myslím, že chrti obecně mají výbornou orientaci v terénu a že se po nějaké době k majiteli vrátí, problém je spíš, že za tu dobu mohou přijít k úhoně, třeba vlítnout někde pod auto, zranit se....prostě není přípustné, aby člověk chrta vypustil, sednul si na souček, vytáhl sváču a čekal, až se milostpán vrátí.

Myslím, že u chrtů je ta možnost vypuštění na volno, kdy teda jedinec neuteče a je minimálně povelem zastavitelný, přivolatelný, že je to kus od kusu a možná v tom hraje roli i schopnost páníka najít způsob se s chrtem domluvit.

Jinak za mě chrt naprosto super zvíře, jak bylo psáno výše. Udělám s ním pár sprintů a za 20 minut jsme doma, chrťák spokojenej a připravenej se další hodiny válet na gauči u televize. Ale zároveň nemá problém udělat i dlouhou prochajdu na vodítku a taky si to užije.
Na sprinty se dá naučit i na zahradě...můžete si ho "posílat" mezi sebou.

Čivava, pokud jí má někdo normální, je pes v pohodě. Bohužel takové znám asi 3, zbytek většinou ušňafaný, nejistý hysterky.

10.4.2022 12:36
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ta akčnost u vipetů není tak žhavá. Potřebuje se pořádně vytryskat (ideálně coursing nebo dostihový ovál, tam si i "legálně zaloví") a pak sebou rád plácne na nějakou dobu na gauč.

Ad čivava - co třeba dlouhosrstý krysařík? Jsou krapet zdravější a odolnější a cvičit se dají výborně. A lidé si je pletou s čivavami.

Tak zrovna pražského krysaříka jsme měli v rodině a byl super. Byl to malý oddolný čipera. Krásně poslušný. Prostě si ho pořídili lidi, kteří jen chtěli malého skladného psa, nikoliv živou hračku a dostal vše potřebné.

10.4.2022 12:55
Semirah

XXX.XXX.241.73

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 12:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

A co motýl??

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 13:15
Uživatel s deaktivovaným účtem

toy je teriér, tvrdohlavá panovačná držka.

10.4.2022 13:51
rapotacka11

XXX.XXX.225.32

Čivava je skvělá.

10.4.2022 13:51
Nataliinna

XXX.XXX.36.128

Motyl se mi libi, ale opravdu bych rada kratkosrstke plemeno, meli jsme nemeckeho spice a ted mivame 2 dny v tydnu jezevcika a je to veliky rozdill. Fakt je srst temer bezudrzbova a to je to, co potrebujeme😁

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 14:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

myslím si, že čivava je dobrá volba. je to chytrý, cvičitelný pes. A povahou to není taková tlama jako třeba pinč.

10.4.2022 15:30
Semirah

XXX.XXX.241.73

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
myslím si, že čivava je dobrá volba. je to chytrý, cvičitelný pes. A povahou to není taková tlama jako třeba pinč.

https://youtu.be/9LMfSihgcQA

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 15:42
Uživatel s deaktivovaným účtem

Semirah napsal(a):
https://youtu.be/9LMfSihgcQA

...to je sranda a nejvtipnější je ten zrzek.

10.4.2022 16:12
janaa

XXX.XXX.174.216

Pokud půjdete do čivky (i když to samozřejmě platí obecně), vybírejte pečlivě rodiče a jeďte se podívat. Uštěkaná hysterická matka to bude učit štěnda od narození

10.4.2022 17:16
Nataliinna

XXX.XXX.6.194

To mate pravdu😀👏

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 17:19
Uživatel s deaktivovaným účtem

jste mě teď navnadili pořídit si čivavu a udělat z ní psa

10.4.2022 17:25
Nataliinna

XXX.XXX.6.194

Ze? Je to vyzva😁😁

10.4.2022 17:26
Nataliinna

XXX.XXX.6.194

Bo vycvicenou, poslusnou, nelabilni civavu, nema jen tak nekdo🙈😀

10.4.2022 18:08
janaa

XXX.XXX.174.216

Hele,jasně že z čivav většinou blbce udělá člověk,ale ono vychovat pohodovou čivavu není taková sranda,jak by se zdálo (platí u všech miniatur). On je ten svět pro tyhle pidi psy opravdu apriori hrozivej a obrovskej, stejně jako vše v něm, takže to chce socializovat,socializovat,socializovat. Jenže když člověk vidí ty města,jak jsou přepsený, půlka psů nevychovaná, a jedno máchnutí packou,byť v dobrým, může být pro čivku konečná, logicky vede k tomu,že se člověk tomu být neustále ostražitý a v případě potřeby psa schovávat v náručí,asi úplně nevyhne... jako není to úplná sranda. Já bych tyhle křehule nechtěla,měla bych o ně strach

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

"jasně že z čivav většinou blbce udělá člověk"
no to by mě zajímalo.....
nakolik nevýchova a nakolik genetika
povahy se do chovu nijak neřeší
a myslím klub i jednotlivé chovatele (většinu)

10.4.2022 18:37
mouse

XXX.XXX.187.76

Určitě vipet, je to úžasnej pes. :-) Když se mi nechce jít na nějakou delší procházku, chvíli mu venku házím míček a za 20 minut jdeme domů, přesně, jak už tady někdo psal. Ale zvládne i dlouhý procházky. Na loukách ho mám normálně na volno, občas i v lese, ale tam sleduju okolí a zatím jsem vždycky zahlídla srnky dřív než pes, takže pak šel na vodítko.
Je to ideální pes do bytu, nesmrdí, neštěká, je čistotnej, miluje děti.
A když jednou ten coursing nebo dostihy zkusíte, tak tomu propadnete, když uvidíme, jak je ten pes při tom šťastnej. Nebo nemusíte přímo závodit, ale občas vzít psa na nějaký trénink.

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:40
Uživatel s deaktivovaným účtem

je to nevýchova

jakože všechny čivavy, které znám které se dostaly do rukou normálnímu schopnýmu člověku, co s tím zacházel jako se psem, vyrostly v normální, vychované malé psíky. asi tak podobně jako malý knírač je taky normální pes, nebo i ten pinč, i když ten je trošku tvrdší oříšek

ale třeba jorkšír si myslím, že je retard od přírody

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:47
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
je to nevýchova

jakože všechny čivavy, které znám které se dostaly do rukou normálnímu schopnýmu člověku, co s tím zacházel jako se psem, vyrostly v normální, vychované malé psíky. asi tak podobně jako malý knírač je taky normální pes, nebo i ten pinč, i když ten je trošku tvrdší oříšek

ale třeba jorkšír si myslím, že je retard od přírody

..jorkšir opravdu není retard od přírody.. měla jsem naprosto skvělou fenu, která měla základní vycvik poslušnosti, aportovala cokoli, včetně plavání a aportů z vody, běhala za kolem...neštekala krom normálního hlídání....venku bez vodítka...chodila všude se mnou a když jsme si šli sednout byla na svém ručníků nebo pod židli, nikdo o ní takrka nevěděl...ale byla po skvělé matce a ovahově velmi příjemném krycím psu...

10.4.2022 18:51
janaa

XXX.XXX.174.216

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
..jorkšir opravdu není retard od přírody.. měla jsem naprosto skvělou fenu, která měla základní vycvik poslušnosti, aportovala cokoli, včetně plavání a aportů z vody, běhala za kolem...neštekala krom normálního hlídání....venku bez vodítka...chodila všude se mnou a když jsme si šli sednout byla na svém ručníků nebo pod židli, nikdo o ní takrka nevěděl...ale byla po skvělé matce a ovahově velmi příjemném krycím psu...

Jj,znám jorkšírku,co vyrůstala se zlaťákama, a normálně aportovala kachnu z vody

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:53
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak na jokšíry jsem asi neměla štěstí...

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Jj,znám jorkšírku,co vyrůstala se zlaťákama, a normálně aportovala kachnu z vody

....ono se to nezdá, ale pokud se normálně socializují a cvičí, tak jsou to velmi příjemní a sportovní psi...naše vyrůstala také s velkymi psy.....na spoustu věcí musela prijit hlavou neb fyzicky nezvladala s ohledem na svou velikost a váhu například u aportovani velkych predmětů...bylo skvělá a zvládla dlouhé pochody...akorát ta křehkost, proto jsem pak chtěla něco většího a bytelnějšiho a přišel motýl.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 18:59
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak na jokšíry jsem asi neměla štěstí...

..asi....

10.4.2022 19:03
janaa

XXX.XXX.174.216

jj,tak pořád to jsou teriéři, v dobrým i zlým, a asi proto jich je většina magorů, protože rozmazlit teriéra je cesta do pekel.
Jinak tuším,že už jsem někde psala, v Praze měla paní dobrmana a dvě čivavky,byly úžasný,vychovaný,bohužel pak o jednu přišla, když jí dobík ve hře nějak blbě přišlápnul prostě ta křehkost už je extrémní

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 20:58
Uživatel s deaktivovaným účtem

Já bych čivavu mít nemohla, určitě bych z ní byla bázlivá hysterka, protože bych se o toho křehkého tvorečka bála.
Jestli by to teda přežila, protože když vezmu kolikrát jsem zakopla o štěně, kolikrát se mi připletlo pod nohy a já ho nechtěně přišlápla

10.4.2022 21:07
Terven

XXX.XXX.110.191

janaa napsal(a):
Hele,jasně že z čivav většinou blbce udělá člověk,ale ono vychovat pohodovou čivavu není taková sranda,jak by se zdálo (platí u všech miniatur). On je ten svět pro tyhle pidi psy opravdu apriori hrozivej a obrovskej, stejně jako vše v něm, takže to chce socializovat,socializovat,socializovat. Jenže když člověk vidí ty města,jak jsou přepsený, půlka psů nevychovaná, a jedno máchnutí packou,byť v dobrým, může být pro čivku konečná, logicky vede k tomu,že se člověk tomu být neustále ostražitý a v případě potřeby psa schovávat v náručí,asi úplně nevyhne... jako není to úplná sranda. Já bych tyhle křehule nechtěla,měla bych o ně strach

Přesně mi mluvíte z duše - v přepsených městech prostě není šance, že by minipes neudělal blbou zkušenost. A nemusí to být přímo útok, stačí, aby ho radostně poskákal labradoří nebo bullí puberťák.
Já jsem se hodně snažila a zpočátku se zdálo, že to nese ovoce, ale ty špatný zkušenosti prostě časem přišly.
Vikinu mi zvalchovalo několik přátelských dorostenců "nebojte, on je hodnej" - a jo, hodní byli. Ale jedno z toho byl SBT - být to číva, už by bylo po ní, naštěstí devítikilovej jezevčíkoid to přežil.
Ale musím říct, že dvě dobře socializovaný čivavy tu máme. Jedna je neustále navolno a tak nějak ponechána sama sobě, takže se naučila v tom chodit a dřív než ji někdo zabije, udělá podřízený gesto.
Druhá je maxičivava - tipuju, že bez pp a pán je neřešivej pohodář, chodí spolu dlouhý štreky. Fena neštěká a při setkání preventivně zaujímá pozici na zádech.

10.4.2022 21:56
Semirah

XXX.XXX.241.73

https://fb.watch/ciX_3D0lMa/

Dúfam, že to pôjde, je to z FB Vandy Gregorovej, má aj čivavy, s nimi vlastne začínala a dokáže s nimi úžasné veci

Uživatel s deaktivovaným účtem

10.4.2022 22:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

janaa napsal(a):
Hele,jasně že z čivav většinou blbce udělá člověk,ale ono vychovat pohodovou čivavu není taková sranda,jak by se zdálo (platí u všech miniatur). On je ten svět pro tyhle pidi psy opravdu apriori hrozivej a obrovskej, stejně jako vše v něm, takže to chce socializovat,socializovat,socializovat. Jenže když člověk vidí ty města,jak jsou přepsený, půlka psů nevychovaná, a jedno máchnutí packou,byť v dobrým, může být pro čivku konečná, logicky vede k tomu,že se člověk tomu být neustále ostražitý a v případě potřeby psa schovávat v náručí,asi úplně nevyhne... jako není to úplná sranda. Já bych tyhle křehule nechtěla,měla bych o ně strach

No ten náš jeden kámoš ze záplavy pomíků kolem žádné extra zacházení nemá. Resp. se s ním jedná jako se psem. Žádné úlevy s ohledem na velikost, výlety, voda, les.. A je to zdravě sebevědomý nebojácný týpek, co srovnal i toho mého, když mu chtěl dát laškovné dělo. Resp. dělo z hlediska pomíka, normálně je to facka. Ten pes přesně ví, ale nehysterčí. V životě bych neřekla, že potkám takového pomíka. U mrňat známe ještě pár takových krysek. A není to jen můj pocit, hlavní posuzovatel je můj machýrek, který si vyjasňuje pozice s každým, kdo kolem projde. Když narazí na nekonfliktní autoritu, tak ani nepípne a respekt.

Neregistrovaný uživatel

12.4.2022 13:20
Neregistrovaný uživatel

XXX.XXX.26.246

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
je to nevýchova

jakože všechny čivavy, které znám které se dostaly do rukou normálnímu schopnýmu člověku, co s tím zacházel jako se psem, vyrostly v normální, vychované malé psíky. asi tak podobně jako malý knírač je taky normální pes, nebo i ten pinč, i když ten je trošku tvrdší oříšek

ale třeba jorkšír si myslím, že je retard od přírody

Není. Je to klasickej terier se vsim vsudy. Maj stejnej problem jak civavy.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2022 09:12
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
je to nevýchova

jakože všechny čivavy, které znám které se dostaly do rukou normálnímu schopnýmu člověku, co s tím zacházel jako se psem, vyrostly v normální, vychované malé psíky. asi tak podobně jako malý knírač je taky normální pes, nebo i ten pinč, i když ten je trošku tvrdší oříšek

ale třeba jorkšír si myslím, že je retard od přírody

No nedá mi to, abych si nerýpla.
Onehdá stačilo napsat, že jistá plemena psů považuji za nehezká a hned byl oheň na střeše, můj příspěvek označen za nenávistný a údajně urážlivý vůči zdejším majitelkám těchto plemen.
O jorkšírech se sem může psát že jsou retardi, to nikoho neuráží? To mi připadá jako o dost silnější kafe teda ...

13.4.2022 13:06
Trickyvoo

XXX.XXX.62.63

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No nedá mi to, abych si nerýpla.
Onehdá stačilo napsat, že jistá plemena psů považuji za nehezká a hned byl oheň na střeše, můj příspěvek označen za nenávistný a údajně urážlivý vůči zdejším majitelkám těchto plemen.
O jorkšírech se sem může psát že jsou retardi, to nikoho neuráží? To mi připadá jako o dost silnější kafe teda ...

Asi tady jorkšíra nikdo nemá.
Jinak s tím taky nesouhlasím, že jsou to retardi. Má ho zrovna moje známá, pejskovi se věnuje a je to na něm znát. Úplná reklama na jorkšíra. Ty retardy z nich dělají lidi. Když je s ním zacházeno jako s psem, není to chudák z množky, tak je to taky určitě fajn parťák.

13.4.2022 14:20
Terven

XXX.XXX.103.178

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
No nedá mi to, abych si nerýpla.
Onehdá stačilo napsat, že jistá plemena psů považuji za nehezká a hned byl oheň na střeše, můj příspěvek označen za nenávistný a údajně urážlivý vůči zdejším majitelkám těchto plemen.
O jorkšírech se sem může psát že jsou retardi, to nikoho neuráží? To mi připadá jako o dost silnější kafe teda ...

Nebojte, uráží mě to...znám několik bezvadných jorků. Jen nemám moc čas psát.
A ohradila se proti tomu leithian, ta jorky má.
Je to prostě teriér se vším všudy...s temperamentem, potřebama...pokud není držen jako barbína, je to bezva sporťák.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2022 14:28
Uživatel s deaktivovaným účtem

Terven napsal(a):
Nebojte, uráží mě to...znám několik bezvadných jorků. Jen nemám moc čas psát.
A ohradila se proti tomu leithian, ta jorky má.
Je to prostě teriér se vším všudy...s temperamentem, potřebama...pokud není držen jako barbína, je to bezva sporťák.

Právě že většinou je to drženo jako barbína nebo ken. A nejhorší je, že i z větších plemen dnes lidi začínají dělat pajduláky. Výchova žádná, vychová se to samo a v případě jakýhokoliv svátku se to navlíká do různých oblečků a dává se tomu čelenka s ušima. Teď na Velikonoce pro změnu zaječí uši. A panička už není panička, ale maminka.

13.4.2022 15:13
Caty

XXX.XXX.46.169

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Právě že většinou je to drženo jako barbína nebo ken. A nejhorší je, že i z větších plemen dnes lidi začínají dělat pajduláky. Výchova žádná, vychová se to samo a v případě jakýhokoliv svátku se to navlíká do různých oblečků a dává se tomu čelenka s ušima. Teď na Velikonoce pro změnu zaječí uši. A panička už není panička, ale maminka.

Svět se změnil. Já teď vzpomínala, jak jsem byla poprvé před 30ti lety s labradorem na výstavě a všichni ti pánové v zelených uniformách na mě divně koukali, co tam dělá 20ti letá holka v civilu. Tak jsem si říkala, co by asi říkali na klubovou Pink show

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2022 16:56
Uživatel s deaktivovaným účtem

Caty napsal(a):
Svět se změnil. Já teď vzpomínala, jak jsem byla poprvé před 30ti lety s labradorem na výstavě a všichni ti pánové v zelených uniformách na mě divně koukali, co tam dělá 20ti letá holka v civilu. Tak jsem si říkala, co by asi říkali na klubovou Pink show

Byla jste letos? Prý se tam kouřilo od tiskárny, jaká byla zima.

13.4.2022 17:55
Caty

XXX.XXX.51.50

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Byla jste letos? Prý se tam kouřilo od tiskárny, jaká byla zima.

Dalo se to přežít 😀 V zimní bundě, na růžový kostýmek to úplně nebylo😀

13.4.2022 18:56
Cipiti

XXX.XXX.10.240

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
čivava je mnohem chytřejší a cvičitelnější než vipet a jde vycvičit skvěle.

akorát většina čivav, co člověk potkává, jsou totálně nepolíbený výchovou

Vipet je extrémně chytrý, jen se podívejte https://www.youtube.com/watch?v=GaUyWML5yYo

13.4.2022 19:05
lupus4

XXX.XXX.205.61

a co je tam "extrémně" chytrého ?

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2022 20:49
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cipiti napsal(a):
Vipet je extrémně chytrý, jen se podívejte https://www.youtube.com/watch?v=GaUyWML5yYo

Viz lupus.

13.4.2022 20:56
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
čivava je mnohem chytřejší a cvičitelnější než vipet a jde vycvičit skvěle.

akorát většina čivav, co člověk potkává, jsou totálně nepolíbený výchovou

Noo...čivava je určitě cvičitelnější než vipet, ale že by byla mnohem chytřejší, o tom velmi pochybuju.
To, co lidi obvykle považujou za chytrost, je obvykle právě ta cvičitelnost, nebo chcete-li pracovní inteligence.
Čivava je komunikativní vtěrka, vipet je spíš kočkopes, tím je to dané.
Lidi mají tendenci měřit inteligenci zvířat podle svých měřítek, což je blbost. Některá zvířata jsou považována za hloupá díky tomu, že to, co my považujeme za známku inteligence je jim v životě s prominutím k prdu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

13.4.2022 22:14
Uživatel s deaktivovaným účtem

“čivava je určitě cvičitelnější než vipet”

Nemyslím si, že je to tak jednoznačné, ani že je to (nutně) pravda. Na vipety je často nahlíženo stejnou optikou jako na jiné “přírodnějši” chrty, a často bývají neprávem podceňováni.

13.4.2022 22:19
Terven

XXX.XXX.110.191

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
“čivava je určitě cvičitelnější než vipet”

Nemyslím si, že je to tak jednoznačné, ani že je to (nutně) pravda. Na vipety je často nahlíženo stejnou optikou jako na jiné “přírodnějši” chrty, a často bývají neprávem podceňováni.

Možná, že to není jednoznačné, nicméně na pointě příspěvku to nic nemění

14.4.2022 07:16
janaa

XXX.XXX.174.216

Souhlasím s Terven, pokud se jedná o cvičitelnost,tak prostě čivava vede,což samozřejmě nic nevypovídá o inteligenci. NO je taky cvičitelnější než kavkazan,o inteligenci to nevypovídá nic

14.4.2022 08:28
Cipiti

XXX.XXX.33.196

lupus4 napsal(a):
a co je tam "extrémně" chytrého ?

Hledal jsem videa abych mohl oponovat bodlince a jejímu videu s čivavou, nezdařilo se

Ale co se inteligence týče, ta se měří například tím, kolikrát musíte na povel učit než si to pes zapamatuje, třeba pudlíci mají nějakých 5 opakování a umí, vipetovi se musí opakovat 20x a pak povel stejně nesplní vždy.
Jak píše Terven, nemusí to být tím, že je vipet tupý, může to být tím, že se mu hlavou honí všechny zvuky, pachy a pohyby v okolí a kašle na nějaké šaškování s páníčkem, chce vyrazit lovit do přírody kde by byl ve své kůži.
Čivava je více hnán touhou po laciném pamlsku a soustředí se plně na páníčka.

I u lidí je měření inteligence velice komplikované, někdo je génius na vzorečky ale nezaváže si tkaničku a zapomíná klíče.. Jiný ovládá jazyky, všechno opraví a má všechno pod palcem ale když se ho zeptáte na Pythagorovu větu začne koktat a nic vám z hlavy nesečte. Hloupější je pro většinu lidí ten druhý, v jiné rovině je to zas ale ten první a měřit by se to muselo složitě a komplexně ve všech rovinách.

To nás ale jako páníčky nezajímá, důležité je kdo je cvičitelnější a kdo má jaké nároky.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 09:06
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cipiti napsal(a):
Hledal jsem videa abych mohl oponovat bodlince a jejímu videu s čivavou, nezdařilo se

Ale co se inteligence týče, ta se měří například tím, kolikrát musíte na povel učit než si to pes zapamatuje, třeba pudlíci mají nějakých 5 opakování a umí, vipetovi se musí opakovat 20x a pak povel stejně nesplní vždy.
Jak píše Terven, nemusí to být tím, že je vipet tupý, může to být tím, že se mu hlavou honí všechny zvuky, pachy a pohyby v okolí a kašle na nějaké šaškování s páníčkem, chce vyrazit lovit do přírody kde by byl ve své kůži.
Čivava je více hnán touhou po laciném pamlsku a soustředí se plně na páníčka.

I u lidí je měření inteligence velice komplikované, někdo je génius na vzorečky ale nezaváže si tkaničku a zapomíná klíče.. Jiný ovládá jazyky, všechno opraví a má všechno pod palcem ale když se ho zeptáte na Pythagorovu větu začne koktat a nic vám z hlavy nesečte. Hloupější je pro většinu lidí ten druhý, v jiné rovině je to zas ale ten první a měřit by se to muselo složitě a komplexně ve všech rovinách.

To nás ale jako páníčky nezajímá, důležité je kdo je cvičitelnější a kdo má jaké nároky.

A co se té inteligence týče....zmínila bych svoje psy afgána a pyrenejku. Cvičitelnost resp. pochopení povelu, podstatně rychlejší než u NO, záleží na páníčkovi, jak srozumitelně vysvětlí psu, co se po něm chce. Druhá věc je proveditelnost v praxi......afgán by mohl klidně složit zkoušku z výkonu, ale tak max doma v obýváku, venku ne že neposlechne, že vás ignoruje, on na to prostě s.ere.
Tam už se jedná o to, co pes vyhodnotí jako smysluplné. Jasně, že afgán si doma dřepne na povel na první dobrou, ale dřepne si s vidinou piškotku a na koberec. Venku?? Tak to už je o tom..."ty jsi se snad úplně zbláznila, já si mám sedat na tu špinavou zem?? A proč?? Proč bych si měl teď sedat?? Nechápu?? Požadavek se zamítá."
A pyrenejka, tak to je úplně jinej kalibr. Ta si některé věci musí dlouze rozmýšlet, tak je sice poslušnější, ale její reakce se u něčeho blíží snad i řádově minutám. A jakmile na ní člověk zatlačí, je netrpělivý, jakože "hele zrychli ten rozhodovací proces", tak v tu ránu je zabejčená a její odpověď zní "hele, tak já se tady snažím, tvůj požadavek vyhodnocuju a ty takhle?? No tak tím rozhodující proces zastavuji a je mi to úplně jedno".

14.4.2022 09:11
lupus4

XXX.XXX.205.61

snaha se člověku zavděčit nemá s inteligencí nic společného...

14.4.2022 09:23
Cipiti

XXX.XXX.11.137

lupus4 napsal(a):
snaha se člověku zavděčit nemá s inteligencí nic společného...

Pro lidské hodnocení, zda je pes inteligentní nebo ne, je to zásadní. Máte psa který se stará jen o sebe, je to paličatý svéhlavý křen který na vás opravdu z vysoka ** a pak máte psa který se zajímá jen o vás a reaguje na každou změnu výrazu ve tváři, splní každý rozkaz a naučí se co vás napadne. Z pohledu běžného páníčka je prostě ten první hloupý, protože nikdo nebude sledovat projevy jeho inteligence někde na ulici nebo v lese, přitom může mít mnohem vyšší kapacitu než ta vaše cvičená opice.

Kozy a ovce bychom taky považovali za hloupé, ale je to jen jejich povahou, plachostí, jinými "prioritami" (jako u nás intovert x extrovert, kdo je chytřejší?). Když se dělaly studie a propracovaná zkoumání, zjistilo se že jsou inteligencí na stejné úrovni se psy. Aby se ale jejich inteligence projevila, musely být vystaveny nekomfortnímu prostředí, donuceny tu hlavu použít protože jinak si libují ve společnosti druhých a svoji inteligenci projevovat nemusí ani nepotřebují.

14.4.2022 09:28
lupus4

XXX.XXX.205.61

Pro lidské hodnocení zda je pes inteligentní nebo ne je to zásadní.

ale chybné kritérium, jak je ostatně na vás vidět...

čili by měla otázka znít ne o inteligenci, ale o cvičitelnosti a snaze spolupracovat...

14.4.2022 09:28
Cipiti

XXX.XXX.11.137

lupus4 napsal(a):
Pro lidské hodnocení zda je pes inteligentní nebo ne je to zásadní.

ale chybné kritérium, jak je ostatně na vás vidět...

čili by měla otázka znít ne o inteligenci, ale o cvičitelnosti a snaze spolupracovat...

Ano, jde o to že inteligence je chápána různě, když tu někdo napíše například že čivava je chytřejší než vipet, tak aniž by si to uvědomoval, není řeč o skutečné inteligenci ale většinou právě cvičitelnosti a ochotě spolupracovat.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 09:51
Uživatel s deaktivovaným účtem

Cipiti napsal(a):
Ano, jde o to že inteligence je chápána různě, když tu někdo napíše například že čivava je chytřejší než vipet, tak aniž by si to uvědomoval, není řeč o skutečné inteligenci ale většinou právě cvičitelnosti a ochotě spolupracovat.

Takto souhlasím. Že inteligence není totéž co cvičitelnost. A že se tak jako tak měří a srovnává obtížně. Každé zvíře je prostě tak inteligentní, jak potřebuje. Jinak je vyřazeno z potravního řetězce.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 10:57
Uživatel s deaktivovaným účtem

No myslím, že se asi shodneme na tom, že je prostě důležité, jak si představujeme, že by mělo soužití fungovat.

A inteligence je dle mého opravdu relativní pojem.
Někomu může vyhovovat, že pes není nejostřejší pastelka v penálu, protože paradoxně s ním je podstatně lehčí pořízení.

14.4.2022 12:48
Zoia

XXX.XXX.209.82

Možná by ta inteligence šla posuzovat podle toho, jak je pes schopen vymýšlet řešení v nějaké nové situaci.
Našemu prvnímu flatovi to myslelo tak rychle, cvičil se taky dobře, ale nemyslím, že to s tím mělo něco společného.
Třeba byla situace, že jsem byla u rodičů v jižních Čechách, měli takový ten statek do U s uzavřeným dvorem a za domem velkou zahradu. A jednou jsme šla na dvůr s žrádlem pro kočky, po kterém se mohli všichni psi zbláznit, takže jsem vyšla na dvůr a zavřela za sebou dveře, aby za mnou psi nelezli. A zatímco vlkodav a ridgeback tam zůstali stát u těch zavřených dveří a čuměli na ně, tak flat vyběhl druhými dveřmi na terasu, vlítnul o stodoly, kde zjistil, že je na dvůr taky zavřeno, tak pokračoval na zahradu, oběhl dům zadem až pod okna bývalé konírny, proskočil oknem dovnitř a z konírny se dostal za mnou na dvůr. Nikdy předtím oknem dovnitř nevlezl, ale musel mít nějak ucelenou představu, kudy se kam dostane a dokázal to všechno vymyslet neskutečně rychle, protože byl u koček dřív než já.
Aktuální mlaďas si myslím, že by takového myšlenkového úkonu nebyl schopen, i když cvičitelný je líp a tu touhu vyhovět člověku má vyšší, nebo možná právě proto. Mě to teda nijak netíží, ono je to s ním vlastně o to jednodušší, u staršího psa musel být člověk tak nějak víc ve střehu.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 13:16
Uživatel s deaktivovaným účtem

a tak proto máme více druhů inteligence - pracovní, adaptivní, instinktvní.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 17:20
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
a tak proto máme více druhů inteligence - pracovní, adaptivní, instinktvní.....

A ještě bych k těm druhům přidala "vychcandírovskou", protože jak jinak by pyrenejka přemluvila mého manžela k tomu, aby jí šel udělat k snídani hemendex a žloudky pěkně tekutý, protože Ginuška má ráda, když se jí do toho pak namáčí toustový chlebíček.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 17:25
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
A ještě bych k těm druhům přidala "vychcandírovskou", protože jak jinak by pyrenejka přemluvila mého manžela k tomu, aby jí šel udělat k snídani hemendex a žloudky pěkně tekutý, protože Ginuška má ráda, když se jí do toho pak namáčí toustový chlebíček.

Ale to je ta adaptivní. Nicméně "vychcandírovská" je mnohem výstižnější.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 17:26
Uživatel s deaktivovaným účtem

tak to mám pyrenejce skromnějšího, mu stačí, když asi tak 10x za večer ukecá manžela na další várku šunčičky, jadelku, pareničky, klobásky......

a pak kde se vzalo tu se vzalo 70 kg.....

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 18:32
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
tak to mám pyrenejce skromnějšího, mu stačí, když asi tak 10x za večer ukecá manžela na další várku šunčičky, jadelku, pareničky, klobásky......

a pak kde se vzalo tu se vzalo 70 kg.....

Tak to u nás je na pohodu neboť manžel pravidelně nechá tučnou sumičku ve zveráči a tak máme hromadu sušených pamlsků od střívek přes záušky po plíce a pod. a po večeři tedy chodí za manželem, sedne si k němu kňourne, když to nepomůže, tak se tváří roztomile a podává packu...manžel se ptá mě "papala Ginuška večeři??" no a teď jsou dvě varianty, buď řeknu "ano" a tudíž dostane pamlsek za odměnu, že hezky papala a nebo řeknu "ne, prej si mám ty nakrájený kuřecí prsa...hovězí srdce...nebo cokoliv jiného....strčit do zadele", tak v tom případě má chudák Ginuška hlaďánek a musí teda dostat pamlsek, aby neměla hlad.
No a pak tam Gina za manželem chodí tak dlouho dokud nedojdou pamlsky...což je teda vyjímečně a nebo dokud já nezačnu frflat, že už toho měla dost. A pak jsem samozřejmě za zlou paničku, která to zakázala.

Naštěstí u nás při tom, jaká je Gina nežravka, asi nehrozí nějaká nadváha.

Uživatel s deaktivovaným účtem

14.4.2022 18:34
Uživatel s deaktivovaným účtem

Uživatel s deaktivovaným účtem napsal(a):
Ale to je ta adaptivní. Nicméně "vychcandírovská" je mnohem výstižnější.

Promiňte, ale to se musím fakticky ohradit, protože "adaptivní" to je opravdu slabé slovo a zdaleka to nevystihuje to, co se u nás děje. To si ani v televizi nevymyslí.

18.4.2022 18:34
Laurinečka

XXX.XXX.39.37

my meme 3 čivky a 1 boc. všichni šlapou jak hodinky a jsou super parťáci

Přidejte reakci

Přidat smajlík