Koronavirus

Přidejte téma
Otočit řazení příspěvků Otočit řazení příspěvků
2.2.2020 04:30
fikovnice

XXX.XXX.134.11

Zdravím.
Vím, že to sem nepatří, takže když bude příspěvek smazán, OK. Narazila jsem na netu na video - z něj jsem udělala Printscreen, který je v příloze, a rozhodně se nejedná o ojedinělé video. O toto mi ale až tak nejde (anebo ano? ). Vím, že sem chodí lidé mající různá povolání, u někoho jsem tipovala i mikrobiologii, u někoho hygienu, veterináři,... Včera jsem se po pár dnech dostala k pročtení situace na netu, a ne nečetla jsem Blesk, Kafíčko či jak se tyto "noviny" jmenují. Dívala jsem se i na zahraniční servery, trochu jsem se snažila dopídit v odborných článcích. Většinově v nich vede panika, hysterie snad ne. Nejvíc mě dostala informace, že v ČR je dohromady 300 infekčních lůžek (tak málo!!!), a to včetně 100 dosud nepoužívaných speciálních lůžek v Těchotíně. Takže 200 používaných infekčních lůžek. Říkala jsem si, že Čína na tom musí být fakt mizerně, pokud žádá o pomoc tak malou zemi jako jsme my. Pak jsem si ale přečetla následující text a taky jsem se poněkud orosila (dle mých info to psal člověk znalý a obeznámený se současnou situací):


Proč se Čína tak bojí a proč české zdravotnictví zkolabuje při pouhých 2 tisíc nakažených tak jak se to stalo v Číně?

Trochu statistiky, matematiky a faktů:

Je za tím obrovský rozdíl v procentu vážných zdravotních komplikací.

Vážná zdravotní komplikace znamená lůžkovou nemocniční péči.

Zatímco u chřipky se jedná zhruba o 0,1%, tak u koronaviru se jedná o 20-30%.

Kapacita volných lůžek na infekčních odděleních v celé ČR je při optimistickém odhadu cca 300 (je započítáno 100 lůžek ve specializované infekční nemocnici Těchotín).

Jednoduchým výpočtem zjistíme, že u nás dojde k vyčerpání volné kapacity lůžek na infekčních odděleních při cca 2 tisících potvrzených případech a následně dojde ke kolapsu zdravotního systému. Tak jak se to děje v Číně.

Oficiální zdroj z číny: https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
+6/0


...Ve virologii se nějak zvlášť neorientuji (snad něco málo). Nicméně, co myslíte - máme se obávat toho, co se děje při této hrozící pandemii (při zasažení všech kontinentů)? Koronaviry nejsou nic nového. Ostatně zmutováním "běžných" koronavirů ve střevě u kočky dochází ke smrtelné FIPce. I tento nový "čínský" kmen koronaviru může ještě zmutovat. A přenosnost lidé vs. zvířata...??? Viz obrázek - dle komentu nešlo jen o recesi.
A připojuji ještě omluvu, pokud někdo vyhodnotíte můj příspěvek jako nevhodný. Prostě mě jen zajímá názor lidí odtud, z nichž si mnohých vážím.

2.2.2020 08:08
Inspektor Pišišvor

XXX.XXX.197.228

fikovnice napsal(a):
Zdravím.
Vím, že to sem nepatří, takže když bude příspěvek smazán, OK. Narazila jsem na netu na video - z něj jsem udělala Printscreen, který je v příloze, a rozhodně se nejedná o ojedinělé video. O toto mi ale až tak nejde (anebo ano? ). Vím, že sem chodí lidé mající různá povolání, u někoho jsem tipovala i mikrobiologii, u někoho hygienu, veterináři,... Včera jsem se po pár dnech dostala k pročtení situace na netu, a ne nečetla jsem Blesk, Kafíčko či jak se tyto "noviny" jmenují. Dívala jsem se i na zahraniční servery, trochu jsem se snažila dopídit v odborných článcích. Většinově v nich vede panika, hysterie snad ne. Nejvíc mě dostala informace, že v ČR je dohromady 300 infekčních lůžek (tak málo!!!), a to včetně 100 dosud nepoužívaných speciálních lůžek v Těchotíně. Takže 200 používaných infekčních lůžek. Říkala jsem si, že Čína na tom musí být fakt mizerně, pokud žádá o pomoc tak malou zemi jako jsme my. Pak jsem si ale přečetla následující text a taky jsem se poněkud orosila (dle mých info to psal člověk znalý a obeznámený se současnou situací):


Proč se Čína tak bojí a proč české zdravotnictví zkolabuje při pouhých 2 tisíc nakažených tak jak se to stalo v Číně?

Trochu statistiky, matematiky a faktů:

Je za tím obrovský rozdíl v procentu vážných zdravotních komplikací.

Vážná zdravotní komplikace znamená lůžkovou nemocniční péči.

Zatímco u chřipky se jedná zhruba o 0,1%, tak u koronaviru se jedná o 20-30%.

Kapacita volných lůžek na infekčních odděleních v celé ČR je při optimistickém odhadu cca 300 (je započítáno 100 lůžek ve specializované infekční nemocnici Těchotín).

Jednoduchým výpočtem zjistíme, že u nás dojde k vyčerpání volné kapacity lůžek na infekčních odděleních při cca 2 tisících potvrzených případech a následně dojde ke kolapsu zdravotního systému. Tak jak se to děje v Číně.

Oficiální zdroj z číny: https://bnonews.com/index.php/2020/01/the-latest-coronavirus-cases/
+6/0


...Ve virologii se nějak zvlášť neorientuji (snad něco málo). Nicméně, co myslíte - máme se obávat toho, co se děje při této hrozící pandemii (při zasažení všech kontinentů)? Koronaviry nejsou nic nového. Ostatně zmutováním "běžných" koronavirů ve střevě u kočky dochází ke smrtelné FIPce. I tento nový "čínský" kmen koronaviru může ještě zmutovat. A přenosnost lidé vs. zvířata...??? Viz obrázek - dle komentu nešlo jen o recesi.
A připojuji ještě omluvu, pokud někdo vyhodnotíte můj příspěvek jako nevhodný. Prostě mě jen zajímá názor lidí odtud, z nichž si mnohých vážím.

Podle mě je to nafouknutá bublina - v Africe třeba řádí AIDS jak černá ruka, a nikoho tady nenapadne jít, a vykoupit všechny prezervativy ... 🙄
A to sem ti bubáci nakažení kde čím nekontrolovaně proudí po milionech.

Ano číňani mají problém, ale myslím, že opatření ostatnich zemí proti zavlečení nákazy jsou na velmi dobré úrovni.

2.2.2020 08:21
Hluchavka

XXX.XXX.11.234

můj osobní názor, že pokud se v nejbližší době nerozšíří koronavir, bude to něco jiného. Lidí je hodně, cestuje se všudemožně a když pak vidíte různé slumy s nulovou hygienou a to myslím nejen někde daleko od nás -
https://www.extra.cz/mysleli-jste-si-ze-neexistuje-nic-horsiho-nez-chanov-tak-to-jste-jeste-nevideli-sidliste-lunik-ix-v-kosicich
, divím se že tu něco podobného dávno není.
Osobně jsem pro nepanikaření, dodržovat hygienu - důsledné mytí rukou, udržovat se v kondici. Stejně nic moc víc dělat nemůžem,

2.2.2020 08:31
balu

XXX.XXX.166.158

AIDS (HIV) ale nedostanete kapénkovou infekcí... To bych vůbec nesrovnávala.

Nejsem odborník, nejsem zdravotník. Myslím si, že to není nafouknutá bublina. A myslím si, že situace je ve skutečnosti mnohem horší, než oficiální zprávy uvádějí. Myslím, že nakažených je mnohem víc a mrtvých taky. Čína je veliká země s neuvěřitelným počtem obyvatel, a nevěřím proto, že mají zmapované všechny oblasti co se nakažených a mrtvých týká. A nevěřím, že by komunistická Čína podávala pravdivé informace. Na to mám ještě v příliš živé paměti vládu komunistů u nás a jejich zatajování např. Černobylu... Koronavirus se poprvé objevil, nebo byl oficiálně přiznán, na začátku prosince. To jsou dva měsíce. Za tu dobu je fůra mrtvých. Koronavirus se šíří kapénkami, takže je v podstatě nezastavitelný. V Evropě už je, v Německu Číňanka nakazila své kolegy v Bavorsku. Uvidíme co bude dál, úmrtnost Evropanů nemusí být tak vysoká jako Asiatů. Roli hraje celková momentální kondice nakažených i hygiena a úroveň péče v Evropě. Stejně jako inspektor Pišišvor si myslím, že opatření evropských zemí včetně naší jsou na velmi dobré úrovni. A líbí se mi, že Babiš neposkytl Číně materiální pomoc určenou a připravenou pro české občany, vzdor kritice neziskovek a dalších nýmandů. Každý stát by měl mít nejprve zabezpečeno všechno pro svoje lidi, a pak, když jsou přebytky, je poskytovat jinam.

2.2.2020 08:40
PumaCZ

XXX.XXX.219.232

Ano, je to nafouknuta bublina, a to predevsim po tom, jak to Cina nezvladla pri epidemii SARS.

Cina je dost specificka, je tam neuveritelne mnozstvi lidi na velmi omezenem prostoru a silene hygienicke podminky, takze mista typu zvireci trh jsou lihni pro mnoho potencialne nebezpecnych patogenu.

Ale pokud sledujete sireni viru, tak ve vyspelych zemich se virus dale nesiri. Jsou vzdy jen dva tri pripady a konec. Mame totiz spravne hygienicke navyky jako myti rukou, davani si ruku/kapesniku pred pusu pri kasli ci pciknuti, zbytecne nic neotapkavame rukama a iz vubec si pak nesahame na oblicej. A to jsou zaklady, protoze virus musi byt vdechnut - potrebuje se dostat az do plic, kde se teprve dokaze virus navazat na lidske bunky.

Takze paniky vazne netreba :) Je dost pravdepodobnejsi, ze vas u nas zabije cheipka nez koronavirus. A jeste vetsi, ze vas srazi auto :D

Jinak doporucuji zitrejsi prednasku na nasi fakulte, ktera bude za par dni urcite i na youtube :)


https://m.facebook.com/events/1115275975532368

2.2.2020 08:44
hn..

XXX.XXX.21.240

Nejen infekční lůžka. Kolik je třeba dnes v Česku volných ventilátoru? Máme někde schovanych několik tisíc zdravotniku? Myslím, že je reálná možnost dost velkého průšvihu, ale asi nikde na světe nemají v rezervě vsechno a pro vsechny. A taky myslím, že ten "pravý " infekční agens nás teprve čeká.

2.2.2020 08:48
balu

XXX.XXX.166.158

bado napsal(a):
Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme ... (Jára Cimrman)


https://www.protiproud.cz/politika/4887-poplach-smrtici-virus-radi-v-cine-brzy-jiste-i-u-nas-podivne-epidemie-byznys-miluje-globalisticka-who-vse-taji-pravda-je-okamzite-cenzurovana-farmakartel-v-tajnych-sluzbach-ted-budete-poslouchat-a-miliardy-tecou.htm

Protiproud?

2.2.2020 08:51
bodlinka

XXX.XXX.163.169

šíří se, třeba v tom německu, kde je nakazila ta číňanka, se nakazili i lidé, kteří na tom školení nebyli. problém je v tom, že se nakazili v době, kdy těm lidem ze školení ještě nic nebylo a pak dělali prc člověkovi, který se nakazil od číňanky v době, kdy jemu už bylo fajn - měl pár dní teplotu, prostě virózu - a zjistili dost velké (10 na 8) virových částic v hlenech, takže je infekční i po odeznění.

takže je spíš spoustu lidí, u kterých to probíhá dost mírně a tím pádem procento komplikací je procento z lidí, kteří jdou do nemocnice a jsou diagnostikovani.

ono to prostě nějak dopadne.

2.2.2020 08:57
megi-the-dog

XXX.XXX.211.238

bodlinka napsal(a):
šíří se, třeba v tom německu, kde je nakazila ta číňanka, se nakazili i lidé, kteří na tom školení nebyli. problém je v tom, že se nakazili v době, kdy těm lidem ze školení ještě nic nebylo a pak dělali prc člověkovi, který se nakazil od číňanky v době, kdy jemu už bylo fajn - měl pár dní teplotu, prostě virózu - a zjistili dost velké (10 na 8) virových částic v hlenech, takže je infekční i po odeznění.

takže je spíš spoustu lidí, u kterých to probíhá dost mírně a tím pádem procento komplikací je procento z lidí, kteří jdou do nemocnice a jsou diagnostikovani.

ono to prostě nějak dopadne.

A co zvířata? Zvířata mají také nějaké, tento je původně od zvířat, může to ode mě pes chytit? Nebo zpátky to nefunguje - vleze to na lidi a zvířata už tento druh od člověka dostat nemohou?

2.2.2020 09:02
balu

XXX.XXX.166.158

megi-the-dog napsal(a):
A co zvířata? Zvířata mají také nějaké, tento je původně od zvířat, může to ode mě pes chytit? Nebo zpátky to nefunguje - vleze to na lidi a zvířata už tento druh od člověka dostat nemohou?

Těžko říct... ještě se to neví, protože Číňani všechno co vypadá aspoň vzdáleně jako jídlo (a to domácí zvířata a mazlíčci vypadají) sežerou, tak s tím není zkušenost...

2.2.2020 09:11
megi-the-dog

XXX.XXX.211.238

balu napsal(a):
Těžko říct... ještě se to neví, protože Číňani všechno co vypadá aspoň vzdáleně jako jídlo (a to domácí zvířata a mazlíčci vypadají) sežerou, tak s tím není zkušenost...

No tak zas z nich nedělejte jeskynní lidi, určitě máme všichni doma 99% spotřebičů z této země. Je to velká země, jistě že tam jsou oblasti, kde to není s hygienou nejlepší a třeba taková proočkovanost a lékařská péče jako u nás tam nebude. Stačí se podívat na tak malou zem jako Slovensko.
Mimochodem za ten standard, co máme, vděčíme své malé rozloze, počtu obyvatel a minulému režimu. Ti předchozí se starali skoro jen o armádu.
I když Švejk by mohl vyprávět..
Mě to napadlo, protože třeba tuberkulóza je zoonóza, psi se mohou nakazit, a četla jsem, že když měl nemocný člověk psa, tak jeho pes byl utracen.
Jsou nemoci, vůči kterým je pes rezistentní. Ale tady u toho jsem nečetla ani větu, jako by to nebylo možné, ani nevím, jestli někdo testoval zvířata z té oblasti.

2.2.2020 09:13
eli22

XXX.XXX.58.41

Je možné (teď pominu hygienu) že jistá rasa lidí Asiati)je k tomuto viru náchylná a jiná méně nebo vůbec ? Je to hypoteticky možné? Třeba jako že Asiaté hůře zpracovávají alkohol (z důvodu absence nebo oslabením toho správného enzymu)?

2.2.2020 09:20
bodlinka

XXX.XXX.163.169

eli22 napsal(a):
Je možné (teď pominu hygienu) že jistá rasa lidí Asiati)je k tomuto viru náchylná a jiná méně nebo vůbec ? Je to hypoteticky možné? Třeba jako že Asiaté hůře zpracovávají alkohol (z důvodu absence nebo oslabením toho správného enzymu)?

to je možné, třeba i to HIV probíhá u různých ras různě, afričanům to napadá i mozek a tak.

ale bohužel dneska jsou rasy velké fuj, které oficiálně neexistuje a všichni jsme stejní, takže výzkum v tomto směru prakticky neprobíhá

2.2.2020 09:22
bodlinka

XXX.XXX.163.169

megi-the-dog napsal(a):
A co zvířata? Zvířata mají také nějaké, tento je původně od zvířat, může to ode mě pes chytit? Nebo zpátky to nefunguje - vleze to na lidi a zvířata už tento druh od člověka dostat nemohou?

to nikdo neví.

tím je to nebezpečné, že nikdo nic neví, protože je to nová věc. takže nevíte nic o době, po kterou je nakažená osoba infekční, nic o nějakých dlouhodobých následcích (od postižení srdce, o kterém jsem slyšela, po já nevím něco jako FIP, proč ne) a neví se samozřejmě ani nic o vnímavosti jiných tvorů, protože nejsou kapacity na to testovat ještě psa nebo kočku nebo koně. jako kdyby hromadně umírali, tak si toho asi všimneme.

2.2.2020 09:27
balu

XXX.XXX.166.158

megi-the-dog napsal(a):
No tak zas z nich nedělejte jeskynní lidi, určitě máme všichni doma 99% spotřebičů z této země. Je to velká země, jistě že tam jsou oblasti, kde to není s hygienou nejlepší a třeba taková proočkovanost a lékařská péče jako u nás tam nebude. Stačí se podívat na tak malou zem jako Slovensko.
Mimochodem za ten standard, co máme, vděčíme své malé rozloze, počtu obyvatel a minulému režimu. Ti předchozí se starali skoro jen o armádu.
I když Švejk by mohl vyprávět..
Mě to napadlo, protože třeba tuberkulóza je zoonóza, psi se mohou nakazit, a četla jsem, že když měl nemocný člověk psa, tak jeho pes byl utracen.
Jsou nemoci, vůči kterým je pes rezistentní. Ale tady u toho jsem nečetla ani větu, jako by to nebylo možné, ani nevím, jestli někdo testoval zvířata z té oblasti.

Nadsázka, víte?...
Teď bohužel nemám čas, ale musím napsat, že nesouhlasím s vaším pohledem na minulost. To si zaslouží rozvést, ale na to nemám opravdu nyní čas. Jen toto - nebýt komunistů, byli jsme špička v mnoha oborech. Nastartovala to první republika a po druhé světové válce jsme měli mnohem lepší startovací pozici než Rakousko a Německo. Nebýt komunistů a jejich zvěrstev, které páchali na lidech i jejich majetku, by nás ani jedna z těch zemí nepřeválcovala.

2.2.2020 09:36
eli22

XXX.XXX.58.41

bodlinka napsal(a):
to je možné, třeba i to HIV probíhá u různých ras různě, afričanům to napadá i mozek a tak.

ale bohužel dneska jsou rasy velké fuj, které oficiálně neexistuje a všichni jsme stejní, takže výzkum v tomto směru prakticky neprobíhá

Je to pravda. No a třeba je to řešení imigrace ad hoc.

2.2.2020 09:43
sardullah

XXX.XXX.189.104

Takze paniky vazne netreba :) Je dost pravdepodobnejsi, ze vas u nas zabije cheipka nez koronavirus. A jeste vetsi, ze vas srazi auto :D

Asi tak.

Na rovinu, myslím si, že jednoho krásného (i když v tomhle případě není "krásného" asi dobrý příměr) něco přijde, ale má smysl se s tím zaobírat, bát se?? Stejně s tím člověk nic neudělá, až to bude, tak pak se uvidí....
Kdybych měla myslet na všechno, co můžu kde chytit, co se mi kde může stát, tak se zblázním a opravdu nehodlám začít panikařit, když v Evropě je zatím jen pár případů...u nás v Chomutově nevím o žádném....já osobně se teda zatím, co se koronaviru, cítím v bezpečí.

2.2.2020 10:13
bado

XXX.XXX.208.141

Nejhorší smrt je z vyděšení

2.2.2020 10:18
Tenurri

XXX.XXX.236.103

Já se třeba nebojím koronaviru jako takového, to vůbec ne, ale mám docela strach z hysterie, až se potvrdí nějaké případy u nás...Lidi už i tady vykupují roušky jako šílení (alespoň co jsem viděla na FB) ...

2.2.2020 10:19
bodlinka

XXX.XXX.163.169

tak děsit se nemusíme, ale pokud se kvůli tomu zavírají města a ruší lety, tak to asi nebude úplně detail

jinak já sleduji toto: https://www.youtube.com/watch?v=GpbUoLvpdCo

2.2.2020 10:23
GAELLE

XXX.XXX.55.67

připojuji se k Inspektorovi a Balu, víc není potřeba dodat. I naše "normální" chřipka má každý rok dost obětí. A co mám přátele kteří se nechali očkovat tak pak většinou ji dostali ještě v horší podobě. A já osobně nebyla 30 let nemocná. Doma moc netopím a venku se koupu od března do října. osobně žádný strach z této nemoci nemám. A je fakt že v těchto zemích jsou většinou nulové hygienické podmínky na tržištích kde se prodává opravdu kdeco - hadi, štíři, krysy, netopýři atd. Oni prostě sežerou co se hýbe a není super jedovaté. A pak se diví

2.2.2020 10:25
karo2702

XXX.XXX.162.156

Vyloženě mikrobiologii ani medicínu neovládám. Ale co jsem se bavila i s kolegy z biologie, tak musím říct, že tyhle statistiky nelze brát takhle katastroficky.

V Evropě a Číně je velký rozdíl v degeneraci obyvatelstva a stavem životního prostředí. Představte si to asi takhle. Wuhan je ohromné město, plné aut, fabrik, lidí...je tam ohromně znečištěné prostředí už několik desítek let. Plíce a imunita tamních lidí je degenerována už geneticky a ještě to tam celý život i dýchají. Když dostanou nějaký virus/bakterii, jejich zničený organismus podlehne mnohem dřív.

Evropa je na tom ze zdravotní stránky někde uplně jinde. Máme zdravější plíce, srdce, krevní oběh,...prostě to všechno funkuje líp, není to tak zhuntované. To znamená, že průběh koronaviru na Evropanech je mnohem mírnější.

Takže pokud je 30 - 40% lidí v Číně na lůžkovém, tak v Evropě to číslo bude mnohem menší. Už podle nakažených z Francie se tato domněnka potvrzuje, takže se nemusíte bát, že naše zdravotnictví zkolabuje. A vzhledem k bezpečnostním opatřením se osobně ani nebojím, že by se u nás těch 2 tisíce lidí vůbec mělo šanci nakazit.

2.2.2020 10:27
karo2702

XXX.XXX.162.156

Tenurri napsal(a):
Já se třeba nebojím koronaviru jako takového, to vůbec ne, ale mám docela strach z hysterie, až se potvrdí nějaké případy u nás...Lidi už i tady vykupují roušky jako šílení (alespoň co jsem viděla na FB) ...

A ano, tohle je přesně ta naivita a blbost. Rouška před virem neochrání, vir je malý a projde. Je potřeba respirátor. Ale to už Čechům nikdo neřekl A trh vydělává na nevědomosti

2.2.2020 10:31
bodlinka

XXX.XXX.163.169

chřipka má case fatality rate nějakých 0,01%. teda normální chřipka, ne nějaká čerstvá ptačí nebo španělská.

breberka s odhadovanou smrtností 2% je násobně horší.

pokud jsou ta data správná - to zatím není jisté, v podstatě může dojít ke dvěma korekcím: buď je ve skutečnosti hodně lidí asymptomatických a pak je smrtnost menší, nebo naopak v průběhu nemoci dojde k nějakému fatálnímu zhoršení třeba po týdnech a pak bude třeba i vyšší - ale pokud jsou správná, tak nakažlivost koronaviru se zatím zdá být trochu vyšší než u chřipky

a v Česku je zrovna chřipková epidemie, definice takové epidemie je více než 2000 nemocných na 100 000 lidí, to znamená 200 tisíc nakažených. kdyby stejně lidí mělo koronavir, z toho úmrtnost 2% to je 4 tisíce mrtvých. to není úplně málo.

2.2.2020 10:32
bodlinka

XXX.XXX.163.169

karo2702 napsal(a):
A ano, tohle je přesně ta naivita a blbost. Rouška před virem neochrání, vir je malý a projde. Je potřeba respirátor. Ale to už Čechům nikdo neřekl A trh vydělává na nevědomosti

bohužel to nikdo neřekl ani těm číňanům ve wu-hanu.

2.2.2020 10:34
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

bodlinka napsal(a):
tak děsit se nemusíme, ale pokud se kvůli tomu zavírají města a ruší lety, tak to asi nebude úplně detail

jinak já sleduji toto: https://www.youtube.com/watch?v=GpbUoLvpdCo

Tak to jsou právě ta nezbytná opatření, co je dobré udělat(alespoň) proti šíření. Předpokládám, že úplně nejhorší jke dostat se z nemocným člověkem do letadla. Malý klimatizovaný prostor - jistá nákaza. Sama jsem tak chytnula svou první a snad i poslední chřipku v životě(doufám myslím, že další už bych nepřežila ) Takže ano, lety bych zrušila v každém případě. Brácha čekal na odbavení letadla z Číny v roušce s filtrem a gumových rukavicích. Tam mi to jako panika nepřijde, má dvě malé děti a nehodlá riskovat. Ale nebudu kupovat roušku jí tady, v moravském zapadákově

2.2.2020 10:34
karo2702

XXX.XXX.162.156

bodlinka napsal(a):
bohužel to nikdo neřekl ani těm číňanům ve wu-hanu.

Tak ti nosí pořád roušku před smogem. Ale asi to teď nestihli vyměnit

2.2.2020 12:21
nighthunter

XXX.XXX.209.176

ach boze zmazte to....

2.2.2020 12:51
eli22

XXX.XXX.58.41

nighthunter napsal(a):
ach boze zmazte to....

Proč? Mě to naopak zajímá.

2.2.2020 12:53
eli22

XXX.XXX.58.41

nighthunter napsal(a):
ach boze zmazte to....

.... a zvířat se to velmi týká. Chování k nim na čínských tržnicích je strašlivé, takže možná boží mlejny....

2.2.2020 14:01
cernousek

XXX.XXX.209.13

Já mám třeba vedle sebe kolegyni v kanclu z Číny, je přímo z Wuchanu (mimo to další tři v budově), momentálně odjeli všichni na prázdniny do Číny, už jsou tam měsíc a za týden se nám mají vrátit zpátky (jestli se jim to povede nebo ne, to je ve hvězdách, když mají zavřít lety z Číny). Psali jsme jim, všechno je podle nich OK, oni jsou v pohodě, nic jim není, ta jedna z Wuchanu zvládla prchnout ještě než ho zavřeli. Mají tam ale cenzuru jako blázen, tvrdí nám například, že nikde jinde než ve Wuchanu koronavirus není (což podle českých info není pravda, že jo) a že Čínská vláda dělá vše proto, aby se nerozšířil jinam (oni tomu fakt věří). Zatím si z toho v práci děláme legraci, taky to považujeme za nafouknutou bublinu a možná trochu horší chřipku, nicméně nikdo z nás není nadšený z toho, že s nimi sdílíme jeden prostor (ačkoliv jako kolegové jsou moc fajn a rozhodně proti nim nic nemám :-)), šéf jim rozhodně žádnou karanténu či něco podobného nařizovat nebude, že jo :-(. Takže pevně doufám, že to opravdu nic není. Nicméně rozšíření do celého světa při dnešní globalizaci je jen otázkou času. Hodně si myslím, že taky záleží na obecné vnímavosti a genetické výbavě různých národností - bělochům třeba nemusí způsobit nic a Asiat může být vnímavějšího s horšími následky (asi jako Indiáni a neštovice).

2.2.2020 14:41
saola

XXX.XXX.85.40

Informace SZÚ:
http://www.szu.cz/tema/prevence/aktualni-situace-poctu-onemocneni-2019-ncov-podle-ecdc
http://www.szu.cz/tema/prevence/2019ncov

Pokud se chce někdo "odreagovat" s nádhernou knihou, tak doporučuji toto:
https://www.databazeknih.cz/knihy/svedectvi-1123
I když virus chřipky pana Kinga unikl z vojenské laboratoře a koronavirus pravděpodobně vstoupil na jeviště přenosem z divokých zvířat, následky mohou být stejné.

Jak někdo zmiňoval výše počet lůžek pro choré koronavirem, to skorotajné hnízdo v Orlických horách je správné nepočítat. Bez ohledu na to, co se uvádí v médiích, realita je taková, že kdo tam pracovně pobyl, má ohledně reálné funkčnosti jasno.

2.2.2020 16:01
chameleonHugo

XXX.XXX.132.177

saola napsal(a):
Informace SZÚ:
http://www.szu.cz/tema/prevence/aktualni-situace-poctu-onemocneni-2019-ncov-podle-ecdc
http://www.szu.cz/tema/prevence/2019ncov

Pokud se chce někdo "odreagovat" s nádhernou knihou, tak doporučuji toto:
https://www.databazeknih.cz/knihy/svedectvi-1123
I když virus chřipky pana Kinga unikl z vojenské laboratoře a koronavirus pravděpodobně vstoupil na jeviště přenosem z divokých zvířat, následky mohou být stejné.

Jak někdo zmiňoval výše počet lůžek pro choré koronavirem, to skorotajné hnízdo v Orlických horách je správné nepočítat. Bez ohledu na to, co se uvádí v médiích, realita je taková, že kdo tam pracovně pobyl, má ohledně reálné funkčnosti jasno.

...pokud se pletu tak se moc omlouvám, ale nebyla vy jste tady před nějakou dobou proti doporučování titulů knih?.....

2.2.2020 16:20
saola

XXX.XXX.85.40


Neomlouvejte se, chameleoneHugo, o upřímnosti vaší omluvy stejně s jistotou pochybuji.
Myslíte Baco a její výchovné metody, aplikované na křížence brazilské fily?
To si pište, že tuto knihu nemohu doporučit k následování, maximálně tak jako odstrašující příklad, jak to nedělat. Jsou tu takoví, kteří ji naopak doporučují a obdivují. To je holt diskuze - každý si musí kritické myšlení vybudovat sám.
Pokud je pravda, co Baco uvádí, nechtěla bych bydlet kvůli její nezodpovědnosti ani ve stejném městě jako ona, natož někde jí blíž. Být na druhé straně sousedem Stephena Kinga - to by byla jistě čest.
Ale to v žádném případě neznamená, že radím nečíst. Jen nedoporučuji slepě následovat a aplikovat na psy jen proto, že to někdo doporučí na anonymní diskuzi.

2.2.2020 17:21
eli22

XXX.XXX.58.41

cernousek napsal(a):
Já mám třeba vedle sebe kolegyni v kanclu z Číny, je přímo z Wuchanu (mimo to další tři v budově), momentálně odjeli všichni na prázdniny do Číny, už jsou tam měsíc a za týden se nám mají vrátit zpátky (jestli se jim to povede nebo ne, to je ve hvězdách, když mají zavřít lety z Číny). Psali jsme jim, všechno je podle nich OK, oni jsou v pohodě, nic jim není, ta jedna z Wuchanu zvládla prchnout ještě než ho zavřeli. Mají tam ale cenzuru jako blázen, tvrdí nám například, že nikde jinde než ve Wuchanu koronavirus není (což podle českých info není pravda, že jo) a že Čínská vláda dělá vše proto, aby se nerozšířil jinam (oni tomu fakt věří). Zatím si z toho v práci děláme legraci, taky to považujeme za nafouknutou bublinu a možná trochu horší chřipku, nicméně nikdo z nás není nadšený z toho, že s nimi sdílíme jeden prostor (ačkoliv jako kolegové jsou moc fajn a rozhodně proti nim nic nemám :-)), šéf jim rozhodně žádnou karanténu či něco podobného nařizovat nebude, že jo :-(. Takže pevně doufám, že to opravdu nic není. Nicméně rozšíření do celého světa při dnešní globalizaci je jen otázkou času. Hodně si myslím, že taky záleží na obecné vnímavosti a genetické výbavě různých národností - bělochům třeba nemusí způsobit nic a Asiat může být vnímavějšího s horšími následky (asi jako Indiáni a neštovice).

Tak to Vás obdivuju. Já teda nejsem žádný plašan v tomto směru, ale pokud by se vrátili, tak já bych do práce už nešla.

2.2.2020 18:22
chameleonHugo

XXX.XXX.30.185

saola napsal(a):

Neomlouvejte se, chameleoneHugo, o upřímnosti vaší omluvy stejně s jistotou pochybuji.
Myslíte Baco a její výchovné metody, aplikované na křížence brazilské fily?
To si pište, že tuto knihu nemohu doporučit k následování, maximálně tak jako odstrašující příklad, jak to nedělat. Jsou tu takoví, kteří ji naopak doporučují a obdivují. To je holt diskuze - každý si musí kritické myšlení vybudovat sám.
Pokud je pravda, co Baco uvádí, nechtěla bych bydlet kvůli její nezodpovědnosti ani ve stejném městě jako ona, natož někde jí blíž. Být na druhé straně sousedem Stephena Kinga - to by byla jistě čest.
Ale to v žádném případě neznamená, že radím nečíst. Jen nedoporučuji slepě následovat a aplikovat na psy jen proto, že to někdo doporučí na anonymní diskuzi.

...nevím proč nemohla myslet svou omluvu vážně, ale budiž.....mluvily jsme tehdy o doporučovani knih všeobecné a ano jsem rada že jsem jí četla, pravda šel mi mráz po zádech mít v sousedství takového psa, ale vlastně mám, pána s bulem.....

2.2.2020 19:00
cernousek

XXX.XXX.209.13

eli22 napsal(a):
Tak to Vás obdivuju. Já teda nejsem žádný plašan v tomto směru, ale pokud by se vrátili, tak já bych do práce už nešla.

No, zkusit to můžu, ale nevím, zda by mi to jako omluva pro pracovní absenci prošlo :-). Tak já nějak zatím doufám, že v dohledné době nedorazí, páč budou mít odříznutý letadla. Nicméně, jak tu někdo psal, že mu přijde nepravděpodobné, že by se virus dostal do Moravského zapadákova, tak vězte, že možné to je. Já sice nejsu z Moravy, takže buďte v klidu :-), ale z malého města (spíš vesnice) jinde v republice, kde by to člověk fakt nečekal. Svět je holt neuvěřitelně malej.

2.2.2020 19:08
eli22

XXX.XXX.58.41

cernousek napsal(a):
No, zkusit to můžu, ale nevím, zda by mi to jako omluva pro pracovní absenci prošlo :-). Tak já nějak zatím doufám, že v dohledné době nedorazí, páč budou mít odříznutý letadla. Nicméně, jak tu někdo psal, že mu přijde nepravděpodobné, že by se virus dostal do Moravského zapadákova, tak vězte, že možné to je. Já sice nejsu z Moravy, takže buďte v klidu :-), ale z malého města (spíš vesnice) jinde v republice, kde by to člověk fakt nečekal. Svět je holt neuvěřitelně malej.

Já si myslím, že by absence sakra prošla. Spíš by měl průšvih zaměstnavatel, kdyby přijal ty pracovnice teď zpět do práce.

2.2.2020 20:47
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

cernousek napsal(a):
No, zkusit to můžu, ale nevím, zda by mi to jako omluva pro pracovní absenci prošlo :-). Tak já nějak zatím doufám, že v dohledné době nedorazí, páč budou mít odříznutý letadla. Nicméně, jak tu někdo psal, že mu přijde nepravděpodobné, že by se virus dostal do Moravského zapadákova, tak vězte, že možné to je. Já sice nejsu z Moravy, takže buďte v klidu :-), ale z malého města (spíš vesnice) jinde v republice, kde by to člověk fakt nečekal. Svět je holt neuvěřitelně malej.

Jsem psala já a co by tu u nás dělal Číňan? Není tu nic, co by mohlo Číňany zajímat

2.2.2020 22:27
fikovnice

XXX.XXX.134.131

balu napsal(a):
AIDS (HIV) ale nedostanete kapénkovou infekcí... To bych vůbec nesrovnávala.

Nejsem odborník, nejsem zdravotník. Myslím si, že to není nafouknutá bublina. A myslím si, že situace je ve skutečnosti mnohem horší, než oficiální zprávy uvádějí. Myslím, že nakažených je mnohem víc a mrtvých taky. Čína je veliká země s neuvěřitelným počtem obyvatel, a nevěřím proto, že mají zmapované všechny oblasti co se nakažených a mrtvých týká. A nevěřím, že by komunistická Čína podávala pravdivé informace. Na to mám ještě v příliš živé paměti vládu komunistů u nás a jejich zatajování např. Černobylu... Koronavirus se poprvé objevil, nebo byl oficiálně přiznán, na začátku prosince. To jsou dva měsíce. Za tu dobu je fůra mrtvých. Koronavirus se šíří kapénkami, takže je v podstatě nezastavitelný. V Evropě už je, v Německu Číňanka nakazila své kolegy v Bavorsku. Uvidíme co bude dál, úmrtnost Evropanů nemusí být tak vysoká jako Asiatů. Roli hraje celková momentální kondice nakažených i hygiena a úroveň péče v Evropě. Stejně jako inspektor Pišišvor si myslím, že opatření evropských zemí včetně naší jsou na velmi dobré úrovni. A líbí se mi, že Babiš neposkytl Číně materiální pomoc určenou a připravenou pro české občany, vzdor kritice neziskovek a dalších nýmandů. Každý stát by měl mít nejprve zabezpečeno všechno pro svoje lidi, a pak, když jsou přebytky, je poskytovat jinam.

Opět si myslím to, co Vy, "Balu". Já si dokonce myslím, že situace je víc než vážná. K žádné hysterii nevybízím, ale z info, co mám k dispozici, je mi opravdu zle!

2.2.2020 22:33
fikovnice

XXX.XXX.134.131

balu napsal(a):
Nadsázka, víte?...
Teď bohužel nemám čas, ale musím napsat, že nesouhlasím s vaším pohledem na minulost. To si zaslouží rozvést, ale na to nemám opravdu nyní čas. Jen toto - nebýt komunistů, byli jsme špička v mnoha oborech. Nastartovala to první republika a po druhé světové válce jsme měli mnohem lepší startovací pozici než Rakousko a Německo. Nebýt komunistů a jejich zvěrstev, které páchali na lidech i jejich majetku, by nás ani jedna z těch zemí nepřeválcovala.

2.2.2020 22:40
fikovnice

XXX.XXX.134.131

bodlinka napsal(a):
tak děsit se nemusíme, ale pokud se kvůli tomu zavírají města a ruší lety, tak to asi nebude úplně detail

jinak já sleduji toto: https://www.youtube.com/watch?v=GpbUoLvpdCo

Znovu opakuji, z info, které mám k dispozici, se situace opravdu jeví velmi vážná. Hysterii dělat nebudu. Ale v Číně stojí většina výrobních linek (i proto Číňani žádají o pomoc), jsou zakázány lety z/do Číny. Situace v Německu - průběh nakažení - jedna Číňanka nakazila dva lidi, každý z nich další - to je šíření exponenciálně, a takovýto typ šíření děsí každého lékaře, epidemiologa, infektologa. Číňani nic nezakrývají, ale počty nemocných budou x-násobně vyšší. Oni totiž nemají dostatek kitů pro sérologická vyšetření a potvrzení viru. Takže stávající počty jsou počty sérologicky ověřené + další procento je těch, co lékaře ani nenavštíví. SEARS a MERS se můžou jít zahrabat... Mmch. už teď je tuším víc mrtvých než bylo za roční řádění SEARS. Smutné...

2.2.2020 22:50
fikovnice

XXX.XXX.134.131

lesnížínka napsal(a):
Jsem psala já a co by tu u nás dělal Číňan? Není tu nic, co by mohlo Číňany zajímat

Číňani k Tobě nepřijdou, ale šíření je kapénkové, ta nemoc je vážně hodně hodně nakažlivá. Stačí, když někdo z Tvých sousedů vycestuje třeba do Prahy - tam už pravděpodobnost, že se setká s někým, kdo se setkal s Číňanem, existuje. No a Tvůj soused nic netušíc se vrátí - samozřejmě ze začátku bezpříznakový, a malér je na světě.

2.2.2020 22:56
saola

XXX.XXX.85.40

Každého epidemiologa děsí hlavně varianta, že se onemocnění rychle a masivně rozšíří do zemí, které nemají úroveň zdravotnictví na dostatečně dobré úrovni, protože teprve pak to začne být skutečný průser.
Evropa je na tom stále prognosticky poměrně dobře.

2.2.2020 22:58
fikovnice

XXX.XXX.134.131

megi-the-dog napsal(a):
No tak zas z nich nedělejte jeskynní lidi, určitě máme všichni doma 99% spotřebičů z této země. Je to velká země, jistě že tam jsou oblasti, kde to není s hygienou nejlepší a třeba taková proočkovanost a lékařská péče jako u nás tam nebude. Stačí se podívat na tak malou zem jako Slovensko.
Mimochodem za ten standard, co máme, vděčíme své malé rozloze, počtu obyvatel a minulému režimu. Ti předchozí se starali skoro jen o armádu.
I když Švejk by mohl vyprávět..
Mě to napadlo, protože třeba tuberkulóza je zoonóza, psi se mohou nakazit, a četla jsem, že když měl nemocný člověk psa, tak jeho pes byl utracen.
Jsou nemoci, vůči kterým je pes rezistentní. Ale tady u toho jsem nečetla ani větu, jako by to nebylo možné, ani nevím, jestli někdo testoval zvířata z té oblasti.

"Jsou nemoci, vůči kterým je pes rezistentní. Ale tady u toho jsem nečetla ani větu, jako by to nebylo možné, ani nevím, jestli někdo testoval zvířata z té oblasti. "

Toto se ještě neví, virus je na světě od prosince 2019. Jak jsem psala, Číňani nemají dost kitů na stanovení viru u lidí. Ta čísla jsou právě jen od těch, na něž ještě měli vybavení pro stanovení. Psi jsou zrovna jim úplně u zádele...

2.2.2020 23:00
fikovnice

XXX.XXX.134.131

saola napsal(a):
Každého epidemiologa děsí hlavně varianta, že se onemocnění rychle a masivně rozšíří do zemí, které nemají úroveň zdravotnictví na dostatečně dobré úrovni, protože teprve pak to začne být skutečný průser.
Evropa je na tom stále prognosticky poměrně dobře.

Ano, to s Vámi samozřejmě souhlasím. Zároveň si ale např. myslím, že Čína, jakkoli to zní nehumánně, měla/mohla být odříznuta od zbytku světa ještě dřív.
A v souladu s Vámi - jako totální zabiják se to může začít chovat např. v Africe, dostane-li se to tam do zaostalých zemí.

2.2.2020 23:11
saola

XXX.XXX.85.40

fikovnice napsal(a):
Ano, to s Vámi samozřejmě souhlasím. Zároveň si ale např. myslím, že Čína, jakkoli to zní nehumánně, měla/mohla být odříznuta od zbytku světa ještě dřív.
A v souladu s Vámi - jako totální zabiják se to může začít chovat např. v Africe, dostane-li se to tam do zaostalých zemí.

A jak byste to chtěla udělat? Myslím tedy uzavřít Čínu?
To je možné jen ve filmech.....

Hezké vlákno - takové strašení na dobrou noc...

"Bojíš se?"
"Bojím."
" Moc?"
"Moc bojím."
"Já se taky bojím. Ale my se bojíme rádi."

https://www.youtube.com/watch?v=4nQZVD3Fd0w

2.2.2020 23:13
fikovnice

XXX.XXX.134.131

saola napsal(a):
Ve Wu-hanu opravdu žádné psy neřeší....
https://edition.cnn.com/2020/02/01/asia/coronavirus-wuhan-discrimination-intl-hnk/index.html

Ještě teda, co se dá očekávat a dle toho se ukáže, jak se to chová ve vyspělých zemích, je UK. Příchod nového roku tam dle dostupných údajů na ulicích oslavovali Britové s tisícovkami Číňanů.

2.2.2020 23:29
fikovnice

XXX.XXX.134.131

saola napsal(a):
A jak byste to chtěla udělat? Myslím tedy uzavřít Čínu?
To je možné jen ve filmech.....

Hezké vlákno - takové strašení na dobrou noc...

"Bojíš se?"
"Bojím."
" Moc?"
"Moc bojím."
"Já se taky bojím. Ale my se bojíme rádi."

https://www.youtube.com/watch?v=4nQZVD3Fd0w

Jednoduše.
Zákaz letového spojení s Čínou měl přijít dřív.

2.2.2020 23:30
fikovnice

XXX.XXX.134.131

saola napsal(a):
A jak byste to chtěla udělat? Myslím tedy uzavřít Čínu?
To je možné jen ve filmech.....

Hezké vlákno - takové strašení na dobrou noc...

"Bojíš se?"
"Bojím."
" Moc?"
"Moc bojím."
"Já se taky bojím. Ale my se bojíme rádi."

https://www.youtube.com/watch?v=4nQZVD3Fd0w

A zcela narovinu "Saolo", tento virus se chová tak, že já z toho teda srandu nemám.

2.2.2020 23:42
saola

XXX.XXX.85.40

Z toho, co je veřejně dostupné, lze usuzovat, že se onemocnění šíří ochotněji a rychleji než SARS, ale nemá takový fatální potenciál.
Až v evropským městech zkolabuje doprava, zásobování, dodávky energií a společenský řád, pak už nebude čas na "srandu", ale zatím není třeba stahovat kalhoty. Nic se v zásadě neděje, globální stav zdravotní nouze byl vyhlášen několikrát už v minulosti.
Dobrou noc přeji.

2.2.2020 23:47
fikovnice

XXX.XXX.134.131

saola napsal(a):
Z toho, co je veřejně dostupné, lze usuzovat, že se onemocnění šíří ochotněji a rychleji než SARS, ale nemá takový fatální potenciál.
Až v evropským městech zkolabuje doprava, zásobování, dodávky energií a společenský řád, pak už nebude čas na "srandu", ale zatím není třeba stahovat kalhoty. Nic se v zásadě neděje, globální stav zdravotní nouze byl vyhlášen několikrát už v minulosti.
Dobrou noc přeji.

Taky přeji dobrou noc.

3.2.2020 03:46
Moyda

XXX.XXX.147.89

Jestli se to rozšíří v Africe tak potěš koště. Číňané jsou jakžtakž disciplinovaní, ale afričany nikdo nezastaví.

3.2.2020 06:59
sardullah

XXX.XXX.221.235

Holky já nevim, pořád mi přijde, že čas se bát bude, až se skutečně bude virus masivně šířit po evropě.
Jako nikomu neberu jeho obavy z...co když...a tak, ale na rovinu, já mám svejch starostí dost na to, abych si začala dělat hlavu z nějakého "potencionálního" nebezpečí, navíc když s tím nejsem absolutně schopná nic udělat, nejsem schopná svými silami zamezit šíření, nijak to nemůžu ovlivnit, ať už se budu bát nebo ne, tak max až to přijde, tak můžu zkusit dělat nějaká opatření, abych nějak minimalizovala případné nakažení.
Pořád to vnímám tak, že je větší pravděpodobnost, ale jako omega větší, že mě porazí auto, no taky kvůli tomu nemůžu přestat přecházet silnici.

No chci tím říct, že nemám absolutně patrony na to, zabývat se tím, co bude až, když..
Momentálně je moje větší starost, že mi pajdá fena, že se to nelepší, že jdu tenhle týden na veterinu a jestli bude muset na rentgen, tak že jí budou muset uspat a jestli ve svém věku zvládne narkózu, takže asi tak a přiznám se, že strach mám a následně obavy, co nám bude diagnostikováno. Nějakej coronavirus je pro mě naprosto nepodstatná záležitost.

3.2.2020 07:51
megi-the-dog

XXX.XXX.211.238

sardullah napsal(a):
Holky já nevim, pořád mi přijde, že čas se bát bude, až se skutečně bude virus masivně šířit po evropě.
Jako nikomu neberu jeho obavy z...co když...a tak, ale na rovinu, já mám svejch starostí dost na to, abych si začala dělat hlavu z nějakého "potencionálního" nebezpečí, navíc když s tím nejsem absolutně schopná nic udělat, nejsem schopná svými silami zamezit šíření, nijak to nemůžu ovlivnit, ať už se budu bát nebo ne, tak max až to přijde, tak můžu zkusit dělat nějaká opatření, abych nějak minimalizovala případné nakažení.
Pořád to vnímám tak, že je větší pravděpodobnost, ale jako omega větší, že mě porazí auto, no taky kvůli tomu nemůžu přestat přecházet silnici.

No chci tím říct, že nemám absolutně patrony na to, zabývat se tím, co bude až, když..
Momentálně je moje větší starost, že mi pajdá fena, že se to nelepší, že jdu tenhle týden na veterinu a jestli bude muset na rentgen, tak že jí budou muset uspat a jestli ve svém věku zvládne narkózu, takže asi tak a přiznám se, že strach mám a následně obavy, co nám bude diagnostikováno. Nějakej coronavirus je pro mě naprosto nepodstatná záležitost.

Na rtg ji uspávat nebudou, jen ji oblbnou. V tom věku je kulháníčko přece takřka normální, to má z toho, že má kopejtko. Jen dostane trochu víc MSM a bude to dobré.
Nebojte!

3.2.2020 08:01
balu

XXX.XXX.238.35

Určitě není na místě teď panikařit. Ale mít určité obavy je normální. I když se situací člověk nic udělat nemůže...

3.2.2020 08:59
sardullah

XXX.XXX.189.104

megi-the-dog napsal(a):
Na rtg ji uspávat nebudou, jen ji oblbnou. V tom věku je kulháníčko přece takřka normální, to má z toho, že má kopejtko. Jen dostane trochu víc MSM a bude to dobré.
Nebojte!

No nevim, MSM už jsme nasadili, teď i tablety s CBD a já žádnej progres nevidím. Jako včera mi moji chlapi říkali, ať ještě počkám, jestli přeci jen nezaberou ty prášky, že já jsem teď furt v práci a fenu vidím ráno, když vstane a večer, když defakto už od čtyř hodin odpoledne leží a že to má zatuhlý, že přes den, když chodí, tak to není tak hrozný, tak nevím....teď mám dva dny volno, tak budu pozorovat, jak je na tom přes den. Je fakt, že můj syn má taky artritidu a prej, mami vždyť víš, že ráno to mám taky děsný, než to rozhejbu. Ach jo, kdyby to šlo, tak to pajdání raději vezmu na sebe.
Klidně i s tím kopejtkem, to by bylo pokulháníčko

3.2.2020 09:24
petrahei

XXX.XXX.145.66

sardullah napsal(a):
No nevim, MSM už jsme nasadili, teď i tablety s CBD a já žádnej progres nevidím. Jako včera mi moji chlapi říkali, ať ještě počkám, jestli přeci jen nezaberou ty prášky, že já jsem teď furt v práci a fenu vidím ráno, když vstane a večer, když defakto už od čtyř hodin odpoledne leží a že to má zatuhlý, že přes den, když chodí, tak to není tak hrozný, tak nevím....teď mám dva dny volno, tak budu pozorovat, jak je na tom přes den. Je fakt, že můj syn má taky artritidu a prej, mami vždyť víš, že ráno to mám taky děsný, než to rozhejbu. Ach jo, kdyby to šlo, tak to pajdání raději vezmu na sebe.
Klidně i s tím kopejtkem, to by bylo pokulháníčko

Hodne starsich psu je dlouhodobe na lecich proti bolesti.
Ono nemá uplne cenu resit presnou diagnozu - bude to artróza.
Spis ji ulevit. Leky, ne krmnými doplňky.

3.2.2020 10:13
sardullah

XXX.XXX.189.104

petrahei napsal(a):
Hodne starsich psu je dlouhodobe na lecich proti bolesti.
Ono nemá uplne cenu resit presnou diagnozu - bude to artróza.
Spis ji ulevit. Leky, ne krmnými doplňky.

No ty prášky s CBD jsou na předpis, není to doplněk stravy, spíš mi jde o to, aby jí nabrali krev, jestli tam nejede něco, co by bylo na antibiotika...nevím čistě můj laický pohled, že by to bylo možné a nebo ten rentgen, jestli tam není nějaké zranění, i když to spíš vylučuju, protože fena už není žádná "poběhlice", ale rozvážná starší psí dáma, co se defakto prochází, venku jí mám pod dozorem a na zahradě tak max běží po rovném dvoře k brance hlídat....ale tak člověk nikdy neví.
Je fakt, že mi popajdává už celý rok, ale to je třeba 2 dny trošku pajdala a pak zase ok, pak začala pajdat víc, ale tak max ráno a pak to rozchodila, teď už mi přijde, že je to nonstop.
Jako je mi jasný, že jí táhne jedenáctej rok a že už se dají podobné problémy očekávat, ale tak určitě, když se potvrdí, že je to "jen" revma, tak abychom měli doma nějaký prášky, co v rámci možností co nejvíc uleví.

Ale tak to je mimo téma této diskuze.

3.2.2020 10:27
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

sardullah napsal(a):
No ty prášky s CBD jsou na předpis, není to doplněk stravy, spíš mi jde o to, aby jí nabrali krev, jestli tam nejede něco, co by bylo na antibiotika...nevím čistě můj laický pohled, že by to bylo možné a nebo ten rentgen, jestli tam není nějaké zranění, i když to spíš vylučuju, protože fena už není žádná "poběhlice", ale rozvážná starší psí dáma, co se defakto prochází, venku jí mám pod dozorem a na zahradě tak max běží po rovném dvoře k brance hlídat....ale tak člověk nikdy neví.
Je fakt, že mi popajdává už celý rok, ale to je třeba 2 dny trošku pajdala a pak zase ok, pak začala pajdat víc, ale tak max ráno a pak to rozchodila, teď už mi přijde, že je to nonstop.
Jako je mi jasný, že jí táhne jedenáctej rok a že už se dají podobné problémy očekávat, ale tak určitě, když se potvrdí, že je to "jen" revma, tak abychom měli doma nějaký prášky, co v rámci možností co nejvíc uleví.

Ale tak to je mimo téma této diskuze.

Worick pajdá už několik let. Víc, míň, někdy špatně šlápne až zakňučí, ale tam prostě ten problém s prošlapy předních tlapek jasně vidím. Vím, že chcete mít jistotu, že to není ještě něco jiného, ale na dvou veterinách a po rentgenech jen zkonstatovali, že ty tlapky jsou na chuja a nezbyde mi, než se s tím smířit. Po Alavisu zlepšení pár měsíců, pak jako by přestaly účinkovat. Naprosto stejně po homeopatikách. Tak jsem došla k názoru, že každá ta věc zvládla jen určitou sílu poškození a víc už mu neuleví. Teď bere několik měsíců čisté MSM(alavis už nemá) v poměrně velké dávce a chodí obstojně, dokonce bych řekla celkem pěkně. Pár dní bylo zhoršení, co visel na bráně háravce a to mi zatrnulo, že už se to k dobrému nemusí vrátit a to by byl teprve průšvih, ale za pár dní dobrý. Je mi jasné, že i tohle dosáhne svého vrcholu, kdy už to nezvládne dál tlumit. Ale musím říct, že s MSM asi nejlepší výsledky...zatím. Jak to bere feňule dlouho?

3.2.2020 10:45
sardullah

XXX.XXX.189.104

lesnížínka napsal(a):
Worick pajdá už několik let. Víc, míň, někdy špatně šlápne až zakňučí, ale tam prostě ten problém s prošlapy předních tlapek jasně vidím. Vím, že chcete mít jistotu, že to není ještě něco jiného, ale na dvou veterinách a po rentgenech jen zkonstatovali, že ty tlapky jsou na chuja a nezbyde mi, než se s tím smířit. Po Alavisu zlepšení pár měsíců, pak jako by přestaly účinkovat. Naprosto stejně po homeopatikách. Tak jsem došla k názoru, že každá ta věc zvládla jen určitou sílu poškození a víc už mu neuleví. Teď bere několik měsíců čisté MSM(alavis už nemá) v poměrně velké dávce a chodí obstojně, dokonce bych řekla celkem pěkně. Pár dní bylo zhoršení, co visel na bráně háravce a to mi zatrnulo, že už se to k dobrému nemusí vrátit a to by byl teprve průšvih, ale za pár dní dobrý. Je mi jasné, že i tohle dosáhne svého vrcholu, kdy už to nezvládne dál tlumit. Ale musím říct, že s MSM asi nejlepší výsledky...zatím. Jak to bere feňule dlouho?

No zatím moc dlouho ne....asi 6 nebo 7 dní, ty léky obsahují i msm. Vlastně jsem tak nějak smířená s tím, že už to nikdy dobrý nebude, jen chci mít prostě jistotu, že to není nic, co by vyžadovalo antibiotika popř. operaci a já bych jí nechala zbytečně trápit , když by jí šlo pomoct.

Je fakt, že rotvička mojí kolegyně měla to samé...pajdala 2 roky cca od jedenáctého roku, brali nějaké léky, nevím jaké, chodili dokonce na rehábka, ke konci už zvažovali i pořízení ortézy a je fakt, že někdy pajdala jakože fest, no nakonec ve třinácti měla čubina mrtvičku a to byla konečná.

3.2.2020 11:20
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

Nevím jak operaci, nám třeba řekli, že tohle se operovat nedá. A starou čubu bych taky asi už operací netrápila, několikaměsíční rehabilitace, nemožnost pohybu...to by jí ty poslední roky života moc nezpříjemnilo. Asi už bych to držela jen léky. Jestli můžu radit, kupte si čisté MSM, na NETu to není problém. Je tam dávkování, já mám pro koně, tzn. tuším lžička na 200kg, tak prostě dávám na špičku lžičky(má 30kg) prostě báj očko, někdy se mu ujde víc, někdy míň, blbě se rozpouští, takže taky záleží, kolik natáhnu vůbec do stříkačky. To je pár dní, to fakt tak rychle nezabere, ale třeba za další týden už by jste to vidět měla. Ovšem netuším, kolik MSM tam je, třeba si myslím, že i v alavisu ho není dost. Co to udělá psu se zbytkem organismu, jestli to na něco nepůsobí negativně(příklad: třeba na ledviny) vyzkoušeno tak moc není, tvrdí tedy, že nepůsobí na nic, ale si říkám, že u starého psa už je to jedno, stejně na něco nakonec umře. Jen, když ho nebudu muset utratit, protože se nepostaví na nohy...k čemuž vážně neměl daleko. A teď chodí jak frajer

3.2.2020 12:54
sardullah

XXX.XXX.189.104

lesnížínka napsal(a):
Nevím jak operaci, nám třeba řekli, že tohle se operovat nedá. A starou čubu bych taky asi už operací netrápila, několikaměsíční rehabilitace, nemožnost pohybu...to by jí ty poslední roky života moc nezpříjemnilo. Asi už bych to držela jen léky. Jestli můžu radit, kupte si čisté MSM, na NETu to není problém. Je tam dávkování, já mám pro koně, tzn. tuším lžička na 200kg, tak prostě dávám na špičku lžičky(má 30kg) prostě báj očko, někdy se mu ujde víc, někdy míň, blbě se rozpouští, takže taky záleží, kolik natáhnu vůbec do stříkačky. To je pár dní, to fakt tak rychle nezabere, ale třeba za další týden už by jste to vidět měla. Ovšem netuším, kolik MSM tam je, třeba si myslím, že i v alavisu ho není dost. Co to udělá psu se zbytkem organismu, jestli to na něco nepůsobí negativně(příklad: třeba na ledviny) vyzkoušeno tak moc není, tvrdí tedy, že nepůsobí na nic, ale si říkám, že u starého psa už je to jedno, stejně na něco nakonec umře. Jen, když ho nebudu muset utratit, protože se nepostaví na nohy...k čemuž vážně neměl daleko. A teď chodí jak frajer

No alavis MSM pro koně mám, začala jsem jí ho dávat tuším mezi svátkama, vlastně doteď než jsme přešly na ty prášky s CBD, mělo by to mít obsah 99,4% msm.

No asi ještě tejden počkám, to by měla dobrat ty prášky, ale pak stejně, aby měla dušička pokoj k vetovi půjdu, prostě nemůžu být jako někteří uživatelé zde s dotazy typu "můj pes pajdá, nevíte, čím by to mohlo být?"....no křišťálovou kouli zde nikdo nemá popř. jí má zrovna v opravě.

Prostě, když mi řeknou je to revma, už s tím nic nejde dělat, max tlumit bolest, tak fajn, už jí stejně doma říkáme Pajdulínku, tak jí to jméno max zůstane.

3.2.2020 13:08
petrahei

XXX.XXX.145.66

sardullah napsal(a):
No ty prášky s CBD jsou na předpis, není to doplněk stravy, spíš mi jde o to, aby jí nabrali krev, jestli tam nejede něco, co by bylo na antibiotika...nevím čistě můj laický pohled, že by to bylo možné a nebo ten rentgen, jestli tam není nějaké zranění, i když to spíš vylučuju, protože fena už není žádná "poběhlice", ale rozvážná starší psí dáma, co se defakto prochází, venku jí mám pod dozorem a na zahradě tak max běží po rovném dvoře k brance hlídat....ale tak člověk nikdy neví.
Je fakt, že mi popajdává už celý rok, ale to je třeba 2 dny trošku pajdala a pak zase ok, pak začala pajdat víc, ale tak max ráno a pak to rozchodila, teď už mi přijde, že je to nonstop.
Jako je mi jasný, že jí táhne jedenáctej rok a že už se dají podobné problémy očekávat, ale tak určitě, když se potvrdí, že je to "jen" revma, tak abychom měli doma nějaký prášky, co v rámci možností co nejvíc uleví.

Ale tak to je mimo téma této diskuze.

No ty prášky s CBD jsou na předpis, není to doplněk stravy

je to doplněk stravy...
Jen to, ze Alavis se rozhodl ho prodávat jen přes vety na tom nic nemění.

tohle je uvedeno přímo na jejich stránkách:
"Veterinární přípravek je schválen ÚSKVBL pod číslem schválení 172-03/C a je volně prodejný" .

3.2.2020 13:21
sardullah

XXX.XXX.189.104

petrahei napsal(a):
No ty prášky s CBD jsou na předpis, není to doplněk stravy

je to doplněk stravy...
Jen to, ze Alavis se rozhodl ho prodávat jen přes vety na tom nic nemění.

tohle je uvedeno přímo na jejich stránkách:
"Veterinární přípravek je schválen ÚSKVBL pod číslem schválení 172-03/C a je volně prodejný" .

Aha tak to jsem netušila, myslela jsem že na předpis= není doplněk stravy.
V každém případě pokud to revma je, tak už víc msm do ní asi nenapumpuju a tak jsem si spíš myslela, že by nám mohli napsat nějaký analgetika na bolest.

No to je jedno doplněk nedoplněk já zatím žádné výrazné zlepšení nepozoruju, manžel se synem zase tvrdí, že oni ano, jak říkám, teď budu mít volno, takže se kouknu na fenu v reálu přes den, jestli to je vážně tím, že já jí posledních 5 dní, což je skoro celou dobu, kdy ty prášky bere, co jsem v práci vidím jenom "ztuhlou" a třeba přes den opravdu funguje přijatelně, ale věřte chlapům, chci to vidět na vlastní oči. Můj manžel se spíš divil, když jsem mu řekla, že vezmu fenu na veterinu, že furt hrozně pajdá...prej proč, mě přijde, že je to naopak docela dobrý.

3.2.2020 13:26
petrahei

XXX.XXX.145.66

No to je jedno doplněk nedoplněk já zatím žádné výrazné zlepšení nepozoruju,

no-není to jedno.
u leku ten ucinek prokazatelne bude, u krmného doplnku je to často spis zbozne prani, aby to fungovalo.
( ale i to jsem zazila s krmnym doplnkem, a ne nebyl to placebo efekt, fakt to makalo proti bolesti).

jen u toho stareho psa je třeba fakt nasadit leky a neexperimentovat.
ty leky jsou krom toho, ze snizuji bolest i protizanetlive. tj. nejen maskuji, ale i castecne resi.
takze ja bych s nimi moc neváhala a aspoň kratkodobe - nasadila.

3.2.2020 13:39
bodlinka

XXX.XXX.56.41

já bych to teda fotila.

ono je snadné říct, že je to artróza, ale může to být taky něco jiného.

3.2.2020 13:56
sardullah

XXX.XXX.189.104

bodlinka napsal(a):
já bych to teda fotila.

ono je snadné říct, že je to artróza, ale může to být taky něco jiného.

No právě, artrózu ona bude mít asi taky, ten letošní rok, to občasné pokulháníčko tomu nasvědčovalo, ale teď se mi to prostě nelíbí ani trochu.

No starý psi, jsem celou dobu nevěděla, mimo očkování, co je to vet a teď budu lítat, v únoru jdu se psem, protože se mu udělala nějaká boulička z boku na prstu, nevypadá, že by ho to bolelo, takže to nepovažuju za echt akutní, jako na teď hned, vzala jsem si dovču, abych ho hlídala, kdyby mu to případně vyřízli, tak aby si to nerozlízal, je to v půlce února, tak jsem si myslela, že bych v tom termínu vzala i čubu, aby se jí na to jukli, ale myslím, že ani do tý půlky února fakty čekat nebudu....juknu na ní zejtra až budu mít volno, jestli jí to fakt přes den šlape tak, jak mi moji chlapi tvrdí a jestli ne, tak ve středu vyrážíme směr veterina.

3.2.2020 14:10
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

petrahei napsal(a):
No to je jedno doplněk nedoplněk já zatím žádné výrazné zlepšení nepozoruju,

no-není to jedno.
u leku ten ucinek prokazatelne bude, u krmného doplnku je to často spis zbozne prani, aby to fungovalo.
( ale i to jsem zazila s krmnym doplnkem, a ne nebyl to placebo efekt, fakt to makalo proti bolesti).

jen u toho stareho psa je třeba fakt nasadit leky a neexperimentovat.
ty leky jsou krom toho, ze snizuji bolest i protizanetlive. tj. nejen maskuji, ale i castecne resi.
takze ja bych s nimi moc neváhala a aspoň kratkodobe - nasadila.

Které léky myslíte? Však Sardullah je dostala na veterině, takže neexperimentuje. Já na veterině taky dostala, nějakou podobnou s prominutím blbinu. Jen to bylo od jiné firmy. Bylo mi řečeno, že takových léků, které by pes mohl jíst dlouhodobě, moc není. Ale je to už cca 5 let, takže se možná i tady něco změnilo...

3.2.2020 14:19
sardullah

XXX.XXX.189.104

bodlinka napsal(a):
já bych to teda fotila.

ono je snadné říct, že je to artróza, ale může to být taky něco jiného.

Bodlinko, ještě jen tak ze zvědavosti, čubina momentálně bere Alavis CanabiFlex CBD, mám pocit, že je to to samé, co tu řešila Conie pro svojí psí bábinku. Je to fakticky na nic...na tu veterinu samozřejmě půjdu, aby pro můj klid udělali rentgen a nějakou laborku, spíš mi jde o to, jestli to co jí teď dávám je fakty jen nějakej obyčejnej "doplněk stravy" a kdyby nám náhodou potvrdili to revma a nebude to nic horšího, můžou mi napsat něco na bolest, co fakt pomůže, je něco co bych eventuelně měla požadovat jako "nejlepší", co máte zkušenost, že velkým těžkým starým pejskům s artritidou pomáhá??

3.2.2020 14:53
fawnalee

XXX.XXX.229.101

Naše staruška bere Cimalgex - je to proti bolesi, sice ne zrovna levné, ale hodně pomohlo. 13 let, 30 kg, je o 50% lepší.

3.2.2020 15:10
petrahei

XXX.XXX.145.66

bodlinka napsal(a):
já bych to teda fotila.

ono je snadné říct, že je to artróza, ale může to být taky něco jiného.

ok.
ale tak jinak -necekala bych, co s tim (ne)udela alavis

3.2.2020 15:22
petrahei

XXX.XXX.145.66

lesnížínka napsal(a):
Které léky myslíte? Však Sardullah je dostala na veterině, takže neexperimentuje. Já na veterině taky dostala, nějakou podobnou s prominutím blbinu. Jen to bylo od jiné firmy. Bylo mi řečeno, že takových léků, které by pes mohl jíst dlouhodobě, moc není. Ale je to už cca 5 let, takže se možná i tady něco změnilo...

Však Sardullah je dostala na veterině, takže neexperimentuje.

myslim leky ze ma dostat a ne dalsi krmne doplňky
a to bylo v reakci na to, co jsem napsala - ze i krmny doplněk muze tlumit bolest - tak v tomhle pripade bych uz dalsi a další - nezkousela.

Dlouhodobe pouzivani - me se tady o tom nechce moc rozepisovat, to není o nejake plosne aplikaci, to je vždycky o konkretnim pripadu. ale když staršího psa něco boli. ulevuje se mu.
často se po par dnech daji leky zase i vysadit - neb zahnali zanet a bolest tak ustoupila.

a i kdyby ne - i po 3-4 letem pouzivani psi stejne odchazeli na neco jiného, nez jsou vedlejsi ucinky nesteroidu…

3.2.2020 16:20
sardullah

XXX.XXX.189.104

petrahei napsal(a):
Však Sardullah je dostala na veterině, takže neexperimentuje.

myslim leky ze ma dostat a ne dalsi krmne doplňky
a to bylo v reakci na to, co jsem napsala - ze i krmny doplněk muze tlumit bolest - tak v tomhle pripade bych uz dalsi a další - nezkousela.

Dlouhodobe pouzivani - me se tady o tom nechce moc rozepisovat, to není o nejake plosne aplikaci, to je vždycky o konkretnim pripadu. ale když staršího psa něco boli. ulevuje se mu.
často se po par dnech daji leky zase i vysadit - neb zahnali zanet a bolest tak ustoupila.

a i kdyby ne - i po 3-4 letem pouzivani psi stejne odchazeli na neco jiného, nez jsou vedlejsi ucinky nesteroidu…

No už nebudu spekulovat....ve středu po návštěvě veta snad budu chytřejší...
teda snad, nevím jestli třeba na rentgen berou hned nebo objednávají a taky jestli jí budou nabírat krev, tak výsledky taky asi nebudou hned.

Když nezabralo MSM, tak opravdu nehodlám zkoušet jiné "doplňky" a čekat nevím jak dlouho jestli to zabere, jen tak na slepo, když nevím.

3.2.2020 17:04
keriton

XXX.XXX.87.110

Já mám teda u starýho psa zavedenej důchod i ve smyslu "nebudu už tě obtěžovat neustálým zjišťováním na veterině, co přesně ti je". Samozřejmě pokud k tomu není nějakej evidentní a skutečně překážející důvod. U kulhání v tomhle věku by mi přišlo spíš škoda ještě zatěžovat organismus rentgenem. To už bych si rovnou řekla o něco silnějšího na bolest, pokud by to šlo :)

3.2.2020 17:15
sardullah

XXX.XXX.189.104

keriton napsal(a):
Já mám teda u starýho psa zavedenej důchod i ve smyslu "nebudu už tě obtěžovat neustálým zjišťováním na veterině, co přesně ti je". Samozřejmě pokud k tomu není nějakej evidentní a skutečně překážející důvod. U kulhání v tomhle věku by mi přišlo spíš škoda ještě zatěžovat organismus rentgenem. To už bych si rovnou řekla o něco silnějšího na bolest, pokud by to šlo :)

No normálně mám stejnej názor, ale to koleno se mi prostě nějak nelíbí, ale nejsem doktor, tak uvidíme, jen tak pro nic za nic bych jí na veterinu taky netáhla.

3.2.2020 17:26
orionka

XXX.XXX.234.108

Nechci problém zlehčovat. Jistota je jistota.

3.2.2020 18:17
fikovnice

XXX.XXX.134.107

sardullah napsal(a):
Aha tak to jsem netušila, myslela jsem že na předpis= není doplněk stravy.
V každém případě pokud to revma je, tak už víc msm do ní asi nenapumpuju a tak jsem si spíš myslela, že by nám mohli napsat nějaký analgetika na bolest.

No to je jedno doplněk nedoplněk já zatím žádné výrazné zlepšení nepozoruju, manžel se synem zase tvrdí, že oni ano, jak říkám, teď budu mít volno, takže se kouknu na fenu v reálu přes den, jestli to je vážně tím, že já jí posledních 5 dní, což je skoro celou dobu, kdy ty prášky bere, co jsem v práci vidím jenom "ztuhlou" a třeba přes den opravdu funguje přijatelně, ale věřte chlapům, chci to vidět na vlastní oči. Můj manžel se spíš divil, když jsem mu řekla, že vezmu fenu na veterinu, že furt hrozně pajdá...prej proč, mě přijde, že je to naopak docela dobrý.

"Aha tak to jsem netušila, myslela jsem že na předpis= není doplněk stravy."

Takto to i je a platí. Myslím, že "Petrahei" spíš psala o tom, že se to dá koupit jen u veterináře, ale ne na předpis, pokud jsem to dobře pochopila...?

3.2.2020 18:21
fikovnice

XXX.XXX.134.107

orionka napsal(a):
Nechci problém zlehčovat. Jistota je jistota.

3.2.2020 20:12
PumaCZ

XXX.XXX.252.188

Kdyby to nekoho zajimalo, tak zde shrnuti z dnesni prednasky/diskuze na tema koronavirus na PrF UK :)

Shrnutí:
• čísla mohou být vzdálená realitě díky režimu
• původní hostitel viru jsou netopýři
• strukturně se virus mnohem více podobá SARS
• MERS (83% příbuznost) za 2 roky epidemie změnil svojí genetickou výbavu jen nepatrně a spíše k nižší virulenci
• úmrtnost je jen kolem 2,2% s tím, že se většinou jednalo o muže s věkem nad 55 let, kteří trpěli dalšími závaznými onemocněními před nákazou
• viru se nejlépe daří při teplotě 22-25 °C a za těchto podmínek vydrží na hladkém povrchu až 5 dní
• z prvních výsledků vyplývá, že virus "zabíjí" inhibitory proteáz, ale mechanismus je neznámý (používá se také k léčbě HIV)
• první vakcíny by měli být dokončeny do konce března a pokud by bylo potřeba, tak s přeskočením některých procedur validace by mohli být plošně dostupné již na konci léta
• pokud prodělané tento virus, tak paměťové buňky adaptivní imunity by vás před tímto(!) druhem měly ochránit
• globální pandemie je nepravděpodobná, ale možná


Ve zkratce se vazne my Evropane desit nemusime :)

3.2.2020 20:51
saola

XXX.XXX.143.176

Ano, zatím to vypadá na vrápence a kaloně.
hezky shrnuto i zde, i když z 27.1. (tedy "staré"):
http://www.osel.cz/11006-koronavirus-wuhan-muze-byt-mnohem-nakazlivejsi-jsou-ale-i-dobre-zpravy.html

3.2.2020 21:33
fikovnice

XXX.XXX.135.227

PumaCZ napsal(a):
Kdyby to nekoho zajimalo, tak zde shrnuti z dnesni prednasky/diskuze na tema koronavirus na PrF UK :)

Shrnutí:
• čísla mohou být vzdálená realitě díky režimu
• původní hostitel viru jsou netopýři
• strukturně se virus mnohem více podobá SARS
• MERS (83% příbuznost) za 2 roky epidemie změnil svojí genetickou výbavu jen nepatrně a spíše k nižší virulenci
• úmrtnost je jen kolem 2,2% s tím, že se většinou jednalo o muže s věkem nad 55 let, kteří trpěli dalšími závaznými onemocněními před nákazou
• viru se nejlépe daří při teplotě 22-25 °C a za těchto podmínek vydrží na hladkém povrchu až 5 dní
• z prvních výsledků vyplývá, že virus "zabíjí" inhibitory proteáz, ale mechanismus je neznámý (používá se také k léčbě HIV)
• první vakcíny by měli být dokončeny do konce března a pokud by bylo potřeba, tak s přeskočením některých procedur validace by mohli být plošně dostupné již na konci léta
• pokud prodělané tento virus, tak paměťové buňky adaptivní imunity by vás před tímto(!) druhem měly ochránit
• globální pandemie je nepravděpodobná, ale možná


Ve zkratce se vazne my Evropane desit nemusime :)

Zrovna si chystám přednášku na zítřek na toto téma. Prosím, smím event. použít něco z toho, co jste sem vložila?

Ono to má být rozsáhlá přednáška, ale koronavirové infekce tam zmíním spíše jen okrajově. Uvažuji, že spíše epidemiologická data, k čemuž by se mi hodilo něco z toho, co jste sem vložila - pokud mi dáte souhlas k citování, tak samozřejmě vložím i autora, budete-li chtít (kdyžtak písněte do SZ).

O jednom či dvou vyléčených jsem četla (dostali mix antiretrovirotik, z nichž si pamatuji oseltamivir a ritonavir; ale bylo toho tam více; bohužel jsem si neuložila zdroj).

3.2.2020 21:43
saola

XXX.XXX.143.176

Pro fíkovnici:
Thajsko - viz odkaz:
https://www.physiciansweekly.com/cocktail-of-flu-hiv/
Ale stále se na tom pracuje, a výsledky nejsou jednoznačné, tak citujte opatrně

3.2.2020 21:46
fikovnice

XXX.XXX.135.227

PumaCZ napsal(a):
Kdyby to nekoho zajimalo, tak zde shrnuti z dnesni prednasky/diskuze na tema koronavirus na PrF UK :)

Shrnutí:
• čísla mohou být vzdálená realitě díky režimu
• původní hostitel viru jsou netopýři
• strukturně se virus mnohem více podobá SARS
• MERS (83% příbuznost) za 2 roky epidemie změnil svojí genetickou výbavu jen nepatrně a spíše k nižší virulenci
• úmrtnost je jen kolem 2,2% s tím, že se většinou jednalo o muže s věkem nad 55 let, kteří trpěli dalšími závaznými onemocněními před nákazou
• viru se nejlépe daří při teplotě 22-25 °C a za těchto podmínek vydrží na hladkém povrchu až 5 dní
• z prvních výsledků vyplývá, že virus "zabíjí" inhibitory proteáz, ale mechanismus je neznámý (používá se také k léčbě HIV)
• první vakcíny by měli být dokončeny do konce března a pokud by bylo potřeba, tak s přeskočením některých procedur validace by mohli být plošně dostupné již na konci léta
• pokud prodělané tento virus, tak paměťové buňky adaptivní imunity by vás před tímto(!) druhem měly ochránit
• globální pandemie je nepravděpodobná, ale možná


Ve zkratce se vazne my Evropane desit nemusime :)

Jednu výhradu ale mám, a to k této odrážce:
"- úmrtnost je jen kolem 2,2% s tím, že se většinou jednalo o muže s věkem nad 55 let, kteří trpěli dalšími závaznými onemocněními před nákazou"

Pokud by byla skutečně úmrtnost přes 2% (i když hlavně u specifické skupiny pacientů) není to "jen", ale naopak je to velké číslo, dokonce bych řekla šílené číslo. Čekala jsem ještě víc, nicméně i ta 2% jsou prostě dost veliká (třeba s porovnáním s chřipkou, kde je úmrtnost 0.01% (tuším to psala někde výše "Bodlinka"). Nicméně si myslím, že pořád je to strašně moc čerstvé a tato data a čísla se budou vyvíjet (doufám, že k lepšímu).

neverend

3.2.2020 21:47
neverend

XXX.XXX.213.247

Těžko říct jak se to vyvine.Celkem je očekávatelné že země jako taková začíná "uklízet" nebezpečné parazity.Myslím nás lidi a útočit bude v nejlidnatějších státech světa.Nám stejně už nezbyde než čekat co všechno ovlivní např.globální oteplování a jak dlouho lidstvu ještě zbývá.Každopádně zastávám názor,že celkový obraz existence lidstva se brzy změní k horšímu.

3.2.2020 21:51
fikovnice

XXX.XXX.135.227

saola napsal(a):
Pro fíkovnici:
Thajsko - viz odkaz:
https://www.physiciansweekly.com/cocktail-of-flu-hiv/
Ale stále se na tom pracuje, a výsledky nejsou jednoznačné, tak citujte opatrně

Díky moc "Saolo".
Já o tom thajském vyléčení vím - četla jsem to, ale neměla jsem ten odkaz. Takže moc díky! Jak jsem psala, jednak problematika koronaviru nebude v té přednášce kruciální a druhak je mi jasné, že se situace bude nadále vyvíjet - co platí dnes večer, může být zítra ráno už zase jinak. WHO měla na svých stránkách takovou dobrou mapu s výskytem koronaviru - vždy tam byla země (v případě Číny provincie), počet nakažených, počet mrtvých, počet vyléčených. I to jsem si neuložila, ale předpokládám, že to půjde snadno vygůglit.

3.2.2020 21:54
eli22

XXX.XXX.58.41

neverend napsal(a):
Těžko říct jak se to vyvine.Celkem je očekávatelné že země jako taková začíná "uklízet" nebezpečné parazity.Myslím nás lidi a útočit bude v nejlidnatějších státech světa.Nám stejně už nezbyde než čekat co všechno ovlivní např.globální oteplování a jak dlouho lidstvu ještě zbývá.Každopádně zastávám názor,že celkový obraz existence lidstva se brzy změní k horšímu.

S tím maximálně souhlasím.

3.2.2020 22:03
fikovnice

XXX.XXX.135.227

saola napsal(a):
Pro fíkovnici: podívejte se i sem:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)30183-5/fulltext

Pdf:
https://www.thelancet.com/action/showPdf?pii=S0140-6736%2820%2930183-5

Opět moc děkuji!
Lancet samozřejmě považuji za kvalitní zdroj informací.

4.2.2020 11:43
fikovnice

XXX.XXX.135.155

ir.ma napsal(a):
Pro fíkovnici:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html?fbclid=IwAR3c-jcgVldXZ8b9KE4PisyMbj4w9mg1q0SkaG1oYmCLKj9UL22cK7i0bhc#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Moc děkuji, to je ono!

5.2.2020 00:17
fikovnice

XXX.XXX.135.227

Všem, kdo konkrétně mně sem písli zajímavé a relevantní odkazy, moc děkuji. Je odpřednášeno - snažila jsem se nevyvolat paniku, ale zase nechci, aby lidi byli ignorantští, notabene ze zdravotnictví. Tak jsem snad - hlavně epidemiologickými daty - vyvolala zdravý respekt!
Takové malé nic a zaměstná to pomalu celý svět, vlády velmocí, uzavře to letový provoz, "vyrobí" to města duchů....kdyby to nebylo poněkud neetické, vyjádřím "obdiv" i tomu viru!

P.S. Včera jsem snad po sto letech jela tramvají (to, že obvykle jezdím autem, není moje rozmlsanost, ale je to kvůli vážné nemoci páteře) a ihned při nastupování se mnou do tram nastupoval.....Číňan! Tak jsem to dnes dala k dobrému, lidi se smáli, a já to myslela samozřejmě v nadsázce. Oni jsou holt prakticky všude...

neverend

5.2.2020 00:47
neverend

XXX.XXX.213.247

Samozřejmě panika není na místě,ale jistota je jistota.😀😀😀

5.2.2020 07:23
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

neverend napsal(a):
Samozřejmě panika není na místě,ale jistota je jistota.😀😀😀

A studna doufám vydesinfikována...jistota je jistota

neverend

5.2.2020 11:32
neverend

XXX.XXX.213.247

lesnížínka napsal(a):
A studna doufám vydesinfikována...jistota je jistota

Nevím,to není moje studna.😀

5.2.2020 12:33
sardullah

XXX.XXX.221.235

sardullah napsal(a):
No normálně mám stejnej názor, ale to koleno se mi prostě nějak nelíbí, ale nejsem doktor, tak uvidíme, jen tak pro nic za nic bych jí na veterinu taky netáhla.

OT:
tak podávám hlášení...nejdřív to, co jsem označila za koleno je samozřejmě zápěstí

Fena na veterině předvedla, že rentgen při smyslech rozhodně podstoupit nemůže, když už jí podruhý prohmatávali pacinu, tak jim dost výmluvně dala najevo, že takhle teda ne....už byla docela vzteklá a následně bylo jasný, že už na sebe sáhnout nenechá, což jsem na rovinu čekala.
Nicméně jsme zatím dostali rimadyl a v pondělí si máme zavolat za prvé jak to vypadá, jako možnost že se to zlepší tady je, ale doktorka mi řekla na rovinu, že s tím nepočítá a budem domlouvat termín rentgenu, příští tejden proto, že momentálně není přítomen ortoped, takže jsem zatím pořád v očekávání. Snad jí alespoň ty prášky trochu uleví.

Jinak mi opět moje radikální fena předvedla, že se umí chovat slušně a dokonce v čekárně plné jorkšírských teriérů nechtěla nikoho zahrdlit, ....zvláštní, co umí provést čekárna u veta, jak zkrotnou i takoví bouřliváci jako je moje feňule ....ale myslím, že byla docela klika, že jsme čekání trávili s minipejskama, když jsme vycházeli, tak v čekárně seděl obrovský saošek...no trochu si na feňuli vrknul, ne nijak zle, spíš asi jak jsme rychle vyšli s ordinace a už jsem viděla, jak feně otrnulo...už jsme šly pryč, že a že tohle se jí nelíbí, ale i to jsme teda daly sice s povelem, ale bez ztráty kytičky, asi hlavně proto, že měla na tlamě košík a to je pak víc naprdlá na ten koš než na ostatní psy.

29.2.2020 14:01
fikovnice

XXX.XXX.134.155

Tedy přesun sem.
Teď jsem koukala na mapku - země Visegrádské čtyřky se drží...

29.2.2020 14:07
megi-the-dog

XXX.XXX.211.124

fikovnice napsal(a):
Tedy přesun sem.
Teď jsem koukala na mapku - země Visegrádské čtyřky se drží...

Nebo tam hodně lidí chlastá. Alkohol to prý zničí.
Nebo je naše vláda tak hrozivá, že nás to obejde, nebo tak úžasná, že se přece nemůže nic stát, však mají to pevně v rukou!
Kloním se k možnosti 1 od vrchnosti po poddané.

Akorát chudáci psi, ti pít nesmí.

29.2.2020 14:09
fikovnice

XXX.XXX.134.155

megi-the-dog napsal(a):
Nebo tam hodně lidí chlastá. Alkohol to prý zničí.
Nebo je naše vláda tak hrozivá, že nás to obejde, nebo tak úžasná, že se přece nemůže nic stát, však mají to pevně v rukou!
Kloním se k možnosti 1 od vrchnosti po poddané.

Akorát chudáci psi, ti pít nesmí.

To by ale nebyla nákaza v Dánsku a UK...

29.2.2020 14:25
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

fikovnice napsal(a):
To by ale nebyla nákaza v Dánsku a UK...

Ti pijou hlavně pivo, to je slabota Na nás nemají

29.2.2020 14:28
fikovnice

XXX.XXX.134.155

lesnížínka napsal(a):
Ti pijou hlavně pivo, to je slabota Na nás nemají

29.2.2020 17:53
saola

XXX.XXX.46.11

megi-the-dog napsal(a):
Nebo tam hodně lidí chlastá. Alkohol to prý zničí.
Nebo je naše vláda tak hrozivá, že nás to obejde, nebo tak úžasná, že se přece nemůže nic stát, však mají to pevně v rukou!
Kloním se k možnosti 1 od vrchnosti po poddané.

Akorát chudáci psi, ti pít nesmí.

I jeden z papoušků mi začal poprskávat - takže nejenom psi

29.2.2020 18:09
fikovnice

XXX.XXX.135.59

saola napsal(a):
I jeden z papoušků mi začal poprskávat - takže nejenom psi


Já dnes asi 20x po sobě kýchla a poté pšikala i některá z mých koček...

29.2.2020 18:37
orionka

XXX.XXX.234.108

Dva dny jsem nebyla na internetu, místo toho jsem se sešla s přáteli, nevím, že nějaký koronavirus existuje, u nás panuje normální život, děti mají v neděli maškarní bál, i nakoupit jsem byla - a nic, žádný zmatek. Ani nevíte, jak je mi dodře.

29.2.2020 18:42
GAELLE

XXX.XXX.55.67

u nás též klid byla jsem na psí výstavě lidi i psi v pohodě do krámu moc často nechodím a televizní zprávy neposlouchám a též pohoda. Nejhorší smrt je z vyděšení

29.2.2020 18:48
saola

XXX.XXX.46.11

Tak kdo vykoupil ty luštěniny?
V Lidlu neměli ani fazole, ani pohanku, jen dva pytlíky jáhel.
Skoro to vypadá, že se národ opravdu dal na zdravou stravu....ale už to asi nezachránějí ani s plným špajzem fazolí.
Zato můžeme očekávat plynaté jaro.

29.2.2020 18:49
GAELLE

XXX.XXX.55.67

saola napsal(a):
Tak kdo vykoupil ty luštěniny?
V Lidlu neměli ani fazole, ani pohanku, jen dva pytlíky jáhel.
Skoro to vypadá, že se národ opravdu dal na zdravou stravu....ale už to asi nezachránějí ani s plným špajzem fazolí.
Zato můžeme očekávat plynaté jaro.

dají se jim do toho moli a akorát to vyhodí. Jejich volba

29.2.2020 19:10
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

Moli nepřenáší SARS-CoV-2.
Nevytvářejte paniku.

29.2.2020 19:15
GAELLE

XXX.XXX.55.67

megi-the-dog napsal(a):
Moli nepřenáší SARS-CoV-2.
Nevytvářejte paniku.

já mám na mysli že moli se dají těm lidem do těch TUN potravin co nakoupili. Já jsem ráda že s důchodem jakž takž vyjdu žádné nákupy navíc si dovolit nemůžu a ani nechci

29.2.2020 19:17
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

GAELLE napsal(a):
já mám na mysli že moli se dají těm lidem do těch TUN potravin co nakoupili. Já jsem ráda že s důchodem jakž takž vyjdu žádné nákupy navíc si dovolit nemůžu a ani nechci

A dyť jo, já myslím, že to sežerou i s moly. Moli. Nevím. Já nikdy žádného neviděla.

Jinak vyrabovat luštěninové regály není moc rozumné. Samé antinutriční látky. Až bude lid potřebovat sílu, bude pozdě, já bych tam v tom Lidlu nalepila cedulky - je to nanic, nechte něco Saole.

(tak to už bylo moc)
:-)

29.2.2020 19:26
rapotacka11

XXX.XXX.212.34

Jinak vyrabovat luštěninové regály není moc rozumné.

A co by na to řekla Gréta?

29.2.2020 19:30
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

rapotacka11 napsal(a):
Jinak vyrabovat luštěninové regály není moc rozumné.

A co by na to řekla Gréta?

Ta herečka? Ta je mrtvá, ne?

Taky nevím, kdo to teda v těch krámech vybral, když všichni tvrdí, že oni sedí doma...to je jak s přímou volbou prezidenta a babiše atp.. já nic já muzikant...všecko se děje samo..ale jestli se něco stane mému psovi nebo kocourovi, tak si toho zodpovědného najdu a uvidí.

29.2.2020 19:31
sardullah

XXX.XXX.221.235

No tak já jsem si říkala po shlénutí v televizi, že lidi skupujou potraviny, že nás tady se to netýká. Včera jsem byla v Penny a říkám si, že se tak ze zvědavosti kouknu, jestli taky nemáme vykoupený těstoviny....a světe div se, celý regál s levnými těstovinami prázdný, juknu vedle na rýži a posledních 5 kilovek...dva balíky byly ruplé, tak jsem vzala ty poslední tři, abych měla nějakou zásobičku pro pesany....hladká mouka vykoupená, hrubá mouka vykoupená....

No a dneska koukám, že prý lidi skupujou i toaletní papír...zítra jdu nakoupit, tak doufám, že to ti zpovykanci a panikáři nevykoupili všechno a že si nebudeme muset utítrat zadel do letáků z globusu....

Takže pokud začali lidi takhle bláznit a ještě to ani u nás není, neumím si představit, co bude, až se v české republice nějaký případ objeví....na rovinu, jestli budu koukat večer na zprávy a oznámí, že je u nás první nakažený, tak beru tašky, úspory, sedám do auta a okamžitě jedu udělat zásoby, protože by se mi mohlo stát, že na mě následně nic v krámě nezbude .....

29.2.2020 19:37
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

sardullah napsal(a):
No tak já jsem si říkala po shlénutí v televizi, že lidi skupujou potraviny, že nás tady se to netýká. Včera jsem byla v Penny a říkám si, že se tak ze zvědavosti kouknu, jestli taky nemáme vykoupený těstoviny....a světe div se, celý regál s levnými těstovinami prázdný, juknu vedle na rýži a posledních 5 kilovek...dva balíky byly ruplé, tak jsem vzala ty poslední tři, abych měla nějakou zásobičku pro pesany....hladká mouka vykoupená, hrubá mouka vykoupená....

No a dneska koukám, že prý lidi skupujou i toaletní papír...zítra jdu nakoupit, tak doufám, že to ti zpovykanci a panikáři nevykoupili všechno a že si nebudeme muset utítrat zadel do letáků z globusu....

Takže pokud začali lidi takhle bláznit a ještě to ani u nás není, neumím si představit, co bude, až se v české republice nějaký případ objeví....na rovinu, jestli budu koukat večer na zprávy a oznámí, že je u nás první nakažený, tak beru tašky, úspory, sedám do auta a okamžitě jedu udělat zásoby, protože by se mi mohlo stát, že na mě následně nic v krámě nezbude .....

Já Vás nechci strašit.. ale máte docela blízko hranici a tam už nakažení jsou a ne málo. Blbé je, že odsud se jezdí nakupovat k těm sousedům a teď si vyber.
Tohle prostě někdo nezvládl. Podle mě začíná ne/plnění případného krizového plánu tak, že se řekne - tohle a tohle děláme, tohle uděláme v případě, že... no tak tady se akorát dělá to, že se nadává, že si lidé dovolili nakoupit. Vy s tím začnete, až něco ohlásí, a ti předvídaví a nedůvěřiví to udělali dřív, neb je jasné, že jsme všem ukradení.

29.2.2020 19:47
sardullah

XXX.XXX.221.235

Nejhorší na tom všem je, že i člověk jako já, který je v klidu, by nakonec mohl být okolnostmi opravdu přinucen k tomu, že si pro jistotu ty zásoby udělá taky, aby na něj "něco zbylo"......

29.2.2020 20:01
lesnížínka

XXX.XXX.148.5

sardullah napsal(a):
Nejhorší na tom všem je, že i člověk jako já, který je v klidu, by nakonec mohl být okolnostmi opravdu přinucen k tomu, že si pro jistotu ty zásoby udělá taky, aby na něj "něco zbylo"......

No přesně. Koronaviru se nějak nebojím, nejsem ve věku, který už je špatně a když jsem přežila chřipajznu, tak si říkám, že už přežiju snad všechno. Jenže...jestli to přežiju, tak budu muset taky něco jíst, že jo?!?

29.2.2020 20:01
saola

XXX.XXX.46.11

Luštěníny mají tu výhodu oproti těstovinám, že se případně nemusí vařit, ale můžete je naklíčit. To s těstovinami neuděláte, ani kdybyste jim zpívali. Ale zase je fakt, že těstoviny v nouzi nejvyšší stačí namočit i do studené vody, a ony za čas změknou. To luštěniny zase ne.
Takové naklíčené mungo fazolky jsou plnohodnotný pokrm pro lidi (a pro ptáky, ti se po nich mohou utlouct, u psů a koček naopak asi nepochodíte). Nicméně mungo už fakt neměli, a Lidlu bylo úplně jedno, že je potřebuji pro ptáky a ne pro konec světa.

29.2.2020 20:08
bodlinka

XXX.XXX.254.244

Vono totiž dámy a pánové ta chvíle nakoupit byla tak před 14 dny a já, jako člověk, co to pečlivě sleduje od Vánoc už samozřejmě jídlo i masky FFP3 mám.

A nedám, hlídá mně to Nora.

Ale zítra bych ráda nakoupila nějakej toaleťák. Hodil by se mi taky dezinfekční gel na ruce, čistě kvůli práci, abych si nepatlala pořád potenciální slepičí patogeny na volant, mám trochu strach že něco přinesu domů ke své drůbeži a pak od nich do rodičovských chovů, ale to už jsem asi prokaučovala.

29.2.2020 20:12
saola

XXX.XXX.46.11

V nejhorším vodka či slivovice..... , myslím tedy na ruce.
Ale nevím, co na to policajti, až vás zastaví na rutinní kontrolu.

29.2.2020 20:12
GAELLE

XXX.XXX.55.67

saola napsal(a):
V nejhorším vodka či slivovice..... , myslím tedy na ruce.
Ale nevím, co na to policajti, až vás zastaví na rutinní kontrolu.

na ruce to je škoda. kudy teče tudy léčí

29.2.2020 20:12
leithian

XXX.XXX.9.115

U nas uz nakazeny je. Jen to neni pustene do medii a taji se to aby nebyla panika jeste vetsi. Ofiko je to jen na pozorovani a nepotvrzene. Ale jak toho bude vic uz se to neutaji. Vazne verite ze vsici nakazeni pripadne mrtvi jsou verejne oznameni? Ach ta naivita. Jinak info o nakaze u nas mam z duveryhodneho zdroje (pro me duveryhodneho)

29.2.2020 20:17
balu

XXX.XXX.166.158

megi-the-dog napsal(a):
Já Vás nechci strašit.. ale máte docela blízko hranici a tam už nakažení jsou a ne málo. Blbé je, že odsud se jezdí nakupovat k těm sousedům a teď si vyber.
Tohle prostě někdo nezvládl. Podle mě začíná ne/plnění případného krizového plánu tak, že se řekne - tohle a tohle děláme, tohle uděláme v případě, že... no tak tady se akorát dělá to, že se nadává, že si lidé dovolili nakoupit. Vy s tím začnete, až něco ohlásí, a ti předvídaví a nedůvěřiví to udělali dřív, neb je jasné, že jsme všem ukradení.

Megi, kdo a co nezvládl?

29.2.2020 20:17
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

To je výhoda, to máte pravdu. Naklíčené věci už mají jiné vlastnosti, to je též pravda. U nás není vykoupené nic.
Ale neřeknu, odkud jsem :-)

fikovnice se ptala, jak je to s počasím.. vadí vlhkost. Vysoká vlhkost. Tedy jestli se dá spolehnout na domněnky a testy u některých dalších koronavirů.
Tedy se zavřeme doma, budeme papat klíčky a v mezičase se velmi sprchovat.
(někdo i nonstop, protože bude po..)
Počasí viru nahrává, ale v důsledku napadnutí hromady sněhu mám totálně promáčené boty, takže jsem v klidu.

29.2.2020 20:17
bodlinka

XXX.XXX.254.244

leithian napsal(a):
U nas uz nakazeny je. Jen to neni pustene do medii a taji se to aby nebyla panika jeste vetsi. Ofiko je to jen na pozorovani a nepotvrzene. Ale jak toho bude vic uz se to neutaji. Vazne verite ze vsici nakazeni pripadne mrtvi jsou verejne oznameni? Ach ta naivita. Jinak info o nakaze u nas mam z duveryhodneho zdroje (pro me duveryhodneho)

není potřeba mít zdroj. je to naprosto logický a neodvratný vývoj událostí. buď o tom nakaženém někdo ví a tají ho před novináři, nebo o něm nikdo neví a dotyčný se léčí s chřipkou doma, nebo ani neví, že ne nemocný, nebo třeba není ale je v inkubační době, ale prostě koronavirus tady buď je nebo velice rychle bude.

jako nezlobte se na mě, ale všichni kdo mají mozek a dostupné informace to museli vědět stejně jako já dávno, minimálně měsíc, že prostě koronavirus se prožene světem a děj se vůle boží.

jo, možná kdyby WHO dělalo jsou práci, místo vyhýbání se slovu "pandemie"....

29.2.2020 20:19
bodlinka

XXX.XXX.254.244

saola napsal(a):
V nejhorším vodka či slivovice..... , myslím tedy na ruce.
Ale nevím, co na to policajti, až vás zastaví na rutinní kontrolu.

to ne, na moje zásoby slivovice mi nesahejte

29.2.2020 20:22
balu

XXX.XXX.166.158

Taky, když jste se o koronaviru dozvěděli, vás okamžitě napadl film Nákaza s Dustinem Hoffmanem a Rene Russo?

29.2.2020 20:23
sardullah

XXX.XXX.221.235

leithian napsal(a):
U nas uz nakazeny je. Jen to neni pustene do medii a taji se to aby nebyla panika jeste vetsi. Ofiko je to jen na pozorovani a nepotvrzene. Ale jak toho bude vic uz se to neutaji. Vazne verite ze vsici nakazeni pripadne mrtvi jsou verejne oznameni? Ach ta naivita. Jinak info o nakaze u nas mam z duveryhodneho zdroje (pro me duveryhodneho)

Bože, doufám, že ani nic veřejně oznamovat nebudou hlavně ne ty mrtvé, netušila jsem, jak jsme zpovykaný národ....nejhorší smrt je z leknutí.....

Ono totiž nebude zas až takový problém, že pár lidí umře...to umře i na chřipajznu, ale to, co se ztrhne až se lidi začnou opravdu bát.

29.2.2020 20:23
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

balu napsal(a):
Megi, kdo a co nezvládl?

Včerejší tiskovka. Přiblblé koktání páně Babiše, hlavní hyg., ministra zdr. a náměstka pro "smějeme se vašim nákupům".
Teda jako takhle předstoupit před národ, nemít ani připravený text a blábolit to stejné, co se píše na novinkách, to se musí ocenit.
Není důvod pro paniku. Ne.. vlastně přesně říkal 145x "není důvod na paniku".
A co WHO. Nejdřív "se nic neděje" a dnes to je pomalu "zdrhejte, coronavir nám ještě ukáže".
To je spolek taky na dvě věci.

29.2.2020 20:26
balu

XXX.XXX.166.158

megi-the-dog napsal(a):
Včerejší tiskovka. Přiblblé koktání páně Babiše, hlavní hyg., ministra zdr. a náměstka pro "smějeme se vašim nákupům".
Teda jako takhle předstoupit před národ, nemít ani připravený text a blábolit to stejné, co se píše na novinkách, to se musí ocenit.
Není důvod pro paniku. Ne.. vlastně přesně říkal 145x "není důvod na paniku".
A co WHO. Nejdřív "se nic neděje" a dnes to je pomalu "zdrhejte, coronavir nám ještě ukáže".
To je spolek taky na dvě věci.

Aha, tiskovku jsem neviděla. A WHO - podle mě úplně zbytečná organizace.

29.2.2020 20:27
bodlinka

XXX.XXX.254.244

sardullah napsal(a):
Bože, doufám, že ani nic veřejně oznamovat nebudou hlavně ne ty mrtvé, netušila jsem, jak jsme zpovykaný národ....nejhorší smrt je z leknutí.....

Ono totiž nebude zas až takový problém, že pár lidí umře...to umře i na chřipajznu, ale to, co se ztrhne až se lidi začnou opravdu bát.

Ano, však ty zásoby slouží primárně k tomuhle. Protože pak třeba nejen že nebude mít cenu jezdit do krámu, ale může to být nebezpečné.

29.2.2020 20:28
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

bodlinka napsal(a):
Vono totiž dámy a pánové ta chvíle nakoupit byla tak před 14 dny a já, jako člověk, co to pečlivě sleduje od Vánoc už samozřejmě jídlo i masky FFP3 mám.

A nedám, hlídá mně to Nora.

Ale zítra bych ráda nakoupila nějakej toaleťák. Hodil by se mi taky dezinfekční gel na ruce, čistě kvůli práci, abych si nepatlala pořád potenciální slepičí patogeny na volant, mám trochu strach že něco přinesu domů ke své drůbeži a pak od nich do rodičovských chovů, ale to už jsem asi prokaučovala.

No počkat. Vy snad máte profi dodavatele na nějaký ten gel a tak. Vy nám tady chcete šířit paniku :-)

29.2.2020 20:28
sardullah

XXX.XXX.221.235

saola napsal(a):
V nejhorším vodka či slivovice..... , myslím tedy na ruce.
Ale nevím, co na to policajti, až vás zastaví na rutinní kontrolu.

No tak to "zlatý Strakonice"....jak jsem včera koukala, tak i ty regály s alkoholem tak nějak prořídly, takže aby vůbec nějakej alkohol byl

Teď ve zprávách hlásili, že od zítřka zdražujou cigára, tak to by byl poslední hřebíček do mé rakve, že si lidi začnou dělat i zásoby levných cigaret....

Navíc do té zásobovací horečky spadá i kafe...

Takže bez cigár, bez kafe, bez jídla ......no a když si člověk řekne...tak to nedám, to by chtělo panáka a nebude ani vodka......

29.2.2020 20:30
bodlinka

XXX.XXX.254.244

balu napsal(a):
Taky, když jste se o koronaviru dozvěděli, vás okamžitě napadl film Nákaza s Dustinem Hoffmanem a Rene Russo?

Ne...

hráli jste někdo hru Pandemic?

To byla takový hra přes browser, kde byl člověk nějakým patogenem a cílem bylo vyhubit lidstvo. Dalo se sledovat, kolik je nakažených, kolik je mrtvých a kde, ukazovalo to vždycky formou novinových článků, kam se podařilo nově rozšířit a stejně tak to hlásilo, že třeba někde zavřely letiště nebo přístavy, nebo že se někde lidi bouří, nebo se se vyvíjí vakcína, nebo že v některém státu či kontinentu už všichni umřeli.

nejtěžší bylo nakazit madagaskar, protože ten když zavřel přístav dřív než tam doplula nakažená loď...

29.2.2020 20:32
balu

XXX.XXX.166.158

bodlinka napsal(a):
Ne...

hráli jste někdo hru Pandemic?

To byla takový hra přes browser, kde byl člověk nějakým patogenem a cílem bylo vyhubit lidstvo. Dalo se sledovat, kolik je nakažených, kolik je mrtvých a kde, ukazovalo to vždycky formou novinových článků, kam se podařilo nově rozšířit a stejně tak to hlásilo, že třeba někde zavřely letiště nebo přístavy, nebo že se někde lidi bouří, nebo se se vyvíjí vakcína, nebo že v některém státu či kontinentu už všichni umřeli.

nejtěžší bylo nakazit madagaskar, protože ten když zavřel přístav dřív než tam doplula nakažená loď...

Ne, hry nehraju.
Ale ten film mám ráda. Hlavně jak to vlastně dobře dopadne i když se ztrátami...

29.2.2020 20:32
bodlinka

XXX.XXX.254.244

megi-the-dog napsal(a):
No počkat. Vy snad máte profi dodavatele na nějaký ten gel a tak. Vy nám tady chcete šířit paniku :-)

si myslíte, že profi dodavatelé ještě něco mají?

ale no tak.

dochází nám v líhni roušky.

29.2.2020 20:33
janaa

XXX.XXX.254.97

Jsem v klidu, v mrazáku mám přes 200 kilo masa pro psy, sice jsou v něm rozemletý kostičky,ale když to proženu mlínkem ještě jednou,tak se to vstřebá. Když si to neberu já,prodávají to na výrobu levnýho salámu jo a vlastně taky plnej obr mrazák zamražený zvěře na cvičení,to se taky sežere

29.2.2020 20:34
bodlinka

XXX.XXX.254.244

balu napsal(a):
Ne, hry nehraju.
Ale ten film mám ráda. Hlavně jak to vlastně dobře dopadne i když se ztrátami...

tak Pandemic taky občas dobře dopadl a vyhrála jsem. Pokud madagaskařané zaváhali, už ho tam měli. Chce to na začátku vypnout příznaky a hlavně zvýšit nakažlivost, aby se to rozšířilo co nejvíc.

A pak, když už člověk má nakažený ve všech zemích, se zapne krvácivá horečka nebo něco takovýho, aby to rychle všechny zabilo dřív, než se vyvine vakcína a je to.

29.2.2020 20:35
megi-the-dog

XXX.XXX.211.84

balu napsal(a):
Taky, když jste se o koronaviru dozvěděli, vás okamžitě napadl film Nákaza s Dustinem Hoffmanem a Rene Russo?

Ten film neznám. Slovo - napadl - mě děsí.
Ne, konec legrace.. doufám, že to fakt nepůjde člověk - zvíře - člověk, nebo jak to chodí. Vědět, že to třeba pes mít může, což teda se už ví, ale jako že neumře a nenakazí člověka..

29.2.2020 20:36
bodlinka

XXX.XXX.254.244

janaa napsal(a):
Jsem v klidu, v mrazáku mám přes 200 kilo masa pro psy, sice jsou v něm rozemletý kostičky,ale když to proženu mlínkem ještě jednou,tak se to vstřebá. Když si to neberu já,prodávají to na výrobu levnýho salámu jo a vlastně taky plnej obr mrazák zamražený zvěře na cvičení,to se taky sežere

jo, nechápu proč lidi kupujou blbý těstoviny nebo fazole, když klíčem je narvanej mrazák. plus vždycky můžu sníst nějaký další morčata. už začíná zelený, takže krmivo pro morčata bude z přírody.

29.2.2020 20:36
saola

XXX.XXX.46.11

balu napsal(a):
Ne, hry nehraju.
Ale ten film mám ráda. Hlavně jak to vlastně dobře dopadne i když se ztrátami...

To je ten film, jak se tam po rozvodu dohadují o ty dva krásný psy a každý z nich je chce?
Smrtící epidemie?

29.2.2020 20:37
saola

XXX.XXX.46.11

bodlinka napsal(a):
jo, nechápu proč lidi kupujou blbý těstoviny nebo fazole, když klíčem je narvanej mrazák. plus vždycky můžu sníst nějaký další morčata. už začíná zelený, takže krmivo pro morčata bude z přírody.

Mrazák? A máte agregát?

29.2.2020 20:38
balu

XXX.XXX.166.158

bodlinka napsal(a):
tak Pandemic taky občas dobře dopadl a vyhrála jsem. Pokud madagaskařané zaváhali, už ho tam měli. Chce to na začátku vypnout příznaky a hlavně zvýšit nakažlivost, aby se to rozšířilo co nejvíc.

A pak, když už člověk má nakažený ve všech zemích, se zapne krvácivá horečka nebo něco takovýho, aby to rychle všechny zabilo dřív, než se vyvine vakcína a je to.

Škoda že nejsme ostrov... Jenže tady by to stejně bylo jedno. Koronavirus - tedy nakažený člověk koronavirem - je virulentní ještě před propuknutím prvních příznaků, takže než bychom uzavřeli přístavy a letiště, už by na ostrově byl.

29.2.2020 20:39